hangt er maar net vanaf denk wie je treft. Er vanuit gaan dat iedereen vrienden met je wil worden is natuurlijk al het verkeerde idee.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:30 schreef sp3c het volgende:
je hebt iig een leuke dag/dagen
ken je die mensen? nee
willen ze je vriendje zijn? waarschijnlijk niet
gaan ze je achteraf bellen? ze willen je nummer niet eens
maar volgend jaar zijn ze blij als je er weer bij bent
zo beginnen dat soort dingen toch?
yup dat is in ieder geval de goede instelling. Iedereen die ik op facebook heb heb ik trouwens ooit wel persoonlijk ook ontmoet. Op een paar na.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:40 schreef sp3c het volgende:
prima toch en als het klikt dan klikt het en anders niet
Maar als je daar toch gewoon te goed voor bent?quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:43 schreef sp3c het volgende:
ook het idee dat je in je eentje nergens heen kunt gaat helemaal nergens over man
ik hou van ijshockey itt de rest van Nederland en ik ben wel eens in mijn eentje naar wk's enzo gegaan ... iedereen die daar is houd er ook van, die spreken je vanzelf aan of jij spreekt hun aan en op een gegeven moment ga je weer naar huis
niks mis mee hoor
Dit, exact dit. TS zijn probleem zit (voor een groot deel) in zijn aannames. Alles wordt al door hem ingevuld. TS lijkt een uitnodiging op naam van een lakei te willen ontvangen, want anders is de uitnodiging te generiek en wil TS niet meequote:Op woensdag 10 juli 2019 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is het probleem he
je wil graag naar festivals, iemand zegt 'kom mee dan!!' en jij noemt hem niet oprecht
je wil graag lekker naar de kroeg, meerdere mensen bieden dat aan, jij hebt er geen zin in want ze zullen je wel niet tof vinden
je bent gewoon vervelend man, stop daar mee ... als je nu dat hele idee dat shit aan zou moeten komen waaien een beetje opgeeft ben je al een heel eind, eerder in dat topic heb je een voorbeeld dat je met een leuke dame aan het daten bent en het subiet afbreekt omdat jij denkt dat jouw gebrek aan vrienden haar heel erg veel kan schelen
zelfs met alle wind mee moet je de zeilen nog steeds zelf ophijsen voor je ergens komt
je wil naar zwarte cross, open een topic ik garandeer je dat er een fok!meet is
Mensen houden niet van andere mensen die klagen, en na begrip tonen, nog steeds klagen, en zelfs na hulp aan te bieden in allerlei vormen nog MEER klagen (en over alles heenlopen). Voor een langdurend monoloog kan ie ook tegen de boom op de hoek van de straat gaan kletsen. En van een oneindig doorlopende rant, ook jegens behulpzame gebruikers, wordt niemand blij.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:03 schreef loveli het volgende:
Dit topic laat de beste en slechtste kanten van fok zien. Ik zie goed bedoelde adviezen en aan de andere kant reacties die me doen denken aan een vechtpartij waarbij een paar minkukels aan het einde ook nog even stoer een trap moeten geven tegen het slachtoffer op de grond.
Zelfs al neemt iemand het eerste initiatief vanuit medelijden, dan kan het alsnog een leuke avond worden of zelfs een vriendschap uit ontstaan. De initiatiefnemer steekt hoe dan ook tijd en moeite in jou en je problematiek. Tijd die hij of zij ook anders had kunnen besteden.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:57 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dit, exact dit. TS zijn probleem zit (voor een groot deel) in zijn aannames. Alles wordt al door hem ingevuld. TS lijkt een uitnodiging op naam van een lakei te willen ontvangen, want anders is de uitnodiging te generiek en wil TS niet mee
Kleine hint, wanneer mensen vragen "heb je zin om mee te gaan?", dan is de afweging al gemaakt. Ik ga niet mijn eigen feest verzieken door iemand te vragen waar ik geen zin in heb.
Nee joh, hij is "God's gift to mankind" , het is allemaal de schuld van die andere stomme mensen die zijn voeten horen te kussen zodra hij de kamer binnenloopt.quote:Op woensdag 10 juli 2019 13:28 schreef Lenny77 het volgende:
Alleen al in dit topic komen je 2 kroegavondjes en 1 festivaldag AANGEWAAID! Zomaar! Omdat hun dat leuk lijkt! Omdat ze het een kans willen geven. Leuk toch? Gaat daar een vriendschap uit groeien? Dat weet niemand. Er moet ook een klik komen natuurlijk. En die komt er pas als je tijd met elkaar doorbrengt. En eerlijk? FOKkers en medelijden met iemand gaat niet samen in 1 zin. Ze hebben je dat voorgesteld omdat ze dat willen, niet omdat ze jou zielig vinden.
Maar jij denkt enorm voor anderen, jij vult alles in voor hun!
Net als je date. Zij ziet een jonge man, succesvolle baan, waarschijnlijk met een leuk uiterlijk, intelligent,.. En die man zegt geen echte vriendenkring te hebben. Oprecht vraagt ze zich niet begrijpend af hoe dat kan? Want zij ziet een leuke man die alles mee heeft om wel vrienden te hebben. En wat denk jij? IK BEN MINDERWAARDIG IN HAAR OGEN!!! En je kapt haar meteen af... Arm meisje.. En je hebt meteen je kans op een leuke relatie vernietigd door je eigen gedachten.. Wat een zonde.
Wat bijzonder afstoot is het denken voor een ander.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:06 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Dat is een leuk aanbod, maar de dag dat ik uit medelijden van iemand mee ga naar zoiets, zal nooit aanbreken. Begrijp mij goed, je aanbod is heel sympathiek en verleidelijk, maar voor "normale" mensen komt zoiets organisch en omdat ze je er als persoon graag bij hebben. Dat kan hier nooit het geval zijn, en ook die compassie ervaar ik als vernederend (hoewel uitgesproken met alle goede bedoelingen, dat lees ik!). Ik ben heel erg van de school "graag of niet". En bij het kleinste gevoel van "liever niet" of "mwoah, niet heel graag, maar we tolereren je", ben ik al weg.
Nou inderdaad zeg.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:03 schreef loveli het volgende:
Dit topic laat de beste en slechtste kanten van fok zien. Ik zie goed bedoelde adviezen en aan de andere kant reacties die me doen denken aan een vechtpartij waarbij een paar minkukels aan het einde ook nog even stoer een trap moeten geven tegen het slachtoffer op de grond.
Print dit uit en hang dit op, TS.quote:Op woensdag 10 juli 2019 14:04 schreef Sumppi het volgende:
De afgelopen dagen heb ik eens bekeken hoe mijn kinderen contact maken en ook nagedacht over mijn eigen contacten/ vriendschappen door de jaren heen.
Bij de kinderen zie ik dat ze weleens een botte reactie krijgen of niet direct heel enthousiast opgenomen worden in een groep, maar ze betrekken dat niet op zichzelf. Ze schrijven het toe aan iets buiten zichzelf: de ander kent me nog niet, de ander wil nu liever alleen spelen, de ander is moe/ chagrijnig/ niet in de stemming. Ze laten zich ook niet snel wegjagen, maar gaan het gesprek aan of halen hun schouders op maar staan nog wel open voor contact. Gedrag van de ander kan namelijk veranderen en inderdaad, vaak spelen ze even later wel leuk samen. Als ze anders hadden gereageerd zouden ze die uiteindelijke positieve ervaring niet of minder hebben. Natuurlijk kan het ook aan hun eigen benadering liggen, maar dan passen ze hun eigen gedrag aan zonder te denken: ik ben niet leuk genoeg.
Voor mijn vriendschappen geldt eigenlijk hetzelfde. Het zijn vriendschappen die niet altijd vanzelf zijn komen aanwaaien. Ik heb ook vaak genoeg het deksel op mijn neus gehad waarna het toch nog goed is gekomen (en soms ook niet). En ik heb ook mijn trots weleens opzij gezet: niemand om mee te gaan naar een festival. Dat eens opgegooid en uiteindelijk meegegaan met een kennis en zijn vriendengroep. Dat had ik goed kunnen bestempelen als medelijden of opoffering (oke, we staan er niet om te springen, maar je mag met je tentje wel bij ons staan), maar daar had ik maling aan.
Ik denk dat het goed is om je veronderstellingen onderuit te halen en bepaalde ervaringen wel toe te schrijven aan iets buiten jezelf: de ander heeft het druk, is met iets anders bezig, heeft een ochtendhumeur, bedoelt het niet zo, heeft zelf ook zin in een leuke avond en doet dit niet uit medelijden, enz.
Wat wel binnen je eigen invloed ligt is bijvoorbeeld initiatief nemen, contact aangaan, onderhouden en uitbreiden. Misschien denken andere mensen dat je helemaal niet zit te wachten op contact, terwijl jij hetzelfde denkt. Neem zelf initiatief en maak er geen vergelijking van (nu moet ik alweer initiatief nemen, waarom doet een ander dat niet naar mij toe, ik ben niet leuk genoeg, enz.).
Ik lees hier dat het moeilijker kan zijn om vriendschappen aan te gaan naarmate je ouder wordt, maar dat is gelukkig niet mijn ervaring. Succes!
Echt waar? Traject ook vaak afgelegd vanwege studie 10 jaar geleden. Wat een ellendequote:Op woensdag 10 juli 2019 09:17 schreef el-blanchito het volgende:
Vreemd dat Arnhem te ver weg voor je is als je zelf in de Achterhoek werkt, maar oké; ieder z’n eigen grens. Voor m’n werk reis ik elke dag tussen Arnhem en Winterswijk dus zeg maar waar ik dan uit moet stappen
Wat betreft dan “aanwaai-verhaal”; ik merk dat TS iemand is die graag analyseert en dieper ergens over nadenkt, maar met een beetje analyse is toch te stellen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het bij iedereen aan komt waaien behalve bij TS?
Heb je überhaupt de antwoorden van ts wel gelezen?quote:Op woensdag 10 juli 2019 14:00 schreef mereltjuhh34 het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg.
Als je zonodig een kut antwoord wilt geven, waarmee je iemand nog verder de grond in trapt, reageer dan gewoon niet.
Tuurlijk heb ik het topic gelezen, anders zou ik niet antwoorden he.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Heb je überhaupt de antwoorden van ts wel gelezen?
Elke inhoudelijke en onderbouwde reactie omtrent ts zijn probleem is onzin/niet van toepassing/iets waar ts niets aan kan doen.
Als je het topic niet gelezen hebt, reageer dan gewoon niet.
Als je zo denkt kom je natuurlijk nergens. Ik ben ook niet de beste in omgaan met anderen. Vorige week bedacht ik me hoe lang het geleden was dat ik visite heb gehad. Ik ga meestal op visite maar mijn ouders waren iig in 2019 nog niet bij mij geweest en ze wonen hooguit 1 kilometer bij mij vandaan. Mijn broer en zus al zeker sinds september 2016 niet meer. Een van mij beste vrienden is op bezoek geweest toen haar kind nog in de maxicosi zat. Dat jongetje is vorige week 6 geworden. Afgelopen zondag heb ik wat vrienden gevraagd om voetbal te komen kijken het eerste wat een van hun zei. Het is echt lang geleden dat ik hier ben geweest.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:21 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Dus een generieke uitnodiging die niets met mij als persoon te maken heeft.
Dat is dus precies mijn probleem.
En dat is geen beschuldiging aan jouw adres (verre van zelfs), maar als je mij wél zou kennen is het statistisch zéér onwaarschijnlijk dat je je uitnodiging met overtuiging gestand zou doen. Dat heeft namelijk nog nooit iemand gedaan in mijn geval.
Grote kans dat het zo is maar hij moet zelf wel die eerste stap dan zetten om er ook weer uit te komen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 18:33 schreef mereltjuhh34 het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik het topic gelezen, anders zou ik niet antwoorden he.![]()
Ik heb dus idd ook TO zijn antwoorden gelezen.Ik denk dat er namelijk een reden is waarom TO zo reageert.Het LIJKT soms alsof mensen geen hulp WILLEN maar soms DURVEN ze het gewoon niet.Zitten al te diep in een depressie, vinden zichzelf echt niks waard, durven iets simpel niet aan te nemen.Want ja, je gaat op stap omdat je een topic heb geopend en je kwetsbaar op heb gesteld.
Wees blij dat jij niet zoals TO reageert, dat betekent namelijk dat je nooit heel diep heb gezeten.Als je wel ooit heel diep heb gezeten , heb je dat misschien anders aangepakt.Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen handelt op dezelfde manier.
Dus stop met veroordelen als je er toch niks van begrijpt.
Tip; lees tussen de regels door, als je dat kan dan kan je je ook meer inleven in TO![]()
Hij weet zichzelf in dit topic in ieder geval bijzonder onsympathiek neer te zetten, komt er ook openlijk voor uit dat hij zichzelf in werkelijkheid heel anders voordoet; zelfs expliciet en doelgericht liegt over zichzelf tegen de vrouwen die hij date. Ondertussen meent hij dan op zeer hooghartige wijze anderen de les te kunnen lezen over - jawel - respect en wederkerigheid.quote:Op woensdag 10 juli 2019 18:33 schreef mereltjuhh34 het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik het topic gelezen, anders zou ik niet antwoorden he.![]()
Ik heb dus idd ook TO zijn antwoorden gelezen.Ik denk dat er namelijk een reden is waarom TO zo reageert.Het LIJKT soms alsof mensen geen hulp WILLEN maar soms DURVEN ze het gewoon niet.Zitten al te diep in een depressie, vinden zichzelf echt niks waard, durven iets simpel niet aan te nemen.Want ja, je gaat op stap omdat je een topic heb geopend en je kwetsbaar op heb gesteld.
Wees blij dat jij niet zoals TO reageert, dat betekent namelijk dat je nooit heel diep heb gezeten.Als je wel ooit heel diep heb gezeten , heb je dat misschien anders aangepakt.Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen handelt op dezelfde manier.
Dus stop met veroordelen als je er toch niks van begrijpt.
Tip; lees tussen de regels door, als je dat kan dan kan je je ook meer inleven in TO![]()
Wees blij dat je geen vrienden hebt. Kost alleen maar tijd.quote:Op woensdag 10 juli 2019 00:25 schreef Sturmic het volgende:
[..]
TS is niet gevlucht, TS heeft een baan, sport en moet ook nog even eten en huishouden doen. Daarnaast wil TS inhoudelijk reageren op iedereen die moeite in een reactie steekt. Dat noemen we wederkerigheid en respectvol omgaan met anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |