abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 september 2019 @ 10:52:39 #176
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_188797919
Met alle extra taken die het basisonderwijs er bij heeft gekregen en kennelijk dezelfde benodigde competenties moet je in het basisonderwijs m.i. meer verdienen dan in het voortgezet onderwijs. Dus op zijn minst de komende jaren gelijktrekken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_188798811
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Ik zal maar niet zeggen wat een hoofdoperator aan salaris heeft in de chemie bij Shell, DSM etc. En vaak mbo 4 procestechniek

Zelfs met een mbo 3 zijn er werkgevers waar je met diensten uiteindelijk na 15 jaar gemiddeld 2600 euro netto binnensleept.

Het probleem is dat dit soort werk als vies word gezien, en geen status heeft. Voor vele een gemiste kans als het je om de status gaat. Het is natuurlijk nooit prettig als je op een verjaardag moet verkondigen dat je als procesoperator werkt en niet met een driedelig kostuum naar je werk gaat. :)
Is altijd wel leuk als je zegt dat je in een fabriek werkt.

Standaard reactie, dus je zit de hele dag achter een lopende band :')
  donderdag 5 september 2019 @ 12:19:05 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188798986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Mensen zeggen maar wat. 2200 netto is hoog en kan je niet bereiken met een operator baan of wat dan ook.
Hier aan boord als operator pak je wel 2800 netto, excl vakantiebonnen (afhankelijk van je leeftijd tussen de 7 en 15k). En dat is echt geen hooggeschoolde baan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188799366
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:52 schreef Andromache het volgende:
Met alle extra taken die het basisonderwijs er bij heeft gekregen en kennelijk dezelfde benodigde competenties moet je in het basisonderwijs m.i. meer verdienen dan in het voortgezet onderwijs. Dus op zijn minst de komende jaren gelijktrekken.
Dit. En hopelijk heeft het ook invloed op wat er op de PABO's instroomt: de y-namen rukken behoorlijk op. Als je goede docenten wil moet je goed betalen. Dat is nu minder het geval dan vroeger.
pi_188799387
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 09:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat sluit oververhitting niet uit. Dat zijn dus ook genoeg woningen voor investeerders om op te kopen.
[..]

Ja maar het kan dan ook wél in de buurt van je werk, dus daar kiest men dan meestal voor. Waardoor er in sommige regio's echt geen sprake is van een tekort en je gewoon nog begint als invaller.

tldr; Feit blijft dat het lerarentekort regionaal is.
Even voor de duidelijkheid: extra olie op de oververhitte woningmarkt gooien door in de Randstad de salarissen van leraren hoger te maken dan elders is NIET de oplossing.
pi_188799770
Al dat zielige gedoe hier.

Je moet naar bruto inkomen kijken.

Vergeet niet de extras.

Min vakantietoeslag opbouw (bij partimers zeer gunstig)
Eindejaars uitkering,
Dag van de docent, zomaar 200,- extra in oktober, waarom?

Dit melden ze niet tijdens hun stakingen, wat ze jaarlijks gestort krijgen.
Een netto maandsalaris zegt niks.


Www.onderwijssalaris.nl

Nou, deze mensen zijn luie verwende varkens als ik het vergelijk met de zorg... ook een sociaal beroep.

Ooie een docent snachts zien werken?
Overwerken? Ja dat doen ze, maar in het doorsnee bedrijfsleven doen ze niks anders dan overwerken.

Ga maar eens om 5 uur langs een school, pand is leeg hooguit de huismeester is er nog die het min loon krijgt en niet de 14 weken vekantie heeft.

Tja, geef dan iedereen 14 weken pj vrij dan is het wat eerlijker.

Werkdruk te hoog? Zomervakantie naar 3 weken ipv 6 a 8... willen ze dat ? Nee want ik wil 5 weken in spanje van de zon genieten.
Interessant he ?
pi_188803078
Neem nog wat azijn. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 september 2019 @ 19:20:37 #183
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_188804993
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Al dat zielige gedoe hier.

Je moet naar bruto inkomen kijken.

Vergeet niet de extras.

Min vakantietoeslag opbouw (bij partimers zeer gunstig)
Eindejaars uitkering,
Dag van de docent, zomaar 200,- extra in oktober, waarom?

Dit melden ze niet tijdens hun stakingen, wat ze jaarlijks gestort krijgen.
Een netto maandsalaris zegt niks.


Www.onderwijssalaris.nl

Nou, deze mensen zijn luie verwende varkens als ik het vergelijk met de zorg... ook een sociaal beroep.

Ooie een docent snachts zien werken?
Overwerken? Ja dat doen ze, maar in het doorsnee bedrijfsleven doen ze niks anders dan overwerken.

Ga maar eens om 5 uur langs een school, pand is leeg hooguit de huismeester is er nog die het min loon krijgt en niet de 14 weken vekantie heeft.

Tja, geef dan iedereen 14 weken pj vrij dan is het wat eerlijker.

Werkdruk te hoog? Zomervakantie naar 3 weken ipv 6 a 8... willen ze dat ? Nee want ik wil 5 weken in spanje van de zon genieten.
Het is maar de vraag of je serieus iemand moet quoten met een KLB- en socialehuurhistorie. Maar ik moet hier toch inhoudelijk op reageren.

De, lange, zomervakantie wordt voornamelijk gebruikt voor de voor- nazorg. Dat is zo iets als voorbereiding/ontwikkeling,
les- en leerplannen en klassenmanagent. Hier wordt niet alleen de zomervakantie voor gebruikt.. maar ook andere delen van de vakantie.

En nee dat geldt niet voor iedereen. gemiddeld heeft een docent Engels het drukker dan een MOS-docent en een BO-docent heeft het drukker dan MBO- of HBO-docent maar het ligt ook helemaal aan de stijl van de docent.

Mocht je echt oprecht geïnteresseerd zijn, PM mij maar en anders lekker terug naar KLB!
pi_188805699
Om 05:00 Is er nog niemand nee maar om 17:00 zeker nog wel.
pi_188805728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:20 schreef hydrah het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of je serieus iemand moet quoten met een KLB- en socialehuurhistorie. Maar ik moet hier toch inhoudelijk op reageren.

De, lange, zomervakantie wordt voornamelijk gebruikt voor de voor- nazorg. Dat is zo iets als voorbereiding/ontwikkeling,
les- en leerplannen en klassenmanagent. Hier wordt niet alleen de zomervakantie voor gebruikt.. maar ook andere delen van de vakantie.

En nee dat geldt niet voor iedereen. gemiddeld heeft een docent Engels het drukker dan een MOS-docent en een BO-docent heeft het drukker dan MBO- of HBO-docent maar het ligt ook helemaal aan de stijl van de docent.

Mocht je echt oprecht geïnteresseerd zijn, PM mij maar en anders lekker terug naar KLB!
En dan moet je je eens afvragen of die "voor en nazorg" echt nodig zijn of dat het vooral is omdat je het zelf zo graag wilt. Als het dat laatste is, tja, keuzes. En die "lange vakantie" blijft lang als je er die paar dagen af trekt. Sorry, ik ken teveel docenten om in dat geneuzel te trappen. Het is een keuze, en die keuze maak je zelf.
pi_188805803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En dan moet je je eens afvragen of die "voor en nazorg" echt nodig zijn of dat het vooral is omdat je het zelf zo graag wilt. Als het dat laatste is, tja, keuzes. En die "lange vakantie" blijft lang als je er die paar dagen af trekt. Sorry, ik ken teveel docenten om in dat geneuzel te trappen. Het is een keuze, en die keuze maak je zelf.
Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.
pi_188805851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.
Ze weten totaal niet waar ze over praten. Ze roepen wat over werkdruk en om dat te verlagen willen ze meer loon ofzo. Debielen.
pi_188805854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die na of voorzorg is schijnbaar nodig. Maar om heel eerlijk te zijn bepaal ik niet of dat salaris voldoende is. Als onderwijzers massaal vinden dat het loon te laag dan hebben ze natuurlijk het recht om alles uit de kast te halen om daar iets aan te doen.
Nee, als het nodig was kreeg je er wel gewoon voor betaald en werd je er voor ingeroosterd.

Overigens wat houd alle basisschooldocenten hier tegen om een lerarenbeurs aan te vragen en LB te worden? Dan zit je 19 hele euro's onder een VO docent en hoef je niet meer te klagen.
pi_188806191
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2019 12:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Hier aan boord als operator pak je wel 2800 netto, excl vakantiebonnen (afhankelijk van je leeftijd tussen de 7 en 15k). En dat is echt geen hooggeschoolde baan.
Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.
  donderdag 5 september 2019 @ 21:04:14 #190
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_188806438
Ik ben al tachtigmiljoenhonderd jaar juf.

Mijn salaris is dikke prima, het feit dat ik in de 40 schoolweken zo'n 45 u per week maak en in de grote vakantie twee keer een week op school ben is ook geen enkel punt (hard nodig en heel gezellig bovendien), dat wordt prima gecompenseerd doordat ik elke 6 à 8 weken een weekje vrij ben en daarnaast is het werk gewoon het leukste wat er bestaat. .

Toch staak ik wel mee, niet om meer salaris te krijgen maar om meer geld voor mijn bestuur zodat zij meer collega's kunnen aannemen. Want echt, meer handen in de klas betekent meer kwaliteit voor de kinderen.

Klein detail: LA tot en met LE bestaat sinds twee jaar niet meer: we hebben nu L10, L11 en L12. Soms ook nog hoger, maar niet in het PO.
Prrrrr
pi_188806611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:04 schreef mspoez het volgende:
Ik ben al tachtigmiljoenhonderd jaar juf.

Mijn salaris is dikke prima, het feit dat ik in de 40 schoolweken zo'n 45 u per week maak en in de grote vakantie twee keer een week op school ben is ook geen enkel punt (hard nodig en heel gezellig bovendien), dat wordt prima gecompenseerd doordat ik elke 6 à 8 weken een weekje vrij ben en daarnaast is het werk gewoon het leukste wat er bestaat. .

Toch staak ik wel mee, niet om meer salaris te krijgen maar om meer geld voor mijn bestuur zodat zij meer collega's kunnen aannemen. Want echt, meer handen in de klas betekent meer kwaliteit voor de kinderen.

Klein detail: LA tot en met LE bestaat sinds twee jaar niet meer: we hebben nu L10, L11 en L12. Soms ook nog hoger, maar niet in het PO.
Ze staan nog gewoon in de cao, en de andere onderwijs vormen kennen ze nog.

Hey eerste en laatste weekje klinkt al zo anders dan wat men hier roept

Overigens is de vorige keer het geld ook niet naar handen in de klas gegaan, hoeveel vertrouwen heb je in de besten dat ze dat nu wel doen
  donderdag 5 september 2019 @ 21:24:40 #192
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188806674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.
In de bagger/zandwinning.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188809992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hier,waar is hier? Geloof niks van die bedragen.
Jij bent serieus wereldvreemd :')

Zelfs een buschauffeur harkt nog met gemak een 2100 euro netto binnen.
pi_188810355
Mijn vrouw zit ook in het basisonderwijs en vangt ongeveer 3400 bruto per maand, daarnaast nog een 13e maand en 200 EUR ivm “dag van de leraar”.

Naast dat ze 5 dagen les geeft (7.30 begint en rond 17.00/18.00 vertrekt (woensdag iets eerder weg) moet die dag ook gevuld worden met voorbereiding voor de volgende dag, ouder gesprekken, gesprekken met andere instanties, nakijken etc. Meestal wordt er thuis ook nog verder gewerkt.

In de zomervakantie moet je meestal de eerste paar dagen en de laatste paar dagen van de vakantie al werken ivm voorbereiding van het jaar.

Ik hoor haar eigenlijk nooit klagen over het salaris, eerder de werkdruk want je bent onderwijzer en maatschappelijk werker in 1.

De gene die juist zitten te klagen over salaris zijn haar collega’s die net voor de les begint, aanwezig zijn en wanneer je weg mag ook echt weg zijn.

Als je goed werk wilt leveren moet je ook echt veel uren erin steken. Met de uren die zij maakt en het geld wat je er voor krijgt zou ik het voor geen goud doen, velen met mij ook. Daardoor krijg je weer een tekort in het onderwijs waardoor de werkdruk nog hoger wordt (vicieuze cirkel).

TLDR: Gooi alle koekenbakkers uit het onderwijs en zet er goede mensen neer, betaal ze goed waardoor er steeds meer aanwas is en de werkdruk niet omhoog gaat.
pi_188810919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ze staan nog gewoon in de cao, en de andere onderwijs vormen kennen ze nog.

Hey eerste en laatste weekje klinkt al zo anders dan wat men hier roept

Overigens is de vorige keer het geld ook niet naar handen in de klas gegaan, hoeveel vertrouwen heb je in de besten dat ze dat nu wel doen
Ja, omdat de onderhandelingen gestrand zijn loopt de (verlopen) cao nog door. Zie https://www.aob.nl/cao-en-salaris/primair-onderwijs/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 6 september 2019 @ 09:05:11 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188810976
Het is eerder dat er geen kans is promotie te maken en structureel meer te gaan verdienen. Op een andere school zijn de lonen hetzelfde. Als onderwijs je roeping is stap je niet zomaar over naar ander werk.
Daar komt bij dat ook onderwijzers waarschijnlijk niet voor inflatie gecompenseerd worden.
pi_188816538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 08:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, omdat de onderhandelingen gestrand zijn loopt de (verlopen) cao nog door. Zie https://www.aob.nl/cao-en-salaris/primair-onderwijs/
Dus ze zijn er nog. Check.
pi_188816922
Niet het salaris, maar de werkdruk in het basisonderwijs is voor mij de reden om daar nooit weer naar terug te willen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_188817001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus ze zijn er nog. Check.
Dat bevestigde ik, met de (enige) reden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188824808
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 06:28 schreef GM78 het volgende:

[..]

Jij bent serieus wereldvreemd :')

Zelfs een buschauffeur harkt nog met gemak een 2100 euro netto binnen.
Onderbouw eens ff die vreemde salarissen met bronnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')