abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188054510
quote:
Eis was vijftien jaar cel plus tbs

En dan nu de uitspraak in de zaak 'is iemand die in Den Hagistan drie willekeurige mensen wil afslachten uit naam van Allah een verwarde man'. Malek Fostok, afkomstig uit het verre Sargentinië, is wel degelijk een verwarde man, hij is zelfs een knettergekke verwarde man. Meng die geestelijke chaos met de onbetwiste koploper van het religieuze rechterrijtje et voilà: drie argeloze mensen aan het mes. Slachtoffer 1 zat lekker op een terrasje, koffie erbij niks aan het handje lalala bevrijdingsdag, toen Malek uit het niets op hem in begon te steken. Slachtoffer 2 werd van z'n fiets gesneden en bij slachtoffer 3 werd gepoogd het hoofd te scheiden van de romp. De opmerking 'het was voor Allah maar ik doe alsof ik ziek ben' is dan niet zo handig als je hoopt op een flutuitspraak voor iemand die ziek is. Een ding is 'm wel gelukt: alle ongelovigen moeten lijden, want voor zijn sneue persoontje is de straf nooit hoog genoeg. Livetweets na de klik.
UPDATE: Hoppa zo gaat dat in dit land. Volledig ontoerekeningsvatbaar dus NIET STRAFBAAR. Eis van vijftien jaar celstraf van tafel. Jihadistische leuzen, gebaren en Allahoe Akbar telt allemaal niet want psychose. Blijft over alleen een beetje tbs, drie slachtoffers die de rest van hun leven zitten met een trauma en een kapotgebonkt bureau. Dat van ons.
https://www.geenstijl.nl/5148670/malek-sukkel/

De enige reden dat deze knakker die voorbereid de straat op ging om kuffar af te slachten en dat ook al van te voren gezegd had nu als compleet gek wordt weggezet is omdat er dan gezegd kan worden dat de moslims geen terreuraanslagen gepleegd hebben hier. Let maar op: zelfde straks voor die tramschutter. We noemen het gewoon anders, dan is het anders. :')

Malek F zegt ook even gezellig 'bedankt' tegen de D66 rechters en loopt weg.

Klacht: D66-rechters die aan de leiband van de regering lopen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 22 juli 2019 @ 14:05:46 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188054562
Oh god de zolderkamerjuristen van FOK! weten het weer beter dan de rechterlijke macht
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188054585
Wacht nog maar even af. Het OM zal vast wel in beroep gaan.
pi_188054599
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:05 schreef Faux. het volgende:
Oh god de zolderkamerjuristen van FOK! weten het weer beter dan de rechterlijke macht
Oh god het makke schaap dicht de rechters weer bovenmenselijke krachten en inzicht toe.
pi_188054605
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:06 schreef ColorCartridge het volgende:
Wacht nog maar even af. Het OM zal vast wel in beroep gaan.
Dat kan niet, dan is het OM een stel zonderkamerjuristen, vraag het @Faux. maar.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:09:54 #6
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188054627
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh god het makke schaap dicht de rechters weer bovenmenselijke krachten en inzicht toe.
Nouja, ik dicht deze mensen die al jaren rechter zijn en ook rechten gestudeerd hebben meer inzicht toe dan jou en GeenStijl ja
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188054635
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:09 schreef Faux. het volgende:

[..]

Nouja, ik dicht deze mensen die al jaren rechter zijn en ook rechten gestudeerd hebben meer inzicht toe dan jou en GeenStijl ja
Ja het zijn foutloze mensen inderdaad die volledig onafhankelijk hun beslissingen nemen die altijd correct zijn.

Dat zagen we al weer recent bij die Gokman T ook.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:11:10 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188054650
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan is het OM een stel zonderkamerjuristen, vraag het @:Faux. maar.
Denk dat het OM geen beroep zal aantekenen op basis van 'D66-rechters die aan de leiband van de regering lopen'
  maandag 22 juli 2019 @ 14:11:53 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188054667
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja het zijn foutloze mensen inderdaad die volledig onafhankelijk hun beslissingen nemen die altijd correct zijn.

Nee, daarom kunnen zowel veroordeelde als aanklager in beroep.
pi_188054684
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En waarom is jouw inzicht en kennis beter? Jij hebt nota bene het dossier niet eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 22-07-2019 14:21:42 ]
pi_188054735
quote:
  maandag 22 juli 2019 @ 14:20:17 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188054846
quote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188054856
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Oh god een quotemelding van Dven. Dat zal vast een heel interessante post zijn.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:21:21 #14
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_188054860
quote:
pi_188054913
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:12 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En waarom is jouw inzicht en kennis beter? Jij hebt nota bene het dossier niet eens.
Moslim roept van te voren dat hij ongelovigen dood wil maken.
Moslim doet dat random bij mensen waarvan hij denkt dat het geen moslims zijn.

Dat = terreur.

Burgemeester van Den Haag riep binnen 5 minuten dat het geen terreur was terwijl dader nb zelf zegt van wel.

Toen moesten ze het even toegeven, gelukkig heeft de rechter ze nu weer geholpen om de keutel in te trekken.

Maar het is vast een heeeel onafhankelijke en rationele beslissing geweest :')
pi_188054921
Dit soort gedrag niet waarderen :')
U MAD?
pi_188055046
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Moslim roept van te voren dat hij ongelovigen dood wil maken.
Moslim doet dat random bij mensen waarvan hij denkt dat het geen moslims zijn.

Dat = terreur.

Burgemeester van Den Haag riep binnen 5 minuten dat het geen terreur was terwijl dader nb zelf zegt van wel.

Toen moesten ze het even toegeven, gelukkig heeft de rechter ze nu weer geholpen om de keutel in te trekken.

Maar het is vast een heeeel onafhankelijke en rationele beslissing geweest :')
Nee. Ik vroeg waarom jij het beter weet dan de rechter. Zelfs als jij het dossier niet hebt gezien.
pi_188055073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee. Ik vroeg waarom jij het beter weet dan de rechter. Zelfs als jij het dossier niet hebt gezien.
Ik zie de feiten die gepleegd zijn.
pi_188055110
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie de feiten die gepleegd zijn.
De rechters ook (zelfs nog meer, want zij hebben het dossier, jij niet). Dus blijft staan: waarom weet jij het beter dan de rechters?
pi_188055129
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De rechters ook (zelfs nog meer, want zij hebben het dossier, jij niet). Dus blijft staan: waarom weet jij het beter dan de rechters?
De feiten zijn volledig openbaar geweest en gedocumenteerd en zelfs op video te zien. De verklaringen van de slachtoffers ook.

Het enige wat deze rechter heeft gedaan, is zeggen dat de terrorist kneitergek is en daarom is het nu dan opeens geen terreur.

Volledig in lijn met het politieke beleid in NL.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:35:48 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055157
quote:

[..]

Omdat hij het er niet mee eens is, dus dan moet het wel dat de rest gek is. En slinks complot tegen de boze blanke mannen of soortgelijk nietszeggend gewauwel ofzo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 22 juli 2019 @ 14:35:49 #22
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_188055158
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De feiten zijn volledig openbaar geweest en gedocumenteerd en zelfs op video te zien. De verklaringen van de slachtoffers ook.

Het enige wat deze rechter heeft gedaan, is zeggen dat de terrorist kneitergek is en daarom is het nu dan opeens geen terreur.

Ga de politiek zelf in zou ik zeggen. :)
pi_188055177
quote:

[..]

Waarom draai je om mijn vraag heen? Wat maakt dat jij het beter weet dan de rechters?

(overigens zijn de feiten helemaal niet volledig of openbaar, tenzij je mij even het dossier van het OM kunt linken?)
pi_188055178
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:35 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Want?
  maandag 22 juli 2019 @ 14:37:15 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055189
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:35 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Gaat niet, dan heeft hij niet meer genoeg tijd om op geenstijl en fok rond de hangen en topics te spammen over buitenlanders, moslims en de oh zo zielige hardwerkende, goudeerlijke heteroseksuele blanke mannen.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:37:59 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055208
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah, daar komt de racistische bagger van de zogenaamde 'anti-racisten' weer om de hoek. Je hoeft er nooit lang op te wachten.
Nu pferd nog die uit het niets ras erbij betrekt en we zijn weer compleet.
Schattig altijd wel, dat "JIJ BENT ZELLUF RACIST" geroep van al die racistische knaapjes.
pi_188055214
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom draai je om mijn vraag heen? Wat maakt dat jij het beter weet dan de rechters?

(overigens zijn de feiten helemaal niet volledig of openbaar, tenzij je mij even het dossier van het OM kunt linken?)
Omdat ik de daden heb gezien en de verklaringen van de slachtoffers en getuigen ook.

Dat maakt dat deze rechter een uitspraak doet, die niets met de feiten te maken heeft maar met wat de politiek van zijn partij wil.

En vanwaar trouwens die goddelijke verering van rechters? Ze maken constant kapitale fouten.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:38:40 #28
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055222
quote:

[..]

Oh hou toch op, je hebt echt geen idee hoe de rechtspraak werkt. Dit is precies wat ik bedoel met zolderkamerjurist. Je bent niet gehinderd door enige kennis van zaken en baseert je mening op je eigen aannames.

Zoveel experts zijn gehoord bij deze zaak. Wie ben jij dat je denkt het beter te weten?
pi_188055246
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:37 schreef Dven het volgende:

[..]
buitenlanders, moslims
heteroseksuele blanke mannen.
:')
Daar heb je hem weer, altijd over ras beginnen. Onze 'anti-racist' :') :')
  maandag 22 juli 2019 @ 14:39:34 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055248
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:38 schreef Faux. het volgende:

[..]

Oh hou toch op, je hebt echt geen idee hoe de rechtspraak werkt. Dit is precies wat ik bedoel met zolderkamerjurist. Je bent niet gehinderd door enige kennis van zaken en baseert je mening op je eigen aannames.

Zoveel experts zijn gehoord bij deze zaak. Wie ben jij dat je denkt het beter te weten?
Allemaal onderdeel van dit grote complot.
pi_188055260
quote:

[..]

Zeg, als het in hoger beroep nu opeens teruggedraaid wordt, dan was de uitspraak van de rechter opeens niet meer heilig toch?
  maandag 22 juli 2019 @ 14:40:50 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055271
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daar heb je hem weer, altijd over ras beginnen. Onze 'anti-racist' :') :')
Oja dat is waar. Over ras beginnen maakt je racist ofzo. Draai jezelf nu niet steeds in zo'n moeilijke en vermoeiende spagaat joh. Je komt nog eens niet recht.
pi_188055276
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Begin nog een keer over huidskleur of zo.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:41:20 #34
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055281
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad. Die D66-psychiaters ook :(
  maandag 22 juli 2019 @ 14:41:25 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055282
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Begin nog een keer over huidskleur of zo.
Ik heb momenteel een zongebruind tintje :)
  maandag 22 juli 2019 @ 14:42:37 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055302
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zeg, als het in hoger beroep nu opeens teruggedraaid wordt, dan was de uitspraak van de rechter opeens niet meer heilig toch?
De initiële inderdaad niet, aangezien deze dan herziend is. Zo lastig is het allemaal niet toch? :)
pi_188055317
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:42 schreef Dven het volgende:

[..]

De initiële inderdaad niet, aangezien deze dan herziend is. Zo lastig is het allemaal niet toch? :)
Hoe kan dat nou? De rechter heeft toch een onfeilbare beslissing genomen waaraan niet getwijfeld mag worden?
pi_188055326
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat ik de daden heb gezien en de verklaringen van de slachtoffers en getuigen ook.

Dat maakt dat deze rechter een uitspraak doet, die niets met de feiten te maken heeft maar met wat de politiek van zijn partij wil.

En vanwaar trouwens die goddelijke verering van rechters? Ze maken constant kapitale fouten.
1. De verklaringen heb je gezien? Dus het OM heeft je inzicht gegeven in het dossier? Dat is bijzonder. Maar je geeft in ieder geval toe dat je alleen de daden hebt gezien (live, TV?) en de delen van het dossier met de verklaringen van (alle?) slachtoffers en getuigen.

Dat heeft de rechter ook, en meer. Dus dit is alleen een argument waarom jij minder geschikt zou zijn dan de rechter.

2. Jij kent de politieke voorkeur van alle rechters in dezen? Welke delen van het betreffende partijprogramma doel je op? Uiteindelijk is de rechter gebonden aan de wet. Indien opzet niet bewezen kan worden, zoals hier het geval is, houdt het voor de rechter rap op. Wil je dat veranderen, moet je bij de wetgever zijn, niet de rechterlijke macht.

3. Het is natuurlijk geen verering. Wel heb ik meer vertrouwen in de rechters dan in jou.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:44:17 #39
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055333
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie niet welk punt je probeert te maken. We zijn geloof ik allemaal een groot voorstander van de mogelijkheid om in hoger beroep te kunnen gaan. Het systeem waar jij zo op zit te haten werkt.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:44:57 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188055342
quote:

[..]

Gelukkig weet jij dat wel schijnbaar. Zelf jurist of rechten gestudeerd?
"Hoka Hey!"
pi_188055356
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:43 schreef Degodvader het volgende:

[..]

1. De verklaringen heb je gezien?
Dus het OM heeft je inzicht gegeven in het dossier? Dat is bijzonder.
Staan gewoon via de journalisten die in de zaal zaten openbaar he.
quote:
Maar je geeft in ieder geval toe dat je alleen de daden hebt gezien (live, TV?) en de delen van het dossier met de verklaringen van (alle?) slachtoffers en getuigen.

Dat heeft de rechter ook, en meer. Dus dit is alleen een argument waarom jij minder geschikt zou zijn als de rechter.
Ja en hij doet wat zijn zetbaasjes willen.
quote:
2. Jij kent de politieke voorkeur van alle rechters in dezen? Welke delen van het betreffende partijprogramma doel je op? Uiteindelijk is de rechter gebonden aan de wet. Indien opzet niet bewezen kan worden, zoals hier het geval is, houdt het voor de rechter rap op. Wil je dat veranderen, moet je bij de wetgever zijn, niet de rechterlijke macht.
De voorkeur van NLe rechters is welbekend:
https://www.rd.nl/vandaag(...)aart-zorgen-1.574982
  maandag 22 juli 2019 @ 14:45:55 #42
287741 matspontius
pi_188055357
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? De rechter heeft toch een onfeilbare beslissing genomen waaraan niet getwijfeld mag worden?
Gewoon negeren. Die gast is er alleen maar op uit om dit soort topics te verzieken ... Dat patroon herken je hopelijk inmiddels wel, toch?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 14:46:03 #43
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055359
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij dat wel schijnbaar. Zelf jurist of rechten gestudeerd?
Er is weinig voor nodig om beter geïnformeerd te zijn dan TS over dit onderwerp
  maandag 22 juli 2019 @ 14:47:42 #44
287741 matspontius
pi_188055380
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag en draai er niet om heen. Zelf jurist of rechten gestudeerd?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 14:48:32 #45
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag en draai er niet om heen. Zelf jurist of rechten gestudeerd?
Nee, anders had ik dat net wel gezegd he :')

Belangrijk verschil is wel dat ik degenen die dat wel gedaan hebben niet tegenspreek
  maandag 22 juli 2019 @ 14:48:37 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055402
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Iedereen mag momenteel nog in hoger beroep gaan. Er mag aan genoeg getwijfeld worden. Snap zelf ook niet waarom er geen gevangenisstraf aan verbonden is. Daarentegen ga ik niet mee in jouw D66linksrechtmoslimsblankeblablablagebrul. Dat is een wezenlijk verschil. Ik ben nu eenmaal niet zo'n poliveganist als jij.
pi_188055406
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Volgens mij wist jij nog niet eens dat de verklaringen in de media zijn gekomen....
pi_188055414
Argumentum ad hominem

Argumentum ad hominem (Latijn voor "argument op de mens") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, niet op de bewering zelf.

Hou hier maar mee op. Ga in op elkaars standpunten, kraak niet iemands punt af puur om wie die persoon is. Persoonlijke aanvallen zijn niet nodig. Dit telt voor iedereen, zowel reageerders alsook TS.

Groetjes.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:49:58 #49
287741 matspontius
pi_188055434
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:48 schreef Faux. het volgende:

[..]

Nee, anders had ik dat net wel gezegd he :')

Belangrijk verschil is wel dat ik degenen die dat wel gedaan hebben niet tegenspreek
Dus jouw kennis op dit gebied is even groot of misschien een beetje groter dan die van anderen. Tussen twijfel aan de rechtspraak of de rechtspraak tegenspreken zit nogal ween verschil he ....
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 14:49:59 #50
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055436
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens mij wist jij nog niet eens dat de verklaringen in de media zijn gekomen....
Ja, nog een aanname?
  maandag 22 juli 2019 @ 14:50:33 #51
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055447
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus jouw kennis op dit gebied is even groot of misschien een beetje groter dan die van anderen. Tussen twijfel aan de rechtspraak of de rechtspraak tegenspreken zit nogal ween verschil he ....
Jij vindt dat TS niet de rechtspraak tegenspreekt in dit topic?
  maandag 22 juli 2019 @ 14:50:58 #52
287741 matspontius
pi_188055453
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[modbreak]Argumentum ad hominem

Argumentum ad hominem (Latijn voor "argument op de mens") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, niet op de bewering zelf.

Hou hier maar mee op. Ga in op elkaars standpunten, kraak niet iemands punt af puur om wie die persoon is. Persoonlijke aanvallen zijn niet nodig. Dit telt voor iedereen, zowel reageerders alsook TS.

Groetjes.
[/modbreak]
Ook voor moderators of hebben die een status aparte?
"Hoka Hey!"
pi_188055461
quote:
Vertel dat ff tegen de slachtoffers en familie.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:51:37 #54
287741 matspontius
pi_188055464
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:50 schreef Faux. het volgende:

[..]

Jij vindt dat TS niet de rechtspraak tegenspreekt in dit topic?
Lees wat ik zeg s.v.p. en vraag niet naar de bekende weg ....
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 14:52:28 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055481
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nu staat de D66 aan de rechterzijde van het politiek spectrum dus dat moet jou goed doen.

Om Van Oosten te quoten : " Wij zijn een gemêleerd gezelschap en beïnvloeden elkaar voortdurend in de raadkamer. De een is katholiek, de ander atheïst, of flink links of flink rechts. Dat leert je om boven je eigen overtuigingen uit te stijgen. Dat is het leuke van meervoudige rechtspraak."

Waarbij wel aangegeven is dat de gewone jan-met-de-pet dat absoluut niet begrijpt of uberhaupt kan snappen. Vandaar waarschijnlijk jouw continu geschreeuw betreffende dit onderwerp.
pi_188055491
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

[..]

Manmanman. Die journalisten hebben toch ook het dossier niet ingezien?

Jij lijkt vooral alle feiten die richting geestesziekte van de verdachte wijzen, te negeren.

Zijn zetbaas? Wat bedoel je?

En wat het rd heeft onderzocht, zegt natuurlijk niets over de rechtera in dit geval. Jij kent hun politieke voorkeur dus helemaal niet. Je lult maar wat in de ruimte
pi_188055492
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd bijzonder dat keer op keer in de media komt dat rechters enorm foutieve uitspraken doen, maar dat kritiek erop als een soort blasfemie wordt gezien.
pi_188055497
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ook voor moderators of hebben die een status aparte?
Lees het bericht nog eens, het antwoord op je vraag staat er al in.
pi_188055511
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:53 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Manmanman. Die journalisten hebben toch ook het dossier niet ingezien?

Jij lijkt vooral alle feiten die richting geestesziekte van de verdachte wijzen, te negeren.

Zijn zetbaas? Wat bedoel je?

En wat het rd heeft onderzocht, zegt natuurlijk niets over de rechtera in dit geval. Jij kent hun politieke voorkeur dus helemaal niet. Je lult maar wat in de ruimte
Man man man. Die hebben toch erbij gezeten en de uitspraken letterlijk naar buiten gebracht!

De 'geestesziekte' van de verdachte komt politiek prachtig uit, geheel in lijn met de 1e uitspraken ook vd burgemeester van Den Haag en iedere keer dat er in NL terreur plaatsvind door moslimterroristen: verwarde man. Suikerspiegel. Crimineel.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:54:54 #60
287741 matspontius
pi_188055516
Ok, deze randdebiel komt nooit meer los van de TBS mag ik hopen. Of zal over 10 jaar een instelling hem weer eens met proefverlof sturen want iedereen in dit land verdient een 2e kans, toch?

Behalve de slachtoffers - die hebben geen 2e kans meer maar zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd, angstig, etc....
"Hoka Hey!"
pi_188055521
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd bijzonder dat keer op keer in de media komt dat rechters enorm foutieve uitspraken doen, maar dat kritiek erop als een soort blasfemie wordt gezien.
Er al eens aan gedacht dat de fouten van rechters breed wprdwn uitgemeten, maar alle gevallen waarin het goed gaat niet?

Daarbij, wat is je alternatief? Hoe wil jij rechtspraak zo organiseren dat het een beter resultaat geeft?
pi_188055540
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Er al eens aan gedacht dat de fouten van rechters breed wprdwn uitgemeten, maar alle gevallen waarin het goed gaat niet?
Prima en dit is duidelijk zo'n 1e geval.
pi_188055554
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Man man man. Die hebben toch erbij gezeten en de uitspraken letterlijk naar buiten gebracht!

De 'geestesziekte' van de verdachte komt politiek prachtig uit, geheel in lijn met de 1e uitspraken ook vd burgemeester van Den Haag en iedere keer dat er in NL terreur plaatsvind door moslimterroristen: verwarde man. Suikerspiegel. Crimineel.
En de geestesziekte blijkt uit het dossier, je weet wel. De feiten die het OM heeft onderzocht.

Maar jij besluit dat te negeren. En hebt geen inzicht in het dossier. En gaat vervolgens afgeven op diegene die wél alle feiten hebben, en dan een oordeel vellen. Je zelfoverschatting is echt ongelofelijk.
pi_188055570
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Prima en dit is duidelijk zo'n 1e geval.
Waarom dan, omdat jij dat vindt? Dat is niet zo'n best argument. Of heb jij informatie waar - in tegenstelling tot het dossier- uit blijkt dat geen aprake ia van geestesziekte?
  maandag 22 juli 2019 @ 14:59:20 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055588
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daarbij, wat is je alternatief? Hoe wil jij rechtspraak zo organiseren dat het een beter resultaat geeft?
Precies. Bijvoorbeeld naar de rechter die dat jochie die een meisje verkracht heeft zo de deur weer uit heeft laten wandelen omdat hij uit een goed gezin komt. Die heeft onder zware druk z'n beroep moeten neerleggen. Nu is dat wel een extreem 'only in America' geval maar ook in Nederland kom je niet weg met continu je persoonlijke wensen door te voeren.
pi_188055603
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom dan, omdat jij dat vindt? Dat is niet zo'n best argument. Of heb jij informatie waar - in tegenstelling tot het dossier- uit blijkt dat geen aprake ia van geestesziekte?
De dader heeft duidelijk aangegeven het te doen vanwege zijn geloof. Letterlijk. Meerdere malen.
Kat in het bakkie.
pi_188055626
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De dader heeft duidelijk aangegeven het te doen vanwege zijn geloof. Letterlijk. Meerdere malen.
Kat in het bakkie.
Als je er zo simpel over denkt houdt het op vrees ik. Je overschat vooral je eigen kunnen denk ik.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:02:48 #68
287741 matspontius
pi_188055635
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als je er zo simpel over denkt houdt het op vrees ik. Je overschat vooral je eigen kunnen denk ik.
Hij is niet de enige hier ...
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 15:05:41 #69
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055681
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:51 schreef Werkman het volgende:

[..]

Vertel dat ff tegen de slachtoffers en familie.
Ja, laten we vooral emotie een rol laten spelen. Daar wordt de rechtspraak beter van. Wraak en woede zijn uitstekende ingrediënten voor een eerlijke en gewogen straf.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:12:28 #70
287741 matspontius
pi_188055786
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:05 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ja, laten we vooral emotie een rol laten spelen. Daar wordt de rechtspraak beter van. Wraak en woede zijn uitstekende ingrediënten voor een eerlijke en gewogen straf.
Dat heet empathie - de gevolgen voor de slachtoffers kunnen inderdaad meegenomen worden in de strafmaat
"Hoka Hey!"
pi_188055844
Ik snap de TS niet. Ben je het oneens met het concept ontoerekeningsvatbaarheid? De rechtbank oordeelt (op basis van adviezen van experts) dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Dat betekent dat de verdachte geen verwijt gemaakt kan worden. Omdat hij een gevaar is voor de samenleving, krijgt hij wel tbs met dwangverpleging opgelegd. Een ernstige maatregel.

Wat is precies je punt?
  maandag 22 juli 2019 @ 15:15:59 #72
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188055853
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat heet empathie - de gevolgen voor de slachtoffers kunnen inderdaad meegenomen worden in de strafmaat
Oh absoluut. Maar een rechterlijke beslissing die negatief uitvalt voor de slachtoffers aan ze voorleggen en dan hopen op bepaalde inzichten lijkt me niet erg realistisch
pi_188055861
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Nu staat de D66 aan de rechterzijde van het politiek spectrum dus dat moet jou goed doen.

Alle geloofwaardigheid is nu gelijk verdwenen...
pi_188055869
quote:

[..]

Die zijn al onderdeel van de rechtspraak hoor. Zoveel weet je er dus blijkbaar niet vanaf.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:20:09 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188055929
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:15 schreef Aratanax het volgende:
Ik snap de TS niet. Ben je het oneens met het concept ontoerekeningsvatbaarheid? De rechtbank oordeelt (op basis van adviezen van experts) dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Dat betekent dat de verdachte geen verwijt gemaakt kan worden. Omdat hij een gevaar is voor de samenleving, krijgt hij wel tbs met dwangverpleging opgelegd. Een ernstige maatregel.

Wat is precies je punt?
Word natuurlijk ook gewoon een longstaypatiëntje dit. Als ik hem was had ik liever de 15 jaar gehad. Zit je in ieder geval niet direct de rest van je leven al aan de staatsdrug en op den duur waarschijnlijk gefixeerd en wel.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:23:36 #76
287741 matspontius
pi_188055977
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:15 schreef Faux. het volgende:

[..]

Oh absoluut. Maar een rechterlijke beslissing die negatief uitvalt voor de slachtoffers aan ze voorleggen en dan hopen op bepaalde inzichten lijkt me niet erg realistisch
Ok. Ik bedoel natuurlijk dat de rechter dit meeneemt in zijn oordeel. Dat de slachtoffers uitgebreid gehoord worden.

Wie heeft het over de uiteindelijke rechterlijke beslissing voorleggen aan slachtoffers - volstrekt zinloze exercitie want dan blijf je bezig ...
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 15:24:49 #77
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_188056003
Wat is nu precies het probleem, die komt voorlopig echt niet meer vrij en dat is goed ook. Het zit je vooral dwars dat dit niet als terroristisch motief wordt neergezet niet? Ik vind jou ook wel echt zon type die ergens hoopt dat er een aanslag wordt gepleegd, zodat je ZIE JE NOU WEL, ISLAM IS TERREUR!!! 11 kan roepen.
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 15:24:54 #78
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188056004
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 22 juli 2019 @ 15:26:39 #79
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188056045
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die zijn al onderdeel van de rechtspraak hoor. Zoveel weet je er dus blijkbaar niet vanaf.
Zoals ik al zei, het speelt absoluut mee. Maar niet op de manier die die poster suggereerde.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:29:19 #80
287741 matspontius
pi_188056091
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:24 schreef pferdfahrer het volgende:
Wat is nu precies het probleem, die komt voorlopig echt niet meer vrij en dat is goed ook. Het zit je vooral dwars dat dit niet als terroristisch motief wordt neergezet niet? Ik vind jou ook wel echt zon type die ergens hoopt dat er een aanslag wordt gepleegd, zodat je ZIE JE NOU WEL, ISLAM IS TERREUR!!! 11 kan roepen.
Voorlopig? Ik mag hopen dat deze debiel nooit meer los rondloopt want volgens mij is er aardig wat mis in zijn bovenkamer en lijkt me kans op herhaling erg groot.

Maar hij schreeuwde toch Allah Akbar en gaf zelf aan ongelovige honden te willen doden? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Of doet het niet ter zake omdat dit stuk stront zo gek als een deur is?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 15:30:08 #81
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_188056105
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Voorlopig? Ik mag hopen dat deze debiel nooit meer los rondloopt want volgens mij is er aardig wat mis in zijn bovenkamer en lijkt me kans op herhaling erg groot.

Maar hij schreeuwde toch Allah Akbar en gaf zelf aan ongelovige honden te willen doden? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Of doet het niet ter zake omdat dit stuk stront zo gek als een deur is?
Allah hakhbar zeggen betekend niet dat dat je automatisch een terrorist maakt.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:30:38 #82
287741 matspontius
pi_188056113
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:30 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Wat dan wel?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 juli 2019 @ 15:32:46 #83
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_188056159
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Goede vraag, maar in een verwarde bui om je heen gaan staan steken en allahu hakhbar roepen maakt je nog geen terrorist. Malek is gewoon een doorgedraaide debiel die van mij part lang achter slot en grendel mag zitten.
pi_188056188
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:24 schreef pferdfahrer het volgende:
Hij kan in theorie zijn hele leven vastzitten ja, correct.
Maar het gaat er inderdaad om dat deze overduidelijke terreurdaad nu officieel geen terreurdaad is en dat doet geen recht aan de realiteit.

10 tegen 1 dat hetzelfde gaat gebeuren met de tramschutter.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:34:27 #85
287741 matspontius
pi_188056193
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:32 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Goede vraag, maar in een verwarde bui om je heen gaan staan steken en allahu hakhbar roepen maakt je nog geen terrorist. Malek is gewoon een doorgedraaide debiel die van mij part lang achter slot en grendel mag zitten.
Nou, daar zijn we het in ieder geval over eens - vraag me af of die ooit nog vrij rond gaat lopen
"Hoka Hey!"
pi_188056220
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:30 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Hij heeft het NB TOEGEVEN vanuit een islamitisch motief gedaan te hebben en is in afgeluisterde gesprekken betrapt zeggen dat het hem spijt in de rechtszaal terwijl hij tegen vrienden en familie zei dat hij het jammer vond dat niemand gestorven is...
Oh en dat hij er spijt van had 1 moslim gepakt te hebben, want alleen ongelovigen wilde hij doden...

Als dat geen terreur is, is niets het.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:36:34 #87
287741 matspontius
pi_188056230
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij kan in theorie zijn hele leven vastzitten ja, correct.
Maar het gaat er inderdaad om dat deze overduidelijke terreurdaad nu officieel geen terreurdaad is en dat doet geen recht aan de realiteit.

10 tegen 1 dat hetzelfde gaat gebeuren met de tramschutter.
Hangt af van het feit of dat schorum ook ontoerekeningsvatbaar verklaard gaat worden. Die kans acht ik niet zo groot en dus zal daar wel degelijk het label terrorisme op geplakt gaan worden. Mag ik hopen!!
"Hoka Hey!"
pi_188056243
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Hangt af van het feit of dat schorum ook ontoerekeningsvatbaar verklaard gaat worden. Die kans acht ik niet zo groot en dus zal daar wel degelijk het label terrorisme op geplakt gaan worden. Mag ik hopen!!
Hij IS al ontoerekeningsvatbaar verklaard en daarmee is het officieel geen terreurdaad. Hij krijgt ook geen celstraf maar behandeling in een TBS-kliniek. Op onze kosten...
  maandag 22 juli 2019 @ 15:37:46 #89
287741 matspontius
pi_188056250
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij IS al ontoerekeningsvatbaar verklaard en daarmee is het officieel geen terreurdaad. Hij krijgt ook geen celstraf maar behandeling in een TBS-kliniek. Op onze kosten...
De tramschutter?
"Hoka Hey!"
pi_188056251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij heeft het NB TOEGEVEN vanuit een islamitisch motief gedaan te hebben en is in afgeluisterde gesprekken betrapt zeggen dat het hem spijt in de rechtszaal terwijl hij tegen vrienden en familie zei dat hij het jammer vond dat niemand gestorven is...
Oh en dat hij er spijt van had 1 moslim gepakt te hebben, want alleen ongelovigen wilde hij doden...

Als dat geen terreur is, is niets het.
Als je het concept ontoerekeningsvatbaar niet (wil) begrijpen, moet je misschien geen uitspraken doen over een zaak die scharniert om een ontoerekeningsvatbare verdachte.
pi_188056257
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die celstraf was natuurlijk ook op onze kosten.
Misschien is ie wel echt ontoerekeningsvatbaar? Waarom kan dat niet? Ook als hij heeft toegegeven dat hij het vanwege een terreurmotief deed?
pi_188056259
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

De tramschutter?
Oh ik vergis me. Dacht dat je het over Malek F had.
pi_188056277
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Die celstraf was natuurlijk ook op onze kosten.
Misschien is ie wel echt ontoerekeningsvatbaar? Waarom kan dat niet? Ook als hij heeft toegegeven dat hij het vanwege een terreurmotief deed?
Ja maar die is een stuk goedkoper dan decennia behandelingen.

Dat is pure semantiek. Je kan net zo goed zeggen dat iedere terrorist gestoord is, dat is een keuze van je definitie van ontoerekeningsvatbaar zijn.
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 15:41:05 #94
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188056315
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is pure semantiek. Je kan net zo goed zeggen dat iedere terrorist gestoord is, dat is een keuze van je definitie van ontoerekeningsvatbaar zijn.
Dat is dan wel lekker makkelijk. Waarom sluit je zo uit dat deze man misschien wel echt geestesziek is?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 22 juli 2019 @ 15:43:41 #95
287741 matspontius
pi_188056361
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat is dan wel lekker makkelijk. Waarom sluit je zo uit dat deze man misschien wel echt geestesziek is?
Ok, in mijn opinie is iedereen die een ander de keel doorsnijd of wil snijden zo gek als een deur. Terrorist of niet ....
"Hoka Hey!"
pi_188056375
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Rehabilitatie is het doel, niet puur straffen. Je wil natuurlijk recidivisme zoveel mogelijk beperken. Puur met je vingertje zwaaien en straffen zal daar niet aan meewerken.

Jij wil die gast in een kerker gooien en de sleutel kwijtraken, maar zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal niet.
pi_188056376
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Die twee dingen sluiten elkaar niet uit. Een hoop SS-ers en kampbewakers waren ook gestoord, anders doe je dingen uit puur sadisme niet. Toch hebben we die niet gematst door te zeggen dat ze gek waren ten tijde van de daden.

En een psychopaat is de facto ook geestesziek, maar die wordt toch ook echt veroordeeld als hij weer eens een lustmoord pleegt.
pi_188056395
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:44 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Rehabilitatie is het doel, niet puur straffen. Je wil natuurlijk recidivisme zoveel mogelijk beperken. Puur met je vingertje zwaaien en straffen zal daar niet aan meewerken.

Jij wil die gast in een kerker gooien en de sleutel kwijtraken, maar zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal niet.
Als iemand ermee instemt dat het doel voor deze man rehabilitatie is ben je geen knip voor je neus waard en degene die het bevel ondertekent dat deze man weer de straat op mag straks is medeverantwoordelijk voor de nieuwe slachtoffers die gaan vallen.

Dit is iemand die NOOIT meer vrij zou mogen lopen. Net zoals Mohammed Bouyeri.
pi_188056400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als iemand ermee instemt dat het doel voor deze man rehabilitatie is ben je geen knip voor je neus waard en degene die het bevel ondertekent dat deze man weer de straat op mag straks is medeverantwoordelijk voor de nieuwe slachtoffers die gaan vallen.

Niet 'voor deze man'

In onze rechtstaat.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:47:02 #100
287741 matspontius
pi_188056407
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Eens. Er zijn grenzen
"Hoka Hey!"
pi_188056411
quote:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188056414
En je weet dat de kans juist met TBS groter is dat hij nooit meer vrijkomt, tov een 'gewone' celstraf? _O-
pi_188056417
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die twee dingen sluiten elkaar niet uit. Een hoop SS-ers en kampbewakers waren ook gestoord, anders doe je dingen uit puur sadisme niet. Toch hebben we die niet gematst door te zeggen dat ze gek waren ten tijde van de daden.

En een psychopaat is de facto ook geestesziek, maar die wordt toch ook echt veroordeeld als hij weer eens een lustmoord pleegt.
Niet iedere geestesziekte leidt tot ontoerekeningsvatbaarheid. Sterker nog, ontoerekeningsvatbaarheid kent een aardig uitgebreid toetsingskader. Simpelweg roepen 'ik heb PTSS' (voorbeeld) is niet voldoende.

Maar volgens mij wil jij gewoon het concept van ontoerekeningsvatbaarheid niet begrijpen, omdat de uitkomst is deze zaak jouw onderbuik niet zint.

(Mijn vraag waarom jij een betere rechter zou zijn is nog steeds onbeantwoord btw)
pi_188056437
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:46 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Niet 'voor deze man'

In onze rechtstaat.
Het doel van TBS is rehabilitatie met terugkeer in de maatschappij. Dat gaan ze nu dus decennia proberen... :{
De perversie...
pi_188056456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het doel van TBS is rehabilitatie met terugkeer in de maatschappij. Dat gaan ze nu dus decennia proberen... :{
De perversie...
Jij vindt het dus een beter plan om zo iemand gewoon 30 jaar de cel in te tyfen zonder enige vorm van rehabilitatie, en hoop dan dat het een heel braaf jongetje is geworden zodra ze hem (verplicht, na het aflopen van zijn straf) vrij laten? :)
pi_188056461
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:47 schreef Vanillekwark het volgende:
En je weet dat de kans juist met TBS groter is dat hij nooit meer vrijkomt, tov een 'gewone' celstraf? _O-
Nee hoor. Levenslang bestaat nog steeds in NL en is nog steeds levenslang al wordt er aal gemorreld door de EU.

TBS heeft als doel rehabilitatie met terugkeer in de maatschappij.
pi_188056488
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Jij vindt het dus een beter plan om zo iemand gewoon 30 jaar de cel in te tyfen zonder enige vorm van rehabilitatie, en hoop dan dat het een heel braaf jongetje is geworden zodra ze hem (verplicht, na het aflopen van zijn straf) vrij laten? :)
Nee: levenslang is nog steeds levenslang in NL en geeft een veel betere kans op sterven in de cel.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:51:22 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188056506
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:15 schreef Aratanax het volgende:

Wat is precies je punt?
Tbs is een soort schoolreisje voor volwassenen, ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188056512
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee: levenslang is nog steeds levenslang in NL en geeft een veel betere kans op sterven in de cel.
Herveroordeling na 25 jaar, herbezieningen.

Je wil middeleeuwse straffen, dat kan en mag je vinden. Maar zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal niet.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:51:35 #110
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188056515
quote:

[..]

Mijn vader heeft 10-tallen jaren in een TBS kliniek gewerkt eerst als cipier en later andere functies. Hij heeft mij verhalen verteld waarbij TBS-ers op verlof mochten van de psychiaters waarvan mijn vader, die in zijn hoedanigheid veel en close contact met die lui, waarschuwde dat dat geen goed idee was. En, je raad het al dat liep meerdere keren mis. Niet dat TBS geen goede maatregel is hoor, dat beweer ik noch mijn vader. Het recidive gehalte is veel lager dan met alleen gevangenisstraf. Ik wil alleen even aangeven dat ook psychiaters en rechters ondanks hun ervaring niet altijd de wijsheid in pacht hebben. Sindsdien benader ik bepaalde uitspraken wel met een gezonde dosis scepsis. Zonder over deze uitspraak overigens een oordeel te vellen. We moeten blijven afgaan op wat de experts zeggen. Maar ook die maken regelmatig (grove) inschattingsfouten. En als dat te vaak gebeurt mag er best naar betreffende procedures en behandelaars gekeken worden. Van je fouten kun je leren.
  maandag 22 juli 2019 @ 15:51:38 #111
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188056516
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Godzijdank dat we niet in een maatschappij leven waar het enige doel van straffen het wegrotten en sterven in een cel is.
pi_188056525
quote:
De rechterlijke macht wist het bij Michael P. ook beter en we weten allemaal hoe dat is afgelopen
  maandag 22 juli 2019 @ 15:53:27 #113
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188056554
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:52 schreef Carters het volgende:

[..]

De rechterlijke macht wist het bij Michael P. ook beter en we weten allemaal hoe dat is afgelopen
Niets is onfeilbaar. Gelukkig dat de keren dat de rechterlijke macht het wel bij het juiste eind had veel vaker voorkomt.
pi_188056559
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Herveroordeling na 25 jaar, herbezieningen.
Nee, herBEOORDELING. Er wordt naar 25 jaar getoetst. Het is nog steeds levenslang, tenzij er gratie wordt verleend.
quote:
Je wil middeleeuwse straffen, dat kan en mag je vinden. Maar zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal niet.
Jij vindt dat we een middeleeuws strafsysteem hebben anno 2018?
https://www.elsevierweekb(...)t-levenslang-570478/
pi_188056573
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:51 schreef Faux. het volgende:

[..]

Godzijdank dat we niet in een maatschappij leven waar het enige doel van straffen het wegrotten en sterven in een cel is.
Levenslang is dan ook niet de enige straf die opgelegd wordt. Rare frame.

En er zijn simpelweg mensen voor die wie straf de enige afdoende is.
pi_188056596
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:53 schreef Faux. het volgende:

[..]

Niets is onfeilbaar. Gelukkig dat de keren dat de rechterlijke macht het wel bij het juiste eind had veel vaker voorkomt.
Ja 80% recidive bij seksuele misdragingen is idd een fantastisch systeem: https://www.tijdschriftvo(...)eksuele-delinquenten
pi_188056615
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
Jij vindt dat we een middeleeuws strafsysteem hebben anno 2018?
Nee, ik denk dat jij middeleeuwse straffen zou willen zien.
pi_188056680
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat jij middeleeuwse straffen zou willen zien.
Levenslang vind ik een prima straf hoor. Was ook beter op zijn plek geweest voor deze terreuraanslag.
pi_188056695
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Levenslang vind ik een prima straf hoor. Was ook beter op zijn plek geweest voor deze terreuraanslag.
Tenzij hij natuurlijk ontoerekeningsvatbaar is. Dan kunnen we gaan kijken naar hoe we zo iemand kunnen behandelen.
pi_188056714
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tenzij hij natuurlijk ontoerekeningsvatbaar is. Dan kunnen we gaan kijken naar hoe we zo iemand kunnen behandelen.
Ah. Behandelen met het doel hem weer in de maatschappij los te laten. Dat vindt je een goed idee en niet middeleeuws richting de maatschappij en de slachtoffers toe?
pi_188056740
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah. Behandelen met het doel hem weer in de maatschappij los te laten. Dat vindt je een goed idee en niet middeleeuws richting de maatschappij en de slachtoffers toe?
Zolang de professionals met meer verstand van zaken dan wij denken dat hij een gevaar voor de samenleving is, zal hij niet vrijkomen.

Klinkt als een prima plan dus.
pi_188056799
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zolang de professionals met meer verstand van zaken dan wij denken dat hij een gevaar voor de samenleving is, zal hij niet vrijkomen.

Klinkt als een prima plan dus.
Ah diezelfde professionals die met hun cliënten sos snuiven, neuken, geen dossiers doorsturen en waarna rechters ook nog eens tegen de adviezen in ze toch op verlof sturen?

pi_188056818
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah diezelfde professionals die met hun cliënten sos snuiven, neuken, geen dossiers doorsturen en waarna rechters ook nog eens tegen de adviezen in ze toch op verlof sturen?

Ik kan achter het justitiële systeem staan en tegelijkertijd erkennen dat het systeem beter moet.
pi_188056895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik kan achter het justitiële systeem staan en tegelijkertijd erkennen dat het systeem beter moet.
Het maakt gewoon regelmatig fouten en dit is er wederom 1.
Maar nee, dan ben je een dOmMe ToKKie dIE hET bETeR DeNkT tE WeTEn daN dE HEiliGe RecHTers
pi_188056952
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Maar nee, dan ben je een dOmMe ToKKie dIE hET bETeR DeNkT tE WeTEn daN dE HEiliGe RecHTers
Ik vertrouw inderdaad meer op getrainde professionals met volledig inzicht in de dossiers dan op de onderbuik van de eerste de beste zolderkamerjurist
pi_188056961
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:47 schreef Vanillekwark het volgende:
Die doet gewoon alsof en loopt over een paar jaar buiten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_188057210
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die doet gewoon alsof en loopt over een paar jaar buiten
Dat deed hij ook al in de rechtszaal:

quote:
Malek is absoluut niet in orde, maar had wel degelijk terroristische motieven van waaruit hij weldoordacht toesloeg. Ook daarvoor waren aanwijzingen genoeg, vooral die afgeluisterde gesprekken waarin hij veel minder warrig overkwam en zei ‘dat hij het voor Allah deed’. ,,Maar ik doe alsof ik geestelijk ziek ben,” zo las de officier van justitie voor uit dat gesprek. En ook: ,,Als ik dood was gegaan, was ik een martelaar geweest.” Bovendien had hij op Facebook gepost dat ‘alle ongelovigen moeten lijden’.
https://www.ad.nl/binnenl(...)o-van-gogh~a84398d5/
pi_188057622
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Dat is dus de mening van het Openbaar Ministerie, die afwijkt van de adviezen van de experts. De rechter heeft hier uiteindelijk een oordeel over moeten vellen en concludeert dus dat de verdachte toch echt volledig ontoerekeningsvatbaar is.
pi_188057828
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:48 schreef Aratanax het volgende:

[..]

Dat is dus de mening van het Openbaar Ministerie, die afwijkt van de adviezen van de experts. De rechter heeft hier uiteindelijk een oordeel over moeten vellen en concludeert dus dat de verdachte toch echt volledig ontoerekeningsvatbaar is.
De rechter is een leek wat betreft psychische toestanden van mensen en de AFGELUISTERDE GESPREKKEN zijn geen 'mening', maar feiten. Vele malen harder dan de mening van een TBS-psycholoog.
pi_188057862
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De rechter is een leek wat betreft psychische toestanden van mensen en de AFGELUISTERDE GESPREKKEN zijn geen 'mening', maar feiten. Vele malen harder dan de mening van een TBS-psycholoog.
Zonder het dossier volledig te kennen, kun jij die gesprekken niet op waarde schatten.
pi_188057884
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En het zojuist door jouw geciteerde Openbaar Ministerie dan? Dat zijn toch ook leken op dat gebied? De rechter zal deze gegevens overigens ongetwijfeld meegewogen hebben en desalniettemin tot de conclusie gekomen zijn dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Dat lijkt mij niet onverenigbaar met de (vermeende) inhoud van de afgeluisterde gesprekken.
pi_188057917
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:03 schreef Aratanax het volgende:

[..]

En het zojuist door jouw geciteerde Openbaar Ministerie dan? Dat zijn toch ook leken op dat gebied? De rechter zal deze gegevens overigens ongetwijfeld meegewogen hebben en desalniettemin tot de conclusie gekomen zijn dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Dat lijkt mij niet onverenigbaar met de (vermeende) inhoud van de afgeluisterde gesprekken.
Als iemand het in een afgeluisterd gesprek zelf toegeeft, daarin minder verward speelt dan als de psych met hem praat, dan is het kraakhelder.

Deze rechter heeft gewoon gedaan wat gewenst wordt op landelijk politiek niveau.
pi_188057932
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:01 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zonder het dossier volledig te kennen, kun jij die gesprekken niet op waarde schatten.
"Hoi, ik heb gedaan voor allah, de ongelovigen moeten lijden en ik doe net alsof ik gek ben".

Jij en de rechter: nee dat is niet waar, u bent ontoerekeningsvatbaar.

pi_188057935
Heb je de uitspraak gelezen? Het lijkt er niet op. De rechtbank gaat er vrij uitgebreid op in (https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBDHA:2019:7308):

De rechtbank stelt voorop dat rechters geen gedragsdeskundigen zijn. Zij laten zich dan ook adviseren door deskundigen, in dit geval door een forensisch psychiater en psycholoog en een milieuonderzoeker. Hun deskundigheid is door geen van de partijen betwist. Dat de rechtbank zich laat adviseren betekent overigens niet dat de conclusies klakkeloos worden overgenomen. De rechtbank toetst deze conclusies zorgvuldig en neemt ook alle andere stukken in het dossier mee in haar oordeel.

In onderhavige zaak zijn de conclusies van de deskundigen gebaseerd op uitgebreid onderzoek en zeer veel informatiebronnen. De conclusies volgen volstrekt logisch op het beschreven onderzoek en bovendien passen de conclusies bij het beeld van de verdachte dat uit de rest van het dossier naar voren komt. Als de rechtbank de levensloop van de verdachte in ogenschouw neemt, is te zien dat de verdachte al in 2015 psychische problemen ontwikkelde en dat het in de loop van de jaren steeds slechter ging met de verdachte. Ook ging hij eind 2017 al naar de politie om aangifte te doen tegen zijn “achtervolgers”. Zijn huisarts vond dat hij al in januari 2018 psychotisch overkwam en ook de psychiater van Parnassia stelde in februari 2018 de diagnose dat bij de verdachte sprake was van een onveranderd paranoïde psychotisch toestandsbeeld.

De rechtbank hecht eraan het volgende op te merken. De rechtbank is zeker niet naïef. Zij wil wel aannemen dat rechters in andere zaken een rad voor ogen is gedraaid. In deze zaak zou dat evenwel betekenen dat de verdachte niet alleen de ervaren forensisch deskundigen heeft misleid, die nota bene zelf aangeven daar in deze zaak zeer alert op te zijn geweest, maar ook zijn hele omgeving, zijn huisarts en de psychiater van Parnassia . Ook vindt de rechtbank het volstrekt onlogisch dat als de verdachte het concept van ‘taqqiyya’ zou hebben willen hanteren hij eerst extreme en radicale uitspraken zou doen bij de NTA om vervolgens tegen de deskundigen te zeggen dat het zo’n belangrijk rapport is voor zijn zaak. Als de verdachte doelbewust zijn geloof zou willen verbergen en deskundigen een rad voor ogen zou hebben willen draaien, zou je verwachten dat hij afstand doet van zijn geloof en zeker niet gaat verklaren hoe belangrijk het rapport is in zijn zaak. De wisselende verklaringen van de verdachte zijn voorts te verklaren vanuit zijn stoornis. Anders dan de officieren van justitie hebben betoogd, vindt de rechtbank de gegeven uitleg van de deskundigen hierover wel degelijk overtuigen. De deskundigen zijn ervaren in hun werk en hebben zeer uitgebreid onderzoek gedaan. De gegeven uitleg komt op de rechtbank ook volstrekt logisch over. Daarbij zeggen alle deskundigen dat bij de verdachte sprake was van weinig tot geen ziektebesef of -inzicht. De gesprekken van de verdachte met zijn familie waarin hij onder andere stelt dat hij gaat doen alsof hij waanbeelden heeft, terwijl “het geen waanbeelden [zijn], is van God”, zijn in het licht daarvan dan ook volkomen verklaarbaar.

Gelet op al het voorgaande zal de rechtbank de conclusies van de psycholoog en de psychiater overnemen en komt zij tot de conclusie dat de verdachte zijn daden heeft gepleegd onder invloed van zijn psychotische stoornis. Het handelen van de verdachte werd volledig door deze stoornis bepaald.
pi_188057997
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

"Hoi, ik heb gedaan voor allah, de ongelovigen moeten lijden en ik doe net alsof ik gek ben".

Jij en de rechter: nee dat is niet waar, u bent ontoerekeningsvatbaar.

Je wil echt heel graag niet begrijpen wat ontoerekeningsvatbaar betekent.
pi_188058011
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:09 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je wil echt heel graag niet begrijpen wat ontoerekeningsvatbaar betekent.
quote:
De gesprekken van de verdachte met zijn familie waarin hij onder andere stelt dat hij gaat doen alsof hij waanbeelden heeft
Klaar.
pi_188058023
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Klaar.
Nee, niet dus simpele. Lees de uitspraak eens, er wordt nogal uitvoerig op ingegaan.
pi_188058068
Tegenklacht: mensen die klagen over de oordelen van rechters, zonder de (uitgebreide) motivering van dat oordeel te lezen.
pi_188058073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:06 schreef Aratanax het volgende:
Heb je de uitspraak gelezen? Het lijkt er niet op. De rechtbank gaat er vrij uitgebreid op in (https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBDHA:2019:7308):

De rechtbank stelt voorop dat rechters geen gedragsdeskundigen zijn. Zij laten zich dan ook adviseren door deskundigen, in dit geval door een forensisch psychiater en psycholoog en een milieuonderzoeker. Hun deskundigheid is door geen van de partijen betwist. Dat de rechtbank zich laat adviseren betekent overigens niet dat de conclusies klakkeloos worden overgenomen. De rechtbank toetst deze conclusies zorgvuldig en neemt ook alle andere stukken in het dossier mee in haar oordeel.

In onderhavige zaak zijn de conclusies van de deskundigen gebaseerd op uitgebreid onderzoek en zeer veel informatiebronnen. De conclusies volgen volstrekt logisch op het beschreven onderzoek en bovendien passen de conclusies bij het beeld van de verdachte dat uit de rest van het dossier naar voren komt. Als de rechtbank de levensloop van de verdachte in ogenschouw neemt, is te zien dat de verdachte al in 2015 psychische problemen ontwikkelde en dat het in de loop van de jaren steeds slechter ging met de verdachte. Ook ging hij eind 2017 al naar de politie om aangifte te doen tegen zijn “achtervolgers”. Zijn huisarts vond dat hij al in januari 2018 psychotisch overkwam en ook de psychiater van Parnassia stelde in februari 2018 de diagnose dat bij de verdachte sprake was van een onveranderd paranoïde psychotisch toestandsbeeld.

De rechtbank hecht eraan het volgende op te merken. De rechtbank is zeker niet naïef. Zij wil wel aannemen dat rechters in andere zaken een rad voor ogen is gedraaid. In deze zaak zou dat evenwel betekenen dat de verdachte niet alleen de ervaren forensisch deskundigen heeft misleid, die nota bene zelf aangeven daar in deze zaak zeer alert op te zijn geweest, maar ook zijn hele omgeving, zijn huisarts en de psychiater van Parnassia . Ook vindt de rechtbank het volstrekt onlogisch dat als de verdachte het concept van ‘taqqiyya’ zou hebben willen hanteren hij eerst extreme en radicale uitspraken zou doen bij de NTA om vervolgens tegen de deskundigen te zeggen dat het zo’n belangrijk rapport is voor zijn zaak. Als de verdachte doelbewust zijn geloof zou willen verbergen en deskundigen een rad voor ogen zou hebben willen draaien, zou je verwachten dat hij afstand doet van zijn geloof en zeker niet gaat verklaren hoe belangrijk het rapport is in zijn zaak. De wisselende verklaringen van de verdachte zijn voorts te verklaren vanuit zijn stoornis. Anders dan de officieren van justitie hebben betoogd, vindt de rechtbank de gegeven uitleg van de deskundigen hierover wel degelijk overtuigen. De deskundigen zijn ervaren in hun werk en hebben zeer uitgebreid onderzoek gedaan. De gegeven uitleg komt op de rechtbank ook volstrekt logisch over. Daarbij zeggen alle deskundigen dat bij de verdachte sprake was van weinig tot geen ziektebesef of -inzicht. De gesprekken van de verdachte met zijn familie waarin hij onder andere stelt dat hij gaat doen alsof hij waanbeelden heeft, terwijl “het geen waanbeelden [zijn], is van God”, zijn in het licht daarvan dan ook volkomen verklaarbaar.

Gelet op al het voorgaande zal de rechtbank de conclusies van de psycholoog en de psychiater overnemen en komt zij tot de conclusie dat de verdachte zijn daden heeft gepleegd onder invloed van zijn psychotische stoornis. Het handelen van de verdachte werd volledig door deze stoornis bepaald.
Interessant, maar dit laat zien dat ongelovige rechters dit soort zaken niet goed kunnen beoordelen. Dat je tot de conclusie kan komen dat het handelen van de verdachten VOLLEDIG door deze stoornis werd bepaald is een idiote conclusie. Zijn radicale geloofsovertuigingen hebben de uitwerking van de stoornis(dat wil ik nog wel aannemen) beïnvloed. Daarom zat hij niet willekeurig op eenden te steken maar op mensen die er niet-moslims uit zagen.

Volledig ontoerekeningsvatbaar is nogal wat, voor iemand die al jaren radicaal was in het uitoefenen van zijn geloof. Een belachelijke beslissing.
pi_188058090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Interessant, maar dit laat zien dat ongelovige rechters dit soort zaken niet goed kunnen beoordelen. Dat je tot de conclusie kan komen dat het handelen van de verdachten VOLLEDIG door deze stoornis werd bepaald is een idiote conclusie. Zijn radicale geloofsovertuigingen hebben de uitwerking van de stoornis(dat wil ik nog wel aannemen) beïnvloed. Daarom zat hij niet willekeurig op eenden te steken maar op mensen die er niet-moslims uit zagen.

Volledig ontoerekeningsvatbaar is nogal wat, voor iemand die al jaren radicaal was in het uitoefenen van zijn geloof. Een belachelijke beslissing.
Daarom hebben we dus experts. En die kwamen tot de conclusie dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Wat zouden we in vredesnaam anders moeten doen?
pi_188058129
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:15 schreef Aratanax het volgende:

[..]

Daarom hebben we dus experts. En die kwamen tot de conclusie dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is. Wat zouden we in vredesnaam anders moeten doen?
Gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar. Volledig betekent dat je eigenlijk geen flauw idee had van wat je aan het doen was. Dat hij net zo goed een mevrouw met hoofddoek had kunnen neersteken op die dag als een Westerse man.

Als je dat écht gelooft ben je zelf ook rijp voor het gesticht.
pi_188058194
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar. Volledig betekent dat je eigenlijk geen flauw idee had van wat je aan het doen was. Dat hij net zo goed een mevrouw met hoofddoek had kunnen neersteken op die dag als een Westerse man.

Dat is niet wat ontoerekeningsvatbaarheid betekent en ik ga het leerstuk hier niet uiteenzetten. Begin maar eens met de Wikipediapagina.

De ad hominem is genoteerd.
pi_188058437
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ook jij wil het begrip ontoerekeningsvatbaar niet snappem
pi_188058544
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Met stropoppen en slachtofferrollen komen we er ook niet...

Het heeft weinig nut om iemand TBS op te leggen als dat niet zinvol is.
Of het zinvol is laat ik aan de deskundigen, die vonden van wel.
  maandag 22 juli 2019 @ 17:58:02 #145
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188058761
Net zoals Nederlandse gekken die hun familie/buren afslachten 'lieve verwarde jongens die niemand had zien aankomen' worden genoemd, TS?

Denken beter te weten dan rechters :')_!
pi_188058909
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

"Ook daarvoor waren aanwijzingen genoeg, vooral die afgeluisterde gesprekken waarin hij veel minder warrig overkwam en zei ‘dat hij het voor Allah deed’. ,,Maar ik doe alsof ik geestelijk ziek ben,” zo las de officier van justitie voor uit dat gesprek. En ook: ,,Als ik dood was gegaan, was ik een martelaar geweest.” Bovendien had hij op Facebook gepost dat ‘alle ongelovigen moeten lijden’."

En nu gaan juist die ongelovigen me hem toch een partij in de watten leggen, nooouuu. Mag wat kosten maar dan heb je ook wat! Dat goedgelegen nieuwbouw appartement compleet met huisraad van 'm is er niets bij! Is er eigenlijk een imam verbonden aan die kliniek? Vast wel, kan niet anders.

Toch mooi hoe wij die lieve arme vluchteling in al zijn behoeften behalve zijn doodswens en claim op het islamitisch martelaarschap voorzien. Krijg het helemaal warm van binnen, wat zijn wij toch een goed land! . O+
pi_188058939
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
De enige reden dat deze knakker die voorbereid de straat op ging om kuffar af te slachten en dat ook al van te voren gezegd had nu als compleet gek wordt weggezet is omdat er dan gezegd kan worden dat de moslims geen terreuraanslagen gepleegd hebben hier. Let maar op: zelfde straks voor die tramschutter. We noemen het gewoon anders, dan is het anders. :')
Hallo, welk motief zou hier voor zijn? Dit ligt niet voor de hand, Nederland doet er juist veel aan om te laten denken dat hier terroristisch dreiging is. Hoe vaak hoor je immers wel weer niet dat de AIVD een zogenaamd groot terroristisch complot verijdeld heeft?
pi_188059122
quote:
De rechtbank is zeker niet naïef. Zij wil wel aannemen dat rechters in andere zaken een rad voor ogen is gedraaid. In deze zaak zou dat evenwel betekenen dat de verdachte niet alleen de ervaren forensisch deskundigen heeft misleid, die nota bene zelf aangeven daar in deze zaak zeer alert op te zijn geweest, maar ook zijn hele omgeving, zijn huisarts en de psychiater van Parnassia .
Die zullen niet toevallig allemaal een zelfde politiek ideaal- alsook mensbeeld hebben zeker? :') _O- Daarbij, hoeveel zal er verloren gaan in het vertalen en cultuurverschillen. Hoe waardevol zijn dergelijke inschattingen nog? Is er uberhaupt een standaard /baseline voor denkbaar waar vervolgens van af te wijken valt? Hoe zou een gemiddelde IS aanhanger ingeschat worden? En een student aan de Al-Azhar universiteit in Cairo?
pi_188064652
Zeer terechte klacht. Dit is al de tweede keer dat een moslimterrorist onder de noemer 'verwarde man' vrijuit gaat. Net als de suikerspiegelchauffeur was deze man er bewust op uit om uit naam van de islam ongelovigen af te slachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2019 22:50:37 ]
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:24:11 #150
287741 matspontius
pi_188068419
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zeer terechte klacht. Dit is al de tweede keer dat een moslimterrorist onder de noemer 'verwarde man' vrijuit gaat. Net als de suikerspiegelchauffeur was deze man er bewust op uit om uit naam van de islam ongelovigen af te slachten.
We gaan zien hoe het met de tramschutter gaat aflopen. Als daar hetzelfde patroon optreedt kun je inderdaad spreken van een trend om het terrorisme in Nederland onder het tafelkleed te schuiven.

Ik zet ook mijn vraagtekens bij de ontoerekeningsvatbaarheid van deze imbeciel. Mensen kunnen heel goed doen alsof en zelfs ervaren psychologen of psychiaters om de tuin leiden. Dat zijn ook maar mensen he. Als het bewuste telefoongesprek wat de onnoembare aanhaalt waar is, dan krijg je sterk de indruk dat deze man goed toneel kan spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 23-07-2019 08:42:01 ]
"Hoka Hey!"
pi_188068439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

We gaan zien hoe het met de tramschutter gaat aflopen. Als daar hetzelfde patroon optreedt kun je inderdaad spreken van een trend om het terrorisme in Nederland on het tafelkleed te schuiven.

Ik zet ook mijn vraagtekens bij de ontoerekeningsvatbaarheid van deze imbeciel. Mensen kunnen heel goed doen alsof en zelfs ervaren psychologen of psychiaters om de tuin leiden. Dat zijn ook maar mensen he. Als het bewuste telefoongesprek wat de onnoembare aanhaalt waar is, dan krijg je sterk de indruk dat deze man goed toneel kan spelen.
Wedden dat Gokmen T hetzelfde krijgt?

Ik bedoel, we worden er al op voorbereid:

quote:
Hoe gek is de Utrechtse tramschutter Gökmen Tanis? Op die vraag moeten psychiaters en psychologen straks een antwoord vinden. Hem volledig ontoerekeningsvatbaar verklaren betekent wellicht dat Tanis geen straf krijgt. Hoe objectief doen zij hun werk?

Ook Knoester denkt dat behandelaars gevoelig zijn voor druk. ,,Ook onder psychiaters heb je negens en zesjes. De ene heeft een rechte rug, de ander is gevoeliger voor signalen van buiten. Neem de zaak Malek F. Ondanks dat daar veel maatschappelijk druk was om een zo hoog mogelijke straf te eisen, hebben psychiaters toch gezegd dat hij volledig ontoerekeningsvatbaar is.
https://www.ad.nl/binnenl(...)kmen-tanis~a29fec7a/
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:41:45 #152
287741 matspontius
pi_188068541
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wedden dat Gokmen T hetzelfde krijgt?

Ik bedoel, we worden er al op voorbereid:
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)kmen-tanis~a29fec7a/
Ik denk dat dit soort gekken goed beseffen dat ze in een TBS kliniek beter af zijn dan in de gevangenis. Want in de gevangenis zouden ze flinke problemen gaan krijgen met medegevangenen. Die lusten dit soort lafhartige gasten rauw. Plus dat je in een TBS kliniek bij goed gedrag verlof kan krijgen als de heren psychologen en psychiaters dat welbevinden.

Dus ja, dan doe je maar alsof je compleet gek bent 8)7
"Hoka Hey!"
pi_188068633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik denk dat dit soort gekken goed beseffen dat ze in een TBS kliniek beter af zijn dan in de gevangenis. Want in de gevangenis zouden ze flinke problemen gaan krijgen met medegevangenen. Die lusten dit soort lafhartige gasten rauw. Plus dat je in een TBS kliniek bij goed gedrag verlof kan krijgen als de heren psychologen en psychiaters dat welbevinden.

Dus ja, dan doe je maar alsof je compleet gek bent 8)7
Nou de terroristengevallen gaan naar Zeist en daar zitten vrijwel alleen maar jihadi's dus... Zitten ze tussen hun matties.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:53:15 #154
287741 matspontius
pi_188068665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou de terroristengevallen gaan naar Zeist en daar zitten vrijwel alleen maar jihadi's dus... Zitten ze tussen hun matties.
Daarom dus. In een normale gevangenis hebben dit soort malloten geen leven. Ze weten de rechterlijke macht wat betreft uitstekend uit te spelen. Ze doen of ze volstrekt achterlijk zijn maar zo achterlijk zijn ze dus blijkbaar niet. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar en slikt dit als zoete koek. Welkom in Nederland :r
"Hoka Hey!"
pi_188068851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daarom dus. In een normale gevangenis hebben dit soort malloten geen leven. Ze weten de rechterlijke macht wat betreft uitstekend uit te spelen. Ze doen of ze volstrekt achterlijk zijn maar zo achterlijk zijn ze dus blijkbaar niet. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar en slikt dit als zoete koek. Welkom in Nederland :r
Verhuis je toch lekker. 😂 Doei.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:33:57 #156
287741 matspontius
pi_188069144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:07 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Verhuis je toch lekker. 😂 Doei.
Dat maak ik zelf wel uit
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:55:43 #157
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_188069378
Ja de autoterrorist die even 8 lui aanreed voor centraal station Amsterdam was ook geen terrorist, volgens de politie. Hij had last van zijn bloedsuikerspiegel.

Ook waren zogenaamd ineens de camerabeelden van alle 15 camera's bij het station verdwenen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_188069415
quote:

[..]

En wat vind jij een eerlijke en overwogen straf voor iemand die jouw moeder, zus of dochter op zo'n manier aan zou vallen?

Sodemieter toch op man!
Die wanrechtspraak hier is onverdedigbaar slap.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:18:39 #159
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188069652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:58 schreef Werkman het volgende:

[..]

En wat vind jij een eerlijke en overwogen straf voor iemand die jouw moeder, zus of dochter op zo'n manier aan zou vallen?

Sodemieter toch op man!
Die wanrechtspraak hier is onverdedigbaar slap.
Ik zou compleet niet in een objectieve positie kunnen zijn om over een eerlijke en overwogen straf te kunnen oordelen als dat mij zou overkomen. Dat is precies waarom we in Nederland verdachten niet laten veroordelen door slachtoffers of nabestaanden. Ja, persoonlijk leed speelt een rol in de stafmaat, met het wordt er zeker niet op gebaseerd. Tis hier geen Middeleeuwen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:25:00 #160
287741 matspontius
pi_188069755
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:18 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik zou compleet niet in een objectieve positie kunnen zijn om over een eerlijke en overwogen straf te kunnen oordelen als dat mij zou overkomen. Dat is precies waarom we in Nederland verdachten niet laten veroordelen door slachtoffers of nabestaanden. Ja, persoonlijk leed speelt een rol in de stafmaat, met het wordt er zeker niet op gebaseerd. Tis hier geen Middeleeuwen.
Nou, in de Middeleeuwen werd de strafmaat stelselmatig zonder enige vorm van proces bepaald en uitgevoerd. Wat dat betreft niet een hele fijne tijd om in te leven ....
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:29:51 #161
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188069837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nou, in de Middeleeuwen werd de strafmaat stelselmatig zonder enige vorm van proces bepaald en uitgevoerd. Wat dat betreft niet een hele fijne tijd om in te leven ....
Dat is precies wat ik zeg toch.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:39:24 #162
287741 matspontius
pi_188069964
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:29 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg toch.
Ja hoor, wat jij wil ....
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:15:11 #163
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188071216
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja hoor, wat jij wil ....
Ik heb echt geen idee waar je nou op doelt. Maar goed.
pi_188076053
Wat is nu het probleem? de man heeft TBS voor een onbepaalde tijd. Kortom: voorlopig ga je hem niet zien rondwandelen. Dat is toch waar het omgaat? of wil je hem perse tussen vier muren zien?
pi_188078641
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:18 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet maat, maar volgens precies datzelfde rechtsysteem dat jij verdedigd heb ik ook het recht om het een slappe zooi te vinden, iets wat van jou dus niet mag.
  woensdag 24 juli 2019 @ 00:00:21 #166
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188085471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:29 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet maat, maar volgens precies datzelfde rechtsysteem dat jij verdedigd heb ik ook het recht om het een slappe zooi te vinden, iets wat van jou dus niet mag.
Waarom zou dat niet mogen :')
Je hebt het recht het een 'slappe zooi' te vinden en ik heb het recht om je dom en ongeinformeerd te vinden. Iedereen blij dus.
  woensdag 24 juli 2019 @ 00:36:13 #167
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_188086129
Rechters :')
OM :')
Strafbeleid van NL :') :')
pi_188086420
Volgens mij kunnen we beter de nadruk leggen op iets anders. Volgens de uitspraak was namelijk al drie jaar van tevoren duidelijk dat hij last heeft van achtervolgingswaanzin en psychosen.

quote:
De verdachte ontwikkelde al in 2015 psychische problemen en het ging in de loop van de jaren steeds slechter met hem. Zo ging hij eind 2017 al naar de politie om aangifte te doen tegen zijn “achtervolgers”. Zijn huisarts vond dat hij al in januari 2018 psychotisch overkwam. De psychiater van Parnassia stelde in februari 2018 de diagnose dat bij de verdachte sprake was van een onveranderd paranoïde psychotisch toestandsbeeld.
Straffen is natuurlijk leuk en aardig, maar het lijkt er dus gewoon op dat het eventueel had voorkomen kunnen worden. Waarom is dat niet gebeurt?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_188086974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:53 schreef knoopie het volgende:
Volgens mij kunnen we beter de nadruk leggen op iets anders. Volgens de uitspraak was namelijk al drie jaar van tevoren duidelijk dat hij last heeft van achtervolgingswaanzin en psychosen.
[..]

Straffen is natuurlijk leuk en aardig, maar het lijkt er dus gewoon op dat het eventueel had voorkomen kunnen worden. Waarom is dat niet gebeurt?
De beste manier van voorkomen is dat kansloze volk hier überhaupt niet op te willen vangen. Veel van die Syriërs lopen met psychische stoornissen / PTSS klachten en zijn gewoon tikkende tijdbommetjes.
pi_188086984
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 01:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De beste manier van voorkomen is dat kansloze volk hier überhaupt niet op te willen vangen. Veel van die Syriërs lopen met psychische stoornissen / PTSS klachten en zijn gewoon tikkende tijdbommetjes.
Waar de nood het hoogst is moeten wij ons dienstbaar tonen! ..onderwijl de (reguliere) jeugdzorg en GGZ kapot bezuinigend. :@
  woensdag 24 juli 2019 @ 03:12:52 #171
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188087268
Ik vraag me af hoe deze rechters zouden oordelen als de hals van hun vrouw was doorgesneden door deze maniak.

Dit soort mensen niet voor 25+ jaar in de bak gooien :')

Mocht hij worden vrijgelaten dan gun ik hem een herkansing om het nogmaals te proberen. Op degene die verantwoordelijk zijn voor deze laffe uitspraak natuurlijk.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188087356
quote:
Hij zegt niet dat hij het beter weet, hij zegt dat de rechters ondanks de feiten die gestoorde terrorist toch niet voor terrorisme veroordelen. Waarschijnlijk om politieke redenen.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_188092139
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:00 schreef Faux. het volgende:

Waarom zou dat niet mogen :')
Je hebt het recht het een 'slappe zooi' te vinden en ik heb het recht om je dom en ongeinformeerd te vinden. Iedereen blij dus.
Dus iedereen die dezelfde informatie krijgt zoals jij hoort er ook zo over te denken als jij anders deugen ze niet?
Ga blindenmannetje spelen op de snelweg man! :')
pi_188092218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 05:29 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat hij het beter weet, hij zegt dat de rechters ondanks de feiten die gestoorde terrorist toch niet voor terrorisme veroordelen. Waarschijnlijk om politieke redenen.
Lees het (hele) topic eens terug, hij geeft meerdere keren aan het beter te weten.
pi_188092246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:08 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dus iedereen die dezelfde informatie krijgt zoals jij hoort er ook zo over te denken als jij anders deugen ze niet?
Idealiter werkt rechtspraak natuurlijk wel zo: met exact dezelfde feiten en omstandigheden zouden rechters steeds tot dezelfde uitkomst moeten komen.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:38:05 #176
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188092710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:08 schreef Werkman het volgende:

[..]

Je blijft maar woorden in de mond leggen. Ik zei dat ik je dom en ongeïnteresseerd vond. Elke variantie daarvan bedenk je zelf.
pi_188095872
pi_188095891
quote:
Het Openbaar Ministerie heeft gewezen op de mogelijkheid van taqqiya: "[De officieren van justitie] hebben erop gewezen dat rechters eerder – in andere zaken – een rad voor ogen is gedraaid door verdachten die hun ware aard verborgen hebben gehouden. Zij stellen dat niet valt uit te sluiten dat de verdachte de psycholoog en de psychiater ook in dit geval heeft gemanipuleerd."

De psycholoog heeft daarbij verklaard: “Met het concept van [‘taqqiyya’] heb ik specifiek geen rekening gehouden, maar na alle rapportages die ik inmiddels heb gedaan en de ervaring met simulatie kan ik wel inschatten of iemand mij een rad voor ogen draait en mij zit voor te liegen. En zelfs dan nog, kan ik op basis van alles wat ik zie en hoor en lees toch wel concluderen dat hij psychotisch is geweest.”
Naive 'experts' :')
pi_188095909
quote:
"De officieren van justitie hebben er voorts op gewezen dat de politie en het openbaar ministerie vanaf 5 mei 2018 op geen enkel moment de indruk hebben gehad dat de verdachte in een psychose verkeerde. Integendeel, de verdachte, die vele malen is gehoord, heeft telkens geprobeerd zijn verklaring bij te stellen in zijn voordeel en is berekenend te werk gegaan. Uit zijn verklaringen en OVC-gesprekken blijkt geen verwardheid, maar een berekenende, rationale gedachtegang. De officieren van justitie gaan ervan uit dat de verdachte onder invloed stond van een stoornis, maar dat die stoornis niet zo ver ging dat hij geen keuzevrijheid meer had."

De rechtbank volgt vertrouwt echter volledig op de psycholoog, en oordeelt: "Het handelen van de verdachte werd volledig door deze stoornis bepaald."
:') :') :')

'Onafhankelijke' rechters wiens 'expertise' je niet in twijfel mag trekken van het gespuis hier.
pi_188096929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Naive 'experts' :')
Hoe zou jij het beter doen?
pi_188096935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:') :') :')

'Onafhankelijke' rechters wiens 'expertise' je niet in twijfel mag trekken van het gespuis hier.
pi_188097112
Terechte klacht wel. Rechters die medelijden hebben met criminelen :')
pi_188106625
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nou hem op zijn daden en woorden afrekenen: aanslag met terroristisch oogmerk -> levenslang in Vught.
pi_198975189
Malek F. op eerste dag hoger beroep: 'Ik handelde in opdracht van de duivel'

DEN HAAG - Malek F., die op 5 mei 2018 in Den Haag drie willekeurige mensen op straat met een mes levensgevaarlijk verwondde, stak zijn slachtoffers 'in opdracht van de duivel'. Zo omschrijft hij zijn paranoïde gedachten zelf op de eerste dag van zijn hoger beroep. 'Een kraai gaf me het signaal dat ik mensen moest steken', zei F. maandag in de rechtszaal.

quote:
Malek F. wordt verdacht van drie moordpogingen met een terroristisch oogmerk. Het Openbaar Ministerie (OM) denkt dat de man handelde uit een terroristisch motief, onder meer omdat hij Allahu Akbar had geroepen toen hij werd neergeschoten door de politie. 'Daardoor werd ik ineens wakker, had ik behoorlijk pijn. Toen heb ik Allahu Akbar geroepen. Dat is een hele gewone opmerking. Ik bid regelmatig, iedere moslim zegt dat gemiddeld twintig keer per dag.'

F. leed aan achtervolgingswaanzin. Hij dacht dat duivelsaanbidders hem achtervolgden en zijn woning bevuilden. Hij werd gedwongen opgenomen in een GGZ-instelling, nadat hij in februari 2018 zijn huisraad uit het raam van zijn Haagse woning had gegooid. F. blijft erbij dat hij de kraai drie jaar geleden met eigen ogen heeft gezien. 'Ik zag de kraai als duivel en zag de slachtoffers als duivel. Ik kreeg de opdracht', vertelde F. 'Nu besef ik: het klopt niet. Ik heb behandeling nodig.'

Terrorist of patiënt?
De hamvraag in de zaak tegen F. is of hij als terrorist of psychiatrisch patiënt moet worden beschouwd. Na een eis van vijftien jaar cel en tbs met dwangverpleging oordeelde de rechtbank in juli 2019 dat F. volledig ontoerekeningsvatbaar is en legde zij alleen tbs op en geen celstraf. Het OM is het daar niet mee eens en tekende hoger beroep aan. Ook is het OM het niet eens met de conclusie van de rechtbank dat F. geen terroristische motieven heeft gehad. Het OM kwalificeert het bloedige geweld wel degelijk als een jihadistische terreurdaad.

Het hof houdt voor de zaak drie dagen zitting in de extra beveiligde zittingszaal in Rotterdam. De zaak begon maandag drie uur later dan gepland. Dat kwam doordat het speciaal vervoer dat voor de verdachte was georganiseerd bij de gevangenis in Vught stond in plaats van De Schie in Rotterdam, waar de verdachte sinds enkele weken verblijft. Dit noemde de voorzitter van het hof 'ontzettend vervelend'.

De zaak tegen F. gaat woensdag verder.

https://www.omroepwest.nl(...)dracht-van-de-duivel
pi_198977296
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:12 schreef Nober het volgende:
Malek F. op eerste dag hoger beroep: 'Ik handelde in opdracht van de duivel'

DEN HAAG - Malek F., die op 5 mei 2018 in Den Haag drie willekeurige mensen op straat met een mes levensgevaarlijk verwondde, stak zijn slachtoffers 'in opdracht van de duivel'. Zo omschrijft hij zijn paranoïde gedachten zelf op de eerste dag van zijn hoger beroep. 'Een kraai gaf me het signaal dat ik mensen moest steken', zei F. maandag in de rechtszaal.
[..]

Dus in de praktijk maakt het weinig uit of je het terrorisme of geestelijk gestoord noemt (of beide). Hij gaat in elk geval voor lange tijd naar de gevangenis of tbs.
Het OM noemt het hoe dan ook “met terroristisch motief” dus voor de statistiek maakt het ook geen verschil.
Dus dit hele topic is eigenlijk vooral semantische mierenneukerij?
  maandag 12 april 2021 @ 19:53:16 #186
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_198977353
quote:
Als je met een mes de straat op gaat met de intentie om slachtoffers te maken, dan is dat moord met voorbedachte rade.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 12 april 2021 @ 19:54:12 #187
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_198977368
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:50 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dus in de praktijk maakt het weinig uit of je het terrorisme of geestelijk gestoord noemt (of beide). Hij gaat in elk geval voor lange tijd naar de gevangenis of tbs.
Het OM noemt het hoe dan ook “met terroristisch motief” dus voor de statistiek maakt het ook geen verschil.
Dus dit hele topic is eigenlijk vooral semantische mierenneukerij?
Je mist een stukje achtergrond argumentatie uit de OP.
pi_198977374
Hey, is je ban weer opgeheven?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_198977543
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je mist een stukje achtergrond argumentatie uit de OP.
Welk stukje dan? Want het OM noemt het gewoon terrorisme. Dus het zal ook in de statistieken en geschiedenisboeken gewoon terrorisme.

Bovendien zou vooral Malek F. zelf er nadeel van hebben als het officieel geen terrorisme is. Want dat zou betekenen dat hij nooit meer vrij komt.
quote:
Hoger beroep
Het Openbaar Ministerie (OM) ging in hoger beroep tegen het vonnis van de rechtbank, net als advocaat Job Knoester namens F. Waar justitie hem veroordeeld wil zien voor een terreurdaad, wil Knoester dat zijn cliënt geen tbs krijgt. Het zou betekenen dat F., die stateloos is, nooit meer vrij zou komen, legde Knoester uit in het RTL-programma Crimedesk. Om een tbs-behandeling succesvol af te ronden, zou F. op verlof moeten. Maar daar heeft hij als ongewenst vreemdeling geen recht op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')