Goed weer voor de zilveren pijlen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij een zelfde soort weer, mogelijk wel wat minder kans op regen en wat meer zon.
Dus was het geen divebomb.quote:
Omdat Rosberg het te lomp deed. Er is een verschil tussen een bocht wat ruim nemen en gewoon rechtdoor gaan en op iemand anders inrijden. Ook was Rosberg toen in Oostenrijk niet voor Lewis, zoals Verstappen wel voor Leclerc was.quote:En Rosberg is er alsnog tweemaal voor gestraft.
Klopt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus was het geen divebomb.
[..]
Omdat Rosberg het te lomp deed. Er is een verschil tussen een bocht wat ruim nemen en gewoon rechtdoor gaan en op iemand anders inrijden. Ook was Rosberg toen in Oostenrijk niet voor Lewis, zoals Verstappen wel voor Leclerc was.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]VaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terwijl hij normaal zo'n aardig en de-escalerend persoon is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 21:50:29 ]
Klopt, een kutopmerking richting een andere gebruiker.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Er stond eerst wat anders, dan dat er nu staat.
Interessant, op die gifjes lijken het zo soortgelijke incidenten. Maar wat ik me nog herinner van de onboard van Rosberg destijds was hij dat wel erg lang wachtte met insturen...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel, hij haalt met opzet de apex niet door gewoon veel later te remmen. Dat is gewoon de definitie. Hetzelfde wat Ricciardo ook constant deed.quote:
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij vindt het geen reden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.
Er is geen reden, die wordt ook niet gegeven. Bij het uitkomen mag je iemand van de baan beuken en hoef je geen ruimte te geven. Waarom? Zeg het maar.quote:
Max lag voor, had de bocht, zo werkt dat. Zo deden Senna en Schumacher dat vroeger al.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is geen reden, die wordt ook niet gegeven. Bij het uitkomen mag je iemand van de baan beuken en hoef je geen ruimte te geven. Waarom? Zeg het maar.
Stowe is een heel ander soort bocht. En als daar rijders over de schreef gaan, krijgen ze een straf.quote:Het maakt het racen een stuk minder leuk, kijk maar eens goed naar Stowe dit weekend.
Ze gingen naast elkaar de bocht in en ook door tot het moment dat Verstappen Leclerc eraf beukte. Op geen enkel moment lag Verstappen er duidelijk voor. Ernaast =/= er voor. Er is ook geen enkele regel of wat dan ook die dat zegt, dus deze onzin kun je achterwege laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max lag voor, had de bocht, zo werkt dat. Zo deden Senna en Schumacher dat vroeger al.
Het is een bocht na een lang recht stuk met uitloop. En ook het tweede wat je zegt is gewoon weer niet waar. Kijk maar naar 2017:quote:Stowe is een heel ander soort bocht. En als daar rijders over de schreef gaan, krijgen ze een straf.
De reden dat het OK is wat Verstappen daar doet, is dat er bij het eind van de bocht tijd genoeg is geweest voor Leclerc om een betere positie voor zichzelf te vinden. Verstappen rijdt ook niet tegen Leclerc aan, hij neemt alleen de bocht op zo'n manier dat de ruimte voor Leclerc wegvalt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja het verschil is dat Verstappen het bij het uitkomen van de bocht doet en Rosberg daarvoor. De FIA vindt dat verschil belangrijk maar er is geen reden waarom dat zo zou moeten zijn.
Kijk, dat in die video dat zien we graag, dat is racen. Die actie daarna met Vettel en Bottas ookquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze gingen naast elkaar de bocht in en ook door tot het moment dat Verstappen Leclerc eraf beukte. Op geen enkel moment lag Verstappen er duidelijk voor. Ernaast =/= er voor. Er is ook geen enkele regel of wat dan ook die dat zegt, dus deze onzin kun je achterwege laten.
Bovendien bewijs je mijn punt: op deze manier betekent het dus altijd dat je gewoon hem laat er naast moet zetten en dan heb je volgens jouw logica altijd de bocht gewonnen. Een gevecht bestaat dan dus niet meer.
[..]
Het is een bocht na een lang recht stuk met uitloop. En ook het tweede wat je zegt is gewoon weer niet waar. Kijk maar naar 2017:
Vettel duwt Verstappen de baan af, Verstappen doet het terug. Mag allemaal schijnbaar. Daar hoor je niemand over denkbeeldige muren of dat Verstappen de bocht op had moeten geven aan Vettel alleen maar omdat die hem er naast gooide.
Let nou maar gewoon op dit weekend, elke inhaalactie zal elke keer weer hetzelfde zijn. DRS + een late duik en dan van de baan duwen. En de 'fans' vinden het maar prachtig.
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat het OK is wat Verstappen daar doet, is dat er bij het eind van de bocht tijd genoeg is geweest voor Leclerc om een betere positie voor zichzelf te vinden.
Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.quote:Verstappen rijdt ook niet tegen Leclerc aan, hij neemt alleen de bocht op zo'n manier dat de ruimte voor Leclerc wegvalt.
Wat schattig. Ach, je moet toch wat als je geen punt hebt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kijk, dat in die video dat zien we graag, dat is racen. Die actie daarna met Vettel en Bottas ook
Niet dat sneeuwvlokjes gedrag.
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen. Wat mij betreft een 5 seconden straf voor Leclerc, het is dat hij er geen voordeel van had.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.
[..]
Dat is het hele idee, dat je de ander niet teveel ruimte laat, anders halen ze je weer in.quote:Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.
Toegegeven, leuk gevondenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen.
Is een feit: Leclerc stuurde naar rechts terwijl hij wist dat Max daar al reed.quote:
Als er gewoon nog een grindbak had gelegen dan had Leclerc ingehouden. Hij hoorde daar überhaupt niet te zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Leclerc zit met 4 wielen naast de baan en beukt Verstappen met z'n voorwiel door naar rechts te sturen. Wat mij betreft een 5 seconden straf voor Leclerc, het is dat hij er geen voordeel van had.
Hij had natuurlijk naar links moeten sturen want daar gaat de baan ook naar toequote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is een feit: Leclerc stuurde naar rechts terwijl hij wist dat Max daar al reed.
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet in z'n eentje, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd door Verstappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft een prima positie. Door de buitenbocht te nemen heeft hij meer tractie en dus een betere exit. Zie ook de vorige ronde. Irrelevant dus.
Verstappen rijdt niet tegen Leclerc, hij neemt alleen de bocht wijd zodat de ruimte voor Leclerc wegvalt. Dat mag aan het eind van een bocht, omdat degene die de bocht heeft mag bepalen hoe-ie z'n lijn neemt. De ander moet maar zorgen dat-ie niet in de problemen komt. Dat is echt racing 101.quote:Er is geen verschil. Leclerc rijdt daar, Verstappen neemt die ruimte weg door tegen hem aan te rijden. Bij het uitkomen van de bocht mag dat, op elk ander punt van het circuit is dat ten strengste verboden (zie Bottas vs Verstappen Monza 2018). Waarom dat wel mag bij het uitkomen van de bocht is nooit goed uitgelegd en ook nu nog niet.
Nee, hij had 2 opties:quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk naar links moeten sturen want daar gaat de baan ook naar toe.
Klopt, Leclerc gooit het gat 2x wagenwijd open, zoiets moet je niet bij een tegenstander doen die er om bekend staat om in te halen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet alleen, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd.
De essentie van succesvol inhalen is ervoor zorgen dat je de lijn van de verdedigende auto compromitteert. Een goede verdediging draait om het voorkomen daarvan. Leclerc liet dit na door te wijd aan de buitenkant te blijven. Daardoor liet-ie de deur open voor Verstappen, die 'm zo kon afsnijden. Leclerc had er nooit vanuit moeten gaan dat er wel ruimte voor 'm gelaten zou worden, want dat hoeft helemaal niet.
Hier nog wat goede videos hierover:
[..]
Verstappen rijdt niet tegen Leclerc, hij neemt alleen de bocht wijd zodat de ruimte voor Leclerc wegvalt. Dat mag aan het eind van een bocht, omdat degene die de bocht heeft mag bepalen hoe-ie z'n lijn neemt. De ander moet maar zorgen dat-ie niet in de problemen komt. Dat is echt racing 101.
Evenzo rijdt Verstappen naast Leclerc en heeft gewoon ruimte aan zijn rechterkant. Verstappen rijdt daar niet in zijn eentje en moet gewoon ruimte laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is niet irrelevant. Je hebt alleen een betere exit als je je lijn kunt rijden, maar Leclerc rijdt hier niet in z'n eentje, hij moet z'n positie verdedigen omdat-ie wordt bedreigd door Verstappen.
Het is je nu voldoende uitgelegd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Evenzo rijdt Verstappen naast Leclerc en heeft gewoon ruimte aan zijn rechterkant. Verstappen rijdt daar niet in zijn eentje en moet gewoon ruimte laten.
De rest van je post is onzin, er bestaat simpelweg niet zoiets als 'de bocht hebben'. Met die leugen kun je stoppen. Ze reden naast elkaar de bocht in. Nogmaals, bij het ingaan van de bocht zijn ze allebei verplicht ruimte te geven. Dat staat heel duidelijk in de regels. Waarom dat bij het uitkomen van de bocht niet zo is is simpelweg niet duidelijk.
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor. Zowel Leclerc als Verstappen gaven elkaar net genoeg ruimte om te racen. Dat is hoe het moet zijn.quote:
Ja, hele goede exitquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor.
Klinkklare onzin. Er is geen enkele regel die zegt dat je de ander ruimte moet geven aan het eind van een bocht. Het oordeel van de stewards bevestigt dat. Het is naïef van Leclerc om er vanuit te gaan dat Verstappen twee keer hetzelfde doet. Natuurlijk probeert Verstappen iets anders als het vorige niet werkte.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Leclerc nam dezelfde optie als de ronde er voor, de bocht wijd nemen en een betere exit krijgen daardoor. Dat kan gewoon, kijk nou maar eens naar de ronde er voor. Zowel Leclerc als Verstappen gaven elkaar net genoeg ruimte om te racen. Dat is hoe het moet zijn.
Dat... is precies wat ik zegquote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Er is geen enkele regel die zegt dat je de ander ruimte moet geven aan het eind van een bocht. Het oordeel van de stewards bevestigt dat.
Ja, omdat de regels niet kloppen. Verstappen hiervoor straffen zou belachelijk zijn aangezien zoveel coureurs er altijd al mee weggekomen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is het dus prima wat Verstappen in Oostenrijk deed.
Het is niet een kwestie van "ermee wegkomen". Dit is gewoon hoe racen werkt. Je kunt wel roepen dat er niet zoiets bestaat als "de bocht hebben", maar letterlijk elke coureur praat in dit soort termen. Het is algemeen geaccepteerd dat degene die voor ligt mag bepalen hoe hij een bocht neemt en dat degene daarachter maar moet zorgen dat-ie uit de problemen blijft. Dat jij dat niet wil accepteren betekent niet dat het niet waar is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, omdat de regels niet kloppen. Verstappen hiervoor straffen zou belachelijk zijn aangezien zoveel coureurs er altijd al mee weggekomen zijn.
Complete onzin, je verzint gewoon van allesquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van "ermee wegkomen". Dit is gewoon hoe racen werkt.
Dat geldt bij het ingaan van de bocht.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Complete onzin, je verzint gewoon van alles! Over het algemeen geldt: 'je moet een auto breed ruimte laten tussen jou en je tegenstander'. Zo staat het letterlijk in de regels bij het verdedigen naar een bocht. Moet dat dan ook uit de regels worden geschrapt?
Bedankt voor het herhalen van mijn punt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geldt bij het ingaan van de bocht.
Nou nee... ingaan bocht... niet uitkomen...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor het herhalen van mijn punt.
Die ruimte is er puur en alleen maar niet omdat Verstappen die niet geeft. Dat mag niet bij het ingaan van de bocht maar wel bij het uitkomen. Waarom dat zo is kan niemand uitleggen. Behalve wat gezever over 'de bocht hebben' dat verder nergens op slaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:09 schreef BroesWillems het volgende:
In plaats daar van laat hem staan op een terwijl er geen ruimte is.
Dat zeg ik. Verdedigen naar een bocht. Le-zen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou nee... ingaan bocht... niet uitkomen...
HET WAS GROSJEAN ZIJN SCHULD!!!!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:09 schreef mikieu het volgende:
Anders hebben we het ook nog even een keer over Ver vs Ric in Baku?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |