abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188709513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mooi he, dat de onveiligste stad van Nederland de veiligste (grote) stad van Europa en nummer drie van de wereld is! Dat betekent niets anders dan dat Nederland gewoon een erg veilig land is.

He, wat gek! Dat is ook echt zo. 3.3 moorden per miljoen inwoners tegenover 7.7 in Zwitserland en maar liefst bijna 30 in de VS. En al jaren zo ongeveer stabiel.
Dat de onveiligste stad van NL het goed doet in dat lijstje betekent dat de steden in het lijstje het nog slechter doen.
pi_188710399
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ze hebben 60 steden in totaal bekeken, daar zit alleen Amsterdam tussen in NL.
Dan slaat de TT dus eigenlijk helemaal nergens op.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188710524
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een internationaal onderzoek dat zich uitsluitend richt op wereldsteden. Begrijpelijk dus dat Eindhoven, Alkmaar en Harderwijk niet worden meegenomen.
Vergeleken met de meeste wereldsteden valt Amsterdam amper een wereldstad te noemen (qua inwoneraantal).
(We zijn natuurlijk wel grotendeels veilig vanwege onze dijken/waterbeheer.)

Ik ben in China trouwens geen enkele stad tegengekomen waar ik straatcriminaliteit zoals in Amsterdam ook maar in de verste verte zou verwachten.
En dat waren vrijwel uitsluitend steden vele malen groter dan A'dam.

Erg beperkt onderzoek, en de TT niet rechtvaardigend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 30-08-2019 17:57:40 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188711211
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:23 schreef Tanatos het volgende:

Dan slaat de TT dus eigenlijk helemaal nergens op.
Juist

TT is ontleed aan een inleiding van een AT5-artikel
Die inleiding beschrijft het rapport verkeerd.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:32 schreef AT 5 het volgende:
'Amsterdam wederom veiligste stad van Europa'
Amsterdam is de veiligste stad van Europa, afgaand op de Safe City Index 2019 van het Britse magazine The Economist. Bovendien is Amsterdam volgens de index de op drie na veiligste stad ter wereld.
pi_188711292
Hoe kun je Amsterdam nou bijv. met Parijs vergelijken? Met de buiten buurten erbij telt Parijs zo'n 10 miljoen mensen. Amsterdam heeft maar 800k inwoners.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:22:42 #156
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188712364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Honderdduizenden moslims wonen in Nederland. Veel zijn hier geboren. Ze hebben een bestaan opgebouwd in Nederland en gaan niet meer weg.
Vooruit, ze mogen blijven
Neergeslagen agent loopt hersenschudding op door klap van deelnemer trouwstoet
pi_188719501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:40 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dan zou Amsterdam dus genoemd moeten worden: De op 3 na veiligste stad-van-enige-omvang van de wereld.

Maar het blijkt dus te zijn:
De op 3 na veiligste stad-van-een-door-ons-bepaald-lijstje-van-60.
Amsterdam zit volgens mij niet eens bij de 160 grootste steden ter wereld, laat staan 60 grootste steden.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:11:01 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188721055
Fijn te weten....... ik zie er alleen niet veel van.... tenzij men bedoeld dat onveiligheid vooral datgene is wat je niet verwacht.... en in Amsterdam kun je alles verwachten en is daarmee veilig.

Zie ook topic Amsterdam kraakt onder misdaad
Toegegeven dat veiligheid een relatief gegeven is... voor slachtoffers ligt dat gevoel anders dan voor daders en ondernemers.

Maar goed in snap het charme offensief om meer toeristen de (rand)stad in te lokken....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188721106
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Onzin meting, alle steden in Nederland zijn veiliger dan Amsterdam.
Dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:22:47 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188721181
Al die provinciaaltjes die misschien 3x met tante Truus naar 'De Grote Stad' zijn geweest, maar ondertussen wel lekker op internet afgeven op Amsterdam.

Typisch weer :') .
Huilen dan.
pi_189013089
Wat een veilige stad is het toch. _O_
  woensdag 18 september 2019 @ 22:06:42 #162
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189013133
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Al die provinciaaltjes die misschien 3x met tante Truus naar 'De Grote Stad' zijn geweest, maar ondertussen wel lekker op internet afgeven op Amsterdam.

Als de media dan ook eens ophoudt van al dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken hebben we een deal.
pi_189013135
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:22 schreef Isdatzo het volgende:

Al die Amsterdammers die doen alsof het universum om hen draait en iedereen buiten Amsterdam een onwetende boer is. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189013173
Twee aanslagen maar vandaag, niets aan de hand :|W
pi_189013299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als de media dan ook eens ophoudt van al dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken hebben we een deal.
Daarom hek eromheen! En betreden op eigen risico!
pi_189013318
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Al die Amsterdammers die doen alsof het universum om hen draait en iedereen buiten Amsterdam een onwetende boer is. :')
Die ontzettende boeren mogen wel zorgen dat de Amsterdammers volgende week niet verzuipen in hun eigen afval.
pi_189013350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:09 schreef Klepper272 het volgende:
Twee aanslagen maar vandaag, niets aan de hand :|W
Geen aanslagen maar "incidenten" volgens Halsema
pi_189014148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja vanavond een afspraak in Amsterdam. En met dit weer is het toch fijn je kogelvrije vest thuis te kunnen laten.
Ik zou mijn kogelwerend vest gewoon aanhouden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189014177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geen aanslagen maar "incidenten" volgens Halsema
is er de afgelopen 6 kwartiertjes iemand doodgeschoten? Nee, dussss

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189014344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

is er de afgelopen 6 kwartiertjes iemand doodgeschoten? Nee, dussss

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.parool.nl/ams(...)utm_campaign=stdc_hp
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189014405
quote:
Twee liquidaties dus binnen 14 uur, ik zeg: kijk die lijst maar even na....
pi_189018542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:40 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dan zou Amsterdam dus genoemd moeten worden: De op 3 na veiligste stad-van-enige-omvang van de wereld.

Maar het blijkt dus te zijn:
De op 3 na veiligste stad-van-een-door-ons-bepaald-lijstje-van-60.
Juist :(
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_189031413
De gemeente Amsterdam werkt keihard aan hun grootste problemen:

quote:
Worstje wordt dieetwens op borrels gemeente
Tijdens borrels, recepties, vergaderlunches en andere bijeenkomsten van de gemeente worden er straks in eerste instantie alleen vegetarische hapjes aangeboden. Dat besloot een meerderheid van de gemeenteraad vanmiddag.
Het gaat om een idee van de Partij voor de Dieren. Alleen bezoekers die dieetwensen doorgeven kunnen een maaltijd met vlees, vis of zuivel krijgen, de rest niet.
https://www.at5.nl/artike(...)-op-borrels-gemeente
Ondertussen in Rotterdam:

quote:
OM Rotterdam geeft 750 euro voor tips vuurwapenbezit
Justitie in Rotterdam gaat tipgevers 750 euro geven voor aanwijzingen over vuurwapenbezit. Daarnaast mogen agenten voortaan persoonsgericht gaan fouilleren.
De gemeente, het Openbaar Ministerie en de politie maakten donderdag onorthodoxe maatregelen bekend om het vuurwapengeweld in de stad aan te pakken. In de eerste helft van het jaar waren er in de Rotterdam al 72 schietpartijen, evenveel als in heel vorig jaar.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-tips-vuurwapenbezit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 september 2019 @ 10:43:29 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189095558
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 13:07 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik ben vorig jaar zowel in Tokio, Osaka, Singapore en Amsterdam geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik in van die vier steden alleen in Amsterdam me minder veilig voelde. Vooral het risico dat je het slachtoffer van een zakkenroller wordt is daar toch best groot en heb ik daar bewuster opgelet terwijl in die andere drie ik me echt nergens zorgen over maakte en in duistere achteraf straatjes waar we kwamen, mijn vrouw en ik ons volkomen veilig voelde. Het was juist de mogelijkheid om maar door die steden rond te slenteren zonder je zorgen te maken waar je terecht komt wat ons o.a. zo aansprak. Heb ook het idee dat er een enorm verschil zit tussen 3.Singapore en 4.Amsterdam en tussen de Japanse steden en Amsterdam helemaal.
In Tokyo en Osaka kun je waarschijnlijk je telefoon verliezen in de trein en hem de volgende dag terugvinden bij gevonden voorwerpen. in Amsterdam (en de rest van Nederland) kun je fluiten naar je eigendom. Maar dat is meer de Nederlander eigen.

In Singapore was het meer veilig omdat de straffen zo hoog zijn en de controle groot (overal camera's) en ligt het minder aan de mentaliteit van de mensen.

Er is me trouwens nog nooit iets overkomen in Amsterdam, maar de keren dat ik er was, wist ik wel welke tijdstippen en buurten te mijden en droeg ik nooit dure voorwerpen openlijk in het zicht. Je gaat je eraan aanpassen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')