Hoezo geloof je dat meteen en hoezo zijn ooggetuigen per definitie onbetrouwbaar? Dus alle rechtszaken waarin ooggetuigen aan bod komen zijn niet betrouwbaar?quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ooggetuigen zijn per definitie onbetrouwbaar.
Ik geloof meteen dat er geen constateerbare technische gebreken aan de stint zaten dus blijft de oorzaak idd onbekend.
Want die zien een auto tegen een boom botsen en weten daardoor de oorzaak?quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo geloof je dat meteen en hoezo zijn ooggetuigen per definitie onbetrouwbaar? Dus alle rechtszaken waarin ooggetuigen aan bod komen zijn niet betrouwbaar?
Oh waarom bouwt niet iedereen zelf eentje dan?quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:
Een Stint is geen geavanceerd apparaat met duizenden onderdelen
Dat is toch ook naar buiten gebracht? De duidelijke of onduidelijke oorzaak is waarschijnlijk niet meer te achterhalen...quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook als er geen duidelijke "oorzaken" zijn (te vinden) moet dit naar buiten gebracht worden. Hoe langer dat duurt hoe meer verdenkingen er richting de verantwoordelijke overheidsinstanties komen - normale reactie lijkt me
Het is dan ook al lang geen discussie meer:quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vermoeiende discussie is dit geworden zeg..
https://www.nemokennislin(...)-altijd-betrouwbaar/quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo geloof je dat meteen en hoezo zijn ooggetuigen per definitie onbetrouwbaar? Dus alle rechtszaken waarin ooggetuigen aan bod komen zijn niet betrouwbaar?
Conclusie: dus niet per definitie. Afhankelijk van een aantal factoren. Om dan alle getuigen maar over 1 kam te scherenquote:Op vrijdag 13 september 2019 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
https://www.nemokennislin(...)-altijd-betrouwbaar/
Jij scheert de Overheid toch ook over 1 kam door te beweren dat 'ze' iets te verbergen hebben in deze?quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Conclusie: dus niet per definitie. Afhankelijk van een aantal factoren. Om dan alle getuigen maar over 1 kam te scheren
Wij van WC eend verhaal dit.quote:Op vrijdag 13 september 2019 13:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Potjandorie in de openingspost.
"Hoe dat ongeluk heeft kunnen gebeuren is nog altijd onduidelijk, en die vraag wordt mogelijk ook niet meer beantwoord, denkt het Openbaar Ministerie"
De verdenkingen jegens overheden komen uit jou onderbuik.
Waarom lijkt je dat een alles behalve onmogelijke taak? Als je raampje van je auto niet werkt kan je achterlicht het nog wel doen en daarom kan de auto toch linksom sturen.. Dus welke conclusie moet je daaruit trekken? Enne wie is wc eend dan? Het OM, een andere overheid, of de fabrikant of de bestuurster?quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij van WC eend verhaal dit.
Kan prima onderzocht worden of het een technisch probleem was en zo ja, wat voor een. Er zijn namelijk een aantal defecten aan Stints bekend, dus het lijkt me alles behalve een onmogelijke taak.
Dat denk ik niet, dat weet ik. Heb zelf bij een paar Europese normcommissie gezeten (CEN) namens een Nederlands testhuis. Overheden en fabrikanten uit veel EU landen zaten daar ook bij.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja om het even te vereenvoudigen.. maargoed: jij denkt dat fabrikanten een inbreng hebben in de regels mbt typegoedkeur?
Leuk.. maar kom even met een bron.. dan ga ik namelijk direct aan het bouwen en de rdw vertellen welke regels en normen ze moeten hanteren.. Perfect nieuws ditquote:Op zaterdag 14 september 2019 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat weet ik. Heb zelf bij een paar Europese normcommissie gezeten (CEN) namens een Nederlands testhuis. Overheden en fabrikanten uit veel EU landen zaten daar ook bij.
Zoals wellicht bekend ontbeert het politici namelijk nogal aan vooruitkijken, technisch inzicht en oplossingsgericht denken dus is het goed dat dergelijke commissies er zijn. Deze commissies hebben overigens geen adviserende rol maar bepalen de normen.
Op het moment dat die elektrisch is mag het vermogen max 4kW zijn en met een verbrandingsmotor is de cilinderinhoud/ constructiesnelheid leidend, oftewel minder dan 50CC/ max 45km/h. Als jij de boel opvoert door of het vermogen van de electromotor te verhogen of er een 70CC op te zetten voldoe je dus niet meer aan de typegoedkeuring en ben je in overtreding.quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee die mag bij de rdw keuring rustig tot 5 kilometer te hard lopen.. en naar het aantal kw's word niet meer gekeken.. hij mag dus ook 10 kmh topsnelheid hebben bijv
Je haalt vermogen, aantal cc en topsnelheid door elkaar...quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat die elektrisch is mag het vermogen max 4kW zijn en met een verbrandingsmotor is de cilinderinhoud/ constructiesnelheid leidend, oftewel minder dan 50CC/ max 45km/h. Als jij de boel opvoert door of het vermogen van de electromotor te verhogen of er een 70CC op te zetten voldoe je dus niet meer aan de typegoedkeuring en ben je in overtreding.
Dit is dus ook bij de Stint gebeurt he, initieel had de Stint een typegoedkeuring (RDW) en daarna heeft de fabrikant gemeend om wat aanpassingen te doen zoals het plaatsen van een electromotor met meer vermogen, het weghalen van de noodstop en geen aanpassing aan de reminstallatie wat je zou verwachten bij meer vermogen. Derhalve vervalt de typegoedkeuring omdat hij niet meer aan de eerder gestelde eisen voldoet.
Ik haal niks door elkaar, je zou om te beginnen eens moeten gaan lezen aangezien ik het bij het genoemde vermogen over een electro bromfiets heb.quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Je haalt vermogen, aantal cc en topsnelheid door elkaar...
Vermogen boeit niet.. cc's en max snelheid is wat telt.. vroeger was het vermogen wel van belang..
quote:Bromfiets, snorfiets of motorfiets?
Indien het voertuig een door de constructie bepaalde maximumsnelheid heeft van ten hoogste 45 km/uur en een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4kW, dan wordt het voertuig volgens de bepalingen in Kaderverordening 168/2013 (v.h. Richtlijn 2002/24) voor de Wegenverkeerswet in Nederland beschouwd als een bromfiets.
Ja en?quote:Wat nu bij de stint speelt is dat na de aanvraag er andere regels gekomen zijn..
En 50cc is voor een brommer.. ik weet niet in welke cat. die stint valt maar een brommobiel heeft ook een paar honderd cc diesel motor, dus daar zijn andere eisen aan terwijl ie dezelfde max snelheid heeft als brommers
Dat was het punt ook helemaal niet he slimpie. Het gaat om de typegoedkeuring.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:08 schreef Zolderkamer het volgende:
Dus heeft een stint niets met een brommer te maken
Ja en?quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was het punt ook helemaal niet he slimpie. Het gaat om de typegoedkeuring.
Uitgeluld dus...quote:
Ik reageer gewoon op een post van iemand.. lastig he?quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uitgeluld dus...
Maar goed, de fabrikant heeft destijds eenzijdig de zaak aangepast derhalve klopte de typegoedkeuring dus niet meer.
En jij hebt vervolgens als oplossing om maar wat minder lucht in de banden te doen... Dan weten we weer precies waar je staat he. Jij vindt het allemaal maar een beetje onzin wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op een post van iemand.. lastig he?
Verder:
Zolang niet duidelijk is in welke categorie de typegoedkeur valt, heb ik geen idee welk vermogen een stint mag hebben.. dus kan ik ook niet oordelen of het klopt wat je zegt..
Wat er nu speelt is dat na de aanvraag de eisen zijn aangepast en daar kan niemand op anticiperen
Nee ik heb de oplossing om drie km/u verschil op te lossen..quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij hebt vervolgens als oplossing om maar wat minder lucht in de banden te doen... Dan weten we weer precies waar je staat he. Jij vindt het allemaal maar een beetje onzin wat er gebeurt.
Net zoals het verschil tussen 49.9 en 50cc nihil is toch? Met 50cc voldoe je niet aan de eis voor een bromfiets simpel zat. En of dat in de praktijk iets uitmaakt is verder niet van belang. Als je niet aan de eisen voldoet wordt het circus afgekeurd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee ik heb de oplossing om drie km/u verschil op te lossen..
Dat jij daar helemaal in paniek over raakt kan ik niet helpen.. het is drie km/u en dat is in de praktijk nihil.. er zal niets veranderen door die drie km/u en het is gewoon van belang dat je aan de eisen voldoet.. simpeler is het niet..
Ja en dus draag ik een oplossing aan die overeenkomt met de eisen...quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zoals het verschil tussen 49.9 en 50cc nihil is toch? Met 50cc voldoe je niet aan de eis voor een bromfiets simpel zat. En of dat in de praktijk iets uitmaakt is verder niet van belang. Als je niet aan de eisen voldoet wordt het circus afgekeurd.
En gelukkig trapt de RDW niet in dat soort gekunstel.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Ja en dus draag ik een oplossing aan die overeenkomt met de eisen...
Eehm.. jawel.. die vinden het geen punt als het ding maar binnen de eisen valt... Zijn ook gewoon monteurs en mensen..quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En gelukkig trapt de RDW niet in dat soort gekunstel.
Nou, dhr Stint is het allemaal niet gelukt...quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:43 schreef Zolderkamer het volgende:
Eehm.. jawel.. die vinden het geen punt als het ding maar binnen de eisen valt... Zijn ook gewoon monteurs en mensen..
Blijkbaar ben je nog nooit bij de rdw geweest.. Dat kan gewoon op de stoep.. en lucht kun je daar ook krijgen..
Trucjes? Eisen...quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, dhr Stint is het allemaal niet gelukt...![]()
Maar goed, misschien kun jij je die beste man ff appen dat jij het hele circus wel ff door de RDW keuring heen loodst met allerlei trucjes.
Zolderkamer weet precies hoe het werkt, Stintum niet... Oh wacht, zou Stintum dan toch een beetje aan het sjoemelen zijn geweest? Heeft Stintum de grenzen weer eens opgezocht, niet heel vergezocht gezien de eenzijdige aanpassingen die ze gedaan hebben, en hebben gedacht we komen hier wel mee weg? Terwijl je gvd weet dat je onder een vergrootglas ligt... Nee, zelfs dan gaan ze de grenzen opzoeken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 17:52 schreef Zolderkamer het volgende:
Trucjes? Eisen...
Het bijstellen van de snelheid is wat er moet gebeuren.. een inch kleinere wielen voldoen ook..
En de snelheidsregelaar bijstellen voldoet ook..
Zijn allemaal trucjes om aan de eisen te voldoen.. dat is goddomme gewoon hoe het werkt.. Het is niet dat je de moeilijkste weg moet kiezen.. dat staat nergens in de eisen die de rdw stelt..
Grenzen opzoeken?quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolderkamer weet precies hoe het werkt, Stintum niet... Oh wacht, zou Stintum dan toch een beetje aan het sjoemelen zijn geweest? Heeft Stintum de grenzen weer eens opgezocht, niet heel vergezocht gezien de eenzijdige aanpassingen die ze gedaan hebben, en hebben gedacht we komen hier wel mee weg? Terwijl je gvd weet dat je onder een vergrootglas ligt... Nee, zelfs dan gaan ze de grenzen opzoeken.
Oh nu wil je een bron?quote:Op zaterdag 14 september 2019 13:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Leuk.. maar kom even met een bron.. dan ga ik namelijk direct aan het bouwen en de rdw vertellen welke regels en normen ze moeten hanteren.. Perfect nieuws dit
Oh wat gek dat de initiele stint wel een max van 17km/h had dan... En oh, dat wordt nog steeds geeist maar nee, plosteling gaat dat ding 20km/h...quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Grenzen opzoeken?![]()
![]()
![]()
Nee ze moeten de snelheid halveren want anders zoeken ze de grens op he?
En oh wacht, de RDW wilde max 8 zitplaatsen maar toch gaan ze voor de tien...quote:Noorlander zorgt als industrieel ontwerper voor het technische aspect van dit alternatief, waarmee tien kinderen kunnen worden vervoerd met een snelheid van maximaal 17 kilometer per uur.
Kom nou vooral niet aan met allerlei "wir haben es nicht gewusst" kolder.quote:Zo heeft ook de nieuwe Stint tien zitplaatsen, terwijl er maximaal acht zijn toegestaan voor dit type voertuig.
4 kinderen overleden bij 1 ongeluk met een voertuig dat niet sneller gaat dan een fiets. Dat is met al die onveilige taxibusjes nog nooit gebeurd. Wiedes dat 'think of the children' er bij wordt gehaald.quote:Op vrijdag 13 september 2019 14:40 schreef Eix het volgende:
Met als klap op de vuurpijl de 'think of the children'-retoriek.
Lol.. als de eisen veranderd worden na de aanvraag.. dan hadden ze het kunnen weten ofzo?quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:22 schreef AchJa het volgende:
Kom nou vooral niet aan met allerlei "wir haben es nicht gewusst" kolder.
Nee je zegt dat je als bouwer de eisen van de rdw aan kunt passen.. dat kun je niet..quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh nu wil je een bron?
Schrijf je in bij cenelec, betaal contributie en vertel wat er moet veranderen!
De 17km/h stond al he.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Lol.. als de eisen veranderd worden na de aanvraag.. dan hadden ze het kunnen weten ofzo?
quote:
Een "puntje" waarvan jij dacht dat het minstens 34km/h was gezien je "halvering" opmerking... Maar goed ik ben toch wel benieuwd welke onzin jij blootgelegd hebt...quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Lul maar lekker verder.. je blaat onzin en als ik dat blootleg dan ga je terug naar 1 puntje.. over trucjes gesproken
Huh? Neem nog een biertje joh.. Of ga lekker naar ONZquote:Op zaterdag 14 september 2019 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een "puntje" waarvan jij dacht dat het minstens 34km/h was gezien je "halvering" opmerking... Maar goed ik ben toch wel benieuwd welke onzin jij blootgelegd hebt...
Die zien we nooit meer ..... te-rug.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:48 schreef Jor_Dii het volgende:
De nieuwe Stint mag niet de weg op!
https://www.omroepbrabant(...)p-afgekeurd-door-RDW
Aan alle kanten een beetje een loopje nemen met de regelgeving en denken dat ze er mee weg komen... Sommigen zijn echt stekeblind.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Huh? Neem nog een biertje joh.. Of ga lekker naar ONZ
Volgens mij betreft het ook een ongeval tussen langzaam verkeer en een voertuig dat sneller gaat dan 130 km/u, enkele honderden tonnen weegt en een remweg heeft van honderden meters. En komt een taxibus daar niet veel beter vanaf. Maar afijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
4 kinderen overleden bij 1 ongeluk met een voertuig dat niet sneller gaat dan een fiets. Dat is met al die onveilige taxibusjes nog nooit gebeurd. Wiedes dat 'think of the children' er bij wordt gehaald.
Het was geen taxibus, het was een stint. Ga jij maar op zoek naar een ongeluk met een taxibus met BSO-kinderen en een trein waarbij 4 kinderen zijn overleden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:35 schreef Eix het volgende:
En komt een taxibus daar niet veel beter vanaf.
Omdat dat gewoon de eis is, net zoals bij de "oude" stint. Je kunt daar natuurlijk iets van vinden maar dat is de baseline, simpel zat. En dan zorg je er als fabrikant maar voor dat je daaronder blijft bij de keuring en niet aankomen met een kar die "per ongeluk" 20km/h gaat...quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
waarom is 17 kmh goed en 20 te snel ?
Weet je ook waar ze dat aan meten ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon de eis is, net zoals bij de "oude" stint. Je kunt daar natuurlijk iets van vinden maar dat is de baseline, simpel zat. En dan zorg je er als fabrikant maar voor dat je daaronder blijft bij de keuring en niet aankomen met een kar die "per ongeluk" 20km/h gaat...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |