abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188562076
Wel leuk, hoor mijn oudste (3,5 jaar) nu zingen in bed, meisje meisje aan de kant want daar komt een olifant etc. Minder leuk voor mama op dit moment maar ja :P Zullen wel binnen een half uur slapen vanaf nu
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:01:57 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188562312
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:21 schreef LeSage het volgende:
Het is S.! Mijm komt hier over een maand pas (al ;( ) kijken.

Rot van je kdv, ik snap dat vakantie een probleem kan zijn, maar ik zou toch meer continuïteit willen in een team. Wij moeten op het werk ook altijd rekening houden met elkaar wat dat betreft (horeca, dus zomer toptijden).
School hebben wij maandag ook officieel ingeschreven. Ik moest er bijna een traantje bij laten :')
Ja, omdat mijmp ook al snel komt buurten ;) Maar S klinkt ook logischer.

@phoenyx: gezellig dat zingen :)
pi_188562875
Och ja die basisschool.. We zijn er nog niet uit, maar geen wachtlijsten hier voor zover ik weet.

Vrijdag is hij 3 :'( :'( hij snapt het zelf zo goed. Hij weet dat hij 2 is, hij 3 wordt en wat er gaat gebeuren. Ik hoop alleen zo dat de fiets die we gekocht hebben nog past want het is wat maanden geleden toen we hem gepast hebben en er is een groeispurt geweest :+
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:02:52 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188563566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:33 schreef Nazil het volgende:
Och ja die basisschool.. We zijn er nog niet uit, maar geen wachtlijsten hier voor zover ik weet.

Vrijdag is hij 3 :'( :'( hij snapt het zelf zo goed. Hij weet dat hij 2 is, hij 3 wordt en wat er gaat gebeuren. Ik hoop alleen zo dat de fiets die we gekocht hebben nog past want het is wat maanden geleden toen we hem gepast hebben en er is een groeispurt geweest :+
Vrijdag al voor jullie! Ben benieuwd welk fietsje :P Hoe vieren jullie het verder? Wij moeten nog maar eens even nadenken over een kado.
pi_188563948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vrijdag al voor jullie! Ben benieuwd welk fietsje :P Hoe vieren jullie het verder? Wij moeten nog maar eens even nadenken over een kado.
https://www.volare-kinder(...)2-inch-jongensfiets/ deze! Vrijdag komen alleen mijn ouders, zondag komen de tantes, ooms, opa's en oma's, wat vrienden met en zonder kinderen. Slingers, ballonnen en tafelkleed in Cars thema (beetje toevallig gegroeid :+ hij wilde cars ballonnen, prima doen we dat) en verder niet heel veel bijzonders. De krokodillentaart van de Hema onder andere en kaarsjes in de vorm van een pinguin :+ in totaal komen er een man of 20 over de dag verspreid.

Aanrader: lijstje.nl. Elke keer als iets in mij op kwam daar opgezet en bij vragen link doorgestuurd.

Traktatie worden 2 likkoekjes met voedselkleurstof gezichtjes opgetekend in een zakje met een monster er op, dat het lijkt of de monster de koekjes opeet. Ik hoop zo dat die voedselkleurstof op dat koekje blijft zitten want ik heb het nog niet geprobeerd.
pi_188567809
Leuk is zo’n 3e verjaardag, Nazil. Ze zijn zich dan ineens veel meer bewust van hun feestje.

Mijlpaal: S. werd wakker met een grote lach en zei ‘droog’.
11 uur nog even laten plassen, maar geen ongelukjes gehad O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 22 augustus 2019 @ 09:53:16 #167
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_188568893
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 07:24 schreef LeSage het volgende:

Mijlpaal: S. werd wakker met een grote lach en zei ‘droog’.
11 uur nog even laten plassen, maar geen ongelukjes gehad O+
*O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_188568928
Wat goed, Lesage!
pi_188569451
Wauw lesage, wat goed! L heeft totaal geen interesse. Ook niet als hij gepoept heeft, luier mag pas verschoond worden als meneer klaar is met spelen.
pi_188595592
Ysje vindt luiers ook nog helemaal goed. Hij is wel helemaal gek van het boekje over Bobbi die op het potje gaat. Moet echt iedere dag gelezen worden. Maar als het over hem gaat, dan zit hij het nut er niet van in. Maar goed, hij moet nog 2,5 worden.

We zijn op vakantie geweest. Superfijn om twee weken aaneengesloten met z'n viertjes te zijn. Vooral ook op het gebied van praten merk je dan dat hij nu volop in die ontwikkeling zit. In twee weken echt heel veel nieuws gehoord. O+ .

En ook wat driftbuien meegemaakt. En een paar flinke huilbuien door oververmoeidheid
Wat eens te meer opviel is hoe gek Ysje en zijn zus I op elkaar zijn. Ze zijn echt zo lief, vaak samen aan het spelen. Hij zit alleen nu ook middenin zijn 'mij' en 'ik' -fase. Dat ging zo ver dat hij I op een strandje meters achtervolgde om haar met een harkje te gaan slaan alleen maar omdat zij een schepje had gepakt van hun gezamenlijke strandspeelgoed. En vandaag in de auto hoorde ik hem gewoon random voor zich uit zeggen: "Nee, mij, nee, mij." :') :') .
Maar ook heel lief: als we weggingen voor een uitstapje minutenlang ons vakantiehuisje uitzwaaien. "Dahaaa Huis! Dahaaa Huis!" x 10. :D .

Ondanks zijn tweejarige pain in the ass-momenten ben ik zo gek op hem, O+ .

Vakantiefoto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188598457
Franny, mooie foto’s O+
Dat voor zich uit oefenen hoorden we bij S. ook weleens. Dan zaten wij voor in de auto stiekem te lachen.
pi_188600303
Ja, het is zo grappig!

We hebben trouwens een afspraak bij het consultatiebureau gemist. Kregen op 12 augustus een brief dat we op 22 augustus een afspraak hebben (die ik niet zelf had gepland, maar waar ik dus voor uitgenodigd ben), maar op beide data waren we op vakantie. Beetje onhandig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188600569
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:29 schreef Franny_G het volgende:
Ja, het is zo grappig!

We hebben trouwens een afspraak bij het consultatiebureau gemist. Kregen op 12 augustus een brief dat we op 22 augustus een afspraak hebben (die ik niet zelf had gepland, maar waar ik dus voor uitgenodigd ben), maar op beide data waren we op vakantie. Beetje onhandig.
Ik blijf dat zo'n suf en ouderwets systeem vinden, dat zij je zonder inspraak maar gewoon inplannen. En helemaal als ze het zo kort vooraf laten weten.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:58:15 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188602212
Dat ‘nee mij’ totaal uit het niks, zo herkenbaar :') . En die tweede foto deed me glimlachen Franny, is dat een universele peuterblik soms?

Jacob heeft een rugzak gekregen voor zijn verjaardag. Die wordt af en toe aangewezen: ‘tah, mij’. Vanmorgen wou hij de tas om en liep steeds langs de ovendeur om naar zichzelf te kijken :D O+ . Maar hij wil er meestal niks in doen en zeker niet mee op pad nemen, daarvoor dient toch gewoon mijn tas. Die kleine ontwikkelingen vind ik zo grappig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188603687
Nog niet bijgelezen, maar ik breek even in met een vraag.

Leren jullie je peuters "al" (of misschien überhaupt) over "stranger danger"?

Fee is nogal onbevangen en dol op iedereen. As we speak zit ze een halve meter naast me te keuvelen en spelen met een andere mevrouw op het strand. Uiteraard helemaal prima, maar ze stapt gerust op iedereen af en bij vage kennissen loopt ze zelfs gewoon mee..
Ik ken dat helemaal niet van mijn oudste. Die bleef sowieso altijd dicht bij me, zelfs nu ze 6 is en duidelijk haar horizon aan het verbreden is zorgt ze er nog voor dat ze me altijd kan zien. Ik heb haar wel uitgelegd niet met vreemden mee te gaan, zelfs niet als ze snoepjes of puppies hebben, maar geloof ook niet dat ze dat snel zal doen.

Fee daarintegen.. Maar ze is over 2 maanden nog maar 2,5 jaar. Ik geloof niet dat het gesprekje er over al landt.
Uiteraard hou ik haar nog in nauwlettend in de gaten, zeker op deze leeftijd, maar ik was benieuwd of jullie het er al over gehad hebben?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:35:01 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188603914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik blijf dat zo'n suf en ouderwets systeem vinden, dat zij je zonder inspraak maar gewoon inplannen. En helemaal als ze het zo kort vooraf laten weten.
Wij kregen eens de brief nadat de afspraak was geweest :'). Bijv op 20 september dat we op 13 september een afspraak hebben. :'). En één keer kreeg ik 'm op de dag zelf.
KuikenGuppy
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:36:33 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188603928
Hebben we het hier regelmatig over. Ze voelt doorgaans goed aan wanneer iets niet ok is en stimuleer haar vooral naar dat gevoel te luisteren.
Daarnaast regelmatig even noemen dat ze niet met anderen mee mag, want er echt van aan komt weet ik niet (in juni 3 geworden), maar lijkt me niet overbodig met weirdo's op de aarde.

Wij zijn op vakantie geweest. Eerst gaan kamperen in Zweden en na paar dagen vol drama in de nacht al naar huis gegaan. Dametje had echt enorm heimwee en angst om te gaan slapen, na paar dagen trokken we het echt niet meer.
Zo ken ik haar dus echt niet, maar zo heb je nog weleens een verrassing :')

Toen weekje thuis geweest (zodra ze ons huis zag was ze rustig, dus goeie beslissing) en net weekje Veluwe gedaan.
Dat ging hartstikke prima, en wat is het daar toch mooi _O_

Dus alsnog topvakantie ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188604014
Dat een beetje ondeugende koppie, Lemijn? Ik denk het! :D .

Savvy, nee op deze jonge leeftijd niet. Heeft geen enkele zin, volgens mij. Mijn oudste was ook altijd heel open en vrij naar mensen toe. Nog steeds wel, maar nu ze 5,5 is zie ik wel dat ze wat gereserveerder wordt. Heeft wellicht te maken met een nieuw soort zelfbewustzijn. Dus het kan zijn dat dit vanzelf ook weer wat minder wordt. Ik heb nu met I voor het eerst gesprekjes gehad over vreemden. De aanleiding daarvoor is dat ze voor het eerst even alleen op straat ging spelen.

Toen ze jonger was en ergens aan het spelen, had ik haar ook niet altijd helemaal in het oog. In het park bijv. Dat kan ik zelf wel goed loslaten. Ik wil haar ook graag een gevoel van vrijheid meegeven. Ik houd de omgeving wel altijd in de gaten, registreer voor mezelf altijd wel welke andere mensen in de buurt zijn. En als ze met iemand die ik niet ken in gesprek raakt, ook. Als ik iemand zie waar ik een raar gevoel bij krijg, dan houd ik haar scherper in de gaten. Dat had ik een keertje in de Hema. Ik geloof dat ik mezelf dat ooit al heb aangeleerd toen ik op mijn 18e op mezelf ging wonen en veel alleen door de stad ging. :+ .
pi_188604045
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 16:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij kregen eens de brief nadat de afspraak was geweest :'). Bijv op 20 september dat we op 13 september een afspraak hebben. :'). En één keer kreeg ik 'm op de dag zelf.
Oh dat is wel heel ernstig. Het is gewoon niet zo'n efficiënt systeem, lijkt me. Plan je afspraken in, om ze vervolgens weer om te moeten plannen en mensen komen niet opdagen etc.
Handiger zou zijn om een brief te sturen met een oproep en dat je online zelf een afspraak kunt plannen.
pi_188604819
Bedankt voor de reacties!

Ik vertel al wel dat ze niet met iemand mee moet gaan zonder het zélf aan mama te vragen (voor het geval iemand zegt dat mama het goed vindt). Dan zegt ze altijd "ja ja", maar ik denk niet dat ze het echt landt.
Ze zegt wel vaker "ja ja" op iets om het een minuut later alsnog te doen :P

Wel grappig dat I wat gereserveerder wordt, Franny. Ik merk aan mijn oudste dat ze juist veel sneller vreemden durft aan te spreken, dat durfde ze vroeger echt helemaal niet.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:18:22 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188609746
@Franny, heerlijke vakantiefoto's!

@Nazil, nog gefeliciteerd met je 3-jarige!! :o *O* Blijft speciaal, Max' UD-genootje. Was zijn verjaardag gezellig en hoe vond hij zijn (mooie!) fiets?

@Savvy, nog geen moment bij stilgestaan. Ook omdat we best een braverik hier hebben, die altijd in het vizier blijft en vooral wel andere kindjes opzoekt, maar niet andere volwassenen. Het lijkt me een onvermijdbare les die je ze (helaas) een keertje moet bijbrengen.

Hier proberen we weer een beetje in rustiger vaarwater te komen. 's Ochtends vraagt Max geregeld: blijven we lekker thuis? Het waren twee tropenmaanden met de verhuizing etc, maar ook drukte op het werk, een rug die er niet fitter op wordt en geen vakantie. Ik heb ook geen behoefte om weg te gaan, eerst maar eens aarden en dan over een maandje onder het mes. Tikkeltje te ver voor me uit geschoven, want ik ga steeds schever lopen :')

Verder is Max nog meer een Echte Peuter aan het worden. Ondeugend en heel grappig, Ik krijg geregeld mijn eigen uitspraken terug van 'm: Mama, zullen we dit en dit en dit doen? Ja, hebben we een afspraak? Of: Kom op mama, even opschieten! Er komen ook hele verhalen uit, incl. de juiste werkwoordsvormen (daar zoekt hij dan ook echt naar). Ik vind het superknap hoe hij zich verbaal kan uitdrukken O+

Kleine complicatie: uit enthousiasme (denk ik) wordt hij soms een beetje fysiek en dat uit zich in slaan. Dan slaat hij ons of de katten of opa. Soms denk ik dat het een soort apenliefde is. Alhoewel: eergisteren kreeg ik een stok op mijn hoofd |:( Even een paar keer goed boos geworden iig. Op meerdere vlakken moeten we soms streng optreden, dat is nieuw.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:27:46 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188609942
Heeft hij dat niet van mijn Miep overgenomen? :X Dat is zo'n meppend en bijtend kreng als ze echt in een super vermoeide vervelende bui is :')

Of even een ontdekfase bij hem, hopelijk snel weer over

Veel sterkte met je rug, dat klinkt heel zwaar zeg :{
pi_188613739
@Quoi hij is nog steeds onder de indruk van alles wat er gebeurd is. De fiets is nog heel eng, de bangerik. Hij is er wel blij mee en met alle andere cadeaus die hij al gekregen heeft. Gisteren is hij met een vriendin van ons naar het dorp geweest en mocht hij zelf wat uitzoeken en gingen ze poffertjes eten. Dat was ook geweldig natuurlijk. ‘Ik ben jarig’ zegt hij al twee dagen lang.

Vandaag vieren we het echt, daar heeft hij heel veel zin in.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:10:15 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188613999
Hmm praatjes over mensen met minder goed bedoelingen etc, dat is hier nog ver weg gelukkig. Net als alle andere ellende van de wereld. We groeien er vast in. Ik denk natuurlijk wel al na over vrij laten - ik vind het fijn voor Jacob dat hij steeds verder van me weg durft en ik gun het hem ook om uit mijn zicht te verdwijnen. Als ik hem in de gaten kan houden zonder dat hij me exact ziet vind ik dat prima. Nou heb ik bepaald geen wegloper, dat scheelt.

Veel plezier met je de verjaardag Nazil!

Max de Echte Peuter O+ . Ik kan me voorstellen dat jullie pas echt helemaal kunnen bijkomen als je operatie ook achter de rug is.

Oké, nog een serieuze vraag.Als ik met Jacob over straat loop, hoor ik vaak opeens ooooh! :o . die!. Dan kijk ik waar hij heen wijst en dan ligt er meestal een fiets op de grond. Hij waardeert het erg als ik die opraap. Dan is alles weer zoals het hoort, is mijn inschatting. Overzichtelijk. Ik dacht dat alle peuters deze behoefte aan ordening hadden, maar ik vertelde dit gisteren aan iemand op een verjaardag en zij moest heel hard lachen en zei dat dat verre van standaard is. Mijn vraag: is dit een voorbeeld van dat je denkt dat je eigen kind normaal is?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188614155
@Lemijn l kan ook niet tegen dingen die op de grond liggen en er niet horen (behalve speelgoed, dat mag de hele dag blijven liggen :+) moet ook teruggezet of opgeruimd worden.

Gisteren hadden we een receptie van een opening en L mocht mee. Hij was zo lief, heeft de hele middag met 3 auto's op de rode loper gespeeld. Zodra er andere kinderen bij kwamen gaf hij een auto af en mochten die mee spelen O+ ik moest hem wel beloven dat hij de auto's mee naar huis mocht nemen, maar andere kindjes mochten er ook mee spelen. zo lief!
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:36:09 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188614197
O nee, dit is heel herkenbaar. Idem hier op die leeftijd of eigenlijk nog steeds. Soort van benoemen wat er afwijkt ofzo :P
pi_188614368
S. liep gisteren op het strand links van het spoor van onze bolderkar. Hij stopte ineens, keek bedenkelijk, liep het hele spoor terug, ging er rechts van lopen en het leven was weer zoals het hoorde. Normaal peutergedrag heeft Jacob hoor :Y

Strand was verder echt zo genieten. S. vond het prachtig weer. Schelpen zoeken, ingegraven worden, zwemmen in de zee. Alleen de kwallen waren eng.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188617097
LeSage, mooie foto en wat lijken ze toch op elkaar!

Stoppen jullie (jonge) peuters ook nog steeds zoveel in hun mond? En wanneer stopt die fase?

Simon heeft vorige week een steen (ter grootte van 20-50 eurocent stuk) ingeslikt. Hij deed de steen in zijn mond en wilde erop gaan kauwen, ik wilde de steen uit reflex uit zijn mond halen en vervolgens wilde Simon de steen zo snel mogelijk kwijt en slikte hij hem door. Verder geen last van, we hebben hem alleen ook nog niet eruit zien komen....

Op straat stopt hij echt van alles is zijn mond: steentjes, nootjes/eikeltjes, takjes, zand enz.
Gister deed hij een houten schijf (speelgoed salami) in zijn mond, best wel groot, maar ik schrok toch en wilde het eruit halen, maar weer ging Simon toen proberen uit reflex ofzo het door te slikken. Het was veel te groot, hij ging er echter wel van kokhalzen.

Ik merk dat ik het vooral doodeng vind (dat ie stikt) en dat hij door mijn reactie de neiging krijgt om dingen snel door te slikken ipv uit te spugen. Ik probeer rustig te reageren, maar mijn reactie is ook meer een reflex. Ik heb er echt nachtmerries over gehad daarna.
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:13:25 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188617165
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:57 schreef LeSage het volgende:
S. liep gisteren op het strand links van het spoor van onze bolderkar. Hij stopte ineens, keek bedenkelijk, liep het hele spoor terug, ging er rechts van lopen en het leven was weer zoals het hoorde. Normaal peutergedrag heeft Jacob hoor :Y

Strand was verder echt zo genieten. S. vond het prachtig weer. Schelpen zoeken, ingegraven worden, zwemmen in de zee. Alleen de kwallen waren eng.

SPOILER
Die foto O+
Prachtig! En genieten hè O+
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:15:25 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188617188
Tolstoj, gebeurt hier nog regelmatig, en ze is ruim drie.
Heeft ook weleens pruimen en abrikozen zo opgegeten met pit en al... Hoor je er vanzelf wel weer krijsend uit komen :X
Na wat extra uitleg snapte ze iig dat ze dát niet meer moest doen 😅

En ze moeten leren, met vallen en opstaan, soms met pijn. Over het algemeen zijn ze niet achterlijk en is die zorg niet nodig, kan best wat chiller zo te horen :)
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:16:17 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188617197
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:36 schreef Quoi het volgende:
O nee, dit is heel herkenbaar. Idem hier op die leeftijd of eigenlijk nog steeds. Soort van benoemen wat er afwijkt ofzo :P
En dit

Ordnung muss sein is hier niet aan de orde (hihaho) van de dag bij alles
pi_188617712
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:15 schreef Molo het volgende:
Tolstoj, gebeurt hier nog regelmatig, en ze is ruim drie.
Heeft ook weleens pruimen en abrikozen zo opgegeten met pit en al... Hoor je er vanzelf wel weer krijsend uit komen :X
Na wat extra uitleg snapte ze iig dat ze dát niet meer moest doen 😅

En ze moeten leren, met vallen en opstaan, soms met pijn. Over het algemeen zijn ze niet achterlijk en is die zorg niet nodig, kan best wat chiller zo te horen :)
Wow, met pit en al :X Hoe lang heeft dat geduurd voordat die er weer uit was?
Chiller, dat klopt inderdaad, daar moet ik nog veel in leren :) Mijn hoofd neemt al snel een loopje met me en dan kan ik wel eens behoorlijk doordraven.....
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:36:32 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188621305
Oeh die hele fase van alles in zijn mond steken hebben we niet echt gehad _O_ Interesseert hem niet echt geloof ik. Het lijkt me vermoeiend om er continu op te letten.

Benieuwd wanneer je de steen tegenkomt Tolstoi!

Heerlijke foto van je mannen, LeSage!
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:55:55 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188621581
Nieuw hier: als avondeten maar één soort van iets willen

Vanavond was dat een bak spinazie, gisteren een pot olijven en geen idee wat het morgen wordt.
Dan maar wat variatie daar in, bak skyr als lunch en brood als ontbijt, hebben we toch alle voedselgroepen uiteindelijk gehad einde van de dag :')
pi_188622595
Franny ontroerende foto die laatste. En Lesage wat een leuke broertjes!

Emmy gaat als een speer. Ze kan het alfabetlied bijna helemaal goed. Ze doet haar best op een kleurplaat om binnen de lijntjes te kleuren in plaats van haar eigen tekening erover heen te maken. Ze kleurt alles oranje en rood, want dat zijn haar absolute lievelingskleuren. Ze kan vertellen wat ze op een dag heeft gedaan. Ze plast soms op de wc. Ze is in de achtbaan van de Julianatoren geweest en was zo dapper. Ze springt huppelt danst en zingt de hele dag en probeert te leren fluiten. Ze zegt “gisteren” voor iets wat geweest is en “morgen” voor iets in de toekomst. Ze kan s ochtends al even alleen beneden spelen. En die enorme woordenschat is niet bij te benen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:04:04 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188640560
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:55 schreef Molo het volgende:
Nieuw hier: als avondeten maar één soort van iets willen

Vanavond was dat een bak spinazie, gisteren een pot olijven en geen idee wat het morgen wordt.
Dan maar wat variatie daar in, bak skyr als lunch en brood als ontbijt, hebben we toch alle voedselgroepen uiteindelijk gehad einde van de dag :')
Elke dag alle categorieën is quite something hoor ^O^

Hier is het elke dag weer heel hard roepen dat hij niet wil eten. Wij doen dan */ignore\* en gaan gewoon aan tafel zitten eten. Uiteindelijk eindigen we dan met z'n drieën aan de tafel en eet hij als een bouwvakker :D

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:00 schreef Arja het volgende:
Franny ontroerende foto die laatste. En Lesage wat een leuke broertjes!

Emmy gaat als een speer. Ze kan het alfabetlied bijna helemaal goed. Ze doet haar best op een kleurplaat om binnen de lijntjes te kleuren in plaats van haar eigen tekening erover heen te maken. Ze kleurt alles oranje en rood, want dat zijn haar absolute lievelingskleuren. Ze kan vertellen wat ze op een dag heeft gedaan. Ze plast soms op de wc. Ze is in de achtbaan van de Julianatoren geweest en was zo dapper. Ze springt huppelt danst en zingt de hele dag en probeert te leren fluiten. Ze zegt “gisteren” voor iets wat geweest is en “morgen” voor iets in de toekomst. Ze kan s ochtends al even alleen beneden spelen. En die enorme woordenschat is niet bij te benen.
Arja, dat klinkt als een heerlijk peutertje O+ Ik denk ook telkens (weer :') ): dit is de leukste leeftijd! Om dat vervolgens weer bij te stellen.

Mensen, ik zit hier buiten in de tuin aan een glas bier een peuterfeestje voor te bereiden. Want ik dacht: 8 peuters zonder activiteit is niezoslim misschien. Het moet niet gekker worden. Ik koop geen caravan hoor :+

En een kdv met 12 kindjes voor wie een traktatie moet worden bedacht :X 3 kindjes bij de gastouder was overzichtelijk.
pi_188640993
Oh ja molo, een hele pot olijven :D

Q 8 peuters? Wat voor activiteit? Iets met water en zand misschien?
Wanneer wordt hij 3?
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:29:55 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188641114
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:23 schreef Arja het volgende:
Oh ja molo, een hele pot olijven :D

Q 8 peuters? Wat voor activiteit? Iets met water en zand misschien?
Wanneer wordt hij 3?
Ik heb al leuke ideeën hoor, maar misschien lezen hier wel 2 moeders mee, dus ik houd het nog even onder de radar :P

Volgende week woensdag! We vieren het zondag.

Max is volgens mij in regressie trouwens. Hij is ineens dol op ..... Peppa Pig :o Nooit interesse in gehad en nu.... Ik vind het best grappige filmpjes trouwens. Maar goed, het wordt dus denk ik een Peppa Pig taart :')
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:40:59 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188641332
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb al leuke ideeën hoor, maar misschien lezen hier wel 2 moeders mee, dus ik houd het nog even onder de radar :P
Slim :+
Ben benieuwd!

quote:

Max is volgens mij in regressie trouwens. Hij is ineens dol op ..... Peppa Pig :o Nooit interesse in gehad en nu.... Ik vind het best grappige filmpjes trouwens. Maar goed, het wordt dus denk ik een Peppa Pig taart :')
Ja Dora ineens hier, met die stomme aap Boots :'(
Opgepikt bij buurjongetje denk ik.
Doet me altijd denken aan mijn scriptietijd. Ik schreef die 's nachts, met tv aan op de achtergrond, cartoon network. En dan stopte is als die ergerlijke Dora begon om 5 uur en ging ik mijn nest in

Memories :')

Vanavond was het een blije blik op lasagne 'ohhhh, pizza, heerlijk!!!' trouwens, tot ze door kreeg dat het geen pizza was, uiteindelijk een heel blik maïs op.
Ook best joh :+
pi_188641441
Om 5 uur je nest in O+

Emmy kijkt nog steeds veel naar Bing. En Casper en Emma sinds we in de bios waren. Ik kan er ook goed naar kijken. In de bios was ik zelfs ontroerd door het einde :')
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:48:45 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188641501
Ik vind Cas met Emma (zo noemt die kleine hier het, verbetert me zelfs als ik het goed zeg >:O ) zo zoetjes, heerlijk kneuterig O+
Perfect jankmateriaal ook.

Vaiana (film, aanrader) zingt ze graag mee. Bij die liedjes zat ik ook soms te janken.
En ik ben eigenlijk helemaal niet zo jankerig _O-

Leuk om te lezen allemaal, ze zijn ook al zo groot he. Wat je allemaal als minimens kunt leren in die paar jaartjes, wow _O_
pi_188641587
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Het zal de leeftijd zijn, L. Is er ook helemaal gek van. Ik word er gek van. Ik heb het zo lang mogelijk uit mijn huis verbannen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:59:24 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188641700
Sinds ik deze heb gezien blijf ik er om lachen eigenlijk

Miep zit ook in de poep/piemel/plasfase, roept ook steeds 'mama jij bent stuk, jij hebt geen piemel' enzo.

Dus we zitten nu eindelijk op zelfde niveau O+

SPOILER
  maandag 26 augustus 2019 @ 23:17:04 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188642024
Das een echte Molo :7
Dat verschil tussen jongens en meisjes houdt ‘m hier ook bezig.

Kasper en Emma blijven met stip op 1. Ik zet soms spotify op met een playlist met de liedjes (in het Noors - Karsten og Petra, maar boeien). Ik betrap mezelf Vaak op het zingen van de liedjes - niet in het Noors btw :P

Nazil, bij jou ook al!
pi_188644698
T vraagt hier regelmatig 'mama, wanneer word ik nou een vrouw?' en 'ik wil met zoals jij zijn, ik wil geen baard'...
pi_188644699
Ooh quoi,8 peuters. Heftig!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:59:22 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188648739
Ik kijk uit naar de verhalen over het feestje, Quoi. Je maakt er vast wat van. Heb je wel hulp?

Arme T, nu al bang voor de baard }:| .

En bedankt voor die foto Molo, ik weet niet of ik nu nog normaal naar die suffe biggen kan kijken... ik vind ze sowieso stom maar misschien verandert dat met een enthousiast kind.

Wij waren vanmorgen bij een pierenbadje in de buurt. Ik keek mijn ogen uit qua sociaal gedoe weer. Er was een kind met een loopfiets in de vorm van een motor, dus Jacob riep alleen nog maar MIJ! MIJ!!!!!! Die moeder vond dat hij er best even op mocht toen haar kind iets anders deed. En even verderop vroeg een moeder steeds speelgoed terug van haar dochter waar ze niet mee speelde, en uiteindelijk schoven ze een heel eind op zodat niemand meer met hun bakjes kon. Tja. Ik zie het maar gewoon aan allemaal voorlopig. Toen het zo druk werd kon Jacob het sowieso niet meer overzien maar daarvoor heeft hij heerlijk met twee andere peuters zo'n beetje naast elkaar/met elkaar met emmers en gieters gespeeld. Het gedoe ontstaat vooral als er even niet wordt gespeeld, lijkt het (los van dat gedoe niet erg is, dat weet ik wel).

Eenmaal thuis klom Jacob op zijn eigen loopfiets, en besloot dat dat ook een motor was. Kind helemaal blij ^O^ .
Sowieso vind ik die fantasie zo tof. De botervloot wordt vaak een boot en het kleed water. Die grijns die daar altijd bij komt *) .
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:47:13 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188649540
Jaaaaaa traantjes wegpinken bij Casper en Emma, check!

Mensen, mijn peutertje is vanmorgen met de oudste kindjes van het kdv mee geweest naar de school van zn zus, daar is een peuterdoorstroomgroep. Dus ik kreeg een foto van hem op een stoeltje in de kring! O+ :'( O+

En hij wil nu ook met alle geweld op zijn brommer (de roze puky loopfiets die van zus is geweest) naar het kdv en de winkel...

Stop de tijd!!!!
pi_188649724
Mijn man heeft afgelopen weekend gecrossed op een motor en ik kreeg een aantal foto's op de app die ik aan de jongens heb laten zien. Ze waren zo erg onder de indruk dat de loopfietsjes opeens de cross-motors waren en ze hebben het hele weekend gecrossed in de tuin.

Ik vind zo'n pierenbadje ook best wel interessant qua sociale dynamiek. overigens speelt 9 van de 10 keer het hele zwembad met de bakjes, gieters en waterspuiten die ik heb meegenomen. Ik spreek de andere kinderen er wel op aan als ze met onze spullen weg lopen, maar voor de rest vind ik het prima.

Pas waren mijn jongens aan het spuiten met waterspuiten in het pierenbadje (alleen op elkaar of op mama en oma, niet op andere kindjes spuiten!). Kwamen er opeens allemaal andere jongens- peuters en kleuters met waterspuiten en ontstond er een heel watergevecht. Ik heb nog nooit zo veel beginnend testosteron bij elkaar gezien.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:45 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188650028
Na die foto van Molo lees ik steeds "piemelbadje" }:|
KuikenGuppy
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:24:00 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188650073
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:20 schreef Burdie het volgende:
Na die foto van Molo lees ik steeds "piemelbadje" }:|
Zat mannen gezien waarbij de piemel ook voor pier kon doorgaan :+
pi_188650889
:Y Micropenis
pi_188652976
Molo, dat plaatje zit nu dus helaas op mijn netvlies gebrand ;(
Kasper en Emma wordt hier ook wel gewaardeerd, maar het allerleukste is op dit moment ‘helden van de stad’. Twee kinders op de bank die heel hard ‘Tijd voor actie!!’ roepen.

Succes met het kinderfeestje, Q! Ik vind het knap, met georganiseerde activiteit zelfs.

Vandaag lekker de sproeier aan in de tuin. S. wilde heel graag kleien of kleuren, maar ik wil nu niet binnen gaan zitten. Dus een emmer gepakt, kwasten erbij en op de tegels getekend _O_
S. vond het fascinerend dat zijn tekeningen verdwenen :D
pi_188653596
Molo :+

Jongen/meisje is ook hot topic. Soms wil l. Ook een meisje zijn. Zaterdag op een receptie zat hij aan mijn borsten: mama grote borsten! Vanochtend wees ik zijn tepels aan en dat hij maar in de spiegel moest kijken. Toen was hij heel trots O+

Naast Peppa is autostad ook favoriet. Hector de Helicopter, Tom de Takelwagen, Frank de brandweer.. Al zijn brandweerauto's heten Frank, de helicopter heet Hector en zijn takelwagens... Je raadt het al. Is op YouTube, vooral niet opzoeken want knetterirritant die voice over.

En babybus, een Engelstalige tekenfilmserie met panda's in de hoofdrol. Hij houdt van panda's :+
pi_188653733
Oh ja, autostad. Favo ook hier ;(

Ik had toevallig vanmiddag nog een jongen/meisje gesprek. Het startte met een opmerking over zijn piemel (want dat is het leukste onderwerp ooit) en de vraag waarom ik er geen had ‘want jij bent toch ook een mens, mama?’ :Y
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:09:51 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188664326
Hoera, ik bracht Max voor de tweede keer weg naar het kdv zónder huilen *O* Hij begint de gezichten te herkennen en alles begint weer een beetje in een vaste routine te gaan. Heel fijn.
pi_188667150
Superfijn Q!

“Mama, ik zat toch in jouw buik maar waar is dan het deurtje?”
“Mama, jij hebt mij toch gemaakt, maar was ik dan stuk?”

Oef :+
pi_188668043
Zoveel fijner, Q! Kan Max misschien wat van die positieve energie richting het zuiden sturen?

Haha, Arja, ook een mooi synoniem: je deurtje _O-
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:54:18 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188669950
Haha, was ik dan stuk :D O+ . Dat is wel mooi level up ten opzichte van onze spraakverwarring vanmorgen: er komt water uit de slang, het water is aan.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 08:24:29 #220
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_188682894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 15:54 schreef Lemijn het volgende:
Haha, was ik dan stuk :D O+ . Dat is wel mooi level up ten opzichte van onze spraakverwarring vanmorgen: er komt water uit de slang, het water is aan.
Haha, dat is een leuke inderdaad om om te draaien.

Meneer heeft door dattie bij de lichtknopjes kan. Ze zitten vrij hoog bij ons, maar als ie op zn tenen gaat staan kan hij er net bij. Met als gevolg dat nu te pas en te onpas het licht aan en uit gaat. Alleen die in de wc vindt ie spannend (want donker in de wc) dus dat moet papa of mama doen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:48:00 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188712762
Mooi, die onregelmatigheden in onze taal. Pikken ze er meteen uit.

Toen ik net een boekje voorlas voor het slapen gaan over "een snelle manier om van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad te gaan", zocht Max zich suf naar die "snelle meneer" :D

Peppa Pig is in the house. Ik geloof dat ik álles heb besteld wat los en vast zit. Ik denk dat Max na zijn feestje geen varken meer kan zien :+ Ik wist ook niet wat er met me gebeurde, maar goed, let's go all the way.
pi_188713334
Pfff, wat een week hebben we gehad. Ons huis wordt geschilderd en het blijkt dat manlief en ik het niet zo goed doen met onbekende klussers, die je huis in en uit lopen. We voelden ons niet meer echt op ons gemak in ons eigen huis.

Tot overmaat van ramp bleek ook nog een flink deel van de schuifpui compleet verrot, gelukkig kende de schilder een goede timmerman/aannemer, die vandaag al met de klus begonnen is.
Wat een teringzooi was de woonkamer in korte tijd ;(

SPOILER
Ik was gelukkig nog vrij deze week, maar volgende week ben ik weer aan het werk en dan wordt alles afgemaakt en zijn ze nog een groot deel van de week bezig. Simon zal dan weinig buiten komen overdag :{ , aangezien manlief niet met hem kan gaan wandelen enzo. En een beetje in de tuin rondscharrelen is ook niet handig vanwege de schilders. Deze week heb ik nog elke ochtend en middag met hem naar buiten kunnen gaan gelukkig.

Quoi, veel plezier met Max zijn kinderfeestje O+
pi_188715195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:48 schreef Quoi het volgende:

Toen ik net een boekje voorlas voor het slapen gaan over "een snelle manier om van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad te gaan", zocht Max zich suf naar die "snelle meneer" :D

Peppa Pig is in the house. Ik geloof dat ik álles heb besteld wat los en vast zit. Ik denk dat Max na zijn feestje geen varken meer kan zien :+ Ik wist ook niet wat er met me gebeurde, maar goed, let's go all the way.
Ben je in 1 klap van dat irritante varken af! Win-win!

Tolstoi succes nog even met de klussers!

Zomervakantie 2019 zit erop en dat betekent dat komende week meneer James naar psz gaat... ik zie er vreselijk tegenop maar het gaat hem denk ik veel goed doen... leren delen en samen spelen, knutselen en voor ons allebei "loslaten" maar manmam wat vind ik t moeilijk met hem...
S. 2014
J. 2016
pi_188715416
Veel plezier morgen Quoi! Hopelijk valt het allemaal in de smaak! Van die woordspelingen had kleuter ook vaak, maar voordat je dan ontdekt hebt wat hij bedoeld...

Wat een rottiming Tolstoi! En je begint ook volgende week met je nieuwe baan toch? Lijkt me geen fijn begin met ook gedoe thuis. Voor Simon lijkt dat me een kleiner probleem, wellicht wat ‘nieuw’ binnenspeelgoed klaar leggen zodat hij elke dag wat nieuws te doen heeft?

Wij zijn nog een weekje naar een bungalowpark geweest met de hele familie (23 personen waarvan 6 peuters/kleuters, 2 basisscholieren en 5 pubers). Was erg geslaagd, de meiden hebben met iedereen gespeeld en werden regelmatig op sleeptouw genomen. Afgesloten met een dagje Efteling gisteren waarbij m’n man en ik zelfs voor het eerst de Baron konden doen terwijl anderen met plezier met onze kinderen in de tuffers en traptreintjes gingen. Ze zaten steeds weer enthousiast bij iemand anders. En ook in het zwembad gingen ze zo met een grote neef of nicht mee van de glijbaan en door de stroomversnelling. Was erg geslaagd, en ik denk dat ze het zelfs leuker vonden dan onze 4x zo dure echte vakantie. Alleen het huisje was matig (geen kasten, koelkast die amper werkt, 1 avond een uur geen stromend water en door het weer erg warm op onze 2e verdieping), maar daar waren we op voorbereid.

Maandag gaat het echte leven beginnen, met verplicht vroeg opstaan om kleuter naar school te brengen. Dan hebben we ook niet zoveel meer aan kinderen die meestal pas rond 8 uur wakker worden en zonder problemen tot 9 uur nog rustig in bed spelen indien nodig. 7:15 uur wordt het voortaan, tot ze wat sneller gaan eten.
pi_188718234
Gm dat kan ik me goed voorstellen, dat het lastiger is om James los te laten. Is hij de laatste tijd goed gezond? Hoe is het verder met jou.

FF herkenbaar van die lekkere slaapkop. En ben zelf ook geen ochtendmens. Ik vind het zo heerlijk om op een vrije dag haar daarna nog bij me in bed te nemen, tv kijken, knuffelen, beetje dutten. Ik kijk wat dat betreft ook niet uit naar de basisschool. Maar de school gaat me tzt ook weer vrijheden opleveren.
Klinkt als een fijne vakantie. Heerlijk he dat je dan zelf ook een gesprek kunt voeren
  Manager PR/Moderator zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:31:40 #226
269689 crew  Viv
pi_188718496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:48 schreef Quoi het volgende:
ZZ dacht gisteren dat cadeautje(s) is afgeleid van cadeaut. O+ Ik vond het wel schattig klinken, heb haar nog niet verbeterd. :@

@FlyingFish Oei, daar kijk ik ook niet naar uit. As we speak ligt ze nog te slapen, ik werd wakker door één van onze katten. :') Thuisonderwijs een optie? Of ze zonder ontbijt naar school laten gaan? ;)
pi_188721849
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 09:59 schreef Arja het volgende:
Gm dat kan ik me goed voorstellen, dat het lastiger is om James los te laten. Is hij de laatste tijd goed gezond? Hoe is het verder met jou.

FF herkenbaar van die lekkere slaapkop. En ben zelf ook geen ochtendmens. Ik vind het zo heerlijk om op een vrije dag haar daarna nog bij me in bed te nemen, tv kijken, knuffelen, beetje dutten. Ik kijk wat dat betreft ook niet uit naar de basisschool. Maar de school gaat me tzt ook weer vrijheden opleveren.
Klinkt als een fijne vakantie. Heerlijk he dat je dan zelf ook een gesprek kunt voeren
Het gaat eigenlijk supergoed met hem... zit echt meer in mijn hoofd met de komende winter. Komt vast goed :P met mij gaat t redelijk. Erg de neiging om teveel en te snel te willen maar ook dat komt goed.
S. 2014
J. 2016
pi_188743507
Quoi, hoe was Max zijn kinderfeestje gegaan? Heeft ie genoten?
pi_188744473
Hallo allemaal, ik kom me hier melden met verse peuter N. 2 jaar alweer, jeetje wat gaat dat snel!

Ze heeft enorm genoten van haar feestje. Zo leuk, nooit gedacht dat ze zich er al zo van bewust zou zijn. Ze vond alles leuk en tof en is haar peuter jaren begonnen met een weekend zonder middagslaapjes. Gisteren geweigerd voor het feestje te slapen en in de avond pas om 22:30 erin; vanochtend uitgeslapen tot 9:30 en heb haar bewust niet naar bed gedaan vanmiddag omdat ze anders weer laat zou slapen. Morgen is de vakantie voorbij dus weer vroeg op. Ze slaapt nu en dat is best vroeg/gemiddeld voor haar doen, missie geslaagd! Ben benieuwd of ze haar ritme weer oppakt.
  zondag 1 september 2019 @ 21:09:57 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188744739
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:34 schreef TolstoiFan het volgende:
Quoi, hoe was Max zijn kinderfeestje gegaan? Heeft ie genoten?
Miep en ik wel iig *)
pi_188745035
Nolita, van harte gefeliciteerd met N! Welkom bij de peuters :)
Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad.

Molo, dan zal het voor Max ook wel een prachtige dag zijn geweest :)
  zondag 1 september 2019 @ 23:00:47 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188747518
Ja, ik leef nog. Het was ge-wel-dig O+ Wát een dag. Zelden zo'n fijne, relaxte kinderverjaardag meegemaakt (maar goed, het is mijn eigen kind :P ). De kindjes (uiteindelijk 8 + jongere broertjes/zusjes) gingen eerst heeeeeel ijverig hun eigen taartje versieren aan een gedekte tafel, daarna lekker spelen met o.a. stoepkrijt buiten en we sloten af met een bakje pasta pesto.

's Middags nog familie (we hebben welgeteld een half uurtje pauze gehad), die bleef eten en we betrapten 'm op een gegeven moment in zichzelf zingend, spelend aan de eettafel. Vroeg hij: ben ik nu nog steeds jarig mama? Ofwel: Max was op zijn gemak en hij heeft volgens mij een hele leuke dag gehad.

SPOILER
  zondag 1 september 2019 @ 23:05:32 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188747656
Oh had ik daar mijn glas water gezet :D

Was top feestje, gaaf dat hij er ook zo van genoten heeft ^O^
  Manager PR/Moderator maandag 2 september 2019 @ 00:08:04 #234
269689 crew  Viv
pi_188748814
Hoi @Nolita ! w/
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Quoi het volgende:
Zelden zo'n fijne, relaxte kinderverjaardag meegemaakt (maar goed, het is mijn eigen kind :P ).
En: de ouder(s) van de andere kindjes waren er ook bij, toch? ;) Het lijkt mij stukken minder relaxed als je een aantal uur 8+ kindjes moet zien te vermaken in je eentje of met partner. :X
  maandag 2 september 2019 @ 00:16:37 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188748917
Daarom deden we dat ook niet. Daar waren alle ouders ook te gezellig voor :P
pi_188756577
Leuk, Quoi! Fijn dat het zo'n leuke dag was voor iedereen.

Ik had dus laatst terwijl ik op vakantie was een uitnodiging gekregen van het CB dat ik over een week een afspraak had (terwijl ik dan ook nog op vakantie was). Ik belde vandaag om een nieuwe afspraak te maken. Ging de mevrouw daar bedenkelijk over doen. "Ja, eigenlijk doen we dat niet als iemand een afspraak mist, maar omdat u de brief niet heeft gezien door vakantie, nou vooruit dan maar." Ik heb geen dankbaarheid geuit hierover, want ik vind het meer dan idioot. Ik kom nu al ruim vijf jaar met twee kinderen bij het CB en heb nog nooit een afspraak gemist.
Zij sturen op zo'n idioot korte termijn een uitnodiging en dan gaan ze hooghartig doen. En daarbij: ik kan mij vergissen maar die afspraak is er toch niet in mijn belang, maar in het belang van mijn kind?

Dus heeft een kind lakse ouders die afspraken missen, dan zegt het CB gewoon: we zien u over een half jaar/jaar wel weer? En dan hebben zij ook geen beeld van hoe het met het kind gaat?

Vaag. Ik twijfel nu of ik er op terug moet komen bij de afspraak zelf.
pi_188756846
Wij krijgen een mail dat we zelf een afspraak mogen inplannen online, veel makkelijker.
  maandag 2 september 2019 @ 20:25:25 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188759806
Wat onaardig, Franny. En ik begrijp vooral niet wat zij als alternatief zagen voor het maken van een nieuwe afspraak. Geen nieuwe afspraak? Ik kan me dat echt niet voorstellen. In dat geval zou ik het zeker wel melden.

Wat een gezellige foto van dat peuterfeestje ^O^ . En heb je al traktaties geknutseld?

Jacob is zo druk met zijn praatupdate dat hij al een uur ligt te kletsen in bed. Kijk! Tatoe. Aan. Uit. Beeeeeh. Ja! Mama papa ja. Mama nee, hihi. etc etc. Hij had ook al het rekken rond bedtijd vervolmaakt door te vragen om nog een keer tanden poetsen :') . Slim kind. Maar dat ging toch niet door. Ik verheug me op morgen, de hele dag zijn streken en verhalen aanhoren *O* .

---

En nog een vraag. Ik heb aangeboden om morgen te helpen met een activiteit op de crèche, maar het blijkt de bedoeling dat ik dat ga doen/leiden. Iets met muziek of dans. 12 kinderen van 0 tot 4. Iemand een suggestie? De leidsters helpen uiteraard maar als ik er toch ben kan ik beter iets bijdragen voor zover Jacob me dat toelaat, ik vrees dat hij het maar een rare toestand vindt dat we er midden op de ochtend heen gaan en als hij het niet vertrouwt laat hij me meestal niet los.
pi_188759958
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:25 schreef Lemijn het volgende:
Wat onaardig, Franny. En ik begrijp vooral niet wat zij als alternatief zagen voor het maken van een nieuwe afspraak. Geen nieuwe afspraak? Ik kan me dat echt niet voorstellen. In dat geval zou ik het zeker wel melden.

Wat een gezellige foto van dat peuterfeestje ^O^ . En heb je al traktaties geknutseld?

Jacob is zo druk met zijn praatupdate dat hij al een uur ligt te kletsen in bed. Kijk! Tatoe. Aan. Uit. Beeeeeh. Ja! Mama papa ja. Mama nee, hihi. etc etc. Hij had ook al het rekken rond bedtijd vervolmaakt door te vragen om nog een keer tanden poetsen :') . Slim kind. Maar dat ging toch niet door. Ik verheug me op morgen, de hele dag zijn streken en verhalen aanhoren *O* .

---

En nog een vraag. Ik heb aangeboden om morgen te helpen met een activiteit op de crèche, maar het blijkt de bedoeling dat ik dat ga doen/leiden. Iets met muziek of dans. 12 kinderen van 0 tot 4. Iemand een suggestie? De leidsters helpen uiteraard maar als ik er toch ben kan ik beter iets bijdragen voor zover Jacob me dat toelaat, ik vrees dat hij het maar een rare toestand vindt dat we er midden op de ochtend heen gaan en als hij het niet vertrouwt laat hij me meestal niet los.
Een aantal liedjes zingen waar ook op bewogen kan worden? We maken een kringetje, hoofd, schouders knie en teen (wellicht te moeilijk?), etc?
pi_188760417
Ik vind het ook belachelijk franny van die afspraak. Ging het om de 2 jaar afspraak van Y? Ook behoorlijk laat zeg!

Hier nog geen afspraak ontvangen, maar überhaupt al 3 weken geen geadresseerde post!? :o We krijgen sowieso bijna geen post maar begin bijna te denken dat de postbode ons overslaat of vakantie heeft en geen vervanging haha.

Klinkt als een toffe praatupdate lemijn. Lastig zeg zomaar iets bedenken...kwa liedjes om te dansen doen de wielen van de bus, zo gaat de molen en in de maneschijn het hier ook goed.

Vandaag verjaardag gevierd op de opvang. Ze was vooral kapot moe vanavond bij ophalen. Was weer even wennen na ruim 3 weken weer vroeg opstaan en op de opvang zijn. Voor papa en mama ook.
Ze stonden ervan te kijken hoeveel ze praat en ook over de lengte van de zinnen. Voor ons is dat heel normaal inmiddels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')