En dat maakt je zo superieur dat je hier een ieder die dit niet doet / kan doen af moet zeiken?quote:Op dinsdag 3 september 2019 23:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, niet afgestudeerd, geen zak geld van huis uit (lol die zouden ze niet herkennen als ze hem zien) en op mijn 21e een woning gekocht met mijn krap 20 jarige studerende partner.
Goed lezen waar ik op reageer, ik reageer op huren met een netto salaris van 2200 euro netto die en beginnend docent niet heeft. Chia geeft mij vervolgens de volle lading dat ik uit een warm nest kom terwijl het ging om een docent die 3700 euro bruto verdient. Niet om een net afgestudeerd persoon. Als Chia vervolgens zo uit de hoogte mag doen, is er geen enkel probleem om te reageren dat haar voorstelling geheel niet klopt.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En dat maakt je zo superieur dat je hier een ieder die dit niet doet / kan doen af moet zeiken?
Helaas zeker geen kasteel, was het maar zo een feest. Gewoon een appartement, 6 hoog, 70m2quote:Op woensdag 4 september 2019 12:40 schreef 20100 het volgende:
[..]
nou dat zal wel een gezellig kasteeltje zijn dan
Dank voor je toelichting!quote:Op woensdag 4 september 2019 12:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Goed lezen waar ik op reageer, ik reageer op huren met een netto salaris van 2200 euro netto die en beginnend docent niet heeft. Chia geeft mij vervolgens de volle lading dat ik uit een warm nest kom terwijl het ging om een docent die 3700 euro bruto verdient. Niet om een net afgestudeerd persoon. Als Chia vervolgens zo uit de hoogte mag doen, is er geen enkel probleem om te reageren dat haar voorstelling geheel niet klopt.
Plus ik reageer dat het meer dan 40 uur werken terwijl je maar 40 uur betaald krijgt om les te geven (en dat niet eens want 1 fte is net iets minder) een keuze is. Het is een keuze om een kinderboekenweek te organiseren. Het is een keuze om elk jaar je eigen leerlijn overhoop te gooien. Als je met al dat soort onzin stopt, dan ga je al een hele bak rust terug krijgen. Docenten moeten eens stoppen met zichzelf constant voor bij te rennen en gewoon eens opletten wanneer ze nu precies betaald krijgen.
[..]
Helaas zeker geen kasteel, was het maar zo een feest. Gewoon een appartement, 6 hoog, 70m2
Voedselindustriequote:Op woensdag 4 september 2019 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
chemische sector met een goudgerande cao?
https://www.nu.nl/werk/59(...)eidscoordinator.html
*mijns inziensquote:Op woensdag 4 september 2019 16:29 schreef Weird- het volgende:
Ik zie hier heel vaak de ¤2200 netto voorbij komen; terwijl de bronnen die ook genoemd worden spreken van een startsalaris van ¤2500 bruto. Het duurt nog wel een jaar of 6-7 voordat je aan die 2200 netto komt. Niet weinig, maar ook zeker geen vetpot
Qua werkdruk ligt het voor het PO zeker hoger dan 1FTE; en dat is niet echt een keuze. Eisen vanuit de schoolinspectie + het feit dat je aan kinderen goed onderwijs wilt bieden zorgen er automatisch voor dat je meer dan 40 uur werkt. Doe je dit niet, dan krijgt mijnsinziens het kind niet het onderwijs dat het verdient
Als men op de pabo een rekentoets moest invoeren vraag ik me af of we de pabo nog wel hbo mogen noemen en of veel van deze leraren eigenlijk niet boven hun niveau aan het werken zijn.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
*mijns inziens
Maar wat een onzin. Meer dan 40 uur in het onderwijs. Dan gaat er iets gruwelijk mis.
salarisverhogingen gaan in NL over procenten en daar red je het niet mee.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Je wordt er niet rijk van, maar je kan er prima van leven. Al kun je niet om de constatering heen dat er maar héél weinig kostwinners voor een basisschoolklas staan, en dat het zonder meer te weinig is om capabele mensen vanuit het bedrijfsleven naar het onderwijs te trekken.
Zoals bekend staan er geen mensen in de rij te dringen voor de scholen om daar te mogen werken, dus zo'n droombaan is het kennelijk ook weer niet. Als dit of een volgend kabinet de onderwijsbegroting zou verhogen, dan doen ze er goed aan om daar niet (voornamelijk) salarisverhogingen van te betalen, maar wel klassenverkleining. Dan hebben we het ook weer eens over de kwaliteit van het onderwijs, in plaats van alleen maar over cijfermatige prestatie-indicatoren waar nog nooit een kind beter van geworden is.
laatst een oudere lerares gesproken op de basisschool en groep 6 rekenen kan ze al niet waardoor ze kleuterjuffrouw is geworden.quote:Op woensdag 4 september 2019 17:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als men op de pabo een rekentoets moest invoeren vraag ik me af of we de pabo nog wel hbo mogen noemen en of veel van deze leraren eigenlijk niet boven hun niveau aan het werken zijn.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 4 september 2019 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kijk weer jaloers terug naar de 17e/18e/19e eeuw waarin partiele differentiaalvergelijkingen werden opgelost door huisvrouwen in een grote hal.
tja, als je wetenschapsfilosofie hebt gehad en iets meer weet van Newton dan dat hij een narcistische man was dan is het algemene kennis. Er zijn genoeg schilderijen en later ook foto's van gemaakt.quote:
Super nuttig was dat inderdaad.quote:Op woensdag 4 september 2019 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik kijk weer jaloers terug naar de 17e/18e/19e eeuw waarin partiele differentiaalvergelijkingen werden opgelost door huisvrouwen in een grote hal.
Dat komt uit de OP. Van iemand van midden 30 - naar schatting van TS. Die inderdaad, dat is zeer waarschijnlijk geen starter en niet het schaalminimum.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:29 schreef Weird- het volgende:
Ik zie hier heel vaak de ¤2200 netto voorbij komen; terwijl de bronnen die ook genoemd worden spreken van een startsalaris van ¤2500 bruto. Het duurt nog wel een jaar of 6-7 voordat je aan die 2200 netto komt. Niet weinig, maar ook zeker geen vetpot
Qua werkdruk ligt het voor het PO zeker hoger dan 1FTE; en dat is niet echt een keuze. Eisen vanuit de schoolinspectie + het feit dat je aan kinderen goed onderwijs wilt bieden zorgen er automatisch voor dat je meer dan 40 uur werkt. Doe je dit niet, dan krijgt mijnsinziens het kind niet het onderwijs dat het verdient
Discussie over welke rekenvaardigheden je anno 2019 nodig hebt is inderdaad meer iets voor een ander topic, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 4 september 2019 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bedankt voor deze nuttige bijdrage aan dit topic.
Dus in ieder geval niet net boven bijstandsuitkering, zoals ze doen geloven. Ook niet eens modaal, maar daar nog boven.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:16 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zeer zeer leuk ja? Net boven modaal.
Dat maak jij er van.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:00 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dus in ieder geval niet net boven bijstandsuitkering, zoals ze doen geloven.
Vermeldt ook even het jaarlijkse inname aan giftige stoffen bij.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:16 schreef GM78 het volgende:
[..]
Ik werk zelf ook als operator.
Hier zit je met een werkweek van 36 uur al op 2000 netto.
En dit is zonder toeslagen.
Ben sinds vorig jaar meewerkend voorman, en ik zit over een kleine 2 jaar al op 2300 netto.
Dus ik weet niet in wat voor wereld jij leeft
Mensen zeggen maar wat. 2200 netto is hoog en kan je niet bereiken met een operator baan of wat dan ook.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:29 schreef Weird- het volgende:
En doordat ze alles maar doen wat ze opgedragen wordt, krijgen ze ook alleen maar meer werk.quote:Op woensdag 4 september 2019 10:08 schreef investeerdertje het volgende:
Er is een tekort door de problemen die docenten zichzelf aan doen. Meer dan 1 fte werken is een keuze, veel administratieve lasten zijn een keuze, je hebt geheel niet weinig loon en ontzettend veel vakantie als je goed zou plannen.
Dit!quote:Op woensdag 4 september 2019 21:46 schreef Cothen het volgende:
[..]
En doordat ze alles maar doen wat ze opgedragen wordt, krijgen ze ook alleen maar meer werk.
Imho laat het onderwijs collectief over zich heen lopen. Laat ze maar eens een dikke vinger doen naar de inspectie.
Nou de giftige stoffen vliegen mij om de oren in de bakkerijquote:Op woensdag 4 september 2019 21:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vermeldt ook even het jaarlijkse inname aan giftige stoffen bij.
Jij loopt je zelf behoorlijk voor lul te zetten hierquote:Op woensdag 4 september 2019 21:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mensen zeggen maar wat. 2200 netto is hoog en kan je niet bereiken met een operator baan of wat dan ook.
Precies. Ik zal maar niet zeggen wat een hoofdoperator aan salaris heeft in de chemie bij Shell, DSM etc. En vaak mbo 4 procestechniekquote:Op donderdag 5 september 2019 09:57 schreef GM78 het volgende:
[..]
Jij loopt je zelf behoorlijk voor lul te zetten hier![]()
Je werkt zelf voor het minimumloon, dat je zo loopt te reageren?
Als je in de continue ploegen werkt, is 2200 euro een gangbaar loon.
Werk je ook nog in de chemiesector, en je bent bijvoorbeeld ploegleider.
Dan komt er nog een beste klap met loon bovenop
Is altijd wel leuk als je zegt dat je in een fabriek werkt.quote:Op donderdag 5 september 2019 10:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Ik zal maar niet zeggen wat een hoofdoperator aan salaris heeft in de chemie bij Shell, DSM etc. En vaak mbo 4 procestechniek
Zelfs met een mbo 3 zijn er werkgevers waar je met diensten uiteindelijk na 15 jaar gemiddeld 2600 euro netto binnensleept.
Het probleem is dat dit soort werk als vies word gezien, en geen status heeft. Voor vele een gemiste kans als het je om de status gaat. Het is natuurlijk nooit prettig als je op een verjaardag moet verkondigen dat je als procesoperator werkt en niet met een driedelig kostuum naar je werk gaat.
Hier aan boord als operator pak je wel 2800 netto, excl vakantiebonnen (afhankelijk van je leeftijd tussen de 7 en 15k). En dat is echt geen hooggeschoolde baan.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mensen zeggen maar wat. 2200 netto is hoog en kan je niet bereiken met een operator baan of wat dan ook.
Dit. En hopelijk heeft het ook invloed op wat er op de PABO's instroomt: de y-namen rukken behoorlijk op. Als je goede docenten wil moet je goed betalen. Dat is nu minder het geval dan vroeger.quote:Op donderdag 5 september 2019 10:52 schreef Andromache het volgende:
Met alle extra taken die het basisonderwijs er bij heeft gekregen en kennelijk dezelfde benodigde competenties moet je in het basisonderwijs m.i. meer verdienen dan in het voortgezet onderwijs. Dus op zijn minst de komende jaren gelijktrekken.
Even voor de duidelijkheid: extra olie op de oververhitte woningmarkt gooien door in de Randstad de salarissen van leraren hoger te maken dan elders is NIET de oplossing.quote:Op woensdag 4 september 2019 09:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat sluit oververhitting niet uit. Dat zijn dus ook genoeg woningen voor investeerders om op te kopen.
[..]
Ja maar het kan dan ook wél in de buurt van je werk, dus daar kiest men dan meestal voor. Waardoor er in sommige regio's echt geen sprake is van een tekort en je gewoon nog begint als invaller.
tldr; Feit blijft dat het lerarentekort regionaal is.
Het is maar de vraag of je serieus iemand moet quoten met een KLB- en socialehuurhistorie. Maar ik moet hier toch inhoudelijk op reageren.quote:Op donderdag 5 september 2019 13:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Al dat zielige gedoe hier.
Je moet naar bruto inkomen kijken.
Vergeet niet de extras.
Min vakantietoeslag opbouw (bij partimers zeer gunstig)
Eindejaars uitkering,
Dag van de docent, zomaar 200,- extra in oktober, waarom?
Dit melden ze niet tijdens hun stakingen, wat ze jaarlijks gestort krijgen.
Een netto maandsalaris zegt niks.
Www.onderwijssalaris.nl
Nou, deze mensen zijn luie verwende varkens als ik het vergelijk met de zorg... ook een sociaal beroep.
Ooie een docent snachts zien werken?
Overwerken? Ja dat doen ze, maar in het doorsnee bedrijfsleven doen ze niks anders dan overwerken.
Ga maar eens om 5 uur langs een school, pand is leeg hooguit de huismeester is er nog die het min loon krijgt en niet de 14 weken vekantie heeft.
Tja, geef dan iedereen 14 weken pj vrij dan is het wat eerlijker.
Werkdruk te hoog? Zomervakantie naar 3 weken ipv 6 a 8... willen ze dat ? Nee want ik wil 5 weken in spanje van de zon genieten.
En dan moet je je eens afvragen of die "voor en nazorg" echt nodig zijn of dat het vooral is omdat je het zelf zo graag wilt. Als het dat laatste is, tja, keuzes. En die "lange vakantie" blijft lang als je er die paar dagen af trekt. Sorry, ik ken teveel docenten om in dat geneuzel te trappen. Het is een keuze, en die keuze maak je zelf.quote:Op donderdag 5 september 2019 19:20 schreef hydrah het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je serieus iemand moet quoten met een KLB- en socialehuurhistorie. Maar ik moet hier toch inhoudelijk op reageren.
De, lange, zomervakantie wordt voornamelijk gebruikt voor de voor- nazorg. Dat is zo iets als voorbereiding/ontwikkeling,
les- en leerplannen en klassenmanagent. Hier wordt niet alleen de zomervakantie voor gebruikt.. maar ook andere delen van de vakantie.
En nee dat geldt niet voor iedereen. gemiddeld heeft een docent Engels het drukker dan een MOS-docent en een BO-docent heeft het drukker dan MBO- of HBO-docent maar het ligt ook helemaal aan de stijl van de docent.
Mocht je echt oprecht geïnteresseerd zijn, PM mij maar en anders lekker terug naar KLB!
Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En dan moet je je eens afvragen of die "voor en nazorg" echt nodig zijn of dat het vooral is omdat je het zelf zo graag wilt. Als het dat laatste is, tja, keuzes. En die "lange vakantie" blijft lang als je er die paar dagen af trekt. Sorry, ik ken teveel docenten om in dat geneuzel te trappen. Het is een keuze, en die keuze maak je zelf.
Ze weten totaal niet waar ze over praten. Ze roepen wat over werkdruk en om dat te verlagen willen ze meer loon ofzo. Debielen.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.
Nee, als het nodig was kreeg je er wel gewoon voor betaald en werd je er voor ingeroosterd.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.
Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.quote:Op donderdag 5 september 2019 12:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Hier aan boord als operator pak je wel 2800 netto, excl vakantiebonnen (afhankelijk van je leeftijd tussen de 7 en 15k). En dat is echt geen hooggeschoolde baan.
Ze staan nog gewoon in de cao, en de andere onderwijs vormen kennen ze nog.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:04 schreef mspoez het volgende:
Ik ben al tachtigmiljoenhonderd jaar juf.
Mijn salaris is dikke prima, het feit dat ik in de 40 schoolweken zo'n 45 u per week maak en in de grote vakantie twee keer een week op school ben is ook geen enkel punt (hard nodig en heel gezellig bovendien), dat wordt prima gecompenseerd doordat ik elke 6 à 8 weken een weekje vrij ben en daarnaast is het werk gewoon het leukste wat er bestaat. .
Toch staak ik wel mee, niet om meer salaris te krijgen maar om meer geld voor mijn bestuur zodat zij meer collega's kunnen aannemen. Want echt, meer handen in de klas betekent meer kwaliteit voor de kinderen.
Klein detail: LA tot en met LE bestaat sinds twee jaar niet meer: we hebben nu L10, L11 en L12. Soms ook nog hoger, maar niet in het PO.
In de bagger/zandwinning.quote:Op donderdag 5 september 2019 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.
Jij bent serieus wereldvreemdquote:Op donderdag 5 september 2019 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.
Ja, omdat de onderhandelingen gestrand zijn loopt de (verlopen) cao nog door. Zie https://www.aob.nl/cao-en-salaris/primair-onderwijs/quote:Op donderdag 5 september 2019 21:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ze staan nog gewoon in de cao, en de andere onderwijs vormen kennen ze nog.
Hey eerste en laatste weekje klinkt al zo anders dan wat men hier roept
Overigens is de vorige keer het geld ook niet naar handen in de klas gegaan, hoeveel vertrouwen heb je in de besten dat ze dat nu wel doen
Dus ze zijn er nog. Check.quote:Op vrijdag 6 september 2019 08:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, omdat de onderhandelingen gestrand zijn loopt de (verlopen) cao nog door. Zie https://www.aob.nl/cao-en-salaris/primair-onderwijs/
Dat bevestigde ik, met de (enige) reden.quote:Op vrijdag 6 september 2019 16:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus ze zijn er nog. Check.
Onderbouw eens ff die vreemde salarissen met bronnen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 06:28 schreef GM78 het volgende:
[..]
Jij bent serieus wereldvreemd
Zelfs een buschauffeur harkt nog met gemak een 2100 euro netto binnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |