Mijn zus heeft een tijdje geleden haar vinyl collectie bij mij achter gelaten omdat ik nog naar platen luister

Mijn zus was zeker niet de grootste muziek verzamelaar (mijn broers collectie is een stuk indrukwekkender) maar toch heeft ze op welke manier dan ook 20 platen verzamelt

(een aantal zijn aanwijsbaar van exen maarja... ) Mijn zus is 12 jaar ouder dan ik ben ze is dit jaar 50 geworden dus we gaan iets verder terug in de tijd mijn hele vroege jeugd dus

We gaan gelijk de toon zetten....
BBzus 1![88_a_distant_thunder.jpg]()
Hellstar een in 1982 opgerichte texaanse "thrash" metal band ze zijn niet heel trashy maar wel een beetje. Ik had nog nooit van de band gehoord maar een kleine google search leert me dat ze vorige maand nog in de baroeg stonden samen met 'flotsam and jetsam'. Deze plaat komt uit 1988 en is dus al wat later werk van het bandje... Op sommige plekken hebben ze zeker naar iron maiden geluisterd. Maar dat kan ook best gewoon hun oorspronkelijke geluid zijn.
quote:
Helstar signed with Metal Blade records and produced two albums for the label. "A Distant Thunder" saw the band cross the pond for the first time. The band played several arena sized venues with Yngwie Malmsteen and Tankard. Headlining and selling out the famed Dynamo club was one of the highlights of the tour.
Blijkbaar gingen de kanalen in die tijd zo dat dit soort bandjes al snel landelijk bekend werden

Er gaan nog meer van dit soort platen volgen al denk ik dat mijn zus' collectie over het algemeen een tikkie minder stevig is...

bear with me
Ben de hoes een beetje aan het lezen en ze hebben bij de lyric sheet gewoon netjes aangegeven welke gitarist welke solo speelt

Eigenlijk is het instrumentale nummer whore of babylon best wel minimalistische muziek
Een soort heavy terry riley
Helaas is het nummer daarna de ballad van de plaat

dat deed men toen nog (halverwege wordt het nog wel uptempo gelukkig)
De plaat eindigt met een gender fluide anthem
"He's a woman, She's a man" toen kon het al

maar de tekst erbij
"dedicated to bands who are all glam and no jam, all hair and no face, image and no substance" doet me denken dat het eerder een dis is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2019 20:46:55 ]