abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2019 @ 18:27:30 #226
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190480493
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 18:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Is wat mij betreft genoeg bewijs voor, die man heeft dood in die speeltuin gelegen nadat er 5 man op hebben gezeten. Niks met pijlers van het rechtsysteem te maken verder.

Of is voor eigen rechter spelen opeens oke?
Niemand antwoord wat ze dan hadden moeten doen. Hadden ze hem moeten laten gaan? Als je ziet dat iemand een kind misbruikt dan bel je de politie. En als de dader in kwestie daar niet op wilt wachten en zich uit de voeten maakt dan zou jij daarin meteen schikken en zeggen 'ok ga maar?'

Wat hadden ze moeten doen dan?
  maandag 16 december 2019 @ 18:29:55 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190480527
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 18:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Is wat mij betreft genoeg bewijs voor, die man heeft dood in die speeltuin gelegen nadat er 5 man op hebben gezeten. Niks met pijlers van het rechtsysteem te maken verder.

Of is voor eigen rechter spelen opeens oke?
Eigen rechter spelen is nooit oké, maar dat betekent niet dat opzet in een dergelijk geval altijd bewezen kan worden.

Iemand met gepast geweld aan- of tegenhouden is trouwens wel oké.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190480627
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 17:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zelfde idee:
Vader overlijdt na val van trap: zoon veroordeeld voor mishandeling

'Al met al vindt de rechtbank een celstraf van 1 jaar op zijn plaats. Dat deze straf zo uitzonderlijk hoog uitvalt voor een mishandeling ligt met name aan de zeer ernstige gevolgen daarvan.' (Dat houdt dus in dat er daar ook iemand dood is)

Aan de ene kant heb je een rechtbank die 5 man laat gaan en aan de andere kant een soortgelijk geval (ook een 'ongeluk') en dan is het opeens wel 1 jaar.

In dit geval zou het zelfs zwaarder mogen wegen want het is weldegelijk eigen rechter spelen, komt ook naar voren hoe het in die buurt ging in apps en bij voorbaat mensen al wegzetten als pedofiel als iemand daar niet bekend was in de buurt.
Iemand een duw geven, terwijl hij op de trap staat en iemand vasthouden, die op de grond ligt zijn verschillende dingen.

Het eerste heeft de intentie om pijn te doen. Het tweede slecht voorkomen, dat iemand ontsnapt.

Is niet hetzelfde.
.
  maandag 16 december 2019 @ 18:47:21 #229
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190480810
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 18:27 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Niemand antwoord wat ze dan hadden moeten doen. Hadden ze hem moeten laten gaan? Als je ziet dat iemand een kind misbruikt dan bel je de politie. En als de dader in kwestie daar niet op wilt wachten en zich uit de voeten maakt dan zou jij daarin meteen schikken en zeggen 'ok ga maar?'

Wat hadden ze moeten doen dan?
Als je de afweging maakt op op een dusdanige manier te reageren vind ik dat je je gewoon bewust moet zijn van de mogelijke gevolgen en ook de straf die daar mogelijk bij hoort moet accepteren en anders inderdaad helemaal niks doen.

En natuurlijk achteraf is het makkelijk lullen, maar toen was niet eens bekend of hij überhaupt iets gedaan had. Verder kon hij zich niet verstaanbaar maken want hij was doof, in de buurt werd elke man die daar toevallig rondliep zelfs aangemerkt als pedo.

Dan vind ik met 5 man zoiets doen buitensporig en hoort daar gezien zijn dood gepaste straf bij.

quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 18:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Iemand een duw geven, terwijl hij op de trap staat en iemand vasthouden, die op de grond ligt zijn verschillende dingen.

Het eerste heeft de intentie om pijn te doen. Het tweede slecht voorkomen, dat iemand ontsnapt.

Is niet hetzelfde.
Het ging mij vooral tussen de actie (duwen/op iemand zitten) en de uitkomst daarvan (dood als gevolg) en dat er voor beide wel/geen intentie kon zijn.
pi_190480840
De uitkomst is irrelevant. Gaat puur om de handeling zelf.
.
  maandag 16 december 2019 @ 18:59:45 #231
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190481001
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 18:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als je de afweging maakt op op een dusdanige manier te reageren vind ik dat je je gewoon bewust moet zijn van de mogelijke gevolgen en ook de straf die daar mogelijk bij hoort moet accepteren en anders inderdaad helemaal niks doen.

En natuurlijk achteraf is het makkelijk lullen, maar toen was niet eens bekend of hij überhaupt iets gedaan had. Verder kon hij zich niet verstaanbaar maken want hij was doof, in de buurt werd elke man die daar toevallig rondliep zelfs aangemerkt als pedo.

Dan vind ik met 5 man zoiets doen buitensporig en hoort daar gezien zijn dood gepaste straf bij.
[..]

Het ging mij vooral tussen de actie (duwen/op iemand zitten) en de uitkomst daarvan (dood als gevolg) en dat er voor beide wel/geen intentie kon zijn.
Blijkbaar hadden die mannen alle reden hem aan te houden want hij bleek het misbruik gewoon gefilmd te hebben met zijn mobiel. En doof of niet dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Sterker nog, als hij al een tijdje doof was dan wist hij ook wel hoe je met mensen moet communiceren maar dit heeft nergens iets mee te maken.

Als ik je laat schrikken met een klein grapje en je hart begeeft en je gaat dood houd je dan ook zo vast aan het feit dat je door mijn handelen gedood bent en moet ik dan ook hangen voor moord of dood door schuld?

Je blijft maar vasthouden aan het feit dat hij dood is je vergeet compleet dat voor een rechtzaak en schuldbewezing het gaat om het handelen en het blijkt nergens uit dat ze te ver gegaan zijn.

Je bent onredelijk en een drammer.
  maandag 16 december 2019 @ 19:25:57 #232
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190481493
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 18:59 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Blijkbaar hadden die mannen alle reden hem aan te houden want hij bleek het misbruik gewoon gefilmd te hebben met zijn mobiel. En doof of niet dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Sterker nog, als hij al een tijdje doof was dan wist hij ook wel hoe je met mensen moet communiceren maar dit heeft nergens iets mee te maken.

Als ik je laat schrikken met een klein grapje en je hart begeeft en je gaat dood houd je dan ook zo vast aan het feit dat je door mijn handelen gedood bent en moet ik dan ook hangen voor moord of dood door schuld?

Je blijft maar vasthouden aan het feit dat hij dood is je vergeet compleet dat voor een rechtzaak en schuldbewezing het gaat om het handelen en het blijkt nergens uit dat ze te ver gegaan zijn.

Je bent onredelijk en een drammer.
Dat was dus helemaal niet bekend, wat er destijds bekend was dat is ze dat 'dachten' en toen diegene weg wou is het uit de hand gelopen. Dat doofstom zijn heeft er weldegelijk aan bijgedragen want zo'n iemand kan dus niet praten/communiceren.

En ja, als zoiets gebeurd vind ik ook dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, hoe klein je aandeel ook is.

Kan je het onredelijk en drammen noemen, nergens zeg ik dat je het met mij eens moet zijn.
  maandag 16 december 2019 @ 19:31:35 #233
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190481609
Er was destijds helemaal niks bekend over t zogenaamde zedendelict. Er is ook nooit iets over bekend geworden. Dat komt op mij heel vreemd over. Volgens de politie heeft de man iets gefilmd. Dat iets noemen ze een zedendelict. Met één hand je foon vasthouden en met de andere hand een kind aanranden lijkt me niet te doen. Dus wat dan ? Het kind gefilmd terwijl het de broek omlaag had of zo ?
Waarom die geheimzinnigheid hierover ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 december 2019 @ 19:40:25 #234
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190481841
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 19:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat was dus helemaal niet bekend, wat er destijds bekend was dat is ze dat 'dachten' en toen diegene weg wou is het uit de hand gelopen. Dat doofstom zijn heeft er weldegelijk aan bijgedragen want zo'n iemand kan dus niet praten/communiceren.

En ja, als zoiets gebeurd vind ik ook dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, hoe klein je aandeel ook is.

Kan je het onredelijk en drammen noemen, nergens zeg ik dat je het met mij eens moet zijn.
Dat was wel lang en breed bekend sterker nog het feit dat ze hem betrapte was de hele aanleiding van dit incident. En als hij doof was en dat al een geruime tijd gezien zijn leeftijd dan wist hij onderhand wel hoe je met mensen moet communiceren en dat je niet moet weglopen wanneer je betrapt bent op kindermisbruik. Eigenlijk wel erg dat je zijn handicap nu gaat gebruiken om zijn daad te vergoelijken.

En nu ben ik klaar met je want je hebt een enorme plaat voor je kop.
  maandag 16 december 2019 @ 19:42:10 #235
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190481878
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef deedeetee het volgende:
Er was destijds helemaal niks bekend over t zogenaamde zedendelict. Er is ook nooit iets over bekend geworden. Dat komt op mij heel vreemd over. Volgens de politie heeft de man iets gefilmd. Dat iets noemen ze een zedendelict. Met één hand je foon vasthouden en met de andere hand een kind aanranden lijkt me niet te doen. Dus wat dan ? Het kind gefilmd terwijl het de broek omlaag had of zo ?
Waarom die geheimzinnigheid hierover ?
Hoe fucking ingewikkeld is het? Man filmd een kind op onzedelijke wijze, dat bewijs hebben ze want dat stond gewoon op zijn mobiel. Boeien of hij dr reet of kut filmde dat vind jij blijkbaar als enige interessant hier.
pi_190481936
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

Iemand met gepast geweld aan- of tegenhouden is trouwens wel oké.
Met 5 man op iemand gaan zitten vind ik wel wat overdreven. Met vijven kan je toch ook wel op een minder rigoureuze manier iemand tegenhouden tot de politie komt?

Maar goed, ik was er niet bij, en misschien was ie wel uit de kluiten gewassen beresterk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 16 december 2019 @ 19:49:04 #237
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190481993
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Dat was wel lang en breed bekend sterker nog het feit dat ze hem betrapte was de hele aanleiding van dit incident. En als hij doof was en dat al een geruime tijd gezien zijn leeftijd dan wist hij onderhand wel hoe je met mensen moet communiceren en dat je niet moet weglopen wanneer je betrapt bent op kindermisbruik. Eigenlijk wel erg dat je zijn handicap nu gaat gebruiken om zijn daad te vergoelijken.

En nu ben ik klaar met je want je hebt een enorme plaat voor je kop.
Wat lul je nou man, niemand vergoelijkt zijn daad, dus leg mij geen woorden in de mond.

Ga je verder eens inlezen vanaf topic 1 in plaats van zulke onzin neerzetten die incorrect is en dan janken dat je uitgepraat bent.
  maandag 16 december 2019 @ 19:50:50 #238
78780 deedeetee
pi_190482033
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:42 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Hoe fucking ingewikkeld is het? Man filmd een kind op onzedelijke wijze, dat bewijs hebben ze want dat stond gewoon op zijn mobiel. Boeien of hij dr reet of kut filmde dat vind jij blijkbaar als enige interessant hier.
Wat ik interessant vind is dat men het feit dat plaats heeft gevonden niet wil benoemen. Onzedelijk is een heel rekbaar begrip. En wat de een onzedelijk vind dat kan de ander geen probleem vinden. Het is mij gewoon te vaag.
We hebben het hier over een klein meisje dus probeer je grove taalgebruik eens wat in bedwang te houden.
  maandag 16 december 2019 @ 19:55:58 #239
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190482131
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

.. Onzedelijk is een heel rekbaar begrip. En wat de een onzedelijk vind dat kan de ander geen probleem vinden. ..
Kijk hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Ik zal mijn conclusie niet uitspreken want daar kreeg ik eerder een ban voor.
  maandag 16 december 2019 @ 19:58:40 #240
78780 deedeetee
pi_190482191
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 19:55 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Kijk hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Ik zal mijn conclusie niet uitspreken want daar kreeg ik eerder een ban voor.
LOL je kunt er helemaal geen conclusie uittrekken daarvoor heb je onvoldoende feiten namelijk. Maar die heb jij blijkbaar ook niet echt nodig.
  maandag 16 december 2019 @ 20:10:51 #241
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_190482568
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 16:26 schreef T-zooi het volgende:
Niet te geloven stelletje complot denkers hier. Nu blijkt dat de man inderdaad het kind misbruikte en dit gewoon op zijn telefoon gefilmd heeft. Hij wilde zich uit de voeten maken toen de mensen ter plaats va het incident kwamen en die wilden hem over brengen aan de politie. Hier zijn jullie ook op tegen, jullie hadden hen gewoon laten gaan.

Nu blijkt ook dat de mannen geen verwijtbaar gedrag is aan te rekenen. En nog moeten en zullen ze hangen voor moord, doodslag, dood door schuld. Jullie zijn ziek.
Niet iedereen neemt zomaar klakkeloos aan wat in de media wordt gezegd of door de politie wordt verteld.

Het is lang niet altijd de waarheid namelijk.

Wel lief dat je zo goedgelovig bent.
  maandag 16 december 2019 @ 20:18:52 #242
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190482763
Zo de beste mannen waren volgens de rechter niet verkeerd bezig? :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 16 december 2019 @ 20:20:06 #243
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190482786
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:10 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Niet iedereen neemt zomaar klakkeloos aan wat in de media wordt gezegd of door de politie wordt verteld.

Het is lang niet altijd de waarheid namelijk.

Wel lief dat je zo goedgelovig bent.
Het is gewoon een complot tot in de hoogste kringen om die ene rare, dove vent in Assen in de val te laten lopen en vervolgens het hele rechtsysteem om te kopen en te verdraaien zodat die 5 burgers en dat kleine kind die deze geheime moord voor de AIVD hebben gepleegd ermee weg te laten komen.

Ahuh, ik ben goedgelovig.
  maandag 16 december 2019 @ 20:23:11 #244
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190482860
Het zou heeeeeeel wat mensen in dit topic sieren als ze zouden zeggen: "ik zat fout en heb die mannen voor van alles uitgemaakt dat was dom".
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_190482885
Wat verder nergens word vermeld is dat een van de 5 mannen een agent buiten dienst was die hem in nekklem in bedwang heeft gehouden.

Klopt dit?
  maandag 16 december 2019 @ 20:25:46 #246
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_190482918
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:20 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Het is gewoon een complot tot in de hoogste kringen om die ene rare, dove vent in Assen in de val te laten lopen en vervolgens het hele rechtsysteem om te kopen en te verdraaien zodat die 5 burgers en dat kleine kind die deze geheime moord voor de AIVD hebben gepleegd ermee weg te laten komen.

Ahuh, ik ben goedgelovig.
Ik reageer niet perse op dit incident. Alleen op wat jij zegt.

Jouw conclusie is, de politie zegt het dus het is zo.
  maandag 16 december 2019 @ 20:27:03 #247
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190482948
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 20:24 schreef IriYe het volgende:
Wat verder nergens word vermeld is dat een van de 5 mannen een agent buiten dienst was die hem in nekklem in bedwang heeft gehouden.

Klopt dit?
Heb ik verder nergens voorbij zien komen maar dat zou wel een verklaring zijn waarom er dus geen straf komt.
pi_190482970
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 19:55 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik zal mijn conclusie niet uitspreken want daar kreeg ik eerder een ban voor.
En terecht. Het feit dat iemand kritisch is over de non-communicatie van justitie betekent nog niet dat die persoon een bepaalde seksuele voorkeur heeft.

Ook ik vind het tenenkrommend dat het zedenfeit niet benoemd wordt maar de man wel op grond van vage mediaberichten op voorhand gestigmatiseerd wordt. En geweld gelegitimeerd.

Vertel dan het hele verhaal, wat meestal 2 kanten heeft. Maar nee hoor, dat gebeurt dan weer niet. Een heerlijke voedingsbodem voor allerlei speculaties. Waar jij dan weer rare conclusies aan verbindt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 16 december 2019 @ 20:28:12 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190482977
quote:
16s.gif Op maandag 16 december 2019 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Het zou heeeeeeel wat mensen in dit topic sieren als ze zouden zeggen: "ik zat fout en heb die mannen voor van alles uitgemaakt dat was dom".
De meesten hielden een slag om de arm en hingen niet meteen juichend de vlag uit omdat er iemand dood was gegaan...
  maandag 16 december 2019 @ 20:31:31 #250
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190483047
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:50 schreef deedeetee het volgende:

Onzedelijk is een heel rekbaar begrip.

Nee, niet echt. En al helemaal niet als het een 4-jarig meisje betreft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')