Je vindt hem zo goed dat je z’n naam verkeerd spelt?quote:
Het zal wel aan mij liggen maar snap echt niet wat ze aan het doen zijn laatste kwalificaties.quote:
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je vindt hem zo goed dat je z’n naam verkeerd spelt?
Ferrari zelf ook niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef TAV74 het volgende:
Wellicht bewijzen ze mijn ongelijk, maar ik snap helemaal niets van de bandenstrategie van Ferrari.
Niet alleen in de kwalificaties hoorquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar snap echt niet wat ze aan het doen zijn laatste kwalificaties.
Hoezo weet jij nu al dat het de verkeerde strategie is?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef Monolith het volgende:
En wat is Ferrari in vredesnaam weer aan het doen qua strategie?
Ferrari is gewoon Ferrari aan het zijn, die hebben altijd last gehad van tactiek op orde krijgen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar snap echt niet wat ze aan het doen zijn laatste kwalificaties.
2-stopper misschien?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef TAV74 het volgende:
Wellicht bewijzen ze mijn ongelijk, maar ik snap helemaal niets van de bandenstrategie van Ferrari.
Omdat het ferrari is?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo weet jij nu al dat het de verkeerde strategie is?
quote:
Because Ferrariquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo weet jij nu al dat het de verkeerde strategie is?
Pole pakken en bijna winnen bedoel je?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar snap echt niet wat ze aan het doen zijn laatste kwalificaties.
Mijn brein. Lag. Vandaag. Proostquote:
Daar zit hij al, tenminste, ze zijn op weg om weer een topteam te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zou die Norris volgend jaar graag bij een topteam willen zien.
Pole pakken en niet winnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pole pakken en bijna winnen bedoel je?
McLaren is volgend jaar een topteamquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zou die Norris volgend jaar graag bij een topteam willen zien.
AAh, jij hebt Q3 al gezien?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pole pakken en bijna winnen bedoel je?
Ik zeg niet dat het verkeerd is. Ik vraag me af wat ze aan het doen zijn. Waarom zou je de gele band überhaupt gebruiken? Zand in de ogen strooien van de concurrentie?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo weet jij nu al dat het de verkeerde strategie is?
Maar dat lag niet aan de strategie in Q3.quote:
Bandenslijtage is ontzettend hoog, lijkt mij dat een start op een band die harder is en langer meegaat je meer opties geeft in de race. Nu moeten ze weer na 10 rondes naar binnen en komen dan in verkeer terwijl merc en rb een gat kunnen trekken voor een gratis stop.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
Al die zogenaamde experts hier over bandenstrategie.
Wat? Als je Ferrari's track record op het gebied van tactische blunders erbij pakt.... niet best die bodem.quote:
Bedankt meneer de expert.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bandenslijtage is ontzettend hoog, lijkt mij dat een start op een band die harder is en langer meegaat je meer opties geeft in de race. Nu moeten ze weer na 10 rondes naar binnen en komen dan in verkeer terwijl merc en rb een gat kunnen trekken voor een gratis stop.
Mijn strategie is om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
Al die zogenaamde experts hier over bandenstrategie.
Mogelijk wel aan de strategie in Q2.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat lag niet aan de strategie in Q3.
Starten op de rode banden dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verkeerd is. Ik vraag me af wat ze aan het doen zijn.
Ik zie McLaren er wel weer komen, maar weet niet of dat volgend jaar al is. Zou er wel meteen voor tekenen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:46 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Daar zit hij al, tenminste, ze zijn op weg om weer een topteam te worden.
Nope.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mogelijk wel aan de strategie in Q2.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:48 schreef LTVDK het volgende:
Mercedes zal zo wel weer de knopjes opendraaien en met een halve seconde verschil de pole pakken.
Die knopjes heeft Ferrari (en Renault) ookquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:48 schreef LTVDK het volgende:
Mercedes zal zo wel weer de knopjes opendraaien en met een halve seconde verschil de pole pakken.
Mercedes naar P1.quote:
all weathers. geen zin in dat gekut als ik een keertje naar onze oosterburen moet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mijn strategie is om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden.
Merc en RBR starten op geel, Ferrari op rood...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verkeerd is. Ik vraag me af wat ze aan het doen zijn. Waarom zou je de gele band überhaupt gebruiken? Zand in de ogen strooien van de concurrentie?
Ben geen expert hoorquote:
Jawel. Leclerc's strategie in de race had daar niets mee te maken.quote:
Ongetwijfeldquote:
Nee hoor. Red Bull en Verstappen wonnen de race door fantastisch bandenmanagement.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ben geen expert hoormaar lees wel veel f1 nieuws. Ferrari zal het veel beter weten dan mij, maar vorige keer verloren ze met deze tactiek de race.
De banden waarop je start heeft niets met de strategie van je race te maken ?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. Leclerc's strategie in de race had daar niets mee te maken.
Klopt. En nu?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Merc en RBR starten op geel, Ferrari op rood...
In dit geval niet. Hij had best net zo lang als Verstappen door kunnen gaan. Maar hij moest een undercut voorkomen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De banden waarop je start heeft niets met de strategie van je race te maken ?
Combinatie van factoren zal het zijn geweest. De geniale race van Max en goed management van rb zal daar zeer zeker aan hebben bijgedragenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Red Bull en Verstappen wonnen de race door fantastisch bandenmanagement.
Bier drinkenquote:
Jep, al sinds vorig jaar.quote:
Ja. VTEC noemen ze die partymodequote:
Die banden roken op als ze te lang achter anderen zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:54 schreef PzKpfw het volgende:
Ferrari nu al een faal race met de start op de zachte band.
Doornbos weigerde ook al om Bottas te noemen. Zoals ik al zei, het was weer gezellig op het Mercedes event.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:53 schreef Zorro het volgende:
Mol wil de tijd van Hamilton als geweldig neerzetten, komt Valtteri er meteen dik onderdoor
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:54 schreef PzKpfw het volgende:
Ferrari nu al een faal race met de start op de zachte band.
Misschien kan iemand ze vertellen dat de race morgen pas is?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:55 schreef Zorro het volgende:
Ferrari wacht niet eens meer tot zondag om hun race te verkloten
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Moeten nog meer Italianen aannemen.
Dat is wel een groot probleem. Die gaan het morgen weer afleggen tegen een Red Bull denk ikquote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferrari krijgt de soft weer nauwelijks aan het werk.
Met dat nieuwe asfalt lijkt het mij niet dat die softs lang meegaan maargoed.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is wel een groot probleem. Die gaan het morgen weer afleggen tegen een Red Bull denk ik
Het hele weekend gaan die banden er nogal gauw aan bij Ferrari. Vooral links voor. En ze lijken het beter te doen op de mediums. Maarja het zal wel aan mij liggen dan en Ferrari is geniaal.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dit geval niet. Hij had best net zo lang als Verstappen door kunnen gaan. Maar hij moest een undercut voorkomen.
Hangt ook een beetje van het weer af.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is wel een groot probleem. Die gaan het morgen weer afleggen tegen een Red Bull denk ik
Jij weet inderdaad helemaal niets, dat klopt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het hele weekend gaan die banden er nogal gauw aan bij Ferrari. Vooral links voor. En ze lijken het beter te doen op de mediums. Maarja het zal wel aan mij liggen dan en Ferrari is geniaal.
Leg jij het maar uit dan.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij weet inderdaad helemaal niets, dat klopt.
We zien het.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:55 schreef Fir3fly het volgende:
Hamilton gaat natuurlijk alsnog gewoon pole pakken.
Leclerc wel, Vettel niet. RBR zit er toch dichter bij dan begin van het jaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferrari krijgt de soft weer nauwelijks aan het werk.
Absoluut. Die kan morgen eindelijk eens fatsoenlijke punten pakkenquote:
Gelukkig zit ik er naast dit keerquote:
Poep start en dan beginnen vanaf plek 10quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Absoluut. Die kan morgen eindelijk eens fatsoenlijke punten pakken
quote:
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van het weer af.
Sjarls de Kerkquote:
Vrouwen doen dat meestal zelf wel hequote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef vosss het volgende:
Jezus Foptas, koop eens nieuwe kleren voor je vrouw; dit is toch geen porum
Lijkt haast wel alsof die er helemaal geen zin meer in heeft ofzo sinds Canada.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Bij Vet moet iets mis zijn vermoed ik, is wel erg langzaam.
Poepstarts horen vooral bij z'n teamgenootquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:03 schreef Funzel het volgende:
[..]
Poep start en dan beginnen vanaf plek 10
Mja, meestal zet ie Bottas dan gewoon aan de kant in de eerste bocht. Hopelijk deze keer eens niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:03 schreef TAV74 het volgende:
En weer een kwalificatie voor Bottas... Hamilton laat het voor de absolute legende die hij moet zijn wel vaak liggen in de kwalificatie.
Drie tienden is nog steeds veel, maar voor zijn doen is het wel een hele verbetering ja. Als hij dit zo structureel kan doen en het in de race kan verzilveren, dan kan hij ook gewoon structureel top 6 rijden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Leuk voor gasly, lekker in de buurt van Max. Hopelijk een goede race morgen. Tikje voor ham in zijn thuis gp, maar die knalt bot wel voorbij morgen. Bij Vet moet iets mis zijn vermoed ik, is wel erg langzaam.
Dus de andere teams moeten harder werken om de auto goed te krijgen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Spannend hoor.....Mercedes en Ferrari P1,2,3
Tegenover Foptas. Dat is nog wel het ergste. Laten we maar zeggen dat Lewis geluk heeft dat Max, Ocon, Russell of Norris niet in die 2de Merc zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:03 schreef TAV74 het volgende:
En weer een kwalificatie voor Bottas... Hamilton laat het voor de absolute legende die hij moet zijn wel vaak liggen in de kwalificatie.
Beide mercs maakte foutjes. Maar ziet er wel goed uitquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:03 schreef Justevo het volgende:
0.183 vanaf pole gaat wel echt de goede kant op.
Bij Leclerc staat het ook niet echt in verhouding tot zijn tijd op de mediums.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Leclerc wel, Vettel niet. RBR zit er toch dichter bij dan begin van het jaar.
Voor de tweede keer op rij outqualified door Leclerc!quote:
Bottas is en blijft een pannenkoek als het er op aan komt. Ik zie hem niet winnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, meestal zet ie Bottas dan gewoon aan de kant in de eerste bocht. Hopelijk deze keer eens niet.
Outqualified door Gasly.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij Leclerc staat het ook niet echt in verhouding tot zijn tijd op de mediums.
[..]
Voor de tweede keer op rij outqualified door Leclerc!
Dit is een bijzonder rijtjequote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Tegenover Foptas. Dat is nog wel het ergste. Laten we maar zeggen dat Lewis geluk heeft dat Max, Ocon, Russell of Norris niet in die 2de Merc zitten.
Ik ook niet, maar we moeten toch ergens op hopen niet?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bottas is en blijft een pannenkoek als het er op aan komt. Ik zie hem niet winnen.
Ook in hun 2e run?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Beide mercs maakte foutjes. Maar ziet er wel goed uit
Dat klopt. des te vreemder dat ze op soft gaan starten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij Leclerc staat het ook niet echt in verhouding tot zijn tijd op de mediums.
[..]
Alsof je naar Wimbledon aan het kijken bent, stilte en wat klappen. Was in Oostenrijk wel anders, Brazilië zijn ze ook gekquote:
en Ferrari weer op softs bij de start, wordt weer een moeilijke zondag voor zequote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij Leclerc staat het ook niet echt in verhouding tot zijn tijd op de mediums.
[..]
Voor de tweede keer op rij outqualified door Leclerc!
Dat zijn samen met Sjarls de coureurs van de komende 10-15 jaarquote:
Wel hoopvol dat de onderlinge verschillen een stuk kleiner zijn dan in het begin van het seizoen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Spannend hoor.....Mercedes en Ferrari P1,2,3
Het blijven stugge Britten natuurlijkquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Alsof je naar Wimbledon aan het kijken bent, stilte en wat klappen. Was in Oostenrijk wel anders, Brazilië zijn ze ook gek
Cijfermatig klopt het. Maar ja...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton, "de beste qualifier uit de geschiedenis van de F1", alweer verslagen door invalkracht Bottas.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton, "de beste qualifier uit de geschiedenis van de F1", alweer verslagen door invalkracht Bottas.
Juist wel. You didn't see what happened last time?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:11 schreef HiDiHo het volgende:
Nu hopen dat Vestappen de start niet verneukt
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:11 schreef HiDiHo het volgende:
Nu hopen dat Vestappen de start niet verneukt
Gevoelskwestie.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar.
De logica ontgaat mij ook, op zich is soft een voordeel bij de start, misschien willen ze zo snel mogelijk uit de weg hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
en Ferrari weer op softs bij de start, wordt weer een moeilijke zondag voor ze
Volgens mij alleen in Oostenrijk, de rest in positie gebleven. Maar puur op snelheid van starten loopt het niet al te lekker met Honda.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar.
Ja maar dat kan ie niet blijven doenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Juist wel. You didn't see what happened last time?
Het is geen voordeel als je op P6 staat...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij ook, op zich is soft een voordeel bij de start, misschien willen ze zo snel mogelijk uit de weg hebben.
Ik verwacht eigenlijk een medium-hard strategie bij de meesten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij ook, op zich is soft een voordeel bij de start, misschien willen ze zo snel mogelijk uit de weg hebben.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:17 schreef DonVincenzo het volgende:
Het leidde wel tot leuk commentaar. "Vettel has gone soft again! Well... his tires, not Vettel himself."
Er was met de Renault een periode waarin Verstappen juist heel veel moeite had met de start. Ook vaak van die anti-stall issues volgens mij.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar.
Vtec yo!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:18 schreef tralalala het volgende:
Max gaat winnen morgen. Koekoek. MODE 11
Van?quote:
Ook niet, cijfermatig heeft hij de meeste poles, maar dat is wat anders dan de beste qualifier. Ik zou zeggen dat de beste qualifier in de geschiedenis van de F1 slechts bij hoge uitzondering wordt outqualified door zijn teamgenoot.quote:
fixedquote:
Oostenrijk was de 1e race in lange tijd waar hij posities verloor na de start, geloof ikquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar.
En toch doet hij het beter dan ik verwacht had.quote:
Een godheid?quote:
Probleem is ook gewoon dat hij vaak strijd met Ferrari. Dan zie je dat hij wel een goede start heeft, maar met een wat langer recht stuk gewoon te veel vermogen tekortkomt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oostenrijk was de 1e race in lange tijd waar hij posities verloor na de start, geloof ik
vanaf pole wel maar nu lijkt het me een moeilijk verhaalquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij ook, op zich is soft een voordeel bij de start, misschien willen ze zo snel mogelijk uit de weg hebben.
Strollquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:38 schreef HiDiHo het volgende:
Deze had ik niet gezien....
[ afbeelding ]
Wat een onzin weer. He weet nog niet eens wie er de komende 5 jaar nog doorkomen, laat staan de komende 10 a 15. Alsof er hierna geen toppers meer kunnen komenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn samen met Sjarls de coureurs van de komende 10-15 jaar
Haha, lekker doorzichtig weer. Laten we het na deze kwalificatie hebben over de capaciteiten van Hamilton. Dan valt de faal van Vettel wellicht niet zo op...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet, cijfermatig heeft hij de meeste poles, maar dat is wat anders dan de beste qualifier. Ik zou zeggen dat de beste qualifier in de geschiedenis van de F1 slechts bij hoge uitzondering wordt outqualified door zijn teamgenoot.
Dat is bij Bottas, Rosberg en Button nooit het geval geweest. Een cijfermatige onderbouwing zou een vergelijking zijn met andere coureurs wat betreft hoe vaak ze verslagen zijn in de kwalificatie. Anders is het vooral een bewijs van hoe goed de auto is. Ik schat dat Hamilton zo'n 100 keer outqualified is, en Schumacher en Senna meer in de buurt van een keer of 10.
Het zou me ook niks verbazen als het gewoon weer een fuck up van Ferrari is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
vanaf pole wel maar nu lijkt het me een moeilijk verhaal
Goeie start van Perez was dat jaquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:38 schreef HiDiHo het volgende:
Deze had ik niet gezien....
[ afbeelding ]
Paar duizendste. Hoeveel was het verschil tussen LeClerk en jouw wonderboy?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton, "de beste qualifier uit de geschiedenis van de F1", alweer verslagen door invalkracht Bottas.
Medium.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef sebaz het volgende:
Sorry als het al 10 keer gezien/vermeld is maar start Max nu op softs of mediums?
Ben op het circuit en heb even gemist of Max had verbeterd in Q2 op softs
Kappen.quote:
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Haha, lekker doorzichtig weer. Laten we het na deze kwalificatie hebben over de capaciteiten van Hamilton. Dan valt de faal van Vettel wellicht niet zo op...
Ik heb Vettel nog niet gehoord. Bij ziggo zeiden ze dat ze hem graag voor de microfoon wilden hebben maar blijkbaar is dat niet gelukt, wellicht wilden ze toch niet zo graag.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Haha, lekker doorzichtig weer. Laten we het na deze kwalificatie hebben over de capaciteiten van Hamilton. Dan valt de faal van Vettel wellicht niet zo op...
Anders leg je even naast elkaar hoe vaak Hamilton en Vettel verslagen zijn door hun teamgenoot in de kwalificatie. Zelfs met Vettels rampjaar in de RB waarmee hij niet over weg kon zal dat minder zijn Hamilton, die ook dit jaar weer vaker verslagen is door invalkracht Bottas dan Vettel door het aanstormende talent Leclerc.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Paar duizendste. Hoeveel was het verschil tussen LeClerk en jouw wonderboy?
toch verrassend op dit circuit al verbeterde Bottas zich ook niet meer de 2e keerquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Paar duizendste. Hoeveel was het verschil tussen LeClerk en jouw wonderboy?
Aandoenlijk bijnaquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Ik heb Vettel nog niet gehoord. Bij ziggo zeiden ze dat ze hem graag voor de microfoon wilden hebben maar blijkbaar is dat niet gelukt, wellicht wilden ze toch niet zo graag.
Ik wijs er alleen even op dat Ziggo de feiten verdraait om Hamilton beter af te schilderen dan hij is.
[..]
Anders leg je even naast elkaar hoe vaak Hamilton en Vettel verslagen zijn door hun teamgenoot in de kwalificatie. Zelfs met Vettels rampjaar in de RB waarmee hij niet over weg kon zal dat minder zijn Hamilton, die ook dit jaar weer vaker verslagen is door invalkracht Bottas dan Vettel door het aanstormende talent Leclerc.
Misschien om geel in te rijden?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:17 schreef Jane het volgende:
Ik kwam hier voor antwoord op de vraag waar Leclerc/Ferrari in Q2 in godsnaam mee bezig waren, maar jullie weten het blijkbaar ook niet. Waarom überhaupt die moeite doen op geel als je toch op rood wil starten?
Vettel staat wel gewoon vierde in het kampioenschap met een redelijke voorsprong op Leclerc en dat de Mercs weer enorm hebben lopen sandbaggen in Barcelona was ook niet bepaald iets dat mensen verbaasde.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:08 schreef Dutchguy het volgende:
Toch een raar idee dat we in het begin van het seizoen dachten en hoopten dat het dit seizoen tussen Hamilton en Vettel zou gaan en Vettel doodleuk zesde staat op de startrij. De deceptie van het seizoen.
Tja... ik denk zelf dat ze er misschien in Q2 achterkwamen dat ze het niet gingen winnen van Mercedes in Q3 en dat Leclerc op rood wil proberen gelijk voor de Mercs te komen om ze hopelijk de hele race achter zich te houden. Ik betwijfel of dat dan zal lukken, maar goed... Als ik Verstappen was zou ik maar een beetje uit de buurt blijven van de eventuele startcrash die dat kan opleveren.quote:
Je komt alleen pochen als je op de tribune zit, alsof dat interessant is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ben al een tijdje redelijk inactief hier;
Dat vonden meer mensen hier waaronder ik een opmerkelijke keuze inderdaad. Maar daar mag je van fir3fly niets van vinden kennelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja... ik denk zelf dat ze er misschien in Q2 achterkwamen dat ze het niet gingen winnen van Mercedes in Q3 en dat Leclerc op rood wil proberen gelijk voor de Mercs te komen om ze hopelijk de hele race achter zich te houden. Ik betwijfel of dat dan zal lukken, maar goed... Als ik Verstappen was zou ik maar een beetje uit de buurt blijven van de eventuele startcrash die dat kan opleveren.
Ja, roepen dat Ferrari het nu alweer verkloot heeft is 'er iets van vinden'. Uh huhquote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar daar mag je van fir3fly niets van vinden kennelijk.
Ik vind Vettel anders bijzonder goed in sandbaggen dit seizoen. Hij blijft het maar volhouden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vettel staat wel gewoon vierde in het kampioenschap met een redelijke voorsprong op Leclerc en dat de Mercs weer enorm hebben lopen sandbaggen in Barcelona was ook niet bepaald iets dat mensen verbaasde.
Mensen zetten er vraagtekens bij. Leg jij het eens uit dan aan al die "zogenaamde experts over banden strategie".quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, roepen dat Ferrari het nu alweer verkloot heeft is 'er iets van vinden'. Uh huh.
Dat is onwaar.quote:
Ferrari heeft dit jaar nog geen race gewonnen, als ze het zelfde doen als Mercedes verliezen ze blijkbaar dus. Een aantal jaar terug had Ferrari de tactiek om express op zachtere banden te starten dan Mercedes om zo een net iets beter te kunnen starten en ze hopelijk te passeren en dan vervolgens de Mercedes er achter te houden die dan last krijgt van dirty air/minder downforce/moeilijker banden management terwijl ze proberen te passeren. Ik denk dat ze nu Mercedes niets wijzer wilde maken over hun tactiek. Door Vettel en Leclerc beiden op een andere band te laten rijden weet de competitie niet wat ze van plan zijn. Leclerc kon toen op het laatst de mogelijkheid om een alternatieve strategie te kiezen tov de Mercs.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:17 schreef Jane het volgende:
Ik kwam hier voor antwoord op de vraag waar Leclerc/Ferrari in Q2 in godsnaam mee bezig waren, maar jullie weten het blijkbaar ook niet. Waarom überhaupt die moeite doen op geel als je toch op rood wil starten?
Vorige race ging de strategie toch best goed voor Leclerc? Vettel had zn problemen in de Q3 dus is lastig beoordelen, maar Leclerc finishde voor 2 merc's. In 8 van de 9 races had je als je voor 2 mercs was gefinished gewonnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mensen zetten er vraagtekens bij. Leg jij het eens uit dan aan al die "zogenaamde experts over banden strategie".
Ja, ik denk ook dat dit de redenatie is, idd. Of het werkt zullen we zien. Ik heb mijn twijfels, aangezien je vervolgens in het verkeer terechtkomt na je vroege pitstop. Maar de Ferrari-modellen zullen wel uitwijzen dat dit een winnende strategie is, anders probeerden ze het niet nog een keer.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Ferrari heeft dit jaar nog geen race gewonnen, als ze het zelfde doen als Mercedes verliezen ze blijkbaar dus. Een aantal jaar terug had Ferrari de tactiek om express op zachtere banden te starten dan Mercedes om zo een net iets beter te kunnen starten en ze hopelijk te passeren en dan vervolgens de Mercedes er achter te houden die dan last krijgt van dirty air/minder downforce/moeilijker banden management terwijl ze proberen te passeren. Ik denk dat ze nu Mercedes niets wijzer wilde maken over hun tactiek. Door Vettel en Leclerc beiden op een andere band te laten rijden weet de competitie niet wat ze van plan zijn. Leclerc kon toen op het laatst de mogelijkheid om een alternatieve strategie te kiezen tov de Mercs.
Het enige wat ik mij kan bedenken is een 2 stopper. Rood geel rood of rood wit rood ofzo. En zo dus een nieuwe set softs over houden. Ik kan er anders ook niet bij.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:17 schreef Jane het volgende:
Ik kwam hier voor antwoord op de vraag waar Leclerc/Ferrari in Q2 in godsnaam mee bezig waren, maar jullie weten het blijkbaar ook niet. Waarom überhaupt die moeite doen op geel als je toch op rood wil starten?
Welk verkeer? De top 6 rijdt vaak zo veel harder dan iedereen erachter dat ze meestal wel een vrije pitstop kunnen maken. En bovendien, dat 'verkeer' rijdt op dezelfde zachte band dus moet rond dezelfde ronde een stop maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat dit de redenatie is, idd. Of het werkt zullen we zien. Ik heb mijn twijfels, aangezien je vervolgens in het verkeer terechtkomt na je vroege pitstop. Maar de Ferrari-modellen zullen wel uitwijzen dat dit een winnende strategie is, anders probeerden ze het niet nog een keer.
Ook alleen maar omdat Leclerq kapot ging in Bahrein.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vettel staat wel gewoon vierde in het kampioenschap met een redelijke voorsprong op Leclerc en dat de Mercs weer enorm hebben lopen sandbaggen in Barcelona was ook niet bepaald iets dat mensen verbaasde.
Ferrari verklootte wel de pitstop van Vettel, anders was die derde geworden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorige race ging de strategie toch best goed voor Leclerc? Vettel had zn problemen in de Q3 dus is lastig beoordelen, maar Leclerc finishde voor 2 merc's. In 8 van de 9 races had je als je voor 2 mercs was gefinished gewonnen.
Vettel had anders ook flink pech dat hij niet deel kon nemen aan een kwali waarbij de ferrari sterk genoeg was voor pole.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Leclerq kapot ging in Bahrein.
Vettel was op zondag eigenlijk gewoon beter dan Leclerc in Oostenrijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ferrari verklootte wel de pitstop van Vettel, anders was die derde geworden.
Die is dan ook van vorig jaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:38 schreef HiDiHo het volgende:
Deze had ik niet gezien....
[ afbeelding ]
Iedere week weerquote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ben al een tijdje redelijk inactief hier; Zijn er nog mensen die serieus op Weltschmerz ingaan?
LeclerQ die een Kimi doet bij Hamiltonquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop dat Bottas morgen na de leiding de start behoud, tenzij er een rode of blauwe auto voor kan komen natuurlijk
Nou ja, 2 en 4 starten in de binnenbocht en ruimte geven hoeft niet meer hebben we in Oostenrijk geleerd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop dat Bottas morgen na de leiding de start behoud, tenzij er een rode of blauwe auto voor kan komen natuurlijk
Ruimte geven hoeft nooit als de bocht van jou is.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, 2 en 4 starten in de binnenbocht en ruimte geven hoeft niet meer hebben we in Oostenrijk geleerd.
Dat is onzin.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ruimte geven hoeft nooit als de bocht van jou is.
Je schattingen zijn behoorlijk ver naast de werkelijkheidquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet, cijfermatig heeft hij de meeste poles, maar dat is wat anders dan de beste qualifier. Ik zou zeggen dat de beste qualifier in de geschiedenis van de F1 slechts bij hoge uitzondering wordt outqualified door zijn teamgenoot.
Dat is bij Bottas, Rosberg en Button nooit het geval geweest. Een cijfermatige onderbouwing zou een vergelijking zijn met andere coureurs wat betreft hoe vaak ze verslagen zijn in de kwalificatie. Anders is het vooral een bewijs van hoe goed de auto is. Ik schat dat Hamilton zo'n 100 keer outqualified is, en Schumacher en Senna meer in de buurt van een keer of 10.
De regel dat je ruimte moet laten, gaat over de situatie dat je iemand achter je probeert te houden. Wanneer je verdedigt mag je niet iemand de muur in rijden. Bovendien gaat dat over het moment voor de bocht, niet tijdens of erna.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, 2 en 4 starten in de binnenbocht en ruimte geven hoeft niet meer hebben we in Oostenrijk geleerd.
De binnenkant niet verdedigen zal niet meer gebeuren en de coureurs weten dondersgoed of ze er voorbij zijn. Een rondje eerder liet Max plek, want hij zat niet goed. Rondje later was het zijn bocht.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch ben ik benieuwd welke gevolgen de uitspraak over Oostenrijkse kwestie in de praktijk gaat geven.
De grens tussen 'de bocht en de racelijn is van jou' en een divebom is soms flinterdun.
Sommige analisten hebben zelfs voorspeld dat de genomen beslissing op termijn het einde van de F1 gaat worden
Moeten ze beter de racelijn verdedigenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch ben ik benieuwd welke gevolgen de uitspraak over Oostenrijkse kwestie in de praktijk gaat geven.
De grens tussen 'de bocht en de racelijn is van jou' en een divebom is soms flinterdun.
Sommige analisten hebben zelfs voorspeld dat de genomen beslissing op termijn het einde van de F1 gaat worden
Die bestaat nu dus niet meer. Was op zich al een tijdje zo, maar deze uitspraak verstevigt dat alleen maar. Vanaf nu dus alleen nog maar DRS-divebombs en geen echte inhaalacties meer. Verdedigen is in F1 vrijwel onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch ben ik benieuwd welke gevolgen de uitspraak over Oostenrijkse kwestie in de praktijk gaat geven.
De grens tussen 'de bocht en de racelijn is van jou' en een divebom is soms flinterdun.
mediums. Gele band in q2 gebruikt, dus er zou voordeel moeten zijn ten opzichte van ferrari.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:42 schreef sebaz het volgende:
Sorry als het al 10 keer gezien/vermeld is maar start Max nu op softs of mediums?
Ben op het circuit en heb even gemist of Max had verbeterd in Q2 op softs
valt best mee. Er is zat ruimte voor een potje stevig verdedigen. Leclerc liet aan de binnenzijde een gat vallen waar een vrachtwagen nog doorheen pastquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toch ben ik benieuwd welke gevolgen de uitspraak over Oostenrijkse kwestie in de praktijk gaat geven.
De grens tussen 'de bocht en de racelijn is van jou' en een divebom is soms flinterdun.
Sommige analisten hebben zelfs voorspeld dat de genomen beslissing op termijn het einde van de F1 gaat worden
Zijwaarts.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt best mee. Er is zat ruimte voor een potje stevig verdedigen. Leclerc liet aan de binnenzijde een gat vallen waar een vrachtwagen nog doorheen past
Hoe dan? Binnenkant verdedigen mag niet. Zie Verstappen vs Bottas op Monza. Buitenkant mag ook niet want de aanvaller mag je gewoon van de baan duwen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt best mee. Er is zat ruimte voor een potje stevig verdedigen.
Ik hoop ook dat Bottas na de leiding de start behoudtquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoop dat Bottas morgen na de leiding de start behoud, tenzij er een rode of blauwe auto voor kan komen natuurlijk
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe dan? Binnenkant verdedigen mag niet. Zie Verstappen vs Bottas op Monza. Buitenkant mag ook niet want de aanvaller mag je gewoon van de baan duwen.
Als Max bij het terugkomen van die actie hem niet had geraakt was Bottas hem nooit voorbijgekomen. Gewoon de lijn naar buiten rijden, dan was Bottas zonder contact rechtdoor gegaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe dan? Binnenkant verdedigen mag niet. Zie Verstappen vs Bottas op Monza. Buitenkant mag ook niet want de aanvaller mag je gewoon van de baan duwen.
Denk het wel. De leiding grijpt nooit in bij een mercedes op de eerste plek. Zal dus gewoon mogen starten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:11 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Bottas na de leiding de start behoudt
Jij kraamt zoveel onzin uit dat je het waarschijnlijk zelf echt gaat geloven.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe dan? Binnenkant verdedigen mag niet. Zie Verstappen vs Bottas op Monza. Buitenkant mag ook niet want de aanvaller mag je gewoon van de baan duwen.
Dat is dus niet verdedigen. Dan mag de aanvallende partij altijd gewoon hem er naast zetten en dan heeft hij al gewonnen. Dat is dus het probleem he. De idiote regel dat je iemand van de baan mag drukken bij het uitkomen van de bocht slaat echt nergens op, er is ook geen enkele andere klasse waar dat gewoon wordt toegestaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo niet?
De verdedigende partij mag gewoon de lijn kiezen zolang de aanvallende partij er niet naast zit.
Je over simplificeert 'hem er naast zetten' wel heel erg hier. Zo makkelijk doen ze dat nietquote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus niet verdedigen. Dan mag de aanvallende partij altijd gewoon hem er naast zetten en dan heeft hij al gewonnen. Dat is dus het probleem he. De idiote regel dat je iemand van de baan mag drukken bij het uitkomen van de bocht slaat echt nergens op, er is ook geen enkele andere klasse waar dat gewoon wordt toegestaan.
Jawel, zie Ricciardo met die domme divebombs altijd. Hamilton doet het ook. En nu Verstappen laatste race. Een echt gevecht zie je bijna niet meer.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Je over simplificeert 'hem er naast zetten' wel heel erg hier. Zo makkelijk doen ze dat niet
Ten eerste is het onzin om te doen alsof het iets anders dan een grove schatting was. Ten tweede ben ik spot on bij Senna. Bij Schumacher ziet het er ook al heel anders uit als je zijn come back buiten beschouwing laat. Daarnaast snap ik niet helemaal hoe Hamilton maar 9 kwalificaties meer heeft dan Vettel terwijl hji een jaar langer meedoet.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je schattingen zijn behoorlijk ver naast de werkelijkheid
Hamilton 134-73
http://www.f1-facts.com/stats/teammates/L.Hamilton
Vettel 136-62
http://www.f1-facts.com/stats/teammates/S.Vettel
Schumacher 227-78
http://www.f1-facts.com/stats/teammates/M.Schumacher
Bij Senna zit je nog in de buurt: 140-12
http://www.f1-facts.com/stats/teammates/A.Senna
Als je statistieken gebruikt, moet je ze niet zelf verzinnen.
Het bizarre is vooral dat het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Of beter gezegd, de ene mag het wel en de andere coureur niet. Als iedereen het mag dan kun je je daarop instellen en ook op basis daarvan verdedigen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus niet verdedigen. Dan mag de aanvallende partij altijd gewoon hem er naast zetten en dan heeft hij al gewonnen. Dat is dus het probleem he. De idiote regel dat je iemand van de baan mag drukken bij het uitkomen van de bocht slaat echt nergens op, er is ook geen enkele andere klasse waar dat gewoon wordt toegestaan.
Het is nu al een aantal jaren zo dat dat gewoon mag in F1, echt bizar. Dat Verstappen daar dan gebruik van maakt valt hem niet kwalijk te nemen natuurlijk.
Deze discussie is in inmiddels vele malen gevoerd. FIA heeft beslist, move on please. Het begint vermoeiend te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bizarre is vooral dat het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Of beter gezegd, de ene mag het wel en de andere coureur niet. Als iedereen het mag dan kun je je daarop instellen en ook op basis daarvan verdedigen.
Volgens mij klopt die site niet helemaal.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste is het onzin om te doen alsof het iets anders dan een grove schatting was. Ten tweede ben ik spot on bij Senna. Bij Schumacher ziet het er ook al heel anders uit als je zijn come back buiten beschouwing laat. Daarnaast snap ik niet helemaal hoe Hamilton maar 9 kwalificaties meer heeft dan Vettel terwijl hji een jaar langer meedoet.
Het ziet er in ieder geval niet goed uit voor 'de beste qualifier uit de Formule 1 geschiedenis', met zo'n 64% terwijl hij 4.5 seizoen een teamgenoot heeft gehad die nou niet bepaald de eerste keus was maar de beschikbare invaller was. Dan doet Vettel het al een stukje beter met bijna 70%.
Ja, het grappige aan Weltschmertz is dat ie andere rijders vaak probeert te declasseren met argumenten die in veel sterkere mate gelden voor Vettel zelf.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die site niet helemaal.
Ik weet niet hoe jij op 4.5 seizoenen komt met niet bepaald eerste keus teamgenoot. Maar wil je nou echt beweren dat Vettel lastigere teamgenoten heeft gehad dan Hamilton?
Bourdais(1jaar), Webber(5jaar) en Raikonen(4jaar) zijn echt wel van beduidend lager niveau dan Alonso, Button en Rosberg. Alleen Heiki en nu Bottas zijn niet super.
Gelukkig is morgen de race, nog even een paar uurtjes dit eindeloze nutteloze gezwets doorbijtenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Deze discussie is in inmiddels vele malen gevoerd. FIA heeft beslist, move on please. Het begint vermoeiend te worden.
Verstappen deed geen divebomb. Not even close.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, zie Ricciardo met die domme divebombs altijd. Hamilton doet het ook. En nu Verstappen laatste race. Een echt gevecht zie je bijna niet meer.
Behalve dus de ronde voor het contact, Verstappen gaf net genoeg ruimte voor Leclerc en ze moesten samen knokken om de bocht. Dat is wat je wil zien. Ik vond dat een prachtig gevecht.
Daarvoor zou je eigenlijk ook nog moeten kijken naar de grootte van het verschil, maar daar wordt het voor Hamilton niet beter op.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die site niet helemaal.
Ik weet niet hoe jij op 4.5 seizoenen komt met niet bepaald eerste keus teamgenoot.[quote]
Twee jaar Kovalainen en tweeeneenhalf jaar Bottas. De betere rekenaars komen dan uit op 4,5.
[quote] Maar wil je nou echt beweren dat Vettel lastigere teamgenoten heeft gehad dan Hamilton?
Rosberg en Button hebben ook een enorme herwaardering ondergaan toen ze Hamilton wel eens bleken te kunnen verslaan.Terwijl Button daarvoor al een keer omhoog was geschoten in achting omdat hij bekwaam een kampioensauto naar huis reed. Net als Bottas nu hergewaardeerd wordt. Bij Webber en Raikkonen was het andersom toen ze kansloos bleken tov Vettel.quote:Bourdais(1jaar), Webber(5jaar) en Raikonen(4jaar) zijn echt wel van beduidend lager niveau dan Alonso, Button en Rosberg. Alleen Heiki en nu Bottas zijn niet super.
Nee, de FIA heeft niet beslist wat wel mag en wat niet. Dat is juist het probleem. De FIA heeft eigenlijk niet beslist. Het was een beetje als de VAR die zegt 'bal en hand raken elkaar nou eenmaal weleens in het strafschopgebied, doorspelen want we willen het publiek niet teleurstellen'.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 19:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Deze discussie is in inmiddels vele malen gevoerd. FIA heeft beslist, move on please. Het begint vermoeiend te worden.
Je woordkeus?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nja, verslaan duidt op iets van een wedstrijdelement en laat het nou net een training zijn en wellicht is je woordkeus daarom niet op de goede plaats.
Ik zei niet dat iemand slechter was?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand slechter is omdat hij 0.6 sec langzamer is met banden die 0.8 langzamer zijn dan kan ik dat niet serieus nemen.
En dan blijft het nog op jouw niveau ook.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:26 schreef Monolith het volgende:
Als WS die woordendiarree nou gewoon inkort tot "Vettel goed, Hamilton slecht, FIA stom!", dan hoef ik een stuk minder te scrollen op mobiel.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan blijft het nog op jouw niveau ook.
Dit ja, voor al die discussies over onzinnige feitjes is er gewoon een algemeen F1 topic: F1 / [F1 Algemeen] 2019 Formula1 GP's #745quote:
Ik zie het meer als een vorm van lossless compression.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan blijft het nog op jouw niveau ook.
Is het morgen warmer dan vandaag op Silverstone?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit ja, voor al die discussies over onzinnige feitjes is er gewoon een algemeen F1 topic: F1 / [F1 Algemeen] 2019 Formula1 GP's #745
Volgens mij een zelfde soort weer, mogelijk wel wat minder kans op regen en wat meer zon.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is het morgen warmer dan vandaag op Silverstone?
Jawel. De bocht in duiken zonder ook maar enige bedoeling hebben om de apex te halen is per definitie een divebomb. Het mag van de FIA.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verstappen deed geen divebomb. Not even close.
Nopequote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De bocht in duiken zonder ook maar enige bedoeling hebben om de apex te halen is per definitie een divebomb. Het mag van de FIA.
Als er een muur had gestaan was Verstappen vergruist en bestraft voor het in gevaar brengen van Leclerc want dan waren ze gecrasht. Bovendien is dat verder irrelevant, die muur staat er niet.
Het blijft belachelijk dat er zo veel regels bestaan omtrent 'ruimte laten' maar alles gaat ineens het raam uit zodra het om het uitkomen van de bocht gaat. Zonder reden. Je zult het hier op Silverstone ook zien bij Stowe, gewoon er laat naast gooien en van de baan drukken. Mag allemaal en verdedigen kan niet.
Oh ja, daarom negeer ik jouw posts altijd. Bedankt voor de herinnering.quote:
Verstappen had best de apex kunnen halen als-ie dat had gewild. Hij liep expres wat verder naar buiten, om te voorkomen dat Leclerc er weer langskwam, zoals de ronde daarvoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De bocht in duiken zonder ook maar enige bedoeling hebben om de apex te halen is per definitie een divebomb. Het mag van de FIA.
Zoek de verschillen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De bocht in duiken zonder ook maar enige bedoeling hebben om de apex te halen is per definitie een divebomb. Het mag van de FIA.
Als er een muur had gestaan was Verstappen vergruist en bestraft voor het in gevaar brengen van Leclerc want dan waren ze gecrasht. Bovendien is dat verder irrelevant, die muur staat er niet.
Het blijft belachelijk dat er zo veel regels bestaan omtrent 'ruimte laten' maar alles gaat ineens het raam uit zodra het om het uitkomen van de bocht gaat. Zonder reden. Je zult het hier op Silverstone ook zien bij Stowe, gewoon er laat naast gooien en van de baan drukken. Mag allemaal en verdedigen kan niet.
Dat klopt. Hij laat geen ruimte voor Leclerc. Dat mag volgens de regels en de stewards maar er is geen reden voor.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen had best de apex kunnen halen als-ie dat had gewild. Hij liep expres wat verder naar buiten, om te voorkomen dat Leclerc er weer langskwam, zoals de ronde daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |