abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 21:54:04 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189012902
BBzus 4

Uit dezelfde tijd 83 als mevrouw lauper, mijn zus geboren in de zomer 1969 heeft logischerwijs iets met het nummer summer of 69 :P Daarnaast is dit denk ik nog wel haar soort muziek, na de uitstapjes in de hard rock kwam ze snel wel weer terug in de recht toe recht aan rock met een iets korrelige stem (liefst nog van zangeres denk mellisa etheridge) maar ook bryan past daar prima bij. Dit zou ze nu denk ik nog meezingen :)

Blijkt dat ik ook meer dan de helft kan meezingen denk dat ze hem vroeger vaak gedraaid heeft :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2019 22:03:00 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189014005
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:
BBzus 4

[ afbeelding ]

Uit dezelfde tijd 83 als mevrouw lauper, mijn zus geboren in de zomer 1969 heeft logischerwijs iets met het nummer summer of 69 :P Daarnaast is dit denk ik nog wel haar soort muziek, na de uitstapjes in de hard rock kwam ze snel wel weer terug in de recht toe recht aan rock met een iets korrelige stem (liefst nog van zangeres denk mellisa etheridge) maar ook bryan past daar prima bij. Dit zou ze nu denk ik nog meezingen :)

Blijkt dat ik ook meer dan de helft kan meezingen denk dat ze hem vroeger vaak gedraaid heeft :D
_O_ :D
Robert Moog died for our synths
pi_189014369
G501 Sun Ra & His Solar Myth Arkestra ‎– Life Is Splendid

Ooit op verjaardag gekregen van BB, TCM, Bosfrollie en Spoilerman O+

Live plaat van Sun Ra. Opgenomen in '72, Uitgebracht in '99, 6 jaar na z'n dood. BB & Co. hadden deze plaat uitgezocht omdat hier 'Space is the Place' op stond :Y Maar eigenlijk is de versie van Enlightment met vocalen (de studioversie op Jazz in Silhouette was instrumentaal) nog veel toffer.

Leuk detail: Na de dood van Sun Ra werd z'n enorme catalogus beheerd door Irwin Chusid, de man die o.a. Shooby Taylor (via z'n boek en cd "Songs in the Key of Z") aan het grote publiek presenteerde :D

pi_189014550
G502 Ornette Coleman - Free Jazz

BAM! Free jazz in je bakkes! En niet zomaar een plaat, maar de plaat waar het genre z'n naam wegheeft. Ornette speelt met z'n dubbele kwartet (een over links de andere over de rechter speaker) de sterren van de hemel. Relatief toegankelijke plaat voor het genre, wat nogal eens teveel van het goede kan zijn (zeker als je het spel tussen de muzikanten niet kunt zien). Maar deze is gewoon 'on fire' _O_

Leuk detail: Zo'n beetje de laatste tonen (op 36:46) zijn ook gebruikt door Venetian Snares als zo'n beetje de eerste tonen op z'n album 'Rossz Csillag Alatt Született'.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gehenna op 18-09-2019 23:14:27 ]
pi_189014737
G503 Peter Brötzmann, Fred van Hove & Han Bennink ‎– Einheitsfrontlied

Eigenlijk komen de singletjes later, maar deze heb ik nu even zin in. Want ook aan de andere kant van de oceaan (hier :P ) kon men free jazz maken. Deze drie heren staan er wel bekend om hun (nog steeds) extreme vorm van jazz. Niets is heilig.

Compositie is van Hanns Eisler, en is het lijflied van de Duitse Arbeidersbeweging (vergelijkbaar met 'De Internationale' dus), die hier dus compleet de vernieling in wordt geholpen :P Een singletje is ook een prima lengte voor zoiets als dit :Y

pi_189015058
G504 Portishead - Dummy

Even deze tussendoor, die ik een tijdje terug dan eindelijk eens gekocht had. De cd helemaal grijs gedraaid. één van mijn meest gedraaide albums van één van mijn meest geliefde bands O+ . Ze hebben maar een vrij kleine discografie, maar van ongekende kwaliteit, elke minuut die ik van hun ken is goud O+ O+ O+ Zou niet weten wat ik verder nog over dit debuut zou moeten vertellen, als jij die ene bent die 'm nog niet kent -> stop met lezen en ga luisteren :P

In 2013 eindelijk eens live gezien (op Best Kept Secret), misschien wel het tofste concert wat ik tot nu toe gezien heb.

donderdag 19 september 2019 @ 00:36:55 #282
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189016142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 23:01 schreef Gehenna het volgende:

Leuk detail: Zo'n beetje de laatste tonen (op 36:46) zijn ook gebruikt door Venetian Snares als zo'n beetje de eerste tonen op z'n album 'Rossz Csillag Alatt Született'.

_O_!

quote:
:D!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 20:11:45 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189027771
BBzus 5

Nena wederom uit 1983 lekker springerige deutsche neue welle muziek. Natuurlijk vanwege de 99 luftbalons en omdat duitse muziek best leuk is. Nena danste al op de vulkaan voordat de dijk het deed *O*

pi_189081912
G505 Jack Johnson ‎– In Between Dreams

Deze een tijdje terug gekocht, en hij was nog niet langs gekomen. Had dit weekend bezoek, en wou mijn visite die wilde jazz platen maar niet aan doen.

Dit is ideale achtergrondmuziek tijdens zo'n mooie zonnige dag als afgelopen zaterdag.

pi_189081989
G506 Fela Kuti - Expensive Shit

Bleek dat de free-jazz sectie al klaar was, verder met afrobeat! Met de legende en pionier ervan: Fela Kuti *O* Super aanstekelijke jazz funk.

De titel slaat overigens op een aanvaring van Kuti met de corrupte Nigeriaanse politie, die hadden wiet bij hem verstopt om hem zo te kunnen oppakken. Kuti vond het echter net daarvoor en slikte het door en werd meegenomen naar het bureau waar men wachtte tot hij het weer ging uitpoepen (als bewijs). Maar daar had hij de poep van een mede-gevangene kunnen gebruiken, en ging hij alsnog vrijuit _O-

pi_189082063
G507 Fela Kuti - Zombie

Het mooie van Fela Kuti is wel, als je ervan houdt, kun je elk album blind aanschaffen. Ik heb er inmiddels een groot deel van z'n enorme discografie gehoord, maar ben nog geen suf album tegengekomen. Dit is denk ik wel z'n bekendste denk ik.

Even copy paste van wikipedia, Fela heeft nogal een 'turbulent' leven:
quote:
The album was a scathing attack on Nigerian soldiers using the zombie metaphor to describe the methods of the Nigerian military. The album was a smash hit with the people and infuriated the government, setting off a vicious attack against the Kalakuta Republic (a commune that Fela had established in Nigeria), during which one thousand soldiers attacked the commune. Kuti was severely beaten, and his elderly mother was thrown from a window, causing fatal injuries. The Kalakuta Republic was burned, and Kuti's studio, instruments, and master tapes were destroyed. Kuti claimed that he would have been killed if it were not for the intervention of a commanding officer as he was being beaten. Kuti's response to the attack was to deliver his mother's coffin to the main army barrack in Lagos and write two songs, "Coffin for Head of State" and "Unknown Soldier", referencing the official inquiry that claimed the commune had been destroyed by an unknown soldier.

Kuti and his band then took residence in Crossroads Hotel as the Shrine had been destroyed along with his commune. In 1978 Kuti married 27 women, many of whom were his dancers, composers, and singers to mark the anniversary of the attack on the Kalakuta Republic. Later, he was to adopt a rotation system of keeping only twelve simultaneous wives.[6] The year was also marked by two notorious concerts, the first in Accra in which riots broke out during the song "Zombie," which led to Kuti being banned from entering Ghana. The second was at the Berlin Jazz Festival after which most of Kuti's musicians deserted him, due to rumors that Kuti was planning to use the entirety of the proceeds to fund his presidential campaign.
pi_189082100
Hij doet z'n naam eer aan met al die vrouwen :+

Dit is de enige plaat die ik van hem heb maar daar gaat wel verandering in komen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 09:46:55 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189082109
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:46 schreef bartrid het volgende:
Hij doet z'n naam eer aan met al die vrouwen
:D
  maandag 23 september 2019 @ 11:18:36 #289
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_189082923
In het kader van dag van de Gebarentaal.

Op het album Short Stories van Jon en Vangelis staat het nummer I hear you now

Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_189106721
G508 Funkadelic - Funkadelic

Ik had altijd een flinke hekel aan 'funk', maar sinds ik Funkadelic ken niet meer trouwens. Dit is gewoon bijna net zo van de pot gerukt als de meeste krautrock bands. En dat is positief :Y _O_

pi_189111230
G509 Funkadelic - Maggot Brain

quote:
Mother Earth is pregnant for the third time, for y'all have knocked her up
I have tasted the maggots in the mind of the universe. I was not offended
For I knew I had to rise above it all or drown in my own shit
De legende van het titelnummer is dat de George Clinton (net als de band, flink onder invloed van LSD) aan gitarist Eddy Hazel vroeg om te spelen alsof hij "net gehoord had dat z'n moeder is overleden, en er dan achterkomt dat het niet waar blijkt te zijn.", het resultaat mag er zijn: gitaarsolo van bijna 10 minuten die alle andere gitaarsolo's doet verbleken. O+ _O_

Dat er daarna nog een 25 minuten fantastische funk rock volgt is mooi meegenomen. :Y

pi_189111411
Lekkere plaat is dat :Y

pi_189112244
Ik ga door met Oval - Diskont 94. Erg fijne mid jaren 90 glitchy electronica. Ik heb een dubbelaar met oa remixen van Scanner en Jim O' Rourke.

pi_189113343
En door met Mugstar/Oneida - Collisions 2.
Lekkere split van 2 bands, waar ik verder niet heel veel van ken (heb geloof ik 1 of 2 platen van beide). Mugstar gaat van Neu achtige krautrock naar oude Floyd, Oneida is stukken experimenteler maar stukken daarvan zouden ook zo in Set the controls kunnen.

die verkeerd genoemd is want dat is volgens mijn vinyl toch echt Mugstar.
pi_189114417
Portion Control - Psycho-Bod Saves the World
1 van de betere EBM bands, maar deze uit 1986 klinkt nu erg gedateerd. Hun nieuwere werk is stukken beter...

Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:32:11 #296
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115702
bazbo 0782: The Beatles - Nowhere Man (EP)

Kijk. Deze kocht ik toen ik een jaar of veertien/vijftien was, op een rommelmarkt in de Opstandingskerk in ons zo majestueuze Apeldoorn, precieze datum onbekend. Twee topnummers erop: het titellied en Drive My Car, maar ook Run For Your Life vind ik prima. Deze EP verscheen in 1966; ik heb de Nederlandsche versie en deze doet het op Discogs voor zo'n ¤65,00. Toch leuk. Zowel de Opstandingskerk als The Beatles bestaan niet meer.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:40:34 #297
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115828
bazbo 0783: The Beatles - Hello Goodbye / I Am The Walrus

Ook deze kocht ik op die rommelmarkt. Titelnummer is zo'n lekkere meezinger. Dat kunnen we van de andere kant niet zeggen, maar I Am The Walrus vind ik wel een tikkie interessanter. Ook dit is een Nederlandsche versie, uit november 1967 dit keer. Helaas ontbreekt het originele hoesje.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
  Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:51:20 #298
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189115989
bazbo 0784: The Beatles - Yellow Submarine / Eleanor Rigby

Hoe ik aan deze single kom, weet ik niet meer. Zal ook wel ergens op een platenbeurs zijn geweest en dan 11 voor 10 euro of weet ik ook veel. Wederom een Nederlandsche versie, uit augustus 1966 (ik ken de Beatleschronologie niet goed) en op Discogs kan ik er zo twintig ballen voor vragen. Titelnummer is natuurlijk te seniel voor woorden, maar de achterkant is de klassieker. Je moet het Rick Wakeman zien en horen spelen in de stijl van Prokoffieff en je wilt nooit meer een andere versie.

Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 15:57:30 #299
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189116068
bazbo 0785: The Beatles - Hey Jude

Helaas, er zit een enorme barst aan het eind van het plaatje. Die barst gaat helemaal door het vinyl heen, dus treft niet alleen het lange outro van het titelnummer, maar ook dat van B-kant Revolution. Die barst is er pas later in gekomen, want ik herinner me goed dat ik het plaatje altijd prima zonder problemen kon afspelen. Beetje te ruig met verhuizen geweest, ben ik bang. Nederlandsche Makelij uit augustus 1968 en gestoken in een (voor deze uitgave) uniek hoeske. Ook deze kocht ik op de rommelmarkt toen ik veertien/vijftien was. Jammer van die barst, anders had ik er zo 18 pleuro's voor kunnen vragen.

Redactie Frontpage woensdag 25 september 2019 @ 16:05:46 #300
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189116216
bazbo 0786: The Bee Gees - Don't Forget To Remember

Ook van deze zou ik niet meer kunnen vertellen waar en wanneer ik 'm heb gekocht. Vermoeden: rommelmarkt of platenbeurs; eenentwintig halen, twintig betalen. Plaatje is in 1969 verschenen in Nederland. Hitje is geschreven door Barry, B-kant The Lord door zijn broertje Maurice. Titellied komt van de elpee Cucumber Castle uit 1969 en is The Bee Gees zonder broertje Robin, die op dat moment kortstondig solo was gegaan. Iets met een broedertwist na de voorgaande elpee Odessa. Liedje zelf is een tranentrekker en het plaatje is een leuk hebbedingetje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')