abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:54:56 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672402
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad

Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel

quote:
AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.

Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.

Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.

Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:56:37 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672440
Nederland gaat kapot aan de War on Drugs. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:58:59 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672490
Grapperhaus: ’Nederland dreigt narcostaat te worden’ :7

https://www.telegraaf.nl/(...)narcostaat-te-worden

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Grapper zegt nu ook wat! :')
pi_188672497
@probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:

quote:
Nanninga: ‘Handhaving “te rechts”? Nu zien we waar “te links” toe leidt’
Volgens de Amsterdamse fractie van Forum voor Democratie is het gebrek aan een structurele aanpak van de drugscriminaliteit (deels) te wijten aan verkeerde prioriteiten van het college, dat bestaat uit GroenLinks, D66, PvdA en SP. ‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt aan betutteling, meer regeltjes, de energietransitie en diversiteitsnonsens raakt de stad in de greep van criminaliteit,’ aldus lijsttrekker Annabel Nanninga. Ze wijst op een citaat van een ‘topambtenaar met tientallen jaren ervaring’ in het rapport, die stelt dat ‘men’ [het stadsbestuur van Amsterdam] handhaving ‘te rechts’ vindt en het daarom verwaarloost. ‘We hebben nu gezien waar “te links” toe leidt.’ Nanninga heeft aangekondigd volgende week, tijdens het debat in de gemeenteraad, met ‘realistische plannen’ te komen.

Dilan Yesilgoz (VVD), die jarenlang gemeenteraadslid was in Amsterdam en nu Tweede Kamerlid, geeft het stadsbestuur een veeg uit de pan. Ook zij vindt dat het stadsbestuur de prioriteiten niet op orde heeft. Dat kan zich ‘beter druk maken om het veilig houden van Amsterdammers’ dan met ‘de filosofische betekenis van I Amsterdam letters’ en met ‘tofutuintjes’, een verwijzing naar de ‘eiwittransitie‘ die SP-wethouder Laurens Ivens voor ogen heeft. ‘Ga handhaven!’
Bron
pi_188672500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

vaak is niet genoeg
Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:00 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

[ afbeelding ]

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Als Grapperhaus met zn vingertje zou gaan wijzen krijgt hij hem keihard terug.

Sowieso kan de regering het stadsbestuur buitenspel zetten als ze niet mee zoude werken. Dus heel veel boter op het hoofd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:05 #7
pi_188672534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt
De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_188672541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:

[ afbeelding ]

=================
Volgende Narcos seizoen gaat opgenomen worden in Nederland _O_
pi_188672571
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:02:40 #10
pi_188672575
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:04 #11
pi_188672581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
De War on Drugs idioten zijn de luchtfietsers.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:13 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
@:probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:
[..]

Bron
Dat VVD-kamerlid schijnt ook al niet te snappen dat gezondheidsambtenaren niet over veiligheid en handhaving gaan.

Misschien moet ze haar eigen bewindslieden eens aanspreken, oh wacht...
pi_188672587
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
En dan? Legaliseren?
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:40 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:54 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:56 #16
pi_188672600
pi_188672605
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:04:13 #18
pi_188672607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan? Legaliseren?
Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
pi_188672630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:05:20 #20
pi_188672638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
pi_188672658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:06:58 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
dat lijkt me volledig uit de lucht gegrepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188672681
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
Ok.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:07:27 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672687
Wietproef kabinet wordt gehouden in tien gemeenten

https://nos.nl/artikel/22(...)-tien-gemeenten.html
pi_188672700
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
Ben er ook wel voorstander van, gebruik het zelf niet maar als mensen een pilletje willen nemen of lijntje snuiven dan moet dat kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')