abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:03:57 #201
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188925418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ooggetuigen zijn per definitie onbetrouwbaar.

Ik geloof meteen dat er geen constateerbare technische gebreken aan de stint zaten dus blijft de oorzaak idd onbekend.
Hoezo geloof je dat meteen en hoezo zijn ooggetuigen per definitie onbetrouwbaar? Dus alle rechtszaken waarin ooggetuigen aan bod komen zijn niet betrouwbaar?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:04:44 #202
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188925426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hoezo geloof je dat meteen en hoezo zijn ooggetuigen per definitie onbetrouwbaar? Dus alle rechtszaken waarin ooggetuigen aan bod komen zijn niet betrouwbaar?
Want die zien een auto tegen een boom botsen en weten daardoor de oorzaak?
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:06:44 #203
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188925456
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:54 schreef matspontius het volgende:
Een Stint is geen geavanceerd apparaat met duizenden onderdelen
Oh waarom bouwt niet iedereen zelf eentje dan?
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:08:50 #204
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188925481
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ook als er geen duidelijke "oorzaken" zijn (te vinden) moet dit naar buiten gebracht worden. Hoe langer dat duurt hoe meer verdenkingen er richting de verantwoordelijke overheidsinstanties komen - normale reactie lijkt me
Dat is toch ook naar buiten gebracht? De duidelijke of onduidelijke oorzaak is waarschijnlijk niet meer te achterhalen...

Waarom verdenk je van alles?
pi_188925702
Wat een vermoeiende discussie is dit geworden zeg.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:40:47 #206
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188925811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een vermoeiende discussie is dit geworden zeg.. :{
Het is dan ook al lang geen discussie meer:
"Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus van mening veranderen tijdens een discussie en zich tevreden stellen met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. [...]" (bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Discussie )

Ik ben al een paar topics geleden afgehaakt. Juist omdat telkens dezelfde argumenten de revue passeren en dan niet met als doel een meningsvormende discussie te ondersteunen. Maar vooral geen millimeter willen toegeven aan een ander. Met als klap op de vuurpijl de 'think of the children'-retoriek.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_188925818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

https://www.nemokennislin(...)-altijd-betrouwbaar/
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:48:42 #208
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188925933
quote:
Conclusie: dus niet per definitie. Afhankelijk van een aantal factoren. Om dan alle getuigen maar over 1 kam te scheren :N
"Hoka Hey!"
pi_188926076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Conclusie: dus niet per definitie. Afhankelijk van een aantal factoren. Om dan alle getuigen maar over 1 kam te scheren :N
Jij scheert de Overheid toch ook over 1 kam door te beweren dat 'ze' iets te verbergen hebben in deze?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:59:15 #210
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188926110
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 14:48 schreef matspontius het volgende:
Conclusie:
Je ontwijkt werkelijk elke vraag en komt steeds weer met een andere onzin stelling
  vrijdag 13 september 2019 @ 16:21:32 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188927446
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Potjandorie in de openingspost.

"Hoe dat ongeluk heeft kunnen gebeuren is nog altijd onduidelijk, en die vraag wordt mogelijk ook niet meer beantwoord, denkt het Openbaar Ministerie"

De verdenkingen jegens overheden komen uit jou onderbuik. :D
Wij van WC eend verhaal dit.
Kan prima onderzocht worden of het een technisch probleem was en zo ja, wat voor een. Er zijn namelijk een aantal defecten aan Stints bekend, dus het onderzoeken lijkt me alles behalve een onmogelijke taak.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 13 september 2019 @ 16:23:41 #212
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188927484
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wij van WC eend verhaal dit.
Kan prima onderzocht worden of het een technisch probleem was en zo ja, wat voor een. Er zijn namelijk een aantal defecten aan Stints bekend, dus het lijkt me alles behalve een onmogelijke taak.
Waarom lijkt je dat een alles behalve onmogelijke taak? Als je raampje van je auto niet werkt kan je achterlicht het nog wel doen en daarom kan de auto toch linksom sturen.. Dus welke conclusie moet je daaruit trekken? Enne wie is wc eend dan? Het OM, een andere overheid, of de fabrikant of de bestuurster?
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:05:04 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188941224
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja om het even te vereenvoudigen.. maargoed: jij denkt dat fabrikanten een inbreng hebben in de regels mbt typegoedkeur?
Dat denk ik niet, dat weet ik. Heb zelf bij een paar Europese normcommissie gezeten (CEN) namens een Nederlands testhuis. Overheden en fabrikanten uit veel EU landen zaten daar ook bij.
Zoals wellicht bekend ontbeert het politici namelijk nogal aan vooruitkijken, technisch inzicht en oplossingsgericht denken dus is het goed dat dergelijke commissies er zijn. Deze commissies hebben overigens geen adviserende rol maar bepalen de normen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 14 september 2019 @ 13:34:16 #214
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188941596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat weet ik. Heb zelf bij een paar Europese normcommissie gezeten (CEN) namens een Nederlands testhuis. Overheden en fabrikanten uit veel EU landen zaten daar ook bij.
Zoals wellicht bekend ontbeert het politici namelijk nogal aan vooruitkijken, technisch inzicht en oplossingsgericht denken dus is het goed dat dergelijke commissies er zijn. Deze commissies hebben overigens geen adviserende rol maar bepalen de normen.
Leuk.. maar kom even met een bron.. dan ga ik namelijk direct aan het bouwen en de rdw vertellen welke regels en normen ze moeten hanteren.. Perfect nieuws dit ^O^
pi_188941934
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:26 schreef Zolderkamer het volgende:

Nee die mag bij de rdw keuring rustig tot 5 kilometer te hard lopen.. en naar het aantal kw's word niet meer gekeken.. hij mag dus ook 10 kmh topsnelheid hebben bijv
Op het moment dat die elektrisch is mag het vermogen max 4kW zijn en met een verbrandingsmotor is de cilinderinhoud/ constructiesnelheid leidend, oftewel minder dan 50CC/ max 45km/h. Als jij de boel opvoert door of het vermogen van de electromotor te verhogen of er een 70CC op te zetten voldoe je dus niet meer aan de typegoedkeuring en ben je in overtreding.

Dit is dus ook bij de Stint gebeurt he, initieel had de Stint een typegoedkeuring (RDW) en daarna heeft de fabrikant gemeend om wat aanpassingen te doen zoals het plaatsen van een electromotor met meer vermogen, het weghalen van de noodstop en geen aanpassing aan de reminstallatie wat je zou verwachten bij meer vermogen. Derhalve vervalt de typegoedkeuring omdat hij niet meer aan de eerder gestelde eisen voldoet.
  zaterdag 14 september 2019 @ 16:23:43 #216
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188943348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op het moment dat die elektrisch is mag het vermogen max 4kW zijn en met een verbrandingsmotor is de cilinderinhoud/ constructiesnelheid leidend, oftewel minder dan 50CC/ max 45km/h. Als jij de boel opvoert door of het vermogen van de electromotor te verhogen of er een 70CC op te zetten voldoe je dus niet meer aan de typegoedkeuring en ben je in overtreding.

Dit is dus ook bij de Stint gebeurt he, initieel had de Stint een typegoedkeuring (RDW) en daarna heeft de fabrikant gemeend om wat aanpassingen te doen zoals het plaatsen van een electromotor met meer vermogen, het weghalen van de noodstop en geen aanpassing aan de reminstallatie wat je zou verwachten bij meer vermogen. Derhalve vervalt de typegoedkeuring omdat hij niet meer aan de eerder gestelde eisen voldoet.
Je haalt vermogen, aantal cc en topsnelheid door elkaar...
Vermogen boeit niet.. cc's en max snelheid is wat telt.. vroeger was het vermogen wel van belang..

Wat nu bij de stint speelt is dat na de aanvraag er andere regels gekomen zijn..

En 50cc is voor een brommer.. ik weet niet in welke cat. die stint valt maar een brommobiel heeft ook een paar honderd cc diesel motor, dus daar zijn andere eisen aan terwijl ie dezelfde max snelheid heeft als brommers
pi_188943785
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:23 schreef Zolderkamer het volgende:

Je haalt vermogen, aantal cc en topsnelheid door elkaar...
Vermogen boeit niet.. cc's en max snelheid is wat telt.. vroeger was het vermogen wel van belang..
Ik haal niks door elkaar, je zou om te beginnen eens moeten gaan lezen aangezien ik het bij het genoemde vermogen over een electro bromfiets heb.
quote:
Bromfiets, snorfiets of motorfiets?

Indien het voertuig een door de constructie bepaalde maximumsnelheid heeft van ten hoogste 45 km/uur en een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4kW, dan wordt het voertuig volgens de bepalingen in Kaderverordening 168/2013 (v.h. Richtlijn 2002/24) voor de Wegenverkeerswet in Nederland beschouwd als een bromfiets.
quote:
Wat nu bij de stint speelt is dat na de aanvraag er andere regels gekomen zijn..

En 50cc is voor een brommer.. ik weet niet in welke cat. die stint valt maar een brommobiel heeft ook een paar honderd cc diesel motor, dus daar zijn andere eisen aan terwijl ie dezelfde max snelheid heeft als brommers
Ja en?
  zaterdag 14 september 2019 @ 17:08:32 #218
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188943861
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:59 schreef AchJa het volgende:

Ja en?
Dus heeft een stint niets met een brommer te maken
  zaterdag 14 september 2019 @ 17:15:14 #220
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188943956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was het punt ook helemaal niet he slimpie. Het gaat om de typegoedkeuring.
Ja en?
  zaterdag 14 september 2019 @ 17:21:53 #222
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188944056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uitgeluld dus...

Maar goed, de fabrikant heeft destijds eenzijdig de zaak aangepast derhalve klopte de typegoedkeuring dus niet meer.
Ik reageer gewoon op een post van iemand.. lastig he?

Verder:
Zolang niet duidelijk is in welke categorie de typegoedkeur valt, heb ik geen idee welk vermogen een stint mag hebben.. dus kan ik ook niet oordelen of het klopt wat je zegt..

Wat er nu speelt is dat na de aanvraag de eisen zijn aangepast en daar kan niemand op anticiperen
pi_188944117
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon op een post van iemand.. lastig he?

Verder:
Zolang niet duidelijk is in welke categorie de typegoedkeur valt, heb ik geen idee welk vermogen een stint mag hebben.. dus kan ik ook niet oordelen of het klopt wat je zegt..

Wat er nu speelt is dat na de aanvraag de eisen zijn aangepast en daar kan niemand op anticiperen
En jij hebt vervolgens als oplossing om maar wat minder lucht in de banden te doen... Dan weten we weer precies waar je staat he. Jij vindt het allemaal maar een beetje onzin wat er gebeurt.
  zaterdag 14 september 2019 @ 17:31:59 #224
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188944205
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

En jij hebt vervolgens als oplossing om maar wat minder lucht in de banden te doen... Dan weten we weer precies waar je staat he. Jij vindt het allemaal maar een beetje onzin wat er gebeurt.
Nee ik heb de oplossing om drie km/u verschil op te lossen..

Dat jij daar helemaal in paniek over raakt kan ik niet helpen.. het is drie km/u en dat is in de praktijk nihil.. er zal niets veranderen door die drie km/u en het is gewoon van belang dat je aan de eisen voldoet.. simpeler is het niet..
pi_188944273
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:31 schreef Zolderkamer het volgende:

Nee ik heb de oplossing om drie km/u verschil op te lossen..

Dat jij daar helemaal in paniek over raakt kan ik niet helpen.. het is drie km/u en dat is in de praktijk nihil.. er zal niets veranderen door die drie km/u en het is gewoon van belang dat je aan de eisen voldoet.. simpeler is het niet..
Net zoals het verschil tussen 49.9 en 50cc nihil is toch? Met 50cc voldoe je niet aan de eis voor een bromfiets simpel zat. En of dat in de praktijk iets uitmaakt is verder niet van belang. Als je niet aan de eisen voldoet wordt het circus afgekeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')