Zo vervelend altijd, die kutkoters die belletje lellen.quote:Man (35) mishandelt Marjoleins dochter (12) in speeltuin om belletje lellen: meisje doodsbang
Belletje lellen is de 12-jarige dochter van Marjolein Giesen (31) uit Doetinchem vorige week donderdag op een harde klap in het gezicht komen te staan. De man, een 35-jarige buurtbewoner, is opgepakt op verdenking van mishandeling en heeft een contactverbod opgelegd gekregen.
Spijt? Niets daarvan. ,,Kom ik haar tegen, doe ik hetzelfde.” In slechts een zwarte onderbroek staat de man in de deuropening van z’n woning aan de Nieuweweg. De mep die hij het meisje verkocht in de speeltuin om de hoek was een reactie op het belletje lellen, maanden terug, vertelt hij in gebrekkig Engels. ,,Wat zij deed mag niet. Ze kwam in mijn tuin. Ik deed wat ze verdiend had.”
De verbazing van moeder Giesen, die dichtbij woont, is groot als ze hoort over zijn reactie. ,,Waarom mag hij zijn huis blijven huren en loopt hij vrij rond? Hij is een gevaar voor kinderen”, verzucht ze.
Doodsbang is haar dochter - de naam wil Giesen om de privacy niet noemen - nadat ze de dreun kreeg in de speeltuin op het Van Zadelhoffplein. Met leeftijdsgenootjes zat de tiener te eten op een activiteit van het jongerenwerk
De gezelligheid werd bruut verstoord. De man liep op haar af en gaf haar een harde klap. Het gevolg: een gekneusde oogkas en bloeduitstorting in het oog.
Giesen is bang dat haar dochter weer iets overkomt. ,,Ze zou hem maar tegenkomen. Alleen naar school of buiten spelen durft ze niet. En haar zelfvertrouwen is al laag door een hechtingsstoornis.”
Een begeleider van het jongerenwerk had donderdag snel de politie aan de lijn. Agenten arresteerden de man op de Rozengaardseweg. Het was schrikken, zegt jongerenwerker Jovanka Lindeman. ,,We dachten dat het een bekende was. Tot hij ging slaan. De schrik zit er nog in. Gelukkig hebben de kinderen het gevoel dat het eenmalig was.”
Giesen vertelt dat de man het eerder al op haar dochter gemunt had. ,,Na dat belletje lellen rende hij als een gek achter haar aan. Kinderen hadden het verhaal verspreid dat de man zo reageerde. Daarop gingen ook anderen belletje lellen.”
De angst voor de man nam toe toen hij een paar maanden terug in een cafetaria op Giesens dochter afstormde. ,,M'n schoonzus en ik sprongen ertussen. We werden heel boos en dachten dat het nu wel klaar zou zijn.”
Contactverbod
We dachten dat het een bekende was. Tot hij ging slaan. De schrik zit er nog in.
De verdachte heeft direct een contactverbod voor 90 dagen gekregen van de officier en moet in november voorkomen voor de rechtbank. Giesen noemt het onbegrijpelijk dat de verdachte thuis is na verhoor. ,,Als ik voor eigen rechter zou spelen, krijg ik de politie op m’n dak. Maar hij loopt hier vrij rond.”
Volgens een woordvoerder van het OM is de man om diverse redenen vrij. ,,De te verwachten straf voor dit incident is korter dan de tijd tot de zitting. De politie kan weer optreden en hem aanhouden, als het contactverbod overtreden wordt.”
Sité Woondiensten noemt het incident onacceptabel, zegt woordvoerder Ester Helming. ,,Dit kan en mag niet.” Maar, zo zegt zij, Sité kan een huurder niet zomaar uit huis zetten. ,,Daarvoor moet een lang pad bewandeld worden, met politie, justitie en gemeente en uiteindelijk beslist de officier van justitie of ontruiming gerechtvaardigd is. Er zijn dan veel meldingen van buurtbewoners nodig.”
Daarbij, zo vervolgt Helming: ,,Ook kwetsbare groepen bieden we een dak boven het hoofd. Actie ondernemen vinden we noodzakelijk. Het ligt ingewikkeld: het gaat om een incident buiten de woning. Daar hebben wij niet direct invloed op.”
Helming benadrukt dat Sité met politie en buurtcoaches de overlast aanpakt. ,,Achter de schermen gebeurt veel.” Desondanks moet Giesen zich inhouden, als ze de man ziet. ,,Want niemand komt aan m’n dochter.”
https://www.ad.nl/doetinc(...)-doodsbang~a55d3ff3/
Waarom zorg je er niet voor dat die idioot 'vrijwillig' verhuist? Waar is de vader in het hele verhaal?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
De verbazing van moeder Giesen, die dichtbij woont, is groot als ze hoort over zijn reactie. ,,Waarom mag hij zijn huis blijven huren en loopt hij vrij rond? Hij is een gevaar voor kinderen”, verzucht ze.
Ja goed, dan verdien je het natuurlijk wel, enquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
Na dat belletje lellen rende hij als een gek achter haar aan. Kinderen hadden het verhaal verspreid dat de man zo reageerde. Daarop gingen ook anderen belletje lellen.”
van welke kwetsbare groep is dit figuur dan weer lid?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
Daarbij, zo vervolgt Helming: ,,Ook kwetsbare groepen bieden we een dak boven het hoofd
Kind heeft een hechtingsstoornis, doe een wilde gok.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom zorg je er niet voor dat die idioot 'vrijwillig' verhuist? Waar is de vader in het hele verhaal?
Joh, die is pleite.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Kind heeft een hechtingsstoornis, doe een wilde gok.
De gebrekkig engelsenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
van welke kwetsbare groep is dit figuur dan weer lid?
Yup.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:37 schreef Berkery het volgende:
Ik deed vroeger ook veel aan belletje lellen, en er was niks leukers dan 'slachtoffers' die rood aan liepen van woede. Dat werkt averechts.
Onschuldig kan ik het niet noemen, kinderen kun je ook gewoon opvoeden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelf nooit gedaan zeker?
Mensen die een potje lopen te janken over wat onschuldig belletje lellen van fokking kinderen zijn over het algemeen net wat vaker de sjaak dan mensen die daar geen neuk om geven.
Jij zal ze dus wel constant voor de deur hebben staan. Karma, bitch .
Dit meen je niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Onschuldig kan ik het niet noemen, kinderen kun je ook gewoon opvoeden.
Tuurlijk wel. Ik vind het zelf ook irritant.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit meen je niet.
Onschuldiger vermaak dan belletje lellen bestaat toch eigenlijk niet.
Ja irritant is het natuurlijk wel, maar ook niet meer dan wat onschuldig kattenkwaad. Tenzij het ontaard in kansloos getreiter, maar de mensen die dat overkomt zijn ook vaak de mensen die er zelf een heel kat en muis spel van makenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:55 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik vind het zelf ook irritant.
Tja hier komt het eigenlijk nooit voor, in mijn oude straat wel. Lag de baby net te slapen was er weer zo'n vervelende belletjetrekker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja irritant is het natuurlijk wel, maar ook niet meer dan wat onschuldig kattenkwaad. Tenzij het ontaard in kansloos getreiter, maar de mensen die dat overkomt zijn ook vaak de mensen die er zelf een heel kat en muis spel van maken, zoals Gia.
Yepquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:37 schreef Berkery het volgende:
Ik deed vroeger ook veel aan belletje lellen, en er was niks leukers dan 'slachtoffers' die rood aan liepen van woede. Dat werkt averechts.
Ja precies. Doet toch eens een beetje normaal allemaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, een beetje een symptoom van deze tijd. Iedereen reageert volstrekt overdreven.
Die man had haar niet moeten slaan. Die moeder moet niet denken dat dat meteen een reden is om iemand uit huis te zetten.
Verder is het non-nieuws.
Wij deden dat ook. En er waren ook mensen bij die dan een tik uitdeelden. Alleen toentertijd kreeg je van thuis te horen ‘dan zal je het er wel naar gemaakt hebben’.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Wij terrorizeerden vroeger ook mensen in de buurt. Het leukste waren altijd diegenen die reageerden. Belletje trekken papieren pijltjes met de blaaspijp door geopende ramen schieten.
Een man stond altijd boos voor het raam met het telefoontoestel te zwaaien dat hij de politie ging belllen. Dan zaten wij te stikken van de lach in de bosjes. Ik moest 1x van mijn vader mijn excuses gaan aanbieden op een adres, toen heb ik aardig op mijn falie gekregen.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Belletje trekken papieren pijltjes met de blaaspijp door geopende ramen schieten.
Pijltjes > besjesquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]? Geen (witte) besjesstruiken of zo?
Tenzij het minder onschuldig was dan deze moeder beweert. Misschien was het een zonderlinge man die verder niemand kwaad deed, maar door de buurt werd geterroriseerd omdat hij niet paste in dat tokkielandschap. Zo zijn er regelmatig legitieme asielzoekers uit zo'n buurt weggetreiterd of neem de Scheveningers die ieder die daar niet vandaan komt, proberen te weren als nieuwe bewoner in hun buurt. Of Molukkers die vinden dat hun straat Moluks moet blijven.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit meen je niet.
Onschuldiger vermaak dan belletje lellen bestaat toch eigenlijk niet.
Het was alleen leuk als ze achter je aankwamen, werd je genegeerd was de lol er snel vanaf en dropen we af.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
Deze agressieve reacties was ook de nummer 1 reden waarom we vroeger belletje gingen lellen.
Precies.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het was alleen leuk als ze achter je aankwamen, werd je genegeerd was de lol er snel vanaf en dropen we af.
Deze was misschien een speedgebruikerquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:23 schreef BertV het volgende:
In mijn tijd renden we gewoon harder dan dit soort figuren.
Dat soort verhalen heb je helaas ook .Zijn agressie lijkt zich echter wel heel specifiek toe te spitsen op dit meisje. Na een maand pas verhaal komen halen op een ongekend agressieve manier, haar ondanks die klap die ze kennelijk verdiende (quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tenzij het minder onschuldig was dan deze moeder beweert. Misschien was het een zonderlinge man die verder niemand kwaad deed, maar door de buurt werd geterroriseerd omdat hij niet paste in dat tokkielandschap. Zo zijn er regelmatig legitieme asielzoekers uit zo'n buurt weggetreiterd of neem de Scheveningers die ieder die daar niet vandaan komt, proberen te weren als nieuwe bewoner in hun buurt. Of Molukkers die vinden dat hun straat Moluks moet blijven.
Ik beweer niet dat dit hier ook werkelijk het geval is, ik probeer gewoon te zeggen dat berichtgeving soms heel gekleurd is.
Ik probeer gewoon iets kritischer te kijken naar dit soort verhalen. Ik heb teveel van die ophefverhalen gezien die achteraf anders bleken te liggen. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook veel gefrustreerde idioten zijn die een zeer kort lontje hebben. Hetzelfde volk dat verkeersbegeleiders op de motorkap neemt of een knuppel uit de kofferbak pakken om een voorrangsdispuutje op te lossen, zeg maar.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat soort verhalen heb je helaas ook .Zijn agressie lijkt zich echter wel heel specifiek toe te spitsen op dit meisje. Na een maand pas verhaal komen halen op een ongekend agressieve manier, haar ondanks die klap die ze kennelijk verdiende () later nogmaals bejegenen in een snackbar.
Hij krijgt natuurlijk niet voor niets een contactverbod opgelegd.
Waarom is mijn reactie van water gooien weg? En mijn naam in deze reactie? Mag ik mensen niet op gedachten brengen? Bak water gooien is toch een goede oplossing.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja irritant is het natuurlijk wel, maar ook niet meer dan wat onschuldig kattenkwaad. Tenzij het ontaard in kansloos getreiter, maar de mensen die dat overkomt zijn ook vaak de mensen die er zelf een heel kat en muis spel van maken
Same. En ik snap mensen ook niet. Iedereen klaag dat kinderen tegenwoordig maar binnen zitten te gamen en geen 'mannen' meer worden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:37 schreef Berkery het volgende:
Welja...quote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die moeder is echt fucked up. En dan ook nog het slachtoffer de schuld geven.
Voed je kind dan fatsoenlijk op, de wereld is hard en bruut. Je mag van geluk spreken dat dat kind niet dood in zijn kelder ligt.
Dat kan veel makkelijker. Zaai gewoon flink wat hennep in zijn tuin en wacht even tot het opkomt. Dan staat die gast binnen no-time op straat. Gewoon rekening houden met de prioriteiten van onze overheid.quote:Sité Woondiensten noemt het incident onacceptabel, zegt woordvoerder Ester Helming. ,,Dit kan en mag niet.” Maar, zo zegt zij, Sité kan een huurder niet zomaar uit huis zetten. ,,Daarvoor moet een lang pad bewandeld worden, met politie, justitie en gemeente en uiteindelijk beslist de officier van justitie of ontruiming gerechtvaardigd is. Er zijn dan veel meldingen van buurtbewoners nodig.”
Dat werkte beter gewoon vol op het raam inplaats naar binnenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]? Geen (witte) besjesstruiken of zo?
Dat krijgt men, als men slechts politieagenten in dienst neemt, die fijne meisjes om het uitdagen en schelden met stokken lam slaan. Waardoor politieagenten steeds laten en lieten blijken dat zij geen geduld hebben met eerlijke fijne mensen. Ondanks dat is het de inmiddels vele politieagenten gelukt om auto's en brandstof geleverd te krijgen, waardoor hun actieradius groot is geworden. Zodat de politieagenten de reclame niet meer horen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:35 schreef Tengano het volgende:
Respect voor deze man. Als meer mensen zo zouden optreden bij onbetamelijk gedrag zou deze wereld er veel beter uitzien en werd ons land niet overspoeld met criminaliteit zoals nu het geval is. Deze dame is waarschijnlijk onthouden van een carriere als drugscrimineel oid. Ze zou hem eigenlijk een bloemetje moeten gaan brengen.
Goeie zaak dus dat er toch nog helden zijn die dit soort tuig de tyfus slaatquote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:29 schreef LXIV het volgende:
Vroeger was het gewoon belletje lellen. Nu is het belletje lellen en opnemen wat er gebuerd:
Het zouden pas helden zijn als ze het ook filmen!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie zaak dus dat er toch nog helden zijn die dit soort tuig de tyfus slaat
Ik waardeer jouw kritisch denken. Mogen meerdere mensen doen hier.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon iets kritischer te kijken naar dit soort verhalen. Ik heb teveel van die ophefverhalen gezien die achteraf anders bleken te liggen. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook veel gefrustreerde idioten zijn die een zeer kort lontje hebben. Hetzelfde volk dat verkeersbegeleiders op de motorkap neemt of een knuppel uit de kofferbak pakken om een voorrangsdispuutje op te lossen, zeg maar.
Eens, maar je zou nog standvastiger overkomen wanneer je 'btw' zou vervangen door 'nu ik het er toch over heb' en 'wtf' door 'goeiendagschotel' of een andere Nederlandse term voor verwondering.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:46 schreef Werkperd het volgende:
btw wtf is belletje ''lellen''? Het heet nog altijd belletje trekken hoor.
En wat helemaal lelijk is: Ergens mee 'dealen'quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 04:50 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Eens, maar je zou nog standvastiger overkomen wanneer je 'btw' zou vervangen door 'nu ik het er toch over heb' en 'wtf' door 'goeiendagschotel' of een andere Nederlandse term voor verwondering.
Deze man reageert gewoon wat heftiger. Net als 80% van fokquote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een mongool.
Daarnaast is belletje lellen wel een beetje 1996 natuurlijk.
Ze zitten in elk geval niet achter de computer en bellen niet bij bejaarden aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie zaak dus dat er toch nog helden zijn die dit soort tuig de tyfus slaat
Dit ook dus. Is dat het nieuwe Nederlands?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:46 schreef Werkperd het volgende:
Ja want je zou je verantwoordelijkheid toch eens wél nemen als er uit je rondgeneuk een zwangerschap ontstaat. Wat toon je je weer warm en ruimhartig seven.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:13 schreef Seven. het volgende:
Kind met hechtingsstoornis, moeder van 31 (dus zij was pas 19 toen haar dochter kwam), gestoorde buurman.
Dit is geen nieuws .Dit is gewoon je standaard Tokkie verhaal in een random achterstandswijk.
Dit. Mensen die belletje lellen zeggen mogen ook een klap krijgen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 00:46 schreef Werkperd het volgende:
Wellicht even een cursus begrijpend lezen volgen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:09 schreef zatoichi het volgende:
Een 35 jarige man in zijn onderbroek zit aan een twaalfjarige meisje in een speeltuin?
Daar is onlangs nog iemand voor doodgeschopt.
Dit dan weer welquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 07:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit. Mensen die belletje lellen zeggen mogen ook een klap krijgen.
Net als je dacht dat de inhoud van deze post nog niet opzienbarend genoeg was:quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:11 schreef JeMoeder het volgende:
Zo ies koeltoer.
In zijn eigen land mag hij meteen zijn pikkebaas in zo'n 12 jarig meisje steken om haar te claimen. Dan doen we het net iets beter hier in Nederland
quote:Redactie Frontpage
Hier ging er toch over hoe je je iemand uit zijn huis krijgt/de buurt krijgt? Juridisch lukt dat niet maar met beeldvorming krijg je veel voor elkaarquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:11 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wellicht even een cursus begrijpend lezen volgen?
Uit de context valt wel eea af te leiden. Een kind mishandelen omdat het op je deurbel heeft gedrukt, en ook nog eens op een later moment zodat het extra laf is, gebrekkig Engels en geen woord Nederlands? Nee, dat is vast een geboren en getogen Nederlander.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Net als je dacht dat de inhoud van deze post nog niet opzienbarend genoeg was:
[..]
Dan ben je wellicht wel succesvol ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:13 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hier ging er toch over hoe je je iemand uit zijn huis krijgt/de buurt krijgt? Juridisch lukt dat niet maar met beeldvorming krijg je veel voor elkaar
Crew mag hier gelukkig nog een mening hebben. Moeten we trots en zuinig op zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Net als je dacht dat de inhoud van deze post nog niet opzienbarend genoeg was:
[..]
Dan is de enige mogelijkheid een "ies koeltoer" type waarbij hem via die cultuur ook nog evenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Uit de context valt wel eea af te leiden. Een kind mishandelen omdat het op je deurbel heeft gedrukt, en ook nog eens op een later moment zodat het extra laf is, gebrekkig Engels en geen woord Nederlands? Nee, dat is vast een geboren en getogen Nederlander.
dit in de schoenen geschoven moet worden? Nee, duidelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:11 schreef JeMoeder het volgende:
In zijn eigen land mag hij meteen zijn pikkebaas in zo'n 12 jarig meisje steken om haar te claimen.
Had je een hechtingsstoornis en een jonge moeder?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:29 schreef Mylene het volgende:
Wij deden sommige bellen vroeger saboteren door een naald of een doorn er tussen te stoppen met het gevolg dat de bel bleef doorgaan. We hadden ook weleens tv-zenders kunnen veranderen van buitenaf. Of met een pvc buis met witte bessen schieten op ramen. Rookbommen, een pvc buis met sterretjes erin en die vervolgens aansteken waren ook zeer geliefd.
Maar kreeg je dan ook een draai om je orenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:29 schreef Mylene het volgende:
Wij deden sommige bellen vroeger saboteren door een naald of een doorn er tussen te stoppen met het gevolg dat de bel bleef doorgaan. We hadden ook weleens tv-zenders kunnen veranderen van buitenaf. Of met een pvc buis met witte bessen schieten op ramen. Rookbommen, een pvc buis met sterretjes erin en die vervolgens aansteken waren ook zeer geliefd.
De afwas doen is ook irritant. Het is allemaal wat.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:55 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik vind het zelf ook irritant.
Daar heb ik een vaatwasser voor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De afwas doen is ook irritant. Het is allemaal wat.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:38 schreef Dehelerambam het volgende:
Maanden later nog een belletje-leller slaan..
Als je zo slecht omgaat met dingen mag je wel een lijst gaan bijhouden: Die pakketbezorger kwam te laat, die buurman parkeerde op mijn plek, die vrouw drong voor bij de kassa, die man sneed me af bij het stoplicht..
Ja zeker.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar kreeg je dan ook een draai om je oren?
Ja, dat was vroeger. Nu moet je de dialoog aangaan met zo'n kind en respectvol genoeg behandelen anders kan je nog een boze vader aan je deur verwachten ook.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:17 schreef Oostblokkert het volgende:
Wie deed dit niet? Als je gepakt wordt, kun je een flinke opdonder verwachten, risico van het vak zullen we maar zeggen.
Ja dat deed je zelf nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo vervelend altijd, die kutkoters die belletje lellen.
Nee, ook geen ouders die zich afvroegen of ik misschien wel een jongen wilde zijn omdat ik met jongens speelde en met auto's speelde. Ik klauterde ook graag met jongens in bomen om boomhutten te bouwen van planken en spijkers zogenaamd gevonden bij een terrein verderop waar ze huizen aan het bouwen waren. Tegenwoordig zijn dat dus al signalen dat je in een verkeerd lichaam zit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 08:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Had je een hechtingsstoornis en een jonge moeder?
Tegelijkertijd zijn genders social constructs en moeten genderstereotypes in bijvoorbeeld speelgoedfolders zoveel mogelijk voorkomen of zelfs bestreden worden, go figure!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, ook geen ouders die zich afvroegen of ik misschien wel een jongen wilde zijn omdat ik met jongens speelde en met auto's speelde. Ik klauterde ook graag met jongens in bomen om boomhutten te bouwen van planken en spijkers zogenaamd gevonden bij een terrein verderop waar ze huizen aan het bouwen waren. Tegenwoordig zijn dat dus al signalen dat je in een verkeerd lichaam zit.
Weet niet maar klikt zo kakkerig. Iewl.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 07:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit ook dus. Is dat het nieuwe Nederlands?
Mee eens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 07:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit. Mensen die belletje lellen zeggen mogen ook een klap krijgen.
dan maar hopen dat er maar 6 plantjes op komen ,, dat mag ( eigen gebruik ) we hebben hier in de buurt ook iemand die 6 planten ( halve bomen ) in de tuin hebben staan , politie kan niets omdat het magquote:Op donderdag 29 augustus 2019 15:49 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat kan veel makkelijker. Zaai gewoon flink wat hennep in zijn tuin en wacht even tot het opkomt. Dan staat die gast binnen no-time op straat. Gewoon rekening houden met de prioriteiten van onze overheid.
Niet zo aanstellen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan maar hopen dat er maar 6 plantjes op komen ,, dat mag ( eigen gebruik ) we hebben hier in de buurt ook iemand die 6 planten ( halve bomen ) in de tuin hebben staan , politie kan niets omdat het mag
maar er lekker ruikt het niet in die omgeving
Zes? Vijf hoor je wel vaker en dan ook nog discussie over of het tot vijf planten of t/m dan wel maximaal vijf planten zou zijn...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan maar hopen dat er maar 6 plantjes op komen ,, dat mag ( eigen gebruik ) we hebben hier in de buurt ook iemand die 6 planten ( halve bomen ) in de tuin hebben staan , politie kan niets omdat het mag
maar er lekker ruikt het niet in die omgeving
ontopic , belletje trekken en iets met fietsbinnenbanden is ook wel een leuke combi![]()
ach ik ruik die zooi niet maar je hoort hier wel veel mensen klagen , maar goed dat doen ze ook over motten ballen .. een in dit flat heeft volgens mij zijn halve huis vol hangen met van die motten ballen ..quote:
oke 5 ik dacht dat het 6 was , maar dat is denk ik ook per gemeente weer andersquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zes? Vijf hoor je wel vaker en dan ook nog discussie over of het tot vijf planten of t/m dan wel maximaal vijf planten zou zijn...
Gewoon wat lavendel omheen planten of zo. Heb ook wel eens wiet in een tuin gezien maar rook daar niets van toen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach ik ruik die zooi niet maar je hoort hier wel veel mensen klagen , maar goed dat doen ze ook over motten ballen .. een in dit flat heeft volgens mij zijn halve huis vol hangen met van die motten ballen ..![]()
ik zit gelukkig een paar huizen verder
gewoon een kretek opsteken , ruik je ook niets meer in de omgevingquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gewoon wat lavendel omheen planten of zo. Heb ook wel eens wiet in een tuin gezien maar rook daar niets van toen.
Nooit geroken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
gewoon een kretek opsteken , ruik je ook niets meer in de omgevingbehalve die kretek dan
kruitnagel geurquote:
Alleen moet je dan roken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
kruitnagel geur![]()
nog 1 voordeel je heb geen muggen en zo meer in de buurt
JA ( maar dat doe ik toch al ) ( gerookt vlees blijft langer houdbaar )quote:
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:56 schreef totalvamp het volgende:
Wij hadden vroeger ook zo'n vent naast ons wonen. Wij deden alleen blaaspijp en dan pijltjes door open ramen schieten.
Komt die lul naar buiten en tilt me op, heb maar mijn blaaspijp op zijn hoofd kapot geramd.
Politie kwam er later nog bij, uiteindelijk is ie verhuisd.
Was ook echt zo'n figuur die nooit buiten kwam.
Politie kan ze zo confisqueren, omdat het niet mag, maar gedoogd wordt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
en dan vooral dat laatste stukje ‘Als ze wéér mijn planten weghalen, hebben ze de poppen aan het dansen.’quote:Op maandag 2 september 2019 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Politie kan ze zo confisqueren, omdat het niet mag, maar gedoogd wordt.
https://www.volkskrant.nl(...)doogbeleid~bbcb2ad3/
Zie ook mijn toevoeging in mijn vorige post.quote:Op maandag 2 september 2019 18:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
en dan vooral dat laatste stukje ‘Als ze wéér mijn planten weghalen, hebben ze de poppen aan het dansen.’
en tevreden roker is geen onrust stoker , maar pak zijn rookwaar of moet je eens kijken hoe vervelend hij gaat worden
of een jeugdige mobile telefoon gebruiker het zelfdepak zijn mobile eens 5 min af
![]()
er is nog net geen 3de wereld oorlog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |