Moslimgeweld kan je lang naar zoeken. Is immers vredequote:Op zondag 16 juni 2019 23:14 schreef Knudde het volgende:
Op YouTube is er voldoende beeldmateriaal te vinden waar fascistisch-pegida geweld op beeld vastgelegd is. Nu krijgen ze een draai om de oren, en gaan ze vervolgens zielig doen in de media dat ze een pakslaag hebben gekregen
Ach, het paupertje daagt uit en moet een keertje rennen, nounou.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Oh oké.
Dus omdat Robinson (waar ik zoals ik al duidelijk maakte beslist geen fan van ben) zichzelf misdraagt mag hij niet klagen over de volslagen bizarre gebeurtenissen en feiten die in de beelden duidelijk worden.
Wel het hele filmpje gezien?
Vraag ik maar even voor de zekerheid.
wat een onzin..quote:Op zondag 16 juni 2019 21:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hier wordt het niet erger van hoor. Het laat alleen maar de haat en onverdraagzaamheid zien die er al is.
nou nee, maar iedereen is andersquote:Op zondag 16 juni 2019 22:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Zou jij gaan meppen als iemand zich zo gedraagt?
er zijn er altijd een paarquote:Op zondag 16 juni 2019 22:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Juist. Diegene die zich om het minste of geringste gekwetst voelen. En dat zijn ook diegene die zich om die reden zichzelf gerechtvaardigd zien om over te gaan tot geweld.
Hele zielige mensen. Aso's.
https://www.gatestoneinst(...)lamic-fundamentalismquote:Op zondag 16 juni 2019 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh please, alsof het één of ander genootschap is met de kwade bedoeling om het land over te nemen en de Sharia in te voeren. Ik ben benieuwd hoeveel moslims er überhaupt zelf zitten te wachten om onze democratie in te wisselen voor de Sharia?
quote:The majority of Muslims in Europe believe Islamic Sharia law should take precedence over the secular constitutions and laws of their European host countries, according to a new study, which warns that Islamic fundamentalism is widespread and rising sharply in Western Europe.
Zou een begin zijn, ik ben in deze wel van de gelijke monniken en gelijke kappen overigens voor me dat weer aangewreven wordt. Als je gaat rellen tegen KOZP of Pegida mag je van mij gezamenlijk mooi op een ver eiland gesmeten worden.quote:Op maandag 17 juni 2019 01:47 schreef MakkieR het volgende:
Politie mag de camerabeelden wel eens op nakijken wie de man heeft belaagd. Ik dacht namelijk dat de geweldsmonopolie alleen de politie mag toepassen. Dit soort idioot gedrag moet je heel hard de kop indrukken. Demonstreren prima, maar haal het niet in je hoofd geweld erbij te gebruiken. Dat zou de boodschap van onze rechtssysteem moeten zijn. Met 10 jaar cel kom je een heel eind.
hier geloof ik niks van. conservatieve think tank, dat gatestone institute.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
https://www.gatestoneinst(...)lamic-fundamentalism
[..]
quote:Multiple viral anti-immigrant and Islamophobic falsehoods originate from Gatestone.
Het rapport komt niet van die think tank maar is gesanctioneerd door de Duitse overheid snuggere wilhelm.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:45 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hier geloof ik niks van. conservatieve think tank, dat gatestone institute.
https://en.wikipedia.org/(...)Inaccurate_reporting
[..]
Als je even iets verder leest kom je er wel.quote:The "Six Country Immigrant Integration Comparative Survey"—a five-year study of Moroccan and Turkish immigrants in Austria, Belgium, France, Germany, Holland and Sweden—was published on December 11 by the WZB Berlin Social Science Center, one of the largest social science research institutes in Europe.
According to the study (German and English), which was funded by the German government, two thirds (65%) of the Muslims interviewed say Islamic Sharia law is more important to them than the laws of the country in which they live.
Inderdaad, wat een zielige bendequote:Op zondag 16 juni 2019 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een stel proleten bij elkaar, zowel die Pegida-kneusjes als die rellende Turken.
klik eens op de link die ze geven naar die studie..quote:Op maandag 17 juni 2019 10:46 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het rapport komt niet van die think tank maar is gesanctioneerd door de Duitse overheid snuggere wilhelm.
[..]
Als je even iets verder leest kom je er wel.
Dat de link is verwijderd zegt niet dat het onderzoek nooit uitgevoerd is:quote:Op maandag 17 juni 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
klik eens op de link die ze geven naar die studie..
Verbaasd me van jou dan weer niks eigenlijk.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Nul medelijden met Pegida.
Tuurlijk moeten onnozele Turkse reljochies niet gaan meppen maar Pegida moet niet zo zielig doen als ze het zelf gaan opzoeken met hun achterlijke "demonstraties".
Uiteraard. Ik werk niet mee aan het slachtoffergedrag van politieke hooligans.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:02 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Verbaasd me van jou dan weer niks eigenlijk.
of je geeft de volgende keer een betere link.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:57 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat de link is verwijderd zegt niet dat het onderzoek nooit uitgevoerd is:
https://www.volkskrant.nl(...)plossingen~b3d73548/
even control f en dan Koopmans invullen en je komt bijna meteen bij de bevestiging dat dit onderzoek wel degelijk gedaan is en de conclusies heeft gevonden die ook op voornoemde site staan.
Ja achterlijk hè...quote:Op maandag 17 juni 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Tuurlijk moeten onnozele Turkse reljochies niet gaan meppen maar Pegida moet niet zo zielig doen als ze het zelf gaan opzoeken met hun achterlijke "demonstraties".
quote:Artikel 9
1
1 Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Dankzij politieke hooligans zijn wij eindelijk min of meer bevrijd van de ketenen van het christendom. We zouden veel meer politieke hooligans moeten hebben die de problemen van de islam blootleggen. Die provoceren, net zolang tot ze het gewoon zijn dat niemand hier veilig is van kritiek, ook de islam niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik werk niet mee aan het slachtoffergedrag van politieke hooligans.
De wijze waarop Pegida er creatief mee omgaat om oproer te schoppen is meer gewoon hooliganisme te noemen.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja achterlijk hè...
https://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/2018-12-21
[..]
Echt joh, hooliganisme is om als pegida aanhangers met honkbalknuppels rond te lopen en islamitische winkeltjes stuk te slaan. Of GroenLinks bijeenkomsten gewelddadig te verstoren. Een flyertje, of een slecht geklede etalagepop hooliganisme noemen...quote:Op maandag 17 juni 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De wijze waarop Pegida er creatief mee omgaat om oproer te schoppen is meer gewoon hooliganisme te noemen.
Ik kan er gewoon geen medelijden mee hebben als je dan klappen krijgt van het minder snuggere gedeelte van je tegenstanders.
Ah, dus als ik in Urk een cafe binnenloop en daar ga roepen dat het gereformeerde geloof kut is en complottheorieen over de kerkleden ga verspreiden dan ben ik super zielig als ik klappen krijg?quote:Op maandag 17 juni 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dankzij politieke hooligans zijn wij eindelijk min of meer bevrijd van de ketenen van het christendom. We zouden veel meer politieke hooligans moeten hebben die de problemen van de islam blootleggen. Die provoceren, net zolang tot ze het gewoon zijn dat niemand hier veilig is van kritiek, ook de islam niet.
Pegida zijn zelf ook holbewoners. Dus die hebben hier dan evenmin iets te zoeken.quote:De reactie op een flyertje is die van een stel holbewoners die geen flikker in een geciviliseerde samenleving te zoeken hebben.
Ja, en die Urkers super triest en zou ik er ook geen biet om geven als ze samen op dat eiland worden geflikkerd met die mensen die geweld tegen Pegida en KOZP gebruiken. Gewoon oprotten met al dat soort schorem. Als je vanwege een meninkje tot agressie overgaat ligt de fout bij jou.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, dus als ik in Urk een cafe binnenloop en daar ga roepen dat het gereformeerde geloof kut is en complottheorieen over de kerkleden ga verspreiden dan ben ik super zielig als ik klappen krijg?
[..]
Als jij in Urk in de openbare ruimte een netjes aangemelde demonstratie gaat houden waarbij je zeg foldertjes uitdeelt dat jesus in werkelijkheid de antichrist was en dergelijke en er wordt geweld tegen je gebruikt en de politie weet jou niet te beschermen dan sta je inderdaad in je gelijk. Ik zou de term zielig niet willen gebruiken, maar je rechten worden dan geschonden.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, dus als ik in Urk een cafe binnenloop en daar ga roepen dat het gereformeerde geloof kut is en complottheorieen over de kerkleden ga verspreiden dan ben ik super zielig als ik klappen krijg?
[..]
Pegida zijn zelf ook holbewoners. Dus die hebben hier dan evenmin iets te zoeken.
Nou neem van mij aan als je in Urk gaat lopen etteren je wel wat klappen krijgt.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:21 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ja, en die Urkers super triest en zou ik er ook geen biet om geven als ze samen op dat eiland worden geflikkerd met die mensen die geweld tegen Pegida en KOZP gebruiken. Gewoon oprotten met al dat soort schorem. Als je vanwege een meninkje tot agressie overgaat ligt de fout bij jou.
Ik ben christelijk opgevoed, heb veel christelijke familie en christenen in m'n omgeving en ik kan provoceren(wat ik geregeld doe) tot ik een ons weeg, het ergste dat ooit tegen mij gedaan is, is zeggen dat ik naar de hel zou gaan op deze manier. Nog nooit is er iemand ook maar enigszins in de buurt gekomen van geweld. Zoals het hoort in een beschaafd land. Daar hoort dit volk duidelijk niet tussen.
Ah en wéér één die geweld goedkeurt.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De wijze waarop Pegida er creatief mee omgaat om oproer te schoppen is meer gewoon hooliganisme te noemen.
Ik kan er gewoon geen medelijden mee hebben als je dan klappen krijgt van het minder snuggere gedeelte van je tegenstanders.
Dan zijn die Urkers ook een stel onderontwikkelde proleten die geen plek horen te hebben in een Westerse maatschappij. Als jij daar wil protesteren hoort een burgemeester dat gewoon te faciliteren, die vrijheid hebben we in Nederland. Het hele protesteren draait er juist om dat je mensen confronteert met een mening of een waarheid waar ze niet mee geconfronteerd willen worden.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou neem van mij aan als je in Urk gaat lopen etteren je wel wat klappen krijgt.
Dom tokkiegedrag natuurlijk maar alle begrip dat de burgemeester daar het niet gaat faciliteren als ik dat doelbewust ga opzoeken.
Jij klinkt ook al echt als een echte moslim na hebdo.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebbenquote:Op maandag 17 juni 2019 11:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ah en wéér één die geweld goedkeurt.
Geweld loont, met geweld kun je afdwingen.
Dat is niet de boodschap die nu gegeven word.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebben
Medelijden hoef je niet te hebben, je zou wel moeten staan voor hun recht om vrij rond te lopen en hun mening te uiten, danwel hun protestrecht.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebben
Klopt maar Pegida mag ook demonstreren. Alleen niet voor een moskee gaan lopen etteren. De burgemeester heeft ze het stadhuisplein beschikbaar gesteld maar dat willen ze niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:40 schreef nixxx het volgende:
@:Hexagon ik kan je afkeer van pegida en wagensveld best begrijpen, maar dit gaat om het principe van het demonstratie recht. Dat moet je als (ex?)D66-er toch ook aan het hart gaan?
Ik keur niks goed. Ik heb er ook dan geen medelijden mee. Vooral niet als ze instructies van de burgemeester negeren.quote:Keer de situatie even om. Een groep moslims gaat “provocerend” midden op de stoep bidden bij het PVV kantoor. Keur je het dan ook goed dat ze klappen kunnen vangen of straatstenen? Dat de politie hen afvoert i.p.v. de relschoppers?
quote:Pegida, de beweging die werd opgezet door de veroordeelde drugsdealer en inbreker Lutz Bachmann, is sinds enige tijd ook in Nederland actief. Hun vanwege een half miljoen euro belastingfraude veroordeelde voorman Edwin Wagensveld dealt vanuit Beieren met in Nederland verboden Duitse wapens.
Wat smerig om mensen die bedreigd worden ook nog eens in verband te brengen met een mogelijke moord door iemand uit een andere groep in een ander land. Schaamteloze victim blaming, dit.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:54 schreef capricia het volgende:
Pegida wordt nu ook in verband gebracht met de bedreigingen naar de onlangs vermoordde Duitse politicus.
Hier te lezen.
Kan me trouwens goed voorstellen dat je dit soort types liever niet in je wijk hebt.
[..]
Doe je dit nou express of ben je niet op de hoogte? De demonstratie waar de rellen uitbraken was gewoon aangemeld en niet verboden bij moskee. Bij aanvraag voor een volgende demonstratie een week later had de burgemeester aangegeven dat ze op stadhuisplein konden demonstreren.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar Pegida mag ook demonstreren. Alleen niet voor een moskee gaan lopen etteren. De burgemeester heeft ze het stadhuisplein beschikbaar gesteld maar dat willen ze niet.
[..]
Ik keur niks goed. Ik heb er ook dan geen medelijden mee. Vooral niet als ze instructies van de burgemeester negeren.
De acties van dit weekend hebben ze gewoon op eigen houtje gedaanquote:Op maandag 17 juni 2019 11:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Doe je dit nou express of ben je niet op de hoogte? De demonstratie waar de rellen uitbraken was gewoon aangemeld en niet verboden bij moskee. Bij aanvraag voor een volgende demonstratie een week later had de burgemeester aangegeven dat ze op stadhuisplein konden demonstreren.
ze zitten toch allemaal onder de noemer Pegida...quote:Op maandag 17 juni 2019 11:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat smerig om mensen die bedreigd worden ook nog eens in verband te brengen met een mogelijke moord door iemand uit een andere groep in een ander land. Schaamteloze victim blaming, dit.
Teveel moeite om maar enigszins moeite te doen om inhoudelijk op de kwestie / de beelden in te gaan.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach, het paupertje daagt uit en moet een keertje rennen, nounou.
Laat ik de politie eens helpen:quote:Op maandag 17 juni 2019 01:47 schreef MakkieR het volgende:
Politie mag de camerabeelden wel eens op nakijken wie de man heeft belaagd. Ik dacht namelijk dat de geweldsmonopolie alleen de politie mag toepassen.
Welke toestemming? De gemeente kan helemaal geen toestemming geven voor het uitoefenen van een grondrecht.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De acties van dit weekend hebben ze gewoon op eigen houtje gedaan
https://www.omroepbrabant(...)waar-we-demonstreren
Terwijl ze niet wilden in gaan op de toestemming voor het stadhuisplein
twitter:mehdi_karayusuf twitterde op zondag 16-06-2019 om 10:26:18Opsporen deze snor. Hoe vaak ze je profeet ook belachelijk maken, hoe veel bacon ze ook in de straat van de moskee bakken, hoe vaak ze ook je religie bespotten. In NL mag je een mening hebben, ook een mening die pijn doet. @politieob https://t.co/t2a5qXrzmg reageer retweet
Maar dit betreft moslims en de islam.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:00 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben een groot tegenstander van zinloos geweld, als het nou is bij een protest, op straat of bij het voetbalveld etc. Dit soort misdrijven moet de staat keihard aanpakken. Een taakstraf voldoet echt niet, 10 jaar cel voldoet veel beter, wetende dat het geen ongelukje of zelfverdediging is. De regel is duidelijk: Onze staat kent geweldsmonopolie en die behoort toe tot onze politie of defensie. Ieder ander bevolkingsgroep moet men zijn poten van een ander afblijven. Zo zou een rechter er in moeten stappen.
quote:Op maandag 17 juni 2019 17:17 schreef SpaceOddity het volgende:
twitter:mehdi_karayusuf twitterde op zondag 16-06-2019 om 10:26:18Opsporen deze snor. Hoe vaak ze je profeet ook belachelijk maken, hoe veel bacon ze ook in de straat van de moskee bakken, hoe vaak ze ook je religie bespotten. In NL mag je een mening hebben, ook een mening die pijn doet. @:politieob https://t.co/t2a5qXrzmg reageer retweet
quote:Mehdi Karayusuf
@mehdi_karayusuf
Provoceren, dus dan is geweld logisch. Je kunt ook het geweld vanuit je gemeenschap afkeuren, held. We leven hier in een rechtsstaat, in Europa. Niet een of andere zandbak zonder wetten en democratie. Je mag in dit land gewoon een mening hebben, ook als men die provocerend vindt.
Ook treffend hoe hij zelf in die twitter thread zegt dat als bekend wordt wat zijn echte naam is hij zijn baan wel kwijt zal zijn en zijn ruiten ingegooid zal krijgen. Lekkere gemeenschap...quote:
Die toestemming heb je tenzij de burgemeester het besluit te verbieden omdat de openbare orde in het geding komt, wat kan en mag.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke toestemming? De gemeente kan helemaal geen toestemming geven voor het uitoefenen van een grondrecht.
quote:Op maandag 17 juni 2019 10:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
https://www.gatestoneinst(...)lamic-fundamentalism
[..]
Flyeren is wat anders dan een demonstratie.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die toestemming heb je tenzij de burgemeester het besluit te verbieden omdat de openbare orde in het geding komt, wat kan en mag.
En de burgemeester is Pegida prima tegemoet gekomen door ze een A-locatie in de stad te geven om hun ongenoegen over de islam te uiten. Maar dat willen ze niet. Dan zouden er immers geen wanordelijkheden ontstaan zoals ze graag willen.
alleen maar een ander naampje voor dezelfde actie: rotzooi provoceren.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:46 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Flyeren is wat anders dan een demonstratie.
Jij vond het eerder al logische dat Wagensveld bij zijn flyeractie klappen kreeg.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
alleen maar een ander naampje voor dezelfde actie: rotzooi provoceren.
Ga in India eens aan een heilige koe zitten en kijk wat er gebeurtquote:Op maandag 17 juni 2019 19:38 schreef Avinus het volgende:
In India staan fanatieke christenen (vaak Amerikanen) te flyeren voor hindoetempels. Foldertjes met bijbelteksten en dat als de tempel binnengaat satan over je heen krijgt, of zo iets.
Maar daar is nog nooit geweld uit voort gekomen. De meesten pakken zo'n foldertje en gooien het achteloos op de grond weg.
Las ik later ergens op het nieuws dat "fanatieke hindoes bijbelteksten vertrappen". Ja, als je het foldertje op de grond laat vallen kan het gebeuren dat er iemand erop stapt.
Nee, je hebt het recht, het grondrecht zelfs. Dat is iets fundamenteel anders dan toestemming.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die toestemming heb je tenzij de burgemeester het besluit te verbieden omdat de openbare orde in het geding komt, wat kan en mag.
De burgemeester kan ze helemaal niet tegemoetkomen omdat hij hierin een plicht tot faciliteren heeft en geen recht. Hij heeft ze ook geen A-locatie gegeven want het gaat hier niet om de woningwaarde maar om de plaats van een openbare manifestatie. Vanuit het grondrecht om te demonstreren is de A-locatie daar waar de demonstrant wil demonstreren, het is immers diens demonstratie met diens inhoud en dus diens keuze voor de meest geschikte locatie. Dat is de A-locatie.quote:En de burgemeester is Pegida prima tegemoet gekomen door ze een A-locatie in de stad te geven om hun ongenoegen over de islam te uiten.
Waarom zouden er wanordelijkheden ontstaan? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die hier zoveel godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting en demonstratie genieten dergelijke grondrechten geweld aan zouden willen doen.quote:Maar dat willen ze niet. Dan zouden er immers geen wanordelijkheden ontstaan zoals ze graag willen.
Ga eens een studie Rechtsgeleerdheid doen ofzo.. Tering Jantje..quote:Op maandag 17 juni 2019 22:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je hebt het recht, het grondrecht zelfs. Dat is iets fundamenteel anders dan toestemming.
[..]
De burgemeester kan ze helemaal niet tegemoetkomen omdat hij hierin een plicht tot faciliteren heeft en geen recht. Hij heeft ze ook geen A-locatie gegeven want het gaat hier niet om de woningwaarde maar om de plaats van een openbare manifestatie. Vanuit het grondrecht om te demonstreren is de A-locatie daar waar de demonstrant wil demonstreren, het is immers diens demonstratie met diens inhoud en dus diens keuze voor de meest geschikte locatie. Dat is de A-locatie.
Daarnaast heeft de burgemeester al aangegeven een demonstratie voor een moskee te verbieden. Niet uit overmacht omdat hij de openbare orde niet kan beschermen, maar omdat hij de moslims wil vrijwaren van geloofskritiek. Zijn motieven zijn al duidelijk, hij vindt onze grondrechten, inclusief die van moslims, ondergeschikt aan het niet ontrieven van (blijkbaar extremistische) moslims. Maar dat oordeel komt hem helemaal niet toe, het is niet zijn afweging. Zijn afweging is of er voldoende feitelijke mogelijkheden zijn om de demonstratie ordelijk te laten verlopen of dat hij feitelijk onmachtig is om dat te organiseren.
[..]
Waarom zouden er wanordelijkheden ontstaan? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die hier zoveel godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting en demonstratie genieten dergelijke grondrechten geweld aan zouden willen doen.
Aldus Mr. Dr. Berend Roorda, universitair docent, gespecialiseerd in het demonstratierecht:quote:Op grond van artikel 9 van onze Grondwet heeft iedereen het recht om te demonstreren. Dit recht houdt in dat je samen met één of meer personen in het openbaar een mening mag uiten. De inhoud van die meningsuiting doet er, bij de vraag of het mag ja of nee, niet toe.
Demonstratieverbod door de burgemeester
Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden. Dit mag hij alleen doen wanneer dit noodzakelijk is in het kader van drie doelcriteria:
1. ter bescherming van de gezondheid;
2. in het belang van het verkeer;
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
De burgemeester mag zich niet bemoeien met de inhoud. Sterker nog, als de (controversiële) inhoud van een demonstratie aanleiding geeft tot vijandige reacties en tegendemonstraties, is de burgemeester verplicht om zich in te spannen om de demonstratie toch door te kunnen laten gaan. Die inspanningsverplichting gaat zo ver dat hij, indien nodig, bij een demonstratie meer politie zal moeten inzetten dan bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal. Als zelfs een zodanige politie-inzet wanordelijkheden niet kan voorkomen, pas dan kan de burgemeester overgaan tot een demonstratieverbod.
Ben benieuwd.quote:Komende jaren zal ik mij binnen het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid van de Rijksuniversiteit Groningen (zie www.openbareorde.nl) verder bezighouden met het vinden van oplossingen in het spanningsveld tussen enerzijds collectieve vrijheidsrechten – denk naast de betogingsvrijheid aan bijvoorbeeld de stakingsvrijheid en de verenigingsvrijheid – en anderzijds de handhaving van de openbare orde.’
je snapt echt niet wat deze man doet?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vond het eerder al logische dat Wagensveld bij zijn flyeractie klappen kreeg.
Bij mij in het centrum word regelmatig geflyerd. Zowel de Pinkstergemeente, Jehova's en moslims bieden je regelmatig wat aan.
Mogen die van jou ook voor hun bek geslagen worden of is het dan niet erg?
Het is vrij simpel. De strategie van Pegida is om met een agressieve vorm van provocatie slaags te raken met leeghoofdige jochies uit de moslimwereld. Om vervolgens te kunnen roepen hoe kut moslims wel niet zijn. Is er geen knokpartij dan is de "demonstratie" mislukt. Terecht dat een burgemeester zich er niet voor leent om dat soort hooliganisme mogelijk te maken.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je hebt het recht, het grondrecht zelfs. Dat is iets fundamenteel anders dan toestemming.
[..]
De burgemeester kan ze helemaal niet tegemoetkomen omdat hij hierin een plicht tot faciliteren heeft en geen recht. Hij heeft ze ook geen A-locatie gegeven want het gaat hier niet om de woningwaarde maar om de plaats van een openbare manifestatie. Vanuit het grondrecht om te demonstreren is de A-locatie daar waar de demonstrant wil demonstreren, het is immers diens demonstratie met diens inhoud en dus diens keuze voor de meest geschikte locatie. Dat is de A-locatie.
Daarnaast heeft de burgemeester al aangegeven een demonstratie voor een moskee te verbieden. Niet uit overmacht omdat hij de openbare orde niet kan beschermen, maar omdat hij de moslims wil vrijwaren van geloofskritiek. Zijn motieven zijn al duidelijk, hij vindt onze grondrechten, inclusief die van moslims, ondergeschikt aan het niet ontrieven van (blijkbaar extremistische) moslims. Maar dat oordeel komt hem helemaal niet toe, het is niet zijn afweging. Zijn afweging is of er voldoende feitelijke mogelijkheden zijn om de demonstratie ordelijk te laten verlopen of dat hij feitelijk onmachtig is om dat te organiseren.
[..]
Waarom zouden er wanordelijkheden ontstaan? Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die hier zoveel godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting en demonstratie genieten dergelijke grondrechten geweld aan zouden willen doen.
Ok, weet ik meteen hoe ik af kan dwingen dat ik nooit meer geconfronteerd wordt met een heleboel zaken waar ik niks mee te maken wil hebben. Gewoon bam, erop rammen. Het is niet mijn schuld als ik geprovoceerd raak immers.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. De strategie van Pegida is om met een agressieve vorm van provocatie slaags te raken met leeghoofdige jochies uit de moslimwereld. Om vervolgens te kunnen roepen hoe kut moslims wel niet zijn. Is er geen knokpartij dan is de "demonstratie" mislukt. Terecht dat een burgemeester zich er niet voor leent om dat soort hooliganisme mogelijk te maken.
Er wordt Pegida niets in de weg gelegd om hun boodschap te kunnen ventileren. Maar dan gewoon met een echte demonstratie op een plein en niet door bij een mosskee ruzie te gaan zoeken waardoor je bij voorbaat weet dat het rellen wordt.
Jij bent degene die moeite heeft met wat Wagensveld aan het doen is. Ik heb daar een realistischer beeld van.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je snapt echt niet wat deze man doet?
Ik geloof niet dat we in Nederland een gebrek hebben of hadden aan anti-islam uitingen. Dus het is niet dat dat ineens niet meer mag, omdat het opzoeken van gewelddadige confrontaties met groepjes niet al te snuggere tegenstanders niet tot de gewenste manieren behoort om je ongenoegen te uiten.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:35 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ok, weet ik meteen hoe ik af kan dwingen dat ik nooit meer geconfronteerd wordt met een heleboel zaken waar ik niks mee te maken wil hebben. Gewoon bam, erop rammen. Het is niet mijn schuld als ik geprovoceerd raak immers.
Zolang mensen nog bescherming nodig hebben omdat ze openlijk kritiek hebben op de islam, of zolang men geen openlijke kritiek meer durft te geven op de islam, hebben we een heel groot gebrek aan openlijke islam-kritische geluiden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we in Nederland een gebrek hebben of hadden aan anti-islam uitingen. Dus het is niet dat dat ineens niet meer mag, omdat het opzoeken van gewelddadige confrontaties met groepjes niet al te snuggere tegenstanders niet tot de gewenste manieren behoort om je ongenoegen te uiten.
oh, wat dan?quote:Op maandag 17 juni 2019 23:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent degene die moeite heeft met wat Wagensveld aan het doen is. Ik heb daar een realistischer beeld van.
Wagensveld deelde flyers uit met de tekst "Pegida is gekomen om te blijven voor vrijheid en tegen islamisering."quote:
"Kritiek" uiten door ruzie te gaan zoeken met groepjes moslims is in ieder geval een vorm die we prima kunnen missen. Hooliganisme staat we ook op andere plekken in de samenleving niet toe.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zolang mensen nog bescherming nodig hebben omdat ze openlijk kritiek hebben op de islam, of zolang men geen openlijke kritiek meer durft te geven op de islam, hebben we een heel groot gebrek aan openlijke islam-kritische geluiden.
Dan zijn het dan ook gewoon. Ik kan genoeg manieren verzinnen om klappen te krijgen van allerlei groepen autochtone Nederlanders als ik ruzie met ze ga zoeken. Niet dat met geweld daarop reageren goed is. Maar ik denk niet dat ik medelijden ga krijgen als ik het zelf ga opzoeken. En ik denk al helemaal niet dat de burgemeester me gaat faciliteren.quote:En je bent wel weer heel erg aan het downplayen met je ''groepjes niet al te snuggere tegenstanders''.
Lekker barbecuen voor een hindoetempel met een koe-mutsje op. Hilarisch!quote:Op maandag 17 juni 2019 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga in India eens aan een heilige koe zitten en kijk wat er gebeurt
ze hebben nog veel meer gedaan, dat weet iedereen toch...het ging niet alleen om dit flyertje.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wagensveld deelde flyers uit met de tekst "Pegida is gekomen om te blijven voor vrijheid en tegen islamisering."
Daar kan je moeite mee hebben, maar als je daardoor meent hem voor zijn bek te moeten slaan, dan hoor je niet thuis in dit land.
En als je, zoals jij, het begrijpelijk vind dat men gewelddadig word van zo'n actie, dan ben je ook niet helemaal 100%
En het ging de lokale Turken ook helemaal niet om Pegida, want toen die al lang en breed voor hun eigen veiligheid waren afgevoerd, gingen zij nog even een paar uurtjes door met rellen tegen de politie, daarmee alle vooroordelen bevestigend.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hebben nog veel meer gedaan, dat weet iedereen toch...het ging niet alleen om dit flyertje.
misschien om een algeheel gevoel dat ze worden aangevallen? wat dat betreft net zo dom als pegida, die ook vinden dat ze, of nederland, constant bedreigd worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het ging de lokale Turken ook helemaal niet om Pegida, want toen die al lang en breed voor hun eigen veiligheid waren afgevoerd, gingen zij nog even een paar uurtjes door met rellen tegen de politie, daarmee alle vooroordelen bevestigend.
Pegida wordt ook continu bedreigd. Toen ze hier in de omgeving een actie hadden, had antifa posters opgehangen die er in het kort op neerkwamen dat ze d'r wel een paar onder de grond zouden stoppen. Echt veilig demonstreren kunnen ze vrijwel nergens. Ja, hier bij mij op 't dorp wel maar daar woont gelukkig nauwelijks een moslim. 15 km verderop kunnen ze er ook op rekenen dat ze moeten rennen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien om een algeheel gevoel dat ze worden aangevallen? wat dat betreft net zo dom als pegida, die ook vinden dat ze, of nederland, constant bedreigd worden.
Laten we een derde-wereld-land als India vooral als maatstaf gaan nemen voor hoe we hier in het Westen zouden moeten reageren op vvmu.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Lekker barbecuen voor een hindoetempel met een koe-mutsje op. Hilarisch!
zielig hoor, dat je intolerante boodschap intolerantie genereert..quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:05 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Pegida wordt ook continu bedreigd. Toen ze hier in de omgeving een actie hadden, had antifa posters opgehangen die er in het kort op neerkwamen dat ze d'r wel een paar onder de grond zouden stoppen. Echt veilig demonstreren kunnen ze vrijwel nergens. Ja, hier bij mij op 't dorp wel maar daar woont gelukkig nauwelijks een moslim. 15 km verderop kunnen ze er ook op rekenen dat ze moeten rennen.
Wat heb je liever in jouw straat. Een voetbalsupporter die strak van de coke jouw hele zaak aan gruzelementen slaat of een varkensmutje die op straat (toevallig naast een moskeequote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen hooligans zich niet gewoon weer met voetbal bezig houden ipv politiek zoals Pegida en Antifa?
Niets mis met deze tekst. Iedereen wil toch vrijheid en islamisering past daar niet bij. Ook wordt er niet opgeroepen tot geweld of zo. Rare zinsbouw dat wel. Misschien dat tussen 'blijven' en 'voor' nog een' interessant woordje zou moeten staan. Vechten? Strijden? Demonstreren?.....?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wagensveld deelde flyers uit met de tekst "Pegida is gekomen om te blijven voor vrijheid en tegen islamisering."
Tijd om die draaideurcrimineel terug te sturen naar Marokkoquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:04 schreef capricia het volgende:
Ik wist niet dat ie ook voor aanranding veroordeeld was.
https://www.volkskrant.nl(...)tingfraude~b24711b5/
Moslims hebben ook wel veel meer gedaan. Ook moslims die de betreffende moskeeën bezoeken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hebben nog veel meer gedaan, dat weet iedereen toch...het ging niet alleen om dit flyertje.
wat en domme vergelijking. moslims, anderhalf miljard mensen. pedgida, een west europese organisatie die eigenlijk niet meer is dan een handjevol leidende figuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Moslims hebben ook wel veel meer gedaan. Ook moslims die de betreffende moskeeën bezoeken.
Dus ? Betekent dat dat we moslims in elkaar mogen gaan slaan ?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 01:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar kan je moeite mee hebben, maar als je daardoor meent hem voor zijn bek te moeten slaan, dan hoor je niet thuis in dit land.
En als je, zoals jij, het begrijpelijk vind dat men gewelddadig word van zo'n actie, dan ben je ook niet helemaal 100%
Dat kan je ook omkeren: waarom maken moslims zich zo druk om een handjevol losers met rare mutsjes die pamfletjes uitdelen die niemand leest - en niet om hun medemoskeegangers die Allah een slechte naam geven door stelen, verkrachten en professioneel uitkeringstrekken wat uitgebreid in het nieuws komt ?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat en domme vergelijking. moslims, anderhalf miljard mensen. pedgida, een west europese organisatie die eigenlijk niet meer is dan een handjevol leidende figuren.
en waarom zouden ze zich daar niet druk over maken...quote:Op woensdag 19 juni 2019 05:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat kan je ook omkeren: waarom maken moslims zich zo druk om een handjevol losers met rare mutsjes die pamfletjes uitdelen die niemand leest - en niet om hun medemoskeegangers die Allah een slechte naam geven door stelen, verkrachten en professioneel uitkeringstrekken wat uitgebreid in het nieuws komt ?
Prioriteiten zijn nogal raar.
Hebben ze iig dat van de moslims geleerd.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zielig hoor, dat je intolerante boodschap intolerantie genereert..
Dan lijkt het me duidelijk welke groep gevaarlijker is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat en domme vergelijking. moslims, anderhalf miljard mensen. pedgida, een west europese organisatie die eigenlijk niet meer is dan een handjevol leidende figuren.
Meh, identiteitspolitiek door elke moslim over één kam te scheren en ze als groep te beschouwen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Denk dat je oorzaak gevolg aan het omdraaien bent. Nee, weet het wel zeker.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze iig dat van de moslims geleerd.
Het is natuurlijk bizar dat het wel vanzelfsprekend is bij voetbal (quote:Op maandag 17 juni 2019 22:28 schreef Montagui het volgende:
De burgemeester mag zich niet bemoeien met de inhoud. Sterker nog, als de (controversiële) inhoud van een demonstratie aanleiding geeft tot vijandige reacties en tegendemonstraties, is de burgemeester verplicht om zich in te spannen om de demonstratie toch door te kunnen laten gaan. Die inspanningsverplichting gaat zo ver dat hij, indien nodig, bij een demonstratie meer politie zal moeten inzetten dan bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal. Als zelfs een zodanige politie-inzet wanordelijkheden niet kan voorkomen, pas dan kan de burgemeester overgaan tot een demonstratieverbod.
Hoe raakt Pegida slaags dan? Volgens mij raakten ze niet slaags maar werden ze aangevallen. En hoezo leeghoofdige jochies? Als er een meningsuiting voor die Haagse moskee wordt gedaan klaagt het volwassen moskeebestuuur ook steen en been dat de gemeente hen er niet tegen beschermd heeft en dreigen ze dat de vlam in pan gaat slaan. Waarom mislukt de demonstratie dan niet? Het enige wat de moslims daarvoor moeten doen is de grondrechten respecteren en afzien van geweld. Sowieso is het nogal aanmatigend om moslimjongeren als leeghoofdige jochies af te doen, het racisme van de lage verwachtingen van die partij van jou speelt weer eens op.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. De strategie van Pegida is om met een agressieve vorm van provocatie slaags te raken met leeghoofdige jochies uit de moslimwereld. Om vervolgens te kunnen roepen hoe kut moslims wel niet zijn. Is er geen knokpartij dan is de "demonstratie" mislukt.
Terecht in de zin van de rechtsstaat en de grondrechten, of mag een gezagsdrager en vertegewoordiger van de staat zomaar even beslissen dat grondrechten niet gelden voor moslims?quote:Terecht dat een burgemeester zich er niet voor leent om dat soort hooliganisme mogelijk te maken.
Het grondrecht demonstratievrijheid sluit in zich dat de demonstrant zelf bepaalt wat zijn boodschap is en hoe die waar geventileerd wordt om recht te doen aan die boodschap zelf. Je mag bij een ambassade demonstreren, je mag bij een monument demonstreren, je mag bij een bedrijf demonstreren en je mag bji een religieus gebouw demonstreren. Dat het rellen wordt ligt aan de mensen die niet met andermans mening om kunnen gaan.quote:Er wordt Pegida niets in de weg gelegd om hun boodschap te kunnen ventileren. Maar dan gewoon met een echte demonstratie op een plein en niet door bij een mosskee ruzie te gaan zoeken waardoor je bij voorbaat weet dat het rellen wordt.
nee. meneer was vroeger hooligan, is wapenhandelaar en heeft meerdere veroordelingen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze iig dat van de moslims geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |