Logisch dat er meer klanten zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Goh, omdat meer mensen in aanraking komen voor de voedselbank. Niet omdat mensen ineens minder verdienen.
Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Die beroemde 50 euro per week dus.... (Wordt met een gezin wel moeilijk!)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Goh, omdat meer mensen in aanraking komen voor de voedselbank. Niet omdat mensen ineens minder verdienen.
Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.quote:
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.
Ditquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:09 schreef monkyyy het volgende:
De toelatingseisen voor de voedselbank worden versoepeld en er kunnen meer mensen naar de voedselbank, dit heeft niemand kunnen zien aankomen.
Dan zal je ook wel geen spaargeld mogen hebben denk ik zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.
Hier krijg je van de gemeente een bewijs van armoede (zo noem ik het maar even) en mag je bij de gratie gods 2 kledingstukken uitzoeken bij de kledingbank. Ik koop mijn kleding gewoon in een winkel. Dankzij onze neoliberale vrienden kunnen we nog jarenlang vooruit met het stigmatiseren van de steeds groter wordende groep armoedzaaiers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.
Moet je ook niet in de schuldsanering zitten? Of is dat ook al niet meer nodig?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.
Het lijkt mij pas echt triest als je in zo'n situatie zit en je hebt daarnaast ook nog een fulltime baanquote:
Niet nodig... Je moet wel aan bepaalde eisen voldoen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet je ook niet in de schuldsanering zitten? Of is dat ook al niet meer nodig?
Deze nieuwe financiële richtlijn voor hen die het ook niet al te breed hebben maar voorheen niet in aanmerking kwamen, geeft aan dat er voedseloverschotten zijn en de algemene welvaart juist toegenomen is.quote:Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Ja ik had de toelatingseisen al gepost en het bedrag per dag, maar dat heeft blijkbaar niet zoveel zinquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...
https://voedselbankennede(...)ing-voor-een-pakket/
Ah oké, de vaart komt er zelfs al in!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...
Kom op zeg. Gebruik maken van een voedselpakket is armoede. Zo overgewaaid vanuit de VS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:27 schreef Scjvb het volgende:
Hmmm..
De armoede in NL neemt in elk geval niet toe, mocht men dat denken n.a.v. dergelijke berichten.
Er is bij deze toename van cliënten voornamelijk sprake van versoepelde voorwaarden, ingevolge ruimere mogelijkheden voor mensen die in niet per se in armoede leven dus ook gebruik kunnen maken van deze speciale voorziening.![]()
Wat @:Mikeytt zegt:
[..]
Deze nieuwe financiële richtlijn voor hen die het ook niet al te breed hebben maar voorheen niet in aanmerking kwamen, geeft aan dat er voedseloverschotten zijn en de algemene welvaart juist toegenomen is. [ afbeelding ]
En weggooien is zonde, zo behoort men in een welvarend land als NL ook niet met voedsel om te gaan, waarvoor reeds eerder campagnes werden gevoerd om dit publiekelijk onder de aandacht te brengen.
Scjvb
Sorry, ikke alleen maar verduidelijken!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja ik had de toelatingseisen al gepost en het bedrag per dag, maar dat heeft blijkbaar niet zoveel zin
Klopt, maar als die Mercedes 20 jaar oud is en zoveelste hand dan maakt dat ook niet meer uit....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:33 schreef Tengano het volgende:
Ik hoorde wel eens dat er dan mensen bij de voedselbank kwamen, en die haalden dat pakket dan op met een Mercedes
Die was dan wss van een kennis van een vriend van een neef of zo denk ik
Ik geloof dat ze dat nooit aangeboden krijgen...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:37 schreef Tengano het volgende:
Zit er eigenlijk ook genoeg shag in die voedselpakketten
Nou ja, zolang je maar onder die 225 euro norm zit en dat kunt aantonen mag je overal mee aankomen, maar het ziet er wel een beetje gek uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Klopt, maar als die Mercedes 20 jaar oud is en zoveelste hand dan maakt dat ook niet meer uit....
En zolang hij geen hoge kosten maakt...
Dat komt waarschijnlijk omdat dat geen houdbaarheidsdatum op zit denk ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat nooit aangeboden krijgen...
Plus de halve liters van de Aldi....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat dat geen houdbaarheidsdatum op zit denk ik.
Mensen die rond de armoedegrens leven, die roken meestal ook. Stress, stress, stress.
Zie je ook vaak in die programma's met die deurwaarders; daar zitten die asbakken altijd helemaal vol.
lekker blijfen focussen op wat uitwassen, dan hoef je niet na te denken over hoe verrot de onderlaag het heeft tegenwoordig...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:33 schreef Tengano het volgende:
Ik hoorde wel eens dat er dan mensen bij de voedselbank kwamen, en die haalden dat pakket dan op met een Mercedes
Die was dan wss van een kennis van een vriend van een neef of zo denk ik
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lekker blijfen focussen op wat uitwassen, dan hoef je niet na te denken over hoe verrot de onderlaag het heeft tegenwoordig...
Je moet eens gaan vergelijken. A-merken met het huismerk of de C-merken. Per super scheelt het ook veel. Goedkoper boodschappen kun je bij Jumbo of Nettorama doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
Ik heb vandaag boodschappen gedaan bij de alberthijn.
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
7. blikje erwten/mais/wortel
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Tijd om een ander land uit te zoeken.
Mensen rond de armoedegrens worden aantoonbaar dommer. Als mensen steeds op het randje balanceren gaan ze domme fouten maken. Daarom zie je bij tests met het basisinkomen vaak dat ongezonde gewoontes teruglopen, mensen slimmere keuzes gaan maken, minder vaak ziek worden en veel meer van dat moois. Hoop dat Yang president wordt in Amerika dan wordt het daar ook ingevoerd en zie ik Europa snel volgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen die rond de armoedegrens leven, die roken meestal ook. Stress, stress, stress.
Zie je ook vaak in die programma's met die deurwaarders; daar zitten die asbakken altijd helemaal vol.
Als je je boodschappen zo duur vindt moet je wat kritischer zijn op de supermarkt of op je boodschappen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Klopt. De overschotten zijn enorm, dus er wordt nu weer 8% meer eten gratis uitgedeeld!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:32 schreef BasEnAad het volgende:
Het gaat verder fantastisch goed met Nederland hoor, kijk maar naar de cijfers!!!!!
Zijn daar ook toelatingseisen voor? En zo ja, welke zijn dat?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 05:16 schreef -Hakuna- het volgende:
Mijn vriendin krijgt wel eens af en toe een voedselpakket van het Leger Des Heils en daar zit best wel veel in en wordt ook nog naar wens samengesteld. Ik ga er binnenkort ook voor . Echt goed Jumbo, AH en Plus spul Is elke maand mooi gratis meegenomen. Pakket op maat!
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. De overschotten zijn enorm, dus er wordt nu weer 8% meer eten gratis uitgedeeld!
Heb je geen kaasschaaf?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Richt er een politieke partij voor op zou ik zeggen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:43 schreef Cherni het volgende:
[..]Die overschotten zijn er altijd al geweest. Als we nog meer overschotten creëren kunnen we nog meer gratis uitdelen. En aangezien we gratis kunnen uitdelen kunnen de lonen omlaag en kunnen we mensen voor altijd afhankelijk maken van een waardeloze overheid.
Nee vriend, je weet heus wel dat dit niet deugt. Kan mij niet voorstellen dat voedselpakketten een vorm van welvaart is. En dat snap jij ook wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Richt er een politieke partij voor op zou ik zeggen.
Nou, dat is het wel. Voedselbanken zijn niet ontstaan vanwege schaarste bij de minima, maar vanwege de overschotten bij de supermarkten. En iemand kwam met het idee om vervolgens maar die overschotten uit te gaan delen in plaats van weg te laten gooien.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee vriend, je weet heus wel dat dit niet deugt. Kan mij niet voorstellen dat voedselpakketten een vorm van welvaart is. En dat snap jij ook wel.
Die overschotten zijn er altijd geweest. Van boter tot melk etc etc. En die werden inderdaad weggegooid. Of zoals in de jaren 60 verplicht melk drinken op de lagere school.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dat is het wel. Voedselbanken zijn niet ontstaan vanwege schaarste bij de minima, maar vanwege de overschotten bij de supermarkten. En iemand kwam met het idee om vervolgens maar die overschotten uit te gaan delen in plaats van weg te laten gooien.
Dat is gewoon een feit.
Zoek naar een boni in de buurt als dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Ik zie ook liever voedselbanken verdwijnen, want je maakt mensen inderdaad afhankelijk. Het is hetzelfde principe als vogeltjes voeren: niet nodig en niet goed voor de vogels.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die overschotten zijn er altijd geweest. Van boter tot melk etc etc. En die werden inderdaad weggegooid. Of zoals in de jaren 60 verplicht melk drinken op de lagere school.
Maar je duikt weg van het probleem voedselbank. Een voedselbank maakt mensen afhankelijk van een systeem dat mensen in armoede houd. Dat noem geen vorm van welvaart. En dat ontwijk je strategisch. Logisch ook want je bent een VVD stemmer.
Een land waar voedselbanken nodig zijn noem ik geen vorm van welvaart en zeker niet een toename van het welzijn. Bovendien houd het mensen in armoede.
Aangezien we zo erg met het klimaat en milieu bezig zijn kun je ook zeggen om minder overschotten te creëeren. Maar dat zal vast niet de bedoeling zijn. Of als we overschotten hebben verlaag de prijzen aanzienlijk in supermarkten. Maar ook dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Verbieden hoeft uiteraard niet. Maar je moet het niet uitbreiden en dan ook nog gaan roepen dat hiermee de welvaart toeneemt. Als je al overschotten hebt verlaag de prijzen dan of produceer minder.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie ook liever voedselbanken verdwijnen, want je maakt mensen inderdaad afhankelijk. Het is hetzelfde principe als vogeltjes voeren: niet nodig en niet goed voor de vogels.
Maar wat wil je dan? Dat de overheid voedselbanken gaat verbieden?
croissantje ?????????????????quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Sinds wanneer is het aan de overheid om de prijzen van eten te bepalen? En die overschotten zijn wisselend. Het alternatief is beperkte voorraden en dan krijg je dat je meermaals misgrijpt in de supermarkt. Dat is ook niet handig.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Verbieden hoeft uiteraard niet. Maar je moet het niet uitbreiden en dan ook nog gaan roepen dat hiermee de welvaart toeneemt. Als je al overschotten hebt verlaag de prijzen dan of produceer minder.
Het moet niet zover gaan komen dat straks iemand met een minimumloon ook afhankelijk gaat worden van een voedselbank. Natuurlijk mensen die in de schuldsanering zitten en wel werken heb ik ook zo geen oplossing voor. Maar dat zou dan tijdelijk zijn. Want zodra men uit die schuldsanering is moet je weer je leven kunnen oppakken.
Als het daadwerkelijk economisch zo goed gaat verlaag dan de belasting op arbeid en maak producten goedkoper als je met een overschot te maken hebt.
Schaf al die subsidiepotjes af en verhoog de uitkeringen.
Een werkpaard als ik heeft daar allemaal geen tijd voor beste Hiddendoe.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 03:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je moet eens gaan vergelijken. A-merken met het huismerk of de C-merken. Per super scheelt het ook veel. Goedkoper boodschappen kun je bij Jumbo of Nettorama doen.
Ook op aanbiedingen letten. En voor jezelf bepalen of iets best wat mag kosten (vleeswaren bijv.) of dat het goedkoopste merk net zo goed voldoet (afwasmiddel bijv, of wc papier of vuilniszakken), afijn, dat zie je dan wel vanzelf.
Net zoals men schijnbaar wel via supermarkten voedsel aan voedselbanken geeft lijkt mij dat supermarkten deels zelf hun prijzen kunnen bepalen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan de overheid om de prijzen van eten te bepalen? En die overschotten zijn wisselend. Het alternatief is beperkte voorraden en dan krijg je dat je meermaals misgrijpt in de supermarkt. Dat is ook niet handig.
Verder constateer ik gewoon dat de stelling dat er meer klanten zijn bij de voedselbank helemaal niet hoeft te zeggen dat het slecht gaat. Integendeel. De normen zijn verlaagd, omdat er meer te verdelen is. En zo is het keer op keer met de voedselbank. Die wil zichzelf natuurlijk ook in stand houden.
Koop eens brood voor 1,25 of 1,50. Een sneetje valt al uit elkaar op moment je die uit de zak haalt, laat staan dat je nog een mes met pindakaas eroverheen beweegt. Hou je nog alleen maar de korstjes over.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
croissantje ?????????????????
was er geen tarwe brood te koop ??.
bakje KIWI ???? Uit Australië ???????
appels zijn nu overal gratis te plukken in gemeente tuinen
Ga in de Lidl boodschappen doen
7. blikje erwten/mais/wortel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In NL bestaat geen serieuze armoedequote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kom op zeg. Gebruik maken van een voedselpakket is armoede. Zo overgewaaid vanuit de VS.
Wisselend van samenstelling. De ene dag verkoopt tournedos beter, de andere dag lamskoteletjes en de volgende dag is hertenbiefstuk weer favoriet.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Net zoals men schijnbaar wel via supermarkten voedsel aan voedselbanken geeft lijkt mij dat supermarkten deels zelf hun prijzen kunnen bepalen.
En als die overschotten wisselend zijn is dus ook hiermee de toegang tot de voedselbank wisselend. Dat maakt het nog erger ook. Heb je deze week recht op een pakket kan dat achter 2 maanden anders zijn zodra de regels weer veranderen.
Dan bak je zelf je brood.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Koop eens brood voor 1,25 of 1,50. Een sneetje valt al uit elkaar op moment je die uit de zak haalt, laat staan dat je nog een mes met pindakaas eroverheen beweegt. Hou je nog alleen maar de korstjes over.
Brood boven de 2 euro zijn wel van degelijke kwaliteit. Die zijn mooi stevig. Maar ja, daar hangt natuurlijk weer een overdreven prijskaartje aan.
Heb ik ergens gezegd dat het dan gratis is? Ik meende dat jij kwaliteit wilde en dan is zelf bakken een prima oplossing.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:32 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja een oven draait natuurlijk gratis.
Die 1,25 of 1,50 staat natuurlijk voor niks?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat het dan gratis is? Ik meende dat jij kwaliteit wilde en dan is zelf bakken een prima oplossing.
De rijke klanten verjagen meestal de arme klanten bij de goedkopere supermarkten, want die rijke klanten willen uiteraard zelf zo goedkoop mogelijk aan gezond voedzaam voedsel geraken, zonder iets anders te hoeven doen dan gevechtstraining en krachtsport. Het is dus zeer moeilijk voor arme klanten om jouw advies op te volgen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
croissantje ?????????????????
was er geen tarwe brood te koop ??.
bakje KIWI ???? Uit Australië ???????
appels zijn nu overal gratis te plukken in gemeente tuinen
7. blikje erwten/mais/wortel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt. Ken ook twee voedselbank- en kledingbankklanten. Niet werken, maar wel een pakje de man per dag rokenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Lekker brood voor 50 eurocent? Dat is niet heel erg realistisch.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die 1,25 of 1,50 staat natuurlijk voor niks?
o ja en da ga jij croissantjes kopen , nee dat is gezond hequote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Koop eens brood voor 1,25 of 1,50. Een sneetje valt al uit elkaar op moment je die uit de zak haalt, laat staan dat je nog een mes met pindakaas eroverheen beweegt. Hou je nog alleen maar de korstjes over.
Brood boven de 2 euro zijn wel van degelijke kwaliteit. Die zijn mooi stevig. Maar ja, daar hangt natuurlijk weer een overdreven prijskaartje aan.
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De rijke klanten verjagen meestal de arme klanten bij de goedkopere supermarkten, want die rijke klanten willen uiteraard zelf zo goedkoop mogelijk aan gezond voedzaam voedsel geraken, zonder iets anders te hoeven doen dan gevechtstraining en krachtsport. Het is dus zeer moeilijk voor arme klanten om jouw advies op te volgen.
Wat?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De rijke klanten verjagen meestal de arme klanten bij de goedkopere supermarkten, want die rijke klanten willen uiteraard zelf zo goedkoop mogelijk aan gezond voedzaam voedsel geraken, zonder iets anders te hoeven doen dan gevechtstraining en krachtsport. Het is dus zeer moeilijk voor arme klanten om jouw advies op te volgen.
arme mensen kunnen geen gevechtstraining doen die hebben croissantjes en kiwis eerst nodigquote:
Volgens mij hoorde ik van deze user recentelijk ook dat rijke mensen allemaal de auto gebruiken om gratis eten op te halen. Werd mij niet helemaal duidelijk waar je gratis eten shopt, maar ach.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arme mensen kunnen geen gevechtstraining doen die hebben croissantjes en kiwis eerst nodig![]()
![]()
Voor een gezin met kinderen is het inderdaad erg krap maar voor alleenstaanden en ouderen is het ruim voldoende.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Die beroemde 50 euro per week dus.... (Wordt met een gezin wel moeilijk!)
Jezus die normenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:11 schreef Tengano het volgende:
Sorry
Als het alleen om eten gaat heb je 100% gelijk. Maar zijn die 495 per maand alleen voor eten? Lijkt mij dat die overblijven nadat je alle vaste lasten hebt afgetikt. En dan is het niet zo veel.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor een gezin met kinderen is het inderdaad erg krap maar voor alleenstaanden en ouderen is het ruim voldoende.
Wij doen met 2 personen en een huisdier (kat) ook voor 50 euro per week boodschappen en als het moet kan het echt nog wel goedkoper door bv dingen op de markt te halen en minder vlees te eten.
[..]
Jezus die normenJa zo krijg je wel dat veel mensen in 'aanmerking' komen ja.
495 euro per maand voor gezin met 2 kinderen, dat is toch geen armoede, dat lijkt me een redelijk ruim bedrag om aan boodschappen uit te geven. (meer dan 120 euro per week)
Voeding en kleding staat erbij maar dan nog . Volgens die definitie zouden wij schijnbaar ook al jaren onder de armoedegrens leven.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het alleen om eten gaat heb je 100% gelijk. Maar zijn die 495 per maand alleen voor eten? Lijkt mij dat die overblijven nadat je alle vaste lasten hebt afgetikt. En dan is het niet zo veel.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Dat bedrag gaat hier al makkelijk op aan wijn (en nee, niet omdat we dure wijn kopen).quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor een gezin met kinderen is het inderdaad erg krap maar voor alleenstaanden en ouderen is het ruim voldoende.
Wij doen met 2 personen en een huisdier (kat) ook voor 50 euro per week boodschappen en als het moet kan het echt nog wel goedkoper door bv dingen op de markt te halen en minder vlees te eten.
50 euro per week aan wijn uitgeven en dan vragen hoe mensen boodschappen doen voor 50 euro per week.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Dat bedrag gaat hier al makkelijk op aan wijn (en nee, niet omdat we dure wijn kopen).
Dat kan ook omdat die grens gek genoeg relatief is.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voeding en kleding staat erbij maar dan nog . Volgens die definitie zouden wij schijnbaar ook al jaren onder de armoedegrens leven.
In welk opzicht relatief? Er is weinig relatief aan boodschappen doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan ook omdat die grens gek genoeg relatief is.
Nou ja, het gaat om 7 euro per dag. Met 2 personen. Dat is toch gewoon extreem weinig?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
50 euro per week aan wijn uitgeven en dan vragen hoe mensen boodschappen doen voor 50 euro per week.
Not sure if serious.
De armoedegrens is relatief. Dus hoe meer mensen in een land verdienen, hoe hoger de grens.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In welk opzicht relatief? Er is weinig relatief aan boodschappen doen.
Er wordt me ineens een hoop duidelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat om 7 euro per dag. Met 2 personen. Dat is toch gewoon extreem weinig?
Ik snap ook wel dat niet overal de wijn rijkelijk vloeit, maar een vruchtensap kost ook zo 2 euro denk ik. Frisdrank ook. Bier zit denk ik ook op dat bedrag.
Ik ben oprecht benieuwd hoor.
Fijn, maar nou heb ik nog geen antwoord.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Er wordt me ineens een hoop duidelijk.
Je klokt elke dag een hele fles wijn achterover. Elke dag, het hele jaar door. Dat noemt men ook wel een extreme alcoholverslaving.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat om 7 euro per dag. Met 2 personen. Dat is toch gewoon extreem weinig?
Wij drinken geen vruchtensap of frisdrank en slechts af en toe bier (1 of 2 keer per week een glas)quote:Ik snap ook wel dat niet overal de wijn rijkelijk vloeit, maar een vruchtensap kost ook zo 2 euro denk ik. Frisdrank ook. Bier zit denk ik ook op dat bedrag.
Kan het wel ongeveer opsommen (even uit het hoofd en voor 2 pers:)quote:Ik ben oprecht benieuwd hoor.
Mijn vriendin drinkt meer wijn dan ik (ongeveer 2 flessen per drie dagen, wat in Rusland gewoon enorm gematigd isquote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je klokt elke dag een hele fles wijn achterover. Elke dag, het hele jaar door. Dat noemt men ook wel een extreme alcoholverslaving.
[..]
Wij drinken geen vruchtensap of frisdrank en slechts af en toe bier (1 of 2 keer per week een glas)
[..]
Kan het wel ongeveer opsommen (even uit het hoofd en voor 2 pers:)
Brood: 8 broden per week. = 13 euro
Beleg: Kaas, pindakaas of iets van vleeswaren: 10 euro
Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3~4 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.
2 zakken chips: 1,5 euro
Kauwgom: 1,50
Kattenvoer, gemiddeld 2 euro per week, kattengrid , 5 euro per week.
En dan nog thee en koffie, gemiddeld 2 euro per week.
Totaal 57 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of fruit nemen, doen we vaak langer mee dan een week).
Lekker gezond.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je klokt elke dag een hele fles wijn achterover. Elke dag, het hele jaar door. Dat noemt men ook wel een extreme alcoholverslaving.
[..]
Wij drinken geen vruchtensap of frisdrank en slechts af en toe bier (1 of 2 keer per week een glas)
[..]
Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.
Totaal 56 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of ander fruit nemen en soms een sixpack bier meenemen ).
Dit was gewoon een willekeurige week. Ook vaak genoeg dat we bijna de hele week groenten eten. (wat overigens nog goedkoper is).quote:
Gelukkig.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit was gewoon een willekeurige week. Ook vaak genoeg dat we bijna de hele week groenten eten. (wat overigens nog goedkoper is).
Waarom denkt iedereen toch altijd dat de AH duur is?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
Als ze dan maar flink neukt dan kan het er wel mee door tochquote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vriendin drinkt meer wijn dan ik (ongeveer 2 flessen per drie dagen, wat in Rusland gewoon enorm gematigd is), ik drink niet veel, maar vaak wel duurdere wijnen, wat in kosten dan toch weer aantikt.
En vooral zaken kopen die in de Bonus zijn!quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:47 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch altijd dat de AH duur is?
Ik doe mijn boodschappen juist bij de AH omdat het zo goedkoop is. Alleen sommige artikelen haal ik bij de Aldi omdat ik die lekkerder vind.
O, dat zit wel snor.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ze dan maar flink neukt dan kan het er wel mee door toch
8 broden per week? Neem eens een bakje yoghurt met havermout oid man.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.
Totaal 56 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of ander fruit nemen en soms een sixpack bier meenemen ).
Voor 2 personen he.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:59 schreef habitue het volgende:
[..]
8 broden per week? Neem eens een bakje yoghurt met havermout oid man.
4 broden pp per week? Wow...quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor 2 personen he.
( En havermoutgatverdamme. )
Zelf zit ik op 3 broden per week. 1 wit(melk) en 2 roggebroden. Naar mijn werk neem ik roggebrood met beleg. En in de ochtend witbrood.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
4 broden pp per week? Wow...
neee wacht ik reken niet goed. Het is geen 8 broden. Ik eet 6 boterhammen per dag en mijn vrouw ongeveer 4 dus dat zijn 2 dagen per brood = 4 broden per week in totaal.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
4 broden pp per week? Wow...
Je wast niet af? Maakt niet schoon? Gaat naar de wc bij de buren? Wast de kleren niet?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lidl en Aldi zijn goedkoper. Geen discounter in de buurt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi
2. zakje appels
3. aardappelpurree
4. brood
5. 10 eitjes
6. 400 gram plakjes kaas
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Het is een gemiddeld bedrag he. Soms is het iets meer als inderdaad het pleepapier op is of de vaatwastabletten op zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je wast niet af? Maakt niet schoon? Gaat naar de wc bij de buren? Wast de kleren niet?
De troep gooi je in de vuilnisbak bij een ander?
Waarom koop je voor 4 euro aan croissants dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:02 schreef Werkperd het volgende:
1. bakje kiwi 2,79
2. zakje appels 1,49
3. aardappelpurree 1,70 (vers)
4. brood 1,09 (heel brood)
5. 10 eitjes 2,89
6. 400 gram plakjes kaas 2,99
7. blikje erwten/mais/wortel 1,22
8. croissantjes
Prijs 18 euro!!!
Waar gaat het over?
Dat is nog altijd beter dan 100% van het overschot weg pleuren.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. De overschotten zijn enorm, dus er wordt nu weer 8% meer eten gratis uitgedeeld!
O, mij maakt het niet uit. Maar kom niet bij mij aan met 'zie je wel, het gaat superslecht in Nederland, want er zijn steeds meer mensen die gebruikmaken van de voedselbank', terwijl er gewoon grotere overschotten zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter dan 100% van het overschot weg pleuren.
Wat zeur je dan? En: geen tijd hebben bestaat niet, dat iemand te lui is om ergens tijd voor te maken wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een werkpaard als ik heeft daar allemaal geen tijd voor beste Hiddendoe.
Ik ga derin en weer eruit. Uiteraard met lege zakken.
Nee maar een brood van 1,25 euro mag in ieder geval wel praktisch bruikbaar zijn. Die tijgerbroden zijn tegenwoordig ook zo slap als ik weet niet wat. Een keer het smeermes eroverheen en er zit een dikke gat erin.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Lekker brood voor 50 eurocent? Dat is niet heel erg realistisch.
Natuurlijk zijn er landen waar je bepaalde spullen goedkoper kan krijgen (en ook veel spullen minimaal even duur zijn of duurder), maar dat is omdat b.v. de lonen daar lager liggen. Maar ja, dan heb je ook minder te besteden.
Nou nou. Tis gewoon allemaal duur klaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat zeur je dan? En: geen tijd hebben bestaat niet, dat iemand te lui is om ergens tijd voor te maken wel.
Nee, het is niet allemaal duur. Als je er de tijd voor zou nemen, zou je zien dat je weldegelijk goedkoper uit kunt zijn. Maar iemand die op de automatische piloot door de winkel raast...quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nou nou. Tis gewoon allemaal duur klaar.
Kaas van 580 gram kost al 6,39. En dan hebben we het gewoon over de standaard alberthijn merk. Bij lidl ook net zo duur.
De voedselbanken lopen niet voor niets zo vol he.
Voor arme mensen is het veel te duur wat aangeboden wordt. Bovendien hebben de rijke mannen meestal het gezonde voedzame voedsel al ingepikt, daar de rijke mannen de tijd hadden en nog steeds hebben om bij goedkope supermarkten te wachten op dat gezonde voedzame goedkope voedsel.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, het is niet allemaal duur. Als je er de tijd voor zou nemen, zou je zien dat je weldegelijk goedkoper uit kunt zijn. Maar iemand die op de automatische piloot door de winkel raast...
Je doet het jezelf aan. Gewoon er de tijd voor nemen, moet jij eens opletten hoeveel geld je kunt besparen.
Klap van de molen gehad?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor arme mensen is het veel te duur wat aangeboden wordt. Bovendien hebben de rijke mannen meestal het gezonde voedzame voedsel al ingepikt, daar de rijke mannen de tijd hadden en nog steeds hebben om bij goedkope supermarkten te wachten op dat gezonde voedzame goedkope voedsel.
Beste mevrouw, het is voor mij al duur laat staan voor iemand die met een minimum loon leeft. Het prijsverschil tussen a b c d e f g merken is ook maar nihil.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, het is niet allemaal duur. Als je er de tijd voor zou nemen, zou je zien dat je weldegelijk goedkoper uit kunt zijn. Maar iemand die op de automatische piloot door de winkel raast...
Je doet het jezelf aan. Gewoon er de tijd voor nemen, moet jij eens opletten hoeveel geld je kunt besparen.
Wil jij dan ontkennen, dat rijke mannen niet goedkoop best voedsel kregen en krijgen? En dat ze niet op jacht zijn naar arme klanten, om op hen te experimenteren?quote:
Rijke mannen experimenteren met goedkoop voedsel op arme mensenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Wil jij dan ontkennen, dat rijke mannen niet goedkoop best voedsel kregen en krijgen? En dat ze niet op jacht zijn naar arme klanten, om op hen te experimenteren?
Omdat er voedseloverschotten zijn wil het niet zeggen dat de welvaart gelijk is verdeeld. De ongelijkheid in Nederland is juist toegenomen zoals de Gini-index laat zien, dus er is zeker reden tot zorgen:quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:27 schreef Scjvb het volgende:
Hmmm..
De armoede in NL neemt in elk geval niet toe, mocht men dat denken n.a.v. dergelijke berichten.
Er is bij deze toename van cliënten bij de voedselbank voornamelijk sprake van versoepelde voorwaarden, ingevolge ruimere mogelijkheden voor mensen die in niet per se in armoede leven dus ook gebruik kunnen maken van deze speciale voorziening.![]()
[..]
Deze nieuwe financiële richtlijn voor hen die het ook niet al te breed hebben maar voorheen niet in aanmerking kwamen, geeft aan dat er voedseloverschotten zijn en de algemene welvaart juist toegenomen is. [ afbeelding ]
En weggooien is zonde, zo behoort men in een welvarend land als NL ook niet met voedsel om te gaan, waarvoor reeds eerder campagnes werden gevoerd om dit publiekelijk onder de aandacht te brengen.
Scjvb
Deze voorziening was helemaal niet nodig geweest als het besteedbaar inkomen hoger was geweestquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:27 schreef Scjvb het volgende:
Hmmm..
Er is bij deze toename van cliënten bij de voedselbank voornamelijk sprake van versoepelde voorwaarden, ingevolge ruimere mogelijkheden voor mensen die in niet per se in armoede leven dus ook gebruik kunnen maken van deze speciale voorziening.![]()
[..]
Scjvb
Ik beschouw dit als een bevestigend antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Wil jij dan ontkennen, dat rijke mannen niet goedkoop best voedsel kregen en krijgen? En dat ze niet op jacht zijn naar arme klanten, om op hen te experimenteren?
Onzin!! Grotendeels van de mensen bij voedselbanken zitten in de schuldhulpverlening, kampen met psychiatrisch of verslavingsproblemen. Meeste mensen in de bijstand hoeven niet naar de. Voedselbank en komen ook niet in aanmerking alleen zij die onder bewind staan en vaak in schuldsanering zitten. Jantje die minimum loon verdient komt niet in aanmerkingquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:09 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Deze voorziening was helemaal niet nodig geweest als het besteedbaar inkomen hoger was geweest
Oke maar als er iets met jantje gebeurd en hij beland in een situatie met dezelfde inkomen dan wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onzin!! Grotendeels van de mensen bij voedselbanken zitten in de schuldhulpverlening, kampen met psychiatrisch of verslavingsproblemen. Meeste mensen in de bijstand hoeven niet naar de. Voedselbank en komen ook niet in aanmerking alleen zij die onder bewind staan en vaak in schuldsanering zitten. Jantje die minimum loon verdient komt niet in aanmerking
Welnee.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 18:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Beste mevrouw, het is voor mij al duur laat staan voor iemand die met een minimum loon leeft. Het prijsverschil tussen a b c d e f g merken is ook maar nihil.
Nogal ja. Torentje spoort voor geen meter.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:15 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik beschouw dit als een bevestigend antwoord op mijn vraag.
Geen koffie scheelt nog meerquote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Welnee.
Voorbeel: Snelfilterkoffie bij AH. DE kost 6 euro voor 500 gram. Basic koffie 500 gram kost 2,60.
Koop maar eens drie pakken DE koffie en vergelijk de prijs met drie pakken basic koffie.
Scheelt maar liefst 10 euro.
Ja, lach maar, ik kan niet werken in een omgeving waarin koffie gedronken wordt. Ik krijg migraine en ben zeker voor een week uitgeschakeld.quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, lach maar, ik kan niet werken in een omgeving waarin koffie gedronken wordt. Ik krijg migraine en ben zeker voor een week uitgeschakeld.
Nog nooit van gehoord. Wel apart. Kan je wel chocomel drinken?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, lach maar, ik kan niet werken in een omgeving waarin koffie gedronken wordt. Ik krijg migraine en ben zeker voor een week uitgeschakeld.
Je moet eerst aantonen dat je er recht op hebt. Dat wordt helemaal uitgerekend. Bij ons door het Maatsschappelijk werk. Je moet echt al je papieren laten zien die van toepassing zijn op je inkomen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou mij niks verbazen als user torentje een vage zelf-lerende reageerbot uit een of ander onderzoek blijkt te zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rijke mannen experimenteren met goedkoop voedsel op arme mensen
is dat GHB > wat jij slikt ?
Dan zijn er niet veel plekken waar jij terecht kan vrees ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
klopt vorige week zag ik ook al zo een raar bericht over rijke mannen die arme zwarte mensen verkrachten, dan moet je wel flink in de paddenstoelen zitten lijkt mequote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:14 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Het zou mij niks verbazen als user torentje een vage zelf-lerende reageerbot uit een of ander onderzoek blijkt te zijn.
Ooit wel eens een “gesprek” tussen torentje en john2406 geprobeerd te volgen? Onmogelijkquote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt vorige week zag ik ook al zo een raar bericht over rijke mannen die arme zwarte mensen verkrachten, dan moet je wel flink in de paddenstoelen zitten lijkt me
Als je paddenstoelen koopt, ja dan moet je wel naar de voedselbank
De warrige posts van john kan ik dan wel weer waarderen. Maar als je torentje daarbij in de mix gooit...quote:Op donderdag 22 augustus 2019 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ooit wel eens een “gesprek” tussen torentje en john2406 geprobeerd te volgen? Onmogelijk
Koffie heeft zowel positieve als negatieve gevolgen voor je gezondheid en die heffen elkaar prima op.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 01:49 schreef Stray_cat het volgende:
Koffie is trouwens slecht voor je gezondheid en het stinkt.
Vergeet je Rolex niet want je moet wel op tijd je pakket afhalen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 04:16 schreef Isane het volgende:
Ach lekker door paffen en met de auto je pakketje ophalen!
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vergeet je Rolex niet want je moet wel op tijd je pakket afhalen.
Op welke partij zou je ons dan adviseren om op te stemmen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
En nog steeds blijven mensen op VVD stemmen en voor de bedrijven en mulitionalen..
Terwijl menig Nederlanders gelijk blijft of achteruit gaat qua inkomen tegenover inflatie.
In elke geval een partij die nog nooit in de kabinet heeft deelgenomen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:04 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
Op welke partij zou je ons dan adviseren om op te stemmen?
Gedurfd!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 19:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
In elke geval een partij die nog nooit in de kabinet heeft deelgenomen.
Ik kies zelf voor SP, omdat het eerlijk partij is. Maar ook de echte partij die voor burgers is. Ondanks dat zij tegen rijken is.quote:
Noem je dat veel? Dat zijn 2 pakken. Ik verbruik 4 500 gram pakken per week.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:36 schreef Cherni het volgende:
Koffie zwart, kraanwater en op z'n tijd bier.
Mocht ik ooit een voedselpakket nodig hebben dan wel een pakket met veel koffie. 1 kg per maand zo gemiddeld.
In je eentje? Maar die twee pakken zijn wel zonder wat ik nog op het werk drink.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Noem je dat veel? Dat zijn 2 pakken. Ik verbruik 4 500 gram pakken per week.
Ja, in mijn eentje. Ongeveer 3 of 4 kannen per dag.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
In je eentje? Maar die twee pakken zijn wel zonder wat ik nog op het werk drink.
Dat is erg veel. Maar ik begrijp het wel. Koffie is nu eenmaal heerlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 21:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, in mijn eentje. Ongeveer 3 of 4 kannen per dag.
Jaja, I was kidding. Kan mij het boeien wat iedereen doet, live and let live. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Koffie heeft zowel positieve als negatieve gevolgen voor je gezondheid en die heffen elkaar prima op.
Life will be the death of me.
Overigens, koffie: blegh!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |