Je bedoelt gene ene fuck anders dan hunnie doen t ook te roepen. Open er een topic over ofzo.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nu. Mensen geven geen fuck om de mensenrechtensituatie in China, maar worden histerisch as het om Turkije gaat.
Dat is een topic met een milkshake. minstens.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Je bedoelt gene ene fuck anders dan hunnie doen t ook te roepen. Open er een topic over ofzo.
China is de Grim Reaper.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:54 schreef Drugshond het volgende:
<< Investeerders laten Turkije links liggebn. Goh. hoe komt dat ?!! China stapt wel in maar dat is een mousetrap.
Van China weet men gewoon dat het zó onbeheersbaar groot en zó'n klotegedrocht is qua mensenrechten. Turkije wordt dan nog wel als een ontwikkeld westers / oosters land gezien. Het afglijden is in deze meer nieuws dan het al in een beerput zitten.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 17:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nu. Mensen geven geen fuck om de mensenrechtensituatie in China, maar worden histerisch as het om Turkije gaat.
Google maar eens naar "bloody christmas"quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een wel erg Turkse beschrijving van de gebeurtenissen. Turkije houdt het land gewoon illegaal bezet.
mss heb je ook nog wat te melden over de armeense genocide?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:47 schreef polderturk het volgende:
Meer dan 18.000 Turks-Cyprioten verdreven van het eiland in 1963. Ongeveer 12% van de bevolking. De Grieks-Cyprioten wilden het eiland etnisch zuiveren van Turken.
"18,667 Turkish Cypriots from different villages abandoned the island. 364 Turkish Cypriots and 174 Greek Cypriots were killed.[6] 25,000 Turkish Cypriots from 104 villages, amounting to a quarter of the Turkish Cypriot population, were displaced and forced to live in enclaves on an area of land encompassing 3% of the island, and were blockaded by the Greek and Greek Cypriot militia.[7][8][9][10][11] 1,200 Armenian Cypriots and 500 Greek Cypriots were also displaced. Thousands of Turkish Cypriot houses were looted, burned down and destroyed.[7][8]"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Cyprus
Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:54 schreef marsan het volgende:
[..]
mss heb je ook nog wat te melden over de armeense genocide?
Daarom vroeg ik ook of je er nog wat over te melden hebt. Paar knipsels ofzo.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
Je hebt superpowers, maar je doet er niks meequote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ontopic, china heeft hier niks mee te maken.
Volgens mij is dat nog niet bevestigd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volkswagen heeft net nog besloten een autofabriek voor $2 miljard te bouwen in Turkije.
Jouw posts iddquote:
Gaat makkelijk van off shore Cyprus drilling naar de armeense genocidequote:Op zondag 14 juli 2019 00:20 schreef HiZ het volgende:
Gaat dit topic nou plotseling over onverwerkte geschiedenis?
Alles rondom de Turkse economie is dan ook weird as fuck. Zo veel tegenstrijdige dingen gaande tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:
De trend op de beurs in Istanbul is de laatste tijd anders niet als negatief te omschrijven.
https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
Daar hebben de moffen ook al zo'n last vanquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu. Mensen hebben het voortdurend over de Armeense genocide, maar hebben het nooit over genocides tegen Turken of andere volkeren.
Huh wat? Kun je hier wat verduidelijking over geven?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?quote:Turkse president Erdogan belooft rente te verlagen
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft beloofd de rente van de Turkse centrale bank te verlagen nadat hij de vorige president van de centrale bank afzette. Voor het einde van het jaar moet de inflatie ook flink worden verlaagd, aldus Erdogan tegen tv-zender Haberturk.
Volgens de laatste cijfers ligt het prijsniveau in Turkije 15 procent hoger dan vorig jaar. Erdogan wil dit binnen enkele maanden verlagen naar tussen de 0 en 10 procent.
Erdogan ontsloeg enkele weken terug de vorige centralebankpresident, Murat Cetinkaya, en verving hem met de vicepresident van de centrale bank, Murat Uysal. Volgens Erdogan weigerde Cetinkaya orders op te volgen en functioneerde de centrale bank niet goed.
Cetinkaya hield de rente van de centrale bank op 24 procent sinds september vorig jaar in een poging de hoge inflatie in het land te dempen.
Lage rente, lage inflatie
Maar Erdogan wil juist dat de rente laag blijft om de economische groei aan te jagen. Hij denkt ook dat een lage rente van de centrale bank uiteindelijk zal leiden tot een lage inflatie.
Centrale banken gebruiken een lage rente juist om de economie en daarmee ook de inflatie aan te jagen. Zo probeert de Europese Centrale Bank al enkele jaren met een historisch lage rente de economie te stimuleren.
Zolang Erdo zo nadrukkelijk de scepter zwaait zal het vertrouwen in de Lira niet terug keren, het is een teken van wijsheid als je niet alles beter wilt weten dan de mensen die ervoor gestudeerd hebbenquote:Op maandag 15 juli 2019 12:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe lang gaat het nog duren tot de Lira in hyperinflatie zal belanden, maanden, jaren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |