abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188518842

Volledige rapport Europol

Europol telde vorig jaar 24 jihadi, 19 extreemlinkse en één extreemrechtse aanslag(en). Alle dodelijke aanslagen werden door mohammedanen gepleegd.

In weerzin van een recente hausse aan berichtgeving over een nakende extreemrechtse apocalyps wordt o.b.v. data duidelijk dat we onze aandacht vooral moeten richten op mohammedanen en op extreem-links.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188518968

Nothing to see here, hou vooral de linksen in de gaten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188519008
.

[ Bericht 96% gewijzigd door opgebaarde op 19-08-2019 12:34:45 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:36:54 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519053
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist? En de brandbom op de moskee in Enschede?
Beiden zijn in 2016, maar ik zie maar een streepje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 augustus 2019 @ 12:37:58 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188519072
2015 was het jaar van de singleissueterroristen of hoe zit dat?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:38:10 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_188519075
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]

Dus veel arrestaties maar weinig aanvallen?
pi_188519076
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:36 schreef speknek het volgende:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist?
idd. hier zat ik ook mee. die dingen schuren tegen elkaar aan, lijkt me. overlappen misschien zelfs.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188519091
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
2015 was het jaar van de singleissueterroristen of hoe zit dat?
dei statistieken roepen allemaal vragen op. misschien maar een idee om dat rapport te lezen. :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188519098
quote:
[ afbeelding ]

Klopt toch een beetje met zijn grafiek? Hij heeft het over aanslagen, jij komt aan met een overzicht van aanslagen, wat overeenkomt met zijn grafiek, en daarnaast arrestaties? Ga je vallen over die arrestaties? Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.

Waarom blijft het zo moeilijk te accepteren dat ondanks alle bangmakerij, extreem-rechts een clubje in de marge is vergeleken met extreem-links en de moslim terroristen? Het zijn feiten die al meermaals vermeld worden, en toch worden ze keer op keer genegeerd.
pi_188519101
Ik kan die single issue/non-specific in 15' niet plaatsen. Kan iemand een voorbeeld geven?
pi_188519103
quote:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist? En de brandbom op de moskee in Enschede?
Beiden zijn in 2016, maar ik zie maar een streepje.
Wordt niet meer gespecificeerd in het onderzoek, zul je even de 2017-uitgave voor moeten opzoeken.
pi_188519107
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

veel tijdig ingrijpen, door polisie justitie.
-Rabia Al-Basri
pi_188519108
quote:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist?
En waarom valt de ethno-nationalist onder hetzelfde kopje als de sepetarist :?
Ik zou rechts eerder samengooien met de ethno-nationalist, tenzij rechts op terroristische neo-liberalen betekent... maar die zijn weer verantwoordelijk voor een geheel ander niveau van terrorisme.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 12:41:33 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:40:34 #14
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188519117
TS vergeet te vermelden hoeveel rechtse lieden zijn opgepakt net voor de heterdaad.

Derhalve klacht onterecht
pi_188519119
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.
:')
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:41:09 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519124
Oh wacht, uit de synopsis:

quote:
In addition, one terrorist attack by a right-wing extremist in Italy and numerous arrests of suspected right-wing terrorists for attack-planning across the European Union (EU)
Ja het is maar een gelukkig.

edit: had niet door dat Ludachrist zijn figuur uit het rapport kwam, ja dan kun je wel van een meteorische stijging spreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188519131
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En waarom valt de ethno-nationalist onder hetzelfde kopje als de sepetarist :?
Ik zou rechts eerder samengooien met de ethno-nationalist, tenzij rechts op terroristische neo-liberalen wijst...
etno nationalisten willen vooral separatisme :P

zeg maar de fokkers, die een nexit willen :')
-Rabia Al-Basri
pi_188519146
quote:

[..]

Voornamelijk een (bijna) verviervoudiging van potentiële aanslagen op extreem-rechts in drie jaar tijd. Als je terrorismebestrijding serieus neemt kan je op basis van deze cijfers niet roepen dat er maar weinig gebeurt aan die kant van het spectrum en je je op links moet richten.
pi_188519152
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:41 schreef Slayage het volgende:
etno nationalisten willen vooral separatisme :P

Ja, maar niet alle separatisten zijn etno-nationalisten.
pi_188519165
niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim :')
-Rabia Al-Basri
pi_188519195
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar niet alle separatisten zijn etno-nationalisten.
separatisme is vooral gebaseerd op etno nationalisme.
-Rabia Al-Basri
pi_188519201
Jij zou ETA en IRA onder etno-nationalisme schuiven?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 12:45:23 ]
pi_188519210
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt toch een beetje met zijn grafiek? Hij heeft het over aanslagen, jij komt aan met een overzicht van aanslagen, wat overeenkomt met zijn grafiek, en daarnaast arrestaties? Ga je vallen over die arrestaties? Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.
Waarom denk je dat ze arrestaties opnemen in een rapport over terrorismebestrijding?
pi_188519212
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:43 schreef Slayage het volgende:
niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim :')
De meerderheid is in elk geval terrorisme-voorstander.
pi_188519231
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef LelijKnap het volgende:
Jij zou ETA en IRA onder etno-nationalisme schuiven?
wat ik zou doen is niet relevant lijkt me eerder wat vindt interpol.

maar eta sowieso en ira deels ook natuurlijk, religie is (kan ook) een onderdeel zijn van etniciteit.
-Rabia Al-Basri
pi_188519237
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:41 schreef Slayage het volgende:
Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.
pi_188519243
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De meerderheid is in elk geval terrorisme-voorstander.
:')
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:48:45 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188519259
De wijzende rechtse rakkers hier zijn haast blijer met moslimterroristen dan de terroristen zelf
Laffe huichelaar
pi_188519264
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.
ff voor de duidelijkheid omdat ik het idee heb dat mensen niet helemaal door hebben wat etniciteit is.

wiki
quote:
Etniciteit

Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.

Het concept etniciteit wortelt in het gegeven dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke kenmerken, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis en de daaraan ontleende normen en waarden. Het gemeenschappelijke "erfgoed" en de solidariteitsbeleving op grond daarvan vormen de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:50:37 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519275
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wordt niet meer gespecificeerd in het onderzoek, zul je even de 2017-uitgave voor moeten opzoeken.
Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.
pi_188519278
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef Slayage het volgende:
wat ik zou doen is niet relevant lijkt me eerder wat vindt interpol.

maar eta sowieso en ira deels ook natuurlijk, religie is (kan ook) een onderdeel zijn van etniciteit.
Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.
pi_188519314
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:48 schreef timmmmm het volgende:
De wijzende rechtse rakkers hier zijn haast blijer met moslimterroristen dan de terroristen zelf
dan hoeven ze niet over het terrorisme te hebben van mensen waar zij dezelfde gedachtegoed mee delen.

de "omvolking" waanzin is zon voorbeeld van. noem alle rechtsextremistische aanslagplegers maar op en kijk hoeveel mensen hier op fok geloven in die shit

het is zoiets als, dat sommige moslims bij een allahu akbar roeper die een aanslag pleegt, zegt "hij is geen geen echte moslim". daar wil je je niet mee associëren.
-Rabia Al-Basri
pi_188519344
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.
nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:57:22 #34
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_188519358
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.
Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.

Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden? Ik ben er niet zo dol op om hier wedstrijdjes van te maken.
pi_188519370
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:

Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden?
hear, hear.
-Rabia Al-Basri
pi_188519385
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:56 schreef Slayage het volgende:
nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.
Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.
pi_188519422
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.
"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the day :')
-Rabia Al-Basri
pi_188519446
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the day :')
Globalisten die zichzelf verkopen als anti-racisten hebben de term opzettelijk een negatieve connotatie gegeven door het raciale aspect op de voorgrond te brengen. Hierdoor zien mensen ento-nationalisme gelijk zien aan racisme terwijl etno-nationalisme inderdaad over juist zoveel meer gaat. Mensen die hun cultuur trachten te beschermen zijn zodoende onschadelijk gemaakt. Deze manier van omgaan met de taal noemen we doublespeak.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 13:07:12 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:10:33 #39
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188519519
Grafiekje op pagina 16 is ook wel aardig. :)

Wanneer gaat Amnesty het eens opnemen voor deze groep politiek vervolgden. De rechtsen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadstatistiek en dat komt omdat ze er altijd uitgepikt worden. ;)

Behalve in voorgaande jaren, toen waren het vooral de linksen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:15:36 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519586
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:
Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.

Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden? Ik ben er niet zo dol op om hier wedstrijdjes van te maken.
Ja, lijkt me logisch.
pi_188519613
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze arrestaties opnemen in een rapport over terrorismebestrijding?
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?

Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.

Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:25:28 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519710
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?

Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.

Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.
:').

Misschien moet je op het rapport klikken voordat je afgaat.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:25:38 #43
116015 SicSicSics
pi_188519712
quote:
Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.
Pagina 16. Links vs. Rechts.

Niemand ontkent overigens dat het grootste gevaar van de Jihadisten komt. ;)
quote:
Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen.
Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar. ;)
quote:
Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.

Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.

Zie je het verschil in rapportage trouwens. Geen Moslim, geen Islam, geen ... Maar Jihadist. Wel zo netjes.

Een right of left wing terrorist die Christelijk is, doet ook niet aan Christenterrorisme. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_188519766
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.
Pagina 16. Links vs. Rechts.

Niemand ontkent overigens dat het grootste gevaar van de Jihadisten komt. ;)
[..]

Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar. ;)
[..]

Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.

Zie je het verschil in rapportage trouwens. Geen Moslim, geen Islam, geen ... Maar Jihadist. Wel zo netjes.

Een right of left wing terrorist die Christelijk is, doet ook niet aan Christenterrorisme. O+
En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts. Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.
pi_188519814
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

:').

Misschien moet je op het rapport klikken voordat je afgaat.
Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme. Volgens mij gaat daar ook het topic over, maar de 2e reactie moet alweer een selectief beeld zijn over extreem-rechts, en dan de opmerking "ja maar arrestaties", zelfs met de arrestaties zijn die andere clubjes zwaar oververtegenwoordigd. Het verbaast mij ook niet hoor die kritiek, als ik de melding van de quote al zie en dan zie welke user kan ik die reacties op voorhand ook al invullen.
pi_188519865
quote:

Niet echt. Extreem-links is groter qua aanslagen, maar die zitten ook in een dalende trend. Qua arrestaties heeft extreem-rechts ze inmiddels ingehaald.

quote:
Verviervoudiging van het aantal mensen dat opgepakt wordt in verband met terrorisme in een paar jaar tijd zou ik wel serieus nemen als ik terrorismebestrijding zelf serieus nam. Jij doet dat blijkbaar niet.

quote:
Zoals een Oostwoud die dit soort groei moedwillig negeert om naar links te kunnen wijzen?
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:40:48 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_188519884
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme.
34 extreemlinkse terroristen opgepakt
44 extreemrechtse terroristen opgepakt

Heb je niet gedaan. Of het komt niet door je filter heen. In ieder geval ben jij degene die statistieken negeert.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:41:58 #48
116015 SicSicSics
pi_188519896
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts.
Ik vind het ook een zeer groot probleem. Alle terrorisme is een zeer groot probleem, maar buiten dat heeft extreem-rechts natuurlijk een historisch streepje voor.

Ook vind je de rechtse kant van het verhaal vaker terug in de main stream media. De angst voor omvolking, voor islamisering, voor het verlies van 'nationale identiteit' ... zijn thema's die meer aanwezig zijn dan ... laten we zeggen een anti-kapitalistisch verhaal. Zeker hier in Nederland.

Wellicht dat dit voor jou het beeld schept dat men het erger vindt?
quote:
Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.
Laten we vooral blijven werken om dat ook niet te laten gebeuren en dat niet als maatstaaf nemen over 'hoe erg' het is.
Fine, fuck you then!
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:42:35 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188519908
Het rapport lijkt zichzelf tegen te spreken:

2018:

quote:
Despite the increase of extreme
right-wing sentiments across Europe,
only one right-wing terrorist attack
in the EU was reported in 2018. In
Italy, a man carried out a shooting
spree on 3 February in Macerata.
en:

quote:
. On 26 August 2018,
a German national was fatally
stabbed during violent clashes in
Chemnitz, Saxony. A Syrian and an
Iraqi national, both asylum seekers,
were arrested as a result. In reaction
to the stabbing, demonstrations and
vigils were held in Chemnitz, Saxony
and throughout Germany. Two weeks
later, a group of at least 15 rightwing extremists, including members
of the Revolution Chemnitz group,
attacked several individuals from a
migrant background. In February 2018
a Reichsbürger fired several shots
at an accommodation for asylum
seekers in Kaiserslautern and put up
considerable resistance at his arrest,
injuring two police officers
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_188519975
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:42 schreef -XOR- het volgende:

2018:
[..]

en:
[..]

Kan zijn dat ze dat niet als aanslag aanmerken in de statistieken omdat er geen terroristisch motief achter zat.
pi_188520013
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Heb je niet gedaan. Of het komt niet door je filter heen. In ieder geval ben jij degene die statistieken negeert.
Kan je in beide statistieken voorkomen? Dus als je opgepakt wordt na het uitvoeren van een daadwerkelijke aanslag, bijvoorbeeld?
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:52:39 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188520032
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan zijn dat ze dat niet als aanslag aanmerken in de statistieken omdat er geen terroristisch motief achter zat.
Daar zat ik ook aan te denken: die Duitser zou dan niet uit terroristische motieven op het asielzoekerscentrum hebben geschoten maar gewoon omdat hij een hekel heeft aan negers. Tja, zo blijft extreem-rechts geweld wel lekker onder de radar en kunnen oostwoud en co mooi dit soort topics openen. Lies, damned lies and statistics...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188520043
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Typisch, natuurlijk het enige jaar eruit pakken waar extreem-rechts wat meer arrestaties heeft gehad dan extreem-links. Pak dan alle cijfers uit dat rapport en niet alleen degene wat jij zo interessant vindt!

2014: EL 13 aanvallen 54 arrestaties vs ER 0 aanvallen en 34 arrestaties
2015: EL 13 aanvallen 67 arrestaties vs ER 9 aanvallen en 11 arrestaties
2016: EL 27 aanvallen 31 arrestaties vs ER 1 aanvallen en 12 arrestaties
2017: EL 24 aanvallen 36 arrestaties vs ER 5 aanvallen en 20 arrestaties

Jarenlang is extreem-links stukken gevaarlijker geweest dan extreem-rechts, nooit wat over gehoord, nooit artikelen over gelezen in de krant of praatprogramma's die het probleem aankaarten. Maar nu wordt alles tegenwoordig weggezet als extreem-rechts en opeens is extreem-rechts een gevaar omdat ze het eerste jaar wat hogere cijfers hebben. Vallen daar ook de aanvallen op Sylvana op facebook onder? Ook extreem-rechts volgens de media? Vallen daar ook alle aanvallen op Joden in Duitsland onder? Maakt niet uit of die door een moslim gepleegd worden, ze worden onder extreem-rechts geschaard. Wel min arrestaties voor 2018 voor extreem-links, volgens mij waren er toch honderden aan het rellen vorig jaar in Hamburg Duitsland, waar een complete stad werd afgebroken, veiligheidsdiensten de weg geblokkeerd werden. Een vrijstaat was het, ongekend in deze tijd, nog nooit meegemaakt, maar natuurlijk niets mee gedaan. Hoe vaak hebben we extreem-rechts dat al zien doen? Of extreem-rechts met een hoop geweld, stenen etc. vreedzame demonstraties belagen?

Ben ook klaar met deze discussie, geen zin in dit soort kinderachtige welles nietes spelletjes met mensen die zeer selectief informatie opnemen omdat de volledige waarheid niet past in hun politieke straatje en werkelijk al hun argumenten ontkracht, en dat is het volk wat anderen steeds "dom rechts noemt".
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:55:17 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_188520067
quote:

2018:
[..]

en:
[..]

Ik gok dat de revolution chemnitz als enige voor terrorisme worden aangeklaagd, dat zijn de 8 uit Duitsland. Maar dat geeft wel aan dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Dan zal die ene rechtsterreuraanslag van 2016 inderdaad degenen uit Enschede zijn. Never mind dat er meer rechtsextremistische moorden waren. De NSU werd ook pas veel later terroristisch genoemd.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:56:22 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_188520079
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Typisch, natuurlijk het enige jaar eruit pakken waar extreem-rechts wat meer arrestaties heeft gehad dan extreem-links. Pak dan alle cijfers uit dat rapport en niet alleen degene wat jij zo interessant vindt!
Dit hele topic gaat over afgelopen jaar! :').
pi_188520087
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Reeeeeee

Hou maar weer op jongen, want je maakt jezelf echt onvoorstelbaar belachelijk.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:57:17 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188520088
quote:

2018:
[..]

en:
[..]

Ik denk dat het heel interessant is welke definities gehanteerd worden. Hoe zouden Volkert van der Graaf, Karst Tates, Tristan van der Vlis, Erwin Lensink onderverdeeld worden als hun misdaden nu hadden plaatsgevonden?

Links? Verward? Overig?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188520096
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel interessant is welke definities gehanteerd worden. Hoe zouden Volkert van der Graaf, Karst Tates, Tristan van der Vlis, Erwin Lensink onderverdeeld worden als hun misdaden nu hadden plaatsgevonden?

Links? Verward? Overig?
Wil je hier een echt antwoord op, of wil je graag horen dat links geweld altijd gedownplayed wordt terwijl bij een rechtse gek zijn politieke overtuigingen er aan de haren bijgetrokken worden?
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:59:04 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188520107
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik gok dat de revolution chemnitz als enige voor terrorisme worden aangeklaagd, dat zijn de 8 uit Duitsland. Maar dat geeft wel aan dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Dan zal die ene rechtsterreuraanslag van 2016 inderdaad degenen uit Enschede zijn. Never mind dat er meer rechtsextremistische moorden waren. De NSU werd ook pas veel later terroristisch genoemd.
Nee, de aanslag in italie ("het neger-prijsschieten") was de enige aanval die onder terrorisme is geschaard, dat valt in ieder geval af te leiden uit het oranje halve bolletje bij Italie op blz 62 van het rapport.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188520138
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef LelijKnap het volgende:
Ik kan die single issue/non-specific in 15' niet plaatsen. Kan iemand een voorbeeld geven?
Voorbeeld:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 14:09:34 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:14:13 #61
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188520317
quote:
[ afbeelding ]

Dus er is 1 al dan niet uitgevoerde extreem-rechtse terreuraanslag of poging daartoe geweest in 2018 en er zijn 44 kaalkoppen gearresteerd. Maar bleken alle 44 er ook iets mee te maken te hebben?

1 al dan uitgevoerde aanslag stelt inderdaad maar weinig voor. En wat is precies de definitie van een 'attack'? Een varkenskop die voor een moskee gedumpt is, is dat ook een aanslag?
pi_188520341
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dus er is 1 al dan niet uitgevoerde extreem-rechtse terreuraanslag of poging daartoe geweest in 2018 en er zijn 44 kaalkoppen gearresteerd. Maar bleken alle 44 er ook iets mee te maken te hebben?
Waar hebben die 44 kaalkoppen iets mee te maken?
pi_188520411
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, en het topic gaat ook over aanslagen en niet arrestaties, en wie begon in de eerste reactie al over de arrestaties ondanks dat het om aanslagen ging?
pi_188520426
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, en het topic gaat ook over aanslagen en niet arrestaties, en wie begon in de eerste reactie al over de arrestaties ondanks dat het om aanslagen ging?
Ik reageerde op dit deel van de OP:

quote:
In weerzin van een recente hausse aan berichtgeving over een nakende extreemrechtse apocalyps wordt o.b.v. data duidelijk dat we onze aandacht vooral moeten richten op mohammedanen en op extreem-links.
Als je kijkt naar de groei van extreem-rechts lijkt me dit namelijk enorme onzin.
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:22:33 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188520429
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wil je hier een echt antwoord op, of wil je graag horen dat links geweld altijd gedownplayed wordt terwijl bij een rechtse gek zijn politieke overtuigingen er aan de haren bijgetrokken worden?
Nee hoor, ben slechts benieuwd naar definities.

En dus noemde ik de paar redelijk recente terreurdaden op eigen bodem op die ik kon bedenken (uitgezonderd de Hofstadgroep, Theo van Gogh en die Enschedese molotovcocktail, omdat de beweegredenen daarvan vrij makkelijk in te delen zijn). Zelf gok ik Tates en Van der Vlis als psychiatrisch gestoorden (dus 'overig'?), Van der Graaf linksextremist en Lensink misschien een combinatie van die twee. Maar Tates is misschien ook als anarchist of rechts-radicaal te beschouwen?
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:23:51 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188520442
quote:
5s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar hebben die 44 kaalkoppen iets mee te maken?
Zie de gequote statistiek; 1 extreemrechtse aanslag/poging in 2018 en 44 gearresteerde lieden.

pi_188520444
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik reageerde op dit deel van de OP:
[..]

Als je kijkt naar de groei van extreem-rechts lijkt me dit namelijk enorme onzin.
De groei van extreem-rechts, en nog altijd alles opgeteld niet aan één jaar extreem-links kunnen tippen.
pi_188520463
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zie de gequote statistiek; 1 extreemrechtse aanslag/poging in 2018 en 44 gearresteerde lieden.

[ afbeelding ]
Die arrestaties hebben niet allemaal te maken met de aanslag die opgegeven is he.
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:26:45 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188520474
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En dus noemde ik de paar redelijk recente terreurdaden op eigen bodem op die ik kon bedenken (uitgezonderd de Hofstadgroep, Theo van Gogh en die Enschedese molotovcocktail, omdat de beweegredenen daarvan vrij makkelijk in te delen zijn). Zelf gok ik Tates en Van der Vlis als psychiatrisch gestoorden (dus 'overig'?), Van der Graaf linksextremist en Lensink misschien een combinatie van die twee. Maar Tates is misschien ook als anarchist of rechts-radicaal te beschouwen?
Tates was toch niet rechts-radicaal? Volgens mij zijn zijn motieven altijd volstrekt onduidelijk gebleven. Lensink zal gok ik single-issue zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:28:30 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188520496
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Links? Verward? Overig?
Tristan vd V. links? Alleen als je zelf labeltjes mag plakken. Karst Tates idem trouwens. Erwin Lensink ook. Knap hoor, 4 namen noemen en in verband brengen met extreem links, terwijl er maar eentje daarvan daadwerkelijk in verband gebracht kan worden met extreem links. :')
Antifa
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:28:54 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_188520500
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, de aanslag in italie ("het neger-prijsschieten") was de enige aanval die onder terrorisme is geschaard, dat valt in ieder geval af te leiden uit het oranje halve bolletje bij Italie op blz 62 van het rapport.
Ja die rechtzaak is dus al afgerond. Ik verwacht dat Interpol het pas een terreurdaad als de rechter uitspraak heeft gedaan, wat toch een vrij grote disclaimer is die je erbij zou moeten zetten. Chemnitz kan er dus nog bij komen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken: die Duitser zou dan niet uit terroristische motieven op het asielzoekerscentrum hebben geschoten maar gewoon omdat hij een hekel heeft aan negers. Tja, zo blijft extreem-rechts geweld wel lekker onder de radar en kunnen oostwoud en co mooi dit soort topics openen. Lies, damned lies and statistics...
Deze lekkere gozers met hun air to air missile worden dus ook niet eens bij de arrestaties meegerekend, omdat de regeringspartij waar een van de leden bijhoorde maar snel verklaarde dat het niks met terrorisme te maken had.

Geen terrorisme, nothing to see here.
pi_188520506
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De groei van extreem-rechts, en nog altijd alles opgeteld niet aan één jaar extreem-links kunnen tippen.
Aangezien er dit jaar blijkbaar meer radicalen aan rechter- dan aan linkerzijde worden opgepakt vind ik het een rare conclusie om te doen alsof het allemaal niks voorstelt. Ze worden niet opgepakt voor fout parkeren ofzo.
pi_188520534
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja die rechtzaak is dus al afgerond. Ik verwacht dat Interpol het pas een terreurdaad als de rechter uitspraak heeft gedaan, wat toch een vrij grote disclaimer is die je erbij zou moeten zetten. Chemnitz kan er dus nog bij komen.
Interpol bepaalt dat zelf niet, dit is een weergave van de cijfers die ze aangeleverd krijgen van de landen zelf. Engeland heeft bijvoorbeeld geen specificatie meegegeven aan de arrestaties rondom terrorisme, en die hebben dit jaar dus 273 'non-specified' arrestaties.
pi_188520640
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
Aangezien er dit jaar blijkbaar meer radicalen aan rechter- dan aan linkerzijde worden opgepakt vind ik het een rare conclusie om te doen alsof het allemaal niks voorstelt. Ze worden niet opgepakt voor fout parkeren ofzo.
Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten? Niet vergeten dat het merendeel van die extreem-rechtse cijfers daaruit bestaat. Het tegenovergestelde zie je bij islamitische aanslagen, daar kunnen ze allah akbar schreeuwend de straat op rennen om kelen door te snijden en dan is het een verwarde man en komt er niet weer een streepje bij een islamitische aanslag.
pi_188520658
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten?
Als je de titel 'European Union Terrorism Situation and Trend Report' leest, waar denk je dan dat het mee te maken heeft?
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:43:10 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188520668
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten? Niet vergeten dat het merendeel van die extreem-rechtse cijfers daaruit bestaat dat ik alle cijfers uit mijn duim zuig. Het tegenovergestelde zie je bij islamitische aanslagen, daar kunnen ze allah akbar schreeuwend de straat op rennen om kelen door te snijden en dan is het een verwarde man en komt er niet weer een streepje bij een islamitische aanslag.
Fixed that for you.
Antifa
pi_188520692
En topic over welke extremisme het beter/slechter doet, mooi om te zien hoe iedereen dat aan het verdedigen is :D

Moet er niet aan denken dat links-extremisme zou dalen, dan zouden er hier een hoop users teleurgesteld zijn :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188520890
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:35 schreef matspontius het volgende:
Eens kijken of onze linkse rakkers hier nog een weerwoord in hebben - vast wel, zoals gewoonlijk :r
De terroristen spreken niet met normale linkse medemensen, waardoor men die terroristen niet verraden kan. Ook is het zo dat het justitiepersoneel vaak geen mannen arresteren wilde om hun slechte intentie. Een voorgevoel of visioen is voor het justitiepersoneel meestal geen reden om voorkomende acties uit te voeren.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:13:29 #79
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188521140
quote:

[..]

Kennelijk zijn die wannabe hitlers grotere prutsers.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:17:39 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188521193
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
En topic over welke extremisme het beter/slechter doet, mooi om te zien hoe iedereen dat aan het verdedigen is :D
En zo voorspelbaar _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:13:41 #81
480574 Smegma.
pi_188521898
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat zo? OP opent met een staatje waarin meerdere jaren naast elkaar worden weergegeven. TS koppelt dit vervolgens aan toegenomen aandacht voor extreem-rechtse terreur vanwege figuren als Tarrant en Crusius.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:21:56 #82
480574 Smegma.
pi_188521971
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik zat wat te zoeken en kwam het volgende oude topic tegen:
NWS / 'Karst T. was mogelijk extreem rechts'

Ik heb ook eens gelezen, al ben ik vergeten waar, dat Tates interesse had in Germaans runenschrift en 'Arische mythologieën' en dat hij het christendom verwierp als "joodse infiltratiereligie". Of dat het motief was voor een aanslag met een Suzuki Swift tegen het Koningshuis is tot op de dag van vandaag onduidelijk. Ik zou juist denken dat extreemrechtsen het Koningshuis omarmen als symbool van het vaderland. Tenzij ze het koningshuis beschouwen als een middelpunt van de globalisten om de gewone bevolking op de knieën te krijgen. :')
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:55:23 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_188522400
In die tijd was Bilderberg de hoofcomplottheorie. Inderdaad globalisten in een Joods hotel en een prominente rol voor Beatrix. Maar ofschoon Karst bij het doordraaien vast steeds meer dingen mee begon te nemen, was dat volgens mij pure afgunst. Iemand die geen baantje kon behouden en elke maand de huur net wel net niet kon betalen die boos was op de elite die geen dag hoefde te werken.
Dat kun je links (anti-klassicist) of rechts (anti hullie trekken onze belastingcenten) noemen, maar ik denk dat geflipt een betere term in dit geval is. Net zoals Tristan (Of incel rebellion avant le lettre in welk geval het weer naar rechts neigt). De moord op Borst zou je wel weer extreemrechts kunnen noemen.
pi_188522474
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Thanks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 17:01:17 ]
pi_188522863
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

Lul toch niet, wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is, zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.
Dan zou de jihadist ineens geen "moslim" meer zijn maar is een rechts extremist nog wel steeds "rechts"?
Zouden we jihadisten dan eigenlijk ook niet gewoon "islam extremist" moeten noemen?
Racist
pi_188522877
Dubbbbel
Racist
pi_188522991
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:27 schreef Toga het volgende:
Lul toch niet, wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is, zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.
Dan zou de jihadist ineens geen "moslim" meer zijn maar is een rechts extremist nog wel steeds "rechts"?
Zouden we jihadisten dan eigenlijk ook niet gewoon "islam extremist" moeten noemen?
Voorbeeld nummer twee van doublespeak. De Orwelliaanse omvolkersclub heeft dit waarschijnlijk allemaal in hotel Bilderberg bedacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 17:40:54 ]
pi_188523974
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voorbeeld nummer twee van doublespeak. De Orwelliaanse omvolkersclub heeft dit waarschijnlijk allemaal in hotel Bilderberg bedacht.
Nee, geef me vooral géén argument die me tegenspreekt...
Jihadisten komen zomaar uit het niets?
Racist
pi_188524001
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, geef me vooral géén argument die me tegenspreekt...
Jihadisten komen zomaar uit het niets?
Ik ben het juist met je eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 18:51:19 ]
pi_188525309
Zijn er ook extreem linkse of rechtse moslims? En zo ja, in welk vakje vallen die?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_188525708
Nvm :')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 20:22:05 ]
pi_188526876
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben het juist met je eens.
Sorry, je was me iets te cryptisch.
Racist
pi_188526936
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:01 schreef Toga het volgende:

[..]

Sorry, je was me iets te cryptisch.
Sorry, je moet het inderdaad lezen met post 39 in het achterhoofd.
  maandag 19 augustus 2019 @ 21:04:05 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188526941
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188528885
quote:
[ afbeelding ]

Nou, er valt wel wat voor te zeggen. Er waren dan weliswaar meer arrestaties bij de extreemrechtse hoek dan bij de linkse, maar het aantal aanvallen vanuit de extreemlinkse groep was hoger volgens het rapport, evenals de etno-nationalisten, wat op zich een interessant gegeven is. Het lijkt erop dat we meer letten op de activiteiten van extreemrechts dan de andere groepen waardoor we alleen tijdig kunnen ingrijpen bij extreemrechts.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_188529089
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:02 schreef capricia het volgende:
Zijn er ook extreem linkse of rechtse moslims? En zo ja, in welk vakje vallen die?
Die vallen onder het vakje terrorist, want moslim.
pi_188531692
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die vallen onder het vakje terrorist, want moslim.
Als iemands daad terrorisme is (zoals het gooien van een brandbaar goedje naar een moskee), word je als terrorist veroordeeld. De achtergrond of ideologie van de persoon van bovengenoemde daad kan door de media erbij vermeld worden.
Zo hadden we vroeger terroristische organisaties als ETA en RAF. Nu zijn het vooral islamitische organisaties of mensen die daardoor geïnspireerdeerd zijn, met als tegengas enkele
rednecks.
Racist
pi_188531762
quote:
[ afbeelding ]

Eenzijdig plaatje, geeft helemaal niets goed weer als de andere kant niet ernaast plakt.

Afgekeurd als argument tot verbeterd.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:46:43 #99
116015 SicSicSics
pi_188531837
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:27 schreef Toga het volgende:
Lul toch niet,
Heul wel! :)
quote:
wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is,
Jawel, want anders zou je zeggen dat een jihadist extremistisch geboren is? :D
quote:
zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.
Je snapt het wel. :D
quote:
Neonazi, vind ik ook prima! :D ^O^
Anarchist voor de linkse hobbyist. Done.

En nee, het is geen doublespeak. Wat er gebeurd namelijk, is dat mensen (niet eens rechts extremistische) bang worden voor de Islam en Moslims. Terwijl dat niet alleen nergens voor nodig en ongefundeerd is, het werkt ook nog eens averechts.

Maargoed. Deze linkse goedprater, godbetert, is toch weer aan het trollen. _O-
quote:
Nee. :*
Net als dat we Breivik geen christenextremist noemen! O+
Fine, fuck you then!
pi_188533707
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
En nee, het is geen doublespeak. Wat er gebeurd namelijk, is dat mensen (niet eens rechts extremistische) bang worden voor de Islam en Moslims. Terwijl dat niet alleen nergens voor nodig en ongefundeerd is, het werkt ook nog eens averechts.
Ave"rechts", is eigenlijk links..
Maar nu doe je net of mensen niet bang worden voor rechtse praat; een beetje opkomen voor eigen volk en cultuur en je bent al een racist of Hitler in spé.

quote:
Net als dat we Breivik geen christenextremist noemen! O+
Ik zou ook niet weten wat Breivik's daad met geloof te maken had.
Racist
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:15:27 #101
116015 SicSicSics
pi_188533927
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 10:58 schreef Toga het volgende:
Ave"rechts", is eigenlijk links..
Maar nu doe je net of mensen niet bang worden voor rechtse praat; een beetje opkomen voor eigen volk en cultuur en je bent al een racist of Hitler in spé.
Zodra je het 'eigen volk' noemt en alleen daar voor 'op wil komen' ... Yup! :D
Niet zo gek toch?
Rechts is ok. Opkomen voor 'het volk' is ok.
(Alleen) Opkomen voor 'eigen volk' is niet ok! :)
quote:
Ik zou ook niet weten wat Breivik's daad met geloof te maken had.
Dat komt omdat het geen issue is in de berichtgeving. Mijn punt exact. Bij een Jihadist weten we het direct en is iedereen bang voor de buurman omdat hij Ali heet en/ of 5 keer per dag bidt.

Bij Breivik vertellen we het niet en weten we het opeens niet (meer).

Overigens wordt er door diverse (religieuze) organisaties geroepen dat Breivik zijn daad niets met het Christendom te maken heeft. :D

Zijn manifest is doorspekt met christelijke symbologie, met verwijzingen naar de bijbel en met een oproep tot een 'monocultureel Christelijk Europa'.
Fine, fuck you then!
pi_188543785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Eenzijdig plaatje, geeft helemaal niets goed weer als de andere kant niet ernaast plakt.

Afgekeurd als argument tot verbeterd.
Ludachrist kwam met het nodige kabaal dit topic in stormen. Vervolgens grossiert hij in eenzijdige belichting van het onderhavige onderwerp. Nee, die staat er niet gekleurd in hoor. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:14:55 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188543899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ludachrist kwam met het nodige kabaal dit topic in stormen. Vervolgens grossiert hij in eenzijdige belichting van het onderhavige onderwerp. Nee, die staat er niet gekleurd in hoor. :')
Vertel hier nog eens hoe jij ook weer denkt over het a priori uitsluiten van mensen op basis van etniciteit in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en van het land als geheel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')