twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 19-07-2019 om 22:01:47Just spoke to @KanyeWest about his friend A$AP Rocky’s incarceration. I will be calling the very talented Prime Minister of Sweden to see what we can do about helping A$AP Rocky. So many people would like to see this quickly resolved! reageer retweet
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)rzoek-van-kanye.htmlquote:Trump gaat Zweedse premier bellen over A$AP Rocky, op verzoek van Kanye
De Amerikaanse president Trump is van plan de premier van Zweden op te bellen over de daar vastzittende A$AP Rocky. Trump doet dat op initiatief van rapper Kanye West, die met zowel A$AP Rocky als met Trump is bevriend.
Het voorarrest van de Amerikaanse rapper werd vandaag verlengd. A$AP Rocky wordt verdacht van een mishandeling in Stockholm en zit sinds begin deze maand vast. De zaak krijgt veel aandacht van beroemde artiesten uit de VS, die de Zweden oproepen om Rakim Mayers, zoals hij in werkelijkheid heet, vrij te laten.
Op aansporen van Kanye West is Trump van plan contact op te nemen met "de zeer getalenteerde premier van Zweden om te zien wat we kunnen doen om A$AP Rocky te helpen". Het voorarrest werd verlengd om het OM meer tijd te gunnen om het vooronderzoek tegen de Amerikaanse rapper af te ronden. Het Zweedse OM krijgt daar tot donderdag 11.00 uur de tijd voor.
A$AP Rocky was op 30 juni in Stockholm bij een gevecht betrokken. Op beelden van het gevecht zou te zien dat hij een man tegen de grond smijt en hem daarna slaat. Ook zijn lijfwachten zijn opgepakt.
Lowlands
Omdat A$AP Rocky al meer dan twee weken vastzit, heeft hij optredens in Ierland, Groot-Brittannië, Duitsland, België en landen in Zuid-Europa moeten afzeggen. Zijn manager startte een petitie om hem te steunen. Die is al meer dan 600.000 keer getekend.
A$AP Rocky werkte onder meer samen met Drake en Selena Gomez en staat ook geprogrammeerd voor het Lowlands Festival in augustus in Biddinghuizen.
De VS die naar Zweden belt vanwege de behandeling van gevangenen. Veel gekker moet het in deze wereld niet worden, waar de een groot deel van de negers in de VS gewoon in een soort concentratiekampen worden opgesloten wegens blowen e.d. activiteiten en in Zweden de gevangenissen gewoon beter voorzien zijn dan het gemiddelde bejaardenhuis in de VS.quote:Overigens zijn de omstandigheden waaronder rapper A$AP Rocky in de Zweedse gevangenis verblijft verbeterd door toedoen van het Witte Huis, meldde Page Six eerder vandaag.
De behandeling in de gevangenis was volgens de manager van Rocky inhumaan. Hij diende een klacht in bij een organisatie die door president Donald Trump is opgericht en kreeg vervolgens contact met Trumps adviseur en schoonzoon Jared Kushner.
Verhuisd
Die zou er direct voor hebben gezorgd dat de leefomstandigheden voor Rocky verbeterden. De rapper die volgens berichten op een yogamat moest slapen en op een appel per dag zou leven, is naar een andere verdieping verhuisd.
Sure. Concentratiekampen ook. Smakeloosquote:Op vrijdag 19 juli 2019 23:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
waar de een groot deel van de negers in de VS gewoon in een soort concentratiekampen worden opgesloten wegens blowen e.d. activiteiten en in
quote:Op zaterdag 20 juli 2019 00:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Sure. Concentratiekampen ook. Smakeloos
Suggereer je nou dat A$AP Rocky afghanofoob is?!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:
De Afghanen waren opgefokt en bleven die rapper maar achtervolgen en lastigvallen, die Afghanen schijnen ook nog vrouwen lastig gevallen te hebben.
Die rapper riep continu dat hij geen problemen wilde en die Afghanen bleven maar doorgaan.
De beelden waren best duidelijk.
Het is duidelijk geen Afghanofiel.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 01:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat A$AP Rocky afghanofoob is?!
Niet weten dat Kanye de stem van een generatie isquote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:31 schreef Hathor het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom Trump zo'n innige band schijnt te hebben met die gay fish. Hoe kan het in hemelsnaam dat zo'n opgehemelde rappert in contact kan staan met de POTUS?
Wat denk je zelf? Sven en Erika moeten voor die iPhone en Beats betalen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan vast, maar waarom mogen zij niet zelf kiezen?
Inderdaad, deze hele generatie is zelf ingenomen, denkt dat het in alles de beste is en wordt depressief als het niet binnen 1 minuut geen 1000 likes krijgt op Instagramquote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Niet weten dat Kanye de stem van een generatie is
Een generatie van hersenlozen ja, iets om trots op te zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Niet weten dat Kanye de stem van een generatie is
Wat een nepper, is dat nou een echte gangsta?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Die rapper riep continu dat hij geen problemen wilde
Omdat ze beiden "een beetje vreemd" zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:31 schreef Hathor het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom Trump zo'n innige band schijnt te hebben met die gay fish. Hoe kan het in hemelsnaam dat zo'n opgehemelde rappert in contact kan staan met de POTUS?
Inderdaad wat een kutniveau weer.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 08:54 schreef theunderdog het volgende:
Het niveau van de topic starter is beduidend hoog. Crimineel - want rapper, ofzo..
Juist ja..
Als het betaald wordt van belastinggeld... anders betaal jij het voor hun.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan vast, maar waarom mogen zij niet zelf kiezen?
Hoezo zijn dit asielzoekers? Of maakt jouw brein dat er van omdat ze in Zweden zijn er niet als Vikingen uitzien?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 01:33 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Haha ik zie nu de beelden pas. Die rappers krijgen een warm welkom van de asielzoekers zoals we ze kennen in Zweden. Maar wat ik me vooral afvraag is WAAROM hebben die asielzoekers een iPhone en Beats koptelefoon?! Is toch geen eerste levensbehoefte dit?
En dat doen ze niet probeer je te zeggen? Communiceer eens een beetje duidelijker, vriendquote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Sven en Erika moeten voor die iPhone en Beats betalen.
Precies, wat een vooroordelen! Het zijn vast kennismigraten en expats gelieerd aan de Universiteit van Stockholm, in het kader van een kennisuitwisselingsprogramma.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoezo zijn dit asielzoekers? Of maakt jouw brein dat er van omdat ze in Zweden zijn er niet als Vikingen uitzien?
Nee, het zijn ras-Zweden. Allemaal.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoezo zijn dit asielzoekers? Of maakt jouw brein dat er van omdat ze in Zweden zijn er niet als Vikingen uitzien?
Het gaat om Afghanen, wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat om Afghanen, wat denk je zelf?
Ras-Zweden nog wel. Dus als het geen blond haar en blauwe ogen heeft kan het niets anders zijn dan een asielzoeker?quote:
Hoop dat de heer Rocky snel vrijkomt..quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoop dat de heer Rocky een lange tijd mag bivakkeren in het gevang en dat Zweden zich niet van de wijs laat brengen door de heer Trump.
Word gemeld in dat filmpje een paar post hierboven, en als je even de moeite neemt om te kijken hoef je niet naar de bekende weg te vragen.quote:
Verkeerde gequote, foutje.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hoop dat de heer Rocky snel vrijkomt..
Dat filmpje had ik gezien maar dat is natuurlijk geen bron. Dat gilt inderdaad dat het om Afghaanse drugsverslaafden gaat. Maar dan is dat natuurlijk niet meteen ook waar.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Word gemeld in dat filmpje een paar post hierboven, en als je even de moeite neemt om te kijken hoef je niet naar de bekende weg te vragen.
Je bedoelt dat infowars filmpjequote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Word gemeld in dat filmpje een paar post hierboven, en als je even de moeite neemt om te kijken hoef je niet naar de bekende weg te vragen.
Nee, die erboven. Maar als je naar die lui in dat filmpje kijkt is het ook niet zo moeilijk om te geloven dat het Aghanen zijn, waarom heeft iedereen daar zoveel moeite mee?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt dat infowars filmpje
Ben je bekend met infowars?
Het is de OP die de aandacht trekt hier. Trump is een dumbass, maar TS gaat daar met zijn OP ruimschoots overheen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:06 schreef manny het volgende:
na een willekeurige knokpartij bij een strandtent, op straat of in de disco roepen we allemaal: straffen, aanpakken dat tuig...
nu is 1 van de betrokkenen een semi bekende rapper en moet de man vrijgelaten worden ?
laat de mensen in zweden gewoon hun werk doen en uitzoeken of de beste man echt schuldig is. rustig mensen.
Dat riekt toch naar klassenjustitie, als de POTUS op het hoogste regeringsniveau iemand bijstand probeert te verlenen omdat een gezamenlijke vriend daarop aandringt. Vanwege een vechtpartij. In een westerse rechtsstaat.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik moest lachen om die tweet. Trump die de Zweedse premier 'very talented' noemt, terwijl hij waarschijnlijk nog nooit van de beste man gehoord heeft.
Trump is de vleesgeworden schaamteloosheid dus het verbaast mij niks.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat riekt toch naar klassenjustitie, als de POTUS op het hoogste regeringsniveau iemand bijstand probeert te verlenen omdat een gezamenlijke vriend daarop aandringt. Vanwege een vechtpartij. In een westerse rechtsstaat.
Oké. Waarom hoop je dit?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoop dat de heer Rocky een lange tijd mag bivakkeren in het gevang en dat Zweden zich niet van de wijs laat brengen door de heer Trump.
Wat me vooral verbaast is dat er in zijn omgeving kennelijk niemand in staat is die man zijn gedrag te laten aanpassen. De Zweedse premier schofferen door zich te mengen in het functioneren van de Zweedse rechtsstaat om iets triviaals als een matpartij is diplomatiek gezien op zijn minst onhandig.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Trump is de vleesgeworden schaamteloosheid dus het verbaast mij niks.
Dat soort mensen zijn er waarschijnlijk wel geweest maar die zijn allemaal ontslagen, iedereen die hem ook maar een strobreed in de weg heeft gelegd zijn allemaal de laan uitgestuurd.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 12:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat me vooral verbaast is dat er in zijn omgeving kennelijk niemand in staat is die man zijn gedrag te laten aanpassen. De Zweedse premier schofferen door zich te mengen in het functioneren van de Zweedse rechtsstaat om iets triviaals als een matpartij is diplomatiek gezien op zijn minst onhandig.
Omdat als je iemand zo zwaar toetakelt je dat verdient.quote:
Als ik dat filmpje zo bekijk lijkt het me eerder een gevalletje van zelfverdediging, het "slachtoffer" deelde zelf de eerste klappen uit.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat als je iemand zo zwaar toetakelt je dat verdient.
Als die jongen ligt geven ze nog klappen en trappen, lijkt dat mij een gevalletje excessief geweld.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje zo bekijk lijkt het me eerder een gevalletje van zelfverdediging, het "slachtoffer" deelde zelf de eerste klappen uit.
Hij was er dan ook nadrukkelijk naar aan het solliciteren. Als je geen kleerscheuren wil oplopen moet je dus niet een kerel gaan lopen uitdagen die eruit ziet als een stoomwals. Eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als die jongen ligt geven ze nog klappen en trappen, lijkt dat mij een gevalletje excessief geweld.
Vrees dat de wet dat anders ziet.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij was er dan ook nadrukkelijk naar aan het solliciteren. Als je geen kleerscheuren wil oplopen moet je dus niet een kerel gaan lopen uitdagen die eruit ziet als een stoomwals. Eigen schuld dikke bult.
Als je mij bedoelt, dan ben ik de TS. Ik heb een enorme hekel aan Trump, zijn populisme en zijn onbeschofte, leugenachtige gedrag. Dat is nooit anders geweest.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:18 schreef dagobertE6 het volgende:
Gezien de reacties en topics van OP zou je juist denken dat hij de groottste fanboy van Trump zou zijn
En dit stukje is ook interessant:quote:Premier Lofven van Zweden zei eerder vandaag dat hij niet van plan is om de rapper een speciale behandeling te geven. "In Zweden is iedereen voor de wet gelijk, ook bezoekers uit andere landen", stelde hij.
Trump wil gewoon even een goede beurt maken bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap met deze actie. Dat mag ook wel na z'n racistische taal van deze week.quote:De premier zegt zich ervan bewust te zijn dat Trump "persoonlijke interesse" heeft in de zaak. Volgens Trump was het zijn vrouw Melania die de situatie van de Amerikaanse hiphopartiest bij hem onder de aandacht bracht. "Ik ken A$AP Rocky persoonlijk niet", zei de president gisteren, "maar hij geniet enorm veel steun van de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap in dit land". Trump belde er ook over met Kanye West.
Dat was ook meteen mijn eerste gedachte, hij is gewoon stemmen aan het winnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Uitgebreid vervolg-artikel van de NOS, met allerlei deskundigen die uiteraard het gedrag van A$AP Rocky relativeren. En met een Nederlandse rapper die terloops nog meldt dat hij muziek maakt voor mensen die van goede muziek houden (): https://nos.nl/artikel/22(...)y-wat-speelt-er.html
Gelukkig houdt één iemand vooralsnog de rug wél recht:
[..]
En dit stukje is ook interessant:
[..]
Trump wil gewoon even een goede beurt maken bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap met deze actie. Dat mag ook wel na z'n racistische taal van deze week.
Racistisch.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Uitgebreid vervolg-artikel van de NOS, met allerlei deskundigen die uiteraard het gedrag van A$AP Rocky relativeren. En met een Nederlandse rapper die terloops nog meldt dat hij muziek maakt voor mensen die van goede muziek houden (): https://nos.nl/artikel/22(...)y-wat-speelt-er.html
Gelukkig houdt één iemand vooralsnog de rug wél recht:
[..]
En dit stukje is ook interessant:
[..]
Trump wil gewoon even een goede beurt maken bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap met deze actie. Dat mag ook wel na z'n racistische taal van deze week.
Ze zijn allebei wel even wereldvreemd en bekend, dat zal wel een band scheppenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 03:31 schreef Hathor het volgende:
Mwoa, eerlijk is eerlijk... lijkt me toch een gevalletje excessief geweld. Maar als het inderdaad zo is gegaan als in het filmpje gun ik dit de 'slachtoffers' van harte.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 13:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje zo bekijk lijkt het me eerder een gevalletje van zelfverdediging, het "slachtoffer" deelde zelf de eerste klappen uit.
Dit topic lijkt me niet echt de plek voor een discussie over de racistische uitspraken van Trump; de zoveelste in een lange reeks. Feit is dat Trump zoiets nooit zou zeggen over roomblanke politieke tegenstanders. Dat terwijl Trump, ironisch genoeg, zelf een buitenlandse vrouw heeft; iemand die veel korter in de VS verblijft dan de Somalische politica, die op haar vierde naar de VS kwam. De andere drie aangevallen vrouwen zijn allen in de VS geboren.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Racistisch.Heeft hij het over de huidskleur gehad van de dames van The Squad?
Ik zag ook in de OP weer de uitleg van Trump's woorden als "oprotten naar hun eigen land."
Nee, dat zei hij niet. Hij zei dat er in hun landen van oorsprong veel meer shit was dan in de VS. Dus dat ze beter daar naartoe konden gaan om orde op zaken te stellen en dan terugkomen om te laten zien hoe het moet.
Ik kan daar geen 'racisme' in zien. Een land is geen ras. Nederlanders zijn ook geen ras.
Handige tweet? Nee. Begrijpelijk dat je het gezeur zat bent over hoe immens slecht je bent? Ja.
Je vergeet nog hun onbegrensde narcisme.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ze zijn allebei wel even wereldvreemd en bekend, dat zal wel een band scheppen
Het uitgangspunt van je topic is het vermeende 'racisme' van Trump en dat hij dit doet om punten te scoren bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap. Dus waarom zou dit geen onderdeel van de discussie moeten zijn volgens jou?quote:Op zondag 21 juli 2019 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit topic lijkt me niet echt de plek voor een discussie over de racistische uitspraken van Trump; de zoveelste in een lange reeks. Feit is dat Trump zoiets nooit zou zeggen over roomblanke politieke tegenstanders. Dat terwijl Trump, ironisch genoeg, zelf een buitenlandse vrouw heeft; iemand die veel korter in de VS verblijft dan de Somalische politica, die op haar vierde naar de VS kwam. De andere drie aangevallen vrouwen zijn allen in de VS geboren.
Wat dit topic betreft: het is duidelijk dat Trump graag punten wil scoren bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap. Daarom springt hij kritiekloos in de bres voor een rapper die in Zweden wordt verdacht van mishandeling; een mishandeling waar beelden van zijn. Maar uiteraard moet meneer de rapper een voorkeursbehandeling krijgen. Hij is immers rapper. Dan gelden wetten en regels niet. Of zo.
Nee, als TS weet ik wel wat het uitgangspunt van mijn topic is. Namelijk het goedpraten van wangedrag van rappers. Ze moeten met fluwelen handschoenen worden behandeld, ze moeten worden ontzien en ze moeten niet de straf krijgen die andere mensen in dezelfde situatie wél zouden krijgen. En dat alleen omdat ze "artiest" zijn.quote:Op zondag 21 juli 2019 00:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het uitgangspunt van je topic is het vermeende 'racisme' van Trump en dat hij dit doet om punten te scoren bij de Afro-Amerikaanse gemeenschap. Dus waarom zou dit geen onderdeel van de discussie moeten zijn volgens jou?
Ik heb overigens niet één racistische uitspraak van Trump gezien. Als je een voorbeeld hebt, lees ik het graag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |