Lol zeker in een appartementje unter den linden gezeten?quote:Op woensdag 18 september 2019 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het "marrokanenprobleem" bestaat daar iig niet.. En de kracht van het geweld ook niet..
Tuurlijk overal op de wereld word gesnoven.. er heeft alleen iemand ooit bedacht dat het niet mocht.. je mocht alleen comazuipen..
Dat is de tweede of derde generatie. De eerste generatie is geïmporteerd om hier te komen werken, totdat het werk opdroogde. Toen begon bij een enkeling de rottigheid in de eerste generatie die het overdroeg op de tweede en derde. Daarnaast heb je een vrome eerste generatie, maar met een tweede generatie die in aanraking komt met leeftijdsgenoten met dezelfde afkomst en zo besmet raken met de handel. Niet alleen degenen met dezelfde afkomst, maar even goed andere nationaliteiten en ook Nederlanders. Ze hebben vrijwel allemaal hetzelfde gemeen: de onderlaag van de maatschappij die moeilijk aan de bak komt door gebrek aan talent, psychische problemen, niet om kunnen gaan met gezag, etc.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Het zijn geen jongens die zonder werk zijn komen te zitten, het zijn jongens die nog nooit een dag willen hebben werken en nog nooit een dag hebben gewerkt.
Nee hoor. het maakt je argumentatie wellicht kansloos, dat kan. Maar het vergelijk was prima. Als je namelijk hier buigt voor terreur, waar houdt het dan op? Je gebruikt de terreur als argument om harddrugs te legaliseren. Maar terreur is nooit een argument. Want wat is het volgende? Sharia invoeren om aanslagen te voorkomen? Wat is stel is valide, ook al zint het je niet omdat het de zwakte van je argumentatie aantoont.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Je vergelijkt drugscriminaliteit met andere zaken, zoals sharia. Dat maakt een zinvolle discussie al kansloos
Pedofielen blijven ook kinderen misbruiken, ondanks dat het verboden is. En ook daar komt veel ellende uit voort. Is jouw oplossing dan ook legaliseren?quote:. Er zijn wetenschappelijke studies over drugscriminaliteit en het legaliseren, of beperkt legaliseren, en de gevolgen. Die heb ik niet bij de hand maar het zou een genuanceerder beeld moeten geven dan jij schetst. Voor mij staat als een paal boven water dat de War on Drugs volkomen kansloos is. Alternatieven zouden rationeel moeten worden bekeken. Misschien dat onze nakomelingen meer gezond verstand hebben dan de huidige generaties.
Ik zeg ook niet dat de mate anders is.. wel de kracht en onbenulligheid ervan..quote:Op woensdag 18 september 2019 18:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lol zeker in een appartementje unter den linden gezeten?
Berlijn stikt in de criminaliteit rondom drugs.
Omdat voor veel mensen het stempel "verboden" een remming is om iets te doen. Als je die remming wegneemt denken mensen er veel gemakkelijker over. Als iets maatschappelijk geaccepteerd is zullen meer mensen het doen. is het niet maatschappelijk geaccepteerd dan weerhoudt dat het gros.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:42 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou men meer gaan gebruiken als het legaal zou worden?
Geef eens een reden dan?quote:Op woensdag 18 september 2019 18:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Legaliseren enkel omdat men het toch gewoon doet ook niet.
Dat weet jij helemaal niet. <aar wat wel een feit is, is dat er meer mensen iets gaan doen of durven als het toegestaan is. het is makkelijker te verkrijgen, het is maatschappelijk geaccepteerd, men denkt dat het geen kwaad kan omdat het mag, en ga zo maar door.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:43 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat gaat het ook.. hoef je niet bang voor te zijn..
Maar het maakt de gebruikers niet uit of het legaal of niet is..
Je mag ook legaal een voorhamer meeslepen door de stad.. handig om jezelf te verdedigen.. toch zie ik het maar weinig mensen doen..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:02 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Omdat voor veel mensen het stempel "verboden" een remming is om iets te doen. Als je die remming wegneemt denken mensen er veel gemakkelijker over. Als iets maatschappelijk geaccepteerd is zullen meer mensen het doen. is het niet maatschappelijk geaccepteerd dan weerhoudt dat het gros.
Daarom hebben we ook maximum snelheden. Als je die niet hebt rijden veel meer mensen veel te hard met alle gevolgen van dien.
In Duitsland zitten voornamelijk Turken. En daar zijn het de Turken waar de problemen mee zijn.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
Het "marrokanenprobleem" bestaat daar iig niet.. En de kracht van het geweld ook niet..
Tuurlijk overal op de wereld word gesnoven.. er heeft alleen iemand ooit bedacht dat het niet mocht.. je mocht alleen comazuipen..
Tuurlijk weet ik dat wel, er zit al jaren een stijgende lijn in namelijk.. Zijn gewoon cijfers van..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:04 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet. <aar wat wel een feit is, is dat er meer mensen iets gaan doen of durven als het toegestaan is. het is makkelijker te verkrijgen, het is maatschappelijk geaccepteerd, men denkt dat het geen kwaad kan omdat het mag, en ga zo maar door.
Kom eens met een bron waar door 1 groep stelselmatig vergelijkbaar geweld gebruikt word?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:05 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
In Duitsland zitten voornamelijk Turken. En daar zijn het de Turken waar de problemen mee zijn.
Okay en hoe gaat dat in de praktijk? Waar wil je aan legaal geproduceerde coke komen? Gaat Nederland dan plantages oprichten in het buitenland? Of is het legaal wanneer het in het land is gekomen en gaan we direct bijdragen aan de macht van de kartels?quote:Op woensdag 18 september 2019 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jij en ik en iedereen, binnen vijf minuten een snuif kunnen regelen in heel NL.. net als een pilsje
En ook dit heb ik al geschreven
Heb ik al gegeven meerderequote:
quote:Op woensdag 18 september 2019 18:26 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Legaliseren dan ook verkrachting maar gewoon. Dan zal het er een stuk netter aan toe als je er hokjes voor maakt waar dat kan.
Legaliseren omdat er criminaliteit is, is toegeven wegens terreur. Wat is de volgende stap. Voor sharia maar in want dan zijn er geen aanslagen meer?
De reden om eventueel te legaliseren moet zijn dat er meer controle is en eventueel betere kwaliteit en minder gevaar. En daar kun je dan een discussie over hebben of het wenselijk is om harddrugs te legaliseren ondanks het gevaar voor de volksgezondheid en wellicht meer verslaving en dergelijke.
Ik ben niet per se voor. Cocaiine sloopt je op de duur en de maatschappij betaald de tol daarvoor. Zeker als het legaal is, zullen er meer mensen het doen omdat het OK is.
Maar vanwege terreur legaliseren is het slechtste dat je kunt doen.
Bij wiet is het er ook niet beter op geworden. Illegale handel zal gewoon blijven wss.
Dat is een vrij simpele discussie.. of je treft een regeling met een land, of je zet de fabriek hier neer..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay en hoe gaat dat in de praktijk? Waar wil je aan legaal geproduceerde coke komen? Gaat Nederland dan plantages oprichten in het buitenland? Of is het legaal wanneer het in het land is gekomen en gaan we direct bijdragen aan de macht van de kartels?
Dat kan, dan nog mis ik waarom het vrijwel alleen deze groep marokkanen is terwijl er veel meer gastarbeiders zijn geweest maar goed. Evident is dat er iets moet gebeuren.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is de tweede of derde generatie. De eerste generatie is geïmporteerd om hier te komen werken, totdat het werk opdroogde. Toen begon bij een enkeling de rottigheid in de eerste generatie die het overdroeg op de tweede en derde. Daarnaast heb je een vrome eerste generatie, maar met een tweede generatie die in aanraking komt met leeftijdsgenoten met dezelfde afkomst en zo besmet raken met de handel. Niet alleen degenen met dezelfde afkomst, maar even goed andere nationaliteiten en ook Nederlanders. Ze hebben vrijwel allemaal hetzelfde gemeen: de onderlaag van de maatschappij die moeilijk aan de bak komt door gebrek aan talent, psychische problemen, niet om kunnen gaan met gezag, etc.
We hebben naar verhouding veel allochtonen in de onderlaag omdat we arbeiders geïmporteerd hebben die het ongeschoolde werk moesten doen. Dat verklaart ook waarom de misdaad onder allochtonen gemiddeld hoger is dan bij autochtonen. Als we uitsluitend raketgeleerden en artsen hadden geïmporteerd dan zouden de cijfers het omgekeerde laten zien.
Ik lees geen enkele reden..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:07 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Heb ik al gegeven meerdere
[..]
Een voorhamer is zwaar en onhandig. Een mes is handiger, traangas ook. Maar dat mag niet. Maar geloof maar dat wanneer een taser of traansgas legaal is. Er veel mensen dat bij zich zouden houden.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Je mag ook legaal een voorhamer meeslepen door de stad.. handig om jezelf te verdedigen.. toch zie ik het maar weinig mensen doen..
Het is net als met kroegen en coffeeshops.. daar past een cokeshop prima bij..
Een kleine hamer is niet zwaar en onhandig.. toch loopt er niemand mee..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:09 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Een voorhamer is zwaar en onhandig. Een mes is handiger, traangas ook. Maar dat mag niet. Maar geloof maar dat wanneer een taser of traansgas legaal is. Er veel mensen dat bij zich zouden houden.
Dat weet jij niet, het is een inschatting. Jij weet niet wat elk individu gaat doen. En het ene onderzoek verschilt nogal vaak van het andere, Het is vaak maar net wie het laat doen en welke uitkomst men wil.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:06 schreef Zolderkamer het volgende:
Tuurlijk weet ik dat wel, er zit al jaren een stijgende lijn in namelijk.. Zijn gewoon cijfers van..
En er kan een heleboel kwaad omdat het mag.. Hoeveel comazuipers lagen er vanmorgen op straat?
Je kent de cijfers niet waar marokkanen uitblinken in criminaliteit? heb je onder een steen geleefd?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:07 schreef Zolderkamer het volgende:
Kom eens met een bron waar door 1 groep stelselmatig vergelijkbaar geweld gebruikt word?
Dat weet ik wel.. is geen inschatting want bewijs ligt er aan alle kanten en is zo sterk dat als je het ontkent ik graag bronnen wil zien..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:14 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Dat weet jij niet, het is een inschatting. Jij weet niet wat elk individu gaat doen. En het ene onderzoek verschilt nogal vaak van het andere, Het is vaak maar net wie het laat doen en welke uitkomst men wil.
Comazuipers? Men heeft alcohol aan banden gelegd tot 18 jaar. En sinds die tijd zijn er inderdaad veel minder berichten over comazuipende jeugd, Dus verbieden werkt deels wel. Nooit 100%, maar alle beetjes helpen, toch? Ik ben persoonlijk ook tegen dat verbod, want het de prachtichste dingen beleefd in mijn jeugd toen je op je 15e je nog gewoon ladderzat kon zuipen in de disco.
Het is al te laat. De strijd wordt gestreden in de baarmoeder en de autochtone Nederlander is die strijd al verloren.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Evident is dat er iets moet gebeuren.
Tijd voor een bril dan. Nog een keer.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik lees geen enkele reden..
Nu duidelijk? Of blijf je je voor dom houden?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:07 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Legaliseren dan ook verkrachting maar gewoon. Dan zal het er een stuk netter aan toe als je er hokjes voor maakt waar dat kan.
Legaliseren omdat er criminaliteit is, is toegeven wegens terreur. Wat is de volgende stap. Voor sharia maar in want dan zijn er geen aanslagen meer?
De reden om eventueel te legaliseren moet zijn dat er meer controle is en eventueel betere kwaliteit en minder gevaar. En daar kun je dan een discussie over hebben of het wenselijk is om harddrugs te legaliseren ondanks het gevaar voor de volksgezondheid en wellicht meer verslaving en dergelijke.
Ik ben niet per se voor. Cocaiine sloopt je op de duur en de maatschappij betaald de tol daarvoor. Zeker als het legaal is, zullen er meer mensen het doen omdat het OK is.
Bij wiet is het er ook niet beter op geworden. Illegale handel zal gewoon blijven wss.
Je hebt het over een stelling mbt Turken en begint nu over cijfers van Marrokanen?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:15 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Je kent de cijfers niet waar marokkanen uitblinken in criminaliteit? heb je onder een steen geleefd?
Ik denk dat je vooral in intelligentie moet zoeken, of beter gezegd, het gebrek eraan en de beïnvloedbaarheid van deze mensen. Gemeenschappen in geïsoleerde gebieden trouwden regelmatig binnen de familie waardoor er inteelt ontstaat. Het mag algemeen bekend zijn wat daaruit voortvloeit. Als je uitgerekend deze mensen importeert, tja...... Je hebt ze overigens ook bij Turken, herkenbaar aan de geboortedatum van 1 januari. De burgerlijke stand kwam één keer per jaar in de dorpen om de geboortes op te nemen. Omdat meestal alleen het geboortejaar bekend was werd er maar 1 januari van gemaakt.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat kan, dan nog mis ik waarom het vrijwel alleen deze groep marokkanen is terwijl er veel meer gastarbeiders zijn geweest maar goed. Evident is dat er iets moet gebeuren.
Het was jouw voorbeeld, niet de mijne. Waarom ga je niet in opquote:Op woensdag 18 september 2019 19:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Een kleine hamer is niet zwaar en onhandig.. toch loopt er niemand mee..
Maargoed het gaat hier om coke..
Is dat omdat ik wel een punt heb?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:09 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Een voorhamer is zwaar en onhandig. Een mes is handiger, traangas ook. Maar dat mag niet. Maar geloof maar dat wanneer een taser of traansgas legaal is. Er veel mensen dat bij zich zouden houden.
Als je nou eerst even antwoord op mn vraag over turken geeft, dan zal ik niet over dom beginnen...quote:Op woensdag 18 september 2019 19:18 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Tijd voor een bril dan. Nog een keer.
[..]
Nu duidelijk? Of blijf je je voor dom houden?
Knap hoor. Uri Geller kan in de vuilnisbak. We hebben een betere. Deze weet precies wat iedereen gaat doen in de toekomst!quote:Op woensdag 18 september 2019 19:16 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat weet ik wel.. is geen inschatting want bewijs ligt er aan alle kanten en is zo sterk dat als je het ontkent ik graag bronnen wil zien..
En toch doen die het ook. Jouw oplossing. legaliseren ook voor kinderen?quote:En dat kinderen geen snuif moeten nemen snapt iedereen..
Koop een hamer.. het gaat om cokequote:Op woensdag 18 september 2019 19:21 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Het was jouw voorbeeld, niet de mijne. Waarom ga je niet in op
[..]
Is dat omdat ik wel een punt heb?
Nee, want in Marokko heb je dit soort ongein niet...quote:Op woensdag 18 september 2019 18:15 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Maar de Hamvraag is. Is het wel toeval dat het Marokkanen zijn? Of speelt Islam en berbercultuur hier ook een rol in?
Je zei er niet bij dat je de cijfers van Duitsland wilde/quote:Op woensdag 18 september 2019 19:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt het over een stelling mbt Turken en begint nu over cijfers van Marrokanen?
https://www.bild.de/regio(...)r-55027748.bild.htmlquote:Op woensdag 18 september 2019 19:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Als je nou eerst even antwoord op mn vraag over turken geeft, dan zal ik niet over dom beginnen...
Gebruikers zal het een zorg zijn of de kwaliteit klopt, want als het niet klopt dan is er direct een ander met beter spul.. controle is ook niet nodig.. het loopt prima nu..
Het enige punt is het geweld.. en dat stop je maar op 1 manier..
quote:Op woensdag 18 september 2019 19:18 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Tijd voor een bril dan. Nog een keer.
[quote]Legaliseren dan ook verkrachting maar gewoon. Dan zal het er een stuk netter aan toe als je er hokjes voor maakt waar dat kan.
??quote:Nu duidelijk? Of blijf je je voor dom houden?
quote:Op woensdag 18 september 2019 19:26 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Je zei er niet bij dat je de cijfers van Duitsland wilde/
https://www.bild.de/regio(...)r-55027748.bild.html
quote:Op woensdag 18 september 2019 19:05 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
In Duitsland zitten voornamelijk Turken. En daar zijn het de Turken waar de problemen mee zijn.
quote:Op woensdag 18 september 2019 19:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kom eens met een bron waar door 1 groep stelselmatig vergelijkbaar geweld gebruikt word?
Dat heb ik net gedaan.. ga jij eerst maar een poosje lezen.. Ik kom later wel een keer terugquote:
quote:Op woensdag 18 september 2019 19:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je nou eerst even antwoord op mn vraag over turken geeft, dan zal ik niet over dom beginnen...
Gebruikers zal het een zorg zijn of de kwaliteit klopt, want als het niet klopt dan is er direct een ander met beter spul.. controle is ook niet nodig.. het loopt prima nu..
Het enige punt is het geweld.. en dat stop je maar op 1 manier..
O jawel hoor. Alleen daar kan men zich enkel afzetten tegen de eigen roots, en dat is natuurlijk een stuk lastiger he? Maar ook in Marokko is drugcriminaliteit Maar arokko straft veel harderquote:Op woensdag 18 september 2019 19:24 schreef SwitchSwatch het volgende:
Nee, want in Marokko heb je dit soort ongein niet...
Moet je je wonden likken?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat heb ik net gedaan.. ga jij eerst maar een poosje lezen.. Ik kom later wel een keer terug
Lees maar even wanneer ik begonnen ben.. daaagquote:Op woensdag 18 september 2019 19:32 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Moet je je wonden likken?
Ik lees dat je argumentjes op zijnquote:Op woensdag 18 september 2019 19:33 schreef Zolderkamer het volgende:
Lees maar even wanneer ik begonnen ben.. daaag
Het was jouw voorbeeld die hamer. Niet de mijne. Zijn je argumenten op en ga je nu doen of ik met dat achterlijke voorbeeld van die hamer kwam joh?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Koop een hamer.. het gaat om coke
Nee hoor.. Ik maak je later wel even in..quote:Op woensdag 18 september 2019 19:34 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Ik lees dat je argumentjes op zijn
Je moet toch het nieuws wat meer volgen het comazuipen is toegenomen door het verbod.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:14 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Comazuipers? Men heeft alcohol aan banden gelegd tot 18 jaar. En sinds die tijd zijn er inderdaad veel minder berichten over comazuipende jeugd, Dus verbieden werkt deels wel.
Tja, maar is er een casuaal verband?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet toch het nieuws wat meer volgen het comazuipen is toegenomen door het verbod.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-jonge-comazuipers
Juist verboden werken een wens naar gebruik in de hand.
Dat hebben we ook met het alcoholverbod in de vs gezien en de opkomst van de maffia.
Uiteraard kan de toegenomen welvaart medeoorzaak zijn, maar je kan het eenvoudig testen door de maatregel weer ongedaan te maken.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:40 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, maar is er een casuaal verband?
Kan dat geen andere (mede)oorzaak hebben?
O het verbaasd me niks hoor. Er is minder controle op. En zuipen en uitgaan hoort nou eenmaal bij je jeugd. Ik denk wel dat er minder jongeren zijn die zuipen, maar netto meer zijn die excessief zuipen omdat er geen controle meer op is. Maar berichten er over zie ik nauwelijks nog. Wellicht omdat het geen hot topic meer is. Vraag is alleen of er meer of minder jongeren zuipen in totaal nu het verboden is. En ik denk dat dat lager ligt. En wat laten de cijfers zien als het weer wordt toegestaan? Wellicht stijgt het dan nog meer.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:37 schreef Basp1 het volgende:
Je moet toch het nieuws wat meer volgen het comazuipen is toegenomen door het verbod.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-jonge-comazuipers
Volgens mij wordt er meer gebruikt als het toegestaan is, maar zijn de problemen door excessen groter door slechtere drank of drugs omdat er geen controle meer is. Op lange termijn(vooral bij coke) komt meer gebruik wel neer op meer problemen lijkt mequote:Juist verboden werken een wens naar gebruik in de hand.
Dat hebben we ook met het alcoholverbod in de vs gezien en de opkomst van de maffia.
Jazeker zijn er causale verbanden. In een tijd van depressie wordt er meer gezopen. En dat was tijdens de drooglegging in de VS ook het geval. Vraag is dan dus, waarom men meer zoop. Omdat het verboden was? Of omdat er een depressie was?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:40 schreef Klepper272 het volgende:
Tja, maar is er een casuaal verband?
Kan dat geen andere (mede)oorzaak hebben?
De volgende "Taghi's" staan al klaar hoor. De meeste problematiek met Taghi speelt vooral rond Utrecht af. Amsterdam heeft ook zijn Taghi'squote:Op woensdag 18 september 2019 19:43 schreef Landgeld het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Dit zal niet stoppen voor die Marokkaan Taghi gepakt is.
En die zit ergens ver weg waarschijnlijk. Wel interessant dat er nog communicatie is.
Klopjacht zoals op Bin Laden of Escobar.
Je zal advocaat zijn van die gast zeg. Dan slaap je niet lekker meer. Stel je voor dat je iets zegt dat hem niet aanstaat.quote:Voorbarig
Inez Weski, de advocaat van Taghi in het Marengo-proces, vindt de conclusies over een verband tussen de moord en haar cliënt voorbarig.
"Ik begrijp de speculaties over de mogelijke achtergronden van de zeer tragische dood van de advocaat", zegt ze in een reactie, "maar ik kan slechts constateren dat daar niets over bekend is op dit moment. De geschiedenis leert dat soms volstrekt tegengestelde of niet vermoede belangen en partijen een rol blijken te hebben gespeeld in gebeurtenissen."
We hebben toch de DSI en AIVD bv? Kunnen die dan geen camerabeelden opvragen van het moment en daarna?quote:Op woensdag 18 september 2019 20:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Terug naar de gebeurtenis van vandaag. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de opdrachtgever ooit gepakt gaat worden, daarom zou ik er geen moeite mee hebben als er onconventionele methoden worden ingezet. Maar ja..Nederland. Wij hebben geen Mossad.
Richard Korver tweet dan nog nietsvermoedend over een willekeurige liquidatie. Al vrij snel in zijn tijdlijn wordt hij erop gewezen dat het waarschijnlijk een beroepsgenoot van hem is. (je moet de tweet even openen en het lijntje lezen om het te zien)twitter:jeadvocaat twitterde op woensdag 18-09-2019 om 08:33:30Zojuist #inmijnstad https://t.co/M24aaEzbhw reageer retweet
'Dit idd.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het wel erg hoor. Heb de hele dag al het gevoel dat hier iets onomkeerbaars ofzo is gebeurd. Net als toen met 9/11 en met de moord op Pim Fortuyn. Dat er een grens over is gegaan, dat we in een nieuwe werkelijkheid zijn beland. Gruwelijk.
Zo lijkt het voor mij ook wel ja.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het wel erg hoor. Heb de hele dag al het gevoel dat hier iets onomkeerbaars ofzo is gebeurd. Net als toen met 9/11 en met de moord op Pim Fortuyn. Dat er een grens over is gegaan, dat we in een nieuwe werkelijkheid zijn beland. Gruwelijk.
Eens.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Dat er een grens over is gegaan, dat we in een nieuwe werkelijkheid zijn beland. Gruwelijk.
Ik weet het niet hoor....quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Tijd voor burgeroorlog of een nieuwe politieke wind in Europa. Kan niet langer meer doorgaan zo.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Handhaven en met scherp schieten.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
De schutter is niet belangrijk..dat is een of ander zwakbegaafd imbecieltje. De opdrachtgever moet je hebben en die zit waarschijnlijk ergens in het buitenland.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:19 schreef Quasimoto het volgende:
[..]
We hebben toch de DSI en AIVD bv? Kunnen die dan geen camerabeelden opvragen van het moment en daarna?
#hunted
Follow the money.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De schutter is niet belangrijk..dat is een of ander zwakbegaafd imbecieltje. De opdrachtgever moet je hebben en die zit waarschijnlijk ergens in het buitenland.
Maar hoe komt het dat de Nederlandse politie bestaande uit producten van zaaddonors dit niet onder controle weet te houden. Inferieure fysiek van de Nederlandse politie?quote:Op woensdag 18 september 2019 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral in intelligentie moet zoeken, of beter gezegd, het gebrek eraan en de beïnvloedbaarheid van deze mensen. Gemeenschappen in geïsoleerde gebieden trouwden regelmatig binnen de familie waardoor er inteelt ontstaat. Het mag algemeen bekend zijn wat daaruit voortvloeit. Als je uitgerekend deze mensen importeert, tja...... Je hebt ze overigens ook bij Turken, herkenbaar aan de geboortedatum van 1 januari. De burgerlijke stand kwam één keer per jaar in de dorpen om de geboortes op te nemen. Omdat meestal alleen het geboortejaar bekend was werd er maar 1 januari van gemaakt.
Geen harddrugs criminaliteit en geen schietpartijen. Hoeveel schietpartijen zijn in Marokko per jaar ondanks meer dan 1 miljoen wapens.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:31 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
O jawel hoor. Alleen daar kan men zich enkel afzetten tegen de eigen roots, en dat is natuurlijk een stuk lastiger he? Maar ook in Marokko is drugcriminaliteit Maar arokko straft veel harder
Nja, ook daar zijn dealers veelal migranten. Zal wel iets met sociaal-economische positie te maken hebben.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook toevallig, en dezelfde link .quote:Op woensdag 18 september 2019 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)n-zuidoost~bd191a5f/
Nog maar even een schietpartij erachter aan.
Ik heb een alibi hoor. Zit in het buitenland.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:21 schreef hiburg het volgende:
[..]
Ook toevallig, en dezelfde link .
Dat wijf heeft misschien nu haar vrijheid om de zaak te laten vallen wel verloren, maar ze heeft het uiteindelijk wel zelf aangenomen. Strafrechtadvocaten mogen zich na vandaag eens goed in de spiegel gaan kijken. Het verdedigen van dit soort types heeft helemaal niets meer te maken met het borgen van een eerlijk proces.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:13 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Je zal advocaat zijn van die gast zeg. Dan slaap je niet lekker meer. Stel je voor dat je iets zegt dat hem niet aanstaat.
Ah opdrachtgever dusquote:Op woensdag 18 september 2019 21:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb een alibi hoor. Zit in het buitenland.
Alleen gemene boeven betalen goed. Van toevoegingen alleen kan je nog geen Prius rijden.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat wijf heeft misschien nu haar vrijheid om de zaak te laten vallen wel verloren, maar ze heeft het uiteindelijk wel zelf aangenomen. Strafrechtadvocaten mogen zich na vandaag eens goed in de spiegel gaan kijken. Het verdedigen van dit soort types heeft helemaal niets meer te maken met het borgen van een eerlijk proces.
twitter:Politie_Adam twitterde op woensdag 18-09-2019 om 21:13:55Er is sprake van één gewond slachtoffer op de Langbroekdreef. reageer retweet
Ik was net even weg..quote:Op woensdag 18 september 2019 21:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb een alibi hoor. Zit in het buitenland.
Ja je bent de enige..quote:Op woensdag 18 september 2019 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Kan de volgende topic opener geliquideerd vervangen door vermoord?
Geliquideerd klinkt alsof het een afrekening was, of ben ik de enige die zich daaraan stoort?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Liquidatie_(moord)quote:Op woensdag 18 september 2019 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Kan de volgende topic opener geliquideerd vervangen door vermoord?
Geliquideerd klinkt alsof het een afrekening was, of ben ik de enige die zich daaraan stoort?
quote:Beschoten automobilist knalt tegen brandweerkazerne Zuidoost: slachtoffer zwaargewond
In de buurt van de Langbroekdreef in Zuidoost is vanavond een auto beschoten. Bij de schietpartij is een gewonde gevallen, meldt de politie.
Op foto's is te zien hoe een auto staat bij brandweerkarzerne Anton. De politie houdt er rekening mee dat de automobilist na de beschieting wilde wegrijden en daarna tegen de gevel van brandweerkazerne Anton gebotst is.
De politie heeft ook een Burgernet-melding uitgestuurd. Daarin wordt opgeroepen om uit te kijken naar een zwarte motorscooter met drie wielen, met daarop twee in het donker geklede mensen.
Volgens een getuige wordt het gewonde slachtoffer gereanimeerd door de hulpdiensten. Meerdere buurtbewoners melden aan AT5 in totaal vier schoten gehoord te hebben.
Later meer.
https://www.at5.nl/artike(...)chtoffer-zwaargewond
twitter:Burgernet_NH twitterde op woensdag 18-09-2019 om 20:49:47Actie: Burgernet zoekt verdacht voertuig vanaf Langbroekdreef > Gooiseweg zwarte scooter met 3 wielen. 2 personen in donker gekleed zwarte helmen. Niet zelf handelen. https://t.co/9AsTqdC5cv reageer retweet
Ja, maar dan pakken ze je cliënt. Binnen de onderwereld heb je volgens mij ook nog wel soort van ongeschreven regels, en ik meen ook o.a. dat je van advocaten/onschuldigen afblijft (je hebt ze zelf ongetwijfeld ook een keer nodig). Naja, de onderwereld van Holleeder dan. Deze Marokkaanse onderwereld werkt blijkbaar weer anders.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:27 schreef vouwdeurtje het volgende:
Ik vind het naïef van een strafrechtadvocaat, die een verklikker / kroongetuige of andere zware jongen verdedigt, om te denken dat hem niets kan overkomen en daarom maar nauwelijks tot geen beveiligingsmaatregelen treft. Iedereen die wel eens de serie Drugs Inc. heeft gekeken weet hoe hard verklikken wordt afgestraft.
Als je zelf even zou lezen dan zou je weten dat the underdog met name op de ter dood veroordeelden sloeg die hij bijstondquote:Op woensdag 18 september 2019 21:38 schreef Loekie1 het volgende:
Advocaat zei dat hij voor de underdog opkwam, en dat een verdachte automatisch de underdog is, maar dat vind ik ook nogal naief gedacht.
Het verbaast me dat Peter R. De Vries zo geschokt is, terwijl hier de meeste forummers niet eens zo verbaasd zijn. Oftewel de gewone man is helemaal niet zo verbaasd dat dit gebeurt. Ik bedoel: zij lezen toch ook de krant?
Ik zag een interview waarbij hij volgens mij zei dat een verdachte automatisch een underdog was.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je zelf even zou lezen dan zou je weten dat the underdog met name op de ter dood veroordeelden sloeg die hij bijstond
En als je niets van het conflict weet, zoals Peetuur, dan ben je vast verbaast.. Als je het volgt dan wist je dat het eraan komt want: "iedereen die zich hiermee bemoeit gaat slapen" zijn de woorden van Taghi
Het kan best kloppen dat hij zijn clienten als underdog ziet.. dat zijn het ook altijd natuurlijk.. Ik dacht dat het puur om de ter dood veroordeelden in het buitenland zou gaan maar dat heb ik niet goed gelezen dan..quote:Op woensdag 18 september 2019 21:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zag een interview waarbij hij volgens mij zei dat een verdachte automatisch een underdog was.
Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk, maar ik ben niet zo geschokt en verbaasd als Grapperhaus en De Vries, en de vermoorde advocaat vind ik een nogal naief persoon als je hem hoort in een interview.
Het lijkt me vanaf nu aannemelijker dat ze beter kan uitkijken voor de gasten waar die Taghi mot mee heeft, wie weet is er nu een nieuwe trent ingezet...elkaars raadslieden afmaken.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:13 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Je zal advocaat zijn van die gast zeg. Dan slaap je niet lekker meer. Stel je voor dat je iets zegt dat hem niet aanstaat.
Ach, hoeveel bewijs heeft de rechtbank nog nodig om die twee per verstek te veroordelen? Met of zonder advocaat van de kroongetuige. Toon maar even ballen!quote:Op woensdag 18 september 2019 21:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me vanaf nu aannemelijker dat ze beter kan uitkijken voor de gasten waar die Taghi mot mee heeft, wie weet is er nu een nieuwe trent ingezet...elkaars raadslieden afmaken.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:31 schreef maryen65 het volgende:
Ik vind dit heel erg. En dan zie je in het nieuws die domme kop van Halsema die de Marokkanen maar blijft faciliteren. Uch dom wijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |