Als jij in Urk in de openbare ruimte een netjes aangemelde demonstratie gaat houden waarbij je zeg foldertjes uitdeelt dat jesus in werkelijkheid de antichrist was en dergelijke en er wordt geweld tegen je gebruikt en de politie weet jou niet te beschermen dan sta je inderdaad in je gelijk. Ik zou de term zielig niet willen gebruiken, maar je rechten worden dan geschonden.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, dus als ik in Urk een cafe binnenloop en daar ga roepen dat het gereformeerde geloof kut is en complottheorieen over de kerkleden ga verspreiden dan ben ik super zielig als ik klappen krijg?
[..]
Pegida zijn zelf ook holbewoners. Dus die hebben hier dan evenmin iets te zoeken.
Nou neem van mij aan als je in Urk gaat lopen etteren je wel wat klappen krijgt.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:21 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ja, en die Urkers super triest en zou ik er ook geen biet om geven als ze samen op dat eiland worden geflikkerd met die mensen die geweld tegen Pegida en KOZP gebruiken. Gewoon oprotten met al dat soort schorem. Als je vanwege een meninkje tot agressie overgaat ligt de fout bij jou.
Ik ben christelijk opgevoed, heb veel christelijke familie en christenen in m'n omgeving en ik kan provoceren(wat ik geregeld doe) tot ik een ons weeg, het ergste dat ooit tegen mij gedaan is, is zeggen dat ik naar de hel zou gaan op deze manier. Nog nooit is er iemand ook maar enigszins in de buurt gekomen van geweld. Zoals het hoort in een beschaafd land. Daar hoort dit volk duidelijk niet tussen.
Ah en wéér één die geweld goedkeurt.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De wijze waarop Pegida er creatief mee omgaat om oproer te schoppen is meer gewoon hooliganisme te noemen.
Ik kan er gewoon geen medelijden mee hebben als je dan klappen krijgt van het minder snuggere gedeelte van je tegenstanders.
Dan zijn die Urkers ook een stel onderontwikkelde proleten die geen plek horen te hebben in een Westerse maatschappij. Als jij daar wil protesteren hoort een burgemeester dat gewoon te faciliteren, die vrijheid hebben we in Nederland. Het hele protesteren draait er juist om dat je mensen confronteert met een mening of een waarheid waar ze niet mee geconfronteerd willen worden.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou neem van mij aan als je in Urk gaat lopen etteren je wel wat klappen krijgt.
Dom tokkiegedrag natuurlijk maar alle begrip dat de burgemeester daar het niet gaat faciliteren als ik dat doelbewust ga opzoeken.
Jij klinkt ook al echt als een echte moslim na hebdo.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Nul medelijden met Pegida.
Tuurlijk moeten onnozele Turkse reljochies niet gaan meppen maar Pegida moet niet zo zielig doen als ze het zelf gaan opzoeken met hun achterlijke "demonstraties".
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebbenquote:Op maandag 17 juni 2019 11:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ah en wéér één die geweld goedkeurt.
Geweld loont, met geweld kun je afdwingen.
Dat is niet de boodschap die nu gegeven word.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebben
Medelijden hoef je niet te hebben, je zou wel moeten staan voor hun recht om vrij rond te lopen en hun mening te uiten, danwel hun protestrecht.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het goedkeuren is wat anders dan medelijden hebben
Klopt maar Pegida mag ook demonstreren. Alleen niet voor een moskee gaan lopen etteren. De burgemeester heeft ze het stadhuisplein beschikbaar gesteld maar dat willen ze niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:40 schreef nixxx het volgende:
@:Hexagon ik kan je afkeer van pegida en wagensveld best begrijpen, maar dit gaat om het principe van het demonstratie recht. Dat moet je als (ex?)D66-er toch ook aan het hart gaan?
Ik keur niks goed. Ik heb er ook dan geen medelijden mee. Vooral niet als ze instructies van de burgemeester negeren.quote:Keer de situatie even om. Een groep moslims gaat “provocerend” midden op de stoep bidden bij het PVV kantoor. Keur je het dan ook goed dat ze klappen kunnen vangen of straatstenen? Dat de politie hen afvoert i.p.v. de relschoppers?
quote:Pegida, de beweging die werd opgezet door de veroordeelde drugsdealer en inbreker Lutz Bachmann, is sinds enige tijd ook in Nederland actief. Hun vanwege een half miljoen euro belastingfraude veroordeelde voorman Edwin Wagensveld dealt vanuit Beieren met in Nederland verboden Duitse wapens.
Wat smerig om mensen die bedreigd worden ook nog eens in verband te brengen met een mogelijke moord door iemand uit een andere groep in een ander land. Schaamteloze victim blaming, dit.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:54 schreef capricia het volgende:
Pegida wordt nu ook in verband gebracht met de bedreigingen naar de onlangs vermoordde Duitse politicus.
Hier te lezen.
Kan me trouwens goed voorstellen dat je dit soort types liever niet in je wijk hebt.
[..]
Doe je dit nou express of ben je niet op de hoogte? De demonstratie waar de rellen uitbraken was gewoon aangemeld en niet verboden bij moskee. Bij aanvraag voor een volgende demonstratie een week later had de burgemeester aangegeven dat ze op stadhuisplein konden demonstreren.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar Pegida mag ook demonstreren. Alleen niet voor een moskee gaan lopen etteren. De burgemeester heeft ze het stadhuisplein beschikbaar gesteld maar dat willen ze niet.
[..]
Ik keur niks goed. Ik heb er ook dan geen medelijden mee. Vooral niet als ze instructies van de burgemeester negeren.
De acties van dit weekend hebben ze gewoon op eigen houtje gedaanquote:Op maandag 17 juni 2019 11:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Doe je dit nou express of ben je niet op de hoogte? De demonstratie waar de rellen uitbraken was gewoon aangemeld en niet verboden bij moskee. Bij aanvraag voor een volgende demonstratie een week later had de burgemeester aangegeven dat ze op stadhuisplein konden demonstreren.
ze zitten toch allemaal onder de noemer Pegida...quote:Op maandag 17 juni 2019 11:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat smerig om mensen die bedreigd worden ook nog eens in verband te brengen met een mogelijke moord door iemand uit een andere groep in een ander land. Schaamteloze victim blaming, dit.
Teveel moeite om maar enigszins moeite te doen om inhoudelijk op de kwestie / de beelden in te gaan.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach, het paupertje daagt uit en moet een keertje rennen, nounou.
Laat ik de politie eens helpen:quote:Op maandag 17 juni 2019 01:47 schreef MakkieR het volgende:
Politie mag de camerabeelden wel eens op nakijken wie de man heeft belaagd. Ik dacht namelijk dat de geweldsmonopolie alleen de politie mag toepassen.
Welke toestemming? De gemeente kan helemaal geen toestemming geven voor het uitoefenen van een grondrecht.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De acties van dit weekend hebben ze gewoon op eigen houtje gedaan
https://www.omroepbrabant(...)waar-we-demonstreren
Terwijl ze niet wilden in gaan op de toestemming voor het stadhuisplein
twitter:mehdi_karayusuf twitterde op zondag 16-06-2019 om 10:26:18Opsporen deze snor. Hoe vaak ze je profeet ook belachelijk maken, hoe veel bacon ze ook in de straat van de moskee bakken, hoe vaak ze ook je religie bespotten. In NL mag je een mening hebben, ook een mening die pijn doet. @politieob https://t.co/t2a5qXrzmg reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |