Dit hier ook.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:46 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn vrouw doet meer in het huis en ik doe meer buiten het huis. Gaat eigenlijk allemaal vanzelf.
Koken doen we om de beurt. Opruimen doen we meestal even snel samen.
het probleem is duidelijk niet de verdediging van het huishouden, maar de verdeling van de kosten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:39 schreef Sanny92 het volgende:
Mijn vriendin gaat ongeveer 6 uur per dag naar school 7 dagen in de week, thuis studeert ze ook vaak aan haar les materiaal ongeveer 3 uur. Ikzelf ga 8 uur per dag naar werk 7 dagen in de week en soms werk ik ook het gehele weekend van 9 tot 11 uur savonds. Ik betaal het volledige huishouden (boodschappen kleding hypotheek gas water licht etc.) en mijn vriendin weigert meer in het huishouden te doen als ik. Ze wilt alles 50/50 met als argument dat ze weigert alles voor mij op te ruimen want ik ben haar huishoudster niet....Nu heeft ze misschien deels een punt want ik ben echt een rotzooi maker maar alsnog voelt het raar dat ik al zo veel voor haar doe maar er niets extra voor terug krijgt.
Wat is jullie mening hierin?
Precies dat. Zoals volwassen mensen het doorgaans allemaal doenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:49 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dit hier ook.
Daarnaast leggen we niet alles op een weegschaal. De ene week heb ik het drukker en doet zij meer, dan andere week is het omgedraaid. We hebben het hier niet eens over, het loopt vanzelf.
omdat ie zo af en toe die pompstok van hem in die luie sloot mag deponerenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:48 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Waarom betaal jij dan alles?
Sorry edit 5 dagen*quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:45 schreef maily het volgende:
Zij gaat 7 dagen per week naar school en jij werkt 7 dagen per week?
Dat soort vrouwen lacht zich helemaal een breuk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:56 schreef bonke het volgende:
[..]
omdat ie zo af en toe die pompstok van hem in die luie sloot mag deponeren
We wonen net 1 week samen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:56 schreef dezomervoorbij het volgende:
Hoelang wonen jullie al samen eigenlijk? Dit zijn van die dingetjes die zich voordoen als mensen samen gaan wonen. Dan komen ze erachter dat hun partner toch eigenlijk een lui dier is,etc.
Ze weigert een bijbaan te nemen naast haar studie. En als ze een keer wat bij verdient dan gaat ze uit eten met haar vriendinnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:48 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Goed plan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
Je zou evt de geldkraan nog dicht kunnen draaien. Dat bleek hier zeer effectief.
En gelijk heeft ze, anders zou haar sociale leven wel erg kaal worden!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:59 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ze weigert een bijbaan te nemen naast haar studie. En als ze een keer wat bij verdient dan gaat ze uit eten met haar vriendinnen.
Yupquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Huh wat? Je woont net een week samen en nu is al gebleken dat ze een luie profiteur is???
Schop ze terug naar het hol waar ze uitkomt en zeg dat ze mogelijk terug mag komen als ze zich als een volwassen vrouw kan gedragenquote:
Is het je partner of je kind?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:59 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ze weigert een bijbaan te nemen naast haar studie. En als ze een keer wat bij verdient dan gaat ze uit eten met haar vriendinnen.
Op het moment dat mijn huidige vrouw en ik gingen samenwonen had ik een fulltime baan en studeerde zij nog. Het was voor ons beiden niet meer dan logisch dat onze financiële inbreng in het huishouden evenredig was aan onze inkomsten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:59 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Schoonmaken is vrouwenwerk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze vindt dus dat jij te weinig doet? Of vind jij dat jij het voldoende doet en vindt zij dat schoonmaken grondiger of vaker moet?
De beste oplossing, tenminste naar mijn ervaring is het verdelen van taken. Mijn ouders en grootouders doen dit al decennia met succes.
Bijvoorbeeld: jij doet altijd de afwas en de wc, je vriendin doet altijd stofzuigen en koken. De willekeur van de klussen verdwijnt omdat jij weet wat jouw taak is en je de ander kan aanspreken op het niet doen daarvan. Dat voorkomt het vage gelul van 'je doet niet genoeg' en 'we moeten 50/50'.
Na verloop van tijd kun je die taken natuurlijk wisselen m
Thanks dat is een goed ideequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze vindt dus dat jij te weinig doet? Of vind jij dat jij het voldoende doet en vindt zij dat schoonmaken grondiger of vaker moet?
De beste oplossing, tenminste naar mijn ervaring is het verdelen van taken. Mijn ouders en grootouders doen dit al decennia met succes.
Bijvoorbeeld: jij doet altijd de afwas en de wc, je vriendin doet altijd stofzuigen en koken. De willekeur van de klussen verdwijnt omdat jij weet wat jouw taak is en je de ander kan aanspreken op het niet doen daarvan. Dat voorkomt het vage gelul van 'je doet niet genoeg' en 'we moeten 50/50'.
Na verloop van tijd kun je die taken natuurlijk wisselen m
Maar als je hier al samen niet uitkomt wat verwacht je dan verder nog van deze relatie? Of zijn jullie net 18?quote:
Ja dat welquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:09 schreef 111210 het volgende:
Is ze wel van plan te betalen als ze klaar met studeren is en een baan heeft?
Dat is toch niet zo moeilijk, gewoon haar boodschappen en kleding niet meer betalen. Moet je eens kijken hoe snel het gaat. Je maakt het haar zo wel erg makkelijk.quote:
Tegen die tijd loopt ze toevallig net een soulmate tegen het lijf...quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:09 schreef 111210 het volgende:
Is ze wel van plan te betalen als ze klaar met studeren is en een baan heeft?
23 en 27quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
Maar als je hier al samen niet uitkomt wat verwacht je dan verder nog van deze relatie? Of zijn jullie net 18?
Ja nja heeft ook weer een voordeel tochquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:10 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Tegen die tijd loopt ze toevallig net een soulmate tegen het lijf...
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:59 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:08 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Haha probeer dat maar eens uit te leggen aan de huidige generatie feministische radijs snuivers
Weet je zeker dat je gelukkig bent met haar? Na één week samenwonen verkeer je vaak nog op een roze wolk. Dit lijkt meer op een onweerswolk de op uitbarsten staat.quote:
Voor haar wel ja, laat haar maar schuiven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:11 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ja nja heeft ook weer een voordeel toch
Heel simpel, geldkraan dicht.quote:
Nou ik hou van haar dat is duidelijk alleen af en toe wil ik haar gewoon wel eens van het spreekwoordelijke balkon gooien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:12 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Weet je zeker dat je gelukkig bent met haar? Na één week samenwonen verkeer je vaak nog op een roze wolk. Dit lijkt meer op een onweerswolk de op uitbarsten staat.
Nee dat is mijn eigen domme schuld. Ik ben zo iemand die overal ja op zegt en vervolgens realiseert dat ik in de val ben gelopen. Deels mijn eigen domme schuld maar je leert er wel van natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom bespreek je zaken als financiën en verdeling in het huishouden niet op voorhand dan?
'in de val ben gelopen'.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nee dat is mijn eigen domme schuld. Ik ben zo iemand die overal ja op zegt en vervolgens realiseert dat ik in de val ben gelopen. Deels mijn eigen domme schuld maar je leert er wel van natuurlijk.
Ja het komt nu extra aan het licht omdat zij nu vakantie heeft en ik heel de week werk. Zij doet nu absoluut niets in het huishouden naast films en series kijken (omdat het haar vakantie is)quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:18 schreef Lienekien het volgende:
En hier kunnen jullie al niet uitkomen? Dat stemt niet erg hoopvol, uit welke hoek je het ook benadert.
Ik verbaas me er wel over dat je er na een week samenwonen al tegenaan loopt dat het huishouden niet goed genoeg gebeurt. Was dit niet alleen een meningsverschil over jouw rotzooi? Dat jij thuiskomt en vraagt waarom ze jouw rotzooi niet heeft opgeruimd?
Maar waarom sta je dit toe dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ja het komt nu extra aan het licht omdat zij nu vakantie heeft en ik heel de week werk. Zij doet nu absoluut niets in het huishouden naast films en series kijken (omdat het haar vakantie is)
Nou, dat is dan dus sowieso al niet representatief.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ja het komt nu extra aan het licht omdat zij nu vakantie heeft en ik heel de week werk. Zij doet nu absoluut niets in het huishouden naast films en series kijken (omdat het haar vakantie is)
Ik sta dit niet toe ik ben 24/7 boosquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:22 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar waarom sta je dit toe dan?
In de val? Je was er zelf bij hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nee dat is mijn eigen domme schuld. Ik ben zo iemand die overal ja op zegt en vervolgens realiseert dat ik in de val ben gelopen. Deels mijn eigen domme schuld maar je leert er wel van natuurlijk.
Nou klinkt echt gezellig man dat samenwonen. Hoe lang zijn jullie al samen? Komt zij rechtstreeks uit haar ouderlijk huis?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:24 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ik sta dit niet toe ik ben 24/7 boos
dit is in 90% van de relaties een klacht. De een (vaak vrouw) vindt over het algemeen dat de standaard voor een opgeruimd huis hoger ligt dan de ander. Wat de een als 'opgeruimd' beschouwd ziet de ander als half werk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
Maar als je hier al samen niet uitkomt wat verwacht je dan verder nog van deze relatie? Of zijn jullie net 18?
Dus je staat het toe en je bent boos, ik zou met 1 van deze stoppen dan is probleem volgens mij opgelost.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:24 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ik sta dit niet toe ik ben 24/7 boos
Dat laatste is het werkelijke probleem bij veel mensen die ruzie maken denk ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dit is in 90% van de relaties een klacht.
controledrift
We zijn al bijna drie jaar samen. Ze is vijf jaar geleden bij haar moeder weg gegaan omdat ze constant ruzie hadden. Daarna is ze bij een oom gaan wonen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nou klinkt echt gezellig man dat samenwonen. Hoe lang zijn jullie al samen? Komt zij rechtstreeks uit haar ouderlijk huis?
Meer voor haar maar we werden beide gek van one huidige woon situatie dat ik heb besloten een huis te kopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:27 schreef Lienekien het volgende:
Hoe is het eigenlijk tot samenwonen gekomen? Was het noodzaak of de behoefte om veel samen te zijn?
Vraag ik mij ook af.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:09 schreef -marz- het volgende:
[..]
Je klinkt verdacht veel als mijn vriendinquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:02 schreef Allures het volgende:
Maar zelfs als ik vakantie had zou ik weigeren jouw zooi op te ruimen als jij je daarin gedraagt als een kleuter
Je bent zelf ook een volwassen vent met handjes. Ik ben niet opeens je sloofje omdat ik vakantie heb. Dus ja het lijkt me redelijk dat ik dan bijvoorbeeld kook, nee het lijkt me niet redelijk dat als jij de gewoonte hebt je sporttas te laten slingeren dat ik die dan steeds achter je op moet pakken
Goed zo. Ze is je moeder niet. En als ze er nu aan gaat beginnen kan ze de komende 40 jaar je zooi op ruimenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:06 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Je klinkt verdacht veel als mijn vriendin
Maar dan heeft zij misschien nooit geleerd hoe je met een conflict omgaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
We zijn al bijna drie jaar samen. Ze is vijf jaar geleden bij haar moeder weg gegaan omdat ze constant ruzie hadden. Daarna is ze bij een oom gaan wonen.
Ik onderdak geven jij schoonmaken. De formule is niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:08 schreef Allures het volgende:
[..]
Goed zo. Ze is je moeder niet. En als ze er nu aan gaat beginnen kan ze de komende 40 jaar je zooi op ruimen
Ik snap niet dat je het van een ander verwacht hoor
En nooit eerder afspraken gemaakt over de verdeling van huishoudelijke taken en inkomsten en uitgaven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
We zijn al bijna drie jaar samen. Ze is vijf jaar geleden bij haar moeder weg gegaan omdat ze constant ruzie hadden. Daarna is ze bij een oom gaan wonen.
👍quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:08 schreef -marz- het volgende:
[..]
Maar dan heeft zij misschien nooit geleerd hoe je met een conflict omgaat.
Jij ook niet, want je komt hier spuien.
Ik zou de boosheid even parkeren want dat roept alleen maar weerstand op en ze komt in de rol die ze thuis ook had van het vervelende kind.
Als je van haar houdt geef je haar een kans om dit te leren.
Je kan zeggen lieve schat ik hou van je maar zoals het nu gaat trek ik het niet. En ik denk er zelfs over om het hele samenwonen af te blazen. Daarom wil ik dit met je oplossen hoe gaan we dat doen? En dan luister je ook naar haar. Maar als ze het wil afdwingen en ze stat nergens voor open dan kan je gewoon zeggen dat het voor jou zo niet gaat werken. Maar ik zou de boosheid daar niet in betrekken. Dat is je eigen frustratie daar kan een ander niets mee.
Is dit van te voren besproken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:09 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ik onderdak geven jij schoonmaken. De formule is niet zo moeilijk.
Omdat ze niet werkt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:08 schreef Allures het volgende:
[..]
Goed zo. Ze is je moeder niet. En als ze er nu aan gaat beginnen kan ze de komende 40 jaar je zooi op ruimen
Ik snap niet dat je het van een ander verwacht hoor
dus kun je niet je eigen tas aan het haakje hangen? Ik vind dat meer een respect ding/elkaar het leven niet nodeloos moeilijk makenquote:
Met die studie investeert ze toch in haar eigen toekomst.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:14 schreef Allures het volgende:
[..]
dus kun je niet je eigen tas aan het haakje hangen? Ik vind dat meer een respect ding/elkaar het leven niet nodeloos moeilijk maken
En ze studeert ook aardig wat uur
Daar heeft alleen zij wat aan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Met die studie investeert ze toch in haar eigen toekomst.
Is dat ook zo afgesproken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:09 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet wel. Ze investeert in zichzelf en teert op zijn zak. Ze lijdt een luizen leventje bij hem. Daar mag best iets tegenover staan.quote:
euhm ze studeert zodat ze daarna kan gaan werken en kan gaan verdienen. De meest logische volgordequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet wel. Ze investeert in zichzelf en teert op zijn zak. Ze lijdt een luizen leventje bij hem. Daar mag best iets tegenover staan.
Doorgaans als je gaat samenwonen zie je een toekomst met elkaar dus zou je het ook kunnen zien als iets waar ze beiden aan hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet wel. Ze investeert in zichzelf en teert op zijn zak. Ze lijdt een luizen leventje bij hem. Daar mag best iets tegenover staan.
En lijkt het je een goed idee dat hij dat bij haar gaat afdwingen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Mwah, als mijn vriendin fulltime zou studeren zou ik liever zien dat ze die studie nominaal afrondt dan dat ze nog een paar euro bijverdiend met een nietszeggend kutbaantje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat idee heb ik hier niet bij. Klinkt meer alsof samenwonen een soort noodgedwongen oplossing was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:23 schreef Elpis het volgende:
[..]
Doorgaans als je gaat samenwonen zie je een toekomst met elkaar dus zou je het ook kunnen zien als iets waar ze beiden aan hebben.
Idem. Toen mijn partner nog studeerde was ik kostwinnaar en opperde ik dat hij zijn bijbaan zou stopzetten opdat hij volledig voor de studie kon gaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:24 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Mwah, als mijn vriendin fulltime zou studeren zou ik liever zien dat ze die studie nominaal afrond dan dat ze nog een paar euro bijverdiend met een nietszeggend kutbaantje.
Je kan veel vooraf bespreken maar niets gaat boven de praktijkervaring. Als puntjes bij paaltjes komen verandert er maar al te vaak ietsquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:22 schreef Linkse_krijger het volgende:
Gezonde relatie wel![]()
Jullie hadden niet bedacht om op voorhand te bespreken hoe jullie het samenwonen voor jullie zien?
Dat klopt, maar in dit geval heb ik sterk de indruk dat er niets besproken is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:29 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Je kan veel vooraf bespreken maar niets gaat boven de praktijkervaring. Als puntjes bij paaltjes komen verandert er maar al te vaak iets
Klopt dit is van één kant. Ik heb wel degelijk antwoord gegeven op de vragen aantal pagina's terug.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt maar één kant van het verhaal verteld hier, uiteraard. En die kant blijft onduidelijk, want hij gaat niet in op vragen of ze nu wel iets doet, alleen van hem ook verwacht dat hij zijn eigen spullen opruimt, of dat ze helemaal niets in het gezamenlijke huishouden uitvoert.
een werkster komt ook je tas niet achter je kont oppakkenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:26 schreef XL het volgende:
Ik zou ook een verdeling van taken maken en vervolgens voor de taken die jij op je neemt een huishoudster in dienst nemen
Behalve dan kennelijk dat zij niets betaalt. Au.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:30 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in dit geval heb ik sterk de indruk dat er niets besproken is.
Dit is bij ons ook het euvel,. Als ik mijn bende niet opruim dan poetst mijn man niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:39 schreef Sanny92 het volgende:
mijn vriendin weigert meer in het huishouden te doen als ik. Ze wilt alles 50/50 met als argument dat ze weigert alles voor mij op te ruimen want ik ben haar huishoudster niet....Nu heeft ze misschien deels een punt want ik ben echt een rotzooi maker maar alsnog voelt het raar dat ik al zo veel voor haar doe maar er niets extra voor terug krijgt.
Als ze hem niet had gehad had ze ook gewoon moeten werken om rond te komen en ook zelf haar hele huishouden moeten doen. Ze zit nu in de luxe positie dat ze al haar geld aan zichzelf kan besteden , haar natje en droogje krijgt, dan kan ze best iets meer dan hem doen in het huishouden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:24 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Mwah, als mijn vriendin fulltime zou studeren zou ik liever zien dat ze die studie nominaal afrondt dan dat ze nog een paar euro bijverdiend met een nietszeggend kutbaantje.
Dat is ook geen huishoudelijk werk. Als het probleem het laten slingeren van dagelijkse spullen is moet TS volwassen worden. Als het gaat om stofzuigen, dweilen, badkamer schoonmaken neem je een werkster als je dik meer dan 40 uur werkt zoals TS.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:31 schreef Allures het volgende:
[..]
een werkster komt ook je tas niet achter je kont oppakken
pro tip: ik heb hier 2 bakken gekocht. Allebei 1. Alles wat ik vind gaat in zijn danwel mijn bak. Kwestie van allebei je bak af en toe leeg ruimen en bak achter een (kast)deur zettenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:33 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dit is bij ons ook het euvel,. Als ik mijn bende niet opruim dan poetst mijn man niet.
Ik laat alles uit mijn handen vallen en dus ligt het hele huis vol met mijn troep.
Hij ruimt zijn spullen meteen op als hij ze vastgehad heeft.
Ik snap mijn man en jouw vriendin wel.
Maar vervelend is het wel.
alleen geeft TS daar helaas geen antwoord opquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:35 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is ook geen huishoudelijk werk. Als het probleem het laten slingeren van dagelijkse spullen is moet TS volwassen worden. Als het gaat om stofzuigen, dweilen, badkamer schoonmaken neem je een werkster als je dik meer dan 40 uur werkt zoals TS.
Ja, dat is een pareltje he?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:34 schreef Seven. het volgende:
Ik wacht gespannen op de resultaten van het gesprek vanmiddag, TS. Ik zou vooral benadrukken dat zij geacht wordt te poetsen omdat jij alles betaalt.
Ik vind het geen slecht idee. Ik maak dan drie bakken, ook een voor dochter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:37 schreef Allures het volgende:
[..]
pro tip: ik heb hier 2 bakken gekocht. Allebei 1. Alles wat ik vind gaat in zijn danwel mijn bak. Kwestie van allebei je bak af en toe leeg ruimen en bak achter een (kast)deur zetten
En nooit 'heb je dit weg gegooid?' Nee zit in je bak
Werkt wek alleen met dingen die in de bak passen
Jij voert toch ook geen ene flikker uit in je vrije tijd?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 08:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad beter niet gaan samenwonen, als je er zo over denkt. Opgelost.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:41 schreef -marz- het volgende:
Gatverdamme, samenwonen is toch ook gewoon kut als je dit allemaal zo leest, met een bak waar dan mijn spul in gaat als het niet dááŕ ligt maar dáár.
Je denkt vanwege de liefde dat het allemaal vanzelf gaat en leuk is maar ineens moet je gaan nadenken over geld en wasgoed en welke netflix serie, welke vrienden over de vloer komen, welke boodschappen, hoeveel pringels je eet, wat voor eten je kookt/niet kookt, hoeveel leen bakker spul je koopt, hoeveel er gespaard wordt, waar je je schoenen uittrekt, hoe lang je doucht, hoe vaak je doucht, wanneer het bed voor het laatst verschoond is, waarom je schoonmoeder zo tegen je doet, wanneer je weer eens tijd voor jezelf hebt, of je dit/dat wel/niet moet accepteren van een ander, of je dit/dat wel/niet moet vertellen aan een ander, wat de volgende stap zal zijn, of je nog wel weg kan, of je je dromen nog wel kan najagen, enz...
[..]
Haha probeer dat maar eens uit te leggen aan de huidige generatie feministische radijs snuivers
Zo te zien kan ze dan net zo goed stoppen met die studie als je toch alleen een huisvrouw wil.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:09 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
dat is toch ook als je alleen woontquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:41 schreef -marz- het volgende:
Gatverdamme, samenwonen is toch ook gewoon kut als je dit allemaal zo leest, met een bak waar dan mijn spul in gaat als het niet dááŕ ligt maar dáár.
Je denkt vanwege de liefde dat het allemaal vanzelf gaat en leuk is maar ineens moet je gaan nadenken over geld en wasgoed en welke netflix serie, welke vrienden over de vloer komen, welke boodschappen, hoeveel pringels je eet, wat voor eten je kookt/niet kookt, hoeveel leen bakker spul je koopt, hoeveel er gespaard wordt, waar je je schoenen uittrekt, hoe lang je doucht, hoe vaak je doucht, wanneer het bed voor het laatst verschoond is, waarom je schoonmoeder zo tegen je doet, wanneer je weer eens tijd voor jezelf hebt, of je dit/dat wel/niet moet accepteren van een ander, of je dit/dat wel/niet moet vertellen aan een ander, wat de volgende stap zal zijn, of je nog wel weg kan, of je je dromen nog wel kan najagen, enz...
Of ze gaan gewoon weer latten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:43 schreef Elpis het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien kan ze dan net zo goed stoppen met die studie als je toch alleen een huisvrouw wil.
Onze financiële verdeling is anders nog altijd op hetzelfde principe gebaseerd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:29 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Je kan veel vooraf bespreken maar niets gaat boven de praktijkervaring. Als puntjes bij paaltjes komen verandert er maar al te vaak iets
good for you. Welk principe is dat als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:44 schreef Chia het volgende:
[..]
Onze financiële verdeling is anders nog altijd op hetzelfde principe gebaseerd.
Studeert ze Technische Natuurkunde ofzo?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:13 schreef Elpis het volgende:
Als ik dat zo eens uitreken 5 dagen van 6 uur school en 3 uur thuis studeren = 45 uur.
Jij 5x 8uur werk + 2x 2 uur in het weekend = 44 uur.
Ik zou maar in mijn handen knijpen met 50/50.
Overigens vind ik wel dat ze van haar stufi kan bijdragen.
Niets betalen is onzin.
Lijkt me ook het beste ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Of ze gaan gewoon weer latten.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:46 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Studeert ze Technische Natuurkunde ofzo?
Niet bepaald gratis als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jij voert toch ook geen ene flikker uit in je vrije tijd?
Wat dacht je toen jullie gingen samenwonen? Gratis seks, gratis kok, gratis huishoudster?
Sociaal-maatschappelijk Dienstverlener heeft wel veel focus op haar studie tot nu toe alleen maar hoge cijfers 9 of 10 dat wel. Veel vooruit werken of huiswerk wat niet eens wordt gevraagd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:46 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Studeert ze Technische Natuurkunde ofzo?
waarschijnlijk max 10u efectief en de rest van de tijd nietsdoen.
Ik deed een technische studie aan de uni en zelfs dat was niet eens 30u effectief.
Ja ik lees niks over dat het koophuis van hun beiden is of alleen van hem maar het is sowieso al vrij ongelijk verdeeld.quote:
Koophuis staat volledig op mijn naam.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:51 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja ik lees niks over dat het koophuis van hun beiden is of alleen van hem maar het is sowieso al vrij ongelijk verdeeld.
Dus zij is financieel gezien helemaal van jou afhankelijk en spaart niks? Waarom betaald ze trouwens niet gewoon de helft van GWL? En de boodschappen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:51 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Koophuis staat volledig op mijn naam.
Ze wonen een week samen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:54 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dus zij is financieel gezien helemaal van jou afhankelijk en spaart niks? Waarom betaald ze trouwens niet gewoon de helft van GWL? En de boodschappen.
Het ging toch om de helft van het huishouden? Dus niet om zijn rondslingerende troep.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:54 schreef Leandra het volgende:
Sorry hoor, maar zij zou jouw rotzooi op moeten ruimen? Hoezo? Je bent toch geen kleuter?
Toen ze een week geleden bij je introk dacht je van "lekker makkelijk, hoef ik m'n zooi niet meer op te ruimen!"?
Ruim gewoon je eigen zooi op, de teringbende van de ander opruimen hoort niet bij de huishoudelijke taken.
FYI; wat niet in de wasmand zit was ik niet.
In de kamer van onze zoon van 8 wil ik nog wel eens iets wegplukken als ik op het punt sta een was te draaien. Maar mijn man is echt groot genoeg om zelf zijn kleren in de wasmand te gooien, als het daar niet ligt hoeft het kennelijk niet gewassen te worden.
Maar laten we eerlijk zijn, jij bent nou niet direct het beste voorbeeld voor TS, dus of hij zich daar nou aan moet spiegelen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Het ging toch om de helft van het huishouden? Dus niet om zijn rondslingerende troep.
Misschien kwam ts wel thuis na een lange vermoeiende dag werken, constateerde dat het huis een teringbende was en zn vriendin met een volgevreten pens op de bank lag te netflixen terwijl ze hem meedeelde dat ze behalve vakantie van haar studie ook vakantie van het huishouden had. Ja dan zou ik ook over de zeik gaan.
Dan betaalt ze wat ze wel kan missen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze wonen een week samen.
Als je als student (of andere situatie met weinig geld) gaat samenwonen met iemand die een veel ruimer inkomen heeft, en dan ook nog eens bij diegene intrekt bestaat de kans dat de vaste lasten hoger zijn dan wat diegene aan inkomen heeft, soms is de helft van de vaste lasten zelfs hoger.
Daarbij heeft ze geen huurrechten, dus in feite blijft het de woning van TS, die kan haar er zo uit zetten.
Ook kans dat zij over een paar jaar, als ze klaar is met haar opleiding, meer verdient dan TS.
Ze zit er net een week... moet ze ook nog bij gaan lenen of wat?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dan betaalt ze wat ze wel kan missen.
Mijn vrouw doet wel het grootste gedeelte van het huishouden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn, jij bent nou niet direct het beste voorbeeld voor TS, dus of hij zich daar nou aan moet spiegelen.
Nee joh, die verkering is zo uit, gaat ze weer yerug naar haar ouders, daar zal ze ook wel vandaan komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:05 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik verwacht binnen 2 maanden een Te Koop bord in de tuin van TS
Jawel, maar ze woont dus ergens gratis, waar ze anders of bij haar ouders had gewoond of ergens op een kamer die ook geld kost. Ze is geen hotelgast he, ze kan prima in huis wat doen, want dat had ze ook moeten doen als ze op zichzelf had gewoon in plaats van met TS samen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze wonen een week samen.
Als je als student (of andere situatie met weinig geld) gaat samenwonen met iemand die een veel ruimer inkomen heeft, en dan ook nog eens bij diegene intrekt bestaat de kans dat de vaste lasten hoger zijn dan wat diegene aan inkomen heeft, soms is de helft van de vaste lasten zelfs hoger.
Daarbij heeft ze geen huurrechten, dus in feite blijft het de woning van TS, die kan haar er zo uit zetten.
Ook kans dat zij over een paar jaar, als ze klaar is met haar opleiding, meer verdient dan TS.
Ze zal toch al wel langer dan week geweten hebben dat haar vriend een huis had gekocht waar ze samen zouden gaan wonen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zit er net een week... moet ze ook nog bij gaan lenen of wat?
Ze heeft ook geen baan of doet geen studie toch?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Mijn vrouw doet wel het grootste gedeelte van het huishouden.
Anders draai je de geldkraan dicht, toch?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:05 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Mijn vrouw doet wel het grootste gedeelte van het huishouden.
Ze woonde toch al 5 jaar bij een oom in omdat ze ruzie met haar moeder had?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, die verkering is zo uit, gaat ze weer yerug naar haar ouders, daar zal ze ook wel vandaan komen.
Ze kan best wat doen, maar TS geeft al aan dat hij 'echt een rotzooimaker is', wat bij mij wel doet vermoeden dat hij gewoon alles achter zit laat slingeren en maar verwacht dat zij dat even voor hem opruimt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar ze woont dus ergens gratis, waar ze anders of bij haar ouders had gewoond of ergens op een kamer die ook geld kost. Ze is geen hotelgast he, ze kan prima in huis wat doen, want dat had ze ook moeten doen als ze op zichzelf had gewoon in plaats van met TS samen.
Dat ze niet financieel kan bijdragen, prima, niks aan de hand, maar voor de rest vind ik het, als het waar is wat TS schrijft, wel lekker makkelijk van d'r.
En is zo depressief als een deur. Laten we dat vooral willen voor de vriendin van TSquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft ook geen baan of doet geen studie toch?
Nee ze heeft wel een kleine aap.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft ook geen baan of doet geen studie toch?
Ja en? Is ze daar naakt en op blote voeten ingetrokken en heeft hij al een hele garderobe, studieboeken en whatever ze verder nodig heeft moeten aanschaffen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:07 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ze zal toch al wel langer dan week geweten hebben dat haar vriend een huis had gekocht waar ze samen zouden gaan wonen?
Dat zal einde relatie betekenen. TS heeft het al te ver laten komen,quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Anders draai je de geldkraan dicht, toch?
Oh, die heb ik gemist, even bijlezen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ze woonde toch al 5 jaar bij een oom in omdat ze ruzie met haar moeder had?
Ik reageerde niet op TS he?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:09 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Dat zal einde relatie betekenen. TS heeft het al te ver laten komen,
We bepalen een vast bedrag dat we maandelijks op de gezamenlijke rekening willen zien binnenkomen, gebaseerd op de optelsom van onze beider inkomens en de te betalen gezamenlijk lasten, en vervolgens leggen we naar rato in. Is vooral omdat we dat het meest overzichtelijk vinden op deze manier. We verdienen bijna evenveel, dus in de praktijk wijkt het niet heel veel af van 50/50. In het begin was dat even (enkele maanden) anders, omdat een van ons nog studeerde.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:45 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
good for you. Welk principe is dat als ik vragen mag?
Geen idee, ze is 23 dus ik ga ervan uit dat ze dat intussen allemaal wel heeft.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Is ze daar naakt en op blote voeten ingetrokken en heeft hij al een hele garderobe, studieboeken en whatever ze verder nodig heeft moeten aanschaffen?
Ze doen toch 50/50 waarbij het probleem is dat TS vindt dat zij meer moet doen, en zelfs zijn zooi moet opruimen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar ze woont dus ergens gratis, waar ze anders of bij haar ouders had gewoond of ergens op een kamer die ook geld kost. Ze is geen hotelgast he, ze kan prima in huis wat doen, want dat had ze ook moeten doen als ze op zichzelf had gewoon in plaats van met TS samen.
Dat ze niet financieel kan bijdragen, prima, niks aan de hand, maar voor de rest vind ik het, als het waar is wat TS schrijft, wel lekker makkelijk van d'r.
Laten we even voorop stellen dat mijn vriendin echt netjes is in het huishouden, zij legt bijna altijd alles netjes terug op de plaats waar ze het heeft achter gelaten (behalve kleding dan als ze haast heeft) En ik heb een streven om alles zo netjes mogelijk op te ruimen maar ik ben nogal een warbol. En nee dat is geen excuus dat weet ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze doen toch 50/50 waarbij het probleem is dat TS vindt dat zij meer moet doen, en zelfs zijn zooi moet opruimen?
Maar waarom is dat opeens haar verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:18 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Laten we even voorop stellen dat mijn vriendin echt netjes is in het huishouden, zij legt bijna altijd alles netjes terug op de plaats waar ze het heeft achter gelaten (behalve kleding dan als ze haast heeft) En ik heb een streven om alles zo netjes mogelijk op te ruimen maar ik ben nogal een warbol. En nee dat is geen excuus dat weet ik.
Dus jij laat je troep slingeren en vindt dat dat voor jou opgeruimd moet worden door je vriendin?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:18 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Laten we even voorop stellen dat mijn vriendin echt netjes is in het huishouden, zij legt bijna altijd alles netjes terug op de plaats waar ze het heeft achter gelaten (behalve kleding dan als ze haast heeft) En ik heb een streven om alles zo netjes mogelijk op te ruimen maar ik ben nogal een warbol. En nee dat is geen excuus dat weet ik.
Uhhhh, in de OP staat toch dat hij alles van de financiële kant voor zijn rekening neemt? En als zij dan wat geld heeft ,dan gaat ze uit eten met vriendinnen, dacht ik gelezen te hebben. Maar goed, dat is prima, op zich, laat haar vooral student zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze doen toch 50/50 waarbij het probleem is dat TS vindt dat zij meer moet doen, en zelfs zijn zooi moet opruimen?
Oh wacht even, dus zij is netjes, maar JIJ ruimt geen fuck op en jij verwacht dat ZIJ dat moet doen? Met andere woorden, zij moet jouw troep opruimen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:18 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Het is niet per se haar verantwoordelijkheid dat ze ook al mijn zooi moet opruimen dat heb ik nooit zo letterlijk gezegd. Het gaat er puur om dat ze wat meer doet in het huishouden als is het maar 1 of 2 taken. Vergeet niet dat zij zelf ook een hond heeft die ik ook nog eens drie keer per dag voor haar uitlaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:19 schreef Allures het volgende:
[..]
Maar waarom is dat opeens haar verantwoordelijkheid?
Dat is geen huishouden he
[..]
Ugh. Ik hoop dat ze snel genoeg heeft van je seksistische kut-houding.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:09 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ik lees het ook als gewoon was in de wasmand dumpen en de vaat op het aanrecht zetten in de verwachting dat zijn vriendin dat wel kan doen. Dus een beetje de hotelgast uithangen in je eigen huis en ook geen poot uitsteken op het moment dat dat best zou kunnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze kan best wat doen, maar TS geeft al aan dat hij 'echt een rotzooimaker is', wat bij mij wel doet vermoeden dat hij gewoon alles achter zit laat slingeren en maar verwacht dat zij dat even voor hem opruimt.
Je neemt hem mee naar je werk ofzo? Waarom laat ze hem zelf niet uit?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Het is niet per se haar verantwoordelijkheid dat ze ook al mijn zooi moet opruimen dat heb ik nooit zo letterlijk gezegd. Het gaat er puur om dat ze wat meer doet in het huishouden als is het maar 1 of 2 taken. Vergeet niet dat zij zelf ook een hond heeft die ik ook nog eens drie keer per dag voor haar uitlaat.
Volgens mij is het bij sloddervossen zo dat ze het uberhaupt niet zo nodig vinden om die spullen op te ruimen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus jij laat je troep slingeren en vindt dat dat voor jou opgeruimd moet worden door je vriendin?
Wat zijn de daadwerkelijke huishoudelijke taken die zij niet doet? Stofzuigen, koken, schoonmaken, dat soort dingen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Het is niet per se haar verantwoordelijkheid dat ze ook al mijn zooi moet opruimen dat heb ik nooit zo letterlijk gezegd. Het gaat er puur om dat ze wat meer doet in het huishouden als is het maar 1 of 2 taken. Vergeet niet dat zij zelf ook een hond heeft die ik ook nog eens drie keer per dag voor haar uitlaat.
Mijn mening is niet zo belangrijk. Het gaat om jouw mening en jij bent niet tevreden met de 50/50 verdeling terwijl jij alles betaalt. En dat is helemaal prima natuurlijk. Moet je vervolgens met haar uitkomen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:39 schreef Sanny92 het volgende:
Mijn vriendin gaat ongeveer 6 uur per dag naar school 5 dagen in de week, thuis studeert ze ook vaak aan haar les materiaal ongeveer 3 uur. Ikzelf ga 8 uur per dag naar werk 5 dagen in de week en soms werk ik ook het gehele weekend van 9 tot 11 uur savonds. Ik betaal het volledige huishouden (boodschappen kleding hypotheek gas water licht etc.) en mijn vriendin weigert meer in het huishouden te doen als ik. Ze wilt alles 50/50 met als argument dat ze weigert alles voor mij op te ruimen want ik ben haar huishoudster niet....Nu heeft ze misschien deels een punt want ik ben echt een rotzooi maker maar alsnog voelt het raar dat ik al zo veel voor haar doe maar er niets extra voor terug krijgt.
Hoe is de verdeling van huishoudelijke taken nu dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Maar je verwacht wel dat ze doet, wil dat ze het doet en bent boos omdat ze het niet doetquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nou ja, TS kwam thuis en werd boos omdat zijn huis een rommeltje was blijkbaar, dus ik denk dat hij toch wel een en ander verwacht qua opruimen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij is het bij sloddervossen zo dat ze het uberhaupt niet zo nodig vinden om die spullen op te ruimen.
En dat kan ook wel, mits het huis wel degelijk schoongemaakt wordt.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:41 schreef -marz- het volgende:
Het verhaal wordt steeds mooier.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:21 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Maar zover ik lees gaat het niet om niets doen, de ts vindt dat zij alles moet doen. Met hints naar dat hij zijn eigen rommel ook niet achter zijn kont opruimd. Verwacht dat zij dat doet voor hem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit ziet er inderdaad heel werkbaar en stabiel uit. Klinkt als een afspraak uit een samenlevingscontract. Maar het zegt verder niets over de huishoudelijke takenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:11 schreef Chia het volgende:
[..]
We bepalen een vast bedrag dat we maandelijks op de gezamenlijke rekening willen zien binnenkomen, gebaseerd op de optelsom van onze beider inkomens en de te betalen gezamenlijk lasten, en vervolgens leggen we naar rato in. Is vooral omdat we dat het meest overzichtelijk vinden op deze manier. We verdienen bijna evenveel, dus in de praktijk wijkt het niet heel veel af van 50/50. In het begin was dat even (enkele maanden) anders, omdat een van ons nog studeerde.
huishoudelijke taken en financiën staan dan ook los van elkaar. Je koopt ze niet in bij elkaar of zoquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dit ziet er inderdaad heel werkbaar en stabiel uit. Klinkt als een afspraak uit een samenlevingscontract. Maar het zegt verder niets over de huishoudelijke taken
Yes dankjewelquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn mening is niet zo belangrijk. Het gaat om jouw mening en jij bent niet tevreden met de 50/50 verdeling terwijl jij alles betaalt. En dat is helemaal prima natuurlijk. Moet je vervolgens met haar uitkomen.
Dat zal niet makkelijk zijn, want waarschijnlijk zit die 50/50 in haar hoofd geramd (het is een beetje een Nederlandse ziekte) en dan kun je lullen als brugman, maar of ze er vanaf gaat is vers twee.
Gedurende de weekdagen heeft ze nog wel een punt ook. Dan is ze met haar studie net zoveel tijd kwijt als jij met werken.
In het weekend als jij werkt is dat anders. Dan lijkt het mij logisch dat zij gewoon het hele huishouden doet.
Daarnaast zou ik eens praten met haar over dat ze helemaal niets bijdraagt aan de kosten. Kennelijk is dat ook wel een puntje. Ik snap dat ze als student niet veel te makken heeft, maar zou ze niet bij jou wonen heeft ze zo 600 euro per maand aan kosten voor een kamer en eten/drinken. Lijkt mij niet onredelijk dat ze dan gewoon per maand ook wat bijdraagt. Als je dat belangrijk vindt moet je dat ook aankaarten.
Kortom: vind een middenweg tussen wat zij wil en jij wil. Als je je alleen maar gaat voegen naar wat zij wil dan is dat a. verschrikkelijk onaantrekkelijk en b. ga je ergernissen krijgen die er dan wel op andere manier uitkomen.
Misschien is dat iets te zwart wit idd. Toch interessant dat iedereen anders denkt over dit onderwerp. Ik dacht altijd dat er een soort van standaard was. Kennelijk heb ik zelf vanuit huis ook niet echt een goed voorbeeld mee gekregen. Mijn beide ouders werken even veel uur en brengen gezamenlijk ook bijna evenveel in het laatje, maar mijn vader gaat thuis op de bank zitten daarna eten en weer zitten en daarna slapen. Verder doet hij helemaal niets, hij weet niet eens hoe je water moet koken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:30 schreef Allures het volgende:
[..]
huishoudelijke taken en financiën staan dan ook los van elkaar. Je koopt ze niet in bij elkaar of zo
Omdat hij 2 uurtjes in de avond werkt is het huishouden de hele dag voor haar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
In het weekend als jij werkt is dat anders. Dan lijkt het mij logisch dat zij gewoon het hele huishouden doet.
Lijkt mij een goede, duidelijke en simpele afspraak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:11 schreef Chia het volgende:
[..]
We bepalen een vast bedrag dat we maandelijks op de gezamenlijke rekening willen zien binnenkomen, gebaseerd op de optelsom van onze beider inkomens en de te betalen gezamenlijk lasten, en vervolgens leggen we naar rato in. Is vooral omdat we dat het meest overzichtelijk vinden op deze manier. We verdienen bijna evenveel, dus in de praktijk wijkt het niet heel veel af van 50/50. In het begin was dat even (enkele maanden) anders, omdat een van ons nog studeerde.
Met voldoende financiën kun je alle huishoudelijke taken uitbesteden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:30 schreef Allures het volgende:
[..]
huishoudelijke taken en financiën staan dan ook los van elkaar. Je koopt ze niet in bij elkaar of zo
Ik las van 9 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond...quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Omdat hij 2 uurtjes in de avond werkt is het huishouden de hele dag voor haar?
Ja, want het huishouden is ook niet zoveel werk. Dan kan dat op een moment die gunstig uitkomt zodat je beide lekker van het weekend kan genieten alsnog.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Omdat hij 2 uurtjes in de avond werkt is het huishouden de hele dag voor haar?
Ja maar toch niet aan elkaarquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:39 schreef Rockefellow het volgende:
Opvallend om te lezen dat veel mensen het prima vinden dat er niets tegenover gratis wonen hoeft te staan.
[..]
Met voldoende financiën kun je alle huishoudelijke taken uitbesteden.
Wat ook een prima verdeling is, al zullen de meeste vrouwen daar niet voor te porren zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:31 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Misschien is dat iets te zwart wit idd. Toch interessant dat iedereen anders denkt over dit onderwerp. Ik dacht altijd dat er een soort van standaard was. Kennelijk heb ik zelf vanuit huis ook niet echt een goed voorbeeld mee gekregen. Mijn beide ouders werken even veel uur en brengen gezamenlijk ook bijna evenveel in het laatje, maar mijn vader gaat thuis op de bank zitten daarna eten en weer zitten en daarna slapen. Verder doet hij helemaal niets, hij weet niet eens hoe je water moet koken.
Het hoeft niet. Maar logisch is het wel ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:39 schreef Rockefellow het volgende:
Opvallend om te lezen dat veel mensen het prima vinden dat er niets tegenover gratis wonen hoeft te staan.
Allebei even veel werken en verdienen, en dan is het een prima verdeling als de man niets doet in het huishouden en de vrouw alles?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ook een prima verdeling is, al zullen de meeste vrouwen daar niet voor te porren zijn.
Het lijkt mij inderdaad wel slim dat als hij aan het werk is zij even de was doet, stofzuigt, enz zodat ze samen meer tijd hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja, want het huishouden is ook niet zoveel werk. Dan kan dat op een moment die gunstig uitkomt zodat je beide lekker van het weekend kan genieten alsnog.
Je staat niet elke dag de badkamer te schrobben. Normaliter regel je het zo dat je in het weekend niet zoveel doet. Even een stofzuiger erdoorheen halen. De vaatwasser in het voorbijgaan aanzetten. Paar kleine dingetjes.
Mits ieder zijn eigen zooi een beetje achter de kont opruimt.
Zeker, dan hoeft hij na het werken niet zo veel te doen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Allebei even veel werken en verdienen, en dan is het een prima verdeling als de man niets doet in het huishouden en de vrouw alles?
Aangezien dit topic vooral gaat over het huishouden had ik verwacht dat de betreffende user daar hele stabiele en werkbare afspraken voor had gemaakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:30 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Laten we die arme man een beetje ontzien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker, dan hoeft hij na het werken niet zo veel te doen.
Als je meer tijd samen wil hebben kan je ook niet meer dan 40 uur per week werken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij inderdaad wel slim dat als hij aan het werk is zij even de was doet, stofzuigt, enz zodat ze samen meer tijd hebben.
Grappig, als je het zo bekijkt is het niet raar dat jullie hier nu tegenaan lopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:31 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Misschien is dat iets te zwart wit idd. Toch interessant dat iedereen anders denkt over dit onderwerp. Ik dacht altijd dat er een soort van standaard was. Kennelijk heb ik zelf vanuit huis ook niet echt een goed voorbeeld mee gekregen. Mijn beide ouders werken even veel uur en brengen gezamenlijk ook bijna evenveel in het laatje, maar mijn vader gaat thuis op de bank zitten daarna eten en weer zitten en daarna slapen. Verder doet hij helemaal niets, hij weet niet eens hoe je water moet koken.
Wat doe je na 40 jaar dan nog van je "eigen" geld. Ik Vind het heel normaal om voor een partner die studeert te zorgen, zolang de vertrouwensband er een is, waarbij je weet dat de ander het ook voor jou zou doen. Eigen rekeningen en altijd bekijken wie hoeveel daarop moet inleggen zou voor mij de grootste afknapper zijn. Zoveel ratio heeft een relatie niet nodig. We liggen ook heel ver uit elkaar, zij doet sociaal maatschappelijk heel belangrijk werk waardoor mensen zich beter voelen in de wereld. Ik ben een nutteloze poenschepper en mijn baas meervoudig miljardair. Dan zou zij met vriendinnen naar de pizzeria kunnen en ik iedere week met vrienden bij the Jane....quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede, duidelijke en simpele afspraak.
A verdient 2400, B 1600. A verdient dus 6/10e van het totaal, B 4/10e,
Kosten gezamenlijk huishouden 3000, A betaalt daarvan 6/10e , B 4/10e.
Zo deden en doen mijn ouders dat ook al bijna 40 jaar.
En ze hanteren eenzelfde idee bij de verdeling van huishoudelijke taken, gebaseerd op het aantal dagen dat ze werken. Al berekenen ze dat niet zo strikt, en gaat dat uit de losse pols.
Zodat zij haar huiswerk moet doen als hij thuis is en studio sport kijkt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij inderdaad wel slim dat als hij aan het werk is zij even de was doet, stofzuigt, enz zodat ze samen meer tijd hebben.
Tsja, ik denk dat zij het wel fijn vindt als de rekeningen betaald kunnen worden, nietwaar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:50 schreef Elpis het volgende:
[..]
Als je meer tijd samen wil hebben kan je ook niet meer dan 40 uur per week werken.
Ook geen klusjes in en om het huis?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:31 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
maar mijn vader gaat thuis op de bank zitten daarna eten en weer zitten en daarna slapen. Verder doet hij helemaal niets, hij weet niet eens hoe je water moet koken.
Zodra een van de partners financieel niet wil/kan bijdragen dan lijkt het me voor de hand liggen dat hij/zij de werkzaamheden uitvoert die anders (al dan niet gedeeltelijk) zouden kunnen worden uitbesteed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anders was ze aan het werk geweest om haar studentenkamertje te financieren, dus dat lijkt me zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef Allures het volgende:
[..]
Zodat zij haar huiswerk moet doen als hij thuis is en studio sport kijkt?Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
Ze heeft schijnbaar vakantie. Huiswerk is niet aan de ordequote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef Allures het volgende:
[..]
Zodat zij haar huiswerk moet doen als hij thuis is en studio sport kijkt?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:56 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Zodra een van de partners financieel niet wil/kan bijdragen dan lijkt het me voor de hand liggen dat hij/zij de werkzaamheden uitvoert die anders (al dan niet gedeeltelijk) zouden kunnen worden uitbesteed.
Als mijn partner mij in de luxe positie laat verkeren dat mijn vaste lasten nihil zijn, dan zou ik uit eigen beweging alle huishoudelijke taken op mij nemen om nog iets van een gelijkwaardige bijdrage te leveren aan het samenleven. Ook om nog enigszins een balans te houden in de relatie.Maar doe dan niet alsof het is omdat je dan meer tijd samen hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Anders was ze aan het werk geweest om haar studentenkamertje te financieren, dus dat lijkt me zo gek nog niet.Want dat is niet
Je wil gewoon iets zien voor je geld
Doet zij huiswerk in het weekend dan? Want TS geeft aan van niet, dus daar ga ik dan maar even vanuit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef Allures het volgende:
[..]
Zodat zij haar huiswerk moet doen als hij thuis is en studio sport kijkt?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:56 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Zodra een van de partners financieel niet wil/kan bijdragen dan lijkt het me voor de hand liggen dat hij/zij de werkzaamheden uitvoert die anders (al dan niet gedeeltelijk) zouden kunnen worden uitbesteed.
Als mijn partner mij in de luxe positie laat verkeren dat mijn vaste lasten nihil zijn, dan zou ik uit eigen beweging alle huishoudelijke taken op mij nemen om nog iets van een gelijkwaardige bijdrage te leveren aan het samenleven. Ook om nog enigszins een balans te houden in de relatie.Nou dit dus. Ze woont daar gratis, krijgt eten en drinken dus dan mag daar wel iets meer dan 50/50 tegenover staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Anders was ze aan het werk geweest om haar studentenkamertje te financieren, dus dat lijkt me zo gek nog niet.
Deze week maar we hebben het toch over een manier van samen wonen, niet een weekquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:57 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ze heeft schijnbaar vakantie. Huiswerk is niet aan de orde
Ja hij maakt zijn eigen fiets en auto schoonquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:55 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ook geen klusjes in en om het huis?
Grappig, ik ruim die bak nooit leeg.. Dus dat werkte niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:37 schreef Allures het volgende:
[..]
pro tip: ik heb hier 2 bakken gekocht. Allebei 1. Alles wat ik vind gaat in zijn danwel mijn bak. Kwestie van allebei je bak af en toe leeg ruimen en bak achter een (kast)deur zetten
Werkt wel alleen met dingen die in de bak passen
Ah, ik zie het nu. Fair point.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:57 schreef Allures het volgende:
[..]
Maar doe dan niet alsof het is omdat je dan meer tijd samen hebtWant dat is niet
Ik wil vooral een evenwichtige relatie.quote:Je wil gewoon iets zien voor je geld
Maar hoe deed jij het huishouden toen je nog niet samenwoonde met je vriendin dan? Besteedde je toen ook zaken uit?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:31 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
hmm dat is maar net hoe je je relatie ziet denk ik danquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:02 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu. Fair point.
[..]
Ik wil vooral een evenwichtige relatie.
En dat is het niet als partner A de volledige levensstijl van partner B moet financieren zodat Partner B aan (in de eerste plaats) zijn/haar toekomst kan werken. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Partner B op zijn minst een bijdrage levert; 50/50 het huishouden doen is dat niet.
Toen ik nog niet samenwoonde met mijn vriendin woonde ik nog bij mijn ouders. Ik was te lui mijn eigen rommel op te ruimen dus dat deed mijn moeder of de schoonmaker. Daar ben ik heel eerlijk in.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar hoe deed jij het huishouden toen je nog niet samenwoonde met je vriendin dan? Besteedde je toen ook zaken uit?
En je verwacht nu dat je vriendin dat ook gaat doen omdat jij 'haar een dak boven haar hoofd geeft' ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:16 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Toen ik nog niet samenwoonde met mijn vriendin woonde ik nog bij mijn ouders. Ik was te lui mijn eigen rommel op te ruimen dus dat deed mijn moeder of de schoonmaker. Daar ben ik heel eerlijk in.
Dat lijkt me meer dan normaal?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En je verwacht nu dat je vriendin dat ook gaat doen omdat jij 'haar een dak boven haar hoofd geeft' ?
Nee is absoluut niet verzonnen. Wij wonen nu een week samen maar daarvoor hebben wij alles a geregeld schilderen bank koelkast wasmachine bed verhuizen en haar spullen staan ook allemaal al hier. Het is niet zo dat we opeens in het huis zitten en alles af is ofzo. Heel de woonkamer staat nog vol met verhuisdozen van ons beide maar daar is nog niemand aan begonnen omdat ik het weiger na me werk en vriendin liever winkelt of tv kijkt dus dan maar wachten tot het weekend.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:15 schreef Spooky4u het volgende:
Dus je woont een week samen. Je hebt een huis gekocht. Zij zit omdat het vakantie is alleen maar series en films te kijken. Moet er uberhaubt niets gebeuren om het huis in te richten ofzo? Schilderen, kamers inrichten enz?
Nou, mij niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:18 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer dan normaal?
Oké dus je hebt gewoon geen idee van een 50/50 verdeling in het huishouden, omdat jij je nog niet eens ooit verantwoordelijk hebt gevoeld voor het opruimen van een vuil kopje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:16 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Toen ik nog niet samenwoonde met mijn vriendin woonde ik nog bij mijn ouders. Ik was te lui mijn eigen rommel op te ruimen dus dat deed mijn moeder of de schoonmaker. Daar ben ik heel eerlijk in.
Jullie zijn allebei lui dus.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nee is absoluut niet verzonnen. Wij wonen nu een week samen maar daarvoor hebben wij alles a geregeld schilderen bank koelkast wasmachine bed verhuizen en haar spullen staan ook allemaal al hier. Het is niet zo dat we opeens in het huis zitten en alles af is ofzo. Heel de woonkamer staat nog vol met verhuisdozen van ons beide maar daar is nog niemand aan begonnen omdat ik het weiger na me werk en vriendin liever winkelt of tv kijkt dus dan maar wachten tot het weekend.
Maar jij laat 'atijd' haar hond uit. Zij maakt altijd haar verdiende geld op aan uitgaan met vriendinnen. Ze leert veel vooruit en maakt huiswerk terwijl ze vakantie heeft en zit te niksen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nee is absoluut niet verzonnen. Wij wonen nu een week samen maar daarvoor hebben wij alles a geregeld schilderen bank koelkast wasmachine bed verhuizen en haar spullen staan ook allemaal al hier. Het is niet zo dat we opeens in het huis zitten en alles af is ofzo. Heel de woonkamer staat nog vol met verhuisdozen van ons beide maar daar is nog niemand aan begonnen omdat ik het weiger na me werk en vriendin liever winkelt of tv kijkt.
Oké er is dus nog niet eens sprake van een huishouden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nee is absoluut niet verzonnen. Wij wonen nu een week samen maar daarvoor hebben wij alles a geregeld schilderen bank koelkast wasmachine bed verhuizen en haar spullen staan ook allemaal al hier. Het is niet zo dat we opeens in het huis zitten en alles af is ofzo. Heel de woonkamer staat nog vol met verhuisdozen van ons beide maar daar is nog niemand aan begonnen omdat ik het weiger na me werk en vriendin liever winkelt of tv kijkt dus dan maar wachten tot het weekend.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:23 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Hoezo kort? Je hebt toch je huishoudelijk taken? Dit kun je al ervaren naar 1 dag.
Dat is ook helemaal prima natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:15 schreef Allures het volgende:
[..]
hmm dat is maar net hoe je je relatie ziet denk ik dan
Mijn man is vorig jaar weer gaan studeren naast zijn werk. Ik heb dat een paar jaar daarvoor gedaan. Dat betekend automatisch dat je even wat minder doet thuis en wat meer kosten maakt (en soms zelfs minder uurt werkt dus minder inlegt) maar ik draag graag bij aan zijn geluk en het verwezenlijken van zijn dromen en zijn zelfontplooiing en we geven elkaar daarin dus gelijke kansen (Ik kon het een paar jaar eerder ook doen) dus dan vang je dat voor elkaar op. Juist omdat je partners bent
Je verlangt er dus wel iets voor terug.quote:Ik verlang daar niets voor terug behalve dat hij wat maakt van die studie
Ik zie ook opties, ik zal dit volgende week even met de opruimcoach (not kidding) bespreken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het geen slecht idee. Ik maak dan drie bakken, ook een voor dochter.
opruimcoach? Do tell!quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie ook opties, ik zal dit volgende week even met de opruimcoach (not kidding) bespreken.
Waarom is deze discussie niet vooraf gevoerd? Want het lijkt er een beetje op dat jullie beiden een compleet ander beeld hebben van samenwonen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:19 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje uit het verband. Ze is lui in de vakantie en geeft haar geld uit naar alles behalve het huishouden. En ja ze studeert en leert veel maar dat was nog bij haar oom. Ik heb nog niet ervaren hoe het is als ze daadwerkelijk naar school gaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Maar jij laat 'atijd' haar hond uit. Zij maakt altijd haar verdiende geld op aan uitgaan met vriendinnen. Ze leert veel vooruit en maakt huiswerk terwijl ze vakantie heeft en zit te niksen.
Ik had ook zo'n coach, niet voor opruimen specifiek maar voor ordenen van taken in het algemeen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie ook opties, ik zal dit volgende week even met de opruimcoach (not kidding) bespreken.
dat is dus niet in elke situatie zo. Misschien moet er gezamenlijk spaargeld voor gebruikt worden? Misschien ga je minder uren werken en komt er daardoor minder geld binnen etcquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:25 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal prima natuurlijk.
Als ik een studie zou willen doen naast mijn werk betaal ik die zelf en heeft dat verder geen invloed op mijn bijdrage aan het gedeelde huishouden. Dat geldt voor mijn partner hetzelfde.
daarom staat er in die zin het woord behalve hequote:[..]
Je verlangt er dus wel iets voor terug.![]()
als je het wil verneuken prima maar dan kun je ondertussen dus wel weer evenredig bij dragen in net huishoudenquote:Die druk hoort wat mij betreft niet binnen een evenwichtige relatie thuis. Als ik mijn studie wil verneuken moet ik dat zelf weten.
Jezus man.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:18 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer dan normaal?
Maar waarom pik jij dat ze haar geld voor 100% aan leuke dingen voor haar besteedt en jij jouw geld moet delen als jou dat kennelijk toch dwars zit?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:28 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje uit het verband. Ze is lui in de vakantie en geeft haar geld uit naar alles behalve het huishouden. En ja ze studeert en leert veel maar dat was nog bij haar oom. Ik heb nog niet ervaren hoe het is als ze daadwerkelijk naar school gaat.
Hier is het: Kosten is 10/90, 'het huishouden' is denk ik 40/60 maar wij hebben een dochtertje en omdat mijn vrouw maar 2 dagen per week werkt is zij dus veel meer met ons dochtertje in de weer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:31 schreef Questular het volgende:
Hier kan ik wel zeggen dat het 50/50 verdeeld is maar dan zou ik liegen, Mn vriendin doet meer in het huishouden dan ik. Zal 65/35 zijn gok ik. Kosten verdelen we gewoon 50/50.
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik zou er jeuk van krijgen om elkaar beperkingen op te leggen door wederzijdse afhankelijkheden. In een evenwichtige relatie heb je daar geen last van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef Allures het volgende:
Ik bedoel dat zolang ik jou uit de wind houd en tijd creëer voor die studie dat die ook daar heen gaat en niet naar de kroeg of zo
Agreed.quote:Maar dit word allemaal erg specifiek en heeft niets meer met TS te maken
Moet je nu trouwens niet werken ipv de hele ochtend gaan zitten Fok!ken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:39 schreef Sanny92 het volgende:
Ikzelf ga 8 uur per dag naar werk 5 dagen in de week
Hoe bedoel je 'helpen'. Het is toch ook jouw huishouden?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:40 schreef Nismo91 het volgende:
Geven en nemen niet, help gewoon mee met het huishouden. Ik betaal ook bijna alles, maar ik help haar ook mee met het huishouden. Kan echt niet zeggen 50/50 maar dat je alles betaald omdat je vriendin studeert wil niet zeggen dat je niets in het huishouden hoeft te doen toch ?
Tenminste als je samenwoont doe je zoiets samen imo.
Woef! Omdat ik loop te zeiken op een forum hoef je dat niet terug te doen. Wel zo netjes als ik antwoord kan geven op vragen. Feit blijft dat ik 8 uur per dag werk. Dat ik op mijn werk geen flikker uitvoer is een andere zaak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:40 schreef Elpis het volgende:
[..]
Moet je nu trouwens niet werken ipv de hele ochtend gaan zitten Fok!ken?
Als de kostwinnaar full-time werkt en de partner veel minder uren draait vind ik het wel logisch dat ja als full-timer meer een helpende rol hebtquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:43 schreef Elpis het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'helpen'. Het is toch ook jouw huishouden?
Omdat dat zo hoort maar het is niet feministisch om de vrouw daarvoor in ruil ook nog iets terug te laten doen!quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:48 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Wij hebben het puur omdat we het op deze manier het overzichtelijkst vinden. Juist omdat we heel makkelijk zijn met geld delen en niet alles gaan analyseren van dit is van jou en dat is van mij. En we zijn beiden geen miljardair, dus het moet wel inzichtelijk blijven dat er niet meer uitgaat dan er binnenkomt en als dat wel zo is, waar hem dat dan in zit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 10:51 schreef XL het volgende:
[..]
Wat doe je na 40 jaar dan nog van je "eigen" geld. Ik Vind het heel normaal om voor een partner die studeert te zorgen, zolang de vertrouwensband er een is, waarbij je weet dat de ander het ook voor jou zou doen. Eigen rekeningen en altijd bekijken wie hoeveel daarop moet inleggen zou voor mij de grootste afknapper zijn. Zoveel ratio heeft een relatie niet nodig. We liggen ook heel ver uit elkaar, zij doet sociaal maatschappelijk heel belangrijk werk waardoor mensen zich beter voelen in de wereld. Ik ben een nutteloze poenschepper en mijn baas meervoudig miljardair. Dan zou zij met vriendinnen naar de pizzeria kunnen en ik iedere week met vrienden bij the Jane....
O ja net zoals je als papa dan alleen oppast ipv zorg draagt. Ik snap het.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Als de kostwinnaar full-time werkt en de partner veel minder uren draait vind ik het wel logisch dat ja als full-timer meer een helpende rol hebt
Dat is ook een goede om mee te nemen, op moment X moet die bak dus leeggemaakt worden, desnoods boven de kliko.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Grappig, ik ruim die bak nooit leeg.. Dus dat werkte niet.
een vader die alleen oppast is geen vader.....quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:48 schreef Elpis het volgende:
[..]
O ja net zoals je als papa dan alleen oppast ipv zorg draagt. Ik snap het.
Overigens zegt Nismo niets over urenverdeling dus daar heb ik geen idee van. Jij kennelijk wel.
O sorry had ik er [/sarcasme]quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:50 schreef Questular het volgende:
[..]
een vader die alleen oppast is geen vader.....
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:52 schreef Elpis het volgende:
[..]
O sorry had ik er [/sarcasme]
[sarcasme] omheen moeten zetten?
Dus je doet op werk niks en thuis ook nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:45 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Woef! Omdat ik loop te zeiken op een forum hoef je dat niet terug te doen. Wel zo netjes als ik antwoord kan geven op vragen. Feit blijft dat ik 8 uur per dag werk. Dat ik op mijn werk geen flikker uitvoer is een andere zaak.
Nee dit is een principe kwestie er zijn zeker ook drukke dagen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:56 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Dus je doet op werk niks en thuis ook niethoe heb je je vriendin zo gek gekregen om te gaan samenwonen?
Fixed that.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:45 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Woef! Omdat ik loop te zeiken op een forum hoef je dat niet terug te doen. Wel zo netjes als ik antwoord kan geven op vragen. Feit blijft dat ik 8 uur per dag werk aanwezig ben. Dat ik op mijn werk geen flikker uitvoer is een andere zaak.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een stuk makkelijker toen we allebei ons eigen huis hadden, dat het in zijn huis anders ging dan in het mijne stoorde me ook minder, daarbij vond hij het in zijn huis ook wel zijn taak zij spullen op te ruimen, maar het blijft een hoarder.
O, hier ook niet. Maar ik betaal voorlopig zo’n beetje alles, inclusief de schoonmaakster, tuinman, enz. Reparaties, vuilnis doe ik natuurlijk. Af en toe koken en stofzuigen. Wassen/strijken wordt ook voor ons geregeld en er wordt een aantal dagen voor ons gekookt (steeds minder, mijn vriendin heeft een hekel aan Hollands vreten). En de rest doet mijn vriendin dus.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:31 schreef Questular het volgende:
Hier kan ik wel zeggen dat het 50/50 verdeeld is maar dan zou ik liegen, Mn vriendin doet meer in het huishouden dan ik. Zal 65/35 zijn gok ik. Kosten verdelen we gewoon 50/50.
Jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:37 schreef Allures het volgende:
[..]
Werkt wel alleen met dingen die in de bak passen
O maar in dat geval hoef je helemaal geen gesprek te voeren.quote:
Oh dus naast dat de ene meer werkt als de ander wordt er ook nog verwacht dat je verteld hoe druk het was op werk en op basis daarvan meer klusjes in het huis moet doen? Het principe is dat ik langer op werk zit en alles verdient. Dat is heus niet te veel gevraagd om daar iets meer voor te doen. Ze hoeft maar met haar vingers te knippen en ik koop kleding voor haar. Naast dat heeft ze nog een MacBook een PC een smartwatch gekregen. Maar dat telt zeker ook niet mee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:12 schreef -marz- het volgende:
[..]
O maar in dat geval hoef je helemaal geen gesprek te voeren.
Als mijn vriend bij mij aankomt met "dit is een principe kwestie" mag hij sowieso ophoepelen want dan heeft hij geen ruimte voor een relatie met iemand anders dan zichzelf.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Duidelijk afspraken maken is volgens mij de enige oplossing, om het voor beiden leefbaar te houden.
Dat vind jij.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:15 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Oh dus naast dat de ene meer werkt als de ander wordt er ook nog verwacht dat je verteld hoe druk het was op werk en op basis daarvan meer klusjes in het huis moet doen? Het principe is dat ik langer op werk zit en alles verdient. Dat is heus niet te veel gevraagd om daar iets meer voor te doen.
en haar vader? jezus man wat ben jij een beta simp, een golddigger die geen poot uitsteekt in het huishouden, flikker dat klerewijf buitenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:01 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Andersom toch ook niet dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:16 schreef -marz- het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Moet je ook vooral aan vasthouden als het belangrijk voor je is. Maar je kan gewoon niet verwachten dat een ander haar leven gaat inrichten naar jouw principes.
Maar dan nog ben je geen kleuter. Je kan je eigen zooi opruimen toch?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:15 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Oh dus naast dat de ene meer werkt als de ander wordt er ook nog verwacht dat je verteld hoe druk het was op werk en op basis daarvan meer klusjes in het huis moet doen? Het principe is dat ik langer op werk zit en alles verdient. Dat is heus niet te veel gevraagd om daar iets meer voor te doen.
Inderdaad.quote:
Maar zij legt hem toch ook haar principes op?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef -marz- het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daarom doen liefdevolle mensen die dingen in overleg en samenspraak. Je eigen principes een ander opleggen is een dictatuur, geen liefdesrelatie.
Kan prima werken als dat je ding is, maar je kan niet verwachten dat iedereen daarvoor staat te springen.
Vriendin met daddy issues is uit haar leven ivm drugs problemen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:17 schreef 20100 het volgende:
[..]
en haar vader? jezus man wat ben jij een beta simp, een golddigger die geen poot uitsteekt in het huishouden, flikker dat klerewijf buiten
Dat dus en geen mogelijkheid om haar op andere gedachten te brengen. Ze hakt nog eerder haar eigen been af.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Maar zij legt hem toch ook haar principes op?
1. Volg zelf eens een cursus Nederlands.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:39 schreef Sanny92 het volgende:
Mijn vriendin gaat ongeveer 6 uur per dag naar school 5 dagen in de week, thuis studeert ze ook vaak aan haar lesmateriaal ongeveer 3 uur. Ikzelf ga 8 uur per dag naar werk 5 dagen in de week en soms werk ik ook het gehele weekend van 9 tot 11 uur savonds. Ik betaal het volledige huishouden (boodschappen kleding hypotheek gas water licht etc.) en mijn vriendin weigert meer in het huishouden te doen alsdan ik. Ze wiltwil alles 50/50 met als argument dat ze weigert alles voor mij op te ruimen want ik ben haar huishoudster niet....Nu heeft ze misschien deels een punt want ik ben echt een rotzooimaker maar alsnog voelt het raar dat ik al zo veel voor haar doe maar er niets extra voor terug krijgt.
Dus er zijn gesprekken geweest?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:25 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Dat dus en geen mogelijkheid om haar op andere gedachten te brengen. Ze hakt nog eerder haar eigen been af.
Je zei net dat er nog niet eens een fatsoenlijk gesprek over gevoerd is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:25 schreef Sanny92 het volgende:
geen mogelijkheid om haar op andere gedachten te brengen.
Mee eens maar denk je zelf dat ik dit niet op 100 soorten manier geprobeerd heb? Natuurlijk ben ik begonnen met “wat vindt je er van als” of “bekijk het is vanaf mijn kant” etc. Ze word al boos als ik er over begin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:21 schreef -marz- het volgende:
Ik zou er zolang hier geen enkel zinnig of constructief gesprek is gevoerd, er gewoon vanuit gaan dat er sprake is van miscommunicatie en verschillende verwachtingen.
Kan toch?
Om dan maar met gestrekt been en boos en schermen met je eigen normen en waarden en verwachtingen erin te gaan, tja kan je doen. Maar dan hoef je toch van de ander ook geen zinnige bijdrage meer te verwachten.
Ik zou er helemaal klaar mee zijn als ik voor golddigger wordt uitgemaakt en wat al niet meer, doei. Als je van me houdt geef je het een kans om er samen uit te komen.
En dan zou je een ander soort gesprek voeren waarbij je zaken als principes en waarde-oordelen gewoon achterwege laat.
Als je samen leeft maak je samen je eigen standaarden.
Waarom dan toch gaan samenwonen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Mee eens maar denk je zelf dat ik dit niet op 100 soorten manier geprobeerd heb? Natuurlijk ben ik begonnen met “wat vindt je er van als” of “bekijk het is vanaf mijn kant” etc. Ze word al boos als ik er over begin.
Maar dat zijn eigenlijk varianten op hetzelfde. Je luistert niet naar haar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Mee eens maar denk je zelf dat ik dit niet op 100 soorten manier geprobeerd heb? Natuurlijk ben ik begonnen met “wat vindt je er van als” of “bekijk het is vanaf mijn kant” etc. Ze word al boos als ik er over begin.
Waarom heb je überhaupt een relatie met haar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
quote:
quote:Ze wilt alles 50/50 met als argument dat ze weigert alles voor mij op te ruimen want ik ben haar huishoudster niet
Als jij binnen een week samenwonen al 100x begonnen bent over dat ze niet genoeg poetst snap ik wel dat ze er weinig zin meer in heeft, vooral omdat het voornamelijk jouw troep is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Koop jij haar liefde? Of geef je het aan haar uit liefde?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:15 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Oh dus naast dat de ene meer werkt als de ander wordt er ook nog verwacht dat je verteld hoe druk het was op werk en op basis daarvan meer klusjes in het huis moet doen? Het principe is dat ik langer op werk zit en alles verdient. Dat is heus niet te veel gevraagd om daar iets meer voor te doen. Ze hoeft maar met haar vingers te knippen en ik koop kleding voor haar. Naast dat heeft ze nog een MacBook een PC een smartwatch gekregen. Maar dat telt zeker ook niet mee.
Lijkt me ook iets waar je tijdens je "verkering" tegenaan loopt .....quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lijkt me ook iets dat je voor dat je gaat samenwonen bespreekt.
Maar waarom wist je dat nog niet? Of als je dat wel wist: waarom ben je nog bij haar als jullie onverenigbare denkwijzes hebben?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:25 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Dat dus en geen mogelijkheid om haar op andere gedachten te brengen. Ze hakt nog eerder haar eigen been af.
Als ze zou bestaan welquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef maily het volgende:
[..]
Lijkt me ook iets waar je tijdens je "verkering" tegenaan loopt .....
Nou ja: het moet gelijk verdeeld worden is wel iets vanuit het feminisme ja...quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef -marz- het volgende:
Dat economische denken in relaties, hoe is dat er eigenlijk ooit ingeslopen ?
Is dat vanwege feminisme? Individualisme?
Liefde is geven en nemen, maar toch niet zó letterlijk met arbeidspercentages en banksaldo's en taakroosters en investeringen/hypotheken en pensioenen enzo. Dan is toch het eind zoek
Ik gok ook wel een stukje realiteitszin. Vrouwen die ineens zonder opleiding en werkervaring na twintig gelukkige huwelijksjaren aan de kant worden gezet voor een jonge blom. Aantal scheidingen is flink toegenomen he, dus de kans dat het jou overkomt, is ook een stukje groter. Denk dat mensen er toch wat nuchterder/angstiger mee omgaan, bang dat zij degene zijn die zo'n scheiding ook kan overkomen. En dan willen voorkomen dat ze daarmee ook nog eens financieel het schip ingaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef -marz- het volgende:
Liefde is geven en nemen, maar toch niet zó letterlijk met arbeidspercentages en banksaldo's en taakroosters en investeringen/hypotheken en pensioenen enzo. Dan is toch het eind zoek
Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef -marz- het volgende:
Ik vraag me nog steeds wel af of zij met "ik ben je huishoudster niet" dan doelt op afwassen en stofzuigen, of op het oprapen van zijn onderbroeken en sokken die hij achteloos van zich af flikkert.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.
Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
En misschien ook wel emancipatie. Dat vrouwen niet meer per se onderhouden willen worden, maar dat ze zelf ook gewoon een volwaardige bijdrage willen leveren.
(maximaal 50% willen doen en geen procent meer, dat vind ik meer iets feministisch.)
Op basis hiervan heb ik wel mijn vermoedens.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:43 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds wel af of zij met "ik ben je huishoudster niet" dan doelt op afwassen en stofzuigen, of op het oprapen van zijn onderbroeken en sokken die hij achteloos van zich af flikkert.
Voor mij zou dat verschillend zijn namelijk.
Bovendien wonen ze nog samen tussen de onuitgepakte verhuisdozen, dus veel andere dingen kunnen het niet zijn. Ja de vaat misschien. Sowieso denk ik niet dat het opvalt als de badkamer is geschrobd oid in die ene week dat ze er wonen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 11:16 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak kan in 1 week dat haar geld is haar geld voorgekomen zijn?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.
Alleen: TS moet gewoon zijn grenzen aangeven. Nu is een goed moment, haar spullen zijn al ingepakt!
Dit volledig. Als mijn vriendin een lange dag heeft ga ik echt niet zeggen ik heb gister al gestofzuigd jouw beurt terwijl ik als een lui zwijn op de bank hang. Het idee alleen al jeetje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef Questular het volgende:
De gedachte dat iemand die meer thuis zit ook meer in het huishouden doet vind ik best logisch. Als mijn vriendin 5 dagen per week werkt en ik bv 3 dagen dan is het toch logisch dat ik meer in het huishouden doe? Zou me kapot schamen als ik de hele dag lekker lig te niksen en mn vriendin dan bij thuiskomt nog allemaal dingen in het huishouden zie doen.
In die ene week?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nou ja, kennelijk is besproken dat mevrouw niets wenst te betalen voor zaken als huur, eten, kleding, enz.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar hoe vaak kan in 1 week dat haar geld is haar geld voorgekomen zijn?
Het klopt gewoon niet.
Ik zeg ook niet dat zij zo geëmancipeerd is. Maar iemand vroeg zich hier in z'n algemeenheid af waarom er steeds meer bovenop een eerlijke verdeling wordt gezeten. Daar gaf ik antwoord op (het was eigenlijk een aanvulling op mijn eerdere antwoord).quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.
Als het besproken is ga ik er van uit dat hij er dus akkoord mee is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, kennelijk is besproken dat mevrouw niets wenst te betalen voor zaken als huur, eten, kleding, enz.
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.
Dat daar vervolgens een reactie op volgt is logisch.
Een full time studie kost wel minder tijd dan een full time baan doorgaans, dan kan zij ook wel wat flexibeler zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Er staat nergens onder alle omstandigheden, er staat als de een full time studeerd en de ander full time werkt is het logisch dat je het huishouden samen verdeeld.
Het huishoudster deel komt van de ts die zichzelf een fikse rommelkont noemt en verwacht dat zij zijn zooi ook nog eens opruimt. Net als zijn spullen uitpakt en ga zo maar door.
De vraag was groter dan dit topic, dus niks bullshit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Er staat nergens onder alle omstandigheden, er staat als de een full time studeerd en de ander full time werkt is het logisch dat je het huishouden samen verdeeld.
Het huishoudster deel komt van de ts die zichzelf een fikse rommelkont noemt en verwacht dat zij zijn zooi ook nog eens opruimt. Net als zijn spullen uitpakt en ga zo maar door.
Echt economisch denken leidt niet onder alle omstandigheden tot een 50/50 verdeling. 50/50 onder alle omstandigheden is iets wat uit jouw eigen koker komt en ik zie de relevantie er niet van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:06 schreef Grems het volgende:
[..]
De vraag was groter dan dit topic, dus niks bullshit.
Het is dan ook meer feministisch denken, niet alleen de dwangmatige 50/50 verdeling in het huishouden maar vooral ook de belachelijke notie dat men financieel bijdraagt naar inkomen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Echt economisch denken leidt niet onder alle omstandigheden tot een 50/50 verdeling. 50/50 onder alle omstandigheden is iets wat uit jouw eigen koker komt en ik zie de relevantie er niet van.
Nou zo gezegd zo gedaan. Heb een gesprek gehad met mijn vriendin. Zelf moet ik ook even mededelen dat het moeilijk onderhandelen is met iemand die echt koppig is en nooit wilt luisteren naar andere idealen maar goed. Uiteindelijk heeft mijn vriendin toch zelf besloten een financiële bijdrage te doen. Deze bijdragen wordt direct betaald vanuit haar studiefinanciering. Het is niet gigantisch veel maar genoeg voor de maandelijkse boodschappen. Betreft de 50/50 verdeling is er niets veranderd maar daar heb ik nu soort van vrede mee. Hoe het qua financiële bijdrage gaat zijn als zij een baan heeft bevalt nog te zien. Over een jaar heeft zij haar opleiding als het goed is afgerond maar is toch belangrijk dat ook voortijdig te bespreken. Echter bewaar ik deze vraagstelling voor later want praten over geldzaken valt bij haar verkeerd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 09:34 schreef Seven. het volgende:
Ik wacht gespannen op de resultaten van het gesprek vanmiddag, TS. Ik zou vooral benadrukken dat zij geacht wordt te poetsen omdat jij alles betaalt.
Als ze 50/50 gaat betalen, komt het huis dan ook 50/50 op haar naam?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:20 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Nou zo gezegd zo gedaan. Heb een gesprek gehad met mijn vriendin. Zelf moet ik ook even mededelen dat het moeilijk onderhandelen is met iemand die echt koppig is en nooit wilt luisteren naar andere idealen maar goed. Uiteindelijk heeft mijn vriendin toch zelf besloten een financiële bijdrage te doen. Deze bijdragen wordt direct betaald vanuit haar studiefinanciering. Het is niet gigantisch veel mar genoeg voor de maandelijkse boodschappen. Betreft de 50/50 verdeling is er niets veranderd maar daar heb ik nu soort van vrede mee. Hoe het qua financiële bijdrage gaat zijn als zij een baan heeft bevalt nog te zien. Over een jaar heeft zij haar opleiding als het goed is afgerond maar is toch belangrijk dat ook voortijdig te bespreken. Echter bewaar ik deze vraagstelling voor later want praten over geldzaken valt bij haar verkeerd.
Ja dat wilt ze wel maar daar ga ik niet mee akkoord ivm gezeik wat een kennis van mij ook heeft gehad.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als ze 50/50 gaat betalen, komt het huis dan ook 50/50 op haar naam?
Je bent wel héél onzeker als je je daar druk over maakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:19 schreef 20100 het volgende:
dan moet je haar hond ook nog 3x daags uitlaten, zeker zo'n chichuahua of andere keeshond
loop je nog voor lul ook in de buurt als man met zo'n harige rat aan een leiband
alpha mannen hebben hun trotsquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je bent wel héél onzeker als je je daar druk over maakt.
Wat als zij meer gaat verdienen dan jij?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 13:22 schreef Sanny92 het volgende:
[..]
Ja dat wilt ze wel maar daar ga ik niet mee akkoord ivm gezeik wat een kennis van mij ook heeft gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |