abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:56:25 #1
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187713249
(Ja de selecties worden iets obscuurder, naarmate het topic nummer ophoog gaat :P )

quote:
Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken

Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren :P (heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)

Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
BB:

Dagoducks' ouders:

En dagoduck zelf:

Gehenna:

Glad_Janus:

Pipster:

Bazbo

Kaasch (vriendin van BB)


Ben je ook van plan je gehele platenkast te draaien, post hier!


(hahaha platenkast gedraaid)

Het liefst alleen reageren op en over de gedraaide platen en algemene discussies over vinyl in het vinyl-topic voeren

En weer verder...
nee, jij dan!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:58:51 #2
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187713280
Laatste platen die er in het vorige topic gedraaid werd:

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:00 schreef bartrid het volgende:
Verder met 2 Lone Swordsmen - Further Reminders

2 Lone Swordsmen is de band die Andrew Weatherall begon na Sabres of Paradise. Dubby techno electronica. Dit zijn remixen van het album Tiny Reminders. Op 2x12" en volgens Discogs £40 waard :D

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:57 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0685: Various - Rhapsody In Blue

[ afbeelding ]

Tja, waar zet je dit neer? Bij klassiek? Bij jazz? Bij verzamelplaten, maar. Een echte titel heeft deze elpee uit 1981 niet. Kant 1 is gevuld met het oerbekende Rhapsody In Blue (Gershwin) en het mooie en meeslepende Street Music (William Russo). Op plaatkant twee is Arthur Fiedler & The Boston Pops orkest te horen met drie stukken van Scott Joplin, waaronder het uitgemolken The Entertainer maar ook het gave Maple Leaf Rag, ook iets van Eubie Blake en Euday L. Bowman, en ten slotte het Alexander's Rag Time Band van Irving Berlin. Leuk allegaartje dat toch bij elkaar past. Ik kocht deze elpee op 28 september 1983. Dat moet in mijn donkere Tilburgtijd geweest zijn. Zo donker is deze plaat echter niet. Eerder leuk lichtvoetig.



:Y
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:30 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad231: The Re-Stoned ‎– Chronoclasm

[ afbeelding ]

Laten we op de instrumentale bands uit Oost-Europa tour blijven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:51 schreef Gehenna het volgende:
G472 The Dave Brubeck Quartet - Time Out

[ afbeelding ]

De eerste jazz plaat waar ik helemaal geslingerd aan raakte. Van huis uit, en sowieso op het platteland hier, is jazz maar stom. Dat werd gewoon nooit gedraaid, en als er een keer iets 'jazzy' op de radio te horen was, hoorde ik altijd mijn vader of moeder (of wie dan ook), binnen notime roepen "ah bah, kan dit uit?". En ik had dezelfde aversie er tegen opgebouwd.

En toen kwam 'Take Five' een keer voorbij, ik meen in de Top2000. En op slag verkocht. Ken weinig nummers die zo makkelijk in het gehoor liggen. Absurd eigenlijk, met dat atypische 5/4 ritme.

En dat is direct het thema van deze plaat. Super catchy nummers in vreemde maatsoorten. Tot dusver had niemand dat ooit geprobeerd een plaat lang.

quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Kaasch 84

[ afbeelding ]

Ufomammut is een Italiaans stoner trio, ik ken ken deze mannen via mijn vriendin ondertussen regelmatig live gezien waarvan de leukste keer midden in een bos. Het is altijd degelijk, zwaar en doorgroovend. Huisbandje voor roadburn en dus prima.

Recent door gehenna er op gewezen dat de hoes uitgeklapt een vulva plus schaamhaar is :D

nee, jij dan!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:09:49 #3
249756 Symphonic
Look o Look
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2019 @ 11:49:42 #4
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187729309
bazbo 0686: Various - Wereldsterren Zingen Wereldhits



Nederlandsche plaat uit 1982, vol meuk van artiesten als Sheena Easton, Shirley Bassey, Cliff Richard, The Beach Boys, Don McClean, Crystal Gale en anderen. Ik vrees dat deze van De Vrouw is. Het allerergste is A Song Of Joy van ene Al Martino: Ludwig draait zich om in zijn graf, doof als hij is.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2019 @ 11:58:06 #5
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187729409
bazbo 0687: Various - Disco On 33 - 28 Superhits Of The Superstars



Je houdt je hart vast voor het moment dat de beschaving uit 1981 ooit eens wordt opgegraven. De oorsprong van de dance moet hier ergens liggen. Disco bestond natuurlijk al, maar op deze langspeelplaat heeft een of andere psychisch gestoorde allerlei hits uit de sixties (Bridge Over Troubled Water! Eleanor Rigby! Cottonfields! I'm A Believer!) op een monotone discodreun gemixt, hetgeen tot een vomitorisch resultaat leidt. De psychisch gestoorde heet Peter Brussée. Vraag is of er ook ooit maar iemand is geweest die dit op zijn feestje heeft gedraaid. Waarom ik het in de kast heb staan is een minstens even groot raadsel. Vermoed dat dit een erfenis is uit de verzameling van een ander. Gelukkig niet te vinden op YouTube.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2019 @ 15:11:07 #6
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187732035
bazbo 0688: Various - Break Out



Ik denk dat deze plaat van De Vrouw is, maar zeker weten doe ik dat niet. Nee, de jaren tachtig zijn niet mijn favoriete decennium als het om de muziek gaat. In die tijd zelf kocht ik al voornamelijk platen van de voorliggende twee decennia. Deze Nederlandsche Arcade verzamelelpee uit 1983 staat vol met hits van toen. Ik moet zeggen: ik vind er niet veel aan. En de vrouwen zagen er bespottelijk uit, ook nog 's een keer.





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2019 @ 16:32:04 #7
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187732932
bazbo 0689: Various - Formula 30



Deze plaat uit 1983 is van mij. Ik kocht deze Britse verzamelaar op 23 oktober 1987, omdat er eigenlijk allemaal nummers op staan die ik ooit eens wilde hebben zonder dat ik de gehele elpee ervan wilde kopen. Want wat een klappers staan erop. De vier stukken van The Stones zijn aardig en voldoende Rolling om in huis te hebben. Roxy Music was voor mij wel een reden om later zo goed als het complete oeuvre aan te schaffen. The Who ook. Verder leuk: Zombies, Free. Bachman Turner Overdrive, Procol Harum, Thunderclap Newman, The Moody Blues. Absoluut het einde: Blondie.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187736169
Glad232: The Golden Grass ‎– The Golden Grass



Heavy Psych in retro uitvoering. Ik keur alles goed wat me aan Captain Beyond doet denken.

pi_187736421
Nadja - Dagdrom. Ik sla Motorpsycho over, die komen later nog wel...

Ik heb een redelijk aantal releases van Nadja, maar qua tempo is dat niet bij te houden, en na een tijdje gaat het voor mij allemaal een beetje hetzelfde klinken. Op Dagdrom is de drum computer vervangen door een echte drummer en dat maakt het geheel allemaal een beetje dynamischer. 1 van mijn favoriete Nadja albums.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187737674
Negra Branca - N B

Negra Branca is Marlene Ribeiro, de bassiste van Gnod. Dit is haar tweede solo plaat. Langzame dubby en melodieuze electronica.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187738652
Door met Naked Raygun - All Rise

Ik kende ze voornamelijk als feeder band voor Big Black, oprichter Santiago Durango doet hier al niet meer mee, maar Jeff Pezzati (die bas speelde bij Big Black) is hier de zanger. Muzikaal is het niet echt bijster interessant, beetje standaard mid jaren 80 punk rock.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187756131
Glad233: Royal Thunder ‎– Royal Thunder



Mlny Parsonz is duidelijk het sterkste aspect van de band, geweldige stem.

pi_187756670
Glad234: Ruby The Hatchet ‎– Aurum



Laten we bij de vrouwelijke vocalen blijven. Een compilatie van de beste nummers van hun eerste album + The Eliminator EP.

  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 09:12:24 #14
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187761415
bazbo 0690: Various - I Need You - 28 Romantic Popsongs



Hm, deze is absoluut niet van mij. Van De Vrouw? Durf het haar niet te vragen. Straks komt ze nog in een romantische bui. Op deze dubbelaar uit 1983 (van Nederlandsche makelij, jaja) allerlei grote namen met hun grootste kwijlhits. Wat idealistisch anti-oorlogsliedje Surrender van Jon Anderson er dan op moet, of Africa van Toto, is mij een raadsel. Wel de leukste liedjes van de plaat, samen met Donna (10CC). Wacht, De Vrouw komt binnen. Ze zegt: 'Deze is van mij. Want ik weet precies de volgorde van de liedjes.' Geeft niet, schat.




:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 05-07-2019 22:28:29 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 11:59:14 #15
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187763419
bazbo 0691: Various - The Original Honky Tonk Piano



Oja, deze had ik ook. Geweldige plaat. Opnames uit de periode 1920-1932. Hoe kwam ik er toch bij om dit te kopen op 30 september 1983? Dat zat zo. Ik was in die tijd helemaal verslaafd aan het werk van Keith Emerson. De Grote Toetsenist verwerkte allerlei honkytonkinvloeden in zijn spel en composities, dus moest ik op zoek naar de 'originelen'. Meade Lux Lewis en Cow-Cow Davenport waren de groten in het genre en op deze elpee uit 1983 staat hun werk, plus dat van enkele andere gasten die honky tonk piano speelden. Er zijn twee versies van dit album op Classic Jazz Masters en ik heb degene die in Nederland is gefabriceerd. Het betreft hier historische opnames, niet altijd hifi, maar altijd amusant. Fijn werk.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 13:09:12 #16
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187764277
bazbo 0692: Various - Warm Aanbevolen 3



Onze eerste in de Warm Aanbevolen-reeks. Er volgen er nog wat. Was destijds een cadeautje ter gelegenheid van de Nederlandsche Platen10daagse. Dit is de aflevering uit 1983 en deze is van De Vrouw. Er staat verschrikkelijk spul op, met als hoogtepunt mevrouw Stenberg. Maar ook: Knopfler, Fay Lovsky en Paco de Lucia. Het geeft allemaal niets. Wat een jaar.



:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 05-07-2019 14:23:16 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 14:22:45 #17
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187765243
bazbo 0693: Various - Warm Aanbevolen 1984



Volgende in de reeks. Dit keer was er ook een Platen10daagse in 1984. Deze moet eveneens van De Vrouw zijn. Met dit keer medleys van The Star Sisters en The Deep River Quartet. Daarnaast meuk van Mezzoforte, Fausto Papetti, Lori Spee, Air Supply en weet ik veel wat nog meer allemaal. Het geeft allemaal helemaal niets en het kan me ook volledig geen bal schelen. Wat een jaar.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:12:14 #18
249756 Symphonic
Look o Look
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 19:02:44 #19
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187768899
bazbo 0694: Various - Warm Aanbevolen 1985



Nog eentje in de reeks. Dit keer 1985. Jazeker, toen ook een Platen10daagse. Deze keer staat hij vol met andere meuk. Van Toots tot Stenberg&VanZweden en van Dolly Parton tot Tears For Fears. Laat nou die laatste het enige leuke van de plaat brengen. Verder is het allemaal niet erg. Wat een jaar.


:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 05-07-2019 20:21:29 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juli 2019 @ 20:07:38 #20
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187770033
bazbo 0695: Various - Pat Metheny - Absolutely Live



Dit is een rare. Op de hoes staat Pat Metheny Absolutely Live, maar het is een verzamelaar. Het album begint met een malle aankondiging; een of andere Fransman kondigt in het Engels (mét heerlijk lachwekkend accent) Metheny aan, die vervolgens één nummerke te gast speelt bij The Heath Brothers. Daarna horen we twee livestukken van The Dave Brubeck Quartet, waaronder Blue Rondo. Op plaatkant twee nóg een Brubeckstuk, gevolgd door drie nummers van B.B. King. Thrill Is Gone kent iedereen van hem; ik vind Paying The Cost To Be Boss ook fijn. Deze plaat verscheen oorspronkelijk in 1984 onder de titel Live In Concert onder de naam van de vier acts op de plaat. Er bestaan meerdere versies van (er is er ook eentje die Move To The Groove heet, naar het nummer dat Metheny/HeathBrothers spelen) en ik heb een goedkope Britse uitgave, printed in West-Germany. Volgens Discogs komt hij uit 1988, maar ik kocht 'm toch echt op 8 augustus 1985.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187770281
Glad235: Interpol ‎– Turn On The Bright Lights



Lang geleden dat ik hier naar geluisterd heb, sterker nog ik was een beetje verbaasd toen ik hem net tegen kwam in de kast. Wist eigenlijk niet meer dat ik hem had, raar eigenlijk want dit is meer dan solide.

pi_187771187
Glad236: Wino & Conny Ochs ‎– Heavy Kingdom



Ik had nog nooit gehoord van Conny Ochs, een Duitse singer/songwriter, maar alles wat Wino aanraakt veranderd in goud wat mij betreft. En ze vullen elkaar prima aan, heavy met een alleen een akoestische gitaar.

  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:19:29 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187777154
Kaasch 85



Oeh een maxi single van deze klassieker, lange intro's galore, leuk liedje maar de maxi mix voegt niet zoveel toe, ik denk wel leuk voor in de disco vroeger toen er nog geen house bestond.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:30:08 #24
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187777252
DAAANCING WITH TEEEAAARS IN MY EEEYEEES!!

WPING~FORNMEMBLBBLLBAblbl.....

DAAANCING WITH TEEEAAARS IN MY EEEYEEES!!

LIVEGUNaNemmmm... LALALALALA
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:31:29 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187777268
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:30 schreef EP3 het volgende:
DAAANCING WITH TEEEAAARS IN MY EEEYEEES!!

WPING~FORNMEMBLBBLLBAblbl.....

DAAANCING WITH TEEEAAARS IN MY EEEYEEES!!

LIVEGUNaNemmmm... LALALALALA
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:39:59 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187777369
Kaasch 86



Dez heb ik als kleine jongen grijs gedraaid, :Y mijn vriendin heeft haar eigen versie gekocht op een rommelmarkt. Ik heb toch wel een zwak voor Herman van Veen. Soms iets te gedragen gezongen voor mijn smaak maar toch prachtige liedjes waar vaak ook weer prachtige originelen achter schuilgaan, maar een enkele keer is de versie van Herman gewoon een stuk beter (hilversum III). En hij is natuurlijk ook gewoon een held in scatten Scatman John dat you hart out:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 13:40:37 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187778790
Terwijl ik de hoes zit te lezen valt me op dat er ook heel veel Willem Wilmink teksten bij zitten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187779319
Glad237: November ‎– En Ny Tid Är Här...



Een reissue uit 2012 van dit album uit 1970, volgens Discogs alweer veel geld waard. November was een Zweedse band die een geweldige mix van Hard rock en Prog speelde. Zoals zoveel bands weinig erkenning gekregen en nu weer (her)ontdekt.

pi_187779841
Glad238: Crystalline ‎– Axe Music



En we springen een jaartje achteruit naar '60s acid rock met Crystalline/Axe.

Psychedelic progressive band from Northampton, UK. They were formed as Crystalline, becoming Axe in 1969. Although they are documented as existing through to 1974, during their lifetime they never got further than an acetate/demo of their album, and a few live recordings. All known recordings were released decades later.
AXE were one of the most obscure acts in the field of psychedelic rock and hard rock of the late 60's.

Van deze demo bestonden er naar verluid maar 12 exemplaren.

https://www.discogs.com/Axe-Crystalline/release/9191280

  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 16:50:59 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187781333
Kaasch 87



Windhand live bij roadburn hier waren we bij. Geweldig concert. Ze waren op dreef. Het was voor het eerst dat ik van ze hoorde daarna stonden ze op zo ongeveer elk metal festival (al heb ik ze nooit weer gezien helaas). Het valt een beetje in de stijl van acid king, m.a.w. stevige stoner met een zangeres. Inmiddels een vaste waarde voor in de auto playlist :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juli 2019 @ 19:34:07 #31
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187783769
bazbo 0696: Various - Expressions - The Singers And Their Songs



Deze kocht ik op 27 augustus 1987 bij Free Record Shop. Op deze eenmalig uitgegeven dubbelaar uit 1985 staan allerlei songs die ik ooit nog eens wilde hebben, zonder het hele album ervan hoeven te kopen. Music van John Miles, bijvoorbeeld. Of Escape (The Pina Colada Song) van Rupert Holmes of Fool (If You Think It's Over) door Chris Rea. Maar er staat spannender spul op. Baker Street (Gerry Rafferty), First Cut Is The Deepest (Cat Stevens) of Lonely Boy (Andrew Gold). Daarnaast nog een paar echte klassiekers: Peter Sarstedt, Paul Anka of Peter Skellern. Leuk om weer eens terug te horen.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juli 2019 @ 19:45:06 #32
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187783895
bazbo 0697: Various - It's A Live-In World - The Anti-Heroin Project



Beetje vreemde verzamelaar, dit. Het is een Britse goededoeldubbelelpee uit 1986 en alle opbrengsten kwamen destijds ten goede aan een project dat het heroïneprobleem bevocht. Ik kocht 'm op 5 juni 1987 en ik weet niet meer zo goed waarom. Ik denk dat ik af ging op alle namen die erop staan: Elvis Costello, Dave Stewart and Barbara Gaskin, Paul McCartney, John Cleese met Bill Oddie en Ringo Starr, Eurythmics, Saxon, Howard Jones en vele anderen. Wat ik nu terug hoor is een wat onsamenhangende mengelmoes, maar er staan wel een paar gave dingen op.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 10:06:15 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187791309
Kaasch 88



Het geweldige witch, blues rock in optima forma. Met J mascis op gitaar. Heerlijke fuzzy gitaar en gaan met die banaan! Ik kan echt ontzettend genieten van dit soort muziek, vooral ook live komt het erg goed uit de verf en dat live gevoel pakken ze hier ook goed op plaat :Y

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 7 juli 2019 @ 10:32:24 #34
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187791498
bazbo 0698: Various - Hits Of The Sixties



Deze is leuk, een eenmalige uitgave uit 1986. Ik kocht 'm op 9 september 1987. Allerlei grote namen staan erop met verschillende grote en bekende stukken. The Nice kende en had ik toen natuurlijk al, maar verder had ik niets. Met dit album had ik in een klap veel beroemde liedjes die ik graag eens wilde hebben, ook wat liedjes die ik nog niet kende. Voor mij zijn Waterloo Sunset, Flowers In The Rain, Itchycoo Park, If Paradise Is Half As Nice, Shakin' All Over en Excerpt From A Teenage Opera de echte klassiekers hier. Nostalgie van hoog niveau uit een tijd die ik zelf niet bewust heb medegemaakt.




:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 07-07-2019 10:53:01 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 10:45:06 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187791616
Kaasch 89



:D deze staat vooral in de kast vanwege best of both worlds, wat de intro was van fort Alpha was en dat is dan ook gelijk het enige nummer op deze plaat dat ook maar een beetje te pruimen is. De rest van de plaat is afgrijselijk, een mening die ik deel met mijn vriendin :')

:D



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 07-07-2019 10:50:57 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 juli 2019 @ 10:59:32 #36
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187791803
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Kaasch 88

[ afbeelding ]

Het geweldige witch, blues rock in optima forma. Met J mascis op gitaar. Heerlijke fuzzy gitaar en gaan met die banaan! Ik kan echt ontzettend genieten van dit soort muziek, vooral ook live komt het erg goed uit de verf en dat live gevoel pakken ze hier ook goed op plaat :Y

O+
nee, jij dan!
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 11:22:11 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187792054
Kaasch 90



Psyche met mystery hotel, blijkbaar hebben we deze live gezien op grauzone maar dat staat me eigenlijk helemaal niet bij. Mijn vriendin heeft deze gekocht op een platenbeurs. Echt synthy wave muziek uit 88 zoals er zoveel is, maar wel een prima plaat. Er zit ook nog een live LP bij met vijf extra nummers.

https://www.youtube.com/p(...)CcmjhWBJWLCE26J-oL68
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 7 juli 2019 @ 11:47:11 #38
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187792351
bazbo 0699: Various - Warm Aanbevolen 1987



Aflevering zoveel in de reeks. Deze kreeg ik op 9 oktober 1987 tijdens de Platen10daagse in Free Record Shop. Geen idee meer wat ik er toen kocht. Op dit exemplaar allerlei namen als Allison Moyet, Engelbert Humperdinck, Julio Iglesias, BZN, Nana Mouskouri, James Last en dergelijke overbodige zooi. Grote verrassing is een stuk van Hans Visser, bekend van Flairck. Is dan ook het enige waarvan ik blij opkijk bij deze plaat. Wat een jaar.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 7 juli 2019 @ 19:05:44 #39
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187800853
bazbo 0700: Various - Now - Smash Hits Of 80's



Verroest, inderdaad! Deze had ik ook ooit eens (20 juli 1988 om precies te zijn) gekocht, al weet ik nu niet meer waarom. Ik denk omdat er een paar stukken op staan die ik graag wilde hebben zonder de gehele elpee ervan te hoeven kopen. Maar welke stukken het waren? Geen idee. The Jam, waarschijnlijk. En The Cure. Maar verder? Nu ik het meeste van deze verzameldubbelaar uit 1987 terug hoor, weet ik weer zeker dat ik het popgeluid van de jaren tachtig echt niet goed vind. Ik weet niet goed waar het hem in zit, het zal de combinatie van overproductie, elektronische drums en geforceerdere nichterigheid zijn (Culture Club, Wham, Adam & The Ants, Pet Shop Boys, Depeche Mode, Bronski Beat, Duran Duran, Spandau Ballet). Ik zei toch dat ik het niet goed weet? Toch een paar aardige hitjes.





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2019 @ 09:08:34 #40
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187808372
bazbo 0701: Various - 25 Jaar Popmuziek 1969-1970



Dit is er eentje van zo'n serie, waarop je je kon abonneren. Er hoorde ook een reeks boeken bij. We hadden volgens mij ook een paar van die boeken, maar die zijn bij de verhuizing dik twee jaar geleden op de kringloophoop beland. Gelukkig heeft De Vrouw (want van haar is deze Nederlandsche dubbelelpee uit 1988) zich nooit ingeschreven voor de hele serie. Want een heel erg goed beeld van 1969 en 1970 geeft dit album niet. Dat kan ook niet in vijf kwartiertjes. Er staat heel aardig spul op van Simon & Garfunkel, Blood Sweat & Tears, Fleetwood Mac, Santana en Johnny Cash, maar waarom dan ook The Shuffles of Engelbert Humperdinck? Het is allemaal zo braaf en saai. Ik mis het echte avontuur dat wel degelijk te beluisteren was in die jaren. Maar wellicht valt dat dan meer onder rock in plaats van popmuziek.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2019 @ 10:00:27 #41
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187808936
bazbo 0702: Various - Golden Hits Of The 60's



Deze kon ik niet vinden op Discogs. Beetje googlen en toen vond ik ergens informatie. Waar het me om ging was uit welk jaar dit verzamelaartje komt. 1990, zo blijkt. Dus nog helemaal niet zo heel oud. Hoe komen we hieraan? Want ik heb deze nooit gekocht, De Vrouw ook niet. Dan zal hij dus wel uit een erfenis komen van iemand die z'n platenverzameling bij het oud vuil zette. Weinig verrassingen op deze plaat, overigens. De soulhits die je mag verwachten op een titel als deze.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2019 @ 11:04:12 #42
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187809814
bazbo 0703: Various - 20 Songs To Remember



De laatste verzamelplaat in de kast. We weten niet uit welk jaar deze komt. Discogs weet het niet, via googlen kwamen we er niet achter. Ook geen idee meer hoe we eraan komen. Maakt het uit? Nee. Twintig hits uit de jaren zestig. Sommige oubollig, sommige leuk, sommige saai, sommige verrassend. Verder niet.



:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 08-07-2019 19:48:09 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 juli 2019 @ 12:04:50 #43
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187810573
bazbo 0704: Beethoven - Alfred Brendel - Piano Sonatas & Concert



Aha. Dan komen we nu aan de laatste sectie in de langspeelplatenhoek: het klassieke werk. Dat werk is altijd wat lastig te archiveren, omdat er op platen vaak werken van meerdere/verschillende componisten en uitvoerenden staan. Maar we wagen een poging. In deze mooi vormgegeven doos zit een plaat met twee pianosonates van Beethoven, de Waldstein en Appassionata, plus een plaat met het vijfde pianoconcert, met de bijnaam Emperor. Ik kocht de doos op 4 januari 1983. Het is een eenmalige uitgave op een Italiaans label. Niet heel bijzonder, geloof ik. Ik houd wel van Ludwigs grandiositeit, zijn vaak wat zwaar aangezette werken. Zeer onderhoudend, dit. En het is geeneens zondag.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 08-07-2019 20:02:04 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187819245
Glad239: Sungrazer ‎– Mirador



Exact 8 jaar oud vandaag en ik heb elke versie die uitgebracht is, dat gebeurd niet vaak. Iets minder dan het geweldige debuut, maar nog steeds erg sterk. Geweldige gitaar sound en song opbouw.

Thanks Rutger!

  maandag 8 juli 2019 @ 23:13:52 #45
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187822565
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:04 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0703: Various - 20 Songs To Remember

[ afbeelding ]


:Y

Oh Del Shannon, dat is wel een briljant nummertje zeg :D *O*
nee, jij dan!
  maandag 8 juli 2019 @ 23:15:31 #46
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187822614
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Kaasch 90

[ afbeelding ]

Psyche met mystery hotel, blijkbaar hebben we deze live gezien op grauzone maar dat staat me eigenlijk helemaal niet bij. Mijn vriendin heeft deze gekocht op een platenbeurs. Echt synthy wave muziek uit 88 zoals er zoveel is, maar wel een prima plaat. Er zit ook nog een live LP bij met vijf extra nummers.

https://www.youtube.com/p(...)CcmjhWBJWLCE26J-oL68
Oh niet? Was wel een tof concert vond ik :Y , waren toen de vervanger van Agent Side Grinder.
nee, jij dan!
  maandag 8 juli 2019 @ 23:23:22 #47
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187822790
G473 Art Blakey and the Jazz Messengers / Moanin'



Volgende jazz klassieker. Drummer Art Blakey met z'n Jazz Messengers. Hoewel nergens de titel wordt genoemd, wordt deze plaat vaak moanin' genoemd, naar het openingsnummers. Wat in van de grote klassiekers is. Echt grijs gedraaid vroeger, ik fluit 'm altijd helemaal mee :D

nee, jij dan!
  maandag 8 juli 2019 @ 23:32:35 #48
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187822958
G474 Bill Evans Trio - Waltz for Debby



Heerlijk rustgevende piano jazz, van een van de beste pingelaars: Bill Evans.
Het is live opgenomen ergens, en je hoort stilletjes op de achtergrond wat geroezemoes en gepraat, je waant je daardoor direct in een jazz-cafétje in de late jaren 50, begin jaren 60'.

Zo mooi gefilmd ook deze O+
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage dinsdag 9 juli 2019 @ 08:55:14 #49
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187825122
bazbo 0705: Beethoven - Wind Music



Deze kreeg ik van Dave & Nicola, ter gelegenheid mijn vijftigste verjaardag, die ik vierde op 10 mei 2015, samen met goede vriend Giles in zijn achtertuin in Gatley, bij Stockport, bij Manchester. Mooi feest. Dave & Nicola kwamen met een stapeltje platen en er zijn er al een paar gepasseerd. Deze plaat heb ik nog nooit gedraaid! Het is blaasmuziek van meneer Beethoven, uitgevoerd door het London Baroque Ensemble en meneer Karl Haas is de dirigent. Op kant 1 het Octet in E flat major en het korte Rondino in E flat major. Kant twee opent met drie lichtere werken: drie marsen. Het eindigt met het sextet in E flat major. Vooral klarinetten, hoorns, hobo's en fagotten zijn te horen op deze plaat. Hoogst amusant, moet ik zeggen. De plaat is verschenen op het Britse Pye label. Het is echter niet te achterhalen van welk jaar dit album is, maar het label vermeldt wel jaartallen dat de opnames 'first published' zijn: 1954, 1958 en 1959. Ik vermoed dan ook dat dit een plaat uit de jaren zestig is. Geen opnames van deze plaat te vinden op YouTube, wel verschillende hedendaagsere uitvoeringen...


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 9 juli 2019 @ 09:27:16 #50
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187825390
bazbo 0706: Handel - Water Music



Deze kocht ik op 15 september 1982. In Praag! Ik was er met een schoolreis. Praag lag destijds nog achter het IJzeren Gordijn en het was lastig om er te komen. Gedurende ons zevendaagse verblijf in de hele stad ben ik er één platenwinkel tegengekomen. Er stonden slechts een stuk of honderd platen in de bakken. Ik pikte er twee uit en ging ermee naar de balie. Dat was niet de bedoeling, bleek. Je moest naar de balie gaan, de naam van de componist noemen en vervolgens haalde de meneer achter de balie de plaat uit een magazijn tevoorschijn. Op deze plaat de beroemde Water Music van Handel, de drie volledige suites, welteverstaan. Uitgevoerd door het Praags Kamerorkest en uitgebracht op het Tsjechische Supraphon label. De opname is van 1978 en de hoes vermeldt dat het een uitgave is uit 1979. Volgens Discogs is hij van 1981. Zeg het maar. Op het label staat ook de prijs: 44 toenmalige Tsjechische kronen. Dat was voor mij ongeveer vier gulden en veertig cent, nog geen twee euro vandaag de dag. Een echte Tsjechische productie, dus. Plaat klinkt nog steeds goed, al heb ik hem de afgelopen dertig jaar niet gedraaid. Leuk!




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187833795
Glad240: Leaf Hound ‎– Growers Of Mushroom



Dit is de shit die ik rechtstreeks in mijn aderen zou spuiten als het kon. Geen originele uit 1971, ik heb er geen 5000 euro voor over, maar een goede reissue van Repertoire Records. Vooral de vocals van Peter French, die kort hierna de band zou verlaten voor Atomic Rooster zijn geweldig.

  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:59:46 #52
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187834239
*O*
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 06:34:36 #53
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187841136
bazbo 0707: Mozart - Eine Kleine Nachtmusik - Pianoconcert nr. 21



Ah, Mozart. Ik heb een beetje haat-liefdeverhouding met 'm. Soms geniaal, vaak te gemakkelijk. Weet niet precies wat het is. De serenade Eine Kleine Nachtmusik was een van de eerste stukken die ik van hem hoorde, hij zit in de singlesverzameling van mijn ouders (waarover later meer). Deze elpee kocht ik op 12 januari 1984. Het is een Nederlandsch fabrikaat uit 1972 en ik herinner me dat hij nogal goedkoop was (bij V&D of zo). Op de eerste plaatkant een van de vele pianoconcerten, ook leuk. We horen ene Moura Lympany aan het klavier en het orkest Virtuosi Of England, gedirigeerd door Arthur Davison. Lang niet gehoord, dit.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 06:45:02 #54
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187841169
bazbo 0708: Mozart - Piano Concerto no. 13 - Piano Sonata in F



Meer Mozart. Meer pianowerk. Ik was altijd vooral in voor pianowerk. Met dank aan Keith Emerson. In de hoes staat de datum van aanschaf/verkrijgen. Juni/juli 1984. Ik weet niet meer hoe ik er precies aan kom. Hij is duidelijk tweedehands. Ik vermoed dat ik hem van iemand kreeg, een oom of tante of buurman of buurvrouw. De plaat is van Duitsche makelij, terwijl de hoestekst in het Frans is. Vreemd. De pianeuse is ene Clara Haskil. Naast het pianoconcert en de pianosonate staat er ook de beroemde Variationen Über »Ah, Vous Dirai-je, Maman« KV 265 op. Precies: Altijd is Kortjakje ziek. Nog leuk ook.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 10-07-2019 06:54:38 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 09:40:39 #55
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187842241
bazbo 0709: Sviatoslav Richter - Mussorgsky: Pictures At An Exhibition



Ook deze kocht ik op 13 september 1982 in Praag. Voor drieëndertig kronen, toen drie gulden en dertig cent, zeg nog geen anderhalve euro. Het is een Russische uitgave uit 1980, maar de opname stamt uit 1958 en is 'gerestaureerd' in 1974. Ik kende de suite De Schilderijententoonstelling wel, maar voornamelijk van de uitvoering door Emerson Lake & Palmer (uit 1971), die ik anderhalf jaar eerder (januari 1981) kocht. Ik vond het interessant om te weten waar Emerson zijn mosterd vandaan haalde.Nu ik de plaat (na meer dan dertig jaar) weer terug hoor, valt me op dat Richter de Promenade erg snel speelt, waardoor het statige er een beetje af gaat, wat mij betreft. De nog geen half uur durende suite is verdeeld over twee plaatkanten. Lekker kort, dus. Het blijft een machtig mooi werk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 09:54:59 #56
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187842442
bazbo 0710: Vladimir Ashkenazy / Zubin Mehta - Mussorgsky: Pictures At An Exhibition



Mussorgsky componeerde zijn prachtwerk voor piano in 1874; Maurice Ravel orkestreerde het in 1922 (in totaal hebben zo'n dertig verschillende musici het stuk georkestreerd) en hij liet de vijfde Promenade eruit. Ik wist dat het deze orkestratie was die Emerson gebruikt had voor zijn bewerking van ELP. Dus die moest ik nog een keer hebben. Ik kocht deze plaat op 22 september 1983. Op kant 1 staat een pianoversie van Vladimir Ashkenay uit de jaren zestig; op kant twee de georkestreerde versie (door Ravel), door het Los Angeles Philharmonic en gedirigeerd door Zubin Mehta. De plaat verscheen oorspronkelijk in 1970 in Groot-Brittannië; ik heb een Nederlandsche heruitgave uit een onbekend jaar. Later zou Ashkenazy het werk zelf ook nog maar weer een keer orkestreren. Wat een gedoe, allemaal.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 14:31:12 #57
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187846374
bazbo 0711: Erik Satie - Piano Works vol I



Meer piano, alstublieft. De koning van het stemmige klavier is Erik Satie. Op deze dubbelaar van Neerlandsch fabrikaat uit 1982 staan Gymnopédies, Nocturnes, Gnossiennes, Pièces Froides en heul veul meer. En dan is dit nog maar deel 1. Ik kocht 'm op 27 november 1987 en heb hem nog veel gedraaid. Later het volledige piano-oeuvre nog eens op cd gekocht, want ik blijf het mooi vinden. Ene France Clidat speelt piano en doet dat met verve. De betere NCRV-documentairemuziek. Word er stil van. Vandaar.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 10-07-2019 19:17:52 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 10 juli 2019 @ 15:04:50 #58
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187846759
bazbo 0712: Erik Satie - Piano Works vol II



Nóg meer pianosatie. Deze dubbelaar verscheen eveneens in 1982, is eveneens van Nederlandsche origine, kent eveneens het gepingel van France Clidat, kocht ik eveneens op 27 november 1987 en bevat eveneens Gnossiènnes en Nocturnes. Daarnaast ook Sarabandes, Préludes en nog veel meer pianogepiel. Fijn blijft het. Stil ook.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2019 @ 09:00:08 #59
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187859182
bazbo 0713: Schubert - Symphonie nr. 9 in C-Dur



Deze kreeg ik ooit eens toen ik een jaar of veertien/vijftien was. Ik zou niet meer weten van wie. Hij is dus tweedehands. Schubert maakte mooie dingen. Af en toe nogal zwaar en deze symfonie is een mix van licht en heavy stuff. Deze elpee is een Duitsche uitgave en het is in mono, ontdek ik nu! Een Amerikaanse uitgave met een andere hoes is van 1974, dus ik vermoed dat hij van ongeveer die tijd is.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:25:54 #60
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187859421
G475 Jethro Tull - Aqualung



De bedoeling was om eerst door Miles Davis te gaan, maar die collectie begint met de melacholische romantiek van Cookin', en dat trek ik nu echt even niet (iets met een beetje liefdesverdriet ;( ).

Daarom eerst maar even een paar platen die ik in de tussentijd heb gekocht, maar nog niet in deze reeks voorbij kwamen. Te beginnen met deze klassieker. Beste dosis donderende progrock/folk, met een dwarsfluit. Hoewel het wel zo voelt, benadrukt de band altijd dat het geen conceptplaat is. (Die waren zo klaar met de 'conceptplaat' betichting van Aqualung, dat ze hierna maar een echte conceptplaat gingen maken onder het mom van "nou hier is er wel een, als jullie zo fucking graag willen, en nu willen we er niets meer over horen").

De nummers op Kant B deden bij de release nog flink wat stof opwaaien. Omdat ze daar behoorlijk tegen georganiseerde religie schoppen ( ^O^ ), dat was vrij ongekend voor die tijd. Met platen op de brandstapel als gevolgd (ach, als ze ze eerst maar gekocht hebben, zoals John Lennon ooit zei).

Maar ook de nummers staan 48 jaar na dato, nog steeds als een huis _O_ Een van mijn favorieten uit de 70's.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2019 @ 10:04:36 #61
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187859842
bazbo 0714: Stravinsky - Rite Of Spring



Igor's meesterwerk. Deze elpee kreeg ik ook op mijn vijftigste verjaardagsfeest 10 mei 2015 van Dave & Nicola. Deze heb ik ook nog nooit gedraaid. Nu wel. Mooie, dynamische uitvoering op deze Britse heruitgave (uit een onbekend jaar) van een elpee uit 1960 (!), in stereo nog wel. Hij heeft veel gave stukken gecomponeerd (Petrouchka, L'Oiseau de Feu), maar in mijn ogen oren blijft dit Igor's meesterwerk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2019 @ 11:50:45 #62
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187861128
bazbo 0715: Tchaikovsky - Pianoconcert no. 1



Ik ben een hele tijd lang gek geweest met Peter Iljitsj. Niet omdat hij schielijk homo was, maar omdat hij stukken maakte die tot mijn verbeelding spraken. En spreken. Nu ik dit weer terug hoor, vind ik het goed. Ik kocht deze plaat op 9 februari 1984, het is een Duitse uitgave uit een onbekend jaar, maar wel printed in Uden. Een ieder zal de openingsmaten van dit pianoconcert wel kennen. Ik krijg altijd de neiging om op zoek te gaan naar een dirigeerstokkie en mee te zwaaien.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2019 @ 19:35:19 #63
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187868908
bazbo 0716: Tchaikovsky - Suites



Twee suites, welteverstaan. De Notenkraker en Het Zwanenmeer. De twee bekendste, dus. Blijft gaaf. Van De Notenkraker hadden mijn ouders een singeltje met daarop de meeste delen en dat draaide ik als kind veel, dus dat kende ik van jongs af aan heel goed. (Daarover later meer.) Ik kocht deze elpee op 24 januari 1984, een Nederlansche uitgave op His Master's Voice uit een onbekend jaar. De opname is copyright 1959, maar de plaat zal wel een heruitgave ergens van zijn. Maakt niet uit.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2019 @ 19:48:12 #64
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187869147
bazbo 0717: Tschaikowsky - Sinfonie Nr. 6 'Pathétique'



Opvallend toch op hoe veel verschillende manieren je de achternaam van Peter kunt schrijven. Zijn zesde vind ik zijn absolute meesterwerk. Van het begin tot het einde meeslepend en boeiend. Van het beroemde 'love-theme' in het eerste deel, het gracieuze tweede, het majestueus spetterende derde tot het tranentrekkende afsluitende deel. Waarlijk fenomenaal. Ik kan het niet genoeg horen. Vreemd genoeg heb ik het niet op cd en heb ik het de afgelopen vijfentwintig jaar niet gehoord. Ik leerde het stuk kennen door - daar heb je hem weer - Keith Emerson. Hij bewerkte het complexe derde deel voor rockband (drums, bas, Hammond) en speelde het met The Nice en een orkest tijdens een concert dat later op de plaat Five Bridges terechtkwam. Ik was zó onder de indruk dat ik het origineel ook moest horen. Op 26 januari 1984 was het zover: ik kocht deze elpee, een Duitsche (her)uitgave uit een onbekend jaar. De opname is van 1962, je hoort het Wiener Philharmoniker onder leiding van Rafael Kubelik. Die is ondertussen - net als Peter en Emerson - ook dood. De dood is overigens zeer nadrukkelijk aanwezig in dit stuk, met name in het laatste deel, dat in plaats van een knetterend slot, een soort trieste nachtkaars is dat de luisteraar in verbijstering achterlaat. Tranen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187870337
Nomeansno ‎– Butchering The Sacred Cows Volume One - Nomeansno Remixes

Toch wel 1 can mijn favoriete live bands, jammer dat ze gestopt zijn maar ze zijn dan ook redelijk grijs... Dit zijn remixen van oa Shackleton.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187870884
Meer Nomeansno:


Nomeansno ‎– Small Parts Isolated And Destroyed

Hun tweede, kwam een jaar eerder uit dan Wrong. Klinkt als typisch Nomeansno dus erg fijn. Blijkbaar nooit op cd uitgekomen en hij gaat voor een redelijk bedrag weg op Discogs..


Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187877392
Nog van gisteren, Noxagt ‎– Turning It Down Since 2001

Noorse noise rock band, de viola maakt het stukken interessanter dan standard noise rock.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187897040
Even een nieuwe aanwinst tussendoor:

Ramleh - The Great Unlearning. Begonnen als power electronics band, maar tegenwoordig veel meer rock georienteerd. Lekkere plaat :Y


Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 11:58:50 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187897488
Kaasch 91



Weer zo'n typisch jaren 80 bandje... Toch wel een leuke plaat vrij doodgedraaid op MTV en de radio natuurlijk maar toch staan er nog wel wat pareltjes op bij nieuwe beluistering. Prijsnummer is bullet in a blue sky wat mij betreft.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 13:20:25 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187898744
Kaasch 92



Verzameling album van bob met allemaal oude nummers dus nog geen echte reggae maar veel meer ska, lang niet allemaal heel goed opgenomen, wel wat oudere versies van nummers die later in een meer reggae jasje gegoten zijn zoals 'one love'. Kan verder weinig over deze release vinden het staat op een of ander Duits label en bevat dus geen enkel nummer dat op island uitgekomen is. Het is wel een erg Caribisch album *O* trompetjes en alles *O*

Wel 3 lps vol *D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 16:19:51 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187901654
Kaasch 93



Dit is een band die ik via mijn vriendin ken, zij had X op een cd. Heerlijke zware trage rock met space invloeden, inmiddels de mannen twee keer live mogen aanschouwen en dat is een feestje altijd strak, en toch spacey. Zag ze als laatste act bij een trio package met twee wat modernere stoner trio bands (bongzilla geloof ik en dopethrone zo uit mn hoofd) maar daar torende ze echt bovenuit vooral kwa precisie de ander twee band waren wel zwaar maar erg slordig en sons of otis had precies door dat het ook om strakke riffs draait als je trage muziek speelt (misschien juist wel) tijdens dat concert heb ik deze en de volgende plaat voor mijn vriendin gekocht!

die trouwens as we speak meefluit met deze plaat :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 16:58:42 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187902204
Kaasch 94



Een live plaat van ons of tis, live in den Bosch :) een concert in 2011 ik denk van dezelfde tour dat ik ze voor het eerst zag, dat was op roadburn 2010. Kaasch heeft LP nummer 34 van de 91 een erg kleine oplage, op de labels staat ook test pressing.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:10:25 #73
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187902444
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kaasch 91

[ afbeelding ]

Weer zo'n typisch jaren 80 bandje... Toch wel een leuke plaat vrij doodgedraaid op MTV en de radio natuurlijk maar toch staan er nog wel wat pareltjes op bij nieuwe beluistering. Prijsnummer is bullet in a blue sky wat mij betreft.

O+ :Y
nee, jij dan!
pi_187903108
Glad241: Hällas ‎– Excerpts From A Future Past



Als Star Rider niet dagen in je hoofd zit als je er naar geluisterd hebt zit er iets niet goed.

  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 18:07:28 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187903231
Kaasch 95



Hits, samengesteld door Herman heijnsbroek ook wel bekend van de LPF :') prima plaatje wel, met the small faces, Billy Joe royal die hush speelt (later bekend door zo'n andere 90s band) Liedje dat ik niet kende en door deze verzamelaar heb leren kennen is race with the devil door the gun. Echt slechte liedjes zitten er niet tussen...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:07:45 #76
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187903236
Ik kan dus echt helemaal NIKS met U2. Al zo vaak n kans gegeven, maar het is blijkbaar gewoon niet aan mij besteed.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 18:14:07 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187903309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:07 schreef EP3 het volgende:
Ik kan dus echt helemaal NIKS met U2. Al zo vaak n kans gegeven, maar het is blijkbaar gewoon niet aan mij besteed.
grappig genoeg heb ik nog het meest met achtung baby en zooropa :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:20:12 #78
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187903390
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

grappig genoeg heb ik nog het meest met achtung baby en zooropa :D
Ik heb geen idee waarom dat grappig is, :@. Die albums worden niet als hun beste werk beschouwd, ofzo?

Edit: O, wacht, omdat je die platen niet in je collectie hebt, ws.
3.gif

[ Bericht 16% gewijzigd door EP3 op 13-07-2019 18:30:33 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 20:29:22 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187905147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:20 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom dat grappig is, :@. Die albums worden niet als hun beste werk beschouwd, ofzo?

Edit: O, wacht, omdat je die platen niet in je collectie hebt, ws.
[ afbeelding ]
Vooral zooropa wordt inderdaad gezien als één van hun slechtste albums geloof ik...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 13 juli 2019 @ 20:36:16 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187905249
Kaasch 96



Een plaat waarin de twee 25 jarig jubileum concerten van the gathering vereeuwigd zijn. Ik had graag bij dit concert willen zijn, maar ik had toen een expositie van een moeder van een erg goede jeugdvriend die moeder is inmiddels overleden en ook haar laatste afscheids expositie had ik niet willen missen. Kaasch, thrashcanman en gehenna waren wel naar dit concert ze zijn na even zoeken dan ook terug te vinden in de foto's in dit album. Verder besloegen deze concerten alle line-ups en platen van the gathering dus veel oud leden die toch even meededen, het levert een prachtig document op van één van de beste Nederlandse rockbands, en laat heel mooi hun diversiteit en groei zien!

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 10:59:47 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187912575
Kaasch 97



Radiohead live in 2001 een opname van het legendarische tv programma rockpalast wat ik regelmatig zaterdagsavond / zondagsochtends na het stappen keek. Ze zonden altijd hele concerten uit van de meest uiteenlopende bands. Dit concert van radiohead op rock am ring is er één van de band op de top van zijn kunnen wmb, ze hebben net een 'giant leap' gemaakt met KID A en amnesiac was net uit of kwam later dat jaar uit iig hetzelfde jaar. In ieder geval had radiohead een definitieve stap gemaakt weg van de britpop die toen nog populair was en heeft een op zichzelfstaand plekje in de muziek bedacht. Dat hoor je allemaal in dit concert prachtige muziek gefocussed op geluiden structuren en geweldige nummers.



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 14-07-2019 11:50:38 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 12:38:08 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187913987
Kaasch 98



Winter is coming ;) dit is de 'allerfavorietste' plaat van mijn vriendin. Doom in de klassieke stijl, precies het juiste tempo, zwaar, verstaanbare zang met een fijn ritme. We hebben winter gezien op roadburn waar ze een geweldig concert gaven gewoon no nonsense met een korte broek aan doen waarvoor je geboekt wordt. Kaasch en haar broer thrashcanman zaten er helemaal in, ik heb het aanschouwt van een treedje hoger in 013. Top plaat :Y

REJOICE

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 13:32:42 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187914704
Kaasch 99



Deze had ik dubbel omdat ik later de boxset van Nick heb gekocht waar deze ook in zit. Dit is echt ideale zondagochtend muziek, van de drie Nick Drake platen heeft deze de meeste orkestratie daardoor klinkt hij wat vrolijker, en daar is niets mee. Nog steeds eeuwig zonde dat Nick zo vroeg is overleden :{

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 14:12:29 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187915404
Kaasch 100



Heerlijke desert rock in de stijl van fu manchu waar ze ook een aantal leden mee overlappen. Doet precies wat je verwacht jammy psych en blues... Deze plaat heeft kaasch van haar broer gekregen!

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187919590
Glad242: Frumpy ‎– Live



Mijn favoriete Duitse "krautrock" band. Ik heb die definitie nooit begrepen, maar hé dit is gewoon geweldige muziek. Hou je voeten maar eens stil.

  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 06:44:59 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187929646
^O^ goede bandnaam
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187956468
Glad243: The Re-Stoned ‎– Ram's Head



Uninterrupted magnificent rocking beats. You're captured and taken away. Somewhere.

pi_187957575
Glad244: Los Natas ‎– Nuevo Orden De La Libertad



Lyrics zijn altijd beter als je ze niet kan verstaan.

  Moderator zaterdag 20 juli 2019 @ 12:16:24 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188020585
Kaasch 101



Een live album van gary numan, dus synthesizer galore met hoekige zang erover, grote inspiratie geweest voor trent renner achtige industrial waar gary later zelf weer zeer door geïnspireerd is...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 20 juli 2019 @ 13:26:47 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188021466
Kaasch 102



Weer een live op roadburn product dit maal de jam rockers earthless met de heavy blanket, het dekentje in kwestie is niemand minder dan J Mascis het resultaat is een heerlijk meeslepende spacey en groovy bluesrock van het type vooral doorgaan. Het concert eindigde met meneer mascis die zijn gitaar in het drumstel gooide terwijl earthless nog een tijdje doorging. Leuk document van een tof concert van een gelenheidsband waar we bij waren.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188022870
Glad245: Earthless ‎– Sonic Prayer



Geenn slecht idee voor een brakke zaterdagmiddag.

  Moderator zaterdag 20 juli 2019 @ 15:08:43 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188023119
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 20 juli 2019 @ 15:14:06 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188023220
Kaasch 103



De laatste reguliere plaat in de kast, hierna nog twee 10" en dan een paar platen verpakt in een doos en boxset, dan nog een handjevol singletjes.

Deze plaat was verkeerd geleverd toen we platen konden kopen via via, het is eigenlijk veel te zoete muziek wel wat klassiekers erop maar een hele dubbel LP achter elkaar is misschien wat veel van het goede.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 12:20:52 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188037250
Kaasch 104



Deze 10" had ik perongeluk twee keer besteld daarom staat er dus één bij mijn vriendin, maar die is ook wel gecharmeerd van raketkanon dus geen probleem. Best een leuke split tussen raketkanon en amenra toch beide exponenten van stevig en experimenteel België, waar leuke dingen gaande zijn...

staat niet op YouTube maar wel een review die langer duurt dan het nummer zelf :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 12:43:53 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188037500
Kaasch 105



Ik hou nu even niet de volgorde aan van de platenkast maar de chronologische. In Rainbows van radiohead was er ineens, te koop/krijg op een website. Een van de experimenten met distributie van radiohead, en ook verkrijgbaar in deze toffe boxset met de vinyl versie en een bonus cd en mooi artwork op vinyl formaat in een boekje. Het was voor deze plaat een tijdje stil geweest rond de band maar hiermee waren ze weer helemaal terug op de radar, mooie nummers waar het digitale fijn gecombineerd is met de conventionele instrumenten, met toffe ritmes. Precies zoals we van radiohead gewend zijn.


Mooie plaat O+


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 13:35:05 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188038304
Kaasch 106



Na in rainbows kwam King of limbs de band ging veel dezelfde weg, de distributie was weer via een linkje maar nu niet meer volledig pas wat zou want er was nu een ondergrens. Dit is ook een speciale uitgave, met een krant en een blotter vel (niet getest of er al lsd op zit :D) op doorzichtig dubbel 10"... Muziekaal houden ze ook een beetje dezelfde route aan, complexe digitale ritmes met organisch klinkende zang, baslijnen en subtiel gitaar werk. Ook weer een mooie plaat, het is gewoon een hele unieke en toffe band vind ik.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188151688
Glad246: Circle Of The Sun ‎– Jams Of Inner Perception



Instrumental jams _O_

  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 10:40:28 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188167822
Kaasch 107



De laatste van radiohead a moon shaped pool. Deze platen zitten wederom in een mooi boekwerk, er zit ook een stukje tape van originele opnames van radiohead in, grappig genoeg had mijn vriendin die bij de vuilnis gegooid zo van 'raar verpakkingsmateriaal' :D maar ik heb het er weer uit gevist. Niet dat je er wat aan hebt maar het is wel grappig en radioheads insteek was dan ligt het iig niet in de natuur. Deze plaat is een stuk kaler dan de vorige twee minder gebruik van digitale beats, en ook laag in tempo. Daardoor komt deze plaat best wel zwaar en depri over. Daar is niets mis mee maar opbeurend is het niet.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 11:39:56 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188168570
Kaasch 108



Een EP in een doos van de goth rockers pur sang sisters of mercy, natuurlijk een van de projecten van met de drummer van godflesh. Heerlijk zware zang typische dark side of the 80s muziek, opvallend is de saxofoon die een erg prettig borhen achtige vibe meegeeft op het nummer untitled...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 12:01:13 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188168827
Kaasch 109



Een EP van the smashing pumpkins, the solstice bare. Tja niet het beste werk van de pumpkins niet echt slecht maar hun eerdere werk is gewoon zo veel beter ze zijn eigenlijk gewoon gedoemd door hun geweldige jaren 90 albums.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 10:50:47 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188185380
Kaasch 110



Een boxset met de drie eerste albums van wovenhand

Kaasch 110a



Na een prominente rol gespeeld te hebben in 16 horsepower begon David Eugene Edwards het bandje wovenhand, iets meer van de country af en iets zwaarder. Steeds hyper gelovig met veel bijbelse teksten en zware onderwerpen over vergeving en boetedoening etc. Erg fijne plaat met een flink aantal klassiekers die op geen bovenhand concert missen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 12:00:30 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188186148
Kaasch 110b



Blush music de tweede plaat van wovenhand ondanks dat hier wat nummers op staan die ook op het debut staan zijn ze hier volledig anders. Dit is meer het geluid dat we later van wovenhand zijn gaan kennen, het vorige album hintte toch nog wat naar 16 horsepower. Hier is alles wat meer uitgesponnen met hele toffe instrumentatie. Prachtige plaat.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 13:44:12 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188187690
Kaasch 110c



Consider the Birds is het laatste album uit deze box, hier zijn we weer terug bij de wat kortere nummers maar het gevoel uit blush is gebleven, deze drie albums samen geven een heel mooi process weer van zoekende muzikanten.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 juli 2019 @ 19:19:18 #104
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_188192928
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Kaasch 102

[..] Het concert eindigde met meneer mascis die zijn gitaar in het drumstel gooide terwijl earthless nog een tijdje doorging.
Vraag me nog steeds af wat daar nou precies het verhaal achter was _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_188193289
Glad247: Carmen Maki & Blues Creation ‎– Carmen Maki Blues Creation



Blues Creation was een geweldige heavy psych band uit Japan. In '71 gingen ze dit bijzondere project aan met folk zangeres Carmen Maki, ofwel de Japanse Janis Joplin. Reissue uit '75.

  woensdag 31 juli 2019 @ 21:09:53 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188227337
G476 Miles Davis Quintet - Cookin' With the Miles Davis Quintet



We beginnen de Miles Davis collectie met deze uit '57. Heerlijk rustgevende en op plekken romantische jazz. Vooral hun interpretatie van de klassieke 'My Funny Valentine' schiet er voor mij uit.

nee, jij dan!
pi_188227424
Miles O+
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 31 juli 2019 @ 23:01:01 #108
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188228567
G477 Miles Daves - Sketches of Spain



Miles Davis is zo'n artiest die constant met nieuwe dingen bezig was. Na zo'n beetje, cool jazz daarna hard-bop en modal-jazz uit te hebben gevonden, was het in '60 tijd om een genre te proberen waar anderen al de blauwdrukken van hadden gezet: Third Stream. Precies tussen jazz en klassiek zou dit in moeten liggen. Waarbij een deel van te voren gecomponeerd is, en een deel geïmproviseerd.

Heerlijk plaatje geworden, met fijne flamenco invloeden. :Y

nee, jij dan!
pi_188240889
Glad248: Elder ‎– Spires Burn/Release



Two awesome songs leads to a great EP. Both of these songs could have fit on Dead Roots Stirring and are as good as any song on that album.

pi_188241350
Glad249: Mansion ‎– We Shall Live



Mansion is a Finnish band which draws its name, aesthetic, lyrics and to an extent musical style from a Finnish 20th century Christian cult called Kartanoism, who promoted asceticism (living without worldly pleasures) and became (in)famous for their use of child preachers, and their endless cleverness begins with their name since ‘Kartano’ means ‘Mansion’ in Finnish.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kartanoism

Wat een thema om je band op te baseren, maar geniaal uitgevoerd.

  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 06:55:43 #111
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188247346
Even een paar weekjes ertussenuit geweest. Straks weer wat draaien.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:52:30 #112
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188247929
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:09 schreef Gehenna het volgende:
G476 Miles Davis Quintet - Cookin' With the Miles Davis Quintet

[ afbeelding ]

Die jazzplaten hebben vaak fantastische hoezen, en dat is er 1 van.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:49:13 #113
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188248469
bazbo 0718: Detroit Symphony Orchestra - Beroemde Ouvertures



Juist. Dit is een ouwetje, geen idee meer hoe ik eraan kom. Volgens mij kregen mijn ouders hem van iemand die hem weg wilde doen en toen belandde hij bij mij in de kast. In de binnenhoes staat juni/juli 1984 dat ik hem 'kreeg'. Staan sterke werken op, vooral die van Franz von Suppé en Jacques Offenbach zijn klappers. Het gaat hier om mono opnames, uitgegeven op het Philips label in een onbekend jaar. 'Deze plaat is niet voor de normale verkoop bestemd.' staat er op de hoes. Een promo-exemplaar!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:04:05 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188248605
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 08:52 schreef EP3 het volgende:

[..]

Die jazzplaten hebben vaak fantastische hoezen, en dat is er 1 van.
ja klopt :Y Vreemd genoeg lijkt deze ontwerper verder weinig noemenswaardige hoezen gemaakt te hebben.
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:42:03 #115
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188248965
bazbo 0719: Various - Jubileum Concert 90 jaar Philips



Weer een cadeautje van mijn vader, die bij 's lands grootste elektronicabedrijf werkte. Deze kreeg ik op 17 mei 1981, de dag dat ik zestien jaar oud werd. Op deze plaat, die ook uit 1981 komt (slechts één enkele versie bestaat er) staan allerlei grote en minder grote klassieke stukken. Van Für Elise (Beethoven) tot de Hongaarse Dans no. 5 (Brahms) en van de ouverture De Diefachtige Ekster (Rossini) tot die van De Notenkraker (Tsjaikovsky), maar ook van het Onedin Line Theme uit Spartacus (Khatchaturian) tot de Philips Mars (Van der Weijden). Fijn en afwisselend werk, wel.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:32:01 #116
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188249653
He cool! Het Evoluon op de hoes, daar heb ik een paar jaar terug Kraftwerk nog eens gezien. Zo'n tof concert _O_
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:32:24 #117
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188249660
bazbo 0720: Various - Bolero - Espana



Deze heb ik van mijn ouders afgepakt. Hoe die er weer aan zijn gekomen, weet ik niet. Ze kochten sinds eind jaren zeventig geen muziek meer en deze is van later. Volgens discogs is deze plaat uit 1978, maar helemaal duidelijk is het allemaal niet. Ik vermoed dat dit een heruitgave uit halverwege de jaren tachtig is. De Bolero van Ravel kennen we allemaal (dankzij Bo) en is hier te vinden gedirigeerd door Karajan, maar er staat meer op deze verzamelaar. Espana is van Chabrier, Capriccio Espagnol van Rimsky-Korssakof en verder hoor ik een boel korte werken van ene Manuel de Falla. Doet allemaal wat Spaans aan, dus ik begrijp de titel van de plaat wel. Ik ben niet gek.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:43:42 #118
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188250568
bazbo 0721: Boston Pops Orchestra - Danse Infernale - Sabeldans



Ook weer zo'n verzamelaar van Deutsche Grammphon. Dit keer wel volgespeeld door het Boston Pops Orchestra. Ik kocht deze ooit zelf, maar heb destijds vergeten een datum te noteren, zie ik nu. Ik schat in dat het ergens halverwege de jaren tachtig moet zijn geweest. Volgens Discogs is ook dit een plaat uit 1978, maar ik vermoed dat het weer een heruitgave uit die mid-jaren-tachtig is. De opnames stammen overigens uit 1970. Waarom kocht ik dit? Lijkt me niet moeilijk. Night On Bare Mountain van Mussorgsky had ik al vaker gehoord en is prachtige programmamuziek, Danse Infernale kende ik ook en wilde ik graag hebben, de Sabre Dance van Khatchaturian is wereldberoemd en naast de versie van Ekseption wilde ik ook wel eens eentje van het origineel hebben, L'Aprenti-Sorcier kende ik vooral van de Disneyfilm en de Helledans uit de Fire Bird van Stravinsky blijft grandioos, maar de allergrootste reden om de plaat aan te schaffen was de aanwezigheid van een stuk van de Argentijnse componist Alberto Ginastera. Dat kwam je niet vaak tegen! Ik kende Ginastera vooral van mijn held Keith Emerson, die een paar stukken had bewerkt voor ELP en solopiano, maar het Danza Final uit Estancia kende ik nog niet. Leuk: op een latere Emersonplaat (begin 21e eeuw) bewerkt hij ... Malambo, beter bekend als Danza Final uit Estancia en ik kon het gelijk meebrullen. Prachtplaat, dit.



Hiermee is de rij elpees en 12" uit de platenkast gedraaid. Ik startte op 17 augustus 2018 en heb het binnen een jaar gedaan. 's Kijken wat er verder nog aan vinyl te vinden is. Nogal wat, ben ik bang.

:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 02-08-2019 15:56:42 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:44:31 #119
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188253308


Een koffer met zeer oude 10" 78-toerenplaten. Een paar herken ik van vroeger bij ons thuis, anderen (én de koffer) niet, dus die zijn van later (ooit eens gekregen of zo). Oei. Mijn platenspeler kan alleen maar 45 en 33 1/3 toeren aan. Wat nu? Niet draaien, wel door mijn handen laten gaan en hier laten zien. Een viertal 10"-platen moet ik op 33 toeren draaien, dus die komen wel.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:18:50 #120
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188257996
G478 Miles Davis - Nefertiti



Miles die gewoon doet waar die verdomd goed in is, de sterren van de hemel spelen. Dit is één van z'n laatste platen voordat hij zich enorm het experiment op ging zoeken. Sowieso de laatste die compleet akoestisch is.

nee, jij dan!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:32:59 #121
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188258254
G479 Miles Davis - In a Silent Way



Nu komen we bij het werk waar ik ooit als eerste verliefd op werd bij Miles. Z'n elektrische periode O+ Heerlijk rustgevend plaatje, ondanks dat de drums een behoorlijk tempo erop hebben staan. Het klinkt heel psychedelisch en trance opwekkend. Een muzikaal landschap waar constant iets interessant gebeurt.

nee, jij dan!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:49:30 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188259248
G480 Miles Davis - Bitches Brew



Volgende meesterwerk. _O_ Ik weet nooit welke ik moet kiezen als z'n beste werk. 'In a Silent Way', 'Jack Johnson', toch een van die live platen, misschien toch 'Kind of Blue', of toch deze? Geen van z'n platen klinkt zo mysterieus en grootst, en sowieso klinkt überhaupt geen plaat als deze.

nee, jij dan!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:48:11 #123
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188260184
Het is n beetje onzinnig om uit al die meesterwerken een beste te kiezen, maar Kind of Blue nadert wmb wel de perfectie.
Probleem daarvan is alleen dat het niet bepaald n originele keuze is, :P.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:41:47 #124
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188262728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:48 schreef EP3 het volgende:
Het is n beetje onzinnig om uit al die meesterwerken een beste te kiezen, maar Kind of Blue nadert wmb wel de perfectie.
Probleem daarvan is alleen dat het niet bepaald n originele keuze is, :P.
Ja klopt :P Moest zelf wel even wennen aan dat album. Het was mijn eerste Miles album, en het 2e jazz album ooit wat ik luisterde. En mijn eerste reactie was eigenlijk niet meer dan, "ok, het klinkt idd zoals ik verwacht dat jazz zou klinken". Uiteindelijk wel enorm gaan waarderen natuurlijk.

Mijn eerste reactie op z'n electrische periode was:
nee, jij dan!
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:10:16 #125
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188262969
G480 Miles Davis - Jack Johnson



Poh! Miles op z'n meest rock 'n roll. Voor een rock fanaat is dit denk ik de beste introductieplaat van hem. Het is ook degene die ik zelf het vaakst draai merk ik. O+

nee, jij dan!
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:20:00 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188263058
G481 Miles Davis - Live-Evil



Soort van live-album. Het bestaat uit flarden live registraties in het jaar volgend op Bitches Brew, maar dan gemixt met studio opnames. Absurd coherent voor hoe 'all over the place' de stukjes zijn. Wederom verplichte Miles kost _O_

nee, jij dan!
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:45:59 #127
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188263237
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 09:41 schreef Gehenna het volgende:

Moest zelf wel even wennen aan dat album. Het was mijn eerste Miles album, en het 2e jazz album ooit wat ik luisterde. En mijn eerste reactie was eigenlijk niet meer dan, "ok, het klinkt idd zoals ik verwacht dat jazz zou klinken".
Het is vanwege zijn vriendelijke karakter natuurlijk ook het ideale instap-album. Vrijwel iedereen die jazz wil proberen begint met dat album. Maar het is óók n heel subtiel album. Aanvankelijk klinkt het daarom misschien niet heel bijzonder.

Na vele luisterbeurten vraag je jezelf opeens af hoe je al die geraffineerde schoonheid de eerste keer hebt kunnen missen.

--


En beter dan dit wordt het simpelweg niet, O+.


[ Bericht 23% gewijzigd door EP3 op 03-08-2019 11:00:47 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:19:59 #128
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188263548
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:45 schreef EP3 het volgende:

[..]

Het is vanwege zijn vriendelijke karakter natuurlijk ook het ideale instap-album. Vrijwel iedereen die jazz wil proberen begint met dat album. Maar het is óók n heel subtiel album. Aanvankelijk klinkt het daarom misschien niet heel bijzonder.

Na vele luisterbeurten vraag je jezelf opeens af hoe je al die geraffineerde schoonheid de eerste keer hebt kunnen missen.

--


En beter dan dit wordt het simpelweg niet, O+.

ja belachelijk goed gewoon, en dan te bedenken dat het ook nog geïmproviseerd is :o
nee, jij dan!
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:14:31 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188264007
Kaasch 111



Nummer 110 is de laatste in de kast voor de singletjes, dit is wederom een box: van pantera met daarin hun laatste albums, de eerste drie ontbreken :P daar waren ze zelf niet zo trots op terwijl daar ook klassiekers op staan zoals 'ride my rocket' ;)

Kaasch 111a



Op de laatste van de albums die ze niet meer leuk vinden kwam er een nieuwe zanger ene Phil Anselmo wat later een behoorlijke mafklapper bleek maar er wel mede voor zorgde dat er een iets zwaarder geluid bij pantera binnen kwam, wat pantera deed was een soort 'groove' toevoegen aan thrashmetal, hiermee legden ze de grondbeginselen neer voor southern metal, zompig en gegrond in New Orleans (maar dan niet de jazz van de donkere gemeenschap maar meer rednecks in het moeras...) precies zoals de titel zegt 'cowboys from hell'



[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:12:58 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:30:40 #130
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188264225
Staan best leuke foute nummers op :D

PRAU!
TCHU!
BILAU!

Hadden ze niet 4 platen voor Cowboys? :X
nee, jij dan!
pi_188264425
Pantera is ook een goeie voor dat topic met bands die hun sound veranderd hebben..

En Bitches Brew is geweldig :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:15:33 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188265453
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 12:30 schreef Gehenna het volgende:
Staan best leuke foute nummers op :D

PRAU!
TCHU!
BILAU!

Hadden ze niet 4 platen voor Cowboys? :X
Ja inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:21:26 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188265513
Kaasch 111b



Gewoon verder waar ze op cowboys gebleven waren, hierop staat het eerste nummer dat ik van ze 'kende' maar niet in de vorm op deze plaat maar in een gabber 'remix' :')


Pas jaren later achter gekomen dat dit dus een sample was van pantera :D

Dit stamt ook allemaal uit een periode dat ik pantera eigenlijk een beetje ontweek omdat het oude metal was en geen nu-metal... Gelukkig ben ik later ouder en wijzer geworden :D




[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:13:27 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188265867
Fucking hoffstyle :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:23:20 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188266280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:54 schreef bartrid het volgende:
Fucking hoffstyle :D

_O_ :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:28:53 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188266352
Kaasch 111c



Stapjes terug doen waren ze niet zo van dus ook hier weer een stapje er bij bovenop. Als je docu's van pantera ziet merk je ook een enorme drive vooral bij Phil Anselmo om alles zwaarder te maken, soms moet je daar voor sneller en chaotischer maar vaak ook langzamer of in een ander groovend ritme en daar waren ze meesters in.




[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:13:40 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188267379
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ :D
Ze hebben ook Hey Johnny Depp gedaan...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:27:22 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188267449
Kaasch 111d



Er was een periode dat de metal wereld een beetje op hun gat lag, metallica brachten load uit, grunge was over hun hoogtepunt heen... Alles werd wat rustiger in de harde muziek wereld... Maar pantera brachten een cd uit waarop het eerste nummer (vooral het intro) een van hun hardste nummers ooit was :D

Het is een beetje jammer dat op de plaat een nummer mist namelijk suïcide note pt 1 terwijl part 2 er wel op staat, pt. 1 is een emotionele suïcide note en pt. 2 is een agressieve fuck you richting de overblijvers een onbegrijpelijke keuze voor deze box had er dan fijn een dubbel LP van gemaakt.. :{



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:14:00 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:47:54 #139
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188270627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:54 schreef bartrid het volgende:
Fucking hoffstyle :D

_O- !!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:51:18 #140
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188270692
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_188271472
Glad250: Three Seasons ‎– Life's Road



Een band nauw gerelateerd aan Siena Root die ik al eens gedraaid heb. In dezelfde jaren '70 hammond stijl maar dan met meer jamming.

Een goed voorbeeld waar Zweden heel sterk in zijn, retro rock.

  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 00:00:33 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188275385
quote:
Mijn tshirtjes zijn wel van bands maar eerder schattig dan eng. En niet echt IT wel erger... :@

Wel op dynamo geweest en obituary ook wel eens Gezien :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 11:24:05 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188278247
Kaasch 111e



Laatste album van de box er zit behoorlijk wat tijd tussen deze en de vorige 4 jaar ondertussen was Phil Anselmo ook al dingen aan het doen met down. Deze box en dus ook de periode dat pantera hun serieuze albums uitbrachten is precies de jaren 90, cowboys from hell komt uit 1990 en inventing the steel uit 2000. Aan het einde boterde het niet meer tussen de leden, er was ook veel drank drugs en dergelijke problemen en dat werd in interviews breed uitgemeten, wat resulteerde in een verwrongen beeld van schuld en wie wat voor de band deed en dergelijke. Uiteindelijk heeft een fan die er hierdoor van overtuigd was dat het uiteenvallen van pantera de schuld was van gitarist dimebag darrel diezelfde dimebag vermoord terwijl hij op het podium stond met zijn band damageplan (of superjoint ritual dat weet ik niet helemaal zeker). Phil Anselmo is verder gegaan met down maar raakte steeds meer in het nieuws vanwege rare 'white power' uitspattingen, die weer gevolgd worden door excuses in de trant van ik had het over witte wijn. Gegeven al het geboast met de confederale vlag en andere southern redneck dingen weet ik niet helemaal hoe meneer Anselmo erin staat... Het heeft in ieder geval geresulteerd in nogal veel aflastingen van down.

Al met al staan de albums van pantera als een huis, maar na de 90s is het behoorlijk ingestort.



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:14:22 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 11:48:39 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188278606
Kaasch 111f

Er zit nog een singletje in de box met twee nummers die niet op de albums terecht zijn gekomen, het nummer piss en avond the light...




[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:14:39 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 12:22:57 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188279031
Kaasch 112



Het eerste singletje van lend me your underbelly, tiendoornig stekelbaarsje. Uit 2013 alweer inmiddels heeft hij zes albums op zijn naam staan en deze sound volledig uitgebreid en andere paden onderzocht. Naast dat het een erg goede en unieke artiest is is het ook nog één van mijn beste vrienden.

Ohja de B kant is een nummer van hem die ik heb vervormd/aangevuld genaamd stormvloedkering...



[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:14:52 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 15:18:32 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188281859
Kaasch 112 t/m 119

Phd - i wont let jou down
Tom Tom club - wordy rappinghood
Mc miker G & dj Sven - holiday rap
Killing joke - love live blood
Enya - orinoco flow
Jan Hammer - crocket's theme
Faith no more - we care a lot
Falco - jeanny

:P

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 04-08-2019 15:31:23 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:48:30 #147
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188312693
bazbo 0722: Les and Mary - Les and Mary (Part 1)



De eerste van de draaibare 10-inchplaten uit de koffer. Wie kent Les and Mary? Het zijn Les Paul en Mary Ford, een husband-and-wife-group die mooie jazzy folkpopliedjes brachten. Dit mini-album (deel 1 van een tweedelig volledig album) geeft daar een mooi voorbeeld van. Plaat komt uit 1955! Geen idee hoe we eraan komen. Mooi werkje, smaakt naar meer.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:00:36 #148
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188312862
bazbo 0723: Noro Morales - Noro Morales and his piano



Meesterlijke mambo en fijne cocktailjazz. Dit is een verzamelminialbum uit 1958. Op het label staat: catalog number FL 9540 and "nonbreakable (LP 8617)". Ik durf het niet uit te proberen, want stel het lukt wel, dan ben ik hem kwijt. Terwijl dit zo'n leuke plaat is! Ook van deze hebben we geen enkel benul hoe we eraan komen. Nooit gedraaid ook. Er is slechts een uitgave van dit minialbum en het is nog mono ook. Dat maakt niet uit; geeft juist een heel authentiek gevoel aan de muziek. Op Discogs zijn er lui die hem te koop aanbieden voor dertig tot zestig dollar. Moet dus wel redelijk bijzonder zijn. Ik ben even afk, even dansen.



:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 06-08-2019 13:33:15 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:38:40 #149
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188313331
bazbo 0724: Boris Sambek and his Concert Orchestra - Eight Famous Tangos



Ik blijf nog even op de dansvloer, hoor. Of nee, bij nader inzien toch maar niet. Ik ben helemaal niet thuis in de kneepjes van de tangodans. Van alle andere dansen overigens ook niet. Dit is grandioos meeslepende muziek. Discogs kent hem niet en als ik google, ontdek ik alleen dat er ergens iemand deze plaat te koop aanbiedt voor duizend Indiase roepies. Toch is het een Nederlandsch fabrikaat, uitgebracht op het Philips label. Op de achterzijde van de hoes zit een sticker met daarop de tekst: 'N.V. Phonogram - Amsterdam [...] Attentie! Niet-verhandelbare monsterplaat. [...]' Ik heb hier dus nog wat bijzonders op de draaitafel liggen, ook. Leuk werk. Jammer dat hij zo vaak blijft hangen. Zoek ik het materiaal op YouTube, dan vind ik dat veel materiaal stamt van halverwege de jaren vijftig.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:32:35 #150
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188314571
bazbo 0725: Various - For Your Romantic Mood



Heerlijk faute draakmuziek. Beetje à la Mantovani, maar dan op z'n jaren vijftigs. Duitsche Mök in mono uit 1955! We horen Helmut Zacharias And His "Magic Violins", Cedric Dumond And His Orchestra*, Ricardo Santos And His Orchestra en Gerhard Gregor (op Hammond). De plaat is zo gemixt dat het een lange opname lijkt, maar dat is dus niet zo. En dat voor de jaren vijftig. Veel melodieën zeiden me niet zo veel, totdat we aan het laatste stukje op de eerste plaatkant kwamen. La Cumparsita, ik wist niet dat het zo heet, maar herken het gelijk. Verder is het nogal gekwijl en is het maar goed dat het hier een minialbum betreft, die snel klaar is.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 06-08-2019 20:33:22 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:28:37 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188315381
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:48 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0722: Les and Mary - Les and Mary (Part 1)

[ afbeelding ]

De eerste van de draaibare 10-inchplaten uit de koffer. Wie kent Les and Mary? Het zijn Les Paul en Mary Ford, een husband-and-wife-group die mooie jazzy folkpopliedjes brachten. Dit mini-album (deel 1 van een tweedelig volledig album) geeft daar een mooi voorbeeld van. Plaat komt uit 1955! Geen idee hoe we eraan komen. Mooi werkje, smaakt naar meer.



:Y
_O_ les Paul is natuurlijk een pionier geweest _O_ en moet elke gitarist wel kennen omdat er een gitaar model naar hem vernoemd is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:24:08 #152
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188319651
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ les Paul is natuurlijk een pionier geweest _O_ en moet elke gitarist wel kennen omdat er een gitaar model naar hem vernoemd is...
:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:02:33 #153
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188357241
O gut, ik vind hier nog een plank vol oude 45-toerenplaatjes ...



Laat ik eerst beginnen met de verzameling van mijn ouders. Eerst de 'pop' (van die tijd, die mijn moeder en vader kochten), dan wat cabaret, vervolgens enkele 'verzamel'dingen (voornamelijk uit de Margriet-discotheek - niet lachen) en ten slotte klassiek werk.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:08:31 #154
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188357322
bazbo 0726: Adamo - Dolce Paola



En we beginnen met een plaatje dat volgens mij niet eens van mijn ouders is (geweest). Tenminste, ik kan me niet herinneren dat het in hun stapeltje zat, vroeger. Nou ja, maakt het uit. Adamo mogen we als bekend veronderstellen. Volgens het hoesje behoort hij tot 'uw TOP artiesten op Decca'. Ik (her)ken het liedje niet als hit of zo. B-kant A Vot' Bon Coeur ook niet. Ik heb hier een Nederlandse persing uit 1965 (mijn geboortejaar, dus we beginnen gelijk goed), die op Discogs toch wel drie euro kan opbrengen.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:12:43 #155
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188357376
bazbo 0727: Bob Azzam und sein Orchester - Luna Caprese



Kijk. Deze herinner ik me wel. Op de goede weg, dus. Heerlijk faute Italiaans gezongen hit van dit Duitsche ensemble. Op de achterzijde horen we Al Chiar Di Luna, soortgelijke shit. Ik heb hier de Duitsche uitgave, mono, uit 1959. Kan ik volgens Discogs zo ¤5,20 voor vragen. Doe hem niet weg, hoor.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:29:48 #156
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188357580
bazbo 0728: Paul Anka - Diana



Klassieke klapper van meneer Anka. Keihard meebrullen, weer. Mijn ouders hadden een Nederlandsche uitgave op Columbia, uit 1957. Op het tweede kantje staat Don't Gamble With Love. Ook fijn. Het was me toch allemaal wat met de liefde in die tijd, zeg.


:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door bazbo op 09-08-2019 20:22:07 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188358199
Dagje van huis werken, plaatje op in de achtergrond :Y Nieuwe aankoop:

Rainbow Grave - No Me. Met Nic Bullen (Napalm Death en Scorn) en John Pickering (Doom en Sore Throat). Lekkere sludgy rock dat me erg aan Flipper doet denken.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_188364842
Glad251: Slo Burn ‎– Amusing The Amazing



Short but gold. Kortstondig project van Garcia na het uiteenvallen van Kyuss. Pilot the dune is een klassieker.

  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:33:46 #159
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188365625
bazbo 0729: Harry Belafonte - Mama Look At Bubu



Harry! Hier was mijn moeder helemaal weg van, herinner ik mij. Ik moet zeggen dat de stijl wel aanstekelijk is: beetje calypso, beetje Caribisch, beetje zonovergoten. Dit is een single uit 1957 en op de B-kant staat Don't Ever Love Me. Lang niet zo leuk als de A-zijde.


:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 09-08-2019 20:23:57 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:39:04 #160
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188365709
bazbo 0730: Harry Belafonte - Banana Boat



Kijk aan, de grote bekende hit van Harry. Lied stamt oorspronkelijk uit 1956 en het is op verschillende singles uitgebracht. Ik heb een Duitsche variant uit een onbekend jaar. Op de B-kant staat Will His Love Be Like His Rum?, een liedje met een tekst van een geheel ander kaliber, lijkt me.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 09-08-2019 21:47:28 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:44:21 #161
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188365799
bazbo 0731: Pat Boone - I'll Be Home



Was dit ook een hit? Geen idee, eigenlijk. We draaiden deze vroeger thuis niet zo veel; de andere single die we hadden vond ik veel beter. Ook uit 1956, dit. Met I Almost Lost My Mind op de tweede kant. Niet blijven hangen, in ieder geval. Het is alsof ik 'm voor het eerst hoor.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:50:03 #162
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188365886
bazbo 0732: Pat Boone - Don't Forbid Me



Hoor, dit was andere koek! Dit was het lied dat ik keer na keer kon horen en dus ook draaien. Vind het nog steeds een ijzersterk stuk. Wat een stem! Nu hoor ik de B-kant, Anastasia, en dat is waarlijk een zeikstuk eerste klas. Zo'n met veel te veel violen behangen kwijllied. Ik zoek mijn singletje op Discogs op en ontdek dat ik hier een Nederlandse versie uit 1957 heb op het London label, maar dat daarop Don't Forbid Me de B-kant is en Anastasia de A-zijde. Raar. Ondertussen zit ik met wat ik vind dat de A-kant moet zijn wel mee te brullen!


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 09-08-2019 20:29:17 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:56:18 #163
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188365981
bazbo 0733: Corry Brokken - Milord



Onze eigen Corry, mag ik wel zeggen. Wat een draak van een versie ook, mag ik wel zeggen. Dan is die van Margreet Dolman toch beter. En vervolgens de B-kant: Mustapha, zou zo'n liedje vandaag de dag nog kunnen? Mijn vader of moeder moet deze single in 1960 hebben gekocht bij Gregory, Erkende Radio Televisie Service aan de Sloterkade 151, Tel 88471 - A'dam. Althans, dat staat op de sticker in de linkerbovenhoek van het hoesje. Het hoesje is een papieren niemendalletje met een gat in het midden.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:04:17 #164
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188366104
bazbo 0734: The Dave Brubeck Quartet - Don't Worry 'Bout Me



Even wat different cook. Onlangs vertelde Onze Vader dat hij in het begin van zijn huwelijk, toen mijn ouders nog in Amsterdam woonden, wel eens de muziekwinkel in ging en dan wat plaatjes kocht, die vooral mijn moeder leuk vond. Ik verdenk Onze Vader ervan dat dit singletje voor zichzelf heeft gekocht. Of hij had 'm al, want dit plaatje verscheen in 1956. Toen kende hij mijn moeder nog niet. Op de B-kant staat Gone With The Wind. De A-kant en de B-kant duren ieder dik acht minuten! Het lijkt dus meer een soort EP. Toen ik klein was, draaide ik dit plaatje niet en ik weet niet waarom. Later, toen ik deze singlesverzameling van mijn ouders had ingepikt en ik meer van muziek wist, associeerde ik Brubeck natuurlijk vooral met Take Five, dus toen ik deze op de draaitafel legde en afspeelde was ik nogal teleurgesteld. Dit is wat saaie, brave en slome jazz. Brubeck's Quartet werd pas een paar jaar later veel avontuurlijker ...


:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 09-08-2019 20:33:42 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:08:31 #165
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188366169
bazbo 0735: The Everly Brothers - Wake Up Little Susie



Jaja, deze hadden we in huis! Het is misschien wel de grootste jaren vijftig hit die we in de verzameling hebben staan. We draaiden hem veel en zongen het luidkeels mee tijdens de radioshows die we verzonnen als we met de koffergrammofoon speelden. Het is een hit uit 1957; op de B-kant staat Maybe Tomorrow en dat is beduidend mindere shit. Wij hebben hier een Nederlandsche uitgave van de single die op Discogs toch maar mooi zo'n vier euro kan opbrengen!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188366826
Glad252: Jerusalem ‎– Jerusalem



Een typische one and done uit '72. Denk aan Deep Purple & Uriah Heep.

  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:53:55 #167
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188368197
Jerusalem. Legendarisch, toch.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:53:16 #168
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188374259
bazbo 0736: Franco El 'G.5' - Casanova



Het titelnummer was een heel grote favoriet in onze kinderslaapkamer. Deze 7" EP is niet op Discogs te vinden, wat verder googlen levert een Italiaanse site op die de EP wel noemt met de juiste tracklist van vier liedjes, maar het catalogusnummer klopt dan weer niet, dus dat doet me dan vermoeden dat er meerdere versies van verschenen zijn. De versie die ik hier heb is in ieder geval een Nederlansdse '45 toeren langspeel'. Op YouTube is wel wat van de man te vinden, maar helaas niet dat titelnummer of twee van de andere drie liedjes, La Macarena (nee, niet dé) en Zambezi (nee, niet dé). Franco maakte heerlijk verkeerde mambo, calypso en dansmeuk. Samba Fantastico komt uit 1956!


:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door bazbo op 10-08-2019 20:56:22 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:52:46 #169
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188375546
bazbo 0737: Quartetto Enzo Gallo - Napolitana



Maar liefst acht Napolitaanse liederen, verspreid over twee plaatkantjes. Op Discogs is mijn versie niet te vinden, wél op 45cat.com. Dit komt uit 1957. Enzo Gallo was een Italiaanse jazzgitarist. Dit plaatje is een beetje erg. Vroeger draaiden we hem niet zo veel. We vonden het gewoon niet zo spetterend, in tegenstelling tot het andere plaatje van Quartetto Enzo Gallo dat we tot onze beschikking hadden. De muziek op dit plaatje is niet op YouTube te vinden.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:57:00 #170
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188375594
bazbo 0738: Quartetto Enzo Gallo - Conversazione Con La Chitarra



Laat ik toch altijd gedacht hebben dat dit de B-kant van het plaatje was. Niet dat het titelnummer slecht is, maar ik vind het typisch zo'n luchtig stukje dat je op de achterzijde zou plakken. Het lied Oho, Oha! vind ik namelijk nogal wat pakkender en meer hitpotentie hebben. Maar ik klaag niet. Dit singletje komt uit november 1957 en is een Nederlandsche uitgave. Ik zing het zo weer mee, ook al ken ik geen woord Italiaans.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:09:01 #171
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188375716
bazbo 0739: Jongenskoor St. Gregorius o.l.v. Herman Souren - Vrede Op Aarde



Juist. Ik heb dit maar bij de G van Gregorius neergezet. De orgelbegeleiding is van Jan Vroomans en de solisten zijn Marcel Jans en Loek Bekkers. Hun foto staat op de achterzijde van de hoes. Ik zal die foto hier niet plaatsen, want ik wil op geen enkele wijze in verband gebracht met de pedopartij. Op de achterzijde van de hoes ook een foto van het hele jongenskoor. Boven hun hoofd is een vlag te zien met daarop het toenmalige logo van de AVRO. Iemand die nog weet wat dat is? Plaatje is niet te vinden op webstekken en jaar is onbekend. In mijn jongensslaapkamer draaide ik dit nooit, ook niet rond Kerstmis.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:21:56 #172
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188375888
bazbo 0740: Mahalia Jackson - Silent Night



Ook deze draaiden we nooit, ook niet rond Kerstmis. Pas veel later begreep ik dat Mahalia wel degelijk een naam was in de soul- en gospelhoek. Ook nu begeef ik me nooit in de soul- en gospelhoek. Volgens 45cat.com komt mijn versie (TROS 1400) uit 1960. Op de B-kant staat Go Tell It On The Mountain (dat op andere versies van deze single de A-kant is) en die zal ik na vandaag ook nooit meer draaien.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188380169
Glad253: Goatsnake ‎– Flower Of Disease



Goatsnake are essentially what became of doom metal legends The Obsessed after lead singer Wino (also of Saint Vitus fame) jumped ship, the band rebuilding themselves as an even grimier, dirtier, and doomier propositon than they were when Wino was still with them. Nowhere is this more clearly audible than on their second album, the masterful Flower of Disease, which sees them lay down thick, sludgey, stoner-influenced riffs in tribute to - who else? - Black Sabbath. It might not be the most original or groundbreaking prospect ever, but as far as fuzzed-out doom metal in the nostalgia vein goes, it's really very good.

  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:51:19 #174
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188380739
bazbo 741: Kamahl - The Elephant Song



Sjonge, we maken ineens een enorme sprong in de tijd. In 1975 hoorde mijn moeder dit op de radio en riep dat ze het een heel mooi lied vond. Als ik het mij goed herinner, heeft Onze Vader het singletje toen gekocht. Ze heeft het een paar keer gedraaid; toen belandde het in de stapel met overige singles en speelden wij het aan gort op de koffergrammofoon. Wist u dat de zanger eigenlijk Kandiah Kamalesvaran heet? Op kant twee staat het liedje A Daisy A Day, dat bekend werd in een Nederlandschtalige versie door mevrouw Conny van den Bosch of hoe heette dat mensch. Ik heb hier de Nederlandsche uitgave van de single uit 1975 en op Discogs durven mensen er gerust een tientje voor te vragen. Wilt u het clipje hieronder allen meezingen? Ik tel af, daar gaat-ie: één, twéé, DRIE!:


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188380929
Witch - Lazy Bones (1975)

Garagerock uit Zambia. Zanger had Mick Jagger horen zingen en wou gelijk in een band.
2 jaar geleden hebben ze nog opgetreden met Jacco Gardner.

my ambition is handicapped by my laziness
pi_188381165
Glad254: Pet The Preacher ‎– The Banjo



"The Banjo" features sexy, bluesy, boozy, world class stoner rock that demands widespread attention.

pi_188389828
Glad255: Queens Of The Stone Age ‎– Queens Of The Stone Age



Dé plek om te starten met QOTSA. Vol energie en creativiteit na het uit elkaar vallen van Kyuss. Dit album leunt ook meer tegen die kant aan dan hun latere robotic alternative rock. Tegenwoordig is het een slap aftreksel van wat het ooit was met hun saaie dad rock era na Era Vulgaris. Mexicola heb ik altijd het hoogtepunt gevonden.

  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 13:50:07 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188389859
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:48 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad255: Queens Of The Stone Age ‎– Queens Of The Stone Age

[ afbeelding ]

Dé plek om te starten met QOTSA. Vol energie en creativiteit na het uit elkaar vallen van Kyuss. Dit album leunt ook meer tegen die kant aan dan hun latere robotic alternative rock. Tegenwoordig is het een slap aftreksel van wat het ooit was met hun saaie dad rock era na Era Vulgaris. Mexicola heb ik altijd het hoogtepunt gevonden.

_O_ de grote ontbrekende in mijn platenkast....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188390028
Bij mij is het Songs For The Deaf, die jij dan weer hebt. Tegenwoordig gaat deze reissue ook alweer voor 60 euro + de toonbank over.
pi_188394783
Glad256: Sammal ‎– No 2



Korte EP, progressive rock uit Finland gezongen in eigen taal.

pi_188395081
Glad257: Malady ‎– Malady



Laten we er een Finse progrock avond van maken, de volgende is Malady. Ook volledig gezongen in het Fins.

  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 19:35:34 #182
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188395337
bazbo 0742: Danny Kaye - Extraits de la bande sonore orriginale du film The Five Pennies



Volgens mij was deze niet van mijn ouders en volgens De Vrouw komt hij ook niet van haar kant. Maakt niet uit. Dit is een EP uit 1960, van Franse origine. Er staan vijf stukjes op uit de film The Five Pennies. Ik kan me niet herinneren de film ooit te hebben gezien. Mijn moeder was wel een liefhebber van de films van Danny Kaye, maar dat was De Vrouw vroeger ook. Alleraardigst, maar niet wereldschokkend.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 19:42:14 #183
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188395433
bazbo 0743: Artie Malvin & Jimmy Leyden - Bye Bye Love



Beetje vreemde single, dit. Op de A-zijde staat de A-zijde, op de B-kant vinden we Around The World door het Michael Stewart Quartet. Toen ik klein was en met de plaatjes van mijn ouders op de koffergrammofoon speelde, dacht ik altijd dat het de echte Everly Brothers single was. Dat bleek later dus niet zo te zijn. En barst: nu ik hem op Discogs opzoek, blijkt het andersom te zijn! De A-kant is dus Michael Stewart en Bye Bye Love de B-zijde. Schiet mij maar lek. Het plaatje komt uit 1957, dat staat dan weer wel vast.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 19:47:22 #184
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188395500
bazbo 0744: Mantovani and his Orchestra - Mantovani plays Tangos



Deze herinner ik me ook niet van vroeger. Onze Vader was wel een liefhebber van Mantovani, maar deze zat zeker niet in zijn verzameling. Moet dus op een andere manier de stapel zijn binnengekomen. Op deze EP staan vier tango's, waaronder Jealous en Besame Mucho. Plaatje komt waarschijnlijk uit 1955 en ik heb een Britse versie. Blijft wel heel veel hangen. Wat een kutplaat.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 20:00:21 #185
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188395688
bazbo 0745: Melina Mercouri - Les Enfants Du Pirée



Dit is zo'n plaatje waarvan de naam van de artiest en de titel van het lied me helemaal niets zegt, maar nu ik hem draai, herken ik hem als geen ander. Leuk dit weer terug te horen, na bijna vijfenveertig jaar. Ik zoek me klem op Discogs, maar vind hem met een paar klikjes op 45cat.com. Het betreft hier een Nederlandsche plaat uit 1961, het jaar dat mijn ouders huwden. Melina Mercouri was een Griekse zangeres. Op de B-kant staat de instrumentale kitschknaller Hassapico Nostalgique door het Manos Hadjidakis Orchestra. Ideaal bij uw etentje. U gaat er geheid borden van kapot gooien.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 20:06:16 #186
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188395794
bazbo 0746: Mitch Miller en zijn orkest en koor - The Bridge On The River Kwai



Jaaaaaa! Deze was zeer favoriet in de jongenskamer van bazbo! Wie kent niet dat deuntje van Schele, zie jij dat vliegtuig niet? Nou, dit is de klapper die we keihard meefloten op die zolderkamer. Het is The River Kwai March, ook wel bekend als Colonel Bogey. Op de B-kant horen we The Bowery Grenadiers, ook al zo'n stamper van jewelste. We hebben een originele Nederlandse single uit 1958 en hij klinkt nog prima. En ik maar denken en tegen iedereen zeggen dat we hem grijs hebben gedraaid. Weet je wat? Ik draai hem nog een keer! Jaaaa!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188447878
Glad258: Monolord ‎– Empress Rising



“Sometimes, the riff is so fucking good you want to hear it over and over again for fifty-two minutes.” Ok, die quote slaat eigenlijk op Sleep, maar hij is hier ook van toepassing.

Als ik dit draai meten ze seismische activiteit in Groningen.

pi_188448815
Die Empress Rising riff is geweldig :Y Verder ook een prima plaat maar de rest kan er niet aan tippen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:27:31 #189
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188475755
bazbo 0747: Trio Los Paraguayos - Malagueña



Hoor ons meezingen! Dit was een zeer favoriet plaatje in mijn jongensslaapkamer. Grijsgedraaid, dit. Toch klinkt-ie nog heel goed. Dat kunnen we van de B-zijde Serenata niet zeggen, daar staan de krassen diep in. Die slaat ook nogal over. Goh. Plaatje komt uit 1956 en we hebben hier een Nederlandsche versie uit dat jaar. Ik zing weer even mee:


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 16-08-2019 13:46:26 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:22:17 #190
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188476419
bazbo 0748: Chris Scheffer - The Holy City



Chris Scheffer. Zou hij nog leven? Dit plaatje zat altijd in de verzameling van mijn ouders, maar we draaiden hem nooit. Nu ik hem draai, weet ik dat ik niet veel heb gemist. Scheffer zingt samen met het Henk van de Velde's Meisjeskoor en krijgt begeleiding van Piet van Egmond op orgel. Op het repertoire staat behalve het titelnummer ook Ave Maria (Schubert), Panis Angelicus (Franck) en Agnus Dei (Bizet). Niet de minsten. Toch vind ik het niks. Dit is een Nederlandsch fabrikaat uit een onbekend jaar; zowel Discogs als 45cat weten het niet. YouTube bevat niets van deze Chris Scheffer. Laten we het op eind jaren vijftig houden en snel doorgaan met het volgende plaatje.

:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 16-08-2019 13:46:40 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:43:07 #191
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188476648
bazbo 0749: Alberto Semprini - Nel Blu, Dipinto Di Blu



Ik kon me dit plaatje niet herinneren, maar nu ik hem draai weer wel. Ook De Vrouw zingt hem zo mee. Het liedje op de A-kant staat dan ook beter bekend als Volare. Wat we hier hebben, is een Italiaans product uit 1958, met op de B-zijde het lied Lazzarella, uitgevoerd door Domenico Modugno. Er is ook een versie op blauw vinyl, maar wij hebben hier gewoon dat oude vertrouwde en ietwat saaie zwarte. Alberto Semprini werd geboren op 27 maart 1908 in Bath, als zoon van Italiaanse ouders. Hij ging muziek studeren in Milaan, startte in 1934 een carrière als pop- en jazzmuzikant en overleed op 19 januari 1990 in Brixham. Dat u het even weet. Ik weet wel dat ik dit nog altijd een leuk plaatje vind.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:58:01 #192
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188476776
bazbo 0750: Jo Stafford - Thank You For Calling



Klassiekertje. 1954! Ik krijg een beetje kippenvel. Mooi liedje. Ga ik mijn Zoon van 27 proberen uit te leggen hoe toen een telefoon werkte? Op de B-kant staat Where Are You?, dat me niet zo veel doet.


:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door bazbo op 16-08-2019 20:53:13 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:29:36 #193
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188482376
bazbo 0751: Caterina Valente - Ganz Paris Träumt Von Der Liebe



Dit is voor mij ook een klassieker. Ik moet zeggen dat nu ik hem voor het eerst sinds bijna veertig jaar weer hoor, ik een beetje kriebels in mijn buik krijg. Kun je verliefd worden op basis van een stem en een liedje? Caterina Valente was een Italiaanse zangeres, geboren in Parijs, lees ik. Dat snap ik niet. Dat ze werd geboren op 14 januari 1931 snap ik dan weer wel. Zou ze nog leven? Even googlen. Ja, ze leeft nog. Dit liedje is een vertaling van Cole Porter's I Love Paris en er gingen bijna een miljoen exemplaren van over de toonbank. In 1954 welteverstaan. We hebben een Duitsche versie, met op de B-kant Wenn Es Nacht Wird In Paris. Ook mooi, maar lang niet zo mooi als het lied waar het allemaal om gaat en waardoor ik een beetje verliefd werd op een vrouw van bijna 89.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 16-08-2019 20:55:21 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:37:39 #194
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188482536
bazbo 0752: Caterina Valente - Tschau Tschau Bambina



Dit is dan weer een afknapper van jewelste. Het liedje is niet zo mooi als Ganz Paris, vind ik. Het kan ermee door. Maar het allerergste is dat er een hap uit het plaatje is. We moeten dus zo'n halve minuut in het liedje instappen. Gelukkig is het pakkende refrein dan nog niet geweest. Ook gelukkig is dat Caterina (ik zocht me ongans en ontdekte toen dat er geen h tussen de t en e moet staan) niet in het Duitsch zingt, maar in het Italiaans. Op de B-kant staat het lied Liebe Kommt Und Liebe Geht en heb je het ooit zo Salz gevreten? We hebben hier een Nederlandsche productie op Decca uit 1959. Wat die stickertjes op het etiket doen, weet ik niet. Wie van mijn ouders zou er zo creatief zijn geweest in die tijd?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188508418
Glad259: Spirit Caravan ‎– Jug Fulla Sun



Alles wat Wino aanraakt is puur goud, zonder uitzonderingen. Een classic met mijn all time favorite Wino song 'Lost Sun Dance".

  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:21:36 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188510584
bazbo 0753: Jules de Corte - Levensliedjes (Volume 1)



Komen we nu aan het hoekje 'cabaret/cabaretesque' in de kleine 45-toerenverzameling van mijn ouders. We beginnen met deze. Hierop staan vijf 'levensliedjes', die knap in elkaar zitten. Het plaatje is uitgegeven in 1957, maar wij hebben een versie van een jaar later. De drie liedjes op de A-zijde zijn aardig, maar halen het niet bij wat we op de B-kant vinden. Inderdaad: de klassieker Ik zou wel eens willen weten. Maar voor mij is De vogels nog veel beter. Als kind hoorde ik hoe je kon spelen met taal en tekst in een liedje. Het was een verhaal, nog geestig ook en als ik het allemaal goed begreep, dan ging het ook over actualiteit en politiek en over die domme volwassen mensen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:30:49 #197
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188510775
bazbo 0754: Toon Hermans - One Man Show (deel 1)



Mijn moeder was nogal gek met Toon Hermans en mijn vader ook. Er stonden ook wat elpees in de kast, weet ik nog. Die elpees staan er nog of zijn ergens anders. Ik heb de singeltjes. Dit is een eerste deel van een onemanshow, opgenomen in 1958. Op kant 1 staat het bekende lied Mediterranee en op de achterkant twee liedjes. De muzeman heb ik nooit wat aan gevonden, maar De wind was er weer eentje in de stijl van 'spelen met taal'. Daar hield en houd ik van. Later vond ik de meeste teksten (vooral de conferences) van Hermans niet meer zo interessant, maar van sommige pareltjes kan ik nog steeds vrolijk worden. Op de achterkant van het hoesje zit een sticker met een prijs: 6.25. Dat vind ik nogal duur voor die tijd. Ik kocht in 1978 mijn eerste singeltjes en die waren zo rond de vijf of zes gulden. Dat is wel bijna twintig jaar later.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:37:25 #198
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188510935
bazbo 0755: Toon Hermans - Vader Gaat Op Stap



Premieplaat 1965. Als je voor ten minste vijf gulden aan grammofoonplaten kocht, dan kon je dit plaatje erbij kopen voor slechts f1,95! Je was gek als je het niet deed. Mijn vader en moeder waren niet gek. Het was een mooi jaar. Ik werd dat jaar geboren, bijvoorbeeld. De A-kant draaiden we veel, want dat vonden we vel geinig, al snapte ik als kind niet veel van de ietwat ondeugende tekst. B-zijde Stilte zei me weinig en ik begreep de eindgrap ook niet. Nu ik het terug hoor, is het helemaal geen eindgrap, maar is er gewoon te weinig ruimte op het plaatje voor een langere conference.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:44:45 #199
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511109
bazbo 0756: Wim Sonneveld - Een Avond Met Wim Sonneveld



Jaa, dit was lachen! Mijn moeder had een enorm zwak voor Wim Sonneveld. Zal wel komen doordat hij uit dezelfde buurt in Amsterdam kwam als zij. Op dit plaatje uit 1966 draaiden we veel. Op de voorkant staat Kroketten, het beroemde verhaal over een restaurateur, geschreven door Simon Carmiggelt. De achterkant vond ik altijd nóg leuker: Dag man, achter het loket. Er is slechts één versie van dit singeltje en volgens Discogs kan ik er wel ¤4,99 voor vangen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:49:34 #200
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511203
bazbo 0757: Wim Sonneveld - Frater Venantius



Aha, een klassieker! Nog controversieel ook, voor die tijd. Dit komt uit een televisieshow van het Grand Gala du Disque uit 1963. Een jaar later verscheen deze single. Ook deze doet het heel aardig op Discogs: ¤4,00. Achteraf snappen we natuurlijk geen bal van de controverse, het is allemaal eerder flauw en belegen. Toch leuk om weer eens terug te horen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 20:55:22 #201
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511314
bazbo 0758: Wim Sonneveld - Verliefd Op Juffrouw Van Dam



Een mono-opname uit 1958. Dit zijn vier liedjes, kinderliedjes volgens mij. Als kind vond ik vooral Marjolijne en De koningin van Lombardije erg leuk. Blik op het label: jawel. Tekst van Annie M.G. Schmidt. Van de andere twee liedjes is het titelliedje wel aardig en het Liedje met bloemen nogal drakerig.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 21:03:19 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511430
bazbo 0759: Wim Sonneveld & solisten uit de TV-show - Katootje



Dit komt uit 1963. De Zoon is hier toevallig op visite en vraagt zich werkelijk af wat hier nou zo leuk aan was. Ik leg geduldig uit dat het hier gaat om de herhaling van gezongen zinnen, die herhaling bouwt steeds verder uit waardoor het steeds langer wordt: een vorm die veel voorkwam in liedjes van vroeger. Toen de mensen nog weinig radio en geen tv hadden, zong men in huiskamers en cafés en dan waren dit soort liedjes waarbij iedereen kon meezingen populair. Dit liedje zat in de televisieshow van Wim Sonneveld en het zal een soort intermezzo tussen zijn conferences zijn geweest. De B-zijde Drie Schuintamboers is iets soortgelijks (met Marco Bakker), maar dan nog met een boodschap ook. Ik vroeg me altijd af wat schuimtamboers waren en pas later ontdekte ik dat die zangers niet duidelijk articuleerden.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 21:12:15 #203
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511577
bazbo 0760: Wim Sonneveld - De Kat Van Ome Willem



Dit was een van onze lievelingsplaatjes. Ik kan me herinneren dat Onze Vader thuis kwam met dit plaatje. Het komt uit 1968. Toen was ik drie, dus in hoeverre die herinnering reëel is, weet ik niet. Officieel is dit een lied door Wim Sonneveld met Hetty Blok, Leen Jongewaard, De Jonkies en Orkest o.l.v. Harry Bannink. Het was een gewaagd lied, vooral door de zin: 'Hij wil alleen maar op een Franse bak', waarop Leen Jongewaard uitroept: 'Kouwe kak!' Als kind vonden we dat natuurlijk maar wat leuk. Toen we ietsjes ouder werden, werd het nóg leuker. De koffergrammofoon van mama had vier snelheden: 78, 45, 33 en 16. Die 16 toeren was voor vertel- en instructieplaten, maar die hadden we niet. Wel klooiden we met de platen op verschillende snelheden. Als je liedjes van een elpee op 78 toeren draaide, kreeg je van die smurfenstemmetjes, dat was lachen. Het lachen werd echter nog luider toen we ontdekten dat als je het singeltje van De kat van Ome Willem op 16 toeren draaide. Dan hoorde je: 'Dùùùùh kùùùùùt van Ome Willem.' Wat het precies was, wisten we niet, maar dat het vies en dus grappig was, was wel duidelijk. Op kant 2 staat Op de step, ook een klassieker. En het is allemaal nog mono ook.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2019 @ 21:34:30 #204
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188511998
Ik was gisteren een jaar bezig! *O*
En ik heb nog wat te gaan. Uit de verzameling van mijn ouders wat malle 'verzamelsingles' en wat klassiek, daarna komt de verzameling 7" van De Vrouw en mij. Houd je maar vast vast!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:45:36 #205
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188616838
JA MOI! Vaknantie is voorbij dus daar ben ik weer :s)

Ik was bij Miles Davis gebleven, maar we doen tussendoor even wat vakantie aankopen
G482 Power Trip - Nightmare Logic



Even wat anders, fijnste Thrash metal van dit moment wat mij betreft. Van begin tot eind goud.

nee, jij dan!
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:59:03 #206
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188616994
G483 Makthaverskan ‎– Makthaverskan II



Het duurde even voordat ik deze bandnaam onthield. :P De muziek bleef wel direct hangen. Super catchy indie/noise pop uit Gothenburg, Zweden. Met een unieke zangeres.

Uiteraard zijn er albums te vinden die ik 'beter' vindt, maar ik heb niet heel veel albums die ik vaker draai. En misschien is dat wel een leukere eigenschap voor een album om te hebben.

nee, jij dan!
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:00:57 #207
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188617014
G484 Pip Blom - Boat



Debuut plaat uit dit jaar, van Neerlands schattigste bandje. Ik was al helemaal om bij de singles en de 10" van eerder. Maar ook deze is weer superfijn. :Y



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 25-08-2019 20:21:35 ]
nee, jij dan!
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:40:55 #208
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188623219
G485 Sufjan Stevens - Sufjan Stevens Invites You To: Come On Feel The Illinoise



Jarenlang gewoon een 'ok' album gevonden, en zo ineens begon ik toch bepaalde dingen meer te waarderen in deze plaat. Vooral zo'n strijk-ensemble ben ik wel een sucker voor. IJzersterk pop plaat. En een van mijn favorieten uit het vorige decennium

Kijk dan hoe lief O+
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:46:11 #209
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188658608
bazbo 0761: Various - Feest-potpourri



De Margriet-discotheek. Dat zat zo. Eind jaren vijftig en beginjjaren zestig werkte mijn moeder bij de Geïllustreerde Pers in Amsterdam, op de redactie van de Margriet. Het tijdschrift gaf in die tijd wat 45-toerenplaatjes uit en er staan er wat in de verzameling van mijn moeder. De eerste die boven komt is deze feest-potpourri uit 1960, uitgevoerd door een koor onder leiding van Marinus van 't Wout en een orkest onder leiding van Johnny Ombach. Zij brengen toch maar mooi op kant A: Lang Zullen Ze Leven / Ze Leven Hoog / Daar Moet Op Gedronken Worden / O Ja Wij Willen / Dat Gaat Naar Den Bosch Toe / Wie Zal Dat Betalen / Zoete Lieve Gerritje / Want Zolang Als De Lepel In De Breipot Staat / For He's Jolly Good Fellow / Maar Ach Liefste Der Meisjes Treur Dan Toch Niet / Hej Hej Meisjelief / Van Je Hela Hola Houdt Er De Moed Maar In / De Zilvervloot / Er Is Nog Nooit Een Vrijgezel Gestorven / Omdat Het Zo Lekker Is / Hoeperdepoep / Sari Marijs / T's Mooi Geweest en op kant B: Gertjie / 'N Scheepje In De Haven Landt / Wij Leven, Wij Leven Blij / Ik Heb M'n Wagen Volgeladen / Rije, Rije, Rije In M'n Wagentje / Twee Emmertjes Water Halen / In Een Blauw Geruite Kiel / In Naam Van Oranje Doe Open Die Poort / Wie Gaat Mee, Gaat Mee Over Zee / Ek Wil Jou He, Ek Sal Jou Krij / Lang Zullen Ze Leven / Zij Leven Hoog / Ein Prosit. Dat je het even weet. Helaas is dit nogal een golfplaatje en niet meer te draaien.



:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 27-08-2019 22:28:14 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:52:22 #210
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188658718
bazbo 0762: De Primavera's - Veelgevraagde Nederlandse Liedjes



Nog zo eentje uit de Margriet Discotheek. Dit zijn vier klassiekers: De speelbal, Diep in mijn hart, Grootvaders klok en Moeder, jouw zilveren haren, - en nu citeer ik de hoestekst - 'op voortreffelijke wijze vertolkt door de nieuwe ontdekking De Primavera's'. Je houdt je hart vast. Dit komt eveneens uit 1960.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 27-08-2019 22:30:12 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:56:13 #211
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188658781
bazbo 0763: Koor van de Zwarte Zee Kozakken olv Sergey Horbenko - Russische Liederen



Ik herinner me niet dat we deze veel draaiden vroeger. Het is dan ook loodzware kost en klinkt voornamelijk heel donker. Bij nadere beluistering vind ik het wel intrigerend, maar echt lekkere zomermuziek is het niet. Gelukkig niet te vinden op YouTube.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:04:37 #212
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188658915
bazbo 0764: Paul Robeson - Negro Spirituals



Maar liefst vijf negerspiritualiën op dit plaatje uit 1963. Dat is wel grappig, want toen was mijn oudste broer net geboren en werkte mijn moeder (volgens mij) niet meer bij de Geïllustreerde Pers. Dit plaatje moet ze dus later hebben gekregen of zelfs gekocht. Op de hoes staat een leuke negerdame, maar de zanger blijkt een vent! Opener Joshua Fought The Battle Of Jericho is fenomenaal en ik wil het 'And the walls came tumbling down' liefst keihard meezingen. Ik moet mijn stem echter sparen, want na nog drie mooie liederen komt het magistrale Jerusalem, misschien wel een van de mooiste hymnes ooit. Ook dit plaatje draaiden we vroeger thuis in mijn jongensslaapkamer nooit, maar toen ik het later nog eens afspeelde hoorde ik pas de schoonheid ervan.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188677947
G486 Love - Forever Changes



Nog een deze klassieker, en dan zijn de vakantie-aankopen er weer doorheen.
Volgens mij deze ooit eens ontdekt door het overlijdensbericht van Arthur Lee in 2006 (tegen die tijd kreeg ik ook wat sneller internet dacht, dus toen ging er dankzij allerlei pindakaas-kanalen heel wat muzikale deuren voor mij open). Was toen één van de eerste albums uit de '60s die ik hoorde die van begin tot eind geweldig was, je hebt toch veel popalbums uit die tijd vol met fillers om 1 a 2 leuke hitjes heen.

En sindsdien helemaal grijs gedraaid, op cd gekocht, ook grijs gedraaid, en nu dus ook (eindelijk) op LP. Briljante plaat, en - op wat jazz platen na - misschien ook wel mijn favoriet uit de '60s. _O_

Verder leuk feitje: Arthur Lee was verantwoordelijk voor de flamboyante vertoning van Jimi Hendrix, die z'n kledingsstijl overnam.

nee, jij dan!
pi_188678552
G487 Miles Davis - On the Corner



Waar waren we ook alweer gebleven, oh ja! De compleet 'out-there' periode van Miles. Deze is Miles op z'n meest funkiest. Ook de eerste van de late periode van hem die ik gehoord had. "WTF dit is dezelfde gast als op Kind of Blue?? :o ", vanaf dat moment helemaal in z'n discografie gedoken, van de ene verbazing in de volgende.

En om maar even wat quotes van held King Buzzo erbij te pakken:
"That's his best one, I think"
"If don't have it, or you heard it, and you don't like it, you are a JACKASS!" :D

nee, jij dan!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 22:53:23 #215
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188679643
Ook wel n aardig lijstje:

Miles Davis – electric trumpet with wah-wah, keyboards
Carlos Garnett – soprano saxophone, tenor saxophone
Dave Liebman – soprano saxophone, tenor saxophone
Bennie Maupin – bass clarinet
Chick Corea – Fender Rhodes, keyboards
Herbie Hancock – Fender Rhodes, keyboards
Harold Ivory Williams – keyboards
Cedric Lawson – organ
Dave Creamer – guitar
Reggie Lucas – guitar
John McLaughlin – guitar
Khalil Balakrishna – electric sitar
Collin Walcott – electric sitar
Michael Henderson – bass guitar
Don Alias – drums, percussion
Jack DeJohnette – drums
Al Foster – drums
Billy Hart – drums
James Mtume – percussion
Badal Roy – tabla


_O_!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_188681266
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 22:53 schreef EP3 het volgende:
Ook wel n aardig lijstje:


John McLaughlin – guitar


_O_!
McLaughlin _O_ _O_
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_188683747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:23 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

McLaughlin _O_ _O_
Hij speelt met Miles ook mee op: In a Silent Way, Bitches Brew, Tribute to Jack Johnson, Live Evil, On the Corner, Big Fun en Get Up with It _O_ en het über-project: Escalator Over the Hill, (die hier later ook nog langs komt) O+
nee, jij dan!
pi_188685617
Love O+
On the Corner heb ik niet....gauw rechtzetten. Amazon here I come :)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_188686453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:22 schreef bartrid het volgende:
On the Corner heb ik niet....gauw rechtzetten. Amazon here I come
^O^ :P
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2019 @ 14:45:20 #220
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188687625
bazbo 0765: Beethoven - Ode An Die Freude



Margriet Discotheek vervolgd. Dit grootse koorstuk van Ludvig klinkt op dit singletje uit 1962 wat iel en kwelerig. De Vrouw propt haar oren dicht. Elisabeth Hoengen (alt), Otto Wiener (bas), Wilma Lipp (sopraan), Julius Patzak (tenor) en Der Singverein Der Gesellschaft Der Musikfreunde onder leiding van Jascha Horenstein zullen er heus wel wat van kunnen, maar ik hoor het niet. Dan is het Vienna Pro Musica Orchestra stukken beter, ware het niet dat Elisabeth Hoengen (alt), Otto Wiener (bas), Wilma Lipp (sopraan), Julius Patzak (tenor) en Der Singverein Der Gesellschaft Der Musikfreunde onder leiding van Jascha Horenstein erdoorheen zitten te zingen. Alle Menschen Werden Brüder, het zal. Made in France.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:16 #221
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188687919
bazbo 0766: Mendelsohn - Midzomernachtsdroom



Beterdere koek, ook uit 1962. De Wienersymphoniker speelt deze ouverture en het is niet eens gek. Wel gek dat ik halverwege het stuk het plaatje moet omdraaien. Evenzo niet grappig is de verkeerd gespelde achternaam van Felix op de hoes en op het etiket.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2019 @ 15:09:51 #222
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188688019
bazbo 0767: Johann Strauss - Die Fledermaus



Operettekoning Strauss laat hier de stembanden van het Koor Van De Hessische Radio trillen en de instrumenten van het Orkest Van De Hessische Radio schallen. Uitgave uit 1961. Niet eens zo heel erg, ware het niet dat het hier 'hoogtepunten' uit de operette betreft en we niet weten welke 'hoogtepunten' dat dan zijn. En als dit de hoogtepunten zijn, nou laat dan maar. Volgende. Deze draaiden we vroeger dus nooit op de jongensslaapkamer.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2019 @ 15:17:38 #223
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188688140
bazbo 0768: Tsjaikovsky - De Notenkrakersuite



Daar is-ie weer. Fijne stukjes muziek uit een van de bekendere balletten van Peter Iljitsj. Maar liefst vijf delen uit De Notenkraker staan erop: de ouverture, de mars, de trepak, de Chinese dans en de bloemenwals. Niet voor niets klassiek. Deze EP komt uit 1962. Heerlijk en klinkt nog altijd heel goed, ook al draaiden we deze in onze kindertijd compleet grijs. Niet vreemd dat ik deze later, toen ik achttien was, ook op elpee kocht.


:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 29-08-2019 15:26:00 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188690189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hij speelt met Miles ook mee op: In a Silent Way, Bitches Brew, Tribute to Jack Johnson, Live Evil, On the Corner, Big Fun en Get Up with It _O_ en het über-project: Escalator Over the Hill, (die hier later ook nog langs komt) O+
Ik moet toch echt eens zijn werk gaan checken :Y
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_188696279
G488 Miles Davis - Get Up With it



Oef, nog zo'n bijzondere Miles plaat. Een stuk rustiger dan de anderen uit deze periode. hoewel het op momenten ook wel even vrij wild aan toe kan gaan :P Bijzondere verder is dat Miles hier ineens ook keyboards speelt, en nog verdomd tof ook :o

nee, jij dan!
pi_188741087
Glad260: Karma To Burn ‎– Wild Wonderful Purgatory



Deze gasten zijn zo geweldig live, ik heb ze al zeker vijf keer gezien en het verveeld nooit.

pi_188742291
Glad261: Karma To Burn ‎– Almost Heathen



Ik heb deze clip altijd geniaal gevonden, het past zo goed.

pi_188758670
Glad262: The Machine – Shadow Of The Machine



De beste band waar je nog nooit van gehoord hebt komt letterlijk een steenworp afstand bij mij vandaan. Ik heb nog ergens een door de band zelf gemaakte cd-r liggen van dit debuutalbum. Gelukkig kreeg het een verdiende reissue op vinyl in 2016.

  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 20:56:54 #229
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188776748
bazbo 0769: Brahms - Hongaarse Dansen 1, 2, 3, 5 & 6



Geinig dit! Brahms kon fijne dingen maken. Dit is opzwepend, vrolijk, 'catchy'. Hans Swarovsky dirigeert het Weens Opera Orkest op deze EP uit 1961. Eigenlijk hoort dit niet in de verzameling van mijn ouders, want we kochten dit zelf op 30 september 1989. Waar en waarom? Geen idee. Maakt niet uit.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:06:47 #230
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188776901
bazbo 0770: F. Chopin - Polonaise No. 6 in A Flat Major Op. 53 'Heroic'



Jaaa! Dit was een topper in mijn jongensslaapkamer! Dit plaatje heb ik dan ook helemaal grijs gedraaid. Vooral de A-kant en het verbaast met hoe goed het nog klinkt. Iedere keer als we het draaiden zongen we op de melodie allerlei gore teksten à la: 'Ik heb een BAH gedaan!' Later ontdekte ik dat John Cleese met Monty Python op dit stuk een tekst had gemaakt over Oliver Cromwell. Ook leuk, maar heel anders. Chopin's Polonaise No. 6 blijft majestueus. Op de B-kant vinden we een wals en een mazurka. Ook leuk, maar doodsaai in vergelijking met. Het plaatje verscheen oorspronkelijk in 1958 in Denemarken, maar wij hebben een Nederlandsche versie uit een onbekend jaar, waarschijnlijk begin jaren zestig.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:13:26 #231
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188777027
bazbo 0771: Dvorak - Slawische Tänze



Een Duitsch plaatje uit 1967, eveneens niet afkomstig uit de verzameling van mijn ouders, maar zelf gekocht op 30 september 1989. Dvorak maakte veel werken gebaseerd op volksmelodieën en hier hoor je dat heel goed. Op dit EP'tje staan nummers 1, 7, 8 en 15. Vooral nummer 15 blinkt uit.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:21:15 #232
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188777160
bazbo 0772: Mozart - Eine Kleine Nachtmusik



Onder de naam Klassiek Kompas bracht P hilips begin jaren zestig dit plaatje uit. Op de vooor- en achterzijde van de hoes lees je nergens wat er op het plaatje staat. Die hoes bestaat overigens uit een heel boekwerkje, met allerlei reclame en afbeeldingen van andere EP's en Elpees, maar pas als je het plaatje uit de hoes haalt, weet je dat het hier de befaamde serenade van Mozart betreft, uitgevoerd door 'Das Niederländische Kammerorchester'. Jaja. Dank zij dit soort plaatjes maakte ik in mijn vroege jeugd wel kennis met allerlei muziek en nu ik dit weer terug hoor, verbaast het me hoe goed het nog klinkt. Ik bedoel: we lieten smurfen meedraaien op het etiket en speelden Dikvoormekaar na: 'De Groot, die plaat blijft hangen! Doe er dan wat aan, man!' SKGGGGGratch!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:25:06 #233
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188777219
bazbo 0773: RIAS Knabenchor - An der Krippe



Oei. Het gat zit niet in het midden van dit EP'tje. Het jengelt dus nogal en het valt des te meer op als het orgel speelt. VALS! Niet om aan te horen. Vandaar dan ook dat we dit nooit draaiden, zelfs niet met Kerstmis. Het is een Duitsch plaatje uit een onbekend jaar. Stille Nacht en O Tannenbaum en meer van die kerstmeuk staat erop. En kerkklokken. Niet op YouTube te vinden, gelukkig.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:37:30 #234
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188777480
bazbo 0774: The Pro Musica Choir - Bach: Jesu, Joy Of Men's Desiring



Deze draaiden we wel eens en dan vooral de A-kant. De begeleidende orgelpartij hoorden we wel eens bij ons in de kerk, vandaar! Het is dan ook een beroemd werk van meneer Bach: de cantate BVW 147. We hebben hier een EP van Nederlandsch fabrikaat uit 1960. Op de B-kant staat iets van Händel en nog iets van Händel. Kan het ook schelen.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 03-09-2019 21:54:58 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 september 2019 @ 21:42:12 #235
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188777591
bazbo 0775: Various - Music For The Millions no. 3



Drie wereldberoemde stukken op deze EP uit 1960. Schuberts La Pastorella (door de Wiener Sängerknaben!), Beethovens Für Elise en de beroemde Bloemenwals uit De Notenkraker van Peter Iljitsj. Allemaal zeer leuk, behalve dat koorknapengedoe dan. Hiermee is de verzameling 45-toerenplaatjes van mijn ouders ten einde. De volgende keer starten we met de 45-toerenplaatjes die De Vrouw en ik ooit zelf kochten. Dat belooft wat!


:Y

[ Bericht 4% gewijzigd door bazbo op 03-09-2019 21:56:20 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188807445
G489 Miles Davis - Dark Magus



Ok, ik heb inmiddels al een paar keer verteld dat ik een bepaalde plaat z'n beste vond terwijl ik 'm draaide, maar potdomme, deze plaat _O_ Zou ook maar zo z'n beste kunnen zijn, ik kan gewoon niet kiezen. Wat mij betreft heeft deze plaat de perfecte balans tussen briljant en compleet gestoord. Super funky op z'n tijd, en ook helemaal 'out there' (De drummachine uit Can's - Peking O, doet gewoon nog even mee _O_ ) op andere momenten, maar toch een briljant geheel.

nee, jij dan!
pi_188836501
G490 John Coltrane - Olé



Door met die andere held. De Coltrane verzameling is (nog) niet zo groot als die van Miles hier. Maar z'n platen zijn minstens zo indrukwekkend. Zo ook deze, ijzersterk album. Maar het titel nummer is echt absurd goed. Geïnspireerd door Sketches of Spain van Miles, ging Coltrane ook zijn eigen versie van allerlei Spaanse klanken geven op dit album.

nee, jij dan!
pi_188836883
G490 John Coltrane - Meditations



PWÈÈÈHP! Free-jazz. En ook nog eens van die heerlijke 'spiritual'-variant, uiteraard samen met Pharoah Sanders hier.

nee, jij dan!
pi_188836895
Coltrane O+
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 8 september 2019 @ 10:07:01 #240
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188843241
G491 Alice Coltrane - Ptah, The El Daoud



Door met de 'vrouw van'. Die ik misschien wel vaker draai dan haar man nog. Hele fijne meeslepende, mysterieuze jazz maakt ze. En wederom is er een grote rol weggelegd voor Pharoah Sanders _O_

nee, jij dan!
pi_188843702
Alice O+ Daar heb ik ook nog te weinig platen van. Net als van deze die nu op staat. Fela Kuti - Zombie.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 8 september 2019 @ 11:00:17 #242
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188844014
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 10:41 schreef bartrid het volgende:
Alice O+ Daar heb ik ook nog te weinig platen van. Net als van deze die nu op staat. Fela Kuti - Zombie.

Ja Alice is geweldig, die heeft meer fantastische platen, zoals 'Journey in Satchidananda', haar latere werk moet ik nog eens luisteren :Y

Fela komt hier later ook nog aan de beurt *O*
nee, jij dan!
pi_188845603
Ja die Journey is 1 van de platen die ik heb. Erg lekker.

Ik ga door met Ore - Belatedy. Tuba doom :D Ook live werkt het prima.
En z'n nieuwe project is helemaal cool: http://www.mammothbeatorgan.co.uk/

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_188846431
Door met de glitch van Oval. Plaat uit 1994, volgens wikipedia een invloed geweest op Autechre en ook nog door Bjork gesampled.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 9 september 2019 @ 23:36:02 #245
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188873153
G492 The Mahavishnu Orchestra ‎– The Inner Mounting Flame



John McLaughlin was natuurlijk al (een van) de ster(ren) op mijn favoriete Miles Davis albums, maar temidden tussen al die albums, bracht hij ook nog deze plaat van z'n eigen bandje uit, en die mag er potdomme ook zijn zeg _O_

nee, jij dan!
  maandag 9 september 2019 @ 23:49:26 #246
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188873300
G493 Herbie Hancock ‎– Crossings



Nog een naam die ik kende via de Fusion albums van Miles. Deze ooit gekocht omdat de hoes me erg deed denken aan Bitches Brew, blijkt toch een andere artiest te zijn geweest. Maar de muziek ademt wel de sfeer van die plaat, op z'n eigen ook compleet unieke manier. Herbie heeft ook nooit meer (zo ver ik weet) zo'n 'out-there' plaat gemaakt.

nee, jij dan!
pi_188882039
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 23:36 schreef Gehenna het volgende:
G492 The Mahavishnu Orchestra ‎– The Inner Mounting Flame

[ afbeelding ]

John McLaughlin was natuurlijk al (een van) de ster(ren) op mijn favoriete Miles Davis albums, maar temidden tussen al die albums, bracht hij ook nog deze plaat van z'n eigen bandje uit, en die mag er potdomme ook zijn zeg _O_

Verdomd goede plaat, ben 'm tegengekomen toen ik veel Cynic luisterde en ik las dat deze band een van hun grote inspiraties was, kan wel zien waarom _O_
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_188886900
G494 Herbie Hancock - Thrust



Ik ken weinig albums die funkier klinken dan deze *O*

nee, jij dan!
pi_188887113
G495 Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus



Eerste meesterwerkje van Mingus uit '56. Met als centraal thema de opkomst van de java mens en z'n uiteindelijke ondergang door z'n menselijke trekken en falen..

nee, jij dan!
pi_188887830
G496 Charles Mingus - Black Saints and the Sinner Lady



Dit album _O_ Je ziet wel eens van die lijstjes voorbij komen met 'n albums you need to listen to before you die', maar dit is er dus zo'n eentje. Eenzame hoogte. Mingus kijkt hier voorbij de grenzen van de jazz, en maakt z'n eerste 'Third Stream' plaat (wat ergens tussen klassiek en jazz inhangt), hoewel hij het zelf 'ethnic folk-dance music' noemde.

nee, jij dan!
pi_188887956
G497 Charles Mingus - Mingus Mingus Mingus Mingus Mingus



Wisten jullie wel dat Mingus naast de meest fantastische jazz te hebben gemaakt, hij ook een uitgebreide tutorial heeft geschreven hoe je je kat kunt trainen een toilet te gebruiken?

nee, jij dan!
pi_188902382
G498 Moondog - Moondog



Daar istie weer, de blinde viking uit New York die z'n eigen instrumenten maakte. Hier in een veel groter project dan de voorgaande 10 inches. Een prachtige third stream plaat. Weer een van mijn all-time favorieten O+

nee, jij dan!
pi_188902676
G499 Carla Bley & Paul Haines ‎– Escalator Over The Hill



Dit is ook wel weer een bijzondere, een 3LP box met het mega-project Escalator over the Hill, ik bedoel, kijk alleen al hoeveel er mee deden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On-off-a-kind plaat dat sowieso, en all-over-the-place. Maar ik vind 'm te gek O+
Absurd weinig van te vinden op YouTube overigens...

nee, jij dan!
  woensdag 11 september 2019 @ 22:39:11 #254
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188903218
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:00 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja Alice is geweldig, die heeft meer fantastische platen, zoals 'Journey in Satchidananda', haar latere werk moet ik nog eens luisteren :Y

Wat bedoel je met haar latere werk? Zoveel heeft ze na de jaren 70 niet meer uitgebracht, toch?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_188906143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:39 schreef EP3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met haar latere werk? Zoveel heeft ze na de jaren 70 niet meer uitgebracht, toch?
Ik ken eigenlijk alleen de eerste paar albums van haar, dus het latere jaren '70 werk ken ik ook nog niet, en vanaf de jaren '80 (tot mid. '90) bracht ze nog een handjevol new age platen uit als Turiyasangitananda. In 2004 kwam haar laatste album uit, in samenwerking met haar zoon Ravi.
nee, jij dan!
  donderdag 12 september 2019 @ 09:58:44 #256
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188906687
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk alleen de eerste paar albums van haar, dus het latere jaren '70 werk ken ik ook nog niet, en vanaf de jaren '80 (tot mid. '90) bracht ze nog een handjevol new age platen uit als Turiyasangitananda. In 2004 kwam haar laatste album uit, in samenwerking met haar zoon Ravi.
O, ok. Daar ben ik dan niet bekend mee.
Ze heeft eind jaren 70 iig nog wel 1 of 2 albums uitgebracht die zéker de moeite waard zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2019 @ 20:30:40 #257
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188916571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:05 schreef Gehenna het volgende:
G499 Carla Bley & Paul Haines ‎– Escalator Over The Hill

[ afbeelding ]

Dit is ook wel weer een bijzondere, een 3LP box met het mega-project Escalator over the Hill, ik bedoel, kijk alleen al hoeveel er mee deden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On-off-a-kind plaat dat sowieso, en all-over-the-place. Maar ik vind 'm te gek O+
Absurd weinig van te vinden op YouTube overigens...

Meesterwerk. Ongekend.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188921654
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:30 schreef bazbo het volgende:

[..]

Meesterwerk. Ongekend.

:Y
Dit :Y
nee, jij dan!
pi_188923368
Even een nieuwe aankoop er tussen door. The Utopia Strong - ST. Ik vind het erg fijn :Y

quote:
The Utopia Strong, a new band consisting of snooker legend Steve Davis, his DJ partner Kavus Torabi of Gong, Cardiacs and more, plus Coil's Michael J. York,
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_188955892
Glad263: Internal Void ‎– Voyage



Zelfs in de Doom Metal kringen een band waar vaak overheen gekeken wordt, onterecht want dit is goede shit. Alweer uit '91.

pi_188959316
2 nieuwe aankopen. Dead Neanderthals - Ghosts. De nieuwste plaat van hen.
Stukken subtieler dan sommige van hun andere platen die nogal free jazzig zijn....Staat helaas nog niet op youtube.

https://deadneanderthals.bandcamp.com/

Gisteren bij een lokaal festival geweest en daar speelde oa knifedoutofexistence. Brute noise dat ik erg prima vond dus gelijk maar een plaat gescoord. En toen bleek ook nog dat we gezamenlijke kennissen hebben en ook nog op een compilatie met hem hebben gestaan. Kleine wereld :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 20:51:14 #262
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188963128
bazbo 0776 - Jon Anderson - Far Far Away



We beginnen aan de laatste sectie in de kast. Dit zijn de singles die De Vrouw en ik (afzonderlijk van elkaar én samen) kochten van eind jaren zeventig tot nu. We beginnen met zo ongeveer de laatste aankoop. Deze wist ik te bemachtigen op 10 juni van dit jaar, Tweede Pinksterdag, toen hier in ons zo majestueuze Apeldoorn de 'langste platenmarkt van Europa' plaatsvond. Het is een radioversie van een lied afkomstig van een elpee van Jonathan Elias uit 1990. Ik blijk een Duitsche promoversie te hebben, maar het verkeerde hoesje zit eromheen, dat van de Europese versie. Nou ja. Op de B-kant staat filmdialoog. Niet interessant. Het draait natuurlijk allemaal om het titelnummer, gezongen door Jon Anderson.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 21:07:43 #263
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188963520
bazbo 0777: Anderson Bruford Wakeman & Howe - Order Of The Universe



In 1989 kwam er eindelijk weer iets behoorlijks van Yes uit, al mocht deze groep zich niet zo noemen. Jon Anderson, Bill Bruford, Rick Wakeman en Steve Howe waren tien of zestien jaar daarvoor uit de groep gestapt (Anderson was in 1983 weer terug voor de elpee 90125, met daarop de hit Owner Of A Lonely Heart, en de opvolger Big Generator, waarna hij er weer uitsprong) en zochten elkaar in 1989 weer op. Het resultaat was het (in mijn oren) briljante album Anderson Bruford Wakeman & Howe en dit is de tweede single ervan. Ik kocht de Duitsche versie ergens halverwege de jaren 00 op de grote platenbeurs in Utrecht. Op de A-kant een radiovriendelijke versie van het (op de elpee tien minuten durende) titelnummer en op de achterkant het lekkere Fist Of Fire. Fijn.



:Y

[ Bericht 10% gewijzigd door bazbo op 15-09-2019 21:24:57 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 21:13:37 #264
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188963666
bazbo 0778: Philip Bailey - Easy Lover (duet with Phil Collins)



Deze is van De Vrouw. Ze kocht hem bij Vroom & Dreesmann, waarschijnlijk in 1984, toen deze single verscheen. Goede song, met dank aan Phil. Op de tweede kant staat Woman, ook niet onaardig, maar dan heb ik er ook alle mogelijke aardigs over gezegd.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 21:20:25 #265
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188963817
bazbo 0779: The Beach Boys - When I Grow Up (To Be A Man)



Nooit gehoord, dit lied geschreven door Brian Wilson. Ik weet ook niet waar ik deze single vandaan heb. 'Van mij is-ie niet, hoor!' roept De Vrouw. Ik vermoed dat ik hem in een bulk van 'vijf voor een tientje' heb gekocht, ergens op een rommelmarkt of platenbeurs. Wanneer? Zeg het maar. Het lied is niet erg, overigens. Typisch BB-nummer. De achterkant, She Knows Me Too Well, ook, overigens. Ik heb hier de Nederlandsche monosingle uit 1964. Het hoesje is pleite, maar er zit wel een passend Capitol Records papiertje omheen. Vreemd.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 21:30:18 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188964092
bazbo 0780: The Beatles - A Hard Day's Night / Things We Said Today



Deze komt waarschijnlijk van dezelfde rommelmarkt of platenbeurs als het vorige plaatje. Geen idee meer hoe of waar of wanneer. Het blijkt een originele Nederlandse single te zijn uit 1964. Niet heel bijzonder, maar ik kan er zo ¤15.00 voor vragen. Was dit zo'n single met een dubbele A-kant? Ik ben geen Beatleskenner, maar brul beide liederen zo mee. Klinkt nog verrekte goed, zeg. Niet dat meebrullen, maar die single.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2019 @ 21:35:00 #267
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188964227
bazbo 0781: The Beatles - Eight Days A Week



Zelfde verhaal. Ik weet niet hoe ik hier aan kom. De Vrouw is geen Beatlefan. Rommelmarkt, waarschijnlijk. Of platenbeurs ooit. Vijf voor een tientje. Of een ander lullig bedrag. Oeps, mijn Nederlandsche versie uit december 1964 gaat er op Discogs uit voor achttien pleuro. Op de B-kant: Baby's In Black. Zing ik ook zo mee. Fijne liedkes. Die jongens konden het eigenlijk best leuk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_188975935
Nog twee nieuwe aankopen: Ecstatic Vision - For the masses en Sonic Praise. Hints van de oude Monster Magnet, NEU! en Hawkwind. Erg lekker :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_188976204
Die stond nog op mijn to listen lijstje, klinkt goed. :s)
pi_188976344
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 17:58 schreef Glad_Janus het volgende:
Die stond nog op mijn to listen lijstje, klinkt goed. :s)
Ja da's er eentje die echt in jouw straatje past :Y
Goeie gasten ook, had 1 plaat besteld, krijg ik een mailtje of ik de nieuwe plaat ook wou hebben voor dezelfde verzendkosten. Die had ik al digitaal in de preorder staan dus ik kreeg de plaat halve prijs :D
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_189008460
G500 Fire! Orchestra - Exit!

500 :o nog maar 12 tot een mooi rond getal!



Nog een big band die graag uitstapjes buiten de norm mag maken. Het brein achter het ensemble is Mats Gustafsson. Die sowieso al met iedereen van Peter Brotzmann, Misha Mengelberg en Sonic Youth tot Merzbow en The Ex toffe dingen maakte.

Dit album helemaal grijs gedraaid toen ie uitkwam in 2013. De band Fire! (dus zonder het orkest eromheen) destijds zien spelen op Incubate, en daar deze plaat gekocht. En sindsdien eigenlijk niet meer gedraaid :@ Hem nu weer draaien is een fijne ontdekkingstocht O+

nee, jij dan!
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 18:45:20 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189009888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 16:41 schreef Gehenna het volgende:
G500 Fire! Orchestra - Exit!

500 :o nog maar 12 tot een mooi rond getal!

[ afbeelding ]

Nog een big band die graag uitstapjes buiten de norm mag maken. Het brein achter het ensemble is Mats Gustafsson. Die sowieso al met iedereen van Peter Brotzmann, Misha Mengelberg en Sonic Youth tot Merzbow en The Ex toffe dingen maakte.

Dit album helemaal grijs gedraaid toen ie uitkwam in 2013. De band Fire! (dus zonder het orkest eromheen) destijds zien spelen op Incubate, en daar deze plaat gekocht. En sindsdien eigenlijk niet meer gedraaid :@ Hem nu weer draaien is een fijne ontdekkingstocht O+

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 20:19:41 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189011129
Mijn zus heeft een tijdje geleden haar vinyl collectie bij mij achter gelaten omdat ik nog naar platen luister :D Mijn zus was zeker niet de grootste muziek verzamelaar (mijn broers collectie is een stuk indrukwekkender) maar toch heeft ze op welke manier dan ook 20 platen verzamelt :P (een aantal zijn aanwijsbaar van exen maarja... ) Mijn zus is 12 jaar ouder dan ik ben ze is dit jaar 50 geworden dus we gaan iets verder terug in de tijd mijn hele vroege jeugd dus :D

We gaan gelijk de toon zetten....

BBzus 1



Hellstar een in 1982 opgerichte texaanse "thrash" metal band ze zijn niet heel trashy maar wel een beetje. Ik had nog nooit van de band gehoord maar een kleine google search leert me dat ze vorige maand nog in de baroeg stonden samen met 'flotsam and jetsam'. Deze plaat komt uit 1988 en is dus al wat later werk van het bandje... Op sommige plekken hebben ze zeker naar iron maiden geluisterd. Maar dat kan ook best gewoon hun oorspronkelijke geluid zijn.

quote:
Helstar signed with Metal Blade records and produced two albums for the label. "A Distant Thunder" saw the band cross the pond for the first time. The band played several arena sized venues with Yngwie Malmsteen and Tankard. Headlining and selling out the famed Dynamo club was one of the highlights of the tour.
Blijkbaar gingen de kanalen in die tijd zo dat dit soort bandjes al snel landelijk bekend werden :D Er gaan nog meer van dit soort platen volgen al denk ik dat mijn zus' collectie over het algemeen een tikkie minder stevig is... :D bear with me :D

Ben de hoes een beetje aan het lezen en ze hebben bij de lyric sheet gewoon netjes aangegeven welke gitarist welke solo speelt :')


Eigenlijk is het instrumentale nummer whore of babylon best wel minimalistische muziek



Een soort heavy terry riley :P

Helaas is het nummer daarna de ballad van de plaat :D _O- dat deed men toen nog (halverwege wordt het nog wel uptempo gelukkig)


De plaat eindigt met een gender fluide anthem "He's a woman, She's a man" toen kon het al :D maar de tekst erbij "dedicated to bands who are all glam and no jam, all hair and no face, image and no substance" doet me denken dat het eerder een dis is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2019 20:46:55 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 20:57:35 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189011835
BBzus 2



We "trashen" door en wel in JPOP style:



Ziet er glad uit toch :D Loudness is in 1981 begonnen en dit was hun 8ste (!) album uit 1987, stil zitten deden ze blijkbaar niet. :P grappig genoeg heb ik loudness nog gezien op graspop een paar jaar geleden, sowieso is de begin jaren 80 metal scene een vrij stevige scene gebleken de bands die er vroeg bij waren treden vrijwel allemaal nog op :D
Dit is toch allemaal wat minder breakneck snelheid maar veel meer midtempo met meezing melodiën, ik denk dat dit vroeger gewoon in de kroegen waar mijn zus heen ging gedraaid werd. Dit is rond de tijd dat ze 18 was ze was op haar 16de uit huis dus dit is zeker in haar heftige staptijd. Het neigt hier en daar behoorlijk naar van halen vooral als de synths uit de kast halen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 21:13:17 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189012075
BBzus 3



UIt 1983 toen mijn zus 14 was als ze deze heeft gekocht toen hij uitkwam was ze 14 volledig passend bij girls just wanna have fun :) Fijne popplaat :) (een soort goatcore light)
Met op de achterkant van de hoes twee schoenzolen met vincents van goghs starry night erop...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 21:54:04 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189012902
BBzus 4



Uit dezelfde tijd 83 als mevrouw lauper, mijn zus geboren in de zomer 1969 heeft logischerwijs iets met het nummer summer of 69 :P Daarnaast is dit denk ik nog wel haar soort muziek, na de uitstapjes in de hard rock kwam ze snel wel weer terug in de recht toe recht aan rock met een iets korrelige stem (liefst nog van zangeres denk mellisa etheridge) maar ook bryan past daar prima bij. Dit zou ze nu denk ik nog meezingen :)


Blijkt dat ik ook meer dan de helft kan meezingen denk dat ze hem vroeger vaak gedraaid heeft :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2019 22:03:00 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189014005
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:
BBzus 4

[ afbeelding ]

Uit dezelfde tijd 83 als mevrouw lauper, mijn zus geboren in de zomer 1969 heeft logischerwijs iets met het nummer summer of 69 :P Daarnaast is dit denk ik nog wel haar soort muziek, na de uitstapjes in de hard rock kwam ze snel wel weer terug in de recht toe recht aan rock met een iets korrelige stem (liefst nog van zangeres denk mellisa etheridge) maar ook bryan past daar prima bij. Dit zou ze nu denk ik nog meezingen :)


Blijkt dat ik ook meer dan de helft kan meezingen denk dat ze hem vroeger vaak gedraaid heeft :D
_O_ :D
nee, jij dan!
pi_189014369
G501 Sun Ra & His Solar Myth Arkestra ‎– Life Is Splendid



Ooit op verjaardag gekregen van BB, TCM, Bosfrollie en Spoilerman O+

Live plaat van Sun Ra. Opgenomen in '72, Uitgebracht in '99, 6 jaar na z'n dood. BB & Co. hadden deze plaat uitgezocht omdat hier 'Space is the Place' op stond :Y Maar eigenlijk is de versie van Enlightment met vocalen (de studioversie op Jazz in Silhouette was instrumentaal) nog veel toffer.

Leuk detail: Na de dood van Sun Ra werd z'n enorme catalogus beheerd door Irwin Chusid, de man die o.a. Shooby Taylor (via z'n boek en cd "Songs in the Key of Z") aan het grote publiek presenteerde :D

nee, jij dan!
pi_189014550
G502 Ornette Coleman - Free Jazz



BAM! Free jazz in je bakkes! En niet zomaar een plaat, maar de plaat waar het genre z'n naam wegheeft. Ornette speelt met z'n dubbele kwartet (een over links de andere over de rechter speaker) de sterren van de hemel. Relatief toegankelijke plaat voor het genre, wat nogal eens teveel van het goede kan zijn (zeker als je het spel tussen de muzikanten niet kunt zien). Maar deze is gewoon 'on fire' _O_

Leuk detail: Zo'n beetje de laatste tonen (op 36:46) zijn ook gebruikt door Venetian Snares als zo'n beetje de eerste tonen op z'n album 'Rossz Csillag Alatt Született'.




[ Bericht 6% gewijzigd door Gehenna op 18-09-2019 23:14:27 ]
nee, jij dan!
pi_189014737
G503 Peter Brötzmann, Fred van Hove & Han Bennink ‎– Einheitsfrontlied



Eigenlijk komen de singletjes later, maar deze heb ik nu even zin in. Want ook aan de andere kant van de oceaan (hier :P ) kon men free jazz maken. Deze drie heren staan er wel bekend om hun (nog steeds) extreme vorm van jazz. Niets is heilig.

Compositie is van Hanns Eisler, en is het lijflied van de Duitse Arbeidersbeweging (vergelijkbaar met 'De Internationale' dus), die hier dus compleet de vernieling in wordt geholpen :P Een singletje is ook een prima lengte voor zoiets als dit :Y

nee, jij dan!
pi_189015058
G504 Portishead - Dummy



Even deze tussendoor, die ik een tijdje terug dan eindelijk eens gekocht had. De cd helemaal grijs gedraaid. één van mijn meest gedraaide albums van één van mijn meest geliefde bands O+ . Ze hebben maar een vrij kleine discografie, maar van ongekende kwaliteit, elke minuut die ik van hun ken is goud O+ O+ O+ Zou niet weten wat ik verder nog over dit debuut zou moeten vertellen, als jij die ene bent die 'm nog niet kent -> stop met lezen en ga luisteren :P

In 2013 eindelijk eens live gezien (op Best Kept Secret), misschien wel het tofste concert wat ik tot nu toe gezien heb.

nee, jij dan!
  donderdag 19 september 2019 @ 00:36:55 #282
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189016142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 23:01 schreef Gehenna het volgende:

Leuk detail: Zo'n beetje de laatste tonen (op 36:46) zijn ook gebruikt door Venetian Snares als zo'n beetje de eerste tonen op z'n album 'Rossz Csillag Alatt Született'.

_O_!

quote:
:D!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 20:11:45 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189027771
BBzus 5



Nena wederom uit 1983 lekker springerige deutsche neue welle muziek. Natuurlijk vanwege de 99 luftbalons en omdat duitse muziek best leuk is. Nena danste al op de vulkaan voordat de dijk het deed *O*

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189081912
G505 Jack Johnson ‎– In Between Dreams



Deze een tijdje terug gekocht, en hij was nog niet langs gekomen. Had dit weekend bezoek, en wou mijn visite die wilde jazz platen maar niet aan doen.

Dit is ideale achtergrondmuziek tijdens zo'n mooie zonnige dag als afgelopen zaterdag.

nee, jij dan!
pi_189081989
G506 Fela Kuti - Expensive Shit



Bleek dat de free-jazz sectie al klaar was, verder met afrobeat! Met de legende en pionier ervan: Fela Kuti *O* Super aanstekelijke jazz funk.

De titel slaat overigens op een aanvaring van Kuti met de corrupte Nigeriaanse politie, die hadden wiet bij hem verstopt om hem zo te kunnen oppakken. Kuti vond het echter net daarvoor en slikte het door en werd meegenomen naar het bureau waar men wachtte tot hij het weer ging uitpoepen (als bewijs). Maar daar had hij de poep van een mede-gevangene kunnen gebruiken, en ging hij alsnog vrijuit _O-

nee, jij dan!
pi_189082063
G507 Fela Kuti - Zombie



Het mooie van Fela Kuti is wel, als je ervan houdt, kun je elk album blind aanschaffen. Ik heb er inmiddels een groot deel van z'n enorme discografie gehoord, maar ben nog geen suf album tegengekomen. Dit is denk ik wel z'n bekendste denk ik.

Even copy paste van wikipedia, Fela heeft nogal een 'turbulent' leven:
quote:
The album was a scathing attack on Nigerian soldiers using the zombie metaphor to describe the methods of the Nigerian military. The album was a smash hit with the people and infuriated the government, setting off a vicious attack against the Kalakuta Republic (a commune that Fela had established in Nigeria), during which one thousand soldiers attacked the commune. Kuti was severely beaten, and his elderly mother was thrown from a window, causing fatal injuries. The Kalakuta Republic was burned, and Kuti's studio, instruments, and master tapes were destroyed. Kuti claimed that he would have been killed if it were not for the intervention of a commanding officer as he was being beaten. Kuti's response to the attack was to deliver his mother's coffin to the main army barrack in Lagos and write two songs, "Coffin for Head of State" and "Unknown Soldier", referencing the official inquiry that claimed the commune had been destroyed by an unknown soldier.

Kuti and his band then took residence in Crossroads Hotel as the Shrine had been destroyed along with his commune. In 1978 Kuti married 27 women, many of whom were his dancers, composers, and singers to mark the anniversary of the attack on the Kalakuta Republic. Later, he was to adopt a rotation system of keeping only twelve simultaneous wives.[6] The year was also marked by two notorious concerts, the first in Accra in which riots broke out during the song "Zombie," which led to Kuti being banned from entering Ghana. The second was at the Berlin Jazz Festival after which most of Kuti's musicians deserted him, due to rumors that Kuti was planning to use the entirety of the proceeds to fund his presidential campaign.
nee, jij dan!
pi_189082100
Hij doet z'n naam eer aan met al die vrouwen :+

Dit is de enige plaat die ik van hem heb maar daar gaat wel verandering in komen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 09:46:55 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189082109
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:46 schreef bartrid het volgende:
Hij doet z'n naam eer aan met al die vrouwen
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189082923
In het kader van dag van de Gebarentaal.

Op het album Short Stories van Jon en Vangelis staat het nummer I hear you now


Juin uit Eigen Tuin!
pi_189106721
G508 Funkadelic - Funkadelic



Ik had altijd een flinke hekel aan 'funk', maar sinds ik Funkadelic ken niet meer trouwens. Dit is gewoon bijna net zo van de pot gerukt als de meeste krautrock bands. En dat is positief :Y _O_

nee, jij dan!
pi_189111230
G509 Funkadelic - Maggot Brain



quote:
Mother Earth is pregnant for the third time, for y'all have knocked her up
I have tasted the maggots in the mind of the universe. I was not offended
For I knew I had to rise above it all or drown in my own shit
De legende van het titelnummer is dat de George Clinton (net als de band, flink onder invloed van LSD) aan gitarist Eddy Hazel vroeg om te spelen alsof hij "net gehoord had dat z'n moeder is overleden, en er dan achterkomt dat het niet waar blijkt te zijn.", het resultaat mag er zijn: gitaarsolo van bijna 10 minuten die alle andere gitaarsolo's doet verbleken. O+ _O_

Dat er daarna nog een 25 minuten fantastische funk rock volgt is mooi meegenomen. :Y

nee, jij dan!
pi_189111411
Lekkere plaat is dat :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_189112244
Ik ga door met Oval - Diskont 94. Erg fijne mid jaren 90 glitchy electronica. Ik heb een dubbelaar met oa remixen van Scanner en Jim O' Rourke.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_189113343
En door met Mugstar/Oneida - Collisions 2.
Lekkere split van 2 bands, waar ik verder niet heel veel van ken (heb geloof ik 1 of 2 platen van beide). Mugstar gaat van Neu achtige krautrock naar oude Floyd, Oneida is stukken experimenteler maar stukken daarvan zouden ook zo in Set the controls kunnen.


die verkeerd genoemd is want dat is volgens mijn vinyl toch echt Mugstar.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_189114417
Portion Control - Psycho-Bod Saves the World
1 van de betere EBM bands, maar deze uit 1986 klinkt nu erg gedateerd. Hun nieuwere werk is stukken beter...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:32:11 #296
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115702
bazbo 0782: The Beatles - Nowhere Man (EP)



Kijk. Deze kocht ik toen ik een jaar of veertien/vijftien was, op een rommelmarkt in de Opstandingskerk in ons zo majestueuze Apeldoorn, precieze datum onbekend. Twee topnummers erop: het titellied en Drive My Car, maar ook Run For Your Life vind ik prima. Deze EP verscheen in 1966; ik heb de Nederlandsche versie en deze doet het op Discogs voor zo'n ¤65,00. Toch leuk. Zowel de Opstandingskerk als The Beatles bestaan niet meer.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:40:34 #297
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115828
bazbo 0783: The Beatles - Hello Goodbye / I Am The Walrus



Ook deze kocht ik op die rommelmarkt. Titelnummer is zo'n lekkere meezinger. Dat kunnen we van de andere kant niet zeggen, maar I Am The Walrus vind ik wel een tikkie interessanter. Ook dit is een Nederlandsche versie, uit november 1967 dit keer. Helaas ontbreekt het originele hoesje.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:51:20 #298
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115989
bazbo 0784: The Beatles - Yellow Submarine / Eleanor Rigby



Hoe ik aan deze single kom, weet ik niet meer. Zal ook wel ergens op een platenbeurs zijn geweest en dan 11 voor 10 euro of weet ik ook veel. Wederom een Nederlandsche versie, uit augustus 1966 (ik ken de Beatleschronologie niet goed) en op Discogs kan ik er zo twintig ballen voor vragen. Titelnummer is natuurlijk te seniel voor woorden, maar de achterkant is de klassieker. Je moet het Rick Wakeman zien en horen spelen in de stijl van Prokoffieff en je wilt nooit meer een andere versie.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:57:30 #299
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189116068
bazbo 0785: The Beatles - Hey Jude



Helaas, er zit een enorme barst aan het eind van het plaatje. Die barst gaat helemaal door het vinyl heen, dus treft niet alleen het lange outro van het titelnummer, maar ook dat van B-kant Revolution. Die barst is er pas later in gekomen, want ik herinner me goed dat ik het plaatje altijd prima zonder problemen kon afspelen. Beetje te ruig met verhuizen geweest, ben ik bang. Nederlandsche Makelij uit augustus 1968 en gestoken in een (voor deze uitgave) uniek hoeske. Ook deze kocht ik op de rommelmarkt toen ik veertien/vijftien was. Jammer van die barst, anders had ik er zo 18 pleuro's voor kunnen vragen.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 16:05:46 #300
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189116216
bazbo 0786: The Bee Gees - Don't Forget To Remember



Ook van deze zou ik niet meer kunnen vertellen waar en wanneer ik 'm heb gekocht. Vermoeden: rommelmarkt of platenbeurs; eenentwintig halen, twintig betalen. Plaatje is in 1969 verschenen in Nederland. Hitje is geschreven door Barry, B-kant The Lord door zijn broertje Maurice. Titellied komt van de elpee Cucumber Castle uit 1969 en is The Bee Gees zonder broertje Robin, die op dat moment kortstondig solo was gegaan. Iets met een broedertwist na de voorgaande elpee Odessa. Liedje zelf is een tranentrekker en het plaatje is een leuk hebbedingetje.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_189119570
G510 The Isley Brother - 3 + 3



The Isley Brothers gaan echt al heel lang mee, ooit begonnen als RnR/RnB trio in '54 (!). Door de jaren heen meer richting de soul en funk gegaan. En hier dus, na 19 jaar aangevuld door de volgende lichting 'Isleys', vandaar ook de titel.

Wel tof dat ze gewoon altijd door zijn gegaan. Met af en toe weer een klein succesje, zoals halverwege jaren '80 met 'Between the Sheets' (ja die ken je wel van Notorious B.I.G.), en later in 2001 weer met R. Kelly (Contagious). Hoewel best fout af en toe, toch ook vaak wel weer leuk.

nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')