abonnement Unibet Coolblue
pi_188751183
Drive in woningen zijn huizen met op de begane grond een inpandige garage aan de voorkant. Aan de achterkant hebben de woningen een extra kamer, die voor kleine ondernemers erg aantrekkelijk is. Zo laat ik mijn haren knippen door de buurvrouw die een salon aan huis heeft, en nog iemand in dit rijtje heeft een beautysalon. Verder vind je hier fysiotherapeuten en administratiekantoren, naaiateliers en noem maar op. Deze woningen hebben geen dragende muren, ze zijn 4,5 meter breed en 12 meter diep. Alleen de zijmuren en de betonnen vloeren zijn dragend, dus dit woningtype is een walhalla voor de doe-het-zelver. En dat is te zien...! Alle huizen zijn heel verschillend ingericht en verbouwd, dus een kijkje bij de buren levert hier altijd weer leuke inspiratie op voor je eigen huis.

Op de eerste verdieping zit de keuken en de woonkamer. Wij hebben er nog een balkon achter van 4,5 bij 4m. Op de tweede verdieping hebben we 1 grote en 2 kleine slaapkamers en een badkamer. Dus een volledig functioneel huis, we hoeven niet te douchen bij de buren als we gaan slopen in ieder geval.

Voor we begonnen met de echte verbouwing, hebben we even de keuken gepimpt in een weekje tijd. Alleen de bovenkastjes gesloopt en een nieuwe achterwand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eethoek en woonkamer ingericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen hebben we dit plan bedacht voor de begane grond, hiermee geven we het huidige 'kantoor' en 'hobbykamer' op. En in de plaats daarvan, komt er een goed kantoor, die door het inbouwen van een kitchenette en een kast voor de wasmachine onder de trap, ook dienst doet als hele fancy bijkeuken. En aan de achterkant komt een vierde slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen... slopen (27 december 2017). We hebben de hele begane grond gestript, het enige dat is blijven staan is de meterkast en de trap. We hebben ook een kleine 50 kilo aan asbest afgevoerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna heeft Six. alle grondbalken geplaatst en de houten frames voor de muren weer opgebouwd. Vervolgens besloten we om tóch maar voor vloerverwarming te gaan, welke hij ook zelf gelegd heeft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens hebben we wat gedoe gehad met de vloerboer. Hij heeft de zandcementlaag niet dik genoeg gestort. Vervolgens moest hij zelf een dikkere egalinelaag leggen om het op te lossen, maar dan wel tegen een goede prijs. Helaas heeft hij bij de egalinelaag een kam gebruikt om uit te strijken, in plaats van een prikroller. Het gevolg is dat wij de kamstrepen eraf moeten schuren. Maar OK, buiten wat frustratie zijn we wel blij met de vloer nu.

Na het vloerdebacle, moesten de voor- en achtergevel eraan geloven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na fase 1 van de verbouwing, hebben we de voordeur vervangen in juli 2019:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het balkon is waterdicht gemaakt, eigenlijk zitten we nu vaker onder het balkon dan er op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2 lagen betonverf zitten op de vloer (en de vloer is uiteindelijk grijsgroen geworden!):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gipsplaten zijn er tegenaan gevlogen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het raam aan de voorkant, heeft Six. een enorm bureau gemaakt voor me (3,5m breed, 1m diep, okoumé multiplex plaat van 4cm dik). Hier kun je makkelijk met 2 personen werken, was opvouwen, origami doen of wat je dan ook maar wil. Dit bureaublad loopt om het hoekje via een kleine verhoging over in de kitchenette. Verder een verlaagd plafond in hetzelfde materiaal, gewoon omdat we dat een tof idee vonden. Ik noem dit ook wel mijn home control tower :') :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen raakten we even afgeleid. We hadden even een impuls nodig en ach.. we sjouwen 2 keer per dag door de begane grond en vervolgens leven we alsof er geen verbouwing plaats vindt, dus we hebben geen haast. Dus we zijn in augustus en september bezig geweest met de tuin. We hebben een stapel oude golfplaten van mijn vader gebruikt voor de schutting (geen asbest, wel vezelcement) en deze zwart geschilderd met betonverf. Dit hele project heeft inclusief beplanting 1500 euro gekost, en 2 maanden van onze tijd. We zijn er superblij mee, vooral met Six. zijn Ikea-hack hanglampen. Niet zichtbaar op de foto's is het terras onder het balkon, dus we hebben een waterdicht terras in de schaduw en zonnen kunnen we bovenop het balkon.

De tuin voor we 'm onder handen hebben genomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We bestelden deze silo van 2,15 doorsnee (en 8m hoog):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben we in plakken geslepen om er wat moois van te maken van de tuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin voor en tijdens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin na (lampen is een Ikea-hack, idee van Six.):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 2 maanden (eind september 2018) zijn we binnen weer verder gegaan, het weer werd weer kut en ik begon ongeduldig te worden ;) . We begonnen met de garderobe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een glazen deur tussen de entree en de hal waar slaapkamer, trap, kantoor en WC samenkomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De geheime deur naar de slaapkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De traptreden zijn geschuurd en opnieuw gelakt. De stootborden heeft Six. zelf voor het beton gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De WC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamer is inmiddels in gebruik genomen, inclusief beamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ensuite badkamer is af (en het doucht best lekker, zo'n 50x50cm regendouchekop gemonteerd aan het plafond O+ ) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit vind ik persoonlijk wel de beste feature aan deze verbouwing. De inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verbouwing beneden is klaar! Wel nog een waslijst aan kleine klusjes maar we zijn verhuisd en dat is de belangrijkste mijlpaal. We beginnen nu te sparen voor de badkamer boven, die moet ook totaal gesloopt worden, vloerverwarming op de hele verdieping (dus ook 3 slaapkamers). De CV moet verplaatst worden en de ruimte voor de CV moet groot genoeg worden voor evt. een warmtepomp.

Proefopstelling voor de badkamer op zolder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wensenlijstje voor de rest van 2019:

De slaapkamer (schilderen)
De ensuite (schilderen/installatie en kitten)
De inloopkast (stucen/schilderenhoop timmerwerk)
Hele verdieping nog 1 laag betonverf en dan epoxy of polyurethaan (alleen betonverf gaat 'm niet worden!)
Terras onder het balkon tegelen
• Badkamer op zolder slopen, hele zolder voorzien van vloerverwarming (3 slaapkamers)
• Vloerisolatie in de kruipruimte
Nieuwe voordeur

Over 4-5 jaar: woonkamer/keuken strippen, vloerverwarming erin, en hopelijk van het gas af
Over 6-10 jaar: dak vernieuwen

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 03-09-2019 10:42:55 ]
Resistance is futile.
pi_188751185
Ik snap niet waarom reeksen mij nooit lukt :') !
Resistance is futile.
pi_188751410
Indrukwekkend hoor, deze fotoreeks! Mooi! Jullie hebben erg veel werk verzet. Complimenten. :) ^O^
Is dat zo?
  maandag 2 september 2019 @ 11:12:54 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188751534
Ik heb je hele OP gelezen, en mijn hemel wat is er veel werk verzet gedurende de verbouwing he. *O*

Wat betreft de badkamer boven, offeren jullie daarvoor de grote slaapkamer op? Wat gaat er dan gebeuren met de oorspronkelijke badkamer? Kan dat niet de technische ruimte worden? Mijn herinnering van die grote slaapkamer is trouwens, dat die kamer echt huge is; daarmee krijgen jullie echt een enorme badkamer toch? :7
En als de kinderen er zijn (bonuskind en toekomstig kind), dan zijn de overige 2 kamers voor hen begrijp ik? O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 2 september 2019 @ 11:28:31 #5
189961 ex
aperture science
pi_188751747
Misschien een gekke (en te persoonlijke) vraag maar ik kan me nog het topic herinneren waar je al je koop plannen had uitgeschreven + wat je van plan was te gaan verbouwen en voor welke kosten.

Nu zoveel jaar later ben ik eigenlijk benieuwd: Is het allemaal een beetje kloppend uitgekomen? Ik weet dat jullie een hoop zelf hebben gedaan (wat super indrukwekkend is btw, wat een kwaliteit).
The cake is a lie!
  maandag 2 september 2019 @ 11:28:39 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188751749
quote:
15s.gif Op maandag 2 september 2019 10:36 schreef Seven. het volgende:
Ik snap niet waarom reeksen mij nooit lukt :') !
Hij zit bij mij gewoon in de reeks (anders had hij niet in mijn MyAT gestaan) ;)

Wat ik leuk zou vinden als het helemaal af is, als dat kan (en wenselijk is) is foto's zoals je het huis gekocht hebt (Funda-foto's bijvoorbeeld) en zoals die ruimte(s) uiteindelijk geworden zijn.

Een voor en na totaalplaatje dus.
Want volgens mij is het nog mooier aan het worden dan iemand zich ooit had kunnen voorstellen bij een drive-in woning.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188756827
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb je hele OP gelezen, en mijn hemel wat is er veel werk verzet gedurende de verbouwing he. *O*

Wat betreft de badkamer boven, offeren jullie daarvoor de grote slaapkamer op? Wat gaat er dan gebeuren met de oorspronkelijke badkamer? Kan dat niet de technische ruimte worden? Mijn herinnering van die grote slaapkamer is trouwens, dat die kamer echt huge is; daarmee krijgen jullie echt een enorme badkamer toch? :7
En als de kinderen er zijn (bonuskind en toekomstig kind), dan zijn de overige 2 kamers voor hen begrijp ik? O+
We gaan de huidige kamer uitbreken en 20 cm van de huge slaapkamer er bij aantrekken. Dat wordt wel weer de badkamer, alleen we hadden toevallig ruimte voor een proefopstelling in onze voormalige slaapkamer. Ook gaat die achterlijke 2e deur naar de badkamer gewoon dicht, dan kan er nog steeds een 2 persoonsbed staan maar dan met het voeteneind naar het raam, en er is dan ook nog ruimte voor een vaste kast + kledingkast. Dan wordt het een logischer indeling.

En dan moeten we even kijken wie waar gaat slapen. M'n oudste bonuspuber vraagt om de grote slaapkamer maar een klein kind heeft binnen een paar jaar meer baat bij een enorme kamer met ruimte om te spelen dan zij. Als onze bonuspuber bij ons zou wonen, dan zou ze die kamer sowieso krijgen wat mij betreft maar de dames zijn er om het weekend.
Resistance is futile.
pi_188757109
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zit bij mij gewoon in de reeks (anders had hij niet in mijn MyAT gestaan) ;)

Wat ik leuk zou vinden als het helemaal af is, als dat kan (en wenselijk is) is foto's zoals je het huis gekocht hebt (Funda-foto's bijvoorbeeld) en zoals die ruimte(s) uiteindelijk geworden zijn.

Een voor en na totaalplaatje dus.
Want volgens mij is het nog mooier aan het worden dan iemand zich ooit had kunnen voorstellen bij een drive-in woning.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen :)
Resistance is futile.
pi_188757162
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:28 schreef ex het volgende:
Misschien een gekke (en te persoonlijke) vraag maar ik kan me nog het topic herinneren waar je al je koop plannen had uitgeschreven + wat je van plan was te gaan verbouwen en voor welke kosten.

Nu zoveel jaar later ben ik eigenlijk benieuwd: Is het allemaal een beetje kloppend uitgekomen? Ik weet dat jullie een hoop zelf hebben gedaan (wat super indrukwekkend is btw, wat een kwaliteit).
Het bouwdepot was 15000 euro. We hebben zo'n 25000 euro uitgegeven tot zover, maar we hebben het een aantal dingen meegenomen in de verbouwing. Niet gebudgetteerd: vloerverwarming, nieuwe voordeur, grote raam voor. Die dingen hebben in totaal rond 6-7 duizend gekost, dus je kunt zeggen dat we een kleine 3-4 duizend boven budget gegaan zijn op de originele plannen.

Het enige dat we hebben laten doen is de vloer storten.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:36:39 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188767515
De spoilers zijn in veel gevallen aangepast met voor en na foto's.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:39:04 #11
189961 ex
aperture science
pi_188767542
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 18:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het bouwdepot was 15000 euro. We hebben zo'n 25000 euro uitgegeven tot zover, maar we hebben het een aantal dingen meegenomen in de verbouwing. Niet gebudgetteerd: vloerverwarming, nieuwe voordeur, grote raam voor. Die dingen hebben in totaal rond 6-7 duizend gekost, dus je kunt zeggen dat we een kleine 3-4 duizend boven budget gegaan zijn op de originele plannen.

Het enige dat we hebben laten doen is de vloer storten.
Netjes gedaan! Super mooi resultaat hoor.
The cake is a lie!
pi_188767936
Tof, die foto's! Wat hebben jullie nu eigenlijk in de keuken tegen de muur?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:08:00 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188767950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Tof, die foto's! Wat hebben jullie nu eigenlijk in de keuken tegen de muur?
Bedoel je de achterwand? Gewoon platen van Ikea. En als je de kast bedoelt, daar hangt nu een schilderij. Wij hebben blijkbaar maar de helft van de keukenspullen die de vorige bewoner had :+ .
Resistance is futile.
pi_188767975
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bedoel je de achterwand? Gewoon platen van Ikea. En als je de kast bedoelt, daar hangt nu een schilderij. Wij hebben blijkbaar maar de helft van de keukenspullen die de vorige bewoner had :+ .
Dat meende ik al te zien. Ik zag die platen gisteren voor het eerst op de website van Ikea en toen dacht ik dat het wel iets voor ons zou kunnen zijn. Hoe bevallen die? Heb je een foto van de keuken in daglicht?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:24:04 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat meende ik al te zien. Ik zag die platen gisteren voor het eerst op de website van Ikea en toen dacht ik dat het wel iets voor ons zou kunnen zijn. Hoe bevallen die? Heb je een foto van de keuken in daglicht?
Jazeker! :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Ze bevallen heel goed trouwens, supermakkelijk schoon te maken en ik vind ze ook nog steeds heel leuk. Ook verkrijgbaar in rvs kleur, groen en wit (tenzij Ikea de boel weer aangepast heeft). We hebben tijdens het monteren wel een krasje veroorzaakt, verder zijn er in bijna 2 jaar nog geen krassen bijgekomen.
Resistance is futile.
pi_188768265
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jazeker! :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Ze bevallen heel goed trouwens, supermakkelijk schoon te maken en ik vind ze ook nog steeds heel leuk. Ook verkrijgbaar in rvs kleur, groen en wit (tenzij Ikea de boel weer aangepast heeft). We hebben tijdens het monteren wel een krasje veroorzaakt, verder zijn er in bijna 2 jaar nog geen krassen bijgekomen.
Ik wil jullie kleur (is toch messing?). Ik denk dat dat supermooi gaat zijn bij het zwart van onze keuken. Hoe heb je die platen gesneden en met welk spul zitten ze tegen de muur?

Krassen vind ik trouwens sowieso niet erg. We noemen dat gewoon doorleefd. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:37:00 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188768355
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 17:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken wat ik kan doen :)
Thnx O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:38:27 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil jullie kleur (is toch messing?). Ik denk dat dat supermooi gaat zijn bij het zwart van onze keuken. Hoe heb je die platen gesneden en met welk spul zitten ze tegen de muur?

Krassen vind ik trouwens sowieso niet erg. We noemen dat gewoon doorleefd. :+
Wij hebben messing en het is een prachtige kleur vind ik zelf. Heel mooi en diep, ik denk ook dat het bij een zwarte keuken helemaal fantastisch is! Gewoon tegen de muur gekit.

@Six. zal je wel laten weten hoe hij ze gezaagd heeft.
Resistance is futile.
pi_188768560
Mooi overzicht in de op! Wat een werk hebben jullie verricht O+

Je inloopkast ziet er zalig uit. Hoe breed is de loopruimte naast de kast? Ik wil ook zoiets gaan maken in ons nieuwe huis :s)
pi_188770736
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi overzicht in de op! Wat een werk hebben jullie verricht O+

Je inloopkast ziet er zalig uit. Hoe breed is de loopruimte naast de kast? Ik wil ook zoiets gaan maken in ons nieuwe huis :s)
Jij stelt precies een van de vragen die ik ook wilde stellen :D En ik ben ook wel benieuwd naar de lengte :Y
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:52:23 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188771891
Op de plattegrond zie ik 2.69 diep en 1.29 breed, maar ik weet niet of het uiteindelijk ook zo geworden is.
Het is sowieso anders ingedeeld, en de kasten vallen wel in die 1.29 zo te zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 september 2019 @ 22:40:06 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188793648
Six. heeft er even z'n rolmaat bijgepakt voor jullie:

Looppad is 83cm breed
De kast is 40cm diep
De kast is 273cm lang
De kast is 210cm hoog
De vakjes zijn 28x28cm

De roede hangt op 102cm vanaf de grond, perfect voor tops, bloesjes etc.

De achterste roede hangt 28cm hoger maar ik heb wel een paar kledingstukken die daar eigenlijk te lang voor zijn (maxi dress, lange badjas, jumpsuits). Dus ik raad aan om daar minimaal op 140cm in te zetten. We hebben geen bodem in de kast dus de vloer loopt gewoon onder het hanggedeelte door. De maten van de vakjes zijn uitgemikt op Six. zijn breedste kledingstuk opgevouwen (dikke trui). Verder hebben we een stuk of 6 bakken met deksel in gebruik voor sokken, ondergoed, dat soort spul. We kijken net niet in de lampen, trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 04-09-2019 22:54:40 ]
Resistance is futile.
  woensdag 4 september 2019 @ 22:49:40 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188793818
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188796756
Six & Seven, dankjulliewel voor het opmeten en posten _O_ Dit helpt met onze plannen voor de verbouwing :Y
pi_188796950
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:10 schreef Puala het volgende:
Six & Seven, dankjulliewel voor het opmeten en posten _O_ Dit helpt met onze plannen voor de verbouwing :Y
+1 op dit ^O^
pi_188797183
quote:
15s.gif Op maandag 2 september 2019 10:36 schreef Seven. het volgende:
Ik snap niet waarom reeksen mij nooit lukt :') !
Niks om geven; ik snap ook zoveel niet :+

Mooi huuske geworden zo Seven. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 5 september 2019 @ 10:06:51 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188797335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat meende ik al te zien. Ik zag die platen gisteren voor het eerst op de website van Ikea en toen dacht ik dat het wel iets voor ons zou kunnen zijn. Hoe bevallen die? Heb je een foto van de keuken in daglicht?
Mooi!
Ik kan alleen niet bedenken waarom dit niet achter een gasfornuis geplaatst zou mogen worden. Iemand wel?
***
pi_188797363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:10 schreef Puala het volgende:
Six & Seven, dankjulliewel voor het opmeten en posten _O_ Dit helpt met onze plannen voor de verbouwing :Y
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:32 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

+1 op dit ^O^
Dat is zo'n beetje het grootste compliment dat je Six. kunt geven ^O^

quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Niks om geven; ik snap ook zoveel niet :+

Mooi huuske geworden zo Seven. :)
Thanks! We zijn er blij mee O+ .
Resistance is futile.
pi_188801189
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mooi!
Ik kan alleen niet bedenken waarom dit niet achter een gasfornuis geplaatst zou mogen worden. Iemand wel?
Wie zegt dat, Ikea?
Resistance is futile.
pi_188801211
Ik ben op zoek naar een deurmat, is een verzonken geheel en het luik naar de kruipruimte ligt eronder. Ik wil eigenlijk gewoon teal/zeegroen, daarvan weten we dat het mooi past bij de vloer. Onze gordijnen in de slaapkamer zijn ook teal.

Verder hebben we een aantal dingen op onze kluslijst staan. We hebben 1,5 week vakantie om allerlei kleine klusjes af te tikken.
Resistance is futile.
pi_188801272
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:18 schreef Seven. het volgende:
Ik ben op zoek naar een deurmat, is een verzonken geheel en het luik naar de kruipruimte ligt eronder. Ik wil eigenlijk gewoon teal/zeegroen, daarvan weten we dat het mooi past bij de vloer. Onze gordijnen in de slaapkamer zijn ook teal.

Verder hebben we een aantal dingen op onze kluslijst staan. We hebben 1,5 week vakantie om allerlei kleine klusjes af te tikken.
Wij hebben de onze uitgezocht bij een woninginrichting zaak. Komen ze dan op maat insnijden enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 september 2019 @ 15:26:59 #32
80382 manny
30 is best veel
pi_188801297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mooi!
Ik kan alleen niet bedenken waarom dit niet achter een gasfornuis geplaatst zou mogen worden. Iemand wel?
eh. omdat vuur ?

Alternatief kan zijn gewoon een grote RVS plaat op maat laten snijden / zagen en dat werkt prima. Ook achter gasfornuis.

als je dat mooi vindt uiteraard.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188801506
Hoe is het nu afgelopen met het gezeur om de deur :?
pi_188801513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij hebben de onze uitgezocht bij een woninginrichting zaak. Komen ze dan op maat insnijden enzo.
Ik kom prijzen tegen van 65-105 euro voor 118 x 95 cm. Inmiddels een paar staaltjes opgevraagd.
Resistance is futile.
pi_188801541
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe is het nu afgelopen met het gezeur om de deur :?
Die zit erin, en daar zijn we blij mee. Maar met de leverancier viel uiteindelijk niet te praten. Dus die ga ik een paar reviews geven zodat het ze wel meer gaat kosten dan de 200 euro die ik in gedachten had. :+
Resistance is futile.
pi_188801694
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kom prijzen tegen van 65-105 euro voor 118 x 95 cm. Inmiddels een paar staaltjes opgevraagd.
Ik weet niet meer precies wat wij betaald hebben. Hebben ook de gordijnen enzo door dat bedrag laten doen. Denk een paar tientjes.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 september 2019 @ 17:39:11 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188803415
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie zegt dat, Ikea?
:Y
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:26 schreef manny het volgende:

[..]

eh. omdat vuur ?

Alternatief kan zijn gewoon een grote RVS plaat op maat laten snijden / zagen en dat werkt prima. Ook achter gasfornuis.

als je dat mooi vindt uiteraard.
Dan zou het logischer zijn als zou zouden zeggen minimaal x-afstand.
Maar... je hebt een punt. :@
Ik dacht aan warme pannen, die heb je overal, maar vuur straalt wel meer opzij uit dan inductie etc.
***
pi_188808250
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kom prijzen tegen van 65-105 euro voor 118 x 95 cm. Inmiddels een paar staaltjes opgevraagd.
Ik wou graag Forbo Coral Luxe, maar kwam op een kleine 150 euro uit. Dat vond ik idioot. Daarop zijn we een stuk gaan halen bij de Gamma dat 49,50 euro moest kosten maar we vanwege een fout voor 4,95 euro meekregen. :@ Normaal zou ik daar wel wat van zeggen, maar ik vond de medewerker zo onbeschoft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 september 2019 @ 07:58:23 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188810420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wou graag Forbo Coral Luxe, maar kwam op een kleine 150 euro uit. Dat vond ik idioot. Daarop zijn we een stuk gaan halen bij de Gamma dat 49,50 euro moest kosten maar we vanwege een fout voor 4,95 euro meekregen. :@ Normaal zou ik daar wel wat van zeggen, maar ik vond de medewerker zo onbeschoft.
>:)
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 09:04:00 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857327
Afgelopen vrijdag was Six. weer op dreef met klussen, hij was de voordeur aan het afwerken. Eerst kwam de buurvrouw al melden dat ze ook wel zo'n mooie voordeur wilde. Tuurlijk meid, als je de offerte en specificaties wil, dan kom je maar eens langs (ga alleen niet naar onze leverancier).

Daarna stopte een man op zijn fiets, die woont ook in een drive-in woning een paar blokken verder. Hij wilde toch wel eens weten hoe we dat allemaal gedaan hebben en bij welke leverancier onze gevel vandaan komt. Specificaties en offerte kun je van ons krijgen maat (maar ga niet naar onze leverancier), kom maar een bakkie doen met je vrouw.

Dat zijn de mooiste complimenten. :7
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 10:24:04 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188858046
Ze lopen de deur nu al plat :D
pi_188896390
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2019 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze lopen de deur nu al plat :D
Hahaha!
Resistance is futile.
pi_188896416
Kijk eens aan. Six. heeft de deur helemaal afgewerkt, deurmat is net een uurtje geleden binnengekomen.

Resistance is futile.
  woensdag 11 september 2019 @ 15:38:22 #44
80382 manny
30 is best veel
pi_188896708
dat ziet er kneiterstrak uit.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 11 september 2019 @ 21:17:05 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188902116
Mooi! Lekker ruime mat en er komt ook goed daglicht door het raam heen.

Waar is dat stroompunt voor rechts op de wand? :P toekomstige lichtknopje? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188902146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:17 schreef monsterd. het volgende:
Mooi! Lekker ruime mat en er komt ook goed daglicht door het raam heen.

Waar is dat stroompunt voor rechts op de wand? :P toekomstige lichtknopje? ;)
Haha, ja, dat is het lichtknopje. Staat ook nog op de to-do lijst, maar die lampen gaan aan met een bewegingssensor.
Resistance is futile.
  zondag 29 september 2019 @ 19:20:55 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189181014
Hé Seven, waar is je mat van? Ik wil ook graag een mat in die maat hebben :P.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:36 schreef Seven. het volgende:
Het wensenlijstje voor de rest van 2019:

De slaapkamer (schilderen)
De ensuite (schilderen/installatie en kitten)
De inloopkast (stucen/schilderenhoop timmerwerk)
Hele verdieping nog 1 laag betonverf en dan epoxy of polyurethaan (alleen betonverf gaat 'm niet worden!)
Terras onder het balkon tegelen
• Badkamer op zolder slopen, hele zolder voorzien van vloerverwarming (3 slaapkamers)
• Vloerisolatie in de kruipruimte
Nieuwe voordeur

Over 4-5 jaar: woonkamer/keuken strippen, vloerverwarming erin, en hopelijk van het gas af
Over 6-10 jaar: dak vernieuwen

En is dit wensenlijstje nog de planning? Wat pakken jullie next op? ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 29 september 2019 @ 19:29:15 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189181150
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:20 schreef monsterd. het volgende:
Hé Seven, waar is je mat van? Ik wil ook graag een mat in die maat hebben :P.
[..]

En is dit wensenlijstje nog de planning? Wat pakken jullie next op? ^O^
Hele fijne leverancier!
Voordeelmat.nl, we kregen eerst staaltjes. We hebben van de rol besteld en Six. heeft 'm zelf op maat gesneden.

Wensenlijstje:
Badkamer op zolder moeten we eerst nog een beetje voor sparen, we hebben het bad en al het sanitair al gekocht. Maar ik wil dan gelijk alle vloeren vervangen, ik denk over vloerverwarming en noem maar op.

Vloerisolatie: blijkbaar is er weer subsidie! Eigenlijk vind ik wel dat we dit jaar nog door moeten stomen.

Maar first things first. We hebben besloten dat we gaan trouwen, em dat willen we graag in ons eigen huis doen. Dus daar hebben we ook een beetje budget voor nodig. En ik begin morgen met m'n nieuwe baan. En eigenlijk willen we begin volgend jaar kijken of we nog een gezinsuitbreiding van de grond kunnen krijgen :+ . Dus we staan niet bepaald stil :') alleen de focus op het huis verschuift een paar maanden naar de achtergrond.
Resistance is futile.
  zondag 29 september 2019 @ 19:30:16 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189181169
Oh ja, we zijn ook aan het sparen voor een boot.

:7
Resistance is futile.
pi_189181235
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 19:30 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, we zijn ook aan het sparen voor een boot.

:7
*O*

Wij ook. Weten jullie al wat voor boot jullie willen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189181256
Het staat nu zeker wel een beetje raar dat ik juich om een boot en niet om gezinsuitbreiding? Dat was natuurlijk iets dat ik al wist.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 19:39:11 #52
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189181309
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 19:30 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, we zijn ook aan het sparen voor een boot.

:7
Er speelt natuurlijk ook veel in jullie leven atm. Nieuwe baan, trouwen, verbouwen en toekomstig een Kleine 8, dan is die boot zeker verdiend, Tof!!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 29 september 2019 @ 19:39:33 #53
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189181315
Aan wat voor vloersolatie zitten jullie te denken trouwens? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 29 september 2019 @ 19:52:29 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189181567
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

*O*

Wij ook. Weten jullie al wat voor boot jullie willen?
*O*

We denken aan een boot van 8,5-10 meter maar verder staat nog niets vast. Eind van volgend vaarseizoen denken we 6000 euro bij elkaar te hebben voor een leuke opknapper.

Six. is een bootjesmens, net als zijn ouders. Ik snap er de ballen niet van maar bootje varen op een zonnige dag is echt heerlijk O+ .
Resistance is futile.
  zondag 29 september 2019 @ 19:54:33 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189181624
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:39 schreef monsterd. het volgende:
Aan wat voor vloersolatie zitten jullie te denken trouwens? :)
We hebben een offerte gehad van 1600 euro voor tonzon. Zou 750 euro kosten om het zelf te doen. Maar de laatste keer dat we het er over hadden (ergens in 2018 :+ ) was het plan om PIR platen tegen de vloer aan te schroeven.
Resistance is futile.
  zondag 29 september 2019 @ 19:55:34 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189181654
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het staat nu zeker wel een beetje raar dat ik juich om een boot en niet om gezinsuitbreiding? Dat was natuurlijk iets dat ik al wist.
:P nee hoor.
Resistance is futile.
pi_189183144
quote:
Zou 750 euro kosten om het zelf te doen.
Volgens mij is een van de subsidievoorwaarden dat je het laat doen door een bedrijf met kvk-nummer
  zondag 29 september 2019 @ 21:03:17 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189183219
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:59 schreef Insertname het volgende:

[..]

Volgens mij is een van de subsidievoorwaarden dat je het laat doen door een bedrijf met kvk-nummer
Klopt, heb ik ook gehoord. Maar eens kijken waar we netto goedkoper mee uitkomen.
Resistance is futile.
pi_189183434
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2019 21:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt, heb ik ook gehoord. Maar eens kijken waar we netto goedkoper mee uitkomen.
En moet je niet minstens twee maatregelen treffen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 21:35:54 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189183911
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En moet je niet minstens twee maatregelen treffen?
:{
Resistance is futile.
pi_189188333
Kun je die deur - dubbel glas - niet als tweede maatregel opvoeren? Qua service een top bedrijf begreep ik 😉
  maandag 30 september 2019 @ 10:47:01 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189188341
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:46 schreef koentjuh18 het volgende:
Kun je die deur - dubbel glas - niet als tweede maatregel opvoeren? Qua service een top bedrijf begreep ik 😉
Haha! Wel al in juli laten leveren, maar zelf geplaatst.
Resistance is futile.
pi_189188386
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 10:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha! Wel al in juli laten leveren, maar zelf geplaatst.
Hmm. Dat leveren voldoet dan weer niet aan de eis dat het pas geldt vanaf medio augustus.

Onhandig.
  maandag 30 september 2019 @ 12:11:27 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189189510
Zelf plaatsen geldt volgens mij ook niet. Je krijgt meen ik alleen subsidie als de werkzaamheden door een bedrijf zijn uitgevoerd.

Wat dat betreft is het een matige subsidieregeling. Wij vallen ook over de breedte met alle maatregelen die we doen, net buiten de subsidie :{ .
pi_189189837
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:51 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Hmm. Dat leveren voldoet dan weer niet aan de eis dat het pas geldt vanaf medio augustus.

Onhandig.
Bovendien telt het vervangen van glas alleen als een maatregel als je een bepaalde hoeveelheid m2 laat vervangen. Ik had er ook al naar gekeken
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189189864
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2019 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bovendien telt het vervangen van glas alleen als een maatregel als je een bepaalde hoeveelheid m2 laat vervangen. Ik had er ook al naar gekeken
12m2 voor dubbel meen ik.
En triple moet je de hele kozijnen ook mee vervangen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189189918
Gaan jullie eerst de boot in met de voordeur :D
En daarna pas besluiten een boot te kopen 8)7

Ik zou de boot een beetje afhouden, anders lopen ze bij jullie echt de deur plat :P
  maandag 30 september 2019 @ 12:51:02 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189189923
Waar kan ik die regeling vinden? Onze kozijnen moeten er binnen een jaar of drie wel uit (ander vallen ze er op gegeven moment vanzelf uit)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189189967
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 12:51 schreef Molo het volgende:
Waar kan ik die regeling vinden? Onze kozijnen moeten er binnen een jaar of drie wel uit (ander vallen ze er op gegeven moment vanzelf uit)
https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/seeh
  maandag 30 september 2019 @ 13:00:35 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189190004
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 september 2019 @ 13:07:10 #71
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189190091
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 13:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank u!
Check voor je je rijk rekent de Excel. Daar staan de minimale oppervlaktes en isolatiewaardes in per type huis :P
  maandag 30 september 2019 @ 13:22:31 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189190289
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Check voor je je rijk rekent de Excel. Daar staan de minimale oppervlaktes en isolatiewaardes in per type huis :P
Ja ik zal eens kijken, geen idee wat vloerisolatie kost eigenlijk, dat zou voor ons wel prima zijn als het niet teveel kost

Dak is al hendig sjiek door onszelf geïsoleerd. Gevelisolatie is kansloos hier en ook al soort van uitgevoerd, maar de moeite niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:37:58 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189392624
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 12:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gaan jullie eerst de boot in met de voordeur :D
En daarna pas besluiten een boot te kopen 8)7

Ik zou de boot een beetje afhouden, anders lopen ze bij jullie echt de deur plat :P
Hahaha :D
Resistance is futile.
pi_189392632
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 19:30 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, we zijn ook aan het sparen voor een boot.

:7
Boot O+
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:47:29 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189392650
Kleine update!

Wij gaan dit weekend het laatste stukje schutting vervangen. De buurvrouw wilde van die kokosschermen zodat je daar wat tegenaan kunt laten groeien. Het betreft een stukje schutting onder het afdak, 2 schermen naast onze achterdeur. Daarachter gaat het verder als laurierhaag.

Six. heeft last van z'n schouder en z'n voet en z'n heup dus de arts raadt rust aan, oorzaak voorlopig onbekend (ik denk langdurige overbelasting). Dus ik moet aan de bak dit weekend met die schutting! :P
Resistance is futile.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 07:48:24 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189392651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:41 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Boot O+
Bootjes O+

En voor 5000-6000 euro heb je echt al een leuke opknapper, eind volgend seizoen is het plan.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:21:11 #77
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189392762
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:47 schreef Seven. het volgende:
Kleine update!

Wij gaan dit weekend het laatste stukje schutting vervangen. De buurvrouw wilde van die kokosschermen zodat je daar wat tegenaan kunt laten groeien. Het betreft een stukje schutting onder het afdak, 2 schermen naast onze achterdeur. Daarachter gaat het verder als laurierhaag.

Six. heeft last van z'n schouder en z'n voet en z'n heup dus de arts raadt rust aan, oorzaak voorlopig onbekend (ik denk langdurige overbelasting). Dus ik moet aan de bak dit weekend met die schutting! :P
Beterschap en succes met het kluswerk!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189393316
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bootjes O+

En voor 5000-6000 euro heb je echt al een leuke opknapper, eind volgend seizoen is het plan.
Klopt ja..

Al ben ik materiaal wat een factor 10k duurder is gewend :+
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:58:06 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189399359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Klopt ja..

Al ben ik materiaal wat een factor 10k duurder is gewend :+
Aye, kap'tein ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Beterschap en succes met het kluswerk!
Thanks! Ging eigenlijk heel makkelijk. Six. kon het niet laten en m'n moeder stond erop dat ze zouden helpen dus uiteindelijk hing het hele ding binnen 2 uur met hulp van Six. en m'n pa.
Resistance is futile.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:14:49 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189399564
Goed gedaan, foto’s? ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:15:55 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189399586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:14 schreef monsterd. het volgende:
Goed gedaan, foto’s? ^O^
Morgen! Het is al te donker.
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:25:25 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189413082




Nou nog een keertje een paar tegels eruit wippen en dan die klimhortensia's planten ^O^ .
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:43:39 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189413261
Keurig zo! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:58:01 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189413424
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:43 schreef monsterd. het volgende:
Keurig zo! :D
Dat dacht ik! Zo was het:



:+
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:24:10 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189413765
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:58 schreef Seven. het volgende:
Dat dacht ik! Zo was het:
:+
:|W Ik kan het verschil niet zien
Eerst zwarte broek groen truitje en witte klompen

En nu....... niet te zien :|W
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 16:28:55 #86
5428 crew  miss_sly
pi_189413821
Ik vind die schermen mooi ogen. Kokosscherm, is dat beter onder een afdak, of is dat ook mooi en duurzaam als gewone schutting?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:52:35 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189414168
quote:
6s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:24 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:|W Ik kan het verschil niet zien
Eerst zwarte broek groen truitje en witte klompen

En nu....... niet te zien :|W
:{w dat waren m'n witte sokken.
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:53:53 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189414192
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die schermen mooi ogen. Kokosscherm, is dat beter onder een afdak, of is dat ook mooi en duurzaam als gewone schutting?
Gaat ook prima als gewone schutting, schijnt 20-25 jaar mee te gaan (en tel daar een kleine 10 jaar bij op als je 'm laat begroeien).
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:59:43 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189414319
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:52 schreef Seven. het volgende:
:{w dat waren m'n witte sokken.
Held op sokken _O-
Hoe ziet het er nu uit O-)
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:06:02 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189414417
quote:
6s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Held op sokken _O-
Hoe ziet het er nu uit O-)
Haha! Ik heb geen recente foto, alleen recente selfies.
Resistance is futile.
  zondag 1 december 2019 @ 11:00:28 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190211229
Is het met de gezondheid van Six al wat beter? En nog klusvoornemens? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 1 december 2019 @ 12:54:50 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190212523
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:00 schreef monsterd. het volgende:
Is het met de gezondheid van Six al wat beter? En nog klusvoornemens? ;)
Ja! Met Six. gaat het de goede kant op. Minder last van z'n voeten, spuit in z'n schouder gehad. En hij heeft wat meer energie. Maar nog te vroeg om door te gaan met klussen.

Eerst trouwen O+ ^)

Dan nog een paar maandjes sparen. Maar even afwachten hoe het gaat met de gezondheid van Six. Als het niet anders kan, besteden we het gewoon (deels) uit.
Resistance is futile.
pi_190212630
^O^ goed te horen :)
  zondag 1 december 2019 @ 15:04:55 #94
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190214819
Kijk aan, fijn dat het stabiel vooruit gaat en een fantastisch vooruitzicht voor jullie samen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:34:13 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192563847
Paasklusje!

Dit oude doorgerotte hek moet eraan geloven.



Six. gaat er polycarbonaat doorzichtige platen tussen hangen. En er komt een deurtje voor de trap want volgende zomer kruipt en wandelt hier een baby'tje van een jaar rond.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:35:06 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192563859
Oh ja, over 3 weken gaan we trouwen voor de wet ^)
Resistance is futile.
pi_192563889
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:35 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, over 3 weken gaan we trouwen voor de wet ^)
^O^
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:38:37 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192563895
Ons feestje is in verband met Corona uitgesteld natuurlijk. Misschien half juli alsnog. Maar dan ben ik 7 maanden zwanger.. en de vraag is nog maar of je rond die tijd al wel een gezellige party kunt houden thuis met 40 gasten.

Als dat geen optie blijkt, dan hebben we in 1 klap genoeg $$$ om de verbouwing van de badkamer en kinderkamer te doen. ^O^

Ook een aantrekkelijke optie natuurlijk. Wel weer een maand of wat in de kutzooi :P .

En Six. mag dan van mij niet zoveel meer zelf doen, vorige keer heeft dat een hoop fysieke ellende opgeleverd.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:51:41 #99
4330 PJ
Tja.....
pi_192564039
quote:
Six. gaat er polycarbonaat doorzichtige platen tussen hangen.
Zou ik niet doen: vangt ontzettend veel wind.
Dikke kans dat het bij de eerste herfst storm barsten geeft.

Weet het uit ervaring van een dakterras in Amsterdam.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:06:53 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192564265
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:51 schreef PJ het volgende:

[..]

Zou ik niet doen: vangt ontzettend veel wind.
Dikke kans dat het bij de eerste herfst storm barsten geeft.

Weet het uit ervaring van een dakterras in Amsterdam.
Te laat, de platen zijn al geleverd. We zullen het zien. Overigens is dit een redelijk windvrije plek. Heeft Six. komende zomer weer een klusje ;) .
Resistance is futile.
pi_192564505
Mijn polycarbonaat platen hangen al een jaar prima op hun plek in de balustrade van mijn buitentrap en balkon. En hier aan de kust hebben we toch al aardig wat stormen gehad het afgelopen jaar :+

Platen zijn 6mm ofzo met een overspanning van een meter. Per zijde zitten ze 2x vast gezet met een bout+moer. Wel even plastic ringen ertussen doen om beschadiging te voorkomen. Werkt perfect.

Het houdt zelfs vallende kinderen tegen kan ik uit ervaring zeggen :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:29:56 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192564576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Mijn polycarbonaat platen hangen al een jaar prima op hun plek in de balustrade van mijn buitentrap en balkon. En hier aan de kust hebben we toch al aardig wat stormen gehad het afgelopen jaar :+

Platen zijn 6mm ofzo met een overspanning van een meter. Per zijde zitten ze 2x vast gezet met een bout+moer. Wel even plastic ringen ertussen doen om beschadiging te voorkomen. Werkt perfect.

Het houdt zelfs vallende kinderen tegen kan ik uit ervaring zeggen :P
Six. maakt om elke plaat een aluminium frame en dat zet hij met een hoekprofiel vast aan de staanders. Platen zijn 4mm dik bij ons, ze zijn 90x95cm.

Maar OK, het is een paar honderd euro dus zou wel beetje zonde zijn als het geen lang leven beschoren blijkt te zijn.
Resistance is futile.
pi_192564752
Dat maakt het extra stevig, dus ik zie niet in waarom ze snel stuk zouden moeten gaan.

Voor zover ik het goed onthouden heb is het 250x sterker dan glas van dezelfde dikte. Je moet echt je best doen wil je het laten breken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:12:00 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192566681
Eerste paneel zit erin ^O^

Resistance is futile.
pi_192568560
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:12 schreef Seven. het volgende:
Eerste paneel zit erin ^O^

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit ^O^
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:23:28 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192569125
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:34 schreef Seven. het volgende:
Paasklusje!

Dit oude doorgerotte hek moet eraan geloven.

[ afbeelding ]

Six. gaat er polycarbonaat doorzichtige platen tussen hangen. En er komt een deurtje voor de trap want volgende zomer kruipt en wandelt hier een baby'tje van een jaar rond.
Oh.... helemaal gemist :o
Gefeliciteerd! *O* :* O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:29:22 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192569198
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:38 schreef Seven. het volgende:
Ons feestje is in verband met Corona uitgesteld natuurlijk. Misschien half juli alsnog. Maar dan ben ik 7 maanden zwanger.. en de vraag is nog maar of je rond die tijd al wel een gezellige party kunt houden thuis met 40 gasten.

Als dat geen optie blijkt, dan hebben we in 1 klap genoeg $$$ om de verbouwing van de badkamer en kinderkamer te doen. ^O^

Ook een aantrekkelijke optie natuurlijk. Wel weer een maand of wat in de kutzooi :P .

En Six. mag dan van mij niet zoveel meer zelf doen, vorige keer heeft dat een hoop fysieke ellende opgeleverd.
Even heel raar advies, maar als het niet kan vanwege corona dan zou ik in ieder geval zorgen dat jullie wel getrouwd zijn, en dan eventueel later een groot feest geven.
Sterker nog: in jullie situatie zou ik nu al even een krabbel gaan zetten op het gemeentehuis, desnoods een geregistreerd partnerschap en dat later omzetten in een huwelijk ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 april 2020 @ 17:31:33 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192569934
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even heel raar advies, maar als het niet kan vanwege corona dan zou ik in ieder geval zorgen dat jullie wel getrouwd zijn, en dan eventueel later een groot feest geven.
Sterker nog: in jullie situatie zou ik nu al even een krabbel gaan zetten op het gemeentehuis, desnoods een geregistreerd partnerschap en dat later omzetten in een huwelijk ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecondoleerd, wat sneu voor je zusje (en jou natuurlijk) ;(

30 april maken we het officieel bij de gemeente.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 april 2020 @ 17:32:06 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192569945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh.... helemaal gemist :o
Gefeliciteerd! *O* :* O+
Dankjewel :*
Resistance is futile.
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:00:29 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192570290
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gecondoleerd, wat sneu voor je zusje (en jou natuurlijk) ;(

30 april maken we het officieel bij de gemeente.
Wat fijn, en wat verstandig :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:57:42 #111
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192571020
Yeah, een Six en Seven update :D. Gefeliciteerd sowieso!

En de eerste plaat oogt al stukken beter, wordt mooi zo :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_192574045
Er wordt weer geklust! *O*

En ik had helemaal gemist dat er een kleine op komst is. :o Gefeliciteerd, geweldig! Best snel, volgens mij? Toen ik me vandaag uit de naad aan het werken was in de tuin, waren de kinderen met een stuk vijverfolie en zeepsop aan het buikschuiven in de tuin. Ik vind het vrolijke kindergekraai om me heen het leven zoveel leuker maken. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192574069
Het eerste wat opvalt aan je foto zijn de geweldige buitenlampen. Houden die het een beetje? (Het waren binnenlampen, toch?)

De vrije doorkijk is veel mooier. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192574097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:29 schreef Leandra het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verschrikkelijk... Gecondoleerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 12 april 2020 @ 00:59:33 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192576195
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat verschrikkelijk... Gecondoleerd.
Dank je.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 april 2020 @ 07:21:17 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192577039
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:57 schreef monsterd. het volgende:
Yeah, een Six en Seven update :D. Gefeliciteerd sowieso!

En de eerste plaat oogt al stukken beter, wordt mooi zo :)
Dankjewel! Vinden wij ook ;) .

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Er wordt weer geklust! *O*

En ik had helemaal gemist dat er een kleine op komst is. :o Gefeliciteerd, geweldig! Best snel, volgens mij? Toen ik me vandaag uit de naad aan het werken was in de tuin, waren de kinderen met een stuk vijverfolie en zeepsop aan het buikschuiven in de tuin. Ik vind het vrolijke kindergekraai om me heen het leven zoveel leuker maken. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu 17 weken O+
Resistance is futile.
  zondag 12 april 2020 @ 07:22:25 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192577041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het eerste wat opvalt aan je foto zijn de geweldige buitenlampen. Houden die het een beetje? (Het waren binnenlampen, toch?)

De vrije doorkijk is veel mooier. ^O^
De achterste lamp onder de boom is een beetje groen geworden, maar verder doen ze het prima. En waren idd die plastic Ikea lampen voor binnen.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 13:05:15 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192580130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even heel raar advies, maar als het niet kan vanwege corona dan zou ik in ieder geval zorgen dat jullie wel getrouwd zijn, en dan eventueel later een groot feest geven.
Sterker nog: in jullie situatie zou ik nu al even een krabbel gaan zetten op het gemeentehuis, desnoods een geregistreerd partnerschap en dat later omzetten in een huwelijk ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een afgrijselijk iets.. gecondoleerd !
pi_192603069
Wordt weer mooi! En gefeliciteerd met je zwangerschap en jullie aanstaande huwelijk O+
pi_192603081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:29 schreef Leandra het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vreselijk. Gecondoleerd. En verstandig advies.
  donderdag 16 april 2020 @ 23:31:33 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192657271
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:47 schreef yinu het volgende:
Wordt weer mooi! En gefeliciteerd met je zwangerschap en jullie aanstaande huwelijk O+
Dankjewel!
Resistance is futile.
  donderdag 16 april 2020 @ 23:42:10 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192657358
We zijn ondertussen aan het wikken en wegen. Geen trouwfeest dit jaar maar lekker klussen is ineens een reeële optie :+ .

Dus we zijn weer aan het floorplanneren en aan het brainstormen.

Aantal wijzigingen in onze originele plannen voor de zolder:

We maken een stookhok op zolder naast de badkamer, maar dat betekent ook dat we van 2 van de 3 slaapkamers een stukje afpikken.

We doen uiteindelijk geen vloerverwarming op zolder, alleen elektrische vloerverwarming in de badkamer en de andere 3 verwarmingen vervangen we door laag temperatuurverwarmingen met Tado knoppen. Het zou teveel in de kosten lopen, met name omdat we de hele verdieping zouden moeten ophogen.

Aangezien er een stookhok komt, hebben we ineens ruimte om bijvoorbeeld een warmtewisselaar te installeren. We hebben op de begane grond te weinig ventilatie, dus dat probleem zou opgelost worden.

Six. hoopt morgen het balkonhek af te hebben trouwens.

En ik hoor graag wie ervaring heeft met wen warmtewisselaar in huis.
Resistance is futile.
  vrijdag 17 april 2020 @ 08:05:06 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192660049
Leuk dat er weer gebrainstormed wordt. En er kan nagedacht worden over de babykamer toch ^O^. Wij hadden in onze hobbykamerwoning een inbouwkast tussen slaapkamer en badkamer in. Is dat bij jullie ook? Ben je van plan die ruimte te gebruiken?

En jammer dat vloerverwarming niet doorgaat. Ik moet zeggen dat bij mij onlangs het idee op popte om een hybride warmtepomp aan te schaffen welke ook dmv vloerverwarming de ruimte kan koelen. Scheelt een aanschaf van een airco en geeft comfort in de zomer. Als jullie al voor een stookhok gaan, zou dat wellicht een optie zijn? Die hybride dingen krijgen nu ook een subsidie.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 17 april 2020 @ 20:16:41 #124
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192673017
@Seven

Waar hebben jullie dat immense schilderij in de woonkamer vandaan? gaaf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 20:33:37 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192673337
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:16 schreef RamboDirk het volgende:
@:Seven

Waar hebben jullie dat immense schilderij in de woonkamer vandaan? gaaf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In bruikleen van m'n ouders, is gemaakt door een bevriende kunstenaar. Ik denk dat ze wel open staan voor een bod trouwens. 150 x 120cm is 'ie.
Resistance is futile.
pi_192673702
Mooi! Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat dit in Apeldoorn was, maar lijkt ook identiek wel qua basisindeling op een huis van vrienden die een huis in de laurierstraat hebben, is het daar in de buurt?

Vind dat jullie een heel unieke en mooie aanpak hebben van de tuin en de benedenverdieping.
Keuken is ook modern en licht geworden! En al die (inloop) kastruimte, kan me goed voorstellen dat je daar enorm blij mee bent!

(Hebben jullie op de eerste verdieping tussen woonkamer en keuken ook een trap omhoog?kan je laten zien wat je daarmee hebt gedaan?)
And the druids turn to stone...
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:30:33 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192674383
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:50 schreef Panthera1984 het volgende:
Mooi! Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat dit in Apeldoorn was, maar lijkt ook identiek wel qua basisindeling op een huis van vrienden die een huis in de laurierstraat hebben, is het daar in de buurt?

Vind dat jullie een heel unieke en mooie aanpak hebben van de tuin en de benedenverdieping.
Keuken is ook modern en licht geworden! En al die (inloop) kastruimte, kan me goed voorstellen dat je daar enorm blij mee bent!

(Hebben jullie op de eerste verdieping tussen woonkamer en keuken ook een trap omhoog?kan je laten zien wat je daarmee hebt gedaan?)
Klopt, is hier om de hoek. En wij hebben de originele trap nog, zie ook de OP ;). Edit: de glaswand hebben wij niet meer! Maar we gaan dat wel in moderne stijl herstellen op termijn (een strakke glasplaat zonder randen, en dat aan beide kanten).

Je vrienden hebben waarschijnlijk een garage op de begane grond aan de voorkant, en hobbykamer of praktijkruimte aan de achterkant. Ik heb nog nergens gezien dat mensen hun trap van de begane grond aan 1 kant open hebben, buiten bij ons.

Er zitten geen dragende muren in het huis dus wat dat betreft kun je heel radicaal gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Seven. op 17-04-2020 21:47:52 ]
Resistance is futile.
pi_192674448
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

In bruikleen van m'n ouders, is gemaakt door een bevriende kunstenaar. Ik denk dat ze wel open staan voor een bod trouwens. 150 x 120cm is 'ie.
hij blijft zo vet he O+
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:45:30 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192674578
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 08:05 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat er weer gebrainstormed wordt. En er kan nagedacht worden over de babykamer toch ^O^. Wij hadden in onze hobbykamerwoning een inbouwkast tussen slaapkamer en badkamer in. Is dat bij jullie ook? Ben je van plan die ruimte te gebruiken?

En jammer dat vloerverwarming niet doorgaat. Ik moet zeggen dat bij mij onlangs het idee op popte om een hybride warmtepomp aan te schaffen welke ook dmv vloerverwarming de ruimte kan koelen. Scheelt een aanschaf van een airco en geeft comfort in de zomer. Als jullie al voor een stookhok gaan, zou dat wellicht een optie zijn? Die hybride dingen krijgen nu ook een subsidie.
Die inbouwkast hebben wij niet. Die achterste hoek is momenteel bij de achterste slaapkamer aangetrokken. Beide kamers worden weer even groot, en in de ruimte die we winnen maken we dan een vaste kast/stookhok.

De leidingen van de CV komen allemaal achter een valse wand in de badkamer. Achter het toilet (boven de vaste kasten op de tussenverdieping) gaat al het leidingwerk, inclusief gasleiding, naar beneden. De gasleiding loopt nu nog midden door het huis naar de meterkast (de originele plek) maar die verplaatsen we dus naar de zijkant van het huis. En daardoor kunnen we op termijn ook de vaste kasten op de tussenverdieping slopen en echt voor open plan gaan. Dan komt er een (schier)kookeiland in de keuken en dan zetten we glas of polycarbonaat platen om de trap heen tussen vloer en plafond, zodat je door het hele huis heen kunt kijken en de trap zwevend lijkt. Wij hebben vrijwel geen inkijk, anders zouden we daar niet voor kiezen.

Wat een plannen :+ .

Warmtepomp is trouwens wel een optie, maar niet voor nu. De kast wordt groot genoeg voor een warmtepomp en we schakelen wel verdieping voor verdieping over op laagtemperatuur verwarming. Tegen de tijd dat onze CV het loodje legt (monteur zegt dat 'ie met gemak nog 10 jaar mee zal gaan), dan komt er zeker een warmtepomp.

En je weet zelf natuurlijk hoe loeiheet de zolders worden ;). Wat dat betreft zou een vloerverkoeling wel prettig zijn :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Seven. op 17-04-2020 21:52:08 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 18 april 2020 @ 10:32:30 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192681103
Six. bestelt nog een u profiel dat over de bovenrand heen valt als extra stevigheid.



En verder maar eens nadenken over het pimpen van dit balkon. We hebben vandaag en morgen 2 leuke pubers in huis die daar vast wel ideeën over hebben. Lampjes, plantjes (ik wil wel graag een grote mediterraanse kruidenbak of zo, de zon staat er een groot gedeelte van de dag pal op en ik heb al ruim een week enorme cravings voor rozemarijn aardappelen).
Resistance is futile.
pi_192681296
Netjes!

Ga je nog iets van zonwering ofzo boven dat balkon doen? Pergola/schaduwgordijn ofzo?
pi_192681386
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt, is hier om de hoek. En wij hebben de originele trap nog, zie ook de OP ;). Edit: de glaswand hebben wij niet meer! Maar we gaan dat wel in moderne stijl herstellen op termijn (een strakke glasplaat zonder randen, en dat aan beide kanten).

Je vrienden hebben waarschijnlijk een garage op de begane grond aan de voorkant, en hobbykamer of praktijkruimte aan de achterkant. Ik heb nog nergens gezien dat mensen hun trap van de begane grond aan 1 kant open hebben, buiten bij ons.

Er zitten geen dragende muren in het huis dus wat dat betreft kun je heel radicaal gaan.
Hm -O- ik heb alle foto's van de op nog eens bekeken, maar zie eigenlijk alleen de trap van de begane grond naar de eerste en de buitentrap in de tuin.

Glaswand? Die heb ik daar nooit gezien. Aan de achterkant is de woonkamer, tussen de trap en de woonkamer is een 'vrijstaande' muur waardoor je dus rondjes kan lopen in je huis. Aan de voorkant van het huis is de keuken, hier is een hoekopstelling gecreëerd, die achterwand creëert een soort gangetje aan de andere kant van de trap in het midden van het huis.

Ja, zij hebben op begane grond een garage aan de voorkant en aan de achterkant een logeerkamer.
And the druids turn to stone...
  zaterdag 18 april 2020 @ 11:32:15 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192681778
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:52 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Hm -O- ik heb alle foto's van de op nog eens bekeken, maar zie eigenlijk alleen de trap van de begane grond naar de eerste en de buitentrap in de tuin.

Glaswand? Die heb ik daar nooit gezien. Aan de achterkant is de woonkamer, tussen de trap en de woonkamer is een 'vrijstaande' muur waardoor je dus rondjes kan lopen in je huis. Aan de voorkant van het huis is de keuken, hier is een hoekopstelling gecreëerd, die achterwand creëert een soort gangetje aan de andere kant van de trap in het midden van het huis.

Ja, zij hebben op begane grond een garage aan de voorkant en aan de achterkant een logeerkamer.
2e spoiler, 4e foto. Dat is de trap zoals die in 1968 werd opgeleverd. Alleen aan de woonkamerkant zat er ook een glaswand.

Deze woning heeft de originele glaswand nog (foto 12):

Huis in Apeldoorn gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)4-lavendelstraat-48/

Wij willen uiteindelijk ook weer glas om de trap heen, alleen dan zonder frame (of in ieder geval alleen bij het plafond en de vloer) en dan waarschijnlijk aan beide kanten van de trap. Six. wil de glaswand net als in het voorbeeld doortrekken naar de muur in verband met geluid naar zolder. Ik hou het zelf liever open.

Qua keuken hebben wij precies dezelfde opstelling als jouw vrienden. Dat moet ook wel want in die achterwand zit de originele gasleiding. En ook de afvoer van zolder loopt daar achter. Over een paar jaar breken we de keuken en die achterwand eruit. Al het leidingwerk verleggen we met de badkamerverbouwing al naar de zijkant van het huis, zodat we daar uiteindelijk alleen een koof overhouden waar al het leidingwerk samenkomt en de kruipruimte in gaat.

Deze mensen hebben er helemaal een supergave indeling van gemaakt: uitbouw aan de achterkant met grote woonkeuken. Op de 1e verdieping hebben ze een werkkamer gemaakt in wat eerst de keuken was.

Huis in Apeldoorn gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)940-kervelstraat-30/

[ Bericht 8% gewijzigd door Seven. op 18-04-2020 11:46:09 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 18 april 2020 @ 11:39:52 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192681880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:45 schreef FranticDJ het volgende:
Netjes!

Ga je nog iets van zonwering ofzo boven dat balkon doen? Pergola/schaduwgordijn ofzo?
We hebben elektrische zonwering, en die is ook echt nodig daar. In de zomer is het daar echt loeiheet. Sowieso zitten we in de zomer liever onder het balkon trouwens, vogeltjes loeren en daar blijft het veel koeler.
Resistance is futile.
pi_192681893
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2020 11:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

We hebben elektrische zonwering, en die is ook echt nodig daar. In de zomer is het daar echt loeiheet. Sowieso zitten we in de zomer liever onder het balkon trouwens, vogeltjes loeren en daar blijft het veel koeler.
ah kijk ^O^

ja begrijp ik.. Ik heb achter bij mn tuindeuren ook niks, maar dat gaat 'm dit jaar ook niet worden. Gelukkig zijn die ramen nogal zonwerend.. Is een stuk koeler met de deuren dicht dan de deuren open :+
  zaterdag 18 april 2020 @ 11:46:55 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192681963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 11:41 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

ah kijk ^O^

ja begrijp ik.. Ik heb achter bij mn tuindeuren ook niks, maar dat gaat 'm dit jaar ook niet worden. Gelukkig zijn die ramen nogal zonwerend.. Is een stuk koeler met de deuren dicht dan de deuren open :+
Haha, dat sowieso!
Resistance is futile.
  maandag 20 april 2020 @ 21:32:10 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192723092
Er begint zich een beeld af te tekenen in ons hoofd...



Resistance is futile.
  maandag 20 april 2020 @ 22:05:17 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192723850
Oeh ja! Hebben jullie al een plattegrondje van hoe het kan worden?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 20 april 2020 @ 22:30:23 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192724429
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:05 schreef monsterd. het volgende:
Oeh ja! Hebben jullie al een plattegrondje van hoe het kan worden?
Vraag ik morgen aan Six.
Resistance is futile.
pi_192724535
Bij m'n ouders een back to the wall bad geïnstalleerd. tip als je zo'n kraan gaat plaatsen in je vloer; hij moet altijd dichterbij dan je denkt :+

Maar zorg dat je je bad al hebt voor de juiste dimensies.. Dat is echt key. zat onwijs te kutten met afmeting gokken de tekening van het bad stelde ook geen kut voor..
  maandag 20 april 2020 @ 23:02:03 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192725088
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:34 schreef FranticDJ het volgende:
Bij m'n ouders een back to the wall bad geïnstalleerd. tip als je zo'n kraan gaat plaatsen in je vloer; hij moet altijd dichterbij dan je denkt :+

Maar zorg dat je je bad al hebt voor de juiste dimensies.. Dat is echt key. zat onwijs te kutten met afmeting gokken de tekening van het bad stelde ook geen kut voor..
Bad hebben we al ;) . Al het sanitair hebben we, alleen nog badkamermeubel maar die gaat Six. zelf waarschijnlijk klussen en tegels.

We denken weer aan Dumawall (bovenste foto) wat dus feitelijk PVC platen zijn en dat bevalt in de douchecabine beneden echt supergoed. Alleen we willen het wel eerst in echt echt zien. Nepmarmer is lang niet altijd mooi, beneden heeft het goed uitgepakt want donkerste hoekje van de woning en alleen in de douchecabine betegeld. Maar een feature wall van marmer mag er niet goedkoop uitzien. Nu is dumawall dat ook niet echt met 35 euro per m2, maar voor zo'n prijs wil je ook weer geen plastic look :') . Dus dit weekend maar eens rondneuzen.
Resistance is futile.
pi_192727682
Oh ja, dat moet je in het echt hebben gezien. In het algemeen houd ik niet van materialen die proberen op een ander materiaal te lijken. Daarom zou ik zelf bijv. geen tegels met houtmotief nemen.

En misschien kun je je marmer wel veroorloven als je het bij een accentmuur houdt? Of gaat het vooral om het gemak van het aanbrengen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:28:57 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192743285
Six. is bij ons degene die zich bezighoudt met floorplanner. De indeling na de verbouwing:



Dit is de indeling nu (nog van funda):



Ik snap de vloerkeuze van Six. ook niet, maar hey ho. Het geeft een goed beeld van de oude vs de nieuwe indeling. Momenteel is de ruimte achter de trap bijna geheel loos. Die ruimte pakken we terug door daar een vaste kast te bouwen waar de CV komt te hangen. De CV hangt nu in dat kleine hokje tussen badkamer en slaapkamer.
Resistance is futile.
pi_192743360
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:
Six. is bij ons degene die zich bezighoudt met floorplanner. De indeling na de verbouwing:

[ afbeelding ]

Dit is de indeling nu (nog van funda):

[ afbeelding ]

Ik snap de vloerkeuze van Six. ook niet, maar hey ho. Het geeft een goed beeld van de oude vs de nieuwe indeling. Momenteel is de ruimte achter de trap bijna geheel loos. Die ruimte pakken we terug door daar een vaste kast te bouwen waar de CV komt te hangen. De CV hangt nu in dat kleine hokje tussen badkamer en slaapkamer.
wat is dat voor 'gangetje' tussen je badkamer en eh.. die muur?

edit: oh wacht daar komt het trapgat?
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:35:34 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192743435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Oh ja, dat moet je in het echt hebben gezien. In het algemeen houd ik niet van materialen die proberen op een ander materiaal te lijken. Daarom zou ik zelf bijv. geen tegels met houtmotief nemen.

En misschien kun je je marmer wel veroorloven als je het bij een accentmuur houdt? Of gaat het vooral om het gemak van het aanbrengen?
Accentmuur idee overweeg ik wel. Al met al zijn we gewoon superblij met de keuze beneden, maar dat is niet doorslaggevend. Gemak is wel een zwaarwegende factor voor ons, zowel in aanleggen als onderhoud. Als het marmer niet mooi blijkt te zijn, dan is het mogelijk dat we afscheid nemen van het marmer-look idee.

Een echte parketvloer zit er niet in, trouwens ;) .
Resistance is futile.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:36:31 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192743461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

wat is dat voor 'gangetje' tussen je badkamer en eh.. die muur?

edit: oh wacht daar komt het trapgat?
Daar waar living staat, begint de trap naar beneden ;) (beetje vaag op de tekening, maar OK, het is maar een draft).
Resistance is futile.
pi_192743522
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daar waar living staat, begint de trap naar beneden ;) (beetje vaag op de tekening, maar OK, het is maar een draft).
ja precies :) ik snap 'm :)
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:39:35 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192743545
Oh, de kamer met 2 persoonsbed is de kinderkamer natuurlijk maar de muur tussen de badkamer en die slaapkamer komt verder de slaapkamer in te staan.

We willen genoeg ruimte overhouden in die kamer om er ooit weer een 2 persoonsbed in te zetten, én ik wil dan ook nog de oriëntatie van het bed kunnen wijzigen met voeteneind richting het enorme en vrij lage raam (lekker naar buiten loeren met ontbijt op bed enzo). Dus daar spitsen we de verbouwing op toe. We hebben niet alleen een kleine in ontwikkeling maar ook 2 pubers die ooit met vriendjes willen komen logeren. ;)
Resistance is futile.
pi_192744297
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:
Six. is bij ons degene die zich bezighoudt met floorplanner. De indeling na de verbouwing:

[ afbeelding ]
Zit er eigenlijk een raam in de badkamer?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 april 2020 @ 00:01:39 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192744870
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Accentmuur idee overweeg ik wel. Al met al zijn we gewoon superblij met de keuze beneden, maar dat is niet doorslaggevend. Gemak is wel een zwaarwegende factor voor ons, zowel in aanleggen als onderhoud. Als het marmer niet mooi blijkt te zijn, dan is het mogelijk dat we afscheid nemen van het marmer-look idee.

Een echte parketvloer zit er niet in, trouwens ;) .
En van die marmeren hexagonnetjes zoals MissSly heeft?
***
  woensdag 22 april 2020 @ 08:51:46 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_192746735
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:01 schreef BE het volgende:

[..]

En van die marmeren hexagonnetjes zoals MissSly heeft?
Vergis je daar niet in qua prijs hoor, zulke tegeltjes zitten al snel aan de 100 euro de m2, als het niet meer is. Van die plastic platen zijn niet goedkoop, maar absoluut goedkoper dan echt marmer of mooie tegels.

Seven, ik begrijp de plattegrond niet helemaal. De ruimte waar nu "living" in staat, wat voor iets moet dat worden? En waarom staat het bad net een tikje scheef?

Edit- oh wacht, het is geen volledige plattegrond, het is een hal waar nog 2 andere slaapkamers op uit komen zie ik nu.
disclaimer
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 08:58:24 #152
5428 crew  miss_sly
pi_192746790
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:01 schreef BE het volgende:

[..]

En van die marmeren hexagonnetjes zoals MissSly heeft?
Onze hexagonnetjes waren inderdaad bepaald niet goedkoop. Ze namen bijna de helft van ons totale tegelbudget in beslag. Voor een accentmuur misschien wel nog te doen. En ze zijn ook erg mooi na verwerking.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192747175
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:
Six. is bij ons degene die zich bezighoudt met floorplanner. De indeling na de verbouwing:

[ afbeelding ]

Mij eerste reactie was om de het bad en de wc om te draaien. Mooiste zou zijn een apart hokje met ingang voor de wc. Maar ik denk niet genoeg ruimte is voor ook nog een extra deur. Als ik goed kijk is die badkuip niet echt volgens mij op schaal maar ik kan mij vergissen.
Jeroentje.
  woensdag 22 april 2020 @ 09:38:22 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192747308
En stel je voor dat je een accentmuur doet en de rest van de wanden stuct?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:41:23 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Mij eerste reactie was om de het bad en de wc om te draaien. Mooiste zou zijn een apart hokje met ingang voor de wc. Maar ik denk niet genoeg ruimte is voor ook nog een extra deur. Als ik goed kijk is die badkuip niet echt volgens mij op schaal maar ik kan mij vergissen.
Die badkuip is lekker groot ;) , we hebben in de badkamer beneden een enorme douchecabine waar je met gemak samen in past dus de douchecabine boven is vrij klein zodat we er een groot bad kwijt kunnen.

En ik ben persoonlijk niet van een apart hok in de badkamer. De wc staat achter een laag muurtje.
Resistance is futile.
pi_192748155
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 07:21 schreef Seven. het volgende:
Nu 17 weken
Perficiat! *O* :B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:43:26 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:38 schreef monsterd. het volgende:
En stel je voor dat je een accentmuur doet en de rest van de wanden stuct?
Zou kunnen. Maar dan hebben we alsnog de kosten voor de tegels/marmer in de douchecabine zelf. En wat dan te doen rondom de plee want gewoon stucen wordt vanzelf geel ;) . Hoewel.. Six. is heel netjes op de wc. Als we er een jochie bij krijgen, dan is niet tegelen rondom de wc geen optie :+
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:47:49 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_192748211
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar dan hebben we alsnog de kosten voor de tegels/marmer in de douchecabine zelf. En wat dan te doen rondom de plee want gewoon stucen wordt vanzelf geel ;) . Hoewel.. Six. is heel netjes op de wc. Als we er een jochie bij krijgen, dan is niet tegelen rondom de wc geen optie :+
Juist kinderen kun je van meet af aan gewoon aanleren om zittend te plassen :P
disclaimer
  woensdag 22 april 2020 @ 10:51:14 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zit er eigenlijk een raam in de badkamer?
Nope! Wel een paar overtollige dak doorvoeren waar het bad komt te staan (daar hangt nu de CV), dus ik zie wel opties voor een solatube. Maar de dakdoorvoeren zijn eigenlijk niet groot genoeg voor een solatube. Evengoed, als we dat anders af moeten doppen.. wel het overwegen waard.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:58:28 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748383
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in qua prijs hoor, zulke tegeltjes zitten al snel aan de 100 euro de m2, als het niet meer is. Van die plastic platen zijn niet goedkoop, maar absoluut goedkoper dan echt marmer of mooie tegels.

Seven, ik begrijp de plattegrond niet helemaal. De ruimte waar nu "living" in staat, wat voor iets moet dat worden? En waarom staat het bad net een tikje scheef?

Edit- oh wacht, het is geen volledige plattegrond, het is een hal waar nog 2 andere slaapkamers op uit komen zie ik nu.
Waar living staat, gaat de trap naar beneden. Rechts wordt een halfhoog muurtje of traphek en overloop. De kamers van onze meiden staan er nog niet helemaal op.

Hexagonnetjes zie ik ook wel zitten. We gaan dit weekend op pad in ieder geval, zulke beslissingen kun je eigenlijk niet nemen op papier.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 10:59:58 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192748407
quote:
11s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Perficiat! *O* :B
Dankjewel *O*
Resistance is futile.
pi_192748423
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dankjewel *O*
Weten jullie al jongetje of meisje of verrassing voor jullie ook? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:45:59 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192748926
Oh ja, de prijs was een overweging, daar had ik even niet aan gedacht. :@
***
  woensdag 22 april 2020 @ 17:18:48 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192753710
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Weten jullie al jongetje of meisje of verrassing voor jullie ook? :)
Hopelijk komen we daar volgende week achter :)
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:19:55 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192753723
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:45 schreef BE het volgende:
Oh ja, de prijs was een overweging, daar had ik even niet aan gedacht. :@
Is niet erg :@ , als Six. zelf kon klussen dan was de keuze sneller gemaakt maar eigenlijk zien we er ook wel weer de uitdaging in om er met een bescheiden budget een mooie verbouwing van te maken.
Resistance is futile.
pi_192753724
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hopelijk komen we daar volgende week achter :)
Nou succes er mee dan maar. Het is je gegund :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:20:39 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192753736
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou succes er mee dan maar. Het is je gegund :*
^O^ ^O^
Resistance is futile.
pi_192754295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Mij eerste reactie was om de het bad en de wc om te draaien. Mooiste zou zijn een apart hokje met ingang voor de wc. Maar ik denk niet genoeg ruimte is voor ook nog een extra deur. Als ik goed kijk is die badkuip niet echt volgens mij op schaal maar ik kan mij vergissen.
Het bad op de tekening is wel op schaal. 1.85 . De wc omdraaien met het bad is vanwege budget geen optie. Door de wc links achterin te plaatsen kunnen we die zonder breek sloop en frees werk zo aansluiten op de bestaande afvoer
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  woensdag 22 april 2020 @ 18:31:23 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192754513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:13 schreef Six. het volgende:

[..]

Het bad op de tekening is wel op schaal. 1.85 . De wc omdraaien met het bad is vanwege budget geen optie. Door de wc links achterin te plaatsen kunnen we die zonder breek sloop en frees werk zo aansluiten op de bestaande afvoer
Aantekening hierbij: de bestaande gietijzeren afvoer gaan we wel vervangen. We gebruiken het gat van de wc dat we al hebben en leggen een nieuwe rioolbuis recht naar beneden langs de zijmuur van het huis. Wij hadden namelijk in de verbouwing beneden al een vernuftige oplossing bedacht (noemen we de koof der koven :+ :@ ) .

Probleem:
Momenteel loopt het riool en de gasleiding vanaf de zolder in een knik naar de 1e verdieping een vaste kast in achter de keuken. Daar komt alles weer samen en gaan ze zo'n beetje midden in het huis naar de begane grond de meterkast in. Maar dat betekent ook dat je dus altijd een zuil of muurtje moet bouwen rondom die leidingen. Oftewel: open plan is nooit echt een optie. Door de koof der koven die we al hebben op de begane grond, kunnen we alle afvoeren en leidingen makkelijk verleggen. Six. heeft alle gaten al voorgeboord op de 1e verdieping.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:31:59 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192754523
En... samen in bad O+
Resistance is futile.
  zondag 26 april 2020 @ 09:04:06 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192810344
Er is een originele drive in woning te koop. Alleen de gevelbekleding is ooit gedaan en er is een balkon aan gezet aan de achterkant.





De originele tegeltjes vind ik dan wel weer grappig, en die zien er overal nog goed uit ook!

Resistance is futile.
  zondag 26 april 2020 @ 09:07:02 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192810363
Het originele bad hebben wij nog steeds :') . Daar passen we dus niet samen in :+ . Straks naar Gamma om tegels te loeren.
Resistance is futile.
pi_192810748
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:07 schreef Seven. het volgende:
Daar passen we dus niet samen in .
Dikzak gespot ~O>
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192810766
Wij hebben in ons nieuwe huis een 2 persoons jacuzzi. Heerlijk. Kan niet wachten tot we verhuisd zijn :B

Nu hebben we zo een kwart rond bad waar als je er alleen in ligt je benen over de rand steken omdat het anders niet past. Met 2 hebben we niet eens geprobeerd, dat gaat op zeker niet passen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 april 2020 @ 09:41:51 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192810773
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2020 09:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Dikzak gespot ~O>
:D _O-
Resistance is futile.
  zondag 26 april 2020 @ 09:43:25 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192810792
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
Wij hebben in ons nieuwe huis een 2 persoons jacuzzi. Heerlijk. Kan niet wachten tot we verhuisd zijn :B

Nu hebben we zo een kwart rond bad waar als je er alleen in ligt je benen over de rand steken omdat het anders niet past. Met 2 hebben we niet eens geprobeerd, dat gaat op zeker niet passen.
Oh jacuzzi _O_
Ons bad wordt geen jacuzzi maar passen we wel met gemak samen in.

Wijntje en muziekje erbij O+
Resistance is futile.
pi_192810938
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2020 09:43 schreef Seven. het volgende:
Oh jacuzzi
Ik zei jacuzzi, maar ik haal altijd jacuzzi en whirlpool door elkaar, dus eigenlijk weet ik niet precies wat nou wat is en dus ook niet wat er nou precies in ons nieuwe huis staat. :@

In elk geval een 2 persoons bad waar bubbels en waterstralen uitkomen enzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 april 2020 @ 09:55:43 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_192810955
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
Wij hebben in ons nieuwe huis een 2 persoons jacuzzi. Heerlijk. Kan niet wachten tot we verhuisd zijn :B

Nu hebben we zo een kwart rond bad waar als je er alleen in ligt je benen over de rand steken omdat het anders niet past. Met 2 hebben we niet eens geprobeerd, dat gaat op zeker niet passen.
Zo'n bad is dan ook niet bedoeld in in te liggen ;)
disclaimer
pi_192810971
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:55 schreef SQ het volgende:
Zo'n bad is dan ook niet bedoeld in in te liggen
Ja maar wat dan? Zitten gaat ook niet vanwege het schuine gedeelte in je rug zak/glij je gewoon weg omlaag waardoor je eigenlijk automatisch al ligt.

Het is een beetje een debiel bad wat we nu hebben. Lijkt haast wel een kinderbad of iets.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 april 2020 @ 09:57:22 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_192810977
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar wat dan? Zitten gaat ook niet vanwege het schuine gedeelte in je rug zak/glij te gewoon weg omlaag waardoor je eigenlijk automatisch al ligt.

Het is een beetje een debiel bad wat we nu hebben. Lijkt haast wel een kinderbad of iets.
Ja nee, begrijpelijk. Ik zou het er ook uit trekken ;)
disclaimer
pi_192810992
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:57 schreef SQ het volgende:
Ik zou het er ook uit trekken
Ik trek niks eruit, dat mag de volgende eigenaar van ons huis doen als hij daar zin in heeft en ons nieuwe huis is in 2018 gebouwd en is nog helemaal nieuw zegmaar; daar hoeft de komende 20 jaar niks uit getrokken te worden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 april 2020 @ 10:57:53 #182
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192811563
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2020 09:04 schreef Seven. het volgende:
Er is een originele drive in woning te koop. Alleen de gevelbekleding is ooit gedaan en er is een balkon aan gezet aan de achterkant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De originele tegeltjes vind ik dan wel weer grappig, en die zien er overal nog goed uit ook!

[ afbeelding ]
Oh heerlijk om te zien ^O^. Voor die tijden vind ik het echt een geniaal gebouwde woning. Super veel ruimte! En deze mensen hebben de keuken ook slim aangepakt en ingedeeld. Niet gek voor oudjes.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 26 april 2020 @ 11:20:19 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192811809
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Oh heerlijk om te zien ^O^. Voor die tijden vind ik het echt een geniaal gebouwde woning. Super veel ruimte! En deze mensen hebben de keuken ook slim aangepakt en ingedeeld. Niet gek voor oudjes.
Helemaal eens, het ontwerp was echt superslim (buiten de gasleiding midden door het huis). Super praktisch en toen ook supertrendy.

Die trappen en de glazen wanden O+ , ik vind ze 50 jaar later nog steeds supermooi (misschien niet in het zwart ;) )
Resistance is futile.
  zondag 26 april 2020 @ 11:31:21 #184
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192811937
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Helemaal eens, het ontwerp was echt superslim (buiten de gasleiding midden door het huis). Super praktisch en toen ook supertrendy.

Die trappen en de glazen wanden O+ , ik vind ze 50 jaar later nog steeds supermooi (misschien niet in het zwart ;) )
Jaaa die heb ik ook altijd mooi gevonden :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 27 april 2020 @ 17:20:33 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192830657
Morgen gaan we bellen. Ondertussen vormt zich een plan.

We hebben nodig:
Goeie installateur voor verplaatsen CV en later leggen van leidingwerk
Klusjesman
Stucadoor

Badkamervloer laten we slopen (Six. heeft carpaal tunnelsyndroom en powertools verergeren zijn klachten)

Als iemand nog goeie mensen kent in Apeldoorn: kom maar door!

Six. gaat zelf alle wanden zetten plus gipsplaten, isolatie doet hij ook zelf
Slopen doen we zelf, puin wegsjouwen laten we doen

Startdatum: ergens in mei hopen we!
Resistance is futile.
pi_192832110
Niet lullig bedoelt maar wordt het niet tijd om eens meer aan vakmannen over te laten. 6 sloopt zijn lichaam. Straks komt er een baby en dan is het fijn dat jullie fit zijn. Wat ik bedoel is spaar je krachten. Je hebt het straks nodig.
  maandag 27 april 2020 @ 19:18:09 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_192832150
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:14 schreef potjecreme het volgende:
Niet lullig bedoelt maar wordt het niet tijd om eens meer aan vakmannen over te laten. 6 sloopt zijn lichaam. Straks komt er een baby en dan is het fijn dat jullie fit zijn. Wat ik bedoel is spaar je krachten. Je hebt het straks nodig.
Huh? :')
disclaimer
pi_192832257
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 19:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Huh? :')
Eerst zijn knieën, nu zijn polsen, wat moet er nog meer stuk? Zij zwanger en achter in de dertig. Ik maak mij zorgen.
  maandag 27 april 2020 @ 19:27:13 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_192832288
Ik ben ook zwanger, achter in de dertig en middenin een monsterverbouwing. Zal ik maar crowdfunding opstarten?
disclaimer
pi_192832302
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef SQ het volgende:
Ik ben ook zwanger, achter in de dertig en middenin een monsterverbouwing. Zal ik maar crowdfunding opstarten?
:Y

Luister goed naar je lichaam.
  maandag 27 april 2020 @ 20:02:16 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192832993
Six. is een volwassen vent en hij bepaalt zelf wel wat hij wel en niet kan.

Mijn zwangerschap is al helemaal geen ding. Zelfs het sjouwwerk laten we doen.
Resistance is futile.
  maandag 27 april 2020 @ 22:27:46 #192
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192835031
Dit is toch prima, ze willen juist uitbesteden nu?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_192835141
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2020 17:20 schreef Seven. het volgende:
Morgen gaan we bellen. Ondertussen vormt zich een plan.

We hebben nodig:
Goeie installateur voor verplaatsen CV en later leggen van leidingwerk
Klusjesman
Stucadoor

Badkamervloer laten we slopen (Six. heeft carpaal tunnelsyndroom en powertools verergeren zijn klachten)

Als iemand nog goeie mensen kent in Apeldoorn: kom maar door!

Six. gaat zelf alle wanden zetten plus gipsplaten, isolatie doet hij ook zelf
Slopen doen we zelf, puin wegsjouwen laten we doen

Startdatum: ergens in mei hopen we!
Ik zit in Apeldoorn ;) agenda alleen wel vol tot eind juni ongeveer. Als dat geen probleem is kan ik altijd eens vrijblijvend langs komen.
  maandag 27 april 2020 @ 23:03:45 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192835692
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:34 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zit in Apeldoorn ;) agenda alleen wel vol tot eind juni ongeveer. Als dat geen probleem is kan ik altijd eens vrijblijvend langs komen.
Wees welkom c_/ ik stuur je pb en dan bel ik je morgen wel even :)
Resistance is futile.
  maandag 27 april 2020 @ 23:26:18 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192836076
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:27 schreef monsterd. het volgende:
Dit is toch prima, ze willen juist uitbesteden nu?
Komt ook wel goed. Six. kan helpen maar het hoeft niet persé. Plus, als hij zegt dat hij zelf wandjes kan zetten, dan doet hij dat gewoon :) .
Resistance is futile.
  woensdag 29 april 2020 @ 07:05:00 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192852990
De plannen worden al ietsje groter.

De 2 slaapkamers van de meiden zitten VOL met structuurverf en ik heb daar een gruwelijke hekel aan. Verder laminaat, hou ik ook niet van. We zien plakplinten die overal loslaten. In hun kamers lopen verwarmingsbuizen met van die grijze isolatie :'). En we hebben een dame van 12 die nog een echte kinderkamer heeft. Verder zitten de stopcontacten op hele vervelende plekken, en het zijn er lang niet genoeg. Er loopt een schoorsteen door 1 van de kamers en de open haard zelf geeft geen enkele warmte af in de woonkamer, dus die gaat er dan gelijk uit. Van de open haard zelf nemen we over een paar jaar afscheid.

Dus als we dan toch gaan slopen op zolder, dan beter goed en dan beter alles wat ons niet aanstaat op die verdieping aanpakken.

Dus besluit genomen:
Schoorsteen slopen
Verwarmingen vervangen
Verwarmingsbuizen wegwerken
Gevel isolatie vervangen
Muren van de meidenkamers laten stucen
Vloeren vervangen

:@

We gaan dus eerst hun kamers optuigen. Daarna hun badkamer. En dan de kamer van onze zoon, want die tukt vermoedelijk eerst een paar maanden bij ons dus voor hem kan het allemaal nog wel wachten.
Resistance is futile.
pi_192855281
Grootse plannen! Eens met je hekel aan structuurverf.

Als je het doet, doe het dan goed adviseer ik ook iedereen altijd. Zelf lukt het me alleen nooit. |:(

Ga je de verwarmingsbuizen in de muur wegwerken of verplaatsen naar een plek achter gordijnen o.i.d.? En wat voor gevelisolatie zit er nu?
  woensdag 29 april 2020 @ 14:25:12 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192858204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:49 schreef archito het volgende:
Grootse plannen! Eens met je hekel aan structuurverf.

Als je het doet, doe het dan goed adviseer ik ook iedereen altijd. Zelf lukt het me alleen nooit. |:(

Ga je de verwarmingsbuizen in de muur wegwerken of verplaatsen naar een plek achter gordijnen o.i.d.? En wat voor gevelisolatie zit er nu?
Tussen de 2 slaapkamers staat een wandje met houten frame, daar gaan we de verwarmingsbuizen en elektra in leggen. Dus platen eraf en evt opnieuw geluidsisolatie, platen erop en dan laten stucen (hoewel er nu gesproken wordt over een prikbord wand met prikbordbehang, en schijnbaar vinden ze dit allebei een superleuk idee :+ )

Nu zit er alleen een dun laagje piepschuim van 3-4cm in de gevel, vermoeden we :') .
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 11:41:29 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192872183
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:31 schreef Seven. het volgende:

30 april maken we het officieel bij de gemeente.
Today is the day! *O*
Gefeliciteerd! :*
***
pi_192872589
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 14:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tussen de 2 slaapkamers staat een wandje met houten frame, daar gaan we de verwarmingsbuizen en elektra in leggen. Dus platen eraf en evt opnieuw geluidsisolatie, platen erop en dan laten stucen (hoewel er nu gesproken wordt over een prikbord wand met prikbordbehang, en schijnbaar vinden ze dit allebei een superleuk idee :+ )

Nu zit er alleen een dun laagje piepschuim van 3-4cm in de gevel, vermoeden we :') .
Slim! Relatief kleine ingreep en echt veel verschil in afwerkingsniveau.

Haha nee 3cm piepschuim doet niet heel veel.
  donderdag 30 april 2020 @ 12:41:19 #201
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192873011
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:41 schreef BE het volgende:

[..]

Today is the day! *O*
Gefeliciteerd! :*
Gefeliciteerd! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 30 april 2020 @ 14:07:38 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874115
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 11:41 schreef BE het volgende:

[..]

Today is the day! *O*
Gefeliciteerd! :*
*O*
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 14:09:59 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874140
Mijn man en ik vonden het geweldig!





*O*
Resistance is futile.
pi_192874141
Gefeliciteerd Seven. & Six. ^)
  donderdag 30 april 2020 @ 14:35:49 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:13 schreef archito het volgende:

[..]

Slim! Relatief kleine ingreep en echt veel verschil in afwerkingsniveau.

Haha nee 3cm piepschuim doet niet heel veel.
Vonden wij ook. 2 stopcontacten is echt niet genoeg voor 2 pubers :') .

En het idee van kurk blijft een beetje plakken! :@



Maar kurk vloer én kurk wand is wel too much :+

En de gevelisolatie + nieuwe verwamingen maakt dat we al bijna helemaal over zijn op laag temperatuurverwarming, waardoor ons gasverbruik aanzienlijk gaat dalen. Dan gaan we eindelijk de vloerverwarming gebruiken zoals het hoort.

En straks is er in ons stookhok genoeg ruimte voor een warmtepomp dus dan kunnen we als onze ketel de pijp uit gaat, in 1 klap overstappen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Seven. op 30-04-2020 14:42:57 ]
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 14:36:41 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874489
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:10 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd Seven. & Six. ^)
Dankjewel *O*
Resistance is futile.
pi_192874513
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn man en ik vonden het geweldig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
Gefeliciteerd *O* *G* ^) *;
  donderdag 30 april 2020 @ 14:40:47 #208
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192874519
Gefeliciteerd!
  donderdag 30 april 2020 @ 14:43:45 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O* *G* ^) *;
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:40 schreef bleiblei het volgende:
Gefeliciteerd!
Dankjulliewel *O*
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 14:44:20 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192874566
Stralende foto’s! Geniet van jullie dag ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 30 april 2020 @ 14:47:40 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192874627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:44 schreef monsterd. het volgende:
Stralende foto’s! Geniet van jullie dag ^O^
Thanks!

Straks waarschijnlijk zolder opruimen om de verbouwing voor te bereiden :7 . Six. wil volgende week slopen, z'n dochter heeft nog vakantie en voor een leuk zakcentje wil zij wel met troep slepen *)
Resistance is futile.
pi_192874838
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn man en ik vonden het geweldig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
Gefeliciteerd!!!!
pi_192874863
Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 30 april 2020 @ 15:49:49 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192875427
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef yinu het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
Dankjewel *O*
Resistance is futile.
pi_192876621
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn man en ik vonden het geweldig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
goh, daar heb ik ook gezeten een paar jaar geleden. Exact dezelfde stoelen :P
Hooray for boobies!
  donderdag 30 april 2020 @ 18:05:31 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192877203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 17:18 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

goh, daar heb ik ook gezeten een paar jaar geleden. Exact dezelfde stoelen :P
Heb je hopelijk geen scheet gelaten?
Resistance is futile.
pi_192878044
Na deze romantische opmerking past maar een ding: van harte gefeliciteerd Six & Seven! :D O+
Is dat zo?
  donderdag 30 april 2020 @ 19:09:02 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192878185
Toffe foto’s! O+ *;
***
pi_192879624
Gefeliciteerd O+ O+ ^)
  donderdag 30 april 2020 @ 20:58:52 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192880845
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:59 schreef Smallish het volgende:
Na deze romantische opmerking past maar een ding: van harte gefeliciteerd Six & Seven! :D O+
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:07 schreef mrien het volgende:
Gefeliciteerd O+ O+ ^)
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:09 schreef BE het volgende:
Toffe foto’s! O+ *;
Thanks O+ O+ O+
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 21:13:00 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192881132
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192881177
Gefeliciteerd! ❤
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 21:28:59 #223
5428 crew  miss_sly
pi_192881466
Gefeliciteerd *O*

quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn man en ik vonden het geweldig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
Wat een mooie foto's O+ Ik vind je jurk geweldig mooi, staat je ook goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192882037
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je hopelijk geen scheet gelaten?
Beetje aan de stoel gelikt en een snotje eronder geplakt.
Hooray for boobies!
pi_192882086
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn man en ik vonden het geweldig!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O*
Gefeliciteerd! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:10:00 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:13 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:15 schreef Puala het volgende:
Gefeliciteerd! ❤
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd *O*
[..]

Wat een mooie foto's O+ Ik vind je jurk geweldig mooi, staat je ook goed.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Dankjulliewel :* :*

Ik ben ook heel blij met m'n jurk, kan 'm gewoon aan naar kantoor ook en dat vind ik echt super ^O^
Resistance is futile.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:10:10 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882201
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 21:57 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Beetje aan de stoel gelikt en een snotje eronder geplakt.
:P
Resistance is futile.
pi_192882211
Is linoleum iets als vloer?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:23:33 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882399
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
Is linoleum iets als vloer?
Ja! Past natuurlijk wel supergoed in de afwegingen die altijd weer jet zwaarst meetellen in onze keuzes: praktisch, makkelijk in onderhoud, niet kapot te krijgen. Alleen ff zien hoe het met de prijzen zit tegenwoordig :+ .

Weer wat te googelen. Ik google me suf O+ .
Resistance is futile.
pi_192882429
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja! Past natuurlijk wel supergoed in de afwegingen die altijd weer jet zwaarst meetellen in onze keuzes: praktisch, makkelijk in onderhoud, niet kapot te krijgen. Alleen ff zien hoe het met de prijzen zit tegenwoordig :+ .

Weer wat te googelen. Ik google me suf O+ .
Ik ben dol op Marmoleum Walton Uni, maar da's wel behoorlijk prijzig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:38:05 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882664
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben dol op Marmoleum Walton Uni, maar da's wel behoorlijk prijzig.
Ik heb zo'n 35 euro per m2 in gedachten. Met 47m2 kom ik op 1500 euro. Dus met linoleum zit je dan eerder in de B-merken maar dat hoeft geen dealbreaker te zijn. Forbo is wel echt _O_ (vriendin van me werkt er >:) , eens polsen of er personeelskorting mogelijk is).
Resistance is futile.
pi_192882740
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 35 euro per m2 in gedachten. Met 47m2 kom ik op 1500 euro. Dus met linoleum zit je dan eerder in de B-merken maar dat hoeft geen dealbreaker te zijn. Forbo is wel echt _O_ (vriendin van me werkt er >:) , eens polsen of er personeelskorting mogelijk is).
Het is geen linoleum, maar ik heb novilon in een van mijn vorige woningen gehad en was daar erg over te spreken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:45:48 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is geen linoleum, maar ik heb novilon in een van mijn vorige woningen gehad en was daar erg over te spreken.
Supergoeie tip ^O^ . Ik vind het ook supermooi! Past helemaal in ons straatje, zoiets.
Resistance is futile.
pi_192882791
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Supergoeie tip ^O^ . Ik vind het ook supermooi! Past helemaal in ons straatje, zoiets.
Ik zoek even een foto met een baby erbij, daar ben je vast ontvankelijk voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 22:53:50 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192882927
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zoek even een foto met een baby erbij, daar ben je vast ontvankelijk voor.
Haha, koop maar vast aandelen :D
Resistance is futile.
pi_192882996
quote:
6s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, koop maar vast aandelen :D
Had ik dat maar met die handige inzetkast gedaan. :+

Plaatje gevonden. Geen baby meer. De vloer had een soort diepe goudkleur. Een weldenkend mens zou zo'n vloer nooit nemen, maar we vonden 'em meteen prachtig. Het is dat deze kleur uit het assortiment was verdwenen toen we naar onze nieuwbouwwoning gingen verhuizen, anders hadden we 'em misschien weer genomen.



Belangrijkste nadelen: je ziet afdrukken van zware meubels in de vloer, de ondervloer mag geen oneffenheden hebben omdat je alles erin ziet, de banen zijn 2 of 4 meter breed en bij bredere ruimtes krijg je naden.

Belangrijkste voordelen: superpraktisch, sterk, mooi, goedkoop (ook het leggen), gaat met vloerverwarming samen, werkt dempend en is niet zo hard als de gietvloer die we nu hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 april 2020 @ 23:33:35 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192883560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Had ik dat maar met die handige inzetkast gedaan. :+

Plaatje gevonden. Geen baby meer. De vloer had een soort diepe goudkleur. Een weldenkend mens zou zo'n vloer nooit nemen, maar we vonden 'em meteen prachtig. Het is dat deze kleur uit het assortiment was verdwenen toen we naar onze nieuwbouwwoning gingen verhuizen, anders hadden we 'em misschien weer genomen.

[ afbeelding ]

Belangrijkste nadelen: je ziet afdrukken van zware meubels in de vloer, de ondervloer mag geen oneffenheden hebben omdat je alles erin ziet, de banen zijn 2 of 4 meter breed en bij bredere ruimtes krijg je naden.

Belangrijkste voordelen: superpraktisch, sterk, mooi, goedkoop (ook het leggen), gaat met vloerverwarming samen, werkt dempend en is niet zo hard als de gietvloer die we nu hebben.
Oh ja, je inzetkast _O_

Mooie kleur! En die naden zijn bij ons wel te voorkomen.
Resistance is futile.
pi_192883591
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh ja, je inzetkast _O_

Mooie kleur! En die naden zijn bij ons wel te voorkomen.
Bij ons appartement waren ze ook te voorkomen; we hadden alleen naden in de deurposten. Ik vond het heel netjes.

Van alle vloeren die ik heb gehad, was dit de meest praktische.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192884793
Gefeliciteerd 🥳
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:01:28 #240
80382 manny
30 is best veel
pi_192885533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Belangrijkste nadelen: je ziet afdrukken van zware meubels in de vloer, de ondervloer mag geen oneffenheden hebben omdat je alles erin ziet, de banen zijn 2 of 4 meter breed en bij bredere ruimtes krijg je naden.

Belangrijkste voordelen: superpraktisch, sterk, mooi, goedkoop (ook het leggen), gaat met vloerverwarming samen, werkt dempend en is niet zo hard als de gietvloer die we nu hebben.
Sowieso een beetje een onderschatte keuze, misschien door dat goedkope "zeil" dat ze bij de kwantum enzo verkopen. Dat mensen niet weten dat er ook goede alternatieven zijn.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:10:29 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192885609
Ik zit aan zoiets te denken qua vloer als we de keuken hier ooit gaan vervangen. Nu boerenplavuizen, poreus. Dus twee minuten na schrobbeurt lijkt de vloer alweer megaranzig en ben daar wel beetje klaar mee.

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, en je zwangerschap ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:57:42 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192885964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 04:50 schreef FranticDJ het volgende:
Gefeliciteerd 🥳
Dankjewel! *O*
Resistance is futile.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:59:02 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192885973
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:01 schreef manny het volgende:

[..]

Sowieso een beetje een onderschatte keuze, misschien door dat goedkope "zeil" dat ze bij de kwantum enzo verkopen. Dat mensen niet weten dat er ook goede alternatieven zijn.
Haha klopt, mensen denken al snel dat het er goedkoop uitziet. Met een zeil van 5 euro per m2 is dat ook zo, natuurlijk ;)
Resistance is futile.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:01:08 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192885999
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:10 schreef Molo het volgende:
Ik zit aan zoiets te denken qua vloer als we de keuken hier ooit gaan vervangen. Nu boerenplavuizen, poreus. Dus twee minuten na schrobbeurt lijkt de vloer alweer megaranzig en ben daar wel beetje klaar mee.

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, en je zwangerschap ^O^
Boeren plavuizen zijn wel leuk als je de woning er voor hebt (zou hier echt niet staan), maar praktisch is anders ;) .

En dankjewel! *O*
Resistance is futile.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:03:36 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192886018
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons appartement waren ze ook te voorkomen; we hadden alleen naden in de deurposten. Ik vond het heel netjes.

Van alle vloeren die ik heb gehad, was dit de meest praktische.
Maandag of dinsdag weten hoe de ondervloer eruit ziet, dat zal wel een bepalende factor zijn ook. Als we eerst moeten egaliseren, dan is dat een beperking op het budget.
Resistance is futile.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:07:22 #246
80382 manny
30 is best veel
pi_192886051
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha klopt, mensen denken al snel dat het er goedkoop uitziet. Met een zeil van 5 euro per m2 is dat ook zo, natuurlijk ;)
Als ik nog een keer ga verbouwen dan wil ik ook aan de vloerverwarming en dan ga ik zeker voor zo een soort vloer. Ik weet dat ik een paar jaar terug hier ook al eens ingedoken ben, en ik na een regenachtige zaterdag woest googlen en forums afstruinen en daarna het bezoeken van wat showrooms ik inderdaad ook belandde op.... Novilon.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192886135
Ik heb ook Novilon liggen in mijn inmiddels 13,5 jaar oude appartement (en dat Novilon dus net zo oud). Ben er nog steeds heel erg blij mee. Heb er geen ondervloer onder gelegd want voldeed aan de geluidsdemping, volgens mijn onderburen hoorden ze ook niets.
En het is erg makkelijk schoonmaken.
In de keuken wel kleine beschadigingen door een stuk gevallen bord of een scherp mes wat met de punt op de vloer terecht kwam.

Ik heb de vloer niet geëgaliseerd, maar na oplevering hebben mijn ouders en ik de ergste plekken vanuit de bouw weg staan steken voor een zo glad mogelijke vloer. Is niet overal gelukt (ook wegens tijdsgebrek) en her en der zie ik dat een klein beetje, maar door een klein gemêleerd effect in de betonlook van het novilon is het niet heel erg opvallend.

En wat Claudia zegt, je krijgt wel afdrukken van meubels. Bij zware dingen die een paar weken op een plek staan gaat de afdruk wel weer weg, maar na jaren niet.
pi_192886230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 08:01 schreef manny het volgende:

[..]

Sowieso een beetje een onderschatte keuze, misschien door dat goedkope "zeil" dat ze bij de kwantum enzo verkopen. Dat mensen niet weten dat er ook goede alternatieven zijn.
Ja, ik heb ook goedkoop zeil gehad en dat is veel minder stevig.

Ik vond het wel irritant aan novilon dat als je één minuscuul steentje op de ondervloer hebt liggen je dat meteen als een puntje ziet. Héél goed schoonmaken en egaliseren loont. De afdrukken van meubels vond ik geen enorm probleem. In mijn vorige woning hadden we een epoxyvloer en daar zagen we geen afdrukken in maar kleurverschillen. Zo is er altijd iets. De meest irritante beschadiging aan een vloer vind ik vochtschade en daar hebben gietvloeren en vloeren als linoleum en zeil geen last van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192888188
Ik heb ook jarenlang in een appartement gewoond waar novilon op de vloer lag. De ondervloer was daar mooi glad en strak dus dat scheelt inderdaad, en het was inderdaad een heel prettige vloer om op te 'leven'. In de zin dat alle viezigheid er zo vanaf is, je kunt je telefoon/computer erop laten kletteren en er gebeurt niks (in tegenstelling tot gepolijst beton, wij zijn al 2 telefoonschermen verder hier), en het zag er mooi en strak uit. Niet precies dezelfde kleur als Claudia maar wel vergelijkbaar warm en toch neutraal.

Afdrukken van zware meubels had ik daar ook maar uiteindelijk trekken ze toch wel weer tamelijk goed weg eigenlijk. Mijn zusje woont er nu, met nog steeds dezelfde vloer, en 'mijn' meubels zie je niet meer. Onze vloer lag niet verlijmd, nadeel daarvan was dat we door schuiven met zware meubels wel wat vervorming van het novilon kregen waardoor er een paar hobbels in kwamen. Voordeel was dan weer dat we bij een verhuizing een keer alle meubels eruit hadden en toen het novilon weer glad konden strijken en de stukjes waar het 'teveel' was konden afsnijden en nu ligt het weer netjes. Inderdaad, als je een schaar of mes laat vallen krijg je een puntje maar eigenlijk zie je daar in de praktijk vrij weinig van.

(edit) En inderdaad, geluid was ook prettig. Het klonk daar nooit hol en de onderburen hoorden ons nauwelijks lopen. Ook wel prettig als je pubers op de bovenverdieping hebt ;)
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:02 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192889524
Ik hoop echt zo op een mooie gladde betonvloer nu :+ .

De container komt woensdag :Y)
Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:01:02 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192904478
De beuk erin!

We hebben lijmresten gevonden maar al met al had het veel erger gekund! Er hebben nooit tegels gelegen in ieder geval ^O^ . Maar egaliseren zal wel nodig zijn. Six. denkt dat hij dit zelf kan. Ik denk ook dat hij dat wel kan, zolang de rest van de vloer ook zo onder het laminaat vandaan komt.

Van de koof in de hoek nemen we nog afscheid. Dat is al een loze leiding, afzuiging toilet begane grond zat daar op aangesloten. Ook hebben we de ontluchtingspijp gevonden, die lag netjes afgezaagd onder de vloer vlak voor de koof :+ . Nu snappen we ineens waarom we soms last hebben van stinkende putjes :') . Dus dat betekent dat we op het dak een pijpje hebben die er ook af kan, gat gaat dan dicht en samen met de installateur kijken we waar deze straks komt.

Links van de muur zit een dubbele wand met veel leidingwerk, dat zal ook een interessante zijn om weg te breken. Aan de andere kant zat ooit de CV en daar komt 'ie ook weer in de buurt te hangen. We zien in dit huis 50 jaar aan knutselwerk, niemand heeft de moeite genomen om alles weg te strippen. Dus ik ben zeer benieuwd :Y) .

Waar het muurtje rechts nu nog de hoek om gaat, zal deze straks rechtdoor getrokken worden. Op de hoek komt dan de nieuwe deur naar de slaapkamer te zitten.



En van het rookkanaal dat in deze kamer loopt, nemen we ook nog afscheid. De dakdoorvoer (gewoon stalen pijpje zit daarop) laten we dicht maken, en in de vloer dichten we het gat ook gelijk.



En de gipsplaten op de muur rechts gaan er dus ook af want daar komen de verwarmingsbuizen en elektra nog in. De verwarming gaat er ook uit.

Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:02:19 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192904496
We hebben hier trouwens een 15-jarige die erg blij wordt van dit gesloop :D . Ze ramt en sjouwt er lekker op los in ieder geval.
Resistance is futile.
pi_192904916
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:02 schreef Seven. het volgende:
We hebben hier trouwens een 15-jarige die erg blij wordt van dit gesloop :D . Ze ramt en sjouwt er lekker op los in ieder geval.
en jij? ben jij ook een beetje een ouwe sloopkogel?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:39:46 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192904928
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:38 schreef lighted het volgende:

[..]

en jij? ben jij ook een beetje een ouwe sloopkogel?
Wij zijn allemaal wel van het type sloopkogel :P .
Resistance is futile.
pi_192904932
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:02 schreef Seven. het volgende:
We hebben hier trouwens een 15-jarige die erg blij wordt van dit gesloop :D . Ze ramt en sjouwt er lekker op los in ieder geval.
Goed geregeld :D Kan jij mooi achterover zitten met een biertje. Weer lekker bezig met z'n allen ^O^

(en als vaste lurker hier: Gefeliciteerd nog!! )
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192904941
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wij zijn allemaal wel van het type sloopkogel :P .
en wat heb je dan aan?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:44:18 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192904984
Muurtje links inderdaad een paar leuke verrassingen :')

Zie hier, een geheime deur die tevoorschijn kwam achter de gipsplaten :')



Achter die deur vonden we een wirwar aan leidingwerk én een kerstkrans die dusdanig bruin en muf was dat die alleen maar van de eerste bewoner geweest kan zijn :+ .



Ijzeren bad zonder enige isolatie ^O^ . Zal nog wel wat opleveren bij de oud ijzerboer.

Resistance is futile.
pi_192905028
En nog een mooi stukje Seventies behang te zien!
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:47:12 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192905034
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:41 schreef lighted het volgende:

[..]

en wat heb je dan aan?
M'n adidasjes , shirtje met hoodie en zwangerschapsjeans van H&M :+
Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:53:31 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192905125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Goed geregeld :D Kan jij mooi achterover zitten met een biertje. Weer lekker bezig met z'n allen ^O^

(en als vaste lurker hier: Gefeliciteerd nog!! )
Thanks!

Radler 0.0 O+ . De container komt woensdagmorgen, dus dinsdagavond is ze er weer en dan gaat ze woensdag helpen met de container vol slepen. Verdient ze ook een leuk bedrag mee, zolang wij zelf maar niet 50x 2 trappen op en af moeten :D .
Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:54:30 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192905136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:47 schreef NedKelly het volgende:
En nog een mooi stukje Seventies behang te zien!
Zijn we op de begane grond ook nog tegengekomen. Wel solide spul, was er beneden niet af te krijgen :+
Resistance is futile.
pi_192905273
Je komt wat tegen met slopen zeg.
Ik zag dit huis op funda voorbij komen en dacht meteen aan jullie, bij dit huis is het ook zo goed gedaan qua indeling https://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis-41893143-bregwaard-140/. Ik hou van (verbouwde) drive-in woningen, maar het is vaak zo knullig gedaan met het gebruik van de begane grond.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:33:45 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192905547
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Je komt wat tegen met slopen zeg.
Ik zag dit huis op funda voorbij komen en dacht meteen aan jullie, bij dit huis is het ook zo goed gedaan qua indeling https://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis-41893143-bregwaard-140/. Ik hou van (verbouwde) drive-in woningen, maar het is vaak zo knullig gedaan met het gebruik van de begane grond.
Wat een zee aan ruimte! _O_

En klopt wat je zegt. 70% van de eigenaren gebruikt de oppervlakte die je tot je beschikking hebt echt niet optimaal. De garages lenen zich waanzinnig goed voor hoarders :+ maar niemand die er zijn auto in zet. In de praktijk zie je dat daar de was en alle zooi wordt opgeslagen. Wij hebben in ons rijtje van 10 welgeteld 1 gezin dat de garagedeur gebruikt voor de fietsen. Zo zonde want de huizen lenen zich echt voor bijna alle doeleinden.

Ik vind wat betreft praktisch gebruik, dat onze 'garage' echt bijzonder goed werkt. Dat is werken, wassen, opslag, administratie, drogen, straks playroom en we rijden er zó in met de kinderwagen. We zijn er zelden heel lang (ik werk weinig thuis momenteel), maar het is wel een fijne ruimte om te zijn. Komt ook omdat je toch contact hebt met de rest van het huis. Ik had vooraf niet kunnen voorspellen dat die keuze zo goed uit zou pakken.

Waar we trouwens wel spijt van hebben is dat we niet aan ventilatie gedacht hebben. In de winter is een luchtontvochtiger echt nodig, maar dat lossen we met de verbouwing van de zolder op.
Resistance is futile.
pi_192905732
De garage in onze drive-in woning is inderdaad een hoarders paleis geworden :P

Ik gok dat als de kinderen straks wat ouder zijn en een grotere kamer willen, we onze garage ook gedeeltelijk op gaan offeren. Dan maken we van de tuinkamer achter de garage een extra slaapkamer. En wordt de garage washok / speelkamer.
Ik kijk nu al niet uit naar die verbouwing :P
Ik zou overigens nooit meer anders willen dan een drive-in woning. Ideaal die garage inderdaad, zowel voor fietsen, de kinderwagen en gewoon als opslag.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 2 mei 2020 @ 13:54:57 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192906574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
De garage in onze drive-in woning is inderdaad een hoarders paleis geworden :P

Ik gok dat als de kinderen straks wat ouder zijn en een grotere kamer willen, we onze garage ook gedeeltelijk op gaan offeren. Dan maken we van de tuinkamer achter de garage een extra slaapkamer. En wordt de garage washok / speelkamer.
Ik kijk nu al niet uit naar die verbouwing :P
Ik zou overigens nooit meer anders willen dan een drive-in woning. Ideaal die garage inderdaad, zowel voor fietsen, de kinderwagen en gewoon als opslag.
Oh leuk! Heb je precies dezelfde woning?

Ik vind ook op de eerste verdieping wonen echt superleuk. Je zit lekker tussen de bomen in plaats van op straat.

Het scheelt dat wij een schuur hebben achterin de tuin. Over hoarderspaleizen gesproken: Six. zijn klusding is 'klus geklaard, alles van je af flikkeren' en 'wie wat bewaart, die heeft wat'. De schuur is van die 2 principes de optelsom :') dus ik kom er zo weinig mogelijk :P .

Als je een mooie tuin hebt en je maakt daar een slaapkamer, dan kan ik je van harte aanraden om een raam tot de vloer te doen. Er is echt niets dat mij meer plezier geeft dan een kopje koffie in bed en de plantjes zien groeien O+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:02:05 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192907450
De overloop was zo:



Toen ik weer binnenkwam na het was ophangen, kwam mij een spoor van stukjes gips tegemoet op beide trappen }:| . Maar OK, wel veel vooruitgang in 12 minuten!



Mooi hè, zo'n loos deurkozijn? Geen idee wie die er ooit ingezet heeft, vermoedelijk tegen geluidsoverlast.

De koof om de rookafvoer is ook afgebroken:



Dit is dan voor de verandering een stuk leidingwerk waar duidelijk goed over nagedacht is. Ziet er superstrak uit.
Resistance is futile.
pi_192908355
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh leuk! Heb je precies dezelfde woning?

Ik vind ook op de eerste verdieping wonen echt superleuk. Je zit lekker tussen de bomen in plaats van op straat.

Het scheelt dat wij een schuur hebben achterin de tuin. Over hoarderspaleizen gesproken: Six. zijn klusding is 'klus geklaard, alles van je af flikkeren' en 'wie wat bewaart, die heeft wat'. De schuur is van die 2 principes de optelsom :') dus ik kom er zo weinig mogelijk :P .

Als je een mooie tuin hebt en je maakt daar een slaapkamer, dan kan ik je van harte aanraden om een raam tot de vloer te doen. Er is echt niets dat mij meer plezier geeft dan een kopje koffie in bed en de plantjes zien groeien O+ .
https://www.funda.nl/koop(...)8-seringenstraat-20/

Een beetje dit idee, alleen wonen we iets verderop in de straat. Wij hebben het geluk dat de vorige bewoners alle kozijnen hebben vervangen voor kunststof. Helaas in de tuinkamer niet met glas tot op de grond.

Ik denk dat ik om precies die reden overigens geen extra schuur of opslag meer mag maken :+
We hebben nog wel een heel klein schuurtje onder het balkon, maar dat is meer voor de kussens van de loungeset. Ik heb nog de hoop dat ik die deze zomer om kan gaan bouwen tot buitenkeuken. Het is toch wel lekker om in de zomer iets van een buitenkeukentje te hebben om niet steeds naar boven hoeven tel open. (lees: ik heb een goede smoes nodig om m'n bbq's in te kunnen bouwen in een mooi meubel en wil meer kookruimte :P )
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:32:36 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192908650
Je tuinkamer heeft wel potentie, zo te zien! En dat verschijnsel doet zich in bijna elke drive in woning voor, de isolatie op de begane grond doet er niet toe :+
Resistance is futile.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:22:11 #269
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192911166
Wat hebben jullie alweer veel gedaan zeg, lekker bezig zo! ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_192911346
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:14 schreef potjecreme het volgende:
Niet lullig bedoelt maar wordt het niet tijd om eens meer aan vakmannen over te laten. 6 sloopt zijn lichaam. Straks komt er een baby en dan is het fijn dat jullie fit zijn. Wat ik bedoel is spaar je krachten. Je hebt het straks nodig.
Het lichaam van die is al gesloopt en wat stuk is gaat niet kapot. Ik doe nog wel wat maar niet meer zoveel en minder op een dag.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
pi_192911607
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:33 schreef Six. het volgende:

[..]

... wat stuk is gaat niet kapot.
Daar kun je je nog eens lelijk in vergissen.


Maar hulde voor al jullie werk en toekomstige plannen _O_ en ook gefeliciteerd nog beide ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 2 mei 2020 @ 19:54:42 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192911777
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:46 schreef Koral het volgende:

[..]

Daar kun je je nog eens lelijk in vergissen.


Maar hulde voor al jullie werk en toekomstige plannen _O_ en ook gefeliciteerd nog beide ^O^
Dankjewel :*
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:46:23 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192929743
Vondst van de dag: Six. heeft achter een ventilatierooster 2 geile blaadjes gevonden (begin jaren '90, gezien de kuifjes :+ ).
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:54:31 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929839
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:46 schreef Seven. het volgende:
Vondst van de dag: Six. heeft achter een ventilatierooster 2 geile blaadjes gevonden (begin jaren '90, gezien de kuifjes :+ ).
_O- _O_

Posten _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 mei 2020 @ 20:16:50 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192930155
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O*
Te laat (en foto's gemist), maar alsnog gefeliciteerd! :* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 20:17:17 #276
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192930158
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:46 schreef Seven. het volgende:
Vondst van de dag: Six. heeft achter een ventilatierooster 2 geile blaadjes gevonden (begin jaren '90, gezien de kuifjes :+ ).
Heeft ie wat te lezen komend half jaar :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 3 mei 2020 @ 20:22:26 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192930228
Carpetright heeft deze Novilon Bella vloeren op hun website staan voor 21.95 per m2, gratis gelegd _O_ . Er zijn nog meer mooie dessins hoor maar ik ben gek op een Hongaarse punt.



Morgen om 10:00 afspraak :+
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:25:11 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192930264
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:54 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O_

Posten _O_
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:17 schreef lipje het volgende:

[..]

Heeft ie wat te lezen komend half jaar :P
Schaamhaar was in die tijd ook nog erg in de mode. En van neptieten was ook geen sprake _O_ :D

Wat een tijden.
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:25:12 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192930265
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:22 schreef Seven. het volgende:
Carpetright heeft deze Novilon Bella vloeren op hun website staan voor 21.95 per m2, gratis gelegd _O_ . Er zijn nog meer mooie dessins hoor maar ik ben gek op een Hongaarse punt.



Morgen om 10:00 afspraak :+
Nice!! Hoop dat het deze wordt ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:25:30 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192930267
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Te laat (en foto's gemist), maar alsnog gefeliciteerd! :* *O*
Dankjewel :* *O*
Resistance is futile.
pi_192930295
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:17 schreef lipje het volgende:

[..]

Heeft ie wat te lezen komend half jaar :P
Ik ben er al doorheen. Allemaal met meer haar in het kruis dan ik op mijn hoofd heb. Niet mijn ding (kruis wel maar oerwoud niet)
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  zondag 3 mei 2020 @ 20:28:27 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192930313
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:25 schreef Seven. het volgende:

[..]


[..]

Schaamhaar was in die tijd ook nog erg in de mode. En van neptieten was ook geen sprake _O_ :D

Wat een tijden.
Heerlijk toch man :D

En mooie vloer dat!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 mei 2020 @ 20:29:26 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192930338
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:22 schreef Seven. het volgende:
Carpetright heeft deze Novilon Bella vloeren op hun website staan voor 21.95 per m2, gratis gelegd _O_ . Er zijn nog meer mooie dessins hoor maar ik ben gek op een Hongaarse punt.



Morgen om 10:00 afspraak :+
Is het echt Novilon?
En ik zou toch even naar een betere Forbo dealer gaan, 87,80 per strekkende meter (4 meter breed) klinkt helemaal niet als een bijzondere aanbieding, en de betere Forbo-dealer legt het waarschijnlijk wel mooier.

Wij hadden boven ook Novilon in ons oude huis, in 2013 laten leggen, in 2015 na de verbouwing van de zolder daar ook laten leggen en de nieuwe bewoonster appte van de week of ik zo wist welk nummer de Novilon op de slaapkamers was, dat wilde ze dan ook in de kamer laten leggen die wij als kleedkamer gebruikten :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 20:34:51 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192930443
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het echt Novilon?
En ik zou toch even naar een betere Forbo dealer gaan, 87,80 per strekkende meter (4 meter breed) klinkt helemaal niet als een bijzondere aanbieding, en de betere Forbo-dealer legt het waarschijnlijk wel mooier.

Wij hadden boven ook Novilon in ons oude huis, in 2013 laten leggen, in 2015 na de verbouwing van de zolder daar ook laten leggen en de nieuwe bewoonster appte van de week of ik zo wist welk nummer de Novilon op de slaapkamers was, dat wilde ze dan ook in de kamer laten leggen die wij als kleedkamer gebruikten :D
We gaan het zien morgen:

https://www.carpetright.nl/novilon-bella

Er staat bij merken 'Carpetright' maar ze zouden wel heel dom zijn om een exacte Novilon kopie met merknaam en alles op hun site te plempen.
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:37:12 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192930486
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Heerlijk toch man :D

Wat ik nou het mooiste vind is de vindplaats :D , zo een vent die enorm onder plak zat. Blaadjes zijn ook in Engeland gekocht :+ .
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:44:06 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192930618
Gaaf! Van die verrassingen. Ik ben hier helaas niets tegen gekomen, vind het altijd wel tof, van die ontdekkingen uit het verleden :D .
  zondag 3 mei 2020 @ 20:45:53 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192930657
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat ik nou het mooiste vind is de vindplaats :D , zo een vent die enorm onder plak zat. Blaadjes zijn ook in Engeland gekocht :+ .
Is hij dood gegaan in jullie huis? Of was hij ze gewoon vergeten? Echt briljant _O-

Wij zijn alleen hele oude kranten en oude Libelles tegengekomen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192931250
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:22 schreef Seven. het volgende:
Carpetright heeft deze Novilon Bella vloeren op hun website staan voor 21.95 per m2, gratis gelegd _O_ . Er zijn nog meer mooie dessins hoor maar ik ben gek op een Hongaarse punt.



Morgen om 10:00 afspraak :+
Ik had het Novilon toen bij een kleine lokale winkel die eigenlijk altijd gratis legt. Denk dat meerdere zaken dat hebben boven een bepaald aantal vierkante meters (in mijn huis ligt ca 75 m2).
  zondag 3 mei 2020 @ 21:33:39 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192931666
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

We gaan het zien morgen:

https://www.carpetright.nl/novilon-bella

Er staat bij merken 'Carpetright' maar ze zouden wel heel dom zijn om een exacte Novilon kopie met merknaam en alles op hun site te plempen.
Dat kan zijn, maar de kans is ook dat ze het niet netjes kunnen leggen.
Ik weet dat ik heel snel klaar was bij Carpetright toen ze me vertelden dat ze dat niet zo konden leggen als mijn Novilon ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 21:36:42 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192931722
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar de kans is ook dat ze het niet netjes kunnen leggen.
Ik weet dat ik heel snel klaar was bij Carpetright toen ze me vertelden dat ze dat niet zo konden leggen als mijn Novilon ligt.
Hoezo konden ze dat niet dan, met allerlei naden o.i.d.?
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 21:52:07 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192931960
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo konden ze dat niet dan, met allerlei naden o.i.d.?
Ja, ze moesten er iets overheen leggen, terwijl mikn Novilon gewoon zonder "drempeltjes" of aansluitgevallen keurig op elkaar aangesloten lag bij de deuren.
Ook netjes gelegd zodat de naad tussen 2 verschillende soorten precies onder de deur lag en je met een dichte deur niet zag dat er aan de andere kant een ander type lag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 21:53:28 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192931998
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ze moesten er iets overheen leggen, terwijl mikn Novilon gewoon zonder "drempeltjes" of aansluitgevallen keurig op elkaar aangesloten lag bij de deuren.
Ook netjes gelegd zodat de naad tussen 2 verschillende soorten precies onder de deur lag en je met een dichte deur niet zag dat er aan de andere kant een ander type lag.
^O^ gaan we morgen specifiek bespreken. Kan best zijn dat dit voor 21.95 per m2 niet te verwachten is ;) .
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 21:54:48 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192932014
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

^O^ gaan we morgen specifiek bespreken. Kan best zijn dat dit voor 21.95 per m2 niet te verwachten is ;) .
Nou, ik heb strekkende meter prijzen staan op de facturen die ik had, en die wijken niet heel erg af van die prijs zeg maar ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 21:58:15 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192932070
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, ik heb strekkende meter prijzen staan op de facturen die ik had, en die wijken niet heel erg af van die prijs zeg maar ;)
Ik hoop dat we rond zulke prijzen uitkomen. Met de 400 euro die we op die manier uitsparen, kunnen we 1 slaapkamer laten stucen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:08:13 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192932220
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik hoop dat we rond zulke prijzen uitkomen. Met de 400 euro die we op die manier uitsparen, kunnen we 1 slaapkamer laten stucen :+ .
Nou ja, het is gewoon zonde als je bijna de volle prijs betaalt en het vervolgens droevig gelegd wordt.

Persoonlijk zou ik ook bij een van deze een offerte opvragen:
https://www.forbo.com/flooring/nl-nl/thuis/waar-te-koop/pb6gam

Over het algemeen zijn de prijzen niet heel anders, maar de service wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 22:17:06 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192932374
https://www.forbo.com/flo(...)ucten/p7rdva#panel_5

Onderaan een linkje waar je waarschijnlijk wel wat mee kunt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2020 @ 22:30:51 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192932594
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:17 schreef Leandra het volgende:
https://www.forbo.com/flo(...)ucten/p7rdva#panel_5

Onderaan een linkje waar je waarschijnlijk wel wat mee kunt ;)
_O_
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:39:08 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192932724
Wat leggen betreft weet ik niet hoe carpetright het doet, maar onze leverancier van marmoleum had iets niet goed gedaan met de ondervloer en heeft op hun kosten dit opgelost en nieuwe marmoleum gelegd. Wij waren blij dat we iets meer (en dat scheelde niet heel veel) hadden betaald aan een plaatselijke leverancier ipv een internetaanbieder.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 4 mei 2020 @ 11:59:51 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192939297
Oeh!
Resistance is futile.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:00:06 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192939299
Deze is bijna vol!
Resistance is futile.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:00:30 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192939306
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')