Ik vergeet FL iedere keerquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die staat een racewin voor op hem
EDIT: Kan wél. Mits ook FL en Max buiten de punten
Wehrlein was ook nog een optiequote:Op zondag 4 augustus 2019 21:37 schreef Adames het volgende:
Alleen Ocon was een optie, maar Mercedes wilde hem niet laten gaan.
Verder was er niemand beschikbaar.
Sowieso was Gasly echt geen slechte keus
Hartley ookquote:
denk zeker beter om die punten op te halenquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:44 schreef Adames het volgende:
[..]
niet bepaald indrukwekkender dan gasly dus
dat weten we nu, zelfs Maldonado was een optie geweestquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk zeker beter om die punten op te halen
Vandoorne was echt supergoed in de opstapklassen. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij het inerns kwijt isquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:44 schreef Adames het volgende:
[..]
niet bepaald indrukwekkender dan gasly dus
kan, hij doet het nu ook aardig in de FormuleEquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandoorne was echt supergoed in de opstapklassen. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij het inerns kwijt is
die mclaren was vorige jaar kromquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat weten we nu, zelfs Maldonado was een optie geweest
Tja, aan de andere kant heeft ie wel gewoon gelijk natuurlijk.quote:
SAI (of iig pa SAI) had zich onmogelijk gemaakt...quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:48 schreef opreis het volgende:
Achteraf hadden ze beter Sainz nog wat langer kunnen houden. Maar ik denk niet dat men verwacht had dat Gasly zo slecht zou zijn
Wat zei hij dan?!quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant heeft ie wel gewoon gelijk natuurlijk.
als je goed genoeg bent, wordt je dat ook weer vergevenquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SAI (of iig pa SAI) had zich onmogelijk gemaakt...
Zie plaatje hierbovenquote:
Ik heb nog steeds het idee dat Alonso geholpen heeft door weg te gaan anders was hij de lul geweestquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:50 schreef Adames het volgende:
[..]
als je goed genoeg bent, wordt je dat ook weer vergeven
Dat is hij (nog) niet. Al doet hij het dit seizoen best aardigquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:50 schreef Adames het volgende:
[..]
als je goed genoeg bent, wordt je dat ook weer vergeven
Nou poeh poeh, in zn eerste jaar verliezen van grootheid Jolyon Palmer en in zijn tweede jaar winnen van echte F1 toppers als sirotkin en haryanto. Knap hoor dat je dan veel races wintquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandoorne was echt supergoed in de opstapklassen. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij het inerns kwijt is
Stel je ff aan..quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou poeh poeh, in zn eerste jaar verliezen van grootheid Jolyon Palmer en in zijn tweede jaar winnen van echte F1 toppers als sirotkin en haryanto. Knap hoor dat je dan veel races wint
Alsof RB zich ook maar 1 fuck druk maakt om pa Sainz.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SAI (of iig pa SAI) had zich onmogelijk gemaakt...
Denk het ook ja. RB school is sowieso niet meer de beste om in te zitten nu, bij een Mercedes of Ferrari heb je nu wat meer teams door hun motorbinding.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds het idee dat Alonso geholpen heeft door weg te gaan anders was hij de lul geweest
Dan niet joh. Meneer Know it Allquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Alsof RB zich ook maar 1 fuck druk maakt om pa Sainz.
quote:
quote:
stel je niet zo aanquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan niet joh. Meneer Know it All
Hij was ook al relatief oud, niet alleen ten opzichte van Verstappen maar ook ten opzichte van de andere talenten. Sainz, Ocon, Gasly, Wehrlein zijn allemaal van 94+quote:
Heeft Ocon en Wehrlein en Russell ver gebracht idd 😂😂😂quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Denk het ook ja. RB school is sowieso niet meer de beste om in te zitten nu, bij een Mercedes of Ferrari heb je nu wat meer teams door hun motorbinding.
quote:Wolff laat weten dat de strijd om het tweede stoeltje bij Mercedes tussen Valtteri Bottas en reservecoureur Esteban Ocon gaat. Lewis Hamilton heeft een doorlopend contract bij het Duitse team. De teambaas vindt dat Russell eerst nog moet leren bij Williams, waar hij een doorlopende verbintenis heeft. "Ik denk niet dat je de mogelijkheid hebt om te leren in een Mercedes", aldus Wolff tegen onder meer Motorsport.com. "J
Juist niet wat betreft mercedes. Kijk naar wehrlein en ocon. En red bull heeft nu nauwelijks toppers dus als je nu een beetje er bovenuit steekt zit je zo in een TR. Gasly blijft als het zo door gaat niet lang meer en dan is er weer een stoeltje vrij. Bij mercedes komen ze nu al plek te kortquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Denk het ook ja. RB school is sowieso niet meer de beste om in te zitten nu, bij een Mercedes of Ferrari heb je nu wat meer teams door hun motorbinding.
die Russell wordt nog wel watquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft Ocon en Wehrlein en Russell ver gebracht idd 😂😂😂
Ocon rijdt mogelijk voor Mercedes komend jaar, Russell komt pas net kijken en mag zich laten zien in een Williams.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft Ocon en Wehrlein en Russell ver gebracht idd 😂😂😂
Dat doet ie al een half seizoen elke GPquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Ocon rijdt mogelijk voor Mercedes komend jaar, Russell komt pas net kijken en mag zich laten zien in een Williams.
Het is misschien wat oppurtuun, maar ik vond het vooral opvallend dat opeens de poule bij RB zo is opgedroogd.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Juist niet wat betreft mercedes. Kijk naar wehrlein en ocon. En red bull heeft nu nauwelijks toppers dus als je nu een beetje er bovenuit steekt zit je zo in een TR. Gasly blijft als het zo door gaat niet lang meer en dan is er weer een stoeltje vrij. Bij mercedes komen ze nu al plek te kort
Klopt, relatief oud (maar niet als je denkt aan de coureurs die voor Max de F1 instroomden). Maar hij was echt goed. Blijf ik bij.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij was ook al relatief oud, niet alleen ten opzichte van Verstappen maar ook ten opzichte van de andere talenten. Sainz, Ocon, Gasly, Wehrlein zijn allemaal van 94+
Ik vond de term talent bij hem dan ook niet helemaal passen. Je kan dan alsnog als laatbloeier opeens presteren, maar dat deed hij daarna ook niet echt.
Frijns ook, maar die zijn F1 carrière is vakkundig om zeep geholpen door fakenews van een sportjournalistquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker. Won het ook van Norris & co in de GP2/F2quote:
Ocon is een nogal arrogante notoire brokkenmaker. Zou niet eens een optie moeten zijn..quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Ocon rijdt mogelijk voor Mercedes komend jaar, Russell komt pas net kijken en mag zich laten zien in een Williams.
Tikkie erger dan Leclercquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ocon is een nogal arrogante notoire brokkenmaker. Zou niet eens een optie moeten zijn..
Naar was dat jaquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Frijns ook, maar die zijn F1 carrière is vakkundig om zeep geholpen door fakenews van een sportjournalist
Yups.quote:
Eensquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
die hebben ze ook een jaar te vroeg gebracht, bij Ferrari dan
Palmer was in de jeugd erg goedquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou poeh poeh, in zn eerste jaar verliezen van grootheid Jolyon Palmer en in zijn tweede jaar winnen van echte F1 toppers als sirotkin en haryanto. Knap hoor dat je dan veel races wint
Sommige journalistenquote:Q: (Vladimir Rogovets – Sb Belarus) Thank you very much guys for a very good job, for very nice race. I am really happy to be here. My question to Max. How do you feel close with nine championship titles.
MV: I don’t know what to say! I have none! I don’t know what to comment on this! I still have a few years, hopefully in F1, so hopefully one day I can add one. Yeah. That’s it, I think.
quote:Q: (Dániel Májer – GP Hirek.hu) Now the summer break has started, the first part of the season is over so could you please rate your own performance from one to ten, one is the worst, ten is the best and explain briefly why you give yourself that mark?
SV: Five, not happy with the first half. I think I struggled here and there to really get on top of the car. I think we’ve been trying a lot of things so fair enough. Obviously we wanted to squeeze out more so you’re always looking for more but I feel I can do a better job in the second half. And five is my number, so take five.
LH: So that’s the first half of the season, yeah? I’d say like 8.9, 8.8.
SV: Go ten, man. Go for it, who cares?
LH: If it wasn’t for the last one, the last race, it would be a little bit higher. I think the good thing is always to score yourself a little bit lower so you’ve more to work on. For sure, it’s been the best start of the season that I think we’ve ever had as a team and I think it’s one of the best seasons that I’ve had personally to start off, but there are areas that we can continue to work on. That’s the great thing about this sport, you know, no matter how many years and days you race there are always areas you can improve on. So let’s see if we can try and up that into the nines or try to get to the tens in the second half of the season.
MV: I don’t rate myself in numbers.
SV: What do you do instead? Letters? Or…
MV: No, I hate putting a number on it because it reminds me of school as well, which is not that long ago. I’m always quite critical and I think it always can be better. I’ll never be satisfied. I think it’s been very positive and I’ve had good results but there are always things to work on.
SV: … a number man!
MV: No I don’t.
SV: We did it.
MV: Yeah, I know but… I don’t know, I think it’s… First of all, I cannot rate myself like that.
LH: Why not, you’ve done a good job man?
MV: I know, but… I don’t know. I find it a bit weird to say an eight or…
Dan ook de vraag er direct naquote:
quote:Q: Lewis, how would you rate Max if you gave him a number?
LH: I don’t remember all the races that you’ve done other than the last three or four. You could say he’s in the high nines over the last few races but I can’t remember how it went before.
MV: I’ve had a lot of fourths, P3 and then three times fourth. P5, P3… too many P3, P4.
LH: It’s easier to rate yourself because you often remember how many mistakes you’ve made, when you’ve done good, when you’ve kind of been under par and he’ll know whether he’s been on par or below par. I think today he drove exceptionally as he has particularly in the past three or four races so if that continues he’s going to continue to operate in the high nines towards tens.
MV: Nobody’s perfect. No, it’s never perfect…
LH: It’s like an impossible number to get.
MV: 9.9?
LH: It’s a hard one to get to.
Ocon is toch echt een heel gekke optie?quote:
Ja echt hequote:
Gasly bashquote:Q: Sebastian, final thoughts on Fernando? Would you like to see him back?
SV: I don’t mind. I don’t know why… I don’t think he never really liked me. I don’t think we really had a… I don’t mind him. I respect him for what he achieved and for what he can do on track. I don’t know. I guess he’s bored if he has time to write these things. So bring him back, I don’t mind.
MV: Maybe as a social media manager. To me, he’s always been very nice and good. I like that he is also now looking into other opportunities for racing. He just loves racing and he wants to win, he wants to be competitive. It’s good to see.
LH: The sport needs the best drivers in the best seats and there is still at least a seat available that’s good enough for winning and he’s good enough for winning so it wouldn’t be such a bad…
MV: Maybe he could speak to Toto.
LH: Valtteri’s great; Valtteri’s been winning. You’re the one with the extra seat, I would say.
MV: I didn’t say that.
SV: I’m not sure…
Neu dat was een oprechte vraag. Dat kon je wel zien in de persconferentie.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:52 schreef Adames het volgende:
Gisteren ook al HAM
https://www.f1maximaal.nl(...)-die-andere-red-bull
Skyquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:22 schreef Breekfast het volgende:
Kunnen we die press conference na de race ergens terugkijken?
Die voor de geschreven pers komt alleen uit in transscriptquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:22 schreef Breekfast het volgende:
Meestal komt ie wel ergens op Youtube te staan maar kan hem ook nog nergens vindenquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:22 schreef Breekfast het volgende:
Yups. Dat wordt drama..quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zou het trouwens onlogisch vinden om Bottas te vervangen door Ocon. Bottas is de ideale tweede coureur, haalt meestal nette punten binnen voor Mercedes.
Ocon is denk ik wat te agressief, laat zich niet makkelijk aan de kant zetten. Daar gaan aanvaringen van komen
Nee.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:31 schreef mikieu het volgende:
Anders moet RBR bottas halen, of Vettel.
Had in de laatste 3 of 4 races de meeste punten van iedereen binnengeharkt. Weet niet hoe dat incl. vandaag zit.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:33 schreef Tinos85 het volgende:
Verstappen heeft nu al meer punten dan in het hele 2017 seizoen![]()
En heeft over de laatste vier races meer punten gehaald dan Gasly in de hele eerste seizoenshelft.
Ze werden gister na de quali ook gewoon belachelijk gemaakt door die coureursquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:12 schreef zoem het volgende:
Post race press conference
[..]
Sommige journalisten
Ja Hammelinnetje, dat weten we...quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:36 schreef potjecreme het volgende:
Hamilton heeft tot nu toe de meeste punten bij elkaar gereden.
HAM is een goede jongen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
We hadden 'm net al hier, maar dat is toch netjes van HAM https://www.gpblog.com/nl(...)r-te-beoordelen.html
Mind = blownquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:36 schreef potjecreme het volgende:
Hamilton heeft tot nu toe de meeste punten bij elkaar gereden.
https://www.ziggosport.nl(...)p-van-hongarije.htmlquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:22 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:38 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Mind = blown
Straks vertel je me nog dat Hulkenberg Nederlands praat
Dankjequote:Op zondag 4 augustus 2019 22:40 schreef x3rius het volgende:
[..]
https://www.ziggosport.nl(...)p-van-hongarije.html
ik denk dat Wolff, het meeste probeert uit Bottas te persen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zou het trouwens onlogisch vinden om Bottas te vervangen door Ocon. Bottas is de ideale tweede coureur, haalt meestal nette punten binnen voor Mercedes.
Ocon is denk ik wat te agressief, laat zich niet makkelijk aan de kant zetten. Daar gaan aanvaringen van komen
Dat doet hij dan niet echt handigquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat Wolff, het meeste probeert uit Bottas te persen.
For surequote:Op zondag 4 augustus 2019 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ocon zou van de Benz een botsauto maken
Mercedes Botzquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Dat denk ik dus ook. Bottas is wel degelijk nuttig voor Hamilton. De laatste twee races van Bottas waren wel slecht maar dat kan ook komen door opgelegde spanning omdat zijn stoeltje onzeker is.quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
En OCO zou dat beter doen? 😂quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:51 schreef Lola69 het volgende:
Vooralsnog doet Bottas het prima voor de rol die hij heeft bij Mercedes. Betrouwbaar de punten grijpen die Lewis over laat en niet teveel de strijd aan gaan met Hamilton.
Èchter, ik kan me ook voorstellen dat Wolff er niet heel blij mee is dat Verstappen in België zijn coureur voorbij zal gaan in het klassement. Want hoewel Mercedes een solide score in het WDC heeft. Een 1-2tje aan het eind van het jaar had toch wel een prachtig resultaat voor het team geweest en die gaan ze nu verliezen. Maar hij blijkbaar natuurlijk wel een bekende factor, waar Ocon nog een wild card zal zijn wanneer ze hem in zo'n snelle auto drukken.
Ik verwacht dat Bottas in 2020 ook nog zijn stoeltje heeft. En dan vanaf 2021 Russel op zijn plek![]()
Des te mooier voor de sportquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
TRANSFORMERS *muziek aan*quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gasly kan echt niet meer hoor. Dit begint genante vormen aan te nemen.
Verder alweer een goed resultaat voor McLaren. En Renault... tja.. dat is een tranendal.
@maniac28 zei omdat het Mercedes is mogen ze alles.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet meer alle topics gevolgd, maar hoe zat dat nou met die dummy's in de pit; dat mocht toch niet meer? Ik was tijdens de race niet de enige die in die veronderstelling was. Is daar nog iets over gezegd verder waarom dat kennelijk dan dus wel mag in tegenstelling tot wat wij dachten??
Klopt. En toch komen ze ermee weg..quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:08 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet meer alle topics gevolgd, maar hoe zat dat nou met die dummy's in de pit; dat mocht toch niet meer? Ik was tijdens de race niet de enige die in die veronderstelling was. Is daar nog iets over gezegd verder waarom dat kennelijk dan dus wel mag in tegenstelling tot wat wij dachten??
Het mag dus niet? Kan iemand dat terugvinden in de regels?quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. En toch komen ze ermee weg..
Ik ga het niet opzoeken. Moet gaan tukken (2 uur geleden al).quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Het mag dus niet? Kan iemand dat terugvinden in de regels?
Slaap lekker; ik ookquote:Op zondag 4 augustus 2019 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ga het niet opzoeken. Moet gaan tukken (2 uur geleden al).
Agreed.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel mooi om te zien hoe Verstappen gegroeid is (figuurlijk) als coureur. Niet mopperen vandaag dat ie vanaf pole verliest, maar maximaliseren en inzien dat tweede met de snelste ronde vandaag het beste was dat er te halen viel.
Op SKY gaven ze aan dat je de intentie moet hebben om te gaan pitten. Die was er natuurlijk wel.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Het mag dus niet? Kan iemand dat terugvinden in de regels?
4 keer op rij. Tuurlijk.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:20 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Op SKY gaven ze dat je de intentie moet hebben om te gaan pitten. Die was er natuurlijk wel.
Nee, hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:20 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Op SKY gaven ze dat je de intentie moet hebben om te gaan pitten. Die was er natuurlijk wel.
Ik ben ook voor akkoord dat jij eindelijk eens gaat slapen.quote:
Het is verboden.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor akkoord dat jij eindelijk eens gaat slapen.
Die dummies van Mercedes mogen er zijn. Ik vind dat iedereen die mag kunnen doen zolang het andere pitstops, waarbij auto's echt de pitlane in rijden, niet belemmert of gevaar oplevert.
Het hoort gewoon bij het spel, even veel als al die valse teamradio's.
Leuk dat jij dat vind, maar het mag niet.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor akkoord dat jij eindelijk eens gaat slapen.
Die dummies van Mercedes mogen er zijn. Ik vind dat iedereen die mag kunnen doen zolang het andere pitstops, waarbij auto's echt de pitlane in rijden, niet belemmert of gevaar oplevert.
Het hoort gewoon bij het spel, even veel als al die valse teamradio's.
Jij ging slapenquote:
Hij kijkt er wel erg nuchter naar allemaal. Aan de ene kant saai, maar wel volwassen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel mooi om te zien hoe Verstappen gegroeid is (figuurlijk) als coureur. Niet mopperen vandaag dat ie vanaf pole verliest, maar maximaliseren en inzien dat tweede met de snelste ronde vandaag het beste was dat er te halen viel.
Goed verhaal. Not..quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:24 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Hij zat in de pit-window. Banden werden duidelijk minder.
Dat is dus de vraag.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:29 schreef Gruj0 het volgende:
Als het verboden is, waarom heeft de FIA dan geen actie ondernomen maar dit meerdere malen vandaag gedoogd?
Saai ja, maar uiteindelijk wel de attitude waarmee je kampioenschappen wint.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij kijkt er wel erg nuchter naar allemaal. Aan de ene kant saai, maar wel volwassen.
Op mentaal gebied is hij daar inmiddels sterk ook genoeg voor idd.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Saai ja, maar uiteindelijk wel de attitude waarmee je kampioenschappen wint.
Ik zie Verstappen dit jaar gewoon tweede worden in het WK achter Hamilton. Komen nog wel een paar banen waar de Red Bull het lastig(er) zal hebben, maar in de races rijdt Verstappen over het algemeen ijzersterk dit jaar.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op mentaal gebied is hij daar inmiddels sterk ook genoeg voor idd.
Lijkt me ook. Het gat is nog maar 7 punten en de RB15 gaat als een speer.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen dit jaar gewoon tweede worden in het WK achter Hamilton.
Die kans acht ik ook groot. Gaat ook nog wel een pole pakken.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen dit jaar gewoon tweede worden in het WK achter Hamilton. Komen nog wel een paar banen waar de Red Bull het lastig(er) zal hebben, maar in de races rijdt Verstappen over het algemeen ijzersterk dit jaar.
Wel ontzettend jammer dat het niet huilen werd voor Hamilton na de lichte botsing tussen Hamilton en Bottas vlak na de start. Dat had de stand en de spanning heel goed gedaan.quote:Op zondag 4 augustus 2019 23:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Het gat is nog maar 7 punten en de RB15 gaat als een speer.
Deze uitspraak is nog dommer dan het domste wat Olav deze race gezegd heeftquote:Op maandag 5 augustus 2019 00:14 schreef MakkieR het volgende:
Die uitspraak van Mol tijdens de start vond ik ook wel opmerkelijk "zorg ervoor dat je de auto voor de Mercedes houdt want hier in Hongarije is inhalen bijna onmogelijk" Ik ga nooit meer Olav op zijn woord geloven. Hamilton zat verdomme wel tig keer naast de auto van Max en echt veel moeite had hij niet toen zijn pace met nieuwe banden veel beter was. Zo blijkt dus met een goede bandenstrategie en bandenmanagement je op elk circuit makkelijk kunt inhalen, helemaal als je Hamilton heet.
Verschil met Monaco hier was natuurlijk dat Max een gaat van 50 sec met Ferrari had geslagen. Waardoor de pitstop zonder risico mogelijk was. Hamilton hield het hele veld compact. Red Bull moet aan kop rijden nog leren. Ze hadden Gasly stil moeten zetten voor een safety car...quote:Op maandag 5 augustus 2019 00:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze uitspraak is nog dommer dan het domste wat Olav deze race gezegd heeft
Hamilton is er ondanks een geweldig paceverschil er pas voorbij gekomen toen Verstappen praktisch op de velgen reed, dat zegt meer dan genoeg.
Ik vond het vooral irritant dat ze midden in de race overschakelde naar plooy de zogenaamde pitreporter. Ging hij vertellen dat het duel dat we net gezien hadden tussen ham en max echt geweldig was oid. Helemaal niks te maken met iets wat in de pit speelt, maar hij zal wel ff wat aandacht nodig gehad hebbenquote:Op maandag 5 augustus 2019 00:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze uitspraak is nog dommer dan het domste wat Olav deze race gezegd heeft
Hamilton is er ondanks een geweldig paceverschil er pas voorbij gekomen toen Verstappen praktisch op de velgen reed, dat zegt meer dan genoeg.
En ook wel wat circuits waar RBR voordeel heeft. Die 7 punten zijn echt niet onoverkomelijk. Zeker als Max z'n 20 races zonder uitval doorzet en Valteri fouten blijft maken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:04 schreef ShaoliN het volgende:
Vergeet niet dat we nu Monza en Spa krijgen he? Met een beetje pech weer 2 4e of 5e plekken. Dan is dat gat weer groter dan 7 punten.
Hij bedoelde natuurlijk, hoe Max zich voelde zittend naast 9 wereldtitels (Ham en Seb).quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:12 schreef zoem het volgende:
Post race press conference
[..]
Sommige journalisten
De auto van Hamilton was dan ook veel sneller.quote:Op maandag 5 augustus 2019 00:14 schreef MakkieR het volgende:
Die uitspraak van Mol tijdens de start vond ik ook wel opmerkelijk "zorg ervoor dat je de auto voor de Mercedes houdt want hier in Hongarije is inhalen bijna onmogelijk" Ik ga nooit meer Olav op zijn woord geloven. Hamilton zat verdomme wel tig keer naast de auto van Max en echt veel moeite had hij niet toen zijn pace met nieuwe banden veel beter was. Zo blijkt dus met een goede bandenstrategie en bandenmanagement je op elk circuit makkelijk kunt inhalen, helemaal als je Hamilton heet.
Als Merc met bandenwarmers naar buiten loopt doen ze die stop nooit lijkt wel..quote:
4e en 5e plekken tellen beter mee als de uitvallers van vorig jaar.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:04 schreef ShaoliN het volgende:
Vergeet niet dat we nu Monza en Spa krijgen he? Met een beetje pech weer 2 4e of 5e plekken. Dan is dat gat weer groter dan 7 punten.
90% dacht dat hij wel even WK zou wordenquote:Op maandag 5 augustus 2019 08:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
4e en 5e plekken tellen beter mee als de uitvallers van vorig jaar.
Dit is het 1e jaar met de Honda en Max staat 3e in het WK. Wie had dat nou écht verwacht?
Hier kon Bottas weinig aan doen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En ook wel wat circuits waar RBR voordeel heeft. Die 7 punten zijn echt niet onoverkomelijk. Zeker als Max z'n 20 races zonder uitval doorzet en Valteri fouten blijft maken.
Waarschijnlijk, maar Max begreep hem in ieder geval niet helemaal. Het Engels is gewoon belachelijk slecht bij veel journalisten die deelnemen aan de persconferentie. Moet je maar eens een willekeurige terugkijken/luisteren.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:34 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij bedoelde natuurlijk, hoe Max zich voelde zittend naast 9 wereldtitels (Ham en Seb).
Maar laten we een Rus uitlachen
hij had Hamilton meteen kunnen laten gaan bij de start ipv er tegen te vechten en gewoon achter hem aansluitenquote:Op maandag 5 augustus 2019 08:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hier kon Bottas weinig aan doen.
Ja, eens. P5 of beter was prima geweest, zolang de Honda even snel zou zijn als de Renault maar minder uit zou vallen zou Max als veel hoger uitkomen, dat was vorig jaar al het geval.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:39 schreef mikieu het volgende:
[..]
90% dacht dat hij wel even WK zou worden![]()
P5 vond ik al spannend.
Ballen kweken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, hier niet. Maar om nou te zeggen dat Bottas de afgelopen tijd foutloos rijdt.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Och, als ik moet kiezen tussen het beroerde Engels van de Franse/Italiaanse(en Russische) pers. Of de belachelijke vragen in prima Engels van die NOS knakworst of de rest van de Nederlandse pers, dan weet ik wel welke mijn voorkeur heeftquote:Op maandag 5 augustus 2019 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Het Engels is gewoon belachelijk slecht bij veel journalisten die deelnemen aan de persconferentie.
Klopt, maar ik heb meer moeite met mensen uit Westerse landen waar prima Engels onderwezen wordt als de journalisten uit landen waarvan het alfabet compleet anders is. Want het niveau is even slecht en dat kun je de laatste groep niet (zo) kwalijk nemenquote:Op maandag 5 augustus 2019 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar Max begreep hem in ieder geval niet helemaal. Het Engels is gewoon belachelijk slecht bij veel journalisten die deelnemen aan de persconferentie. Moet je maar eens een willekeurige terugkijken/luisteren.
Ik was oprecht bang dat teams als McLaren en Renault zich zouden kunnen meten met RBR en dat ze allerlei problemen met de Honda zouden krijgen. Dit jaar loopt vele malen beter dan ik had durven dromen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is het 1e jaar met de Honda en Max staat 3e in het WK. Wie had dat nou écht verwacht?
Bij beide gevallen zaten de bandenwarmers er nog opquote:Op maandag 5 augustus 2019 08:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat de intentie er niet was?
quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij had Hamilton meteen kunnen laten gaan bij de start ipv er tegen te vechten en gewoon achter hem aansluiten
quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]willen we nou een race zien of niet?
quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik was oprecht bang dat teams als McLaren zich zouden kunnen meten met RBR
Ik had de 2 overwinningen al niet verwacht. Niet zien aankomen dat Honda de betrouwbaarheid en snelheid tot nu toe voor elkaar zou hebben. Denk die gaan sputteren en hobbelen tot 3/4 van het seizoen en dan met een update komen, straf pakken in Monza en knallen in Mexico, Brazilië en Singapore.quote:Op maandag 5 augustus 2019 08:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
gedeeltelijk met je eens maar op dit niveau qua chassis had ik ze wel aan het begin van het seizoen verwacht, wel een knappe inhaalrace wat dat betreft maar Mercedes is nog steeds op beide fronten beterquote:Op maandag 5 augustus 2019 09:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had de 2 overwinningen al niet verwacht. Niet zien aankomen dat Honda de betrouwbaarheid en snelheid tot nu toe voor elkaar zou hebben. Denk die gaan sputteren en hobbelen tot 3/4 van het seizoen en dan met een update komen, straf pakken in Monza en knallen in Mexico, Brazilië en Singapore.
Maar nu al podia, overwinningen, snelste rondes en pole's. Damn man. Geen garanties voor de toekomst, maar dit is al een goed seizoen tot nu toe.
Precies, daarom snap ik al die negativiteit ook niet.quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had de 2 overwinningen al niet verwacht. Niet zien aankomen dat Honda de betrouwbaarheid en snelheid tot nu toe voor elkaar zou hebben. Denk die gaan sputteren en hobbelen tot 3/4 van het seizoen en dan met een update komen, straf pakken in Monza en knallen in Mexico, Brazilië en Singapore.
Maar nu al podia, overwinningen, snelste rondes en pole's. Damn man. Geen garanties voor de toekomst, maar dit is al een goed seizoen tot nu toe.
Het begint er steeds meer op te lijken dat RBR het met 1 auto moet doen idd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:36 schreef BroesWillems het volgende:
Wat een mooie race weer, na die verschrikkelijk saaie seizoensstart nu al weer 4 racen spannend.
Welke strategie RBR ook zou proberen, Hamilton was niet te houden deze race. Ik heb iig genoten.
Het is idd jammer dan RBR een 2e rijder heeft die niets toe te voegen heeft, als Gasly de top 2 had kunnen volgen was er tactisch meer mogelijk.
Op racefans.com kan je alle tijden vinden. Onderlingen verschillen en rondentijdenquote:Op maandag 5 augustus 2019 00:14 schreef MakkieR het volgende:
Gewoon een echte GP rijden en 's avonds nog ff de sim aanslingeren in Monaco met je F1 mattiesquote:Op maandag 5 augustus 2019 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
Zie nu op reddit dat Norris en Verstappen vannacht ook nog even bezig zijn geweest op iracing![]()
![]()
Verstappen is echt een gruwelijke racenerd![]()
En weer tweede geworden (achter Russel)
Ach, het is toch vakantiequote:Op maandag 5 augustus 2019 10:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Gewoon een echte GP rijden en 's avonds nog ff de sim aanslingeren in Monaco met je F1 matties
Haha ja 2 weken terug reed en met oa lando ook de 24h van Spa op iRacingquote:Op maandag 5 augustus 2019 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
Zie nu op reddit dat Norris en Verstappen vannacht ook nog even bezig zijn geweest op iracing![]()
![]()
Ik heb medelijden met mevrouw Verstappen
Als het aan Hamilton had gelegen niet. Vorige week... "Retire the car (?)"quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:38 schreef Tinos85 het volgende:
Hamilton en Verstappen de enige die alle kilometers, 100%, gereden hebben de eerste seizoenshelft.
"I'm never going to make it". We zijn het wel gewend.quote:Op maandag 5 augustus 2019 11:53 schreef nijnja het volgende:
[..]
Als het aan Hamilton had gelegen niet. Vorige week... "Retire the car (?)"
Die mannen leven de leefquote:Op maandag 5 augustus 2019 10:48 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Gewoon een echte GP rijden en 's avonds nog ff de sim aanslingeren in Monaco met je F1 matties
Volgens RB niet. Het zou niet uit hebben gemaakt: de Merc was gewoon sneller.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:45 schreef mikieu het volgende:
Wat als Max Ham gewoon voorbij liet op hard en zelf naar geel was gegaan.
Ik denk dat dat de winnende tactiek was geweest. Hamilton vroeg direct al veel van zn harde banden, dan waren de rollen omgedraaid. Misschien was ham ook naar geel gegaan, maar inhalen op dezelfde band ging niet.
Ja, maar toch kwam Ham er niet voorbij. Inhalen is daar lastig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Volgens RB niet. Het zou niet uit hebben gemaakt: de Merc was gewoon sneller.
Ach, Britney staat nog op de loonlijst van Merc. Wat verwacht je?quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:53 schreef daNpy het volgende:
"Hamilton crushes Verstappen"
Dat die zijn duim even uit toto's reet haalt
Je hoort mij niet klagenquote:Op maandag 5 augustus 2019 09:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
is gewoon een kop, kijk even zou ik zeggenquote:Op maandag 5 augustus 2019 12:53 schreef daNpy het volgende:
Red Bull was denk ik geobsedeerd door de pole position. Ze wilden perse op de eerste plaats in de race blijven rijden en niet alsnog in een situatie komen dat Max HAM weer zou moeten inhalen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:45 schreef mikieu het volgende:
Ik denk dat dat de winnende tactiek was geweest. Hamilton vroeg direct al veel van zn harde banden, dan waren de rollen omgedraaid. Misschien was ham ook naar geel gegaan, maar inhalen op dezelfde band ging niet.
Mercedes was op elke band beduidend sneller dan de RB dus RB had maar één kans en dat was deze (en dan hopen dat de mediumband van Mercedes zou slijten, wat uieindelijk nauwelijks gebeurde)quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:45 schreef mikieu het volgende:
Ik vind zijn popi jopi gedrag eigenlijk net wat te irritant. En hij is nog steeds bang van Max, ook als hij hem op TV ziet rijdenquote:Op maandag 5 augustus 2019 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
is gewoon een kop, kijk even zou ik zeggen
dan kijk je nietquote:Op maandag 5 augustus 2019 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind zijn popi jopi gedrag eigenlijk net wat te irritant. En hij is nog steeds bang van Max, ook als hij hem op TV ziet rijden
twitter:karunchandhok twitterde op maandag 05-08-2019 om 13:00:35My review of the enthralling Hungarian Grand Prix is now online on @DRIVETRIBE : https://t.co/qn4d6bESxH reageer retweet
Schreeuwende titel idd, de inhoud deze keer niet.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:53 schreef daNpy het volgende:
Mooi hoe die gewoon tussen die fans gaat staanquote:
Nou ja, Bottas ging niet zo aardig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Goede revanche van Mercedes na de blamage in hockenheim. Petje af, niet meer niet minder.
In dat geval had Hamilton ook gewoon kunnen volgen en op geel kunnen gaan rijden. Uiteindelijk was de uitkomst hetzelfde geweest. En uiteindelijk heeft dit hele "wat als..."-verhaal ook niet zoveel waarde...quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:56 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja, maar toch kwam Ham er niet voorbij. Inhalen is daar lastig.
Dus max had een undercut kunnen doen, dan kwam je weer in dezelfde situatie. Was merc wel sneller maar niet in te halen (alhoewel ik niet weet of er nog een set geel over was)
het was ook wel goed om de werkelijke snelheid van die Mercedes te zien, die hoeven de meeste races nooit zo diep te gaan maar het verschil met Red Bull is nog aardig grootquote:Op maandag 5 augustus 2019 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In dat geval had Hamilton ook gewoon kunnen volgen en op geel kunnen gaan rijden. Uiteindelijk was de uitkomst het zelfde geweest. En uiteindelijk heeft dit hele "wat als..."-verhaal niet zoveel waarde, want als RB zelf al aangeeft dat het niet uit had gemaakt, wat gaan wij daar dan nog aan veranderen?
Je kon aan Verstappen prima zien dat hij zich volledig besefte dat hij er alles uitgehaald heeft wat er in zat. Er stond daar geen teleurgestelde coureur op plek twee.
Waarbij het ook wel cruciaal was dat Hamilton Bottas inhaalde in ronde 1. Als niet Hamilton, maar Bottas de 1e uitdager was, had Max vast "gewoon" gewonnen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:58 schreef Kyran het volgende:
Yup Mercedes was gewoon een tandje beter. Zonder de pole van Max was het een saaie race geweest.
Gewoon netjes gedaan alsnog. Hopelijk volgende seizoen meedoen vanaf race 1 (en met een fatsoenlijke 2e coureur).
Dat had zijn kansen wel flink vergroot ja, was er ook niet zo blij meer dat Hamilton er zo snel voorbij was.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het ook wel cruciaal was dat Hamilton Bottas inhaalde in ronde 1. Als niet Hamilton, maar Bottas de 1e uitdager was, had Max vast "gewoon" gewonnen.
Vind hem sowieso goede vlogs maken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 13:24 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Mooi hoe die gewoon tussen die fans gaat staan
Ja, verrassend leuke vlog, ik heb hem stiekem maar gevolgdquote:Op maandag 5 augustus 2019 14:11 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vind hem sowieso goede vlogs maken.
Bottas had gewoon aan de kant gemoeten voor rondje 3quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het ook wel cruciaal was dat Hamilton Bottas inhaalde in ronde 1. Als niet Hamilton, maar Bottas de 1e uitdager was, had Max vast "gewoon" gewonnen.
Terecht ook wel. Kan best snelle rondjes rijden, maar als het er in de race op aan komt is en blijft het een pannenkoek.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bottas had gewoon aan de kant gemoeten voor rondje 3
daarom vond ik het ook niet zo slim van hem om op die vuile kant zoveel risico te nemen, kan nog een dure voor hem wordenquote:Op maandag 5 augustus 2019 14:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Terecht ook wel. Kan best snelle rondjes rijden, maar als het er in de race op aan komt is en blijft het een pannenkoek.
Was er een mogelijkheid om nog naar de soft band te gaan? Ik weet zo niet wat de verschillen tussen medium en softs waren, maar misschien dat ie laten we zeggen met 10 seconden/ronden had kunnen pitten.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op racefans.com kan je alle tijden vinden. Onderlingen verschillen en rondentijden
Even het verschil tussen HAM en VER en je zal zien dat Olav Mol best wel gelijk heeft.
Ronde 31: Pitstop HAM en VER komt weer aan de leiding
Ronde 32: HAM heeft 4,9 achterstand
Ronde 33: HAM 2,8
Ronde 34: HAM 0,8
Ronde 35: HAM 0,6
Ronde 36: HAM 1,02 (HAM gaat kijken in de eerste bochten, ondertussen achterliggers inhalen)
Ronde 37: HAM 0,5
Ronde 38: HAM 0,35
Ronde 39: HAM probeert het meerdere keren, lukt niet. Was denk ik bijna 2 seconden per ronde sneller maar op de harde band
Ronde 41: HAM 2,01
Daarna is HAM vier ronde 3 tienden per ronde sneller en blijft hangen op 1 seconde. In
Ronde 48 maakt HAM een pitstop
Na pitstop is HAM aantal ronden marginaal sneller (door o.a. achterliggers) en gaat daarna echt stampen.
Ronde 58: HAM 13,46
Ronde 59: HAM 12,22
Ronde 60: HAM 10,95
Ronde 61: HAM 9,40
Ronde 62: HAM 7,87
Ronde 63: HAM 5,58
Ronde 64: HAM 3,20
Ronde 65: HAM 1,02
En in ronde 67 haalt HAM Verstappen in. Die voorgaande ronden was HAM 2,20 sec per ronde sneller.
Dus Olav Mol overdreef niet dat inhalen moeilijk is, het woord 'onmogelijk' moet alleen niet zo letterlijk worden genomen.
Was een optie, maar gelet op snelheid die Mercedes liet zien was dat ook niet gelukt. Als hij direct na de stop van Hamilton voor softs was gegaan had hij de banden ook aan gort gereden om er bij te komen. Als hij het later had gedaan had hij het gat nooit dicht gekregen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Was er een mogelijkheid om nog naar de soft band te gaan? Ik weet zo niet wat de verschillen tussen medium en softs waren, maar misschien dat ie laten we zeggen met 10 seconden/ronden had kunnen pitten.
leuk manquote:Op maandag 5 augustus 2019 14:52 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:
Beetje humor erin
[ afbeelding ]
Het had misschien gekund direct nadat Hamilton was gaan pitten, dan was je er al achter gekomen, maar had je wel de nieuwe softs eronder die 20 ronden wel zouden moeten redden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Was er een mogelijkheid om nog naar de soft band te gaan? Ik weet zo niet wat de verschillen tussen medium en softs waren, maar misschien dat ie laten we zeggen met 10 seconden/ronden had kunnen pitten.
Dan was de merc nog steeds sneller en uitgelopen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:13 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Het had misschien gekund direct nadat Hamilton was gaan pitten, dan was je er al achter gekomen, maar had je wel de nieuwe softs eronder die 20 ronden wel zouden moeten redden.
Maarja... als als als...
Gegokt en verloren.
Ik denk dat Max maximaal 5 ronden sneller zou zijn geweest, daarna was hij geschoten wild.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan was de merc nog steeds sneller en uitgelopen.
Raap me op.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:52 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:
Beetje humor erin
[ afbeelding ]
In dat geval had Renault natuurlijk moeten winnen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:10 schreef HiDiHo het volgende:
Het is vrij simpel allemaal jongens....PK's winnen altijd behalve als het regent
quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
In dat geval had Renault natuurlijk moeten winnen.
Boordradio van Sainz na de finish. Hij begint ook aardig los te komen.twitter:Carlossainz55 twitterde op maandag 05-08-2019 om 12:58:45- Siri, name this song - Here is what I found... Smoooooth Operator by Carlos Sainz @McLarenF1 @EG00 🎥 by @F1 https://t.co/PwcyZOgv8j reageer retweet
Lolquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:25 schreef Gehrman het volgende:
Boordradio van Sainz na de finish. Hij begint ook aardig los te komen.twitter:Carlossainz55 twitterde op maandag 05-08-2019 om 12:58:45- Siri, name this song - Here is what I found... Smoooooth Operator by Carlos Sainz@:McLarenF1 @:EG00 🎥 by @:F1 https://t.co/PwcyZOgv8j reageer retweet
Of Ferrari. Mick Schumacher had het er een paar maanden geleden over dat de Ferrari ook meer dan 1000 pk had.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
In dat geval had Renault natuurlijk moeten winnen.
Tuurlijk wel, dat werd alleen niet de media ingeslingerd omdat er toen veel minder media waren.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:39 schreef shiznuts het volgende:
Vond ik mooi bij die Pre-race F1 stream, zie je Hulkie met Max, Lando, Sainz erbij. Die jongens geinen wat af met elkaar. Leuk om te zien. Samen aan 't iRacen ook. Ook RIC heeft er nog wel lol in, die pubegate natuurlijk en ff een tikkie in Sainz' kruis. Vettel heeft ook af en toe z'n humoristische momentjes.Kan me nauwelijks voorstellen dat het er ook vroeger zo aan toe ging?
quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
![]()
Ik heb medelijden met mevrouw Verstappen
Nico doet nogal aan clickbait.quote:Op maandag 5 augustus 2019 12:53 schreef daNpy het volgende:
Oppassen met apen en zwarte mensen in grappen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:52 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:
Beetje humor erin
[ afbeelding ]
Aero is for people who can't build enginesquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:10 schreef HiDiHo het volgende:
Het is vrij simpel allemaal jongens....PK's winnen altijd behalve als het regent
Waren ook geen nieuwe rode. Hoorde in een interview dat in die laatste ronde alles qua systemen op maximaal stond voor die ene snelle ronde. Of de auto dat meerdere ronden aan kan is nog maar de vraag.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:26 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ik denk dat Max maximaal 5 ronden sneller zou zijn geweest, daarna was hij geschoten wild.
Je kon ook wel zien dat zodra die softs eronder ging dat hij nog een seconde sneller was dan Hamilton
Dat is gewoon lekker even dat punt pakken inderdaad, niet hoe je nog 10 ronden achter elkaar zou kunnen rijden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waren ook geen nieuwe rode. Hoorde in een interview dat in die laatste ronde alles qua systemen op maximaal stond voor die ene snelle ronde. Of de auto dat meerdere ronden aan kan is nog maar de vraag.
Precies, weer een puntje extra dichter bij bottasquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is gewoon lekker even dat punt pakken inderdaad, niet hoe je nog 10 ronden achter elkaar zou kunnen rijden.
das waar, volgend jaar zit Ocon in die bak, Bottas is out (voorspelmodus)quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, weer een puntje extra dichter bij bottas
Denk achteraf dat de beste kans was geweest naar soft wisselen toen HAM nog 15 seconde achter Max reed. Maar dan had Max ook nog door dat verkeer gemoeten en ik denk dat Mercedes zoveel sneller was dat Max hem nooit had ingehaald op soft. Het tempo van Hamilton was tot het einde prima nl. Dan had hij misschien de snelste ronde ook niet eens gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:13 schreef Themeparktommy het volgende:
Het had misschien gekund direct nadat Hamilton was gaan pitten, dan was je er al achter gekomen, maar had je wel de nieuwe softs eronder die 20 ronden wel zouden moeten redden.
Dat weet je dus niet, de Mercedes was gewoon sneller. En wellicht had Hamilton aan het einde van de race meer risico’s genomen of ervoor gezorgd dat Max z’n banden had opgefikt.quote:
*opendeurmodusquote:Op maandag 5 augustus 2019 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das waar, volgend jaar zit Ocon in die bak, Bottas is out (voorspelmodus)
Haha, nu ga je forceren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bottas dit jaar nog naar RB, ocon kan dan eerder instappen
Dan had Hamilton misschien niet zijn harde banden gewisseld die 6 ronden nieuwer waren dan Max en is het maar de vraag of Max Hamilton wel had ingehaald. Ik vrees dat hij gewoon de sitting duck was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:38 schreef PzKpfw het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat Max al naar die mediums had moeten wisselen voordat Hamilton dat deed. Dan was die zege gewoon behaald. Heb je nu niets meer aan maar zeer bruikbare info voor de toekomst.
En dan 20 seconden goedmaken én HAM inhalen op een circuit waar inhalen lastig is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:38 schreef PzKpfw het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat Max al naar die mediums had moeten wisselen voordat Hamilton dat deed. Dan was die zege gewoon behaald. Heb je nu niets meer aan maar zeer bruikbare info voor de toekomst.
Dan waren de rollen omgedraaid geweest. Of je had Mercedes ook tot een pitstop gedwongen waarbij je dan sowieso al een ronde uit kon lopen op de snellere medium band. Ik denk niet dat Hamilton Verstappen voorbij was gekomen op ene gelijkwaardige band.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan had Hamilton misschien niet zijn harde banden gewisseld die 6 ronden nieuwer waren dan Max en is het maar de vraag of Max Hamilton wel had ingehaald. Ik vrees dat hij gewoon de sitting duck was.
Dat was wel na een ronde de batterij sparen en in kwali modus rammen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:26 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ik denk dat Max maximaal 5 ronden sneller zou zijn geweest, daarna was hij geschoten wild.
Je kon ook wel zien dat zodra die softs eronder ging dat hij nog een seconde sneller was dan Hamilton
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plaatst de Britse pers vaker zulke columns over Max?
Martin Samuel, columnist van Dailymail, is van mening dat Max Verstappen meer respect moet tonen naar Lewis Hamilton en moet "ophouden met beledigen".
In de column slechts 1 quote van Max die ik niet kan terugvinden. Max Verstappen zou hebben gezegd dat Hamilton niet 'groots' is.Groot gelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat Max op de mediums Lewis niet zo snel had binnengehengeld als dat het nu gebeurde. Omdat Lewis op zichzelf een snellere pace had dan Max. Maargoed, we zullen het nooit zeker weten hequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan waren de rollen omgedraaid geweest. Of je had Mercedes ook tot een pitstop gedwongen waarbij je dan sowieso al een ronde uit kon lopen op de snellere medium band. Ik denk niet dat Hamilton Verstappen voorbij was gekomen op ene gelijkwaardige band.
Martin Samuel, columnist van Dailymail, is van mening dat Max Verstappen meer respect moet tonen naar Lewis Hamilton en moet "ophouden met beledigen".
In de column slechts 1 quote van Max die ik niet kan terugvinden. Max Verstappen zou hebben gezegd dat Hamilton niet 'groots' is.Verstappen heeft gewoon gelijk. In het politiek correcte GB mag de waarheid echter niet gezegd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de column slechts 1 quote van Max die ik niet kan terugvinden. Max Verstappen zou hebben gezegd dat Hamilton niet 'groots' is.Als door een bij gestoken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eén quoteen vervolgens allemaal aannames in de tekst:quote:'Lewis has won many championships, but that doesn't define great,' Verstappen said. 'He's undoubtedly one of the best, but to say the best of his generation — maybe it's Fernando Alonso? He could have won seven, eight world titles had he been at the right team.'- Waar haalt hij dit weg?quote:So do it. If it's that easy, do it.- en dit?quote:So if Verstappen is implying that Hamilton's cars are what makes him great, he needs to be reminded why he gets them.- en dit?quote:Verstappen made it sound as if he got lucky.
allemaal aannames die nergens door Verstappen genoemd worden.
In de column slechts 1 quote van Max die ik niet kan terugvinden. Max Verstappen zou hebben gezegd dat Hamilton niet 'groots' is.De Daily Mail laat de Telegraaf op een kwaliteitskrant lijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Terwijl wat Max letterlijk zegt gewoon klopt. Ik vind Alonso ook minstens zo goed als Hamilton. Die was alleen koning in het maken van verkeerde keuzes qua teams. Bovendien is het sinds 2010 zo dat telkens 1 team compleet domineert, waardoor maximaal 2 coureurs kans maken op de titel. Alleen in 2010 en 2012 kwam Alonso puur door zijn klasse dichtbij en je zou kunnen zeggen dat Vettel vorig jaar ook de kans heeft laten liggen. Maar overall waren eerst RBR en daarna Mercedes de auto die je moest hebben om WK te worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
o if Verstappen is implying that Hamilton's cars are what makes him great, he needs to be reminded why he gets them.
Ga weg man, Lewis is een grote jankbal, zeker als ie niet vooraan rijdt. En zo goed is ie echt niet, maar dat mag je niet zeggen hierquote:
Hoe goed schat jij Hamilton dan in?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:28 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ga weg man, Lewis is een grote jankbal, zeker als ie niet vooraan rijdt. En zo goed is ie echt niet, maar dat mag je niet zeggen hier
Los daarvan of dat dat Verstappens mening zou zijn, dat is niet wat hij zegt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Terwijl wat Max letterlijk zegt gewoon klopt. Ik vind Alonso ook minstens zo goed als Hamilton. Die was alleen koning in het maken van verkeerde keuzes qua teams. Bovendien is het sinds 2010 zo dat telkens 1 team compleet domineert, waardoor maximaal 2 coureurs kans maken op de titel. Alleen in 2010 en 2012 kwam Alonso puur door zijn klasse dichtbij en je zou kunnen zeggen dat Vettel vorig jaar ook de kans heeft laten liggen. Maar overall waren eerst RBR en daarna Mercedes de auto die je moest hebben om WK te worden.
Om die reden sla ik ook de 4 titels van Vittel niet zo hoog aan als de 2 van Alonso.
Wat een argument. Bottas krijgt hem ook en die is alle behalve great.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
So if Verstappen is implying that Hamilton's cars are what makes him great, he needs to be reminded why he gets them.
Het was tof om te zien hoe blij HAM was. Hij leek eindelijk weer eens een keer oprecht.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
Moet wel zeggen dat mijn respect voor Hamilton dit weekend een klein beetje gegroeid is. Over het algemeen komt hij op mij altijd gemaakt en nep over.
Maar deze race kwamen de reacties en emoties wel oprecht over, hij heeft er nu echt voor moeten vechten en dat is te merken. Mogen er nog veel van zulke racen komen.
natuurlijk mag je dat zeggen alleen ben ik het niet met je eens, hij behoort echt tot de besten maar beste allertijden vind ik sowieso al zo moeilijk te bepalen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:28 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ga weg man, Lewis is een grote jankbal, zeker als ie niet vooraan rijdt. En zo goed is ie echt niet, maar dat mag je niet zeggen hier
je ziet aan Verstappen toch ook dat hij het zonder dominante auto niet wint, je kan moeilijk een coureur verwijten dat hij in de beste auto zitquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was tof om te zien hoe blij HAM was. Hij leek eindelijk weer eens een keer oprecht.
Het is voor hem ook leuker als hij moet knokken en zeker met een ander team. Heeft hij ook al vaak aangegeven.
Nu zal hij toch gezien worden als een groot kampioen, maar een kampioen met altijd de dominante auto en dat is vooral de laatste jaren het geval
Grosjean, wanneer zat hij in de beste auto?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:10 schreef potjecreme het volgende:
En ook in de beste auto is er de factor coureur. Zie bv Gasly, Grosjean, en zelfs Rosberg.
Door HAM eraf te kegelen dan zeker?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, nu ga je forceren.
Voor red bull zou Ocon bij Mercedes wel beter zijn. Met zijn agressievere rijden zou hij Hamilton her en der meer punten afnemen.
ik zou het ook een vreemde move vinden van Mercedes tenzij ze helemaal uitgekeken zijn op Bottas, beter een jaar wachten en kijken hoe Russell zich ontwikkelt en een stoeltje voor Ocon elders vindenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:49 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Door HAM eraf te kegelen dan zeker?![]()
Want ik zie Ocon echt niet veel sneller zijn dan Bottas, eerlijk gezegd (en dit is een aanname, maar gezien zijn prille F1 verleden, voorzie ik hem ook méér fouten maken dan Bottas).
In het debuutjaar van Hamilton versloeg hij Alonso al.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Terwijl wat Max letterlijk zegt gewoon klopt. Ik vind Alonso ook minstens zo goed als Hamilton. Die was alleen koning in het maken van verkeerde keuzes qua teams. Bovendien is het sinds 2010 zo dat telkens 1 team compleet domineert, waardoor maximaal 2 coureurs kans maken op de titel. Alleen in 2010 en 2012 kwam Alonso puur door zijn klasse dichtbij en je zou kunnen zeggen dat Vettel vorig jaar ook de kans heeft laten liggen. Maar overall waren eerst RBR en daarna Mercedes de auto die je moest hebben om WK te worden.
Om die reden sla ik ook de 4 titels van Vettel niet zo hoog aan als de 2 van Alonso en zegt mij het record aantal gewonnen races (dat krijgt ie ook vanzelf) en poles van Hamilton me niet zo heel veel.
109 vs 109 noem ik niet echt verslaan. Bovendien speelde dat jaar het een en ander rondom McLaren waarbij Hamilton op het einde van het seizoen echt voorgetrokken werd (waar Alonso in het begin het voordeel had zeg ik er meteen bij). In de jaren daarna versloeg Alonso in een mindere Ferrari Lewis die een betere McLaren tot zijn beschikking had. Ze zitten dicht bij elkaar, maar ik vind de verhouding aan gewonnen titels en races tussen Alonso en Hamilton echt compleet scheef. Dat vind ik een voorbeeld van hoe cruciaal het voor je carrière is om op het juiste moment in de juiste auto te zitten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In het debuutjaar van Hamilton versloeg hij Alonso al.
Er speelde het een en ander omdat de beoogde kopman na een aantal races zijn rookie teamgenoot niet bij kon houden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
109 vs 109 noem ik niet echt verslaan. Bovendien speelde dat jaar het een en ander rondom McLaren waarbij Hamilton op het einde van het seizoen echt voorgetrokken werd (waar Alonso in het begin het voordeel had zeg ik er meteen bij). In de jaren daarna versloeg Alonso in een mindere Ferrari Lewis die een betere McLaren tot zijn beschikking had. Ze zitten dicht bij elkaar, maar ik vind de verhouding aan gewonnen titels en races tussen Alonso en Hamilton echt compleet scheef. Dat vind ik een voorbeeld van hoe cruciaal het voor je carrière is om op het juiste moment in de juiste auto te zitten.
Wij gebruiken een andere definitie van 'dominante auto'. Ik heb het over Mercedes die sinds 2014 een auto heeft die de concurrentie vermorzelde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet aan Verstappen toch ook dat hij het zonder dominante auto niet wint, je kan moeilijk een coureur verwijten dat hij in de beste auto zit
Is nooit anders geweest. Laatste uitzondering was misschien 2003.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij gebruiken een andere definitie van 'dominante auto'. Ik heb het over Mercedes die sinds 2014 een auto heeft die de concurrentie vermorzelde.
Racen is een combinatie van auto en coureur waar de kunde van de coureur naar het lijkt steeds meer van ondergeschikt belang wordt.
Dus Hamilton heeft straks 6 WK's waar 5 daarvan in een auto waar hij 'alleen' zijn teamgenoot hoefde te verslaan.
Die kanttekening doet de waarde van zijn prestaties geen goed. Daar kan hij niks aan doen, maar die cynische kanttekening zal zeker gemaakt worden als hij vergeleken wordt met de andere groten van de sport
Net zoals Verstappen, die heeft een soort van geluk dat hij niet in de beste auto zit maar af en toe wel kan strijden voor prijzen. Zijn de prestaties van Verstappen nu zo goed of is zijn teamgenoot zo slecht.
Vind ik onzin. Zelfs met voorkeursbehandeling voor HAM versloeg Alonso hem ook in de 2e helft met regelmaat. Sterker nog, na de 6e race was Hamilton al koploper in de WK-stand met tussentijds 14 punten voorsprong. Het voordeel voor Alonso was er de eerste 2, 3 races en in Monaco nog. Daarna kreeg Dennis de hoon van de Britse pers over zich heen en zag hij bovendien dat Hamilton ook een groot talent was. Toen al sloeg het om en kreeg Hamilton het voordeel, wat weer tegen het zere been van onze Spanjaard was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Er speelde het een en ander omdat de beoogde kopman na een aantal races zijn rookie teamgenoot niet bij kon houden.
maar hoe dan ook wel heel sterk voor een rookie, kijk hoe Leclerc het nu tegen Vettel doet en die is niet eens een rookie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Zelfs met voorkeursbehandeling voor HAM versloeg Alonso hem ook in de 2e helft met regelmaat. Sterker nog, na de 6e race was Hamilton al koploper in de WK-stand met tussentijds 14 punten voorsprong. Het voordeel voor Alonso was er de eerste 2, 3 races en in Monaco nog. Daarna kreeg Dennis de hoon van de Britse pers over zich heen en zag hij bovendien dat Hamilton ook een groot talent was. Toen al sloeg het om en kreeg Hamilton het voordeel, wat weer tegen het zere been van onze Spanjaard was.
In de jaren 2005 t/m 2008 was er steeds sprake van een tweestrijd waarbij het momentum van beste auto gedurende het seizoen wisselde. 2005 startte Renault sterk, maar was McLaren de 2e helft sterker. 2006 weer Renault goed, waarna Ferrari sterker was op het einde. In 2007 was er een redelijk gelijke strijd tussen McLaren en Ferrari. Toevallig vind ik de kampioenen in die jaren (2x Alonso, Raikkonen en Hamilton) ook onbetwist de beste in die jaren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:29 schreef M.Melandri het volgende:
Net zoals Verstappen, die heeft een soort van geluk dat hij niet in de beste auto zit maar af en toe wel kan strijden voor prijzen. Zijn de prestaties van Verstappen nu zo goed of is zijn teamgenoot zo slecht.
Tja, ook grote kampioenen beginnen ooit als rookie en zijn natuurlijk dan ook geen prutsers. Schumacher versloeg zijn teamgenoot ook al vanaf het eerste moment. Ik denk dat als Hamilton tegen Coulthard ofzo was gedebuteerd hij niets van hem had heel gelaten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hoe dan ook wel heel sterk voor een rookie, kijk hoe Leclerc het nu tegen Vettel doet en die is niet eens een rookie.
Ik zou als Mercedes wel klaar zijn met Bottas. Kwalificeert goed maar is in de race compleet kleurloos.. Zijn genoeg coureurs die de punten ook wel voor je binnen halen met meer toekomst dan hem. Zou er lekker een talent in zetten (liefst Russell), als die zich goed ontwikkelt heb je de opvolger voor Hamilon in huis, dat gaat Bottas nooit worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou het ook een vreemde move vinden van Mercedes tenzij ze helemaal uitgekeken zijn op Bottas, beter een jaar wachten en kijken hoe Russell zich ontwikkelt en een stoeltje voor Ocon elders vinden
Nee, net als Verstappen is zijn talent herkent en zit hij waar hij zit. Max zit toch ook niet (alleen) dankzij geluk in de RBR.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Vooralsnog is Bottas goed genoeg om het constructeurskampioenschap binnen te harken en niet te veel in de weg te rijden bij zijne koninklijke hoogheid die per race op een groter voetstuk komt te staan in Engeland.
Let wel: ik vind Hamilton een goede coureur en zijn prestatie in Hongarije was zeer goed, maar het is ook iets dat je met deze Benz mag of eigenlijk moet verwachten. Hij is in een pot geluksdrank gevallen en heeft bijna altijd in de beste auto gereden. Dan is zo meteen zes wereldtitels zelfs nog mager. Daarom zou ik andere coureurs hoger inschalen, ook al staat #44 in de statistieken bovenaan veel lijstjes.
Vorig jaar was Mercedes ook niet het hele jaar sterker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In de jaren 2005 t/m 2008 was er steeds sprake van een tweestrijd waarbij het momentum van beste auto gedurende het seizoen wisselde. 2005 startte Renault sterk, maar was McLaren de 2e helft sterker. 2006 weer Renault goed, waarna Ferrari sterker was op het einde. In 2007 was er een redelijk gelijke strijd tussen McLaren en Ferrari. Toevallig vind ik de kampioenen in die jaren (2x Alonso, Raikkonen en Hamilton) ook onbetwist de beste in die jaren.
Mercedes was geen topteam toen hij er naartoe ging, dus het is niet zo dat hij dankzij zijn kwaliteiten een topteam kon kiezen. Hij had gewoon het geluk dat net in dat jaar Mercedes het nieuwe motorconcept het beste wist om te zetten in snelheid en door de nieuwe regels anderen hun systeem niet meer konden veranderen zodat de voorsprong al meteen vast stond.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, net als Verstappen is zijn talent herkent en zit hij waar hij zit. Max zit toch ook niet (alleen) dankzij geluk in de RBR.
natuurlijk maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij er meteen stond, als je dat dan vergelijkt met de momenteel overhypte Leclerc is dat toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tja, ook grote kampioenen beginnen ooit als rookie en zijn natuurlijk dan ook geen prutsers. Schumacher versloeg zijn teamgenoot ook al vanaf het eerste moment. Ik denk dat als Hamilton tegen Coulthard ofzo was gedebuteerd hij niets van hem had heel gelaten.
Dat klopt, maar daar ging het mij niet om. Het is makkelijk om met de beste auto voor de titel te strijden, maar dan moet je niet doen alsof elke zege episch is. Wil hij echt groots worden dan zou hij in moeten stappen bij een iets minder team en die renstal moeten opbouwen tot een kampioensteam.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, net als Verstappen is zijn talent herkent en zit hij waar hij zit. Max zit toch ook niet (alleen) dankzij geluk in de RBR.
Feit blijft dat Alonso als onbetwiste kopman werd gehaald, maar dat Hamilton dit de vernieling in reed. Dat is zeer knap als rookie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Zelfs met voorkeursbehandeling voor HAM versloeg Alonso hem ook in de 2e helft met regelmaat. Sterker nog, na de 6e race was Hamilton al koploper in de WK-stand met tussentijds 14 punten voorsprong. Het voordeel voor Alonso was er de eerste 2, 3 races en in Monaco nog. Daarna kreeg Dennis de hoon van de Britse pers over zich heen en zag hij bovendien dat Hamilton ook een groot talent was. Toen al sloeg het om en kreeg Hamilton het voordeel, wat weer tegen het zere been van onze Spanjaard was.
persoonlijk vind ik Schumacher een grotere vooral vanwege zijn Ferrari traject, verder zinloos die tijdperken met elkaar te vergelijken maar mensen die beweren dat Hamilton een pannekoek is die toevallig altijd in de juiste auto zit hebben het ook niet helemaal begrepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Vooralsnog is Bottas goed genoeg om het constructeurskampioenschap binnen te harken en niet te veel in de weg te rijden bij zijne koninklijke hoogheid die per race op een groter voetstuk komt te staan in Engeland.
Let wel: ik vind Hamilton een goede coureur en zijn prestatie in Hongarije was zeer goed, maar het is ook iets dat je met deze Benz mag of eigenlijk moet verwachten. Hij is in een pot geluksdrank gevallen en heeft bijna altijd in de beste auto gereden. Dan is zo meteen zes wereldtitels zelfs nog mager. Daarom zou ik andere coureurs hoger inschalen, ook al staat #44 in de statistieken bovenaan veel lijstjes.
Je kunt alleen maar bij een top 3 team winnen. Gat met de rest is qua budget veel te groot.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar ging het mij niet om. Het is makkelijk om met de beste auto voor de titel te strijden, maar dan moet je niet doen alsof elke zege episch is. Wil hij echt groots worden dan zou hij in moeten stappen bij een iets minder team en die renstal moeten opbouwen tot een kampioensteam.
Ik zie niemand dat doen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Knip
maar mensen die beweren dat Hamilton een pannekoek is die toevallig altijd in de juiste auto zit hebben het ook niet helemaal begrepen.
In de column slechts 1 quote van Max die ik niet kan terugvinden. Max Verstappen zou hebben gezegd dat Hamilton niet 'groots' is.iemand die wil stoppen in een goede auto, omdat hij achter ligt is ook niet grootsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Renault heeft toch ook unlimited budget volgens de teamsjef?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar bij een top 3 team winnen. Gat met de rest is qua budget veel te groot.
klopt. Het gat is de laatste decennia alleen maar gegroeid. Maar overstappen tussen topteams gebeurt helaas niet zo vaak tegenwoordig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar bij een top 3 team winnen. Gat met de rest is qua budget veel te groot.
Fabeltjeskrant gelezen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Renault heeft toch ook unlimited budget volgens de teamsjef?
ook 1000pkquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Renault heeft toch ook unlimited budget volgens de teamsjef?
Ach hij lag buiten de punten en ter verdediging is het sparen van de motor en de mogelijkheid om gratis te wisselen van een versnellingsbak ook wat waard.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand die wil stoppen in een goede auto, omdat hij achter ligt is ook niet groots
Welke voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Omdat hij ziek was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand die wil stoppen in een goede auto, omdat hij achter ligt is ook niet groots
1. Dat heeft hij niet gezegd. Hij zei slechts "retire the car".quote:
En wat moeten we hiermee?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max was vandaag voor de sponsor aan het werk. een reclamespotje opnemen voor Ziggo, met Ruud Gullit.
in de ochtend in Lelystad, daarna tot halverwege de middag in Krommenie bij een sportschool en daarna nog wat uurtjes in Club Panama, Amsterdam. Manager Raymond Vermeulen was er de hele dag bij.
Het is niet erger dan 1989 ofzo, alleen toen had je wat meer kansen op uitvallers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Het gat is de laatste decennia alleen maar gegroeid. Maar overstappen tussen topteams gebeurt helaas niet zo vaak tegenwoordig.
Hamilton is wel degelijk een pannenkoek. Die ook nog eens een prima potje kan sturen. En altijd in de juiste auto gezeten heeft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:17 schreef Tarado het volgende:
mensen die beweren dat Hamilton een pannekoek is die toevallig altijd in de juiste auto zit hebben het ook niet helemaal begrepen.
dan was het einde carriere Horner en Gasly... (zie crashgate)quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken dat RBR het met 1 auto moet doen idd.
Ook vorige race had Gasly veel slimmer moeten zijn en een SC veroorzaken, met nog 2 ronden te gaan en Max op kop. Waarom risico nemen
Kijk ook even naar het aantal testkilometers dat Lewis destijds als voorbereiding kon afleggen...quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij er meteen stond, als je dat dan vergelijkt met de momenteel overhypte Leclerc is dat toch wel een verschil.
dat doe ik toch ook niet, ik vind dat vergelijken sowieso moeilijk maar hij was wel meteen goed bij z'n debuutquote:Op woensdag 7 augustus 2019 23:21 schreef aesop het volgende:
[..]
Kijk ook even naar het aantal testkilometers dat Lewis destijds als voorbereiding kon afleggen...
Max heeft gewoon een punt, alleen naar het aantal titels kijken en roepen dat iemand de beste van zijn generatie is, is te makkelijk.
Bij Ocon en Toto werd ook niet ingegrepenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:43 schreef King_Merc het volgende:
[..]
dan was het einde carriere Horner en Gasly... (zie crashgate)
Voordeel van de status aparte.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:49 schreef XL het volgende:
[..]
Bij Ocon en Toto werd ook niet ingegrepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |