SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Ik was nog niet buiten geweest maar zet net de deur even open en begin al te zweten van op de bank zitten. Smerig weer zegquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:57 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Da's best veel. Vandaar dat ik zo smerig zweet vandaag
Prachtige omgeving zeg! Lijkt me echt heel tof om dat een keer te doen. Zware tocht of niet?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
Voor actieve wandelaars/hikers onder ons een tip: Ik heb een groot deel van de Alta via 1 gelopen. Gestart bij lago di Braies. Bijzonder mooi gebied. 6 dagen van hut naar hut. Voor wie wat foto's wilt zien: Hier en hier Deze foto's zijn met camera gemaakt en hebben betere kwaliteit. De maker van de foto's is er overigens wel goed in, dus hoop dat ze zichtbaar zijn. Ik ben dus niet Joost
Ziet er prachtig uit!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
Afgelopen week in de Dolomieten zowaar 3 dagen in 1 week onweer gehad en in de bergen is dat toch het vetst. Overigens maandag op dinsdag in de nacht wel 1 van de hardste knallen ooit gehoord in Konstanz. Best veel regen en onweer die nacht.
Voor actieve wandelaars/hikers onder ons een tip: Ik heb een groot deel van de Alta via 1 gelopen. Gestart bij lago di Braies. Bijzonder mooi gebied. 6 dagen van hut naar hut. Voor wie wat foto's wilt zien: Hier en hier Deze foto's zijn met camera gemaakt en hebben betere kwaliteit. De maker van de foto's is er overigens wel goed in, dus hoop dat ze zichtbaar zijn. Ik ben dus niet Joost
Lago di Braies is gewoon een bijzonder mooi plekje
[ afbeelding ]
Nee het is wel godsgruwelijk benauwd, maar alles verdampt voor onze neus.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat noodweer gaat hier nie gebeuren nie.
Prachtig!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
Afgelopen week in de Dolomieten zowaar 3 dagen in 1 week onweer gehad en in de bergen is dat toch het vetst. Overigens maandag op dinsdag in de nacht wel 1 van de hardste knallen ooit gehoord in Konstanz. Best veel regen en onweer die nacht.
[ afbeelding ]
Walgelijk benauwd idd. Alles dicht gedaan en ventilator aangezet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nee het is wel godsgruwelijk benauwd, maar alles verdampt voor onze neus.
Mooiquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 15:56 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Idd... 't is goed vochtig buiten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Walgelijk benauwd idd. Alles dicht gedaan en ventilator aangezet.
twitter:weermanreinier twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 19:07:13Enkele #supercell onweersbuien trokken over het noorden van Frankrijk en door Luxemburg naar Duitsland. Met een felle #tornado in Petange. https://t.co/9siTdgVGmk reageer retweet
video in de tweettwitter:StormchaserUKEU twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 18:39:27WOW... Strong #Tornado from Petange, Luxembourg this afternoon 9th of August! Video via Yves Reiff #severeweather #extremeweather https://t.co/dfm3rzD5et reageer retweet
Wowquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.meteociel.fr/observations-meteo/point-de-rosee.phpquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:37 schreef Rabieluh het volgende:
Is er ergens een dauwpuntkaart? Ik zie allee prognoses en enkele weerstations voorbij komen.
Thx, maar geen gedetailleerde kaart van nl alleen dus?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.meteociel.fr/observations-meteo/point-de-rosee.php
Dan is het hier dus erger dan bij Lola69quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.meteociel.fr/observations-meteo/point-de-rosee.php
Data loopt alleen wat achterquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:51 schreef Rabieluh het volgende:
Ow wacht, die kaart is gedetailleerd zat, alle weerstations staan er gewoon op.
Stukquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar is heel wat stuk ja.quote:
Ik zie de foto's gewoon iig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:57 schreef Resistor het volgende:
[..]
Daar is heel wat stuk ja.
(of mis ik iets?)
Uit het niets ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:00 schreef Greys het volgende:
Komende nacht iig een vieze gore plaknacht met om middernacht nog 22 gr hier.
Sterkte daar! Ik heb de verfrissende regen ook gemist, begon toen wij wegredenquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, dat hoort voor mijn gevoel helemaal niet bij dit soort dagen.
Die regen is dus helegaar niet verfrissond!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Sterkte daar! Ik heb de verfrissende regen ook gemist, begon toen wij wegreden
Thnx! Hier in Bayern was het 32 graden vanmiddag, god wat zweten om als eckte toerist door het stadje heuveltje op, heuveltje af te wandelenquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die regen is dus helegaar niet verfrissond!![]()
![]()
Fijne vakantie!
twitter:MarieHemelrijk twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 21:16:18What the actual fuck. Amsterdam centrum, Oosterdok nu net. https://t.co/mRIu7fFWxG reageer retweet
twitter:SIMONJSINGER twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 21:21:52Amsterdam Tornado!! Not everyday you see this #amsterdam #twister #nature https://t.co/HmgOPrUxi0 reageer retweet
twitter:rodman8099 twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 21:30:23Amsterdam. Strong wind. Horrible! https://t.co/RwXzs3PPD6 reageer retweet
Je hoopt toch van ganser harte dat dat ding over de arena trekt!!!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:25 schreef Houtenbeen het volgende:
Tornado/waterhoos in Amsterdamtwitter:MarieHemelrijk twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 21:16:18What the actual fuck. Amsterdam centrum, Oosterdok nu net. https://t.co/mRIu7fFWxG reageer retweet
Als jij daar zit krijgen wij misschien eindelijk eens wat...quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:01 schreef MaLo het volgende:
Wij zitten in Bayern momenteel, ten westen van Neurenberg. Het schijnt hier ook noodweer te kunnen worden vannacht. Maar zal vast weer overwaaien want ik ben er
Gewoon door de grachtengordel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je hoopt toch van ganser harte dat dat ding over de arena trekt!!!
twitter:cepureanu twitterde op vrijdag 09-08-2019 om 21:27:10The #amsterdam tornado having a blast. https://t.co/u17M9IfZMt reageer retweet
Keiharde regen, onweer, windstoten van heb ik jou daar, luchalarm klonk net, sirenes die af en aan rijden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als jij daar zit krijgen wij misschien eindelijk eens wat...
Zag het net ineens weerlichten idd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:34 schreef heywoodu het volgende:
Stevig buitje wel, kan het vanuit Nunspeet zien terwijl het inmiddels bij Friesland ligt
De Drentse heidequote:Op vrijdag 9 augustus 2019 20:57 schreef Djeez het volgende:
Wat voor weer wordt het morgenavond? Ik zit dit weekend zonder kinderen en wil graag weer eens met de vrouw de Drentse heide pp
Inderdaad, embed die meuk gewoon.quote:
die dingen zijn wat lastig te voorspellen. En die deze bui ontstond ook nog eens zomaar opeens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:57 schreef aloa het volgende:
Altijd apart dat ze eerst een hoos moeten waarnemen om er een waarschuwing voor uit te kunnen geven...
Het kolke mooi in de lucht jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:24 schreef Againzender het volgende:
Ik zit wat westelijker in Amsterdam, wij zagen hier ook een hoos ontstaan, echt hele gave wolkenluchten gezien vanavond
Valt niet mee om er iets van mee te pakken zonder via twitter te moeten. Toch gelukt dankzij jouw link, dank u!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:50 schreef Rabieluh het volgende:
https://www.weerwoord.be/m/2523911
Al die filmpjes van de hoos![]()
![]()
.
Nou het waait hier (020) al hoor!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 08:38 schreef aloa het volgende:
Storm lijkt wat later te komen. Volgens harmonie eind van de middag ipv begin van de middag.
hier ook filmpjes.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 08:42 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Valt niet mee om er iets van mee te pakken zonder via twitter te moeten. Toch gelukt dankzij jouw link, dank u!
Dat wel, maar harmonie voorspeld storm eind van de middag.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 08:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou het waait hier (020) al hoor!
Het is niet niks, maar je kan het zo zwaar maken als je zelf wil. Je kan kortere afstanden doen, maar dan doe je er langer over en je loopt alsnog dezelfde stukken. Ik had wel het nodige aan eten en drinken mee en heb dat ook gewoon nodig, dus liep in het begin met 19 kilo. Dat is relatief veel en heeft wel de nodige spierpijn gegevenquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 16:55 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Prachtige omgeving zeg! Lijkt me echt heel tof om dat een keer te doen. Zware tocht of niet?
Luchtalarm?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:05 schreef MaLo het volgende:
Gigantisch noodweer hier.
[..]
Keiharde regen, onweer, windstoten van heb ik jou daar, luchalarm klonk net, sirenes die af en aan rijden.
Er is hier verderop een festival in de openlucht en met tenten... hoop toch zo dat daar alles goed gaat...
Als je verstandig bent pak je een zeilbootquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:32 schreef aloa het volgende:
Ik vraag me af of er nog mensen met hun bootje het water opgaan met dit weer.
Mensen kennende zullen ze dat ongetwijfeld doenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:32 schreef aloa het volgende:
Ik vraag me af of er nog mensen met hun bootje het water opgaan met dit weer.
Voor je het weet zit je ineens ergens in Duitsland of Denemarkenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als je verstandig bent pak je een zeilboot
En een ander kan zijn leven weer op het spel zetten om diegene te redden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mensen kennende zullen ze dat ongetwijfeld doen
Dit ja, natuurlijk gaan mensen dat doenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mensen kennende zullen ze dat ongetwijfeld doen
Net zoals er mensen vandaag met korte broek en korte mouwen naar buiten gaan en dan zeiknat worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ja, natuurlijk gaan mensen dat doen![]()
14.25 uur hoorde ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:41 schreef LTVDK het volgende:
Maar hoe laat gaat de storm vanmiddag losbarsten?
Dat is me de afgelopen maanden al een paar keer gelukt, hele dag droog en dan precies als je buiten loopt een hoosbui van 5 minuten waardoor je helemaal doorweekt bentquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net zoals er mensen vandaag met korte broek en korte mouwen naar buiten gaan en dan zeiknat worden.
In de loop van de middag. Of het echt tot storm komt blijft afwachten uiteraard.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:41 schreef LTVDK het volgende:
Maar hoe laat gaat de storm vanmiddag losbarsten?
Want met lange broek en jas word je niet nat?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net zoals er mensen vandaag met korte broek en korte mouwen naar buiten gaan en dan zeiknat worden.
Gisteravond was de lucht echt gaaf om te zien. Rond draaiende buien
Dunne korte broek en een t-shirt zijn sneller droog dan een spijkerbroek en truiquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Gisteravond was de lucht echt gaaf om te zien. Rond draaiende buien
Hier niet en trok het dus over. herfstig dagjequote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:15 schreef Frutsel het volgende:
Apart. Als ik via buienradar kijk komt er zo een mooi lijntje over met wat neerslag.
Kijk ik via buienalarm komt dat lijntje pas een uur later en trekt bijna alles er langs...
Super, dank!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 08:49 schreef aloa het volgende:
[..]
hier ook filmpjes.
WKN / Tornado's in Europa #1
Best gaaf weer zo ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:06 schreef aloa het volgende:
Stormachtig, maar wel boven de 20 graden en zon
Het waait nog maar een beetje hier jaquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:42 schreef Zipportal het volgende:
https://www.windy.com/?52.992,5.680,7
Duurt niet lang meer.
Soooowwww, das een behoorlijke schadepost die je daar hebt....verzekeringswerk zeker?quote:
Perfect stormquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Best gaaf weer zo ja.Van dat weer dat niet echt heel vaak voorkomt. Als je het hoort waaien denk je 'tis buiten vast niet lekker' en dan loop je buiten zo de warmte en de zon in.
Onderstaande raakt dan je netvlies met een redelijke snelheid.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:13 schreef LTVDK het volgende:
Wel leuk zo met een vers bestrate achtertuin, elke keer een stofhoos als er even een flinke windvlaag langskomt
quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 16:07 schreef Zipportal het volgende:
Fietser overleden door omgewaaide boom Linschoten
https://www.ad.nl/woerden(...)linschoten~a135d68d/
Triest zeg.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 16:07 schreef Zipportal het volgende:
Tja als je het over bad luck hebt.....quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 16:07 schreef Zipportal het volgende:
Bomen volop in blad....en dan die wind eropquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 16:39 schreef kree het volgende:
[..]
Tja als je het over bad luck hebt.....
Tragisch hoor kans van 0.1. Maarja je zult die maar net zijn hè
Nouja superstorm is het ook weer niet. Maarja het zou je maar gebeuren. Ripquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 16:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Bomen volop in blad....en dan die wind erop
Jeetjequote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:03 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een tyfusweer.
Twee bomen in m'n tuin om en krijg net een app van m'n ma dat m'n pa naar het ziekenhuis is vanwege een boom op z'n hoofd.![]()
Wind is echt het meest nutteloze weersverschijnsel.
Sterkte. Moet je zelf dan ook niet naar je vader in het ziekenhuis of valt het mee?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:03 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een tyfusweer.
Twee bomen in m'n tuin om en krijg net een app van m'n ma dat m'n pa naar het ziekenhuis is vanwege een boom op z'n hoofd.![]()
Oh bah... sterkte...quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:03 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een tyfusweer.
Sterktequote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:03 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een tyfusweer.
Ja, meer windstoten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:59 schreef Slobeend het volgende:
De wind trekt aan in Groningen @:zipportal
Ik zie het....quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 18:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik Alkmaar is de wind nog niet gaan liggen zie ik, in tegenstelling tot het dak van het stadion aldaar.
In Assen ook inmiddels. Mijn vrouw haar volle glas wijn werd ineens van de tafel geblazenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:59 schreef Slobeend het volgende:
De wind trekt aan in Groningen @:zipportal
Dat wordt geen voetbal daar komende donderdag lijkt me.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 18:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik Alkmaar is de wind nog niet gaan liggen zie ik, in tegenstelling tot het dak van het stadion aldaar.
Doen ze in Duitsland om de brandweer op te roepenquote:
Heeft weinig zin om met z'n allen op de EH te wachten en ik woon een eindje uit de buurt. Net gesproken, komt allemaal goed. Grote wond is gehecht en een flinke hersenschudding. Waarschijnlijk kan hij gewoon thuis slapen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 17:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterkte. Moet je zelf dan ook niet naar je vader in het ziekenhuis of valt het mee?
Schrikken! Beterschap voor je vader!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 20:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heeft weinig zin om met z'n allen op de EH te wachten en ik woon een eindje uit de buurt. Net gesproken, komt allemaal goed. Grote wond is gehecht en een flinke hersenschudding. Waarschijnlijk kan hij gewoon thuis slapen.
Gelukkig relatief goed afgelopenquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 20:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heeft weinig zin om met z'n allen op de EH te wachten en ik woon een eindje uit de buurt. Net gesproken, komt allemaal goed. Grote wond is gehecht en een flinke hersenschudding. Waarschijnlijk kan hij gewoon thuis slapen.
Het is ook NOOIT goed!quote:
->BNWquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 21:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is ook NOOIT goed!![]()
Vorig jaar zaten we te zeiken over climate change, climate change!![]()
En nu zeker ook over climate change, climate change!![]()
Elke dag is er climate change!
Pluk de dag en geniet van het weer dat je krijgt van onze lieve heer!
Jij klaagde over depressief weer komende week....quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
->BNW
Kunnen we hier weer over het weer zeiken.
Dat is het ook. In de herfst is het nog beterquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 22:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jij klaagde over depressief weer komende week....
Het waaid hier vrij hard, denk dat je het wel storm kunt noemen. Aardige uitschieters ook maar extreem is het nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 22:53 schreef aloa het volgende:
Nog steeds een windkracht 8 voor de kust.
Aan de kust stond een kracht 9 in ieder geval...quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 23:21 schreef kree het volgende:
[..]
Het waaid hier vrij hard, denk dat je het wel storm kunt noemen. Aardige uitschieters ook maar extreem is het niet
Mwah denk niet overal, ik woon 500m van het strand nl.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 23:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Aan de kust stond een kracht 9 in ieder geval...
Zeker, maar dit kom je niet vaak tegen in de zomer gelukkig.quote:Op zondag 11 augustus 2019 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
Mwah denk niet overal, ik woon 500m van het strand nl.
Flinke woei, maarja zijn wehier wel gewend ook denk.
Uitschieters naar windkracht 9 denk t wel. Maar is niet constant. En het is nog onstuimig hoor
Geen schade?quote:Op zondag 11 augustus 2019 09:20 schreef Jordy-B het volgende:
Rare wind gisteren. Bijna windstil afgewisseld door enorme windstoten. Er zwiepten bomen voor mijn raam langs die normaal gesproken tien meter uit het zicht staan.
A C Tquote:Op zondag 11 augustus 2019 10:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is prima maar komende 3 weken eerst alleen maar regen en 17 graden zou perfect zijn.
Je wil graag de diagnose depressie krijgen zodat je niet meer hoeft te werkenquote:Op zondag 11 augustus 2019 10:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is prima maar komende 3 weken eerst alleen maar regen en 17 graden zou perfect zijn.
Hoho, m'n gieter was omgewaaidquote:Op zondag 11 augustus 2019 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het was weer eens een storm in een glas water. Stelde niet heel veel voor.
het werd hoog tijd voor drie weken regen. De beukenhaag is de moed al aan het opgeven.quote:Op zondag 11 augustus 2019 10:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hoho, m'n gieter was omgewaaid![]()
Beetje jammer dat we nu 3 weken regen krijgen. Die 17 graden staat me verder wel aan
Vrouwen met hoge laarzenquote:Op zondag 11 augustus 2019 14:36 schreef quirina het volgende:
Ja we gaan weer richting de herfst mensen!🍁🍂🍁🍄
Ook leuk. Gaan de kaarsjes weer aan, de regenlaarsjes weer aan.
Lekker kneuterig.
September en oktober zullen wel weer droog gaan verlopen met 20/22 graden, juist de tijd dat je hoopt op verregende dagen en geen weken oostenwind.quote:Op zondag 11 augustus 2019 14:36 schreef quirina het volgende:
Ja we gaan weer richting de herfst mensen!🍁🍂🍁🍄
Ook leuk. Gaan de kaarsjes weer aan, de regenlaarsjes weer aan.
Lekker kneuterig.
Waarom in godsnaam zou je ooit depressieve dagen willen hebben?quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:07 schreef Pery het volgende:
[..]
September en oktober zullen wel weer droog gaan verlopen met 20/22 graden, juist de tijd dat je hoopt op verregende dagen en geen weken oostenwind.
Dat maak je er zelf vanquote:Op zondag 11 augustus 2019 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou je ooit depressieve dagen willen hebben?
ja toch opbokke met alles toch?quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou je ooit depressieve dagen willen hebben?
Heerlijk man, hopelijk de komende drie wekenquote:Op zondag 11 augustus 2019 18:01 schreef aloa het volgende:
Komende dagen is vooral regen en onweer, heb je niks aan idd.
Nee man, lekker buiten zitten tochquote:Op zondag 11 augustus 2019 18:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heerlijk man, hopelijk de komende drie weken
Een prima omschrijving voor wat nog over is van deze topicreeks.quote:
Jammer idd...quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Een prima omschrijving voor wat nog over is van deze topicreeks.
Tis wel heel erg geworden he.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Doe maar lekker niet.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:19 schreef aloa het volgende:
Als dit uitkomt krijgen we de laatste week van augustus nog zomerse dagen of meer.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Op zich wel prima, heb de 22e een huisfeestje met vrienden.quote:Op zondag 11 augustus 2019 19:16 schreef aloa het volgende:
Nieuwe gfs run gaat ook voor zomerse dagen de laatste week van augustus.
Laten we het hopen. Nog eem beetje zomer (niet snikheet) zou wel fijn zijn. Ben nog niet klaar voor herfst en winter (en nog niet op vakantie geweest).quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:19 schreef aloa het volgende:
Als dit uitkomt krijgen we de laatste week van augustus nog zomerse dagen of meer.
[ afbeelding ]
September kan prima bloedheet worden.quote:Op zondag 11 augustus 2019 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
September en oktober kunnen nog warm zat worden hoor. Oktober een jaartje of 2, 3 geleden toch ook nog 25 tot 28 graden in de herfstvakantie?
Voordeel is denk ik wel dat het in die maanden 's avonds fatsoenlijk afkoelt. Nachten van 25 graden na een dag met 30+ graden zit (bijna) niemand op te wachten.
Si. Als niet alles verdampt net als verleden weekquote:Op maandag 12 augustus 2019 08:40 schreef RemcoW23 het volgende:
Eens zien of de natuur deze week daadwerkelijk wat aan het neerslagtekort doet. Te beginnen met vandaag.
Staan al wat buitjes op de radar, maar echte werk is vanmiddag toch?
Heb liever 30 graden eigenlijk..dan kan ik tenminste fietsen naar werk. Regen schopt alles in de war.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:47 schreef heywoodu het volgende:
Ach, wat buitjes hier en daar. Zoveel beter dit dan die dagen dat het om deze tijd al zo'n 30 graden was
Maar niet om 10 uur 's ochtends met nog een hele dag brandende zon (en dus nog veel hogere temperaturen) te gaanquote:
Niet elke dag nee.. Heb die dag dat het 40 graden was (bij mij tussen 37 en 38 denk ik) ook gefietst naar werk om te ervaren hoe dat was. Best pittig dus iets minder warm is beter.quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niet om 10 uur 's ochtends met nog een hele dag brandende zon (en dus nog veel hogere temperaturen) te gaan
Hier nog een zonnetje en graadje of 17. Maar idd, als je dan weer terugdenkt aan die 30ers op dit tijdstip...quote:Op maandag 12 augustus 2019 09:47 schreef heywoodu het volgende:
Ach, wat buitjes hier en daar. Zoveel beter dit dan die dagen dat het om deze tijd al zo'n 30 graden was
Hier ook ja.quote:Op maandag 12 augustus 2019 11:07 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij in huis is het nog steeds 25°C. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Goede isolatie.quote:Op maandag 12 augustus 2019 11:07 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij in huis is het nog steeds 25°C. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Gelukkig weten ze het weer wel over een halve eeuw goed te voorspellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 18:05 schreef Pery het volgende:
Niks te zien op de radar. Zaten de 'meteorologen' er weer eens naast...?
dat is ook veels te ver weg. voorlopig zit de stroming aardig vast, wisselvalligheid troef.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:52 schreef Elan het volgende:
Die dreigende hitte voor eind augustus is ook alweer compleet uit de kaarten
quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:52 schreef Elan het volgende:
Godsammequote:Op maandag 12 augustus 2019 13:52 schreef Elan het volgende:
Het is inderdaad lekker buiten. In de zon nog goed warm ook.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zou vanmiddag gaan regenen hier, maar nu nog vrijwel onbewolkt met 23 graden. Lekker weertje wel.
Mooi zoquote:Op maandag 12 augustus 2019 13:52 schreef Elan het volgende:
De hitte zit weer lekker in de muren. Echt elke nacht met airco aan slapen nu.quote:
Yesh, toch gebruik ik hem niet overdreven veel of zo.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
De hitte zit weer lekker in de muren. Echt elke nacht met airco aan slapen nu.
Terwijl toen het zo warm was buiten viel het wel mee....
Nee klopt.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Yesh, toch gebruik ik hem niet overdreven veel of zo.
Wow, klinkt wel als... Een Nederlandse zomerquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsamme
Deze zomer samengevat: verregend begin, kortstondige warmtepiek, meer regen en overstromingen, extreme hitte, verregend einde
Blij dat ik iig de vakantie precies goed gepland heb.
Tis hier nu wel zwaarbewolkt. Wel prima te doen in korte broek en t-shirtje buiten.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:22 schreef Frutsel het volgende:
welke regen? al de hele dag schijnt te zon
Hier heeft het bijna de hele ochtend en begin van de middag geregend. Zie nu voor het eerst de zon langzaam een poging wagen, maar overal om me heen nog steeds behoorlijk dreigende wolken.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:22 schreef Frutsel het volgende:
Goede zaak! Kan me niet meer herinneren wanneer ik een jas aan had of een lange broek eigenlijkquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Tis hier nu wel zwaarbewolkt. Wel prima te doen in korte broek en t-shirtje buiten.
Jas sowieso niet nee, heb er wel 1 maar draag die echt nooit zelfs in de winter niet.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goede zaak! Kan me niet meer herinneren wanneer ik een jas aan had of een lange broek eigenlijk
Zag het op de radar. Eerst helft van de dag ging alles over west en noord. Moet nog zien of we nu wel wat krijgen, vooralsnog midden en zuid.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier heeft het bijna de hele ochtend en begin van de middag geregend. Zie nu voor het eerst de zon langzaam een poging wagen, maar overal om me heen nog steeds behoorlijk dreigende wolken.
Was het hier ook, lekker strakblauw. Maar nu begint het zo hard dicht te trekken dat het avond lijkt te gaan wordenquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:22 schreef Frutsel het volgende:
Van 20 graden naar 22 eind van de maandquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt inderdaad wel wat warmer te worden ja eind van de maand.
Het is hier in het westen sowieso meer een normale zomer geweest dit jaar. Op die ene week met recordtemperaturen na eigenlijk gewoon normaal verlopen, ook aardig wat neerslag gehad wel.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp echt dat geklaag over deze zomer niet. En ik houd echt heel erg van warm weer. Vanaf mei loop ik al met blote voeten in slippers en met korte mouwen. Rijd 4 keer in de week buiten met mijn paard, nog niet naar de binnenbak hoeven vluchten voor de regen. En er zijn echt al heel wat 30+ dagen geweest.
Maar misschien verschilt het dit jaar wel weer veel in welk deel van NL je woont, dat was vorig jaar minder verschil.
prima zomertje hoor. wisselvalligheid hoort er bij in Nederland, al was die 40 graden wel even een enorme uitschieter in het extreme spectrumquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp echt dat geklaag over deze zomer niet. En ik houd echt heel erg van warm weer. Vanaf mei loop ik al met blote voeten in slippers en met korte mouwen. Rijd 4 keer in de week buiten met mijn paard, nog niet naar de binnenbak hoeven vluchten voor de regen. En er zijn echt al heel wat 30+ dagen geweest.
Maar misschien verschilt het dit jaar wel weer veel in welk deel van NL je woont, dat was vorig jaar minder verschil.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Van 20 graden naar 22 eind van de maand
Zal me verbazen als we in het westen nog aan de negatieve kant van de schaal zitten na deze week.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zag het op de radar. Eerst helft van de dag ging alles over west en noord. Moet nog zien of we nu wel wat krijgen, vooralsnog midden en zuid.
Beetje water zou echt wel fijn zijn... niet normaal hoe laag het water op sommige plaatsen staat.
Groen gras is allang geen pleonasme meer.
Zit in het zuidoosten, maar eind juni inderdaad 35 graden hier een paar dagen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is hier in het westen sowieso meer een normale zomer geweest dit jaar. Op die ene week met recordtemperaturen na eigenlijk gewoon normaal verlopen, ook aardig wat neerslag gehad wel.
Volgens mij was er in het oosten in juni ook een hittegolf (?) en wij haalde hier toen op sommige dagen met moeite 21 graden.
Een dagje strandweer lijkt me nog wel lekker, wil eigenlijk even kijken of dat Kijkduin nou nog wat geworden is.quote:
Zijn nog volop bezig. Ik vind het er niet uitzien. Vanaf mijn kantoor thuis zie ik het nieuwe gebouw de hoogte in gaanquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Een dagje strandweer lijkt me nog wel lekker, wil eigenlijk even kijken of dat Kijkduin nou nog wat geworden is.
Daar gaat je uitzicht!quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zijn nog volop bezig. Ik vind het er niet uitzien. Vanaf mijn kantoor thuis zie ik het nieuwe gebouw de hoogte in gaan
Laat maar komen dus die regen.. voelt al een beetje als herfst zo dit soort buienquote:
Zeker weten verschilt het enorm waar je woont.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Deze ook, al is het alleen maar omdat het hitterecord is verpulverdquote:Op maandag 12 augustus 2019 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zeker! Maar dat was wel een hele uitzonderlijke zomer.
Hoe zag dit er vorige jaren uit? Ik woon in Den Haag en vind inderdaad dat het vrij veel regent - hebben we gewoon pech / geluk dit jaar of is dit een standaardpatroon?quote:
Vorig jaar was de droogte veel extremer dan nu een jaar later.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hoe zag dit er vorige jaren uit? Ik woon in Den Haag en vind inderdaad dat het vrij veel regent - hebben we gewoon pech / geluk dit jaar of is dit een standaardpatroon?
Pic's or it didn't happenquote:
Gelukkig maar.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Vorig jaar was de droogte veel extremer dan nu een jaar later.
[ afbeelding ]
twitter:rossum_martijn twitterde op woensdag 07-08-2019 om 00:25:45Wat een #onweer bij het #gardameer. Bij ons gelukkig maar een tipje. Sterkte aan de overkant blijf veilig binnen. Mocht je morgen je bootje kwijt zijn... hier zijn er inmiddels 6 aangespoeld en vastgelegd door de campinggasten # https://t.co/augZJDzGMa reageer retweet
Toepasselijke username dan toch?quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik woon op de natste plek van Nederland
Maar in Scheveningen niks las ik eldersquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |