abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187853879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 21:57 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat zijn goed recht is. Daarnaast moeten we onszelf ook geen illusies maken, alsof de 15e keer zo een advies herhalen ineens wel aan zal slaan. Sommige dingen zijn een proces en de een doet er wat langer over om op een punt te komen om zoiets als weer professionele hulp te zoeken. Dat is soms meer een kwestie van tijd en dingen (kunnen) laten landen dan murw gebeukt worden met ongevraagd en repetitief advies..
Juist als hij nergens anders open is over zijn gevoelens/z'n hart bij niemand kan luchten en hij professioneel niet vastloopt dan is dit de enige plek die hem wel in de juiste richting kan wijzen. Als dat dan een 15e keer gebeurt dan vind ik dat helemaal niet erg. Misschien zet de 16e hem wel aan het denken en kiest ie alsnog voor een (geheel vrijblijvend) consult. Baat het niet dan schaadt het niet.

In een lieve "ahkusjeknuffelkroel" reactie van een wildvreemde zie ik dan weer geheel geen meerwaarde. In tegendeel: dat vormt een fijne comfortzone waarin je het probleem vooral niet (ook) bij jezelf hoeft te zoeken en waarin je zonder noemenswaardige weerspraak lekker (enorm onredelijk) kunt blijven razen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:22:34 #252
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187854184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Volgens jou. Voeg de volgende keer toe: 'ik denk dat' of 'volgens mij'. Niemand wordt er beter van als iemand zoals jij gaat stellen dat iemand feitelijk narcistische kenmerken heeft ofzo. Hou het gewoon bij je eigen mening en praat niet alsof het een feit is
Je hebt gelijk. Ik bedoel ook dat het alleen zo bij mij overkomt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187854232
Ik denk bij ts niet aan narcisme. Absoluut niet zelfs.
pi_187854277
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Juist als hij nergens anders open is over zijn gevoelens/z'n hart bij niemand kan luchten en hij professioneel niet vastloopt dan is dit de enige plek die hem wel in de juiste richting kan wijzen. Als dat dan een 15e keer gebeurt dan vind ik dat helemaal niet erg. Misschien zet de 16e hem wel aan het denken en kiest ie alsnog voor een (geheel vrijblijvend) consult. Baat het niet dan schaadt het niet.
Jij misschien niet, maar als ts het wel erg vindt en daarop reageert in zijn toch al emotionele toestand is hij de arrogante klootzak en krijgt hij nog meer onbegrip over zich heen.

quote:
In een lieve "ahkusjeknuffelkroel" reactie van een wildvreemde zie ik dan weer geheel geen meerwaarde. In tegendeel: dat vormt een fijne comfortzone waarin je het probleem vooral niet (ook) bij jezelf hoeft te zoeken en waarin je zonder noemenswaardige weerspraak lekker (enorm onredelijk) kunt blijven razen.
Ik laat mijn pohi voor me spreken dat ik niet zozeer voor de kusjekroelreacties pleit. En nogmaals, het is ts zijn topic en dat gaat dus niet per se over wat jij, ik en de rest van meerwaarde vindt. Op FOK! krijg je weerspraak ja, dat weet ts en ieder ander die al wat langer mee post. Er zijn al zat posts geweest die bepaald geen comfortzone zijn en dan moeten we ook niet zo verbaast of gepikeerd doen als een toch al emotionele ts nog emotioneler reageert op dingen waar hij niet om gevraagd heeft. Dan is hij niet de enige die van arrogantie beticht kan worden en dat is een nuance die ik even mis..
pi_187854401
Ik vind zowel Scary_Mary als van_Lamehuizen winnaar. Beide hebben goede argumenten en beide zijn gepassioneerd om TS te helpen. Laten we een reactie van TS afwachten
pi_187854437
Hehe, moeilijk om nu nog iets te posten he. Heb ik dit hele topic voor mezelf.

Grapje mods
pi_187856986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zie anders toch wel een paar herkenbare puntjes langskomen. Los daarvan mensen die in innig en chronisch conflict zijn met hun omgeving, is sowieso iets mee aan de hand toch.
Springfield's looking pretty dusty today
  Vis een optie? donderdag 11 juli 2019 @ 09:05:43 #258
70532 loveli
N
pi_187859228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:12 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Oh, maar aardig gevonden worden is fundamenteel wat anders dan vrienden met iemand willen zijn. Hoeveel vrienden had mijnheer dan met zijn aangeleerde aardigheid? Geen één waarschijnlijk? Ik denk dat ik best aardig gevonden wordt, maar dat is niet voldoende voor ook maar één iemand om dat stapje extra te zetten. Ik ben geen hork in het dagelijks leven.
Vrij veel eigenlijk, hij was ook gelukkig getrouwd. Het verschil met jou is dat deze persoon totaal geen last had van depressieve gevoelens. Ik denk dat het erfelijk was, ik zag het ook bij familie van hem (terwijl er soms wel reden toe was).

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 11-07-2019 09:38:52 ]
crap in = crap out
pi_187860859
Maar fokkers, TS wil alleen lekker ranten. Hij is niet op zoek naar hulp of advies. Dat blijkt nu wel. Zo staat hij waarschijnlijk ook in het dagelijkse leven. Hulp heeft hij niet nodig en sociaal is hij niet. Snap wel waarom hij al 16 jaar (of wat is het) steeds tegen hetzelfde aanloopt en de komende 16 jaar dat ook zal doen. Maar goed, is ook zn goed recht, hij gaf in de OP al aan alleen te willen ranten. Had dit topic dan in KLB geplaatst.
pi_187861308
Ik ben bang dat TS oprecht denkt de boot te hebben gemist en dat er ook niets meer te veranderen valt. Een misvatting natuurlijk, maar als je daar toch van overtuigd bent blijft er niks anders over dan spuien.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 11 juli 2019 @ 19:44:56 #261
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_187869085
Tenenkrommend topic. Mensen die dan uit medelijden maar de reddende engel gaan uithangen, en als daar niet volmondig ja op komt, dan moet ts maar gelijk oprotten. Amateurpsychologie van de koude grond, en het moet allemaal maar kunnen. Blijkbaar kan iedereen tegenwoordig aan de hand van een paar paragraven tekst een complete psychoanalyse maken, en als ts die zelf 16 jaar met z'n problemen rondloopt het iets anders ziet dan is het land te klein.

Ik kan me echt kapot ergeren aan de conclusies die worden getrokken en de algehele houding hier. Niemand kan iets met het baggeradvies dat gegeven wordt en dat ts het niet wil aannemen wordt hem nog kwalijk genomen ook. Vervolgens volgt de collectieve verontwaardiging en wordt nog even nagetrapt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Quotidien op 11-07-2019 19:51:23 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_187869923
Idd.

Stop anders gewoon met autisme hebben. :{w

Dit is dus hoe het in de praktijk werkt.. Alles lijkt “net echt”, maar het voel allemaal zo nep.

Je wilt wel een ‘theory of mind’ hebben, toch lukt het niet echt. Je snapt de regels wel, maar voelt ze niet aan. Je praat wel, maar communiceert niet.

Je denkt dat wederkerigheid zit in attent zijn naar andere mensen, hoewel een groot gedeelte van vriendschap zit in elkaar om hulp vragen. Iets wat niet in je op komt.

Zet dat even uit en doe “even gewoon”. :{
pi_187870136
Tsja, problemen proberen op te lossen is nu eenmaal de aard van de mens. Terwijl TS eigenlijk alleen een luisterend oor wil... Ik betrap mezelf er ook op hoor: ik vind het lastig om te lezen dat iemand zo struggelt met zichzelf en zulke starre overtuigingen heeft, waarvan ik het idee heb dat er echt nog wel e.e.a. veranderd kan worden. Dat vind ik dan zonde voor hem. Maar dat is feitelijk niet wat TS wilde met dit topic. Hopelijk heeft het spuien in ieder geval wat opgelucht.
pi_187870224
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:03 schreef Sumppi het volgende:
Ik ben bang dat TS oprecht denkt de boot te hebben gemist en dat er ook niets meer te veranderen valt. Een misvatting natuurlijk, maar als je daar toch van overtuigd bent blijft er niks anders over dan spuien.
Hij heeft de boot ook gemist. Maar hij kan alsnog wel vriendschappen sluiten idd.
pi_187871229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:47 schreef Hexagon het volgende:
...De meeste mensen zijn helemaal niet met jou bezig...
Dat is dan toch precies de kern van het probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sturmic op 11-07-2019 22:10:07 ]
pi_187871594
Poe, dit topique is hard gegaan... ik probeer de meeste vragen/opmerkingen z.s.m. te voorzien van een reactie.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 07:40 schreef livelink het volgende:
Je hebt een baan, je hebt verenigingswerk gedaan en je sport, zeg je.
Bij al die gelegenheden moet je wel eens te maken hebben gehad met uitjes. Een BBQ als afsluiting van het seizoen; een afdelingsuitje, enz.

Hoe ging dat dan? Ga je daar naartoe, deed/doe je mee? Heb je dan wel contact? Ik snap je gevoel wel; ik heb ook altijd het idee dat mensen bij dit soort gelegenheden niet op me staan te wachten en dat ik niks te melden heb waar zij in geïnteresseerd zijn, maar als ik dan toch ga, valt dat vaak wel mee.
Binnen de vereniging ging het wel, maar dat was vooral omdat ik dan iedereen ken en precies weet wat voor vlees ik in de kuip heb. Tijdens het laatste personeelsfeestje ben ik precies een kwartier binnen geweest, voordat het gevoel van "jij hoort hier niet/bent hier niet gewenst" me compleet overspoelde. Dansen kan ik niet, socializen in een grote groep ben ik bijkans nog slechter in. Toen er ook nog iemand quasi-grappig "Goh Sturmic, wat sta jij er als een muurbloempje bij" overheen ramde, ben ik afgetaaid. Avond verziekt.

Eén op één heb ik eigenlijk nooit angst, omdat ik dan de controle op de interactie kan houden en exact kan overzien wat ik moet zeggen en doen. En die ander kan ook niet anders dan interactie met mij hebben. Dat voelt veel makkelijker. Daten gaat me dus best aardig af, maar ik hoef niet altijd leidend te zijn.

Dit is wel iets dat me opvalt aan mijn eigen gedrag: zo lang ik het gevoel heb dat ik kan leiden en de ander verbaal "wel aan kan" is er niets aan de hand. Retrospectief ben ik me daar voor het eerst bewust van geworden zo rond de tweede klas van de middelbare school. Ik merkte dat debating me ontzettend goed af ging, en ook op mijn werk vind ik functioneel ruzie maken geen enkel probleem. Leuk zelfs, eigenlijk. Verbaal ben ik redelijk sterk, dus het gebeurt niet zo vaak dat ik iemand "niet aan kan". Een harde discussie betekent voor mij erkenning van mijn bestaan en mijn mening.

Ik zeg dan ook altijd dat ik goed gedij in conflictsituaties. Maar eigenlijk betekent dat volgens mij dat ik liever in een conflict met iemand ben, dan dat ik "lucht" ben voor een ander. Ik hoef eerlijk gezegd niet in het middelpunt van de belangstelling te staan, maar er zijn weinig dingen waar je mij bozer mee krijgt, dan door mijn bestaan te negeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Je hebt iets narcistisch in de manier dat je schrijft.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:43 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik zie anders toch wel een paar herkenbare puntjes langskomen. Los daarvan mensen die in innig en chronisch conflict zijn met hun omgeving, is sowieso iets mee aan de hand toch.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Hier zegt een user iets over narcistische trekken. Daar kom ik z.s.m. op terug (ga ik me even verder op inlezen, want er zit daar ergens een linkje, hoewel ik mezelf niet beschouw als een stereotype narcist. Eerder iemand met trekken van het introverte type).

[ Bericht 2% gewijzigd door Sturmic op 11-07-2019 23:16:20 ]
pi_187871673
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 05:11 schreef Lunatiek het volgende:
Ben jij zomaar een Chinees?

Enfin, jij bent die sneue figuur omdat je weigert daar zelf verandering in te brengen en dat is wat mensen waarschijnlijk het meest afstoot. Als jij het zou proberen en steeds zou falen zien mensen je vechten en kunnen ze helpen, nu zien ze iemand die hulp vraagt voor iets waar hij zelf geen tijd en moeite in wil steken. Ja, dan gaat een ander er ook geen tijd en moeite insteken.
1. Ik ben niet zo maar een Chinees, noch Deezertje, Syndroom, 0906 of weet ik veel wie er heden ten dage maagdentopics opent.

2. Ja, ik ben sneu. Klopt. Had je nog meer nieuws?

3. En mensen hoeven mij niet te zien falen. Dat weten ze immers wel, dus waarom zou ik ze het plezier gunnen dat live mee te maken?
pi_187871699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 22:09 schreef Sturmic het volgende:
Een harde discussie betekent voor mij erkenning van mijn bestaan en mijn mening.

Realiseer je wel dat er met gestrekt been ingaan voor anderen niet per se sociaal uitnodigend overkomt..
pi_187871733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Niets komt aanwaaien en heb het idee dat jij al snel erg opdringerig gaat overkomen omdat je te graag een vriendschap wil.
Óf ik onderneem niet genoeg actie óf ik ben opdringerig. Pick one. :')

Het hele punt is dus dat ik mensen NIET tot last wil zijn.
pi_187871754
Heb je een vaste vriendin?
Zo ja, meer heb je echt niet nodig.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_187871777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 22:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Heb je een vaste vriendin?
Zo ja, meer heb je echt niet nodig.
Dan hoop ik voor jouw vriendin maar dat jij een hele leuke jongen/man bent. :X
pi_187871808
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:15 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb het topic overigens even doorgelezen.

Niemand moet je, je hele leven lang al niet - Onzeker en negatief - neemt daardoor geen initiatief in sociaal contact - nog onzekerder - zet zichzelf op de achtergrond - iedereen lijkt je te negeren - jij plaatst jezelf buitenspel omdat je voor anderen invult dat ze je niet mogen - je gaat niet meer naar sociale events want niemand mag je toch - bent verontwaardigd, want je bent vriendelijk en je doet niemand kwaad - krijgt op anderen overkomende arrogante en ongeïnteresseerde houding - mensen denken juist dat jij je van hen afkeert - jij ontwikkelt uit boos- en eenzaamheid een superioriteitscomplex - je benadert anderen (onbewust en indirect) met een negatieve houding - je verwijt iedereen dat ze jou niet mogen, want jij verdient beter - met misplaatste trots kets je alles en iedereen af, want je wilt geen medelijden - iedereen hoort jou vanaf het eerste moment leuk te vinden...

Etc etc. Succes ermee.
Fixed it.
pi_187871871
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:17 schreef el-blanchito het volgende:
Wat betreft dan “aanwaai-verhaal”; ik merk dat TS iemand is die graag analyseert en dieper ergens over nadenkt, maar met een beetje analyse is toch te stellen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het bij iedereen aan komt waaien behalve bij TS?
Het komt bij veel mensen inderdaad wel aanwaaien. Leuke vriend(inn)en vanaf de middelbare school, gezellig stappen, samen het volwassen leven binnentreden, lief, maar ook leed delen. Ja, dat komt héél veel (onbewust competente) mensen inderdaad aanwaaien. Die blijven namelijk NIET zo lang eenzaam.

En als het dan niet is omdat zij "wel actie hebben ondernomen" dan is het wel omdat zij kennelijk daartoe wél dat sociale talent hadden.
  donderdag 11 juli 2019 @ 22:26:04 #274
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187871885
Je helpt jezelf sowieso niet verder door die woede en de conflicthouding te stimuleren door je eigen overtuiging dat anderen je niet moeten.

Wat wil je graag horen? Een bevestiging? Er bieden hier Fokkers hulp aan je aan, maar jij vind het al niet oprecht genoeg. Als je bereid bent je mening en je gedachten waar je vooroordeel op gebaseerd is even voor je te houden, dan zou je jezelf nog eens kunnen verassen met als uitkomst een leuke avond.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187871945
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Had je maar eerder aan de bel moeten trekken in plaats van je voor alles en iedereen te goed te voelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:13 schreef sp3c het volgende:
het is niet dat mensen jou niet goed genoeg vinden, jij vind hen niet goed genoeg
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:52 schreef Allures het volgende:
Maar als je daar toch gewoon te goed voor bent?
Sorry hoor, maar "je voor alles en iedereen te goed voelen"?
Dan begrijp je mij écht niet.

En eerder aan de bel trekken? Right. Ik zal 10-jarige Stumic ook nog even tegen zijn slapen schoppen. Heel redelijk om veel meer pro-actieve mentale zelfactualisatie te verwachten van een kind. Heel redelijk...

[ Bericht 18% gewijzigd door Sturmic op 11-07-2019 22:38:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')