abonnement Unibet Coolblue
pi_187780891

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.


Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron

Game on!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 juli 2019 @ 17:10:02 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_187781670
En waar is Triggy om ons er van te overtuigen dat erdolf het allemaal wel gaat fixen met zijn Softpowerrrrrrr?

Of is die ondertussen opgepakt, want: gulenaanhanger?
&lt;signature here&gt;.
pi_187782576
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 17:10 schreef ExTec het volgende:
En waar is Triggy?
die heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer zien posten hiero
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 6 juli 2019 @ 18:02:04 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187782596
De Turkse Lira zal wel hard gaan klappen.
Japanse huisvrouwen pwned :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 juli 2019 @ 18:02:24 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_187782603
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

die heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer zien posten hiero
Ik ook niet.

Terwijl ik zijn input in deze zeer interessante reeks best wel waardeerde ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_187782621
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Terwijl ik zijn input in deze zeer interessante reeks best wel waardeerde ;)
turkije/erdo/islam gerelateerde dingen is hij best kundig en kan hij heel goed verwoorden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 6 juli 2019 @ 18:05:26 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_187782637
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

turkije/erdo/islam gerelateerde dingen is hij best kundig en kan hij heel goed verwoorden
Helemaal mee eens O-)
&lt;signature here&gt;.
pi_187783343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
De Turkse Lira zal wel hard gaan klappen.
Japanse huisvrouwen pwned :')
Misschien moeten die sobersuew eens iets anders bedenken dan geneuzel met valuta.
  zondag 7 juli 2019 @ 09:55:20 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187791225
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 16:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

erdogans economische "beleid" nu kan je niet vergelijken met erdogans economische beleid in zijn begin jaren waar hij exact deed wat hij moest doen om de economie op de rails te krijgen en daar heeft hij en zijn toenmalige team vreselijk veel goeds gedaan.

ik weet niet waar hij nu mee bezig is :{
Bij opblazen van een economie gaat het in het begin altijd vreselijk goed
dat is inherent aan het opblazen met geleend geld

En de eigen valuta is erg kwetsbaar omdat het nergens aan gekoppeld is dan aan het vertrouwen in de wereld
Opsluiten van de oppositie, ontslaan van rechters en opdoeken van media en vermoorden van journalisten helpt dan niet echt

Edolf had in de begin jaren goede mensen bij de centrale bank , nu gaat hij het allemaal zelf doen samen met de schoonzoon,
Hetzelfde zag ie met andere dictaturen als Venezuela en Zimbabwe, Rusland idem maar die leunt sterk op de olie voorraden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2019 10:49:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187791435
Over twee weken naar Turkije. Hopen dat de lira dan klapt zodat ik kan leven als een sultan op de kosten van AKP aanhangers.
  zondag 7 juli 2019 @ 22:47:23 #11
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187805116
¤1 = 6.50 nu. Wisselkoers bij de wisselkantoren die open zijn is al aangepast.
  zondag 7 juli 2019 @ 22:58:05 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187805357
Ik ben dat artikel aan het lezen en daar wordt gesproken over het IMF. Het IMF zal de Washington-consensus verder opdringen aan Ankara. Als Turkije daar naar streeft zo'n economische model dan natuurlijk geen probleem.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jellereppe op 08-07-2019 07:49:59 ]
  zondag 7 juli 2019 @ 22:58:34 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187805367
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 22:47 schreef HiZ het volgende:
¤1 = 6.50 nu. Wisselkoers bij de wisselkantoren die open zijn is al aangepast.
Erdolf moet zijn bek houden en iets anders gaan doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 7 juli 2019 @ 23:03:24 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187805476
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

die heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer zien posten hiero
Geen internet in de cel abi
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187806117
Erdokhan heeft de Chinezen nu wel heul errug hard nodig economisch gezien.
Fok het broedervolk in de concentratiekampen :P
Money nummer 1/bir abi, altijd.


quote:
"It is a fact that the people of all ethnicities in Xinjiang are leading a happy life amid China's development and prosperity," Erdogan said on Tuesday, the state-run China Daily newspaper reported, paraphrasing the Turkish president.
http://www.businessinside(...)urkey-silence-2019-7
pi_187806383
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geen internet in de cel abi
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187806482
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Erdokhan heeft de Chinezen nu wel heul errug hard nodig economisch gezien.
Fok het broedervolk in de concentratiekampen :P
Money nummer 1/bir abi, altijd.
[..]

http://www.businessinside(...)urkey-silence-2019-7
Ik zag deze citaat van hem langskomen, maar ik kan er geen originele bron van vinden. Hoewel hij het gezegd zou kunnen hebben, zijn de woorden op zijn minst opmerkelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187812233
Babacan is ondertussen bezig met een nieuwe partij samen met oude door Erdogan aan de kant gezette akp oudgediende

tashecon twitterde op maandag 08-07-2019 om 12:21:57 Turkey - Babacan resigns from the AKP in a huge blow to Erdogan, albeit long coming. Babacan was the architect of the AKP economic miracle between 2002 and 2011, and is hugely respected by the market. Let’s see if his new political movement gets traction. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187815196
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:52 schreef Slayage het volgende:
Babacan is ondertussen bezig met een nieuwe partij samen met oude door Erdogan aan de kant gezette akp oudgediende

tashecon twitterde op maandag 08-07-2019 om 12:21:57 Turkey - Babacan resigns from the AKP in a huge blow to Erdogan, albeit long coming. Babacan was the architect of the AKP economic miracle between 2002 and 2011, and is hugely respected by the market. Let’s see if his new political movement gets traction. reageer retweet
Volgens deze link zouden 65 AKP parlementsleden kunnen overstappen. In dat geval zouden mogelijk nieuwe verkiezingen uitgeschreven kunnen worden.

https://twitter.com/bbcturkce/status/1148179916065857538?s=20
pi_187816209
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 22:47 schreef HiZ het volgende:
¤1 = 6.50 nu. Wisselkoers bij de wisselkantoren die open zijn is al aangepast.
Ik hoop op 7-8. Dat zou mij kosten een stuk goedkoper maken.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:12:22 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187816374
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik hoop op 7-8. Dat zou mij kosten een stuk goedkoper maken.
Als Erdolf zich nog een paar keer met het bankbeleid bemoeit dan komt dat wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 juli 2019 @ 20:40:50 #22
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187819249
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik hoop op 7-8. Dat zou mij kosten een stuk goedkoper maken.
Voor mij persoonlijk is dat geweldig, maar voor mijn vrienden is het een vreselijk drama.
pi_187823665
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:00 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik hoop op 7-8. Dat zou mij kosten een stuk goedkoper maken.
Wat een vaderlandsliefde sommige Turken :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187823671
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is dat geweldig, maar voor mijn vrienden is het een vreselijk drama.
Word jij in euro's uitbetaald?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187823704
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Volgens deze link zouden 65 AKP parlementsleden kunnen overstappen. In dat geval zouden mogelijk nieuwe verkiezingen uitgeschreven kunnen worden.

https://twitter.com/bbcturkce/status/1148179916065857538?s=20
Voorlopig speculaties natuurlijk. Hayırlısı.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187826992
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat een vaderlandsliefde sommige Turken :')
Vaderland? Ik dacht dat jullie als Nederlander gezien wilden worden...
pi_187827167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Vaderland? Ik dacht dat jullie als Nederlander gezien wilden worden...
Nederland is JE MOEDER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187827171
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nederland is JE MOEDER
Nee, Turkije is je moeder (anavatan). Nederland is je vader(land).
pi_187827180
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

Voorlopig speculaties natuurlijk. Hayırlısı.
Hoop het wel; enige manier waarop AKP kapot te krijgen is van binnenuit. De CHP haalt hier en daar wel winst, maar zolang ze dezelfde passieve leider blijven behouden, zijn ze te traag en niet effectief.
pi_187827186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, Turkije is je moeder (anavatan). Nederland is je vader(land).
Waarom abi?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187827195
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoop het wel; enige manier waarop AKP kapot te krijgen is van binnenuit. De CHP haalt hier en daar wel winst, maar zolang ze dezelfde passieve leider blijven behouden, zijn ze te traag en niet effectief.
Kaleyi icten feth edeceksin.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187827228
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waarom abi?
Het Nederlandse equivalent van het Turkse moederland is vaderland.

En zo. Mocht je het allemaal nog kunnen volgen.
pi_187827493
Het valt reuze mee met verandering in de wisselkoers de markten boeit het blijkbaar niet wie in Turkije president van de centrale bank geworden is. :P
pi_187828272
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het Nederlandse equivalent van het Turkse moederland is vaderland.

En zo. Mocht je het allemaal nog kunnen volgen.
iek niet begrijp.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187828315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:21 schreef Basp1 het volgende:
Het valt reuze mee met verandering in de wisselkoers de markten boeit het blijkbaar niet wie in Turkije president van de centrale bank geworden is. :P
Het is maar de vraag hoen lang datt goed gaat, kennelijk is er deze week een opzet gemaakt voor beleid het komende jaar.

https://ahvalnews.com/tur(...)-economic-blueprint#
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187829884
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is maar de vraag hoen lang datt goed gaat, kennelijk is er deze week een opzet gemaakt voor beleid het komende jaar.

https://ahvalnews.com/tur(...)-economic-blueprint#
Ben blij dat Erdogan zich aanbiedt dit 'onorthodoxe' model eens te gaan testen.
Dan kan de wereld mooi zn conclusie trekken..

Wel jammer want mei was toch een mega goede maand voor ze.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:55:24 #37
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187841721
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Erdokhan heeft de Chinezen nu wel heul errug hard nodig economisch gezien.
Fok het broedervolk in de concentratiekampen :P
Money nummer 1/bir abi, altijd.
[..]

http://www.businessinside(...)urkey-silence-2019-7
Goede strategie van Erdogan: lever je uit aan de Chinezen d.m.v. leningen die je niet kan terugbetalen (zie de vele Afrikaanse landen). En als Turkije niet aan zijn verplichtingen kan voldoen dienen alle havens, vliegvelden en andere infrastructuur aan de Communistische Partij in Beijing te worden overhandigd. De trotse Turken worden de slaven van China.

Fuck the West Erdogan, Nederlanders zijn nazi's. Goed bezig man.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 10 juli 2019 @ 15:53:41 #38
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187847312
Als er iemand is die kan verklaren dat de TL vandaag meer waard is geworden. Ik zou die verklaring graag willen horen, want ik begrijp er niks van.
  woensdag 10 juli 2019 @ 15:59:37 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187847414
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:53 schreef HiZ het volgende:
Als er iemand is die kan verklaren dat de TL vandaag meer waard is geworden. Ik zou die verklaring graag willen horen, want ik begrijp er niks van.
Kan zijn dat de rente niet omlaag gaat , zoals Erdo graag wilde
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187864206
Grote kans dat de EU economische sancties op gaat leggen aan Turkije:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sancties-voor-ankara
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187864302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:53 schreef HiZ het volgende:
Als er iemand is die kan verklaren dat de TL vandaag meer waard is geworden. Ik zou die verklaring graag willen horen, want ik begrijp er niks van.
De Lira was destijds gedaald door speculatie. Aangezien de Lira niet is weg gespeculeerd, is het een stabielere munt dan gedacht. Dan komen de gezonde beleggers weer langzaam terug.

Maar Turkije is overigens niet het eerste land dat een muntencrisis heeft overleefd met onorthodoxe methoden en zonder naar het IMF te gaan.

De vraag is of het de Turkse regering gaat lukken om economische hervormingen door te voeren om de economie gezond te krijgen: meer luxeproducten produceren in plaats van importeren en meer exporteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mathemaat op 11-07-2019 15:15:52 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_187864434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:53 schreef HiZ het volgende:
Als er iemand is die kan verklaren dat de TL vandaag meer waard is geworden. Ik zou die verklaring graag willen horen, want ik begrijp er niks van.
ik volg deze dude op twitter. hij begrijpt ook niet helemaal waarom de markten zo goed reageren.

https://twitter.com/tashecon

tashecon twitterde op woensdag 10-07-2019 om 09:23:43 TRY holding in relatively well despite CBRT move. A reflection of rebalancing, current account surplus, helped by tourism, high real rate buffer now, favourable positioning, clement global liquidity conditions. But, still vulnerable in context of S400 risks. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:47:01 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187866039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:53 schreef HiZ het volgende:
Als er iemand is die kan verklaren dat de TL vandaag meer waard is geworden. Ik zou die verklaring graag willen horen, want ik begrijp er niks van.
de trend is nog steeds meer lira voor een euro , dat is niet veranderd
6,3807 TRY -0,0080 TRY -0,13 %
https://www.televizier.nl(...)het-volk-hugo-chpvez



[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2019 14:04:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187882437
Sancties incoming

DeItaOne twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 14:53:15 U.S. TO ADDRESS TURKEY S-400 DEAL AT 11:15AM IN WASHINGTON reageer retweet
Ik hoopte dat de lira zou dalen omdat ik binnenkort op vakantie ga maar ik hoop niet dat er complete chaos komt. :'(
pi_187882612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:01 schreef Atak het volgende:
Sancties incoming

DeItaOne twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 14:53:15 U.S. TO ADDRESS TURKEY S-400 DEAL AT 11:15AM IN WASHINGTON reageer retweet
Ik hoopte dat de lira zou dalen omdat ik binnenkort op vakantie ga maar ik hoop niet dat er complete chaos komt. :'(
kicina kina yakarsin. met 10 lira voor een euro B-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187882676
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

kicina kina yakarsin. met 10 lira voor een euro B-)
Erdoğan siktirip gitsin de 1 Euro = 1 Lira olsun ama şimdi o piç gitmesi için çöküş şart Türkiye yenilenmesi için.
pi_187882710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef Atak het volgende:

[..]

Erdoğan siktirip gitsin de 1 Euro = 1 Lira olsun ama şimdi o piç gitmesi için çöküş şart Türkiye yenilenmesi için.
zoals ik al eerder zei, vatan emin ellerde met mensen zoals jij :')

turkije heeft geen vijanden nodig er zijn zat "vrienden" van turkije die graag het land in de afgrond zien gaan :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juli 2019 @ 15:18:27 #48
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187882777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef Atak het volgende:

[..]

Erdoğan siktirip gitsin de 1 Euro = 1 Lira olsun ama şimdi o piç gitmesi için çöküş şart Türkiye yenilenmesi için.
Doe maar gewoon even in het Nederlands praten hier gaarne.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187882789
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Doe maar gewoon even in het Nederlands praten hier gaarne.
er staat iets van "ik neuk erdogan de moeder"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187882815
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zei, vatan emin ellerde met mensen zoals jij :')

turkije heeft geen vijanden nodig er zijn zat "vrienden" van turkije die graag het land in de afgrond zien gaan :Y)
Je kijkt verkeerd. Mensen in Turkije moeten hun les leren. Als ze al wijs genoeg waren dan hadden ze nooit op AKP gestemd en was het land niet in de situatie waar het nu in is. Yakında millet ayaklanacak. Sizin gibi soytarıları göreceğiz o zaman. Bakalım milli iradenin karşısına dikilecek misiniz. O göt var mı?
pi_187882819
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Doe maar gewoon even in het Nederlands praten hier gaarne.
Ok
pi_187882833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:20 schreef Atak het volgende:

[..]

Je kijkt verkeerd. Mensen in Turkije moeten hun les leren. Als ze al wijs genoeg waren dan hadden ze nooit op AKP gestemd en was het land niet in de situatie waar het nu in is. Yakında millet ayaklanacak. Sizin gibi soytarıları göreceğiz o zaman. Bakalım milli iradenin karşısına dikilecek misiniz. O göt var mı?
milli irade heeft de akp in het zadel geholpen, onder welke steen leef jij?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187882927
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

milli irade heeft de akp in het zadel geholpen, onder welke steen leef jij?
volgens mij begrijp jij dat woord niet. :'(
pi_187883002
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Doe maar gewoon even in het Nederlands praten hier gaarne.
Erdogan moet opdonderen (*1) zodat de koers 1 EUR = 1 TRY wordt. Maar eerst moet alles ineenstorten om die bastaard (*2) weg te krijgen, pas dan kan Turkije zichzelf opnieuw uitvinden (*3).

*1 = veel sterker dan opdonderen, eerder 'opkankeren'.
*2 = hufter
*3 = vernieuwen
pi_187883025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Erdogan moet opdonderen (*1) zodat de koers 1 EUR = 1 TRY wordt. Maar eerst moet alles ineenstorten om die bastaard (*2) weg te krijgen, pas dan kan Turkije zichzelf opnieuw uitvinden (*3).

*1 = veel sterker dan opdonderen, eerder 'opkankeren'.
*2 = hufter
*3 = vernieuwen
En Turks kan je ook al niet.
pi_187883047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:30 schreef Atak het volgende:

[..]

En Turks kan je ook al niet.
Vertel.

Wat klopt er niet?
pi_187883195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:26 schreef Atak het volgende:

[..]

volgens mij begrijp jij dat woord niet. :'(
leg het me uit dan...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187883241
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Erdogan moet opdonderen (*1) zodat de koers 1 EUR = 1 TRY wordt. Maar eerst moet alles ineenstorten om die bastaard (*2) weg te krijgen, pas dan kan Turkije zichzelf opnieuw uitvinden (*3).

*1 = veel sterker dan opdonderen, eerder 'opkankeren'.
*2 = hufter
*3 = vernieuwen
dit is de atak variant van "chaos is a ladder" van littlefinger. voor de mensen die de referntie niet begrijpen

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187883469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:20 schreef Atak het volgende:

[..]

Je kijkt verkeerd. Mensen in Turkije moeten hun les leren. Als ze al wijs genoeg waren dan hadden ze nooit op AKP gestemd en was het land niet in de situatie waar het nu in is. Yakında millet ayaklanacak. Sizin gibi soytarıları göreceğiz o zaman. Bakalım milli iradenin karşısına dikilecek misiniz. O göt var mı?
Nee ze hadden moeten stemmen op CHP, want die hebben sinds Ataturk dat land zo geweldig vooruitgang gebracht .. In de jaren 90 schaamde je kapot voor de armoede in dat land, leek net Afghanistan, lekker met je ezel en kar door steden rijden. In een paar jaar tijd dat AKP aan de macht was hebben ze dat land omgetoverd in een modern welvarend land. Wat een afgang voor de seculiere kemalisten.

Alleen jammer dat Erdo mot kreeg met Gulen, anders hadden ze jullie verraders van de Turkse natie nog verder een lesje geleerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amfora op 12-07-2019 16:45:02 ]
pi_187883688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:51 schreef Amfora het volgende:

[..]

Nee ze hadden moeten stemmen op CHP, want die hebben sinds Ataturk dat land zo geweldig vooruitgang gebracht .. In de jaren 90 schaamde je kapot voor de armoede in dat land, leek net Afghanistan, lekker met je ezel en kar door steden rijden. In een paar jaar tijd dat AKP aan de macht was hebben ze dat land omgetoverd in een moderne welvarende land. Wat een afgang voor de seculiere kemalisten.

Alleen jammer dat Erdo mot kreeg met Gulen, anders hadden ze jullie verraders van de Turkse natie nog verder een lesje geleerd.
Vandaag hebben mensen niks te eten. Vroeger hadden mensen geen auto voor de deur maar ze stonden ook niet in het rood. En ze hadden te eten. En ze hadden een baan. En het land had zijn eer nog. Oğlum siz bekleyin kim kime ders veriyor göreceksiniz sizin sürtük çarşaflı ebenize nenenize kol kadar Kemalist girecek.
pi_187883786
Het begint al. Binnenkort zullen mensen geen eten meer hebben in Turkije. Lekker met popcorn voor de buis om te zien hoe zijn aanhangers Erdogan helemaal uit elkaar trekken!

markets twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 15:51:09 Lira slumps as traders brace for U.S response to S-400 delivery https://t.co/QXZuoc68Ga https://t.co/SF8ZbaQTwW reageer retweet
pi_187883789
Wat schattig dit.

Een jongeling die het over vroeger heeft (want hij heeft dat natuurlijk zelf bewust meegemaakt)...

Om nog maar niets te zeggen over hoe ze elkaar uitschelden.

Mods, die Turkse posts kunnen zonder pardon weg; voegen niets toe behalve nog meer haat en nijd.
pi_187883817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:09 schreef Atak het volgende:
Het begint al. Binnenkort zullen mensen geen eten meer hebben in Turkije. Lekker met popcorn voor de buis om te zien hoe zijn aanhangers Erdogan helemaal uit elkaar trekken!

markets twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 15:51:09 Lira slumps as traders brace for U.S response to S-400 delivery https://t.co/QXZuoc68Ga https://t.co/SF8ZbaQTwW reageer retweet
Oooh, het begint al.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 16:12:41 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187883835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oooh, het begint al.
Ramptoerisme pur sang. Hoe lang wordt dit al geroepen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187883836
Als het 8/1 is dan ben ik al tevreden.

https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=TRY&view=1W
pi_187883877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ramptoerisme pur sang. Hoe lang wordt dit al geroepen?
Het is alleen een kwestie van tijd hè. De minister van financiën moet om de zoveel maanden dure lening nemen om de economie aan te pappen. Erdogan kan niet eindeloos bijlenen hè. Op een dag gaat het gewoon ophouden. De vraag is wanneer. Ik hoop na mijn vakantie.
pi_187883930
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:15 schreef Atak het volgende:
Op een dag gaat het gewoon ophouden. De vraag is wanneer.
wow zo'n goede analyse
pi_187884945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ramptoerisme pur sang. Hoe lang wordt dit al geroepen?
sinds de gezi rellen in 2011
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 17:15:59 #69
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187885073
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

sinds de gezi rellen in 2011
Oh, niks aan de hand joh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187885161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:51 schreef Amfora het volgende:

[..]

Nee ze hadden moeten stemmen op CHP, want die hebben sinds Ataturk dat land zo geweldig vooruitgang gebracht .. In de jaren 90 schaamde je kapot voor de armoede in dat land, leek net Afghanistan, lekker met je ezel en kar door steden rijden. In een paar jaar tijd dat AKP aan de macht was hebben ze dat land omgetoverd in een modern welvarend land. Wat een afgang voor de seculiere kemalisten.
:D

quote:
Alleen jammer dat Erdo mot kreeg met Gulen
er is veel shit geweest in de moderne geschiedenis, maar de oorlog tussen erdo en gulen heeft de grootste impact gehad op het land met als dieptepunt de coup. de situatie waarin het land nog steeds bevindt, inclusief het "paranoide iedereen is potentieel vijand" van erdogan, hebben we te danken aan die oorlog.

bv die s400 geneuzel waarin het land zich nu bevindt is een directe gevolg van de coup waar het turkse steden door f16s werden gebombardeerd, waardoor erdo veel f16 piloten heeft late purgen waardoor de turkse luchtruim effectief niet meer verdedigd kon worden, de amerikanen wilden geen raketten leveren, de amerikanen die door de turken op zijn minst deels verantwoordelijk worden gehouden voor de coup, immers gulen die zit daar nog steeds aan het hoofd van zijn internationale netwerk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187885926
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef zarGon het volgende:
Een jongeling die het over vroeger heeft (want hij heeft dat natuurlijk zelf bewust meegemaakt)...
Geldt voor alle Nederlandse Turken natuurlijk.
pi_187886079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:02 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Geldt voor alle Nederlandse Turken natuurlijk.
Nee.

De eerste generatie en de tweede generatie leven nog. Die hebben het allemaal wel meegemaakt. De derde en de vierde generatie niet.
pi_187886108
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee.

De eerste generatie en de tweede generatie leven nog. Die hebben het allemaal wel meegemaakt. De derde en de vierde generatie niet.
Meegemaakt, meegemaakt. Die zijn, op de eerste na, hier gewoon geboren en woonden hier. Dat je elk jaar 6 weken op vakantie gaat met je Nederlandse salaris is heel wat anders dan echt meemaken.
pi_187886173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:12 schreef BEFEM het volgende:

Meegemaakt, meegemaakt.
meegemaakt idd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187886184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Meegemaakt, meegemaakt. Die zijn, op de eerste na, hier gewoon geboren en woonden hier. Dat je elk jaar 6 weken op vakantie gaat met je Nederlandse salaris is heel wat anders dan echt meemaken.
Eerste generatie is nu 65+. Tweede generatie is 45+. Dat zijn mensen die de jaren 80 (inc. de ergste/bloedigste coup) bewust hebben meegemaakt. Jij hebt het over de derde generatie (waar ik onder val), die inderdaad amper in Turkije te vinden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 18:18:46 ]
pi_187886229
Tis vast een definitie kwestie maar ik vind niet dat als je je hele leven hier woont en salaris ontvangt, als je bijvoorbeeld 60 jaar bent, dat je dan de shit in Turkije hebt meegemaakt in de jaren '80. Is natuurlijk totaal niet te vergelijken met Turken die in Turkije woonden en te maken kregen met inflatie en tanks door de straten.

Ook al ga je 3x per jaar op vakantie naar Turkije.
pi_187886295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:19 schreef BEFEM het volgende:
Tis vast een definitie kwestie maar ik vind niet dat als je je hele leven hier woont en salaris ontvangt, als je bijvoorbeeld 60 jaar bent, dat je dan de shit in Turkije hebt meegemaakt in de jaren '80. Is natuurlijk totaal niet te vergelijken met Turken die in Turkije woonden en te maken kregen met inflatie en tanks door de straten.
Zucht.

Iemand die 60 is, is geboren in 1959. De eerste Turken kwamen zo rond 1974 (eerste generatie), en later (bijv. 10 jaar later) hun families.

Iemand uit 1959 (tweede generatie) die in 1985 naar Nederland is gekomen, was 23 jaar oud in 1982 en heeft dus inderdaad alles meegekregen.

Maar het zal allemaal wel joh.

Defintie, mefinitie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 18:23:09 ]
pi_187886322
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:19 schreef BEFEM het volgende:
Tis vast een definitie kwestie
en je punt is?

de avond van de coup in 2016 was ik hier in nderland. mijn moeder en mijn broertje waren in turkije. volgens jouw definitie van meemaken heb ik het niet meegemaakt en mijn broertje en moeder wel?

de coup in 2016 was voor mij persoonlijk een vreselijke ervaring. maar ik heb het niet meegemaakt aldus befem. uhu.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187886331
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zucht.

Iemand die 60 is, is geboren in 1959. De eerste Turken kwamen zo rond 1974, en later (bijv. 10 jaar later) hun families.

Iemand uit 1959 die in 1985 naar Nederland is gekomen, was 23 jaar oud in 1982 en heeft dus inderdaad alles meegekregen.

Maar het zal allemaal wel joh.

Defintie, mefinitie.
Met 2de generatie nam ik aan dat je bedoelde de eerste kinderen van originele Turken. Als je jouw definitie hanteert dan hebben die dat inderdaad wel meegemaakt. Ik bedoel dus alle Turken die in Nederland geboren zijn hebben het nooit echt meegemaakt.
pi_187886373
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

en je punt is?

de avond van de coup in 2016 was ik hier in nderland. mijn moeder en mijn broertje waren in turkije. volgens jouw definitie van meemaken heb ik het niet meegemaakt en mijn broertje en moeder wel?

de coup in 2016 was voor mij persoonlijk een vreselijke ervaring. maar ik heb het niet meegemaakt aldus befem. uhu.
De dag van de coup was ik wel in Turkije, heb ik het meegemaakt of niet? :o

Het ging ook over armoede, die heb je natuurlijk nooit meegemaakt, ook al gaat de Lira nu naar 100 tot de euro.

Wat ik probeer te zeggen, Turken in Turkije zitten natuurlijk met alle shit van coups en inflatie. Heb jij als Turkse Nederlander, op emotie na, geen last van.
pi_187886602
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zucht.

Iemand die 60 is, is geboren in 1959. De eerste Turken kwamen zo rond 1974 (eerste generatie), en later (bijv. 10 jaar later) hun families.

Iemand uit 1959 (tweede generatie) die in 1985 naar Nederland is gekomen, was 23 jaar oud in 1982 en heeft dus inderdaad alles meegekregen.

Maar het zal allemaal wel joh.

Defintie, mefinitie.
Tweede generatie ben je als je hier bent geboren.
Als je in 1999 hiereen kwam ben je 1e generatie.
1e en 2e generatie gaat niet om t jaartal waarin je hierheen bent gekomen maar of je hier bent geboren of daar. 1e is daar geboren, 2e is hier geboren.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187886729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Met 2de generatie nam ik aan dat je bedoelde de eerste kinderen van originele Turken. Als je jouw definitie hanteert dan hebben die dat inderdaad wel meegemaakt. Ik bedoel dus alle Turken die in Nederland geboren zijn hebben het nooit echt meegemaakt.
Dat is dus derde generatie en later.

Ik ben er eentje uit '87, en ben hier geboren. Mijn ouders en grootouders (allen geboren in Turkije) weten dus hoe het was. Ik daarentegen weet alleen de verhalen en heb eigenlijk alleen een Turkije van na Erdogan bewust meegemaakt.

Wat ik weet is dat de jaren 90 de verloren jaren zijn van Turkije en er nét voor de opkomst van Erdogan een economische crisis is geweest. Turkije is van links naar rechts geschoven, en economische groei en zichtbare vooruitgang beviel de Turkse bevolking wel. Dat is ook de reden waarom Erdogan zoveel heeft kunnen flikken (maar na zoveel jaar nu wel moeizamer mee wegkomt): veel goodwill gekweekt met de transformatie (tussen 2003-2011).

De jongeren accepteren zijn bullshit niet, omdat zij met het internet zijn opgegroeid en beter weten (en de jaren 80 en 90 niet hebben meegemaakt). De oudere generatie weet dan weet wel hoeveel erger het kan, dus die accepteren bullshit iets makkelijker, want het kan erger.

AKP sterkste punt was de economie en die wankelt al een tijdje. Mensen zijn het zat en zijn inmiddels wel toe aan iets nieuws. En daar zit het probleem een beetje: de oppositie is zwak, en stelt amper wat voor. Nu kun je zeggen: ja, Erdogan heeft de media in handen, dus de oppositie kan weinig doen. Zit wel een deel van de waarheid in, maar mijn grootste ergernis is dat de oppositie ook hetzelfde gedrag vertoont als Erdogan: de leiders geven de pluche ook niet zomaar op.

De belangrijkste oppositiepartij, de CHP, heeft al jaaaren dezelfde leider: Kilicdaroglu. Deze persoon is geen match voor Erdogan, heeft tot nu toe elke verkiezing verloren, maar weigert weg te gaan. Resultaat is dat-ie daarmee Erdogan enorm helpt.

Omdat de oppositie zolang dezelfde zwakke tactieken blijft gebruiken, zijn de veranderingen traag. De reden, mijns inziens, waarom AKP de grote provincies als Istanbul en Ankara kwijt is, is dan ook niet omdat de CHP zo enorm goed is, maar omdat de AKP (door de wankelende economie) zoveel zwakker is.

Maar goed, teveeel blabla, weet ook niet waarom, ga weer terug naar meeleesmodus.
pi_187886756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:36 schreef marsan het volgende:

[..]

Tweede generatie ben je als je hier bent geboren.
Als je in 1999 hiereen kwam ben je 1e generatie.
1e en 2e generatie gaat niet om t jaartal waarin je hierheen bent gekomen maar of je hier bent geboren of daar. 1e is daar geboren, 2e is hier geboren.
Grootouder: 1975.
Ouder: 1985.
Kind: hier geboren.

Welke generatie is het kind? :s).
pi_187886940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:26 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De dag van de coup was ik wel in Turkije, heb ik het meegemaakt of niet? :o

Het ging ook over armoede, die heb je natuurlijk nooit meegemaakt, ook al gaat de Lira nu naar 100 tot de euro.

Wat ik probeer te zeggen, Turken in Turkije zitten natuurlijk met alle shit van coups en inflatie. Heb jij als Turkse Nederlander, op emotie na, geen last van.
dat ik persoonlijk straks naar turkije ga en 10 TL voor 1 EURO krijg is misschien persoonlijke financiele winst, maar het land evenals mijn familie lijdt er ook vreselijk, dat is verlies voor mij.

ik heb liever "last" van het feit dat de TL sterk en gezond is waardoor ik minder kan kopen in turkije dan dat ik veel kan kopen wanneer de TL zwak en ongezond is.

nee geen last ervan heb ik zeker niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187887005
quote:
jij bent tweede generatie olm. net als ik beide ouders in TR geboren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187887036
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Grootouder: 1975.
Ouder: 1985.
Kind: hier geboren.

Welke generatie is het kind? :s).
Zo te zien zegt hetzelfde als @marsan; het gaat er vooral om waar je bent geboren.

Dat zou mij dan tweede generatie maken. Hm, blijf het vreemd vinden, maar okay.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 18:55:08 ]
pi_187887083
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij bent tweede generatie olm. net als ik beide ouders in TR geboren
Dat blijkt. Hmja, weer wat geleerd dan maar.
pi_187887174
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat blijkt. Hmja, weer wat geleerd dan maar.
zelfs kind van mijn broer die hier geboren is, is tweede generatie omdat zijn moeder in TR is geboren. volgens deze definitie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187887394
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

zelfs kind van mijn broer die hier geboren is, is tweede generatie omdat zijn moeder in TR is geboren. volgens deze definitie.
Mijn zussen zijn eerste generatie, ik ben de enige die tweede generatie is. Als je het letterlijk neemt. Verschil met jongste zus is 2 jaar ('85 vs. '87), zij was 2 maanden voor komst naar Nederland in Turkije geboren.

Vind de definitie maar mank lopen, hoor. Jouw voorbeeld is ook een rare.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 19:16:39 ]
pi_187887900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mijn zussen zijn eerste generatie, ik ben de enige die tweede generatie is. Als je het letterlijk neemt. Verschil met jongste zus is 2 jaar ('85 vs. '87), zij was 2 maanden voor komst naar Nederland in Turkije geboren.

Vind de definitie maar mank lopen, hoor. Jouw voorbeeld is ook een rare.
die definities zijn ook mank en niets zeggend vaak
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187888327
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 19:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mijn zussen zijn eerste generatie, ik ben de enige die tweede generatie is. Als je het letterlijk neemt. Verschil met jongste zus is 2 jaar ('85 vs. '87), zij was 2 maanden voor komst naar Nederland in Turkije geboren.

Vind de definitie maar mank lopen, hoor. Jouw voorbeeld is ook een rare.
Mn broer was 2 toen hij hierheen kwam. Ik ben hier geboren. Hij is dus 1e en ik 2e.
Slaat idd nergens op.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187890338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom mogen de Grieks-Cyprioten alles, en de Turks-Cyprioten niks? De Turks-Cyprioten hebben vóór unificatie gestemd. De Grieks-Cyprioten hebben tegen gestemd. De Turks-Cyprioten hebbem Turkije toestemming gegeven om te boren.
Omdat Turks Cyprus door niemand erkent wordt?
pi_187890363
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

en je punt is?

de avond van de coup in 2016 was ik hier in nderland. mijn moeder en mijn broertje waren in turkije. volgens jouw definitie van meemaken heb ik het niet meegemaakt en mijn broertje en moeder wel?

de coup in 2016 was voor mij persoonlijk een vreselijke ervaring. maar ik heb het niet meegemaakt aldus befem. uhu.
Je hebt het ook niet meegemaakt dus duhhhh.
Wees blij dat je niet in dat afgrijselijk land bent?
En dat je helaas die routs daar blijkbaar hebt, tja kun je helaas ook niets aan doen.

Gewoon alle banden ermee verbreken is alles wat je kunt doen.

Hopen dat Nederland eindelijk eens wat tegen de Turkse immigranten gaat doen.
pi_187890872
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom mogen de Grieks-Cyprioten alles, en de Turks-Cyprioten niks? De Turks-Cyprioten hebben vóór unificatie gestemd. De Grieks-Cyprioten hebben tegen gestemd. De Turks-Cyprioten hebbem Turkije toestemming gegeven om te boren.
Heb geen idee idee hoe dit juridisch in elkaar steekt en wie wat legaal / illegaal doet.

Het is spijtig dat zoals jij stelt dat de Griekse Cyprioten tegen eenwording hebben gestemd. Anders hadden we deze shit nooit gehad. Tegelijkertijd is Europa ook verantwoordelijk voor de huidige stand van zaken omdat ze een land in de EU hebben toegelaten dat opgedeeld was. Nu hebben de Cyprioten weinig reden om voor eenwording te gaan als EU lid en sinds dat ze aldaar gas voorraden hebben gevonden, die ze uiteraard volledig voor henzelf claimen hebben ze helemaal geen reden meer om voor eenwording te gaan als het concessies moet doen.

Dit gaat een confrontatie worden waarvan in betwijfel of de Turken een goede hand hebben net als met de s 400 Allah'tan hayırlısı.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187890919
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Heb geen idee idee hoe dit juridisch in elkaar steekt en wie wat legaal / illegaal doet.

Het is spijtig dat zoals jij stelt dat de Griekse Cyprioten tegen eenwording hebben gestemd. Anders hadden we deze shit nooit gehad. Tegelijkertijd is Europa ook verantwoordelijk voor de huidige stand van zaken omdat ze een land in de EU hebben toegelaten dat opgedeeld was. Nu hebben de Cyprioten weinig reden om voor eenwording te gaan als EU lid en sinds dat ze aldaar gas voorraden hebben gevonden, die ze uiteraard volledig voor henzelf claimen hebben ze helemaal geen reden meer om voor eenwording te gaan als het concessies moet doen.

Dit gaat een confrontatie worden waarvan in betwijfel of de Turken een goede hand hebben net als met de s 400 Allah'tan hayırlısı.
Turks-Cypriote hebben net zoveel recht op het gas als de Grieks-Cyprioten.
pi_187891092
Erdogan heeft de marine helemaal overhoop gehaald met Ergenekon. Turkse luchtmacht is ook niks meer na 16 jaar AKP-Feto. Is het dan raar dat niemand Turkije serieus neemt? Dat je er recht op heb is niet genoeg. Recht is sowieso iets subjectiefs. Enige wat geldt is hoe dik je spieren zijn en hoe slim je bent. Om het leger en de economie te herstellen zou Erdogan weg moeten en daarna heeft Turkije 15 jaar nodig om alles te herstellen wat hij kapot heeft gemaakt.
pi_187891256
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:40 schreef Atak het volgende:
Erdogan heeft de marine helemaal overhoop gehaald met Ergenekon. Turkse luchtmacht is ook niks meer na 16 jaar AKP-Feto. Is het dan raar dat niemand Turkije serieus neemt? Dat je er recht op heb is niet genoeg. Recht is sowieso iets subjectiefs. Enige wat geldt is hoe dik je spieren zijn en hoe slim je bent. Om het leger en de economie te herstellen zou Erdogan weg moeten en daarna heeft Turkije 15 jaar nodig om alles te herstellen wat hij kapot heeft gemaakt.
Die Gulenistische soldaten waren geen echte soldaten. Ze zijn in het leger gegaan omdat hun imams dat wilden. Kolonel Sait Erturk was een echte soldaat. Hij wilde vanaf zijn derde soldaat worden. Hij droomde over het leger. Tijdens de couppoging is hij om het leven gekomen toen hij de Gulenisten probeerde te stoppen.

Ook de Ergenekon soldaten droomden van kinds af aan over het leger. Hoeveel van hen zijn het land ontvlucht in tegenstelling tot de Gulenisten? Murat Eren zei dat hij liever een kogel door zijn hoofd schiet dan dat hij vlucht. Kapitein Ali Tatar heeft zich van zijn leven beroofd in plaats van dat hij vluchte.
pi_187892708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:27 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turks-Cypriote hebben net zoveel recht op het gas als de Grieks-Cyprioten.
In theorie misschien. Hoe dat juridisch is geregeld?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187892833
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:40 schreef Atak het volgende:
Erdogan heeft de marine helemaal overhoop gehaald met Ergenekon. Turkse luchtmacht is ook niks meer na 16 jaar AKP-Feto. Is het dan raar dat niemand Turkije serieus neemt? Dat je er recht op heb is niet genoeg. Recht is sowieso iets subjectiefs. Enige wat geldt is hoe dik je spieren zijn en hoe slim je bent. Om het leger en de economie te herstellen zou Erdogan weg moeten en daarna heeft Turkije 15 jaar nodig om alles te herstellen wat hij kapot heeft gemaakt.
Je klinkt als zo'n blinde CHP'li die ervan overtuigd bis dat de akp Alleen maar shit heeft veroorzaakt sinds 2002. Als dat zo zou zijn zouden ze niet 17 jaar in het zadel zitten, maar zouden ze na een paar jaar het veld ruimen. Er is genoeg dramatische beleid geweest van akp, maar ze hebben ook zat gepresteerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187895271
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 00:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

In theorie misschien. Hoe dat juridisch is geregeld?
Turks Cyprus wordt door niemand erkent dus hebben 0 rechten.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 10:34:01 #105
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187896614
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 00:07 schreef Slayage het volgende:
Er is genoeg dramatische beleid geweest van akp, maar ze hebben ook zat gepresteerd.
Moody's denkt daar serieus anders over. Te veel geleend geld, wat ze niet kunnen backen over dezelfde periode. Politiek is niet hetzelfde als economie,.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 10:34:57 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187896628
https://www.telegraaf.nl/(...)duurder-voor-turkije
quote:
Lenen wordt duurder voor Turkije
Door REDACTIE DFT
1 uur geleden in FINANCIEEL
Turkije moet meer betalen om op de financiële markt te kunnen lenen, nu kredietbeoordelaar Fitch Ratings de status van het land heeft verlaagd.
Nu zal Erdogan de USA wel weer de schuld geven, misschien kan zijn vriend Poetin of Maduro nog helpen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187896922
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 10:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Moody's denkt daar serieus anders over. Te veel geleend geld, wat ze niet kunnen backen over dezelfde periode. Politiek is niet hetzelfde als economie,.
moodys is een momentopname ik heb het over de afgelopen 17 jaar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 juli 2019 @ 12:27:01 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187897878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom mogen de Grieks-Cyprioten alles, en de Turks-Cyprioten niks? De Turks-Cyprioten hebben vóór unificatie gestemd. De Grieks-Cyprioten hebben tegen gestemd. De Turks-Cyprioten hebbem Turkije toestemming gegeven om te boren.
Dat Annan-plan was dan ook wel heel ver in het voordeel van de Turks-Cyprioten als ik de wiki erop nalees? Bijna 20% van de bevolking zou zo onderhand net zoveel macht krijgen als de andere 80%? Turkse troepen zouden mogen blijven? Je zou wel gek zijn om daar als Grieks-Cyprioot mee akkoord te gaan?
pi_187898635
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 12:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat Annan-plan was dan ook wel heel ver in het voordeel van de Turks-Cyprioten als ik de wiki erop nalees? Bijna 20% van de bevolking zou zo onderhand net zoveel macht krijgen als de andere 80%? Turkse troepen zouden mogen blijven? Je zou wel gek zijn om daar als Grieks-Cyprioot mee akkoord te gaan?
De Grieks-Cyprioten hebben helemaal geen reden om ook maar ergens mee akkoord te gaan.

Zij zijn de erkende Cyprus, de facto aanspreekpunt, zitten in de EU.

Ze zijn wel gek als ze akkoord gaan met alles minder dan totale zeggenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 13:13:44 ]
pi_187898978
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

De Grieks-Cyprioten hebben helemaal geen reden om ook maar ergens mee akkoord te gaan.

Zij zijn de erkende Cyprus, de facto aanspreekpunt, zitten in de EU.

Ze zijn wel gek als ze akkoord gaan met alles minder dan totale zeggenschap.
Inderdaad. Alles minder dan totale zeggenschap is een achteruitgang voor hun.
De Grieken voeren moordpartijen uit in Turkse wijken, voeren een coup uit waarbij ze de grondwet verwerpen. De Turken vallen binnen om het bloedvergieten te stoppen.
Het Griekse deel wordt erkend, het Turkse deel niet. Er vindt een referendum plaats voor reunificatie die de Turken goedkeuren en de Grieken niet. Vervolgens wordt het Griekse deel toegelaten tot de EU.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 13:50:48 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187899185
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

moodys is een momentopname ik heb het over de afgelopen 17 jaar.
Moody;s een moment opname noemen. Terwijl ze Turkije met vlag en wimpel moesten verlaten. Good Joke.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 13:54:18 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187899652
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:26:37 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187899655
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

moodys is een momentopname ik heb het over de afgelopen 17 jaar.
Wat je nu ziet is een vertraagd effect van Erdogans beleid, ook van 15 jaar geleden. Turkije is al heel lang omschreven als een boom and bust economie en alle economische groei is gebaseerd op lucht. Nu komt de (harde) correctie.

Erdogan heeft niet geïnvesteerd in kennisopbouw, upgrade van het Turkse onderwijs of wat dan ook. En met zijn ontslaggolf heeft hij het onderwijs alleen maar uitgehold.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:29:28 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187899692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Inderdaad. Alles minder dan totale zeggenschap is een achteruitgang voor hun.
De Grieken voeren moordpartijen uit in Turkse wijken, voeren een coup uit waarbij ze de grondwet verwerpen. De Turken vallen binnen om het bloedvergieten te stoppen.
Het Griekse deel wordt erkend, het Turkse deel niet. Er vindt een referendum plaats voor reunificatie die de Turken goedkeuren en de Grieken niet. Vervolgens wordt het Griekse deel toegelaten tot de EU.
Dat is een wel erg Turkse beschrijving van de gebeurtenissen. Turkije houdt het land gewoon illegaal bezet.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:33:54 #116
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187899752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
Tegen welke condities. 2 miljard is niet veel.?
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:37:41 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187899804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
Hoop niet dat er onderdelen uit de US moeten komen ?
pi_187899894
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
Goedkope arbeid of hoogwaardige banen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187899988
Valt me toch op hoe gefocused we zijn op Turkije terwijl China een miljoen Oeigoeren in concentratiekampen heeft gestopt en kinderen heeft gescheiden van hun ouders. Er vindt een totale culturele genocide plaats en we blijven vrolijk doorgaan met handeldrijven.

https://nos.nl/op3/artike(...)an-china-zitten.html
pi_187900110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:51 schreef polderturk het volgende:
Valt me toch op hoe gefocused we zijn op Turkije terwijl China een miljoen Oeigoeren in concentratiekampen heeft gestopt en kinderen heeft gescheiden van hun ouders. Er vindt een totale culturele genocide plaats en we blijven vrolijk doorgaan met handeldrijven.

https://nos.nl/op3/artike(...)an-china-zitten.html
Omdat china wss in een ander topic thuishoort. Als je de tt leest zie je mss waarom se focus hier op turkije ligt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187900475
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 00:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je klinkt als zo'n blinde CHP'li die ervan overtuigd bis dat de akp Alleen maar shit heeft veroorzaakt sinds 2002. Als dat zo zou zijn zouden ze niet 17 jaar in het zadel zitten, maar zouden ze na een paar jaar het veld ruimen. Er is genoeg dramatische beleid geweest van akp, maar ze hebben ook zat gepresteerd.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:56:21 #122
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187902177
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:51 schreef polderturk het volgende:
Valt me toch op hoe gefocused we zijn op Turkije terwijl China een miljoen Oeigoeren in concentratiekampen heeft gestopt en kinderen heeft gescheiden van hun ouders. Er vindt een totale culturele genocide plaats en we blijven vrolijk doorgaan met handeldrijven.

https://nos.nl/op3/artike(...)an-china-zitten.html
When Romans do. In Rome.Dat maakt China subtiel duidelijk.Zit China te wachten op de islam. Nope,
pi_187902876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

When Romans do. In Rome.Dat maakt China subtiel duidelijk.Zit China te wachten op de islam. Nope,
China heeft Xinjang, het land van de Oeigoeren, in de jaren 60 bezet. Vervolgens zijn ze begonnen met het verhuizen van miljoenen Han Chinezen naar het gebied. Inmiddels zijn de Oeigoeren een minderheid in hun eigen land. Nu zijn de Chinezen begonnen met het extermineren van de Oeigoerse taal en cultuur.

Wat zou jij er van vinden als Nederland bezet zou worden door China, als vervolgens 20 miljoen Chinezen naar Nederland wordt verhuisd, als 2 miljoen Nederlanders in concentratiekampen worden gestopt, als Nederlandse kinderen van hun ouders gescheiden worden en nog alleen maar de Chinese taal leren, als de Nederlandse taal verboden wordt?
pi_187902999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

China heeft Xinjang, het land van de Oeigoeren, in de jaren 60 bezet. Vervolgens zijn ze begonnen met het verhuizen van miljoenen Han Chinezen naar het gebied. Inmiddels zijn de Oeigoeren een minderheid in hun eigen land. Nu zijn de Chinezen begonnen met het extermineren van de Oeigoerse taal en cultuur.

Wat zou jij er van vinden als Nederland bezet zou worden door China, als vervolgens 20 miljoen Chinezen naar Nederland wordt verhuisd, als 2 miljoen Nederlanders in concentratiekampen worden gestopt, als Nederlandse kinderen van hun ouders gescheiden worden en nog alleen maar de Chinese taal leren, als de Nederlandse taal verboden wordt?
Open er lekker een topic over ofzo, maar hier is t niet echt op zn plaats.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187903091
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

When Romans do. In Rome.Dat maakt China subtiel duidelijk.Zit China te wachten op de islam. Nope,
Dit bedoel ik nu. Mensen geven geen fuck om de mensenrechtensituatie in China, maar worden histerisch as het om Turkije gaat.
pi_187903153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nu. Mensen geven geen fuck om de mensenrechtensituatie in China, maar worden histerisch as het om Turkije gaat.
Je bedoelt gene ene fuck anders dan hunnie doen t ook te roepen. Open er een topic over ofzo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:10:21 #127
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187903261
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Je bedoelt gene ene fuck anders dan hunnie doen t ook te roepen. Open er een topic over ofzo.
Dat is een topic met een milkshake. minstens.
pi_187903334
De trend op de beurs in Istanbul is de laatste tijd anders niet als negatief te omschrijven.

https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
pi_187904686
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:54 schreef Drugshond het volgende:
<< Investeerders laten Turkije links liggebn. Goh. hoe komt dat ?!! China stapt wel in maar dat is een mousetrap.
China is de Grim Reaper.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 13 juli 2019 @ 20:05:28 #130
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187904703
Ontopic, china heeft hier niks mee te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187904742
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nu. Mensen geven geen fuck om de mensenrechtensituatie in China, maar worden histerisch as het om Turkije gaat.
Van China weet men gewoon dat het zó onbeheersbaar groot en zó'n klotegedrocht is qua mensenrechten. Turkije wordt dan nog wel als een ontwikkeld westers / oosters land gezien. Het afglijden is in deze meer nieuws dan het al in een beerput zitten.
pi_187905184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is een wel erg Turkse beschrijving van de gebeurtenissen. Turkije houdt het land gewoon illegaal bezet.
Google maar eens naar "bloody christmas"

"The violence precipitated the end of Turkish Cypriot representation in the Republic of Cyprus."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bloody_Christmas_(1963)

"The violence led to the deaths of 364 Turkish Cypriots and 174 Greek Cypriots.[4] 25,000 Turkish Cypriots from 104 villages, amounting to a quarter of the Turkish Cypriot population, fled their villages and were displaced into enclaves.[5][6][7][8][9] Thousands of Turkish Cypriot houses left behind were ransacked or completely destroyed.[5][6] 1,200 Armenian Cypriots and 500 Greek Cypriots were also displaced. "


"
Later on 23 December, Greek Cypriot irregulars headed by Nikos Sampson committed the massacre[16] of Omorphita: they attacked the suburb, killing Turkish Cypriots, including women and children, "apparently indiscriminately".[16] The Turkish Cypriot residents of the quarter were expelled from their homes.[17]"


"Harry Scott Gibbons, a reporter in Cyprus at the time, reported the murder of 21 Turkish Cypriot patients from the Nicosia General Hospital on Christmas Eve."
pi_187905433
Meer dan 18.000 Turks-Cyprioten verdreven van het eiland in 1963. Ongeveer 12% van de bevolking. De Grieks-Cyprioten wilden het eiland etnisch zuiveren van Turken.

"18,667 Turkish Cypriots from different villages abandoned the island. 364 Turkish Cypriots and 174 Greek Cypriots were killed.[6] 25,000 Turkish Cypriots from 104 villages, amounting to a quarter of the Turkish Cypriot population, were displaced and forced to live in enclaves on an area of land encompassing 3% of the island, and were blockaded by the Greek and Greek Cypriot militia.[7][8][9][10][11] 1,200 Armenian Cypriots and 500 Greek Cypriots were also displaced. Thousands of Turkish Cypriot houses were looted, burned down and destroyed.[7][8]"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Cyprus
  zaterdag 13 juli 2019 @ 22:05:04 #134
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187906545


[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 13-07-2019 22:20:16 (Laat maar zitten) ]
pi_187907346
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:47 schreef polderturk het volgende:
Meer dan 18.000 Turks-Cyprioten verdreven van het eiland in 1963. Ongeveer 12% van de bevolking. De Grieks-Cyprioten wilden het eiland etnisch zuiveren van Turken.

"18,667 Turkish Cypriots from different villages abandoned the island. 364 Turkish Cypriots and 174 Greek Cypriots were killed.[6] 25,000 Turkish Cypriots from 104 villages, amounting to a quarter of the Turkish Cypriot population, were displaced and forced to live in enclaves on an area of land encompassing 3% of the island, and were blockaded by the Greek and Greek Cypriot militia.[7][8][9][10][11] 1,200 Armenian Cypriots and 500 Greek Cypriots were also displaced. Thousands of Turkish Cypriot houses were looted, burned down and destroyed.[7][8]"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Cyprus
mss heb je ook nog wat te melden over de armeense genocide?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187907874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:54 schreef marsan het volgende:

[..]

mss heb je ook nog wat te melden over de armeense genocide?
Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
  zondag 14 juli 2019 @ 00:19:19 #137
261630 marsan
"D'oh!"
pi_187908781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
Daarom vroeg ik ook of je er nog wat over te melden hebt. Paar knipsels ofzo.
Altijd leuk om het in een topic als deze over van alles te hebben behalve het onderwerp zelf.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 14 juli 2019 @ 00:20:35 #138
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187908799
Gaat dit topic nou plotseling over onverwerkte geschiedenis?
pi_187908863
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ontopic, china heeft hier niks mee te maken.
Je hebt superpowers, maar je doet er niks mee ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187908918
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
Volgens mij is dat nog niet bevestigd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187908941
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:50 schreef Drugshond het volgende:

Good Joke.
Jouw posts idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187908970
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:20 schreef HiZ het volgende:
Gaat dit topic nou plotseling over onverwerkte geschiedenis?
Gaat makkelijk van off shore Cyprus drilling naar de armeense genocide :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187909007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:
De trend op de beurs in Istanbul is de laatste tijd anders niet als negatief te omschrijven.

https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
Alles rondom de Turkse economie is dan ook weird as fuck. Zo veel tegenstrijdige dingen gaande tegelijkertijd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187909110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
Daar hebben de moffen ook al zo'n last van ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 14 juli 2019 @ 00:50:06 #145
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187909208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
Huh wat? Kun je hier wat verduidelijking over geven?
pi_187932974
quote:
Turkse president Erdogan belooft rente te verlagen

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft beloofd de rente van de Turkse centrale bank te verlagen nadat hij de vorige president van de centrale bank afzette. Voor het einde van het jaar moet de inflatie ook flink worden verlaagd, aldus Erdogan tegen tv-zender Haberturk.

Volgens de laatste cijfers ligt het prijsniveau in Turkije 15 procent hoger dan vorig jaar. Erdogan wil dit binnen enkele maanden verlagen naar tussen de 0 en 10 procent.

Erdogan ontsloeg enkele weken terug de vorige centralebankpresident, Murat Cetinkaya, en verving hem met de vicepresident van de centrale bank, Murat Uysal. Volgens Erdogan weigerde Cetinkaya orders op te volgen en functioneerde de centrale bank niet goed.

Cetinkaya hield de rente van de centrale bank op 24 procent sinds september vorig jaar in een poging de hoge inflatie in het land te dempen.

Lage rente, lage inflatie
Maar Erdogan wil juist dat de rente laag blijft om de economische groei aan te jagen. Hij denkt ook dat een lage rente van de centrale bank uiteindelijk zal leiden tot een lage inflatie.

Centrale banken gebruiken een lage rente juist om de economie en daarmee ook de inflatie aan te jagen. Zo probeert de Europese Centrale Bank al enkele jaren met een historisch lage rente de economie te stimuleren.
Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 15 juli 2019 @ 12:44:39 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187933170
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?
Zolang Erdo zo nadrukkelijk de scepter zwaait zal het vertrouwen in de Lira niet terug keren, het is een teken van wijsheid als je niet alles beter wilt weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 15 juli 2019 @ 14:03:14 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 15 juli 2019 @ 14:05:17 #149
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187936960
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187937256
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?
tashecon twitterde op maandag 15-07-2019 om 14:11:02 The test for Uysal is not now, when inflation trends suggest room for a rate cut, but later when the TRY is under pressure. Can he hike rates, if needed? https://t.co/uY2LA0Ks3I reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 juli 2019 @ 17:37:41 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187938029
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?
Dat laat zich niet voorspellen zolang de economie gestuurd wordt door de grillen van Erdogan. Als hij morgen besluit de rente te verlagen kan het binnen enkele dagen een hyperinflatie veroorzaken. Back to the '90s...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187944564
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 17:37 schreef ACT-F het volgende:

Back to the '90s...
Goude tijden waren dat :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 16 juli 2019 @ 03:10:08 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187946345
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2019 23:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Goude tijden waren dat :D
Toen was iedereen miljonair _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 juli 2019 @ 07:06:19 #155
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 07:12:59 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187946819
lijkt me niet superwaarschijnlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 08:51:27 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 09:05:43 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187947600
ja we zullen wel horen hoe de hondjes blaffen!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187948447
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 03:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Toen was iedereen miljonair _O-
*O* *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187948454
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 17:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat laat zich niet voorspellen zolang de economie gestuurd wordt door de grillen van Erdogan. Als hij morgen besluit de rente te verlagen kan het binnen enkele dagen een hyperinflatie veroorzaken. Back to the '90s...
Ik hoop wel na mijn vakantie. :(
pi_187948465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 07:06 schreef Drugshond het volgende:

Ze blazen zichzelf echt uit de Navo.
Wiens belang dient het om Turkije uit de NAVO te wippen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187948507
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wiens belang dient het om Turkije uit de NAVO te wippen?
Vooral de Russen. Maar een onbetrouwbare partner wil je er natuurlijk ook niet bij hebben in de NAVO.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 10:51:31 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187948543
Turkije is alleen niet echt een onbetrouwbare partner voor NAVO

beetje een lijntrekker misschien maar dat is de rest ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187948644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:45 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vooral de Russen.
prcs. daarom zie ik het ook niet gebeuren. niet vanuit de turken en niet vanuit de overige navo leden.

quote:
Maar een onbetrouwbare partner wil je er natuurlijk ook niet bij hebben in de NAVO.
de turken varen momenteel op bepaalde punten hun eigen koers met de s400 bv., maar dit is een gevolg van meerdere factoren. waaronder dus de coup poging van 2016. niet omdat de turken perse "onbetrouwbaar" zouden zijn. ik bedoel de turken voeren al decennia lang een oorlog tegen de PKK, deze week nog waren er meerdere aanslagen waarin slachtoffers zijn gevallen in turkije en nu zien de turken hun NAVO bondgenoten met de VS voorop in bed gaan met diezelfde organisatie, wie is hier de onbetrouwbare partner, als je de casus bekijkt vanuit een turkse POV?

Coup-proofing? Making Sense of Turkey’s S-400 Decision

On July 12, Turkey received the first elements of the S-400, a fourth-generation surface-to-air Russian missile system. Few recent weapon sales have been as geopolitically charged as this one. U.S. officials have threatened both military and economic sanctions should Turkey acquire the Russian system.

The delivery comes after many years of negotiations for more advanced air defenses. President Recep Tayyip Erdogan first discussed with Russia in August 2016 what would ultimately become a $2.5 billion agreement to procure four S-400 batteries, but Turkey has been pursuing air and missile defenses for over a decade. The S-400 announcement follows several previous tenders in which Turkey considered but ultimately did not buy the U.S. Patriot, the Chinese HQ-9, and the French SAMP/T. The arrival of the S-400 follows significant political turmoil in Turkey, most notably the shootdown of a Russian jet in 2015, the failed coup attempt of July 15, 2016—exactly three years ago today—and a new strategic partnership between Erdogan and President Vladimir Putin.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:41:50 #166
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187949148
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wiens belang dient het om Turkije uit de NAVO te wippen?
De Navo en de EU zelf. Met zo'n paria in een smeltende economie wil je simpelweg geen zaken doen. Het is niet voor niks dat ze de grootste IS-pijpleiding bovengronds hadden door middel van vrachtauto's hadden in de oorlog met Syrie. Putin heeft dat heel subtiel duidelijk gemaakt. Dat Erdogan+ familie en zijn over lijken gaan.

https://marketupdate.nl/n(...)s-in-kaart-gebracht/
=====

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 16-07-2019 12:12:04 ]
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:44:22 #167
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187949189
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 12:12:39 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187949585
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De Navo en de EU zelf. Met zo'n paria in een smeltende economie wil je simpelweg geen zaken doen. Het is niet voor niks dat ze de grootste IS-pijpleiding bovengronds hadden door middel van vrachtauto's hadden in de oorlog met Syrie. Putin heeft dat heel subtiel duidelijk gemaakt. Dat Erdogan+ familie en zijn over lijken gaan.

https://marketupdate.nl/n(...)s-in-kaart-gebracht/
=====
navo heeft wel met schimmigere figuren zaken gedaan

eind van de dag is het een militaire alliantie, geen politieke en al helemaal geen economische
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:10:09 #170
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187950289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

navo heeft wel met schimmigere figuren zaken gedaan

eind van de dag is het een militaire alliantie, geen politieke en al helemaal geen economische
Woef, en de EU gaat sancties bij Turkije opleggen. Ik zeg toch hoe de hazen lopen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:02:37 #171
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187950994
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die Erdogan is ook een rotzak eerste klas. Hij weet donders goed dat er sancties dreigen als hij gaat boren in Grieks-Cypriotisch gebied. Daarmee heeft hij mooi een excuus richting zijn achterban om de economische crisis te verklaren. Het is de schuld van de buitenlandse krachten! :(
Zijn de boringen niet in het gebied dat toebehoort aan Noord-Cyprus?

Dat is een beetje het probleem, no? Turkije ziet het noorden als onderdeel van TRNC, dus mag er geboord worden als TRNC dat okay vindt. Daarentegen vinden de EU en (Zuid-)Cyprus dat gebied waar geboord wordt onderdeel van Cyprus, en zou er dus niet zomaar geboord moeten (kunnen) worden.
pi_187951017
Hm, toch niet helemaal wat ik hierboven zeg.



quote:
Afgelopen mei begon het Turkse schip Fatih met de olie- en gasboringen ten westen van Cyprus. Een week geleden zette een tweede Turks schip, de Yavuz, koers naar de oostkant van het eiland. Ook dat schip zal boringen uitvoeren, kondigde het Turkse ministerie van buitenlandse zaken aan. Ankara claimt dat ook de republiek Noord-Cyprus – die alleen door Turkije wordt erkend –recht heeft op een deel van de gas- en olievoorraden.
Bron: https://www.trouw.nl/buit(...)-het-hoofd~bdcae05d/.
pi_187951056
Dat bootje links is wel wat de weg kwijt...
pi_187951059


Bron is wel Sabah.

Vindt zo snel niet waar er precies geboord wordt, zeg maar. En de plaatjes verschillen ook weleens.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:58:58 #176
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187953155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zijn de boringen niet in het gebied dat toebehoort aan Noord-Cyprus?

Dat is een beetje het probleem, no? Turkije ziet het noorden als onderdeel van TRNC, dus mag er geboord worden als TRNC dat okay vindt. Daarentegen vinden de EU en (Zuid-)Cyprus dat gebied waar geboord wordt onderdeel van Cyprus, en zou er dus niet zomaar geboord moeten (kunnen) worden.
Je begrijpt wel dat hoewel de Turkse interventie op Cyprus legaal was, de oprichting van de TRNC een directe schending van de verdragsverplichtingen was? Whataboutism gaat daaraan niks veranderen.
pi_187953200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat hoewel de Turkse interventie op Cyprus legaal was, de oprichting van de TRNC een directe schending van de verdragsverplichtingen was? Whataboutism gaat daaraan niks veranderen.
Whataboutism? Waar doel je dan precies op?
pi_187953644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Whataboutism? Waar doel je dan precies op?
zij drillen gas /wij drillen gas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187953665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat hoewel de Turkse interventie op Cyprus legaal was, de oprichting van de TRNC een directe schending van de verdragsverplichtingen was?
welke verplichting?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187953875
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke verplichting?
Territoriale integriteit is aangetast. Inval was OK, maar het zou moeten leiden tot "re-establishing the state of affairs created by the present Treaty". Partitionering/onafhankelijkheid door TRNC gaat daar lijnrecht tegenin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2019 17:48:36 ]
pi_187953885
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Territoriale integriteit is aangetast. Inval was OK, maar het zou moeten leiden tot "re-establishing the state of affairs created by the present Treaty".
volgens mij zijn ze daar al meer dan 40 jaar mee bezig zonder succes.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187953906
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

volgens mij zijn ze daar al meer dan 40 jaar mee bezig zonder succes.
1983 was 'slechts' 9 jaar na 1974...

Natuurlijk komt het na zoveel jaren niet meer goed. Beetje hetzelfde issue als in Israël vs. Palestina; komt ook niet meer goed.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 18:33:10 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187954553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Woef, en de EU gaat sancties bij Turkije opleggen. Ik zeg toch hoe de hazen lopen.
woef, wat heeft dat met de NAVO te maken dan?
die kippen leggen twee hele verschillende eieren hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:18:26 #184
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187955448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

1983 was 'slechts' 9 jaar na 1974...

Natuurlijk komt het na zoveel jaren niet meer goed. Beetje hetzelfde issue als in Israël vs. Palestina; komt ook niet meer goed.
Wedden dat in de praktijk de meerderheid van de Turkse Cyprioten hun EU paspoort niet kwijt willen?
pi_187955792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 17:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

1983 was 'slechts' 9 jaar na 1974...

Natuurlijk komt het na zoveel jaren niet meer goed. Beetje hetzelfde issue als in Israël vs. Palestina; komt ook niet meer goed.
In 1964 waren er intercommunale gevechten uitgebroken waarbij er honderden Turks-Cyprioten waren gedood en waarbij 18.000 Turken het eiland hadden ontvlucht. Voortdurend waren er gevechten op het eiland. Het systeem van voor 1974 werkte niet goed.
pi_187958949


[ Bericht 100% gewijzigd door Amfora op 16-07-2019 22:48:45 ]
  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:43:35 #188
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187960490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

In 1964 waren er intercommunale gevechten uitgebroken waarbij er honderden Turks-Cyprioten waren gedood en waarbij 18.000 Turken het eiland hadden ontvlucht. Voortdurend waren er gevechten op het eiland. Het systeem van voor 1974 werkte niet goed.
En toch was het garanderen van dat stelsel de rechtvaardiging voor de Turkse interventie. Zonder die rechtvaardiging was Turkije schuldig geweest aan een (illegale) aanvalsoorlog.
pi_187984538
quote:
Geen F-35's voor Turkije: Pentagon schopt NAVO-bondgenoot uit project
https://www.ad.nl/buitenl(...)it-project~a609c3d7/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:25:00 #190
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187984763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Easy connecting the dots. En hey SP3c, nog even en uit de Navo. Dit zie je gewoon van verre aankomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 18-07-2019 12:33:24 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:28:19 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 12:28:49 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187984824
hey DRUGshN0d, dat lligt een beetje aan je definitie van even want dit is niet hoe kippen eitjes leggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 12:30:32 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187984855
de legbatterij moet nog heel wat eieren verwerken voor hij breekt DuRGSzhn0D!~!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:34:44 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187984910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:30 schreef sp3c het volgende:
de legbatterij moet nog heel wat eieren verwerken voor hij breekt DuRGSzhn0D!~!!!
Volgens mij lig je te broeden op het verkeerde nest. Hoe de hazen lopen.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 12:39:57 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187985004
er moeten nog veel hazen voor de windhonden uitlopen voor Turkije uit de NAVO stapt DRUG$hond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
all I'm sayin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:44:18 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_187985077
De NAVO houdt het Turkse leger omhoog. Zonder NAVO is het laatste beetje seculiere macht buiten Erdogan geneutraliseerd en kan hij zijn islamistenleger opbouwen. Met hulp van Qatar voor wie hij de S400s heeft aangeschaft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 12:48:55 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187985148
nee de Turkse economie houdt het Turkse leger omhoog ... of omgekeerd

wat dat betreft verbaasd het me dat ze voor S400 zijn gegaan terwijl ze prima in staat zouden moeten zijn een Erdokloon (niet slecht maar ook weer niet echt goed) te bouwen ... kunnen ze die nog voor goud geld verkopen aan floplanden als Georgie enzo ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187985173
De schrijver van dat artikel krijgt wel een beetje gelijk. Nu mag Turkije geen JSF kopen. Dan heeft Turkije opeens een stuk minder keus: misschien mogen ze een verouderd Amerikaans toestel kopen (maar ik vraag me af of Turkije daar om wil vragen), maar de kans is groot dat ze een Russisch toestel gaan kopen. Het enige andere alternatief wat ik weet is de Zweedse Saab Gryphen.
pi_187985210
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:48 schreef sp3c het volgende:
nee de Turkse economie houdt het Turkse leger omhoog ... of omgekeerd

wat dat betreft verbaasd het me dat ze voor S400 zijn gegaan terwijl ze prima in staat zouden moeten zijn een Erdokloon (niet slecht maar ook weer niet echt goed) te bouwen ... kunnen ze die nog voor goud geld verkopen aan floplanden als Georgie enzo ook
Georgië is geen bondgenoot van Turkije. Azerbeidzjan zou nog kunnen.
Turkije kan zoiets niet bouwen. Ze zijn ooit begonnen een eigen tank te ontwikkelen (waarbij de belangrijkste componenten werden geïmporteerd), maar zelfs dat was te veel gevraagd.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 13:02:09 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187985319
Turkije verkoopt nu ook al aan de Georgiers he, bondgenoot of niet

daarnaast is een tank wat anders dan een raket, Aselsan (?) is daar redelijk ver in, met name voor de Marine marine maar toch

zie ook bv

quote:
ANKARA, Turkey — A three-strong team of Turkish companies has been tapped to build the country’s first indigenous long-range air and anti-missile system, according to President Recep Tayyip Erdogan.

The president said the first deliveries under the “Siper” program, or “Ditch” in Turkish, are expected at the end of 2021.

The program partners are state-controlled military electronics specialist Aselsan, Turkey’s largest defense company; state-controlled missile-maker Roketsan; and Tubitak Sage, a defense specialist and part of Turkey’s state scientific research institute.

“This system is crucial for Turkey’s defense and they (the partners) are taking a new step with this project that will upgrade Turkey in the league of defense systems,” Erdogan said.

To augment its long-range defenses, Turkey decided in December to buy the Russian-made S-400 system. When the system is deployed on Turkish soil, the country will become the first NATO member to operate the S-400. Turkish Defence Minister Hulusi Akar has said deployment of the S-400 will begin by October 2019.

Erdogan’s announcement comes as Aselsan and Roketsan are in talks with Franco-Italian company Eurosam for the co-production of its SAMP/T system in Turkey. The talks are ongoing under a conceptual definition contract with the European producer.

Scheduled to last 18 months, the definition study is meant to prepare a development and production contract for the future system, which is expected to meet operational requirements of the Turkish Air Force.
https://www.defensenews.c(...)-air-defense-system/

dan vind ik s400 toch een rare keuze zeker gezien Turkije op dit moment en op de korte termijn weinig te vrezen heeft in de regio
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:12:53 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187985480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:51 schreef Benger het volgende:
De schrijver van dat artikel krijgt wel een beetje gelijk. Nu mag Turkije geen JSF kopen. Dan heeft Turkije opeens een stuk minder keus: misschien mogen ze een verouderd Amerikaans toestel kopen (maar ik vraag me af of Turkije daar om wil vragen), maar de kans is groot dat ze een Russisch toestel gaan kopen. Het enige andere alternatief wat ik weet is de Zweedse Saab Gryphen.
Die kans dat ze een Russisch toestel gaan kopen is er ,, Turkije wordt dan een provincie van Rusland net als Syrie

Goede zaak voor Rusland , dan kunnen ze de Zwarte Zee controleren en is Oekraïne haar import haven kwijt

eens op een kwade dag komt er een atoomoorlog, die duurt slechts een half uur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 13:18:40 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187985565
Chinees is ook een optie

Gripen sowieso niet als de Amerikanen dwars willen liggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187992292
De grootste bedreiging voor Turkije in de zin van een staat is Rusland dus een Russisch vliegtuig is onlogisch, die S-400 is voor de dreiging van de eigen piloten tegen de Turkse leider(s).
pi_187994140
Ik heb even zitten kijken, maar wat de Russen nu kunnen bieden voldoet niet voor Turkije. Turkije bouwt zelf in licentie F-16's. Turkije wilde mee doen met de ontwikkeling en productie van de JSF, maar iets voor vreemde valuta 'off the shelf' kopen, wat weinig toegevoegde waarde biedt ten opzichte van de F-16 gaat niet gebeuren.
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:01:47 #205
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187994337
Die S-400 is onder andere voor Ankara. De coupplegers vielen het Turkse parlement via de lucht aan. De Russen zijn al een tijdje bezig met de ontwikkeling van meer geavanceerde S-500. Wie weet zien we eerste prototype daarvan in 2020. Capabel volk maar die corruptie en oligarchie en weinig moeite doen voor het verbeteren van hun ecosysteem voor wetenschap/technologie. Waarom zouden ze? Gewoon verkopen wat onder de grond zit en dat is genoeg om de komende 100 jaar mee door te komen.

https://en.wikipedia.org/wiki/S-500_missile_system



[ Bericht 13% gewijzigd door Jellereppe op 18-07-2019 22:11:55 ]
  vrijdag 19 juli 2019 @ 11:53:46 #206
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188001659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
eens op een kwade dag komt er een atoomoorlog, die duurt slechts een half uur
Maar dan zeuren we niet meer over ons binnenlands Eco-gasverbruik. Echt politiek is een wereld of madness,

  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:00:07 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188001744
Turkije is gewoon toast willen ze goedkope buitenlandse lening zal dit niet door het westen gefinancierd worden. Heel die mooie projecten door de APK is met geleend geld.

https://nos.nl/artikel/20(...)ld-voor-erdogan.html

Zou hij zelf weten dat hij op een tijdbom zit. ?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:11:25 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:29:04 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188002276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:00 schreef Drugshond het volgende:
Turkije is gewoon toast willen ze goedkope buitenlandse lening zal dit niet door het westen gefinancierd worden. Heel die mooie projecten door de APK is met geleend geld.

https://nos.nl/artikel/20(...)ld-voor-erdogan.html

Zou hij zelf weten dat hij op een tijdbom zit. ?
Alleen dit al zou mensen toch moeten overhalen om nooit meer op Erdo te stemmen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:50:06 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188002686
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Alleen dit al zou mensen toch moeten overhalen om nooit meer op Erdo te stemmen.
Erdolf roept iets over de vijanden van de islam , Gulenisten en derg en ze gaan weer op die idioot stemmen , hij is net als Hitler, Verdeel en Heers
En die Turken houden wel van een sterke leider een Sultan of Dictator , net als in Venezuela

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 19-07-2019 15:02:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188006126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die kans dat ze een Russisch toestel gaan kopen is er ,, Turkije wordt dan een provincie van Rusland net als Syrie
Turkije met Syrië vergelijken :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_188006245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:02 schreef sp3c het volgende:
Turkije verkoopt nu ook al aan de Georgiers he, bondgenoot of niet

daarnaast is een tank wat anders dan een raket, Aselsan (?) is daar redelijk ver in, met name voor de Marine marine maar toch

zie ook bv
[..]

https://www.defensenews.c(...)-air-defense-system/

dan vind ik s400 toch een rare keuze zeker gezien Turkije op dit moment en op de korte termijn weinig te vrezen heeft in de regio
Het Turkse leger krijgt ook training van de Russen om ze te kunnen gebruiken. Er ervaring mee opdoen is handig voor nieuwe ontwerpen. Het Turkse leger heeft geen ervaring met lange afstands raketten en helemaal geen benul hoe en waar je het moet opstellen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_188006894
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 11:53 schreef Drugshond het volgende:

Echt politiek is een wereld of madness,

He zegt eindelijk iets zinnigs ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 16:33:39 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188006979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:51 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het Turkse leger krijgt ook training van de Russen om ze te kunnen gebruiken. Er ervaring mee opdoen is handig voor nieuwe ontwerpen. Het Turkse leger heeft geen ervaring met lange afstands raketten en helemaal geen benul hoe en waar je het moet opstellen.
dat krijg je van de Amerikanen ook wel, daarnaast is het niet alsof er in Turkije niemand is die weet hoe je een raket af moet schieten want de marine beschikt al jaren (decennia) over Standard Missiles en Sea Sparrows

het is echt niet mijn bedoeling om op de Erdo/Turkijehaattrein te springen hoor maar ik vind het echt een vreemde keuze, zeker omdat de noodzaak er niet direct is en de Amerikanen reageren zoals ze reageren

behoorlijk prijzige middelvinger die je hier opsteekt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 16:35:08 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188007002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:11 schreef Drugshond het volgende:
SP3c --- > heb je niks geleerd van Roemenië ? Hoe de hazen lopen.
spelen wel lekker ijshockey atm maar verder weet ik er niets van DRUG$Hond

zijn geen hazen waar ik op kan jagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188007334
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat krijg je van de Amerikanen ook wel, daarnaast is het niet alsof er in Turkije niemand is die weet hoe je een raket af moet schieten want de marine beschikt al jaren (decennia) over Standard Missiles en Sea Sparrows

het is echt niet mijn bedoeling om op de Erdo/Turkijehaattrein te springen hoor maar ik vind het echt een vreemde keuze, zeker omdat de noodzaak er niet direct is en de Amerikanen reageren zoals ze reageren

behoorlijk prijzige middelvinger die je hier opsteekt
Volgens mij komt het vooral omdat Turkije óók een overdracht van (raket)technologie wil. Daar heeft de VS altijd "nee" op gezegd.

2013: de VS zegt nee tegen overdracht van technologie. Aanbesteding in hetzelfde jaar, de Chinezen (CPMIEC) winnen.

2015: deal met de Chinezen van tafel. Focus op een eigen nationaal project.

2017-2018: afspraak met de Russen. Voor zover ik weet gaat er wel een overdracht van technologie plaatsvinden, maar deels.

En als ik het goed heb, is de Russische S-400 goedkoper dan de Amerikaanse Patriot en kunnen ze ook eerder geleverd worden.

Handig is het zeker niet. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Maar ik kan het ergens wel begrijpen (goedkoper, technologieoverdracht).

Verder helpt het natuurlijk ook niet zo dat er al tijden wrijving is tussen de VS en Turkije...

Weet er veels te weinig vanaf welke nou echt beter is (Patriot vs. S-400)...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 16:57:13 ]
  Moderator vrijdag 19 juli 2019 @ 17:04:04 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188007456
s400 is op papier sowieso beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188007472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Volgens mij komt het vooral omdat Turkije óók een overdracht van (raket)technologie wil. Daar heeft de VS altijd "nee" op gezegd.

2013: de VS zegt nee tegen overdracht van technologie. Aanbesteding in hetzelfde jaar, de Chinezen (CPMIEC) winnen.

2015: deal met de Chinezen van tafel. Focus op een eigen nationaal project.

2017-2018: afspraak met de Russen. Voor zover ik weet gaat er wel een overdracht van technologie plaatsvinden, maar deels.

En als ik het goed heb, is de Russische S-400 goedkoper dan de Amerikaanse Patriot en kunnen ze ook eerder geleverd worden.

Handig is het zeker niet. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Maar ik kan het ergens wel begrijpen (goedkoper, technologieoverdracht).

Verder helpt het natuurlijk ook niet zo dat er al tijden wrijving is tussen de VS en Turkije...

Weet er veels te weinig vanaf welke nou echt beter is (Patriot vs. S-400)...
De Grieken beschikken over het S-300 systeem. Niemand heeft daarover zitten zeiken.
pi_188007523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Grieken beschikken over het S-300 systeem. Niemand heeft daarover zitten zeiken.
Verschil is dat de Turken wel de F-35 krijgen (zouden krijgen), de Grieken (nog) niet.

Men is met name bang dat de Russen toegang krijgen tot F-35-technologie.

(En nog los van het feit dat de S-300 door de Grieken is aangeschaft in de jaren 90; toen de Russen veel 'chiller' waren dan nu.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 17:09:10 ]
pi_188007881
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:00 schreef Drugshond het volgende:
Turkije is gewoon toast willen ze goedkope buitenlandse lening zal dit niet door het westen gefinancierd worden. Heel die mooie projecten door de APK is met geleend geld.

https://nos.nl/artikel/20(...)ld-voor-erdogan.html

Zou hij zelf weten dat hij op een tijdbom zit. ?
Is dat echt met geleend geld? Dacht dat ze IMF hadden afbetaald en er ook niks mee te maken wilde hebben.
pi_188007998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Grieken beschikken over het S-300 systeem. Niemand heeft daarover zitten zeiken.
Nee, iedereen is altijd tegen turkijke he. Het begint idd op te vallen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_188008021
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:31 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, iedereen is altijd tegen turkijke he. Het begint idd op te vallen.
Erdogan noemt het Turkofobie.
Really.
pi_188008103
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Alleen dit al zou mensen toch moeten overhalen om nooit meer op Erdo te stemmen.
Van mij mogen ze Erdogan klonen, voor elk moslimland een. Tot in lengte van dagen klonen. :)

  vrijdag 19 juli 2019 @ 18:34:14 #224
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188009324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:56 schreef zarGon het volgende:
Volgens mij komt het vooral omdat Turkije óók een overdracht van (raket)technologie wil.
Dat was ook mijn vermoeden om een Russisch exemplaar aan te schaffen, want buiten dat om is het als NAVO-land erg onorthodox om wapentuig van de Russen aan te schaffen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:15:31 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188011685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:36 schreef Amfora het volgende:

[..]

Van mij mogen ze Erdogan klonen, voor elk moslimland een. Tot in lengte van dagen klonen. :)

[ afbeelding ]
Dat zou op den duur de hele aarde verzwelgen met paleizen, omdat ze allemaal een groter paleis willen dan de ander. Infinite loop.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 20 juli 2019 @ 00:21:09 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188015707
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:25 schreef Amfora het volgende:

[..]

Is dat echt met geleend geld? Dacht dat ze IMF hadden afbetaald en er ook niks mee te maken wilde hebben.
Met een BB- rating. Daar gaat een redelijke verzekering overheen.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 01:47:34 #227
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188016734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:25 schreef Amfora het volgende:

[..]

Is dat echt met geleend geld? Dacht dat ze IMF hadden afbetaald en er ook niks mee te maken wilde hebben.
Schulden zijn niet alleen bij wat je leent van het IMF.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 09:58:27 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188019003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:25 schreef Amfora het volgende:

[..]

Is dat echt met geleend geld? Dacht dat ze IMF hadden afbetaald en er ook niks mee te maken wilde hebben.
https://nos.nl/artikel/22(...)koude-rillingen.html

quote:
Europese landen, met de banken voorop, hebben voor meer zo'n 140 miljard euro aan beleggingen, leningen en investeringen uitstaan in Turkije.
Vooral Franse, Spaanse en Italiaanse banken hebben veel geld in Turkije zitten
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188021270
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 01:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Schulden zijn niet alleen bij wat je leent van het IMF.
quote:
Ging mij meer om wat de user waarop ik reageerde zei: Dat alle projecten van de AKP, zoals de Ak Saray paleis, met geleend geld is gerealiseerd. Zou daar wel een bron voor willen zien.

Het artikel heeft het volgens mij meer over leningen aan bedrijven en burgers en niet dat AKP haar projecten hiermee betaald.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:18:41 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188021362
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:11 schreef Amfora het volgende:

[..]

[..]

Ging mij meer om wat de user waarop ik reageerde zei: Dat alle projecten van de AKP, zoals de Ak Saray paleis, met geleend geld is gerealiseerd. Zou daar wel een bron voor willen zien.

Het artikel heeft het volgens mij meer over leningen aan bedrijven en burgers en niet dat AKP haar projecten hiermee betaald.
https://www.forbes.com/si(...)rsting/#54f92a9b5103

@ Slayage: Het is dus vanaf het begin van Erdogans tijd al rampzalig beleid geweest.
pi_188021551
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

https://www.forbes.com/si(...)rsting/#54f92a9b5103

@ Slayage: Het is dus vanaf het begin van Erdogans tijd al rampzalig beleid geweest.
Dit is niks nieuws dude. Algemeen bekend dat de laatste jaren de economie kunstmatig wordt opgepompt.

Dit impliceert echter niet dat het vanaf het begin rampzalig zou zijn geweest. Jij bent zoals altijd selectief bezig met info tot je nemen. Iets wat je standpunt van "erdo zuigt" kan steunen neem je graag tot je. En iets wat het tegendeel beweert laat je links liggen. "Confirmation bias" en alles ;)

De begin jaren van het AKP tijdperk wordt door economen omschreven als revolutionair. Maar jij weet wel beter natuurlijk, dan de professionals.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188021575
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

https://www.forbes.com/si(...)rsting/#54f92a9b5103

@ Slayage: Het is dus vanaf het begin van Erdogans tijd al rampzalig beleid geweest.
Dat artikel bevat geen antwoord op mijn vraag/post. Lees mijn post nog maar een keer.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:45:47 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188021735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:11 schreef Amfora het volgende:

[..]

Het artikel heeft het volgens mij meer over leningen aan bedrijven en burgers en niet dat AKP haar projecten hiermee betaald.
AKP heeft zelf geen projecten

De staat Turkije wel
het paleis van de Sultan is gefinancierd met leningen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:54:21 #234
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188021856
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is niks nieuws dude. Algemeen bekend dat de laatste jaren de economie kunstmatig wordt opgepompt.

Dit impliceert echter niet dat het vanaf het begin rampzalig zou zijn geweest. Jij bent zoals altijd selectief bezig met info tot je nemen. Iets wat je standpunt van "erdo zuigt" kan steunen neem je graag tot je. En iets wat het tegendeel beweert laat je links liggen. "Confirmation bias" en alles ;)

De begin jaren van het AKP tijdperk wordt door economen omschreven als revolutionair. Maar jij weet wel beter natuurlijk, dan de professionals.
Wie ? Totdat de boyprojecten compleet off-sync gingen. Er zat geen economische drive meer achter, Slechts prestige. En dat komt nu als een boemerang terug. Lees je eens in wat betreft Roemenië.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:57:07 #235
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188021898
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is niks nieuws dude. Algemeen bekend dat de laatste jaren de economie kunstmatig wordt opgepompt.

Dit impliceert echter niet dat het vanaf het begin rampzalig zou zijn geweest. Jij bent zoals altijd selectief bezig met info tot je nemen. Iets wat je standpunt van "erdo zuigt" kan steunen neem je graag tot je. En iets wat het tegendeel beweert laat je links liggen. "Confirmation bias" en alles ;)

De begin jaren van het AKP tijdperk wordt door economen omschreven als revolutionair. Maar jij weet wel beter natuurlijk, dan de professionals.
Economie was niet je hoofdvak. We will see.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 14:11:06 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188022191
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:34 schreef Slayage het volgende:

De begin jaren van het AKP tijdperk wordt door economen omschreven als revolutionair. Maar jij weet wel beter natuurlijk, dan de professionals.
Turkije is door de EU uitgeroepen tot preferred tradepartner toen Erdolf er net was, vooruitlopend op een EU lidmaatschap , toen ging het goed
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188022249
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

AKP heeft zelf geen projecten

De staat Turkije wel
het paleis van de Sultan is gefinancierd met leningen
Zoals ik meerdere keren aangaf: Heb je hier een bron voor?
  zaterdag 20 juli 2019 @ 19:18:25 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188027934
Turkije zit vast in de middeninkomenstrap.

[ Bericht 18% gewijzigd door Jellereppe op 20-07-2019 19:31:28 ]
  zaterdag 20 juli 2019 @ 23:47:23 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188032644
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:14 schreef Amfora het volgende:

[..]

Zoals ik meerdere keren aangaf: Heb je hier een bron voor?
Je hebt ook Wikipedia snotneus.
Op 4 maart 2013 gaf een bestuurlijke rechtbank in Ankara het bevel om de bouw van het paleis op te schorten. Ondanks de bevestiging van dit vonnis door de Raad van State op 13 maart, gaf President Erdoğan openlijk te kennen dat hij de uitspraak zou negeren.[5] De oppositieleider van de CHP uitte de verkiezingsbelofte dat zijn partij het gebouw zou doen overdragen aan de Technische Universiteit van het Midden-Oosten.[6] Op 26 mei 2015 oordeelde de hoogste bestuursrechter in Turkije dat de bouwvergunning voor het complex niet rechtsgeldig is
------------------
Nog iets te melden over de Turkse economie en hoe deze door het putje gaat ?. Ik wel.

Of dacht je soms dat het paleis gratis uit de lucht kwam vallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 20-07-2019 23:52:54 ]
  zaterdag 20 juli 2019 @ 23:50:03 #240
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188032690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:18 schreef Jellereppe het volgende:
Turkije zit vast in de middeninkomenstrap.
Turkije is gewoon gezien. Politiek, Vakantie, alsook economisch te troebel om daar zelfs maar een cent weg te zetten.
--------------
That's a fact.
pi_188034207
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je hebt ook Wikipedia snotneus.
Op 4 maart 2013 gaf een bestuurlijke rechtbank in Ankara het bevel om de bouw van het paleis op te schorten. Ondanks de bevestiging van dit vonnis door de Raad van State op 13 maart, gaf President Erdoğan openlijk te kennen dat hij de uitspraak zou negeren.[5] De oppositieleider van de CHP uitte de verkiezingsbelofte dat zijn partij het gebouw zou doen overdragen aan de Technische Universiteit van het Midden-Oosten.[6] Op 26 mei 2015 oordeelde de hoogste bestuursrechter in Turkije dat de bouwvergunning voor het complex niet rechtsgeldig is
------------------
Nog iets te melden over de Turkse economie en hoe deze door het putje gaat ?. Ik wel.

Of dacht je soms dat het paleis gratis uit de lucht kwam vallen.
_O- Kan je lezen of niet of moet ik het voor je in een geluidsfragment inspreken? In je tekst, net als in je andere artikelen, staat nergens dat het met 'GELEEND' geld is gebouwd. Lees mijn posts en op wie ik reageerde nog maar eens terug. Ik heb het ook nergens over dat het "gratis" uit de lucht is komen vallen.

Ja ik heb nog iets te melden: Erdogan BLIJFT! Ga nu maar lekker janken op je bedje. Zo werkt democratie, jij gaat niet bepalen wie daar wel/niet gaat regeren. De tijd dat westerse marionetten door het westen getraind en aangesteld werden om hun belangen te dienen en niet die van het volk is voorbij. Basta!

Edit: ik ben maar zelf gaan googlen, en lees dat het geheel met belastinggeld is betaald, niks geleend geld.
  zondag 21 juli 2019 @ 01:49:34 #242
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_188034282
Nuja als het land een tekort heeft op de begroting is er uiteindelijk wel een deel van geleend, natuurlijk.
  zondag 21 juli 2019 @ 03:28:44 #243
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188034642
Met Erdolf gaat niemand in het westen + VS zakendoen. Zovel is wel duidelijk. Erdogan blijft ? (^^ eerdere roeptoetertje grijze wolf). Money walks bullshit talks. Eat shit.

Wat Erdolf niet kan besturen zijn de geldstromen.

Moody's en Fitch eruit trappen omdat het antwoord zogenaamd niet zo lekker valt.
IK zal er een smiley bij posten. _O- (Domme geit)

[ Bericht 20% gewijzigd door Drugshond op 21-07-2019 06:45:55 ]
pi_188035757
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is niks nieuws dude. Algemeen bekend dat de laatste jaren de economie kunstmatig wordt opgepompt.

Dit impliceert echter niet dat het vanaf het begin rampzalig zou zijn geweest. Jij bent zoals altijd selectief bezig met info tot je nemen. Iets wat je standpunt van "erdo zuigt" kan steunen neem je graag tot je. En iets wat het tegendeel beweert laat je links liggen. "Confirmation bias" en alles ;)

De begin jaren van het AKP tijdperk wordt door economen omschreven als revolutionair. Maar jij weet wel beter natuurlijk, dan de professionals.
Wat er toen was is er nu niet meer.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188036172
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 01:41 schreef Amfora het volgende:


Edit: ik ben maar zelf gaan googlen, en lees dat het geheel met belastinggeld is betaald, niks geleend geld.
En waardoor hebben landen begrotingstekorten? Omdat ze meer geld uitgeven als er bij de belastingen binnenkomt. Hoe lossen landen begrotingstekorten op? Juist ja door geld te lenen.

Turkije doet het met 30% staatsschuld niet zo slecht alleen daarvan is wel 40% in buitenlandse valuta wat door de inflatie van de lira hun stukken meer gaat kosten.
  zondag 21 juli 2019 @ 10:32:52 #246
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188037969
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 03:28 schreef Drugshond het volgende:
Met Erdolf gaat niemand in het westen + VS zakendoen. Zovel is wel duidelijk. Erdogan blijft ? (^^ eerdere roeptoetertje grijze wolf). Money walks bullshit talks. Eat shit.

Wat Erdolf niet kan besturen zijn de geldstromen.

Moody's en Fitch eruit trappen omdat het antwoord zogenaamd niet zo lekker valt.
IK zal er een smiley bij posten. _O- (Domme geit)
Zo werkt het westen idd. Als een leider hun belangen niet dient dan organiseren ze wel een coup, lukt dat niet, dan leggen ze het land sancties op, 'dwingen' de rest van de wereld hetzelfde te doen en boycotten het. Zo werkt het "vrije" westen dat overal "vrede" nastreeft en overal "democratie" wil brengen. :W (in stront gerold achterlijk varken)

Erdogan blijft! Totdat het volk anders bepaalt.
pi_188038138
Zie de aasgieren hier rondcirkelen, elk 0,0000000000000001% waardeverlies van de lira komen posten om het te vieren, waarom? Omdat er eindelijk na 80 jaar onderdrukking door een westers marionetten-partij een democratisch gekozen partij zit die de belangen van het volk dient. Die middeleeuwse haat en angst zit er nog diep in bij sommigen hier. Zoek psychisch hulp.
  zondag 21 juli 2019 @ 13:30:21 #249
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_188038219
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:25 schreef Amfora het volgende:
Zie de aasgieren hier rondcirkelen, elk 0,0000000000000001% waardeverlies van de lira komen posten om het te vieren, waarom? Omdat er eindelijk na 80 jaar onderdrukking door een westers marionetten-partij een democratisch gekozen partij zit die de belangen van het volk dient. Die middeleeuwse haat en angst zit er nog diep in bij sommigen hier. Zoek psychisch hulp.
Ik denk dat het eerder komt omdat dhr. Erdogan mensen zo maar in de gevangenis trapt zonder eerlijk proces
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 21 juli 2019 @ 13:39:01 #250
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188038354
Turkije wil wat minder aan de kettingen van de Westerse bondgenootschap hangen dat het land zeer zwaar beperkt in hoe ze invloed willen uitoefenen in het Midden-Oosten. Ze hebben terecht eigen ambities op dat gebied. Turkije zal niet in Rusland-kamp gaan vallen, maar Ankara heeft behoefte aan diplomatieke flexibiliteit.
pi_188038452
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:25 schreef Amfora het volgende:
Zie de aasgieren hier rondcirkelen, elk 0,0000000000000001% waardeverlies van de lira komen posten om het te vieren, waarom?
Waar zie je mensen dit vieren. En om even de reality check te doen de lira is het afgelopen jaar 365 dagen terug alsnog met 20% gezakt, als we nog 2 weken wachten kun je zelfs zeggen dat hij in die voorgaande 365 dagen met 10% gestegen is vanaf de top op 13 augustus vorig jaar. :D

Die percentages zijn heel wat factoren meer dan die minuscule percentages waar jij het over hebt. :D
  zondag 21 juli 2019 @ 14:30:59 #252
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188039062
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:25 schreef Amfora het volgende:
Zie de aasgieren hier rondcirkelen, elk 0,0000000000000001% waardeverlies van de lira komen posten om het te vieren, waarom?
Omdat schuimbekkende Nederturken (zoals jij) als vliegen op de stroop afkomen wanneer iemand zoiets post. En dat is lachen.
  zondag 21 juli 2019 @ 14:38:23 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188039173
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:15 schreef Amfora het volgende:
Erdogan blijft! Totdat het volk anders bepaalt.
Enig idee hoeveel moeite hij al deed om de verkiezingen alsnog naar zijn hand te zetten (na telling) ? Vraag me eerder af of Erdogan niet een beetje aan het afglijden is. Maar helemaal ongelijk heb je in mijn optiek ook niet, Een zuivere democratische leider werkt niet in het MO (met uitzondering van Israël)
pi_188039637
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:15 schreef Amfora het volgende:

[..]

Zo werkt het westen idd. Als een leider hun belangen niet dient dan organiseren ze wel een coup, lukt dat niet, dan leggen ze het land sancties op, 'dwingen' de rest van de wereld hetzelfde te doen en boycotten het. Zo werkt het "vrije" westen dat overal "vrede" nastreeft en overal "democratie" wil brengen. :W (in stront gerold achterlijk varken)

Erdogan blijft! Totdat het volk anders bepaalt.
Erdolf fan gespot :D

Het is heel simpel: als de economie in Turkije instort dan krijgt ook een 'sterke' leider als Erdolf geen stemmen meer. Als je ervan overtuigd bent dat de economische malaise van Turkije het werk is van de westerse wereld dan zijn ze in jouw ogen dus verantwoordelijk voor het naderende einde van hem. Daar is helemaal geen coupe voor nodig.

En dan kan Erdo 2 dingen doen: accepteren dat de democratie zijn eindstation word :P of iedereen die tegen hem is nog harder onderdrukken. En dat laatste zal de rest van de wereld zeker afkeuren en met maatregelen tegen willen gaan.

Maar als AKP onder Erdo blijft verliezen, accepteer jij dan het einde van jouw leider of ga je Gulen, buitenlandse krachten en nog meer van zulke onzin de schuld van het verlies geven?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 21 juli 2019 @ 15:49:12 #255
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188040213
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat schuimbekkende Nederturken (zoals jij) als vliegen op de stroop afkomen wanneer iemand zoiets post. En dat is lachen.
Hell ya.
  zondag 21 juli 2019 @ 15:52:33 #256
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 21 juli 2019 @ 15:56:51 #257
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188040580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Turkije is gewoon gezien. Politiek, Vakantie, alsook economisch te troebel om daar zelfs maar een cent weg te zetten.
--------------
That's a fact.
https://www.ad.nl/reizen/(...)s-van-2019~a0810afb/

Niet echt een fact ;)
  zondag 21 juli 2019 @ 16:31:23 #259
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188040898
quote:
Uche...
New York: 14,5%
Rome: 9,7%
Praag: 8,0%
Marrakech: 6,8%
Barcelona: 5,2%
Lissabon: 5,1%
Valencia: 5,1%
Sevilla: 4,6%
Parijs: 3,5%
Boedapest: 3,0%
--------
Turkije staat echt niet op de kaart. Van dat lijstje kan ik er 5 doorstrepen. Barcelona, Boedapest, Praag, Valencia en Sevillia, Met een dikke stift zelfs

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 21-07-2019 16:46:06 ]
  zondag 21 juli 2019 @ 16:40:56 #260
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188041172
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Turkije is niet popi als vakantieland. Tenzij je half Turks bent.
Ach mensen die voor weinig veel all inclusive willen zitten daar goed. :D
  zondag 21 juli 2019 @ 16:47:24 #262
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188041310
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach mensen die voor weinig veel all inclusive willen zitten daar goed. :D
Lekker in een hotel speeltuin, zonder iets van het land te ontdekken. Pass.
pi_188041828
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lekker in een hotel speeltuin, zonder iets van het land te ontdekken. Pass.
generalisatie petje op:
Genoeg families waarvoor dat eerste voor hun ultiem vakatie vieren is. Dat zijn vaak de types die in nederland ook nooit een museum bezoeken en in de all you can eat restaurants gaan eten. :D
pi_188043324
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Turkije is niet popi als vakantieland. Tenzij je half Turks bent.
Staat wereldwijd op nummer 5 oid. van landen met meeste inkomende toeristen... maar prima.
pi_188043370
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Turkije is niet popi als vakantieland. Tenzij je half Turks bent.
Je hebt het artikel niet gelezen he :)
  zondag 21 juli 2019 @ 19:51:49 #266
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_188044231
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 17:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

generalisatie petje op:
Genoeg families waarvoor dat eerste voor hun ultiem vakatie vieren is. Dat zijn vaak de types die in nederland ook nooit een museum bezoeken en in de all you can eat restaurants gaan eten. :D
True, opzich best sneu want Turkije heeft meer te bieden.
Wel spijtig dat alcohol zo duur is tegenwoordig aldaar, al die Arabische toeristen zijn ook geen plus.
Alhoewel je daar niet zoveel last van hebt in Izmir.
pi_188044442
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

True, opzich best sneu want Turkije heeft meer te bieden.
Wel spijtig dat alcohol zo duur is tegenwoordig aldaar, al die Arabische toeristen zijn ook geen plus.
Alhoewel je daar niet zoveel last van hebt in Izmir.
Zolang je euro’s hebt blijft het goedkoop :)
pi_188045816
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder komt omdat dhr. Erdogan mensen zo maar in de gevangenis trapt zonder eerlijk proces
Dat werd in veel ergere mate, 80 jaar lang, gedaan door een westerse georiënteerde partij, geen haan die ernaar kraaide hier. Gebeurt nu in Egypte, waar een democratisch gekozen president door een coup is afgezet, en waar honderden onschuldige mensen opgehangen werden, maar omdat het een dictator is die het westen dient, zie en hoor je er niks over. Wat een hypocrisie.
pi_188045820
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar zie je mensen dit vieren. En om even de reality check te doen de lira is het afgelopen jaar 365 dagen terug alsnog met 20% gezakt, als we nog 2 weken wachten kun je zelfs zeggen dat hij in die voorgaande 365 dagen met 10% gestegen is vanaf de top op 13 augustus vorig jaar. :D

Die percentages zijn heel wat factoren meer dan die minuscule percentages waar jij het over hebt. :D
Dit bedoel ik dus _O- . Goed in de gaten houden hoor!
pi_188045832
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat schuimbekkende Nederturken (zoals jij) als vliegen op de stroop afkomen wanneer iemand zoiets post. En dat is lachen.
Antwoord op die vraag had ik zelf al gegeven, maar die waarheid bevalt je niet. De enigen die ik hier zie schuimbekken en als vliegen op mij afkomen zijn mensen zoals jij. Die elke waardeverlies als opgewonden kleuters met grafiekjes breeduit komen delen. Wat een leven. Zou er begrip voor hebben gehad als jullie op de beurs werkten en hiermee tonnen verdienden. Maar nee, gewoon losers die niks te doen hebben en een diepe middeleeuwse haat en angst hebben voor alles wat anders is/denkt. _O- Zoek psychische hulp man.
pi_188045840
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel moeite hij al deed om de verkiezingen alsnog naar zijn hand te zetten (na telling) ? Vraag me eerder af of Erdogan niet een beetje aan het afglijden is. Maar helemaal ongelijk heb je in mijn optiek ook niet, Een zuivere democratische leider werkt niet in het MO (met uitzondering van Israël)
Ja ja, die westerse propaganda waarmee jij geconditioneerd bent werkt niet op ons, wij weten wat er gaande is. En hier geef je het toe: Een zuivere democratische leider in het MO werkt in jouw ogen 'niet', omdat ze jouw belangen niet dienen, wat wel voor jou werkt zijn dictators, die dienen jouw belangen en onderdrukken het volk. Kijk nu geef je de waarheid toe, en zien we hier wie er daadwerkelijk onrechtvaardig handelt. Dat is niet Erdogan, maar jullie, het is geen Erdolf, maar Drugsholf. In deze ben jij, zijn jullie hier, de Hitlers en Stalins.
pi_188045846
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Erdolf fan gespot :D

Het is heel simpel: als de economie in Turkije instort dan krijgt ook een 'sterke' leider als Erdolf geen stemmen meer. Als je ervan overtuigd bent dat de economische malaise van Turkije het werk is van de westerse wereld dan zijn ze in jouw ogen dus verantwoordelijk voor het naderende einde van hem. Daar is helemaal geen coupe voor nodig.

En dan kan Erdo 2 dingen doen: accepteren dat de democratie zijn eindstation word :P of iedereen die tegen hem is nog harder onderdrukken. En dat laatste zal de rest van de wereld zeker afkeuren en met maatregelen tegen willen gaan.

Maar als AKP onder Erdo blijft verliezen, accepteer jij dan het einde van jouw leider of ga je Gulen, buitenlandse krachten en nog meer van zulke onzin de schuld van het verlies geven?
:D Nee, je formuleert het verkeerd VoetbalmanangerOlf: ik ben geen fan van westers imperialisme/onderdrukking. Interesseert mij niet wie in die landen democratisch wordt gekozen, zolang diegene maar door het volk wordt gekozen en de belangen van het volk op de eerste plek zet.

Je legt het goed uit. Zo werkt het hier. Als een leider niet doet wat het westen zegt, ook al is hij door het volk gekozen, dan gaan we het volk straffen door sancties op te leggen en dwingen wij hen zo om op onze leiders/dictators te stemmen. Mooi hè, die “democratie”, “vrede” en “vrijheid” waarmee jullie pronken.
  zondag 21 juli 2019 @ 21:24:09 #273
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188046002
Maar hij is echt niet aan het schuimbekken jongens!

Genot.
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 21:33:22 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188046215
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:15 schreef Amfora het volgende:

[..]

:D Nee, je formuleert het verkeerd VoetbalmanangerOlf: ik ben geen fan van westers imperialisme/onderdrukking. Interesseert mij niet wie in die landen democratisch wordt gekozen, zolang diegene maar door het volk wordt gekozen en de belangen van het volk op de eerste plek zet.

Je legt het goed uit. Zo werkt het hier. Als een leider niet doet wat het westen zegt, ook al is hij door het volk gekozen, dan gaan we het volk straffen door sancties op te leggen en dwingen wij hen zo om op onze leiders/dictators te stemmen. Mooi hè, die “democratie”, “vrede” en “vrijheid” waarmee jullie pronken.
zo werkt het overal toch, prima dat je democratisch je leider hebt gekozen maar als die dingen zegt of doet die wij matig vinden dan reageren wij niet met gejuich en cadeautjes

is dat zo raar?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188046454
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:15 schreef Amfora het volgende:

[..]
zolang diegene maar door het volk wordt gekozen en de belangen van het volk op de eerste plek zet.
Dat is ook al een dingetje bij Erdo….
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188046916
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:15 schreef Amfora het volgende:

[..]

Ja ja, die westerse propaganda waarmee jij geconditioneerd bent werkt niet op ons, wij weten wat er gaande is. En hier geef je het toe: Een zuivere democratische leider in het MO werkt in jouw ogen 'niet', omdat ze jouw belangen niet dienen, wat wel voor jou werkt zijn dictators, die dienen jouw belangen en onderdrukken het volk. Kijk nu geef je de waarheid toe, en zien we hier wie er daadwerkelijk onrechtvaardig handelt. Dat is niet Erdogan, maar jullie, het is geen Erdolf, maar Drugsholf. In deze ben jij, zijn jullie hier, de Hitlers en Stalins.
KOM OP DAN!!!!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188046987
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:24 schreef Twiitch het volgende:
Maar hij is echt niet aan het schuimbekken jongens!

Genot.
Je durfde in ieder geval niet meer op me te reageren behalve met een troll-reactie naar je maatjes hier.

Genot!

Zegt veel. ;)
  zondag 21 juli 2019 @ 22:20:37 #278
261630 marsan
"D'oh!"
pi_188046988
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:15 schreef Amfora het volgende:

[..]

:D Nee, je formuleert het verkeerd VoetbalmanangerOlf: ik ben geen fan van westers imperialisme/onderdrukking. Interesseert mij niet wie in die landen democratisch wordt gekozen, zolang diegene maar door het volk wordt gekozen en de belangen van het volk op de eerste plek zet.

Je legt het goed uit. Zo werkt het hier. Als een leider niet doet wat het westen zegt, ook al is hij door het volk gekozen, dan gaan we het volk straffen door sancties op te leggen en dwingen wij hen zo om op onze leiders/dictators te stemmen. Mooi hè, die “democratie”, “vrede” en “vrijheid” waarmee jullie pronken.
Hoe is het gesteld met de koopkracht van het volk? In vgl met een jaar of 3 terug bv.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_188047021
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo werkt het overal toch, prima dat je democratisch je leider hebt gekozen maar als die dingen zegt of doet die wij matig vinden dan reageren wij niet met gejuich en cadeautjes

is dat zo raar?
De dingen die matig gevonden worden is dat leiders zich niet slaafs opstellen en de westerse belangen niet dienen. En het gaat veel veel verder dan dat het niet met “gejuich” en “cadeautjes” op gereageerd wordt, het is van inmenging in binnenlandse aangelegenheden, druk uitoefenen, dreigen, sancties opleggen (waarbij alle landen ook ‘gedwongen’ worden mee te doen), spionage, sabotage, boycotten, huurmoorden, oorlogen, etc. etc.

Weerzinwekkend is het als je hierin allemaal verdiept. En het is zo hypocriet als de pest als je dan ook nog durft te beweren voor waarden te staan zoals democratie, vrede, vrijheid, mensenrechten, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amfora op 21-07-2019 22:34:52 ]
pi_188047113
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Hoe is het gesteld met de koopkracht van het volk? In vgl met een jaar of 3 terug bv.
Veel beter dan periode van voor de AKP in ieder geval, waar je met je kar en ezel door de straten van steden reed.
  zondag 21 juli 2019 @ 22:27:54 #281
261630 marsan
"D'oh!"
pi_188047136
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:26 schreef Amfora het volgende:

[..]

Veel beter dan periode van voor de AKP in ieder geval, waar je met je kar en ezel door de straten van steden reed.
Ik vroeg pak m beet drie jaar he. Niet een jaar of 15 oid.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_188047214
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:27 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik vroeg pak m beet drie jaar he. Niet een jaar of 15 oid.
Je moet niet vergeten wie 3 jaar geleden ook regeerde. Als je een vergelijking wilt maken, kijk dan naar de periode van 80 jaar dat een westerse marionetten partij regeerden en tijd daarna.
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 22:37:20 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188047286
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:22 schreef Amfora het volgende:

[..]

De dingen die matig gevonden worden is dat leiders zich niet slaafs opstellen en de westerse belangen niet dienen. En het gaat veel veel verder dan dat het niet met “gejuich” en “cadeautjes” op gereageerd wordt, het is van inmenging in binnenlandse aangelegenheden, druk uitoefenen, dreigen, sancties opleggen (waarbij alle landen ook ‘gedwongen’ worden mee te doen), spionage, sabotage, boycotten, huurmoorden, oorlogen, etc. etc.

Weerzinwekkend is het als je hierin allemaal verdiept. En het is zo hypocriet als de pest als je dan ook nog durft te beweren voor waarden te staan zoals democratie, vrede, vrijheid, mensenrechten, etc.
nou das niet helemaal waar, je hoorde nooit iemand over Erdo tot hij zich als een randdebiel op begon te stellen, daar proef je nu de vruchten van

kun je het westen echt de schuld niet van geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188048911
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:33 schreef Amfora het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten wie 3 jaar geleden ook regeerde. Als je een vergelijking wilt maken, kijk dan naar de periode van 80 jaar dat een westerse marionetten partij regeerden en tijd daarna.
Ah, eerst met lucht laten stijgen en als t dan klapt is t ok omdat t 80 jaar eerder erger was. Ok idd goed voor t volk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 22 juli 2019 @ 08:10:02 #285
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188049956
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:20 schreef Amfora het volgende:

[..]

Je durfde in ieder geval niet meer op me te reageren behalve met een troll-reactie naar je maatjes hier.

Genot!

Zegt veel. ;)
Dans voor me popje. Dans.
pi_188050600
Merkwaardig dat er dus geen sancties als antwoord op de s400 komen plus er zit nu een Amerikaanse diplomaat in Ankara om groen licht te geven voor de safe-zone campagne op PKK terroristen in noord Syrië.
pi_188051309
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:17 schreef Atak het volgende:
Merkwaardig dat er dus geen sancties als antwoord op de s400 komen plus er zit nu een Amerikaanse diplomaat in Ankara om groen licht te geven voor de safe-zone campagne op PKK terroristen in noord Syrië.
Misschien hopen de Amerikanen wat S400 technologie te kunnen gaan stelen. :P
pi_188051434
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:17 schreef Atak het volgende:
Merkwaardig dat er dus geen sancties als antwoord op de s400 komen plus er zit nu een Amerikaanse diplomaat in Ankara om groen licht te geven voor de safe-zone campagne op PKK terroristen in noord Syrië.
Ziet er naar uit dat Trump de boel traineert. Terwijl het congres los wil gaan met de sancties.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188053189
Misschien wil de VS de S-400 wel van dichtbij bekijken en heeft Erdo nu een goede onderhandelingspositie.
  maandag 22 juli 2019 @ 20:52:05 #291
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188086012
quote:
Geen medelijden mee hebben. Als je lid bent van pro terroristische organities hoor je achter de tralies.

Ze mag trouwens haar zaak in vrijheid afwachten. https://www.rd.nl/vandaag(...)l-verlaten-1.1583601
  woensdag 24 juli 2019 @ 00:32:22 #293
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188086061
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:17 schreef Atak het volgende:
Merkwaardig dat er dus geen sancties als antwoord op de s400 komen plus er zit nu een Amerikaanse diplomaat in Ankara om groen licht te geven voor de safe-zone campagne op PKK terroristen in noord Syrië.
Er zit een klein beetje ruimte in de beoordeling van wanneer Turkije sancties opgelegd moet worden volgens de wet. De systemen zijn nog niet operationeel. Als dat wel het geval is wordt het voor Trump lastiger om verder te vertragen.
  woensdag 24 juli 2019 @ 01:23:55 #294
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188086780
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien wil de VS de S-400 wel van dichtbij bekijken en heeft Erdo nu een goede onderhandelingspositie.
Precies mijn gedachte.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 24 juli 2019 @ 17:33:02 #295
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188097181
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geen medelijden mee hebben. Als je lid bent van pro terroristische organities hoor je achter de tralies.

Ze mag trouwens haar zaak in vrijheid afwachten. https://www.rd.nl/vandaag(...)l-verlaten-1.1583601
Nep proces. As Usual.
pi_188106136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 00:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geen medelijden mee hebben. Als je lid bent van pro terroristische organities hoor je achter de tralies.

alles maar vanuit je eigen bubbel gezien kan dan als terroristische organisatie aangemerkt worden.

Milli Görüş wordt ook in sommige Europese gebieden als staatsgevaarlijk gezien.

https://nl.wikipedia.org/(...)BC%C5%9F?wprov=sfla1
pi_188107551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 07:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

alles maar vanuit je eigen bubbel gezien kan dan als terroristische organisatie aangemerkt worden.

Milli Görüş wordt ook in sommige Europese gebieden als staatsgevaarlijk gezien.

https://nl.wikipedia.org/(...)BC%C5%9F?wprov=sfla1
Lijkt mij ook niet meer dan normaal. Het zou tof zijn als we eens zouden optrden tegen dat soort organisaties welke een deel van de bevolking tot een soort 5de kolonne willen omtoveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188107641
ojee

tashecon twitterde op donderdag 25-07-2019 om 09:15:41 Turkey - big day for the CBRT which is expected to cut rates aggressively. How much? The presidency is reported to have asked Cetinkaya for 300bps, so guess that is the starting point. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188115444
Turkse lira stijgt na harde ingreep centrale bank

De Turkse lira is donderdag na een stevige ingreep van de centrale bank van verlies naar 0,9% winst gegaan. De munt steeg het meest onder die valuta van opkomende markten waartoe Turkije wordt gerekend.
De nieuwe voorzitter van de Turkse centrale bank Murat Uysal meldde donderdag de grootste renteverlaging in zeventien jaar.

Er was ook gerekend op een rentestijging, nadat Turkije vorig jaar de hoge inflatie en waardedaling van de lira met zulke renteverhogingen te lijf ging.

Gouverneur Uysal sneed echter liefst 425 basispunten van de officiële beleidsrente voor de repo-rate, die van 24% naar 19,75% werd teruggebracht.
De ingreep is veel forser dan marktvorsers vooraf hadden ingeschat met gemiddeld 175 punten daling van deze repo-rate of herfinancieringsrente, de vergoeding die banken betalen aan de centrale bank als zij geld opnemen.

Daarmee kwam hij tegemoet aan de wens van president Erdogan, die zijn voorganger Murat Cetinkaya heeft ontslagen.
De nieuwe voorzitter van de Turkse centrale bank Murat Uysal meldde donderdag de grootste renteverlaging in zeventien jaar.

Valutahandelaar GAM UK, met ruim $9 miljard onder beheer, noemde de ingreep „zeer, zeer riskant” tegen persbureau Bloomberg. „Het worst-case scenario”, accentueerde hij.
De markt was onzeker. Direct na het besluit verloor de lira tegen de dollar nog 1%.

Volgens Amundi komt de stijging vooral door de instroom van obligatiebeleggingen in opkomende markten, en vooral die in Turks staatspapier omdat daar met de lage rente nog geld te verdienen.

Het is een jaar geleden dat de centrale bank weigerde de rente te verhogen om de inflatie te beteugelen, waarop de munt neerwaarts ging tegen met name de dollar.
https://www.telegraaf.nl/(...)ngreep-centrale-bank
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:03:07 #300
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:05:00 #301
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')