Dan zijn ze gewoon incompetent en moeten ze ander werk gaan zoeken daar. Die man loopt niet meer rond namelijk.quote:Op maandag 16 december 2019 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En precies dat heeft de rechtbank dus niet vast kunnen stellen.
Welke rechtbank ?quote:Op maandag 16 december 2019 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En precies dat heeft de rechtbank dus niet vast kunnen stellen.
Geeft niet, versprekingquote:
Er moet en zal iemand hangen. Wat hadden ze dan moeten doen, de man laten gaan als hij zegt geen zin te hebben om te wachten op de politie?quote:Op maandag 16 december 2019 17:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als die 5 man niks hadden gedaan had diegene nog geleefd. Zo simpel is het gewoon.
Wat mij betreft is het gewoon dood door schuld/nalatigheid.
Heeft niks met in bochten wringen te maken maar met het feit dat voor eigen rechter spelen gewoon hard afgestraft mag worden.
Zelfde idee:quote:Op maandag 16 december 2019 17:50 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Er moet en zal iemand hangen. Wat hadden ze dan moeten doen, de man laten gaan als hij zegt geen zin te hebben om te wachten op de politie?
Dan houd je hem tegen, als hij dan komt te overlijden zonder dat je iets geks gedaan hebt behalve hem in bedwang te houden hoef je niet door het slijk gehaald te worden als verdachte van moord en doodslag.
Bij een ongeluk sterven ook mensen dan hoeven er niet meteen mensen vervolgd te worden. Daar heet het een ongeluk voor. En dan nog komen met eigen rechter spelen. Hebben ze de man doodgeslagen of gestoken en gekeeld? Nee enkel vastgehouden, er zijn geen sporen van geweld.
Het is (dus) geen soortgelijk geval.quote:Op maandag 16 december 2019 17:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zelfde idee:
Vader overlijdt na val van trap: zoon veroordeeld voor mishandeling
'Al met al vindt de rechtbank een celstraf van 1 jaar op zijn plaats. Dat deze straf zo uitzonderlijk hoog uitvalt voor een mishandeling ligt met name aan de zeer ernstige gevolgen daarvan.'
Aan de ene kant heb je een rechtbank die 5 man laat gaan en aan de andere kant een soortgelijk geval (ook een 'ongeluk') en dan is het opeens wel 1 jaar.
en waar je had omleggen bedoelde je vasthouden.quote:Op maandag 16 december 2019 16:08 schreef JeMoeder het volgende:
Goed om te weten dat je bij een eventueel valse verdenking als burger de verdachte straffeloos mag omleggen.
Goed precedent dit
Dat zijn het wel, beide zijn namelijk dood door schuld.quote:Op maandag 16 december 2019 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is (dus) geen soortgelijk geval.
In dat trapgooi-geval is dat bewezen, en in deze situatie dus niet.quote:Op maandag 16 december 2019 18:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zijn het wel, beide zijn namelijk dood door schuld.
Je kunt het blijven herhalen, maar een van de pijlers van ons rechtssysteem is (gelukkig) dat je alleen veroordeeld kan worden voor iets waarvan bewezen kan worden dat je het ook gedaan hebt, en dat vindt het OM in het geval van de speeltuin dus niet mogelijk.quote:Beide gevallen hebben namelijk een dode opgeleverd, of dat dan opzettelijk of een ongeluk was is de vraag (en daar zijn rechtzaken en strafmaten voor) maar je kan met 100% zekerheid stellen dat als die invloeden er niet waren dat beide mannen gewoon nog rondliepen.
Dat zal de viespeuk dan wel vaker gedaan hebben. Wij krijgen dat natuurlijk nooit te weten, maar als hij een first time offender was geweest had heel D66 al op haar achterste poten gestaan. Dan was het allemaal onzin uit de dikke duim geweest.quote:Op maandag 16 december 2019 16:25 schreef IriYe het volgende:
- Uit onderzoek van de telefoon van de 32-jarige hovenier bleek dat hij het zedendelict zelf had gefilmd.
Is wat mij betreft genoeg bewijs voor, die man heeft dood in die speeltuin gelegen nadat er 5 man op hebben gezeten. Niks met pijlers van het rechtsysteem te maken verder.quote:Op maandag 16 december 2019 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dat trapgooi-geval is dat bewezen, en in deze situatie dus niet.
[..]
Je kunt het blijven herhalen, maar een van de pijlers van ons rechtssysteem is (gelukkig) dat je alleen veroordeeld kan worden voor iets waarvan bewezen kan worden dat je het ook gedaan hebt, en dat vindt het OM in het geval van de speeltuin dus niet mogelijk.
Beweert het OM dat deze mannen niets te verwijten valt? Nee (ik trouwens ook niet), maar wel dat niet te bewijzen valt dat ze wél schuldig zijn.
Nee dat bedoelde ik niet, jammer voor je.quote:Op maandag 16 december 2019 17:58 schreef manny het volgende:
[..]
en waar je had omleggen bedoelde je vasthouden.
stop de klok.
Moet je de aanrander van je dochter vriendelijk vragen zijn hand uit je dochters broekje te halen?quote:Op maandag 16 december 2019 18:17 schreef S95Sedan het volgende:
Of is voor eigen rechter spelen opeens oke?
Anders hou je gewoon je mond over dingen die je niet begrijpt.quote:Op maandag 16 december 2019 18:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zijn het wel, beide zijn namelijk dood door schuld.
Niemand antwoord wat ze dan hadden moeten doen. Hadden ze hem moeten laten gaan? Als je ziet dat iemand een kind misbruikt dan bel je de politie. En als de dader in kwestie daar niet op wilt wachten en zich uit de voeten maakt dan zou jij daarin meteen schikken en zeggen 'ok ga maar?'quote:Op maandag 16 december 2019 18:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is wat mij betreft genoeg bewijs voor, die man heeft dood in die speeltuin gelegen nadat er 5 man op hebben gezeten. Niks met pijlers van het rechtsysteem te maken verder.
Eigen rechter spelen is nooit oké, maar dat betekent niet dat opzet in een dergelijk geval altijd bewezen kan worden.quote:Op maandag 16 december 2019 18:17 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is wat mij betreft genoeg bewijs voor, die man heeft dood in die speeltuin gelegen nadat er 5 man op hebben gezeten. Niks met pijlers van het rechtsysteem te maken verder.
Iemand een duw geven, terwijl hij op de trap staat en iemand vasthouden, die op de grond ligt zijn verschillende dingen.quote:Op maandag 16 december 2019 17:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zelfde idee:
Vader overlijdt na val van trap: zoon veroordeeld voor mishandeling
'Al met al vindt de rechtbank een celstraf van 1 jaar op zijn plaats. Dat deze straf zo uitzonderlijk hoog uitvalt voor een mishandeling ligt met name aan de zeer ernstige gevolgen daarvan.' (Dat houdt dus in dat er daar ook iemand dood is)
Aan de ene kant heb je een rechtbank die 5 man laat gaan en aan de andere kant een soortgelijk geval (ook een 'ongeluk') en dan is het opeens wel 1 jaar.
In dit geval zou het zelfs zwaarder mogen wegen want het is weldegelijk eigen rechter spelen, komt ook naar voren hoe het in die buurt ging in apps en bij voorbaat mensen al wegzetten als pedofiel als iemand daar niet bekend was in de buurt.
Als je de afweging maakt op op een dusdanige manier te reageren vind ik dat je je gewoon bewust moet zijn van de mogelijke gevolgen en ook de straf die daar mogelijk bij hoort moet accepteren en anders inderdaad helemaal niks doen.quote:Op maandag 16 december 2019 18:27 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Niemand antwoord wat ze dan hadden moeten doen. Hadden ze hem moeten laten gaan? Als je ziet dat iemand een kind misbruikt dan bel je de politie. En als de dader in kwestie daar niet op wilt wachten en zich uit de voeten maakt dan zou jij daarin meteen schikken en zeggen 'ok ga maar?'
Wat hadden ze moeten doen dan?
Het ging mij vooral tussen de actie (duwen/op iemand zitten) en de uitkomst daarvan (dood als gevolg) en dat er voor beide wel/geen intentie kon zijn.quote:Op maandag 16 december 2019 18:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Iemand een duw geven, terwijl hij op de trap staat en iemand vasthouden, die op de grond ligt zijn verschillende dingen.
Het eerste heeft de intentie om pijn te doen. Het tweede slecht voorkomen, dat iemand ontsnapt.
Is niet hetzelfde.
Blijkbaar hadden die mannen alle reden hem aan te houden want hij bleek het misbruik gewoon gefilmd te hebben met zijn mobiel. En doof of niet dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Sterker nog, als hij al een tijdje doof was dan wist hij ook wel hoe je met mensen moet communiceren maar dit heeft nergens iets mee te maken.quote:Op maandag 16 december 2019 18:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als je de afweging maakt op op een dusdanige manier te reageren vind ik dat je je gewoon bewust moet zijn van de mogelijke gevolgen en ook de straf die daar mogelijk bij hoort moet accepteren en anders inderdaad helemaal niks doen.
En natuurlijk achteraf is het makkelijk lullen, maar toen was niet eens bekend of hij überhaupt iets gedaan had. Verder kon hij zich niet verstaanbaar maken want hij was doof, in de buurt werd elke man die daar toevallig rondliep zelfs aangemerkt als pedo.
Dan vind ik met 5 man zoiets doen buitensporig en hoort daar gezien zijn dood gepaste straf bij.
[..]
Het ging mij vooral tussen de actie (duwen/op iemand zitten) en de uitkomst daarvan (dood als gevolg) en dat er voor beide wel/geen intentie kon zijn.
Dat was dus helemaal niet bekend, wat er destijds bekend was dat is ze dat 'dachten' en toen diegene weg wou is het uit de hand gelopen. Dat doofstom zijn heeft er weldegelijk aan bijgedragen want zo'n iemand kan dus niet praten/communiceren.quote:Op maandag 16 december 2019 18:59 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden die mannen alle reden hem aan te houden want hij bleek het misbruik gewoon gefilmd te hebben met zijn mobiel. En doof of niet dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Sterker nog, als hij al een tijdje doof was dan wist hij ook wel hoe je met mensen moet communiceren maar dit heeft nergens iets mee te maken.
Als ik je laat schrikken met een klein grapje en je hart begeeft en je gaat dood houd je dan ook zo vast aan het feit dat je door mijn handelen gedood bent en moet ik dan ook hangen voor moord of dood door schuld?
Je blijft maar vasthouden aan het feit dat hij dood is je vergeet compleet dat voor een rechtzaak en schuldbewezing het gaat om het handelen en het blijkt nergens uit dat ze te ver gegaan zijn.
Je bent onredelijk en een drammer.
Dat was wel lang en breed bekend sterker nog het feit dat ze hem betrapte was de hele aanleiding van dit incident. En als hij doof was en dat al een geruime tijd gezien zijn leeftijd dan wist hij onderhand wel hoe je met mensen moet communiceren en dat je niet moet weglopen wanneer je betrapt bent op kindermisbruik. Eigenlijk wel erg dat je zijn handicap nu gaat gebruiken om zijn daad te vergoelijken.quote:Op maandag 16 december 2019 19:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat was dus helemaal niet bekend, wat er destijds bekend was dat is ze dat 'dachten' en toen diegene weg wou is het uit de hand gelopen. Dat doofstom zijn heeft er weldegelijk aan bijgedragen want zo'n iemand kan dus niet praten/communiceren.
En ja, als zoiets gebeurd vind ik ook dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, hoe klein je aandeel ook is.
Kan je het onredelijk en drammen noemen, nergens zeg ik dat je het met mij eens moet zijn.
Hoe fucking ingewikkeld is het? Man filmd een kind op onzedelijke wijze, dat bewijs hebben ze want dat stond gewoon op zijn mobiel. Boeien of hij dr reet of kut filmde dat vind jij blijkbaar als enige interessant hier.quote:Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef deedeetee het volgende:
Er was destijds helemaal niks bekend over t zogenaamde zedendelict. Er is ook nooit iets over bekend geworden. Dat komt op mij heel vreemd over. Volgens de politie heeft de man iets gefilmd. Dat iets noemen ze een zedendelict. Met één hand je foon vasthouden en met de andere hand een kind aanranden lijkt me niet te doen. Dus wat dan ? Het kind gefilmd terwijl het de broek omlaag had of zo ?
Waarom die geheimzinnigheid hierover ?
Met 5 man op iemand gaan zitten vind ik wel wat overdreven. Met vijven kan je toch ook wel op een minder rigoureuze manier iemand tegenhouden tot de politie komt?quote:Op maandag 16 december 2019 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
Iemand met gepast geweld aan- of tegenhouden is trouwens wel oké.
Wat lul je nou man, niemand vergoelijkt zijn daad, dus leg mij geen woorden in de mond.quote:Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Dat was wel lang en breed bekend sterker nog het feit dat ze hem betrapte was de hele aanleiding van dit incident. En als hij doof was en dat al een geruime tijd gezien zijn leeftijd dan wist hij onderhand wel hoe je met mensen moet communiceren en dat je niet moet weglopen wanneer je betrapt bent op kindermisbruik. Eigenlijk wel erg dat je zijn handicap nu gaat gebruiken om zijn daad te vergoelijken.
En nu ben ik klaar met je want je hebt een enorme plaat voor je kop.
Wat ik interessant vind is dat men het feit dat plaats heeft gevonden niet wil benoemen. Onzedelijk is een heel rekbaar begrip. En wat de een onzedelijk vind dat kan de ander geen probleem vinden. Het is mij gewoon te vaag.quote:Op maandag 16 december 2019 19:42 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Hoe fucking ingewikkeld is het? Man filmd een kind op onzedelijke wijze, dat bewijs hebben ze want dat stond gewoon op zijn mobiel. Boeien of hij dr reet of kut filmde dat vind jij blijkbaar als enige interessant hier.
Kijk hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Ik zal mijn conclusie niet uitspreken want daar kreeg ik eerder een ban voor.quote:Op maandag 16 december 2019 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
.. Onzedelijk is een heel rekbaar begrip. En wat de een onzedelijk vind dat kan de ander geen probleem vinden. ..
LOL je kunt er helemaal geen conclusie uittrekken daarvoor heb je onvoldoende feiten namelijk. Maar die heb jij blijkbaar ook niet echt nodig.quote:Op maandag 16 december 2019 19:55 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Kijk hier komt eindelijk de aap uit de mouw. Ik zal mijn conclusie niet uitspreken want daar kreeg ik eerder een ban voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |