Dat de onveiligste stad van NL het goed doet in dat lijstje betekent dat de steden in het lijstje het nog slechter doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi he, dat de onveiligste stad van Nederland de veiligste (grote) stad van Europa en nummer drie van de wereld is! Dat betekent niets anders dan dat Nederland gewoon een erg veilig land is.
He, wat gek! Dat is ook echt zo. 3.3 moorden per miljoen inwoners tegenover 7.7 in Zwitserland en maar liefst bijna 30 in de VS. En al jaren zo ongeveer stabiel.
Dan slaat de TT dus eigenlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 60 steden in totaal bekeken, daar zit alleen Amsterdam tussen in NL.
Vergeleken met de meeste wereldsteden valt Amsterdam amper een wereldstad te noemen (qua inwoneraantal).quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een internationaal onderzoek dat zich uitsluitend richt op wereldsteden. Begrijpelijk dus dat Eindhoven, Alkmaar en Harderwijk niet worden meegenomen.
Juistquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:23 schreef Tanatos het volgende:
Dan slaat de TT dus eigenlijk helemaal nergens op.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:32 schreef AT 5 het volgende:
'Amsterdam wederom veiligste stad van Europa'
Amsterdam is de veiligste stad van Europa, afgaand op de Safe City Index 2019 van het Britse magazine The Economist. Bovendien is Amsterdam volgens de index de op drie na veiligste stad ter wereld.
Vooruit, ze mogen blijvenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Honderdduizenden moslims wonen in Nederland. Veel zijn hier geboren. Ze hebben een bestaan opgebouwd in Nederland en gaan niet meer weg.
Amsterdam zit volgens mij niet eens bij de 160 grootste steden ter wereld, laat staan 60 grootste steden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dan zou Amsterdam dus genoemd moeten worden: De op 3 na veiligste stad-van-enige-omvang van de wereld.
Maar het blijkt dus te zijn:
De op 3 na veiligste stad-van-een-door-ons-bepaald-lijstje-van-60.
Dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Onzin meting, alle steden in Nederland zijn veiliger dan Amsterdam.
Als de media dan ook eens ophoudt van al dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken hebben we een deal.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Al die provinciaaltjes die misschien 3x met tante Truus naar 'De Grote Stad' zijn geweest, maar ondertussen wel lekker op internet afgeven op Amsterdam.
Typisch weer.
Al die Amsterdammers die doen alsof het universum om hen draait en iedereen buiten Amsterdam een onwetende boer is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Al die provinciaaltjes die misschien 3x met tante Truus naar 'De Grote Stad' zijn geweest, maar ondertussen wel lekker op internet afgeven op Amsterdam.
Typisch weer.
Daarom hek eromheen! En betreden op eigen risico!quote:Op woensdag 18 september 2019 22:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als de media dan ook eens ophoudt van al dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken hebben we een deal.
Die ontzettende boeren mogen wel zorgen dat de Amsterdammers volgende week niet verzuipen in hun eigen afval.quote:Op woensdag 18 september 2019 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al die Amsterdammers die doen alsof het universum om hen draait en iedereen buiten Amsterdam een onwetende boer is.
Geen aanslagen maar "incidenten" volgens Halsemaquote:Op woensdag 18 september 2019 22:09 schreef Klepper272 het volgende:
Twee aanslagen maar vandaag, niets aan de hand
Ik zou mijn kogelwerend vest gewoon aanhouden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja vanavond een afspraak in Amsterdam. En met dit weer is het toch fijn je kogelvrije vest thuis te kunnen laten.
is er de afgelopen 6 kwartiertjes iemand doodgeschoten? Nee, dussssquote:Op woensdag 18 september 2019 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen aanslagen maar "incidenten" volgens Halsema
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
quote:Op woensdag 18 september 2019 22:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
is er de afgelopen 6 kwartiertjes iemand doodgeschoten? Nee, dusssshttps://www.parool.nl/ams(...)utm_campaign=stdc_hpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas echt crisis als het bier op is.
Twee liquidaties dus binnen 14 uur, ik zeg: kijk die lijst maar even na....quote:Op woensdag 18 september 2019 22:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)utm_campaign=stdc_hp
Juistquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dan zou Amsterdam dus genoemd moeten worden: De op 3 na veiligste stad-van-enige-omvang van de wereld.
Maar het blijkt dus te zijn:
De op 3 na veiligste stad-van-een-door-ons-bepaald-lijstje-van-60.
Ondertussen in Rotterdam:quote:Worstje wordt dieetwens op borrels gemeente
Tijdens borrels, recepties, vergaderlunches en andere bijeenkomsten van de gemeente worden er straks in eerste instantie alleen vegetarische hapjes aangeboden. Dat besloot een meerderheid van de gemeenteraad vanmiddag.
Het gaat om een idee van de Partij voor de Dieren. Alleen bezoekers die dieetwensen doorgeven kunnen een maaltijd met vlees, vis of zuivel krijgen, de rest niet.
https://www.at5.nl/artike(...)-op-borrels-gemeente
quote:OM Rotterdam geeft 750 euro voor tips vuurwapenbezit
Justitie in Rotterdam gaat tipgevers 750 euro geven voor aanwijzingen over vuurwapenbezit. Daarnaast mogen agenten voortaan persoonsgericht gaan fouilleren.
De gemeente, het Openbaar Ministerie en de politie maakten donderdag onorthodoxe maatregelen bekend om het vuurwapengeweld in de stad aan te pakken. In de eerste helft van het jaar waren er in de Rotterdam al 72 schietpartijen, evenveel als in heel vorig jaar.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-tips-vuurwapenbezit
In Tokyo en Osaka kun je waarschijnlijk je telefoon verliezen in de trein en hem de volgende dag terugvinden bij gevonden voorwerpen. in Amsterdam (en de rest van Nederland) kun je fluiten naar je eigendom. Maar dat is meer de Nederlander eigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:07 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik ben vorig jaar zowel in Tokio, Osaka, Singapore en Amsterdam geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik in van die vier steden alleen in Amsterdam me minder veilig voelde. Vooral het risico dat je het slachtoffer van een zakkenroller wordt is daar toch best groot en heb ik daar bewuster opgelet terwijl in die andere drie ik me echt nergens zorgen over maakte en in duistere achteraf straatjes waar we kwamen, mijn vrouw en ik ons volkomen veilig voelde. Het was juist de mogelijkheid om maar door die steden rond te slenteren zonder je zorgen te maken waar je terecht komt wat ons o.a. zo aansprak. Heb ook het idee dat er een enorm verschil zit tussen 3.Singapore en 4.Amsterdam en tussen de Japanse steden en Amsterdam helemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |