Guy Ritchie keert weer terug naar de Engelse misdaad. Geweldige film in lijn met Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Snatch. Geweldige humor en muziek, strakke actie, leuke types (Hugh Grant is meesterlijk als private detective, Colin Farrell als coach ook) en het verhaal zit ook goed in elkaar. Leuke vondst met The Toddlers (zien is begrijpen wat ik bedoel) en de naam van het bier op de tap (eerste seconden van de film te zien). Avondje vermaak gegarandeerd. Aanrader!quote:The Gentlemen volgt de Amerikaanse expat Mickey Pearson (Matthew McConaughey) die een zeer winstgevend marihuana-imperium opbouwde in Londen. Wanneer het verhaal de ronde gaat dat hij uit de business wil stappen krijgt Mickey te maken met complotten, intriges, omkoping en chantage in een poging alles van hem af te nemen.
Matthew McConaughey krijgt in The Gentlemen ook te maken met verschillende criminelen die het op zijn wiet imperium gemunt hebben, en ook zij worden niet gespeeld door de minste namen. Zo zien Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Henry Golding, Colin Farrell, Jeremy Strong, Eddie Marsan en Hugh Grant voorbij komen in deze actievolle film.
Bios of Netflix?quote:Op maandag 24 februari 2020 14:10 schreef UIO_AMS het volgende:
The Gentlemen
[ afbeelding ]
[..]
Guy Ritchie keert weer terug naar de Engelse misdaad. Geweldige film in lijn met Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Snatch. Geweldige humor en muziek, strakke actie, leuke types (Hugh Grant is meesterlijk als private detective, Colin Farrell als coach ook) en het verhaal zit ook goed in elkaar. Leuke vondst met The Toddlers (zien is begrijpen wat ik bedoel) en de naam van het bier op de tap (eerste seconden van de film te zien). Avondje vermaak gegarandeerd. Aanrader!
IMDB: 8,1/10
Ik: 8,9/10
Bios.quote:
Heb deze ook afgelopen weekend gezien. Vooraf niets over de film gehoord dus ging er blanco in. Eerst 15 minuten moest ik er echt even in komen om het verhaal en de rolverdeling te snappen. Daarna gaat de film echt los met soms hilarische en verrassende wendingen geheel in de stijl van Ritchie. Vond Colin Farrell nog het leukste personage. Kan inderdaad beamen dat het een aanrader is 9/10quote:Op maandag 24 februari 2020 14:10 schreef UIO_AMS het volgende:
The Gentlemen
[ afbeelding ]
[..]
Guy Ritchie keert weer terug naar de Engelse misdaad. Geweldige film in lijn met Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Snatch. Geweldige humor en muziek, strakke actie, leuke types (Hugh Grant is meesterlijk als private detective, Colin Farrell als coach ook) en het verhaal zit ook goed in elkaar. Leuke vondst met The Toddlers (zien is begrijpen wat ik bedoel) en de naam van het bier op de tap (eerste seconden van de film te zien). Avondje vermaak gegarandeerd. Aanrader!
Ik vond 'm GENIAAL en zat constant letterlijk op het puntje van m'n stoel, leefde ook erg met Sandler mee. De beste rol van Adam Sandler tot nu toe mijns inziens, eventueel na The Cobbler.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Uncut gems
[ afbeelding ]
Zelden een film gezien waar echt letterlijk iedereen in de film een vervelend personage is. Niet dat dat persee de film slecht maakt maar het maakt het wel heel vervelend om naar te kijken. De hoofdpersoon is een op adrenaline lopende gok verslaafde, en juwelen handelaar die amper een zin af kan maken. Hij wordt achterna gezeten door zijn geldschieters die allemaal van het type louche zakenman zijn. En omringt zich verder door zijn onsympathieke vrouw, ditto minnares, en een horde bling bling mannetjes die bij hem juwelen kopen. Hoewel het waarschijnlijk het gok wereldje goed weergeeft zijn het dus allemaal karakters waar ik in de echte wereld heel snel ver vandaan zou lopen.Verder is alles zo chaotisch gefilmd dat ik al binnen 10 minuten zoiets had van haal eens adem kerel! Verder is niemand in de film sympathiek of ook maar één moment bezig met anderen om hem of haar heen. Kortom erg onplezierige film over een onpezierige wereld.
Klinkt toch wel als een film die ik moet zien (als groot liefhebber van Lock Stock en Snatch)quote:Op maandag 24 februari 2020 14:10 schreef UIO_AMS het volgende:
The Gentlemen
[ afbeelding ]
[..]
Ik vond hem ook geniaal en ben een redelijke Sandler-haterquote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik vond 'm GENIAAL en zat constant letterlijk op het puntje van m'n stoel, leefde ook erg met Sandler mee. De beste rol van Adam Sandler tot nu toe mijns inziens, eventueel na The Cobbler.
In die 100 Metros film die ik noemde zat nog een leuke verwijzing naar Karate Kidquote:Op maandag 24 februari 2020 16:21 schreef Danny het volgende:
Ik kan iedereen die genoten heeft van de originele Karate Kid films van harte de Youtube Red serie Cobra Kai aanbevelen. Neemt zichzelf niet te serieus, maar weet precies de juiste balans te vinden tussen humor, drama, nostalgie en actie, met als basis de oorspronkelijke acteurs uit de films.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond hem ook geniaal en ben een redelijke Sandler-hater
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 25-02-2020 20:21:34 ]
Ik leefde juist helemaal niet mee,quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik vond 'm GENIAAL en zat constant letterlijk op het puntje van m'n stoel, leefde ook erg met Sandler mee. De beste rol van Adam Sandler tot nu toe mijns inziens, eventueel na The Cobbler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kon de hoofdpersoon bij al zijn keuzes echt niet begrijpen. En dan was zijn manier van doen ook nog eens bloedirritant. En meer dan de helft van de film bestaat uit mensen die door elkaar heen schreeuwen en elkaar niet laten uitpraten.
[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 25-02-2020 15:09:57 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik leefde juist helemaal niet mee,Ik zie die film eerder als n karakterstudie ( van een megalomane gokker/tikkende tijdbom ). In dat opzicht is de film aardig geslaagd. Die hectische sfeer is uiteraard heel bewust gekozen en past er mi goed bij. En Sandler speelt verder de rol van zijn leven. Ik kreeg zowaar medelijden met 'm. Terwijl ie feitelijk bloedirritant is. Oscarwaardige prestatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kon de hoofdpersoon bij al zijn keuzes echt niet begrijpen. En dan was zijn manier van doen ook nog eens bloedirritant. En meer dan de helft van de film bestaat uit mensen die door elkaar heen schreeuwen en elkaar niet laten uitpraten.
Maar afgezien daarvan vond ik de film ook niet bijster interessant."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik leefde juist helemaal niet mee,Vreselijk rommelige film inderdaad, enkel genoten van dat lekkere wijf in lingerieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kon de hoofdpersoon bij al zijn keuzes echt niet begrijpen. En dan was zijn manier van doen ook nog eens bloedirritant. En meer dan de helft van de film bestaat uit mensen die door elkaar heen schreeuwen en elkaar niet laten uitpraten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
ik hebquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef flipsen het volgende:
Je zou toch verwachten dat dit een stormlooptopic zou worden nu, maar dat valt zwaar tegen? Zelf wel wat films gekeken de afgelopen dagen, maar geen tijd voor een review
Met kerst in de bioscoop... Netflix? Of van de piraten? Wil hem wel kijken, trailer is wel interessant.quote:
Is een film uit 2016. Die heeft wel op Netflix gestaan volgens mij, maar nu even niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met kerst in de bioscoop... Netflix? Of van de piraten? Wil hem wel kijken, trailer is wel interessant.
Dat lijkt me Apocalypse Now.quote:Ik ben overigens op zoek naar een andere film, ook over Vietnam, enige scene(s) die ik me kan herinneren is dat er wat Amerikaanse soldaten op een boot de rivier afstruinen. Begint allemaal heel relaxed, maar dan slaat de stront de ventilator. Ook een classic volgens mij, weet nog dat die film echt indruk op me maakte, maar kom even niet op de naam. Iemand?
Ah, duhquote:
Weet al weer welke ik gemist heb dat was the post die heb ik op Netflix gekeken over de rol van de Washington post bij het rapporteren over de Vietnam oorlog vanuit illegaal gelekte documenten, vond dat een erg goede film over het belang van goede onafhankelijke media.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 00:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik heb
hvitur hvitur dagur
eternal sunshine of the spotless mind (voor de zoveelste keer)
hustlers
the square
Goodfellas
horse girl
En ik geloof nog iets wat ik vergeet gezien sinds ik hier voor het laatst gepost heb
Recentie:
Meh
tof
okay
tof
goed
leuk
Die heb ik al 3 gezien, de eerste keer gewoon in de Bioscoop...de hele zaal wasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met kerst in de bioscoop... Netflix? Of van de piraten? Wil hem wel kijken, trailer is wel interessant.
Ehm, gisteravond een échte classic:
[ afbeelding ]
Je moet geen haast hebbenHad hem uiteraard al eens gezien, vrouwlief nog niet. Het meest bizarre van de film van 1978: Christofer Walken is écht geen spat veranderd
IMDB: 8,1
flipsen: idem
Lijkt me interessant! Ga ik meteen opzoeken. Cube was geweldig. Die bedoel je neem ik aan?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:02 schreef Ang3l het volgende:
The Platform (El Hoyo)
[ afbeelding ]
A vertical prison with one cell per level. Two people per cell. One only food platform and two minutes per day to feed from up to down. An endless nightmare trapped in The Pit.
Getipt door Filmtotaal, die met t sluiten van de bioscopen nu maar online films beoordeeld. Zoals deze van Netflix. Vergelijkbaar met films als The Cube en Snowpiercer, is dit een psychologische (soms beetje gore) horror die 1 grote metafoor is voor onze huidige samenleving. Erg mooi en naargeestig. Zo zie ik ze graag!
IMDB 7 / 10
Ik 8 / 10
Dank voor je uitgebreide reviewquote:Op zondag 26 april 2020 14:07 schreef Mike het volgende:
Extraction
Mocht je van actiefilms houden, dan kan ik me haast niet voorstellen dat je je hier niet mee vermaakt.
8/10
quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide reviewIk heb hem eergisteren gekeken en ik kon me prima vinden in je review... TOTDAT...
Oké, ik had daar niet zoveel last van. Die scènes waren behoorlijk cliché, maar daarna ging het tempo er weer in en de grote slotscène was weer heel spectaculair en goed gefilmd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.me: tot die scene een 8, maar daarna eindigt het als een 4- helaas...In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klinkt erg mooi (omschrijving gelezen op moviemeter.nl). Meteen opzoeken. Thanks!quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:29 schreef Sushilover het volgende:
LION
Ik heb zitten janken als een klein kind, zo ontroerend! Echt een aanrader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |