Dus veel arrestaties maar weinig aanvallen?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Nothing to see here, hou vooral de linksen in de gaten.
idd. hier zat ik ook mee. die dingen schuren tegen elkaar aan, lijkt me. overlappen misschien zelfs.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:36 schreef speknek het volgende:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist?
dei statistieken roepen allemaal vragen op. misschien maar een idee om dat rapport te lezen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
2015 was het jaar van de singleissueterroristen of hoe zit dat?
Klopt toch een beetje met zijn grafiek? Hij heeft het over aanslagen, jij komt aan met een overzicht van aanslagen, wat overeenkomt met zijn grafiek, en daarnaast arrestaties? Ga je vallen over die arrestaties? Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt niet meer gespecificeerd in het onderzoek, zul je even de 2017-uitgave voor moeten opzoeken.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:36 schreef speknek het volgende:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist? En de brandbom op de moskee in Enschede?
Beiden zijn in 2016, maar ik zie maar een streepje.
veel tijdig ingrijpen, door polisie justitie.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus veel arrestaties maar weinig aanvallen?
En waarom valt de ethno-nationalist onder hetzelfde kopje als de sepetaristquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:36 schreef speknek het volgende:
Is bijv. de moordenaar van Jo Cox extreemrechts of een ethno-nationalist?
quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.
Ja het is maar een gelukkig.quote:In addition, one terrorist attack by a right-wing extremist in Italy and numerous arrests of suspected right-wing terrorists for attack-planning across the European Union (EU)
etno nationalisten willen vooral separatismequote:Op maandag 19 augustus 2019 12:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En waarom valt de ethno-nationalist onder hetzelfde kopje als de sepetarist
Ik zou rechts eerder samengooien met de ethno-nationalist, tenzij rechts op terroristische neo-liberalen wijst...
Voornamelijk een (bijna) verviervoudiging van potentiële aanslagen op extreem-rechts in drie jaar tijd. Als je terrorismebestrijding serieus neemt kan je op basis van deze cijfers niet roepen dat er maar weinig gebeurt aan die kant van het spectrum en je je op links moet richten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar niet alle separatisten zijn etno-nationalisten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:41 schreef Slayage het volgende:
etno nationalisten willen vooral separatisme
zeg maar de fokkers, die een nexit willen
separatisme is vooral gebaseerd op etno nationalisme.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar niet alle separatisten zijn etno-nationalisten.
Waarom denk je dat ze arrestaties opnemen in een rapport over terrorismebestrijding?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt toch een beetje met zijn grafiek? Hij heeft het over aanslagen, jij komt aan met een overzicht van aanslagen, wat overeenkomt met zijn grafiek, en daarnaast arrestaties? Ga je vallen over die arrestaties? Want ook daar durf ik te wedden dat radicaal islamitisch en extreem-links meer opgepakt worden, want dat tuig is gewoon meer aanwezig.
De meerderheid is in elk geval terrorisme-voorstander.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:43 schreef Slayage het volgende:
niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim
wat ik zou doen is niet relevant lijkt me eerder wat vindt interpol.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef LelijKnap het volgende:
Jij zou ETA en IRA onder etno-nationalisme schuiven?
Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:41 schreef Slayage het volgende:
zeg maar de fokkers, die een nexit willen
quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De meerderheid is in elk geval terrorisme-voorstander.
ff voor de duidelijkheid omdat ik het idee heb dat mensen niet helemaal door hebben wat etniciteit is.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.
quote:Etniciteit
Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
Het concept etniciteit wortelt in het gegeven dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke kenmerken, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis en de daaraan ontleende normen en waarden. Het gemeenschappelijke "erfgoed" en de solidariteitsbeleving op grond daarvan vormen de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.
Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wordt niet meer gespecificeerd in het onderzoek, zul je even de 2017-uitgave voor moeten opzoeken.
Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef Slayage het volgende:
wat ik zou doen is niet relevant lijkt me eerder wat vindt interpol.
maar eta sowieso en ira deels ook natuurlijk, religie is (kan ook) een onderdeel zijn van etniciteit.
dan hoeven ze niet over het terrorisme te hebben van mensen waar zij dezelfde gedachtegoed mee delen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:48 schreef timmmmm het volgende:
De wijzende rechtse rakkers hier zijn haast blijer met moslimterroristen dan de terroristen zelf
nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.
Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.
hear, hear.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:
Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden?
Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:56 schreef Slayage het volgende:
nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.
"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the dayquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.
Globalisten die zichzelf verkopen als anti-racisten hebben de term opzettelijk een negatieve connotatie gegeven door het raciale aspect op de voorgrond te brengen. Hierdoor zien mensen ento-nationalisme gelijk zien aan racisme terwijl etno-nationalisme inderdaad over juist zoveel meer gaat. Mensen die hun cultuur trachten te beschermen zijn zodoende onschadelijk gemaakt. Deze manier van omgaan met de taal noemen we doublespeak.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the day
Ja, lijkt me logisch.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:
Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.
Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden? Ik ben er niet zo dol op om hier wedstrijdjes van te maken.
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze arrestaties opnemen in een rapport over terrorismebestrijding?
quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?
Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.
Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?
Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar.quote:Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen.
Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.quote:Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.
En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts. Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.
Pagina 16. Links vs. Rechts.
Niemand ontkent overigens dat het grootste gevaar van de Jihadisten komt.
[..]
Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar.
[..]
Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.
Zie je het verschil in rapportage trouwens. Geen Moslim, geen Islam, geen ... Maar Jihadist. Wel zo netjes.
Een right of left wing terrorist die Christelijk is, doet ook niet aan Christenterrorisme.
Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme. Volgens mij gaat daar ook het topic over, maar de 2e reactie moet alweer een selectief beeld zijn over extreem-rechts, en dan de opmerking "ja maar arrestaties", zelfs met de arrestaties zijn die andere clubjes zwaar oververtegenwoordigd. Het verbaast mij ook niet hoor die kritiek, als ik de melding van de quote al zie en dan zie welke user kan ik die reacties op voorhand ook al invullen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef speknek het volgende:
[..].
Misschien moet je op het rapport klikken voordat je afgaat.
Niet echt. Extreem-links is groter qua aanslagen, maar die zitten ook in een dalende trend. Qua arrestaties heeft extreem-rechts ze inmiddels ingehaald.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Verviervoudiging van het aantal mensen dat opgepakt wordt in verband met terrorisme in een paar jaar tijd zou ik wel serieus nemen als ik terrorismebestrijding zelf serieus nam. Jij doet dat blijkbaar niet.quote:Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Zoals een Oostwoud die dit soort groei moedwillig negeert om naar links te kunnen wijzen?quote:Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.
34 extreemlinkse terroristen opgepaktquote:Op maandag 19 augustus 2019 13:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme.
Ik vind het ook een zeer groot probleem. Alle terrorisme is een zeer groot probleem, maar buiten dat heeft extreem-rechts natuurlijk een historisch streepje voor.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts.
Laten we vooral blijven werken om dat ook niet te laten gebeuren en dat niet als maatstaaf nemen over 'hoe erg' het is.quote:Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.
en:quote:Despite the increase of extreme
right-wing sentiments across Europe,
only one right-wing terrorist attack
in the EU was reported in 2018. In
Italy, a man carried out a shooting
spree on 3 February in Macerata.
quote:. On 26 August 2018,
a German national was fatally
stabbed during violent clashes in
Chemnitz, Saxony. A Syrian and an
Iraqi national, both asylum seekers,
were arrested as a result. In reaction
to the stabbing, demonstrations and
vigils were held in Chemnitz, Saxony
and throughout Germany. Two weeks
later, a group of at least 15 rightwing extremists, including members
of the Revolution Chemnitz group,
attacked several individuals from a
migrant background. In February 2018
a Reichsbürger fired several shots
at an accommodation for asylum
seekers in Kaiserslautern and put up
considerable resistance at his arrest,
injuring two police officers
Kan zijn dat ze dat niet als aanslag aanmerken in de statistieken omdat er geen terroristisch motief achter zat.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:42 schreef -XOR- het volgende:
Het rapport lijkt zichzelf tegen te spreken:
2018:
[..]
en:
[..]
Kan je in beide statistieken voorkomen? Dus als je opgepakt wordt na het uitvoeren van een daadwerkelijke aanslag, bijvoorbeeld?quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:40 schreef speknek het volgende:
[..]
34 extreemlinkse terroristen opgepakt
44 extreemrechtse terroristen opgepakt
Heb je niet gedaan. Of het komt niet door je filter heen. In ieder geval ben jij degene die statistieken negeert.
Daar zat ik ook aan te denken: die Duitser zou dan niet uit terroristische motieven op het asielzoekerscentrum hebben geschoten maar gewoon omdat hij een hekel heeft aan negers. Tja, zo blijft extreem-rechts geweld wel lekker onder de radar en kunnen oostwoud en co mooi dit soort topics openen. Lies, damned lies and statistics...quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze dat niet als aanslag aanmerken in de statistieken omdat er geen terroristisch motief achter zat.
Typisch, natuurlijk het enige jaar eruit pakken waar extreem-rechts wat meer arrestaties heeft gehad dan extreem-links. Pak dan alle cijfers uit dat rapport en niet alleen degene wat jij zo interessant vindt!quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:40 schreef speknek het volgende:
[..]
34 extreemlinkse terroristen opgepakt
44 extreemrechtse terroristen opgepakt
Heb je niet gedaan. Of het komt niet door je filter heen. In ieder geval ben jij degene die statistieken negeert.
Ik gok dat de revolution chemnitz als enige voor terrorisme worden aangeklaagd, dat zijn de 8 uit Duitsland. Maar dat geeft wel aan dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Dan zal die ene rechtsterreuraanslag van 2016 inderdaad degenen uit Enschede zijn. Never mind dat er meer rechtsextremistische moorden waren. De NSU werd ook pas veel later terroristisch genoemd.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:42 schreef -XOR- het volgende:
2018:
[..]
en:
[..]
Dit hele topic gaat over afgelopen jaar!quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Typisch, natuurlijk het enige jaar eruit pakken waar extreem-rechts wat meer arrestaties heeft gehad dan extreem-links. Pak dan alle cijfers uit dat rapport en niet alleen degene wat jij zo interessant vindt!
Hou maar weer op jongen, want je maakt jezelf echt onvoorstelbaar belachelijk.quote:
Ik denk dat het heel interessant is welke definities gehanteerd worden. Hoe zouden Volkert van der Graaf, Karst Tates, Tristan van der Vlis, Erwin Lensink onderverdeeld worden als hun misdaden nu hadden plaatsgevonden?quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:42 schreef -XOR- het volgende:
2018:
[..]
en:
[..]
Wil je hier een echt antwoord op, of wil je graag horen dat links geweld altijd gedownplayed wordt terwijl bij een rechtse gek zijn politieke overtuigingen er aan de haren bijgetrokken worden?quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel interessant is welke definities gehanteerd worden. Hoe zouden Volkert van der Graaf, Karst Tates, Tristan van der Vlis, Erwin Lensink onderverdeeld worden als hun misdaden nu hadden plaatsgevonden?
Links? Verward? Overig?
Nee, de aanslag in italie ("het neger-prijsschieten") was de enige aanval die onder terrorisme is geschaard, dat valt in ieder geval af te leiden uit het oranje halve bolletje bij Italie op blz 62 van het rapport.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik gok dat de revolution chemnitz als enige voor terrorisme worden aangeklaagd, dat zijn de 8 uit Duitsland. Maar dat geeft wel aan dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Dan zal die ene rechtsterreuraanslag van 2016 inderdaad degenen uit Enschede zijn. Never mind dat er meer rechtsextremistische moorden waren. De NSU werd ook pas veel later terroristisch genoemd.
Voorbeeld:quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef LelijKnap het volgende:
Ik kan die single issue/non-specific in 15' niet plaatsen. Kan iemand een voorbeeld geven?
Dus er is 1 al dan niet uitgevoerde extreem-rechtse terreuraanslag of poging daartoe geweest in 2018 en er zijn 44 kaalkoppen gearresteerd. Maar bleken alle 44 er ook iets mee te maken te hebben?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Waar hebben die 44 kaalkoppen iets mee te maken?quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dus er is 1 al dan niet uitgevoerde extreem-rechtse terreuraanslag of poging daartoe geweest in 2018 en er zijn 44 kaalkoppen gearresteerd. Maar bleken alle 44 er ook iets mee te maken te hebben?
Klopt, en het topic gaat ook over aanslagen en niet arrestaties, en wie begon in de eerste reactie al over de arrestaties ondanks dat het om aanslagen ging?quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit hele topic gaat over afgelopen jaar!.
Ik reageerde op dit deel van de OP:quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt, en het topic gaat ook over aanslagen en niet arrestaties, en wie begon in de eerste reactie al over de arrestaties ondanks dat het om aanslagen ging?
Als je kijkt naar de groei van extreem-rechts lijkt me dit namelijk enorme onzin.quote:In weerzin van een recente hausse aan berichtgeving over een nakende extreemrechtse apocalyps wordt o.b.v. data duidelijk dat we onze aandacht vooral moeten richten op mohammedanen en op extreem-links.
Nee hoor, ben slechts benieuwd naar definities.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wil je hier een echt antwoord op, of wil je graag horen dat links geweld altijd gedownplayed wordt terwijl bij een rechtse gek zijn politieke overtuigingen er aan de haren bijgetrokken worden?
Zie de gequote statistiek; 1 extreemrechtse aanslag/poging in 2018 en 44 gearresteerde lieden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waar hebben die 44 kaalkoppen iets mee te maken?
De groei van extreem-rechts, en nog altijd alles opgeteld niet aan één jaar extreem-links kunnen tippen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik reageerde op dit deel van de OP:
[..]
Als je kijkt naar de groei van extreem-rechts lijkt me dit namelijk enorme onzin.
Die arrestaties hebben niet allemaal te maken met de aanslag die opgegeven is he.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zie de gequote statistiek; 1 extreemrechtse aanslag/poging in 2018 en 44 gearresteerde lieden.
[ afbeelding ]
Tates was toch niet rechts-radicaal? Volgens mij zijn zijn motieven altijd volstrekt onduidelijk gebleven. Lensink zal gok ik single-issue zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee hoor, ben slechts benieuwd naar definities.
En dus noemde ik de paar redelijk recente terreurdaden op eigen bodem op die ik kon bedenken (uitgezonderd de Hofstadgroep, Theo van Gogh en die Enschedese molotovcocktail, omdat de beweegredenen daarvan vrij makkelijk in te delen zijn). Zelf gok ik Tates en Van der Vlis als psychiatrisch gestoorden (dus 'overig'?), Van der Graaf linksextremist en Lensink misschien een combinatie van die twee. Maar Tates is misschien ook als anarchist of rechts-radicaal te beschouwen?
Tristan vd V. links? Alleen als je zelf labeltjes mag plakken. Karst Tates idem trouwens. Erwin Lensink ook. Knap hoor, 4 namen noemen en in verband brengen met extreem links, terwijl er maar eentje daarvan daadwerkelijk in verband gebracht kan worden met extreem links.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel interessant is welke definities gehanteerd worden. Hoe zouden Volkert van der Graaf, Karst Tates, Tristan van der Vlis, Erwin Lensink onderverdeeld worden als hun misdaden nu hadden plaatsgevonden?
Links? Verward? Overig?
Ja die rechtzaak is dus al afgerond. Ik verwacht dat Interpol het pas een terreurdaad als de rechter uitspraak heeft gedaan, wat toch een vrij grote disclaimer is die je erbij zou moeten zetten. Chemnitz kan er dus nog bij komen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de aanslag in italie ("het neger-prijsschieten") was de enige aanval die onder terrorisme is geschaard, dat valt in ieder geval af te leiden uit het oranje halve bolletje bij Italie op blz 62 van het rapport.
Deze lekkere gozers met hun air to air missile worden dus ook niet eens bij de arrestaties meegerekend, omdat de regeringspartij waar een van de leden bijhoorde maar snel verklaarde dat het niks met terrorisme te maken had.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken: die Duitser zou dan niet uit terroristische motieven op het asielzoekerscentrum hebben geschoten maar gewoon omdat hij een hekel heeft aan negers. Tja, zo blijft extreem-rechts geweld wel lekker onder de radar en kunnen oostwoud en co mooi dit soort topics openen. Lies, damned lies and statistics...
Aangezien er dit jaar blijkbaar meer radicalen aan rechter- dan aan linkerzijde worden opgepakt vind ik het een rare conclusie om te doen alsof het allemaal niks voorstelt. Ze worden niet opgepakt voor fout parkeren ofzo.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
De groei van extreem-rechts, en nog altijd alles opgeteld niet aan één jaar extreem-links kunnen tippen.
Interpol bepaalt dat zelf niet, dit is een weergave van de cijfers die ze aangeleverd krijgen van de landen zelf. Engeland heeft bijvoorbeeld geen specificatie meegegeven aan de arrestaties rondom terrorisme, en die hebben dit jaar dus 273 'non-specified' arrestaties.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja die rechtzaak is dus al afgerond. Ik verwacht dat Interpol het pas een terreurdaad als de rechter uitspraak heeft gedaan, wat toch een vrij grote disclaimer is die je erbij zou moeten zetten. Chemnitz kan er dus nog bij komen.
Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten? Niet vergeten dat het merendeel van die extreem-rechtse cijfers daaruit bestaat. Het tegenovergestelde zie je bij islamitische aanslagen, daar kunnen ze allah akbar schreeuwend de straat op rennen om kelen door te snijden en dan is het een verwarde man en komt er niet weer een streepje bij een islamitische aanslag.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
Aangezien er dit jaar blijkbaar meer radicalen aan rechter- dan aan linkerzijde worden opgepakt vind ik het een rare conclusie om te doen alsof het allemaal niks voorstelt. Ze worden niet opgepakt voor fout parkeren ofzo.
Als je de titel 'European Union Terrorism Situation and Trend Report' leest, waar denk je dan dat het mee te maken heeft?quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten?
Fixed that for you.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar worden ze opgepakt voor het plannen van een extremistische aanslag of worden ze opgepakt en geregistreerd als extreem-rechts omdat ze bijvoorbeeld iets over Sylvana op internet zetten? Niet vergeten dat het merendeel van die extreem-rechtse cijfers daaruit bestaat dat ik alle cijfers uit mijn duim zuig. Het tegenovergestelde zie je bij islamitische aanslagen, daar kunnen ze allah akbar schreeuwend de straat op rennen om kelen door te snijden en dan is het een verwarde man en komt er niet weer een streepje bij een islamitische aanslag.
De terroristen spreken niet met normale linkse medemensen, waardoor men die terroristen niet verraden kan. Ook is het zo dat het justitiepersoneel vaak geen mannen arresteren wilde om hun slechte intentie. Een voorgevoel of visioen is voor het justitiepersoneel meestal geen reden om voorkomende acties uit te voeren.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:35 schreef matspontius het volgende:
Eens kijken of onze linkse rakkers hier nog een weerwoord in hebben - vast wel, zoals gewoonlijk
Kennelijk zijn die wannabe hitlers grotere prutsers.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En zo voorspelbaarquote:Op maandag 19 augustus 2019 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
En topic over welke extremisme het beter/slechter doet, mooi om te zien hoe iedereen dat aan het verdedigen is
Is dat zo? OP opent met een staatje waarin meerdere jaren naast elkaar worden weergegeven. TS koppelt dit vervolgens aan toegenomen aandacht voor extreem-rechtse terreur vanwege figuren als Tarrant en Crusius.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit hele topic gaat over afgelopen jaar!.
Ik zat wat te zoeken en kwam het volgende oude topic tegen:quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee hoor, ben slechts benieuwd naar definities.
En dus noemde ik de paar redelijk recente terreurdaden op eigen bodem op die ik kon bedenken (uitgezonderd de Hofstadgroep, Theo van Gogh en die Enschedese molotovcocktail, omdat de beweegredenen daarvan vrij makkelijk in te delen zijn). Zelf gok ik Tates en Van der Vlis als psychiatrisch gestoorden (dus 'overig'?), Van der Graaf linksextremist en Lensink misschien een combinatie van die twee. Maar Tates is misschien ook als anarchist of rechts-radicaal te beschouwen?
Lul toch niet, wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is, zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef SicSicSics het volgende:
Zie je het verschil in rapportage trouwens. Geen Moslim, geen Islam, geen ... Maar Jihadist. Wel zo netjes.
Voorbeeld nummer twee van doublespeak. De Orwelliaanse omvolkersclub heeft dit waarschijnlijk allemaal in hotel Bilderberg bedacht.quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:27 schreef Toga het volgende:
Lul toch niet, wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is, zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.
Dan zou de jihadist ineens geen "moslim" meer zijn maar is een rechts extremist nog wel steeds "rechts"?
Zouden we jihadisten dan eigenlijk ook niet gewoon "islam extremist" moeten noemen?
Nee, geef me vooral géén argument die me tegenspreekt...quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Voorbeeld nummer twee van doublespeak. De Orwelliaanse omvolkersclub heeft dit waarschijnlijk allemaal in hotel Bilderberg bedacht.
Ik ben het juist met je eens.quote:Op maandag 19 augustus 2019 18:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, geef me vooral géén argument die me tegenspreekt...
Jihadisten komen zomaar uit het niets?
Nou, er valt wel wat voor te zeggen. Er waren dan weliswaar meer arrestaties bij de extreemrechtse hoek dan bij de linkse, maar het aantal aanvallen vanuit de extreemlinkse groep was hoger volgens het rapport, evenals de etno-nationalisten, wat op zich een interessant gegeven is. Het lijkt erop dat we meer letten op de activiteiten van extreemrechts dan de andere groepen waardoor we alleen tijdig kunnen ingrijpen bij extreemrechts.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Die vallen onder het vakje terrorist, want moslim.quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:02 schreef capricia het volgende:
Zijn er ook extreem linkse of rechtse moslims? En zo ja, in welk vakje vallen die?
Als iemands daad terrorisme is (zoals het gooien van een brandbaar goedje naar een moskee), word je als terrorist veroordeeld. De achtergrond of ideologie van de persoon van bovengenoemde daad kan door de media erbij vermeld worden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die vallen onder het vakje terrorist, want moslim.
Eenzijdig plaatje, geeft helemaal niets goed weer als de andere kant niet ernaast plakt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Heul wel!quote:
Jawel, want anders zou je zeggen dat een jihadist extremistisch geboren is?quote:wou je zeggen dat een jihadist niet uit de "gematigde islam" gekropen is,
Je snapt het wel.quote:zoals een rechts/links extremist uit een "gewoon" rechts/links clubje? Beide kampen namen hun standpunten te serieus en gingen te ver. De één uit een theologisch standpunt, de ander uit een ideologisch standpunt.
Neonazi, vind ik ook prima!quote:Dan zou de jihadist ineens geen "moslim" meer zijn maar is een rechts extremist nog wel steeds "rechts"?
Nee.quote:Zouden we jihadisten dan eigenlijk ook niet gewoon "islam extremist" moeten noemen?
Ave"rechts", is eigenlijk links..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En nee, het is geen doublespeak. Wat er gebeurd namelijk, is dat mensen (niet eens rechts extremistische) bang worden voor de Islam en Moslims. Terwijl dat niet alleen nergens voor nodig en ongefundeerd is, het werkt ook nog eens averechts.
Ik zou ook niet weten wat Breivik's daad met geloof te maken had.quote:Net als dat we Breivik geen christenextremist noemen!
Zodra je het 'eigen volk' noemt en alleen daar voor 'op wil komen' ... Yup!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:58 schreef Toga het volgende:
Ave"rechts", is eigenlijk links..
Maar nu doe je net of mensen niet bang worden voor rechtse praat; een beetje opkomen voor eigen volk en cultuur en je bent al een racist of Hitler in spé.
Dat komt omdat het geen issue is in de berichtgeving. Mijn punt exact. Bij een Jihadist weten we het direct en is iedereen bang voor de buurman omdat hij Ali heet en/ of 5 keer per dag bidt.quote:Ik zou ook niet weten wat Breivik's daad met geloof te maken had.
Ludachrist kwam met het nodige kabaal dit topic in stormen. Vervolgens grossiert hij in eenzijdige belichting van het onderhavige onderwerp. Nee, die staat er niet gekleurd in hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 07:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Eenzijdig plaatje, geeft helemaal niets goed weer als de andere kant niet ernaast plakt.
Afgekeurd als argument tot verbeterd.
Vertel hier nog eens hoe jij ook weer denkt over het a priori uitsluiten van mensen op basis van etniciteit in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en van het land als geheel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 20:09 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ludachrist kwam met het nodige kabaal dit topic in stormen. Vervolgens grossiert hij in eenzijdige belichting van het onderhavige onderwerp. Nee, die staat er niet gekleurd in hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |