abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188177196
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt de teleurstelling van je ouders toch ook wel voorstellen. Een degelijke familie met sterke genen wordt doorgezet middels goede kinderen. Je moeder vind jou een ongelofelijk watje en je kinderhaat kinderachtig.
Dat je geen kinderen om je heen duldt is ook een behoorlijke egoïstische instelling.

Mocht je je familie hierom verlaten kan ik me voorstellen dat je ouders daar geen traan om laten.
:')
  zondag 28 juli 2019 @ 20:14:46 #102
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188177456
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het zijn juist mensen die kinderen willen die egoïstisch zijn. De aarde is al vol genoeg.
Ja laten wij ons lekker zelfcastreren idd, en laat iedereen die daar religieus op tegen is maar lekker doorneuken dan komt het vast goed met de wereld
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_188177518
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja laten wij ons lekker zelfcastreren idd, en laat iedereen die daar religieus op tegen is maar lekker doorneuken dan komt het vast goed met de wereld
Het valt toch al niet meer te redden.
pi_188177612
Edit laat maar.

[ Bericht 94% gewijzigd door Jaeger85 op 28-07-2019 20:35:07 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 20:32:32 #105
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188177819
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het valt toch al niet meer te redden.
You know what assume does

make an ass out of u and me
pi_188177856
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

You know what assume does

make an ass out of u and me
Doemsdagklok staat niet voor niets op twee voor twaalf. We zijn hard op weg naar onze zelfvernietiging.
  zondag 28 juli 2019 @ 20:36:25 #107
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_188177888
Naja goed dan kan je net zo goed nog een paar kiddos eruit pompen
pi_188178015
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Doemsdagklok staat niet voor niets op twee voor twaalf. We zijn hard op weg naar onze zelfvernietiging.
Hoe kom je erbij man. _O-
Vakman pur sang
  zondag 28 juli 2019 @ 20:43:57 #109
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_188178045
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 20:47 schreef Chia het volgende:
Gewoon elke keer als je moeder begint over kinderen uitgebreid beginnen te vertellen over hoe erg jullie een liefhebber zijn van anale seks.
Maar wat als moeders een schattig homootje wil dan?

https://www.mirror.co.uk/(...)-gay-people-18785830
Ik ga naar huis.
pi_188178051
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij man. _O-
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doemdagklok

Zou wat vaker van je zolderkamer komen. Misschien krijg je dan meer mee.
  zondag 28 juli 2019 @ 20:47:17 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_188178112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn.
Hear hear. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik m'n eigen kroost nog wel zou trekken maar andermans jengelaars en vooral de bijbehorende ouders niet.
Ik ga naar huis.
pi_188178302
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doemdagklok

Zou wat vaker van je zolderkamer komen. Misschien krijg je dan meer mee.
Dit heb jij toch opgezocht op je zolderkamer.
Kijk helemaal geen (doem)nieuws en tv en het zal je verbazen hoe goed de wereld nog is.
Dat het einde nader is, is van alle tijden en alle eeuwen. Allemaal bullshit, het schudt de weakhands uit het echte leven naar hun bange achterkamers.
Vakman pur sang
pi_188178346
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit heb jij toch opgezocht op je zolderkamer.
Kijk helemaal geen (doem)nieuws en tv en het zal je verbazen hoe goed de wereld nog is.
Dat het einde nader is, is van alle tijden en alle eeuwen. Allemaal bullshit, het schudt de weakhands uit het echte leven naar hun bange achterkamers.
Nee dat stond in de krant.

Ik heb meer vertrouwen in het oordeel van wetenschappers met kennis van zaken dan in random users op Fok zoals jij.
pi_188178383
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee dat stond in de krant.

Ik heb meer vertrouwen in het oordeel van wetenschappers met kennis van zaken dan in random users op Fok zoals jij.
Jij hebt vertrouwen in een aantal bangmakers met politieke agenda? Joe succes.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 21:46:28 #115
441859 crew  Lenny77
pi_188179496
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Maar wat als moeders een schattig homootje wil dan?

https://www.mirror.co.uk/(...)-gay-people-18785830
Moeten ze toch eerst even via de normale route gaan, anders komt er zelfs niets van :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188179556
Dat jullie geen kinderen willen, dikke prima. Dat heeft je familie maar te accepteren. Maar dat jullie ook weigeren met familie om te gaan wanneer hun kinderen er bij zijn, vind ik nogal triest. En dan snap ik van hun kant ook wel dat het niet zo botert tussen jullie allen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188179572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:20 schreef speknek het volgende:
Als je speciaal je familie mijdt omdat er kinderen zijn, snap ik wel waarom je ouders verder niet naar je luisteren, want dan ben je zelf ook een emotioneel gestunte kleuter.

Wat op zich een goede reden is om niet zelf kinderen te nemen, dat dan weer wel.
Dit dus eigenlijk ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 28 juli 2019 @ 21:54:21 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188179658
Het staat mensen vrij, hoor, om wel of niet bij familiegebeurens aanwezig te willen zijn. Als iemand liever bij zijn/haar ouders op bezoek gaat buiten de grote familiebijeenkomsten om, zie ik het probleem niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188179888
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 21:54 schreef Lienekien het volgende:
Het staat mensen vrij, hoor, om wel of niet bij familiegebeurens aanwezig te willen zijn. Als iemand liever bij zijn/haar ouders op bezoek gaat buiten de grote familiebijeenkomsten om, zie ik het probleem niet.
Heb jij kinderen Lienekien?
  zondag 28 juli 2019 @ 22:05:11 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188179899
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb jij kinderen Lienekien?
Kun jij lezen, MCH?
pi_188179918
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun jij lezen, MCH?
Ik heb niet hele topic gelezen
  zondag 28 juli 2019 @ 22:06:48 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188179938
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb niet hele topic gelezen
Ik ga sowieso niet verder op jou in.
pi_188226137
Je familie moet niet zo zeiken. Het is jullie leven.
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:13:37 #124
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_188227368
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 19:49 schreef Linkse_krijger het volgende:
Je familie moet niet zo zeiken. Het is jullie leven.
Tuurlijk moeten ze dat zelf bepalen! Maar constant een dikke middelvinger naar de rest van de familie uitsteken dat zij wel kinderen hebben getuigt niet van veel empathie. De wereld draait nou eenmaal niet alleen om jezelf, je mag familie ook wel gewoon lief hebben. Geven en nemen potverdomme!
pi_188227376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:04 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij hebben beide gewoon een hekel aan feestjes/weekenden e.d. waar kinderen bij zijn. Een uur is nog wel uit te houden maar langer niet, helemaal niet met dat stelletje van mijn broers en zus, onopgevoed zooitje is het. Grote mond naar volwassenen, als ze iets niet mogen of je spreekt ze ergens op aan krijg je gewoon kutwijf, mongool of hou je bek te horen.
Als je dit niet overdrijft, dan vind ik het wel logisch dat je niet meer wil komen waar de kinderen bijzijn.
Dat plan om je van gedachten te laten veranderen van je moeder vind ik aan de ene kant zielig/wanhopig, aan de andere kant asociaal omdat ze jou kennelijk als manipuleerbaar ziet om haar eigen doel na te streven.
Ik heb geen idee wat ik hier nog verder op moet zeggen, ga je niet zeggen wat je moet doen want de uitkomst is toch iets van 50% slecht.
Of je neemt wel kinderen om je moeder te plezieren met kans dat je je leven daarna haat en dat je ineens op wonderbaarlijke wijze anders gaat denken, of je stelt je moeder teleur met kans dat ze het je vergeeft. Tja het leveb is hard. Ze heeft jou toch al, waarom moet ze dan per se nog een kleinkind. Snap wel dat het vanuit het oogpunt van een kinderliefhebber een wens kan zijn, maar ze kan niet haar recht daarop claimen of zo. Jouw geboorte was ook 100% haar keuze, je bent haar niets verschuldigd als 'tegenprestatie' want jou opvoeden wilde ze zelf , dat je geen kleinkind wil is pech,tenzij ze de bevalling en opvoeding alleen maar heeft doorstaan vanwege hoop op een kleinkind. Wat raar zou zijn. Neem aan dat jouw geluk voor haar belangrijker is dan een kind dat nog niet bestaat.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:14:23 #126
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188234007
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 21:49 schreef probeer het volgende:
Dat jullie geen kinderen willen, dikke prima. Dat heeft je familie maar te accepteren. Maar dat jullie ook weigeren met familie om te gaan wanneer hun kinderen er bij zijn, vind ik nogal triest. En dan snap ik van hun kant ook wel dat het niet zo botert tussen jullie allen.
Oh ik snap TS wel. Ik heb ook niks met sociale evenementen waar kinderen bij zijn. Ik heb dit een aantal jaar met mijn neefje en zijn verjaardagen geprobeerd, maar het vreet gewoon energie. Je bent er gewoon als extra entertainment voor dat kind, met die ouders is meestal geen zinnig gesprek te voeren omdat het vooral over de kinderen gaat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 1 augustus 2019 @ 14:01:22 #127
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_188234872
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oh ik snap TS wel. Ik heb ook niks met sociale evenementen waar kinderen bij zijn. Ik heb dit een aantal jaar met mijn neefje en zijn verjaardagen geprobeerd, maar het vreet gewoon energie. Je bent er gewoon als extra entertainment voor dat kind, met die ouders is meestal geen zinnig gesprek te voeren omdat het vooral over de kinderen gaat.
Het vreet voor iedereen energie, maar toch wil de familie TS erbij hebben. Wanneer TS dan niet gaat / wil gaan vanwege de kinderen snap ik dat de dynamiek van de familie naar TS verslechterd.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 14:04:23 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188234931
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:01 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Het vreet voor iedereen energie, maar toch wil de familie TS erbij hebben. Wanneer TS dan niet gaat / wil gaan vanwege de kinderen snap ik dat de dynamiek van de familie naar TS verslechterd.
TS kan ook een keer apart naar die bewuste familie toe. Doe ik ook. Er is niks mis met je grenzen aangeven.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_188235571
quote:

[..]

Of leukere familie uitzoeken.

Bij ons spelen de kinderen altijd lekker buiten en de ouderen vermaken zich prima. Onder dat het perse heel de tijd over kinderen gaat want we hebben ook heel andere dingen om over te prate.
pi_188235997
quote:
Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Dat klopt ook. Ik heb zelf kinderen die goed worden opgevoed (uiteraard :+ ) en het respect tonen naar volwassen zoals ze vroeger deden. Ik geniet dan ook volop van mijn kinderen en kan niet meer zonder, maar ik kan me dood irriteren aan andere ouders en kinderen. Altijd maar dat gegil en blijven waarschuwen, ik zou knettergek worden. Ik kan me daarom ook goed verplaatsen in jullie standpunten, maar deel de keuze alleen niet. Maar omdat door te zeiken?

Ik zou maar eens een goed gesprek voeren met je moeder over de waarden en normen die je in het leven hebt geleerd, maar niet van je moeder.
Als ze ook maar enig sinds respect heeft en jullie in je waarde laat, accepteert ze jullie keuze en houdt ze er over op. Ze hoeft niet in den treuren door te gaan met haar ideologie op te leggen bij anderen, in dit geval bij jullie.
Daar wordt je toch strontziek van.

[ Bericht 28% gewijzigd door Barry1986 op 01-08-2019 15:09:33 ]
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:28:12 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188236370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
Wat een dom gezeik van je moeder zeg.
Jij moet dus een kind krijgen wat je niet wilt omdat zij (nog een keer) oma wil worden?

Ik zou het haar eens zo recht voor z'n raap vragen.
"Ik wil geen kinderen maar moet er dus een krijgen omdat jij zonodig van ieder kind kleinkinderen wilt?!"
Ben benieuwd of ze daar "Ja" op durft te zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188236583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.

Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren.
Je hoeft niet met ze om te gaan wanneer je merkt dat je keuzes niet worden geaccepteerd.

quote:
Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.
Nou, je wil niet leuk doen tegen de kinderen, dan is het klaar toch? Dan doe je het niet.

Het is een keuze die je maakt, met de gevolgen. Je wil niet in de buurt van de kinderen zijn, dan mis je ook de interactie met de rest van de familie.

Het is of het één of het ander. Als je het prima vindt, dan is het prima.

quote:
Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur?
Geen contact meer mee hebben. Negeren. Weglopen.

Aangeven dat je geen zin hebt in het gezeik en dan daadwerkelijk ook tonen dat je geen zin hebt in het gezeik.

Dat je dan banden mee verneukt, dat is het gevolg. Maar dat is maar wat je moet accepteren.

quote:
Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Nou, je ouders gaan niet veranderen. Jullie ook niet.

Dus waarom telkens weer wrijvingen hebben en dan geïrriteerd raken, en wachten op het moment dat het gaat barsten?

Geen contact meer mee hebben, dat is de oplossing.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:52 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Eigenlijk beide. Mijn moeder was 2 weken geleden jarig, wij wilden het eind van de ochtend komen omdat er 's middags 11 kleine kinderen kwamen. Maar we kregen meteen te horen van als de reden dat jullie 's morgens willen komen alleen vanwege de kinderen is dan komen jullie maar een dag later.
Tja, dan ga je niet meer, ook prima toch.

Bedoel, het is geven en nemen. Rekening houden met elkaar. Als jij per se tegen je zin in moet aanpassen, dan houdt het snel op, zou ik zeggen. Dan maar niet meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:56 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Meerdere keren per jaar komen we er terwijl alle kleinkinderen aanwezig zijn, onder andere met Pasen en kerst. Maar ik kan ook niet tegen die drukte. De kinderen van mijn broers en zus zijn vreselijk luidruchtig, altijd maar gillen en schreeuwen en de honden van mijn ouders slaan. Ik kan ze gewoon niet uitstaan.
Je hoeft jezelf niet telkens uit te leggen. Ze horen je toch niet. Je hebt er geen zin in, je kan ze niet uitstaan... Nou dan het houdt het op.

Het is gewoon accepteren vanuit beide kanten:
- Je familie moet maar accepteren dat jullie er niet zijn als er kinderen zijn. Als er gezeurd wordt, het contact verminderen.
- Jullie moeten maar accepteren dat je minder in aanraking komt met de familie als je de kinderen niet erbij wil.

Zij gaat niet veranderen van mening, jullie gaan niet veranderen van mening. Dat is prima, maar zo te zien zijn jullie het gezeik zat. En dan is er maar één oplossing: contact verminderen of helemaal stoppen met contact.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 16:38:32 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188237529
Overigens is bewust wel of geen kinderen krijgen altijd een egoïstische overweging, nooit uit altruïsme.
Je krijgt dus wel of geen kinderen omdat jij wel of geen kinderen wilt, om geen enkele andere reden, en die hoeft er ook niet te zijn.
Het wel of niet willen is voldoende.

Dat je moeder, tante, oma, de buurvrouw van de juf van de dochter van je baas wil dat jij kinderen krijgt doet er niet toe, die hebben daar niets mee te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:17:02 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188238098
Zeg gewoon dat je onvruchtbaar bent omdat je te lang met chlamydia heb rondgelopen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188238168
Lekker makkelijk praten van mensen die niet 24/7 met de verantwoordelijkheid rondlopen.

Mijn neefje is nu anderhalf jaar en wil continu mijn aandacht, weet ik hem eindelijk te lozen en dan komt ie weer :')

Ik blijf liever die gekke oom, heb geen trek in dat gedoe elke dag.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 1 augustus 2019 @ 17:35:10 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188238333
quote:

[..]

Ff binnenwippen, cadeautje geven, taart eten en nog wat drinken en weer naar huis. Nou poeh wat een vreselijke energievreter een uurtje van je dag excl reistijd opofferen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188238407
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Ff binnenwippen, cadeautje geven, taart eten en nog wat drinken en weer naar huis. Nou poeh wat een vreselijke energievreter een uurtje van je dag excl reistijd opofferen.
Nee joh, deze blijven liever iets bijzonders.
pi_188238472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:43 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wij zijn een stel van 37 en 33 jaar en zijn bewust kindvrij.

Nu is het zo dat onze families van beide kanten dat niet accepteren. Vooral onze ouders vinden het vreselijk.

Ook het feit dat wij nooit mee gaan tijdens familieweekenden (daar komen teveel kinderen) vinden ze belachelijk omdat het leuk zou zijn voor de kindjes als wij mee zouden gaan. Maar leuk doen met en tegen kinderen kunnen we niet en we willen ook niet doen alsof we ze leuk vinden.

Wij hebben onze eigen kindvrije vriendengroep waar we (buiten de schoolvakanties) regelmatig leuke dingen mee ondernemen.

Gisteren begon mijn moeder weer te zeuren over wanneer er nu eindelijk een kind gaat komen. Hoe kunnen we de familie duidelijk maken dat ze op moeten houden met hun gezeur? Wij willen gewoon geen kinderen, en dat zal nooit veranderen. We gaan nog wel met onze ouders om maar op een gegeven moment ben ik bang dat de bom barst en het contact er niet meer zal zijn.
Geef dat aan. Ophouden met zeiken, of ze kunnen oppleuren. Misschien is het handig dat je ouders eens wat minder wereldvreemd worden, en modern gaan nadenken ipv dat oubollige jaren '70 denken. Bah bah. Over 10 jaar zijn je ouders zelf 2 grote baby's, dus wat zeuren ze.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188240108
Maar verder is het wel gezellig met de fam?

Ik zou zeggen leef gewoon je leven zoals jij vindt dat het goed is, je hoeft geen verantwoording af te leggen.

Als je moeder zich kut gedraagt kan je zeggen dat je het kutgedrag vindt en of ze er mee wil stoppen. Zo niet, dan weet je genoeg en dan blijf je volgende keer weg. Heb je gelijk dat probleem niet meer dat je kinderen ziet op een feest.

Ik zou ook maar stoppen met die 'kindvrij' shit het is een beetje kinderachtig.

Het is heel normaal om geen kinderen te hebben. Ik heb ze ook niet, zoveel mensen niet, geen haan die er naar kraait.

Het is net als met politiek, religie en open relaties, iedereen vindt het wel best wat jij doet of vindt zolang je je mening voor jezelf houdt want anders kom je gegarandeerd in een discussie die je niet wil, met mensen waarmee je helemaal die discussie niet wil voeren.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188242844
Kan je niet af en toe één op één naar je broers/zussen gaan? In de avond zodat je de eerste helft wel de kinderen ziet. Dan heb je niet al die kids tegelijk, in een groep maken ze elkaar ook gek natuurlijk. In hun eigen huis zijn kinderen meestal ook een stuk rustiger.

Zo toon je wel je goede wil. Je moeder mag het dan lekker uitzoeken. Over een paar jaar is het te laat voor je en dan is dat gezeur wel weggeebt. Het lastige is dat dit gezeur van je moeder ook jouw relatie met de rest van je familie op scherp stelt. Over een paar jaar gaan die kinderen zelfstandig naar de speeltuin in de buurt of hebben ze verkleedpartijen op zolder terwijl jullie beneden zitten. Daarna kijken ze gezamelijk een film of gaan ze gamen. Die drukke periode waarin ze collectief rondrennen gaat echt sneller voorbij dan je denkt.

Hier ook bewust kinderloos trouwens. Geen hekel (meer) aan kinderen maar ik ga niet graag naar plaatsen waar meer kinderen dan volwassenen komen. En dan zijn de kinderen in onze omgeving nog heel prima opgevoed.
De periode dat iedereen in onze omgeving in de voortplantende fase zat was wel strontvervelend want kinderen zijn toch wel het hoogste. Maar dat trok snel weg. De meeste ouders begrijpen ons juist heel goed.
Spoilers!
pi_188245015
quote:

[..]

Je kan ook zelf iets organiseren op je eigen manier met eigen voorwaarden. Bijvoorbeeld eigen feestjes voor alleen volwassenen oid. Ik noem maar wat.

Bij ons wilden we een neven- en nichtendag organiseren. Volgens mij waren partners erbij wel welkom, maar de volwassenen wilden zonder kinderen, want 'dan kom je tenminste nog eens tot een gesprek' (dit gaven de neven en nichten aan die zelf kinderen hebben).

Maar als dan iemand anders een feest geeft onder zijn/haar condities, dan kan je ook het fatsoen o pbrengen om daar heen te gaan. Of niet. Maar dan moet je niet gek staan te kijken dat mensen dat ook teruggeven aan je.

(even afgezien van hun teleurstelling, want op zich hebben ze er niets mee te maken).

Jezus zeg, wat een onvolwassen gedrag van beide kanten.
Somebody that I used to know
pi_188245255
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Aanstellerij inderdaad, als je dat niet even een keer voor je familie over hebt, ben je een waardeloos persoon. Niet alles in leven hoeft altijd maar leuk te zijn, je kan ook wel eens iets doen voor de ander. Al is het maar even je gezicht laten zien.
pi_188248295
Niks mis met geen kinderen willen, maar je familie nauwelijks zien omdat je geen zin hebt in de kinderen is wel echt behoorlijk onvolwassen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:42:11 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188248393
Mensen lezen slecht, hoor.
pi_188255316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:50 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Dat merken we.

Wanneer we opsommen om welke redenen we geen kinderen willen wordt dat als raar gezien. We vinden kinderen niet leuk, helemaal baby's, peuters en kleuters niet. Dus dat is sowieso al een goede reden om er niet aan te beginnen. Maar mijn moeder zegt dan: Zodra je er zelf 1 baart en in je armen houdt denk je er meteen anders over.
Rare reden zo kun je alles wel goedpraten. Ik zou gewoon d'r eigen woorden tegen haar gebruiken als je in een situatie met vervelende kinderen zit maar dan op sarcastische toon.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188255405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:08 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben 11 kleinkinderen, mijn schoonouders hebben 4 kleinkinderen. Maar mijn moeder wil perse van alle kinderen kleinkinderen hebben want anders is het niet compleet.
Ik last laatst dat je realdoll kinderen hebt. Ik weet niet wat ze kosten maar die zou ik kopen als ik jouw was je hoort ze niet. Ze willen niet zijn niet luidruchtig en als je het niet nodig hebt ligt ie in de kast. Moeders blij dat de boel compleet is.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188255567
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 21:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Tegen je ouders liegen. :'). Ben je 6 jaar oud?
Als de moeder van TS zo moeilijk is kan ze beter haar eierstokken laten verwijderen dit laten filmen en dan als een soort geboortevideo vertonen als er dan nog naar kinderen gevraagd wordt snapt ze het echt niet.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:39:34 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188255705
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook bewust kinderloos trouwens. Geen hekel (meer) aan kinderen maar ik ga niet graag naar plaatsen waar meer kinderen dan volwassenen komen.
Tegenwoordig kan je naar de McDonalds.. Geen kind te vinden maar juist wel weer hipsters die andere hipsters ironisch proberen af te troeven door juist WEL daar een burger te gaan eten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:49:27 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188255841
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je naar de McDonalds.. Geen kind te vinden maar juist wel weer hipsters die andere hipsters ironisch proberen af te troeven door juist WEL daar een burger te gaan eten.
Niet om het een of ander, maar als je dan zo nodig een fastfood burger wilt eten en niet naar de Mac hoeft omdat je een kind hebt dan ga je toch naar de BK?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188256633
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het is overigens wel geven en nemen hè. Als je wil dat ze je kinderloosheid accepteert zul je zelf ook af en toe moeten accepteren dat er kinderen zijn op een verjaardag.
Eens, je zult zelf ook moeten accepteren dat je broers en zussen wel gekozen hebben voor het krijgen van kinderen en dat er een kans bestaat dat je deze kinderen treft op een familieaangelegenheid.
pi_188277050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

_O-

Klinkt als een vervelend mens :P :P
Het zal je schoonmoeder maar zijn :X.

Heb zelf niks toe te voegen, misschien kun je een stille hint geven dat je geen kinderen kùnt krijgen? Niet helemaal chique, maar misschien werkt het ;).

Heb zelf trouwens 2 (jonge) kinderen en alle clichés kloppen wel eigenlijk (zowel positief als negatief). Bij de een zullen de leuke dingen overheersen bij de ander de minder leuke.
Ik denk dat je dit pas gaat begrijpen als je zelf kinderen hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2019 09:27:55 ]
  zondag 4 augustus 2019 @ 10:11:59 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188277442
De suggestie van ‘zeg dat je geen kinderen kunt krijgen’ is natuurlijk belachelijk. Het is je eigen familie en dan moet je verborgen gaan houden dat je geen kinderen wilt? En dan een beetje een toneelstukje opvoeren als ze het voor jou zo sneu vinden dat je geen kinderen kunt krijgen?
pi_188277572
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 10:11 schreef Lienekien het volgende:
De suggestie van ‘zeg dat je geen kinderen kunt krijgen’ is natuurlijk belachelijk. Het is je eigen familie en dan moet je verborgen gaan houden dat je geen kinderen wilt? En dan een beetje een toneelstukje opvoeren als ze het voor jou zo sneu vinden dat je geen kinderen kunt krijgen?
Dat het blijkbaar nodig is, is belachelijk ja.

Dat je eigen (schoon)moeder zich zo gedraagt vind ik kwalijker dan een leugentje om bestwil.

Mijn ervaring met dit soort situaties is dat er maar 1 remedie is en dat houdt in met dezelfde normen en waarden "terugslaan".
Mijn familie houdt er ook hele andere normen en waarden op na dan mijn vrouw en ik onze kinderen mee willen geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2019 10:33:52 ]
pi_188277592
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:47 schreef nietzman het volgende:

[..]

Hear hear. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik m'n eigen kroost nog wel zou trekken maar andermans jengelaars en vooral de bijbehorende ouders niet.
Dat komt omdat die ouders van tegenwoordig van gemalen poppenstront zijn gemaakt, druk met hun phone maar opvoeden ho maar.
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:14:50 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188278134
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 10:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dat het blijkbaar nodig is, is belachelijk ja.

Dat je eigen (schoon)moeder zich zo gedraagt vind ik kwalijker dan een leugentje om bestwil.

Mijn ervaring met dit soort situaties is dat er maar 1 remedie is en dat houdt in met dezelfde normen en waarden "terugslaan".
Mijn familie houdt er ook hele andere normen en waarden op na dan mijn vrouw en ik onze kinderen mee willen geven.
Het gaat dus niet werken als ‘leugentje om bestwil’. Stel het je nou maar gewoon eens voor wat de consequenties gaan zijn bij bemoeizuchtige mensen als deze als je zou zeggen ‘we willen wel kinderen, maar we kunnen ze niet krijgen’.

- Die gaan je doorzagen over het hele medische traject dat je dan vast hebt doorlopen en zo niet, gaan ze natuurlijk vragen waarom je dat nog niet hebt gedaan.
- Die gaan je hun kleinkinderen nog meer opdringen (terwijl deze TS dus niks met kinderen heeft): kom op bezoek als de kleinkinderen/neefjes-nichtjes er zijn, heb ze te logeren als compensatie voor je ongewilde kinderloosheid.
- Enz.
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:17:48 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188278175
Of ze gaan "oplossingen" voor je zoeken als draagmoederschap ofzo :X

Nee, een "leugentje om bestwil" is het zeker niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188278538
Of ze zeggen oké vervelend we begrijpen dat jullie er niet mee geconfronteerd willen worden.

Ken jij haar moeder? Hoe weet je dan de reactie?
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:46:06 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188278568
quote:
16s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:43 schreef Sport_Life het volgende:
Of ze zeggen oké vervelend we begrijpen dat jullie er niet mee geconfronteerd willen worden.

Ken jij haar moeder? Hoe weet je dan de reactie?
Hallo? Heb je gelezen hoe deze moeder eindeloos blijft doorzeuren ondanks dat TS duidelijk heeft gezegd geen kinderen te willen?

Als het zulke begripvolle mensen waren, was er helemaal geen probleem geweest.
pi_188278599
Hoi? Ja ik heb het gelezen :P.
Maar daaruit allerlei conclusies trekken is dan weer wat voorbarend.

Mogelijk zijn die mensen zo conservatief (immers, veel kleinkinderen, bepaalde ideeën mbt kinderen etc) dat het mij niet zal verbazen als ze daar principieel op tegen zijn.
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:49:19 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188278614
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:48 schreef Sport_Life het volgende:
Mooie typo in deze :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 augustus 2019 @ 11:50:18 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188278634
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:48 schreef Sport_Life het volgende:
Sorry hoor, maar je bent je nu een beetje in bochten aan het wringen om een idioot plan te verdedigen. Ik vind het wel goed, zo.

Die ouders zijn ook niet achterlijk. Als je al jaren roept dat je geen kinderen wilt en dan ineens switcht naar ‘we willen ze wel, maar het kan niet’. 8)7
pi_188278655
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je bent je nu een beetje in bochten aan het wringen om een idioot plan te verdedigen. Ik vind het wel goed, zo.

Die ouders zijn ook niet achterlijk. Als je al jaren roept dat je geen kinderen wilt en dan ineens switcht naar ‘we willen ze wel, maar het kan niet’. 8)7
Nee jij gaat denken voor andere mensen die je note bene nog niet eens kent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2019 11:59:17 ]
pi_188278665
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooie typo in deze :D
Gelukkig kun jìj er wel om lachen :+
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:45:26 #164
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_188291513
Niet alles gelezen dus misschien is alles allang gezegd maar:

Lastige situatie. Ik begrijp beide kanten wel. Natuurlijk zijn jullie helemaal vrij om je eigen keuzes te maken en dan wil je ook dat die keuze geaccepteerd wordt in plaats van dat er op jullie wordt ingepraat dat jullie niet de goede beslissing nemen. Ik begrijp ook wel dat het voor je ouders moeilijk is. Ik heb zelf ook geen kinderwens (geloof ik, beetje dubbel maar meer niet dan wel op dit moment) en voel me toch best schuldig naar mijn ouders toe. Omdat ik weet dat zij het mooi en bijzonder zouden vinden. Gelukkig hebben ze wel een kleinkind, omdat mijn zus een kind heeft.

Wat ik zou doen is een gesprek met je ouders hebben over het onderliggende gevoel. Waarom is het voor hen zo'n issue en benoemen dat je begrijpt dat ze het graag zo zouden zien maar... en dan jullie standpunt benoemen + wat het met jullie doet dat dit besluit niet geaccepteerd wordt.
Maar als er weinig over gevoelens gesproken wordt meestal, kan ik me voorstellen dat dat nog niet zo makkelijk is. In dat geval kun je misschien een tijdje afstand nemen? Gewoon even, om te zorgen dat zich even geen spanning opbouwt (want steeds als jullie elkaar zien komt het gesprek misschien op het onderwerp kinderen). Zou toch jammer zijn van het contact als 'de bom echt barst'

Verder: bij verjaardagen e.d. waar kinderen zijn... misschien wat korter langskomen? Ik snap best dat je zo'n 'speeltuin' niet trekt, maar gewoon een uurtje erbij zijn zal wel lukken? Dat is kort, maar is meer dan helemaal niet komen :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 12 augustus 2019 @ 09:57:52 #165
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188403264
We hebben na lang praten voor elkaar weten te krijgen dat we met een groep familie iets gaan doen, maar alleen de kinderen die boven de 13 jaar zijn gaan mee. Betekend dat de kleintjes uit logeren gaan. Op een ander moment zullen ze zonder ons iets gaan doen met de kleintjes, bijvoorbeeld naar Plopsa Indoor.
pi_188403421
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 09:57 schreef SoepKipFreak het volgende:
We hebben na lang praten voor elkaar weten te krijgen dat we met een groep familie iets gaan doen, maar alleen de kinderen die boven de 13 jaar zijn gaan mee. Betekend dat de kleintjes uit logeren gaan. Op een ander moment zullen ze zonder ons iets gaan doen met de kleintjes, bijvoorbeeld naar Plopsa Indoor.
Je valt door de mand, trolletje
pi_188403607
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 09:57 schreef SoepKipFreak het volgende:
Wat leuk! Hoe is dat voor jou/jullie?
  maandag 12 augustus 2019 @ 10:37:39 #168
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188403647
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:33 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wat leuk! Hoe is dat voor jou/jullie?
Wij hebben er veel zin in, mijn vader gaat ook mee alleen mijn moeder niet, want die wil alleen als de kleinste kinderen ook mee gaan.
  maandag 12 augustus 2019 @ 10:39:04 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188403658
En dat wordt die poepsexcamping?

SEX / Erotische camping gezocht
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188403672
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:37 schreef SoepKipFreak het volgende:

[..]

Wij hebben er veel zin in, mijn vader gaat ook mee alleen mijn moeder niet, want die wil alleen als de kleinste kinderen ook mee gaan.
Serieus? Tjonge zeg.. :{
  maandag 12 augustus 2019 @ 10:41:59 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188403694
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:39 schreef Leandra het volgende:
En dat wordt die poepsexcamping?

SEX / Erotische camping gezocht
_O-
pi_188403768
Wtf lekker trollen idd o|O
  maandag 12 augustus 2019 @ 10:55:02 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188403856
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

_O-
Die andere 2 identieke topics die in dat topic gelinkt worden ook :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:03:18 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188403939
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die andere 2 identieke topics die in dat topic gelinkt worden ook :')
Oh. Er wordt ook lustig van geslacht veranderd. :')
pi_188404186
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh. Er wordt ook lustig van geslacht veranderd. :')
En geen mod die ingrijpt als je het meldt
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:26:55 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188404202
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

En geen mod die ingrijpt als je het meldt
Ludieke users O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188405383