Met 2200 netto in je eentje zijn woonlasten van 1100 netto in je eentje misschien ook gewoon boven je stand wonen. Misschien.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:47 schreef BojanW het volgende:
[..]
Je bent al de helft kwijt aan huur of een hypotheek. En vergeet de DUO studieschuld niet.
Ik denk dat de meeste docenten dan ook meer klagen over het dringende woontekort. Volgens mij krijgen ze moeilijk een hypotheek rond en een midden sector woning is moeilijk
1100 heb je tegenwoordig niet veel voor hoor, zeker niet in de Randstadquote:Op dinsdag 3 september 2019 19:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Met 2200 netto in je eentje zijn woonlasten van 1100 netto in je eentje misschien ook gewoon boven je stand wonen. Misschien.
Lekker VVD blijven stemmenquote:Op dinsdag 3 september 2019 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Je wordt er niet rijk van, maar je kan er prima van leven. Al kun je niet om de constatering heen dat er maar héél weinig kostwinners voor een basisschoolklas staan, en dat het zonder meer te weinig is om capabele mensen vanuit het bedrijfsleven naar het onderwijs te trekken.
Zoals bekend staan er geen mensen in de rij te dringen voor de scholen om daar te mogen werken, dus zo'n droombaan is het kennelijk ook weer niet. Als dit of een volgend kabinet de onderwijsbegroting zou verhogen, dan doen ze er goed aan om daar niet (voornamelijk) salarisverhogingen van te betalen, maar wel klassenverkleining. Dan hebben we het ook weer eens over de kwaliteit van het onderwijs, in plaats van alleen maar over cijfermatige prestatie-indicatoren waar nog nooit een kind beter van geworden is.
Misschien moet je dan niet in de stad gaan wonenquote:Op dinsdag 3 september 2019 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1100 heb je tegenwoordig niet veel voor hoor, zeker niet in de Randstad
Van die zijinstromersregelingen waarbij je werkt en leert en voor de gewerkte uren je oude uurtarief krijgt betaald trekken nog wel mensen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
Al kun je niet om de constatering heen dat er maar héél weinig kostwinners voor een basisschoolklas staan, en dat het zonder meer te weinig is om capabele mensen vanuit het bedrijfsleven naar het onderwijs te trekken.
Punt is dat je niet 1100 kunt betalen aan wonen als je 2200 vangt. Wat je er voor kunt bewonen is wat anders.quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1100 heb je tegenwoordig niet veel voor hoor, zeker niet in de Randstad
Loopt dat ook na de opleiding door?quote:Op dinsdag 3 september 2019 20:01 schreef Chia het volgende:
[..]
Van die zijinstromersregelingen waarbij je werkt en leert en voor de gewerkte uren je oude uurtarief krijgt betaald trekken nog wel mensen.
In plaatsen rondom de stad is het niet echt goedkoper hoor. En op het punt dat de huur echt af begint te nemen krijg je er extra reiskosten voor terug.quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet in de stad gaan wonen
Nee dat niet volgens mij. Ik weet ook niet of er vervolgens ook veel in het onderwijs blijven.quote:Op dinsdag 3 september 2019 20:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Loopt dat ook na de opleiding door?
Als men tijdens omscholing het oude, hogere salaris krijgt en na behalen opleiding vertrekt, klinkt het als een gesubsidieerde opleiding en lijkt het me weinig succesvol.quote:Op dinsdag 3 september 2019 20:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee dat niet volgens mij. Ik weet ook niet of er vervolgens ook veel in het onderwijs blijven.
Zo'n salaris verdienen de meeste werkende HBO-ers niet. En in wat voor huis woon je als je 110 euro per maand aan hypotheek kwijt bent?!quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:47 schreef BojanW het volgende:
[..]
Je bent al de helft kwijt aan huur of een hypotheek. En vergeet de DUO studieschuld niet.
Ik denk dat de meeste docenten dan ook meer klagen over het dringende woontekort. Volgens mij krijgen ze moeilijk een hypotheek rond en een midden sector woning is moeilijk
In de VS mag dit, mag dit in NL?quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:47 schreef BoneThugss het volgende:
Kinderen kun je beter thuis les geven en daar subsidie voor verstrekken. Stel dat ik Franstalig / Nederlandstalig opgevoed word. Ik vind Spaans een lelijke taal en vindt er geen zak aan om naar Spaanse les te gaan, maar het 'moet' wel anders komt de leerplicht je de moeder neuken.
Anyway, ik heb zelf een godsgruwelijk hekel aan wiskunde en heb het werkelijk waar nog nooit 'nodig' gehad. Al die -betaalde- lessen zijn dus voor Jan Lul geweest.
Zeer zeer leuk ja? Net boven modaal.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:40 schreef goed_volk het volgende:
Die docenten zouden een rotschop moeten krijgen met hun stakingen. 2200,- netto is een zeer, zeer leuk salaris. En dan durven klagen dat ze te weinig krijgen. Machtsmisbruik.
Kinderen leren op de basisschool en onderbouw van de middelbare school de "basis" Van daar uit kunnen ze een keuze maken voor een profiel om zich te verdiepen in de vakken waar ze zich voor interesseren. Jij weet alleen dat je Spaans een lelijke taal vindt omdat je de lessen volgt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:47 schreef BoneThugss het volgende:
Kinderen kun je beter thuis les geven en daar subsidie voor verstrekken. Stel dat ik Franstalig / Nederlandstalig opgevoed word. Ik vind Spaans een lelijke taal en vindt er geen zak aan om naar Spaanse les te gaan, maar het 'moet' wel anders komt de leerplicht je de moeder neuken.
Anyway, ik heb zelf een godsgruwelijk hekel aan wiskunde en heb het werkelijk waar nog nooit 'nodig' gehad. Al die -betaalde- lessen zijn dus voor Jan Lul geweest.
Dat zijn nogal wat aannames. Er wordt niet voor niks door verschillende partijen -links- en rechts- gepleit voor individueel onderwijs.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:18 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Kinderen leren op de basisschool en onderbouw van de middelbare school de "basis" Van daar uit kunnen ze een keuze maken voor een profiel om zich te verdiepen in de vakken waar ze zich voor interesseren. Jij weet alleen dat je Spaans een lelijke taal vindt omdat je de lessen volgt.
Dus wel.quote:
Met zo een loon huren 😂quote:Op dinsdag 3 september 2019 20:04 schreef Chia het volgende:
[..]
In plaatsen rondom de stad is het niet echt goedkoper hoor. En op het punt dat de huur echt af begint te nemen krijg je er extra reiskosten voor terug.
Wat neem ik aan dan? Dit is gewoon het doel van basisonderwijs en de onderbouw. Zonder natuurkunde op de middelbare school had ik nooit gekozen voor de NG/NT profielenquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat aannames. Er wordt niet voor niks door verschillende partijen -links- en rechts- gepleit voor individueel onderwijs.
Niet iedereen studeert af met een zak spaargeld en komt uit zo'n warm nest dat ze lang thuis kunnen blijven wonen en ondertussen werken. 😂quote:
110? Er stond 1100. Dat is (sowieso bruto) verder niet buitensporig hoog voor een hypotheek.quote:Op dinsdag 3 september 2019 20:45 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zo'n salaris verdienen de meeste werkende HBO-ers niet. En in wat voor huis woon je als je 110 euro per maand aan hypotheek kwijt bent?!
Voor sommigen een utopie, voor anderen niet nastrevenswaardig,quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:16 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zeer zeer leuk ja? Net boven modaal.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:20 schreef Werkperd het volgende:
2200 netto kan nooit. Zo ja, dan wordt er onterecht gezeurd over lage salarissen in het onderwijs.
Ja, dus? Is het gemiddeld netto minimum bepalend voor wat een ander kan verdienen?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:27 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jonge dat kan niet. Absoluut niet. 65% hoger dan gemiddeld netto minimum.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |