Erg zuur voor die ondernemers inderdaad. Maar je dupeert niet alleen hen, je benadeeld een hele wijk.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:18 schreef HeatWave het volgende:
Typisch D66 weer. We nemen de verantwoordelijkheid weg van de ouders en pesten daarna ondernemers uit hun eerlijke zaak omdat die opeens "strafbaar" zijn met het verkopen van een patatje met, ook al zit je daar al 30 jaar.
Echt he... Dus dat is feitelijk je probleem...quote:Kukenheim: 'Sommige middelbare scholen hebben inmiddels een gezonde kantine, maar leerlingen kunnen in de pauze nog steeds op loopafstand terecht in tien winkels en fastfoodzaken voor spotgoedkope zakken chips, pakken koek, frisdrank en frituur. Daarom is het nu tijd voor een volgende stap.'
En dan blijkt dat ze het wel net buiten de cirkel kopen, het bestellen, of meenemen van huis. En dan? De wereld is niet tot in detail maakbaar...quote:Daarom is het nu tijd voor een volgende stap.
Dat soort dingen, en je schiet er niets mee op, kinderen zijn echt niet zo dom hoorquote:Op zondag 14 juli 2019 13:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Erg zuur voor die ondernemers inderdaad. Maar je dupeert niet alleen hen, je benadeeld een hele wijk.
Stel je eens voor dat je woont in een wijk met een school: dan moet je straks gewoon meer dan een kwartier lopen voor je dagelijkse boodschappen bij de supermarkt . Geen supermarkt kan bestaan zonder producten als frisdrank, chips of koekjes. En als je zulke producten hebt, dan krijg je straks geen vergunning meer om open te gaan in Amsterdam.
Wij gingen gewoon nog naar de spijbelkroeg en aan het bier...quote:Op zondag 14 juli 2019 13:25 schreef SVW6. het volgende:
Dus ondernemers moeten wijken omdat kinderen hun eetlust niet in bedwang kunnen houden. Ik neem aan (en hoop) dat ze op school genoeg informatie krijgen over wat wel en niet gezond is.
Ik voel me echt een oude lul maar ik kreeg in de jaren '90 boterhammen en een flesje water mee van huis en ben geen enkele keer bij een snackbar geweest.
En soms kocht ik dan een saucijzenbroodje in de kantine of trok een blikje cola of chips uit een automaat. Zolang je dat niet elke keer doet is er imo niet veel mis mee. Wat dat betreft zie ik wel overeenkomsten tussen de dikke kinderen en deze politici, beiden kunnen geen maat houden. De ene niet qua eten, de andere niet qua maatregelen.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:25 schreef SVW6. het volgende:
Ik voel me echt een oude lul maar ik kreeg in de jaren '90 boterhammen en een flesje water mee van huis en ben geen enkele keer bij een snackbar geweest.
Dit dus, de idioterie.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een volkomen kansloos idee.
De primaire verantwoordelijkheid voor de gezondheid van kinderen ligt bij hun ouders, niet bij de overheid.
Gelukkig kan je nooit oud worden op een quinoa-dieetquote:Op zondag 14 juli 2019 13:33 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Zo vermoeiend sinds de latte tutjes de boel hebben overgenomen.
Goed idee.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom geen id check voor ongezond voedsel voor kinderen <16? Kunnen ze het niet meer zelf halen.
Zoveel geduld heb ik nietquote:Op zondag 14 juli 2019 13:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelukkig kan je nooit oud worden op een quinoa-dieet.
Goed plan.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom geen id check voor ongezond voedsel voor kinderen <16? Kunnen ze het niet meer zelf halen.
Ja, ideaal. Want het is niet dat scholieren spullen voor elkaar kunnen kopen, ofzo.quote:
Of stel je toch voor dat een 14 jarige een saucijzenbroodje koopt... Dat moeten we niet willen met ons allen!quote:Op zondag 14 juli 2019 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ideaal. Want het is niet dat scholieren spullen voor elkaar kunnen kopen, ofzo.
Niets is waterdicht.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ideaal. Want het is niet dat scholieren spullen voor elkaar kunnen kopen, ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |