abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188555896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor een gezin met kinderen is het inderdaad erg krap maar voor alleenstaanden en ouderen is het ruim voldoende.
Wij doen met 2 personen en een huisdier (kat) ook voor 50 euro per week boodschappen en als het moet kan het echt nog wel goedkoper door bv dingen op de markt te halen en minder vlees te eten.
[..]

Jezus die normen :') Ja zo krijg je wel dat veel mensen in 'aanmerking' komen ja.
495 euro per maand voor gezin met 2 kinderen, dat is toch geen armoede, dat lijkt me een redelijk ruim bedrag om aan boodschappen uit te geven. (meer dan 120 euro per week :X )
Als het alleen om eten gaat heb je 100% gelijk. Maar zijn die 495 per maand alleen voor eten? Lijkt mij dat die overblijven nadat je alle vaste lasten hebt afgetikt. En dan is het niet zo veel.
pi_188555920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het alleen om eten gaat heb je 100% gelijk. Maar zijn die 495 per maand alleen voor eten? Lijkt mij dat die overblijven nadat je alle vaste lasten hebt afgetikt. En dan is het niet zo veel.
Voeding en kleding staat erbij maar dan nog . Volgens die definitie zouden wij schijnbaar ook al jaren onder de armoedegrens leven. -O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_188556107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor een gezin met kinderen is het inderdaad erg krap maar voor alleenstaanden en ouderen is het ruim voldoende.
Wij doen met 2 personen en een huisdier (kat) ook voor 50 euro per week boodschappen en als het moet kan het echt nog wel goedkoper door bv dingen op de markt te halen en minder vlees te eten.

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Dat bedrag gaat hier al makkelijk op aan wijn (en nee, niet omdat we dure wijn kopen).
pi_188556121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Dat bedrag gaat hier al makkelijk op aan wijn (en nee, niet omdat we dure wijn kopen).
50 euro per week aan wijn uitgeven en dan vragen hoe mensen boodschappen doen voor 50 euro per week.

Not sure if serious.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_188556137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voeding en kleding staat erbij maar dan nog . Volgens die definitie zouden wij schijnbaar ook al jaren onder de armoedegrens leven. -O-
Dat kan ook omdat die grens gek genoeg relatief is.
pi_188556148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat kan ook omdat die grens gek genoeg relatief is.
In welk opzicht relatief? Er is weinig relatief aan boodschappen doen.
pi_188556188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

50 euro per week aan wijn uitgeven en dan vragen hoe mensen boodschappen doen voor 50 euro per week.

Not sure if serious.
Nou ja, het gaat om 7 euro per dag. Met 2 personen. Dat is toch gewoon extreem weinig?

Ik snap ook wel dat niet overal de wijn rijkelijk vloeit, maar een vruchtensap kost ook zo 2 euro denk ik. Frisdrank ook. Bier zit denk ik ook op dat bedrag.

Ik ben oprecht benieuwd hoor.
pi_188556204
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In welk opzicht relatief? Er is weinig relatief aan boodschappen doen.
De armoedegrens is relatief. Dus hoe meer mensen in een land verdienen, hoe hoger de grens.
pi_188556205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het gaat om 7 euro per dag. Met 2 personen. Dat is toch gewoon extreem weinig?

Ik snap ook wel dat niet overal de wijn rijkelijk vloeit, maar een vruchtensap kost ook zo 2 euro denk ik. Frisdrank ook. Bier zit denk ik ook op dat bedrag.

Er wordt me ineens een hoop duidelijk.
pi_188556242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Er wordt me ineens een hoop duidelijk.
Fijn, maar nou heb ik nog geen antwoord.
pi_188556444
Aangezien ik even bij de appie moest stoppen voor wat fruit voor twee dagen en een deel van de ingredienten voor het eten van vanavond:

16 euro uitgegeven. En dat was nog met ruim 5 euro bonuskorting omdat het fruit in de aanbieding is.

Dus ja, ik zie dat toch als een heel krap budget voor alle boodschappen.
pi_188556480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je klokt elke dag een hele fles wijn achterover. Elke dag, het hele jaar door. Dat noemt men ook wel een extreme alcoholverslaving.

quote:
Wij drinken geen vruchtensap of frisdrank en slechts af en toe bier (1 of 2 keer per week een glas)

quote:
Kan het wel ongeveer opsommen (even uit het hoofd en voor 2 pers:)

Brood: 8 broden per week. = 13 euro
Beleg: Kaas, pindakaas of iets van vleeswaren: 10 euro

Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.

2 zakken chips: 1,5 euro
Kauwgom: 1,50

Kattenvoer, gemiddeld 2 euro per week, kattengrid , 5 euro per week.

En dan nog thee en koffie, gemiddeld 2 euro per week.
Totaal 56 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of ander fruit nemen en soms een sixpack bier meenemen ).
pi_188556576
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je klokt elke dag een hele fles wijn achterover. Elke dag, het hele jaar door. Dat noemt men ook wel een extreme alcoholverslaving.
[..]

Wij drinken geen vruchtensap of frisdrank en slechts af en toe bier (1 of 2 keer per week een glas)
[..]

Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3~4 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.

Totaal 57 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of fruit nemen, doen we vaak langer mee dan een week).

Mijn vriendin drinkt meer wijn dan ik (ongeveer 2 flessen per drie dagen, wat in Rusland gewoon enorm gematigd is ;)), ik drink niet veel, maar vaak wel duurdere wijnen, wat in kosten dan toch weer aantikt.

Was misschien ook niet het beste voorbeeld. Beter voorbeeld is denk ik dat er bij ons gemiddeld zeker voor 5 euro per dag aan fruit doorheen gaat (we hebben wel ook twee kleine kinderen die mee eten) en dan moet daarna de rest nog komen.

Sowieso is mijn vriendin wel heel erg van gezond eten en leven, dat helpt sowieso ook niet erg met de kosten binnen de perken houden. Maar goed, ze kookt fantastisch en ik ben blij dat zij er op let. :)

Hoe dan ook: ik vind het knap dat je het met dat bedrag redt.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:37:17 #89
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188556602
Maar iedereen gaat er op vooruit!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:38:48 #90
459912 FlippingCoin
pi_188556628
quote:

[..]

[..]

[..]

Avondeten (voorbeeld week): sateschotel (3 euro), pizza (5 euro), sla (incl augurk, paprika, komkommer) + aardappels + hamburgers = 3 euro, macaroni (3 euro) , patat (incl kroket, frikadel en hapjes + sate) 4 euro, weekend vaak soep + broodjes (grote pan voor 2 dagen) = 3 euro.

Totaal 56 euro, aangezien we ook nog wel eens kliekjes eten is het uiteindelijke bedrag iets lager (richting de 50 euro) en soms iets hoger (richting de 60 euro) (als we bv een zak appels of ander fruit nemen en soms een sixpack bier meenemen ).

Lekker gezond. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_188556652
quote:
16s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lekker gezond. :')
Dit was gewoon een willekeurige week. Ook vaak genoeg dat we bijna de hele week groenten eten. (wat overigens nog goedkoper is).
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:44:38 #92
459912 FlippingCoin
pi_188556713
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit was gewoon een willekeurige week. Ook vaak genoeg dat we bijna de hele week groenten eten. (wat overigens nog goedkoper is).

Gelukkig. :7
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:47:14 #93
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_188556759
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:57 schreef michaelmoore het volgende:

Ga in de Lidl boodschappen doen

Waarom denkt iedereen toch altijd dat de AH duur is?
Ik doe mijn boodschappen juist bij de AH omdat het zo goedkoop is. Alleen sommige artikelen haal ik bij de Aldi omdat ik die lekkerder vind.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:55:09 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188556875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn vriendin drinkt meer wijn dan ik (ongeveer 2 flessen per drie dagen, wat in Rusland gewoon enorm gematigd is ;)), ik drink niet veel, maar vaak wel duurdere wijnen, wat in kosten dan toch weer aantikt.

Als ze dan maar flink neukt dan kan het er wel mee door toch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:55:18 #95
65846 Bocaj
47th President.
pi_188556877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:47 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen toch altijd dat de AH duur is?
Ik doe mijn boodschappen juist bij de AH omdat het zo goedkoop is. Alleen sommige artikelen haal ik bij de Aldi omdat ik die lekkerder vind.
En vooral zaken kopen die in de Bonus zijn! ;)
pi_188556923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als ze dan maar flink neukt dan kan het er wel mee door toch
O, dat zit wel snor.
pi_188556934
quote:

[..]

[..]

[..]

8 broden per week? Neem eens een bakje yoghurt met havermout oid man.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_188557429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:59 schreef habitue het volgende:

[..]

8 broden per week? Neem eens een bakje yoghurt met havermout oid man.
Voor 2 personen he.

( En havermout :r gatverdamme. )
pi_188557575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor 2 personen he.

( En havermout :r gatverdamme. )

4 broden pp per week? Wow...
pi_188557596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

4 broden pp per week? Wow...
Zelf zit ik op 3 broden per week. 1 wit(melk) en 2 roggebroden. Naar mijn werk neem ik roggebrood met beleg. En in de ochtend witbrood.
Mijn partner gemiddeld 2 broden en kom ik uit op gemiddeld 5 broden voor 2 personen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')