abonnement Unibet Coolblue
pi_188590703
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
speak only if it improves the silence.
pi_188600710
Oh wouw.
Baudet wilde een Kremlin-aanhanger als volksvertegenwoordiger aanwijzen.

Het betreft John Laughland, voor de Europese lijst. Otten voorkwam dat.
Laughland werkte tot voor kort bij een Franse denktank gefinancierd met Russisch geld. En hij is een Milosevic adept.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ze-bij-fvd-a3971049

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 24-08-2019 12:13:50 ]
Definitely not CIA
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:21:18 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188600894
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:07 schreef capricia het volgende:
Oh wouw.
Baudet wilde een Kremlin-aanhanger als volksvertegenwoordiger aanwijzen.

Het betreft John Laughland, voor de Europese lijst. Otten voorkwam dat.
Laughland werkte tot voor kort bij een Franse denktank gefinancierd met Russisch geld. En hij is een Milosevic adept.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-ze-bij-fvd-a3971049
Verbaast me niks. Alle alt-right partijen heulen samen met Poetin. Die wil maar al te graag de EU verzwakken door dit soort partijtjes te steunen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:24:23 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188600930
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Verbaast me niks. Alle alt-right partijen heulen samen met Poetin. Die wil maar al te graag de EU verzwakken door dit soort partijtjes te steunen.
Ik zal niet meer ontkennen dat Baudet een beetje radicaal aan het worden is, maar dit is zo'n kansloze stropop :')
De enige juiste mening is de jouwe, de rest is pure kwaadaardigheid. Hierdoor is de politiek aan het polariseren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:26:17 #5
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188600948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zal niet meer ontkennen dat Baudet een beetje radicaal aan het worden is, maar dit is zo'n kansloze stropop :')
De enige juiste mening is de jouwe, de rest is pure kwaadaardigheid. Hierdoor is de politiek aan het polariseren.
Er zijn daarentegen wel voldoende bewijzen dat veel Pro Putin partijen funding krijgen uit Rusland.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:27:53 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188600970
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:26 schreef gniffie het volgende:

[..]

Er zijn daarentegen wel voldoende bewijzen dat veel Pro Putin partijen funding krijgen uit Rusland.
Heb het over het zinnetje ervoor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188601544
Die Laughland, is gewoon een Russische agent.
Die moeten we echt niet op een kieslijst hebben.
Bah.
Definitely not CIA
pi_188602426
quote:
Goedemorgen Nederland - 22 augustus 2019 — 11:01

Frits Wester: ‘Forum voor Democratie zal nooit meeregeren’

Parlementair verslaggever Frits Wester denkt niet dat Forum voor Democratie ooit zal meeregeren. In het WNL programma-’t Wordt Nu Laat op NPO Radio 2 zegt hij: “Thierry Baudet zet zichzelf buitenspel, als je mee wil doen dan moet je ook bereid zijn om afspraken te maken, compromissen te sluiten en hier en daar je verlies te nemen.” Dat ziet Wester Baudet niet doen.

Het grote midden

Wester denkt dat het in de politiek toch altijd zal gaan om het grote midden. “Doordat partijen zoals SP en Forum geen compromissen maken zijn we steeds aangewezen op de hele grote midden dat loopt van de VVD tot aan GroenLinks.”

Otten en Baudet

Het conflict tussen Baudet en de geroyeerde Henk Otten wordt door de andere partijen met veel interesse gevolgd, zegt Wester. “Als je politieke tegenstander bezig is met zichzelf op te hangen dan moet je hem vooral niet storen, dus al die andere partijen kijken wat daar allemaal gaat gebeuren.” Forum volgt volgens Wester dezelfde trend als de LPF: “Wat je weer opnieuw ziet bij een nieuwe partij die opeens groeit, dat het intern dan helemaal mis gaat. We hebben dat bij ouderenpartijen gezien in de jaren 90, bij de LPF, bij de PVV in het begin en 50PLUS. Nieuwe bewegingen die snel groeien daar gaat het al snel over macht en posities en bij Forum dus ook over geld.”

LEES OOK: ‘FVD-senatoren De Vries en Rookmaker naar nieuwe partij Otten’



Door: Gemme Burger
https://wnl.tv/2019/08/22(...)al-nooit-meeregeren/
pi_188608081
Accountant ziet geen fraude:
https://www.accountant.nl(...)winnaar-uit-de-bus/#

Bijzonder.
Wat baudet roept komt dus niet als dusdanig overeen met wat de accountant constateert.
Definitely not CIA
pi_188608383
Dus ze zijn nu een kwart van hun eerste kamer leden kwijt toch? Nog maar 75% te gaan dan, benieuwd wie de volgende is.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:36:35 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188608969
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:51 schreef capricia het volgende:
Accountant ziet geen fraude:
https://www.accountant.nl(...)winnaar-uit-de-bus/#

Bijzonder.
Wat baudet roept komt dus niet als dusdanig overeen met wat de accountant constateert.
Het is onderling moddergooien en uitleg toevoegen waarbij Otten op de keien is gezet die daarom nu boos, zieltjes aan het winnen is.

Een goede accountant is sws altijd winnaar (mits de rekening wordt betaald):
quote:
bron je link: acocuntant
...
"Wat opvalt is dat in het bestuursverslag bij de jaarrekening 2018, die op 28 juni 2019 wordt afgetekend, met geen woord wordt gerept over de financiële administratie."
...
"van Otten illustreert dat het doel van het (red: FvD) rapport geen waarheidsvinding was, maar het kaltstellen van een kritisch partijlid."
....
"Het echte probleem zit niet in het optreden van een individueel lid, maar de cultuur en de governance van de partij als zodanig, en dan met name de mensen die samen de touwtjes in handen hadden en hebben, onder wie Otten zelf"
..
De rest er omheen is vooral achteraf verhaal maken.
Otten kan niet zeggen dat hij er niet bij en onderdeel was van iets dat hij nu verfoeid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 augustus 2019 @ 09:27:13 #12
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188629539
FvD daalt gestaag verder. Nu op 16 ( -12 tov de uitslag bij de Europese verkiezingen in mei).

https://frontbencher.nl/peilingen/
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:30:58 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188630162
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188631958
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is onderling moddergooien en uitleg toevoegen waarbij Otten op de keien is gezet die daarom nu boos, zieltjes aan het winnen is.

Een goede accountant is sws altijd winnaar (mits de rekening wordt betaald):
[..]

De rest er omheen is vooral achteraf verhaal maken.
Otten kan niet zeggen dat hij er niet bij en onderdeel was van iets dat hij nu verfoeid.
Jij concentreert je vooral op Otten. Terwijl het artikel toch wel heel duidelijk laat zien dat het vooral vuil gespeeld is door Baudet en consorten. Het financiële probleem is tot grote proporties opgeblazen en vervolgens in de schoenen van Otten geschoven.

Het accountantskantoor en het ministerie van BZK zien geen indicatie van fraude:
quote:
Ook benadrukte het accountantskantoor dat zij niet betrokken was geweest bij het interne onderzoek naar mogelijke subsidiefraude en dat oordeel aan de partij te laten. Het ministerie van BZK zei eveneens geen indicatie te hebben van eventuele fraude. (...)

Met de publieke reacties van de accountant en het ministerie kon Otten het voordeel van de twijfel oogsten. Waar accountants normaliter meteen het luik dichttrekken als vragen over klanten worden gesteld, had deze accountant kennelijk geen zin om als klokkenluider te worden gebruikt. Dan heb je wel lef, zeker in een dossier waarin betrokkenen aan alle kanten spinnen, framen en met open en verborgen agenda's hun eigen werkelijkheid proberen te slijten.
En het interne rapport is een broddelwerkje:
quote:
Het is natuurlijk onbegrijpelijk dat Forum na de eerste beschuldiging van april 2019 - dat Otten een 'greep in de kas' had gedaan - niet meteen een onafhankelijk forensisch onderzoek heeft uitbesteed aan een andere dan de controlerend accountant. Het interne rapport is met een gifpen geschreven, haalt feiten, verwijten en aantijgingen door elkaar, en werkt alleen toe naar de onvermijdelijke conclusie dat Otten een grote boef was. Er is geen ruimte geboden voor wederhoor.

Het voldoet op geen enkele wijze aan de vaktechnische eisen voor een persoonsgericht onderzoek dat hier op zijn plaats was geweest. Het lijkt ook geschreven door mensen zonder al te veel kennis van financiën en verslaggeving. De vileine toevoeging dat een onjuiste transactie terecht kwam bij "een minnares" van Otten illustreert dat het doel van het rapport geen waarheidsvinding was, maar het kaltstellen van een kritisch partijlid. Iedere pagina ademt Noord-Korea.

Omdat het rapport blijft steken in het vermoeden dat 'duizenden euro's' zijn verdwenen en de vermelding van gecorrigeerde onjuiste transacties en vermeende pogingen tot fraude, komt de vraag naar voren wat de oud-penningmeester nu precies te verwijten valt. Het is natuurlijk aan de partij zelf om hier een oordeel over te vellen. Maar wanneer dit rapport de basis zou vormen voor de beëindiging van een dienstverband, lijkt dat weinig kans van slagen te hebben gehad.
pi_188632066
quote:
:?
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:10:58 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188633745
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij concentreert je vooral op Otten. Terwijl het artikel toch wel heel duidelijk laat zien dat het vooral vuil gespeeld is door Baudet en consorten. Het financiële probleem is tot grote proporties opgeblazen en vervolgens in de schoenen van Otten geschoven.
Klopt, omdat Otten hier - voor mij - er tussenuit piept en FvD nu in zijn val wil meesleuren.
Ik ga er ook vanuit het "FvD" bestuur veel boter op het kale hoofd van Otten heeft uitgelekt.
quote:
Het accountantskantoor en het ministerie van BZK zien geen indicatie van fraude:
Dat is het ook pas wanneer je het zo ziet en meldt. Vaak genoeg met besturen te maken gehad en wanneer het intern met mantel der liefde is bedekt, is het geen fraude meer. Ook omdat degene die er bijstonden wegkeken.

quote:
En het interne rapport is een broddelwerkje:
Zekers waarbij Otten, nofi, zijn dossier als weerwoord niet op orde heeft.
Ik had zelf wel wat meer verwacht van een man die en-passant miljoenen overboekt en er verschillende B.V. 's op nahoudt.
Dan wegkomen met "foutje" en (zo lijkt het) een "zwakker" wordende financiële positie, is voor mij niet in je voordeel. Natuurlijk is Otten er in gemanoeuvreerd en niet blij met alleen het EK erebaantje van ¤35K/jaar.

Hoe ik het zie:
1) FvD/Baudet wil zich niet meer laten (ver)leiden met Otten en ontdoet zich er van.
2) Otten is opzoek naar nieuwe strohalmen om het financiële oliemannetje te (kunnen) spelen.
Het bekende proces van, de één kan goed zonder de ander en de ander valt al spartelend uit de boot.

Het is een harde wereld op die Boreale apenrots waar de Uil van Minerva op inkeek.
Cruijfiaans: "Je gaat het pas zien als je het doorhebt."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188634135
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is het ook pas wanneer je het zo ziet en meldt.
Ja, en zowel de externe accountant als het ministerie van BZK zien geen fraude.

Forum voor Democratie heeft de zaken ontzettend opgeklopt. Terwijl als Thierry nog met Otten door één deur zou kunnen, ze gewoon naar buiten toe hadden gecommuniceerd dat de hele administratie prima in orde was.

Maar goed. Wat mij betreft is een enorm zwaktebod om mensen weg te werken door ze onterecht te beschuldigen van diefstal of het plegen van een coup. Thierry gedraagt zich als een krijsend kind, die gewoon negatieve dingen bedenkt over de vriendjes waar hij niet meer mee wil spelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 26-08-2019 15:53:47 ]
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:23:32 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188634784
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:39 schreef luxerobots het volgende:...
Forum voor Democratie heeft de zaken ontzettend opgeklopt. Terwijl als Thierry nog met Otten door één deur zou kunnen, ze gewoon naar buiten toe hadden gecommuniceerd dat de hele administratie prima in orde was.
Ze konden/wilden niet meer door één deur.
quote:
Maar goed. Wat mij betreft is een enorm zwaktebod om mensen weg te werken door ze onterecht te beschuldigen van diefstal of het plegen van een coup. Thierry gedraagt zich als een krijsend kind, die gewoon negatieve dingen bedenkt over de vriendjes waar hij niet meer mee wil spelen.
Het is een wat dommige strijd waar Otten zijn "invloed" overschatte. Otten wilde niet inschikken, moest daarom weg en nam geen genoegen met zijn EK troostprijs.
En als je dan een stok wilt vinden, zal je die net als Otten nu met graagte tegenwerpt; wel vinden.

Ik vraag mijzelf trouwens af of het zo kinderlijk is. Ik denk dat Baudet, idd eigenzinnig, grotere stappen wil maken in het momentum dan Otten (wenselijk?) vond. De jongen is zijn vormgever, ontgroeit en we gaan zien wat voor man daar uit voortkomt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188634957
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ze konden/wilden niet meer door één deur.
[..]

Het is een wat dommige strijd waar Otten zijn "invloed" overschatte. Otten wilde niet inschikken, moest daarom weg en nam geen genoegen met zijn EK troostprijs.
En als je dan een stok wilt vinden, zal je die net als Otten nu met graagte tegenwerpt; wel vinden.

Ik vraag mijzelf trouwens af of het zo kinderlijk is. Ik denk dat Baudet, idd eigenzinnig, grotere stappen wil maken in het momentum dan Otten (wenselijk?) vond. De jongen is zijn vormgever, ontgroeit en we gaan zien wat voor man daar uit voortkomt.
Eerder dat zowel Otten en Baudet hun invloed overschat hebben. Baudet dacht vast met weinig gezichtsverlies er weer eens iemand uit te kunnen werken. In dit geval viel dat nogal tegen. Ik neem ook aan dat Tjerrie niet had gedacht dat Otten zoveel mensen mee zou nemen. Als 25% van je eerste kamer fractie wegloopt is dat natuurlijk niet gering. Otten dacht waarschijnlijk meer invloed te hebben dan hij had, ik neem aan dat hij niet verwachtte er zo hard uitgewerkt te worden.

Of Baudet ooit verder komt dan gebakken lucht verkopen moeten we nog zien, ik zou er geen geld op inzetten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:32:41 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188635861
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerder dat zowel Otten en Baudet hun invloed overschat hebben. Baudet dacht vast met weinig gezichtsverlies er weer eens iemand uit te kunnen werken. In dit geval viel dat nogal tegen. Ik neem ook aan dat Tjerrie niet had gedacht dat Otten zoveel mensen mee zou nemen. Als 25% van je eerste kamer fractie wegloopt is dat natuurlijk niet gering. Otten dacht waarschijnlijk meer invloed te hebben dan hij had, ik neem aan dat hij niet verwachtte er zo hard uitgewerkt te worden.
Wel eens... hoewel ik de EK afscheiding, politiek gezien, niet van heel veel invloed inschat.
Die EK-leden zullen nu ineens geen totaal ander (partij)geluid geven. Hooguit de accenten op de randen daarvan met hun gewenste compromissen wat bij willen schaven.

In mijn beeld is de Eerste Kamer vooral een soort "afstempelhok" voor wetgeving. De werkelijke verandering komt vanuit de Tweede Kamer; en in minder mate, via de invloed van Provinciale Staten.

Momenteel, speelt Otten vooral de loyaliteitskaart. Om de daadwerkelijke impact in te schatten zou Otten toch 20 (Provinciale leden) moeten gaan afsnoepen om zo zijn gewicht inhoud te geven.
Die Statenleden staan wat verder af van Otten, schat ik in, en zullen wrs vooral loyaal aan "FvD" als eenheid, willen blijven. Kortom, hoeveel "vrienden " heeft Otten in de PS om zijn vuistje aan te spannen.

Je kan dan wel met 3 EK leden op een eigen bok plaatsnemen maar als je rijtuigje hooguit een paar paar trekpaardjes heeft; kan je niet veel verder vervoeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188647312
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:23 schreef Vallon het volgende:
Otten wilde niet inschikken, moest daarom weg en nam geen genoegen met zijn EK troostprijs.
Baudet liet hem zelfs geen genoegen nemen met zijn EK-troostprijs.

Otten was al teruggetreden als fractievoorzitter en gestopt als fractiemedewerker en penningmeester. Wel bleef Otten lid van de Eerste Kamer.

Maar toen Baudet terugkwam van vakantie, was dit nog niet genoeg. Otten werd opnieuw beschuldigd van diefstal, en ditmaal ook van het geld overmaken naar een minnares. Otten stond er nog voor open om te praten, maar Baudet wilde dit absoluut niet. Otten werd geroyeerd.
pi_188647458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet liet hem zelfs geen genoegen nemen met zijn EK-troostprijs.

Otten was al teruggetreden als fractievoorzitter en gestopt als fractiemedewerker en penningmeester. Wel bleef Otten lid van de Eerste Kamer.

Maar toen Baudet terugkwam van vakantie, was dit nog niet genoeg. Otten werd opnieuw beschuldigd van diefstal, en ditmaal ook van het geld overmaken naar een minnares. Otten stond er nog voor open om te praten, maar Baudet wilde dit absoluut niet. Otten werd geroyeerd.
En terecht
pi_188647502
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

En terecht
Hoezo?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:22:48 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188648252
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

En terecht
Kleinzielig is het vooral.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:24:59 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188649127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet liet hem zelfs geen genoegen nemen met zijn EK-troostprijs.

Otten was al teruggetreden als fractievoorzitter en gestopt als fractiemedewerker en penningmeester. Wel bleef Otten lid van de Eerste Kamer.

Maar toen Baudet terugkwam van vakantie, was dit nog niet genoeg. Otten werd opnieuw beschuldigd van diefstal, en ditmaal ook van het geld overmaken naar een minnares. Otten stond er nog voor open om te praten, maar Baudet wilde dit absoluut niet. Otten werd geroyeerd.
Tja over de exacte tijdslijn kan je van mening verschillen. Otten was imo niet op eigen verzoek gestopt. Dat beiden (en vooral Otten) "genoten" van de partijgelden is duidelijk wat Otten als goedgemutste penningmeester vooral verwijtbaar is. De enige clementie die ik heb, is dat hij als penningmeester daarom de gewilde "functie" mocht hebben.

Er moest vooral een reden worden gevonden om dwarsliggende Otten uit de partij te trappen, wat met de knullige malversaties prima lukt(e). Zelf zie ik in deze fase geen reden meer om er dan nog over te praten, sterker ik zou ("ethisch gedreven") niet met dat "succes" van een partij willen worden gelieerd.

Zelf ben ik benieuwd hoeveel mensen rechtstreeks via/met Otten als promotor, de partij zijn binnengehaald en wie van hen, daarmee Otten zal volgen.

Dat gelul van afdwalen -en partijbeginselen, kan wmb sws de vuilnisbak in.
Het gaat hier vooral om nog wat pogen te winnen of anders dan maar maximaal naar de haaien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188651062
hendrikotten3 twitterde op maandag 26-08-2019 om 15:13:32 Vakblad "Accountant" analyseerde uitgebreid de smadelijke beschuldigingen van @thierrybaudet en #FVD aan mijn adres. Accountant komt tot fnuikende conclusies voor FVD en Baudet. Oordeel zelf. https://t.co/NIEoIy9QR7 via @accountant_nl reageer retweet
Reactie op otten-tweet
Cleox444 twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 00:04:04 @hendrikotten3 @thierrybaudet @accountant_nl Donder op , gek! De laatste hoop van NL een beetje liggen verneuken reageer retweet
_O- _O-
Fortuyn , Verdonk en Wilders waren toch die laatste hoop ?
pi_188651164
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
hendrikotten3 twitterde op maandag 26-08-2019 om 15:13:32 Vakblad "Accountant" analyseerde uitgebreid de smadelijke beschuldigingen van @:thierrybaudet en #FVD aan mijn adres. Accountant komt tot fnuikende conclusies voor FVD en Baudet. Oordeel zelf. https://t.co/NIEoIy9QR7 via @:accountant_nl reageer retweet
Reactie op otten-tweet
Cleox444 twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 00:04:04 @:hendrikotten3 @:thierrybaudet @:accountant_nl Donder op , gek! De laatste hoop van NL een beetje liggen verneuken reageer retweet
_O- _O-
Fortuyn , Verdonk en Wilders waren toch die laatste hoop ?
Twitter is een riool
westergeest twitterde op maandag 26-08-2019 om 16:19:57 @hendrikotten3 @thierrybaudet @accountant_nl Hebbie nou al aangifte gedaan? Met je grote smoel...Moet je doen, kunnen we je nog een keer af zien gaan. reageer retweet
FrankSchenkels twitterde op maandag 26-08-2019 om 15:44:29 @hendrikotten3 @thierrybaudet @accountant_nl Helemaal klaar met jou vieze vetklep. Volgens mij ben je vergeten dat FvD bestaat uit leden en niet alleen uit Henk en Thierry. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Denk ff aan alle mensen die op Forum hebben gestemd!!! reageer retweet
en deze..... ook mooi.... nog net geen lynching als "landverrader"
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:39:33 #28
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188651264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
hendrikotten3 twitterde op maandag 26-08-2019 om 15:13:32 Vakblad "Accountant" analyseerde uitgebreid de smadelijke beschuldigingen van @:thierrybaudet en #FVD aan mijn adres. Accountant komt tot fnuikende conclusies voor FVD en Baudet. Oordeel zelf. https://t.co/NIEoIy9QR7 via @:accountant_nl reageer retweet
Reactie op otten-tweet
Cleox444 twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 00:04:04 @:hendrikotten3 @:thierrybaudet @:accountant_nl Donder op , gek! De laatste hoop van NL een beetje liggen verneuken reageer retweet
_O- _O-
Fortuyn , Verdonk en Wilders waren toch die laatste hoop ?
een hoop ellende. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188651281
Dit draadje even lezen:
rweurope twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 13:36:27 Henk Otten belette de door Thierry Baudet voorgestelde kandidatuur van een pro-Russische Brit voor het Europees Parlement, zo schreef @tomjanmeeus dit weekend. Die Brit is John Laughland, 'director of studies' van de Parijse denktank IDC. #FvD https://t.co/z5ZuaSb2OE reageer retweet
Henk heeft ons er voor behoed dat Thierry niet een of andere Kremlin-adept in het EP gezet heeft.
Definitely not CIA
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:44:58 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188651352
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:40 schreef capricia het volgende:
Dit draadje even lezen:
rweurope twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 13:36:27 Henk Otten belette de door Thierry Baudet voorgestelde kandidatuur van een pro-Russische Brit voor het Europees Parlement, zo schreef @:tomjanmeeus dit weekend. Die Brit is John Laughland, 'director of studies' van de Parijse denktank IDC. #FvD https://t.co/z5ZuaSb2OE reageer retweet
Henk heeft ons er voor behoed dat Thierry niet een of andere Kremlin-adept in het EP gezet heeft.
wat niet is kan nog komen, Baudet is nog niet helemaal Verdonkt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188651416
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:40 schreef capricia het volgende:
Dit draadje even lezen:
rweurope twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 13:36:27 Henk Otten belette de door Thierry Baudet voorgestelde kandidatuur van een pro-Russische Brit voor het Europees Parlement, zo schreef @:tomjanmeeus dit weekend. Die Brit is John Laughland, 'director of studies' van de Parijse denktank IDC. #FvD https://t.co/z5ZuaSb2OE reageer retweet
Henk heeft ons er voor behoed dat Thierry niet een of andere Kremlin-adept in het EP gezet heeft.
Wie anti-Rusland is, is anti-Europa en de facto pro-China.
pi_188651524
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 13:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja over de exacte tijdslijn kan je van mening verschillen. Otten was imo niet op eigen verzoek gestopt. Dat beiden (en vooral Otten) "genoten" van de partijgelden is duidelijk wat Otten als goedgemutste penningmeester vooral verwijtbaar is. De enige clementie die ik heb, is dat hij als penningmeester daarom de gewilde "functie" mocht hebben.
Tja, Thierry zelf zal waarschijnlijk helemaal geen financiële kennis hebben. Dus dan moet je die positie wel bij iemand anders neerleggen. Baudet heeft in het begin zelf bij Otten aangeklopt, dus zal er wel vertrouwen in gehad hebben (waarbij Otten aanvankelijk zijn eigen geld in het hele gebeuren stak).

quote:
Er moest vooral een reden worden gevonden om dwarsliggende Otten uit de partij te trappen, wat met de knullige malversaties prima lukt(e). Zelf zie ik in deze fase geen reden meer om er dan nog over te praten, sterker ik zou ("ethisch gedreven") niet met dat "succes" van een partij willen worden gelieerd.
Toch is FVD binnen enkele maanden van de grootste partij bij de provinciale verkiezingen, naar gewoon een grote partij gegaan. Dit gedonder kost stemmen. Daarbij had Otten een flinke vinger in de melk te brokkelen bij de campagne van de provinciale staten. Wat dat betreft is Baudet een nuttige speler kwijt en is het FVD-team er ook zwakker op geworden.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:32:24 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188653577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tja, Thierry zelf zal waarschijnlijk helemaal geen financiële kennis hebben. Dus dan moet je die positie wel bij iemand anders neerleggen. Baudet heeft in het begin zelf bij Otten aangeklopt, dus zal er wel vertrouwen in gehad hebben (waarbij Otten aanvankelijk zijn eigen geld in het hele gebeuren stak).
[..]
Dat hele kernteam heeft boter op het hoofd dat het in moten blijft liggen.
Geld ergens insteken is hier vooral omdat je er zakelijk vertrouwen in hebt dat het er weer uitkomt.
Goede zaak maar verder geen indicatie dat je bevlogen of integer bent.

quote:
Toch is FVD binnen enkele maanden van de grootste partij bij de provinciale verkiezingen, naar gewoon een grote partij gegaan. Dit gedonder kost stemmen. Daarbij had Otten een flinke vinger in de melk te brokkelen bij de campagne van de provinciale staten. Wat dat betreft is Baudet een nuttige speler kwijt en is het FVD-team er ook zwakker op geworden.
Idd het probleem dat je te veel eters hebt en een "chef de partie" kwijt bent voor de Tweede Kamer ronde.

Waar het het gebeurd is in de Tweede Kamer en GemeenteRaden; daar kan je als partij het tastbare verschil initiëren. In de PS en EK, ben je meer bezig met formeel onderbouwen met zaken die daar (GR/TK) zijn ontkiemd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188654909
Dit artikel uit de krant van Zaterdag was ook wel verhelderend

quote:
Treurig dat wij ons nu gedragen als de ergste kartelpartij’, appten ze bij FVD
Deze week: notities, appjes en andere berichten over de partijruzies van deze zomer.

Ofwel: als zelfs politici amper nog begrijpen wat democratie van ze vergt.

Tom-Jan Meeus

In Den Haag waren deze week de gangen vooral nog leeg, er hing op plaatsen een muffe geur, je dacht: hier is een tijdje te weinig voorgevallen. Het vreemde was natuurlijk dat je wel beter wist.

De hele zomer toestanden in allerlei partijen - FVD, SGP, GroenLinks, VVD, PvdD. Interessante toestanden.

Want in veel gevallen ging het om conflicten die een erg mager democratiebesef onthulden, en dat in organisaties, politieke partijen, die de democratie horen te schragen. Vooral FVD en PvdD sprongen er wat dit betreft uit.

Het is mode somber te doen over de liberale democratie. Wie een politieke bestseller wil schrijven, moet minimaal zinspelen op het einde ervan.

Maar in de vakantie las ik in het Amerikaanse Tablet magazine een fraai essay van de Israëlische academicus Shany Mor – Nobody understands democracy anymore.

Ik weet niet of ik het met al zijn punten eens ben, maar overtuigend laat hij zien dat al die sombere boeken – The people vs democracy; The road to unfreedom; How democracies die etcetera – vooral uitblinken in een gebrekkig begrip van wat democratie is. Dat niet de democratie primair in gevaar is, maar ons democratiebesef.

Hij constateert dat we in het Westen nu zozeer gewend zijn aan vluchtigheid – slogans, geschreeuw, entertainment – dat we zijn gaan doen alsof democratie hetzelfde is als stemmen. Terwijl het in de democratie óók gaat om bescherming van instituties, om respect voor de rechtsstaat en andersdenkenden, om maatschappelijke normen, om onderhandelen en inschikken – om vertegenwoordiging.

En wat zo interessant was aan die zomerse conflicten, vooral in FVD en PvdD, is dat veel hiervan ook in die partijen leek te ontbreken.

Dus ik dacht: daar duik ik nog even in.

Zo viel op dat vrijwel alle media-aandacht voor het vertrek van het Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten uit de dierenpartij PvdD in het teken stond van ‘zetelroof’. Volgens haar eigen toelichting in het AD, zij blijft zelfstandig Kamerlid, is het probleem dat haar voormalige partij zozeer begaan is met het dier dat ze te weinig oog heeft voor mensen.

Beide kan waar zijn – ik hoorde ook over ontluisterende pesterijen binnen de PvdD. Niveau derde klas lagere school.

Democratisch onvermogen
Maar wat vooral opviel, is dat er amper aandacht was voor het democratische onvermogen van een toch pretentieuze partij als de PvdD, die vorig jaar, als enige, tegen de volledige rijksbegroting stemde omdat het kabinet te weinig aan duurzaamheid en dierenwelzijn doet.

Op zich is het natuurlijk legitiem op principiële gronden tegen extra geld voor zorg, onderwijs en klimaat te stemmen.

Alleen: wat stelt zo’n principiële positie in een democratie eigenlijk voor wanneer je, als partij, nog niet in staat bent vijf fractieleden op de been te brengen die begrijpen dat democratische politiek, alle democratische politiek, begint bij onderling begrip en inschikken?

Je kunt eisen dat hele bedrijfstakken verdwijnen, dat burgers anders gaan eten en leven, allemaal prima, maar zulke hoge eisen aan anderen stellen en dan zélf geen groepje Kamerleden kunnen vormen dat snapt dat democratie begint bij onderlinge samenwerking – het leek me nogal een afgang.

En het interessante was: bij FVD, een partij die uitdrukkelijk ambieert de democratie te redden, had je soortgelijke gebreken.

Deze zomer ging veel aandacht naar de vraag of medeoprichter Henk Otten persoonlijk voordeel had van zijn functie als kasbeheerder. Daar kwam je niet uit, want andere FVD-kopstukken bleken vorstelijke bedragen van de partij te hebben ontvangen.

Het vakblad De Accountant veegt deze week bovendien de vloer aan met het interne FVD-rapportje dat Otten aanwees als mogelijke fraudeur; eerder trok het ministerie van Binnenlandse Zaken een vergelijkbare conclusie.

Vooral bleef me de opmerking van NRC-collega Philip de Witt Wijnen bij, onze FVD-watcher, die laatst in de podcast Haagse Zaken de vraag stelde hoe de FVD-leden eigenlijk beoordelen dat de partijtop voortdurend geld aan zichzelf uitkeert.

Intussen leerde ik uit gesprekjes in de partij beter wat er de afgelopen jaren binnenskamers is gebeurd. Otten was er de dominante organisator, Baudet het boegbeeld. Ze deden van alles goed en slim, ze hadden voor een partij erg veel geld en ledenaanwas, maar begin dit jaar waren de twee medeoprichters – hun succesvolle Statencampagne moest nog beginnen – in feite al op elkaar uitgekeken. Het blijkt uit de stukken.

Voordien luisterde Baudet nog naar Otten. Dus toen Baudet in 2018 opwierp om een pro-Russische Brit, werkzaam bij een met Russisch geld betaalde denktank, tweede op de Europese lijst te zetten, ging dat niet door. Zoals dat hoort in een gezonde partij: democratische gezindheid die het wint van individuele voorkeuren.

Al was Baudets voorkeur beslist opmerkelijk: welke democratische politicus wil nou een Kremlin-aanhanger als een van zijn volksvertegenwoordigers?

Maar na de zege bij de Statenverkiezingen en de beruchte boreale rede, 20 maart, ging het volledig fout. Ik las een notitie voor het partijbestuur van 31 maart, waarin Otten aandrong op „verdere professionalisering” van de partij.

Parallelen met de LPF
„Deze fase van snelle groei kan binnen de kortste keren ontaarden in een totale chaos’’, stond er. Hij zag „verontrustende parallellen’’ met „de LPF in 2002”.

Geluisterd werd er niet – en na het vertrek van een kwart van de senaatsfractie deze week, onder wie Otten zelf, kunnen we veilig stellen dat het gevreesde scenario zich heeft voltrokken. Inderdaad een blijk van ongedacht amateurisme à la de LPF.

En helemaal interessant was de wijze waarop de Eerste Kamerfractie begin juni een fractiebestuur koos: via een biechtstoelprocedure in Baudets werkvertrek in de Tweede Kamer.

Fractievoorzitter en rechtsfilosoof Paul Cliteur zag geen probleem. Maar enkele senatoren verzetten zich hevig. „De EK-fractie en de EK-fractie alleen gaat [hier]over - en niet de fractievoorzitter in de Tweede Kamer of het partijbestuur”, appten ze elkaar.


Otten beval op enig moment „een cursus staatsrecht aan de EK fractie” aan. Een pijnlijke bevestiging van de stelling, hierboven, uit het essay van Shany Mor in Tablet magazine – maar dat zullen de FVD-senatoren zich niet gerealiseerd hebben.

Uiteindelijk constateerde een van hun collega’s in de app-groep dat het „treurig [is] om te zien dat een democratische vernieuwingsbeweging zich nu binnen no time erger gedraagt dan de ergste kartelpartij”.

Van alle zomerruzies zal die in hun partij vermoedelijk de grootste gevolgen hebben. Naast de drie senatoren vertrokken deze week ook talrijke Statenleden uit Forum, en bekend is dat meer FVD-senatoren twijfelen aan de partijleider.

Intussen heeft de grote winnaar van maart zichzelf voor jaren uitgeschakeld als mogelijke coalitiepartner: aan zo’n grillige en amateuristische voorman wil geen serieuze partijleider zijn handen branden.

Maar het belangrijkste aspect aan dit hele zomerdrama blijft, lijkt me, hoezeer zelfs binnen parlementaire partijen het democratiebesef in verval is geraakt: dat samenwerken en inschikken zeker zo belangrijk zijn als gelijk krijgen. Het doet niet vermoeden dat het in de maatschappij veel beter zal zijn.

Dus als een politicus nog eens verplichte volksliedlessen of verplicht museumbezoek voor scholieren bepleit, is het misschien goed als een collega op een urgenter vraagstuk wijst: dat wij weliswaar allemaal democraten zijn, maar te vaak niet meer weten wat dit precies betekent.
pi_188656294
Nu haalt ook Hiddema uit naar Baudet:

quote:
Tweede Kamerlid Theo Hiddema valt voorman Baudet af: Otten onterecht uit partij gezet
Tweede Kamerlid Theo Hiddema vindt het onterecht dat Thierry Baudet heeft besloten om Henk Otten uit de partij te zetten. Dat heeft de ‘tweede man‘ van Forum voor Democratie laten weten, meldt Jinek.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rtij-gezet~a97be956/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:18:32 #36
408813 crew  trein2000
pi_188656736
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu haalt ook Hiddema uit naar Baudet:
[..]

De LPF belde, ze wouden hun soap terug. Man man man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188656756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu haalt ook Hiddema uit naar Baudet:
[..]

Splitst de 2e kamer FvD-fractie ? Ik denk het niet
Hiddema lijkt me een figuur die dan teleurgesteld opstapt als kamerlid.
Terry blij
Maar wel dat er bij de leden en kiezers meer twijfels kunnen groeien ?
pi_188656785
Baudet heeft er een puinzooitje van gemaakt. De oude strijder Wilders lacht het laatst.
AJ
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:22:08 #39
408813 crew  trein2000
pi_188656799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Splitst de 2e kamer FvD-fractie ? Ik denk het niet
Hiddema lijkt me een figuur die dan teleurgesteld opstapt als kamerlid.
Terry blij
Maar wel dat er bij de leden en kiezers meer twijfels kunnen groeien ?
Nummer 3 op de lijst is Susan Theunissen, ook opgestapt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188656803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Splitst de 2e kamer FvD-fractie ? Ik denk het niet
Hiddema lijkt me een figuur die dan teleurgesteld opstapt als kamerlid.
Terry blij
Maar wel dat er bij de leden en kiezers meer twijfels kunnen groeien ?
Zonder Hiddema raakt Baudet nog veel meer zetels kwijt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188656911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nummer 3 op de lijst is Susan Theunissen, ook opgestapt.
Verdorie dan maar nr 4 ...
Henk Otten _O- _O-
https://nl.wikipedia.org/(...)orum_voor_Democratie
pi_188656975
Paul Cliteur bij Nieuwsuur vanavond.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:30:57 #43
408813 crew  trein2000
pi_188656977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verdorie dan maar nr 4 ...
Henk Otten _O- _O-
https://nl.wikipedia.org/(...)orum_voor_Democratie
Theunissen neemt haar zetel in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:31:34 #44
408813 crew  trein2000
pi_188656987
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:30 schreef zakjapannertje het volgende:
Paul Cliteur bij Nieuwsuur vanavond.
Is het dan een georganiseerde campagne 'kijk bij ons is echt wel tegenspraak mogelijk'? Schoot gelijk door mn hoofd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188656994
Zetel voorspelling in 2021?
AJ
pi_188657103
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Theunissen neemt haar zetel in.
Ze is baudettiaan , toch ?
Dan kan Hiddema met schone handen vertrekken.
Dat zijn vertrek niet nog meer rotzooi voor de partij betekent, zoals Otten in de 2e kamer

quote:
Voor één voormalig kandidaat-Kamerlid is het voor Baudet van groot belang dat zij weer aan boord komt. Susan Teunissen was de nummer drie op de lijst en is daarmee nog altijd de eerste reserve-kandidaat, mocht een van de twee huidige Kamerleden, Baudet of Theo Hiddema, voortijdig uitvallen. Als Teunissen haar plaats dan niet inneemt, is de eerstvolgende in lijn: Henk Otten.

Teunissen, die ook uit onvrede met Otten de partij de rug toekeerde, wil daar niet op vooruitlopen. „Mijn hart ligt nog altijd bij FVD”, zegt ze. „Ik heb met Thierry wel weer wat app-contact. Dat Otten weg is, is goed nieuws, maar we weten niet wat er allemaal nog kan gebeuren. Het is echt te vroeg daar iets over te zeggen, zeker ook over mijn eigen positie.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-terugkeer-a3960086
pi_188657114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:31 schreef Kun-Aguero het volgende:
Zetel voorspelling in 2021?
FvD--->>. 10 zetels
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:37:23 #48
408813 crew  trein2000
pi_188657123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
Ze is baudettiaan
Maar klaagt wel over te weinig interne democratie...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188657147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD--->>. 10 zetels
Ik denk 8.
AJ
pi_188657148
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is het dan een georganiseerde campagne 'kijk bij ons is echt wel tegenspraak mogelijk'? Schoot gelijk door mn hoofd.
Lijkt me niet georganiseerd. Er is nu iets grondigs mis tussen Hiddema en Baudet.
pi_188657206
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar klaagt wel over te weinig interne democratie...
terecht..... Otten eruit trappen, leden worden onmogelijk gemaakt bestuursleden te kiezen, niks te referendum ( idee van Otten én Baudet)
de ironie dat deze partijdictatuur bedoeld was om grote ruzie te voorkomen, van oa opstandige leden die een bestuur willen kiezen.
Welnu.... de architecten van de partijdictatuur scheppen zelf wel die rotzooi
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:43:30 #52
408813 crew  trein2000
pi_188657269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

terecht..... Otten eruit trappen, leden worden onmogelijk gemaakt bestuursleden te kiezen, niks te referendum ( idee van Otten én Baudet)
de ironie dat deze partijdictatuur bedoeld was om grote ruzie te voorkomen, van oa opstandige leden die een bestuur willen kiezen.
Welnu.... de architecten van de partijdictatuur scheppen zelf wel die rotzooi
Het is ook schandalig, maar Baudet is op dit punt net Trump. Zn stemvee stemt toch wel op hem, hij heeft een hele applausmachine achter zich staan waar Kim Jong Un jaloers op is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188657447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is ook schandalig, maar Baudet is op dit punt net Trump. Zn stemvee stemt toch wel op hem, hij heeft een hele applausmachine achter zich staan waar Kim Jong Un jaloers op is.
Yippp je hebt gelijk... net als met Wilders en Trump.
Hoewel.... FvD heeft meer kiezers die niet persé stoer tegen buitenlanders willen zijn .
Die zijn minder in "oorlogsmodus " van 'weg met die viijand' ?
En dus heeft men eerder kritiek op de grote leider ?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:50:14 #54
408813 crew  trein2000
pi_188657455
WE HEBBEN BEELD *O*
tomjanmeeus twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 20:42:44 Beelden van Hiddema over Otten onterechte royement - straks in ⁦@JinekLive⁩ https://t.co/axJWRbvIzq reageer retweet
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:02:35 #55
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_188657727
Kan wel eens het einde van FvD worden , jammer , was een partij met potentie.
Ik ben inmiddels overleden
pi_188657800
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:50 schreef trein2000 het volgende:
WE HEBBEN BEELD *O*
tomjanmeeus twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 20:42:44 Beelden van Hiddema over Otten onterechte royement - straks in ⁦@:JinekLive⁩ https://t.co/axJWRbvIzq reageer retweet
BitterbalBarry twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 20:55:40 @tomjanmeeus @JinekLive Jinek = NPO fakenews 👎"Het Tweede Kamerlid zegt niet van mening te zijn dat Otten onterecht uit de partij is gezet door het bestuur van Forum voor Democratie."https://t.co/6sqakb2MGi reageer retweet
Toch bijzonder dit soort tweets. Hiddema zegt duidelijk dat hij wou dat ze in de partij waren gebleven en niet eens te zijn met besluit van bestuur maar zich er bij neer legt houding heeft
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:13:14 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188657963
Never a dull moment...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:44:02 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188658564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:50 schreef trein2000 het volgende:
WE HEBBEN BEELD *O*
tomjanmeeus twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 20:42:44 Beelden van Hiddema over Otten onterechte royement - straks in ⁦@:JinekLive⁩ https://t.co/axJWRbvIzq reageer retweet
Ik had verwacht dat het afgesproken werk zou zijn om te doen voorkomen dat er binnen FvD ook nog voices of reason waren maar dit komt toch oprecht over.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:46:52 #59
408813 crew  trein2000
pi_188658626
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat het afgesproken werk zou zijn om te doen voorkomen dat er binnen FvD ook nog voices of reason waren maar dit komt toch oprecht over.
Ik twijfel ook hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:29:47 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188660454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is ook schandalig, maar Baudet is op dit punt net Trump. Zn stemvee stemt toch wel op hem, hij heeft een hele applausmachine achter zich staan waar Kim Jong Un jaloers op is.
In de peilingen ziet het er betrekkelijk somber uit anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:32:33 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188660511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de peilingen ziet het er betrekkelijk somber uit anders.
Elke zetel is er een te veel
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:51:04 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188660914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Elke zetel is er een te veel
Wilders had 19 zetels voor het FvD opkwam
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:11:17 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188661186
Hoe leggen ze het uit.... :@ volgens NOS bron 27aug19 20u32 zou Hiddema vinden dat Otten onterecht uit de partij is gezet.... vervolgens wordt er een frame gemaakt van een entertainment interview in Jinek.... blijft komisch onze objectieve nieuwsvoorziening.
Dit stukje hadden ze vast al klaar liggen.

Hiddema was verder vrij duidelijk omtrent Otten: "Ik vind de beslissing te abrupt, want het geeft een heleboel commotie en naar mijn beste beschouwing had het zo niet gehoeven.""
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188661193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de peilingen ziet het er betrekkelijk somber uit anders.
Nog behoorlijk veel zetels toch? Ik verwacht gewoon dikke winst komende verkiezingen. Helaas.
pi_188661215
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:11 schreef Vallon het volgende:
Hoe leggen ze uit.... volgens NOS bron 27aug19 20u32 zou Hiddema vinden dat Otten onterecht uit de partij is gezet.... "
Vindt u het terecht dat Otten op deze manier de partij uit is gezet?
Hiddema: Nee, dat vind ik niet … ik vind de beslissing te abrupt … en naar mijn beste beschouwing had het niet zo gehoeven.

Hij zegt het toch zelf gewoon letterlijk?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:51:11 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188661529
quote:
Nu/nl: 27 augustus 2019 20:03 : "Forum voor Democratie-Kamerlid Theo Hiddema vindt dat Henk Otten onterecht uit de partij is gezet, zegt hij dinsdagavond in een uitzending van talkshow Jinek...."
NOS heeft ondertussen de quote aangepast dat de manier volgens Hiddema niet terecht was........ Prachtig te zien :X , en daar gaat het mij om, hoe nieuwsbronnen aan de haal gaan met een setting (ver)maken.....

Hiddema was het niet eens met de manier waarop hoe Otten werd gewipt...... net of dat je dat er uit wippen dan (hoe dan HiddemaGod ?) anders kunt doen. Dat Hiddema dat vindt dat het anders kon, vind ik ook. De wijze waarop zou anders moeten zijn, wat verder van geen toegevoegde waarde is. Iets met stinkende wonden.
Otten moest er uit van het bestuur., zover is wel duidelijk en Hiddema gaat verder daar niet voor of tegen liggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188661918
De moraal van het verhaal is natuurlijk wel dat de Hiddemeister het allemaal niet zo netjes heeft gevonden. En dat zit hem blijkbaar hoog genoeg om dat nog eventjes te gaan vertellen bij Jinek.

Dat vind ik toch wel apart. De aandacht voor Ottengate begon net te verslappen en dan gaat de nr 2 van de partij toch de media opzoeken om nog eens zachtjes kritiek te hebben op de gang van zaken.

Dan staan je PR-antennes toch niet goed afgesteld volgens mij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188661974
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De moraal van het verhaal is natuurlijk wel dat de Hiddemeister het allemaal niet zo netjes heeft gevonden. En dat zit hem blijkbaar hoog genoeg om dat nog eventjes te gaan vertellen bij Jinek.

Dat vind ik toch wel apart. De aandacht voor Ottengate begon net te verslappen en dan gaat de nr 2 van de partij toch de media opzoeken om nog eens zachtjes kritiek te hebben op de gang van zaken.

Dan staan je PR-antennes toch niet goed afgesteld volgens mij.
Is ook geen slip of the tongue, die heeft zelf Jair benadert om langs te komen om dit te vertellen. Interne machtstrijd.
AFCA!
pi_188662001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:48 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Is ook geen slip of the tongue, die heeft zelf Jair benadert om langs te komen om dit te vertellen. Interne machtstrijd.
Heb je inmiddels, net als Johan, al spijt van je stem Rens?
pi_188662024
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Heb je inmiddels, net als Johan, al spijt van je stem Rens?
Ik heb er nooit op gestemd, ouwe reus.
AFCA!
pi_188662037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:55 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb er nooit op gestemd, ouwe reus.
Ah, gelukkig maar. :)
pi_188662109
Ach, het blijft dus allemaal bij het oude, VVD wordt straks weer de grootste.
Koopkracht daalt, nog meer immigratie en de elite die vrolijk elkaar baantjes bezorgt.

Dit is blijkbaar wat Nederland wil. *O*
pi_188662300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:48 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Is ook geen slip of the tongue, die heeft zelf Jair benadert om langs te komen om dit te vertellen. Interne machtstrijd.
Het is niet alsof je onverwacht een microfoon onder je neus krijgt en per ongeluk iets onhandigs zegt nee. Je gaat daar zelf zitten.

Ik denk dat ik de Hidster wat te hoog aangeslagen heb. Had van hem niet verwacht dat hij dit soort uitglijdertjes zou maken.

Al zullen de hardcore Baudet-aanbidders vast wel een manier vinden om dit te spinnen als superslimme PR-strategie. Dat dit bewijst dat je bij de FvD het ook gewoon met elkaar oneens kan zijn en elkaar wat kan zeggen of zo. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188662315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:09 schreef Hoogslaper het volgende:
Ach, het blijft dus allemaal bij het oude, VVD wordt straks weer de grootste.
Koopkracht daalt, nog meer immigratie en de elite die vrolijk elkaar baantjes bezorgt.

Dit is blijkbaar wat Nederland wil. *O*
De PvdA gaat weer lekker en bij het CDA en CU zitten integere en goede mensen, en ook zij gaan prima scoren denk ik. Men krijgt weer vertrouwen in de middenpolitiek :) Het komt allemaal goed
pi_188662439
Wel grappig al die usual suspects op twitter, die dit allemaal weer bagataliseren alsof Hiddema eigenlijk niks opmerkelijks zegt.

Moet je ze horen als Jessias weer iets dom doet.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:47:28 #76
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188663346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:09 schreef Hoogslaper het volgende:
Ach, het blijft dus allemaal bij het oude, VVD wordt straks weer de grootste.
Koopkracht daalt, nog meer immigratie en de elite die vrolijk elkaar baantjes bezorgt.

Dit is blijkbaar wat Nederland wil. *O*
Typisch rechts beleid dus.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:53:24 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188664161
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Typisch rechts beleid dus.
En je vergeet nog een cruciale stap; links de schuld geven van alles.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188671740
Niks over ongelimiteerd gratis tickets bestellen voor een FvD evenement in Zaandam?:
FeministCtulhu twitterde op maandag 26-08-2019 om 17:09:48 Ik zou nooit mensen oproepen om een gratis kaartje te claimen en dan niet te gaan. Zou ik echt nooit doen. Jullie begrijpen het, toch? Vooral *niet* online je gratis ticket claimen. https://t.co/66Jj1gDudV reageer retweet
Gaat best lekker hoor:

Ook Joop en DDS berichten erover:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)n-voor-event-zaandam
https://www.dagelijksesta(...)-niet-komen-opdagen/

Ja, Linkse "Infiltranten" volgens DDS. Hoe "infiltreren" de mensen die niet op komen dagen maar wel tickets bestellen.
pi_188673601
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ah, gelukkig maar. :)
Want er is een goed alternatief?
AJ
  donderdag 29 augustus 2019 @ 15:19:16 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188688160
Jammer dat Ancilla Tillia zo links is, anders zou die in latex pak op de piano kunnen gaan liggen stoeien. :D

Ben benieuwd hoelang de fake news media het Otten-paard nog blijven neuken. _O- Zelfs als hij Margareth Thatcher uit de dood kon opwekken zou hij nog geen zetel halen.
pi_188688198
Vader_Aardbei die de media op de plek zet, altijd genieten.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Harde machtsstrijd. :') Wat hebben ze in godsnaam gerookt daar op de redactie van de Volkskrant? Otten blijft gewoon in het bestuur en wordt straks leider van de EK. Welke machtsstrijd? Om zijn baantje als TK fractiemedewerker waar hij al weken van plan was mee te stoppen?

Of dat extreem vage gelul van "opmerkelijk dat Baudet dit tweet". Ja het is een apart figuur. Boeiend. Er is niets dat wijst op een aanstaande breuk, en na het verhaal van Hiddema zijn er eigenlijk geen vragen meer over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188688214
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 15:22 schreef Ludachrist het volgende:
Vader_Aardbei die de media op de plek zet, altijd genieten.
[..]

:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188688257
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 15:22 schreef Ludachrist het volgende:
Vader_Aardbei die de media op de plek zet, altijd genieten.
[..]

_O-
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 15:38:48 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188688441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:09 schreef Hoogslaper het volgende:
Ach, het blijft dus allemaal bij het oude, VVD wordt straks weer de grootste.
Koopkracht daalt, nog meer immigratie en de elite die vrolijk elkaar baantjes bezorgt.

Dit is blijkbaar wat Nederland wil. *O*
huh, meer immigratie, ik dacht dat we na de piek van 5 jaar geleden weer gestaag aan het dalen waren? :?
Laffe huichelaar
  donderdag 29 augustus 2019 @ 15:40:06 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188688459
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De moraal van het verhaal is natuurlijk wel dat de Hiddemeister het allemaal niet zo netjes heeft gevonden. En dat zit hem blijkbaar hoog genoeg om dat nog eventjes te gaan vertellen bij Jinek.

Dat vind ik toch wel apart. De aandacht voor Ottengate begon net te verslappen en dan gaat de nr 2 van de partij toch de media opzoeken om nog eens zachtjes kritiek te hebben op de gang van zaken.

Dan staan je PR-antennes toch niet goed afgesteld volgens mij.
verslappen? In de week van de overlopers? :?
Laffe huichelaar
pi_188702665
telegraaf twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 09:10:46 In de toekomst samen regeren met Forum voor Democratie is iets wat CDA-minister Hugo de Jonge niet ziet zitten. https://t.co/q0uUgYQi7s reageer retweet
pi_188702728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:31 schreef Houtenbeen het volgende:
telegraaf twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 09:10:46 In de toekomst samen regeren met Forum voor Democratie is iets wat CDA-minister Hugo de Jonge niet ziet zitten. https://t.co/q0uUgYQi7s reageer retweet
Zolang FvD zijn fracties niet bij elkaar kan houden lijkt me dat heel verstandig. Denk je net een meerderheid te hebben, lopen er weer 3 FvD'ers weg. Los van de inhoudelijke verschillen nog.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:15:17 #88
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188705622
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 15:22 schreef Ludachrist het volgende:
Vader_Aardbei die de media op de plek zet, altijd genieten.
[..]

Een echte ziener. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188705870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef archito het volgende:

[..]

Zolang FvD zijn fracties niet bij elkaar kan houden lijkt me dat heel verstandig. Denk je net een meerderheid te hebben, lopen er weer 3 FvD'ers weg. Los van de inhoudelijke verschillen nog.
Electoraal ook. Een te groot deel van hun achterban en potentieel zwevende kiezers gruwt van de PVV en FvD. Hij sluit het ook niet helemaal uit en daarmee voorkom je dan weer gemor in de rechts-conservatieve vleugel van het CDA. Die zouden als daar een rechtse regering mee gevormd zou kunnen worden best over wat bezwaren voor samenwerking heen stappen.

Dus Hugo doet het vanuit CDA-perspectief dus precies goed.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188706150
Definitely not CIA
pi_188706392
quote:
Henk Otten en Robert Baljeu staan er elk 2 keer op.

Maar goed, wel een enorm aantal mensen. Als je dan bedenkt dat tot voor kort FVD alleen maar twee zetels in de Tweede Kamer en drie in Amsterdam had.
pi_188706454
quote:
Alle rotte appels zo snel mogelijk eruit, mooi
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:07:11 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188707426
Otten doet aangifte tegen het FvD:
https://www.nu.nl/politie(...)smaad-en-laster.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188707472
quote:
*O*
Nou moet Baudet aangifte doen... wegens fraude, diefstal, wanbeheer
  Redactie Games vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:30:53 #95
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188708741
quote:
LPF 2: Baudet Boogaloo. Nice om te zien dit
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:35:39 #96
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188708826
quote:
Vader Aardbei:

It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188708927
quote:
Als hij gelijk heeft is dat einde Baudet.
AFCA!
pi_188712047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Als hij gelijk heeft is dat einde Baudet.
Nee, er zullen vast nog mensen op Baudet blijven stemmen.

Maar er is ondertussen zoveel vuil en gekkigheid aan Baudet blijven kleven, dat hij echt geen premier meer wordt.
pi_188712112
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Als hij gelijk heeft is dat einde Baudet.
mwa de linkse rechters en de media zullen de schuld krijgen.

maar wil het FvD ooit wat voor elkaar krijgen kunnen ze denk ik beter zonder Baudet door inderdaad.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:31:25 #100
46794 Berkery
Fat bastard
pi_188712462
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 19:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

mwa de linkse rechters en de media zullen de schuld krijgen.

maar wil het FvD ooit wat voor elkaar krijgen kunnen ze denk ik beter zonder Baudet door inderdaad.
Misschien is Rita Verdonk beschikbaar.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')