abonnement Unibet Coolblue
pi_188985085
Uitgerekende data:

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
9 december: Yellowflowery (meisje)
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha (jongen)
16 januari: Chan (jongen)

12 februari: Smash-it

3 maart: Zo-is-dat
26 maart: OliviaIsTaken
31 maart: silliegirl


***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 27-09-2019 16:09:15 ]
pi_188987632
Nieuw topic geopend op mobiel maar zit nu wel bij de pc dus als er wijzigingen zijn in de OP, hoor ik het graag!

Even nog een herhaling van de laatste post waarmee ik hem sloot:

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 09:44 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanochtend de eerste baarmoedermond meting gehad, ruim 4,5 cm. De uitgangspositie is in ieder geval goed, flinke opluchting wel :)

Ook weer even naar de baby mogen spieken, wiebelende voetjes en handjes door het beeld O+
Fijn! De cijfers zeggen me niet zoveel maar mooi dat het goed is :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 06:09 schreef Chan het volgende:
Hoe is t inmiddels met je buik B.ertha? Nog harde buiken gehad?

Fijn dat de uitgangspositie goed is Zo-is-dat!

En yay voor alle mijlpalen *O*
Nee, sindsdien niet meer. Waarschijnlijk toch iets te hard gefeest de avond ervoor :+
Ik zit nu trouwens in de wachtkamer met een heerlijk zoet drankje achter de kiezen..


En de OGTT zit er inmiddels op, viel me ontzettend mee!
pi_188988681
Fijn dat de Suikertest zo mee viel! Hopelijk de uitslag net zo ^O^

En goed te weten dat d’r een oorzaak voor je harde buiken was 8-) ietsje minder hard feesten de volgende keer dan :D
pi_188989488
Hier ook mijlpaal: 32 weken O+
Nog 4 weken en dan verlof. Ik tel alvast af..
Shine bright like a diamond.
pi_188989974
Net terug van controle, alles is weer goedgekeurd! Vk schat wurm op 3300 gr bij 40 weken.
Belinstructie gehad, wurm ligt zo goed als vast. De laatste dagen al voorweeën gehad, dus het voorwerk is ook al begonnen. :) Manlief denkt dat wurm eind volgende week al komt.. :{w
pi_188990231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:22 schreef June. het volgende:
Hier ook mijlpaal: 32 weken O+
Nog 4 weken en dan verlof. Ik tel alvast af..
Succes en geniet ervan!
pi_188990237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:58 schreef taxibabe het volgende:
Net terug van controle, alles is weer goedgekeurd! Vk schat wurm op 3300 gr bij 40 weken.
Belinstructie gehad, wurm ligt zo goed als vast. De laatste dagen al voorweeën gehad, dus het voorwerk is ook al begonnen. :) Manlief denkt dat wurm eind volgende week al komt.. :{w
Mannen hebben wel eens gelijk hoor hihi
pi_188990660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:22 schreef June. het volgende:
Hier ook mijlpaal: 32 weken O+
Nog 4 weken en dan verlof. Ik tel alvast af..
Dat gaat ook al hard! Lekker aftellen O+
pi_188990740
Wat zijn jullie allemaal toch ver zeg! :) O+

Hier pas iets meer dan elf weken nu, maar toch maar alvast tijd voor wat inlezen *)



:+

Ik kan overigens in de OP met 4 april als uitgerekende datum :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188991415
Tof boek Minilot! Benieuwd naar je review, klinkt als eentje die mijn vent wel op z’n leeslijst wil :)

En toch alweer 11 weken, bijna tweede trimester dan! Straks gaat de tijd ineens veel sneller. Tenminste dat ervaar ik nu :D vandaag ineens al 16 *O*
pi_188991555
Ben ook benieuwd wat je ervan vindt @minilot! Zag 'm ook bij de leenboeken van de vk liggen, misschien meenemen volgende keer :)

Hier is het verbouwen nu helemaal klaar *O* Zo blij om weer in eigen huis te zijn en in eigen bed te slapen. Manlief was vrij, dus nu samen de hele dag bezig geweest om de mega to-do lijst af te werken. Kennelijk wat opgekropte nesteldrang, alles ging als een speer. Nu flink harde buik en last van m'n rug, maar het geeft zo'n rust om zoveel af te kunnen strepen O+
pi_188991752
Ik kom me ook melden :D
Bijna 13 weken inmiddels geloof ik, uitgerekend 26-03.
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:03:57 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_188991820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:57 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ik kom me ook melden :D
Bijna 13 weken inmiddels geloof ik, uitgerekend 26-03.
Hey wat leuk, gefeliciteerd! Voor jou de derde toch? Hoeveel tijd zit er dan tussen je oudste en je jongste straks?
disclaimer
pi_188991848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:43 schreef onomatopee het volgende:
Ben ook benieuwd wat je ervan vindt @:minilot! Zag 'm ook bij de leenboeken van de vk liggen, misschien meenemen volgende keer :)

Hier is het verbouwen nu helemaal klaar *O* Zo blij om weer in eigen huis te zijn en in eigen bed te slapen. Manlief was vrij, dus nu samen de hele dag bezig geweest om de mega to-do lijst af te werken. Kennelijk wat opgekropte nesteldrang, alles ging als een speer. Nu flink harde buik en last van m'n rug, maar het geeft zo'n rust om zoveel af te kunnen strepen O+
Wat heerlijk O+ Pakken jullie ook een momentje om ervan te genieten?
pi_188992151
Hier mega aan ‘t nestelen. Oftewel ik hang weer tussen de bleek en wasmiddelluchten. Ook uit puur verveling. Ik heb ‘verlof’ maar werk nog wel door. ‘T gaat me allemaal nog behoorlijk makkelijk af ook, valt me mee :)
pi_188992217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier mega aan ‘t nestelen. Oftewel ik hang weer tussen de bleek en wasmiddelluchten. Ook uit puur verveling. Ik heb ‘verlof’ maar werk nog wel door. ‘T gaat me allemaal nog behoorlijk makkelijk af ook, valt me mee :)
Lekker!

Chloor <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188992253
Welkom OliviaIsTaken! Hoe voel je je?

En wat fijn Ono! Ik ben jaloers haha! 11 oktober komt de keuken, dan is ons huis ook zo goed als 'af' en kan ik toegeven aan mijn nesteldrang. En die is nieuw voor mij haha! Ik heb echt een hekel aan schoonmaken etc. maar gister heb ik alle deuren, lichtknopjes, kozijnen, randjes etc. even flink onder handen genomen en de bank met de stofzuiger en de stoomreiniger onder handen genomen. Er ligt geen vloer op de grond en we hebben een keuken die bestaat uit een tafel met daarin een gat gezaagd voor de wasbak en de kraan, maar het is in ieder geval wel helemaal schoon nu overal :D

Nog 14 dagen werken, ik ben er ZO klaar mee! Heb echt geen geduld meer voor al het gedoe op kantoor merk ik.

Interessant boek, die wil ik ook wel lezen denk ik! Ben benieuwd wat je er van vindt minilot!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188992463
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hey wat leuk, gefeliciteerd! Voor jou de derde toch? Hoeveel tijd zit er dan tussen je oudste en je jongste straks?
Dank je! En klopt :)
Mijn dochter zou dan net twee zijn :) Mijn oudste is dan 4,5
pi_188993142
Wat leuk Olivia! O+
pi_188993309
Gefeliciteerd OliviaIsTaken!! *O*
  dinsdag 17 september 2019 @ 19:19:23 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188994358
Gefeliciteerd OiT!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:25:04 #22
382129 crew  Donna
pi_188994452
Gefeliciteerd OIT!
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:25:55 #23
382129 crew  Donna
pi_188994465
Ik ben bang dat het hier mis is. Dus ik laat dit topic even links liggen tot ik meer weet.
pi_188994509
Gefeliciteerd OIT!

Shit Donna, heb je bloedverlies of waarom denk je dat?
pi_188994516
Bedankt allemaal :)
pi_188994528
Nee Donna...heel veel sterkte met de onzekerheid. Ik blijf wel duimen voor je!
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:33:33 #27
382129 crew  Donna
pi_188994620
Ja vanochtend voelde ik het bloed ineens lopen. Super dun en best veel. En het blijft best veel bloeden met afvegen. Ik heb niet echt kramp, maar wel een drukkend gevoel. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed.
Het is ook nog maar zo kort en ik mocht morgen wel komen voor een echo (de VK was super lief), maar ze zei ook dat ze dan geen uitsluitsel kan geven nu. Voor volgende week hebben we een echo ingeplant op een termijn dat er sowieso een hartje moet zijn. Dan is het iig een echo met zekerheid zeg maar.

Dus voor nu is het afwachten, maar iets in mij zegt dat zoveel bloed en die druk gewoon niet 'niks' kan zijn.
pi_188994638
Donna :*
pi_188994871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:33 schreef DonnaRush het volgende:
Ja vanochtend voelde ik het bloed ineens lopen. Super dun en best veel. En het blijft best veel bloeden met afvegen. Ik heb niet echt kramp, maar wel een drukkend gevoel. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed.
Het is ook nog maar zo kort en ik mocht morgen wel komen voor een echo (de VK was super lief), maar ze zei ook dat ze dan geen uitsluitsel kan geven nu. Voor volgende week hebben we een echo ingeplant op een termijn dat er sowieso een hartje moet zijn. Dan is het iig een echo met zekerheid zeg maar.

Dus voor nu is het afwachten, maar iets in mij zegt dat zoveel bloed en die druk gewoon niet 'niks' kan zijn.
-O-
Het HOEFT niks te betekenen, maar ik snap dat je je heel erg zorgen maakt. Fijn dat je snel terecht kunt.
:*
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:50:14 #30
382129 crew  Donna
pi_188994914
Ja mijn vriendin stond onder de douche en had het bloed op haar enkels en daar kwam toch een gezonde tweeling ter wereld maanden later dus ik heb het dichtbij meegemaakt dat het niets hoeft te zijn, maarja. Zorgen maken doe je toch :)
pi_188996236
Fijn dat je een echo hebt staan volgende week. Ik snap dat je liever nog even wilde wachten daarmee.

Heel veel sterkte met afwachten. Die onzekerheid is zo naar.
En van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt!
pi_188996376
Oei, schrikken Donna!
En welkom OT :)

Zo... Hier nog 4 dagen werken en verlof! Ik ga, bewust, 6 weken vooraf ivm suiker en kans dat Erwt (ja.. werknaam, haha) eerder komt. Ik ga alleen nog een dag terug in verlof voor een personeelsdag. Als het lukt :P Verder gelukkig weinig klachten, dus komt wel goed!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188996554
Ach nee Donna wat shit :{ ik duim voor een scenario als bij je vriendin
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 08:28:27 #34
382129 crew  Donna
pi_189002250
Lief van jullie. Het is nu wel duidelijk inmiddels dat dit echt mis is. Echt kut en stom.
Bedankt voor de lieve berichtjes en hopelijk tot snel ziens! :W
pi_189002427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 08:28 schreef DonnaRush het volgende:
Lief van jullie. Het is nu wel duidelijk inmiddels dat dit echt mis is. Echt kut en stom.
Bedankt voor de lieve berichtjes en hopelijk tot snel ziens! :W
Veel sterkte!
pi_189002442
Ach Donna :* sterkte.
pi_189002496
Ahhhh wat naar Donna. Sterkte :*
pi_189002636
Och jeetje Donna, wat heftig :'( Heel veel sterkte.. :*
pi_189002969
Ahh shit, sterkte!
  woensdag 18 september 2019 @ 09:44:38 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_189002978
Wat klote donna ;( sterkte!
disclaimer
pi_189003084
Wat verdrietig Donna, sterkte :*

Hmm ik heb maandag de kinkhoest vaccinatie gehaald en maandag middag had ik een vreemd rood bultje op mijn pols. Gisteravond had ik ineens over mijn hele lijf een stuk of 50 van die bultjes, zo toch maar even langs de huisarts.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189003448
Wat verdrietig, Donna:*
Schudden voor gebruik
pi_189003809
Zo ontzettend jammer, sterkte Donna :*
pi_189003905
Donna shit zeg! Sterkte :*
pi_189008189
Oké een bijzonder dagje wel dit. Die bultjes, dat zijn waarschijnlijk waterpokken :o Dus in plaats van even snel naar de huisarts om 10 over 11 zat ik daar tot 10 voor half 1 en kon ik vervolgens door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Cursus van vanavond moeten afzeggen ook, want als het waterpokken zijn moet ik uit de buurt van andere zwangere blijven. Nu mijzelf goed in de gaten houden dat ik geen longontsteking ga krijgen. Blijkbaar een symptoom van de waterpokken hebben tijdens de zwangerschap. Gelukkig wel al de 24 weken voorbij, dus gevaar voor de baby is er niet meer O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189008686
Pff, schrikken Sicilia! Fijn dat het geen invloed meer kan hebben op je kindje.

@donna: sterkte😭
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189010189
Oei, heftig! Beterschap
pi_189010604
Donna :*

Oei da's schrikken Sicilia, gelukkig ben je voorbij de 24 weken! Ben je de enige thuis met waterpokken nu of meer zieken in huis? Beterschap iig!
pi_189010687
Nee wel de enige nog. We denken dat mijn middelste het 3 weken geleden dan toch had. We twijfelden toen, leek ook wel erg op muggenbultjes. Jongste heeft ze nog niet gehad dus die houden we even in de gaten.
Ik hoop dat ze morgen bellen dat het toch geen waterpokken zijn. Las net in de informatie die ik van de arts meekreeg, dat de kans op een ernstige longontsteking bij een zwangere vrouw met waterpokken 5 tot 10% is en groter naarmate je verder komt in de zwangerschap. En van dat percentage overlijdt zelfs 14%. Kwam toch wel even binnen. T is wel serieus dus :{
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189011067
Oh wat rot sicillia :{ ik duim voor toch geen waterpokken
pi_189016742
Donna; wat shit zeg! Veel sterkte!

Sicilia; veel beterschap hou jezelf maar goed in de gaten! Is er nog een kans dat het geen waterpokken zijn dan?
pi_189018182
Sicilia, dat is schrikken zeg. Ik duim ook dat je vandaag een positief telefoontje krijgt!
pi_189023551
Ik heb waterpokken gehad tijdens de zwangerschap van de eerste (ik was toen 25) vervolgens kreeg ik netelroos 🤨 verder gelukkig geen symptomen.
Bij deze heb ik verschrikkelijke jeuk gehad met bultjes over mijn buik,schouders en benen.dok had geen idee. Duurde een week oid
pi_189035434
Sicilia, nog iets gehoord?


Ik heb geen diabetes *O*
pi_189035521
Ik ben ook wel nieuwsgierig Sicilia!
Oh wat fijn B.ertha!

Hier 37 weken, dus Wurm is af! *O* Het aftellen is nu echt begonnen! Ik merk dat ik echt steeds minder kan en minder puf heb. Alleen het bed moet toch nog ff iets hoger.
pi_189035757
Wat fijn geen diabetes B.ertha, ga je het lekker vieren met een taartje vandaag :D ?

En 37 weken taxi! Wauw, fijn idee denk ik! Het aftellen kan nu echt gaan beginnen! Heb je zelf een voorgevoel qua datum?

Bedankt voor alle beterschap wensen en Kleurdoos, super fijn om te horen dat jij het symptoom-loos hebt doorgemaakt. Ik heb nog geen uitslag. Zowel van de kweek als van het bloed was er gister nog niets binnen dus ik moet vanmiddag na 14:00 uur weer bellen. Ik voel mij verder wel oke, begin verkouden te worden, maar goed, iedereen in mijn omgeving is zo ongeveer verkouden, dus dat was wel een beetje te verwachten. Er zijn sinds gister geen nieuwe plekjes bij gekomen, ze doen alleen wel een beetje zeer nu.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189036105
Nou.... O-)


37 weken, dan mag ie al gewoon komen O+
Sicilia, hopelijk komen er dan geen extra plekjes bij en valt het mee. Hebben ze gezegd wat het kan zijn als het geen waterpokken zijn?
pi_189036263
Hahaha heel goed! Geniet ervan!

Nee, zij gaan er al volledig van uit dat het wel waterpokken zijn en prikken was dus op zich ook niet meer nodig. Maar omdat ik met zwangere vrouwen werk wilden ze het toch even voor me checken, want anders kan ik de cursus pas weer gaan geven op het moment dat alle blaasjes ingedroogd zijn.
Mochten het dus toch geen waterpokken blijken te zijn, dan heb ik geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn.
Er staat voor maandag een groei-echo op de planning, maar als het waterpokken zijn, mag ik niet op de praktijk komen en moeten we die dus ook verzetten :') En morgen heb ik een bijscholing met alle andere zwangerschapsdocenten, die moet ik ook cancellen in geval van waterpokken. Vet onhandig allemaal haha!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189036959
Wat een gedoe Sicilia!

Ik heb geen idee wanneer hij gaat komen. Wel het gevoel dat hij eerder komt dan de ud. Manlief denkt eind volgende week, haha.

Er is al wel wat voorwerk en gerommel gaande, maar dat zegt volgens mij nog niks of hij al snel komt. Hij ligt al behoorlijk vast in mijn bekken (en dat is te voelen ook, pff, best pijnlijk soms), 's nachts regelmatig voorweeën etc. En de bewegingen van wurm worden ook anders dan afgelopen weken.
pi_189037535
Nomnom, geniet ervan @B.ertha! Fijn dat de uitslag goed was.

Gedoe zeg Sicilia :{ Ben benieuwd wat er vanmiddag uitkomt..

@taxibabe, 37 weken hoera *O* Fijne mijlpaal!

Ik ben vanochtend weer bij de vk geweest, alles goed. Belinstructies gekregen, verder vooral gewoon m'n ding doen en eh.. afwachten. De vorige keer hebben we heel bewust naar de datum van de ks toegeleefd, dus voelt zó gek (en fijn) om nu geen idee te hebben. Vanmiddag in elk geval de eerste middag waarop er helemaal *niks* gepland staat :D Peuter is met oma op stap, het eten voor vanavond is al klaar, het huis aan kant. Dus ik ga me op de bank installeren met wat tijdschriften en chocoladepepernoten denk ik :9
pi_189038416
Oh onomatopee, jij bent ook bijna 37 weken! Lekker hé gewoon bankhangen en niks hoeven.
En gewoon je ding doen en afwachten. :+
pi_189039187
Hehe, mijn vliezen kunnen nu veilig breken op de bank. Het gedeelte waar ik meestal lig of zit heb ik puppy-trainingpads van action gelegd, subtiel weggewerkt met een cheapass fleecedekentje, ook van de action. _O-
pi_189041834
Geen waterpokken *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189042166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:24 schreef Sicilia het volgende:
Geen waterpokken *O*
Wat een opluchting Sicilia!!! *O*
Enig idee wat het dan wel is?
pi_189042937
Gelukkig! *O*
pi_189042989
Nee dat niet en er komen nu ook ineens weer plekjes bij. Er was een arts in opleiding bij woensdag, die is heel fanatiek, dus die gaat nu verder bedenken wat het zou kunnen zijn. Ben benieuwd waar ze mee komt :).
Wel blij dat het geen waterpokken zijn, begin echt flink verkouden te worden nu, maar daar hief ik me niet druk om te maken nu gelukkig :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 21 september 2019 @ 10:05:00 #67
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_189051880
Hoi allemaal, het leek me leuk ook weer even te posten. Bijna 20 weken zwanger voor de 1e x!

Ik heb maandag a.s. 20 weken echo en dan horen we ein-de-lijk of het een jongen of meisje wordt. Ik merk dat ik een erg sterke voorkeur heb, is dat erg? Hadden jullie dat ook wel eens?

Verder vind ik de afgelopen 10 weken supersnel gaan ivm de eerste 10 weken die eeuwig leken te duren. Gek hoe dat werkt.

Over 1,5 week ga ik naar familie in Maleisië, ben benieuwd hoe ik de lange vlucht zal ervaren. Jullie ervaringen mee?
pi_189052957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:05 schreef Smash-it het volgende:
Hoi allemaal, het leek me leuk ook weer even te posten. Bijna 20 weken zwanger voor de 1e x!

Ik heb maandag a.s. 20 weken echo en dan horen we ein-de-lijk of het een jongen of meisje wordt. Ik merk dat ik een erg sterke voorkeur heb, is dat erg? Hadden jullie dat ook wel eens?

Verder vind ik de afgelopen 10 weken supersnel gaan ivm de eerste 10 weken die eeuwig leken te duren. Gek hoe dat werkt.

Over 1,5 week ga ik naar familie in Maleisië, ben benieuwd hoe ik de lange vlucht zal ervaren. Jullie ervaringen mee?
Met 20 weken voelde ik me echt top, ook geen last van de buik enzo.
Met 30 weken naar Mallorca gevlogen en dat vond ik wel pittig, voornamelijk last van dikke enkels en het continu in 1 houding zitten vond ik pittig. Dus denk dat het voor jou wel zal meevallen :s)
Shine bright like a diamond.
pi_189068094
Wat fijn @Sicilia, opluchting! *O*

@taxibabe: ha, matjes! Door jouw post heb ik net het kraampakket maar even geopend en er 1 bij de autosleutels gelegd, dan hebben we dat in elk geval bij de hand voor de rit richting het geboortehuis bij de bevalling :+

@Smash-it: ik heb zelf met 31/33 weken een korte vlucht gemaakt (enkele reis een kleine 2 uur) en vond het wel meevallen, maar dat is eigenlijk niet te vergelijken met een vlucht van 12 uur denk ik. Ik kan alleen de algemene dingen bedenken, regelmatig even een stukje lopen, jezelf comfortabel maken met een extra kussentje voor je rug, evt een stoel met extra beenruimte, genoeg blijven drinken.. Helpt gelijk ook met regelmatig een stukje lopen ;) Maar met 20 weken zal het wel te overzien zijn denk ik idd. Veel plezier vooral vast!

Hier vandaag 37 weken *O* Net voor de zoveelste keer de vluchttas bekeken en de co-sleeper opnieuw opgemaakt, peuter stopt er dagelijks andere knuffels en poppen in :D Ik heb helemaal niet het gevoel dat er op korte termijn van alles staat te gebeuren, maar vind het wel spannend worden nu..
pi_189081915
Onomatopee ook alweer 37 weken! Straks weer een babygolf O+

Wij hebben afgelopen zaterdag een commode en kledingkast gekocht via marktplaats. Nu nog een ledikant en dan moeten we echt bedenken hoe we het nou gaan indelen :')
pi_189082011
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:22 schreef B.ertha het volgende:
Onomatopee ook alweer 37 weken! Straks weer een babygolf O+

Wij hebben afgelopen zaterdag een commode en kledingkast gekocht via marktplaats. Nu nog een ledikant en dan moeten we echt bedenken hoe we het nou gaan indelen :')
Waar woon je ergens? Het ledikant dat bij mijn ouders staat mag weg...
S. 2014
J. 2016
pi_189082035
Vandaag zijn m’n hulpmiddelen gearriveerd en hebben we alles in de babykamer opgehangen etc. Nog twee dagen werken en verlof *O*

Even over alles wassen he... Waarmee doen jullie dat? Toch iets neutraals? Of gewoon je eigen wasmiddel. Ik heb ook wat dingen tweedehands, dus daar zit toch al een andere geur / wellicht geen neutraal wasmiddel in. En op den duur ga je ook wassen combineren lijkt mij.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189082054
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waar woon je ergens? Het ledikant dat bij mijn ouders staat mag weg...
Regio Arnhem Nijmegen. Dat zou heel fijn zijn, heb je een foto?
pi_189082375
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:38 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag zijn m’n hulpmiddelen gearriveerd en hebben we alles in de babykamer opgehangen etc. Nog twee dagen werken en verlof *O*

Even over alles wassen he... Waarmee doen jullie dat? Toch iets neutraals? Of gewoon je eigen wasmiddel. Ik heb ook wat dingen tweedehands, dus daar zit toch al een andere geur / wellicht geen neutraal wasmiddel in. En op den duur ga je ook wassen combineren lijkt mij.
Ik heb gewoon alle kleertjes in 1 wasje gedaan met ons eigen wasmiddel op 30 graden en alle hydrofiele luiers, washandjes en lakentjes etc. in 1 wasje op 60 graden, ook gewoon met ons eigen wasmiddel.

/klaagmodus
Pff laatste 2 nachten zijn echt bagger, veel wakker geweest met voorweeën die vooral 's nachts toch wel pijnlijk worden. Ergens denk ik dat het niet lang meer gaat duren. Vanmorgen ook heel sterk het gevoel dat vandaag ons bed nog wat hoger moet, en matjes op mijn gedeelte van het bed. Dus manlief opdracht gegeven dat hij dat vandaag moet doen, haha.

Wurm is zich nu ook heel hard naar beneden aan het drukken op mijn schaambeen ofzo, trekt gewoon door naar mijn liezen/overgang naar bovenbenen.
pi_189082957
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:39 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Regio Arnhem Nijmegen. Dat zou heel fijn zijn, heb je een foto?
Mijn ouders wonen in Gouda... is misschien wel erg uit de richting? Ik ga even een foto opzoeken.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 september 2019 @ 11:55:53 #76
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189083331
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:38 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag zijn m’n hulpmiddelen gearriveerd en hebben we alles in de babykamer opgehangen etc. Nog twee dagen werken en verlof *O*

Even over alles wassen he... Waarmee doen jullie dat? Toch iets neutraals? Of gewoon je eigen wasmiddel. Ik heb ook wat dingen tweedehands, dus daar zit toch al een andere geur / wellicht geen neutraal wasmiddel in. En op den duur ga je ook wassen combineren lijkt mij.
Ik heb vanaf het begin alles met mijn eigen wasmiddel gewassen. Kleertjes etc op 40 en beddengoed op 60 graden. Nooit problemen gehad daarmee..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189083647
Ono ook al 37 weken, wat gaat het toch allemaal snel! En wat lief van je peuter met haar popjes etc. in de co-sleeper O+

Wat voor meubeltjes heb je aangeschaft B.ertha? Ik ben marktplaats aan het afstruinen en kom wel leuke ledikantjes tegen (ik zoek retro/vintage) maar commode en vooral kledingkast vind ik maar lastig! 'Gelukkig' staat de babykamer nu nog helemaal vol met troep van beneden, dus heeft het no geen zin om al meubels aan te schaffen, maar het is toch wel leuk om vast een beetje te oriënteren.

Taxi, :* voor de slechte nachten! Die ken ik ook en kijk ik ook niet heel erg naar uit! Heb je een bad thuis? Denk dat het warme water wel voor wat ontspanning kan zorgen voor je! Ben benieuwd wanneer jullie wurm zich gaat aandienen!

Ik was alles met ons eigen wasmiddel en het gaat ook gewoon mee met de reguliere was. Scheelt wel dat geen van ons last heeft van een gevoelige huid, dus verwacht bij baby ook niet direct een gevoelige huid.

Wij hadden vanmorgen de groei echo. Alles goed op schema! Zo leuk om haar weer even goed te kunnen bekijken. Ze heeft lange wimpertjes volgens de echoscopiste O+ En ze trok even een gekke bek haha, leek ze precies mijn moeder! Even showen hoor:



En gekke bekken trekken:
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189084201
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:22 schreef Sicilia het volgende:
Ono ook al 37 weken, wat gaat het toch allemaal snel! En wat lief van je peuter met haar popjes etc. in de co-sleeper O+

Wat voor meubeltjes heb je aangeschaft B.ertha? Ik ben marktplaats aan het afstruinen en kom wel leuke ledikantjes tegen (ik zoek retro/vintage) maar commode en vooral kledingkast vind ik maar lastig! 'Gelukkig' staat de babykamer nu nog helemaal vol met troep van beneden, dus heeft het no geen zin om al meubels aan te schaffen, maar het is toch wel leuk om vast een beetje te oriënteren.

Taxi, :* voor de slechte nachten! Die ken ik ook en kijk ik ook niet heel erg naar uit! Heb je een bad thuis? Denk dat het warme water wel voor wat ontspanning kan zorgen voor je! Ben benieuwd wanneer jullie wurm zich gaat aandienen!

Ik was alles met ons eigen wasmiddel en het gaat ook gewoon mee met de reguliere was. Scheelt wel dat geen van ons last heeft van een gevoelige huid, dus verwacht bij baby ook niet direct een gevoelige huid.

Wij hadden vanmorgen de groei echo. Alles goed op schema! Zo leuk om haar weer even goed te kunnen bekijken. Ze heeft lange wimpertjes volgens de echoscopiste O+ En ze trok even een gekke bek haha, leek ze precies mijn moeder! Even showen hoor:

[ afbeelding ]

En gekke bekken trekken:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook super lastig! Bijna iedereen houdt van strak, hoogglans wit, dus daar wordt marktplaats mee overspoeld. Daarnaast is het zo lastig om te zien of iets een beetje kwaliteit is en dus de prijs waard is... Dit is het geworden:
https://www.dropbox.com/s(...)%2012.39.13.jpg?dl=0
https://i.ebayimg.com/00/s/OTk1WDcxNQ==/z/-iEAAOSwgfpdfmGj/$_82.JPG

Wat een lieve plaatjes O+
Heb je altijd 3D echo's bij de groeiecho of betaal je dan extra?
pi_189086079
Leuke meubeltjes B.ertha! Goede keus!

De echoscopiste bij ons op de praktijk probeert altijd wel even 3d beeld te krijgen om ons een mooi plaatje mee te geven. Kost niets extra's, is gewoon een hele enthousiaste echoscopiste volgens mij :)

Net wel een belletje van de verloskundige naar aanleiding van de echo van vanmorgen. Ze hebben deze vergeleken met de 20 weken echo en ze willen nu toch over twee weken nog een echo maken, want met de 20 weken zat haar buikje op 87% waar het nu 48% was. 50% is gemiddeld, dus op zich is 48% keurig, maar ze vonden het wel een erg groot verschil met de 20 weken. Over twee weken kijken of het niet nog verder naar beneden is gezakt. Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden, maar heb nu wel een vriend die meteen in de stress schiet. Arme, bezorgde papa O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189089884
Wat een geluk Sicilia! Ik vind onze VK echt maar zozo. Niet slecht, maar wel een beetje 'the bare minimum' aan service, zeg maar :{
pi_189090032
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 21:09 schreef B.ertha het volgende:
Wat een geluk Sicilia! Ik vind onze VK echt maar zozo. Niet slecht, maar wel een beetje 'the bare minimum' aan service, zeg maar :{
Mag ik vragen waarom je dat vind?
pi_189090591
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 21:16 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je dat vind?
Ik hoor veel mensen over extra echo's of andere extraatjes, daar doen ze bij ons niet aan. Dat kan zo zijn en maakt hen niet slecht, maar van het absolute minimum word ik niet heel warm.

Het echo apparaat is elke keer geklooi om de foto's te sturen.


Ze werken met teams, dus ik zie nooit dezelfde.

En er zijn zo vaak slordigheidsfoutjes:
- eerst bellen dat het bloedonderzoek goed was
Dan moet er toch vervolgonderzoek, maar dat kon ze ook wel even zelf afnemen. Blijkt dat ze werken met een ander lab dag waar ik eerst was, dus wordt het niet vergoed en moet ik alsnog stante pede naar het eerste lab terug. Daar snapten ze niet welke waarden ze nou moesten prikken. Das drie keer prikken in korte tijd een HEEL VEEL bellen. Met veel onzekerheid aan mijn kant (want alles voor het eerst enzo)
- factuur krijgen van alle onderzoeken, ook de foutieve, en daar weer achteraan moeten.
- zeggen dat ik een ogtt moet vanwege dikke baby en dan na het onderzoek ineens zeggen dat het komt doordat ik pcos heb en het sowieso had gemoeten, dat dikke baby geen indicatie is. En dat ze verder niks gaan doen met dikke baby.
- 3 verschillende verhalen over hoe en wanneer ik de uitslag van de ogtt hoor en dan verbaasd zijn dat ik zelf maar ff bel omdat het beleid is "geen nieuws is goed nieuws". Moet ik maar gewoon een paar weken moet wachten in onzekerheid of ik misschien diabetes heb met alle gevolgen van dien en dan op een gegeven moment zelf beslissen dat het dan blijkbaar negatief is? Omdat zij het te veel moeite vinden om ff een paar minuten aan de telefoon te hangen?
pi_189091941
Poeh, van zo'n verloskundigenpraktijk zou ik ook niet vrolijk worden, zeg. Is ergens anders naartoe overstappen geen optie? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_189093873
Wat lastig @B.ertha -O- vooral die fouten en het matige gevoel wat je bij de praktijk krijgt. Een klik is toch wel erg fijn in dit vertrouwensproces.

Dat geen extras vind ik lastiger. Het klinkt alsof deze praktijk doet waar het voor betaald wordt en verder niet. Alle extra echo’s en 3d’s enzo kunnen praktijken in principe niet declareren tenzij ze er een medische indicatie van maken die lang niet iedereen die ze krijgt werkelijk zal hebben. Dat ligt eigenlijk dus wat ingewikkeld hoe tof het ook is. Ik snap je helemaal want ik vind het ook heel leuk dat ik nu zo vaak mag spieken! O+

Verder ego: ik heb gister de triage van het ziekenhuis gebeld. Vandaag 17 weken maar ik heb ondanks de progesteron om m’n baarmoeder rustig te houden, alweer harde buiken :{ zo was het bij de eerste ook. Ze kunnen d’r nog niet meer mee dan de eerst volgende baarmoedermond meting vervroegen. Dat lijkt me weinig toevoegen dus die blijft op maandag staan. Hoop maar dat het deze keer niets betekend.
  dinsdag 24 september 2019 @ 07:21:36 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189093877
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 21:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen over extra echo's of andere extraatjes, daar doen ze bij ons niet aan. Dat kan zo zijn en maakt hen niet slecht, maar van het absolute minimum word ik niet heel warm.

Het echo apparaat is elke keer geklooi om de foto's te sturen.

Ze werken met teams, dus ik zie nooit dezelfde.

En er zijn zo vaak slordigheidsfoutjes:
- eerst bellen dat het bloedonderzoek goed was
Dan moet er toch vervolgonderzoek, maar dat kon ze ook wel even zelf afnemen. Blijkt dat ze werken met een ander lab dag waar ik eerst was, dus wordt het niet vergoed en moet ik alsnog stante pede naar het eerste lab terug. Daar snapten ze niet welke waarden ze nou moesten prikken. Das drie keer prikken in korte tijd een HEEL VEEL bellen. Met veel onzekerheid aan mijn kant (want alles voor het eerst enzo)
- factuur krijgen van alle onderzoeken, ook de foutieve, en daar weer achteraan moeten.
- zeggen dat ik een ogtt moet vanwege dikke baby en dan na het onderzoek ineens zeggen dat het komt doordat ik pcos heb en het sowieso had gemoeten, dat dikke baby geen indicatie is. En dat ze verder niks gaan doen met dikke baby.
- 3 verschillende verhalen over hoe en wanneer ik de uitslag van de ogtt hoor en dan verbaasd zijn dat ik zelf maar ff bel omdat het beleid is "geen nieuws is goed nieuws". Moet ik maar gewoon een paar weken moet wachten in onzekerheid of ik misschien diabetes heb met alle gevolgen van dien en dan op een gegeven moment zelf beslissen dat het dan blijkbaar negatief is? Omdat zij het te veel moeite vinden om ff een paar minuten aan de telefoon te hangen?
Ik ontlurk even:

Je weet dat je mag overstappen he?

Ik vond het trouwens heel fijn om een team te hebben, omdat ik dan de vk die mijn bevalling zou doen, sowieso al een keer gezien had. Team bestaat hier uit vijf vk's.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189094482
v.w.b. overstappen: Ja, ik weet dat dat kan. Heel veel opties zijn er niet in de buurt, die zijn allemaal wat verder rijden en één ervan is me sowieso iets te zweverig/natuurlijk, in de rest heb ik me niet verdiept. En overstappen is ook niet iets wat ik er nu bij kan hebben, eigenlijk.
En wat het ook is, ondanks alle foutjes zijn ze elke keer wel lief en meelevend in het oplossen. Dat doen ze alleen niet zo handig. Maar verder hoor ik goede verhalen, dus misschien heb ik wel gewoon pech tot nu toe.

@Zo-is-dat: Ik snap dat de extra's ook precies dat zijn, extra's. Ik bedoel het ook meer in de zin, dat zou nog iets compenseren ofzo :)
Shit van die harde buiken! Heb je stress of komen ze echt gewoon zomaar?
pi_189097419
Geen is geen pijl op te trekken nog. Hooguit een keer of 3 per dag nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt stress nu. Hoop maar dat hier hier bij blijft

Hopelijk overheerst het lief en meedenkend binnenkort bij je praktijk B.ertha!
pi_189097444
Oh ja, die harde buiken! :7 Die had ik bij mijn eerste ook steevast na zo'n moment, al vanaf een maand of vijf.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189097477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 13:12 schreef minilot het volgende:
Oh ja, die harde buiken! :7 Die had ik bij mijn eerste ook steevast na zo'n moment, al vanaf een maand of vijf.
:9
  dinsdag 24 september 2019 @ 13:59:35 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189098090
@Zo-is-dat ik had ook vanaf week 16 al zowat dagelijks harde buiken, en Jacob bleef gewoon tot week 41 zitten. Je weet in theorie vast al dat deze gekkigheid niet in een vroeggeboorte hoeft te eindigen maar bij deze dus een ervaringsverhaal ter bevestiging :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189098111
Hier ook 41+2 :Y Maar daarbij moet ik wel zeggen dat al die vroege harde buiken orgasmegerelateerd waren. :7 Wellicht had ik ze theoretisch ook wel gehad bij stress hoor, maar ik had geen stress! :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:16:07 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189098233
Ik had ook niet veel stress geloof ik*. Die harde buiken kwamen gewoon totaal random, ook in weekenden dat ik amper van de bank af kwam. Ze betekenden dus ook niet dat ik rustiger aan moest doen, maar gewoon dat mijn baarmoeder vaak hard werd.

*: en ook niet elke dag orgasmes :+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:19:37 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_189098263
Ja maar zo-is-dat heeft volgens mij al wél een vroeggeboorte meegemaakt dus ik kan me ook érg goed voorstellen dat je daar dan minder relaxed mee omgaat ;)
disclaimer
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:28:18 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189098311
Ik kan me dat ook goed voorstellen. Ik was meer bij mezelf aan het nadenken hoe harde buiken die zo vroeg beginnen gerelateerd zijn aan vroeggeboorte, omdat beide fenomenen ook bestaan zonder het andere. Maar dat zijn overwegingen waar Zo-is-dat niet zoveel aan heeft natuurlijk. Ik hoop voor je dat je veel langer zwanger gaat zijn dan vorige keer!

Als ik er dan toch ben: @B.ertha, ik zou ook geen zin hebben om over te stappen. Maar dan wel een punt maken van de onzorgvuldigheid, bijvoorbeeld de opsomming van hierboven per mail naar ze opsturen en erbij vertellen hoe dat overkomt. Zodat zij er misschien wat aan kunnen doen.

Overigens vind ik extra echo helemaal geen service en 3D-beelden zelf een beetje eng, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :).

* Lemijn loopt nu weer weg hier :W
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189098347
Wij weigeren de 3D-optie ook steevast. Krijg instant minder zin in babies van die beelden, brrr! :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:32 schreef minilot het volgende:
Wij weigeren de 3D-optie ook steevast. Krijg instant minder zin in babies van die beelden, brrr! :X
Mijn vriend vind dat ook naar om te zien, net aliens zegt ‘ie :')

Ik vind het wel schattig, maar ja. Dan maar geen 3D echo en nog max 8 weken wachten. Dan zien we hem in het echt O+
Shine bright like a diamond.
pi_189098889
Jup, wel al vroeggeboorte gehad. 32 weken -O-

Desalniettemin hoor ik heel graag verhalen met harde buiken en lekker lang zwanger zijn O+ Hopelijk betekenen ze deze keer bij mij inderdaad ook niks!
pi_189101934
@:B.erta oh dat klinkt inderdaad niet fijn. Misschien moet je het voorleggen bij de praktijk? Want ze zijn wel degene die je gaan begeleiden bij een bijzondere gebeurtenis. Of je moet een andere praktijk zoeken waar je 1 vaste vk hebt en die extra's aanbiedt.
pi_189102465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:28 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me dat ook goed voorstellen. Ik was meer bij mezelf aan het nadenken hoe harde buiken die zo vroeg beginnen gerelateerd zijn aan vroeggeboorte, omdat beide fenomenen ook bestaan zonder het andere. Maar dat zijn overwegingen waar Zo-is-dat niet zoveel aan heeft natuurlijk. Ik hoop voor je dat je veel langer zwanger gaat zijn dan vorige keer!

Als ik er dan toch ben: @:B.ertha, ik zou ook geen zin hebben om over te stappen. Maar dan wel een punt maken van de onzorgvuldigheid, bijvoorbeeld de opsomming van hierboven per mail naar ze opsturen en erbij vertellen hoe dat overkomt. Zodat zij er misschien wat aan kunnen doen.

Overigens vind ik extra echo helemaal geen service en 3D-beelden zelf een beetje eng, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :).

* Lemijn loopt nu weer weg hier :W
Dat is nog wel een goed idee :Y
pi_189103853
Oh en @Lemijn harde buiken zijn een teken van prikkeling van de baarmoeder. Dat kan door van alles zijn, hele normale dingen als een drukke baby of een volle blaas maar dat kan ook door een sluimerende (niet klinische) infectie zijn. Dat laatste was bij mij waarschijnlijk het geval. Uiteindelijk komt er zoveel prikkeling van de vliezen en baarmoeder dat het het hele traject van op elkaar volgende hormonen in gang zet waarop de bevalling volgt.

Hopelijk is het nu dus het eerste en niet het tweede!
pi_189112421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 13:12 schreef minilot het volgende:
Oh ja, die harde buiken! :7 Die had ik bij mijn eerste ook steevast na zo'n moment, al vanaf een maand of vijf.
Ik had dat ook, maar dan juist vanaf het eerste moment dat ik zwanger was, nog voor ik het goed en wel wist tot een maand of 3... en echt pijnlijk ook zeker de eerste weken. Nu dus gelukkig niet meer..

Sicilia hoe is het nu met jou?

B.ertha wat Lemijn ook al zegt, ik zou het wel bespreekbaar maken bij je verloskundige, hoe die hele lijst voor jou voelt..

Hier verder alles ok, vandaag wel even een momentje van onzekerheid over de bevalling. En nu heb ik bedacht een doula te gaan overwegen.. iemand daar ervaring mee?
pi_189112815
Noemen jullie mijn kind nou een alien :o :P Haha ik vind het wel leuk altijd, als ik nu naar de 3D van onze nu nog jongste kijk dan zie ik hen daar ook echt in terug. Toch wel een beetje bijzonder.

B.ertha ik zou het inderdaad even bespreken met ze. Ook een leermomenten voor hen wellicht.

En pff ja die harde buiken ken ik ook! Zo naar is dat haha. Ik heb sowieso iedere zwangerschap veel harde buiken, bij de vorige drie was dat ook telkens reden om eerder te stoppen met werk of kortere werkdagen te maken, dat is deze keer gelukkig niet nodig. Bij mij heeft het gelukkig nooit tot een vroeggeboorte geleid, maar ik snap dat als je dat wel al een keer hebt meegemaakt, dat dat dan nu extra spannend is Zo-is-dat. Ik ga duimen voor je! Wel fijn dat ze regelmatig de baarmoederhalsmeting doen.

Hier gaat het goed, ben alleen mega verkouden, met bijbehorende verhoging. Vanavond cursus geven en dan gelukkig even een weekje vakantie O+ Daarna nog maar 10x werken!

Ik heb geen ervaring met een doula Chan, maar weet van andere dat die er erg veel aan gehad hebben tijdens de bevalling. Wat zijn de punten die bij jou voor onzekerheid zorgen?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189113109
Ik heb ookal harde buiken maar die van mij waren geralateerd aan een blaasontsteking. En ik moest rustiger aandoen van de vk.
pi_189114287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:14 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb geen ervaring met een doula Chan, maar weet van andere dat die er erg veel aan gehad hebben tijdens de bevalling. Wat zijn de punten die bij jou voor onzekerheid zorgen?
Punten van onzekerheid voor mij zijn: bij mijn oudste ging het nogal snel, na 4,5 uur was de complete bevalling klaar. Toen had ik een relatie en moest ik in het ziekenhuis bevallen vanwege een verwachte kleine baby. Mijn toenmalige man kon me gewoon naar het ziekenhuis rijden. Nu heb ik geen relatie, wel een zeer goed contact met de co-ouder.. maar of en zo ja hoe dichtbij hij bij de bevalling zal zijn weten we nog niet. En stel dát we besluiten dat hij er helemaal bij is, is er nog steeds een aanzienlijke kans dat hij door zijn werk simpelweg niet op tijd kan zijn. Dus de combinatie van een potentieel snelle bevalling en niet weten of er iemand en zo ja wie erbij zal zijn maakt me onzeker.. Natuurlijk bel ik gewoon de verloskundige zodra het allemaal begint, maar ik merk dat ik toch wel behoefte heb aan wat meer steun dan enkel dat. Ik weet ook niet waar ik zou willen bevallen, thuis of ziekenhuis, maar al zou ik ziekenhuis kiezen... geen idee hoe ik er kom. En of ik er - als ik al vervoer heb - wel op tijd kan zijn. En dan nog mijn zoon, waar laat ik die? Nou kan hij best even alleen thuis zijn, maar tijdens een bevalling vind ik dat wel even wat anders, al zou ik dan zn vader bellen zodat hij hem kan ophalen, dat lijkt me toch wel heel onprettig om hem dan - al is het maar een kwartier - alleen te laten. En als ik thuis zou bevallen en hij is ook thuis, dan wil ik toch ook wat helderder hebben hoe ik daarmee omga. Nou ja, dat zo'n beetje...

Ohh en ik vind de 3d-beelden van je uk prachtig :D over een weekje mag ik ook 3d spieken, zoveel zin in O+
pi_189114709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:55 schreef Chan het volgende:

[..]

Punten van onzekerheid voor mij zijn: bij mijn oudste ging het nogal snel, na 4,5 uur was de complete bevalling klaar. Toen had ik een relatie en moest ik in het ziekenhuis bevallen vanwege een verwachte kleine baby. Mijn toenmalige man kon me gewoon naar het ziekenhuis rijden. Nu heb ik geen relatie, wel een zeer goed contact met de co-ouder.. maar of en zo ja hoe dichtbij hij bij de bevalling zal zijn weten we nog niet. En stel dát we besluiten dat hij er helemaal bij is, is er nog steeds een aanzienlijke kans dat hij door zijn werk simpelweg niet op tijd kan zijn. Dus de combinatie van een potentieel snelle bevalling en niet weten of er iemand en zo ja wie erbij zal zijn maakt me onzeker.. Natuurlijk bel ik gewoon de verloskundige zodra het allemaal begint, maar ik merk dat ik toch wel behoefte heb aan wat meer steun dan enkel dat. Ik weet ook niet waar ik zou willen bevallen, thuis of ziekenhuis, maar al zou ik ziekenhuis kiezen... geen idee hoe ik er kom. En of ik er - als ik al vervoer heb - wel op tijd kan zijn. En dan nog mijn zoon, waar laat ik die? Nou kan hij best even alleen thuis zijn, maar tijdens een bevalling vind ik dat wel even wat anders, al zou ik dan zn vader bellen zodat hij hem kan ophalen, dat lijkt me toch wel heel onprettig om hem dan - al is het maar een kwartier - alleen te laten. En als ik thuis zou bevallen en hij is ook thuis, dan wil ik toch ook wat helderder hebben hoe ik daarmee omga. Nou ja, dat zo'n beetje...

Ohh en ik vind de 3d-beelden van je uk prachtig :D over een weekje mag ik ook 3d spieken, zoveel zin in O+
Wat betreft vervoer: bespreek het met je vk! Wij hadden ook geen eigen vervoer bij de bevallingen (man heeft geen rijbewijs) dus in ons dossier kwam te staan dat bij een ziekenhuisbevalling óf de vk moest rijden, óf dat er een taxi gebeld moest worden. Bij de eerste zijn we inderdaad uiteindelijk met de vk meegereden naar het ziekenhuis, de tweede is thuis geboren. Als je praktijk het maar weet is er vaak best veel mogelijk.
pi_189118378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wat betreft vervoer: bespreek het met je vk! Wij hadden ook geen eigen vervoer bij de bevallingen (man heeft geen rijbewijs) dus in ons dossier kwam te staan dat bij een ziekenhuisbevalling óf de vk moest rijden, óf dat er een taxi gebeld moest worden. Bij de eerste zijn we inderdaad uiteindelijk met de vk meegereden naar het ziekenhuis, de tweede is thuis geboren. Als je praktijk het maar weet is er vaak best veel mogelijk.
O, goed om te weten! Mijn man is nog bezig om zijn rijbewijs te halen en een auto te regelen voor die tijd, maar mocht dat niet lukken voor die tijd (ben 29 weken), dan zijn er nog opties.
pi_189119867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:51 schreef Chan het volgende:

[..]

Ik had dat ook, maar dan juist vanaf het eerste moment dat ik zwanger was, nog voor ik het goed en wel wist tot een maand of 3... en echt pijnlijk ook zeker de eerste weken. Nu dus gelukkig niet meer..

Sicilia hoe is het nu met jou?

B.ertha wat Lemijn ook al zegt, ik zou het wel bespreekbaar maken bij je verloskundige, hoe die hele lijst voor jou voelt..

Hier verder alles ok, vandaag wel even een momentje van onzekerheid over de bevalling. En nu heb ik bedacht een doula te gaan overwegen.. iemand daar ervaring mee?
ik lees stiekem even mee met dit stukje. Want dat zijn wel dingen die mij ook bezig houden. Nu al :’)

Moet zeggen dat wat ik over doula’s heb gelezen wel fijn klinkt. Zeker als je zonder een partner gaat bevallen.

maar ze zijn zo enorm duur...
pi_189119904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wat betreft vervoer: bespreek het met je vk! Wij hadden ook geen eigen vervoer bij de bevallingen (man heeft geen rijbewijs) dus in ons dossier kwam te staan dat bij een ziekenhuisbevalling óf de vk moest rijden, óf dat er een taxi gebeld moest worden. Bij de eerste zijn we inderdaad uiteindelijk met de vk meegereden naar het ziekenhuis, de tweede is thuis geboren. Als je praktijk het maar weet is er vaak best veel mogelijk.
En dit is dan wel erg fijn om te weten.
pi_189124900
Ik sta nog steeds derde?
Morgen legaal baren 😎🥳
pi_189125256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik sta nog steeds derde?
Morgen legaal baren 😎🥳
Voor zover ik weet wel.
Gisteren weer goedgekeurd door vk. Wurm ligt vast, dus klaar om geboren te worden, maar hij heeft volgens mij nog niet veel zin. Nog steeds kutnachten met gerommel en sinds gisteren een constante licht zeurende pijn in mijn rechterzij.
pi_189126529
@Zo-is-dat: hopelijk zijn de harde buiken deze keer inderdaad onschuldig! Met de ervaring van een vroeggeboorte lijkt het me idd (te) spannend om harde buiken te hebben :*

Jep, nog steeds 3e @Kleurdoos! Hoera voor bijna 37 weken *O* Hoe voel je je?

Wat prut van de nachten taxi, klinkt als een hoop ongemak :* Kan je overdag een beetje bijslapen wel?

Hier alles rustig verder, ik ben steeds meer aan het cocoonen en vind het heerlijk. De rust doet me ook wel goed, minder harde buiken en ondanks weinig slaap voel ik me best energiek. Had verwacht me een beetje schuldig te voelen over dat peuter naar kdv is terwijl ik gewoon thuis ben, maar dutjes O+ overdag in bad O+ en eindelijk tijd voor die stapel onbelangrijke klusjes waar normaal geen tijd voor is O+ Ik heb nog nooit zoveel opgeruimd/weggedaan/opnieuw ingericht en dat 0-4 fotoboek gaat er komen. Ik heb de smaak zo te pakken dat ik overweeg manlief te verrassen met een 10 jaar samen fotoboek, maar a) dat is pas in 2020 en b) dat is wel heel hardcore de archieven induiken :+

Ondertussen is manlief ook aardig aan het nestelen: gister heeft hij een kast vertimmerd, de keukenkastjes opnieuw ingedeeld, de berging en kluskast uit- en opgeruimd, hij heeft grootse plannen voor de tuin en net krijg ik een mail dat hij een glazenwasser heeft geregeld gezien we door alle stof van de verbouwing amper naar buiten kunnen kijken :D Ik denk niet dat ons huis ooit nog zo opgeruimd gaat worden als nu het geval is :')
pi_189128154
Ik begin nu slechter te slapen. Althans, ik slaap tot 4 en daarna hang ik wat rond.. ook gerommel vandaag. Misselijk en krampen maar dat kan ook door mijn bonbon inname komen :p
  donderdag 26 september 2019 @ 13:59:12 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189128546
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:04 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

ik lees stiekem even mee met dit stukje. Want dat zijn wel dingen die mij ook bezig houden. Nu al :’)

Moet zeggen dat wat ik over doula’s heb gelezen wel fijn klinkt. Zeker als je zonder een partner gaat bevallen.

maar ze zijn zo enorm duur...
Even Elamanilo vragen... Zij zit hier ook op het forum :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189129084
Wij hebben vorige week 15 weken check gehad, alles ok. Ik had net gegeten en schijnbaar was de beeb daardoor extra druk.

We moeten over een maandje terug voor de 20 weken check.

Afgezien van 't feit dat ik er iedere nacht uit moet omdat ik moet plassen, merk ik voor de rest weinig dat ik zwanger ben. Dus ik blijf het een beetje maf vinden, ben iets van 3 kg bijgekomen dus mjaah aan mijn kleding is ook (nog) niet veel veranderd.

Hopelijk houd ik de gewichtstoename binnen de perken, ben niet zo groot en anders verander ik in een bolletje :D

Ik heb ook gekeken naar een Doula, is idd prijzig. Schijnt wel de moeite waard te zijn

Een vriendin van me heeft trouwens dit gebruikt bij een natuurlijke bevalling en was daardoor niet uitgescheurd en de bevalling was niet overdreven pijnlijk. Kent iemand dit? Ervaring mee?

(ik denk ik link het ff, want ik zou niet weten hoe je 't moet omschrijven :+ )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189129408
Ik ken dat ding alleen uit de verhalen... Er was iemand (geloof dat Mignonne dat had verteld destijds?) die de ballon opgeblazen eruit trok (ipv opblazen, leeg laten lopen, eruit halen) en scheurde toen uit, een paar weken voor de bevalling :') :X :'(. Lijkt mij persoonlijk geen aanrader :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189129597
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Jup, wel al vroeggeboorte gehad. 32 weken -O-

Desalniettemin hoor ik heel graag verhalen met harde buiken en lekker lang zwanger zijn O+ Hopelijk betekenen ze deze keer bij mij inderdaad ook niks!
Bij deze dan: dagelijks meerdere harde buiken al vrij vroeg in de zwangerschap (rond de 18 weken? Ik weet het niet precies meer). Baby kwam keurig a terme met 37.6 :)
Ik had overigens weinig stress en heb het niet rustiger aan gedaan. Ik voelde me verder prima.
Hopelijk blijft deze baby ook lekker lang zitten! :*
pi_189129618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:51 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken dat ding alleen uit de verhalen... Er was iemand (geloof dat Mignonne dat had verteld destijds?) die de ballon opgeblazen eruit trok (ipv opblazen, leeg laten lopen, eruit halen) en scheurde toen uit, een paar weken voor de bevalling :') :X :'(. Lijkt mij persoonlijk geen aanrader :+.
:X
pi_189129640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:51 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken dat ding alleen uit de verhalen... Er was iemand (geloof dat Mignonne dat had verteld destijds?) die de ballon opgeblazen eruit trok (ipv opblazen, leeg laten lopen, eruit halen) en scheurde toen uit, een paar weken voor de bevalling :') :X :'(. Lijkt mij persoonlijk geen aanrader :+.
holy shit :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189129679
ha ja, dat is ook het enige waar ik de epi-no van ken :D
pi_189129888
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Even Elamanilo vragen... Zij zit hier ook op het forum :)
Thanks voor de tip! Ga ik doen, zodra ik een positieve test in handen heb. :*
pi_189129995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:32 schreef onomatopee het volgende:
@:Zo-is-dat: hopelijk zijn de harde buiken deze keer inderdaad onschuldig! Met de ervaring van een vroeggeboorte lijkt het me idd (te) spannend om harde buiken te hebben :*

Jep, nog steeds 3e @:kleurdoos! Hoera voor bijna 37 weken *O* Hoe voel je je?

Wat prut van de nachten taxi, klinkt als een hoop ongemak :* Kan je overdag een beetje bijslapen wel?

Ik kan overdag wel bijslapen, dat scheelt gelukkig nog. En vanmorgen gewoon een half uur onder de douche zitten op het krukje, da's ook wel lekker.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik begin nu slechter te slapen. Althans, ik slaap tot 4 en daarna hang ik wat rond.. ook gerommel vandaag. Misselijk en krampen maar dat kan ook door mijn bonbon inname komen :p
Oh ik vreet de laatste paar dagen alles wat los en vast zit, als het maar zoet is. Eergisteren een groot pak koekjes opgegeten, gisteren had ik ineens zin in beschuit met hagelslag. Vandaag zit ik aan de zoete melkbroodjes met vifit.. :X
pi_189130019
epi-no

Originele post is al 10 jaar oud :D :') en blijkbaar uit de praktijk van Poppedein.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 september 2019 @ 15:38:24 #123
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189130034
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:27 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Ga ik doen, zodra ik een positieve test in handen heb. :*
Ze is geen doula trouwens, maar wel een en al zen
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189130082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:31 schreef _aurum_ het volgende:
Wij hebben vorige week 15 weken check gehad, alles ok. Ik had net gegeten en schijnbaar was de beeb daardoor extra druk.

We moeten over een maandje terug voor de 20 weken check.

Afgezien van 't feit dat ik er iedere nacht uit moet omdat ik moet plassen, merk ik voor de rest weinig dat ik zwanger ben. Dus ik blijf het een beetje maf vinden, ben iets van 3 kg bijgekomen dus mjaah aan mijn kleding is ook (nog) niet veel veranderd.

Hopelijk houd ik de gewichtstoename binnen de perken, ben niet zo groot en anders verander ik in een bolletje :D

Ik heb ook gekeken naar een Doula, is idd prijzig. Schijnt wel de moeite waard te zijn

Een vriendin van me heeft trouwens dit gebruikt bij een natuurlijke bevalling en was daardoor niet uitgescheurd en de bevalling was niet overdreven pijnlijk. Kent iemand dit? Ervaring mee?

(ik denk ik link het ff, want ik zou niet weten hoe je 't moet omschrijven :+ )
Ik geloof niet perse dat niet uitscheuren te maken had met dat epi-ding, eigenlijk. Ik ben 2
keer natuurlijk bevallen, nooit dat ding gebruikt, en ik had 2x een mini-scheurtje (waar ik later nooit last van heb gehad ook). En pijn, tsja. Ik vind dat laatste stukje niet het pijnlijkste van bevallen...
pi_189130140
Het lijkt me zo leuk om doula te worden O+. Maar het is denk ik nauwelijks te combineren met gezin, want je kan natuurlijk ineens worden opgeroepen. Sta je dan om 7 uur ‘s ochtends zonder dat je partner thuis is... Want die gaat op werkdagen om 6.45 de deur uit en dan heb ik geen back-up. Maar misschien ooit...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189130212
Was er niet ooit een heel grappig verhaal over de epi-no?

Oh nevermind, ik zie 'm al staan :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189130246
jup dat verhaal ken ik ook nog van destijds... :X

lunapuella dank voor de tip, zal dat zeker even overleggen met de vlos :)
pi_189130489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Even Elamanilo vragen... Zij zit hier ook op het forum :)
Is ze doula of had ze een doula weet je dat? :)

edit: dat stond er dus al, nevermind :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Chan op 26-09-2019 16:22:51 ]
pi_189130523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ze is geen doula trouwens, maar wel een en al zen
Dat is al een eerste stap zodra ik schrik van een positieve test :D
pi_189131428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik geloof niet perse dat niet uitscheuren te maken had met dat epi-ding, eigenlijk. Ik ben 2
keer natuurlijk bevallen, nooit dat ding gebruikt, en ik had 2x een mini-scheurtje (waar ik later nooit last van heb gehad ook). En pijn, tsja. Ik vind dat laatste stukje niet het pijnlijkste van bevallen...
5x bevallen hier. Zelfs met de tweeling had ik slechts 1 hechting omdat ze er als een soort superman uitkwamen.

Maar goed ik ken ook wel andere verhalen. Ik denk trouwens niet dat zo’n epi - no echt een prettig verhaal is. Ik bedoel als je perse de boel wilt oprekken kun je net zo goed dagelijks vuistneuken. :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189133475
Verlof *O* *O* *O*

En dat epi-ding :{ :{ :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189134287
:') dat je je zelf wilt oprekken met zo een ding 8)7
pi_189134536
Volgens mij (ik heb de site niet zo goed gelezen dus correct me if i'm wrong) is het idee ook niet dat je jezelf ermee oprekt, maar dat je oefent met je bekkenbodemspieren ontspannen houden bij het opblazen van het ballonnetje.

Mijn bekkenbodemfysiotherapeute heeft me een keer iets laten zien wat er nogal op leek en dat was daar in elk geval voor bedoeld (ik heb last van een overactieve bekkenbodem) en kan me voorstellen dat je bekkenbodemspieren ontspannen kunnen houden tijdens je bevalling wel een voordeel is.

Maargoed, nooit zwanger geweest en al helemaal niet bevallen, en het erop lijkende ding uiteindelijk ook niet hoeven gebruiken, dus geen enkele praktijkervaring ;)

Edit: okee, iets verder gelezen en ze benoemen zelf wel dat het gaat om het oprekken. Hm. Kan me niet voorstellen dat een half uurtje per dag daadwerkelijk leidt tot substantieel oprekken, vind het werken via ontspannen houden van bekkenbodemspieren in de ontsluitingsfase aannemelijker, maargoed.
pi_189134815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:37 schreef Phaidra het volgende:
epi-no

Originele post is al 10 jaar oud :D :') en blijkbaar uit de praktijk van Poppedein.
Grappig, hierdoor mn eigen laatste loodjes en bevalling weer terug kunnen lezen O+
S. 2014
J. 2016
pi_189140772
Mogguh!

Klinkt alsof de Epi No een NO is :+

Pff, vannacht was weer top qua slapen: 2300-0430 0630-0800 (en gesnoozed tot 0850) :')
Daarna maar met mijn slaapkop onder de douche gaan staan om een beetje wakker te worden.

Hebben jullie nog tips voor waar je een beetje leuke werkkleding kan halen? In de categorie ik ben zwanger maar wil er ook nog een beetje vlot uitzien
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189141320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:17 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Klinkt alsof de Epi No een NO is :+

Pff, vannacht was weer top qua slapen: 2300-0430 0630-0800 (en gesnoozed tot 0850) :')
Daarna maar met mijn slaapkop onder de douche gaan staan om een beetje wakker te worden.

Hebben jullie nog tips voor waar je een beetje leuke werkkleding kan halen? In de categorie ik ben zwanger maar wil er ook nog een beetje vlot uitzien
Noppies, esprit, queen mum.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189141850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:17 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Klinkt alsof de Epi No een NO is :+

Pff, vannacht was weer top qua slapen: 2300-0430 0630-0800 (en gesnoozed tot 0850) :')
Daarna maar met mijn slaapkop onder de douche gaan staan om een beetje wakker te worden.

Hebben jullie nog tips voor waar je een beetje leuke werkkleding kan halen? In de categorie ik ben zwanger maar wil er ook nog een beetje vlot uitzien
Mamalicious vind ik leuk. Bij ons te verkrijgen in hetzelfde pand als de vero moda, maar ook goed verkrijgbaar via Zalando.
pi_189143752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:17 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Klinkt alsof de Epi No een NO is :+

Pff, vannacht was weer top qua slapen: 2300-0430 0630-0800 (en gesnoozed tot 0850) :')
Daarna maar met mijn slaapkop onder de douche gaan staan om een beetje wakker te worden.

Hebben jullie nog tips voor waar je een beetje leuke werkkleding kan halen? In de categorie ik ben zwanger maar wil er ook nog een beetje vlot uitzien
Zalando heeft veel leuke merken en is makkelijk zoeken.Ik heb voor jurkjes vooral queen mum. Shirts noppies en jeans mamalicious. Prenatal heeft soms nog wel leuke dingen.
pi_189144079
Svp mij uit de OP halen. Hopelijk met een paar maanden weer terug in de lijst. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_189145017
Ik hoop het ook Minilot, heel veel sterkte voor jullie :*
pi_189151698
Bijna Oktober 🖤
Morgen wordt mijn enige zoon 8! Ik had bij hem dezelfde UD als nu! Alleen nu heb ik geen reden tot inleiding. Heerlijk man. Eindelijk een zorgeloze zwangerschap :)
pi_189155409
Veel sterkte minilot.. :*

Kleurdoos van harte gefeliciteerd met je zoon! En wat heerlijk, een onbezorgde zwangerschap O+
pi_189155619
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 06:53 schreef Chan het volgende:
Veel sterkte minilot.. :*

Kleurdoos van harte gefeliciteerd met je zoon! En wat heerlijk, een onbezorgde zwangerschap O+
Ik las alleen jouw bericht en met m'n slaapdronken hoofd dacht ik dat KD was bevallen van een zoon en ons allemaal voor de gek had gehouden :')
Maar toen herinnerde ik me alle roze kleertjes die ze gekocht heeft en mwah :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189155863
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik las alleen jouw bericht en met m'n slaapdronken hoofd dacht ik dat KD was bevallen van een zoon en ons allemaal voor de gek had gehouden :')
Maar toen herinnerde ik me alle roze kleertjes die ze gekocht heeft en mwah :P
:D !
pi_189155906
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik las alleen jouw bericht en met m'n slaapdronken hoofd dacht ik dat KD was bevallen van een zoon en ons allemaal voor de gek had gehouden :')
Maar toen herinnerde ik me alle roze kleertjes die ze gekocht heeft en mwah :P
O god dat zou wat zijn 😱
pi_189156409
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik las alleen jouw bericht en met m'n slaapdronken hoofd dacht ik dat KD was bevallen van een zoon en ons allemaal voor de gek had gehouden :')
Maar toen herinnerde ik me alle roze kleertjes die ze gekocht heeft en mwah :P
Haha :D :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 11:40:41 #147
148247 taxibabe
pi_189157012
Misschien een domme of rare vraag, maar voor dames die al moeder zijn:
Druk downunder en pijnscheuten in bovenbenen, naast harde buiken: Zijn dat tekenen dat het niet lang meer gaat duren? :@
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:48:01 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189157096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:40 schreef taxibabe het volgende:
Misschien een domme of rare vraag, maar voor dames die al moeder zijn:
Druk downunder en pijnscheuten in bovenbenen, naast harde buiken: Zijn dat tekenen dat het niet lang meer gaat duren? :@
Komen ze regelmatig, die pijnscheuten? En trekken ze vanuit je buik/rug zegmaar door? Ik had beenweeën en dat zou dit ook weleens kunnen zijn.

Maar als ze maar af en toe komen aanwaaien, kan je baby ook gewoon aan het indalen zijn en op een zenuw duwen ofzo.

Conclusie: er is eigenlijk helemaal niks over te zeggen O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189157103
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:40 schreef taxibabe het volgende:
Misschien een domme of rare vraag, maar voor dames die al moeder zijn:
Druk downunder en pijnscheuten in bovenbenen, naast harde buiken: Zijn dat tekenen dat het niet lang meer gaat duren? :@
Mwoah dat hoeft helaas niet. Kan ook gewoon echt de druk van t koppie zijn dat ingedaald is + de extra hoeveelheid bloed dat je doorpompt.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 11:56:04 #150
148247 taxibabe
pi_189157176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Komen ze regelmatig, die pijnscheuten? En trekken ze vanuit je buik/rug zegmaar door? Ik had beenweeën en dat zou dit ook weleens kunnen zijn.

Maar als ze maar af en toe komen aanwaaien, kan je baby ook gewoon aan het indalen zijn en op een zenuw duwen ofzo.

Conclusie: er is eigenlijk helemaal niks over te zeggen O-)
Die pijnscheuten zijn niet regelmatig, zitten vlak onder mijn liezen. Volgens de vk woensdag is wurm helemaal ingedaald, maar kan hij zijn schouders nog wel een beetje bewegen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Mwoah dat hoeft helaas niet. Kan ook gewoon echt de druk van t koppie zijn dat ingedaald is + de extra hoeveelheid bloed dat je doorpompt.
Hmm, het zegt dus helemaal niks..
T'is wel vermoeiend, haha. Zodra ik ff ga liggen is het disco in mijn buik in combinatie met forse harde buiken die ik echt weg moet ademen.
pi_189157281
Harde buiken die je echt weg moet ademen vind ik al best spannend klinken taxi! En vermoeiend idd..
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:05:58 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189157328
Ik had ook last down under, vanaf week 30 en het werd steeds erger. Begon met pijn in een lies en uiteindelijk kon ik nauwelijks zitten. Was hier indalingspijn.
Baby wilde niet volledig indalen. Pas toen m'n vliezen braken was hij helemaal ingedaald en toen was ik ook meteen van m'n klachten af (vond ik tof van de natuur, dat ik tijdens de bevalling weer normaal kon zitten :D) . Maar ik weet dus niet of die pijn nou echt kwam van dat hij nog niet volledig was ingedaald of door de druk van o.a. het vruchtwater.
Geen harde buiken trouwens.

Vk hier zei dat hij nog niet was ingedaald, andere VK week later van wel, eerste VK weer een week later van niet, maar wel heul erg bijna.
En ik hoor ook weleens dat ze indalen en dan toch weer een beetje terug uitdalen :P
pi_189157350
Het wegademen van harde buiken is weer een ander verhaal idd 😬
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 12:28:10 #154
148247 taxibabe
pi_189157657
De harde buiken zijn niet echt pijnlijk, maar wel een rotgevoel alsof mijn huid op knappen staat en er lichte stroomprikkels doorheen gaan.
pi_189158347
Het moet ergens mee beginnen natuurlijk, maar kan ook heel prima nog enkel wat voorwerk zijn dat niet direct t begin van de bevalling aankondigt. Lekker rustig aan doen zo ik zeggen en je merkt vanzelf of het wat betekent :D
pi_189159402
Spannend hoor Taxi!
Kleurdoos gefeliciteerd :)

Ik heb vandaag een trouwjurk gekocht O+
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:57:45 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189159829
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:28 schreef B.ertha het volgende:
Spannend hoor Taxi!
Kleurdoos gefeliciteerd :)

Ik heb vandaag een trouwjurk gekocht O+
Ontlurk:

POIDH! :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 16:25:00 #158
148247 taxibabe
pi_189161030
Ik denk dat het voorwerk is.... Vanmiddag ff 1,5 uur geslapen en daarna was alles weer rustig. Nu weer een tijdje wakker en dan begint het gerommel weer.
pi_189161104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk:

POIDH! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189161658
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig!
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 17:22:00 #161
148247 taxibabe
pi_189161768
Mooie jurk B.ertha!!!
pi_189162468
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:30:50 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189163212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 19:46:10 #164
148247 taxibabe
pi_189163365
Kan in het begin een wee aanvoelen als een darmkramp? :@
pi_189163391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:46 schreef taxibabe het volgende:
Kan in het begin een wee aanvoelen als een darmkramp? :@
Ja, bij mij wel tenminste. Twee weken lang gedacht dat ik last van m’n darmen had. En toen was er ineens in twee uur onze zoon :o
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 19:51:52 #166
148247 taxibabe
pi_189163452
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:48 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja, bij mij wel tenminste. Twee weken lang gedacht dat ik last van m’n darmen had. En toen was er ineens in twee uur onze zoon :o
Heb al een maand last van obstipatie, maar nu heb ik 2 keer kramp gehad alsof ik aan de diarree ben. Maar er komt niets... :')
pi_189163479
Nou wie weet, ik zou me lekker op de bank of in bed nestelen en zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Misschien een warme kruik, als het doorzet zet het door zo niet heb je hopelijk een goede nacht gemaakt morgen O+
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 20:04:28 #168
148247 taxibabe
pi_189163629
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nou wie weet, ik zou me lekker op de bank of in bed nestelen en zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Misschien een warme kruik, als het doorzet zet het door zo niet heb je hopelijk een goede nacht gemaakt morgen O+
Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen
pi_189163837
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:48 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja, bij mij wel tenminste. Twee weken lang gedacht dat ik last van m’n darmen had. En toen was er ineens in twee uur onze zoon :o
Ik heb dat altijd als ik ongesteld ben en ik heb me laten vertellen dat dat hetzelfde voelt als rugweeën.
pi_189164004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd als ik ongesteld ben en ik heb me laten vertellen dat dat hetzelfde voelt als rugweeën.
Rugweeën voelen helaas wel iets anders.
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:26:44 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189164008
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd als ik ongesteld ben en ik heb me laten vertellen dat dat hetzelfde voelt als rugweeën.
Geloof me, het verschil tussen weeën en menstruatiepijn is enorm. Ik heb zelf geen rugweeën gehad maar wel een constante weeën storm. :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 19:51 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Heb al een maand last van obstipatie, maar nu heb ik 2 keer kramp gehad alsof ik aan de diarree ben. Maar er komt niets... :')
Ooooh, horror! Ik had ook obstipatie in mijn zwangerschap, ik vind koffie heul heul vies, nog steeds trouwens.. maar als ik een bakkie nam, toen moest ik wel.. _O_ ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189164029
Taxi ik zou gewoon lekker gaan ontspannen. Als de weeën zijn begonnen dan twijfel je niet meer hoor. :*
pi_189164151
Ik zou 't zeker niet vergelijken met darmkrampen nee
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189164233
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:27 schreef BellaaElisa het volgende:
Taxi ik zou gewoon lekker gaan ontspannen. Als de weeën zijn begonnen dan twijfel je niet meer hoor. :*
Dat was in mijn geval toch wel zo. Weeën hoeven niet altijd te zijn zoals weeën beschreven worden. Ik heb nooit de golfbeweging ervaren bijvoorbeeld en regelmaat was er ook maar matig. Daarnaast heb ik geregeld darmkrampen die meer of evenveel pijn deden, dus ook qua pijn was ik niet echt onder de indruk. Juist doordat er ingeprent was (oa beval cursus van de verloskundige, die helemaal er op gericht dag je niet te vroeg moest bellen :{ ) hoe een wee zou voelen en dat dat zo duidelijk zou zijn, heb ik ze dus gemist -O- en toen ik eenmaal wat bloedverlies kreeg en dus ineens wel ging twijfelen, was er geen remmen meer aan.

Niet gezegd dat taxibabe nu dus weeën heeft maar wel gezegd dat het niet bij iedereen zo duidelijk is.
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:44:44 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_189164271
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:36 schreef pinquit het volgende:
Ik zou 't zeker niet vergelijken met darmkrampen nee
Nee maar zo begint het wel. Het eindigt met omg ik ga dood :'( maar meestal bouwt het wel een béétje op :')
disclaimer
pi_189164644
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee maar zo begint het wel. Het eindigt met omg ik ga dood :'( maar meestal bouwt het wel een béétje op :')
Bij mij begon het ook zo idd. Werd in de nacht wakker om te plassen en had wat buikkramp. Ik dacht de volgende dag te poepen en dat het dan over zou zijn. Dat poepen lukte, maar itt andere dagen hield de buikkramp aan. Ben pas rond het middaguur gaan timen en de krampen kwamen snel, maar hielden maar kort aan en kwa intensiteit prima te doen. Om 14:30 met enige twijfel gebeld en een uur later toch al 5 cm. Het is echt niet bij iedereen meteen duidelijk dat het begonnen is.
pi_189164669
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:42 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dat was in mijn geval toch wel zo. Weeën hoeven niet altijd te zijn zoals weeën beschreven worden. Ik heb nooit de golfbeweging ervaren bijvoorbeeld en regelmaat was er ook maar matig. Daarnaast heb ik geregeld darmkrampen die meer of evenveel pijn deden, dus ook qua pijn was ik niet echt onder de indruk. Juist doordat er ingeprent was (oa beval cursus van de verloskundige, die helemaal er op gericht dag je niet te vroeg moest bellen :{ ) hoe een wee zou voelen en dat dat zo duidelijk zou zijn, heb ik ze dus gemist -O- en toen ik eenmaal wat bloedverlies kreeg en dus ineens wel ging twijfelen, was er geen remmen meer aan.

Niet gezegd dat taxibabe nu dus weeën heeft maar wel gezegd dat het niet bij iedereen zo duidelijk is.
Bij mij begon het ook wel met darmkrampen en het legen ervan :Y)
Maar jij had 2 wkn lang darmkrampen en daarna "echte" weeën, want om nou 2 weken met weeën rond te lopen is ook weer zo. Of begrijp ik het verkeerd?
Voorweeën kunnen ook heel heftig zijn en die voel(d)en bij mij als menstruatiepijn op zijn piek.
pi_189164872
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:42 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Niet gezegd dat taxibabe nu dus weeën heeft maar wel gezegd dat het niet bij iedereen zo duidelijk is.
Dat was bij mijn eerste ook zo idd. Ik had 's avonds wat last van harde buiken die wat gevoelig waren, maar dacht niet dat het al het echte werk was omdat iedereen zei "als je echt weeën hebt twijfel je niet meer". Maar toen ik niet meer twijfelde (en mijn vliezen braken) was de verloskundige bijna te laat 🙈
pi_189164958
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:07 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Bij mij begon het ook wel met darmkrampen en het legen ervan :Y)
Maar jij had 2 wkn lang darmkrampen en daarna "echte" weeën, want om nou 2 weken met weeën rond te lopen is ook weer zo. Of begrijp ik het verkeerd?
Voorweeën kunnen ook heel heftig zijn en die voel(d)en bij mij als menstruatiepijn op zijn piek.
Achteraf waren het al twee weken weeën ja. Op en af, dag ervoor een tijdje wel met wat regelmaat (zag dat op het klokje van mijn werkauto en dacht nog, dat is wel toevallig zeg :X maar ze gingen eenmaal aan het werk weer weg) maar anders soms maar een paar per uur.
Nu was ik ook pas 32 weken zwanger dus mede daarom heb ik ze niet herkend, wellicht heeft het premature ook te maken met hoe ik ze ervaren heb. Ik heb geen idee of dat deze keer vergelijkbaar zal voelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2019 @ 22:26:47 #180
148247 taxibabe
pi_189166533
Zo te lezen zouden het dus weeën geweest kunnen zijn. Wurm is wel ontzettend druk, wat ook weer harde buiken geeft en pijnscheuten in mijn liezen en downunder. Ik ga zo maar gewoon naar bed en dan zien we morgen wel. Misschien was het ook wel vals alarm.
pi_189166644
Hier begon het als menstruatiekramp. Echt exact hetzelfde. En dat bleef het ook, maar dan menstruatiekramp on steroids.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189167380
Het verschilt ook echt per persoon en per zwangerschap.
Mijn schoonzusje vloog tegen het plafond door de pijn van de voorweeën, terwijl ik dus nog twijfelde bij de onlsuitingsweeen.

En mijn tweede bevalling was weer zo anders dan de eerste. Bij de tweede braken mijn vliezen om 3.30u 's nachts en gebeurde er vervolgens 8 uur lang níks. Niet eens een krampje dat ook maar leek op een menstruatiekramp.
En toen ineens om 11.30u had ik een wee en een uur later was de baby er 8)7
pi_189170406
Bij mij begon de eerste keer meteen met hele regelmatige felle weeen, nooit een voorwerkje gehad. Weeen zijn bij mij voelbaar als een hele gevoelige huid van m’n buik. Ik kan geen lucht of aanraking op m’n buik verdragen, alleen water. Ik heb geen menstruatiekramp of darmkramp. Maar het persen/persdrang lijkt wel op het poepgevoel.

De afgelopen bevalling kon ik de weeen subliem opvangen en waren alleen de laatste drie weeen voor de perswee(en) vrij fel qua gevoel. De baby was er voor we het wisten, ik dacht nog dat ik in de onsluitingsfase zat, al herkende ik wel de persdrang en dat ik andere geluiden ging maken en zo. Maar toch dacht ik dat dat nog te snel was en dat ik het me vast verbeeldde. Toen de perswee kwam en ik de baby voelde komen wist ik pas dat ik het toch goed herkent had!
pi_189171838
Mooi hoor B.ertha!

Taxibabe heb je een goede nacht gehad?
pi_189171971
Wauw B.ertha wat een mooie jurk!

Hoe gaat het nu Taxi? Spannend hè? Is het voorwerk? Is het al the real deal? Zo een spannende periode blijft dit altijd! Ik vind de uitspraak 'zolang je twijfelt zijn het geen echte weeën' wel een lastige altijd. Dat gaat namelijk echt niet voor iedereen op. Bij mijn eerste bevalling heb ik blijkbaar vanaf half 7 in de ochtend weeën gehad die om de 7 minuten kwamen, maar prima te doen waren. Dat kon wat mij betreft dus echt niet het echte werk al zijn. Omdat het wel de hele dag aanhield en ik bleef twijfelen, wilde ik de verloskundige toch even bellen voor de zekerheid. Ik dacht, die komt mij dan vertellen dat het inderdaad gewoon voorwerk is en dat stelt mij dan zo gerust dat ik in ieder geval lekker kan slapen. Dus om 10 voor half 11 in de avond toch maar gebeld. Toen ik op hing braken mijn vliezen en was mijn twijfel dus weg haha en kwamen de weeën ook ineens non stop. 10 minuten later was ze er en bleek ik al op 8 centimeter te zitten. Dus mijn twijfelweeën waren weldegelijk echte weeën. Het is zo persoonlijk, valt echt niets over te zeggen.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189173051
Wij hebben een huis toegewezen gekregen, dus we gaan nog verhuizen in deze zwangerschap. Spannend en eng tegelijk :X
pi_189174545
Bellaa zeker spannend, wanneer krijgen jullie de sleutel?

Ik snap iets niet... kan iemand me uitleggen met welk doel er zwangerschapsshirts te koop zijn waar je dus een dikke buik in kwijt kan, die ook als voedingsshirt dienen, waar je dus geen dikke buik meer in kwijt hoeft, maar er daar toch ruimte voor is? Dat ziet er toch niet uit dan tegen die tijd? Ik wil gewoon leuke shirts kopen voor de komende maanden maar het lukt me niet :'(
pi_189175373
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woow bertha mooi!
Hoeveel maanden ben je als je gaat trouwen? Komt er ook een feest?

Ik was 4,5 maanden zwanger toen ik ging trouwen, maar had nog niet echt een opvallende buik, dus heb een gewone bruidsjurk gedragen :P
pi_189175462
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:42 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij hebben een huis toegewezen gekregen, dus we gaan nog verhuizen in deze zwangerschap. Spannend en eng tegelijk :X
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wat een klus om nog te verhuizen deze zwangerschap, maar wat bijzonder ook om straks met nieuw leven op een nieuwe plek te beginnen O+

Moet er nog veel aan gebeuren voor jullie erin kunnen?
pi_189175614
Interessant trouwens om over weeën en voorweeën en alle twijfels of het begonnen is te lezen. Ben benieuwd hoe het nu is taxi, mocht het niks zijn dan hopelijk toch nog een goede nacht gehad :)

Hier vandaag 38 weken! Raar idee dat het elk moment kan gebeuren (hoewel ik dus geen spetterende start met brekende vliezen verwacht en me maar instel op twijfelachtige krampen :P), maar dat het voor hetzelfde geld ook nog een paar weken kan duren..
  FOK!fossiel zondag 29 september 2019 @ 14:40:07 #191
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189175664
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:48 schreef Chan het volgende:


Ik snap iets niet... kan iemand me uitleggen met welk doel er zwangerschapsshirts te koop zijn waar je dus een dikke buik in kwijt kan, die ook als voedingsshirt dienen, waar je dus geen dikke buik meer in kwijt hoeft, maar er daar toch ruimte voor is? Dat ziet er toch niet uit dan tegen die tijd? Ik wil gewoon leuke shirts kopen voor de komende maanden maar het lukt me niet :'(
Dit! Tuurlijk, de eerste paar weken na je bevalling is die extra ruimte nog wel handig, maar als je daarna weer terug in vorm begint te komen dan wil je toch geen zwangerschapshirts aan?
Chick on a mission
  zondag 29 september 2019 @ 14:45:55 #192
342418 VKV
Plausibel
pi_189175774
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dit! Tuurlijk, de eerste paar weken na je bevalling is die extra ruimte nog wel handig, maar als je daarna weer terug in vorm begint te komen dan wil je toch geen zwangerschapshirts aan?
Klopt, is voor tijdens je zwangerschap en de eerste weken na de bevalling.
Een paar weken na je bevalling wil je helemaal geen zwangerschapskleding meer aan, tenminste ik niet. Maar tussen de bevalling en het moment dat je je zwangerschapskleding niet meer aan wil, zijn al die wijde kleren wél heel lekker :P
pi_189175797
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:48 schreef Chan het volgende:
Bellaa zeker spannend, wanneer krijgen jullie de sleutel?

Ik snap iets niet... kan iemand me uitleggen met welk doel er zwangerschapsshirts te koop zijn waar je dus een dikke buik in kwijt kan, die ook als voedingsshirt dienen, waar je dus geen dikke buik meer in kwijt hoeft, maar er daar toch ruimte voor is? Dat ziet er toch niet uit dan tegen die tijd? Ik wil gewoon leuke shirts kopen voor de komende maanden maar het lukt me niet :'(
De eerste weken heb je nog steeds een buik.

Strakke shirtjes doe ik echt nog niet aan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189175832
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De eerste weken jaar heb je nog steeds een buik.

Strakke shirtjes doe ik echt nog niet aan...
:')
pi_189175881
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:48 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:')
Ik hoop dat ik iets sneller terug plooi. Maar idd, vaak is het wel een illusie dat je meteen geen buik meer hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189176061
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:24 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Woow bertha mooi!
Hoeveel maanden ben je als je gaat trouwen? Komt er ook een feest?

Ik was 4,5 maanden zwanger toen ik ging trouwen, maar had nog niet echt een opvallende buik, dus heb een gewone bruidsjurk gedragen :P
7! Ja, die pas ik echt niet meer :')
pi_189176292
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De eerste weken heb je nog steeds een buik.

Strakke shirtjes doe ik echt nog niet aan...
Bij mn oudste had ik de dagen na de bevalling juist heel erg de behoefte aan strakke shirts, had echt het gevoel dat al mn ingewanden door mn buik heen rolden ineens... En binnen een week was ik vrijwel volledig teruggeplooid... had wel wat mogen blijven hangen :') Nou ja resultaten uit het verleden geven natuurlijk geen garantie en zo, maar toch... ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat ik blij word van zwangerschapsshirt om in te voeden...
  FOK!fotograaf zondag 29 september 2019 @ 15:12:08 #198
148247 taxibabe
pi_189176444
Wat leuk BellaaElisa, gefeliciteerd!

Hier weer een kutnacht gehad. Vanaf 5 uur steeds weer harde buiken, pff. Uiteindelijk om half 7 maar uit bed gegaan en een paar keer op de bank wat hazenslaapjes gedaan. Maar het blijft de hele dag rommelen en een drukke baby.

Net wel ff de VK gesproken, alles bij elkaar is het wel flink voorwerk, maar kan het ook nog zomaar een week duren. Dinsdag weer controle.
pi_189176847
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:48 schreef Chan het volgende:
Bellaa zeker spannend, wanneer krijgen jullie de sleutel?

Ik snap iets niet... kan iemand me uitleggen met welk doel er zwangerschapsshirts te koop zijn waar je dus een dikke buik in kwijt kan, die ook als voedingsshirt dienen, waar je dus geen dikke buik meer in kwijt hoeft, maar er daar toch ruimte voor is? Dat ziet er toch niet uit dan tegen die tijd? Ik wil gewoon leuke shirts kopen voor de komende maanden maar het lukt me niet :'(
Bij de borstvoeding werkte hier laagjes het best. Heb nul borstvoedings shirts gehad.

Hemdje onder m’n shirt/top/trui en dan de een omhoog en de ander omlaag, geen blote buik, kleine beetje blote borst maar, werkte prima!

@taxibabe rottig van de slechte nacht. Maar rustig aan vandaag!
pi_189176967
Borstvoedingsshirts vond ik op zich wel handig, maar dan zonder ruimte voor buik. Maar ene shirt omhoog andere omlaag deed ik ook wel, werkte ook prima. Nu wil ik vooral graag warme leuke kleren waar ik wel goed die buik in kwijt kan, maar niet allemaal toegangsroutes naar mn borsten te zien zijn. Ik vind dat zo'n suf gezicht :') Maar goed, ik heb wat gevonden, nu wachten op mn zalandopakketje :D

Taxi balen van die slechte nacht... wat Zo-is-dat al zei, rustig aan doen maar dan. En misschien lekker warm douchen/badderen of een kruik?

edit: wow wordt zomaar een link gemaakt van de webwinkel, dat deed ik niet!
  FOK!fotograaf zondag 29 september 2019 @ 15:46:03 #201
148247 taxibabe
pi_189177097
Ja, ik lig de halve dag al op de bank, haha :O
Helaas geen bad, maar gewoon een half uur onder de douche en een kruik werkt ook goed.
pi_189178758
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:06 schreef Chan het volgende:

[..]

Bij mn oudste had ik de dagen na de bevalling juist heel erg de behoefte aan strakke shirts, had echt het gevoel dat al mn ingewanden door mn buik heen rolden ineens... En binnen een week was ik vrijwel volledig teruggeplooid... had wel wat mogen blijven hangen :') Nou ja resultaten uit het verleden geven natuurlijk geen garantie en zo, maar toch... ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat ik blij word van zwangerschapsshirt om in te voeden...
Tegen dat gevoel had ik een sluitlaken en nu draag ik nog graag corrigerend ondergoed zodat het niet flubbert.

Op aliexpres heb je wel shirts zonder buik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189179745
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:48 schreef Chan het volgende:
Bellaa zeker spannend, wanneer krijgen jullie de sleutel?

De afspraak stond aankomende week maar dat gaat worden verzet ivm renovatie in het huis. ;(
pi_189179760
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:29 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wat een klus om nog te verhuizen deze zwangerschap, maar wat bijzonder ook om straks met nieuw leven op een nieuwe plek te beginnen O+

Moet er nog veel aan gebeuren voor jullie erin kunnen?
Ja best wel veel.. maar gelukkig willen veel mensen ons helpen! Anders had ik echt een probleem..
pi_189179766
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ja, ik lig de halve dag al op de bank, haha :O
Helaas geen bad, maar gewoon een half uur onder de douche en een kruik werkt ook goed.
:* :*
pi_189181984
Is het echt onethisch om je zoontje in te wisselen omdat je liever een leuk dochtertje wilde hebben en hem naar een heel goed gezin onderbrengt (financieel stabiel gezin met woning in het oosten van Nederland)? Ik heb het over binnen zijn eerste 9 maanden, dus zeg maar dat hij nog niet helemaal "bewust" is wie zijn ouders zijn en wordt daarna erg goed verzorgt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189182178
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:11 schreef firefly3 het volgende:
Is het echt onethisch om je zoontje in te wisselen omdat je liever een leuk dochtertje wilde hebben en hem naar een heel goed gezin onderbrengt (financieel stabiel gezin met woning in het oosten van Nederland)? Ik heb het over binnen zijn eerste 9 maanden, dus zeg maar dat hij nog niet helemaal "bewust" is wie zijn ouders zijn en wordt daarna erg goed verzorgt.
Wanneer komt het boek uit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189182452
Mijn vuurvliegje kan de verzorging anders niet aan vanwege teveel prikkels. Hij zit momenteel in de Wajong. Jongetjes zijn toch in het algemeen drukker en hebben een actief karakter en dit willen we vermijden in ons gezinssituatie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 29 september 2019 @ 20:30:35 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_189182500
Ja, stop maar hoor. Dat getroll mag ergens anders.
disclaimer
pi_189187109
Ik ben benieuwd hoe het met taxibabe gaat :)
pi_189188973
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:21 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met taxibabe gaat :)
Ik ook!

Ik had vanochtend weer een baarmoedermond meting: ongeveer hetzelfde als de vorige keer. Ook weer even mogen spieken en deze arts bood aan even te kijken of het een jongetje o een meisje is maar daar was baby het niet mee eens :D bleef lekker met de rug naar ons toe liggen, mooi niks te zien :+

Placenta ligt aan de voorkant, toch voel ik af en toe al wat gelukkig, t zal nog wel een tijdje duren voor dat dat duidelijker wordt dus.

Over 1 week 20 weken echo, spannend moment toch weer, zeker met zulke nare verhalen als met Minilot, het is zo kwetsbaar allemaal 🍀
  FOK!fotograaf maandag 30 september 2019 @ 11:45:54 #212
148247 taxibabe
pi_189189187
Nog steeds met baby in de buik, van mij mag hij wel komen.
Morgen weer controle, ondertussen veel bankhangen en bijslapen.
  maandag 30 september 2019 @ 11:56:34 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189189339
Spannend Taxibabe!
En lekker proberen bij te tanken met slaapjes :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189190620
Spannend Taxibabe! Snap dat 'ie nu wel mag komen! Hoop dat je een beetje kan uitrusten vandaag.

En dat is ook spannend, zo-is-dat. Ik besefte bij de eerste 20-weken echo pas wat er allemaal mis had kunnen zijn.
Wij hebben volgende week weer de volgende afspraak. Dit is serieus de eerste keer dat er dan 4 weken tussen de afspraken zit. We hebben zo vaak reisjes naar het ziekenhuis of de verloskundige moeten maken wegens (veel) bloedverlies, dit keer gaat het behoorlijk goed! Inmiddels nauwelijks bloedverlies meer en alles lijkt prima te gaan.
pi_189191138
Zojuist weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige :D zo fijn is dat, baby is van prachtig formaat zei ze, ligt goed voelbaar, mijn bloeddruk in orde... zo fijn, om dat op deze manier ook eens mee te maken :D Uitgebreid over mijn onzekerheden rondom bevallen gehad ook en daar voel ik me nu ook al een stuk prettiger bij. Ja, ben echt erg blij met hoe het allemaal loopt O+

Taxi ik hoop voor je dat je baby niet al te lang meer op zich laat wachten, tot die tijd maar zo rustig mogelijk aan doen..

Zo-is-dat fijn dat de meting goed was! (vorige keer was ie goed toch, en ongeveer hetzelfde is dan ook goed leek me?) En lol voor je eigenwijze :D

Olivals wat fijn dat er nu gewoon 4 weken tussen zit :) dat het maar zo mag blijven :Y
pi_189191241
Hier ook nog buikbaby!
Wel al een verstreken baarmoedermond en 2cm opening. Maar dat zegt in mijn geval vrij weinig :p
pi_189191998
@Kleurdoos: het klinkt op zich mooi, alvast 2 cm in de pocket :P Heb je bij vorige zwangerschap(pen) nog lang rondgelopen met al wat ontsluiting?

Wat fijn dat het nu zo goed gaat Olivia!

@Zo-is-dat: fijn dat de baarmoedermondmeting ongeveer hetzelfde was, hopelijk stelt dat een beetje gerust.

@taxibabe: lange dagen zo voor je, goed uitrusten idd voor zover dat lukt.. hopelijk hoef je niet lang meer te wachten :*
pi_189192822
@Zo-is-dat: fijn dat de meting goed was

@Kleurdoos: alle beetjes helpen als je straks voor het echie mag :+ Waarom zegt het weinig in jouw geval?

@taxibabe: hou je het nog een beetje vol? Hopelijk lukt het om goed te rusten :)

@Chan ook weer helemaal goedgekeurd :)
  FOK!fotograaf dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:34:04 #219
148247 taxibabe
pi_189206760
En weer terug van controle, nu 38,4 weken en weer goedgekeurd. Ondanks stevige hoofdpijn de laatste 2 dagen en het voorwerk de laatste dagen vind wurm het nog steeds goed in mijn buik. Er zit nog genoeg vruchtwater en hij ligt al wel diep in mijn bekken (joh.. auw).
pi_189207203
Fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd Taxi! Spreek wurm maar even flink toe, 1 oktober is een hele leuke dag om jarig te zijn hoor ;) En kindjes die geboren worden met 38+4 zijn ook erg leuk!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189208393
Ik ook net controle gehad. Ze ligt nog niet vast (althans, ze is weer los) maar de gyn demonstreerde heel hardhandig dat ie haar er zo in en uit kon duwen :’) dork

Verder weinig nieuws. Kan vandaag komen maar ook over 4wk 😅
  FOK!fotograaf dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:21:01 #222
148247 taxibabe
pi_189211206
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ook net controle gehad. Ze ligt nog niet vast (althans, ze is weer los) maar de gyn demonstreerde heel hardhandig dat ie haar er zo in en uit kon duwen :’) dork

Verder weinig nieuws. Kan vandaag komen maar ook over 4wk 😅
Pff.. wat een gyn. |:(
Volgens vk kan wurm er niet meer uit, maar nog wel iets zijn hoofd bewegen.
pi_189211708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:21 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Pff.. wat een gyn. |:(
Volgens vk kan wurm er niet meer uit, maar nog wel iets zijn hoofd bewegen.
Bij mijn eerste lag ze vast vanaf wk 32. De anderen draaiden nog vrolijk met 37wk in en uit stuit
pi_189212153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Bij mijn eerste lag ze vast vanaf wk 32. De anderen draaiden nog vrolijk met 37wk in en uit stuit
Het weekend voordat ik ging bevallen lag Robin nog overdwars.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:13:51 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_189212181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het weekend voordat ik ging bevallen lag Robin nog overdwars.
Was hij de onderste?
disclaimer
pi_189212221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Was hij de onderste?
Nee, baby 1 lag goed, dat was het belangrijkste. Baby 2 bleef draaien tot het eind.

Op moment van persen stond er een ok team klaar voor het geval dat baby 2 toch nog overdwars ging liggen nadat de eerste geboren zou zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:16:46 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_189212241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, baby 1 lag goed, dat was het belangrijkste. Baby 2 bleef draaien tot het eind.

Op moment van persen stond er een ok team klaar voor het geval dat baby 2 toch nog overdwars ging liggen nadat de eerste geboren zou zijn.
ja maar voor de bovenste is het minder relevant toch, die kan nog niet indalen al wil die het graag :D
Plus dat als baby 1 er uit is heeft ie ineens dubbel zo veel ruimte.
disclaimer
pi_189212378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar voor de bovenste is het minder relevant toch, die kan nog niet indalen al wil die het graag :D
Plus dat als baby 1 er uit is heeft ie ineens dubbel zo veel ruimte.
Klopt, dus kan hij opeens dingen gaan doen die niet moeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189218472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het weekend voordat ik ging bevallen lag Robin nog overdwars.
Ja maar dat lag aan de naam.. hier ook baby 2 met de naam Robin, die lag ook tot het laatste moment overdwars, echt waar :')
Tot zijn broer er uit was, toen dook hij face first naar beneden :')
pi_189219320
Hoi allemaal!
Sinds vandaag nieuw hier... ik meld me graag om ook eens wat zwangerschapsverhalen van anderen te lezen en soms zelf is wat te delen... toch fijn om het hier met gelijkgestemden over te hebben!😊
Groetjes!
pi_189219359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar voor de bovenste is het minder relevant toch, die kan nog niet indalen al wil die het graag :D
Plus dat als baby 1 er uit is heeft ie ineens dubbel zo veel ruimte.
*Mental image van twee gelijktijdig ingedaalde baby’s... *

:')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189224352
Doen jullie allemaal mee aan een zwangerschapscursus o.i.d.? Toen ik zwanger werd, was ik net verhuisd van een stad naar een dorp zonder eigen vervoer, en de cursus die ik wilde doen, ging niet door. Nu ben ik 30 weken en denk ik: Misschien moet ik toch iets gaan doen ter voorbereiding, maar alles zit te ver weg eigenlijk. Is het echt noodzakelijk, zo'n cursus? Er zijn ook online dingen heb ik begrepen. Zou dat voldoende zijn?
pi_189225518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:42 schreef Yellowflowery het volgende:
Doen jullie allemaal mee aan een zwangerschapscursus o.i.d.? Toen ik zwanger werd, was ik net verhuisd van een stad naar een dorp zonder eigen vervoer, en de cursus die ik wilde doen, ging niet door. Nu ben ik 30 weken en denk ik: Misschien moet ik toch iets gaan doen ter voorbereiding, maar alles zit te ver weg eigenlijk. Is het echt noodzakelijk, zo'n cursus? Er zijn ook online dingen heb ik begrepen. Zou dat voldoende zijn?
Goede vraag... ik twijfel zelf ook nog... zoals jij zegt... er is tegenwoordig ook heel veel online te vinden.
pi_189225824
Ik denk niet dat ik nu een cursus ga doen, maar de afgelopen twee keer heb ik het wel gedaan. Vond het fijn om op bepaalde moment bewust bezig te zijn met de zwangerschap. En aan de ademhalingstechnieken heb ik heel veel gehad tijdens de bevalling. Ik denk dat ik dat ook onder de knie had gekregen met Youtube-Filmpjes, maar ik vond die vaste momenten in de week echt wel prettig om stil te staan bij de zwangerschap. Maar noodzakelijk, dat denk ik dus niet :)
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:30:14 #235
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189225993
Ik heb geen enkele cursus gevolgd en ik kreeg tijdens de bevalling wat pufinstructies van de VK.
Op dat moment voelde ik me zo slecht voorbereid _O-
Verder heb ik het niet gemist, maar ik kan me voorstellen dat het wel prettig kan zijn om er actief mee bezig te zijn.
Ik had me wel ingelezen, dus dingen als zoveel mogelijk verticaal blijven en vooral proberen om te ontspannen wist ik wel.
pi_189226140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:26 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja maar dat lag aan de naam.. hier ook baby 2 met de naam Robin, die lag ook tot het laatste moment overdwars, echt waar :')
Tot zijn broer er uit was, toen dook hij face first naar beneden :')
Eigenlijk zou Robin Koos heten en Koos Robin, maar door de spanning haalde J het door elkaar :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189226212
Ik heb een hypnobirthing cursus gevolg de vorige keer. Prettig om bewust momenten te hebben om er mee bezig te zijn en om de hele cursus samen te doen. Zou nu bij een tweede niet erg praktisch zijn.

Ondanks alle hectiek tijdens de bevalling had ik er toch nog wat aan, en dat zonder oefeningen thuis want daar was ik nog niet aan begonnen :')

Ik wil deze keer wel weer een cursus doen, vooral voor het stil staan momentje bij deze zwangerschap. Ik dacht nu iets van yoga te gaan doen, iemand ervaring daarmee?
pi_189228656
Ik doe een yogacursus en dat bevalt goed, terwijl ik helemaal geen yoga/meditatie type ben. Er is veel informatie over wat ademen of de juiste houding kan doen om de bevalling te versnellen of de pijn te verzachten. En ook algemenere informatie over wat je kunt verwachten, bv verschillende stadia van de bevalling, wanneer je de VK mag bellen, wat stuitligging is en wat je dan kunt verwachten, informatie over bekkenpijn en harde buiken, etc.

Het minpunt vind ik de aversie tegen pijnstilling en het ziekenhuis, dat wordt best wel gezien als alleen acceptabel bij nood. Ik ben daar zelf nog niet over uit, dus dat bespreek ik dan maar gewoon met de VK.

@Yellowflowery, de mijne biedt trouwens ook online cursussen aan zie ik nu: https://www.simonekamping.nl/kosten-en-data/
Maar met 30 weken ben je al wel laat om nog 10 weken mee te doen :+
pi_189229306
Tja ik ben wel voorstander van het volgen van een cursus, maar ik ben dan ook cursusleidster :D Vanavond weer!

Vanmorgen met jongste paar uurtjes bij Ballorig geweest en ik ben gesloopt. Baal daar best een beetje van, wordt toch allemaal wat zwaarder nu, maar ik kan er zo lastig aan toe geven.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189232502
@Sicilia wat voor cursus geef je zelf? :D ben nieuwsgierig!
pi_189237524
Ik geef de cursus Samen Bevallen. Dat is een landelijke vereniging en ik heb daarvoor een studie van anderhalf jaar gevolgd en geef nu zelf sinds ruim een jaar de cursus in Flevoland :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189241934
Net weer goedgekeurd bij de vk :) Ze verwacht dat ik mijn UD nog wel zal halen, ben benieuwd. Vooralsnog het gevoel dat er weinig gebeurt en beeb heeft het ook nog naar zijn zin. Voor morgen hadden we nog een reservering bij mijn favoriete restaurant + nachtje weg staan en nu besloten dat ook gewoon door te laten gaan. Fijn om er nog even met z'n tweetjes uit te zijn, en mocht er toch iets gebeuren dan zijn we binnen 45 min thuis/ZH van onze voorkeur. Ik ga er vanuit dat het ook weer niet zo'n vaart zal lopen dat we dát niet halen..

Qua cursussen ed, ik heb wel gekeken bij zwangerschapsyoga en zwangerfit ed, maar qua tijdstippen werkte het niet ideaal in mijn agenda. Uiteindelijk geen zwangerschapscursus meer gevolgd dus. Wel uitgebreide voorbereiding met de vk, we zijn al vroeg begonnen met gesprekken over de bevalling en daar zijn tussen neus en lippen door best veel houdingen, ademhalingsoefeningen, rebozo (soort massagetechniek met een doek voor tijdens de ontsluitingsweeën, maar ook nu al fijn voor rug/bekken) etc voorbij gekomen. Achteraf fijn omdat man en ik nu samen die dingen hebben gehoord/geoefend, bij een cursus had ik het toch meer alleen gedaan. Ik ga er wel met vertrouwen in zo :)
  FOK!fotograaf donderdag 3 oktober 2019 @ 17:03:45 #243
148247 taxibabe
pi_189248178
Help! Heb het afgelopen half uur 3 x een soort vaag gevoel in mijn onderbuik gehad van ongeveer een minuut. Het lijkt wel alsof mijn buik ineens een hard schild vormt vanaf mijn schaambeen tot bijna aan mijn navel. Het is niet superpijnlijk maar wel erg gevoelig tegen lichte pijn aan.
pi_189248849
Spannooonnddd
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 3 oktober 2019 @ 20:21:35 #245
148247 taxibabe
pi_189251989
hmmpff... t blijft bij elke 15-20 minuten dit gevoel.
Net wel ff de vk gebeld, maar het zegt nog helemaal niks zegt ze. Het is wel voorwerk, het kan doorzetten maar het kan ook zijn dat het vannacht weer wegzakt en ook weer een paar dagen wegblijft.. :'(
pi_189252068
Als het echt begint, dan weet je het wel. Hopelijk kun je er een beetje mee slapen. Douchen hielp mij mij ook om ze af te doen zakken toen mijn weeën echt begonnen waren. Misschien helpt het hiervoor ook.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 3 oktober 2019 @ 20:36:47 #247
148247 taxibabe
pi_189252456
Ik ga zo inderdaad ook ff douchen en dan lekker op tijd naar bed. Alle slaap pakken die ik kan pakken.
pi_189252598
Taxi :* ga lekker ontspannen in bad met een kop thee, pepernoten etc. Even je hoofd ergens anders aan laten denken! Het kan nog tot je UD duren en nog zelfs 2 weken erna. Elke bevalling begint anders maar ik herkende dit heel erg als indalingspijn(weeen) hoe noem je dat :+
pi_189252600
Taxibabe, zou het je misschien lukken om iets meer ontspanning te vinden in het afwachten?

Ik heb dus geen ervaring in de laatste loodjes maar het lijkt me zo zwaar om bij alles wat je voelt de spanning van “zou dit hét zijn” steeds weer zo te ervaren. Wellicht zeg ik wel iets onmogelijks en ervaar ik het straks ook zo.

Misschien bewust stil staan bij het mooie van deze laatste dagen, het geschop, gehik, gedraai en het bijzondere van dat je kleine nog even voor jezelf is? Misschien heb je hier helemaal geen behoefte aan hoor, je moet natuurlijk voelen wat jij wilt voelen.
Ik hoop op een ontspannen laatste tijd met baby in je buik en een mooie bevalling naar baby uit je buik O+
pi_189252667
Mijn baby ligt overdwars en dat voelt zo ongemakkelijk ;( N. Lag tot 36 weken ongv in stuit, dus eigenwijze kinders ik maak ze :')
pi_189253608
Taxi :* Wat hierboven al gezegd wordt, hopelijk lukt het een beetje om toch wat ontspanning te vinden in het wachten, dan wel afleiding te zoeken. Al is het maar een film of morgen even eruit met een vriendin ofzo, even je gedachten verzetten. Klinkt zo slopend om steeds weer die spanning te voelen..

Bella, overdwars, brr :X Dat moet een beste verbouwing geweest zijn in je buik :o
pi_189254242
Spannend taxi. Ik hoop dat je even ontspanning kunt vinden. Goed slapen en uitrusten inderdaad. Mocht het beginnen, dan ben je in ieder geval goed uitgerust.

En cursussen: ik heb zwangerschapsyoga gedaan (ong. 8 lessen gedaan tussen week 25 en 36). Het is echt aan te raden. Ik kon de spanning in mijn lichaam/hoofd kwijt, werd veel geoefend met ademhaling en was gezellig met mede zwangeren.

Verder deed ik mee met centering pregnancy via de verloskundige. Dat was ook best leerzaam (bij een eerste zwangerschap). Ik heb nog steeds contact met de dames van de groep. Binnenkort een reünie met de baby's erbij :)
pi_189255518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:13 schreef onomatopee het volgende:
Taxi :* Wat hierboven al gezegd wordt, hopelijk lukt het een beetje om toch wat ontspanning te vinden in het wachten, dan wel afleiding te zoeken. Al is het maar een film of morgen even eruit met een vriendin ofzo, even je gedachten verzetten. Klinkt zo slopend om steeds weer die spanning te voelen..

Bella, overdwars, brr :X Dat moet een beste verbouwing geweest zijn in je buik :o
Ja zeg dat wel, mn buik leek een wobbel :')
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:14:54 #254
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189259772
Oh jeetje wat een verbouwing! Hopelijk snel weer koppie beneden ^O^

Wij hadden hier vanochtend een hele mooie mijlpaal O+ De eerste schopjes tegen onze beide handen O+ O+ En dat met de placenta voor :X dat beloofd nog wat :D
pi_189260203
Bedankt iedereen met de bijdragen over de zwangerschapscursussen, ik was de afgelopen dagen steeds druk/niet thuis, dus vandaar nog geen reactie van mijn kant. Ga er nog wat verder induiken en vragen aan de vk bij mijn afspraak volgende week. Die afspraken gaan meestal zo snel, na een kwartier sta je weer buiten. Er zjn wel ruimte voor vragen enzo, maar nog geen voorbereiding op de bevalling zelf. Wellicht komt dat nog. Hoop ik.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:07 #256
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189260371
Wij hebben een twee uur durende cursus gedaan (Vol Vertrouwen Bevallen). Lekker praktisch en niet te veel poes pas.
Verder doe ik aan Zwangerschapszwemmen, maar dat is puur om nog wat te bewegen haha.

Vandaag 35weken en volgens mij ligt hij ook dwars :{ Meneer zou minder ruimte moeten hebben, maar is nog super beweeglijk en aan het draaien, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189260495
Ik ben 5x bevallen zonder enige vorm van pufcursus / samen bevallen / yoga.

Maar ik kan wel snappen dat je bewust naar een bevalling toe wilt leven. Maar ook zonder komt er heus wel een kind uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:25:27 #258
148247 taxibabe
pi_189260566
Mogguh allemaal, slaap is overrated, dutjes doen is de praktijk, haha.
Tnx voor alle reacties! Echt slapen lukt dus niet, ik probeer de harde buiken/weeën niet te timen tenzij het echt pijn gaat doen en korter op elkaar komen. Maar tot nu toe is er nog niet veel veranderd. Vanmorgen voor de zekerheid op advies van de vk wel even mijn urine laten testen, maar die was schoon.

Vandaag ga ik me gewoon lekker nestelen op de bank met de tv aan en tussendoor wasje ophangen enz.

Oja, en:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Yellowflowery Ik heb yoga gedaan, maar vooral om de ademhalingstechnieken en oefeningen/houdingen om de weeën op te vangen.

@Zo-is-dat Leuk gevoel is dat hè!

[ Bericht 15% gewijzigd door taxibabe op 04-10-2019 10:42:50 ]
pi_189266830
Drie doden en één miskraam door listeriabesmetting vleeswaren

https://www.ad.nl/koken-e(...)vleeswaren~a75fbc01/
pi_189267345
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Drie doden en één miskraam door listeriabesmetting vleeswaren

https://www.ad.nl/koken-e(...)vleeswaren~a75fbc01/
Erg he ;(
pi_189267687
Vandaag mn officiële uitgerekende datum! We hebben nog maar eens beschuit met muisjes gegeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189281639
32 weken vandaag *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189284354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:39 schreef Sicilia het volgende:
32 weken vandaag *O*
Yay! Mooie mijlpaal!

Over cursussen: ik vind de zwangerschapsyogalessen die ik nu doe wel fijn, bij mn oudste zwangerschapsgym gedaan.. dat vond ik veel minder interessant.. Maar wat Ticootje ook al zegt... ook zonder cursus komt die baby er wel uit.

Taxi balen van je last minute kwaal...
  zondag 6 oktober 2019 @ 08:27:27 #264
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189293815
@taxibabe hoe gaat het nu?

Hier alles hetzelfde, wel wat spanning voor de 20 weken echo van morgen. Straks op kraamvisite, kleine man is pas drie weekjes O+ Ik geloof dat ze graag laten knuffelen dus dan zeg ik ook geen nee!

Doe het straks alleen zelf wel weer anders O-) opa’s en oma’s en tante’s en oom’s na de eerste week ofzo mogen wel even denk ik maar verder geen gehannes met onze kersverse baby. Vorige keer was het prematuur zijn en infectie gevaar ook een grote reden om hm niet de kamer rond te laten gaan maar als het straks allemaal wel normaal gaat vind ik het nog steeds niet fijn om zo’n kleintje veel uit handen te geven verwacht ik.
pi_189293990
32 weken alweer! Gaat hard nu he @Sicilia *O*

@Zo-is-dat: veel plezier op kraamvisite straks, verse baby snuffelen O+ En succes vast voor de 20-wekenecho morgen, toch spannend idd.

Hier 39 weken vandaag :o O+
pi_189294081
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
@:taxibabe hoe gaat het nu?

Hier alles hetzelfde, wel wat spanning voor de 20 weken echo van morgen. Straks op kraamvisite, kleine man is pas drie weekjes O+ Ik geloof dat ze graag laten knuffelen dus dan zeg ik ook geen nee!

Doe het straks alleen zelf wel weer anders O-) opa’s en oma’s en tante’s en oom’s na de eerste week ofzo mogen wel even denk ik maar verder geen gehannes met onze kersverse baby. Vorige keer was het prematuur zijn en infectie gevaar ook een grote reden om hm niet de kamer rond te laten gaan maar als het straks allemaal wel normaal gaat vind ik het nog steeds niet fijn om zo’n kleintje veel uit handen te geven verwacht ik.
Veel plezier vandaag en succes morgen!
En straks met baby knuffelen, gewoon doen wat tezijnertijd goed voelt en nu nog niet te druk om maken :)

Ono alweer 39 weken, komt nu echt heel dichtbij!
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:57:05 #267
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189295927
Ahwwww ze geholpen de kleine man voor het eerst in de marsupi te dragen, baby na heel even ontspannen meteen lekker in slaap tegen papa’s borst O+ O+

En wij mogen straks ook weer! :o O+ *O*
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:01:35 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_189296703
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
@:taxibabe hoe gaat het nu?

Hier alles hetzelfde, wel wat spanning voor de 20 weken echo van morgen. Straks op kraamvisite, kleine man is pas drie weekjes O+ Ik geloof dat ze graag laten knuffelen dus dan zeg ik ook geen nee!

Doe het straks alleen zelf wel weer anders O-) opa’s en oma’s en tante’s en oom’s na de eerste week ofzo mogen wel even denk ik maar verder geen gehannes met onze kersverse baby. Vorige keer was het prematuur zijn en infectie gevaar ook een grote reden om hm niet de kamer rond te laten gaan maar als het straks allemaal wel normaal gaat vind ik het nog steeds niet fijn om zo’n kleintje veel uit handen te geven verwacht ik.
Sowieso, het is geen pop. Kleine babies worden teveel geprikkeld door ze de kamer maar rond fe laten gaan en jij zit na het bezoek met een huilend kind.

Baby hoort bij papa of mama en alleen de mensen die echt heel dichtbij staan kunnen ze heel even krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189296786
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sowieso, het is geen pop. Kleine babies worden teveel geprikkeld door ze de kamer maar rond fe laten gaan en jij zit na het bezoek met een huilend kind.

Baby hoort bij papa of mama en alleen de mensen die echt heel dichtbij staan kunnen ze heel even krijgen.
Nou, je klinkt nu wel erg belerend.. maar eh, sorry, dat verschilt naar mijn idee van baby tot baby en van ouder tot ouder. Mijn oudste sliep 22 uur per dag. Die kon slapend van “arm tot arm” en had totaal nergens last van. Voelde voor mij ook helemaal oke als kraambezoek (wij ontvingen wel hooguit 1 gezin per keer, max 2x per dag) hem vast hield.

De tweede was een ander verhaal. Veel meer wakker, veel sneller overprikkeld en huilerig. Die bleef dus veel meer bij mij of papa.

Gevoelskwestie, ik vind er geen goed of fout in verder.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:04:47 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_189297595
Ik vind het raar dat er soms mensen zijn die op kraamvisite gaan en er min of meer vanuit gaan dat ze de baby wel even kunnen vasthouden en als het dan toch voedertijd is ook meteen de fles mogen geven.

Zo bedoel ik m meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189297712
Ik moet zeggen dat ik heel beschermend was met M. Ze was natuurlijk ook randje prematuur en dysmatuur met 37 weken en een gewicht van 2,3kg (en 47cm).

Toch heb ik haar wel even laten vasthouden door kraambezoek (nadat ze hun handen moesten wassen of desinfecteer gel kregen). Een baby is zeker geen pop, maar mensen komen wel speciaal kijken naar de baby en dan vind ik wel dat ze even mogen vasthouden.

Wij accepteerden trouwens kraambezoek pas na 10 dagen. En dan 1 gezin per dag. Werd het me te druk (of voor de baby), ging ik met de baby naar mijn slaapkamer. Dat was wel een duidelijk teken dat mensen weg moesten gaan :P
pi_189304330
Hier kwamen de eerste mensen pas na 3 weken mondjesmaat langs. Tegen die tijd kon Bug iets meer aan en mochten sommige haar even vasthouden. Maar ik vond dat zelf ontzettend moeilijk om aan te zien (iedereen was een potentieel gevaar ..ok hormoonbrein).

Maar elke baby en ouder is anders. En elke visite is anders. Ik heb tegen een echt wel goede vriendin gezegd dat haar adhd energie echt een tijdje niet welkom was. Dat begreep ze helemaal. Zij kwam na 6 weken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189305676
Ik heb al de hele dag een zeurderig menstruatie-achtig gevoel. Is dat gewoon een nieuw soort bandenpijn of wat kan dat zijn? En kan ik er iets tegen doen?
pi_189309134
Hai, heeft iemand nog wat advies? We zijn ruim een week geleden op een verjaardag geweest en iemand had een ziek/ grieperig kind mee 🥴

Lang verhaal kort, heb al een week keelpijn en ben aan het snotteren. ik zit al een week aan de paracetamol. Sinds een paar dagen aan de trachitol, maar mijn keel doet zó zeer. Ik word wakker van het feit dat slikken zeer doet. Trachitol haalt het scherpe randje eraf, maar ik heb niet het gevoel dat ik verder opknap...

Huisarts bel ik straks sowieso, zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:46:00 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189309817
Zoutoplossing: neusspray en gorgelen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189310094
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 03:10 schreef _aurum_ het volgende:
Hai, heeft iemand nog wat advies? We zijn ruim een week geleden op een verjaardag geweest en iemand had een ziek/ grieperig kind mee 🥴

Lang verhaal kort, heb al een week keelpijn en ben aan het snotteren. ik zit al een week aan de paracetamol. Sinds een paar dagen aan de trachitol, maar mijn keel doet zó zeer. Ik word wakker van het feit dat slikken zeer doet. Trachitol haalt het scherpe randje eraf, maar ik heb niet het gevoel dat ik verder opknap...

Huisarts bel ik straks sowieso, zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Waterijs eten helpt bij mij altijd beter dan trachitol. En sowieso op iets zuigen. Strepsils kan je beter laten als je zwanger bent, maar ik neem dan Anta flu of gewoon pepermuntjes. 🤷♀

Verder; als het al een week zo heftig is mistaat
een tripje huisarts inderdaad niet...
pi_189310448
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:06 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb al de hele dag een zeurderig menstruatie-achtig gevoel. Is dat gewoon een nieuw soort bandenpijn of wat kan dat zijn? En kan ik er iets tegen doen?
Ik had vaak dit gevoel als m'n buik een groeispurtje maakte, bandenpijn voelde anders voor mij :) Al een kruik geprobeerd? Een beetje warmte of in bad vond ik wel fijn op zulke momenten..
pi_189310499
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 03:10 schreef _aurum_ het volgende:
Hai, heeft iemand nog wat advies? We zijn ruim een week geleden op een verjaardag geweest en iemand had een ziek/ grieperig kind mee 🥴

Lang verhaal kort, heb al een week keelpijn en ben aan het snotteren. ik zit al een week aan de paracetamol. Sinds een paar dagen aan de trachitol, maar mijn keel doet zó zeer. Ik word wakker van het feit dat slikken zeer doet. Trachitol haalt het scherpe randje eraf, maar ik heb niet het gevoel dat ik verder opknap...

Huisarts bel ik straks sowieso, zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Honing helpt tijdelijk en ik vind bevroren druiven om op de zuigen ook fijn.
Ik ben er net van verlost (alleen neus werkt nog niet mee). Sterkte, het is waardeloos
pi_189311477
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sowieso, het is geen pop. Kleine babies worden teveel geprikkeld door ze de kamer maar rond fe laten gaan en jij zit na het bezoek met een huilend kind.

Baby hoort bij papa of mama en alleen de mensen die echt heel dichtbij staan kunnen ze heel even krijgen.
Eens! Op t kraamfeest gaat ze in de doek.
pi_189313443
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Eens! Op t kraamfeest gaat ze in de doek.
Kraamfeest? Wat is dat? Als in iedereen komt maar tegelijk naar de baby kijken? Ben je er wel meteen van af, maar lijkt me erg druk.
pi_189314518
Oei die keelpijn is herkenbaar! Ik was ander halve week geleden aan de beurt, was er eindelijk vanaf sinds dinsdag vorige week, heb ik nu sinds vrijdagavond weer een hele zere keel en een volle neus. Geen tips dus helaas, ik doe ook ijsjes, honing en anta flu..

Over een half uurtje hebben we de extra groei-echo en ik begin er nu toch wel zenuwachtig van te worden. Zal vast allemaal goed zijn :Y
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 7 oktober 2019 @ 16:47:24 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189316710
Hoe was het @Sicilia?

@Yellowflowery; ja dan komt iedereen tegelijk. Mijn ervaring is dat baby's vaak in de wagen blijven en men ze alleen even ziet als ze binnenkomen en cadeautje afgeven :) En druk... Ja kan als je veel mensen hebt inderdaad.

Hier echt slecht geslapen en (zoals veel andere mensen) verkouden. Dan ben ik toch wel blij om met verlof te zijn en even terug naar bed te kunnen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189319486
Vervelend al die verkoudheden, zeker bij toch al slechte nachten! Hier tot nu toe nog buiten de deur weten te houden, maar met een peuter op kdv verwacht ik dat het niet lang zal duren :+

Hoe ging de echo @Sicilia?

Hier vandaag in het bos gewandeld en foto's gemaakt van ons gezin (en de buik O+ ), uitgebreid gekookt, familie op bezoek.. Fijne dag zo, maar voel m'n bekken flink en merk nu duidelijk dat het meer energie kost allemaal. Blij dat ik morgen even een dag alleen thuis ben en niks hoef.
pi_189319587
Echo was goed! Ze groeit keurig op haar eigen lijntje, p40 dus niks mis mee *O*

Klinkt als een fijne dag Ono!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 7 oktober 2019 @ 20:14:02 #285
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189320260
Hier een hele fijne SEO gehad, lieve vrouw, alles goed kunnen volgen op het scherm en ook nog mooie foto’s.

Alles zat er op en er aan...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189320826
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:20 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ik had vaak dit gevoel als m'n buik een groeispurtje maakte, bandenpijn voelde anders voor mij :) Al een kruik geprobeerd? Een beetje warmte of in bad vond ik wel fijn op zulke momenten..
Thanks, ga ik proberen ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:11 schreef Yellowflowery het volgende:

[..]

Kraamfeest? Wat is dat? Als in iedereen komt maar tegelijk naar de baby kijken? Ben je er wel meteen van af, maar lijkt me erg druk.
Naar aanleiding hiervan heb ik even zitten googelen op voor- en nadelen van een kraamfeest. Klinkt leuk, maar ik geloof dat ik toch meer voel voor losse visite :)
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:39 schreef onomatopee het volgende:
Vervelend al die verkoudheden, zeker bij toch al slechte nachten! Hier tot nu toe nog buiten de deur weten te houden, maar met een peuter op kdv verwacht ik dat het niet lang zal duren :+

Hoe ging de echo @:Sicilia?

Hier vandaag in het bos gewandeld en foto's gemaakt van ons gezin (en de buik O+ ), uitgebreid gekookt, familie op bezoek.. Fijne dag zo, maar voel m'n bekken flink en merk nu duidelijk dat het meer energie kost allemaal. Blij dat ik morgen even een dag alleen thuis ben en niks hoef.
Klinkt mooi O+
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:44 schreef Sicilia het volgende:
Echo was goed! Ze groeit keurig op haar eigen lijntje, p40 dus niks mis mee *O*

Klinkt als een fijne dag Ono!
*O*
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hier een hele fijne SEO gehad, lieve vrouw, alles goed kunnen volgen op het scherm en ook nog mooie foto’s.

Alles zat er op en er aan...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meteen maar gaan shoppen? :D wat een fijn nieuws O+
  maandag 7 oktober 2019 @ 20:44:27 #287
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189320947
Hahaha ja! Op de terugweg van het ziekenhuis komen we langs een grote baby zaak. Samen deze uitgezocht O+ Dit is echt niet goed voor de portomonnee _O-
pi_189321253
Wat fijn Zo-Is-Dat! En wat leuk, een meisje O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189323071
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:47 schreef automatic_ het volgende:
Hoe was het @:sicilia?

@:yellowflowery; ja dan komt iedereen tegelijk. Mijn ervaring is dat baby's vaak in de wagen blijven en men ze alleen even ziet als ze binnenkomen en cadeautje afgeven :) En druk... Ja kan als je veel mensen hebt inderdaad.
.
Ok, ook een optie inderdaad. Denk niet dat we dat doen, te druk, maar waarom niet?
pi_189323646
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:14 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hier een hele fijne SEO gehad, lieve vrouw, alles goed kunnen volgen op het scherm en ook nog mooie foto’s.

Alles zat er op en er aan...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo leuk, gefeliciteerd!
En wat een mooi vestje O+

Ik wist zeker dat ik een jongen zou krijgen. Maar werd bij mij ook een meisje O+
pi_189326984
Oh wat leuk @Zo-is-dat O+ En wat een verrassing als je zelf juist een jongetje dacht!

Fijn dat de echo goed was @Sicilia :)

Hier gister een flinke verbouwing in mijn buik en nu het gevoel dat mijn baby ineens weer een stuk hoger zit, raar :?

Hoe is het nu bij jou @taxibabe?
pi_189327474
Ola! Naar de ha geweest en die heeft ff naar mijn keel gekeken en aan mijn lymfeklieren gevoeld, keel was opgezet en klieren zo groot als knikkers 😩

Wel met een antibiotica kuur de deur uit gegaan en hoop dat ik me snel beter voel. Ijsjes eten klinkt uit goed 😍

We wilden vandaag langs het geboortecentrum, de afspraak maar ff verzet. Baal wel een beetje want ik was wel benieuwd.

@Zoisdat: gefeliciteerd! Wat leuk!

En ik vraag me idd af hoe het met Taxibabe is
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:33:49 #293
148247 taxibabe
pi_189329043
Nog steeds met babybuik, 39+4 nu.
Net controle gehad, alles is nog steeds goed, als wurm maandag er nog steeds niet uit is dan beginnen we met strippen.

Ondertussen woon ik vooral op de bank met hazenslaapjes. Wurm mishandeld mij behoorlijk van binnen, alles is beurs. Oh ik ben net wel 2 keer een stuk slijmprop verloren.

@onomatopee, bij jou al wat voorwerk/signalen?
@Sicilia, fijn dat de echo goed was!
@Zo-is-dat, ook al een goede echo! En een meisje, gefeliciteerd! O+
@_aurum_, oef, hopen dat de antibiotica snel werkt! :*
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:22:47 #294
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_189329731
Fijn van je te horen! Hopelijk gaat wurm zich snel wat beter gedragen dan, au!

En weg slijmprop, wie weet is t een mooi beginnetje! Er gebeurt in ieder geval iets :D
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:51:26 #295
148247 taxibabe
pi_189331589
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Fijn van je te horen! Hopelijk gaat wurm zich snel wat beter gedragen dan, au!

En weg slijmprop, wie weet is t een mooi beginnetje! Er gebeurt in ieder geval iets :D
Bij elke wc-gang verlies ik steeds een beetje van de slijmprop, zojuist best veel. (sorry, niet echt smakelijk :@ )
Oh en mijn zitbotjes doen sinds vanmiddag een beetje pijn, alsof ik 3 uur op een houten stoel heb gezeten.
pi_189332989
B.ertha nog last van dat menstruatie-achtige gevoel? Ik heb het ook af en toe, weet niet zo goed wat het is. Ik gooi het maar op bandenpijn, maar wellicht klopt dat niet.

automatic_ alweer een beetje bij kunnen slapen na die slechte nacht?

Sicilia wat fijn dat de echo goed was! Toch altijd weer een opluchting.

_aurum_ fijn dat je antibiotica gekregen hebt, hopelijk werkt het snel!

Taxibabe spannend hoor dat slijmprop verliezen, dat is toch wel een teken dat er wat gaande is in je lichaam ter voorbereiding op de bevalling, al is het maar een beginnetje.

Zo'n kraamfeest lijkt me ergens best ideaal, gelijk klaar daarna en ik vermoed dat mensen dan ook minder de verwachting hebben de baby vast te mogen houden.

Hier alles prima, laatst een prachtige 3d-echo gehad en de kleine man doet het helemaal super :) Ook een afspraak voor de groei-echo gemaakt, maar ik verwacht eigenlijk dat hij tegen die tijd nog steeds prima op schema groeit. Geen enkele reden om anders te denken in elk geval. Ze wilden toch graag groeiecho's, omdat mn oudste best klein was en omdat ik astmatische bronchitis heb. Is dat laatste bij anderen ook een reden voor groeiecho's? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat die twee met elkaar te maken kunnen hebben.
pi_189333877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:20 schreef Chan het volgende:
B.ertha nog last van dat menstruatie-achtige gevoel? Ik heb het ook af en toe, weet niet zo goed wat het is. Ik gooi het maar op bandenpijn, maar wellicht klopt dat niet.

automatic_ alweer een beetje bij kunnen slapen na die slechte nacht?

Sicilia wat fijn dat de echo goed was! Toch altijd weer een opluchting.

_aurum_ fijn dat je antibiotica gekregen hebt, hopelijk werkt het snel!

Taxibabe spannend hoor dat slijmprop verliezen, dat is toch wel een teken dat er wat gaande is in je lichaam ter voorbereiding op de bevalling, al is het maar een beginnetje.

Zo'n kraamfeest lijkt me ergens best ideaal, gelijk klaar daarna en ik vermoed dat mensen dan ook minder de verwachting hebben de baby vast te mogen houden.

Hier alles prima, laatst een prachtige 3d-echo gehad en de kleine man doet het helemaal super :) Ook een afspraak voor de groei-echo gemaakt, maar ik verwacht eigenlijk dat hij tegen die tijd nog steeds prima op schema groeit. Geen enkele reden om anders te denken in elk geval. Ze wilden toch graag groeiecho's, omdat mn oudste best klein was en omdat ik astmatische bronchitis heb. Is dat laatste bij anderen ook een reden voor groeiecho's? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat die twee met elkaar te maken kunnen hebben.
Nee, niet meer gehad. Ik las nog ergens dat het ook iets te maken kan hebben met blaasontsteking dus dat houd ik in de gaten.

Fijn dat je een groei echo krijgt. Of het is nuttig, of het is ff leuk binnenspieken O+

Wij gaan zaterdag op kraamvisite bij een piepklein baby'tje van een heel goede vriendin O+ beetje vitamine B dus.

Taxibabe, het wordt langzaam wel spannend zo!
pi_189334158
Spannend taxi! Hopelijk is het een begin :)
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2019 @ 08:53:13 #299
148247 taxibabe
pi_189342019
:%
pi_189342071
:o zet hem op taxi!!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189342477
:o :o go taxibabe *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')