abonnement Unibet Coolblue
pi_188475932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef -marz- het volgende:
Dat economische denken in relaties, hoe is dat er eigenlijk ooit ingeslopen ?

Is dat vanwege feminisme? Individualisme?

Liefde is geven en nemen, maar toch niet zó letterlijk met arbeidspercentages en banksaldo's en taakroosters en investeringen/hypotheken en pensioenen enzo. Dan is toch het eind zoek :P
Ik gok ook wel een stukje realiteitszin. Vrouwen die ineens zonder opleiding en werkervaring na twintig gelukkige huwelijksjaren aan de kant worden gezet voor een jonge blom. Aantal scheidingen is flink toegenomen he, dus de kans dat het jou overkomt, is ook een stukje groter. Denk dat mensen er toch wat nuchterder/angstiger mee omgaan, bang dat zij degene zijn die zo'n scheiding ook kan overkomen. En dan willen voorkomen dat ze daarmee ook nog eens financieel het schip ingaan.

Maar inderdaad, romantisch is het niet.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:42:08 #277
451005 Grems
Clown World
pi_188475936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:37 schreef -marz- het volgende:
Dat economische denken in relaties, hoe is dat er eigenlijk ooit ingeslopen ?

Is dat vanwege feminisme? Individualisme?

Liefde is geven en nemen, maar toch niet zó letterlijk met arbeidspercentages en banksaldo's en taakroosters en investeringen/hypotheken en pensioenen enzo. Dan is toch het eind zoek :P
Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.

Dat daar vervolgens een reactie op volgt is logisch.
pi_188475946
En misschien ook wel emancipatie. Dat vrouwen niet meer per se onderhouden willen worden, maar dat ze zelf ook gewoon een volwaardige bijdrage willen leveren.

(maximaal 50% willen doen en geen procent meer, dat vind ik meer iets feministisch. :') )
Somebody that I used to know
pi_188475950
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.

Ik vraag me nog steeds wel af of zij met "ik ben je huishoudster niet" dan doelt op afwassen en stofzuigen, of op het oprapen van zijn onderbroeken en sokken die hij achteloos van zich af flikkert.

Voor mij zou dat verschillend zijn namelijk.
What's the name of the game?
pi_188475977
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
En misschien ook wel emancipatie. Dat vrouwen niet meer per se onderhouden willen worden, maar dat ze zelf ook gewoon een volwaardige bijdrage willen leveren.

(maximaal 50% willen doen en geen procent meer, dat vind ik meer iets feministisch. :') )
Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.

Alleen: TS moet gewoon zijn grenzen aangeven. Nu is een goed moment, haar spullen zijn al ingepakt!
pi_188475984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:43 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds wel af of zij met "ik ben je huishoudster niet" dan doelt op afwassen en stofzuigen, of op het oprapen van zijn onderbroeken en sokken die hij achteloos van zich af flikkert.

Voor mij zou dat verschillend zijn namelijk.
Op basis hiervan heb ik wel mijn vermoedens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:16 schreef Sanny92 het volgende:

[..]

Toen ik nog niet samenwoonde met mijn vriendin woonde ik nog bij mijn ouders. Ik was te lui mijn eigen rommel op te ruimen dus dat deed mijn moeder of de schoonmaker. Daar ben ik heel eerlijk in.
Bovendien wonen ze nog samen tussen de onuitgepakte verhuisdozen, dus veel andere dingen kunnen het niet zijn. Ja de vaat misschien. Sowieso denk ik niet dat het opvalt als de badkamer is geschrobd oid in die ene week dat ze er wonen.
pi_188475985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.

Alleen: TS moet gewoon zijn grenzen aangeven. Nu is een goed moment, haar spullen zijn al ingepakt!
Maar hoe vaak kan in 1 week dat haar geld is haar geld voorgekomen zijn?
Het klopt gewoon niet.
pi_188476002
Een week, nou, toen had God toch al de hele wereld gemaakt.

Echter nog niet schoongemaakt, dat is wat anders.

TS en zijn meisje zullen er toch samen wat van moeten maken of er een einde aan maken (de relatie dan).
What's the name of the game?
pi_188476013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef Questular het volgende:
De gedachte dat iemand die meer thuis zit ook meer in het huishouden doet vind ik best logisch. Als mijn vriendin 5 dagen per week werkt en ik bv 3 dagen dan is het toch logisch dat ik meer in het huishouden doe? Zou me kapot schamen als ik de hele dag lekker lig te niksen en mn vriendin dan bij thuiskomt nog allemaal dingen in het huishouden zie doen.
Dit volledig. Als mijn vriendin een lange dag heeft ga ik echt niet zeggen ik heb gister al gestofzuigd jouw beurt terwijl ik als een lui zwijn op de bank hang. Het idee alleen al jeetje. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:53:04 #285
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188476049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:30 schreef Sanny92 het volgende:

[..]

Mee eens maar denk je zelf dat ik dit niet op 100 soorten manier geprobeerd heb? Natuurlijk ben ik begonnen met “wat vindt je er van als” of “bekijk het is vanaf mijn kant” etc. Ze word al boos als ik er over begin.
In die ene week?
Je bent echt van dag 1 af gaan zeuren?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188476067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar hoe vaak kan in 1 week dat haar geld is haar geld voorgekomen zijn?
Het klopt gewoon niet.
Nou ja, kennelijk is besproken dat mevrouw niets wenst te betalen voor zaken als huur, eten, kleding, enz.
pi_188476081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ja, het is voor sommigen wel makkelijk bashen op TS, maar als ik die 50/50 hoor icm haar geld is haar geld en zijn geld is hun geld, dan snap ik wel dat TS daar niet helemaal gelukkig van wordt.

Ik zeg ook niet dat zij zo geëmancipeerd is. Maar iemand vroeg zich hier in z'n algemeenheid af waarom er steeds meer bovenop een eerlijke verdeling wordt gezeten. Daar gaf ik antwoord op (het was eigenlijk een aanvulling op mijn eerdere antwoord).
Somebody that I used to know
pi_188476089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, kennelijk is besproken dat mevrouw niets wenst te betalen voor zaken als huur, eten, kleding, enz.
Als het besproken is ga ik er van uit dat hij er dus akkoord mee is.
Anders neem je die samenwonen stap niet.

En dat ze dan ook wel eens iets leuks met vriendinnen wil doen lijkt me niet zo gek.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:57:20 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188476091
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Het onder alle omstandigheden niet meer dan 50% van het huishouden willen doen want niet je huishoudster is natuurlijk iets vanuit het feminisme.

Dat daar vervolgens een reactie op volgt is logisch.
Wat een bullshit.
Er staat nergens onder alle omstandigheden, er staat als de een full time studeerd en de ander full time werkt is het logisch dat je het huishouden samen verdeeld.

Het huishoudster deel komt van de ts die zichzelf een fikse rommelkont noemt en verwacht dat zij zijn zooi ook nog eens opruimt. Net als zijn spullen uitpakt en ga zo maar door.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188476196
Inmiddels is door de reacties etc niet meer uit te sluiten dat ts zelf de vriendin in kwestie is
pi_188476204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
Er staat nergens onder alle omstandigheden, er staat als de een full time studeerd en de ander full time werkt is het logisch dat je het huishouden samen verdeeld.

Het huishoudster deel komt van de ts die zichzelf een fikse rommelkont noemt en verwacht dat zij zijn zooi ook nog eens opruimt. Net als zijn spullen uitpakt en ga zo maar door.
Een full time studie kost wel minder tijd dan een full time baan doorgaans, dan kan zij ook wel wat flexibeler zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:06:24 #292
451005 Grems
Clown World
pi_188476211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
Er staat nergens onder alle omstandigheden, er staat als de een full time studeerd en de ander full time werkt is het logisch dat je het huishouden samen verdeeld.

Het huishoudster deel komt van de ts die zichzelf een fikse rommelkont noemt en verwacht dat zij zijn zooi ook nog eens opruimt. Net als zijn spullen uitpakt en ga zo maar door.
De vraag was groter dan dit topic, dus niks bullshit.
pi_188476282
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:06 schreef Grems het volgende:

[..]

De vraag was groter dan dit topic, dus niks bullshit.
Echt economisch denken leidt niet onder alle omstandigheden tot een 50/50 verdeling. 50/50 onder alle omstandigheden is iets wat uit jouw eigen koker komt en ik zie de relevantie er niet van.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:19:53 #294
451005 Grems
Clown World
pi_188476389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Echt economisch denken leidt niet onder alle omstandigheden tot een 50/50 verdeling. 50/50 onder alle omstandigheden is iets wat uit jouw eigen koker komt en ik zie de relevantie er niet van.
Het is dan ook meer feministisch denken, niet alleen de dwangmatige 50/50 verdeling in het huishouden maar vooral ook de belachelijke notie dat men financieel bijdraagt naar inkomen.
pi_188476392
dan moet je haar hond ook nog 3x daags uitlaten, zeker zo'n chichuahua of andere keeshond

loop je nog voor lul ook in de buurt als man met zo'n harige rat aan een leiband
pi_188476402
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 09:34 schreef Seven. het volgende:
Ik wacht gespannen op de resultaten van het gesprek vanmiddag, TS. Ik zou vooral benadrukken dat zij geacht wordt te poetsen omdat jij alles betaalt.
Nou zo gezegd zo gedaan. Heb een gesprek gehad met mijn vriendin. Zelf moet ik ook even mededelen dat het moeilijk onderhandelen is met iemand die echt koppig is en nooit wilt luisteren naar andere idealen maar goed. Uiteindelijk heeft mijn vriendin toch zelf besloten een financiële bijdrage te doen. Deze bijdragen wordt direct betaald vanuit haar studiefinanciering. Het is niet gigantisch veel maar genoeg voor de maandelijkse boodschappen. Betreft de 50/50 verdeling is er niets veranderd maar daar heb ik nu soort van vrede mee. Hoe het qua financiële bijdrage gaat zijn als zij een baan heeft bevalt nog te zien. Over een jaar heeft zij haar opleiding als het goed is afgerond maar is toch belangrijk dat ook voortijdig te bespreken. Echter bewaar ik deze vraagstelling voor later want praten over geldzaken valt bij haar verkeerd.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:21:41 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188476412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:20 schreef Sanny92 het volgende:

[..]

Nou zo gezegd zo gedaan. Heb een gesprek gehad met mijn vriendin. Zelf moet ik ook even mededelen dat het moeilijk onderhandelen is met iemand die echt koppig is en nooit wilt luisteren naar andere idealen maar goed. Uiteindelijk heeft mijn vriendin toch zelf besloten een financiële bijdrage te doen. Deze bijdragen wordt direct betaald vanuit haar studiefinanciering. Het is niet gigantisch veel mar genoeg voor de maandelijkse boodschappen. Betreft de 50/50 verdeling is er niets veranderd maar daar heb ik nu soort van vrede mee. Hoe het qua financiële bijdrage gaat zijn als zij een baan heeft bevalt nog te zien. Over een jaar heeft zij haar opleiding als het goed is afgerond maar is toch belangrijk dat ook voortijdig te bespreken. Echter bewaar ik deze vraagstelling voor later want praten over geldzaken valt bij haar verkeerd.
Als ze 50/50 gaat betalen, komt het huis dan ook 50/50 op haar naam?
Resistance is futile.
pi_188476420
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als ze 50/50 gaat betalen, komt het huis dan ook 50/50 op haar naam?
Ja dat wilt ze wel maar daar ga ik niet mee akkoord ivm gezeik wat een kennis van mij ook heeft gehad.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:22:27 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188476426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:19 schreef 20100 het volgende:
dan moet je haar hond ook nog 3x daags uitlaten, zeker zo'n chichuahua of andere keeshond

loop je nog voor lul ook in de buurt als man met zo'n harige rat aan een leiband
Je bent wel héél onzeker als je je daar druk over maakt.
Resistance is futile.
pi_188476435
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bent wel héél onzeker als je je daar druk over maakt.
alpha mannen hebben hun trots
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')