Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:41 schreef Slayage het volgende:
zeg maar de fokkers, die een nexit willen

quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De meerderheid is in elk geval terrorisme-voorstander.

ff voor de duidelijkheid omdat ik het idee heb dat mensen niet helemaal door hebben wat etniciteit is.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat zijn vooral eco/cultuur-nationalisten hoor.
quote:Etniciteit
Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
Het concept etniciteit wortelt in het gegeven dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke kenmerken, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis en de daaraan ontleende normen en waarden. Het gemeenschappelijke "erfgoed" en de solidariteitsbeleving op grond daarvan vormen de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.

Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wordt niet meer gespecificeerd in het onderzoek, zul je even de 2017-uitgave voor moeten opzoeken.

Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:47 schreef Slayage het volgende:
wat ik zou doen is niet relevant lijkt me eerder wat vindt interpol.
maar eta sowieso en ira deels ook natuurlijk, religie is (kan ook) een onderdeel zijn van etniciteit.

dan hoeven ze niet over het terrorisme te hebben van mensen waar zij dezelfde gedachtegoed mee delen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:48 schreef timmmmm het volgende:
De wijzende rechtse rakkers hier zijn haast blijer met moslimterroristen dan de terroristen zelf

nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het probleem is dat etniciteit een breder begrip is dan etno in etno-nationalisme, waarmee (tegenwoordig) vooral op het biologische aspect wordt gedoeld.

Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar dat we er zo al twee weten en volgens hun grafiek (die jij postte) er maar 1 genoemd wordt, laat zien dat er wat met de statistieken gespeeld wordt. Of de UK durft man en paard niet te benoemen rond Jo Cox.

hear, hear.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:
Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden?

Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:56 schreef Slayage het volgende:
nee dus. niet biologisch alleen. dat is slechts een onderdeel daarvan. voor de racisten onder ons kan ik me wel voorstellen dat ze dat graag zo willen zien. immers dan kunnen ze zich makkelijker onderscheiden van mensen die "biologisch anders" zijn, wat dat ook mag beteken. immers zijn wij mensne allemaal homosapiens en zijn we allemaal biologisch compatible met elkaar om ons voor te planten.

"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the dayquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo 'nee, dus'? Dat is wél het geval, maar dat hoeft niet te betekenen dat Interpol niet de bredere definitie kan hanteren. De VN en volgens mij meerdere instanties van de EU hebben bijvoorbeeld heel lang een andere (bredere; alle vormen van discriminatie) dan de eigenlijke definitie van 'racisme' gehanteerd. De wereld van linguïstiek is wat ingewikkelder dan je mavo/havo maatschappijleerboek misschien deed vermoeden.

Globalisten die zichzelf verkopen als anti-racisten hebben de term opzettelijk een negatieve connotatie gegeven door het raciale aspect op de voorgrond te brengen. Hierdoor zien mensen ento-nationalisme gelijk zien aan racisme terwijl etno-nationalisme inderdaad over juist zoveel meer gaat. Mensen die hun cultuur trachten te beschermen zijn zodoende onschadelijk gemaakt. Deze manier van omgaan met de taal noemen we doublespeak.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
"etniciteit heeft vooral met biologie te maken" uhu. what ever gets you through the day

Ja, lijkt me logisch.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:57 schreef Smegma. het volgende:
Dit is wel een inkoppertje voor mensen die kunnen wijzen naar gespeel met statistieken over criminaliteit.
Zullen we afspreken dat we iedere vorm van extremisme in de gaten houden om onze vrije samenleving te behouden? Ik ben er niet zo dol op om hier wedstrijdjes van te maken.

Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze arrestaties opnemen in een rapport over terrorismebestrijding?

quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?
Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.

Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nou je heb er zelf boven al antwoord op gegeven, maar ben dan ook zo'n held en post de arrestaties van extreem-links en moslim radicalen, of ben je bang dat het beeld nog extremer wordt?
Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar.quote:Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen.
Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.quote:Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.

En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts. Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Pagina 15. Jihadisten, tov. alle arrestaties.
Pagina 16. Links vs. Rechts.
Niemand ontkent overigens dat het grootste gevaar van de Jihadisten komt.
[..]
Niet dat het wat boeit, maar links en rechts liggen helemaal niet ver uit elkaar.
[..]
Het lijkt mij prima dat (extreem) iedereen de zwartmakerij krijgen die ze verdienen.
Zie je het verschil in rapportage trouwens. Geen Moslim, geen Islam, geen ... Maar Jihadist. Wel zo netjes.
Een right of left wing terrorist die Christelijk is, doet ook niet aan Christenterrorisme.

Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme. Volgens mij gaat daar ook het topic over, maar de 2e reactie moet alweer een selectief beeld zijn over extreem-rechts, en dan de opmerking "ja maar arrestaties", zelfs met de arrestaties zijn die andere clubjes zwaar oververtegenwoordigd. Het verbaast mij ook niet hoor die kritiek, als ik de melding van de quote al zie en dan zie welke user kan ik die reacties op voorhand ook al invullen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:25 schreef speknek het volgende:
[..].
Misschien moet je op het rapport klikken voordat je afgaat.

Niet echt. Extreem-links is groter qua aanslagen, maar die zitten ook in een dalende trend. Qua arrestaties heeft extreem-rechts ze inmiddels ingehaald.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Verviervoudiging van het aantal mensen dat opgepakt wordt in verband met terrorisme in een paar jaar tijd zou ik wel serieus nemen als ik terrorismebestrijding zelf serieus nam. Jij doet dat blijkbaar niet.quote:Je kan praten, downplayen, overdrijven etc. wat je wilt, feit is en blijft dat extreem-rechts een marginaal clubje is vergeleken met extreem-links en de moslim radicalen. Iets wat niet bij velen in het politieke straatje past, dus moet er vooral veel bangmakerij worden verkondigd over extreem-rechts om bij de vele ellende uit islamitische hoek, wat vaak te onderbouwen is met cijfers, te roepen dat het bangmakerij is.
Zoals een Oostwoud die dit soort groei moedwillig negeert om naar links te kunnen wijzen?quote:Enge mensen die feiten en statistieken negeren om vooral de groep waar ze politiek tegenstander van zijn zwart te maken.

34 extreemlinkse terroristen opgepaktquote:Op maandag 19 augustus 2019 13:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Heb ik gedaan, en ook in dat rapport zie je dat extreem-links en islamitisch terrorisme vaker voorkomt dan extreem-rechts terrorisme.

Ik vind het ook een zeer groot probleem. Alle terrorisme is een zeer groot probleem, maar buiten dat heeft extreem-rechts natuurlijk een historisch streepje voor.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En toch als je de media mag geloven is hier in Europa een zeer groot probleem met extreem-rechts.
Laten we vooral blijven werken om dat ook niet te laten gebeuren en dat niet als maatstaaf nemen over 'hoe erg' het is.quote:Niet alleen de media, ook mensen met een veelal links gedachtegang doen alsof hier dagelijks problemen zijn met rechts-extremisten. Buiten wat domme praat op internet is er in Europa nog niet echt een rechts-extremistische aanslag geweest, en die domme praat wordt al gezien als rechts-extremisme om de cijfers op te krikken.

en:quote:Despite the increase of extreme
right-wing sentiments across Europe,
only one right-wing terrorist attack
in the EU was reported in 2018. In
Italy, a man carried out a shooting
spree on 3 February in Macerata.
quote:. On 26 August 2018,
a German national was fatally
stabbed during violent clashes in
Chemnitz, Saxony. A Syrian and an
Iraqi national, both asylum seekers,
were arrested as a result. In reaction
to the stabbing, demonstrations and
vigils were held in Chemnitz, Saxony
and throughout Germany. Two weeks
later, a group of at least 15 rightwing extremists, including members
of the Revolution Chemnitz group,
attacked several individuals from a
migrant background. In February 2018
a Reichsbürger fired several shots
at an accommodation for asylum
seekers in Kaiserslautern and put up
considerable resistance at his arrest,
injuring two police officers

Kan zijn dat ze dat niet als aanslag aanmerken in de statistieken omdat er geen terroristisch motief achter zat.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:42 schreef -XOR- het volgende:
Het rapport lijkt zichzelf tegen te spreken:
2018:
[..]
en:
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |