abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter donderdag 13 juni 2019 @ 11:12:07 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_187402512





Nederland heeft diverse opties als het aankomt op in welke stad en locatie volgend jaar het Eurovisie Songfestival 2020 zou kunnen gaan plaatsvinden. Sommigen daarvan liggen iets meer voor de hand dan andere steden en locaties, maar laten we eens een en ander op een rijtje zetten.

Wat wel even belangrijk is om bij stil te staan is dat de mogelijke locaties ongeveer 1,5 maand vrij gemaakt moeten kunnen worden voor opbouw, technische repetities, stand-in repetities en daarna uiteraard twee weken de repetities van artiesten zelf en de shows in de laatste week.

De voorkeur zou uitgaan naar een locatie met een capaciteit ergens rond de 17.000-20.000 personen publiek. Verder zou het wenselijk (maar misschien niet noodzakelijk) zijn als het perscentrum onder één dak zit met de show-hal, omdat dit praktisch gezien voor delegaties en pers verreweg het handigst is. In het perscentrum moet ongeveer plaats zijn voor 1.500 journalisten.


Steden moeten zich officieel kandidaat stellen en onder meer een bidboek indienen. Daarna beslissen de Europese Radio-unie (EBU) en AVROTROS wat de beste opties zijn.

******************************************************

AMSTERDAM
De hoofdstad lijkt een voor de hand liggende keuze. Goed te bereiken voor artiesten, delegaties, buitenlandse pers en bezoekers door Schiphol. Tevens is Amsterdam uiteraard een populaire bestemming voor buitenlandse toeristen en zijn er voldoende hotels: circa 35.000 hotelkamers. (De vraag is echter wel of er ook voldoende betáálbare hotels zijn voor Eurovisiefans, aangezien de prijzen in Amsterdam sowieso al flink zijn en in de Eurovisieperiode de hotels vaak nog eens flink omhoog gaan met hun prijzen. Maar goed dat stijgen zal waarschijnlijk overal gelden in die tijd.)



Ziggo Dome
Goed te bereiken met OV en veel parkeergelegenheid. Met een capaciteit van 17.000 personen zou Ziggo Dome geschikt zijn om het Eurovisie in te houden. Naast de grote concerthal is er ook nog een kleine zaal is, deze lijkt ons met zo'n 300m2 te klein voor circa 1.500 journalisten.

Johan Cruijff ArenA
Met een capaciteit van 50.000 personen misschien zelfs iets té groot en de locatie zal - denken wij - erg lastig 1,5 maand vrij te maken zijn.

In dit gebied zou eventueel mogelijk zijn om Ziggo Dome als showlocatie te gebruiken, AFAS als Euroclub en er is ook nog een flink grasveld/open stuk naast AFAS waar eventueel een Eurovision Village zou kunnen worden ingericht (het terrein dat er elk jaar is in elke stad waar het ESF plaatsvindt, waar mensen die geen kaarten hebben op groot scherm de shows kunnen kijken en waar diverse optredens plaatsvinden). Waar het grote perscentrum dan zou moeten komen vragen wij ons wel af.

******************************************************

ROTTERDAM
Ook Rotterdam zou als tweede grote stad van Nederland een prima host-stad kunnen zijn. Goed bereikbaar met eigen vliegveld en ook meer dan voldoende hotelcapaciteit: ca. 8.000 hotelkamers in de regio en in 2020 zal Hotel AHOY geopend worden (hadden ze een vooruitziende blik? :+ ). En ook al is het dan niet de hoofdstad, er zijn voldoende bezienswaardigheden voor buitenlandse toeristen.



AHOY Rotterdam
AHOY zou qua locatie één van de best geschikte locaties zijn, zo lijkt in elk geval. Er zijn meerdere grote zalen, waarvan de grootste (waar de shows plaats zouden kunnen vinden) geschikt is voor 15.000 personen. Daarnaast zijn er in dezelfde locatie dan nog twee andere zalen, die allebei méér dan groot genoeg zijn voor een flink perscentrum, kleedkamers, opslag etc. Het voordeel van AHOY is dat de show-hal en het perscentrum allemaal binnen één locatie kunnen zijn. Dit is erg prettig voor zowel de delegaties als pers.
AHOY is al eens locatie geweest voor Junior Eurovision Song Contest in 2007.

******************************************************

UTRECHT

Geen eigen luchthaven maar goed te bereiken met OV. Mooie en leuke stad voor buitenlandse toeristen. Hotelcapaciteit wellicht wel te weinig met ca. 2.100 kamers.



Jaarbeurs
De enige locatie die groot genoeg zou zijn in Utrecht is de Jaarbeurs. De Jaarbeurs wordt niet vaak gebruikt voor concerten maar is groot complex met zeer veel zalen. Het lijkt zo op het eerste gezicht echter niet een voor de hand liggende keuze voor het Eurovisie Songfestival.

******************************************************

ARNHEM



GeldreDome
Met een capaciteit van 40.000 personen zou het zeker groot genoeg zijn. Tevens zit er al een dak op en worden er vaak concerten gehouden, als locatie zou het dus geschikt zijn voor het Eurovisie wat dat betreft. We zoeken nog even uit of er tevens voldoende zalen/ruimte aanwezig is voor een groot perscentrum, delegaties etc.

******************************************************

MAASTRICHT



Maastricht staat te popelen om host te mogen zijn voor het Eurovisie. Zelfs André Rieu heeft op Twitter al een pleidooi gehouden. Uiteraard een prachtige stad voor buitenlandse toeristen, maar of er voldoende hotelcapaciteit is voor duizenden buitenlandse geïnteresseerden weten wij op dit moment even niet. Zoeken we uit.

MECC Maastricht
Is qua totaaloppervlakte flink groot, maar is verdeeld over vier hallen. De Noordhal staat in open verbinding met de Zuidhal, maar toch lijkt ons één grote ruimte waar alles tegelijk kan zijn (podium, publiek, green room etc) wenselijk.

******************************************************

DEN HAAG

Laten we kijken naar de eventuele mogelijkheden voor Den Haag.



World Forum Den Haag
Vroeger: Nederlands Congresgebouw. Hier heeft het Eurovisie Songfestival plaatsgevonden in 1976 en 1980 (toen hadden we niet gewonnen maar heeft NL gehost omdat Israël het niet wilde organiseren). Maar deze locatie heeft een capaciteit van 5.000 en dat is in deze tijd echt niet meer genoeg. Valt dus af.

ADO Stadion
Zou groot genoeg zijn, maar het stadion heeft geen dak. Dit zou dan nog gebouwd moeten worden.

******************************************************

Zo, dat waren een aantal mogelijke locatie, de één wat meer geschikt dan de ander. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom?
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:39:25 #2
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187402823
Volgende steden hebben zich uiteindelijk aangemeld:

• Amsterdam
• Arnhem
• Breda
• Den Bosch
• Den Haag
• Leeuwarden
• Maastricht
• Rotterdam
• Utrecht
:o)
pi_187402905
Het toont enige vorm van lef en moed van enkele steden om zich als kandidaat opgeven. Leuk, groot gelijk. Maar ik mag toch hopen dat in elk geval een vijftal steden gaat inzien dat het een kansloze opgave is.

Net als Zwolle, die waren, uiteindelijk, realistisch genoeg om in te zien dat het gewoon niet kan. En dan schaal ik de IJsselhallen nog hoger in dan een aantal kandidaten hier.

Verder word ik wel een beetje moe van de "Wij in Amsterdam hebben..." en de "Ze hebben dat en dat al in Amsterdam." Etc
.etc. Daar draait het dus even niet om. :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 11:51:04 #4
163650 Greys
pi_187402967
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik denk wel dat de klagende pers voornamelijk de fan-pers, de bloggers zijn die twee weken lang rondbivakkeren en het liefst op een resort zitten terwijl ze dag en nacht doorwerken. Hun eisen zullen niet echt op het prio lijstje staan. Ze komen toch wel.
Ik heb geen idee. Zoals aangegeven was het ook iets dat ik zelf uit m'n mouw schudde (op basis van idd heel weinig, alleen dat we weten dat pers er weleens over geklaagd heeft) omdat ik geen enkele andere reden kon bedenken dat Maastricht anders Amsterdam niet als concurrent ziet. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 11:51:39 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187402973
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:39 schreef Dave het volgende:
Volgende steden hebben zich uiteindelijk aangemeld:

• Amsterdam
• Arnhem
• Breda
• Den Bosch
• Den Haag
• Leeuwarden
• Maastricht
• Rotterdam
• Utrecht
Enige reële opties zijn denk Amsterdam, Rotterdam en Arnhem.
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:52:31 #6
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187402986
"Wij willen niet alleen de lasten" lijkt één van de beweegredenen van Amsterdam te zijn, dus wat mij betreft wordt het Rotterdam.
:o)
pi_187402988
Hup Arnhem
(Omdat gelredome meeste mensen kan ontvangen :) )
pi_187402993
Den Bosch :D
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:54:15 #9
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187403004
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:39 schreef Dave het volgende:
• Leeuwarden
ESF 2020 #RunWithTheLions
:o)
pi_187403015
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:54 schreef Dave het volgende:

[..]

ESF 2020 #RunWithTheLions
En dan zeker starten met het Friese volkslied.

Please hell no :')
pi_187403091
Ik kom net dit artikel van de NOS tegen met wat meer achtergrondinformatie:

https://nos.nl/artikel/22(...)veel-kans-maken.html

Opvallend is dat ook zij specifiek refereren naar de hoogte van de zaal.

quote:
Belangrijk voor de locatie is onder meer dat de zaal genoeg capaciteit heeft en dat de hal hoog genoeg is voor een groot podium. Bij de afgelopen zeven edities was de zaal telkens minstens 17 meter hoog.
Als je deze lijn doortrekt blijven alleen de Gelredome, Ziggo Dome en Ahoy over. Den Haag moeten we toch niet serieus nemen denk ik. Het ADO stadion heeft geen dak en de competitie loopt nog wanneer het Songfestival plaatsvindt. Dat laatste lijkt me overigens ook een groot probleem voor het Gelredome, buiten het feit dat er niet voldoende logies beschikbaar zijn.
pi_187403097
Vond deze op reddit.

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share

Allen ga ik voor Rotterdam.
pi_187403104
Het was toch sowieso al zeker dat Eurovisie het niet in een station wou houden? Te groot en te massaal.
pi_187403142
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:00 schreef Remzz het volgende:
Het was toch sowieso al zeker dat Eurovisie het niet in een station wou houden? Te groot en te massaal.
2011 was het nog in het stadion van Dusseldorf. Geen idee hoe het toen bevallen is.

Die overigens voor de plaatselijke fc even een tijdelijk stadion hebben gebouwd om toch te kunnen ballen. Kunnen ze in Amsterdam/Den Haag nog meenemen. :p
pi_187403155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:59 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
Ik kom net dit artikel van de NOS tegen met wat meer achtergrondinformatie:

https://nos.nl/artikel/22(...)veel-kans-maken.html

Opvallend is dat ook zij specifiek refereren naar de hoogte van de zaal.
[..]

Als je deze lijn doortrekt blijven alleen de Gelredome, Ziggo Dome en Ahoy over. Den Haag moeten we toch niet serieus nemen denk ik. Het ADO stadion heeft geen dak en de competitie loopt nog wanneer het Songfestival plaatsvindt. Dat laatste lijkt me overigens ook een groot probleem voor het Gelredome, buiten het feit dat er niet voldoende logies beschikbaar zijn.
In 2011 loste ze dit op door de wedstrijden van Fortuna Düsseldorf tijdelijk ergens anders te spelen.

Onlangs riep de burgemeester van Arnhem al op dat het een evenement voor de gehele regio Arnhem moet worden. Dus ze zullen vast wel een plan hebben, zoals spelen bij buurman NEC.
pi_187403160
Zullen de fans van Vitesse ook leuk vinden, spelen in Nijmegen
pi_187403166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:03 schreef KoningPils het volgende:

[..]

In 2011 loste ze dit op door de wedstrijden van Fortuna Düsseldorf tijdelijk ergens anders te spelen.

Onlangs riep de burgemeester van Arnhem al op dat het een evenement voor de gehele regio Arnhem moet worden. Dus ze zullen vast wel een plan hebben, zoals spelen bij buurman NEC.
Als ze rellen willen moeten ze dat doen.
pi_187403177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Als ze rellen willen moeten ze dat doen.
Dan ben ik voor :)
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 12:06:07 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187403178
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:04 schreef KoningPils het volgende:
Zullen de fans van Vitesse ook leuk vinden, spelen in Nijmegen
Gewoon de ArenA doen en dan Ajax laten spelen in de Kuip :D
pi_187403182
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:03 schreef KoningPils het volgende:

[..]

In 2011 loste ze dit op door de wedstrijden van Fortuna Düsseldorf tijdelijk ergens anders te spelen.

Onlangs riep de burgemeester van Arnhem al op dat het een evenement voor de gehele regio Arnhem moet worden. Dus ze zullen vast wel een plan hebben, zoals spelen bij buurman NEC.
Vitesse - NEC heeft ongeveer dezelfde lading als Ajax - Feyenoord. Lijkt me niet logisch. Ik denk ook niet dat Vitesse tijdens de ontknoping van de competitie 6 uitwedstrijden achter elkaar wilt spelen. Dan ben je immers echt in het nadeel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 12:07:17 #21
163650 Greys
pi_187403188
Heeft Arnhem überhaupt genoeg hotelkamers dan? Ik zie het sowieso niet daar gebeuren. Sorry, Arnhemmerts. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187403203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:06 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Vitesse - NEC heeft ongeveer dezelfde lading als Ajax - Feyenoord. Lijkt me niet logisch. Ik denk ook niet dat Vitesse tijdens de ontknoping van de competitie 6 uitwedstrijden achter elkaar wilt spelen. Dan ben je immers echt in het nadeel.
Klopt.

En Vitesse zal normaal wel kans maken op de playoffs. Dus dat zijn ook al extra wedstrijden.
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 12:09:07 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187403216
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:07 schreef Greys het volgende:
Heeft Arnhem überhaupt genoeg hotelkamers dan? Ik zie het sowieso niet daar gebeuren. Sorry, Arnhemmerts. :P
Delegaties waren toch al alleen 3000 man?, lijkt me wel lastig met ook nog journalisten en alle fans erbij.
pi_187403232
Ze kunnen toch de TROSboot tijdelijk in Arnhem neerleggen?
pi_187403277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:09 schreef Momo... het volgende:

[..]

Delegaties waren toch al alleen 3000 man?, lijkt me wel lastig met ook nog journalisten en alle fans erbij.
Dit artikel spreek over 10.000 beschikbare kamers verdeeld over verschillende prijsklassen

https://www.eurovisionary(...)ovision-song-contest
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 12:15:36 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187403291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:13 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Dit artikel spreek over 10.000 beschikbare kamers verdeeld over verschillende prijsklassen

https://www.eurovisionary(...)ovision-song-contest
Dan lijkt me dat alleen Amsterdam en Rotterdam overblijven uit het lijstje toch?
pi_187403693
Ja het wordt gewoon Amsterdam of Rotterdam.
pi_187403765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:00 schreef Remzz het volgende:
Het was toch sowieso al zeker dat Eurovisie het niet in een station wou houden? Te groot en te massaal.
Tsja en wat moet je dan met de mensen die de trein moeten halen ? zo gaat t alleen maar drukker worden op t perron als je er nog een stel zingende mensen bij moet zetten + publiek

;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187409456
Ik las ergens dat ze in Arnhem nog niet goed hadden uitgezocht hoe het precies met het voetbalschema zit in die periode..... Lekkere voorbereiding.
Maar los daarvan: Het Gelredome heeft niet de beste akoestiek in vergelijking met ZiggoDome en Ahoy en is een sfeerloze grote bak, die moeilijk drie keer is vol te krijgen. En je wilt als EBU toch geen beeldend Europa oversturen met een half gevuld stadion tijdens de semi-finales.

Daarnaast heeft Arnhem als stad nog niet een fractie van de internationale uitstraling die Amsterdam en Rotterdam hebben.
Waar Maastricht nog wel een een gaaf stadsbeeld heeft is dat in Arnhem toch echt niet te zeggen. Maar het MECC is een aardig congrescentrum, voor het ESF heeft het toch een beetje de uitstraling van een patronaatsgebouw met een laag plafond.

Over de andere steden die zich hebben aangemeld heb ik het niet eens (nou ja, vooruit, Utrecht een heeeeeel klein beetje) die maken sowieso geen kans, want hebben geen geschikte locatie en niet de uitstraling die EBU aan het paradepaardje ESF wil geven.
pi_187409462


[ Bericht 50% gewijzigd door Aadrianus op 13-06-2019 19:43:37 (Oeps, foutje) ]
pi_187410167
Veel steden benutten dit moment om extra publiciteit te vergaren denk ik. Er wordt immers toch over je geschreven. De meesten weten nog niet half wat dit evenement inhoudt. Ze denken puur aan de mogelijke extra aandacht voor hun stad en vergeten dat dit een van de grootste tv producties ter wereld is met alle bijkomende eisen.

In Tel Aviv heeft men drie volle weken gewerkt aan de opbouw van het podium en de rigging. Dit is voor een tijdelijke productie echt ongekend. Als je een beetje ervaring in de podiumtechniek hebt dan weet je dat dit een helse klus moet zijn. In de Expo daar hing voor ruim 160 ton (160.000 kilo) aan apparatuur aan het plafond. Tijdens de voorgaande editie in Portugal was dit 220 ton, vanwege de grotere zaal.

Als je in zo'n holle doos als de RAI, de Jaarbeus of het MECC meer dan 50 ton in het plafond gaat hangen dan stort het gebouw in. Zulke hallen zijn niet voor dergelijke evenementen ontworpen en daarmee volledig omgeschikt. Voor beurzen en dansfeesten gaat het prima natuurlijk, maar een productie als het Songfestival is gewoon andere koek.
pi_187410898
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:28 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
Veel steden benutten dit moment om extra publiciteit te vergaren denk ik. Er wordt immers toch over je geschreven. De meesten weten nog niet half wat dit evenement inhoudt. Ze denken puur aan de mogelijke extra aandacht voor hun stad en vergeten dat dit een van de grootste tv producties ter wereld is met alle bijkomende eisen.

In Tel Aviv heeft men drie volle weken gewerkt aan de opbouw van het podium en de rigging. Dit is voor een tijdelijke productie echt ongekend. Als je een beetje ervaring in de podiumtechniek hebt dan weet je dat dit een helse klus moet zijn. In de Expo daar hing voor ruim 160 ton (160.000 kilo) aan apparatuur aan het plafond. Tijdens de voorgaande editie in Portugal was dit 220 ton, vanwege de grotere zaal.

Als je in zo'n holle doos als de RAI, de Jaarbeus of het MECC meer dan 50 ton in het plafond gaat hangen dan stort het gebouw in. Zulke hallen zijn niet voor dergelijke evenementen ontworpen en daarmee volledig omgeschikt. Voor beurzen en dansfeesten gaat het prima natuurlijk, maar een productie als het Songfestival is gewoon andere koek.
Ik denk ook dat er veel steden een toeristisch slaatje uit willen slaan. Maar dat is niet iets waar de EBU nou vooral mee bezig is. Die willen vooral een mooie zaal om mooie beelden van te kunnen maken. En daar zijn er maar twee van in Nederland: ZiggoDome en Ahoy.
De stad waarin die zaal staat, is vooral bedoeld om het prestige van de EBU uit te stralen, want het ESF is nou eenmaal een belangrijk paradepaardje van de EBU. Het is de EBU er dus veel aan gelegen dat de host stad internationale allure heeft, waar Europa al bij voorbaat warm voor loopt (want de marketing molen van de EBU/ESF moet natuurlijk wel blijven draaien). Amsterdam wordt internationaal qua prestige zo’n beetje op hetzelfde niveau ingeschaald als Londen, Parijs en Berlijn, en laat veel andere Europese hoofdsteden op straatlengte achter. Dus het is voor de EBU het meest aantrekkelijk als op het affiche Amsterdam 2020 komt te staan, marketing technisch gesproken. Pas als ze er qua zaal en aanverwante locaties echt niet uitkomen met Amsterdam zal de EBU geneigd zijn op plan B over te stappen. Ahoy heeft alles wat nodig is. En Rotterdam zal de EBU ook zeker een aanvaardbaar alternatief vinden, want Rotterdam heeft een interessante historie en uitstraling die ook zeker internationaal is.

Dat Maastricht zich op de kaart wil zetten, of Utrecht of Breda, Arnhem, Leeuwarden, Den Bosch, Den Haag... Het zal de EBU worst wezen. De EBU denkt vooral aan de EBU.
pi_187410946
AmsterdamJehova’s komen in volle sterkte hun onfeilbare geloof verkondigen.. dat roept maar weinig sympathie op..
dag
pi_187411894
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:20 schreef Peter het volgende:
AmsterdamJehova’s komen in volle sterkte hun onfeilbare geloof verkondigen.. dat roept maar weinig sympathie op..
Ach Peter, hou toch op. Kijk nou eens verder dan je eigen vooroordelen en bekijk de argumenten nou eens op hun volle inhoudelijke waarden.

Ja, ik woon in Amsterdam. Ik heb ook meer dan 20 jaar in Rotterdam (en omgeving) gewoond en gewerkt en van mij mag het ESF zo naar Rotterdam. En ik ben een Brabander in hart en nieren, maar ik kan nog wel zien dat Breda en Den Bosch niet de beste papieren hebben om het festival te hosten.

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland, met een uniek historisch centrum en een moderne levendig stadsleven. Internationaal befaamd en geliefd. Daar zou iedere Nederlander trots op moeten zijn, want zo’n stad vind je nergens op de wereld.

Rotterdam is een stad met een pijnlijke geschiedenis die zich daar waardig en met flair aan ontworsteld heeft tot een moderne stad met internationale flair
Maastricht is een prachtige stad, waar ik graag kom en met een warme en sympathiek historische uitstraling.
Den Haag is een stad met een grandeur die je maar in weinig andere Nederlandse steden vindt, met een mooie afwisseling tussen oud en nieuw (waar ik veel gewerkt heb).
Utrecht is een leuke compacte stad, met een mooie grachten, pleintjes, kerken en hofjes, waar ik heel wat uren met plezier heb rondgedwaald en ook nog gestudeerd heb.

Breda en Den Bosch zijn steden waar ik graag kom en waar ik altijd een beetje jaloers op ben geweest om dat ze een uitstraling hebben die de industriestad Tilburg waar ik geboren ben nooit heeft gekend (maar nu op eigenzinnige manier steeds meer smoel en stijl begint te krijgen).

Arnhem, prima stad, groen, heuvelachtige, charmant.
Leeuwarden, rustig, lekker wandelen langs de grachtjes, maar wel heel braaf.

Ik ben absoluut geen AmsterdamJehova. Ik hou van Nederland met als zijn steden, groot klein: Delft (18 jaar gewoond) Amersfoort, Middelburg, Alkmaar, Haarlem, Groningen, Zutphen, Edam..... Noem maar op, allemaal zijn ze me lief, overal kom ik graag.
Maar dat er voor het ESF maar twee steden in aanmerking komen, staat voor mij buiten kijf en de volgorde waarin ook. 1. Amsterdam. 2 Rotterdam.

Zijn we nu klaar met iedereen die dit met redelijke argumenten onderbouwt in een hoek te zetten als Amsterdam promotors?

(Sorry, moest even stoom afblazen.)
pi_187412110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:13 schreef Aadrianus het volgende:

Zijn we nu klaar met iedereen die dit met redelijke argumenten onderbouwt in een hoek te zetten als Amsterdam promotors?

(Sorry, moest even stoom afblazen.)
Ach joh, laat die provincialen toch lekker :)

Ik kom niet uit Amsterdam, maar dat het de gedroomde locatie is lijkt me obvious. Of je daarmee nou sympathie opwekt of niet (bij wie eigenlijk?)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 22:50:46 #36
163650 Greys
pi_187412536
Een ieder zet hier toch gewoon beschaafd z'n voors en tegens en voorkeuren uiteen, laten we dat gewoon met z'n allen zo houden en niet gaan lopen miepen over Jehova's of Provincialen of wat ook.

Kom op jongens, de kracht van ESF is juist dat we met z'n allen de meest uiteenlopende en soms heel tegengestelde meningen hebben al jarenlang en dat gewoon respecteren van elkaar. ^O^

Ik ben zelf heel erg pro Rotterdam - mede gewoon uit eigenbelang :+ - maar snap ook wel dat Amsterdam op één staat in de boekjes van velen. Of ik het daar nou mee eens ben of niet. En wat maakt het uiteindelijk ook uit. Als het maar een stad wordt met een beetje grandeur en die voldoet aan alle eisen.

Uiteindelijk rennen we toch allemaal blij naar de stad waar het gaat gebeuren. Welke stad het ook wordt. Want het is in Nederland. Jatogggg.

[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 13-06-2019 23:09:58 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187412739
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:50 schreef Greys het volgende:

Uiteindelijk rennen we toch allemaal blij naar de stad waar het gaat gebeuren. Welke stad het ook wordt. Want het is in Nederland. Jatogggg.
Wat betreft Maastricht verschillen daarover de meningen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 23:05:07 #38
163650 Greys
pi_187412759
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:03 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wat betreft Maastricht verschillen daarover de meningen ;)
Oké oké. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187412872
Haha wat een onzin ook zeg, nergens op het internet is men zo pro-Rotterdam als hier :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 23:17:22 #40
163650 Greys
pi_187412958
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:12 schreef Em31 het volgende:
Haha wat een onzin ook zeg, nergens op het internet is men zo pro-Rotterdam als hier :')
Ik weet ook niet zeker of Peter wel iemand hier bedoelde eigenlijk. Of gewoon in de media ofzo. Want idd zijn er hier volgens mij meer pro Rotterdam en zelfs degenen die Amsterdam (ook) een prima keuze vinden (logisch) zijn nou niet bepaald anti-Rotterdam. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 23:20:17 #41
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187413014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:20 schreef Peter het volgende:
AmsterdamJehova’s komen in volle sterkte hun onfeilbare geloof verkondigen.. dat roept maar weinig sympathie op..
Wat is dit nou weer voor een stompzinnige reactie Peter. Sorry hoor.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187413019
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet ook niet zeker of Peter wel iemand hier bedoelde eigenlijk. Of gewoon in de media ofzo. Want idd zijn er hier volgens mij meer pro Rotterdam en zelfs degenen die Amsterdam ook een prima keuze vinden (logisch) zijn niet bepaald anti-Rotterdam. :D
De media is ook niet echt pro-Amsterdam verder volgens mij? Ik merk eigenlijk nog niets. Ik bedoel, zelfs de burgemeester vindt het prima als het een andere stad wordt :P De enige stad die Amsterdamse arrogantie verweten kan worden is Maastricht _O- :+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 23:23:50 #43
163650 Greys
pi_187413076
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

De media is ook niet echt pro-Amsterdam verder volgens mij? Ik merk eigenlijk nog niets. Ik bedoel, zelfs de burgemeester vindt het prima als het een andere stad wordt :P De enige stad die Amsterdamse arrogantie verweten kan worden is Maastricht _O- :+
Ja :D Nou ja dan weet ik het ook niet idd.

*armen in de lucht gooit*

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 13-06-2019 23:31:10 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187413960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:15 schreef Momo... het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat alleen Amsterdam en Rotterdam overblijven uit het lijstje toch?
Nee hoor Den Bosch kan ook. Veel randgemeentes hebben die ook.
pi_187414332
Het wordt sowieso Amsterdam.
pi_187414664
Ik hoop op Rotterdam maar ik denk ook dat het Amsterdam gaat worden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 06:41:33 #48
163650 Greys
pi_187414940
WiwiWilliam wil juist weer Rotterdam riep hij gister weer op Instagram in een reactie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 07:26:36 #49
163650 Greys
pi_187415106
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 05:17 schreef Escrotterdam het volgende:
Ik hoop op Rotterdam maar ik denk ook dat het Amsterdam gaat worden.
Volgens mij woont zo'n beetje iedereen die het mag meebepalen daar ook, of niet? :P Nou drie keer raden welke stad het wordt. _O-

Nee gekheid. Laten we gewoon maar doen alsof de andere steden niet voor de kat z'n viool meedoen.

Spannend jongens! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Greys op 14-06-2019 07:32:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 14 juni 2019 @ 07:50:35 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_187415244
Op radio 2 (na het draaien van Arcade) gaven Jan-Willem en Jeroen aan dat hun voorkeur uitgaat naar Maastricht want het leek ze mooi om die stad eens te laten zien hoe mooi het is. Ik vraag me af of mensen snappen dat het hier niet gaat om een bid voor de titel Europese of culturele of toeristische hoofdstad van het jaar maar om een logistiek veeleisend tv-evenement waar in een week tijd veel mensen vanuit alle windstreken op af komen.
pi_187415479
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 07:50 schreef Cee het volgende:
Op radio 2 (na het draaien van Arcade) gaven Jan-Willem en Jeroen aan dat hun voorkeur uitgaat naar Maastricht want het leek ze mooi om die stad eens te laten zien hoe mooi het is. Ik vraag me af of mensen snappen dat het hier niet gaat om een bid voor de titel Europese of culturele of toeristische hoofdstad van het jaar maar om een logistiek veeleisend tv-evenement waar in een week tijd veel mensen vanuit alle windstreken op af komen.
8)7 inderdaad zeg. Dan nemen ze maar wat meer postcards in Limburg op. Sowieso iets waarvan ik denk dat sommige provincies beter voor kunnen gaan lobbyen :P
pi_187415585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 00:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee hoor Den Bosch kan ook. Veel randgemeentes hebben die ook.
Helaas ontbreekt het in Den Bosch aan het aller belangrijkste, namelijk een geschikte venue. De Brabanthallen zijn, net zoals de RAI, de Jaarbeurs, de Expo in Leeuwarden, Breepark en het MECC niet gebouwd voor dergelijke producties.

Wanneer we ons baseren op de eisen van voorgaande edities en kijken naar de trend wat betreft welke typen locaties in het verleden gebruikt zijn, en welke locaties we in Nederland beschikbaar hebben, dan voldoen de Brabanthallen ruimschoots niet aan de minimumeisen.

We hebben al ontdekt dat reeds in 2014, vanuit de officiële requirements van de EBU, een zaal met een hoogte van minimaal 15 meter een eis was. Bij de afgelopen zeven edities was de zaal minimaal 17 meter hoog. De EBU wil ieder jaar een spectaculairder evenement dan de voorgaande editie dus niets wijst erop dat de minimumeisen naar beneden afgesteld zullen worden.

De grootste zaal van de Brabanthallen heeft een hoogte van 11,7 meter. Dit kan je zelf nalezen als je niet overtuigd bent: https://issuu.com/libema/docs/technische_specificaties_brabanthal

Volgens mij willen de meeste ESF liefhebbers weer zo'n ledscherm als in Tel Aviv. Dat scherm meet 35 bij 12 meter. Als je dan in het voorbeeld van de Brabanthallen nog een podium van zo'n twee meter hoog opstelt dan kom je al weer ruimte in de hoogte te kort. Daar past dat scherm (zelfs zonder podium) dus niet in.

We weten ook dat er nogal wat apparatuur in het plafond gehangen wordt tijdens het ESF. Dit is met geen enkele productie te vergelijken. In Tel Aviv hing er voor 160 ton aan het plafond en in Lissabon en Kiev meer dan 200. Volgens de technische specificaties heeft de grootste zaal van de Brabanthallen een maximale spantbelasting van 17 ton. Je mag dus niet meer dan dat gewicht in het plafond hangen. Voor het ESF heb je dus tien keer zoveel nodig.

Nog wat links naar diepere info:

https://www.prg.com/nl/en(...)44beb9361dc57b9b5a66

http://www.theatrecrafts.(...)june_eurovision1.pdf

Ik hoop dat ik hiermee voldoende onderbouwing gegeven heb waarom de Brabanthallen, en de andere venues die ik in deze post genoemd heb, ongeschikt zijn voor het ESF.

Overigens behoor ik zelf niet tot de groep die een uitgesproken voorkeur heeft om zoveel mogelijk in de randstad te organiseren. Ik woon al bijna heel mijn leven in het mooie Zeeland waar men over het algemeen erg nuchter is. Vanuit dat standpunt probeer ik het 'geroeptoeter' dat de afgelopen maand ontstaan is tegen de beschikbare feiten aan te houden, zodat er op basis van inhoud gediscussieerd kan worden in plaats van emotie.

Boven dat moeten we ons wel realiseren dat we een uniek evenement mogen organiseren. Het is heel goed mogelijk dat we dit geen tweede keer meer mee gaan maken en moeten we het dus in een keer goed doen. (het is natuurlijk niet de eerste keer, maar de voorgaande edities vallen qua production value in het niet). Voor zo'n triple A evenement verwacht ik van Nederland dat ze hun beste accommodatie daarvoor inzetten, net zoals ik van de coach van mijn favoriete voetbalelftal verwacht dat hij tijdens een belangrijke wedstrijd zijn beste spelers opstelt. Heel Nederland zou in rep en roer zijn wanneer we tijdens een WK finale een elftal zouden opstellen met alle wisselspelers.

Voor het organiseren van het ESF is de venue het epicentrum. Zonder geschikte venue geen Songfestival. Dit is echt de dealbreaker voor de organisatie. De andere criteria zoals de beschikbare faciliteiten en de nabijheid van een internationale luchthaven zijn belangrijk maar wel een stukje rekbaarder. Zeker in een land als Nederland waar alles relatief dichtbij is kan ik me voorstellen dat de organisatie daar wat water bij de wijn wilt doen.

Wanneer we de venues van alle kandidaten tegen het eisenpakket houden dan kunnen we de meeste steden wegstrepen. De steden die overblijven kunnen dan tegen de rest van het eisenpakket gehouden worden. Omdat Arnhem ten opzichte van Rotterdam en Amsterdam op het gebied van faciliteiten duidelijk te kort schiet blijven, op basis van simpele logica, de twee grootste steden van Nederland over.

Persoonlijk maakt het mij helemaal niet uit in welke van deze twee steden het ESF mag plaatsvinden. Als ik over de van Brienenoordbrug rijd en om me heen kijk dan ben ik iedere keer weer onder de indruk van de skyline van Rotterdam. Dan besef ik hoe uniek deze stad voor Nederlandse begrippen is, terwijl Amsterdam, ondanks dat ik er niet heel vaak kom en zeker niet vandaan kom, toch iedere keer weer een beetje als thuis komen voelt.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 09:00:12 #53
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187415701
Nou heeft de Brabanthallen wel meer dan 1 spant natuurlijk en is daardoor de mogelijke belasting wel hoger, maar verder een hele goede post, waar ik t mee eens ben.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187417072
EBU kan natuurlijk ook kiezen voor een sobere nostalgische productie, tenslotte in het jubileumjaar, een knipoog naar het verleden #NetAlsToen
En dan kan het zomaar in Maastricht.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:18:06 #55
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187417170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:10 schreef Ann-Lynn het volgende:
EBU kan natuurlijk ook kiezen voor een sobere nostalgische productie, tenslotte in het jubileumjaar, een knipoog naar het verleden #NetAlsToen
En dan kan het zomaar in Maastricht.
Waarom? Dan verliezen ze alleen maar inkomsten qua kaartverkoop en overnachtingen etc. Waarom sober als je juist de wereld kan laten zien wat je in huis hebt?
pi_187417338
Denk eerder dat ze weer een mega show willen zodat ze weer rond die 200 miljoen kijkers komen.
pi_187417431
Tja, je kan twee dingen doen natuurlijk. Of de eisen op alle fronten dusdanig aanpassen dat het Songfestival wel in Maastricht gehouden kan worden, of de eisen onaangeroerd laten en het festival houden op een locatie die wel geschikt is.

Het laatste lijkt me het meest logisch, maar wie ben ik.

-edit-

Overigens kwam ik nog een stukje opinie tegen over het ESF in Breda

https://www.bndestem.nl/b(...)l-in-breda~a57aa4ff/

[ Bericht 33% gewijzigd door Ikbenjandeboer op 14-06-2019 11:36:49 (toevoeging) ]
pi_187417621
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:18 schreef Momo... het volgende:
Waarom sober als je juist de wereld kan laten zien wat je in huis hebt?
Zat naar wat oude ESF's te kijken, jaren 60 en 70 en het is toch eigenlijk heerlijk kijken. Zonder teveel poespas, live orkest.... word er helemaal sentimenteel van.
Maar goed, anno 2019 zal het idd waarschijnlijk te weinig kijkers opleveren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 11:52:38 #59
163650 Greys
pi_187417745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:45 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]

Zat naar wat oude ESF's te kijken, jaren 60 en 70 en het is toch eigenlijk heerlijk kijken. Zonder teveel poespas, live orkest.... word er helemaal sentimenteel van.
Maar goed, anno 2019 zal het idd waarschijnlijk te weinig kijkers opleveren.
Live orkest met 42 deelnemers kan je echt vergeten. Dat gaat gewoon niet meer. In die tijd deden er tien landen mee ofzo. ;) Maar het had zeker wel wat natuurlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 14 juni 2019 @ 12:00:38 #60
368283 ato
pi_187417883
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Live orkest met 42 deelnemers kan je echt vergeten. Dat gaat gewoon niet meer. In die tijd deden er tien landen mee ofzo. ;) Maar het had zeker wel wat natuurlijk.
Tot 1998 was het orkest er nog, wel werd vanaf 1990 al een muziek band gebruikt wel of niet gecombineerd met orkest.
Met orkest vond ik het ook prachtig, minder steriel. Maar helaas kan het niet meer.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 12:00:49 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187417887
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Live orkest met 42 deelnemers kan je echt vergeten. Dat gaat gewoon niet meer. In die tijd deden er tien landen mee ofzo. ;) Maar het had zeker wel wat natuurlijk.
Lijkt me ook lastig met alle elektronische muziek van nu.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 juni 2019 @ 13:31:10 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_187419228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:00 schreef Momo... het volgende:

[..]

Lijkt me ook lastig met alle elektronische muziek van nu.
Als er genoeg elektronisch doen hoeven ze nog steeds maar 10 liedjes te doen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187419361
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Live orkest met 42 deelnemers kan je echt vergeten. Dat gaat gewoon niet meer. In die tijd deden er tien landen mee ofzo. ;) Maar het had zeker wel wat natuurlijk.
Als je steeds hetzelfde orkest houdt kan het natuurlijk makkelijk. Dat doen ze bij Sanremo immers ook.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 14:35:24 #64
163650 Greys
pi_187419838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als je steeds hetzelfde orkest houdt kan het natuurlijk makkelijk. Dat doen ze bij Sanremo immers ook.
Kweenie of die zoveel nummers in kunnen en willen studeren. En tijdens alle repetities aanwezig kunnen zijn twee weken lang. Ik las ergens ook iets (zal zo ff zoeken) over veel te hoge kosten als dat hele orkest ook bij alle repetities moet spelen. En sommige liedjes zijn er ook totaal niet geschikt voor. Maar die kunnen dan idd zelf voor tape kiezen.

Nou ja zelf denk ik iig dat het echt nooit meer terugkomt..

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 14-06-2019 14:42:00 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 14:40:23 #65
163650 Greys
pi_187419912
Leuk uitgebreid stuk over het orkest op Eurovisie.

http://www.andtheconductoris.eu/index.htm?content/eoh.htm
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187420043
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Kweenie of die zoveel nummers in kunnen en willen studeren. En tijdens alle repetities aanwezig kunnen zijn twee weken lang. Ik las ergens ook iets (zal zo ff zoeken) over veel te hoge kosten als dat hele orkest ook bij alle repetities moet spelen. En sommige liedjes zijn er ook totaal niet geschikt voor. Maar die kunnen dan idd zelf voor tape kiezen.

Nou ja zelf denk ik iig dat het echt nooit meer terugkomt..
Die nummers instuderen is niet zo ingewikkeld, geef ze de bladmuziek en ze spelen het zo. Het is geen Rachmaninov.

Het kan best, maar voor de meeste muziek van nu is het eigenlijk niet zo geschikt. Kijk naar Mahmood, goed nummer maar tijdens Sanremo klonk het voor geen meter.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 14:56:09 #67
163650 Greys
pi_187420131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Die nummers instuderen is niet zo ingewikkeld, geef ze de bladmuziek en ze spelen het zo. Het is geen Rachmaninov.

Het kan best, maar voor de meeste muziek van nu is het eigenlijk niet zo geschikt. Kijk naar Mahmood, goed nummer maar tijdens Sanremo klonk het voor geen meter.
Dat laatste zeker.
En praktisch is het met tig repetities ook denk ik gewoon echt niet te doen en te betalen, een groot orkest.

Nou ja om welke redenen dan ook, ik denk dat we het erover eens zijn dat het songfestival in de huidige vorm geen live orkest terug gaat krijgen iig. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187420337
Alsjeblieft geen orkest zeg. Dan gaan we echt imo 30 jaar terug de tijd in. Met alle respect maar dan wordt alles te traditioneel en te oudbollig en ik heb daar echt geen zin in :@
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 15:54:42 #69
163650 Greys
pi_187420844
Gaat ook niet gebeuren Nexie, geen zorgen.

Ze kunnen wel ter ere van het jubileumjaar een interval/opening doen met bv een stukje Lailalalaiii Lenny Kuhr met groot orkest ofzo. En dat daarna ABBA nog even een nieuw lied komt zingen met het orkest.
En dan verder het hele esf modern.

Maar laten we het hier verder maar weer over stad en locatie houden. (Je dwaalde zelf ook af Greys, ja dat weet ik toch, ik kijk ook heel streng naar mezelf nu.) :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187421080
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:54 schreef Greys het volgende:
Gaat ook niet gebeuren Nexie, geen zorgen.

Ze kunnen wel ter ere van het jubileumjaar een interval/opening doen met bv een stukje Lailalalaiii Lenny Kuhr met groot orkest ofzo. En dat daarna ABBA nog even een nieuw lied komt zingen met het orkest.
En dan verder het hele esf modern.

Maar laten we het hier verder maar weer over stad en locatie houden. (Je dwaalde zelf ook af Greys, ja dat weet ik toch, ik kijk ook heel streng naar mezelf nu.) :+
Ik zou het als interval act idd wel heel leuk vinden voor een keertje, maar niet als standaardregel.

Maar inderdaad, we dwalen af. :+
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187421545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:13 schreef Nexum het volgende:
Alsjeblieft geen orkest zeg. Dan gaan we echt imo 30 jaar terug de tijd in. Met alle respect maar dan wordt alles te traditioneel en te oudbollig en ik heb daar echt geen zin in :@
Dat is bullshit, het Metropole Orkest kan alles spelen en ook electronica toevoegen. Je luistert waarschijnlijk nooit naar orkesten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 16:51:24 #72
163650 Greys
pi_187421621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat is bullshit, het Metropole Orkest kan alles spelen en ook electronica toevoegen. Je luistert waarschijnlijk nooit naar orkesten.
Eens, maar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:50 schreef blackswangreen het volgende:
Het kan best, maar voor de meeste muziek van nu is het eigenlijk niet zo geschikt. Kijk naar Mahmood, goed nummer maar tijdens Sanremo klonk het voor geen meter.
Dus je hebt gelijk qua dat het echt niet oubollig hoeft te zijn en we dan heus geen 30 jaar terug in de tijd gaan, maar "voor de meeste muziek van nu is het idd eigenlijk niet zo geschikt".
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187421865
Duncan opening/interval + orkest hopelijk *O* *O*
pi_187421920
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens, maar:
[..]

Dus je hebt gelijk qua dat het echt niet oubollig hoeft te zijn en we dan heus geen 30 jaar terug in de tijd gaan, maar "voor de meeste muziek van nu is het idd eigenlijk niet zo geschikt".
Ik spreek mezelf 'n beetje tegen, maar ik ben het er niet mee eens dat het mét orkest oubolliger wordt. Alleen je moet niet alle sounds volledig orkestraal willen doen, dan klinkt bv. een hiphop-track nergens naar.

Anyway, het gaat toch niet gebeuren, dus waar hebben we het over.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 18:24:31 #75
163650 Greys
pi_187422667
Ondertussen speelt het orkest van Rieu het Te Deum alvast (en krijg ik daar stiekem toch wel kippenvel van :') )

andrerieu twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 15:40:25 Fingers crossed that the 2020 @Eurovision Song Contest will be hosted in our beautiful city of Maastricht! ❤🤞 #Eurovision #eurovision2020 #visitmaastricht https://t.co/505SYK3rGV reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187423654
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:24 schreef Greys het volgende:
Ondertussen speelt het orkest van Rieu het Te Deum alvast (en krijg ik daar stiekem toch wel kippenvel van :') )

andrerieu twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 15:40:25 Fingers crossed that the 2020 @:Eurovision Song Contest will be hosted in our beautiful city of Maastricht! ❤🤞 #Eurovision #eurovision2020 #visitmaastricht https://t.co/505SYK3rGV reageer retweet
Ook al is ‘t m’n ding niet, André Rieu op het Songfestival lijkt me echt GEWELDIG *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 19:45:17 #77
163650 Greys
pi_187423807
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:35 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ook al is ‘t m’n ding niet, André Rieu op het Songfestival lijkt me echt GEWELDIG *O*
Een finale opening als ode aan het ESF van vroeger (met orkest) in dit komende jubileumjaar zou best tof zijn. En laat maar een paar echte oud-deelnemers (NL en internationaal) een refrein zingen met het orkest. Lailalala Lenny enzo. En dat het dan ineens overgaat in iets met Garrix met een nieuw gemaakt Eurovision anthem en de vlaggenparade op dat lied. Van toen naar nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187424079
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Een finale opening als ode aan het ESF van vroeger (met orkest) in dit komende jubileumjaar zou best tof zijn. En laat maar een paar echte oud-deelnemers (NL en internationaal) een refrein zingen met het orkest. Lailalala Lenny enzo. En dat het dan ineens overgaat in iets met Garrix met een nieuw gemaakt Eurovision anthem en de vlaggenparade op dat lied. Van toen naar nu.
OMG JA *O* O+
God, we maken alweer geweldige plannen en straks gaat ‘t weer tegenvallen. Net als de staging van Waylon. Dan ga ik zo huilen weer :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187424331
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:58 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

OMG JA *O* O+
God, we maken alweer geweldige plannen en straks gaat ‘t weer tegenvallen. Net als de staging van Waylon. Dan ga ik zo huilen weer :{
De kans is inderdaad groot dat dit gaat gebeuren _O-
pi_187424549
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Een finale opening als ode aan het ESF van vroeger (met orkest) in dit komende jubileumjaar zou best tof zijn. En laat maar een paar echte oud-deelnemers (NL en internationaal) een refrein zingen met het orkest. Lailalala Lenny enzo. En dat het dan ineens overgaat in iets met Garrix met een nieuw gemaakt Eurovision anthem en de vlaggenparade op dat lied. Van toen naar nu.
Maar waarom moet dat het orkest van André Rieu zijn? Dan krijg je juist dat oubollige waar Nexum zo voor vreest.
  ESF Reporter vrijdag 14 juni 2019 @ 20:25:35 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_187424553
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:24 schreef Greys het volgende:
Ondertussen speelt het orkest van Rieu het Te Deum alvast (en krijg ik daar stiekem toch wel kippenvel van :') )

andrerieu twitterde op vrijdag 14-06-2019 om 15:40:25 Fingers crossed that the 2020 @:Eurovision Song Contest will be hosted in our beautiful city of Maastricht! ❤🤞 #Eurovision #eurovision2020 #visitmaastricht https://t.co/505SYK3rGV reageer retweet
Ik vind het zó leuk dat er zo veel steden enthousiast zijn en zich inzetten. Of het nu je voorkeur of bij voorbaat al kansloos is of niet. O+
pi_187424612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar waarom moet dat het orkest van André Rieu zijn? Dan krijg je juist dat oubollige waar Nexum zo voor vreest.
Vind ik niet oubollig.
André is tijdloos ;)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 20:40:55 #83
163650 Greys
pi_187424805
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar waarom moet dat het orkest van André Rieu zijn? Dan krijg je juist dat oubollige waar Nexum zo voor vreest.
Dat moet niet? (Ik heb nog even m'n post nagelezen maar nee dat moet niet. :P ) Sowieso moet een orkest niet. Maar ik zou er geen probleem mee hebben zelf als ze het wel doen. En ook niet als ze Rieu daarvoor nemen wmb. Als eventuele knipoog naar 'toen' is één act met een tikkie oubollig wmb helemaal niet erg. Als het dan maar overgaat in iets hedendaags. Maar kan ook prima met Metropole.

En potver, sorry, nu gaat het door m'n Maastricht tweet wéér over het orkest in het stedentopic. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 20:42:07 #84
163650 Greys
pi_187424830
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:25 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik vind het zó leuk dat er zo veel steden enthousiast zijn en zich inzetten. Of het nu je voorkeur of bij voorbaat al kansloos is of niet. O+
Ja dit. We kunnen van Maastricht als host-stad vinden wat we willen (ik heb echt niks tegen Maastricht maar wel m'n bedenkingen over MECC) maar enthousiast zijn ze wel. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187426401
Ik zou Eurovisie in Maastricht zelf niet eens erg vinden want ik vind Maastricht een hele leuke stad. Tis meer inderdaad MECC en alles eromheen :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187426472
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:35 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ook al is ‘t m’n ding niet, André Rieu op het Songfestival lijkt me echt GEWELDIG *O*
Alsjeblieft zeg, nee. Metropole Orkest, okay, maar Rieu vind ik echt niet bij het Songfestival passen, two different worlds. Laat dat lekker in Maastricht blijven (waar het ESF juist vandaan moet blijven).
pi_187426755
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:17 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, nee. Metropole Orkest, okay, maar Rieu vind ik echt niet bij het Songfestival passen, two different worlds. Laat dat lekker in Maastricht blijven (waar het ESF juist vandaan moet blijven).
Rieu is wel een kijkcijferkanon.. :P
dag
pi_187428466
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Rieu is wel een kijkcijferkanon.. :P
Het ESF wil hip en van deze tijd uitstralen. Rieu straalt juist het compleet tegenovergestelde uit. Niet doen. TROS Muziekfeest trekt ook veel kijkers. Zullen we Sieneke dan maar weer sturen? Nee toch.
Laat Rieu lekker in Maastricht concerten geven voor grijze hoofden. Maar hij hoort niet op het ESF.
  † In Memoriam † zaterdag 15 juni 2019 @ 00:22:55 #89
368283 ato
pi_187428995
Rieu in combinatie met Armin, Tiësto etc.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187430014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Het ESF wil hip en van deze tijd uitstralen. Rieu straalt juist het compleet tegenovergestelde uit. Niet doen. TROS Muziekfeest trekt ook veel kijkers. Zullen we Sieneke dan maar weer sturen? Nee toch.
Laat Rieu lekker in Maastricht concerten geven voor grijze hoofden. Maar hij hoort niet op het ESF.
Je vergelijkt Sieneke met Rieu? Echt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 01:55:42 ]
pi_187430023
André Rieu was (niet meer geloof ik) maar was de best verkopende artiest world wide als het gaat om Nederland.
pi_187430033
Ik blijf erbij.
Amsterdam, Rotterdam of Maastricht.
pi_187430067
Jullie mogen allemaal bij mij slapen als het in Maastricht gehouden word.
Je hebt er geen zak aan want ik woon ik Noord-Limburg (echt randje Brabant haha).

Maar toch :)
(ik trek dit aanbod in later ;))
pi_187431191
Ik ga voor Rotterdam omdat dat die stad de een goede venue heeft. En inderdaad genoeg hotels. En een mooie moderne uitstraling heeft. Ook ben ik erg tevreden over het OV. Met veel trams en bussen. En erg goed te bereiken met de trein. En hun station kan het aan. En rolstoelvriendelijk is die stad ook nog.
pi_187438500
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 01:55 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Je vergelijkt Sieneke met Rieu? Echt?
Iemand vond het argument dat Rieu een kijkcijferkanon is, reden om hem op het ESF een plek te geven. Maar TROS Muziekfeest is dat ook, dat rechtvaardigt ook niet dat die muziek (zoals o.a van Sieneke) op het ESF thuis hoort. En dat geldt ook voor Rieu. Ook al trekt hij over de hele wereld volle zalen, daar lopen ESF fans niet warm voor. Twee verschillende werelden.
pi_187441020
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:33 schreef ryxje het volgende:
Ik ga voor Rotterdam omdat dat die stad de een goede venue heeft. En inderdaad genoeg hotels. En een mooie moderne uitstraling heeft. Ook ben ik erg tevreden over het OV. Met veel trams en bussen. En erg goed te bereiken met de trein. En hun station kan het aan. En rolstoelvriendelijk is die stad ook nog.
Mee eens!! Rotterdam verdient het m.i. om goed op de ESF-kaart te worden gezet. Dat haalt de toeristenstroom wellicht wat weg vanuit Amsterdam. Daarnaast heeft Rotterdam qua architectuur en cultuur ook zoveel te bieden. Heb Rotterdam een paar jaar geleden echt ontdekt en dat gun ik de buitenlansche Medemensch eigenlijk ook!! Zie al hele toffe omgevingsshots van de Rotterdamse skyline voor me!
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
pi_187448944
Als ik het zo lees ligt de voorkeur toch echt bij Rotterdam je?
pi_187449119
quote:
11s.gif Op zondag 16 juni 2019 07:24 schreef iBenny het volgende:
Als ik het zo lees ligt de voorkeur toch echt bij Rotterdam je?
Ik vind beide helemaal prima, maar ik woon dan ook niet in de buurt :P volgens mij komt het ook doordat hier toevallig veel mensen in de buurt van Rotterdam wonen?
  zondag 16 juni 2019 @ 10:16:47 #99
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187450292
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 08:23 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind beide helemaal prima, maar ik woon dan ook niet in de buurt :P volgens mij komt het ook doordat hier toevallig veel mensen in de buurt van Rotterdam wonen?
Ik niet, als ik voor mezelf spreek, en Matt en William obviously ook niet :P maar die hebben toch Rotterdam als voorkeur. Het heeft blijkbaar toch iets, ten opzichte van Amsterdam.
Koel en donker bewaren
pi_187464997
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

De kans is inderdaad groot dat dit gaat gebeuren _O-
Het Songfestival wordt in een tent net buiten Doetinchem gehouden, openingsact Tino Martin die een medley van Vader Abraham ten gehore brengt, vergezeld door krumpers in het vleermuizenpak van Trijntje.
pi_187465018
Maar het wordt Rotterdam. Die stad is hartstikke happening op het moment, ziet er prachtig uit, heeft de beste faciliteiten en heeft ook gewoon mijn voorkeur.
pi_187485967
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:27:51 #103
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187486005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:24 schreef Nexum het volgende:
Leeuwarden trekt zich terug:

https://www.ad.nl/show/ee(...)ngfestival~a830a328/
Mooi zelfinzicht.
Just do it »
pi_187486511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:27 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Mooi zelfinzicht.
Inderdaad, nu Den Haag nog met die locaties zonder dak :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187486562
quote:
Het plafond van de beoogde locatie – het WTC Expo in de stad – is te laag voor het internationale evenement. Volgens Leeuwarden is het niet realistisch om dit op korte termijn aan te passen.
Ik wil weten wat de precieze vereisten zijn voor de hoogte :P Deze hal is 15 meter, dus volgens mij valt Den Bosch dan ook al af. En was Maastricht ook niet 15?
pi_187487521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:57 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik wil weten wat de precieze vereisten zijn voor de hoogte :P Deze hal is 15 meter, dus volgens mij valt Den Bosch dan ook al af. En was Maastricht ook niet 15?
Alles valt af behalve Amsterdam en Rotterdam. HEEL, HEEL misschien nog Arnhem
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:50:44 #107
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187487532
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het Songfestival wordt in een tent net buiten Doetinchem gehouden, openingsact Tino Martin die een medley van Vader Abraham ten gehore brengt, vergezeld door krumpers in het vleermuizenpak van Trijntje.
Doetinchem :? O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187488123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:57 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik wil weten wat de precieze vereisten zijn voor de hoogte :P Deze hal is 15 meter, dus volgens mij valt Den Bosch dan ook al af. En was Maastricht ook niet 15?
Het gaat wel om vrije hoogte natuurlijk, dus vanaf de vloer tot het hoogst mogelijke bevestigingspunt van de trussen.

De vrije hoogte van de zuidhal in het MECC is 12,5 meter. De andere twee hallen 12 meter: https://www.mecc.nl/nl/pl(...)tandard%2B-%2BA3.pdf

ORF heeft in 2014 naar buiten gebracht dat dat in het officiële eisenpakket een minimale hoogte opgenomen was van 15 meter. Hier nog wat naslag daarover: https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/

Als iemand weet wat de vrije hoogte in Leeuwarden is weten we ook welke zalen we af kunnen strepen. Op het Gelredome, Ziggo Dome en Ahoy na zijn alle zalen overigens ruim lager dan 15 meter.
pi_187488305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:21 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het gaat wel om vrije hoogte natuurlijk, dus vanaf de vloer tot het hoogst mogelijke bevestigingspunt van de trussen.

De vrije hoogte van de zuidhal in het MECC is 12,5 meter. De andere twee hallen 12 meter: https://www.mecc.nl/nl/pl(...)tandard%2B-%2BA3.pdf

ORF heeft in 2014 naar buiten gebracht dat dat in het officiële eisenpakket een minimale hoogte opgenomen was van 15 meter. Hier nog wat naslag daarover: https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/

Als iemand weet wat de vrije hoogte in Leeuwarden is weten we ook welke zalen we af kunnen strepen. Op het Gelredome, Ziggo Dome en Ahoy na zijn alle zalen overigens ruim lager dan 15 meter.
Dan denk ik dat we al snel gaan horen dat die laatste drie overblijven.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 18 juni 2019 @ 17:31:27 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_187488322
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 08:23 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vind beide helemaal prima, maar ik woon dan ook niet in de buurt :P volgens mij komt het ook doordat hier toevallig veel mensen in de buurt van Rotterdam wonen?
Amsterdam is voor mij dichterbij en handiger, maar ik zou het leuker vinden als het in Rotterdam is :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 17:32:36 #111
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187488344
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:50 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Doetinchem :? O+
Op _O_ De Vijverberg _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187489568
17,88 meter hoog
Van de Wiel zegt dat de ruimte achttien meter hoog moet zijn. Het MECC is 17,88 meter hoog. De directeur heeft dit besproken met de NPO. De NPO heeft hierover gezegd dat het geen beperking vormt en dat Maastricht vooral door moet gaan.

https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
pi_187489619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:55 schreef chelsepels het volgende:
17,88 meter hoog
Van de Wiel zegt dat de ruimte achttien meter hoog moet zijn. Het MECC is 17,88 meter hoog. De directeur heeft dit besproken met de NPO. De NPO heeft hierover gezegd dat het geen beperking vormt en dat Maastricht vooral door moet gaan.

https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
Zijn ze omgekocht ofzo
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:25:57 #114
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187490036
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:58 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zijn ze omgekocht ofzo
Of ze willen gewoon straks kunnen zeggen dat het helemaal niet al van tevoren besloten is dat het Ahoy werd, omdat er echt steden uit alle windstreken hebben meegedaan :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:30 #115
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187490063
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:58 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zijn ze omgekocht ofzo
Echt hoor, die regels zijn er toch niet voor niets? Nog lager dan de zaal in Tel Aviv...ik zou het echt ontzettend jammer vinden als dat de venue zou worden
pi_187490065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:55 schreef chelsepels het volgende:
17,88 meter hoog
Van de Wiel zegt dat de ruimte achttien meter hoog moet zijn. Het MECC is 17,88 meter hoog. De directeur heeft dit besproken met de NPO. De NPO heeft hierover gezegd dat het geen beperking vormt en dat Maastricht vooral door moet gaan.

https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
Deze meneer doet volgens mij nogal aan selectief lezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de eis een bruto hoogte van 18 meter is. Bruto hoogte zegt namelijk helemaal niets over de hoogte van je productie. Bruto hoogte is het hoogste punt in de zaal, dus van de vloer tot de nok.

Het gaat erom op welke hoogte je de apparatuur kan hangen. Aangezien het MECC een constructie heeft met dwarsliggers in het plafond kan je de apparatuur niet lager hangen dan aan de onderkant van deze dwarsliggers. Onderaan deze balken / buizen komen je trussen en daaraan komt je apparatuur weer te hangen.



Zoals je op dit plaatje van de zuidhal van het MECC kan zien zit er een behoorlijk verschil tussen de bruto- en netto hoogte. De netto hoogte is maar 12,5 meter en daarmee voldoen ze simpelweg niet aan de eisen.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 19:29:27 #117
375570 crew  Cyan9
pi_187490104
Je kan gewoon op het oog zien dat het veel te laag is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:29:57 #118
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187490111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Deze meneer doet volgens mij nogal aan selectief lezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de eis een bruto hoogte van 18 meter is. Bruto hoogte zegt namelijk helemaal niets over de hoogte van je productie. Bruto hoogte is het hoogste punt in de zaal, dus van de vloer tot de nok.

Het gaat erom op welke hoogte je de apparatuur kan hangen. Aangezien het MECC een constructie heeft met dwarsliggers in het plafond kan je de apparatuur niet lager hangen dan aan de onderkant van deze dwarsliggers. Onderaan deze balken / buizen komen je trussen en daaraan komt je apparatuur weer te hangen.

[ afbeelding ]

Zoals je op dit plaatje van de zuidhal van het MECC kan zien zit er een behoorlijk verschil tussen de bruto- en netto hoogte. De netto hoogte is maar 12,5 meter en daarmee voldoen ze simpelweg niet aan de eisen.
Precies. Is onmogelijk om een dergelijke tv productie hier mooi in beeld te krijgen. Ik ben blij dat niet alleen Eric van Stade hier over gaat, aangezien hij blijkbaar een goede connectie heeft met de directeur van het MECC. Als de EBU Ziggo, Ahoy, Geldredome en MECC bezoekt trekt het MECC denk ik snel als venue aan het kortste eind.
pi_187490432
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:29 schreef Cyan9 het volgende:
Je kan gewoon op het oog zien dat het veel te laag is.
Op die foto lijkt het wel een gymzaal, maar dit lijkt me niet de hoogste hal?
pi_187490454
Misschien wat jij zegt ja @Meke, dat ze zo laten zien dat heel Nederland in ieder geval kans maakt.

Ik vind het bijna een beetje lachwekkend als je die foto ziet :@
pi_187490513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Op die foto lijkt het wel een gymzaal, maar dit lijkt me niet de hoogste hal?
Dit is een foto van de zuidhal, met een oppervlakte van 10.000 m2 en 12,5 meter netto hoogte de grootste hal van het MECC. De noordhal is qua oppervlakte even groot, maar nog iets lager.

https://www.mecc.nl/image(...)al/noordhal_leeg.jpg

Dit bewijst wel dat men bij het MECC een beetje een verkeerd zelfbeeld heeft.

Een lege Ahoy is toch iets imposanter

https://www.nationalestaa(...)1264_luuk_kramer.jpg
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:42:56 #122
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_187491308
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:58 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zijn ze omgekocht ofzo
Zuidelijke invloeden. O+

Nee, zonder gekheid. Het MECC is gewoon niet realistisch. Ik zit als Limburger met plaatsvervangende schaamte naar de mediacampagne van Maastricht/MECC te kijken.
  † In Memoriam † dinsdag 18 juni 2019 @ 20:50:53 #123
368283 ato
pi_187491418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Deze meneer doet volgens mij nogal aan selectief lezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de eis een bruto hoogte van 18 meter is. Bruto hoogte zegt namelijk helemaal niets over de hoogte van je productie. Bruto hoogte is het hoogste punt in de zaal, dus van de vloer tot de nok.

Het gaat erom op welke hoogte je de apparatuur kan hangen. Aangezien het MECC een constructie heeft met dwarsliggers in het plafond kan je de apparatuur niet lager hangen dan aan de onderkant van deze dwarsliggers. Onderaan deze balken / buizen komen je trussen en daaraan komt je apparatuur weer te hangen.

[ afbeelding ]

Zoals je op dit plaatje van de zuidhal van het MECC kan zien zit er een behoorlijk verschil tussen de bruto- en netto hoogte. De netto hoogte is maar 12,5 meter en daarmee voldoen ze simpelweg niet aan de eisen.
Helder verhaal, dank je. Dan valt Utrecht ook zeker af.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187491476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:42 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zuidelijke invloeden. O+

Nee, zonder gekheid. Het MECC is gewoon niet realistisch. Ik zit als Limburger met plaatsvervangende schaamte naar de mediacampagne van Maastricht/MECC te kijken.
Als je er als stad voor gaat moet je er ook echt voor gaan, dat vind ik niet iets om je voor te schamen. Het is alleen raar om het zo graag te willen als je geen grote muziektempel hebt.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 21:00:32 #125
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187491569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Deze meneer doet volgens mij nogal aan selectief lezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de eis een bruto hoogte van 18 meter is. Bruto hoogte zegt namelijk helemaal niets over de hoogte van je productie. Bruto hoogte is het hoogste punt in de zaal, dus van de vloer tot de nok.

Het gaat erom op welke hoogte je de apparatuur kan hangen. Aangezien het MECC een constructie heeft met dwarsliggers in het plafond kan je de apparatuur niet lager hangen dan aan de onderkant van deze dwarsliggers. Onderaan deze balken / buizen komen je trussen en daaraan komt je apparatuur weer te hangen.

[ afbeelding ]

Zoals je op dit plaatje van de zuidhal van het MECC kan zien zit er een behoorlijk verschil tussen de bruto- en netto hoogte. De netto hoogte is maar 12,5 meter en daarmee voldoen ze simpelweg niet aan de eisen.
Ziet er uit als een uit de kluiten gewassen sporthal. :@
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187491606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als je er als stad voor gaat moet je er ook echt voor gaan, dat vind ik niet iets om je voor te schamen. Het is alleen raar om het zo graag te willen als je geen grote muziektempel hebt.
Misschien moeten ze dan voor het volgende WK schaatsen gaan. Ze hebben dan niet de ervaring van de Friezen en ook geen schaatstempel zoals Thialf, maar het MECC heeft blijkbaar onbegrensde mogelijkheden. Dus gewoon de muren eruit, ijsvloer erin en bieden maar. Of zouden mensen dan ineens wel inzien dat het niet logisch is :p
pi_187491669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Inderdaad, nu Den Haag nog met die locaties zonder dak :')
En nog 6 andere locaties.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 juni 2019 @ 21:33:11 #128
163650 Greys
pi_187492065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Deze meneer doet volgens mij nogal aan selectief lezen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de eis een bruto hoogte van 18 meter is. Bruto hoogte zegt namelijk helemaal niets over de hoogte van je productie. Bruto hoogte is het hoogste punt in de zaal, dus van de vloer tot de nok.

Het gaat erom op welke hoogte je de apparatuur kan hangen. Aangezien het MECC een constructie heeft met dwarsliggers in het plafond kan je de apparatuur niet lager hangen dan aan de onderkant van deze dwarsliggers. Onderaan deze balken / buizen komen je trussen en daaraan komt je apparatuur weer te hangen.

[ afbeelding ]

Zoals je op dit plaatje van de zuidhal van het MECC kan zien zit er een behoorlijk verschil tussen de bruto- en netto hoogte. De netto hoogte is maar 12,5 meter en daarmee voldoen ze simpelweg niet aan de eisen.
Daarom zou ik het best gek vinden als de NPO echt zou hebben gezegd dat het geen probleem is. Beetje vaag verhaal inderdaad. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187493557
Uiteindwlijk is het toch ESF zelf dat daar meer zeggenschap over heeft als de NPO. Die zijn nu gewoon loopjongen en doen het 'vuile' werk.

Als ESF iets niet zitten van een te laag dak tot verschillende locaties binnen een stad. Dan gebeurt het niet.
pi_187493612
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Uiteindwlijk is het toch ESF zelf dat daar meer zeggenschap over heeft als de NPO. Die zijn nu gewoon loopjongen en doen het 'vuile' werk.

Als ESF iets niet zitten van een te laag dak tot verschillende locaties binnen een stad. Dan gebeurt het niet.
Ik denk niet dat de EBU bepaalt waar het songfestival moet worden gehouden. Dat regelt Nederland nog altijd zelf. Ze kunnen wel een voorkeur uitspreken.
pi_187493777
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de EBU bepaalt waar het songfestival moet worden gehouden. Dat regelt Nederland nog altijd zelf. Ze kunnen wel een voorkeur uitspreken.
EBU beslist het zeker wel. Voor dit jaar ook; Israelische omroep moest twee kandidaat steden presenteren aan het EBU. En die hebben de beslissing gemaakt.

Zal in Nederland echt niet anders gaan. Zal een beetje raar zijn als ik ga bepalen waar jouw verdaagsfeestje gehouden wordt.
pi_187493979
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

EBU beslist het zeker wel. Voor dit jaar ook; Israelische omroep moest twee kandidaat steden presenteren aan het EBU. En die hebben de beslissing gemaakt.

Zal in Nederland echt niet anders gaan. Zal een beetje raar zijn als ik ga bepalen waar jouw verdaagsfeestje gehouden wordt.
Ja daardoor denk ik ook dat Amsterdam nog steeds een hele grote kans maakt. De naam gaan zij denk ik wel belangrijk vinden.
pi_187494119
Amsterdam heeft 1 groot nadeel en dat is dat het niet onder 1 dak kan. Als Amsterdam een goed bid neerlegt met hier een uitstekende constructie tussen beide locaties hebben ze gewoon de grootste kans, laten we zeggen 65% ten opzichte van Rotterdam.

Ahoy is de perfecte locatie. Amsterdam het mooiste prentje.
pi_187494905
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

EBU beslist het zeker wel. Voor dit jaar ook; Israelische omroep moest twee kandidaat steden presenteren aan het EBU. En die hebben de beslissing gemaakt.

Zal in Nederland echt niet anders gaan. Zal een beetje raar zijn als ik ga bepalen waar jouw verdaagsfeestje gehouden wordt.
Wel als ik mijn verjaardagsfeestje bij jou thuis hou. Dan bepaal jij waar precies.
pi_187496879
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom zou ik het best gek vinden als de NPO echt zou hebben gezegd dat het geen probleem is. Beetje vaag verhaal inderdaad. :P
Ik denk niet dat de NPO de exacte technische specificaties van alle venues uit het hoofd kent. Wanneer Maastricht dan zegt dat dit 17,88 meter is en de eis 18 meter is, dan kan ik me voorstellen dat de NPO een dergelijke reactie geeft. Wanneer Maastricht daarbij had gezegd dat de netto hoogte (of werkhoogte) maar 12,5 meter is dan was het een ander verhaal geweest.

Of die mensen in Maastricht zijn zo blind voor de werkelijkheid of men ziet wat men wilt zien, of ze kennen de inhoud van een aantal begrippen die algemeen gebruikt worden in deze branche niet.

We zullen het voorlopig nog wel niet te horen krijgen want L1, het enige medium dat de afgelopen tijd berichten vanuit die directeur naar buiten heeft gebracht, is niet te betrappen op het stellen van kritische vragen.
pi_187515079
Ik denk dat t Rotterdam gaat worden :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187515320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wel als ik mijn verjaardagsfeestje bij jou thuis hou. Dan bepaal jij waar precies.
Dan gaan we naar de kelder.

Kom je dan nog?
pi_187554771
songfestivalNL twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 14:41:15 Kans op Eurovisie Songfestival in Den Haag nihil https://t.co/Kw0pAr5zct reageer retweet
Bedankt nog, raadslid van Den Haag voor het creëren van het ‘kijk hoe arrogant de Nederlanders zijn’-gezeik voor het songfestival. Het was voor niets, maar dat wisten we natuurlijk toen al.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:15:56 #140
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187571602
quote:
Goddank dat ze dat zelf ook zien nu
Just do it »
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 10:54:17 #141
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 11:00:27 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187613645
quote:
Een niet lokale bezoeker gaf in Stockholm bij dit event in vijf dagen gemiddeld 6.935 euro uit
Ben ik nou een arme sloeber of is dit veel?
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 11:04:01 #143
368283 ato
pi_187613677
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 11:06:31 #144
368283 ato
pi_187613706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:00 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ben ik nou een arme sloeber of is dit veel?
Nee ben je niet, weet wel dat Zweden een duur land is.
Maar bijna 7000 is wel erg veel.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187613730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:00 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ben ik nou een arme sloeber of is dit veel?
Wow :D nogal veel inderdaad
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 juni 2019 @ 11:35:12 #146
163650 Greys
pi_187614072
quote:
Een journalist besteedde gemiddeld 3.040
Kan je nagaan als je zoals Matt met meerdere mensen daar bent. Wat het allemaal kost. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 11:45:23 #147
368283 ato
pi_187614194
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan je nagaan als je zoals Matt met meerdere mensen daar bent. Wat het allemaal kost. :X
Vind ik nog veel hoor, maar ik begrijp het wel een beetje als je een ESF journalist bent er ook voor spaart en als het dan nog de reis is, 2 weken daar zit en eten en drinken erin zit. Het nog iets scheelt.
Nou ja iets.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:50:39 #148
436222 Japepk
Padvinder
pi_187614262
Voor de fansites komt het wellicht uit eigen zak (hoewel die ook gesponsord kunnen worden met al die filmpjes en exposure), maar ik neem aan dat journalisten als Aran en Koos toch gewoon op kosten van de baas resideren?
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 juni 2019 @ 11:53:59 #149
163650 Greys
pi_187614297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:50 schreef Japepk het volgende:
Voor de fansites komt het wellicht uit eigen zak (hoewel die ook gesponsord kunnen worden met al die filmpjes en exposure), maar ik neem aan dat journalisten als Aran en Koos toch gewoon op kosten van de baas resideren?
Ja lijkt me wel. Maar de Matts en de Andy Eurovoxx enzo niet. Andy zei bij EIC nog dat ie er nog even niet aan wilde denken wat Tel Aviv ze weer ging kosten. :D Die sparen daar echt het hele jaar voor. En Matt en team ESCunited betalen het ook allemaal zelf, vandaar de gewone baan nog ernaast. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:57:43 #150
436222 Japepk
Padvinder
pi_187614355
Ze zitten daar natuurlijk een kleine 2 weken. Dat is een gemiddelde vakantie. Dan is het nog aan de prijs, maar als ze de vakantie verder uitsparen is het nog te overzien. En dan nog zullen die fansites wel iets binnenharken van sponsoring oid. Zo niet, dan zouden ze die mogelijkheden sterk moeten onderzoeken. Zij spreken de 'sterren' die in eigen land overal hot & happening zijn.
't Echte en 't ware!
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 12:01:32 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187614414
Als ik dit artikel lees dan is dat bedrag in die 5 dagen, niet in 2 weken.
In die week ervoor zitten natuurlijk alleen de die hard fanvlogs er en een paar nationale journalisten.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 12:35:40 #152
368283 ato
pi_187615004
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:01 schreef Momo... het volgende:
Als ik dit artikel lees dan is dat bedrag in die 5 dagen, niet in 2 weken.
In die week ervoor zitten natuurlijk alleen de die hard fanvlogs er en een paar nationale journalisten.
Oh ja dan is het wel erg duur.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187617514
RDStad twitterde op woensdag 26-06-2019 om 10:44:46 Dit levert het Eurovisie Songfestival voor Rotterdam op https://t.co/qtEA1uajsq reageer retweet
pi_187617886
wiwibloggs twitterde op woensdag 26-06-2019 om 12:02:35 A Dutch politician says “more is needed” to host #Eurovision 2020 than Den Haag’s venues can offer 👀 — via ⁦@Angus_Quinn17⁩ https://t.co/0WdKTQQysH reageer retweet
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 26 juni 2019 @ 18:18:43 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_187619615
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 11:00 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ben ik nou een arme sloeber of is dit veel?
Ik zag het bedrag ook staan en vroeg me af HOE DAN?

Voor minder dan de helft van dat bedrag heb ik 12 dagen in Canada gezeten met vlucht, huurauto en drie dagen bezoek aan de Grand Prix erbij in. Dat vond ik al duur zat :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 juni 2019 @ 18:18:44 #156
163650 Greys
pi_187619616
Rotterdam denkt dus aan het Willemsplein voor Eurovision Village. Prachtige plek zou dat zijn, onderaan de Erasmusbrug en aan de Maas.



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187619729
Oeh mooi plaatje zou dat zijn! O+

Leuk om deze plannen te horen, hopelijk maken de andere steden dat ook bekend.
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:31:50 #158
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_187620979
Rotterdam heeft mijn stem _O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_187621040
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:31 schreef Faux. het volgende:
Rotterdam heeft mijn stem _O_
Mijne ook. Mooie foto's
pi_187625386
Mijn stem heeft eerder iets Rotterdams dan andersom. Maar dit is natuurlijk een prachtige plek om als uithangbord te gebruiken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:13:21 #161
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187627114
Rotterdam 2020, lets go!
Just do it »
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:31:28 #162
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187627201
Den Haag is officieel geen kandidaat meer https://www.telegraaf.nl/(...)val-niet-in-den-haag
Just do it »
pi_187627735
Den Haag kan natuurlijk ook flink profiteren van een organisatie in Rotterdam.
pi_187628174
ROTTERDAM JONGEEEEEE
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187628991
Lijkt me echt absoluut geen lastige keuze als ik dit allemaal zo lees. Rotterdam is ideaal op vrijwel alle vlakken, daarnaast is het ook nog een keer een erg fotogenieke stad en Ahoy is ideaal. Amsterdam gaf zelf al aan het eigenlijk te druk te vinden met de F1 rond die periode. Gelredome is veel te massaal dacht ooit ergens te lezen dat dat(stadion) niet de voorkeur heeft van de EBU. Maastricht en Breda heb ik persoonlijk helemaal niets mee.
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:05:12 #166
476218 LovePeaceofMusic81
Love x2, Peace x2
pi_187629201
Maastricht en Breda zijn gezellige, sfeervolle steden maar m.i. (nog) niet voor het ESF. Hoe lang laat de volgende winst wel niet op zich wachten? Daarom is Rotterdam wat mij betreft nu toch echt eerst aan de beurt. Willemsplein inzetten voor Eurovision Village zou geweldig zijn!! Iedere andere stad mag daarna dan. Sorry, ben gewoon van Rotterdam gaan houwuh; en daarnaast; het klòpt gewoon omdat ook de meets daar tot nog toe plaatsvinden! Cirkeltje rond, strik d’r om, klaarrr... Rotterdam 2020
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
pi_187632729
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 16:01:13 Het Amsterdamse College van Burgemeester en Wethouders zal pas komende dinsdag de songfestivalplannen bespreken. Daarna moet de gemeenteraad zelf nog naar de plannen kijken. Of de deadline van 10 juli gehaald wordt is twijfelachtig. #songfestival2020 reageer retweet
Welke plannen bedoelen ze hier? De algemene plannen rond het songfestival of de plannen gemaakt door iemand binnen de gemeente/of wat ook maar? Beter gezegd: moeten ze nou nog beginnen met het maken van plannen? :P
pi_187633009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:06 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 16:01:13 Het Amsterdamse College van Burgemeester en Wethouders zal pas komende dinsdag de songfestivalplannen bespreken. Daarna moet de gemeenteraad zelf nog naar de plannen kijken. Of de deadline van 10 juli gehaald wordt is twijfelachtig. #songfestival2020 reageer retweet
Welke plannen bedoelen ze hier? De algemene plannen rond het songfestival of de plannen gemaakt door iemand binnen de gemeente/of wat ook maar? Beter gezegd: moeten ze nou nog beginnen met het maken van plannen? :P
Ik zie het probleem niet echt qua dagen. Die deadline zouden ze toch gewoon moeten halen
pi_187633636
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 17:11:15 Vurige hoop in Den Bosch op Eurovisie Songfestival. ‘Hotelkamers al geblokt’ https://t.co/U5ApLTTa7P #songfestival reageer retweet
Ze zeggen dat de hal 18 meter hoog is, maar volgens mij hier zelfde verhaal als bij Maastricht. (Online staat namelijk 'Hoogte onderkant spant: 12 meter). Al zal de NPO blijkbaar aangegeven hebben dat dat wel kan :?
pi_187633643
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet echt qua dagen. Die deadline zouden ze toch gewoon moeten halen
Ja als ze gewoon al plannen hebben wel, of de gemeenteraad moet niet voor 10 juli bij elkaar komen ofzo.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 17:37:18 #171
163650 Greys
pi_187633876
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet echt qua dagen. Die deadline zouden ze toch gewoon moeten halen
Dinsdag is het al 2 juli. Als de gemeenteraad daarná nog eens plannen moet gaan goedkeuren wordt het best behoorlijk krap als het bidbook nog helemaal geschreven/aangepast moet worden. Er moeten ook financiële beloftes in staan enzo, tis niet alleen 'het lijkt ons leuk om het in de Ziggo te houden en die is hoog genoeg'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 juni 2019 @ 18:42:57 #172
39237 crew  H_T
2733
pi_187634902
Dat Rotterdam zich vrij rustig houdt is wat mij betreft een goed teken :) Zij voelen dus niet dat ze om extra aandacht moeten roepen en kunnen gewoon ermee aan de slag :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187637140
Ik denk dat Maastricht ook wel weet dat het n beetje een mission impossible gaat worden en ze nu hun vizier richten op The Passion :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187637689
Amsterdam 2020 _O_
pi_187638253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:26 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat Maastricht ook wel weet dat het n beetje een mission impossible gaat worden en ze nu hun vizier richten op The Passion :)
Ik denk oprecht dat ze erin geloven.
pi_187640101
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 21:44:36 Probleem voor Amsterdam is dat het bidbook ook nog met de gemeenteraad moet worden besproken. De eerstvolgende vergadering is echter op 10 juli om 13u. Het bidbook moet een uur eerder zijn ingeleverd reageer retweet
Als ze het echt graag willen moet dit natuurlijk geen probleem zijn en eerder/anders kunnen, anders is het gewoon vreemd.
pi_187640890
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:03 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 21:44:36 Probleem voor Amsterdam is dat het bidbook ook nog met de gemeenteraad moet worden besproken. De eerstvolgende vergadering is echter op 10 juli om 13u. Het bidbook moet een uur eerder zijn ingeleverd reageer retweet
Als ze het echt graag willen moet dit natuurlijk geen probleem zijn en eerder/anders kunnen, anders is het gewoon vreemd.
Kan toch haast niet waar zijn, ook al die andere wijfelachtige problemen. Zou geen prpbleem moeten zijn dunkt me. Kom je even wat dagen eerder samen. Je wil het graag als stad of niet..

Als dit echt zo is, staat Rotterdam dik in pole position, en dat ondanks het feit dat Amsterdam het leukere visitekaartje is, op papier..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 juni 2019 @ 00:55:50 #178
163650 Greys
pi_187641578
Toch zou het me echt niet verbazen als Amsterdam het gewoon krijgt 'want Amsterdam'. Zelfs als de tweede grote stad eventueel op meerdere punten beter zou scoren en misschien zelfs meer wil investeren, financieel. Ben benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187642490
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 00:55 schreef Greys het volgende:
Toch zou het me echt niet verbazen als Amsterdam het gewoon krijgt 'want Amsterdam'. Zelfs als de tweede grote stad eventueel op meerdere punten beter zou scoren en misschien zelfs meer wil investeren, financieel. Ben benieuwd.
Dat zou een flinke domper zijn: zo'n beetje iedere ESF-fan (95%) die ik op internet tegenkom wilt het in Rotterdam hebben. Die zouden dus flink balen als het toch in 020 wordt gehouden.
pi_187643288
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 00:55 schreef Greys het volgende:
Toch zou het me echt niet verbazen als Amsterdam het gewoon krijgt 'want Amsterdam'. Zelfs als de tweede grote stad eventueel op meerdere punten beter zou scoren en misschien zelfs meer wil investeren, financieel. Ben benieuwd.
Dit denk ik ook steeds ja..

Nouja wie weet hebben ze ook hele goede plannen en zijn een paar mensen wel heel enthousiast bezig, maar merken we dat nog niet. We zullen zien w/
pi_187643303
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 03:27 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Dat zou een flinke domper zijn: zo'n beetje iedere ESF-fan (95%) die ik op internet tegenkom wilt het in Rotterdam hebben. Die zouden dus flink balen als het toch in 020 wordt gehouden.
Mijn voorkeur is ook Rotterdam, maar aan de andere kant zou Amsterdam natuurlijk geen grote ramp zijn ofzo. Sterker nog, het zou ook prima zijn :P zo’n mega verschil is het niet.
pi_187643335
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Mijn voorkeur is ook Rotterdam, maar aan de andere kant zou Amsterdam natuurlijk geen grote ramp zijn ofzo. Sterker nog, het zou ook prima zijn :P zo’n mega verschil is het niet.
Is het ook niet, maar het is wel leuk om het een keer ergens anders te organiseren + dat de fans ook de kans hebben om het andere NL te zien.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 09:04:36 #183
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_187643676
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:10 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dit denk ik ook steeds ja..

Nouja wie weet hebben ze ook hele goede plannen en zijn een paar mensen wel heel enthousiast bezig, maar merken we dat nog niet. We zullen zien w/
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar valt de Ziggo Dome niet af omdat het een gesponsorde venue is?

https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/
punt 3 (wel uit 2015 dus welicht niet relevant)
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 09:47:21 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187644099
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:04 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar valt de Ziggo Dome niet af omdat het een gesponsorde venue is?

https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/
punt 3 (wel uit 2015 dus welicht niet relevant)
Scheelt wel denk ik dat het een bedrijf is dat alleen belangen heeft in NL. Anders zouden ze het de Dome kunnen noemen toch?
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:05:10 #185
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_187644353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:47 schreef Momo... het volgende:

[..]

Scheelt wel denk ik dat het een bedrijf is dat alleen belangen heeft in NL. Anders zouden ze het de Dome kunnen noemen toch?
Ik heb ook nergens gelezen dat het een issue kan zijn, dus ik heb het waarschijnlijk gewoon mis :P


edt: in 2016 was het in de Ericsson Globe. Lijkt me ook gesponsord. Never mind.
  ESF Reporter vrijdag 28 juni 2019 @ 10:21:24 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_187644547
De MEO Arena in Lissabon heette tijdens esf Altice arena. Dus wordt waarschijnlijk dan de Amsterdam Dome of de Amsterdome tijdens esf.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 juni 2019 @ 10:23:38 #187
163650 Greys
pi_187644569
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Mijn voorkeur is ook Rotterdam, maar aan de andere kant zou Amsterdam natuurlijk geen grote ramp zijn ofzo. Sterker nog, het zou ook prima zijn :P zo’n mega verschil is het niet.
Ik zou er idd alsnog huppelend heen gaan.

Praktisch gezien wordt het qua hotel dan wel duurder, Cee en ik hebben voor de gein ff gekeken gister voor de week die het wrs wordt. En dan maar voor drie nachtjes. Laat staan als mensen er een week heen willen incl nacht van de finale, allemachtig je loopt volledig leeg joh _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 28 juni 2019 @ 10:30:08 #188
87554 Cee
Welluk?
pi_187644625
Ons verblijf in ......dam 2020 wordt hoe dan ook duurder dan de hele trip inclusief vlucht naar Lissabon 2018. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 juni 2019 @ 11:21:21 #189
163650 Greys
pi_187645196
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:30 schreef Cee het volgende:
Ons verblijf in ......dam 2020 wordt hoe dan ook duurder dan de hele trip inclusief vlucht naar Lissabon 2018. _O-
Ja, bizar :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 28 juni 2019 @ 14:36:31 #190
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_187647623
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:21 schreef Cee het volgende:
De MEO Arena in Lissabon heette tijdens esf Altice arena. Dus wordt waarschijnlijk dan de Amsterdam Dome of de Amsterdome tijdens esf.
Altice is ook een telecombedrijf. Maakt dus denk ik niet uit.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 15:05:31 #191
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187648006
"Steden geen haast met inleveren bidbook Eurovisie Songfestival"

https://www.ad.nl/show/st(...)ngfestival~a3e67a55/
  ESF Reporter vrijdag 28 juni 2019 @ 15:06:43 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_187648014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 14:36 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Altice is ook een telecombedrijf. Maakt dus denk ik niet uit.
Oh dan heette het anders, in ieder geval was het daar niet direct duidelijk hoe het heette want er werd naar een andere naam dan MEO verwezen. Of zo.
pi_187649108
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:03 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op donderdag 27-06-2019 om 21:44:36 Probleem voor Amsterdam is dat het bidbook ook nog met de gemeenteraad moet worden besproken. De eerstvolgende vergadering is echter op 10 juli om 13u. Het bidbook moet een uur eerder zijn ingeleverd reageer retweet
Als ze het echt graag willen moet dit natuurlijk geen probleem zijn en eerder/anders kunnen, anders is het gewoon vreemd.
Lijkt me een staaltje van tendentieus nieuws melden. Wat zijn de bronnen? Amsterdam is er met Ziggo en RAI al meteen na de overwinning van Duncan mee begonnen, die laten het het echt niet op een last moment aankomen om de spullen in te leveren.
pi_187662663
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 03:27 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Dat zou een flinke domper zijn: zo'n beetje iedere ESF-fan (95%) die ik op internet tegenkom wilt het in Rotterdam hebben. Die zouden dus flink balen als het toch in 020 wordt gehouden.
Ik zie dat online heel anders. Veel voorkeur voor amsterdam en minder voor rotterdam. Ja ik schrijf de steden gewoon voluit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 juni 2019 @ 13:27:05 #195
163650 Greys
pi_187662795
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:19 schreef marsan het volgende:
Ja ik schrijf de steden gewoon voluit.
Keurig hoor *O*

(Ach als we maar weten van elkaar wat we bedoelen toch. :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187662890
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Keurig hoor *O*

(Ach als we maar weten van elkaar wat we bedoelen toch. :+ )
Nee, 010 en 020 schrijven is gewoon kinds.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187667082
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 10:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou er idd alsnog huppelend heen gaan.

Praktisch gezien wordt het qua hotel dan wel duurder, Cee en ik hebben voor de gein ff gekeken gister voor de week die het wrs wordt. En dan maar voor drie nachtjes. Laat staan als mensen er een week heen willen incl nacht van de finale, allemachtig je loopt volledig leeg joh _O-
Airbnb :7 ?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:11:15 #198
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187668747
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, 010 en 020 schrijven is gewoon kinds.
Vooral snel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:12:32 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187668766
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 11:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, bizar :o
Pssst. Kamertje huren ;)? Ik woon vlak bij Ahoy.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187670085
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vooral snel.
Als je dat bij beiden doet zou ik zeggen dat je een punt zou kunnen hebben.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 30 juni 2019 @ 09:41:01 #201
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187675828
Volgens mij is iedereen nu door dit filmpje om, het wordt Maastricht:
Just do it »
pi_187679866
Ow. Mijn. God.

Wat kut.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 juni 2019 @ 14:26:42 #203
163650 Greys
pi_187679910
Ik moest er wel om lachen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 14:32:06 #204
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187679950
pi_187695040
songfestivalNL twitterde op maandag 01-07-2019 om 10:32:22 Breda ziet af van organisatie songfestival. Nog in de race: Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Rotterdam, Maastricht en Amsterdam.https://t.co/uBaxlzI8K0 reageer retweet
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 10:45:22 #206
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187695061
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:43 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op maandag 01-07-2019 om 10:32:22 Breda ziet af van organisatie songfestival. Nog in de race: Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Rotterdam, Maastricht en Amsterdam.https://t.co/uBaxlzI8K0 reageer retweet
Viel te verwachten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 1 juli 2019 @ 12:28:21 #207
436222 Japepk
Padvinder
pi_187696738
De wethouder heeft ook aangegeven (niet in de media of zo, gewoon in de wandelgangen) dat ze van tevoren ook wel wisten dat het hem niet ging worden, maar dat de gratis publiciteit en aandacht een mooie gelegenheid was om Breepark in de spotlights te zetten.
't Echte en 't ware!
  maandag 1 juli 2019 @ 12:30:05 #208
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187696773
Tussen de commentaren op deze Mediacourant-pagina:

quote:
Break: Eurovisie Songfestival gaat naar Ahoy’. Het Rotterdamse bid werd als ‘most complete alternative’ bestempeld door de EBU.

Gehoord van een vriendje in de evenementen-branche; gelinkt aan Ahoy’.

De term ‘most complete alternative’ doet vermoeden dat de EBU wel degelijk Amsterdam als voorkeur heeft gehad. Waarschijnlijk heeft de terughoudendheid van de stad Amsterdam ervoor gezorgd dat 010 de klus krijgt.
...kan uit de duim gezogen zijn door deze reaguurder, maar het klinkt toch best reëel.
pi_187697098
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:30 schreef Eightyone het volgende:
Tussen de commentaren op deze Mediacourant-pagina:
[..]

...kan uit de duim gezogen zijn door deze reaguurder, maar het klinkt toch best reëel.
Ik las vanochtend ook op die site dat vandaag zou bekend worden dat de Coen & Sander show zou stoppen. Dus maar zien van wat er waar is inderdaad. ;)
leven zoals het leven is
pi_187697893
Jammer dat er nog geen enkele bid ingeleverd is. Deadline 10 juli..

Dus lijkt mij onzin.
pi_187698220
"Inmiddels (12 juni) hebben we het programma van eisen ontvangen en zijn we vanuit een kernteam bestaande uit Rotterdam Ahoy, Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners en de gemeente Rotterdam keihard aan de slag om een bidbook op te stellen. (....) Op 12 juli moet het bidbook ingeleverd zijn."

In Rotterdam gaat men er vanuit dat de deadline 12 juli is?????? Ok, is een bericht van 17-6, hopelijk zijn ze er wel achter dat het 10 juli is...
pi_187702207
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:28 schreef Japepk het volgende:
De wethouder heeft ook aangegeven (niet in de media of zo, gewoon in de wandelgangen) dat ze van tevoren ook wel wisten dat het hem niet ging worden, maar dat de gratis publiciteit en aandacht een mooie gelegenheid was om Breepark in de spotlights te zetten.
Snap het ergens, maar toch erger ik me zo aan zulke trucjes :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 juli 2019 @ 18:32:29 #213
163650 Greys
pi_187702233
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:07 schreef Ann-Lynn het volgende:
"Inmiddels (12 juni) hebben we het programma van eisen ontvangen en zijn we vanuit een kernteam bestaande uit Rotterdam Ahoy, Rotterdam Festivals, Rotterdam Partners en de gemeente Rotterdam keihard aan de slag om een bidbook op te stellen. (....) Op 12 juli moet het bidbook ingeleverd zijn."

In Rotterdam gaat men er vanuit dat de deadline 12 juli is?????? Ok, is een bericht van 17-6, hopelijk zijn ze er wel achter dat het 10 juli is...
Waar staat dit bericht dan? Linkje? Denk dat het gewoon een typfoutje is omdat het toen de 12e was. :D
En ik gok dat Rotterdam niet wacht tot de laatste dag met inleveren dus geen zorgen. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 juli 2019 @ 18:33:39 #214
163650 Greys
pi_187702252
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:30 schreef Eightyone het volgende:
Tussen de commentaren op deze Mediacourant-pagina:
[..]

...kan uit de duim gezogen zijn door deze reaguurder, maar het klinkt toch best reëel.
Amsterdam heeft sowieso nog niet ingeleverd dus er kan nog helemaal niet vergeleken zijn qua bidbooks. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187703221
Maastricht en Den Bosch besluiten morgen of ze zich kandidaat stellen (via @SongfestivalNL Twitter).
  maandag 1 juli 2019 @ 21:09:15 #216
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187705310
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:26 schreef Em31 het volgende:
Maastricht en Den Bosch besluiten morgen of ze zich kandidaat stellen (via @:SongfestivalNL Twitter).
Als ze reeel zijn hebben we na morgen dus nog maar 4 kandidaten
Just do it »
pi_187707278
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:09 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Als ze reeel zijn hebben we na morgen dus nog maar 4 kandidaten
Ja :P maar vooral van Maastricht kan ik me dat niet voorstellen.
pi_187707674
Den Bosch gaat ook niet afhaken, zeker met de steun van andere Brabantse steden en de provincie is er voldoende financiële zekerheid.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187707775
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:01 schreef TheVulture het volgende:
Den Bosch gaat ook niet afhaken, zeker met de steun van andere Brabantse steden en de provincie is er voldoende financiële zekerheid.
Ze hebben beide een te laag dak..

Maar blijkbaar heeft de NPO gezegd dat ze gewoon door moeten gaan al is het te laag, dusja snap het ook niet meer :+
pi_187707822
songfestivalNL twitterde op maandag 01-07-2019 om 22:51:49 De wethouder onthulde in het interview ook dat in het bidbook staat dat de hotels maximaal in een straal van 30 minuten rijden van de hal mogen liggen #songfestival reageer retweet
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 23:15:48 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187708034
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:08 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op maandag 01-07-2019 om 22:51:49 De wethouder onthulde in het interview ook dat in het bidbook staat dat de hotels maximaal in een straal van 30 minuten rijden van de hal mogen liggen #songfestival reageer retweet
30 minuten. Dat kan dus ook best een eindje buiten een bepaalde plaats zijn.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 juli 2019 @ 23:24:34 #222
163650 Greys
pi_187708255
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

30 minuten. Dat kan dus ook best een eindje buiten een bepaalde plaats zijn.
En zelfs dan vraag ik me af of Maastricht dan bv aan voldoende hotelkamers voor 10.000+ personen komt. Of zou ik dat heel verkeerd inschatten? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 23:26:33 #223
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187708302
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:24 schreef Greys het volgende:

[..]

En zelfs dan vraag ik me af of Maastricht dan bv aan voldoende hotelkamers voor 10.000+ personen komt. Of zou ik dat heel verkeerd inschatten? :@
Zuid-Limburg is natuurlijk wel retetoeristisch. Hoop mensen in van die vakantieparkjes stouwen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187713292
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 18:32 schreef Greys het volgende:
Waar staat dit bericht dan?
Intern berichtje van de gemeente, hoop dat ze idd gewoon een typfoutje maakten, ik zit natuurlijk ontzettend te duimen voor mijn allerliefste Rotjeknor :s) :s)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 12:07:15 #225
163650 Greys
pi_187713364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:59 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]

Intern berichtje van de gemeente, hoop dat ze idd gewoon een typfoutje maakten, ik zit natuurlijk ontzettend te duimen voor mijn allerliefste Rotjeknor :s) :s)
Interne berichten zijn vaak niet voor openbaring. :P

Maar geen zorgen want op Rijnmond had Said Kasmi het zeer recent gewoon over 10 juli. ;) *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187713518
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:07 schreef Greys het volgende:
op Rijnmond had Said Kasmi het zeer recent gewoon over 10 juli
Oh gelukkig dat ze het toch doorhebben. Ik heb de betrokken namen eruit gelaten ;) Wilde al op het bericht reageren: jullie hebben nog 7,5 dagen!!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:15:50 #227
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187719198
Rotterdam: Brief van de B&W aan de gemeenteraad.

https://rotterdam.notubiz(...)bb018097_6_63921_tds

Wethouder aan het woord:



[ Bericht 52% gewijzigd door lashatumbai op 02-07-2019 20:07:15 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:04:15 #228
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187721156
Ook nieuwe informatie uit Arnhem:

songfestivalNL twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 20:56:50 Arnhem heeft ook de eerste plannen bekend gemaakt. Grootste struikelblok is de locatie. Het Gelredome is ook de thuishaven van Vitesse dat wekenlang geen gebruik kan maken van het stadion. #songfestival2020 https://t.co/MH9ZCS2J4D reageer retweet
songfestivalNL twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 20:58:19 Onderzocht wordt of het (verrijdbare) veld buiten het stadion kan worden gelegd waarna er tijdelijke tribunes worden gebouwd. Binnen kan dan de opbouw voor het songfestival plaatsvinden; buiten speelt Vitesse de laatste competitie- en/of playoff-wedstrijden #songfestival2020 reageer retweet
Volgens de informatie uit Arnhem zouden er maar drie beoogde locaties voldoen aan de eisen. Zou dit betekenen dat Ziggo Dome niet eens zou meedoen aan de race? :{

pi_187721220
Hup
Amsterdam 2020
Arnhem 2020 :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2019 21:08:24 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:08:08 #230
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187721221
Ik vind t zo leuk hoe al die steden zoveel moeite doen. Lekker alles volgen!!
Just do it »
pi_187721277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:04 schreef lashatumbai het volgende:
Ook nieuwe informatie uit Arnhem:

songfestivalNL twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 20:56:50 Arnhem heeft ook de eerste plannen bekend gemaakt. Grootste struikelblok is de locatie. Het Gelredome is ook de thuishaven van Vitesse dat wekenlang geen gebruik kan maken van het stadion. #songfestival2020 https://t.co/MH9ZCS2J4D reageer retweet
songfestivalNL twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 20:58:19 Onderzocht wordt of het (verrijdbare) veld buiten het stadion kan worden gelegd waarna er tijdelijke tribunes worden gebouwd. Binnen kan dan de opbouw voor het songfestival plaatsvinden; buiten speelt Vitesse de laatste competitie- en/of playoff-wedstrijden #songfestival2020 reageer retweet
Volgens de informatie uit Arnhem zouden er maar drie beoogde locaties voldoen aan de eisen. Zou dit betekenen dat Ziggo Dome niet eens zou meedoen aan de race? :{

[ afbeelding ]
Brabanthallen moet Ziggo Dome zijn lijkt me :?

Edit: Brabanthallen hoogte (vanaf spant): 12 meter, Ziggo Dome 30 meter. Foutje dus lijkt me.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:14:19 #232
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187721360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Em31 het volgende:

[..]

Brabanthallen moet Ziggo Dome zijn lijkt me :?

Edit: Brabanthallen hoogte (vanaf spant): 12 meter, Ziggo Dome 30 meter. Foutje dus lijkt me.
Ja lijkt mij ook wel, anders hadden ze nog beter MECC kunnen noemen ipv de Brabanthallen.
pi_187721406
Hup
Amsterdam 2020
Arnhem 2020 :)
pi_187721818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:14 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Ja lijkt mij ook wel, anders hadden ze nog beter MECC kunnen noemen ipv de Brabanthallen.
Gaan al die blogs dit natuurlijk weer fout overnemen :P
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:40:20 #235
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187721839
Ziggo Dome 2020
Ahoy 2020
GelreDome 2020

Een van deze drie wordt t.
Just do it »
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 22:10:59 #236
163650 Greys
pi_187722375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:40 schreef Niels93 het volgende:
Ziggo Dome 2020
Ahoy 2020
GelreDome 2020

Een van deze drie wordt t.
Waarbij ik me zelf niet kan voorstellen dat het GelreDome wordt want er stond volgens mij (even terugzoeken, weet niet zeker) ook iets in over niet al te veel afstand van luchthaven in de voorwaarden? Hm, nee dat zal dan wel niet want dan hadden ze dat zelf ook al gezien en waren ze al afgehaakt.

Maar voor alle buitenlandse invliegers zijn zowel Amsterdam als Rotterdam toch vele malen handiger/sneller te bereiken, als ze alledrie aan alle eisen zouden kunnen voldoen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187722410
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarbij ik me zelf niet kan voorstellen dat het GelreDome wordt want er stond volgens mij (even terugzoeken, weet niet zeker) ook iets in over niet al te veel afstand van luchthaven in de voorwaarden? Hm, nee dat zal dan wel niet want dan hadden ze dat zelf ook al gezien en waren ze al afgehaakt.

Maar voor alle buitenlandse invliegers zijn zowel Amsterdam als Rotterdam toch vele malen handiger/sneller te bereiken, als ze alledrie aan alle eisen zouden kunnen voldoen? :@
Sneller: ja.

Maar Arnhem heeft ook een rechtstreekse verbinding met Schiphol. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 22:22:21 #238
163650 Greys
pi_187722552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:13 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Sneller: ja.

Maar Arnhem heeft ook een rechtstreekse verbinding met Schiphol. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Heb je idd gelijk in dus het is zeker niet onoverkomelijk. :)
Kan me persoonlijk alleen niet voorstellen dat ze daarvoor zouden kiezen als (!) de twee grotere steden met wel een eigen luchthaven verder ook overal aan voldoen.

Maar het blijft spannend! Leuk.
En waar het ook wordt, tof wordt het toch wel want in eigen land. w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187722760
En anders is er ook nog altijd een vliegveld op Teuge, prima en geschikt. Arnhem voldoet ook gewoon aan alle voorwaarden, samen met Rotterdam en Amsterdam.

Jammer dat we nog een maand moeten wachten op de bekendmaking. :p
  dinsdag 2 juli 2019 @ 22:35:04 #240
263417 Keyos
Like a Boss
pi_187722933
Moeten gewoon zodanig realistisch zijn dat eigenlijk maar één locatie écht geschikt is en dat is Ahoy.

Je hebt een vliegveld in de buurt, een grote stad met voldoende hotels en uitgaansgelegenheden, partnership met Den Haag (waar de metro in 1x naartoe gaat vanaf Ahoy), en je hebt een AAA zaal ter beschikking met een veelvoud aan conferentiezalen voor pers, broadcasting agencies etc en de mogelijkheid om dat ding 2 maanden af te huren. Ziggo Dome is mooi hoor en de stad ‘Amsterdam’ doet het over de grenzen natuurlijk ook goed, maar qua organisatie lijkt het mij wel duidelijk.

Daarbij heeft de Ziggo Dome op die zaal na verder niets waardoor je pers in naastgelegen gebouwen moet gaan huisvesten. Dat lijkt me ook niet ideaal.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 22:35:14 #241
163650 Greys
pi_187722939
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En anders is er ook nog altijd een vliegveld op Teuge, prima en geschikt. Arnhem voldoet ook gewoon aan alle voorwaarden, samen met Rotterdam en Amsterdam.

Jammer dat we nog een maand moeten wachten op de bekendmaking. :p
Welke landen vliegen er allemaal op Teuge?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187723016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Welke landen vliegen er allemaal op Teuge?
Niemand.

Maar Rotterdam is ook niet mega-populair.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 22:43:30 #243
163650 Greys
pi_187723299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:37 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Niemand.

Maar Rotterdam is ook niet mega-populair.
Nee snap ik maar daar vliegen wel nét wat meer landen op dan op Teuge. :P

(Waarvan ik tot m'n schande moet bekennen dat ik er nog nooit van gehoord had dus ik zal me ff een potje gaan schamen. Heel even dan.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187723383
Lijkt me logischer dat de meerderheid gewoon eerst naar Amsterdam vliegt en dan vervolgens met de trein richting Rotterdam/Arnhem zou gaan. Op twitter zag ik iemand die al zei dat voor haar vliegen naar Rotterdam veel duurder is dan Schiphol+trein.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 juli 2019 @ 22:50:16 #245
163650 Greys
pi_187723490
Ja dat is ook weer zo.
En de meeste toeristen zullen - stel dát het ESF Rotterdam wordt - er dan ook wel een paar dagen Amsterdam voor of na willen plakken dus dat is dan ook handig. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 2 juli 2019 @ 22:54:08 #246
263417 Keyos
Like a Boss
pi_187723616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:46 schreef Em31 het volgende:
Lijkt me logischer dat de meerderheid gewoon eerst naar Amsterdam vliegt en dan vervolgens met de trein richting Rotterdam/Arnhem zou gaan. Op twitter zag ik iemand die al zei dat voor haar vliegen naar Rotterdam veel duurder is dan Schiphol+trein.
Yes uiteraard, zolang die trein rijdt is die verbinding tussen Rotterdam CS en Schiphol perfect. Ik zou als toerist nooit bewust op Rotterdam vliegen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_187723995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:54 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yes uiteraard, zolang die trein rijdt is die verbinding tussen Rotterdam CS en Schiphol perfect. Ik zou als toerist nooit bewust op Rotterdam vliegen.
Vanaf Schiphol is het maar een minuut of 10 langer naar Rotterdam CS dan naar Amsterdam CS. Uiteraard wel als de Intercity Defect gewoon rijdt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 01:04:14 #248
163650 Greys
pi_187725759
Straat12 twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 23:12:20 Achter gesloten deuren vergadert de gemeenteraad van Den Bosch over het binnenhalen van het Songfestival. De SP is inmiddels weggelopen. #denbosch #evs2020 https://t.co/M6gdpFnMcn reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187726925
DeGelderlander twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 21:17:05 Arnhem wil Vitesse buiten laten spelen tijdens Songfestival https://t.co/tcN5DrmwXm reageer retweet
pi_187728389
ZiggoDome twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 23:46:19 @songfestivalNL Moeten iets beter hun huiswerk doen 😉 https://t.co/pgriAyMiTX reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 10:33:49 #251
163650 Greys
pi_187728428
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:29 schreef Em31 het volgende:
ZiggoDome twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 23:46:19 @:songfestivalNL Moeten iets beter hun huiswerk doen 😉 https://t.co/pgriAyMiTX reageer retweet
Ja ik had er gister al op gereageerd en toen likete Ziggo het al dus ik dacht al er komt nog wel wat. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:05:12 #252
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187728762
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:29 schreef Em31 het volgende:
ZiggoDome twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 23:46:19 @:songfestivalNL Moeten iets beter hun huiswerk doen 😉 https://t.co/pgriAyMiTX reageer retweet
Hahaha, Ziggo Dome doet gewoon mee dus! Gelukkig maar
pi_187732262
Ik denk nog steeds dat het gewoon Rotterdam/Ahoy wordt vanwege de internationale uitstraling, maar ik weet zeker dat Den Bosch een prima ESF kan organiseren.

De stad is overzichtelijk en knus qua evenementenlocaties (Village kan op de Parade of op de Markt), los van de Brabanthallen als hoofdlocatie waar je ook meteen de pers onder kunt brengen. Ik blijf hopen tegen beter weten in op een ESF in mijn achtertuin O+

Arnhem lijkt me ook wel uit de running, je kunt Vitesse niet 8 weken lang buiten het Gelredome houden, daar moet je het hele competitieschema voor aanpassen.

Los daarvan is het een schattig idee om dan maar losse tribunes naast een of ander bijveld te zetten als Vitesse thuis speelt, maar dan krijg je daar op repetitiedagen/festivaldagen alleen maar meer chaos met supporters en festivalbezoekers/delegaties/pers door elkaar heen. Ook lijken me losse tribunes uberhaupt niet veilig genoeg qua supportersmaatregelen als er ook nog een risicowedstrijd tussen zit of een potje tegen Feyenoord, PSV of Ajax.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187733261
songfestivalNL twitterde op woensdag 03-07-2019 om 16:56:28 Songfestival-mania in Rotterdam: hotels rekenen nu al woekerprijzen https://t.co/mBKMxLRmWV reageer retweet
songfestivalNL twitterde op woensdag 03-07-2019 om 16:51:54 Raadsmeerderheid achter kandidatuur Arnhem voor organisatie songfestival https://t.co/P5Ng46BKjR reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 17:10:03 #255
163650 Greys
pi_187733329
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:03 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op woensdag 03-07-2019 om 16:56:28 Songfestival-mania in Rotterdam: hotels rekenen nu al woekerprijzen https://t.co/mBKMxLRmWV reageer retweet
songfestivalNL twitterde op woensdag 03-07-2019 om 16:51:54 Raadsmeerderheid achter kandidatuur Arnhem voor organisatie songfestival https://t.co/P5Ng46BKjR reageer retweet
Cee en ik hebben onlangs via Booking.com gekeken voor die week in zowel Rdam als Amsterdam en inderdaad, Rdam was al behoorlijk flink aan de prijs. En toen probeerden we daarna Amsterdam.. :X

Waar het ook wordt, het wordt inderdaad moeilijk om betaalbare accommodatie te vinden. In Lissabon destijds vonden we dat écht volop bijvoorbeeld, konden echt kiezen uit meerdere goed betaalbare opties. Hoopte dat de Nederlandse stad die het gaat organiseren ook een béétje normaal gaat doen met hotelprijzen maar kennelijk niet dus. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 03-07-2019 17:17:35 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 juli 2019 @ 17:22:31 #256
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187733497
Een heel positief teken!

Kunnen we Madonna vast boeken :')

RichardCrommert twitterde op woensdag 03-07-2019 om 17:05:57 Provincie Zuid-Holland draagt 1 miljoen euro bij als het Eurovisie Songfestival naar Rotterdam komt https://t.co/2rt52epezQ reageer retweet
  woensdag 3 juli 2019 @ 17:32:41 #257
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187733655
Utrecht onzeker:

https://www.ad.nl/utrecht(...)gn=socialsharing_web

Is de jaarbeurs sowieso niet te laag trouwens voor het songfestival?
pi_187734264
Utrecht is net zo kansloos als Maastricht en Den Bosch.
pi_187734331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Cee en ik hebben onlangs via Booking.com gekeken voor die week in zowel Rdam als Amsterdam en inderdaad, Rdam was al behoorlijk flink aan de prijs. En toen probeerden we daarna Amsterdam.. :X

Waar het ook wordt, het wordt inderdaad moeilijk om betaalbare accommodatie te vinden. In Lissabon destijds vonden we dat écht volop bijvoorbeeld, konden echt kiezen uit meerdere goed betaalbare opties. Hoopte dat de Nederlandse stad die het gaat organiseren ook een béétje normaal gaat doen met hotelprijzen maar kennelijk niet dus. -O-
Begin tot midden mei zal nu ook wel heel extreem zijn aangezien de formule 1 ook nog ergens binnen die tijd zit. En die spelen van Prins Harry nog in Den Haag (9-16 mei). Wordt allemaal heel duur ja denk ik -O-
pi_187734344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:22 schreef lashatumbai het volgende:
Een heel positief teken!

Kunnen we Madonna vast boeken :')

RichardCrommert twitterde op woensdag 03-07-2019 om 17:05:57 Provincie Zuid-Holland draagt 1 miljoen euro bij als het Eurovisie Songfestival naar Rotterdam komt https://t.co/2rt52epezQ reageer retweet
_O-
pi_187734373
Rotterdam, Amsterdam, Den Bosch en Maastricht lijken me nog de enige opties. Utrecht heeft te weinig financiële steun en Arnhem in combi met Vitesse zal m ook niet worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187735046
Vitesse hoeft voor Arnhem geen probleem te zijn. Valt prima een tijdelijk stadionnetje te bouwen met wat tribunes, ook in Dusseldorf gebeurd. Bovendien de thuiswedstrijden in die periode zijn totaal niet spannend. RKC, (vroeg april dus valt er mss al net buiten.) Sparta en Heracles. Vol stadion hebben ze er sws niet, mss nu wel.

Mss dan nog wat play offs, zijn er ook hoogstens twee, en anders kunnen ze nog altijd uitwijken naar elders. Is eerder gebeurd.
  woensdag 3 juli 2019 @ 19:48:22 #263
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187736114
Hallo,
ik weet dat ik hier op een pro-Rotterdam-forum ben en dat alle kandidaatsteden los van Rotterdam en Amsterdam niet serieus genomen worden hier, maar ik wil toch even iets kwijt.

Met name discussie rond hoogte Brabanthallen. Ik snap namelijk die hele discussie niet.

Eerst een paar (publiek bekende) feiten op een rijtje:
- Den Bosch kent alle (technische) eisen van NPO en EBU. (deze zijn verder geheim)
- Als dakhoogte een technische eis is, is deze dus bekend.
- Jeroen Dona, directeur van Brabanthallen (dus op de hoogte van de hoogte van zijn eigen Brabanthallen, mag ik hopen) verklaart zelf dat de Brabanthallen hoog genoeg zijn:

"Volgens Jeroen Dona, directeur Evenementen en Beurzen van Libéma, gooien ’zijn’ Brabanthallen en Ahoy de hoogste ogen gezien de lange periode om beschikbaar te moeten zijn. „Onze grootste Brabanthal is speciaal voor tv-opnamen geschikt gemaakt en heeft een liefst 18 meter hoog dak. Er kunnen 12.000 bezoekers in en dat zijn er 4000 meer dan in de hal in Tel Aviv. Ook kunnen we gemakkelijk de 1800 verwachte mediamensen onderbrengen."


- Als Brabanthallen technisch niet aan de eisen zouden voldoen, waarom zouden Den Bosch/Brabanthallen dan uberhaupt een bod doen, wetende van de concurrentie (zie raadsinformatiebrief Arnhem) ?

Misschien zijn feiten niet zo relevant, want vind jij Den Bosch (of Arnhem of Maastricht) maar een achterlijk dorp vergeleken met Rotterdam, dus per definitie niet serieus te nemen. (En dat is ook een beetje het sfeertje in dit topic, wel zonde).
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_187736207
Dat laatste denkt denk ik echt niemand en lijkt me niet de reden 8)7 in mijn geval in ieder geval niet. Het blijft alleen een TV-show en dan zou ik het persoonlijk gewoon raar vinden als ze voor een lage zaal gaan.

Ik zou zelf zwaar teleurgesteld zijn zelfs en dat komt niet door de steden zelf :)
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 20:02:41 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187736393

Recente video uit Brabanthallen, op zich oogt het zo best redelijk groot.
pi_187736620
quote:
Met name discussie rond hoogte Brabanthallen. Ik snap namelijk die hele discussie niet.
Het kan best dat de nok van het dak van de Brabanthallen een hoogte heeft van 18 meter, of hoger. Uit de technische specificaties valt op te tekenen dat de hoogte van de onderkant van het spant 12 meter bedraagt: https://www.organiseren-b(...)-s-Hertogenbosch.pdf

Audio, video en licht wordt ingehangen aan een truss constructie. Je kan de truss omhoog takelen tot het laagste punt in het plafond, in dit geval de onderkant van het spant. Volgens de specs weten we dat dit 12 meter is. Als je er dan nog een halve meter truss bij doet dan kom je op een maximale productiehoogte van 11,5 meter. Je hebt dus een vrije hoogte van 11,5 meter. De hoogte die beschikbaar is boven de truss kan je niet benutten.

Ik ken de eis van NPO niet zwart op wit, maar logisch lijkt me dat er een vrije hoogte van een x aantal meter (18) wordt gevraagd want theoretisch gezien kan een gebouw met een heel spits dak een hoogte hebben van 50 meter, terwijl de vrije hoogte maar een paar meter bedraagt.

Als je van deze cijfers uit gaat dan zijn alleen Ziggo Dome, Ahoy en het Gelredome geschikt.

De vrije hoogte van het Ziggo Dome is 21 meter, van Ahoy 23 meter en van het Gelredome weet ik het even niet, maar ik vermoed dat dit de hoogste is van de drie.
pi_187736693
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Pssst. Kamertje huren ;)? Ik woon vlak bij Ahoy.
Ik ook😁
pi_187736773
Ik ben het wel eens met de redenatie dat Den Bosch en/of anderen nu wel uit de race zouden zijn gestapt/gehaald als ze niet aan de technische specificaties van de EBU kunnen voldoen. Dat zal het struikelblok dan ook niet zijn.

Het zal vooral neerkomen op het feit of je bij zo'n internationaal evenement genoegen neemt met een minder bekende naam zoals Den Bosch of Maastricht ten opzichte van Rotterdam/Amsterdam.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:19:20 #269
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187736787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:12 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het kan best dat de nok van het dak van de Brabanthallen een hoogte heeft van 18 meter, of hoger. Uit de technische specificaties valt op te tekenen dat de hoogte van de onderkant van het spant 12 meter bedraagt: https://www.organiseren-b(...)-s-Hertogenbosch.pdf

Audio, video en licht wordt ingehangen aan een truss constructie. Je kan de truss omhoog takelen tot het laagste punt in het plafond, in dit geval de onderkant van het spant. Volgens de specs weten we dat dit 12 meter is. Als je er dan nog een halve meter truss bij doet dan kom je op een maximale productiehoogte van 11,5 meter. Je hebt dus een vrije hoogte van 11,5 meter. De hoogte die beschikbaar is boven de truss kan je niet benutten.

Ik ken de eis van NPO niet zwart op wit, maar logisch lijkt me dat er een vrije hoogte van een x aantal meter (18) wordt gevraagd want theoretisch gezien kan een gebouw met een heel spits dak een hoogte hebben van 50 meter, terwijl de vrije hoogte maar een paar meter bedraagt.

Als je van deze cijfers uit gaat dan zijn alleen Ziggo Dome, Ahoy en het Gelredome geschikt.

De vrije hoogte van het Ziggo Dome is 21 meter, van Ahoy 23 meter en van het Gelredome weet ik het even niet, maar ik vermoed dat dit de hoogste is van de drie.
Als dat zo is dan is Brabanthallen misschien kansloos tov de anderen.

Maar, de enige manier is om het te vragen.
Ik heb geen Twitter-account. Maar als iemand met Twitter uitsluitsel wil vragen aan @Jeroen_Dona over de specifiek de maximale productiehoogte, eventueel met linkje naar de tweet van ZiggoDome waar die 21 m in genoemd is, en linkje naar bovengenoemde document, dan weten we het allemaal zeker.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:19:24 #270
163650 Greys
pi_187736788
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:48 schreef klnvntrbyt het volgende:
Hallo,
ik weet dat ik hier op een pro-Rotterdam-forum ben
Allereerst hoi! *O*

En huh? Omdat toevallig net iets meer mensen voor Rotterdam zijn hier zijn we meteen een pro-Rotterdam forum? :D Er zijn er ook genoeg die Amsterdam willen of Arnhem zag ik of Utrecht bv.

quote:
en dat alle kandidaatsteden los van Rotterdam en Amsterdam niet serieus genomen worden hier, maar ik wil toch even iets kwijt.
Je mag alles kwijt wat je wilt! En je hoeft het niet op een in-de-verdediging manier te doen want dat is hier absoluut niet nodig. ;) Al wil jij het in Lutjebroek, lekker ieder z'n wensen toch? :)

quote:
Met name discussie rond hoogte Brabanthallen. Ik snap namelijk die hele discussie niet.

Eerst een paar (publiek bekende) feiten op een rijtje:
- Den Bosch kent alle (technische) eisen van NPO en EBU. (deze zijn verder geheim)
- Als dakhoogte een technische eis is, is deze dus bekend.
- Jeroen Dona, directeur van Brabanthallen (dus op de hoogte van de hoogte van zijn eigen Brabanthallen, mag ik hopen) verklaart zelf dat de Brabanthallen hoog genoeg zijn:

"Volgens Jeroen Dona, directeur Evenementen en Beurzen van Libéma, gooien ’zijn’ Brabanthallen en Ahoy de hoogste ogen gezien de lange periode om beschikbaar te moeten zijn. „Onze grootste Brabanthal is speciaal voor tv-opnamen geschikt gemaakt en heeft een liefst 18 meter hoog dak. Er kunnen 12.000 bezoekers in en dat zijn er 4000 meer dan in de hal in Tel Aviv. Ook kunnen we gemakkelijk de 1800 verwachte mediamensen onderbrengen."


- Als Brabanthallen technisch niet aan de eisen zouden voldoen, waarom zouden Den Bosch/Brabanthallen dan uberhaupt een bod doen, wetende van de concurrentie (zie raadsinformatiebrief Arnhem) ?

Misschien zijn feiten niet zo relevant, want vind jij Den Bosch (of Arnhem of Maastricht) maar een achterlijk dorp vergeleken met Rotterdam, dus per definitie niet serieus te nemen. (En dat is ook een beetje het sfeertje in dit topic, wel zonde).
Dat maak je er echt helemaal zelf van met 'achterlijk dorp'. Ik heb dat namelijk helemaal niemand zien zeggen? :D

Je zult zien dat als je gewoon lekker op een gezellige toon vertelt waarom jij het bv graag daar zou willen dat niemand dan raar daarover doet hoor. Integendeel!

Puur persoonlijk denk ik zelf dat hoe hoger de zaal hoe mooier en beter de mogelijkheden, maar dat is toch geen 'Brabant is een achterlijk dorp'? Jouw gevoelens zijn net zo belangrijk als van wie ook hier en als je iets post kunnen mensen dan weer voors of tegens daarop geven. :) En dan moet je dat niet als aanval zien ofzo maar gewoon als discussie en zoveel mensen zoveel wensen.

Dus ja je hebt prima punten en inderdaad, de zaal zal aan de hoogte voldoen anders haakten ze al af inderdaad. :Y

Míjn voorkeur heeft het niet, maar als het Songfestival uiteindelijk in de Brabanthallen wordt gehouden ga ik daar net zo blij daartoe hoor!

Dus welkom.
En nee het is geen achterlijk dorp en echt dat heeft niemand gezegd. Ik denk dat je bijna nergens op een forum zo veel redelijkheid gaat vinden als hier namelijk. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187736828
Ik ben Team Den Bosch
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:23:27 #272
163650 Greys
pi_187736850
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben Team Den Bosch
Bossche bollen. :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:26:14 #273
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187736893
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:19 schreef Greys het volgende:

Dat maak je er echt helemaal zelf van met 'achterlijk dorp'. Ik heb dat namelijk helemaal niemand zien zeggen? :D
Hoi,
ik chargeer een beetje vind ik leuk - maar, dat dit mijn indruk is is natuurlijk wel gevoed door 3 delen aan topic-leechen
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:32:20 #274
163650 Greys
pi_187737008
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:26 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Hoi,
ik chargeer een beetje vind ik leuk - maar, dat dit mijn indruk is is natuurlijk wel gevoed door 3 delen aan topic-leechen
Had dan ff eerder geroepen, dan hadden we dat gevoel bij je weg kunnen nemen. :P

Nee maar er komen er een aantal uit de regio Rdam en natuurlijk heeft dat dan al snel je voorkeur. :@ Zo ook bij mij.

Maar wij draven ook natuurlijk weleens een beetje expres door. ;) En dan heb je ook gelezen dat iedereen gewoon huppelend gaat naar waar het ook wordt uiteindelijk.

Dus post lekker wat vaker mee EN KNOK VOOR DE BRABANTHALLEN! *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187737039
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:26 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Hoi,
ik chargeer een beetje vind ik leuk - maar, dat dit mijn indruk is is natuurlijk wel gevoed door 3 delen aan topic-leechen
Ik heb echt niemand op die manier negatief over steden zien posten, alleen negatief over zalen.

Of nouja nu ik het zeg, er is volgens mij juist alleen negatief gepost over Amsterdam en Rotterdam als steden zelf.
pi_187737093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben het wel eens met de redenatie dat Den Bosch en/of anderen nu wel uit de race zouden zijn gestapt/gehaald als ze niet aan de technische specificaties van de EBU kunnen voldoen. Dat zal het struikelblok dan ook niet zijn.

Het zal vooral neerkomen op het feit of je bij zo'n internationaal evenement genoegen neemt met een minder bekende naam zoals Den Bosch of Maastricht ten opzichte van Rotterdam/Amsterdam.
Maastricht had wel bij de NPO aangegeven een te laag dak te hebben, maar ze moesten gewoon doorgaan. Of de EBU daar ook zo makkelijk over denkt.. :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:41:23 #277
163650 Greys
pi_187737197
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:36 schreef Em31 het volgende:

[..]

Maastricht had wel bij de NPO aangegeven een te laag dak te hebben, maar ze moesten gewoon doorgaan. Of de EBU daar ook zo makkelijk over denkt.. :P
Geloof dat het daar om 12 cm ging ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187737207
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:36 schreef Em31 het volgende:

[..]

Maastricht had wel bij de NPO aangegeven een te laag dak te hebben, maar ze moesten gewoon doorgaan. Of de EBU daar ook zo makkelijk over denkt.. :P
Het is voor de NPO natuurlijk in het voordeel wanneer er zoveel mogelijk kandidaten meedoen. Dat is goed voor de concurrentiepositie.

We weten allemaal dat er drastisch bezuinigd gaat worden op de publieke omroep en dat het ESP een bak met geld kost. Hoe fijn is het dan als er zoveel mogelijk kandidaten elkaar de loef proberen af te steken door tegen elkaar op te bieden.
pi_187737239
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Geloof dat het daar om 12 cm ging ofzo.
Oh _O- dat zal Jon Ola vast geen probleem vinden :D
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 20:44:09 #280
368283 ato
pi_187737264
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh _O- dat zal Jon Ola vast geen probleem vinden :D
_O-
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:45:43 #281
163650 Greys
pi_187737304
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:43 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh _O- dat zal Jon Ola vast geen probleem vinden :D
Kijk dat las ik hier:

https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht

quote:
Van de Wiel zegt dat de ruimte achttien meter hoog moet zijn. Het MECC is 17,88 meter hoog. De directeur heeft dit besproken met de NPO. De NPO heeft hierover gezegd dat het geen beperking vormt en dat Maastricht vooral door moet gaan.
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 20:46:37 #282
368283 ato
pi_187737328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:41 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het is voor de NPO natuurlijk in het voordeel wanneer er zoveel mogelijk kandidaten meedoen. Dat is goed voor de concurrentiepositie.

We weten allemaal dat er drastisch bezuinigd gaat worden op de publieke omroep en dat het ESP een bak met geld kost. Hoe fijn is het dan als er zoveel mogelijk kandidaten elkaar de loef proberen af te steken door tegen elkaar op te bieden.
Ja slim.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:48:54 #283
163650 Greys
pi_187737379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:41 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het is voor de NPO natuurlijk in het voordeel wanneer er zoveel mogelijk kandidaten meedoen. Dat is goed voor de concurrentiepositie.

We weten allemaal dat er drastisch bezuinigd gaat worden op de publieke omroep en dat het ESP een bak met geld kost. Hoe fijn is het dan als er zoveel mogelijk kandidaten elkaar de loef proberen af te steken door tegen elkaar op te bieden.
En zeker dit zeker ook ja. :Y

Als je als stad weet dat er nog vier andere serieuze bieders zijn dan ben je wellicht toch net wat eerder geneigd je eigen bijdrage in het bidbook nog wat op te schroeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187737423
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:29 schreef Em31 het volgende:
ZiggoDome twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 23:46:19 @:songfestivalNL Moeten iets beter hun huiswerk doen 😉 https://t.co/pgriAyMiTX reageer retweet
En zo is het 😊
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 20:57:11 #285
163650 Greys
pi_187737573
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:50 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

En zo is het 😊
Op Twitter had ik op de ESF account iets gepost over dat Ziggo meer dan hoog genoeg was en daar reageerde iemand op met dat het al lang bekend was dat Ziggo niet wil en toen vroeg ik om een bron en dat wist ie al niet meer want het was al lang bekend en de Arena wil het graag dus dat is de beste optie.

Of zoiets.
Dus dan weten we dat. :+

*gooit armen in de lucht*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187737830
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk dat las ik hier:

https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
[..]

:D
Oh hahaha ja die 12 centimeter :P

Al kan ik me bijna niet voorstellen dat ze niet de vrije hoogte bedoelen? :@ 18 meter vrij dus, maar goed zij zullen het wel weten natuurlijk
  ESF Reporter woensdag 3 juli 2019 @ 21:09:13 #287
87554 Cee
Welluk?
pi_187737889
Brabanthallen zijn onlangs zelfs door Armin van Buuren gebruikt als repetitie-zaal voor de staging van zijn optreden tijdens Pinkpop. Dus die capaciteiten hebben ze zeker. Maar ik weet ook wel dat er íets meer komt kijken bij een ESF dan bij een DJ-setting (wel eentje inclusief toeters en bellen).

Ik ben Team Rotterdam omdat ik zelf de voorkeur geef aan de stad, als stad an sich, t.o.v. Amsterdam. Over Den Bosch heb ik naar mijn weten nooit lacherig gedaan en als dat wel zo was, dan was het een nerveus lachje omdat het te mooi om waar te zijn lijkt als mijn geliefde ESF neerstrijkt in mijn eigen provincie, 15 minuutjes met de trein hiervandaan. w/
pi_187737994
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Op Twitter had ik op de ESF account iets gepost over dat Ziggo meer dan hoog genoeg was en daar reageerde iemand op met dat het al lang bekend was dat Ziggo niet wil en toen vroeg ik om een bron en dat wist ie al niet meer want het was al lang bekend en de Arena wil het graag dus dat is de beste optie.

Of zoiets.
Dus dan weten we dat. :+

*gooit armen in de lucht*
Er wordt door een flink aantal mensen (niet jij hoor Greys) druk aan whishfull thinking gedaan om daarmee sommige zalen/steden alvast in de publieke opinie af te schrijven.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 juli 2019 @ 21:19:39 #289
163650 Greys
pi_187738248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Er wordt door een flink aantal mensen (niet jij hoor Greys) druk aan whishfull thinking gedaan om daarmee sommige zalen/steden alvast in de publieke opinie af te schrijven.
Ja maar die persoon (niet van hier van het forum trouwens) wist dus zeker dat Ziggo niet wil maar wél Arena. Ik vind het beetje onlogisch. :D Want diegene wil dus wel Amsterdam, maar dan zou ik als Amsterdam-voorstander juist wel op Ziggo hopen. Toch? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187738515
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar die persoon (niet van hier van het forum trouwens) wist dus zeker dat Ziggo niet wil maar wél Arena. Ik vind het beetje onlogisch. :D Want diegene wil dus wel Amsterdam, maar dan zou ik als Amsterdam-voorstander juist wel op Ziggo hopen. Toch? :@
Hopelijk laat Amsterdam deze dagen ook wat horen over de plannen *O*
pi_187739351
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar die persoon (niet van hier van het forum trouwens) wist dus zeker dat Ziggo niet wil maar wél Arena. Ik vind het beetje onlogisch. :D Want diegene wil dus wel Amsterdam, maar dan zou ik als Amsterdam-voorstander juist wel op Ziggo hopen. Toch? :@
Ik vind zowel de Amsterdam Arena als het Gelredome niet zo geschikt, vooral omdat het in beginsel voetbalstadions zijn... en dan denk ik aan 2001 in Denemarken en dat kwam niet uit de verf :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 00:04:46 #292
375570 crew  Cyan9
pi_187744221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind zowel de Amsterdam Arena als het Gelredome niet zo geschikt, vooral omdat het in beginsel voetbalstadions zijn... en dan denk ik aan 2001 in Denemarken en dat kwam niet uit de verf :P
Maar Duitsland 2011 was ook in een voetbalstadion, en dat vind ik nog steeds één van de meest geslaagde (los van de winnaar) edities. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  ESF Reporter donderdag 4 juli 2019 @ 00:14:09 #293
87554 Cee
Welluk?
pi_187744402
De JC Arena moet je gewoon echt niet willen, zo massaal, om van het geluid niet eens te spreken.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 juli 2019 @ 13:29:21 #294
163650 Greys
pi_187749742
ESF_FOK twitterde op donderdag 04-07-2019 om 13:28:20 Naast de gemeente Den Haag schaart ook de gemeente Dordrecht zich achter de kandidatuur van Rotterdam voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival in 2020. https://t.co/tG2gsD8Law reageer retweet
Dordt denkt 'kom maar lekker hier slapen' :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 13:41:12 #295
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187749984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:29 schreef Greys het volgende:
ESF_FOK twitterde op donderdag 04-07-2019 om 13:28:20 Naast de gemeente Den Haag schaart ook de gemeente Dordrecht zich achter de kandidatuur van Rotterdam voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival in 2020. https://t.co/tG2gsD8Law reageer retweet
Dordt denkt 'kom maar lekker hier slapen' :D
:Y ook best wel een leuke plek om te verblijven.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 4 juli 2019 @ 14:17:59 #296
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187750569
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:29 schreef Greys het volgende:
ESF_FOK twitterde op donderdag 04-07-2019 om 13:28:20 Naast de gemeente Den Haag schaart ook de gemeente Dordrecht zich achter de kandidatuur van Rotterdam voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival in 2020. https://t.co/tG2gsD8Law reageer retweet
Dordt denkt 'kom maar lekker hier slapen' :D
Ook een financiële steun?
Just do it »
pi_187751656
De Biesbosch is groot genoeg 8)7 :W :Y

Misschien moet ik mijn zolderkamer maar verhuren in die periode :)
pi_187753084
Geen Amsterdam lees ik net.
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:08:35 #299
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187753114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:05 schreef TheArt het volgende:
Geen Amsterdam lees ik net.
HOLY SHIT inderdaad

https://www.ad.nl/amsterd(...)tival-niet~ab6860c1/
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:08:37 #300
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187753118
Geen Amsterdam omg
Just do it »
pi_187753126
Wow :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')