waar woon je?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:59 schreef BellaaElisa het volgende:
Wauw KD. Ik ben opzoek naar zo'n wiegje maar je woont echt ver weg![]()
In het zuidenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
waar woon je?
want wij rijden echt veel door NL
Waarom heb je er direct twee nodig? Die dingen zijn eenvoudig over te zettenquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben mezelf nu aan het oriënteren op een Maxi-Cosi en isofix gebeuren.
Manman, wat een smerige organisatie is dat toch. Net Apple.
Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.
Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn.
Bij hebben de pebble pro plus met de 2wayfix. (2x)quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je wil natuurlijk het meest veilige, maar dan past het alleen maar op een plastic fix van 200. En die zou ik dan 2 moeten hebben (2 auto's). Ik vind het nogal allemaal.
Ik ben nu aan het kijken naar de Pebbels Pro trouwens. Iemand van jullie nog aanraders? Ik hoopte dit eigenlijk binnen een uurtje te regelen. Geen idee dat dit zo'n groot ding kon zijn.
Mijn hormonen wilden per se een nieuwe, maar hebben er nu eentje inclusief base op marktplaats gekocht. Vrijwel nieuw voor de helft van het geld. En dan koop ik nog een kekke extra hoes voor eroverheen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat kan tegewoordig bij alle I-size stoeltjes toch? Is die ook draaibaar? Dat lijkt me namelijk wel handig als de baby ouder is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:18 schreef Ticootje het volgende:
Bij die 2wayfix base kun je de pearl er daarna opzetten, ook eerst achterstevoren. Dat gaf voor mij wel de doorslag, ik ben voorstander van zo lang mogelijk achteruit vervoeren.
Nee volgens mij kunnen niet alle groep 1 stoelen andersom.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:30 schreef June. het volgende:
[..]
Dat kan tegewoordig bij alle I-size stoeltjes toch? Is die ook draaibaar? Dat lijkt me namelijk wel handig als de baby ouder is.
Dat is wel een héle lange baby. Weet je zeker dat ze wel juist geïnformeerd waren? Veel mensen denken dat het niet meer past als de beentjes er uit steken, terwijl je pas hoeft over te stappen als het hoofdje uit de bovenkant steekt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:10 schreef June. het volgende:
Ons kindje wordt waarschijnlijk langer dan gemiddeld, en dan is merk Maxicosi best klein. Kindje van vriendin van mij paste er na 6 maanden al niet meer in.
Ja, hij is echt lang. Hij is ook al bijna 13 kg en moet binnenkort 1 jaar wordenquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:33 schreef Savvy het volgende:
[..]
Dat is wel een héle lange baby. Weet je zeker dat ze wel juist geïnformeerd waren? Veel mensen denken dat het niet meer past als de beentjes er uit steken, terwijl je pas hoeft over te stappen als het hoofdje uit de bovenkant steekt.
[ afbeelding ]
Wij hebben 1 fix en die zet je ook redelijk makkelijk over. Autostoel is bij ons de pebble plus geworden en bevalt goed. In het weekend staat de fix in de auto van mijn man en doordeweeks in die van mij momenteel, dat werkt voor nu het handigste.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja die van ons kan met gordel vast. Dat was wel een van de eisen die we hadden voor het stoeltje.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:03 schreef Lemijn het volgende:
Dat was wel een voordeel van de groep 0 stoel: die kon af en toe prima in een andere auto door gewoon de gordels te gebruiken. Zo’n base overzetten kan ook maar dat vind ik wel gedoe hoor.
Lijkt me echt stug hoor, mijn oudste zat er nog in met 82 cm (was toen 15 maanden). En dat paste nog prima. Een baby die met 6 maanden al langer is dan 82 cm lijkt mij een geval dat zeer interessant is voor de wetenschap.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 08:35 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, hij is echt lang. Hij is ook al bijna 13 kg en moet binnenkort 1 jaar worden
Ja ik weet het ook niet precies, zoveel verstand heb ik er (nog) niet vanquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:11 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Lijkt me echt stug hoor, mijn oudste zat er nog in met 82 cm (was toen 15 maanden). En dat paste nog prima. Een baby die met 6 maanden al langer is dan 82 cm lijkt mij een geval dat zeer interessant is voor de wetenschap.
Ja die wilde ik ook, maar vonden we ook te duur. We gaan nu voor de eerdere versie, Cloud Q, maar dan tweedehands met base. Scheelt toch 400 (!) euro.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:11 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben via marktplaats twee family fix bases gekocht (¤50 per stuk) en hebben een Maxi-Cosi cabriofix. Geen zin in gordel geklungel. Ik wilde de Cybex Z serie, maar vond dik ¤900 nogal veel (hoe ik de samenstelling wilde hebben). Daarna kijken we wel verder.
Vandaag 27 weken en vannacht enorme kramp in m'n linkerbeen gehad. Man man. Vreselijk haha.
Het is geen plastic ding, alleen de behuizing is plasticquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 07:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
ik kan je met mijn 1jarige waarbij de lengte boven de curve uit schiet melden dat hij tot na zijn eerste verjaardag in de maxi cosi pebbles heeft gezeten en dat paste nog prima.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:20 schreef June. het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook niet precies, zoveel verstand heb ik er (nog) niet vanEnige dat ik weet was dat hij er gewoon niet meer goed cq lekker in zat.
En ik wist niet dat er ook een autostoel topic was! Lekker handig, nu we er net eentje hebben gekocht![]()
Dat probleem hadden wij ook. Achteruit vervoeren was een van onze eisen en draaien een pre (ik krijg de gordel ander slecht aangetrokken, verkeerde stand van de pols die ik dan uit de kom trek)quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:05 schreef Tink89 het volgende:
Kanttekening: onze auto heeft geen toptether punt, waardoor heel veel groep 1 stoelen die achterwaarts kunnen, afvallen.
Ik ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 09:07 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht trouwens dat ik in het autostoeltjestopic zat te posten - tip om daar even te kijken.
Ja he! Hier voor de zoon meerdere dekentjes gehaaktquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben handigen ik verheug me er echt op om dat te gaan doen straks
Kraamzorg moet je apart regelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:40 schreef _aurum_ het volgende:
Dat autostoelen verhaal is voor mij nog Arabischtzt maar eens induiken
En volgens mij realiseer ik me net dat het feit dat ik een verloskundige geregeld heb, niet betekent dat via hen ook de kraamzorg geregeld is ( dat is als ik Google apart) klopt dat of heb ik't verkeerd begrepen?
Wat anders moet ik ook nog opzoek naar iemand vd kraamzorg
Hier wel zsm aanmelden, is erg druk, hangt van je woonplaats af denk ik? Net als kinderopvang, die wisten het eerste van nr. 1, 2 en 3. Zo romantisch.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt nog tijd zat. Volgens mij vinden ze het fijn als je je ergens rond de 5 maanden zwanger eens aanmeld.
Dat kan ik dan weer wel idd. Ik draai mn hand er niet voor om om zelf even een tapijt te leggen, nieuwe kasten in elkaar zetten, schilderen, lampen verhangen, nieuwe ledverlichting solderen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:44 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Hier wel zsm, is erg druk, hangt van je woonplaats af denk ik?
Ik ben altijd jaloers op creatieve knutselaars/naaisters. Ben wel beetje handig in huis, maar niet met stof. Lijkt me heerlijk om een creatieve hobby te hebben en dan ook echt mooie dingen te kunnen makenIk houd het wel bij muren verven en andere klusdingetjes.
Bij ons zeiden ze dat het voor week 16 wel aangevraagd moet zijn. Maar goed, je hoort ook wel eens over onverwachte gevallen (vrouwen die er met 6 maanden pas achter komen dat ze zwanger zijn) en die krijgen ook een plekquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt nog tijd zat. Volgens mij vinden ze het fijn als je je ergens rond de 5 maanden zwanger eens aanmeld.
Af en aan tussen 8:30 En 12:00.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben handigen ik verheug me er echt op om dat te gaan doen straks
Stippelrientje, uiteindelijk nog een beetje geslapen?
Ik vind het heerlijk als mijn meneer nachtdienst heeftquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:32 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog een kind in mn bed zou liggen. Voor Joen is er soms amper ruimte. Mn draaicirkel is wat groter geworden. Ik heb gewoon 180 voor mezelf nodig.
Die van mij staat vaak vroeg op, duw ik zn kussen op de grond en it’s all mine!quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 21:03 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk als mijn meneer nachtdienst heeft![]()
Overdwars
Dat vind ik zoiets geks, je kunt kraamzorg toch eigenlijk voor geen meter plannen? Wat nou als jij een maand te vroeg bevalt en een ander twee weken te laat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb mij met 8 weken al aangemeld, maar dat komt omdat het geen bedrijf is met meerdere in dienst.
Natuurlijke zzp kraamverzorgster in de buurt en die zit rap geboekt.
Dus dat hangt ook een beetje af van wat je wil of zoekt.
Ze houdt daar echt rekening mee (door niet te veel aan te nemen) en heeft met een groepje soortgelijke een soort achterwacht om het te ondervangen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 23:31 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat vind ik zoiets geks, je kunt kraamzorg toch eigenlijk voor geen meter plannen? Wat nou als jij een maand te vroeg bevalt en een ander twee weken te laat?
Waarom zou je geen kraamzorg willen? Ze controleren jou en je kindje toch ook?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 22:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik was heel laat met aanmelden, ik was eigenlijk van plan geen kraamzorg te nemen.
Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 08:39 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Waarom zou je geen kraamzorg willen? Ze controleren jou en je kindje toch ook?
Schoonmaak etc kan je wel anders regelen
Ik vind het nog steeds heel wat! Ben je er zelf wel al aan gewend, aan het idee?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.
Wegen en temperatuur opnemen kan ik zelf ook wel. De vorige kraamzorg klaagde toen al dat ze heel weinig kon doen, toen hebben we samen keukenkastjes staan uitsoppen.
Nee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel wat! Ben je er zelf wel al aan gewend, aan het idee?
Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het elke keer weer raar dat er echt 2 zijn op de echo.
Ik weet heel goed welke van de 2 schopt in mn buik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?
Dat zijn serieuze cijfers!quote:
Ik heb werkelijkwaar geen ideequote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:36 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Dat zijn serieuze cijfers!Heb je een voorgevoel qua bevaldatum?
Ik ben 24 weken vandaag, een hele fijne mijlpaal vind ik dat
+1 Op allesquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Zo, wurm en mijn meneer de hort op gestuurd. Even lekker rust![]()
Want pfff de razende storm zit ook in die kleine drukte makers.
Ik ben wel toe aan van dat benauwde en drukkende gevoel af te zijn. Laat het maar onweren en regenen
Ooh ja, dan kan ik me voorstellen dat je wel weet wat je teamwachten staat. Dan zou ik t hooguit overwegen omdat je 2 kindjes krijgtquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat het kind nummer 4 en 5 zijn. Ze moeten toch eerst in het ziekenhuis blijven en idd qua schoonmaken heb ik gewoon mn hulp in huis 2x per week.
Wegen en temperatuur opnemen kan ik zelf ook wel. De vorige kraamzorg klaagde toen al dat ze heel weinig kon doen, toen hebben we samen keukenkastjes staan uitsoppen.
Dat zei de verloskundige dus ook. Als het er 1 was prima, maar 2 is toch wel andere koek.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 18:41 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ooh ja, dan kan ik me voorstellen dat je wel weet wat je teamwachten staat. Dan zou ik t hooguit overwegen omdat je 2 kindjes krijgt
Lekker! Was zemen nog gelukt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:39 schreef Minarosa het volgende:
[..]
+1 Op allesMan en kinderen de deur uit, lekker uitwaaien, nu de tuindeuren open en geluid van de wind. Ik ga zo wel de ramen van de benedenverdieping zemen, puntje op mijn huishoudactielijst. Dat doorstrepen van al dit soort basic dingen geeft echt een lekker gevoel
Fijn gevoel héquote:Op zondag 11 augustus 2019 08:36 schreef B.ertha het volgende:
Wurm
Mijn borsten zijn wel iets gegroeid maar nog niet eens een cupmaat. Ik wilde ook wel eens grote borsten
Ik weet nu heel zeker dat ik de kleine voelniet vaak en ook niet heel regelmatig, maar ik voel 'm
Jeetje, welke maat heb je normaal gesproken dan?quote:Op zondag 11 augustus 2019 08:55 schreef taxibabe het volgende:
Mijn groei is van 75b naar 85d nu. In alles sowieso een maat groter nu, eindelijk ook een kont, haha!
Ik hoop dat er na de bevalling wel wat blijft plakken aan kilo's. Gewoon maatje 36-38 bij 1.78m zou wel fijn zijn.
Maat 34..quote:Op zondag 11 augustus 2019 09:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Jeetje, welke maat heb je normaal gesproken dan?
Ja, of ik heb een eetstoornis (is mij al eens verweten door een internist en wou verder geen onderzoek doen, het ontkennen was ook een symptoom..quote:Op zondag 11 augustus 2019 10:35 schreef B.ertha het volgende:
Dat geloof ik! Ik ben maar ietsje langer dan jij en ben 2-3 maten groter en zelfs mij noemen ze altijd mager (ben ik het zelf niet mee eens trouwens). Dan krijg je zeker vaak opmerkingen over eetstoornissen en meer moeten eten? Lijkt me doodvermoeiend
Voel je je wel fit met zo'n tekort, lage bloeddruk ed?
Ik vind het nu mijn jongens 9 maanden zijn nog steeds een heel gek besef hoor!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook raar. Zou dit zoiets zijn dat pas echt reëel wordt als je ze alle twee voelt en ziet, in je armen?
Zo herkenbaar dit, ik krijg ze nu elke 4 weken en red het daar net op maar de hele waslijst vage klachten is als sneeuw voor de zon verdwenen. Met tekort kon ik maar 4 uur achter elkaar wakker blijven, was vreselijk. Mijn huisarts vindt nog steeds dat de injecties niet helpen en wilde me zelfs opnieuw testen toen ik zei dat ik zwanger was om ze daarna niet meer te geven. Dat heb ik dus mooi geweigerd.quote:Op zondag 11 augustus 2019 10:50 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, of ik heb een eetstoornis (is mij al eens verweten door een internist en wou verder geen onderzoek doen, het ontkennen was ook een symptoom..) of mensen zijn jaloers dat ik alles kan eten.
Toen ik nog niet wist dat ik een tekort had kon ik maar 20 uur werken en verder helemaal niks, na het werk direct slapen en zo. Pijn in alle ledematen (reuma-achtige klachten), vaak koorts/verhoging, emotioneel/psychische klachten. Nu krijg ik injecties, kan fulltime werken met hobbies (zonder zwangerschap dan), veel minder pijn. Ik weet dat wanneer ik het druk krijg op het werk ik eerder een injectie moet halen, anders raak ik echt gestresst en word emotioneel.
Lage bloeddruk is wel heel vervelend, laagste in de zwangerschap was 100/50. Laatste controle was gelukkig normaal (voor mij zelfs aan de hoge kant), 120/65. Maar de vermoeidheid is wel killing. Ik kan nu ook op de bank gaan liggen en met 10 minuten slaap ik.
Bovendien kun je je vitamine B12 helemaal niet testen als je het nog recent genomen hebt. Je moet een jaar wachten voordat je het pas weer kan meten, je lichaam kan het namelijk erg lang opslaan.quote:Op zondag 11 augustus 2019 12:26 schreef Chan het volgende:
[..]
Zo herkenbaar dit, ik krijg ze nu elke 4 weken en red het daar net op maar de hele waslijst vage klachten is als sneeuw voor de zon verdwenen. Met tekort kon ik maar 4 uur achter elkaar wakker blijven, was vreselijk. Mijn huisarts vindt nog steeds dat de injecties niet helpen en wilde me zelfs opnieuw testen toen ik zei dat ik zwanger was om ze daarna niet meer te geven. Dat heb ik dus mooi geweigerd.
Ik weet t, maar mijn huisarts is nogal anti. Ik ben allang blij dat ik hem er toch van heb kunnen overtuigen het me voor te schrijvenquote:Op zondag 11 augustus 2019 14:55 schreef June. het volgende:
[..]
Bovendien kun je je vitamine B12 helemaal niet testen als je het nog recent genomen hebt.
Nou, zeker!quote:Op maandag 12 augustus 2019 10:01 schreef Whoopje het volgende:
34 weken alweerHet gaat ineens wel erg hard nu!
Wow dat is al ver!quote:Op maandag 12 augustus 2019 10:01 schreef Whoopje het volgende:
34 weken alweerHet gaat ineens wel erg hard nu!
Oh ja leuk!!! Ik wil ook graag een schommelstoel, maar de babykamer is daar te klein voor..quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:18 schreef Whoopje het volgende:
Vandaag ook maar een schommelstoel besteld, gewoon een eenvoudige witte die ik dan zelf comfortabel maak met een leuke deken en kussentjes 😊 Dat was eigenlijk het laatste nog op mijn verlanglijstje wat ik echt graag wou hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |