Goed weer voor de zilveren pijlen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij een zelfde soort weer, mogelijk wel wat minder kans op regen en wat meer zon.
Dus was het geen divebomb.quote:
Omdat Rosberg het te lomp deed. Er is een verschil tussen een bocht wat ruim nemen en gewoon rechtdoor gaan en op iemand anders inrijden. Ook was Rosberg toen in Oostenrijk niet voor Lewis, zoals Verstappen wel voor Leclerc was.quote:En Rosberg is er alsnog tweemaal voor gestraft.
Klopt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus was het geen divebomb.
[..]
Omdat Rosberg het te lomp deed. Er is een verschil tussen een bocht wat ruim nemen en gewoon rechtdoor gaan en op iemand anders inrijden. Ook was Rosberg toen in Oostenrijk niet voor Lewis, zoals Verstappen wel voor Leclerc was.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]VaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terwijl hij normaal zo'n aardig en de-escalerend persoon is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 21:50:29 ]
Klopt, een kutopmerking richting een andere gebruiker.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er stond eerst wat anders, dan dat er nu staat.
Interessant, op die gifjes lijken het zo soortgelijke incidenten. Maar wat ik me nog herinner van de onboard van Rosberg destijds was hij dat wel erg lang wachtte met insturen...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel, hij haalt met opzet de apex niet door gewoon veel later te remmen. Dat is gewoon de definitie. Hetzelfde wat Ricciardo ook constant deed.quote:
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij vindt het geen reden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.
Er is geen reden, die wordt ook niet gegeven. Bij het uitkomen mag je iemand van de baan beuken en hoef je geen ruimte te geven. Waarom? Zeg het maar.quote:
Max lag voor, had de bocht, zo werkt dat. Zo deden Senna en Schumacher dat vroeger al.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is geen reden, die wordt ook niet gegeven. Bij het uitkomen mag je iemand van de baan beuken en hoef je geen ruimte te geven. Waarom? Zeg het maar.
Stowe is een heel ander soort bocht. En als daar rijders over de schreef gaan, krijgen ze een straf.quote:Het maakt het racen een stuk minder leuk, kijk maar eens goed naar Stowe dit weekend.
Ze gingen naast elkaar de bocht in en ook door tot het moment dat Verstappen Leclerc eraf beukte. Op geen enkel moment lag Verstappen er duidelijk voor. Ernaast =/= er voor. Er is ook geen enkele regel of wat dan ook die dat zegt, dus deze onzin kun je achterwege laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max lag voor, had de bocht, zo werkt dat. Zo deden Senna en Schumacher dat vroeger al.
Het is een bocht na een lang recht stuk met uitloop. En ook het tweede wat je zegt is gewoon weer niet waar. Kijk maar naar 2017:quote:Stowe is een heel ander soort bocht. En als daar rijders over de schreef gaan, krijgen ze een straf.
De reden dat het OK is wat Verstappen daar doet, is dat er bij het eind van de bocht tijd genoeg is geweest voor Leclerc om een betere positie voor zichzelf te vinden. Verstappen rijdt ook niet tegen Leclerc aan, hij neemt alleen de bocht op zo'n manier dat de ruimte voor Leclerc wegvalt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.
Kijk, dat in die video dat zien we graag, dat is racen. Die actie daarna met Vettel en Bottas ookquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze gingen naast elkaar de bocht in en ook door tot het moment dat Verstappen Leclerc eraf beukte. Op geen enkel moment lag Verstappen er duidelijk voor. Ernaast =/= er voor. Er is ook geen enkele regel of wat dan ook die dat zegt, dus deze onzin kun je achterwege laten.
Bovendien bewijs je mijn punt: op deze manier betekent het dus altijd dat je gewoon hem laat er naast moet zetten en dan heb je volgens jouw logica altijd de bocht gewonnen. Een gevecht bestaat dan dus niet meer.
[..]
Het is een bocht na een lang recht stuk met uitloop. En ook het tweede wat je zegt is gewoon weer niet waar. Kijk maar naar 2017:
Vettel duwt Verstappen de baan af, Verstappen doet het terug. Mag allemaal schijnbaar. Daar hoor je niemand over denkbeeldige muren of dat Verstappen de bocht op had moeten geven aan Vettel alleen maar omdat die hem er naast gooide.
Let nou maar gewoon op dit weekend, elke inhaalactie zal elke keer weer hetzelfde zijn. DRS + een late duik en dan van de baan duwen. En de 'fans' vinden het maar prachtig.
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat het OK is wat Verstappen daar doet, is dat er bij het eind van de bocht tijd genoeg is geweest voor Leclerc om een betere positie voor zichzelf te vinden.
Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.quote:Verstappen rijdt ook niet tegen Leclerc aan, hij neemt alleen de bocht op zo'n manier dat de ruimte voor Leclerc wegvalt.
Wat schattig. Ach, je moet toch wat als je geen punt hebt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kijk, dat in die video dat zien we graag, dat is racen. Die actie daarna met Vettel en Bottas ook
Niet dat sneeuwvlokjes gedrag.
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen. Wat mij betreft een 5 seconden straf voor Leclerc, het is dat hij er geen voordeel van had.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.
[..]
Dat is het hele idee, dat je de ander niet teveel ruimte laat, anders halen ze je weer in.quote:Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.
Toegegeven, leuk gevondenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen.
Is een feit: Leclerc stuurde naar rechts terwijl hij wist dat Max daar al reed.quote:
Als er gewoon nog een grindbak had gelegen dan had Leclerc ingehouden. Hij hoorde daar überhaupt niet te zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen. Wat mij betreft een 5 seconden straf voor Leclerc, het is dat hij er geen voordeel van had.
Hij had natuurlijk naar links moeten sturen want daar gaat de baan ook naar toequote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is een feit: Leclerc stuurde naar rechts terwijl hij wist dat Max daar al reed.
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet in z'n eentje, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd door Verstappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.
Verstappen rijdt niet tegen Leclerc, hij neemt alleen de bocht wijd zodat de ruimte voor Leclerc wegvalt. Dat mag aan het eind van een bocht, omdat degene die de bocht heeft mag bepalen hoe-ie z'n lijn neemt. De ander moet maar zorgen dat-ie niet in de problemen komt. Dat is echt racing 101.quote:Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.
Nee, hij had 2 opties:quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk naar links moeten sturen want daar gaat de baan ook naar toe.
Klopt, Leclerc gooit het gat 2x wagenwijd open, zoiets moet je niet bij een tegenstander doen die er om bekend staat om in te halen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet alleen, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd.
De essentie van succesvol inhalen is ervoor zorgen dat je de lijn van de verdedigende auto compromitteert. Een goede verdediging draait om het voorkomen daarvan. Leclerc liet dit na door te wijd aan de buitenkant te blijven. Daardoor liet-ie de deur open voor Verstappen, die 'm zo kon afsnijden. Leclerc had er nooit vanuit moeten gaan dat er wel ruimte voor 'm gelaten zou worden, want dat hoeft helemaal niet.
Hier nog wat goede videos hierover:
[..]
Verstappen rijdt niet tegen Leclerc, hij neemt alleen de bocht wijd zodat de ruimte voor Leclerc wegvalt. Dat mag aan het eind van een bocht, omdat degene die de bocht heeft mag bepalen hoe-ie z'n lijn neemt. De ander moet maar zorgen dat-ie niet in de problemen komt. Dat is echt racing 101.
Evenzo rijdt Verstappen naast Leclerc en heeft gewoon ruimte aan zijn rechterkant. Verstappen rijdt daar niet in zijn eentje en moet gewoon ruimte laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet in z'n eentje, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd door Verstappen.
Het is je nu voldoende uitgelegd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Evenzo rijdt Verstappen naast Leclerc en heeft gewoon ruimte aan zijn rechterkant. Verstappen rijdt daar niet in zijn eentje en moet gewoon ruimte laten.
De rest van je post is onzin, er bestaat simpelweg niet zoiets als 'de bocht hebben'. Met die leugen kun je stoppen. Ze reden naast elkaar de bocht in. Nogmaals, bij het ingaan van de bocht zijn ze allebei verplicht ruimte te geven. Dat staat heel duidelijk in de regels. Waarom dat bij het uitkomen van de bocht niet zo is is simpelweg niet duidelijk.
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor. Zowel Leclerc als Verstappen gaven elkaar net genoeg ruimte om te racen. Dat is hoe het moet zijn.quote:
Ja, hele goede exitquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor.
Klinkklare onzin. Er is geen enkele regel die zegt dat je de ander ruimte moet geven aan het eind van een bocht. Het oordeel van de stewards bevestigt dat. Het is naïef van Leclerc om er vanuit te gaan dat Verstappen twee keer hetzelfde doet. Natuurlijk probeert Verstappen iets anders als het vorige niet werkte.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor. Zowel Leclerc als Verstappen gaven elkaar net genoeg ruimte om te racen. Dat is hoe het moet zijn.
Dat... is precies wat ik zegquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Er is geen enkele regel die zegt dat je de ander ruimte moet geven aan het eind van een bocht. Het oordeel van de stewards bevestigt dat.
Ja, omdat de regels niet kloppen. Verstappen hiervoor straffen zou belachelijk zijn aangezien zoveel coureurs er altijd al mee weggekomen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is het dus prima wat Verstappen in Oostenrijk deed.
Het is niet een kwestie van "ermee wegkomen". Dit is gewoon hoe racen werkt. Je kunt wel roepen dat er niet zoiets bestaat als "de bocht hebben", maar letterlijk elke coureur praat in dit soort termen. Het is algemeen geaccepteerd dat degene die voor ligt mag bepalen hoe hij een bocht neemt en dat degene daarachter maar moet zorgen dat-ie uit de problemen blijft. Dat jij dat niet wil accepteren betekent niet dat het niet waar is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, omdat de regels niet kloppen. Verstappen hiervoor straffen zou belachelijk zijn aangezien zoveel coureurs er altijd al mee weggekomen zijn.
Complete onzin, je verzint gewoon van allesquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van "ermee wegkomen". Dit is gewoon hoe racen werkt.
Dat geldt bij het ingaan van de bocht.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Complete onzin, je verzint gewoon van alles! Over het algemeen geldt: 'je moet een auto breed ruimte laten tussen jou en je tegenstander'. Zo staat het letterlijk in de regels bij het verdedigen naar een bocht. Moet dat dan ook uit de regels worden geschrapt?
Bedankt voor het herhalen van mijn punt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geldt bij het ingaan van de bocht.
Nou nee... ingaan bocht... niet uitkomen...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor het herhalen van mijn punt.
Die ruimte is er puur en alleen maar niet omdat Verstappen die niet geeft. Dat mag niet bij het ingaan van de bocht maar wel bij het uitkomen. Waarom dat zo is kan niemand uitleggen. Behalve wat gezever over 'de bocht hebben' dat verder nergens op slaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:09 schreef BroesWillems het volgende:
In plaats daar van laat hem staan op een terwijl er geen ruimte is.
Dat zeg ik. Verdedigen naar een bocht. Le-zen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou nee... ingaan bocht... niet uitkomen...
HET WAS GROSJEAN ZIJN SCHULD!!!!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:09 schreef mikieu het volgende:
Anders hebben we het ook nog even een keer over Ver vs Ric in Baku?
Zo staat dat helemaal niet in de regels. Wat er wel staat is:quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Complete onzin, je verzint gewoon van alles! Nee, er bestaat echt niet zoals als 'de bocht hebben'. Leuk dat coureurs daar over lullen maar het is gewoon een leeg begrip. Over het algemeen geldt: 'je moet een auto breed ruimte laten tussen jou en je tegenstander'. Zo staat het letterlijk in de regels bij het verdedigen naar een bocht. Moet dat dan ook uit de regels worden geschrapt?
Dit gaat dus over de verdedigende auto. De aanvaller hoeft helemaal geen ruimte te laten. En het gaat alleen om de "approach to the corner", niet over tijdens of na de bocht.quote:20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
In Formule 1 heb je de bocht wanneer je halverwege de andere auto rijdt op het punt dat je bij de apex komt. Dat verzin ik niet, dat is hoe coureurs en stewards over de jaren de regels hebben geïnterpreteerd. Verschillende raceklassen hebben hier soms verschillende definities voor, maar dit is over het algemeen hoe het in F1 wordt gezien.quote:Nog maar even daargelaten dat in dit geval Verstappen nooit er voor lag dus ook dat geraaskal kun je achterwege laten.
Prima samengevat.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:09 schreef BroesWillems het volgende:
Christus.
Leclerc laat te veel ruimte, Max duikt in het gat en haalt hem in. Leclerc had z'n verlies moeten nemen of achterlangs moeten kruisen om hem weer te pakken. In plaats daar van laat hij hem staan terwijl er geen ruimte is.
Deal with it.
Die ruimte die je aangeeft voor de bocht is bij een verdedigende actie. Daarom loopt het voorbeeld bij Rosberg ook spaak. Die verdedigd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die ruimte is er puur en alleen maar niet omdat Verstappen die niet geeft. Dat mag niet bij het ingaan van de bocht maar wel bij het uitkomen. Waarom dat zo is kan niemand uitleggen. Behalve wat gezever over 'de bocht hebben' dat verder nergens op slaat.
Voor de zoveelste keer dat is exact wat ik zeg. De vraag is waarom die regel wel bestaat bij het ingaan van de bocht maar niet bij het uitkomen. Dat kun je niet beantwoorden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo staat dat helemaal niet in de regels. Wat er wel staat is:
[..]
Dit gaat dus over de verdedigende auto. De aanvaller hoeft helemaal geen ruimte te laten. En het gaat alleen om de "approach to the corner", niet over tijdens of na de bocht.
Dat doe je wel. Laat de regel maar zien waar dat gedefinieerd is. En ook voor de zoveelste keer, dat is hier sowieso niet relevant aangezien ze naast elkaar reden en Verstappen er op geen enkel moment voor lag.quote:In Formule 1 heb je de bocht wanneer je halverwege de andere auto rijdt op het punt dat je bij de apex komt. Dat verzin ik niet
Hans Anders?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer dat is exact wat ik zeg. De vraag is waarom die regel wel bestaat bij het ingaan van de bocht maar niet bij het uitkomen. Dat kun je niet beantwoorden.
[..]
Dat doe je wel. Laat de regel maar zien waar dat gedefinieerd is. En ook voor de zoveelste keer, dat is hier sowieso niet relevant aangezien ze naast elkaar reden en Verstappen er op geen enkel moment voor lag.
Dat is helemaal niet de vraag. Het gaat er niet om hoe het in jouw ogen zou moeten zijn, het gaat erom hoe het is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer dat is exact wat ik zeg. De vraag is waarom die regel wel bestaat bij het ingaan van de bocht maar niet bij het uitkomen. Dat kun je niet beantwoorden.
Ik heb m'n post nog wat aangepast en wat plaatjes voor je toegevoegd ter verduidelijking .quote:Dat doe je wel. Laat de regel maar zien waar dat gedefinieerd is. En ook voor de zoveelste keer, dat is hier sowieso niet relevant aangezien ze naast elkaar reden en Verstappen er op geen enkel moment voor lag.
Dat is wél de vraag. Waarom is het wel zo bij het ingaan van de bocht maar niet bij het uitkomenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de vraag. Het gaat er niet om hoe het in jouw ogen zou moeten zijn, het gaat erom hoe het is.
Weet ik veel, vraag het de FIA. Feit is dat die regel niet bestaat, dus coureurs hoeven zich er ook niet aan te houden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wél de vraag. Waarom is het wel zo bij het ingaan van de bocht maar niet bij het uitkomen?
Op elk moment volledig gelijk naast elkaar. Hint: de voorbanden raken elkaar. Zou dat kunnen als een van beide voor de ander reed?quote:
Die hebben geen antwoord, net als jij. Er is gewoon geen reden voor te bedenken.quote:
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die hebben geen antwoord, net als jij. Er is gewoon geen reden voor te bedenken.
Je stropoppen kun je achterwege laten.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:14 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die ruimte die je aangeeft voor de bocht is bij een verdedigende actie. Daarom loopt het voorbeeld bij Rosberg ook spaak. Die verdedigd.
Nog even hierop reagerend: Verstappen miste de apex met opzet. Dat is dus een divebomb. Wat hier staat gaat dus niet op, Verstappen had ruimte aan zijn rechterkant.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit geval is de aanvaller (rood) niet halverwege de verdediger (blauw) bij de apex, dus is de bocht van de verdediger. Een eventuele aanvaring is hier de schuld van de aanvaller.
quote:The guiding principle is that the driver on the outside should be at least level (front axle in line with front axle) with the driver on the inside to have a claim to the racing line on corner exit. Depending on the type of corner and the cars involved, either the outside or inside line may be quicker through the corner, meaning the driver on the outside may gain or lose ground from corner entry to corner exit. It is relative positions of the cars at exit -- not at entry or apex -- that is therefore crucial in judging these cases.
Ook een aanvaller mag niet iemand van de baan duwen hoor. Ook niet op een recht stuk, staat allemaal netjes beschreven in de regels. Maar bij het uitkomen van de bocht mag het ineens wel.quote:
Natuurlijk kunnen banden elkaar wel raken als er 1 voor ligt, die banden hebben een diameter van Ø 67 centimeter man...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op elk moment volledig gelijk naast elkaar. Hint: de voorbanden raken elkaar. Zou dat kunnen als een van beide voor de ander reed?
Een bocht is geen recht stuk.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook een aanvaller mag niet iemand van de baan duwen hoor. Ook niet op een recht stuk, staat allemaal netjes beschreven in de regels. Maar bij het uitkomen van de bocht mag het ineens wel.
En ze raken elkaar vrijwel in het midden. Naast elkaar dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen banden elkaar wel raken als er 1 voor ligt, die banden hebben een diameter van Ø 67 centimeter man...
Nee, dat is het niet. Dan mag racen niet meer.quote:Er naast zitten is overigens ook voldoende
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leclerc werd ook niet naar buiten gedreven,
Maar aan 1 oog.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
Je bent echt zo ongelooflijk blind!
Dat doet de aanvaller op dit moment ook niet. Leclerc stuur in op het moment dat Max er al naast zit en er dus geen ruimte is. Leclerc zoekt ruimte die er niet is. Dat kun je Max niet aanrekenen. Als hij van z'n gas was gegaan had hij achterlangs kunnen kruizen. Ik denk dat hij Max dan al voor bocht 4 weer had ingehaald.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook een aanvaller mag niet iemand van de baan duwen hoor. Ook niet op een recht stuk, staat allemaal netjes beschreven in de regels. Maar bij het uitkomen van de bocht mag het ineens wel.
Jawel, want Max mist met opzet de apex en heeft dus meer dan genoeg ruimte aan zijn rechterkant. Het feit dat Verstappen de apex mist is de enige reden dat Leclerc de bocht niet kan nemen. Dat ligt 100% aan Verstappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat doet de aanvaller op dit moment ook niet. Leclerc stuur in op het moment dat Max er al naast zit er dus geen ruimte is. Leclerc zoekt ruimte die er niet is. Dag kun je Max niet aanrekenen.
Tip: kijk even naar de lapcounter.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Begin je nu ook nog tegen jezelf te praten.
Dat zien we dan compleet anders. Leclerc doet een actie waarvan hij van te voren al weet dat er geen ruimte is. Als je vind dat wat Max doet niet mag, dan is de enige manier van inhalen die overblijft op een recht stuk met DRS. Fantastisch.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, want Max mist met opzet de apex en heeft dus meer dan genoeg ruimte aan zijn rechterkant. Het feit dat Verstappen de apex mist is de enige reden dat Leclerc de bocht niet kan nemen. Dat ligt 100% aan Verstappen.
Voor de zoveelste keer: Verstappen gaf geen ruimte aan Leclerc en duwde hem van de baan. Dat is toegestaan, maar alleen bij het uitkomen van de bocht. De vraag is waarom. Kun je daar nou eens een keer op ingaan in plaats van steeds andere zaken er bij halen?
Omgekeerd, Verstappen doet een actie waarbij hij al vantevoren weet dat hij Leclerc geen ruimte laat. En dat mag in F1, dat vind ik een probleem.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat zien we dan compleet anders. Leclerc doet een actie waarvan hij van te voren al weet dat er geen ruimte is.
Met "sommigen" bedoel je hier "alle coureurs en stewards in Formule 1".quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat je dus al gewonnen hebt als je er naast kunt komen, je hoeft er niet voorbij want volgens sommigen heb je de bocht dan al gewonnen.
Schei toch uit met je selectieve geqoute.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omgekeerd, Verstappen doet een actie waarbij hij al vantevoren weet dat hij Leclerc geen ruimte laat. En dat mag in F1, dat vind ik een probleem.
Je andere punt heb je ook verkeerd om, door verdedigen aan de buitenkant te verbieden zijn DRS-divebombs de enige mogelijk inhaalacties. Omdat je dus al gewonnen hebt als je er naast kunt komen, je hoeft er niet voorbij want volgens sommigen heb je de bocht dan al gewonnen.
En weer beantwoord je de vraag niet, dus doe geen moeite meer in het vervolg als je toch alleen maar wauwelt over irrelevante zaken.
En weer iemand die niet kan onderbouwen en dan maar frusti gaat doen. Rustig aan man.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Schei toch uit met je selectieve geqoute.
Jaja, daar ligt het aan. Onderbouwing van een ander negeren om vervolgens te zeggen dat hij niet kan onderbouwen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En weer iemand die niet kan onderbouwen en dan maar frusti gaat doen. Rustig aan man.
Eh, nee. Het is vrij simpel: iemand van de baan duwen moet gewoon niet mogen. Het mag niet bij het rijden op een recht stuk en het mag ook niet bij het ingaan van een bocht. Voer dat gewoon door bij het uitkomen en we zijn klaar. Als er iemand op gelijke hoogte naast je zit moet je ruimte laten wat mij betreft. Dat is overal zo, behalve in deze specifieke situatie en er is geen reden voor. Het verpest racen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:54 schreef Vliegbaard het volgende:
Dus eigenlijk is het hele punt dat vuurvlieg wil maken dat er een regel moet komen dat de verdediger een lijn moet kiezen en de aanvaller moet wachten tot de verdediger veilig de bocht door is voor hij zijn lijn kan kiezen.
Dat gebeurt ook helemaal niet. Leclerc maakt 2 fouten waardoor hij zichzelf naast de baan zet. En omdat het een racesport is rijdt iemand het gat in wat Leclerc ongedekt laat.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Het is vrij simpel: iemand van de baan duwen moet gewoon niet mogen.
Ok manquote:
Vettel leek wel duidelijk een of ander probleem te hebben. Het gat in Q2 was 8 tienden, toch? Dat is veel te veel om alleen te verklaren doordat Leclerc wat sneller reed.quote:Op zondag 14 juli 2019 00:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Leclerc trekt het quali-duel naar 4-6. De laatste drie quali's sneller dan Vettel. Begin van het einde voor Vettel?
quote:
Probleem tussen zijn oren, denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2019 00:25 schreef Tijn het volgende:
Vettel leek wel duidelijk een of ander probleem te hebben. Het gat in Q2 was 8 tienden, toch? Dat is veel te veel om alleen te verklaren doordat Leclerc wat sneller reed.
Lichtpuntje in de duisternis in dit topicquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:34 schreef tralalala het volgende:
https://twitter.com/SkySportsF1/status/1150107598953340930
Max en Daniel![]()
Engelse televisie
quote:ax Verstappen is niet ontevreden over zijn vierde startplek voor de Britse Grand Prix, maar denkt dat hij nog verder naar voren had kunnen staan als hij geen last had gehad van 'turbo lag'.
Verstappen denkt dat dit probleem hem mogelijk twee tienden heeft gekost, terwijl hij in de slotfase 0.183 moest toegeven op Valtteri Bottas, die op Silverstone zijn vierde pole-position van het jaar behaalde. Theoretisch gezien was de pole dus mogelijk geweest voor de Red Bull-coureur.
Neuh, dat bewijst dat je zo dus niet kan inhalen. Leclerc had gewoon eieren voor z'n geld moeten kiezen omdat hij niet goed genoeg verdedigd had. Alleen omdat er asfalt naast de baan ligt kon hij nog een poging doen zijn positie te redden door buiten de baan te gaan, maar het was niet genoeg. Had er gras of grind gelegen, dan had hij die positie al eerder opgegeven, achter Max aangesloten en waarschijnlijk weer voorbij kunnen steken op het volgende rechte stuk. Van elkaara van de baan duwen was geen sprake, Leclerc koos er zelf voor om buiten de lijntjes te kleuren. Als hij daarmee P1 terug had gepakt kon je imo zelfs spreken van 'leaving the track and gaining an advantage'. Wat mij betreft overigens geen straf waard, laat ze maar lekker knokken. Maar als je dit tegen wil gaan moet je je niet met racen bezig houden. Ga dan lekker de carnavalsoptocht kijken waar ze allemaal netjes achter elkaar aan karren.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Het is vrij simpel: iemand van de baan duwen moet gewoon niet mogen. Het mag niet bij het rijden op een recht stuk en het mag ook niet bij het ingaan van een bocht. Voer dat gewoon door bij het uitkomen en we zijn klaar. Als er iemand op gelijke hoogte naast je zit moet je ruimte laten wat mij betreft. Dat is overal zo, behalve in deze specifieke situatie en er is geen reden voor. Het verpest racen.
Kijk nog eens terug naar ronde 68. Max valt aan, Leclerc verdedigt, ze geven elkaar op de millimeter genoeg ruimte en er is een gevecht gaande dat twee rechte stukken en twee bochten duurt. Zonder contact en zonder elkaar van de baan te duwen. Dat bewijst dat het gewoon kan.
De mods zijn weer eens nergensquote:Op zondag 14 juli 2019 00:28 schreef LTVDK het volgende:
En allejezus wat een kansloze discussie hier zeg. Dit is het Silverstone Live topic, niet het oude koeien uit de sloot halen topic, ga elkaar gewoon lekker via DM afjanken ofzo.
https://www.reddit.com/r/(...)g_the_car_since_the/quote:Op zondag 14 juli 2019 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vettel leek wel duidelijk een of ander probleem te hebben. Het gat in Q2 was 8 tienden, toch? Dat is veel te veel om alleen te verklaren doordat Leclerc wat sneller reed.
Ik vond deze mogelijke verklaring op reddit. Het betreft beide auto's, alleen LeClerq (quote:The gap between Vettel and Leclerc with 0.6s is very big. Vettel's explanation: "I can't feel the rear axle. I don't trust the rear when I turn in." It's not the first time and it's always the same symptoms. Since the FrenchGP Seb lacks the feeling for his car. Since the FrenchGP Ferrari has started to rebuild the car. The more Ferrari tries to cure the understeer, the more nervous the rear feels. Leclerc can live with that. That's his driving style. Vettel, on the other hand, needs a stable rear axle.
Het woord vrijwel zegt het al, iemand lag voor. In dit geval Max.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ze raken elkaar vrijwel in het midden. Naast elkaar dus.
[..]
Nee, dat is het niet. Dan mag racen niet meer.
Door privéomstandigheden was de moderatie gisteren niet zoals je van ons gewend bent. Jammer dat een aantal mensen zich niet hebben kunnen inhouden. Vandaag zijn we gewoon present.quote:
Eigenlijk moet je voor sjarls standaard "Iet is I" zeggen als je zijn achternaam gebruikt.... imoquote:Op zondag 14 juli 2019 07:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)g_the_car_since_the/
[..]
Ik vond deze mogelijke verklaring op reddit. Het betreft beide auto's, alleen LeClerq () heeft er minder of geen last van, zo lijkt het.
Vettel mist het het goede gevoel in de auto en dan is hij gelijk belachelijk veel langzamerquote:Op zondag 14 juli 2019 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Probleem tussen zijn oren, denk ik.
Toffe interviewsquote:Op zondag 14 juli 2019 08:20 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/k3d94
Stukje met Button en Max, en ook met die Honda man en Button
Zoals verwachtquote:Op zondag 14 juli 2019 09:17 schreef Lola69 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De race overalls van Red Bull van vandaag![]()
![]()
Regen maakt het wel saai, want hamster heeft de laatste regenraces gewonnen. Ferrari is al jaren nergens in de regenquote:Op zondag 14 juli 2019 09:44 schreef ShaoliN het volgende:
Toch nog een kleine kans op regen. Dat zou de Ferrari strategie wel helpen.
Hoezo? Ze hebben bij Ferrari aangegeven dat dit de strategie is die ze wilden. Daar zullen ze heus wel een goede reden voor hebben.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:44 schreef ShaoliN het volgende:
Toch nog een kleine kans op regen. Dat zou de Ferrari strategie wel helpen.
Leclerc interview op motorsport geeft me het gevoel dat ook hij zwaar twijfelt aan hun concept. ‘We proberen er voorbij te komen en weg te rijden”. Ja goed idee Ferrari...quote:Op zondag 14 juli 2019 10:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben bij Ferrari aangegeven dat dit de strategie is die ze wilden. Daar zullen ze heus wel een goede reden voor hebben.
Welk concept? Strategie is meestal banden...hebben we het hier over hetzelfde? Bij sky gaf Binotto aan dat het precies volgens plan was, ook onderstreept door Oostenrijk. En dat wat jij over LeClerq zegt zie ik niet bepaald terug in dit interview met Buxtonquote:Op zondag 14 juli 2019 10:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Leclerc interview op motorsport geeft me het gevoel dat ook hij zwaar twijfelt aan hun concept. ‘We proberen er voorbij te komen en weg te rijden”. Ja goed idee Ferrari...
De mods zijn er weerquote:Op zondag 14 juli 2019 09:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Door privéomstandigheden was de moderatie gisteren niet zoals je van ons gewend bent. Jammer dat een aantal mensen zich niet hebben kunnen inhouden. Vandaag zijn we gewoon present.
even los van wat ze bij Ferrari zeggen, ik denk toch dat ze nu in het nadeel zijn tov de auto's die op medium starten, zeker nu het vanaf plek 3 en 6 is.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Welk concept? Strategie is meestal banden...hebben we het hier over hetzelfde? Bij sky gaf Binotto aan dat het precies volgens plan was, ook onderstreept door Oostenrijk. En dat wat jij over LeClerq zegt zie ik niet bepaald terug in dit interview met Buxton
rond 13:00
Ik denk dat het niet veel uit maakt. Op medium starten en Mercedes rijdt weg en controleert de wedstrijd eenvoudig. Nu kan je iets anders proberen. Okay, van Vettel is het misschien niet handig op P6 voor de winst, maar Vettel pakt met een vroegere stop sowieso Gasly, als hij hem er niet al bij de start voorbij is. Wat mensen vergeten is dat wanneer LeClerq op P3 eerder stopt voor hards, dit niet betekend dat Ham en Bot op P1 en P2 niet ook vroeg moeten stoppen, Als LeqlerC op hards snellere tijden begint te rijden dan Ham en Bot zullen die ook gedwongen worden om te pitten omdat ze anders misschien undercut worden (al kunnen ze wel 1 van de 2 uitspelen om zo de boel te coveren). Dan hebben ze dus geen voordeel meer van die mediums die zo lang mee gaan.quote:Op zondag 14 juli 2019 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
even los van wat ze bij Ferrari zeggen, ik denk toch dat ze nu in het nadeel zijn tov de auto's die op medium starten, zeker nu het vanaf plek 3 en 6 is.
ik ben nog niet overtuigd maar we gaan het zienquote:Op zondag 14 juli 2019 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veel uit maakt. Op medium starten en Mercedes rijdt weg en controleert de wedstrijd eenvoudig. Nu kan je iets anders proberen. Okay, van Vettel is het misschien niet handig op P6 voor de winst, maar Vettel pakt met een vroegere stop sowieso Gasly, als hij hem er niet al bij de start voorbij is. Wat mensen vergeten is dat wanneer LeClerq op P3 eerder stopt voor hards, dit niet betekend dat Ham en Bot op P1 en P2 niet ook vroeg moeten stoppen, Als LeqlerC op hards snellere tijden begint te rijden dan Ham en Bot zullen die ook gedwongen worden om te pitten omdat ze anders misschien undercut worden (al kunnen ze wel 1 van de 2 uitspelen om zo de boel te coveren). Dan hebben ze dus geen voordeel meer van die mediums die zo lang mee gaan.
Denk je dat Ferrari met de enorme bandenslijtage op nieuw asfalt na een vroege stop op hard de race uit kan rijden? Of verwacht je dat het voor alle teams een 2 stop wordt ?quote:Op zondag 14 juli 2019 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet veel uit maakt. Op medium starten en Mercedes rijdt weg en controleert de wedstrijd eenvoudig. Nu kan je iets anders proberen. Okay, van Vettel is het misschien niet handig op P6 voor de winst, maar Vettel pakt met een vroegere stop sowieso Gasly, als hij hem er niet al bij de start voorbij is. Wat mensen vergeten is dat wanneer LeClerq op P3 eerder stopt voor hards, dit niet betekend dat Ham en Bot op P1 en P2 niet ook vroeg moeten stoppen, Als LeqlerC op hards snellere tijden begint te rijden dan Ham en Bot zullen die ook gedwongen worden om te pitten omdat ze anders misschien undercut worden (al kunnen ze wel 1 van de 2 uitspelen om zo de boel te coveren). Dan hebben ze dus geen voordeel meer van die mediums die zo lang mee gaan.
En de verwachting van Pirelli:quote:Op zondag 14 juli 2019 11:16 schreef Tarado het volgende:
dit zijn de banden die ze nog beschikbaar hebben
[ afbeelding ]
OK, dan zou het wel goed zijn van Ferrari maar ik hoorde gisteren dat die softs maar 8-9 rondjes meegaanquote:Op zondag 14 juli 2019 11:21 schreef Lola69 het volgende:
[..]
En de verwachting van Pirelli:
[ afbeelding ]
Met de start bandjes van de top 10:
[ afbeelding ]
Wel jammer dat Red Bull geen nieuwe softs meer heeft
Dit onderwerp verdient een eigen topic. Het is wel duidelijk dat Fok veel langer nodig heeft dan de stewards om tot een beslissing te komen.quote:Op zondag 14 juli 2019 00:28 schreef LTVDK het volgende:
En allejezus wat een kansloze discussie hier zeg. Dit is het Silverstone Live topic, niet het oude koeien uit de sloot halen topic, ga elkaar gewoon lekker via DM afjanken ofzo.
dat heb ik allemaal gemist gelukkigquote:Op zondag 14 juli 2019 11:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit onderwerp verdient een eigen topic. Het is wel duidelijk dat Fok veel langer nodig heeft dan de stewards om tot een beslissing te komen.
Ik denk dat Max voor een 1 stopper gaat. Hamilton zal het ook willen proberen, Bottas twijfel ik of het hem lukt. De ferraris zullen wel voor 2 stoppers gaanquote:Op zondag 14 juli 2019 11:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Denk je dat Ferrari met de enorme bandenslijtage op nieuw asfalt na een vroege stop op hard de race uit kan rijden? Of verwacht je dat het voor alle teams een 2 stop wordt ?
Niet zelfs, maar juist met nieuw asfaltquote:Op zondag 14 juli 2019 11:40 schreef Lola69 het volgende:
Een 1 stopper op Silverstone? Zelfs met nieuw asfalt vreet die baan banden.
in 2017 en 2018 was het ook een 1 stopper voor Lewis. En toen gebruikte hij niet eens de hardste band die voor handen was. Dus waarom zou het nu niet kunnen?quote:Op zondag 14 juli 2019 11:40 schreef Lola69 het volgende:
Een 1 stopper op Silverstone? Zelfs met nieuw asfalt vreet die baan banden.
Als iemand het kan, dan is het Max.quote:Op zondag 14 juli 2019 11:40 schreef Lola69 het volgende:
Een 1 stopper op Silverstone? Zelfs met nieuw asfalt vreet die baan banden.
Hamilton kan dat ook wel aardig hoorquote:Op zondag 14 juli 2019 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als iemand het kan, dan is het Max.
Max is met afstand de beste in het managen van z’n rubber.
Medium-hard zou kunnen lukken, zeker met een safetycar.
Die kan het redelijk, maar starten vanaf pole of eerste rij, maakt dat natuurlijk wel een stukje makkelijker dan starten in de vuile lucht.quote:
De banden en het asfalt van het ene jaar, zijn natuurlijk niet de banden en het asfalt van het andere jaar.quote:Op zondag 14 juli 2019 11:58 schreef opreis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom doet iedereen alsof 1stoppers op Silverstone zo speciaal zijn? En die pirelli voorspellingen zijn dit jaar ook bijna altijd fout geweest met betrekking tot hoe lang een band het volhoud
daarom te hopen dat Bottas een goeie start heeft of beter nog Leclerc maar dat is denk ik wat teveel gevraagdquote:Op zondag 14 juli 2019 11:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die kan het redelijk, maar starten vanaf pole of eerste rij, maakt dat natuurlijk wel een stukje makkelijker dan starten in de vuile lucht.
Dat snap ik ook wel, maar waarom zou het dit jaar anders zijn? Hoe komt men aan die informatie want pirelli zelf is niet betrouwbaar gebleken.quote:Op zondag 14 juli 2019 12:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
De banden en het asfalt van het ene jaar, zijn natuurlijk niet de banden en het asfalt van het andere jaar.
Wie weet hebben ze het wel een keertje goed, een stilstaande klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aanquote:Op zondag 14 juli 2019 12:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar waarom zou het dit jaar anders zijn? Hoe komt men aan die informatie want pirelli zelf is niet betrouwbaar gebleken.
Zelfs in de zomer als de klok op wintertijd staat!quote:Op zondag 14 juli 2019 12:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wie weet hebben ze het wel een keertje goed, een stilstaande klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan
Als we het kabinet kunnen overtuigen om de zomertijd af te schaffenquote:Op zondag 14 juli 2019 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Zelfs in de zomer als de klok op wintertijd staat!
Dit lijkt mij een onderwerp wat op zijn minst besproken zou mogen worden, want het ging ook over regelgeving, maar blijkbaar kunnen sommige jankerds hier niet tegen en krijgen nu hun zinquote:Op zondag 14 juli 2019 11:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit onderwerp verdient een eigen topic. Het is wel duidelijk dat Fok veel langer nodig heeft dan de stewards om tot een beslissing te komen.
Bespreken ja, maar niet meer hier aangezien het over Silverstone gaat. Dit mag in het algemene topic.quote:Op zondag 14 juli 2019 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een onderwerp wat op zijn minst besproken zou mogen worden, want het ging ook over regelgeving, maar blijkbaar kunnen sommige jankerds hier niet tegen en krijgen nu hun zin
Dus zelfs bij de Porschecup weet Mercedes te winnen?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Porschecup nu op Eurosport. Het is Mercedesweer. Koel en veel zuurstof in de lucht.
Als ze mee mochten doen, ongetwijfeld.quote:Op zondag 14 juli 2019 12:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus zelfs bij de Porschecup weet Mercedes te winnen?
In season development van Red Bull is meestal erg goed. Vorig jaar zaten ze er in het begin ook ver van af maar de laatste races kon Max mee vechten voor de overwinningquote:Op zondag 14 juli 2019 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
Maar ik heb gemist waar Mercedes 4 tienden voorsprong is kwijtgeraakt en ik heb nog nergens een artikel met een verklaring gelezen.
Iemand een idee?
maar of de Mercs het echt kwijt zijn weet ik niet, ze staan gewoon weer netjes op 1 en 2 en dat met een mislukt rondje van Hamiltonquote:Op zondag 14 juli 2019 12:40 schreef opreis het volgende:
[..]
In season development van Red Bull is meestal erg goed. Vorig jaar zaten ze er in het begin ook ver van af maar de laatste races kon Max mee vechten voor de overwinning
Hamilton verneukte alleen z’n eerste rondje toch?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar of de Mercs het echt kwijt zijn weet ik niet, ze staan gewoon weer netjes op 1 en 2 en dat met een mislukt rondje van Hamilton
ja maar verbeterde zijn tijd toch niet in z'n 2e en Bottas toch ook niet of heb ik niet goed opgelet?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hamilton verneukte alleen z’n eerste rondje toch?
Klopt, in tegenstelling tot wat Doornbos zei verbeterde hij in zijn tweede rondje. Sterker nog, als de finishlijn 50 meter verder had gelegen stond hij op pole.quote:Op zondag 14 juli 2019 12:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hamilton verneukte alleen z’n eerste rondje toch?
Zeker zeker, maar dat RBR nu al zoveel snelheid weet te vinden is toch wel onverwacht? Mercedes was tot op heden oppermachtig, goed om te zien dat de rest snelheid heeft gevonden, maar dit hadden we niet zien aankomen toch?quote:Op zondag 14 juli 2019 12:40 schreef opreis het volgende:
[..]
In season development van Red Bull is meestal erg goed. Vorig jaar zaten ze er in het begin ook ver van af maar de laatste races kon Max mee vechten voor de overwinning
quote:Op zondag 14 juli 2019 12:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, in tegenstelling tot wat Doornbos zei verbeterde hij in zijn tweede rondje. Sterker nog, als de finishlijn 50 meter verder had gelegen stond hij op pole.
Mooiquote:Op zondag 14 juli 2019 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mooi om te zien dit:
https://www.gptoday.net/n(...)nde-over-silverstone
ik hoop dat die man nog meemaakt dat ze een keer een race winnen, zal wel teveel gevraagd zijnquote:Op zondag 14 juli 2019 13:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoelde de video
https://www.gptoday.net/n(...)nde-over-silverstone
De laatste is ook 7 jaar geledenquote:Op zondag 14 juli 2019 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop dat die man nog meemaakt dat ze een keer een race winnen, zal wel teveel gevraagd zijn
waarom zie ik iedere keer die man met die witte snor in beeld elke keer als ik naar dit kijk...quote:
Omdat een klein zwart snorretje nogal gevoelig ligt in de UKquote:Op zondag 14 juli 2019 13:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom zie ik iedere keer die man met die witte snor in beeld elke keer als ik naar dit kijk...
quote:Op zondag 14 juli 2019 13:39 schreef zoem het volgende:
Regen op Silverstone. Eigenlijk te vroeg, hopelijk straks nog wat.
Dat zijn de fans van Hamilton die van buiten de UK moeten komenquote:Op zondag 14 juli 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
oei, dat shot zojuist van een bijna zo goed als lege tribune....
Dat is de tribune met de beste fansquote:Op zondag 14 juli 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
oei, dat shot zojuist van een bijna zo goed als lege tribune....
Mooie bescheiden man, die Tanabe.quote:Op zondag 14 juli 2019 08:20 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/k3d94
Stukje met Button en Max, en ook met die Honda man en Button
Net op Sky zei Max over mogelijke regen "I don't mind".quote:Op zondag 14 juli 2019 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max zit kennelijk niet direct op een regenrace te wachten: https://www.gptoday.net/n(...)anmiddag-niet-regent
Op zich ook niet raar ivm nieuw asfalt en een goede uitgangspositie voor de race.
Sorry, zal haar even een kop koffie geven en dan naar het circuit sturenquote:Op zondag 14 juli 2019 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rosanna Tennant heeft zich verslapen?
Die is helemaal afgemaakt op internet, door zijn complot theorie.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:04 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Bleekemolen zou komen zeiden ze gister nog.
Die zal vrijdag wel voor het laatst geweest zijnquote:Op zondag 14 juli 2019 14:04 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Bleekemolen zou komen zeiden ze gister nog.
Dat is als zeggen dat die onverteerde maiskorrel wel mooi was in je poepquote:Op zondag 14 juli 2019 14:04 schreef DKUp het volgende:
Shelly Sterk Godin was fantastisch in Expeditie Robinson
Die durft niet meer, die heeft wat teveel shit over zich heen gekregen (en terecht)quote:Op zondag 14 juli 2019 14:04 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Bleekemolen zou komen zeiden ze gister nog.
Expeditie is Expeditie niet meer sinds het overlijden van Ernst Paul.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:04 schreef DKUp het volgende:
Shelly Sterk Godin was fantastisch in Expeditie Robinson
Inderdaad, echte F1-fans kijken al sinds 1983, anders telt het niet!quote:Op zondag 14 juli 2019 14:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach gut, weer zo'n instagram muts in de studio die pas sinds dat Max het goed doet F1 kijkt.
Dat dat JP Balkenende een vaste plek krijgt!
quote:Op zondag 14 juli 2019 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, echte F1-fans kijken al sinds 1983, anders telt het niet!
Nou nee dat hoeft ook weer niet, maar liever echte "fans/experts" in die studio dan zo'n nietszeggend tutje wat er alleen maar zit om aan de vrouwen quota te voldoen.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, echte F1-fans kijken al sinds 1983, anders telt het niet!
Had dan Rob van Someren uitgenodigd. Echt Shelly is te dom in F1 programma te komen opdraven.quote:
Was ik nog niet geborenquote:Op zondag 14 juli 2019 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, echte F1-fans kijken al sinds 1983, anders telt het niet!
De legendarische Lotus JPS niet live gezien hebbenquote:Op zondag 14 juli 2019 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, echte F1-fans kijken al sinds 1983, anders telt het niet!
Dan had ik rond die tijd mijn broer uit de baarmoeder moeten schoppen.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:15 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Als je nog niet vanuit de baarmoeder naar F1 keek, ben je geen echte eckte fan
Shelley is niet van insta bekend toch? Presentatrice van eerste RTL en nu SBS geloof ikquote:Op zondag 14 juli 2019 14:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach gut, weer zo'n instagram muts in de studio die pas sinds dat Max het goed doet F1 kijkt.
Tijd dat JP Balkenende een vaste plek krijgt!
ah, het c-garniture onder de BN'ersquote:Op zondag 14 juli 2019 14:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Shelley is niet van insta bekend toch? Presentatrice van eerste RTL en nu SBS geloof ik
Ook geen Doornbosquote:Op zondag 14 juli 2019 14:29 schreef Protoplanet het volgende:
Wilde er niemand komen ofzo?
Dat petje op de bank en een of andere meid
Ben blij dat Coronel er niet isquote:Op zondag 14 juli 2019 14:29 schreef Protoplanet het volgende:
Wilde er niemand komen ofzo?
Dat petje op de bank en een of andere meid
Van Gameren > Shellyquote:
Punt werkt nietquote:Op zondag 14 juli 2019 14:31 schreef Zipportal het volgende:
Tijd voor koffie. Goed tijdstip.
@:wereldgozer.
Niks mis mee.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:35 schreef Coco. het volgende:
[..]
laatste bezoek: 3984 dagen, 21 uur geleden.
Nee,sinds bn'ers eraan meedoen.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Expeditie is Expeditie niet meer sinds het overlijden van Ernst Paul.
Jelly?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:12 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Had dan Rob van Someren uitgenodigd. Echt Shelly is te dom in F1 programma te komen opdraven.
Blij dat ik voorbeschouwing oversla
Graf accent, Rob. Pis Amsterdammer.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:12 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Had dan Rob van Someren uitgenodigd. Echt Shelly is te dom in F1 programma te komen opdraven.
Blij dat ik voorbeschouwing oversla
weer wat anders dan de lederhosen en cowboy pakkenquote:
Het obligate blikje RedBull erbij..quote:
Zou RB een hele koelkast hebben staan met Red Bull blikjes gevuld met water?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het obligate blikje RedBull erbij..
Waar Max dan een slok van neemt terwijl het blik leeg ikquote:Op zondag 14 juli 2019 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het obligate blikje RedBull erbij..
Cringeworthyquote:Op zondag 14 juli 2019 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het obligate blikje RedBull erbij..
Sjelliequote:
Rich Energy?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het obligate blikje RedBull erbij..
En die petjes staan er echt niet bij![]()
Nou ja, die paar goede tieten is voldoende toch. Wie geeft er een neuk om inhoudelijke reactiesquote:Op zondag 14 juli 2019 14:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En waarom zit ze daar behalve dat ze een goed paar tieten heeft?
Shaken, not stirredquote:Op zondag 14 juli 2019 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het obligate blikje RedBull erbij..
Dit.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, die paar goede tieten is voldoende toch. Wie geeft er een neuk om inhoudelijke reacties
Vergeet het leuke koppie nietquote:Op zondag 14 juli 2019 14:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, die paar goede tieten is voldoende toch. Wie geeft er een neuk om inhoudelijke reacties
Zo te zien is het blikje ook gewoon dichtquote:Op zondag 14 juli 2019 14:41 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Zou RB een hele koelkast hebben staan met Red Bull blikjes gevuld met water?
Kan me niet voorstellen dat de coureurs die troep mogen drinken
Norris is een leuke gast. Echt een aanwinst voor de F1.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat fimpje met Herbert en Norris op Sky 😂😂😂
Tuulkquote:
SPOILER: NSFW NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:44 schreef Zorro het volgende:
"Straks hebben we weer Jack live op de grid"
Nou schiet op, ik hou het niet uit van de spanning.
Ik heb het idee dat die Redbull rijders, ook in andere sporten, in hun contract hebben staan dat ze nooit mogen onthullen dat er in die blikjes van hun gewoon water zit op straffe van miljoen boete ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2019 14:41 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Zou RB een hele koelkast hebben staan met Red Bull blikjes gevuld met water?
Kan me niet voorstellen dat de coureurs die troep mogen drinken
Het heeft al geregendquote:Op zondag 14 juli 2019 14:46 schreef Mothzor het volgende:
Het lijkt beter weer te zijn dan de afgelopen dagen?
Is toch gewoon eerlijk? Weinig kans voor hem in de F1quote:Op zondag 14 juli 2019 14:45 schreef Fer het volgende:
Fan van Nyck, maar Doornbos stampt hem gelijk de grond in.
Als Norris of Sainz doorschuiven misschien, maar anders zie ik het somber in. Hij is toch nog onderdeel van McLaren?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch gewoon eerlijk? Weinig kans voor hem in de F1
Nopequote:Op zondag 14 juli 2019 14:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als Norris of Sainz doorschuiven misschien, maar anders zie ik het somber in. Hij is toch nog onderdeel van McLaren?
Dat is waar. Denk FE of WECquote:Op zondag 14 juli 2019 14:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch gewoon eerlijk? Weinig kans voor hem in de F1
Nee, wat gebeurde er?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:49 schreef de_boswachter het volgende:
Hahahaha die viel bijna! Zagen jullie dat, wtf. Kutzat!
Goede mediatraining gehad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |