Brothers in arms of niksquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:22 schreef vosss het volgende:
You and your friend van Dire Straits staat nu op
Ze hebben de lijn naar beneden al gevonden.quote:
Van de FP. Quoted for truth dit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:30 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ik vind het een beetje sneu voor de misgunners en haters
Hey ouwe schuinsmarcheerder; proficiat met de pole hequote:
Downforce circuits vallen buiten hun window van efficiente aerodynamica. Het is altijd een uitruil maar zij zitten op een punt dat veel downforce zetten enorm veel meer kost op de snelle stukken, de uitruil wordt hopeloos onevenredig.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:26 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze hebben de lijn naar beneden al gevonden.No need to find something else.
![]()
Vind het gewoon echt zwaar kut, zeker nu Mercedes gaten laat vallen. Juist Ferrari zou het team moeten zijn die de kans zou moeten grijpen om gretig van deze gaten gebruik te maken.
Waaruit blijkt dat Renault een krachtigere motor is dan de Honda?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, Renault heeft absoluut een meer krachtige motor. Qua betrouwbaarheid doet Honda het wel beter, maar ook dat komt vooral omdat ze zoveel onderdelen gebruiken dat ze niet zo lang mee hoeven te gaan.
De gridpenalties na de zomerstop gaan heel irritant worden voor de Honda-cultisten.
voor renault geldt dit nog meerquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, Renault heeft absoluut een meer krachtige motor. Qua betrouwbaarheid doet Honda het wel beter, maar ook dat komt vooral omdat ze zoveel onderdelen gebruiken dat ze niet zo lang mee hoeven te gaan.
De gridpenalties na de zomerstop gaan heel irritant worden voor de Honda-cultisten.
Renault is inderdaad top bezig. Het fabrieksteam loopt nog maar 3 punten achter op het budget team van Red Bullquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar, Renault heeft absoluut een meer krachtige motor. Qua betrouwbaarheid doet Honda het wel beter, maar ook dat komt vooral omdat ze zoveel onderdelen gebruiken dat ze niet zo lang mee hoeven te gaan.
De gridpenalties na de zomerstop gaan heel irritant worden voor de Honda-cultisten.
De reden dat Honda meer dan de toegestane 3 onderdelen dit seizoen gaat gebruiken, is niet vanwege een gebrek aan betrouwbaarheid, maar vanwege ontwikkelingen die nog steeds vanuit Japan komen. Het was allang van te voren bekend dat ze van plan waren om meer onderdelen te gaan inzetten. Daarom is Red Bull nu door de poule heen, niet omdat die onderdelen stuk gaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:56 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is trouwens ook overrated. Die Honda doet het zo slecht nog niet. Wat is er erg aan straks in Monza of Sochi een keertje achteraan starten en de race erna weer op het podium staan?
[ afbeelding ]
Gezien de wijze waarop met name Max zich naar voren kan knokken hoeft een motorstraf niet eens heel slecht uit te pakken. Door de voorsprong van de top 3 teams op de rest kan RBR wel naar een top 6 plek opklimmen tijdens de race. Schadebeperking en de races daarna meer punten meepakken door structureler in de top 3 te eindigen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat Honda meer dan de toegestane 3 onderdelen dit seizoen gaat gebruiken, is niet vanwege een gebrek aan betrouwbaarheid, maar vanwege ontwikkelingen die nog steeds vanuit Japan komen. Het was allang van te voren bekend dat ze van plan waren om meer onderdelen te gaan inzetten. Daarom is Red Bull nu door de poule heen, niet omdat die onderdelen stuk gaan.
Goed dat je nu al bezig bent met eventueel negatieve reacties morgen...quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:28 schreef vosss het volgende:
Maargoed, die kruipen morgen vast weer uit hun holen als Max P3 pakt of iets
Jammer inderdaad.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:41 schreef beantherio het volgende:
Het record van meeste overwinningen zonder ooit pole gehaald hebben nu niet meer kunnen pakken
Nergens uit. Ik zie vooral signalen dat het hele RBR pakket dichter bij Mercedes zit dan vorig jaar, zeker ook in kwalificatie. Dan is het in ieder geval een plausibele aanname dat Honda nu verder is dan Renault vorig jaar. Waar de Renault motor dit jaar staat ten opzichte van vorig jaar is lastiger in te schatten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Renault een krachtigere motor is dan de Honda?
Hij staat gedeeld 1ste toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Jammer inderdaad.
Maar dan wel de 100e coureur zijn die een pole pakt
Nou, een paar meer kan nog wel hoor.quote:
Alleen de betrouwbaarheid is nog beter bij de Merc, maar die lijkt wel al beter te zijn dan bij de Ferrari. En dan zou er straks op monza nog een stap gezet moeten worden met de motor. Ik denk dat de ze dan in de buurt van de merc zouden moeten zitten, maar Renault zijn ze wel voor bij lijkt mequote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nergens uit. Ik zie vooral signalen dat het hele RBR pakket dichter bij Mercedes zit dan vorig jaar, zeker ook in kwalificatie. Dan is het in ieder geval een plausibele aanname dat Honda nu verder is dan Renault vorig jaar. Waar de Renault motor dit jaar staat ten opzichte van vorig jaar is lastiger in te schatten.
Renault zegt zelf dat ze nu 1000 pk hebben, dus dat chassis van ze is echt rukquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nergens uit. Ik zie vooral signalen dat het hele RBR pakket dichter bij Mercedes zit dan vorig jaar, zeker ook in kwalificatie. Dan is het in ieder geval een plausibele aanname dat Honda nu verder is dan Renault vorig jaar. Waar de Renault motor dit jaar staat ten opzichte van vorig jaar is lastiger in te schatten.
Money for Nothing introquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou, een paar meer kan nog wel hoor.
Telegraph Road, Tunnel Of Love, Once Upon A Time In The West en Down To The Waterline kunnen ook
Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat ze in Monza VTEC inzetten als geheim wapen!! Je hoorde het hier voor het eerst!!!quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:41 schreef Zorro het volgende:
Allemaal heel leuk, maar dit is ook wel een baan die bij Red Bull past. In Monza is het weer aansluiten bij Ferrari en Mercedes.
Die nootjesboer is toch maar goed op de hoogte he.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat ze in Monza VTEC inzetten als geheim wapen!! Je hoorde het hier voor het eerst!!!
Natuurlijk. Maar ook de 3 voorafgaande races zat Max er goed bij. En er komen ook nog banen die de RB wel weer meer liggenquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:41 schreef Zorro het volgende:
Allemaal heel leuk, maar dit is ook wel een baan die bij Red Bull past. In Monza is het weer aansluiten bij Ferrari en Mercedes.
Dat dachten ze vorig jaar ook, maar toen viel het wel tegen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:41 schreef Zorro het volgende:
Allemaal heel leuk, maar dit is ook wel een baan die bij Red Bull past. In Monza is het weer aansluiten bij Ferrari en Mercedes.
Ik denk dat het lastig is om de huidige resultaten enkel aan de Honda op te hangen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nergens uit. Ik zie vooral signalen dat het hele RBR pakket dichter bij Mercedes zit dan vorig jaar, zeker ook in kwalificatie. Dan is het in ieder geval een plausibele aanname dat Honda nu verder is dan Renault vorig jaar. Waar de Renault motor dit jaar staat ten opzichte van vorig jaar is lastiger in te schatten.
Ferrari is zo traag in de bochten dat ze zelfs daar niet dominant zijn. Alleen als ze 350 km rechtdoor rijden houdt niemand ze bij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:41 schreef Zorro het volgende:
Allemaal heel leuk, maar dit is ook wel een baan die bij Red Bull past. In Monza is het weer aansluiten bij Ferrari en Mercedes.
En zo is het maar netquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die nootjesboer is toch maar goed op de hoogte he.
Meer PK's maar oogt even onbetrouwbaar als altijd, terwijl de Honda lekker lijkt te lopen. Ik bedoel hoeveel Honda's hebben we kaput zien gaan tijden de race en hoeveel Renaults. Alle Honda onderdelen zijn volgens mij uit voorzorg vervangen. En ik zie Japanners gewoon niet vergeten om een godvergeten bougie aan te draaien. Dat was toch wel een dieptepuntje.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nergens uit. Ik zie vooral signalen dat het hele RBR pakket dichter bij Mercedes zit dan vorig jaar, zeker ook in kwalificatie. Dan is het in ieder geval een plausibele aanname dat Honda nu verder is dan Renault vorig jaar. Waar de Renault motor dit jaar staat ten opzichte van vorig jaar is lastiger in te schatten.
Tenzij Gasly moeite heeft met het RBR chassis.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig is om de huidige resultaten enkel aan de Honda op te hangen.
Als je kijkt hoe Gasly in deze auto presteert dan denk ik dat Max ten opzichte van vorig jaar zelf ook veel meer gegroeid is. Als het namelijk aan de Honda motor zou liggen dan zou Gasly namelijk ook voor de Ferrari’s en misschien zelfs de Mercs moeten kunnen kwalificeren. Het enige wat we er nu over kunnen zeggen is dat de Honda van nu betrouwbaarder is dan de Renault van nu.
Dat vond ik begin van seizoen ook, toen zag je Max ook nog behoorlijk zoeken. Maar inmiddels is een gat van bijna 9 tienden toch niet meer te verkopen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tenzij Gasly moeite heeft met het RBR chassis.
Iets wat ik best aannemelijk vind.
Het is een feit dat Max de auto beter onder controle heeft dan Pierre. Maar Max heeft vooral ook zichzelf beter onder controle t.o.v. vorig jaar. Zolang allerlei variabelen een positieve trend laten zien is het lastig om de goede resultaten enkel op de Honda motor af te schuiven. Of in ieder geval om daar enige vorm van zekerheid aan op te hangen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tenzij Gasly moeite heeft met het RBR chassis.
Iets wat ik best aannemelijk vind.
Dit is het gewoon. Ik heb net een vergelijking tussen hem en Max gezien, en daaruit blijkt dat Gasly veel agressiever de bochten in gaat, terwijl de Red Bull juist meer naar overstuur neigt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tenzij Gasly moeite heeft met het RBR chassis.
Iets wat ik best aannemelijk vind.
Hoeveel jaar gaat hij nodig hebben om zich aan te passen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Ik heb net een vergelijking tussen hem en Max gezien, en daaruit blijkt dat Gasly veel agressiever de bochten in gaat, terwijl de Red Bull juist meer naar overstuur neigt.
RBR zal ook gewoonlijk openlijk toegeven dat de RBR om Max heen wordt gebouwd. Dit is het lot van 2e rijder bij RBR. Je kon het ook zien toen Ricciardo nog bij RBR reed. Het verschil met Max werd na iedere update groter en groter.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Ik heb net een vergelijking tussen hem en Max gezien, en daaruit blijkt dat Gasly veel agressiever de bochten in gaat, terwijl de Red Bull juist meer naar overstuur neigt.
Na de winter moet ie er bij zitten, nu is het lastig om die auto nog je kant op te krijgen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoeveel jaar gaat hij nodig hebben om zich aan te passen?
Ze kunnen met de juiste input van Gasly ook gewoon voor hem de auto finetunen zonder dat dat invloed heeft op Max.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
RBR zal ook gewoonlijk openlijk toegeven dat de RBR om Max heen wordt gebouwd. Dit is het lot van 2e rijder bij RBR. Je kon het ook zien toen Ricciardo nog bij RBR reed. Het verschil met Max werd na iedere update groter en groter.
Toch vind ik het ook gewoon iets over zijn kwaliteit zeggen. Snap dat de ene auto je beter ligt dan de andere, maar hij komt gewoon niet dichterbij. Blijkbaar ook niet door zijn eigen setup meer naar zijn hand te zetten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de winter moet ie er bij zitten, nu is het lastig om die auto nog je kant op te krijgen.
Als de auto je niet ligt, dan ligt ie je niet. Gasly verliest echt niet op eens al zijn talent in een winter.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch vind ik het ook gewoon iets over zijn kwaliteit zeggen. Snap dat de ene auto je beter ligt dan de andere, maar hij komt gewoon niet dichterbij. Blijkbaar ook niet door zijn eigen setup meer naar zijn hand te zetten.
Heb je een link naar een video waarbij de laps van Gasly en Verstappen naast elkaar lopen? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Ik heb net een vergelijking tussen hem en Max gezien, en daaruit blijkt dat Gasly veel agressiever de bochten in gaat, terwijl de Red Bull juist meer naar overstuur neigt.
Hij is niet zo slecht als hij nu lijkt. Maar mijn punt blijft dat een topcoureur echt meer uit de auto haalt, ook als die auto hem in beginsel niet ligt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de auto je niet ligt, dan ligt ie je niet. Gasly verliest echt niet op eens al zijn talent in een winter.
Waaruit bleek dat Gasly talent had? De vergelijking met Hartley?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de auto je niet ligt, dan ligt ie je niet. Gasly verliest echt niet op eens al zijn talent in een winter.
Ho ho.. dan ken jij Speedway at Nazareth niet ! Schijnt ook een ode te zijn aan wijlen Dale Earnhardt Sr te zijn. De solo, bijna 50% van het nummer is erg gaaf opgebouwd, alsof dat de race isquote:
Vooruit, die ookquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ho ho.. dan ken jij Speedway at Nazareth niet !
stellen dat hij een toptalent is kun je ook niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de auto je niet ligt, dan ligt ie je niet. Gasly verliest echt niet op eens al zijn talent in een winter.
Klopt, maar het was geen pannenkoek, zeker vorig jaar niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stellen dat hij een toptalent is kun je ook niet.
Leuk gereden hoor vorig jaar in die STR, maar in feederseries oversteeg die niemand waar die tegen moest strijden en stak ie nooit met kop en schouders erboven uit.
https://streamable.com/7qwe9quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heb je een link naar een video waarbij de laps van Gasly en Verstappen naast elkaar lopen? Ben wel benieuwd.
De auto van Gasly glijdt iets meer en dat kost hem in het begin van de ronde veel tijd. Daarnaast zie je dat Max het stuur veel eerder recht heeft dan Gasly. Is ook een kwestie van veel vertrouwenquote:
Gasly stuurt eerder in, krijgt overstuur en verliest tijd aan het corrigeren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De auto van Gasly glijdt iets meer en dat kost hem in het begin van de ronde veel tijd. Daarnaast zie je dat Max het stuur veel eerder recht heeft dan Gasly. Is ook een kwestie van veel vertrouwen
twitter:SkySportsF1 twitterde op zaterdag 03-08-2019 om 19:46:25How close was that qualifying session?!😅Ant is at the SkyPad to take a look at just how close @Max33Verstappen and @ValtteriBottas's Q3 laps were! https://t.co/OImN5j2wcQ reageer retweet
“als een auto je niet ligt”, wat betekent dat nou weer ?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de auto je niet ligt, dan ligt ie je niet. Gasly verliest echt niet op eens al zijn talent in een winter.
neuh, maar hij moet nog leren dat hij niet 102% moet geven. Zelfde wat Max meemaakte. Hoort bij het volwassen worden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:17 schreef beantherio het volgende:
Is het moment al aangebroken dat het talent van Leclerc ter discussie gesteld gaat worden?
Hij heeft echt wel talent, alleen neemt hij gewoon TE veel risico. Dat was in het karten ook al zo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:17 schreef beantherio het volgende:
Is het moment al aangebroken dat het talent van Leclerc ter discussie gesteld gaat worden?
Balans/gedrag van de auto in combinatie met de rijdersstijl? Denk aan over/onderstuurgevoeligheid, grip (mechanisch/aerodynamisch), gas/rem respons.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:01 schreef manny het volgende:
[..]
“als een auto je niet ligt”, wat betekent dat nou weer ?
Leclerc wil zich te graag bewijzen. Kan zo ineens anders zijn. Heeft hetzelfde "probleem" als Max had, bij een topteam lig je onder een vergrootglas. Dus als je een aantal races achter elkaar foutjes maakt, valt gelijk de hele wereld over je heen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:17 schreef beantherio het volgende:
Is het moment al aangebroken dat het talent van Leclerc ter discussie gesteld gaat worden?
Het blijft wel bizar om te zien op welke kleine marge de verschillen tegenwoordig worden gemaakt. Bijna 9 tienden in de kwalificatie is heel veel, maar als je de 2 ronden naast elkaar legt kun je ook niet plekken aanwijzen waarop Gasly echt grote fouten maakt. Het zijn allemaal echt kleine/gedetailleerde dingen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De auto van Gasly glijdt iets meer en dat kost hem in het begin van de ronde veel tijd. Daarnaast zie je dat Max het stuur veel eerder recht heeft dan Gasly. Is ook een kwestie van veel vertrouwen
Bij lange na niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:17 schreef beantherio het volgende:
Is het moment al aangebroken dat het talent van Leclerc ter discussie gesteld gaat worden?
18 duizendsten kan je dus gewoon echt pissen zo'n klein afstandje is dat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Max versus Bottas:twitter:SkySportsF1 twitterde op zaterdag 03-08-2019 om 19:46:25How close was that qualifying session?!😅Ant is at the SkyPad to take a look at just how close @:Max33Verstappen and @:ValtteriBottas's Q3 laps were! https://t.co/OImN5j2wcQ reageer retweet
Foutje in de corner exit heeft grote gevolgen voor rondetijd. Ik zie Gasly (zeker in het begin van zn ronde) veel stoeien met de auto. Veel correcties en dus tijdsverlies. Als je ziet hoe snel Max weer op het gas gaat, dan duidt dat op vertrouwen in de auto. Gasly mist dat denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het blijft wel bizar om te zien op welke kleine marge de verschillen tegenwoordig worden gemaakt. Bijna 9 tienden in de kwalificatie is heel veel, maar als je de 2 ronden naast elkaar legt kun je ook niet plekken aanwijzen waarop Gasly echt grote fouten maakt. Het zijn allemaal echt kleine/gedetailleerde dingen.
Dat is ruim een meter met 250km/hquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:27 schreef Red_85 het volgende:
Fucking vet Max!!
[..]
18 duizendsten kan je dus gewoon echt pissen zo'n klein afstandje is dat.
Remmen/snelheid in de bochten/schakelen/moment van volgas. Als je ergens een foutje maakt (of eigenlijk waar andere coureurs het beter doen) dan is een halve seconden in een bocht niks.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het blijft wel bizar om te zien op welke kleine marge de verschillen tegenwoordig worden gemaakt. Bijna 9 tienden in de kwalificatie is heel veel, maar als je de 2 ronden naast elkaar legt kun je ook niet plekken aanwijzen waarop Gasly echt grote fouten maakt. Het zijn allemaal echt kleine/gedetailleerde dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |