abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187973576
Voor eventuele nieuwe meelezers/posters hier (welkom!), hier vind je de vorige reeds volle delen van deze topicreeks over de stad en locatie voor 2020:

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3 | Deel 4 | Deel 5 | Deel 6 | Deel 7 | Deel 8 | Deel 9




Maastricht en Rotterdam zijn de twee steden die nog in de race zijn om gaststad van het Eurovisie Songfestival 2020 te worden. Nadat vorige week woensdag vijf steden hun bidbook op feestelijke wijze aan de projectorganisatie Eurovisie Songfestival 2020 hebben aangeboden, zijn de bidbooks de afgelopen dagen uitvoerig bestudeerd en beoordeeld door de selectiecommissie. 16 juli liet de projectorganisatie weten dat gekozen is om de selectieprocedure met Maastricht en Rotterdam voort te zetten.

Maastricht en Rotterdam zijn de twee steden die nog in de race zijn om gaststad van het Eurovisie Songfestival 2020 te worden. Nadat vorige week woensdag vijf steden hun bidbook op feestelijke wijze aan de projectorganisatie Eurovisie Songfestival 2020 hebben aangeboden, zijn de bidbooks de afgelopen dagen uitvoerig bestudeerd en beoordeeld door de selectiecommissie. Vandaag laat de projectorganisatie weten dat gekozen is om de selectieprocedure met Maastricht en Rotterdam voort te zetten.


******************************************************

Steden nog in de running zijn:

MAASTRICHT



Maastricht staat te popelen om host te mogen zijn voor het Eurovisie. Zelfs André Rieu heeft op Twitter al een pleidooi gehouden. Uiteraard een prachtige stad voor buitenlandse toeristen, maar of er voldoende hotelcapaciteit is voor duizenden buitenlandse geïnteresseerden weten wij op dit moment even niet. Zoeken we uit.

MECC Maastricht



Is qua totaaloppervlakte flink groot, maar is verdeeld over vier hallen. De Noordhal staat in open verbinding met de Zuidhal, maar toch lijkt ons één grote ruimte waar alles tegelijk kan zijn (podium, publiek, green room etc) wenselijk.

******************************************************

ROTTERDAM



Ook Rotterdam zou als tweede grote stad van Nederland een prima host-stad kunnen zijn. Goed bereikbaar met eigen vliegveld en ook meer dan voldoende hotelcapaciteit: ca. 8.000 hotelkamers in de regio en in 2020 zal Hotel AHOY geopend worden (hadden ze een vooruitziende blik? :+ ). En ook al is het dan niet de hoofdstad, er zijn voldoende bezienswaardigheden voor buitenlandse toeristen.

AHOY Rotterdam



AHOY zou qua locatie één van de best geschikte locaties zijn, zo lijkt in elk geval. Er zijn meerdere grote zalen, waarvan de grootste (waar de shows plaats zouden kunnen vinden) geschikt is voor 15.000 personen. Daarnaast zijn er in dezelfde locatie dan nog twee andere zalen, die allebei méér dan groot genoeg zijn voor een flink perscentrum, kleedkamers, opslag etc. Het voordeel van AHOY is dat de show-hal en het perscentrum allemaal binnen één locatie kunnen zijn. Dit is erg prettig voor zowel de delegaties als pers.
AHOY is al eens locatie geweest voor Junior Eurovision Song Contest in 2007 en heeft in 2016 de MTV EMA's gehost.

******************************************************

UPDATE: Amsterdam en Den Haag hebben zich teruggetrokken.
UPDATE 2: Arnhem, Den Bosch en Utrecht zijn op 16 juli afgevallen


******************************************************

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom? w/ *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187973621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien, als Maastricht beter is dan Rotterdam dan hebben ze misschien wel heel mooie plannen voor het ESF. Ik neem aan dat de EBU niet valt voor argumenten als de internationale locatie.
Ook prima.

Maar als je locatie niet zou voldoen ga je van je lamgs zal ze leven niet door. Kennelijk dus goed genoeg.

Enja. Financien geven de doorslag uiteindelijk als het allemaal te doen is.
pi_187973965
Als de locatie geschikt is kan de ene locatie alsnog beter zijn dan de andere
pi_187973978
Voor de reacties hier zou ik het wel leuk vinden als het Maastricht wordt :P
Maar laat het alsjeblieft Rotterdam worden. :X
pi_187973979
Op basis van de mockups die vandaag naar buiten gekomen zijn kan ik niets anders zeggen dan: is dit het nou? Moet dit de wereld omver gaan blazen?

Dit geeft wel heel erg veel vertrouwen dat het niet anders kan dan dat Rotterdam gaat winnen. Naast de beperkingen in de zaal, die niet zo heel vakkundig weggemoffeld zijn, duidt de verkeerde inschatting van de plaats van het podium ook wel op enige incompetentie, maar goed, dat vergeef ik ze. Men heeft immers, op de paar concerten van Rieu na, geen ervaring met grootschalige muziekproducties (als je dat optreden van Rieu daar al onder mag scharen).

Even een paar opmerkingen aan de hand van de vr beelden.

1. Ik zie pilaren in het zicht staan, links en rechts naast het podium. De eis van de EBU is toch een zaal met vrij zicht, althans dat meen ik me te herinneren in Kiev, waar men ook diverse hallen wilde combineren.

2. Het scherm achter het podium loopt door tot tussen de spanten. Dat lijkt me niet handig. Zo te zien hebben ze veel van het podium in Tel Aviv overgenomen en je ziet dus dat een dergelijk ledscherm niet in het MECC gaat passen.

3. De verlichting hangt in de spanten. Dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Er zullen echt nog vele trussen onder aan de spanten bevestigd moeten worden om alle apparatuur in te kunnen hangen. Alleen met behulp van trussen kan apparatuur op een veilige en universele manier opgehangen worden boven publiek. Een andere manier is technisch en op het gebied van veiligheid met dergelijke gewichten niet mogelijk. Er zal gebruik gemaakt moeten worden van een gestandaardiseerd truss-systeem. Hiervoor zijn weer universele couplers en connectoren voor zodat licht en geluid overal ter wereld op een uniforme en veilige manier bevestigd kan worden.

Ik haal dit specifieke punt aan omdat ze, door het ontbreken van deze constructie in de mockup, de indruk wekken dat de zaal ruimer oogt dan daadwerkelijk mogelijk is.

Ik ben benieuwd of Rotterdam ons morgen nog gaat verrassen met schetsen van de zaal in ieder geval. Volgens mij wordt vandaag ook nergens expliciet gezegd dat aan alle eisen voldaan is. Er wordt alleen gerefereerd naar een gelijkenis met de twee kleinste venues van de afgelopen tijd. De opmerking over dat de 'overgebleven onduidelijkheden' binnen vier muren blijven doet mij juist vermoeden dat er nog niet aan alles voldaan is.
pi_187973993
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:13 schreef Em31 het volgende:
Als de locatie geschikt is kan de ene locatie alsnog beter zijn dan de andere
Zeker. Maar geschikt is geschikt.

En in dat geval komen er andere factoren bij kijken
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:18:27 #7
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187974077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:14 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
Op basis van de mockups die vandaag naar buiten gekomen zijn kan ik niets anders zeggen dan: is dit het nou? Moet dit de wereld omver gaan blazen?

Dit geeft wel heel erg veel vertrouwen dat het niet anders kan dan dat Rotterdam gaat winnen. Naast de beperkingen in de zaal, die niet zo heel vakkundig weggemoffeld zijn, duidt de verkeerde inschatting van de plaats van het podium ook wel op enige incompetentie, maar goed, dat vergeef ik ze. Men heeft immers, op de paar concerten van Rieu na, geen ervaring met grootschalige muziekproducties (als je dat optreden van Rieu daar al onder mag scharen).

Even een paar opmerkingen aan de hand van de vr beelden.

1. Ik zie pilaren in het zicht staan, links en rechts naast het podium. De eis van de EBU is toch een zaal met vrij zicht, althans dat meen ik me te herinneren in Kiev, waar men ook diverse hallen wilde combineren.

2. Het scherm achter het podium loopt door tot tussen de spanten. Dat lijkt me niet handig. Zo te zien hebben ze veel van het podium in Tel Aviv overgenomen en je ziet dus dat een dergelijk ledscherm niet in het MECC gaat passen.

3. De verlichting hangt in de spanten. Dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Er zullen echt nog vele trussen onder aan de spanten bevestigd moeten worden om alle apparatuur in te kunnen hangen. Alleen met behulp van trussen kan apparatuur op een veilige en universele manier opgehangen worden boven publiek. Een andere manier is technisch en op het gebied van veiligheid met dergelijke gewichten niet mogelijk. Er zal gebruik gemaakt moeten worden van een gestandaardiseerd truss-systeem. Hiervoor zijn weer universele couplers en connectoren voor zodat licht en geluid overal ter wereld op een uniforme en veilige manier bevestigd kan worden.

Ik haal dit specifieke punt aan omdat ze, door het ontbreken van deze constructie in de mockup, de indruk wekken dat de zaal ruimer oogt dan daadwerkelijk mogelijk is.

Ik ben benieuwd of Rotterdam ons morgen nog gaat verrassen met schetsen van de zaal in ieder geval. Volgens mij wordt vandaag ook nergens expliciet gezegd dat aan alle eisen voldaan is. Er wordt alleen gerefereerd naar een gelijkenis met de twee kleinste venues van de afgelopen tijd. De opmerking over dat de 'overgebleven onduidelijkheden' binnen vier muren blijven doet mij juist vermoeden dat er nog niet aan alles voldaan is.
Duidelijk en feitelijk omschreven. Je haalt goede punten aan en ben het 100% met je eens! ^O^
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:20:16 #8
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187974124
De afwijsbrief inclusief beoordeling van het bidbook van Utrecht:



pi_187974207
Dat bidbook van Utrecht is echt super leuk en creatief gedaan met de songteksten uit bekende Eurovisie liedjes!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 17 juli 2019 @ 20:26:18 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_187974262
quote:
9s.gif Op woensdag 17 juli 2019 17:38 schreef Dave het volgende:
Ik krijg bij het kijken van die filmpjes wel heel toepasselijk een reclame over het bezoeken van één of andere La Batte markt in Luik. Lekker Europees.
Als het Maastricht wordt en ik ga die kant op is het wel zo handig om een hotel te pakken. Dat zou zomaar een hotel in België kunnen worden, om een extra plaats mee te pakken :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:30:26 #11
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187974382
https://www.telegraaf.nl/(...)astricht-overtreffen

De telegraaf denkt dat ze met Stietse (!) Bakker te maken hebben :')

quote:
Over het algemeen wordt gedacht dat Ahoy een hele geschikte locatie is om het evenement te huisvesten. „Maar we hebben vandaag ook gezien dat je heel goed in het MECC ook een fantastisch songfestival kunt organiseren”, zegt Stietse Bakker tegen ANP Video. „Daarom ook die locatiebezoeken, zodat je echt even feeling kan krijgen met de hal, met de publiekstromen, met mogelijkheden voor techniek en decor.”
pi_187974543
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:14 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
Op basis van de mockups die vandaag naar buiten gekomen zijn kan ik niets anders zeggen dan: is dit het nou? Moet dit de wereld omver gaan blazen?

Dit geeft wel heel erg veel vertrouwen dat het niet anders kan dan dat Rotterdam gaat winnen. Naast de beperkingen in de zaal, die niet zo heel vakkundig weggemoffeld zijn, duidt de verkeerde inschatting van de plaats van het podium ook wel op enige incompetentie, maar goed, dat vergeef ik ze. Men heeft immers, op de paar concerten van Rieu na, geen ervaring met grootschalige muziekproducties (als je dat optreden van Rieu daar al onder mag scharen).

Even een paar opmerkingen aan de hand van de vr beelden.

1. Ik zie pilaren in het zicht staan, links en rechts naast het podium. De eis van de EBU is toch een zaal met vrij zicht, althans dat meen ik me te herinneren in Kiev, waar men ook diverse hallen wilde combineren.

2. Het scherm achter het podium loopt door tot tussen de spanten. Dat lijkt me niet handig. Zo te zien hebben ze veel van het podium in Tel Aviv overgenomen en je ziet dus dat een dergelijk ledscherm niet in het MECC gaat passen.

3. De verlichting hangt in de spanten. Dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Er zullen echt nog vele trussen onder aan de spanten bevestigd moeten worden om alle apparatuur in te kunnen hangen. Alleen met behulp van trussen kan apparatuur op een veilige en universele manier opgehangen worden boven publiek. Een andere manier is technisch en op het gebied van veiligheid met dergelijke gewichten niet mogelijk. Er zal gebruik gemaakt moeten worden van een gestandaardiseerd truss-systeem. Hiervoor zijn weer universele couplers en connectoren voor zodat licht en geluid overal ter wereld op een uniforme en veilige manier bevestigd kan worden.

Ik haal dit specifieke punt aan omdat ze, door het ontbreken van deze constructie in de mockup, de indruk wekken dat de zaal ruimer oogt dan daadwerkelijk mogelijk is.

Ik ben benieuwd of Rotterdam ons morgen nog gaat verrassen met schetsen van de zaal in ieder geval. Volgens mij wordt vandaag ook nergens expliciet gezegd dat aan alle eisen voldaan is. Er wordt alleen gerefereerd naar een gelijkenis met de twee kleinste venues van de afgelopen tijd. De opmerking over dat de 'overgebleven onduidelijkheden' binnen vier muren blijven doet mij juist vermoeden dat er nog niet aan alles voldaan is.
Altijd zo blij met jouw technisch inzicht en analyses!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 20:38:44 #13
163650 Greys
pi_187974585
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:30 schreef lashatumbai het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)astricht-overtreffen

De telegraaf denkt dat ze met Stietse (!) Bakker te maken hebben :')
[..]

Ah we maken allemaal weleens een typfoutje toch? ;) Ik wel iig.

Prima stukkie verder. En verderop staat z'n naam wel goed. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 17-07-2019 20:48:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187974698
Jemig dat plaatje van MECC is LELIJK
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:55:22 #15
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187974917
Sietse (!) plaatst net een foto op zijn instagram waarin te zien is dat ze inderdaad wel in de zaal zijn geweest. Maar het lijkt echt op een grote garage. Vreselijk
Just do it »
pi_187974926
Ik wil Rotterdam!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:56:57 #17
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187974957
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:55 schreef Niels93 het volgende:
Sietse (!) plaatst net een foto op zijn instagram waarin te zien is dat ze inderdaad wel in de zaal zijn geweest. Maar het lijkt echt op een grote garage. Vreselijk
Inderdaad :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 20:57:46 #18
163650 Greys
pi_187974980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:55 schreef Niels93 het volgende:
Sietse (!) plaatst net een foto op zijn instagram waarin te zien is dat ze inderdaad wel in de zaal zijn geweest. Maar het lijkt echt op een grote garage. Vreselijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 20:58:09 #19
163650 Greys
pi_187974990
Oh spuit 11.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 20:58:34 #20
163650 Greys
pi_187975001
Maar het dak ziet er daar inderdaad weer lager uit dan op de artist impressie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:04:28 #21
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187975134
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:58 schreef Greys het volgende:
Maar het dak ziet er daar inderdaad weer lager uit dan op de artist impressie.
Dat scherm dat achter m staat lijkt al wel de helft van de hoogte te beslaan.

HOE IS DEZE ZAAL NOG IN DE RUNNING??
Just do it »
pi_187975164
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:04 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Dat scherm dat achter m staat lijkt al wel de helft van de hoogte te beslaan.

HOE IS DEZE ZAAL NOG IN DE RUNNING??
Kutwerk geleverd door Sietse en kompanen. Sorry dag ik t zeg.

Dus worden ze het. Lekker man.
  ESF Reporter woensdag 17 juli 2019 @ 21:06:24 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_187975184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:24 schreef Mlita het volgende:
Dat bidbook van Utrecht is echt super leuk en creatief gedaan met de songteksten uit bekende Eurovisie liedjes!
Ja, vind het er tof uit zien! Hebben ze toch best moeite in gestoken ondanks dat ze met het idee vrij kansloos waren. Erg interessante inkijk op het book en de communicatie erna.
  ESF Reporter woensdag 17 juli 2019 @ 21:07:34 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_187975211
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:58 schreef Greys het volgende:
Maar het dak ziet er daar inderdaad weer lager uit dan op de artist impressie.
Ik zit nu ESF 2010 te kijken, vind die zaal er ook vrij laag uit zien. Het is het enige waar ik deze dagen nog op kan letten. oO<
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:08:41 #25
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187975234
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja, vind het er tof uit zien! Hebben ze toch best moeite in gestoken ondanks dat ze met het idee vrij kansloos waren. Erg interessante inkijk op het book en de communicatie erna.
Zeker. Vind het ook super interessant. Al die andere jaren niet (logischerwijs) zo meegekregen als dit jaar. Maar ik kan mij sowieso geen andere bidbooks herinneren van andere steden die openbaar zijn gemaakt en gedeeld zijn door de fanmedia.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 17 juli 2019 @ 21:08:45 #26
39237 crew  H_T
2733
pi_187975236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:04 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Dat scherm dat achter m staat lijkt al wel de helft van de hoogte te beslaan.

HOE IS DEZE ZAAL NOG IN DE RUNNING??
Als troost lijkt dat gewoon een tv op een stokje te zijn en niet een scherm dat tegen de achterwand staat
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:09:30 #27
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187975252
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zit nu ESF 2010 te kijken, vind die zaal er ook vrij laag uit zien. Het is het enige waar ik deze dagen nog op kan letten. oO<
En dan te bedenken dat de Telenor Arena 33 meter hoog is! ;)

Het is denk ik vooral omdat het visueel zo breed lijkt de zaal

En je ziet hier dat er best veel aan hoogte is ingeboet door het ophangsysteem voor de apparatuur.

pi_187975262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:56 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Inderdaad :')
[ afbeelding ]
Zie ik daar nu in het midden van die TV een paal tussen het publiek en het podium staan? Charmante oplossing. We zijn toch niet in het circus?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 21:11:09 #29
163650 Greys
pi_187975289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Kutwerk geleverd door Sietse en kompanen. Sorry dag ik t zeg.

Dus worden ze het. Lekker man.
Ho even hoor. De technische experts van de EBU hadden de zaal ook gewoon eerst goedgekeurd lazen we al eerder, dus als de rest van het bidbook beter is dan die van Utrecht, Arnhem en Den Bosch is het alsnog logisch dat ze bij de laatste twee steden zitten die voor een bezoek in aanmerking komen. 'Kutwerk' vind ik het zeker niet. Mijn voorkeur heeft Maastricht zoals bekend is niet, maar kan me ergens wel gewoon voorstellen dat ze bij de laatste twee zitten. Zeker als die zaal aan de gestelde eisen voldeed op papier. Als het in het echt niet zo blijkt hebben ze dat vandaag toch prima kunnen zien? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 21:12:35 #30
163650 Greys
pi_187975321
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:07 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zit nu ESF 2010 te kijken, vind die zaal er ook vrij laag uit zien. Het is het enige waar ik deze dagen nog op kan letten. oO<
En die is bijna twee keer zo hoog als MECC. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187975354
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho even hoor. De technische experts van de EBU hadden de zaal ook gewoon eerst goedgekeurd lazen we al eerder, dus als de rest van het bidbook beter is dan die van Utrecht, Arnhem en Den Bosch is het alsnog logisch dat ze bij de laatste twee steden zitten die voor een bezoek in aanmerking komen. 'Kutwerk' vind ik het zeker niet. Mijn voorkeur heeft Maastricht zoals bekend is niet, maar kan me ergens wel gewoon voorstellen dat ze bij de laatste twee zitten. Zeker als die zaal aan de gestelde eisen voldeed op papier. Als het in het echt niet zo blijkt hebben ze dat vandaag toch prima kunnen zien? :)
We kunnen daar een mooi songfestival organiseren zeggen ze :)

Ben benieuwd. :)
pi_187975360
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho even hoor. De technische experts van de EBU hadden de zaal ook gewoon eerst goedgekeurd lazen we al eerder, dus als de rest van het bidbook beter is dan die van Utrecht, Arnhem en Den Bosch is het alsnog logisch dat ze bij de laatste twee steden zitten die voor een bezoek in aanmerking komen. 'Kutwerk' vind ik het zeker niet. Mijn voorkeur heeft Maastricht zoals bekend is niet, maar kan me ergens wel gewoon voorstellen dat ze bij de laatste twee zitten. Zeker als die zaal aan de gestelde eisen voldeed op papier. Als het in het echt niet zo blijkt hebben ze dat vandaag toch prima kunnen zien? :)
We weten natuurlijk niet welke specificaties ze aangeleverd hebben. We hebben al gezien dat de gegevens die ze op de website hebben staan niet altijd overeen komen met de technische documenten. Als ze alleen het vloeroppervlak en de hoogte van 17,5 meter hebben genoemd in het bidbook, dan kan ik me voorstellen dat de EBU daar goedkeuring voor geeft, maar we zullen het zien.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:14:52 #33
370352 I
Eye for an I
pi_187975373
_O- Die artist impressions zien er echt 10x groter uit dan die foto van die veredelde garage. Hoe dan. _O-
pi_187975405
Ze waren wel goed voorbereid met die voorbeelden van de zaal en dat virtueel laten zien van de hal. Dat was allemaal voor niets geweest als ze niet bij de laatste 2 hadden gezeten. Ze hebben in ieder geval niets aan het toeval overgelaten.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 21:17:07 #35
163650 Greys
pi_187975417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

We kunnen daar een mooi songfestival organiseren zeggen ze :)

Ben benieuwd. :)
Ja maar wat Aadrianus en Ikbenjandeboer al zeiden, ze kunnen moeilijk zeggen 'hahahaha nou nee what were they thinking'. Dat kunnen wij hier wel doen op een forum maar zij als officieel team horen dat soort dingen natuurlijk allemaal sowieso keurig en respectvol te communiceren. Zie ook evaluatie bidbook Utrecht, alsnog vol lof ondanks afkeuren. En terecht. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:17:29 #36
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187975422
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:57 schreef Greys het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit ook echt “de” zaal?
Het lijkt m’n garage wel.
:o)
  ESF Reporter woensdag 17 juli 2019 @ 21:17:44 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_187975426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:09 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de Telenor Arena 33 meter hoog is! ;)

Het is denk ik vooral omdat het visueel zo breed lijkt de zaal [ afbeelding ]

En je ziet hier dat er best veel aan hoogte is ingeboet door het ophangsysteem voor de apparatuur.

[ afbeelding ]
Wow, oké. :o ik dacht dat het ongeveer in de buurt van MECC komt maar bij lange na niet dus.

Overigens nog een speciaal bedankt aan ikbenjandeboer voor het technisch inzicht! ^O^ En ook aan Aadrianus voor de motivatie talks.
Morgen voelt echt als een rehearsal dag, wachtend op de reacties vanuit Rotterdam.
pi_187975456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:04 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Dat scherm dat achter m staat lijkt al wel de helft van de hoogte te beslaan.

HOE IS DEZE ZAAL NOG IN DE RUNNING??
Misschien waren de problemen rond Arnhem te groot (Vitesse, overige hallen) en blijkt dit straks gewoon een logische nummer twee.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:19:24 #39
370352 I
Eye for an I
pi_187975461
Westhal



Zuidhal



Noordhal
pi_187975478
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar wat Aadrianus en Ikbenjandeboer al zeiden, ze kunnen moeilijk zeggen 'hahahaha nou nee what were they thinking'. Dat kunnen wij hier wel doen op een forum maar zij als officieel team horen dat soort dingen natuurlijk allemaal sowieso keurig en respectvol te communiceren. Zie ook evaluatie bidbook Utrecht, alsnog vol lof ondanks afkeuren. En terecht. :Y
Dan ben je niet geloofwaardig. Hoeft niet plat. Maar als iets noet goed is iets niet goed. Of ze moeten binnen nu en een week al met de defintieve uitslag komen.

Net als dat je in eerste instantie prima op de hoogte had kunnen zijn van de werkelijke situatie daar. Zonde van Arnhem.

Lof voor Utrecht was meer dan terecht. Zeer sterk bidbook, dus das niet gek.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 21:23:15 #41
163650 Greys
pi_187975565
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Dan ben je niet geloofwaardig. Hoeft niet plat. Maar als iets noet goed is iets niet goed. Of ze moeten binnen nu en een week al met de defintieve uitslag komen.

Net als dat je in eerste instantie prima op de hoogte had kunnen zijn van de werkelijke situatie daar. Zonde van Arnhem.

Lof voor Utrecht was meer dan terecht. Zeer sterk bidbook, dus das niet gek.
Ach best begrijpelijk dat ze nog eea geheim willen houden, hij zei toch ook iets van 'eventuele nog bestaande onduidelijkheden houden we nog even tussen vier muren'?

En misschien zien zij echt mogelijkheden daar die wij (nog) niet zien. Kan het me zelf niet voorstellen maar wie weet. Die paar dagen of weken wachten kunnen er ook nog bij. :P We vermaken ons stiekem prima zo, toch? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187975611
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ach best begrijpelijk dat ze nog eea geheim willen houden, hij zei toch ook iets van 'eventuele nog bestaande onduidelijkheden houden we nog even tussen vier muren'?

En misschien zien zij echt mogelijkheden daar die wij (nog) niet zien. Kan het me zelf niet voorstellen maar wie weet. Die paar dagen of weken wachten kunnen er ook nog bij. :P We vermaken ons stiekem prima zo, toch? :D
Mn vermaak is sinds gisteren weg. En ongetwijfeld zien ze daar mogelijkheden, mag hopen dat ze werkelijk beter op de hoogte zijn.

Dus. Ik wen volledig aan de gedachte Maastricht 2020. Op financiele basis.
pi_187975615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:09 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de Telenor Arena 33 meter hoog is! ;)

Het is denk ik vooral omdat het visueel zo breed lijkt de zaal [ afbeelding ]

En je ziet hier dat er best veel aan hoogte is ingeboet door het ophangsysteem voor de apparatuur.

[ afbeelding ]
Als je dit ziet dan wil je toch gewoon dit :9~




Gaat gewoon gebeuren hoor #TEAMKOMTGOED *O*
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:26:41 #44
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187975671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:25 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als je dit ziet dan wil je toch gewoon dit :9~
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gaat gewoon gebeuren hoor #TEAMKOMTGOED *O*
Dankjewel Em! Dit geeft mij altijd weer vertrouwen! #TeamKanNietMeerMisGaan *O* & #TeamInDenial :X
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:28:10 #45
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187975727
Je zou toch ook zeggen dat het heel veel geld moet schelen als je geen tribunes meer hoeft te bouwen?
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:28:14 #46
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187975729
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:25 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als je dit ziet dan wil je toch gewoon dit :9~
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gaat gewoon gebeuren hoor #TEAMKOMTGOED *O*
Boh. Gheyl.

#teamkomtgoed *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187975765
En ja ik ben mss wat negatief.

Maar ofwel er is gewoon kutwerk afgeleverd.

Of Maastricht voldoet gewoon en wordt het dan.

Kan niet een ander straatje meer op en ga dus voor t laatste omdat het eerste echt niet kan. 🙈 Zo amateuristisch.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:33:02 #48
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187975872
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ja ik ben mss wat negatief.

Maar ofwel er is gewoon kutwerk afgeleverd.

Of Maastricht voldoet gewoon en wordt het dan.

Kan niet een ander straatje meer op en ga dus voor t laatste omdat het eerste echt niet kan. 🙈 Zo amateuristisch.
Optie 3: Maastricht voldoet aan alles, maar Rotterdam heeft de voorkeur! ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2019 @ 21:34:47 #49
163650 Greys
pi_187975942
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ja ik ben mss wat negatief.

Maar ofwel er is gewoon kutwerk afgeleverd.

Of Maastricht voldoet gewoon en wordt het dan.

Kan niet een ander straatje meer op en ga dus voor t laatste omdat het eerste echt niet kan. 🙈 Zo amateuristisch.
Maar waar laat je nu de optie dan 'Rotterdam komt als winnaar uit de bus van de twee'? Is dat voor jou al helemaal geen optie meer? ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187975989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:33 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Optie 3: Maastricht voldoet aan alles, maar Rotterdam heeft de voorkeur! ^O^
In dat scenario heb je grote kans dat het financiele.een grote rol.speelt.

Wordt t ook Maastricht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')