abonnement Unibet Coolblue
pi_188345126
Uitgerekende data:

September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha
16 januari: Chan (jongen)

12 februari: Smash-it

3 maart: Zo-is-dat
Maart: minilot

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 16-08-2019 16:44:24 ]
pi_188345220
Wauw KD. Ik ben opzoek naar zo'n wiegje maar je woont echt ver weg :'( :X
pi_188345243
wat een drama man :')




deze twee samen, staat hier net, nieuw ongebruikt incl matras 85,- (waarde samen is zo rond de 150-160!)

dekentje Kidscase net nieuw 45,- mag er evt bij voor 20
pi_188345248
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:59 schreef BellaaElisa het volgende:
Wauw KD. Ik ben opzoek naar zo'n wiegje maar je woont echt ver weg :'( :X
waar woon je?

want wij rijden echt veel door NL
pi_188345284
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

waar woon je?

want wij rijden echt veel door NL
In het zuiden :s)
pi_188345311
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:03 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

In het zuiden :s)
Ik moet de 11e fotograferen in oss..?
pi_188356007
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.

Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.

Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn. :9
pi_188356009
Tevens mijn eerste post in OUD denk ik. *O*
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:42:03 #9
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_188356018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.

Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.

Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn. :9
Waarom heb je er direct twee nodig? Die dingen zijn eenvoudig over te zetten
.
pi_188356118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.

Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.

Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn. :9
Bij hebben de pebble pro plus met de 2wayfix. (2x)

We hebben ze nog niet ingebouwd, het is even wachten op de definitieve auto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:10:52 #11
208890 June.
Seriously?
pi_188356170
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.

Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.

Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn. :9
Mijn hormonen wilden per se een nieuwe, maar hebben er nu eentje inclusief base op marktplaats gekocht. Vrijwel nieuw voor de helft van het geld. En dan koop ik nog een kekke extra hoes voor eroverheen.

Ons kindje wordt waarschijnlijk langer dan gemiddeld, en dan is merk Maxicosi best klein. Kindje van vriendin van mij paste er na 6 maanden al niet meer in. Cybex heeft stoeltjes waarbij je de hoofdsteun kan verplaatsen.

Dus het is ook goed om te kijken welke oovolgstoel je eventueel zou willen, kan een hoop schelen. Soms heb je dan weer een nieuwe base nodig.
Shine bright like a diamond.
pi_188356204
Bij die 2wayfix base kun je de pearl er daarna opzetten, ook eerst achterstevoren. Dat gaf voor mij wel de doorslag, ik ben voorstander van zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:30:07 #13
208890 June.
Seriously?
pi_188356288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:18 schreef Ticootje het volgende:
Bij die 2wayfix base kun je de pearl er daarna opzetten, ook eerst achterstevoren. Dat gaf voor mij wel de doorslag, ik ben voorstander van zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
Dat kan tegewoordig bij alle I-size stoeltjes toch? Is die ook draaibaar? Dat lijkt me namelijk wel handig als de baby ouder is.
Shine bright like a diamond.
pi_188356305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:30 schreef June. het volgende:

[..]

Dat kan tegewoordig bij alle I-size stoeltjes toch? Is die ook draaibaar? Dat lijkt me namelijk wel handig als de baby ouder is.
Nee volgens mij kunnen niet alle groep 1 stoelen andersom.

Alleen die axis kan volgens mij een kwartslag draaien zodat je ze er makkelijker in zet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188356324
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:10 schreef June. het volgende:
Ons kindje wordt waarschijnlijk langer dan gemiddeld, en dan is merk Maxicosi best klein. Kindje van vriendin van mij paste er na 6 maanden al niet meer in.
Dat is wel een héle lange baby. Weet je zeker dat ze wel juist geïnformeerd waren? Veel mensen denken dat het niet meer past als de beentjes er uit steken, terwijl je pas hoeft over te stappen als het hoofdje uit de bovenkant steekt.

  vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:35:55 #16
208890 June.
Seriously?
pi_188356332
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:33 schreef Savvy het volgende:

[..]

Dat is wel een héle lange baby. Weet je zeker dat ze wel juist geïnformeerd waren? Veel mensen denken dat het niet meer past als de beentjes er uit steken, terwijl je pas hoeft over te stappen als het hoofdje uit de bovenkant steekt.

[ afbeelding ]
Ja, hij is echt lang. Hij is ook al bijna 13 kg en moet binnenkort 1 jaar worden :P
Shine bright like a diamond.
pi_188356535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.

Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.

Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.

Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn. :9
Wij hebben 1 fix en die zet je ook redelijk makkelijk over. Autostoel is bij ons de pebble plus geworden en bevalt goed. In het weekend staat de fix in de auto van mijn man en doordeweeks in die van mij momenteel, dat werkt voor nu het handigste.
Op de 9maandenbeurs zijn we bij de stand van MC geweest omdat wij er ook niet uit kwamen. De verkoper zei zelf, alle stoeltjes zijn veilig. Alleen zit er ook een groot stuk comfort en gebruiksgemak bij, naast dat isize de nieuwe norm is nu. Maar als je een oude auto zonder isofix hebt, wil je ook je baby veilig kunnen vervoeren, vandaar dat er ook nog genoeg stoeltjes te vinden zijn die met een gordel werken.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:02:03 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188356538
Ik ben zo iemand die niet vooruit dacht aan de groep 1 stoel toen ik zwanger was. Voor de overstap inderdaad een nieuwe base gekocht (tweedehands) en een nieuwe 2way Pearl gekocht. Bij 14 maanden ging mijn lange kind pas over en nu met 2 jaar zit hij nog steeds achterstevoren. De opzijdraaifunctie heb ik nog nooit gemist maar wie weet wat ik zou zeggen als die er wel was natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:03:42 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188356549
Dat was wel een voordeel van de groep 0 stoel: die kon af en toe prima in een andere auto door gewoon de gordels te gebruiken. Zo’n base overzetten kan ook maar dat vind ik wel gedoe hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:05:20 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188356566
Wij hebben een tweedehands MC pebble (zonder plus) op een familyfix. Samen goedkoper dan één nieuwe stoel en zag er als nieuw uit. Voor de vervolgstoel zijn we gegaan voor een Nuna rebl plus. Als we eventueel ooit aan een tweede zouden beginnen, kan de pebble gewoon weer op de base. Bovendien kan die in mijn mans auto zonder isofix ook met de gordel vastgezet worden. Voor de vervolgstoel in die auto zijn we gegaan voor een stoel van een fokker, een mc tobi geloof ik (of een ruby? Geen idee... iets met een i aan het eind). Prul zit bijna nooit in die auto, alleen elke week twee keer vijf minuten naar het kdv.

Kanttekening: onze auto heeft geen toptether punt, waardoor heel veel groep 1 stoelen die achterwaarts kunnen, afvallen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188356587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:03 schreef Lemijn het volgende:
Dat was wel een voordeel van de groep 0 stoel: die kon af en toe prima in een andere auto door gewoon de gordels te gebruiken. Zo’n base overzetten kan ook maar dat vind ik wel gedoe hoor.
Ja die van ons kan met gordel vast. Dat was wel een van de eisen die we hadden voor het stoeltje.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:07:30 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188356590
Ik dacht trouwens dat ik in het autostoeltjestopic zat te posten - tip om daar even te kijken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:11:30 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188356630
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:35 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, hij is echt lang. Hij is ook al bijna 13 kg en moet binnenkort 1 jaar worden :P
Lijkt me echt stug hoor, mijn oudste zat er nog in met 82 cm (was toen 15 maanden). En dat paste nog prima. Een baby die met 6 maanden al langer is dan 82 cm lijkt mij een geval dat zeer interessant is voor de wetenschap.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:20:43 #24
208890 June.
Seriously?
pi_188356726
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Lijkt me echt stug hoor, mijn oudste zat er nog in met 82 cm (was toen 15 maanden). En dat paste nog prima. Een baby die met 6 maanden al langer is dan 82 cm lijkt mij een geval dat zeer interessant is voor de wetenschap.
Ja ik weet het ook niet precies, zoveel verstand heb ik er (nog) niet van ;) Enige dat ik weet was dat hij er gewoon niet meer goed cq lekker in zat.

En ik wist niet dat er ook een autostoel topic was! Lekker handig, nu we er net eentje hebben gekocht :D
Shine bright like a diamond.
pi_188356789
Veel ouders stappen te vlug naar een groep 1 stoel. Anyway, ieder zn ding.

Ik ga mn kinderwagen opzetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188357033
Hartelijk bedankt voor deze discussie. Wij hadden de pebble pro op het oog maar waren aan het wachten/hopen op wat korting. Blijkbaar is dat nu maar dat had ik zonder jullie niet gezien! Net eentje besteld O+
pi_188357287
O ja goede, wij deden bij de vorige de maxicosi gewoon met gordel vast zonder base, maar dat was best onhandig, dus toch even op zoek naar een base!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:11:35 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188357363
Wij hebben via marktplaats twee family fix bases gekocht (¤50 per stuk) en hebben een Maxi-Cosi cabriofix. Geen zin in gordel geklungel. Ik wilde de Cybex Z serie, maar vond dik ¤900 nogal veel (hoe ik de samenstelling wilde hebben). Daarna kijken we wel verder.

Vandaag 27 weken en vannacht enorme kramp in m'n linkerbeen gehad. Man man. Vreselijk haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188357624
Oh ja, de pebble is ook nog iets smaller, dus ze passen iets beter naast elkaar op de donkey.

Kinderwagen staat klaar, kom maar op met die babies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:36:10 #30
208890 June.
Seriously?
pi_188357638
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:11 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben via marktplaats twee family fix bases gekocht (¤50 per stuk) en hebben een Maxi-Cosi cabriofix. Geen zin in gordel geklungel. Ik wilde de Cybex Z serie, maar vond dik ¤900 nogal veel (hoe ik de samenstelling wilde hebben). Daarna kijken we wel verder.

Vandaag 27 weken en vannacht enorme kramp in m'n linkerbeen gehad. Man man. Vreselijk haha.
Ja die wilde ik ook, maar vonden we ook te duur. We gaan nu voor de eerdere versie, Cloud Q, maar dan tweedehands met base. Scheelt toch 400 (!) euro.
Shine bright like a diamond.
pi_188357645
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.
Het is geen plastic ding, alleen de behuizing is plastic ;)
Een base is veilig 2ehands aan te schaffen. Met een maxi cosi is het opletten omdat je vanaf de buitenkant moeilijk kan controleren of alles binnenin nog goed is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:20 schreef June. het volgende:

[..]

Ja ik weet het ook niet precies, zoveel verstand heb ik er (nog) niet van ;) Enige dat ik weet was dat hij er gewoon niet meer goed cq lekker in zat.

En ik wist niet dat er ook een autostoel topic was! Lekker handig, nu we er net eentje hebben gekocht :D
ik kan je met mijn 1jarige waarbij de lengte boven de curve uit schiet melden dat hij tot na zijn eerste verjaardag in de maxi cosi pebbles heeft gezeten en dat paste nog prima.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Kanttekening: onze auto heeft geen toptether punt, waardoor heel veel groep 1 stoelen die achterwaarts kunnen, afvallen.
Dat probleem hadden wij ook. Achteruit vervoeren was een van onze eisen en draaien een pre (ik krijg de gordel ander slecht aangetrokken, verkeerde stand van de pols die ik dan uit de kom trek)
Uiteindelijk uitgekomen op de Römer Dualfix M i-Size die flink in de aanbieding was.
Expres geen vervolgstoel op de base want dan is de base tot 4jaar in gebruik en dat is niet handig bij een 2e.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 09:07 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht trouwens dat ik in het autostoeltjestopic zat te posten - tip om daar even te kijken.
Ik ook |:(
dit topic dus : OUD / Autostoeltjes 8

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 09-08-2019 10:58:10 ]
pi_188358016
Ik moet nog even kijken of ik ook isofix heb in mijn auto, in dat geval heb ik nog 2 bases nodig.

Mn bankrekening is echt zo kapot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188360293
Wat een stomme nacht was dat! :(

Wurm heeft weer wormpjes opgedaan en dus ontzettend vaak wakker geweest ervan. Hopen dat de medicijnen snel werken en die basterds killen. Ik was gelukkig er wel snel bij met ontdekken.

Hem bij ons in bed gelegd, maar ik hield zo weinig plek over dat piertje over de rand hing (Wat niet zo fijn is voor je banden :+ )... en dat samen met maagzuur en oefenweeën ofzo... pfff ik heb na lang tobben mijn maag kunnen legen en lang onder de douche staan drullen. Dat gaf rust O+ Om 8 uur iedereen uit bed getrapt en toen kon ikzelf pas slapen. Ik was zo stuk! :@

Sorry lekkere egopost.
Schudden voor gebruik
pi_188361012
Ik kan me niet voorstellen dat er nog een kind in mn bed zou liggen. Voor Joen is er soms amper ruimte. Mn draaicirkel is wat groter geworden. Ik heb gewoon 180 voor mezelf nodig. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:15:49 #35
208890 June.
Seriously?
pi_188362770
Ik ben net met mijn moeder stof wezen halen voor wiegdekens en ledikantdekens O+

Ze gaat in totaal 6 dekens maken en dat alles voor een bedrag dat 1 koeka deken kost :') Wat een gouden business is dat zeg.
Shine bright like a diamond.
pi_188363249
Was ik maar handig inderdaad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188363548
Ik ben handig O+ en ik verheug me er echt op om dat te gaan doen straks O+

Stippelrientje, uiteindelijk nog een beetje geslapen?
pi_188363638
Ik heb wel zelf de wieg en box geverfd. Maar naaien, breien, haken... ik kan het echt niet.

Een gaatje repareren gaat net.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188363837
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 17:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben handig O+ en ik verheug me er echt op om dat te gaan doen straks O+
Ja he! Hier voor de zoon meerdere dekentjes gehaakt O+ En wat dingen genaaid. Nu net een nieuwe naaimachine dus ik kan nu helemaal los!

Ik haak ook altijd dekentjes voor baby’s van vriendinnen maar dat gaat nu met een peuter wel veeeeel minder vlot dan 2 jaar geleden. Ben toch wel van plan in ieder geval 1 eigen dekentje voor broer of zus te maken O+

Maar nu nog even niks, eerst even de termijn echo afwachten, komende donderdag eindelijk. Wat duren die eerste weken toch lang -O-

Wel gisteren al kennismaking met de kraamverzorgster gehad :o ze is een zzp’er die mega snel vol zit, we waren maar net op tijd! Maar ze is echt erg leuk en we zaten erg op 1 lijn. Hoop zo dat ons deze keer een echte gewone kraamweek gegund is.

Vandaag 10 weken! *O*

Stippel hopelijk een beetje bijgekomen!

Qua autostoel: wij hebben een joie-i gemm. Beviel heel goed, verstelbare hoofdsteun, Verlengbare zonneklep en een verkleinkussen. Met de nieuwe auto en wel iso-fix meteen de base erbij genomen. Toch wel erg handig!
pi_188364076
Dat autostoelen verhaal is voor mij nog Arabisch :+ tzt maar eens induiken

En volgens mij realiseer ik me net dat het feit dat ik een verloskundige geregeld heb, niet betekent dat via hen ook de kraamzorg geregeld is ( dat is als ik Google apart) klopt dat of heb ik't verkeerd begrepen?

Wat anders moet ik ook nog opzoek naar iemand vd kraamzorg
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188364176
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 17:40 schreef _aurum_ het volgende:
Dat autostoelen verhaal is voor mij nog Arabisch :+ tzt maar eens induiken

En volgens mij realiseer ik me net dat het feit dat ik een verloskundige geregeld heb, niet betekent dat via hen ook de kraamzorg geregeld is ( dat is als ik Google apart) klopt dat of heb ik't verkeerd begrepen?

Wat anders moet ik ook nog opzoek naar iemand vd kraamzorg
Kraamzorg moet je apart regelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188365445
Thanks, weer wat geleerd vandaag ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188365701
Je hebt nog tijd zat. Volgens mij vinden ze het fijn als je je ergens rond de 5 maanden zwanger eens aanmeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188365808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt nog tijd zat. Volgens mij vinden ze het fijn als je je ergens rond de 5 maanden zwanger eens aanmeld.
Hier wel zsm aanmelden, is erg druk, hangt van je woonplaats af denk ik? Net als kinderopvang, die wisten het eerste van nr. 1, 2 en 3. Zo romantisch.

Ik ben altijd jaloers op creatieve knutselaars/naaisters. Ben wel beetje handig in huis, maar niet met stof. Lijkt me heerlijk om een creatieve hobby te hebben en dan ook echt mooie dingen te kunnen maken :D Ik houd het wel bij muren verven en andere klusdingetjes.
pi_188365854
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:44 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hier wel zsm, is erg druk, hangt van je woonplaats af denk ik?

Ik ben altijd jaloers op creatieve knutselaars/naaisters. Ben wel beetje handig in huis, maar niet met stof. Lijkt me heerlijk om een creatieve hobby te hebben en dan ook echt mooie dingen te kunnen maken :D Ik houd het wel bij muren verven en andere klusdingetjes.
Dat kan ik dan weer wel idd. Ik draai mn hand er niet voor om om zelf even een tapijt te leggen, nieuwe kasten in elkaar zetten, schilderen, lampen verhangen, nieuwe ledverlichting solderen...

Maar bv gordijnen heb ik maar gewoon op maat besteld. :D rolgordijnen maak ik wel weer zelf op maat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188366124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt nog tijd zat. Volgens mij vinden ze het fijn als je je ergens rond de 5 maanden zwanger eens aanmeld.
Bij ons zeiden ze dat het voor week 16 wel aangevraagd moet zijn. Maar goed, je hoort ook wel eens over onverwachte gevallen (vrouwen die er met 6 maanden pas achter komen dat ze zwanger zijn) en die krijgen ook een plek
pi_188366492
Er is nogal krapte op de kraamzorg markt. Daarom adviseren ze nu op veel plekken haast te maken. 2 jaar geleden was dat nog niet zo en heb ik ook lang gewacht me een keertje aan te melden.

Maar ook als je vroeg aan meldt loop js het risico maar halve tijd zorg te krijgen. -O- zeker in de zomer, top drukte qua baby’s en kraamverzorgster op vakantie.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:42:34 #48
148247 taxibabe
pi_188366722
Ik heb me redelijk op tijd aangemeld, en een bevestiging gekregen dat ik rond de 7e maand gebeld wordt voor een afspraak. Ik denk dat ik volgende week zelf maar even bel, want ik zit al bijna in mijn 8e maand.
pi_188367116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 17:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben handig O+ en ik verheug me er echt op om dat te gaan doen straks O+

Stippelrientje, uiteindelijk nog een beetje geslapen?
Af en aan tussen 8:30 En 12:00.
Bijtijds naar bed vandaag. Ik kan echt super weinig hebben, merk ik.
Schudden voor gebruik
pi_188367128
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog een kind in mn bed zou liggen. Voor Joen is er soms amper ruimte. Mn draaicirkel is wat groter geworden. Ik heb gewoon 180 voor mezelf nodig. :D
Ik vind het heerlijk als mijn meneer nachtdienst heeft :P
Overdwars O+
Schudden voor gebruik
pi_188367756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk als mijn meneer nachtdienst heeft :P
Overdwars O+
Die van mij staat vaak vroeg op, duw ik zn kussen op de grond en it’s all mine!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188368942
Ik heb mij met 8 weken al aangemeld, maar dat komt omdat het geen bedrijf is met meerdere in dienst.

Natuurlijke zzp kraamverzorgster in de buurt en die zit rap geboekt.
Dus dat hangt ook een beetje af van wat je wil of zoekt.
Schudden voor gebruik
pi_188369057
Ik was heel laat met aanmelden, ik was eigenlijk van plan geen kraamzorg te nemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188369884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 22:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb mij met 8 weken al aangemeld, maar dat komt omdat het geen bedrijf is met meerdere in dienst.

Natuurlijke zzp kraamverzorgster in de buurt en die zit rap geboekt.
Dus dat hangt ook een beetje af van wat je wil of zoekt.
Dat vind ik zoiets geks, je kunt kraamzorg toch eigenlijk voor geen meter plannen? Wat nou als jij een maand te vroeg bevalt en een ander twee weken te laat?
pi_188371624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 23:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat vind ik zoiets geks, je kunt kraamzorg toch eigenlijk voor geen meter plannen? Wat nou als jij een maand te vroeg bevalt en een ander twee weken te laat?
Ze houdt daar echt rekening mee (door niet te veel aan te nemen) en heeft met een groepje soortgelijke een soort achterwacht om het te ondervangen.
Schudden voor gebruik
pi_188371838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 22:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik was heel laat met aanmelden, ik was eigenlijk van plan geen kraamzorg te nemen.
Waarom zou je geen kraamzorg willen? Ze controleren jou en je kindje toch ook?
Schoonmaak etc kan je wel anders regelen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188372430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 08:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Waarom zou je geen kraamzorg willen? Ze controleren jou en je kindje toch ook?
Schoonmaak etc kan je wel anders regelen :P
Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.

Wegen en temperatuur opnemen kan ik zelf ook wel. De vorige kraamzorg klaagde toen al dat ze heel weinig kon doen, toen hebben we samen keukenkastjes staan uitsoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188372632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.

Wegen en temperatuur opnemen kan ik zelf ook wel. De vorige kraamzorg klaagde toen al dat ze heel weinig kon doen, toen hebben we samen keukenkastjes staan uitsoppen.
Ik vind het nog steeds heel wat! Ben je er zelf wel al aan gewend, aan het idee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188372663
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds heel wat! Ben je er zelf wel al aan gewend, aan het idee?
Nee.

Ik vind het elke keer weer raar dat er echt 2 zijn op de echo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188372706
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee.

Ik vind het elke keer weer raar dat er echt 2 zijn op de echo.
Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188372806
Vandaag 38w *O*
Schudden voor gebruik
pi_188373078
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?
Ik weet heel goed welke van de 2 schopt in mn buik.
Maar idd, straks is het pas echt echt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188374088
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Vandaag 38w *O*
Dat zijn serieuze cijfers! *O* Heb je een voorgevoel qua bevaldatum?

Ik ben 24 weken vandaag, een hele fijne mijlpaal vind ik dat O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188374273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:36 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Dat zijn serieuze cijfers! *O* Heb je een voorgevoel qua bevaldatum?

Ik ben 24 weken vandaag, een hele fijne mijlpaal vind ik dat O+
Ik heb werkelijkwaar geen idee :)

Bevalbad komen ze zo afleveren O+

24 w mijlpaal *O*
Schudden voor gebruik
pi_188375026
38 weken al Stippel *O* spannend:D

En Sicilia alweer 24 *O*
pi_188375332
Zo, wurm en mijn meneer de hort op gestuurd. Even lekker rust O+

Want pfff de razende storm zit ook in die kleine drukte makers.

Ik ben wel toe aan van dat benauwde en drukkende gevoel af te zijn. Laat het maar onweren en regenen :@
Schudden voor gebruik
pi_188375374
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Zo, wurm en mijn meneer de hort op gestuurd. Even lekker rust O+

Want pfff de razende storm zit ook in die kleine drukte makers.

Ik ben wel toe aan van dat benauwde en drukkende gevoel af te zijn. Laat het maar onweren en regenen :@
+1 Op alles :s) Man en kinderen de deur uit, lekker uitwaaien, nu de tuindeuren open en geluid van de wind. Ik ga zo wel de ramen van de benedenverdieping zemen, puntje op mijn huishoudactielijst. Dat doorstrepen van al dit soort basic dingen geeft echt een lekker gevoel :D
pi_188378421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 09:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.

Wegen en temperatuur opnemen kan ik zelf ook wel. De vorige kraamzorg klaagde toen al dat ze heel weinig kon doen, toen hebben we samen keukenkastjes staan uitsoppen.
Ooh ja, dan kan ik me voorstellen dat je wel weet wat je teamwachten staat. Dan zou ik t hooguit overwegen omdat je 2 kindjes krijgt
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188378686
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:41 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ooh ja, dan kan ik me voorstellen dat je wel weet wat je teamwachten staat. Dan zou ik t hooguit overwegen omdat je 2 kindjes krijgt
Dat zei de verloskundige dus ook. Als het er 1 was prima, maar 2 is toch wel andere koek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188382952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:39 schreef Minarosa het volgende:

[..]

+1 Op alles :s) Man en kinderen de deur uit, lekker uitwaaien, nu de tuindeuren open en geluid van de wind. Ik ga zo wel de ramen van de benedenverdieping zemen, puntje op mijn huishoudactielijst. Dat doorstrepen van al dit soort basic dingen geeft echt een lekker gevoel :D
Lekker! Was zemen nog gelukt?

Ik heb een uurtje gesoest daarna op de bank gehangen met breiwerk en achterstallig seriewerk bijkijken. Beetje gegeten en gewoon effe niks (op de afwas en was na).

Wurm kwam als wereldreiziger terug. Compleet met rugzak, zonnebril en vlaggetje incl big smile. "Mam! Ik heb pap goed geholpen en wij zijn bij de gele M geweest <3 ik heb je gemist, maar zo was het ook even goed toch? Zullen we nu dan mijn speeltje in elkaar zetten en daRn samen spelen? Pap heeft hoofdpijn... Ik denk dat ik een beetje veel klets! Of mijn oren niet aan heb.. :@ "

O+ daar ging de rust :P
Schudden voor gebruik
pi_188385691
Aaw stippel dat klinkt wel heel schattig zeg :D

Nou de melkproductie is in elk geval vast gestart hier, gisteren begon ik met 17w2d maar alvast te lekken. Mooi op tijd :P
pi_188385720
Dat is zeker op tijd! :)
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 08:31:23 #73
148247 taxibabe
pi_188385925
Zo dat is snel! Ik zat met 17 weken al wel 2 cupmaten groter, maar ben nu met 31 weken nog steeds niet aan het lekken.
pi_188385945
Wurm O+

Mijn borsten zijn wel iets gegroeid maar nog niet eens een cupmaat. Ik wilde ook wel eens grote borsten ;(

Ik weet nu heel zeker dat ik de kleine voel O+ niet vaak en ook niet heel regelmatig, maar ik voel 'm O+
pi_188385977
Ik lek ook nog niet, heel fijn wel.

Groei -> 70d naar 80g nu.
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 08:55:57 #76
148247 taxibabe
pi_188386037
Mijn groei is van 75b naar 85d nu. In alles sowieso een maat groter nu, eindelijk ook een kont, haha!
Ik hoop dat er na de bevalling wel wat blijft plakken aan kilo's. Gewoon maatje 36-38 bij 1.78m zou wel fijn zijn.
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 08:56:31 #77
148247 taxibabe
pi_188386041
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 08:36 schreef B.ertha het volgende:
Wurm O+

Mijn borsten zijn wel iets gegroeid maar nog niet eens een cupmaat. Ik wilde ook wel eens grote borsten ;(

Ik weet nu heel zeker dat ik de kleine voel O+ niet vaak en ook niet heel regelmatig, maar ik voel 'm O+
Fijn gevoel hé O+
pi_188386087
Hier blij dat ik nog niet lek, de lekpads etc mogen nog wel even wegblijven van mij.

Fijn dat je 'm nu zo duidelijk voelt @B.ertha O+

31-weken-vakantie-wissel vandaag O+ *O*
pi_188386493
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 08:55 schreef taxibabe het volgende:
Mijn groei is van 75b naar 85d nu. In alles sowieso een maat groter nu, eindelijk ook een kont, haha!
Ik hoop dat er na de bevalling wel wat blijft plakken aan kilo's. Gewoon maatje 36-38 bij 1.78m zou wel fijn zijn.
Jeetje, welke maat heb je normaal gesproken dan?
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 10:11:33 #80
148247 taxibabe
pi_188386791
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jeetje, welke maat heb je normaal gesproken dan?
Maat 34..
Ik heb jarenlang met een b12-tekort rondgelopen, nog steeds in principe, maar ik krijg elke 6 weken een injectie en wordt nu ook extra in de gaten gehouden. Maar o.a. hierdoor heb ik een hele snelle stofwisseling, lage bloeddruk, relatief hoge hartslag etc. En lukt het heel slecht om aan te komen. Ik moet eten om een beetje op gewicht te blijven.

Was dan ook superblij dat de weegschaal de 70 kilo aantikte. _O-
pi_188387159
Dat geloof ik! Ik ben maar ietsje langer dan jij en ben 2-3 maten groter en zelfs mij noemen ze altijd mager (ben ik het zelf niet mee eens trouwens :D). Dan krijg je zeker vaak opmerkingen over eetstoornissen en meer moeten eten? Lijkt me doodvermoeiend :O

Voel je je wel fit met zo'n tekort, lage bloeddruk ed?
pi_188387185
Volgens mijn zwangerschapsapp heb ik nu een mango in mijn buik :) 19 wekenwissel!
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 10:50:14 #83
148247 taxibabe
pi_188387313
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:35 schreef B.ertha het volgende:
Dat geloof ik! Ik ben maar ietsje langer dan jij en ben 2-3 maten groter en zelfs mij noemen ze altijd mager (ben ik het zelf niet mee eens trouwens :D). Dan krijg je zeker vaak opmerkingen over eetstoornissen en meer moeten eten? Lijkt me doodvermoeiend :O

Voel je je wel fit met zo'n tekort, lage bloeddruk ed?
Ja, of ik heb een eetstoornis (is mij al eens verweten door een internist en wou verder geen onderzoek doen, het ontkennen was ook een symptoom.. |:( ) of mensen zijn jaloers dat ik alles kan eten.

Toen ik nog niet wist dat ik een tekort had kon ik maar 20 uur werken en verder helemaal niks, na het werk direct slapen en zo. Pijn in alle ledematen (reuma-achtige klachten), vaak koorts/verhoging, emotioneel/psychische klachten. Nu krijg ik injecties, kan fulltime werken met hobbies (zonder zwangerschap dan), veel minder pijn. Ik weet dat wanneer ik het druk krijg op het werk ik eerder een injectie moet halen, anders raak ik echt gestresst en word emotioneel.

Lage bloeddruk is wel heel vervelend, laagste in de zwangerschap was 100/50. Laatste controle was gelukkig normaal (voor mij zelfs aan de hoge kant), 120/65. Maar de vermoeidheid is wel killing. Ik kan nu ook op de bank gaan liggen en met 10 minuten slaap ik.
pi_188387536
+1 op taxibabe! Hier ook een B12-tekort en veel moeite met aankomen. Zwanger zijn is dan zo leuk. Ik hoop aan het einde van de zwangerschap de 60 kg aan te tikken. Nog 7 te gaan :) Ik ben alleen wel een stukje korter, 1.60. Ik krijg al injecties vanaf 2013 en gelukkig kan ik nu om de 2 maanden en soms zelfs wel 3 maanden zonder.mijn bloeddruk is steeds 90/50 bluh. Daar heb ik best wat last van!

Fijn gevoel he B.ertha O+

Nog geen lekkende borsten! Ik ga deze keer voor het eerst voor borstvoeding, ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren :)

Vandaag gaan we bezig met de jongenskamer, hopelijk is dat vanavond af, dan is de babykamer zo goed als leeg en kan ik de spulletjes van de baby langzaam een plekje gaan geven.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 11:17:57 #85
148247 taxibabe
pi_188387714
Ik krijg sinds 2011 injecties, eerst kreeg ik ze om de 2 maanden, maar ik merkte dat ik de laatste 2 weken enorm zakte in energie en weer veel kramp kreeg. Nu zit ik om de 6 weken, dat bevalt me erg goed. Volgens de bloedtesten heb ik dan ruim over en zou het weer langer kunnen. Maar dat voelt niet goed, zeker nu niet. Ik vond de 20-weken echo ook erg spannend.

Dat aankomen is echt een leuke kant van de zwangerschap, voor de zwangerschap woog ik 58 kilo. Ooit heb 65 gewogen, maar na een groeispurt nooit meer gehaald. Dat ik over de 65 kilo kwam was al magisch, haha
pi_188387870
58 is toch niet te weinig?

Bij 1.68 is mijn streefgewicht 55, ik schommel dan vaak zo tussen 55 en 57.

Hier tikt de weegschaal nu 80 aan en ik vind het echt vreselijk. Ik sla enorm op op mn heupen en kont en Ik kan echt niet wachten tot ze eruit zijn zodat ik gewoon weer kan bewegen en het eraf gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 11:38:58 #87
148247 taxibabe
pi_188387996
Bij 1.78 is het minimale streefgewicht 63 kilo. Dus daar zit ik wel ruim onder. (Daarnaast is kleren kopen verrekte lastig met deze maten).

Maar jij hebt er ook 2 in je buik, dus dan kom je denk ik ook meer aan? Als ik kijk naar de buik van Elamanilo, poeh. Ik heb mijn buik vooral aan de voorkant, maar mijn heupen zijn wel wat breder geworden en heb eindelijk een kont. Het bewegen wordt overigens ook bij mij wel minder nu. Tempo ligt 2 versnellingen lager en ik heb nu ook dikke voeten.
pi_188388012
Kilo’s.. ja. Wil ik nog niet over nadenken. Ik was de overtollige van de vorige ronde nog niet kwijt ook... Ik hield heél veel vocht was, ik woog met mijn 1,64 rond de 85 kilo kort voor de bevalling. Na de bevalling was er meteen 15 weg en de volgende 5 gingen ook nog wel vlot, maar toen bleef het een beetje hangen...

Borstvoeding: Bollie dronk nog, maar inmiddels is mn productie minimaal door de nieuwe zwangerschap en dat wat ik nog heb wil ze niet echt, na 2 slokken trekt ze een vies gezicht en houdt het voor gezien. Dat vind ik eigenlijk wel lastig, want ik haar nog wel een poosje gegund..

Hier begint het hele besef van wéér een zwangerschap en dus straks weer een baby te landen. De misselijkheid en vermoeidheid is inmiddels ook weer ingekickt, dat maakt het ook wel “echter” ofzo. Ik heb er een beetje een “oh ja, zo voelde ik me inderdaad..”- gevoel bij.

Bizar hoe snel je lijf je helpt schakelen eigenlijk. Zag ik, de eerste week na die positieve test, allemaal leeuwen en beren op de weg met onwijs de angst of ik het zou kunnen.. Maar nu is er meer rust en heb ik vertrouwen dat het wel goed komt en we onze weg wel weer vinden..
pi_188388214
Ik heb ook best wel moeite met het aankomen. Ik was een dik kind en daar heb ik best wel issues aan overgehouden. Daarom ben ik ook slank, en daar veel mee bezig. Met het fertiliteitstraject was ik al een paar kilo aangekomen en in de jaren ervoor ook al, dus ik woog al 5 kilo meer dan m'n streefgewicht en zat daar al mee. Iedereen zegt nu "aankomen voor een baby is anders" maar dat is tot nu toe slechts deels waar :X ik weet ook niet wat ik nu weeg en wil dat eigenlijk ook niet weten..
pi_188388371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?
Ik vind het nu mijn jongens 9 maanden zijn nog steeds een heel gek besef hoor!
pi_188388553
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:50 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja, of ik heb een eetstoornis (is mij al eens verweten door een internist en wou verder geen onderzoek doen, het ontkennen was ook een symptoom.. |:( ) of mensen zijn jaloers dat ik alles kan eten.

Toen ik nog niet wist dat ik een tekort had kon ik maar 20 uur werken en verder helemaal niks, na het werk direct slapen en zo. Pijn in alle ledematen (reuma-achtige klachten), vaak koorts/verhoging, emotioneel/psychische klachten. Nu krijg ik injecties, kan fulltime werken met hobbies (zonder zwangerschap dan), veel minder pijn. Ik weet dat wanneer ik het druk krijg op het werk ik eerder een injectie moet halen, anders raak ik echt gestresst en word emotioneel.

Lage bloeddruk is wel heel vervelend, laagste in de zwangerschap was 100/50. Laatste controle was gelukkig normaal (voor mij zelfs aan de hoge kant), 120/65. Maar de vermoeidheid is wel killing. Ik kan nu ook op de bank gaan liggen en met 10 minuten slaap ik.
Zo herkenbaar dit, ik krijg ze nu elke 4 weken en red het daar net op maar de hele waslijst vage klachten is als sneeuw voor de zon verdwenen. Met tekort kon ik maar 4 uur achter elkaar wakker blijven, was vreselijk. Mijn huisarts vindt nog steeds dat de injecties niet helpen en wilde me zelfs opnieuw testen toen ik zei dat ik zwanger was om ze daarna niet meer te geven. Dat heb ik dus mooi geweigerd.
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:55:43 #92
208890 June.
Seriously?
pi_188391032
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:26 schreef Chan het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit, ik krijg ze nu elke 4 weken en red het daar net op maar de hele waslijst vage klachten is als sneeuw voor de zon verdwenen. Met tekort kon ik maar 4 uur achter elkaar wakker blijven, was vreselijk. Mijn huisarts vindt nog steeds dat de injecties niet helpen en wilde me zelfs opnieuw testen toen ik zei dat ik zwanger was om ze daarna niet meer te geven. Dat heb ik dus mooi geweigerd.
Bovendien kun je je vitamine B12 helemaal niet testen als je het nog recent genomen hebt. Je moet een jaar wachten voordat je het pas weer kan meten, je lichaam kan het namelijk erg lang opslaan.

Alternatief voor spuiten zijn trouwens tabletten (1000mcg per dag). Dit is namelijk zo'n hoge dosering dat ook bij opname problemen je voldoende krijgt. Enige nadeel is dat je elke dag en tablet moet slikken en, ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de injecties worden vergoed en de tabletten niet.

#exitdoktermodus
Shine bright like a diamond.
pi_188392750
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:55 schreef June. het volgende:

[..]

Bovendien kun je je vitamine B12 helemaal niet testen als je het nog recent genomen hebt.
Ik weet t, maar mijn huisarts is nogal anti. Ik ben allang blij dat ik hem er toch van heb kunnen overtuigen het me voor te schrijven :)

B.ertha wat heerlijk he je kleintje zo voelen :D en 19 weken alweer *O*
pi_188403299
34 weken alweer :D Het gaat ineens wel erg hard nu!
pi_188403317
Goedemorgen!
Schudden voor gebruik
pi_188403321
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:01 schreef Whoopje het volgende:
34 weken alweer :D Het gaat ineens wel erg hard nu!
Nou, zeker!
Schudden voor gebruik
pi_188405194
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:01 schreef Whoopje het volgende:
34 weken alweer :D Het gaat ineens wel erg hard nu!
Wow dat is al ver! *O*
pi_188409169
Vandaag ook maar een schommelstoel besteld, gewoon een eenvoudige witte die ik dan zelf comfortabel maak met een leuke deken en kussentjes 😊 Dat was eigenlijk het laatste nog op mijn verlanglijstje wat ik echt graag wou hebben
pi_188409203
Mellow? *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf maandag 12 augustus 2019 @ 17:25:08 #100
148247 taxibabe
pi_188409276
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:18 schreef Whoopje het volgende:
Vandaag ook maar een schommelstoel besteld, gewoon een eenvoudige witte die ik dan zelf comfortabel maak met een leuke deken en kussentjes 😊 Dat was eigenlijk het laatste nog op mijn verlanglijstje wat ik echt graag wou hebben
Oh ja leuk!!! Ik wil ook graag een schommelstoel, maar de babykamer is daar te klein voor.. ;(
pi_188409326
Ik heb schommelstoel aan mijn zusje gedoneerd. Die heeft er meer plek voor. O+
Schudden voor gebruik
pi_188409767
Mijn ervaring met aparte stoelen in de kinderkamer is dat je er eigenlijk nooit gebruik van maakt. Het idee is romantischer dan de werkelijkheid.

Ik ga geen half uur opzitten met kind zitten, kind wakker en niet meer willen slapen is prima, dan leg ik ze gewoon in mn eigen bed en tuk door.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188409949
Ik heb dan weer twee kinderen die allebei niet níet NIET in ons bed willen slapen. Eerst vijf seconden wurmen en dan gillen. Dus onze schommelstoel wordt intensief gebruikt :D
  maandag 12 augustus 2019 @ 18:43:39 #104
208890 June.
Seriously?
pi_188410678
Mij lijkt een schommelstoel ook fijn (en mooi ter decoratie :P ) . Hier gaat hij er dus ook nog komen.
Hier laatste week van 2e trimester en vermoeidheid begint weer wat toe te nemen.. Wat gaat de tijd snel!
Shine bright like a diamond.
pi_188410823
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:18 schreef Whoopje het volgende:
Vandaag ook maar een schommelstoel besteld, gewoon een eenvoudige witte die ik dan zelf comfortabel maak met een leuke deken en kussentjes 😊 Dat was eigenlijk het laatste nog op mijn verlanglijstje wat ik echt graag wou hebben
Oh, dat wil ik ook O+
pi_188410857
Ik heb in de periode dat Ketel nog borstvoeding kreeg maar al wel op zijn eigen kamer sliep (15 maanden tot ruim 2,5 jaar) de schommelstoel elke avond wel gebruikt. Nu staat er inmiddels een Poäng en die gebruiken we nog voor het voorlezen voor het slapen gaan.
pi_188411179
Het lijkt mij juist ideaal, sowieso heb ik een zwak voor schommelstoelen ❤
pi_188411321
Mijn moeder had er al een op de babykamer en ik heb altijd gezegd dat ik die later ook wil. Jarenlang hebben ze hem op zolder gehad en nu ineens is ie weggegooid ;(
En het was ook echt zo'n mooie witte met spijlen :'(
pi_188411802
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef B.ertha het volgende:
Mijn moeder had er al een op de babykamer en ik heb altijd gezegd dat ik die later ook wil. Jarenlang hebben ze hem op zolder gehad en nu ineens is ie weggegooid ;(
En het was ook echt zo'n mooie witte met spijlen :'(
Wat zonde 🙁
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:02:31 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188413292
Ontlurk

De stoel in pruls kamer wordt intensief gebruikt. Voor verhaaltje voorlezen, alle nachtvoedingen sinds ze in haar eigen bedje slaapt, voor een voeding overdag als het in de woonkamer te druk is of er mensen zijn bij wie ik me niet prettig voel... Enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188413559
Intake bij de verloskundige gehad! Wel wat bloedverlies gehad eerder deze week,dus hield een slag om de arm - maar ondanks dat ik pas zes weken ver blijk te zijn, een overduidelijk kloppend hartje gezien! O+ It's on!
Let me see you stripped down to the bone
pi_188413565
We hebben in de babykamer een bankje, vind het wel gezellig. Ik voed(de) 's nachts liggend in bed, in het donker dus daar is onze bank niet voor gebruikt, vriend gebruikt hem wel eens als een van de kinderen niet kan slapen.

Ben nieuwsgierig of Mellow al bevallen is! Ik niet :s)
pi_188413815
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:12 schreef minilot het volgende:
Intake bij de verloskundige gehad! Wel wat bloedverlies gehad eerder deze week,dus hield een slag om de arm - maar ondanks dat ik pas zes weken ver blijk te zijn, een overduidelijk kloppend hartje gezien! O+ It's on!
Jeeeh! Wat een opluchting moet dat zijn alvast *O*
pi_188413919
Kloppend hartje voor minilot *O*
Schudden voor gebruik
pi_188413952
Mini *O* O+
pi_188413961
Ik heb na 2 jaar eindelijk weer een trapleuning boven hangen *O*

Mijn meneer bedacht ineens... oh...met Wurm was het nu ongeveer zover.... en kreeg het op zijn heupen en heeft een zooi van zijn klusjeslijst afgevinkt O+

Werd wel tijd haha :+
Schudden voor gebruik
pi_188413977
Yeah kloppend hartje *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188414033
Wat jammer van die stoel B.ertha..

Minilot yay voor het kloppende hartje :D *O*

Stippel fijn dat je weer een trapleuning hebt :P nu al enig gevoel dat de bevalling aanstaande is?

Ben ook benieuwd naar Mellow :D
pi_188414227
Minilot *O*

[ Bericht 83% gewijzigd door B.ertha op 12-08-2019 21:49:40 ]
pi_188414322
Jaa Mini! O+
pi_188416220
Fijn mini!
pi_188417281
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:33 schreef Chan het volgende:
Wat jammer van die stoel B.ertha..

Minilot yay voor het kloppende hartje :D *O*

Stippel fijn dat je weer een trapleuning hebt :P nu al enig gevoel dat de bevalling aanstaande is?

Ben ook benieuwd naar Mellow :D
Los van dat ik de auto echt MOEST stofzuigen? En zulke gein... nee, nog niet.

Bij wurm rommelde het nu al, maar nu voel ik alleen gedraaikont en maagzuur :')

Mijn moeder had gezegd dat die echt vast moest voor ze di er weer is. Hij zal wel onder de indruk van zijn schoonmoeder zijn geweest :P
Schudden voor gebruik
pi_188418768
minilot *O*
pi_188421811
Ok, even stomme vraag voor de volle buiken en draaiende konten.

“Horen” jullie de baby ook wel eens draaien of schoppen? Soms draait / beweegt er 1 zo hard dat ik vanuit mn buik een soort elastiekje hoor knappen. Klinkt dit bekent?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188422119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:59 schreef Ticootje het volgende:
Ok, even stomme vraag voor de volle buiken en draaiende konten.

“Horen” jullie de baby ook wel eens draaien of schoppen? Soms draait / beweegt er 1 zo hard dat ik vanuit mn buik een soort elastiekje hoor knappen. Klinkt dit bekent?
Ik had dat bij mijn vorige 2 zwangerschappen inderdaad ook ook ja. De gynaecoloog zei toen dat dat normaal is, had iets met verplaatsing van vocht/lucht/ikweethetnietmeer te maken; niks zorgelijks in ieder geval!
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:32:24 #126
148247 taxibabe
pi_188422351
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:59 schreef Ticootje het volgende:
Ok, even stomme vraag voor de volle buiken en draaiende konten.

“Horen” jullie de baby ook wel eens draaien of schoppen? Soms draait / beweegt er 1 zo hard dat ik vanuit mn buik een soort elastiekje hoor knappen. Klinkt dit bekent?
Ik had van de week wel dat wurm zo hard bewoog dat het leek alsof hij een scheet liet, echt zo van 'prfft'.

Ik probeer ook steeds het bewegen te filmen, maar zodra ik de camera aan zet is hij rustig. Ik heb wel net de hik gefilmd. _O-
pi_188422481
Ik maak me geen zorgen, alhoewel, soms klinkt het zo hard dat ik denk dat ze zelf de vliezen doorbreken.

Of door mn navel uitbreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188423176
Fijn dat alles ok is Minilot *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188424389
Terug van de verloskundige. Deze invalster voor het laatst gezien, gelukkig. Ze hangt zoveel vast aan protocollen en vond het nogal spannend dat wij een ander pad bewandelen en ik steeds zo duidelijk grenzen moet aangeven bij haar. Ook moet ik steeds terug laten lezen wat ze in ons dossier zet, want als ze iets vraagt verdraait ze steeds mijn antwoord naar iets waar zij zich in kan vinden. Bijvoorbeeld medicatie toedienen om bloedingen te voorkomen.

Ik wil dat niet op voorhand of als er niks aan de hand is. Ik wil de tijd krijgen voor alles. Als ik 1,5 uur over mijn placenta geboorte ga doen dan is dat zo. Niet standaard na 20 min een prik in mijn been. Ik wil dat ze eerst alles overleggen met mij.

Zij schrijft dan op: Gaat akkoord met medicatie na de bevalling.

*zucht*

Als je het zo gaat omschrijven dan is het gaat NIET akkoord met medicatie na de bevalling.

En dan kijkt zij weer vol ongeloof en onbegrip... en kunnen we weer het gesprek van voor af aan beginnen .

Bij de andere verloskundige gaat het allemaal meer vanzelf en die begrijpen het beter. Ik maak mijn bevalplan nog wel even duidelijker van de week, want zo kostte het allemaal ontzettend veel tijd en geduld voor niks.

Mijn bevaltas nog eens opnieuw ingepakt, want het weer buiten is gelukkig helemaal anders O+
Schudden voor gebruik
pi_188424565
Stippel, ga je wel voor pijnstilling?

Heb je dat ook omschreven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188424583
Ik heb een koffer en een tas voor nu. Als ik nu beval moeten we echt wel ff blijven.

Als ik zometeen rond die 35/36 weken zit kan ik opnieuw inpakken, dan heb ik zoveel niet nodig hoop ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188424646
Ik zit er ook aan te denken alvast wat in te pakken. Bij elin, lex, luus moest ik ook het zh in bij 30,32,34 ..
al gaat het bij deze erg goed! Geen bloed en weeen 🥳
pi_188426023
Ik heb ook niet teveel kleine kleertjes. Ik heb wat pakjes in 44 en wat in 50. Als ze er eenmaal zijn en ik weet welke maat ze nodig hebben zijn wat truitjes en broekjes zo besteld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:14:47 #134
148247 taxibabe
pi_188426484
Ik heb de luiertas al gevuld voor Wurm met de eerste kledingsetjes en wat andere spulletjes. De koffer wil ik als mijn verlof begint gaan vullen. Maar ben al wel begonnen met een lijstje met wat ik nog moet halen voor de vluchtkoffer.
pi_188426627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:03 schreef Ticootje het volgende:
Stippel, ga je wel voor pijnstilling?

Heb je dat ook omschreven?
Nee, ik wil geen pijnstilling.
Ook niet op voorhand ja op zulke dingen zeggen.
Schudden voor gebruik
pi_188426655
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nee, ik wil geen pijnstilling.
Ook niet op voorhand ja op zulke dingen zeggen.
Zo stond ik er ook in alle keren, maar bij nummer 1 was ik echt uitgeput en had ik me dus niet van tevoren goed geinformeerd over pijnstilling.

Ik verwacht niet dat ik pijnstilling nodig heb, mocht ik toch wat willen weet ik in elk geval dat ik geen ruggeprik en geen morfineprik in mn been wil. Dat wil toch graag van tevoren even overleggen nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188426657
De vluchttas is hier ook anders hoor dan 2 weken geleden.

Ik moet een paar dagen na de bevalling blijven ter observatie voor mijn bloeddruk.

Dus een paar setjes sowieso en ook voor mijzelf. Eerst was het bloedhitte dus zat er voor beide meer korte dingen erin. Nu meer lagen of langere dingen.
Schudden voor gebruik
pi_188426740
Ik woon gewoon in mn joggingbroek, das ook prima voor het ziekenhuis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188426796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo stond ik er ook in alle keren, maar bij nummer 1 was ik echt uitgeput en had ik me dus niet van tevoren goed geinformeerd over pijnstilling.

Ik verwacht niet dat ik pijnstilling nodig heb, mocht ik toch wat willen weet ik in elk geval dat ik geen ruggeprik en geen morfineprik in mn been wil. Dat wil toch graag van tevoren even overleggen nog.
Bij wurm was het een aaneenschakeling van wat ik niet wilde door een klinisch verloskundige die haar zin dooddreef. No way dat het weer zo gaat gebeuren.

Betreft mijzelf: ik wil het niet. Alles is in overleg en met brains. *mindset is belangrijk*

Wat vervelend dat je uitgeput raakte en een keuze moest maken terwijl je niet goed wist wa t het inhield of dat er andere opties waren. Natuurlijk is het slim om je opties te bekijken. Wat is er voorhanden, wat is de impact bij gebruik voor jou en kind(jes), wat zijn de risico's, wat zijn alternatieven etc. Dat kan je beter vooraf doen dan dat je tijdens je weeën(storm) of uitgeputbrein dat moet opvangen en zulks?
Schudden voor gebruik
pi_188426808
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik woon gewoon in mn joggingbroek, das ook prima voor het ziekenhuis.
Die zit er nu dus in.... 2 :)
Hiervoor dus alleen korte broeken. De rest vond ik gewoon te heet :)

Ook heb ik nog wat lek pads erin gedaan en wat spuugdoekjes om rolletje van te draaien voor onder mijn borst. Geeft een lift en makkelijker aanhappen. Die waren er dus bij wurm er niet om te gebruiken. Kolf ben ik aan het schoonmaken en staat te drogen om mee te nemen.
Schudden voor gebruik
pi_188426883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bij wurm was het een aaneenschakeling van wat ik niet wilde door een klinisch verloskundige die haar zin dooddreef. No way dat het weer zo gaat gebeuren.

Betreft mijzelf: ik wil het niet. Alles is in overleg en met brains. *mindset is belangrijk*

Wat vervelend dat je uitgeput raakte en een keuze moest maken terwijl je niet goed wist wa t het inhield of dat er andere opties waren. Natuurlijk is het slim om je opties te bekijken. Wat is er voorhanden, wat is de impact bij gebruik voor jou en kind(jes), wat zijn de risico's, wat zijn alternatieven etc. Dat kan je beter vooraf doen dan dat je tijdens je weeën(storm) of uitgeputbrein dat moet opvangen en zulks?
Als je helemaal kapot bent en niet meer helemaal helder bent ga je misschien met dingen akkoord die je achteraf liever niet had idd.

Nu weet ik dat ze in den helder dat andere goedje hebben dat je zelf op het knopje kunt duwen. Ik lig toch wel aan het infuus als alles goed gaat, dan sluiten ze dat maar aan als het echt te zwaar is.

Aan de andere kant, zowel Leyla en Bram waren er zo snel dat er niet eens tijd was voor pijnstilling. Laten we hopen dat ik er weer zo snel vanaf kom.

Daar zit nu ook een stukje angst. Als het vanzelf begint, ga ik dan het ziekenhuis wel halen? Op het moment dat ik denk dit is serieus, vorige keer kon ik toen meepersen.
Nu overlegd met gyn en verloskundige, als het thuis begint en dan ook meteen de verloskundige bellen zodat ik in elk geval iemand heb die kan helpen. Als Joen niet thuis is moet er een ambulance komen zei de verloskundige al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188426896
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:40 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Die zit er nu dus in.... 2 :)
Hiervoor dus alleen korte broeken. De rest vond ik gewoon te heet :)

Ook heb ik nog wat lek pads erin gedaan en wat spuugdoekjes om rolletje van te draaien voor onder mijn borst. Geeft een lift en makkelijker aanhappen. Die waren er dus bij wurm er niet om te gebruiken. Kolf ben ik aan het schoonmaken en staat te drogen om mee te nemen.
Kolf ligt ook klaar ja. Ik heb nog pads nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188427287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je helemaal kapot bent en niet meer helemaal helder bent ga je misschien met dingen akkoord die je achteraf liever niet had idd.

Nu weet ik dat ze in den helder dat andere goedje hebben dat je zelf op het knopje kunt duwen. Ik lig toch wel aan het infuus als alles goed gaat, dan sluiten ze dat maar aan als het echt te zwaar is.

Aan de andere kant, zowel Leyla en Bram waren er zo snel dat er niet eens tijd was voor pijnstilling. Laten we hopen dat ik er weer zo snel vanaf kom.

Daar zit nu ook een stukje angst. Als het vanzelf begint, ga ik dan het ziekenhuis wel halen? Op het moment dat ik denk dit is serieus, vorige keer kon ik toen meepersen.
Nu overlegd met gyn en verloskundige, als het thuis begint en dan ook meteen de verloskundige bellen zodat ik in elk geval iemand heb die kan helpen. Als Joen niet thuis is moet er een ambulance komen zei de verloskundige al.
Als het vanzelf begint.... je weet nu wel wanneer iets voor de oefening is of serieus is toch? Dan gelijk aan de bel trekken, ipv afwachten. Zodat Joen terug komt, opvang of oppas voor de kids en verloskundige onderweg zijn. Beter een keer valse bingo hebben dan met een volle kaart zitten en je prijsje missen ;) (stomme vergelijking flapt eruit :') )

Als in jouw geval dat Joen iets verder weg is en er niet op tijd kan zijn om samen naar het ziekenhuis te "racen" is het idd handig om een back up plan hiervoor te bedenken.

En wie weet verrassen deze kindjes je weer door er de tijd voor te nemen ;)

Die angsten kan je ook goed doorspreken?
Schudden voor gebruik
pi_188427656
Ticootje, remifentanil bedoel je denk ik. Die heb ik ook gehad, ik vond het heerlijk :+. Beetje slapend bevallen, van 5-9 cm heb ik niks meegekregen ongeveer.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:43:34 #145
208890 June.
Seriously?
pi_188428131
Mij lijkt remifentanyl ook heerlijk O+
Verder heb ik geen bevalplan, behoudens dat ze mij helpen een hopelijk gezonde baby op de wereld te zetten met zo min mogelijk kleerscheuren bij mij.

Je kunt alles wel plannen, maar uiteindelijk gaat alles toch anders dan dat je van tevoren bedenkt.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:58:04 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188428453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:43 schreef June. het volgende:
Verder heb ik geen bevalplan, behoudens dat ze mij helpen een hopelijk gezonde baby op de wereld te zetten met zo min mogelijk kleerscheuren bij mij.

Je kunt alles wel plannen, maar uiteindelijk gaat alles toch anders dan dat je van tevoren bedenkt.
Ja, dit heb ik ook een beetje... Of ik denk nu nog te makkelijk over het bevalplan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188428971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:09 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Als het vanzelf begint.... je weet nu wel wanneer iets voor de oefening is of serieus is toch? Dan gelijk aan de bel trekken, ipv afwachten. Zodat Joen terug komt, opvang of oppas voor de kids en verloskundige onderweg zijn. Beter een keer valse bingo hebben dan met een volle kaart zitten en je prijsje missen ;) (stomme vergelijking flapt eruit :') )

Als in jouw geval dat Joen iets verder weg is en er niet op tijd kan zijn om samen naar het ziekenhuis te "racen" is het idd handig om een back up plan hiervoor te bedenken.

En wie weet verrassen deze kindjes je weer door er de tijd voor te nemen ;)

Die angsten kan je ook goed doorspreken?
Nee, op het moment dat ik denk “ok dit is wel serieus” dan staat ongeveer het hoofdje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:33:35 #148
148247 taxibabe
pi_188429247
Ik heb geen pijnstilling tenzij ik er zelf om vraag in mijn voorlopige bevalplan staan. Alleen is de vraag of pijnstilling uberhaupt mogelijk is bij een badbevalling.

note to myself: vraag onthouden voor volgende afspraak bij vk
pi_188429390
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:24 schreef douche-eendje het volgende:
Ticootje, remifentanil bedoel je denk ik. Die heb ik ook gehad, ik vond het heerlijk :+. Beetje slapend bevallen, van 5-9 cm heb ik niks meegekregen ongeveer.
Blijft het beschikbaar als je moet persen?

Dat is wat ik pijn vind doen. De rest valt wel mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188429810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijft het beschikbaar als je moet persen?

Dat is wat ik pijn vind doen. De rest valt wel mee.
Nope, bij ons in het ziekenhuis niet.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188429935
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijft het beschikbaar als je moet persen?

Dat is wat ik pijn vind doen. De rest valt wel mee.
Toen de pers weeën kwamen werd hij bij mij uit gezet. Maar toen drukte ik nog snel 2x achter elkaar op het knopje dus heb eigenlijk stoned geperst, voelde amper dat het hoofdje stond.... :+
pi_188429976
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:33 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb geen pijnstilling tenzij ik er zelf om vraag in mijn voorlopige bevalplan staan. Alleen is de vraag of pijnstilling uberhaupt mogelijk is bij een badbevalling.

note to myself: vraag onthouden voor volgende afspraak bij vk

Pijnstilling met medicatie zoals de ruggenprik of remifentanil niet. Lachgas zou kunnen, maar geen idee of ze dat beschikbaar hebben in het ziekenhuis waar jij wilt gaan bevallen.

Water heeft voor veel vrouwen wel ook een pijnstillende werking, dus wie weet is dat voor jou voldoende. En zo niet, dan kun je uiteraard ook weer uit bad om toch iets van pijnstilling met medicatie te doen.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188430108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijft het beschikbaar als je moet persen?

Dat is wat ik pijn vind doen. De rest valt wel mee.
Nee, bij mij niet. Bij 9cm knalde het ook door de pijnstilling heen en vond (nadat mijn blaas geleegd was ;) ) het persen wel echt superchill om te doen. Maar Bas was dan ook niet formaat Bram ;). Hij woog vorige week bij ruim 8 weken 4185 gram.

Ik wou ook thuis, zonder pijnstilling enzovoorts. Maarja, dat liep allemaal anders :+
pi_188430156
Ik wil mij gaan verdiepen in de verschillende bevalbaden.ik hoop dit keer in bad te bevallen, lijkt me heel fijn. Vind het alleen lastig om te bepalen waar dat bad dan moet komen, of bij ons in de slaapkamer, maar daar is niet zo heel veel ruimte, of in de woonkamer, maar ik ben bang dat als we hem tijdens de bevalling pas gaan neerzetten er geen tijd meer is om er nog in te gaan. Dus dan wil ik hem van te voren hebben klaar staan, maar met drie druktemakers in huis lijkt het mij dan ook weer zo een sta in de weg. Ben er nog niet helemaal uit.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188430364
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:55 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Toen de pers weeën kwamen werd hij bij mij uit gezet. Maar toen drukte ik nog snel 2x achter elkaar op het knopje dus heb eigenlijk stoned geperst, voelde amper dat het hoofdje stond.... :+
Kijk dat zijn tips!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188430457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kijk dat zijn tips!
Je kan je zelf ook geen overdosis geven dus het kan geen kwaad :) de gyn ging lachen, blijkbaar doen meerdere vrouwen dat nog even snel *)
pi_188430627
Bah wat voel ik mij nog steeds beroerd zeg, na 3 antibiotica kuren lijkt jet nog steeds niet weg te zijn (zelfde symptomen/klachten) :N
Bij 36 wk gaat de vk ook een GBS kweek nemen omdat de blaasontsteking/infectie? niet weg wilt en dan kunnen ze kijken of ik bij de bevalling ook antibiotica moet hebben. :{
pi_188430990
Ik kwam even kijken of @-Mellow- en @Stippelrientje al aan het babyknuffelen waren :W
pi_188436388
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:07 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Je kan je zelf ook geen overdosis geven dus het kan geen kwaad :) de gyn ging lachen, blijkbaar doen meerdere vrouwen dat nog even snel *)
Kindje van mijn zus was dus ook stoned... En opstart problemen hierdoor....

Wat ik overigens wel vaker hoor van dames die er ontzettend gebruik van hebben gemaakt. Ook iets om in je besluit mee te nemen.
Schudden voor gebruik
pi_188436413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:20 schreef Flav het volgende:
Ik kwam even kijken of @:-Mellow- en @:Stippelrientje al aan het babyknuffelen waren :W
Nee hoor, hier alles rustig!

Vanochtend gedroomd dat met 39w mijn vliezen braken. Dat is a.s. zaterdag. Ben benieuwd :P

Mijn meneer paniek te bij dat idee.... "Maar dan moet ik nog brouwen! "

:') waarom plan je dat zo krap?
Dus nu maar morgen een dubbele brouwdag voor het geval dat :+
Schudden voor gebruik
pi_188436422
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:12 schreef BellaaElisa het volgende:
Bah wat voel ik mij nog steeds beroerd zeg, na 3 antibiotica kuren lijkt jet nog steeds niet weg te zijn (zelfde symptomen/klachten) :N
Bij 36 wk gaat de vk ook een GBS kweek nemen omdat de blaasontsteking/infectie? niet weg wilt en dan kunnen ze kijken of ik bij de bevalling ook antibiotica moet hebben. :{
Wat vreemd! En wat rot dat je zo blijft aanrommelen!
Schudden voor gebruik
pi_188437373
Gisteravond was even spannend..veel harde buiken die ook echt pijnlijk werden en ineens om de 5 minuten kwamen. Ik had champignons in boter gebakken, daar reageerden mijn darmen op, ik denk dat die mn baarmoeder prikkelde, want na een paar zakte het weer wat af en ben ik in slaap gevallen. Nu alles weer rustig gelukkig!

Spannend hoor Stippel! En mannen die denken dat ze zeeën van tijd hebben, heel herkenbaar :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188437450
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:12 schreef BellaaElisa het volgende:
Bah wat voel ik mij nog steeds beroerd zeg, na 3 antibiotica kuren lijkt jet nog steeds niet weg te zijn (zelfde symptomen/klachten) :N
Bij 36 wk gaat de vk ook een GBS kweek nemen omdat de blaasontsteking/infectie? niet weg wilt en dan kunnen ze kijken of ik bij de bevalling ook antibiotica moet hebben. :{
Waarom moet jij dan antibiotica bij de bevalling?
pi_188437520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 01:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Kindje van mijn zus was dus ook stoned... En opstart problemen hierdoor....

Wat ik overigens wel vaker hoor van dames die er ontzettend gebruik van hebben gemaakt. Ook iets om in je besluit mee te nemen.
Dat had Bas gelukkig niet, maar het fijne vond ik juist dat je zelf kon doseren, dat deed ik behoorlijk spaarzaam.
pi_188438288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 07:47 schreef Sicilia het volgende:
Gisteravond was even spannend..veel harde buiken die ook echt pijnlijk werden en ineens om de 5 minuten kwamen. Ik had champignons in boter gebakken, daar reageerden mijn darmen op, ik denk dat die mn baarmoeder prikkelde, want na een paar zakte het weer wat af en ben ik in slaap gevallen. Nu alles weer rustig gelukkig!

Spannend hoor Stippel! En mannen die denken dat ze zeeën van tijd hebben, heel herkenbaar :D
Of het was het weer.

Ik dacht heel even dat het toch begonnen was. Idd ik kon niet meer van het toilet af en doordat mn darmen enorm aan het krampen werd mn buik ook heel onrustig.

Ik dacht echt, heb ik weer. Kan ik straks echt gaan bellen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188438902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 01:09 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat vreemd! En wat rot dat je zo blijft aanrommelen!
Ja ik moet zo weer een potje brengen. Ik hoop dat er nu wel iets duidelijks uit komt. Om nou elke keer antibiotica te slikken lijkt mij nou ook niet goed..
pi_188438912
Aten jullie bij elkaar ? :D
Schudden voor gebruik
pi_188438919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:00 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Waarom moet jij dan antibiotica bij de bevalling?
Omdat als ik die GBS bacterie heb ik hem door kan geven aan ons zoontje, en daar kan hij ernstig ziek van worden.
pi_188438969
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:59 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Omdat als ik die GBS bacterie heb ik hem door kan geven aan ons zoontje, en daar kan hij ernstig ziek van worden.
Mijn vrouw is ook besmet met GBS en maar ze hoeft alleen antibiotica als ze koorts heeft tijdens de bevalling. Ons kind moet wel meteen aan de antibiotica maar zij niet. Wat is het doel van jou antibiotica geven? Wordt daarmee voorkomen dat je kind meteen aan het infuus moet? Want daar hebben we wel oren naar.
pi_188439163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mijn vrouw is ook besmet met GBS en maar ze hoeft alleen antibiotica als ze koorts heeft tijdens de bevalling. Ons kind moet wel meteen aan de antibiotica maar zij niet. Wat is het doel van jou antibiotica geven? Wordt daarmee voorkomen dat je kind meteen aan het infuus moet? Want daar hebben we wel oren naar.
Ik weet niet hoelang je vrouw zwanger is. Maar meestal wordt het echt pas duidelijk dat je het bij je draagt als je 36 wk zwanger bent. Het doel is eigenlijk om te voorkomen dat ons kindje ziek wordt wat voorkomt als de vliezen langdurig gebroken zijn. Verdere informatie krijg ik pas als het duidelijk wordt dat ik het heb ja of nee, logisch ook anders raak je helemaal in paniek. Dus mocht ik dat hebben zal ik erop terug komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BellaaElisa op 14-08-2019 10:26:32 ]
pi_188439306
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:18 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je vrouw zwanger is. Maar meestal wordt het echt pas duidelijk dat je het bij je draagt als je 36 wk zwanger bent. Het doel is eigenlijk om te voorkomen dat ons kindje ziek wordt wat voorkomt als de vliezen langdurig gebroken zijn. Het doel is om te voorkomen dat ons kind ziek word. Verdere informatie krijg ik pas als het duidelijk wordt dat ik het heb ja of nee, logisch ook anders raak je helemaal in paniek. Dus mocht ik dat hebben zal ik erop terug komen.
Ze is nu 16 weken, maar dat ze besmet was is bij de bevalling van onze oudste al duidelijk geworden, want die was ook besmet en werd 6 weken te vroeg geboren. En nu moet de verse baby dus preventief antibiotica na de bevalling. Maar liefst zouden we dat niet willen doen omdat we het niet gezond vinden en eigenlijk ook niet willen dat er zoveel troep in ons pasgeboren kind gaat. Dus als zij preventief antibiotica zou krijgen en de kleine daardoor niet ziek wordt zou dat een uitkomst zijn.
pi_188439419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze is nu 16 weken, maar dat ze besmet was is bij de bevalling van onze oudste al duidelijk geworden, want die was ook besmet en werd 6 weken te vroeg geboren. En nu moet de verse baby dus preventief antibiotica na de bevalling. Maar liefst zouden we dat niet willen doen omdat we het niet gezond vinden en eigenlijk ook niet willen dat er zoveel troep in ons pasgeboren kind gaat. Dus als zij preventief antibiotica zou krijgen en de kleine daardoor niet ziek wordt zou dat een uitkomst zijn.
Hoe ik heb begrepen willen ze dat indd voorkomen. Maar ik durf het niet 100% te zeggen.
pi_188439489
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:35 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hoe ik heb begrepen willen ze dat indd voorkomen. Maar ik durf het niet 100% te zeggen.
Wij moeten straks naar de gynaecoloog voor controle en dan gaan we het toch vragen.
pi_188440015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mijn vrouw is ook besmet met GBS en maar ze hoeft alleen antibiotica als ze koorts heeft tijdens de bevalling. Ons kind moet wel meteen aan de antibiotica maar zij niet. Wat is het doel van jou antibiotica geven? Wordt daarmee voorkomen dat je kind meteen aan het infuus moet? Want daar hebben we wel oren naar.
Wat is GBS?
pi_188440057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:12 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat is GBS?
Groep B streptokokken
pi_188440405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Groep B streptokokken
En dat gaat nooit weg?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188444291
Wurm ligt de laatste tijd onder vuur en ik ben erg trots op hoe hij reageert! O+

"Zeg Wurm!"; vraagt mijn zus als hij daar tussen iedereen in zit (zonder ons) om er te eten. "Wat denk jij dat je krijgt? Een broertje of zusje? En hoe gaat de baby heten?"

"hmz"; zei hij. "Tante M dat is een geheimpje tussen papa, mama en mij!" :(

En vandaag een vriendin van mij die probeerde te ontfutselen wat niet te ontfutselen valt, want we weten het gewoon niet..

"Krijg je nu een broertje of een zusje?"

"Wij krijgen een baby en het is een verrassing!" O+

"Maar heb je voorkeur voor een broertje of een zusje?"

"Wat een gekke vraag!"; zei ik. "Zo kweek je toch alleen maar teleurstelling als het anders is?"

"Ach... meisjes gillen alleen maar en jongens pikken steeds je voetbal!"

"Dus beide opties zijn niet leuk?" :')

Wurm: " maar ik ben een jongen en kan gillen..... maar ik kan ook samenspelen met een bal?"

Toen was ze wel even stil :P
Eruit gelult door een net 4 jarige :)

Ik begrijp die druk erop overigens helemaal niet. En ben super trots dat wurm weet wat hij kan zeggen. Ook dat hij zo goed een geheimpje kan bewaren, want hij heeft echt meegeholpen met namen verzinnen.
Schudden voor gebruik
pi_188444329
Ik ga eens slijmprop googlen :@
Schudden voor gebruik
pi_188444705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik ga eens slijmprop googlen :@
spannend!

Wij zijn bij de verloskundige geweest, ben 10 weken, beeb doet 't goed. Blijft indrukwekkend dat iets van 3.5cm aan het wapperen is met voetjes en handjes O+

We hebben een pak met info meegekregen, binnen nu en een week bloedprikken voor de NIPT test dan kunnen ze die verwerken tijdens onze vakantie w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188444808
Spannend Stippelrientje!

Leuk he aurum O+

Bella balen dat je er niet van af komt
pi_188444845
Net terug van de gynaecoloog, echo gehad. Alles was goed, hartje klopt en groeit volgens het boekje. Maar hield de beentjes stevig bij elkaar :')
De antibiotica komen we niet onder uit omdat ons Jules ook besmet was en ziek was geworden geldt de 48 uur observatie voor ons niet.
pi_188446481
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188446696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef Ticootje het volgende:
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
Moest lachen
pi_188446713
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:16 schreef B.ertha het volgende:
Spannend Stippelrientje!

Leuk he aurum O+

Bella balen dat je er niet van af komt
ja, het wordt langzaamaan echt <3

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef Ticootje het volgende:
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
misschien maar goed dat je geen koala krijgt, die hebben allemaal chlamydia en het IQ van een aardappel :X :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188446901
:D :X
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:05:20 #187
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188447358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef Ticootje het volgende:
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
Ai... Die krijgt een shock te verwerken :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188447508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef Ticootje het volgende:
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
O+

Wij zaten zo een boek van bevruchting naar geboorte te kijken en toen kwam hij bij een die net aan het ontwikkelen is (dat net een staart en een mega neus/hoofd had en zeepaardjesarmen... naja je begrijpt het wel. Super mooi en zeker moeders mooiste nog niet. )

Zegt wurm: Is dat een baby? Die van ons heeft toch wel een mooiere neus hoor! En wrijft zo troostend over mijn buik :D
Schudden voor gebruik
pi_188447597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:20 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ja, het wordt langzaamaan echt <3
[..]

misschien maar goed dat je geen koala krijgt, die hebben allemaal chlamydia en het IQ van een aardappel :X :D
In aus wel, maar die uit nieuw Zeeland niet toch?
Schudden voor gebruik
pi_188447932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:09 schreef Ticootje het volgende:
De laatste echo zag Bram een koala in. Dus we krijgen ook een koala. De teleurstelling zal groot zijn gok ik. Hij koestert wel zn koala foto.
O+
pi_188448398
Ik voel me gigantisch onrustig, kan niet stil blijven zitten omdat mijn benen rare dingen doen, mijn buik en rug doen pijn... geen idee waar ik last van heb maar het is rete irritant, wordt kriebelig van mezelf 😣
pi_188448669
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:07 schreef Whoopje het volgende:
Ik voel me gigantisch onrustig, kan niet stil blijven zitten omdat mijn benen rare dingen doen, mijn buik en rug doen pijn... geen idee waar ik last van heb maar het is rete irritant, wordt kriebelig van mezelf 😣
Last van rusteloze benen.. ?
Magnesiumolie kan nog wel eens fijn voor je zijn..
Schudden voor gebruik
pi_188448904
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Last van rusteloze benen.. ?
Magnesiumolie kan nog wel eens fijn voor je zijn..
Rusteloze benen idd, erg vervelend! Magnesium, thnx voor de tip!
pi_188449471
Ik durf mn benen niet even lekker te rekken in de nacht. De kramp! De kramp!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:05:48 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188449778
Magnesium is echt heel fijn dan. Olie kan, maar citraat van kruidvat ofzo ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188456849
Ik heb de olie van de Kruidvat om te proberen en dat was heel fijn. Beter dan tabletjes, daar bleef ik last van houden.

Olie inspuiten en insmeren op mijn kuiten. Handen wassen. 10 a 15 min wachten en dan lauw douchen en het afspoelen. Te heet gaat het prikken, want dan neemt het nog harder op.

Niet denken ik douche lekker warm en dan spuiten.... dat prikt als de malle :p lig je daar weer wakker van.

Na een aantal dagen gebruik kon ik het of langer of gewoon erop laten zitten.
Schudden voor gebruik
pi_188456865
Wanneer ging de meldplicht ook alweer van kracht?

Meld met baby in buik :P 38+5 De dag dat wurm geboren werd (ingeleid welliswaar).
Schudden voor gebruik
  donderdag 15 augustus 2019 @ 17:59:28 #198
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188462311
:W

In de nacht van vrijdag op zaterdag is onze dochter geboren. Het was een zware en hele snelle badbevalling thuis met echt helse pijnen tijdens het persen die ik echt niet voor mogelijk had gehouden. Het moment dat ze eruit kwam viel alles op z'n plek en was heel mooi. Maar daarna wilde de placenta er niet uit komen. Uiteindelijk met de ambulance opgehaald voor een operatieve verwijdering waarbij ook bleek dat ik een bijna totaal ruptuur had. Na een vreselijke middag in het ziekenhuis (wat n lomp personeel, ik ben zoooo blij dat ik in ieder geval wel thuis ben bevallen), konden we aan het eind van de middag gelukkig naar huis.
Met de baby gaat alles perfect en ze is echt de allermooiste baby die ik me kan voorstellen. We zijn echt stapelverliefd op d'r.
Borstvoeding gaat gelukkig ook als een trein.

Ik begin nu pasweer een beetje te landen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188462390
Van harte Mellow!
He puts up with my extravagance and my nonsense
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:07:16 #200
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188462421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 08:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Waarom zou je geen kraamzorg willen? Ze controleren jou en je kindje toch ook?
Schoonmaak etc kan je wel anders regelen :P
Nou, daar valt wel wat voor te zeggen vind ik. Ze heeft mij de afgelopen dagen veel geleerd over borstvoeding en ik ben haar ontzettend dankbaar dat ze de bergen was wegwerkt. Maar los daarvan vind ik het echt veel te heftig om n vreemde in huis te hebben tijdens zo'n gevoelige en intieme eerste week. Bij een eventuele tweede vraag ik gewoon een beetje hulp van (schoon)moeders. Ik heb geen zin in de was doen, maar ik kijk er echt wel naar uit dat ze over twee dagen weer weg is.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188462573
Van harte gefeliciteerd Mellow! *O*

Wat een pittige nasleep zeg -O- heel veel geluk en een heel vlot herstel gewenst.
En wat super dat de borstvoeding zo goed gaat! 💪🏻


Wij hadden hier de termijn echo en daar zagen we een prachtig kindje met alles d’r op en d’r aan op en neer stuiteren. O+ Wat een geluk!

Mag ik in het lijstje? De datum is een beetje naar voren gehaald: 3-3-2020 *O*
(En met een beetje rekenen komen we dan dus uit op de romantiek van de huwelijksnacht :@ :9 O+ :D )
pi_188462645
Gefeliciteerd mellow.

Sterkte met je eigen herstel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188462726
Gefeliciteerd Mellow, wat een pittig einde van de bevalling zeg!
pi_188463701
Gefeliciteerd Mellow!! *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188464877
Gefeliciteerd Mellow!

Ehm, even voor de mama’s hier met 3 (of meer) kindjes hier: waren jullie bij de derde ook zo snel zichtbaar zwanger? Ik krijg, met mijn 7 a 8 weken nu, mn buik al niet echt lekker meer “verstopt”.. :o
Nu ging het bij mn 2e ook wel sneller dan bij de 1e, maar het is nu echt wel een beetje bizar.

Straks zijn het er 2 :X
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:23:23 #206
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188465586
Gefeliciteerd @-Mellow-! Jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest.
En je kan de kraamzorg ook gewoon wat eerder wegsturen he? Of voor de volgende keer het minimaal aantal uren afnemen (24 uur). Wij hebben de laatste dag niet afgenomen. En op de laatste dat dat de kraamzorg er was haar ook eerder naar huis gestuurd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188465623
Gefeliciteerd minilot en Zoisdat!
En ook gefeliciteerd Mellow met de geboorte van jullie dochter O+

Ik heb het kraampakket binnengekregen én de kraamzorg heeft gebeld voor een intake. Shit is getting real..
Shine bright like a diamond.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:27:29 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_188465700
Gefeliciteerd Mellow! Fijn dat ze er is! Hopelijk herstel jij ook snel :*

Sillie, zelfs als het een tweeling is zijn ze met 7 weken samen nog maar zo groot als een bruine boon ofzo, dus sneller dik zou je dan nog niet moeten zien ;)
disclaimer
pi_188465728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Mellow!

Ehm, even voor de mama’s hier met 3 (of meer) kindjes hier: waren jullie bij de derde ook zo snel zichtbaar zwanger? Ik krijg, met mijn 7 a 8 weken nu, mn buik al niet echt lekker meer “verstopt”.. :o
Nu ging het bij mn 2e ook wel sneller dan bij de 1e, maar het is nu echt wel een beetje bizar.

Straks zijn het er 2 :X
:D

Uhuh.

Maar bij Bram kon ik tot 18 weken nog prima verbergen.
Bij deze zwangerschap zeer zeker niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188465885
Mellow, van harte gefeliciteerd! Fijn dat ze het zo goed doet. O+
Hopelijk herstel je snel fysiek en ook mentaal en kun je volledig genieten van je kleine meid :*
pi_188465890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:25 schreef June. het volgende:
Gefeliciteerd minilot en Zoisdat!
En ook gefeliciteerd Mellow met de geboorte van jullie dochter O+

Ik heb het kraampakket binnengekregen én de kraamzorg heeft gebeld voor een intake. Shit is getting real..
Hier is het pakket vandaag ook binnen gekomen en meteen naar boven getransporteerd. Werd er niet echt blij van haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188466324
Jaaa mellow van harte! En wat jammer van de nasleep zeg -O-
pi_188466914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:25 schreef June. het volgende:
-

Ik heb het kraampakket binnengekregen én de kraamzorg heeft gebeld voor een intake. Shit is getting real..
Hier ook, het gaat nu voormij gevoel nóg sneller :D
pi_188467110
Gefeliciteerd Mellow *O* Fijn dat ze het zo goed doet en jullie zo verliefd zijn! Sterkte met je herstel :*
pi_188467886
Gefeliciteerd, Mellow!
pi_188468146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Mellow!

Ehm, even voor de mama’s hier met 3 (of meer) kindjes hier: waren jullie bij de derde ook zo snel zichtbaar zwanger? Ik krijg, met mijn 7 a 8 weken nu, mn buik al niet echt lekker meer “verstopt”.. :o
Nu ging het bij mn 2e ook wel sneller dan bij de 1e, maar het is nu echt wel een beetje bizar.

Straks zijn het er 2 :X
Sillie O+
Had ik je al gefeliciteerd O+

En ik heb bij Li 8 weken lang in twee zeer wijde truien geleefd ;)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 22:10:42 #217
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188468597
Gefeliciteerd Mellow! Klinkt heftig. Hopelijk gaat je herstel snel.
pi_188468791
Gefeliciteerd mellow! *O*
Veel sterkte met het herstel
pi_188469645
Gefeliciteerd mellow! Dat klinkt heftig zo een reptuur! Gelukkig al wat geland O+
Schudden voor gebruik
pi_188469689
Silly, mijn darmen waren ontzettend gek aan het doen rond die tijd. Ik leek wel 4 maanden zwanger.... dat zakte weer een beetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stippelrientje op 16-08-2019 03:52:33 ]
Schudden voor gebruik
pi_188469988
Van harte gefeliciteerd Mellow! Wat jammer van de nasleep, hopelijk herstel je vlot!

En @sillie nummer 4 hier en ja, zowel bij nummer 3 als nu bij nummer 4 al heel snel zichtbaar en positiebroeken.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188475238
Nog een baby in het topic O+ :W

Eigenlijk ging alles volgens wens, gezonde baby, wel supersnelle bevalling, geen schade dus opgelucht :D Nu genieten O+

Gefeliciteerd en sterkte Mellow, hopelijk goed herstel :*
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:53:47 #223
208890 June.
Seriously?
pi_188475341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:45 schreef Minarosa het volgende:
Nog een baby in het topic O+ :W

Eigenlijk ging alles volgens wens, gezonde baby, wel supersnelle bevalling, geen schade dus opgelucht :D Nu genieten O+

Gefeliciteerd en sterkte Mellow, hopelijk goed herstel :*
Gefeliciteerd! O+ Ben je dan op of rond je UD bevallen?
Shine bright like a diamond.
pi_188475433
Ja Mina! Ook je baby O+ Van harte gefeliciteerd!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188475488
Gefeliciteerd Minarosa O+
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:21:07 #226
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188475682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd @:-mellow-! Jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest.
En je kan de kraamzorg ook gewoon wat eerder wegsturen he? Of voor de volgende keer het minimaal aantal uren afnemen (24 uur). Wij hebben de laatste dag niet afgenomen. En op de laatste dat dat de kraamzorg er was haar ook eerder naar huis gestuurd.
Ja de laatste paar dagen gaat ze ook om 12 uur weer weg. Ze heeft ook gewoon niks te doen verder.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188475701
Wat heerlijk minarosa! Veel geluk!

Zo fijn altijd een verhaal te lezen waarbij het goed gaat. Zo zou het voor iedereen moeten mogen zijn O+
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:26:32 #228
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188475744
Gefeliciteerd Minarosa :)
Lekker, zo'n soepele bevalling.

En bedankt allemaal. Herstel gaat hier eigenlijk heel goed. Ik kan weer redelijk zitten, baarmoeder is goed aan het zakken, buik is alweer bijna teruggeplooid. Vannacht ook voor t eerst t gevoel dat ik echt wat geslapen heb. Misschien gaan we zelfs even wandelen vandaag. Eerst eens kijken of ik het voor elkaar krijg een draagdoek te knopen :)

Ik trek mij hier terug en wens jullie nog een hele fijne zwangerschap. Dank voor de raad en tips de afgelopen maanden :W
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:30:34 #229
148247 taxibabe
pi_188475805
Oh 2 baby's!!! O+ *O* Gefeliciteerd Mellow en Minarosa! Veel geluk samen!
pi_188476851
Gefeliciteerd Mellow! *O* Fijn dat de borstvoeding goed gaat, sterkte met je herstel.

Gefeliciteerd Minarosa! *O* Heerlijk zo'n goede bevalling :)

Hier vandaag weer goedgekeurd door de vlos, hoewel ik er wel úren te vroeg was, had het verkeerd in mn agenda gezet blijkbaar. En dat staat nu ook in mn dossier 8)7 Maar behalve dat mn brein niet meer zo soepel functioneert gaat het gelukkig goed, alweer ruim 18 weken :D Niet meer uitgeput, niet meer misselijk, heerlijk zo dat zwanger zijn. Dat heb ik bij oudste nooit gehad.
Ik loop al wel een paar weken bij de fysio voor mn bekken, lopen is zo nu en dan al bijna niet meer te doen door de bekkenpijn.
pi_188477486
Leeglooptopic :P
Schudden voor gebruik
pi_188477496
Oeh en ik wilde nog zeggen: wat fijn dat jullie een goede termijnecho hadden Zo-is-dat!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:53:34 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_188477503
Gefeliciteerd, minarosa!
disclaimer
pi_188477510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:53 schreef Stippelrientje het volgende:
Leeglooptopic :P
Wat? Ga je ook weg? Ben je bevallen? :D
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:56:22 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_188477551
Nog meer mensen die in of uit de OP willen? Ben nu toch bezig .
disclaimer
pi_188477786
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Nog meer mensen die in of uit de OP willen? Ben nu toch bezig .
Mag er bij mij achter dat ik een jongetje krijg? :D
pi_188478029
Gefeliciteerd, Minarosa
pi_188478471
* Stippelrientje meldt zich met baby uit de buik na bad ass bevalling :P

Het is nog even bevatten en landen wat er nou precies gisteren is gebeurd. :@

Maar het kwam erop neer:
Om 14:55 de auto geparkeerd
Om 15:21 is onze N.ora gelanceerd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wurm is super lief en trots op zijn zusje. Hij zegt steeds "heel hartje, baby." En komt steeds kroelen en kusjes geven. Beschermd haar nu al en besnuffeld of ze al zweetkakkers heeft. O+

Sorry werd toch ineens een lang verhaal!
Schudden voor gebruik
pi_188478666
Ohh stippel! *O* O+ Wat prachtig! En ik snap de jihaa badass van de verloskundigen, oer!

Gefeliciteerd! Dat je herstel maar net zo vlot mag gaan :D

En dank voor de reacties op ons goede nieuws! Ik knoop nu alvast deze super toffe bevallingen in m’n oren. Affirmities!
pi_188478686
Stippel!! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O*
pi_188478855
Oh Stippel wat een verhaal O+ Gefeliciteerd met jullie dochter *O*
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:09:28 #242
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_188478868
Stippel *O* van harte gefeliciteerd *O* Wat een bevalling zeg!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_188478984
Mooiste is dat ik niet had gemerkt dat de vliezen waren gebroken. N.ora had dat gelijk gedicht met haar diepe ligging.

Maar mijn meneer had wel wat gebroken met de bevalling :') Die zat op de WC terwijl hij in een onhandige positie de douchekop precies richtte en ondertussen in elkaar werd geknepen.. toen de baby gelanceerd was liet ik hem los en kon hij verzitten. Er klonk een keiharde knal! :D Was de WC-bril gebroken door de druk :+

Iedereen moest zo hard lachen. Het mooiste is nu dat elke keer als wurm naar de WC is geweest hij zegt:"Ik heb de WC-bril niet gesloopt O+ "

Epic :P
Schudden voor gebruik
pi_188479027
Gefeliciteerd Minarosa *O*

Ik dacht dat mijn berichtje wel verzonden was, maar ik zag het niet met terug lezen :@
Schudden voor gebruik
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:31:41 #245
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188479247
Gefeliciteerd Minarosa en stippel *O*
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:36:03 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_188479307
Jeumig Stippel! Gisteren zei je? WTF :D Dus we hebben nog een campingdiscussie gevoerd terwijl jij al met je baby lag _O-

Gefeliciteerd, wat een goede bevalling man. Met recht badass 8-)
disclaimer
pi_188479374
Hahahah wat een goed verhaal met die wc bril ook nog! _O-
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:45:21 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_188479438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef Chan het volgende:

[..]

Mag er bij mij achter dat ik een jongetje krijg? :D
Check!
disclaimer
pi_188479476
Zoveel verse babies!

Gefeliciteerd stippel!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188479717
Wow stippel! Wat een fijne bevalling zo! Gefeliciteerd met jullie dochter en wurm met zijn zusje! *O*

Minarosa, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! *O* Klinkt als een bevalling uit het boekje.

Mellow, ook van harte gefeliciteerd! *O* Hopelijk heb je een voorspoedig herstel!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:13:54 #251
148247 taxibabe
pi_188479859
Oh nog een baby!!! *O* Gefeliciteerd Stippelrientje!!! *O*
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:15:28 #252
148247 taxibabe
pi_188479873
En toen stond ik ineens 3e!! Terwijl ik nog 8 weken moet, haha! :@
pi_188480055
Stippel :o Wat een flitsbevalling! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat het zo (totaal niet maar toch helemaal) naar wens ging *O*
pi_188480067
Gefeliciteerd Stippel en Minarosa *O*
pi_188480158
Stippel, gefeliciteerd!!
pi_188480291
Mellow gefeliciteerd en een spoedig herstel :*

Minarosa, gefelicteerd!

Stippel, jij snelle! Wat klinkt je bevalling heerlijk!
pi_188480322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Mellow!

Ehm, even voor de mama’s hier met 3 (of meer) kindjes hier: waren jullie bij de derde ook zo snel zichtbaar zwanger? Ik krijg, met mijn 7 a 8 weken nu, mn buik al niet echt lekker meer “verstopt”.. :o
Nu ging het bij mn 2e ook wel sneller dan bij de 1e, maar het is nu echt wel een beetje bizar.

Straks zijn het er 2 :X
Haha :D nou ja, bij m’n eerste twee zwangerschappen kon ik met 20 weken nog m’n gewone broeken aan.. maar met de afgelopen derde zwangerschap heb ik met 14 weken al positiebeoeken aangetrokken!
pi_188480340
Mellow, minarosa en Stippel! Van harte gefeliciteerd met jullie baby’tjes O+
pi_188480543
Gefeliciteerd Mellow *O*

Gefeliciteerd Minarosa *O*

Gefeliciteerd Stippel *O*

Wauw, wat een baby's O+
pi_188480608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:15 schreef taxibabe het volgende:
En toen stond ik ineens 3e!! Terwijl ik nog 8 weken moet, haha! :@
Nummer 1!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188480615
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:44 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Haha :D nou ja, bij m’n eerste twee zwangerschappen kon ik met 20 weken nog m’n gewone broeken aan.. maar met de afgelopen derde zwangerschap heb ik met 14 weken al positiebeoeken aangetrokken!
Dit dus.

En nu gewoon joggingbroeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188480911
Ook gefeliciteerd minarosa en stippel! *O*

Ben ik nu de enige die vroeg over was naar positiebroeken? :o
Eerste doorgaande zwangerschap en al met 10 weken over. Ik kreeg gewoon buikpijn van mijn gewone broeken :X
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:34:56 #263
148247 taxibabe
pi_188480971
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Ook gefeliciteerd minarosa en stippel! *O*

Ben ik nu de enige die vroeg over was naar positiebroeken? :o
Eerste doorgaande zwangerschap en al met 10 weken over. Ik kreeg gewoon buikpijn van mijn gewone broeken :X
Ik was ook vroeg volgens mij, met 8 weken al elastiekjes in mijn gewone broeken en een paar weken later mijn eerste positiebroeken.
pi_188481260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Jeumig Stippel! Gisteren zei je? WTF :D Dus we hebben nog een campingdiscussie gevoerd terwijl jij al met je baby lag _O-

Gefeliciteerd, wat een goede bevalling man. Met recht badass 8-)
Haha ja O+ ik wilde Mellow haar donder niet stelen :@ en dacht na bekendmaking op FB het hier ook te doen... Maar zag ineens nog een mooi bericht.. Maar om nou nog een dag te wachten was ook weer gek :P
Schudden voor gebruik
pi_188481293
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Ook gefeliciteerd minarosa en stippel! *O*

Ben ik nu de enige die vroeg over was naar positiebroeken? :o
Eerste doorgaande zwangerschap en al met 10 weken over. Ik kreeg gewoon buikpijn van mijn gewone broeken :X
Typisch voor jouw Nick:*

En nee hoor! Ik met 6 a 7 weken echt niet..
Schudden voor gebruik
pi_188481318
Terugplooien gaat hard en dat is best ruk... dat was ik even vergeten :@

Ik denk dat ik over verhuis naar het volgende topic en ook een beetje hier blijf plakken tot na de kraamweek. Meelezen en zulks O+
Schudden voor gebruik
pi_188481422
Terugplooien ruk?

Ik wil echt wel graag weer op mn buik slapen. Of sowieso slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188481510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:34 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik was ook vroeg volgens mij, met 8 weken al elastiekjes in mijn gewone broeken en een paar weken later mijn eerste positiebroeken.
Idem hier :Y
pi_188481763
Ahhhh allemaal verse baby’s O+
Gefeliciteerd dames, geniet van jullie baby’s!

Stippel, wat een vlotte oer bevalling :D
Posten terwijl je onderweg bent naar het ziekenhuis haha!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:09:58 #270
269689 crew  Viv
pi_188482095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Terugplooien ruk?
De naweeën denk ik. Die vond ik ook naar, maar dat was alleen de eerste nacht of zo.

Stippelrientje gefeliciteerd! O+
pi_188482228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De naweeën denk ik. Die vond ik ook naar, maar dat was alleen de eerste nacht of zo.

Stippelrientje gefeliciteerd! O+
Oh wacht. Dat stuk was ik vergeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188482271
Ik moet nog even een sluitlaken scoren. Dat helpt wel tegen het rollen en nare gevoel de eerste week.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188482499
Ow wauw Stippel O+ ook jij van harte gefeliciteerd!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:36:17 #274
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188482516
Minarosa en Stippel, gefeliciteerd!!! *O* *O*

Vandaag weekwissel, 28 weken nu. Vandaag groeiecho gehad, was allemaal prima. Was ook een fijne echoscopiste die al meteen zei “dat gewicht is een grove indicatie, moet je je niet te druk om maken. En ze zag ook geen vreemde zaken / problemen die kunnen spelen ivm m'n diabetes (veel vruchtwater en groter buikje).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188482581
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:36 schreef automatic_ het volgende:
Minarosa en Stippel, gefeliciteerd!!! *O* *O*

Vandaag weekwissel, 28 weken nu. Vandaag groeiecho gehad, was allemaal prima. Was ook een fijne echoscopiste die al meteen zei “dat gewicht is een grove indicatie, moet je je niet te druk om maken. En ze zag ook geen vreemde zaken / problemen die kunnen spelen ivm m'n diabetes (veel vruchtwater en groter buikje).
Blijven jouw waarden wel netjes?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:58:08 #276
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188482916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Terugplooien ruk?

Ik wil echt wel graag weer op mn buik slapen. Of sowieso slapen.
Ja daar verheugde ik mij ook zo op! Maar nu heb ik dus van die enorme uiers :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:59:02 #277
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188482929
Stippelrientje jij ook gefeliciteerd! Wat klinkt dat mooi zo'n bevalling.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188482966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh wacht. Dat stuk was ik vergeten.
Naweeën ook ja maar het krimpen van je baarmoeder.... :X
Bij wurm ging dat al hard, nu helemaal. Dat is een aantal dagen doorbijten.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:01:40 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188482998
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Blijven jouw waarden wel netjes?
Ik begin soms ook laks te worden met meten, haha. Maar over algemeen wel. Heel soms een uitschieter (8-9), maar niet mega schokkend.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188483038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:58 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja daar verheugde ik mij ook zo op! Maar nu heb ik dus van die enorme uiers :P
Ok stop maar.

:’(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188483071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh wacht. Dat stuk was ik vergeten.
Naweeën ook ja maar het krimpen van je baarmoeder.... :X
Bij wurm ging dat al hard, nu helemaal. Dat is een aantal dagen doorbijten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:58 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja daar verheugde ik mij ook zo op! Maar nu heb ik dus van die enorme uiers :P
Rol je tenminste niet uit bed :P
Schudden voor gebruik
pi_188483081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik begin soms ook laks te worden met meten, haha. Maar over algemeen wel. Heel soms een uitschieter (8-9), maar niet mega schokkend.
Meten, ach ja.

Ik maak 2 of 3 curves per week, dat is zat om te sturen. Alleen het lijkt momenteel niet bij te stellen. Ik zit nog steeds rond de 9-10 met 40 eenheden bijspuiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:28:38 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188483527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Meten, ach ja.

Ik maak 2 of 3 curves per week, dat is zat om te sturen. Alleen het lijkt momenteel niet bij te stellen. Ik zit nog steeds rond de 9-10 met 40 eenheden bijspuiten.
Oh echt? Ben benieuwd wat mij nog te wachten staat dan! Zo tegen het einde...
Ik spuit nu 8 aanheden met lunch en 10 bij het avondeten. Nuchter is soms wel wat hoger en daar is geen pijl op te trekken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188484261
Bij mij zijn de vage bewegingen gisteravond overgegaan op duidelijke schopjes O+
Gisteren voelde ik de eerste en twijfelde ik nog, maar vandaag was het duidelijk!

En in minder leuk nieuws: we gaan over 3 weken oppassen op mijn neefje, maar die heeft nu waterpokken en mijn moeder weet ineens niet 100% zeker meer of ik ze vroeger gehad heb dus nu mag ik weer bloed gaan prikken -O-
pi_188484659
Stippel, van harte!!
En Minarosa ook!

Beebjes O+
pi_188487258
Dankje wel allemaal O+
Schudden voor gebruik
pi_188487260
Oeh dat is zeker oppassen Bertha!
Schudden voor gebruik
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:07:18 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_188487598
Als hij nú zichtbare waterpokken heeft dan is er over 3 weken toch niets meer aan de hand?
disclaimer
pi_188487644
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 07:07 schreef Stormqueen het volgende:
Als hij nú zichtbare waterpokken heeft dan is er over 3 weken toch niets meer aan de hand?
Dat leek mij in eerste instantie ook, maar de VK wil toch prikken.
pi_188487779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 07:36 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat leek mij in eerste instantie ook, maar de VK wil toch prikken.
Maar voor jezelf is het ook fijn, dan weet je of je het hebt doorgemaakt. Helemaal als je af er toe met kinderen in aanraking komt.
Shine bright like a diamond.
pi_188489238
Bottoms-up ik had al bij een week of 7 positiebroeken aan, ik kreeg mn normale broeken toen al niet meer dicht.

B.ertha heerlijk is dat he, dat geplop in je buik waarvan het echt duidelijk is dat het je kindje is O+ Ik voel mijn baby elke ochtend wel als ik net wakker ben, zelfs al door de buikwand heen tegen mn hand aan schoppen O+ En dat terwijl de placenta ook voor ligt, wel helemaal aan de bovenkant en daar voel ik hem inderdaad ook niet echt. Ik hoop dat dat als stootkussen gaat werken tussen baby en longen op termijn :P
pi_188489498
Heb jij je echo al gehad Chan of hoe weet jij waar de placenta ligt?
Wat geinig dat je hem al tegen je hand voelt!
pi_188489596
We hebben met 15 weken een extra echo laten maken omdat we wilden weten of het een jongetje of meisje is O+ 20-weken-echo hebben we komende woensdag :) Wanneer heb jij die echo?
pi_188489994
Hoi! :W
Heb me een paar weken geleden hier gemeld en was daarna op vakantie enzo. Alles bijgelezen wat sindsdien geplaatst is wel, heel leuk! Gefeliciteerd aan alle verse ouders O+

Hier nu 8+4. Eerder deze week een echo gehad en er was een hartje O+ O+
Het is de eerste dus ik vind het allemaal erg spannend, ik weet zo weinig van alles. Ik ga er maar vanuit dat dat in de komende maanden nog wel komt *O*

edit: o ja en wat gaat de tijd nu traaaaag! Ik wil nog even wachten met het aan iedereen vertellen, dat zal wel zijn waarom het zo lang lijkt te duren haha
pi_188490860
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:56 schreef Chan het volgende:
We hebben met 15 weken een extra echo laten maken omdat we wilden weten of het een jongetje of meisje is O+ 20-weken-echo hebben we komende woensdag :) Wanneer heb jij die echo?
Oh en dan zien ze dat ook? Ik wist wel dat je een pretecho had gedaan ja :Y
Wij zijn nu nog op vakantie, dus de echo is met 21 weken op 26-8.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:41 schreef MilliesFling het volgende:
Hoi! :W
Heb me een paar weken geleden hier gemeld en was daarna op vakantie enzo. Alles bijgelezen wat sindsdien geplaatst is wel, heel leuk! Gefeliciteerd aan alle verse ouders O+

Hier nu 8+4. Eerder deze week een echo gehad en er was een hartje O+ O+
Het is de eerste dus ik vind het allemaal erg spannend, ik weet zo weinig van alles. Ik ga er maar vanuit dat dat in de komende maanden nog wel komt *O*

edit: o ja en wat gaat de tijd nu traaaaag! Ik wil nog even wachten met het aan iedereen vertellen, dat zal wel zijn waarom het zo lang lijkt te duren haha
Wat fijn O+
pi_188491027
Mellow, Minarosa en Stippel: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! O+ O+ O+
pi_188491239
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 13:54 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Oh en dan zien ze dat ook? Ik wist wel dat je een pretecho had gedaan ja :Y
Wij zijn nu nog op vakantie, dus de echo is met 21 weken op 26-8.
[..]

Wat fijn O+
Volgens mij zagen ze het hier bij 13 of 14 weken ook al. Enorme piemels.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188491939
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 13:54 schreef B.ertha het volgende:

Oh en dan zien ze dat ook? Ik wist wel dat je een pretecho had gedaan ja :Y
Wij zijn nu nog op vakantie, dus de echo is met 21 weken op 26-8.

Ze zien echt enorm veel op een echo met 15 weken vond ik. Zóveel informatie gehad al, en heul erg duidelijk een jongetje. Was echt super fijn om zo op ons gemak ook alles uitgelegd te krijgen en te kunnen zien O+

Ik krijg de 20-weken echo al met 18+6 weken, beetje vroeg vond ik maar het zal wel goed zijn.

Millies wat fijn dat je het hartje gezien hebt op de echo O+
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:20:38 #299
148247 taxibabe
pi_188492413
De echo's van nu zijn volgens mijn vriend sowieso superduidelijk. Hij heeft al 2 oudere jongens en toen waren de echo's lang niet zo duidelijk zegt hij.
pi_188493053
Ohhh nieuwe babys in het baby topic. Zin in! Super gefeliciteerd aan jullie alledrie!! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188493112
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:20 schreef taxibabe het volgende:
De echo's van nu zijn volgens mijn vriend sowieso superduidelijk. Hij heeft al 2 oudere jongens en toen waren de echo's lang niet zo duidelijk zegt hij.
Mijn zoon ziet er toch gewoon een koala in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')