Zo vervelend altijd, die kutkoters die belletje lellen.quote:Man (35) mishandelt Marjoleins dochter (12) in speeltuin om belletje lellen: meisje doodsbang
Belletje lellen is de 12-jarige dochter van Marjolein Giesen (31) uit Doetinchem vorige week donderdag op een harde klap in het gezicht komen te staan. De man, een 35-jarige buurtbewoner, is opgepakt op verdenking van mishandeling en heeft een contactverbod opgelegd gekregen.
Spijt? Niets daarvan. ,,Kom ik haar tegen, doe ik hetzelfde.” In slechts een zwarte onderbroek staat de man in de deuropening van z’n woning aan de Nieuweweg. De mep die hij het meisje verkocht in de speeltuin om de hoek was een reactie op het belletje lellen, maanden terug, vertelt hij in gebrekkig Engels. ,,Wat zij deed mag niet. Ze kwam in mijn tuin. Ik deed wat ze verdiend had.”
De verbazing van moeder Giesen, die dichtbij woont, is groot als ze hoort over zijn reactie. ,,Waarom mag hij zijn huis blijven huren en loopt hij vrij rond? Hij is een gevaar voor kinderen”, verzucht ze.
Doodsbang is haar dochter - de naam wil Giesen om de privacy niet noemen - nadat ze de dreun kreeg in de speeltuin op het Van Zadelhoffplein. Met leeftijdsgenootjes zat de tiener te eten op een activiteit van het jongerenwerk
De gezelligheid werd bruut verstoord. De man liep op haar af en gaf haar een harde klap. Het gevolg: een gekneusde oogkas en bloeduitstorting in het oog.
Giesen is bang dat haar dochter weer iets overkomt. ,,Ze zou hem maar tegenkomen. Alleen naar school of buiten spelen durft ze niet. En haar zelfvertrouwen is al laag door een hechtingsstoornis.”
Een begeleider van het jongerenwerk had donderdag snel de politie aan de lijn. Agenten arresteerden de man op de Rozengaardseweg. Het was schrikken, zegt jongerenwerker Jovanka Lindeman. ,,We dachten dat het een bekende was. Tot hij ging slaan. De schrik zit er nog in. Gelukkig hebben de kinderen het gevoel dat het eenmalig was.”
Giesen vertelt dat de man het eerder al op haar dochter gemunt had. ,,Na dat belletje lellen rende hij als een gek achter haar aan. Kinderen hadden het verhaal verspreid dat de man zo reageerde. Daarop gingen ook anderen belletje lellen.”
De angst voor de man nam toe toen hij een paar maanden terug in een cafetaria op Giesens dochter afstormde. ,,M'n schoonzus en ik sprongen ertussen. We werden heel boos en dachten dat het nu wel klaar zou zijn.”
Contactverbod
We dachten dat het een bekende was. Tot hij ging slaan. De schrik zit er nog in.
De verdachte heeft direct een contactverbod voor 90 dagen gekregen van de officier en moet in november voorkomen voor de rechtbank. Giesen noemt het onbegrijpelijk dat de verdachte thuis is na verhoor. ,,Als ik voor eigen rechter zou spelen, krijg ik de politie op m’n dak. Maar hij loopt hier vrij rond.”
Volgens een woordvoerder van het OM is de man om diverse redenen vrij. ,,De te verwachten straf voor dit incident is korter dan de tijd tot de zitting. De politie kan weer optreden en hem aanhouden, als het contactverbod overtreden wordt.”
Sité Woondiensten noemt het incident onacceptabel, zegt woordvoerder Ester Helming. ,,Dit kan en mag niet.” Maar, zo zegt zij, Sité kan een huurder niet zomaar uit huis zetten. ,,Daarvoor moet een lang pad bewandeld worden, met politie, justitie en gemeente en uiteindelijk beslist de officier van justitie of ontruiming gerechtvaardigd is. Er zijn dan veel meldingen van buurtbewoners nodig.”
Daarbij, zo vervolgt Helming: ,,Ook kwetsbare groepen bieden we een dak boven het hoofd. Actie ondernemen vinden we noodzakelijk. Het ligt ingewikkeld: het gaat om een incident buiten de woning. Daar hebben wij niet direct invloed op.”
Helming benadrukt dat Sité met politie en buurtcoaches de overlast aanpakt. ,,Achter de schermen gebeurt veel.” Desondanks moet Giesen zich inhouden, als ze de man ziet. ,,Want niemand komt aan m’n dochter.”
https://www.ad.nl/doetinc(...)-doodsbang~a55d3ff3/
Waarom zorg je er niet voor dat die idioot 'vrijwillig' verhuist? Waar is de vader in het hele verhaal?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
De verbazing van moeder Giesen, die dichtbij woont, is groot als ze hoort over zijn reactie. ,,Waarom mag hij zijn huis blijven huren en loopt hij vrij rond? Hij is een gevaar voor kinderen”, verzucht ze.
Ja goed, dan verdien je het natuurlijk wel, enquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
Na dat belletje lellen rende hij als een gek achter haar aan. Kinderen hadden het verhaal verspreid dat de man zo reageerde. Daarop gingen ook anderen belletje lellen.”
van welke kwetsbare groep is dit figuur dan weer lid?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:17 schreef Elan het volgende:
Daarbij, zo vervolgt Helming: ,,Ook kwetsbare groepen bieden we een dak boven het hoofd
Kind heeft een hechtingsstoornis, doe een wilde gok.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom zorg je er niet voor dat die idioot 'vrijwillig' verhuist? Waar is de vader in het hele verhaal?
Joh, die is pleite.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Kind heeft een hechtingsstoornis, doe een wilde gok.
De gebrekkig engelsenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
van welke kwetsbare groep is dit figuur dan weer lid?
Yup.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:37 schreef Berkery het volgende:
Ik deed vroeger ook veel aan belletje lellen, en er was niks leukers dan 'slachtoffers' die rood aan liepen van woede. Dat werkt averechts.
Onschuldig kan ik het niet noemen, kinderen kun je ook gewoon opvoeden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelf nooit gedaan zeker?
Mensen die een potje lopen te janken over wat onschuldig belletje lellen van fokking kinderen zijn over het algemeen net wat vaker de sjaak dan mensen die daar geen neuk om geven.
Jij zal ze dus wel constant voor de deur hebben staan. Karma, bitch .
Dit meen je niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Onschuldig kan ik het niet noemen, kinderen kun je ook gewoon opvoeden.
Tuurlijk wel. Ik vind het zelf ook irritant.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit meen je niet.
Onschuldiger vermaak dan belletje lellen bestaat toch eigenlijk niet.
Ja irritant is het natuurlijk wel, maar ook niet meer dan wat onschuldig kattenkwaad. Tenzij het ontaard in kansloos getreiter, maar de mensen die dat overkomt zijn ook vaak de mensen die er zelf een heel kat en muis spel van makenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:55 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik vind het zelf ook irritant.
Tja hier komt het eigenlijk nooit voor, in mijn oude straat wel. Lag de baby net te slapen was er weer zo'n vervelende belletjetrekker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja irritant is het natuurlijk wel, maar ook niet meer dan wat onschuldig kattenkwaad. Tenzij het ontaard in kansloos getreiter, maar de mensen die dat overkomt zijn ook vaak de mensen die er zelf een heel kat en muis spel van maken, zoals Gia.
Yepquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:37 schreef Berkery het volgende:
Ik deed vroeger ook veel aan belletje lellen, en er was niks leukers dan 'slachtoffers' die rood aan liepen van woede. Dat werkt averechts.
Ja precies. Doet toch eens een beetje normaal allemaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, een beetje een symptoom van deze tijd. Iedereen reageert volstrekt overdreven.
Die man had haar niet moeten slaan. Die moeder moet niet denken dat dat meteen een reden is om iemand uit huis te zetten.
Verder is het non-nieuws.
Wij deden dat ook. En er waren ook mensen bij die dan een tik uitdeelden. Alleen toentertijd kreeg je van thuis te horen ‘dan zal je het er wel naar gemaakt hebben’.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 14:14 schreef kaasplankje het volgende:
Wij terrorizeerden vroeger ook mensen in de buurt. Het leukste waren altijd diegenen die reageerden. Belletje trekken papieren pijltjes met de blaaspijp door geopende ramen schieten.
Een man stond altijd boos voor het raam met het telefoontoestel te zwaaien dat hij de politie ging belllen. Dan zaten wij te stikken van de lach in de bosjes. Ik moest 1x van mijn vader mijn excuses gaan aanbieden op een adres, toen heb ik aardig op mijn falie gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |