abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2019 @ 22:43:10 #201
117098 Hathor
Effe niet
pi_188064486
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, ze doelden op een grimmige sfeer online. Want dat was ook waar de ophef vandaan kwam.

Het is een aanname, ik weet het, maar ik kan dat vrijwel niet anders duiden dan bedreigingen.
Dus als de sfeer grimmig begint te worden op social media moeten we met zijn allen maar inbinden? _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_188064496
quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Echt compleet onduidelijk weer deze reactie.
Wat bedoel je nu met natuurlijk niet? Geen moslim (hoezo natuurlijk niet dan), of dat dit geen voorbeeld van islamisering is?
Het zijn vooral niet-mohammedanen die zitten te janken, behalve Hamzoef dan
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 22 juli 2019 @ 22:49:04 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_188064622
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:43 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het zijn vooral niet-mohammedanen die zitten te janken, behalve Hamzoef dan
Behalve dan diegenen die meteen met geweld dreigen, dat zijn dezelfde vooroordeelbevestigende murken waarvan er inmiddels ook al dertien in een dozijn gaan.
pi_188064655
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het nodig is om grappen ten kosten van anderen te maken? Doe je dat op je werk ook? Zal je wel in dank afgenomen worden.
Die "vrijheid van meningsuiting" houdt daar ook wel op: Degenen die hier het meest opstandig zijn en vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen, zullen bijv. nooit op het werk hun baas uitmaken voor &%$@& om zich dan te beroepen op "vrijheid van meningsuiting". Die worden direct ontslagen en zij zullen het ergens in die dikke hoofden van hen begrijpen ook. En velen hier zullen je achterna komen of haat koesteren als je hen persoonlijk beledigd of wat hen dierbaar is. Hypocrieten zijn het. Ze zijn als WIlders, de mond vol hebben over "vrijheid van meningsuiting" en zelf alles willen zeggen, maar wanneer het tegen hem gebeurt, dan vind hij het niet oke, ben je aan demoniseren, haat zaaien, ga je te ver, etc. etc. Nogmaals: Hypocrieten.
pi_188064676
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:50 schreef Amfora het volgende:

[..]

Die "vrijheid van meningsuiting" houdt daar ook wel op: Degenen die hier het meest opstandig zijn en vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen, zullen bijv. nooit op het werk hun baas uitmaken voor &%$@& om zich dan te beroepen op "vrijheid van meningsuiting". Die worden direct ontslagen en zij zullen het ergens in die dikke hoofden van hen begrijpen ook. En velen hier zullen je achterna komen of haat koesteren als je hen persoonlijk beledigd of wat hen dierbaar is. Hypocrieten zijn het. Ze zijn als WIlders, de mond vol hebben over "vrijheid van meningsuiting" en zelf alles willen zeggen, maar wanneer het tegen hem gebeurt, dan vind hij het niet oke, ben je aan demoniseren, haat zaaien, ga je te ver, etc. etc. Nogmaals: Hypocrieten.
KOM OP DAN TOETERENDE KUT TURK
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188064775
quote:

[..]

Die "vrijheid van meningsuiting" houdt daar ook wel op: Degenen die hier het meest opstandig zijn en vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen, zullen bijv. nooit op het werk hun baas uitmaken voor &%$@& om zich dan te beroepen op "vrijheid van meningsuiting". Die worden direct ontslagen
Vrijheid van meningsuiting is dan ook een grondrecht dat in eerste instantie gaat over de relatie tussen burger en overheid. Van de overheid mag jij je baas best uitmaken voor paardenlul, maar als die baas jou vervolgens ontslaat is dat een puur civielrechtelijke aangelegenheid.
pi_188064910
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:22 schreef sp3c het volgende:
ik ben natuurlijk geen moslim

de rest van de post lijkt me toch vrij duidelijk hoor
tl:dr

Wie de islamisering als vermeend afdoet is;
- Zelf moslim;
- Zelf ontzettend naïef en compleet verblind, dat zelfs al deze voorbeelden nog af gedaan kunnen worden als niet-islam gerelateerd.
- Aan het trollen, en dus niet serieus te nemen.

Opnieuw, dit nieuwsbericht is wederom een voorbeeld van een vorm van islamisering. Je reageert daar wéér niet op, wat veel zegt, en waarom ik mij afvroeg of jij wel/geen moslim bent. Er zijn tal van voorbeelden waarbij stapsgewijs normalisering van conflicterende normen en waarden opgedragen, afgedwongen en opgedrongen worden, allen uit de naam van één ideologie, en één ideologie alleen.

Uit een ander topic, maar makkelijk te crossposten, omdat zowat 8 van de 10 topics waarin onze multi culti samenleving (en hoe en waarom het verandert) ter sprake komt, de islam hoe dan ook, direct of indirect, een belangrijke rol speelt;

Ja, er zijn verschillende vormen van "islamisering", maar die hebben allen 1 doel; voor nu, het normaliseren van een, voor ons nu nog, conflicterende ideologie om deze in een uitzonderings positie te manoeuvreren.

Dit kan op politiek niveau (DENK, NIDA) maar denk ook bijvoorbeeld aan commerciële islamisering. Bij de IKEA zag ik hiervan afgelopen kerst een mooi voorbeeld. Er was een "kerst" opstelling, alleen was overal het woord kerst weg gelaten, en stond er een bord bij met de tekst; "klaar voor samen zijn". Even later kon ik daar nog ergens een hotdog halen, halal welteverstaan. Overal stond aangegeven dat het 100% kippenvlees was. Futiele dingen weliswaar, maar dat is een voorbeeld van commerciële islamisering; de graduele normalisering van beelden/opvattingen die ons niet normaal zijn.

De kern waarden van de islam zijn onverenigbaar met onze eigen kernwaarden hier. Niet alleen verschil in vrijheden en rechten, ook een verschil in tolerantie/intolerantie en belevenis in begrippen zoals eer en respect (wat voor een verdraaide vorm van rechtvaardiging van -dreigen met- geweld zorgt), ook zit er een verschil in de toekomstige visie.

Hier streven wij tolerant een evenwichtige multi cultuur na. De (conservatieve en dominerende vorm) islam streeft intolerant overal een eenzijdige monocultuur na. Dit laatste is van belang.

Hier gaan we natuurlijk niet zomaar accepteren dat een ideologie haar waarden overschrijft met de onze. Zodoende word stapsgewijs langzaam "toegewerkt" naar een samenleving waarbij deze normen en waarden steeds meer genormaliseerd worden. En we zijn lekker op weg.

- Hier hebben we de VmMU, en kun en mag je grapjes maken over profeten. Over Jezus, waar men dan afkeurend op reageert. Over Mohammed, waarna men met de dood bedreigd word. Dit is inmiddels normaal. Brutale cabaretiers zoals Hans Teeuwen maken geen grapjes meer over de islam als ze als te risicovol gezien worden. Vinden we inmiddels normaal. Wilders en andere openlijke islam criticasters? Al jaar en dag strenge beveiliging. Normaal, hell; volgens vele niet-moslims gewoon terecht, want met bespotten kan men een reactie verwachten. Natuurlijk, met het bespotten met Jezus ook, maar dan is 24/7 beveiliging niet nodig. Want dan word je niet met de dood bedreigd. Normaal.

- Vrije partner keuze? Natuurlijk, maar waag het niet om dit te promoten middels posters van een zoenende moslima met een niet-moslim, moslims gaan klagen, en met een smoesje word zo'n campagne tegen gehouden.

- Hier mag je ook gewoon openlijk homo en afvallig zijn. Echter op plekken/wijken waar de islam domineert, is dit "niet slim". Afvallige en homoseksuele vluchtelingen in AZC's worden aangeraden hun overtuigingen of geaardheid voor zich te houden, want men "weet niet hoe onze tolerante en liberale" waarden te verdedigen tegen deze mensen die deze waarden niet aanhangen. En je moet al helemaal niet proberen om als man zijnde hand in hand te lopen in een wijk waar moslims het straatbeeld domineren. Of een keppeltje dragen. Of als vrouw te sexy er bij te lopen.
Dat is nu al normaal, dit zijn dingen die wij al, als samenleving geaccepteerd hebben.

Ik kan hier letterlijk een lijst met honderden individuele voorbeelden plaatsen, voorbeelden waaruit blijkt dat wij een uitzondering blijven maken, ten koste van onze normen en waarden maar die weer ten gunste van de islam zijn.

Nu dus dat boekaverbod. Het is verboden om met gezichts bedekkende kleding in openbare gebouwen te komen. Helm en bivak muts af. Dus ook een boerka. Maar niet heus. De politie geeft al speciale uitzondering en te willen maken, een aparte ruimte, en speciaal iemand (lees een vrouw), en dan kan de boerka af. NIDA geeft aan het te willen regelen om boetes te betalen voor iedereen die wel beboet is door willens en wetens de wet over treden te hebben.

(De vergelijking met de blokkerfriezen gaat niet op, want dat is een eenmalig iets, hier word aangedrongen op het stelselmatig negeren van de wet.)

Of het aantoonbaar een verslechtering is, is natuurlijk geheel afhankelijk van achtergrond. De meeste moslims zullen vanzelfsprekend nooit spreken over een verslechtering als keer op keer maar weer blijkt hoe wij, als multi culti samenleving, stapje voor stapje onze eigen kern normen en waarden opzij schuiven om ruimte te blijven maken/geven aan de islam.

Wij als tolerante samenleving zullen altijd ruimte blijven maken om allerlei verschillende overtuigingen hun eigen ruimte te gunnen, Joods, Hindoestaans, taoïsme, noemhetmaarop, het kan allemaal omdat die overtuigingen evenredig veel respect hebben voor het gastland. Dit is geenszins het geval met de islam. Er is geen enkele andere ideologie/religie/overtuiging/clubje bla bla die zoveel schade kan toebrengen als de islam. Of beter gezegd, hoeveel schade het al heeft toegebracht.

Lees eens een boek zoals "Voor vrijheid dus tegen islamisering" of "Heilige identiteiten" zou ik zeggen.
  maandag 22 juli 2019 @ 23:05:01 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188064960
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus als de sfeer grimmig begint te worden op social media moeten we met zijn allen maar inbinden? _O-
Dat blijkt wel. Zeer slechte ontwikkeling mijns inziens. Dat je op een besloten festival dus geen grapjes meer kunt maken omdat er mensen zijn uit andere delen van het land, die part noch deel hebben aan het festival, er aanstoot aan nemen en online bedreigingen gaan uiten.

Ik kom al jaren op concerten waar Jezus Christus, op zijn zachtst gezegd, met de grond gelijk wordt gemaakt in teksten en afbeeldingen. CDs van deze bands stonden gewoon in de schappen bij Free Record Shop, met alle teksten, afbeeldingen, etc.

Een band als God Dethroned kan ook probleemloos optreden op Zwarte Cross, met allerlei teksten die het Christendom op zijn zachtst gezegd "op de hak nemen."

Een artiest als Jebroer (wat een afgeleide is van Jezus) kan ook gewoon clips maken met allerlei religieuze toespelingen en nummers als 'Kind van de duivel'.

Nooit een probleem geweest, afgezien van wellicht een aantal echte fanaten die een optreden tegen willen houden. Maar bij mijn weten gaat dat niet meer gepaard onder dreiging van zwaar geweld. In die zin zijn we dus gelukkig wat relaxter geworden als land.

Dat een onschuldig grapje als dit dan wordt weggehaald onder druk van social media verontwaardiging (en misschien zelfs bedreiging), vind ik echt zorgwekkend.
pi_188065149
Islamisering is grotendeels iets dat zich afspeelt op (social) media / internet. Wanneer je daar niet actief bent en je niet begeeft in moslimkringen, dan valt het allemaal wel mee.
  maandag 22 juli 2019 @ 23:28:12 #210
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188065470
quote:

[..]

De denkfout die je maakt, is dat je de verhoudingen niet begrijpt.

Je baas is op je werk je meerdere. Je hebt dus met hiërarchie te maken. Daarnaast kan het ook zijn dat het zijn bedrijf is, het is dus zijn eigen domein. Net zoals mijn huis mijn eigen domein is. Als je me beledigt in mijn eigen huis, kan ik je dus sommeren om mijn huis te verlaten.

Religie is echter niemands meerdere, en een festivalterrein of Nederland is ook niet het domein van religieuzen. Kortom: ze hebben er dus geen fuck over te zeggen wat er daar gebeurt, want ze staan niet boven je of kunnen geen recht van privébezit claimen. Ontzettend scheefgaande vergelijking dus.

Er is echt niets hypocriets aan, hoe graag je dat er ook van wilt maken.
  maandag 22 juli 2019 @ 23:33:05 #211
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_188065567
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:28 schreef Repentless het volgende:

[..]

De denkfout die je maakt, is dat je de verhoudingen niet begrijpt.

Je baas is op je werk je meerdere. Je hebt dus met hiërarchie te maken. Daarnaast kan het ook zijn dat het zijn bedrijf is, het is dus zijn eigen domein. Net zoals mijn huis mijn eigen domein is. Als je me beledigt in mijn eigen huis, kan ik je dus sommeren om mijn huis te verlaten.

Religie is echter niemands meerdere, en een festivalterrein of Nederland is ook niet het domein van religieuzen. Kortom: ze hebben er dus geen fuck over te zeggen wat er daar gebeurt, want ze staan niet boven je of kunnen geen recht van privébezit claimen. Ontzettend scheefgaande vergelijking dus.

Er is echt niets hypocriets aan, hoe graag je dat er ook van wilt maken.
Je geeft religie inderdaad erg veel macht als men zo een spandoek moet verwijderen.

Welke religie het ook is. Dat vind ik ook eng.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 22 juli 2019 @ 23:50:17 #212
117098 Hathor
Effe niet
pi_188065969
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Islamisering is grotendeels iets dat zich afspeelt op (social) media / internet. Wanneer je daar niet actief bent en je niet begeeft in moslimkringen, dan valt het allemaal wel mee.
Dat wil dus niet zeggen dat het niet bestaat.
pi_188066062
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat wil dus niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat klopt. Maar ik zie zelf wel een verschil tussen wat zich op internet afspeelt en het echte leven. Heb zelf islamitische vrienden en ook relaties gehad met moslima's, heb er ook veel mee te maken. Iedereen behandel ik als individu. Op internet is het een ander verhaal. Dat zal misschien voor meer mensen gelden.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 00:02:31 #214
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_188066173
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie zelf wel een verschil tussen wat zich op internet afspeelt en het echte leven. Heb zelf islamitische vrienden en ook relaties gehad met moslima's, heb er ook veel mee te maken. Iedereen behandel ik als individu. Op internet is het een ander verhaal. Dat zal misschien voor meer mensen gelden.
Maar dit gaat toch gewoon over de "Zwarte Cross?"

ik heb het niet over het individu, ik heb het over de religie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188066259
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 00:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dit gaat toch gewoon over de "Zwarte Cross?"

ik heb het niet over het individu, ik heb het over de religie.
Nou ja de ophef is aangewakkerd door social media, die ik zelf een schijnwerkelijkheid noem. Zonder die flauwekul van twitter was er waarschijnlijk geen probleem geweest. Dat bedoel ik..verschil tussen islamisering in de echte wereld en de schijnwereld van het internet. Die laatste wereld krijgt teveel macht.
pi_188066454
Vond zelf de leukste tekst: "Ik heb geen problemen met hetero's zolang ze maar niet aan me zitten"

Mooie dubbele kwinkslag hierin.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 04:00:24 #217
117098 Hathor
Effe niet
pi_188067745
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

relaties gehad met moslima's? was het ook een beetje gezellig toen je voor het eerst bij je vriendinnetje thuiskwam?
pi_188067754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

relaties gehad met moslima's? was het ook een beetje gezellig toen je voor het eerst bij je vriendinnetje thuiskwam?
Ik zou me eerder afvragen of het wel gezellig is als je met een 'buitenlander' thuiskomt.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 04:15:37 #219
117098 Hathor
Effe niet
pi_188067755
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou me eerder afvragen of het wel gezellig is als je met een 'buitenlander' thuiskomt.
Dat is dus precies het geval als je met een moslima uitgaat, voor hen ben jij net zo goed een 'buitenlander'.

Welcome back btw, ik had je bijna als vermist opgegeven.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 04:47:46 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188067761
quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:02 schreef SpaceOddity het volgende:
Wie de islamisering als vermeend afdoet is;
- Zelf moslim;
- Zelf ontzettend naïef en compleet verblind, dat zelfs al deze voorbeelden nog af gedaan kunnen worden als niet-islam gerelateerd.
- Aan het trollen, en dus niet serieus te nemen.
prima joh

dan hoef ik dit hele verhaal ook niet te lezen :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188067762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

prima joh

dan hoef ik dit hele verhaal ook niet te lezen :)
Jij als mod, hebt een voorbeeldfunctie. Gewoon lezen. Werken voor je geld!
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 04:53:39 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188067763
ja maar wat is dat nu voor idiote manier om een discussie aan te gaan dan?

ik zie het niet, ik heb daar best argumenten voor maar als je je epos al begint met je vingers in je oren en als je het niet met me eens bent ben je dom dan ga ik mij die moeite lekker besparen
  dinsdag 23 juli 2019 @ 04:59:31 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_188067767
Spek ga es lekker slapen pik.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 05:05:40 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_188067771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:50 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Jij als mod, hebt een voorbeeldfunctie. Gewoon lezen. Werken voor je geld!
Dat geld wat niet overgemaakt word ondanks 24/7 politieagent spelen voor dit zooitje?
pi_188067772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 05:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat geld wat niet overgemaakt word ondanks 24/7 politieagent spelen voor dit zooitje?
Mods krijgen bruto 3.470,- excl. 8% vakantiegeld en 13e maand.
Daarnaast mogen ze een leasebak uitkiezen.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 05:13:32 #226
117098 Hathor
Effe niet
pi_188067773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 05:12 schreef Mariocash het volgende:

[..]

juist ja :')
  Eindredactie Games dinsdag 23 juli 2019 @ 05:41:27 #227
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_188067781
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 05:12 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja minimaal een bwm i8 als je in de hoogste klasse zit
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_188067836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 05:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Ja minimaal een bwm i8 als je in de hoogste klasse zit
Niks mis mee, ouwe reus.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 07:05:39 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188067903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:59 schreef Hathor het volgende:
Spek ga es lekker slapen pik.
ik begin gwoom vroeg :{w
pi_188068003
Het woord racisme verliest ook zijn betekenis hierdoor. En waarom toch weer toegeven hieraan? Wanneer wordt moslims eens verteld dat er nog zat landen zijn waar ze terecht kunnen zonder ergens aanstoot aan te hoeven nemen?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_188068220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 04:53 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat is dat nu voor idiote manier om een discussie aan te gaan dan?

ik zie het niet, ik heb daar best argumenten voor maar als je je epos al begint met je vingers in je oren en als je het niet met me eens bent ben je dom dan ga ik mij die moeite lekker besparen
"ZC haalt Allah grapje bordje weg en biedt excuses aan, na kritiek en "grimmige" sfeer".

Ik heb al een paar keer gezegd dat dit gewoon een stukje islamisering is. En jij blijft maar aangeven "dat je het niet ziet". Okee.
pi_188068263
OzcanAkyol twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 06:40:54 Column: de humorloze gevoeligheid bereikte een nieuw dieptepunt. https://t.co/FOm3zjI5L1 reageer retweet
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 08:16:50 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188068379
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 07:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

"ZC haalt Allah grapje bordje weg en biedt excuses aan, na kritiek en "grimmige" sfeer".

Ik heb al een paar keer gezegd dat dit gewoon een stukje islamisering is. En jij blijft maar aangeven "dat je het niet ziet". Okee.
beetje een herhaling van zetten idf
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:35:07 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188068490
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 07:59 schreef SpaceOddity het volgende:
OzcanAkyol twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 06:40:54 Column: de humorloze gevoeligheid bereikte een nieuw dieptepunt. https://t.co/FOm3zjI5L1 reageer retweet
Prima column!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188068532
quote:
Duidelijk. Prima column.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:54:44 #236
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188068687
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 07:23 schreef Bloemkool het volgende:
Het woord racisme verliest ook zijn betekenis hierdoor. En waarom toch weer toegeven hieraan? Wanneer wordt moslims eens verteld dat er nog zat landen zijn waar ze terecht kunnen zonder ergens aanstoot aan te hoeven nemen?
Helaas stopt de verontwaardiging van de moslims niet bij hun eigen landgrenzen. Toen met die tekeningen werden ze duizenden kilometers verderop helemaal gek.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188068898
Ook een mooi stuk erover op Geenstijl, even wat quotes:

quote:
Op een van de vele bordjes waar het enorme feestterrein mee opgeleukt werd, noemde de Zwarte Cross zichzelf "abject en infaam" en op het persterras stond een bord met "Nepnieuws hier volop verkrijgbaar", maar van de marching armies of progressive madness mag een shoarmastandje onder geen beding "Allahs Afbakbar" worden genoemd, en is een zeildoek met een Sjakie & de Chocoladefabriek-gerelateerd fotograpje (de tekst "Leve de kleurling" bij een oranje Oempa-Loempa) een vorm van racisme. HOE DAN?

De Zwarte Cross voelde zich helaas genoodzaakt om vanwege een toenemende "grimmige sfeer" de koddige uitingen van het terrein te verwijderen. Weer wint de waanzin van de redelijkheid, tast de regressief-linkse zuurgraad de luchtige spot aan, en weer claimen agressieve "progressieven" een uitzonderingspositie voor zichzelf en de islam. Zij Die Niet Beschimpt Willen Worden eisen van anderen dat er aan hun eisen gehoor wordt gegeven, of anders...
quote:
Het meest wrange is nog dat spot, satire en beschimping juist bijdragen aan gelijkwaardigheid. Als iedereen gelijk is voor de grap, is niemand nog een buitenbeentje. Iedereen die het mikpunt van een grap wordt, hoort bij de club. Je moet je geest sowieso al in een rare knoop leggen om "haat" of "islamofobie" te zien in een woordgrap en een fotosoepje, maar het feit is dat niemand op de Cross gespaard wordt: Poetin, de gays in homocafé De Kast (lol), Jezus Christus, aanwezige media, optredende artiesten en in wezen iedereen: "Neem uzelf niet zo serieus, dat doen wij ook niet." Dus óók Allah had een bordje.

Het is pas "racisme" als het zich tegen één groep richt, met het doel om die groep uit te sluiten. Op geen enkele manier was daarvan sprake op de Cross - dat ziet iedereen die 3 seconden nadenkt en eerlijk oordeelt. Luchtige spot, koddige kritiek en heilzame humor op een meerdaags openluchtfeest waar iedereen is uitgenodigd, verbindt juist iedereen met alles en als er één ding is dat de Deugbridages op sociale media niet meekrijgen, is hoe fucking onmeunig gezellig iedereen het met elkaar heeft op een festivalterrein waar de rolstoelers letterlijk op handen gedragen worden, alsook ruimhartig verzorgd.
quote:
Anderzijds zorgt beschimping ook voor een gezonde maatschappelijke rem: als niemand boven grappen wordt verheven en niemand wordt vrijgesteld van spot, kan niemand een (valse) exclusiviteit voor zichzelf claimen. Als je toegeeft aan bekrompen naargeestigheid en dat gaat belonen door uitingen te (zelf-) censureren, gaan de grimmige onredelijken geloven dat ze gelijk hébben dat hun afkomst, religie of overtuigingen werkelijk de uitzonderingspositie verdienen waarin ze zijn gevrijwaard van spot en satire. En iedere keer als ze zo'n Pyrrhusoverwinning boeken, wordt hun toch al ongezond lage latje nóg lager gelegd voor een volgende confrontatie met vrije comedy.
Interessant artikel om eens helemaal te lezen, slaat naar mijn inziens de spijker meermaals op zijn kop.
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 09:17:22 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188068965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

Interessant artikel om eens helemaal te lezen, slaat naar mijn inziens de spijker meermaals op zijn kop.
prima stuk idd
pi_188069040
Het is eigenlijk racisme om er geen grappen over te maken en over al het andere wel.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_188069967
quote:
Zeer goed column idd, net als dat stuk op geenstijl.

Ik ben wel benieuwd of die slappe organisatie volgend jaar alle borden gaat censureren. Dat zou toch wel een flinke knieval zijn.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:43:10 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_188070013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

[..]

[..]

Had hem gelezen. Doet geenstijl wel vaker, de spijker op de kop slaan.

Deed Rowan Atkinson ook met z'n 5th amendment speech. Beetje dezelfde strekking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:43:48 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_188070024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:39 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zeer goed column idd, net als dat stuk op geenstijl.

Ik ben wel benieuwd of die slappe organisatie volgend jaar alle borden gaat censureren. Dat zou toch wel een flinke knieval zijn.
Beetje die achterhoekers kennende worden bordjes nu juist een 'dingetje' bij de ZC. Als dat het al niet was.
1947-2016
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:54:56 #243
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188070176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beetje die achterhoekers kennende worden bordjes nu juist een 'dingetje' bij de ZC. Als dat het al niet was.
Als die organisatie nu al buigt voor die jankballen zal het mij niet verbazen als het komend jaar gedaan is met die borden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188070200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die bordjes staan er altijd al, zeker de laatste 13 jaar sinds het in Lichtenvoorde is. Vraag mij af of ze nu nog meer borden gaan schrappen wegens gekwetsten.

De organisatie toont nu wel erg slappe knieen, niet erg Achterhoeks eigenlijk.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:12:45 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_188070405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:56 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die bordjes staan er altijd al, zeker de laatste 13 jaar sinds het in Lichtenvoorde is. Vraag mij af of ze nu nog meer borden gaan schrappen wegens gekwetsten.

Uit angst voor de sjw'ers.
1947-2016
pi_188070475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:56 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die moslim/islam bordjes kun je vergeten, die gaan nooit meer toegestaan worden. De sfeer werd "grimmiger", gezien de hoek waaruit die sfeer werd gemaakt reken ik wederom op een hoop bedreigingen en hysterisch dreigen. Dus waarom zouden ze zich die ellende nog een jaar aandoen, gewoon net zoals met Zwarte Piet de boel verbieden omdat één groepje beledigd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 23-07-2019 11:22:47 ]
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:17:21 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188070486
Ik vind het wel humor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:18:17 #248
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188070499
mogen we al grappen maken over joden en hommos?
pi_188070531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:18 schreef dagobertE6 het volgende:
mogen we al grappen maken over joden en hommos?
Worden toch ook al gemaakt? ZC staat er vol mee?
pi_188070685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Die moslim/islam bordjes kun je vergeten, die gaan nooit meer toegestaan worden. De sfeer werd "grimmiger", gezien de hoek waaruit die sfeer werd gemaakt reken ik wederom op een hoop bedreigingen en hysterisch dreigen. Dus waarom zouden ze zich die ellende nog een jaar aandoen, gewoon net zoals met Zwarte Piet de boel verbieden omdat één groepje beledigd is.
Ik denk dat het hard mee viel met die bedreigingen. Misschien een handvol emails en wat bagger op twitter en dergelijke.

Maar goed, de eens zo stoere Jovinks zijn inmiddels softies met slappe knieen geworden met een dikke portomonee. En hun kip met de gouden eieren moet goed beschermd worden natuurlijk.
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')