Alice fans, meld u.
Nou vooruit dan maar, ze laatste echte release (2001 was dat alweer):
Dragontown (released 2001)
Triggerman
Deeper
Dragontown
Death And Money
Fantasy Man
Somewhere In The Jungle
Disgraceland
Sister Sara
Every Woman Has A Name
I Just Wanna Be God
It's Much Too Late
Sentinel
En soms ziet ie er toch bijna normaal uit:
[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 08-01-2003 02:45]
quote:Tja, dan ben je duidelijk een echte legende en kan ik niet anders dan:
Op woensdag 8 januari 2003 02:38 schreef Seborik het volgende:
Blblabla en nog vele andere dingen zoals een optreden bij de Muppets.
quote:Heb je hem wel eens zien golfen?
Op woensdag 8 januari 2003 02:40 schreef HighLander het volgende:
En soms ziet ie er toch bijna normaal uit:
quote:Nope, maar kan me er wat van bij voorstellen.
Op woensdag 8 januari 2003 02:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
Heb je hem wel eens zien golfen?
Foto valt me overigens nog wel mee
[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 08-01-2003 02:49]
quote:Die gast mag blij zijn dat het z'n zweepje is en niet z'n sabel.
Op woensdag 8 januari 2003 02:46 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Heb je hem wel eens zien golfen?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-01-2003 02:51]
quote:Inderdaad, een gastrol in een van de Wayne's World films!
Op woensdag 8 januari 2003 02:43 schreef NorthernStar het volgende:
I'm not worthy!
Met het nummer Feed my Frankenstein was dat van het Hey Stoopid album.
quote:Mijn zus had ooit het singeltje van Poisen. Damn wat was ik jaloers!
Op woensdag 8 januari 2003 02:49 schreef Seborik het volgende:[..]
Inderdaad, een gastrol in een van de Wayne's World films!
Alice rocks!
quote:Vlak voor het potje golfen: School's Out
Op woensdag 8 januari 2003 02:48 schreef HighLander het volgende:[..]
Nope, maar kan me er wat van bij voorstellen.
INCOMING!!!!!!!!, hit the ground, enzFoto valt me overigens nog wel mee
Sorry, de enige keer dat ik hem in echt zag was tijdens een potje golf. Hij delfde het onderspit.
De Brutal Planet live DVD is ook errrrg gaaf, al merk je wel dat het oude keeltje het niet helemaal meer trekt
quote:Brutal Planet is een compleet concert toch van de vorige tour?
Op woensdag 8 januari 2003 08:42 schreef Atrimar het volgende:De Brutal Planet live DVD is ook errrrg gaaf, al merk je wel dat het oude keeltje het niet helemaal meer trekt
Weet iemand hoe het zit met die andere dvd's? Prime Cuts bijvoorbeeld... wat staat daar precies op en is die de moeite waard... Er schijnen er ook nog een paar andere te zijn.
Mijn favoriete nummer is trouwens Dead Babies.
Ohja ik heb ook nog een videoband thuis liggen van een live concert van hem toen hij nog zwaar aan de alcohol en drugs zat, niet om aan te horen en te zien.
quote:Verder wel officiële releases?
Op donderdag 9 januari 2003 01:33 schreef MetalMaupio het volgende:
Ook een paar cd's waarin het wat minder ging met alice, bv cd's die allemaal apart zijn opgenomen maar waar dezelfde nummers opstaan en waar de kwaliteit oer en oer slecht van is.De live show van hem is wel geweldig.
Ik heb ook een vaag album uit een of andere serie met slechte liveversies erop uit de jaren 80.
quote:Ja, klopt.
Op donderdag 9 januari 2003 18:40 schreef Zander het volgende:
Was Alice Cooper ook niet oorspronkelijk de naam van de band ipv alleen de zanger (die zich toen ook al zo noemde)?
quote:Ja het waren wel originele releases maar ik denk dat hij weer een weekje de studio indook als het geld op was aan drugs en drank om zo weer geld te verdienen.De cd's heb ik dan ook alleen voor de heb ik luister er nooit naar.
Op donderdag 9 januari 2003 18:34 schreef Seborik het volgende:[..]
Verder wel officiële releases?
Ik heb ook een vaag album uit een of andere serie met slechte liveversies erop uit de jaren 80.
Ohja op een dvd(rock legends geloof ik,staan een paar nrs en veel background info op) word ook verteld dat hij zn naam officieel heeft veranderd naar Alice Cooper, klopt dat?
* IllOgical IllOgical vond Poison toch wat minder ... op de clip na
Alice roelt natuurlijk!
K moet em nog n keertje live zien, maar voor mij dit jaar ff geen Graspop!
Ik vraag me trouwens af hoe het zit met z'n shows op Festivals. Dat zal toch allemaal wel niet zo gigantisch groot zijn ? of zit ik nu verkeerd ? (ik hoop dat ik verkeerd zit )
quote:Ik denk ook niet dat hij z'n complete show zal spelen. Zeker niet in de opzet van vorig jaar, want dat kost veel te veel tijd om op te zetten en daarna komt headliner Iron Maiden nog met een set die er ook op moet. Denk ook niet echt dat hij ruim 2 uur zal spelen zoals hij dat op z'n concert wel deed.
Op dinsdag 22 april 2003 16:45 schreef Qwertyy het volgende:
Voor mij wel GraspopWordt m'n eerste keer dat ik um zie, kijk er nu al naar uit.
Ik vraag me trouwens af hoe het zit met z'n shows op Festivals. Dat zal toch allemaal wel niet zo gigantisch groot zijn ? of zit ik nu verkeerd ? (ik hoop dat ik verkeerd zit
)
Oorspronkelijk stond het op de cd "Killer" toch??
quote:Huh?!
IllOgical IllOgical vond Poison toch wat minder ... op de clip na
quote:Hell yeah! En ik zou ook gewoon Killer kopen. Zeker het laatste nr (naam even kwijt) is legendarisch
Op dinsdag 22 april 2003 21:14 schreef cptmarco het volgende:Oorspronkelijk stond het op de cd "Killer" toch??
Versamelaar zou ik niet weten
[edit]uhhh....volgens mij het het laatste nr trouwens gewoon Killer
quote:Killer of een verzamelcd?
Op donderdag 24 april 2003 21:11 schreef cptmarco het volgende:
en de CD is bestelt
Er is ook nog een 'redelijk' geprijsde box daarin zit het nummer ook, 4 of 5 cd's.
The Life and Crimes of Alice Cooper.
quote:Nóg duffer dan hey stoopid?
Op woensdag 25 juni 2003 01:42 schreef BrianMay het volgende:
Duffe naam, imo
..
Het was weer geweldig, geluid was goed en zingen deed hij weer als de beste. Het viel ook weer op hoe goed de band is waarmee hij op het podium staat, deze keer wel zonder keyboardspeler. Eric Singer (die van KISS) weer op drums.
Als hij met z'n nieuwe cd eind dit jaar weer naar Nederland komt, hoop ik er weer bij te zijn.
* Meld zich hier *
Voor fans die een opnamen willen hebben van de HMH 2002 of van Gras POP mail me !!!
Het liefst wil Alice Cooper goodies om te ruilen !!!
Deze site is van een goede vriend van mij --> http://www.alice-x.org/
quote:ik heb deze een paar maanden terug bij NLStore.nl gekocht.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:40 schreef Djaser het volgende:
ik kan the defenitive Alice Cooper nergens vinden.
quote:Die heeft idd best een goede tracklist.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:45 schreef cptmarco het volgende:
http://www.nlstore.nl/shop3/shopexd.asp?id=30621200
quote:BRUUT !!!!!!!!!
Op donderdag 23 oktober 2003 12:24 schreef Seborik het volgende:
Heeft iemand de nieuwe al gehoord en kan vertellen hoe die klinkt?
echt de garage rock van toen, lekker vlot, en natuurlijk de alice tint.
Als je hem wil hebben dan kan ik je de mp3's toe sturen. via MSN of ICQ.
Ik hoor het wel --> the_shadow_smile@hotmail.com
- Graspop 2004 !!! Nu maar hopen op veel tijd ivb. een show
- Arrow Clasic Rock festival 2004 --> lichtenvoorde + Judas Priest + Motorhead !!!
Als dat geen afbreek festival word, dan weet ik het ook niet meer
quote:Graspop heeft ook Priest en Motorhead hoor
Op woensdag 14 januari 2004 23:47 schreef Shadow_Smile het volgende:
ff weer wat nieuws over Ome Alice Cooper- Graspop 2004 !!!
Nu maar hopen op veel tijd ivb. een show
- Arrow Clasic Rock festival 2004 --> lichtenvoorde + Judas Priest + Motorhead !!!
![]()
![]()
![]()
Als dat geen afbreek festival word, dan weet ik het ook niet meer
ik heb t de LP, ooit geleend, nooit teruggegeven,
Its mine!
quote:Tja, je kan moeilijk elke keer je kinderen hun kop afhakken wanneer ze irritant zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 01:17 schreef giovan het volgende:
Wel een paar gave nummers maar hij was ook nep.
In zijn vrije tijd staat die gewoon in golfkleren op een golfbaan, een echte family en netwerkman en zeker geen rocker
quote:jah wie niet,
In zijn vrije tijd staat die gewoon in golfkleren op een golfbaan, een echte family en netwerkman en zeker geen rocker
dat is t gemene als je iets uitdraagt, die mensen hebben echt wel een eigen leven,
zeker met t geld wat ze verdienen.
eigenlijk hoef ik dat niet eens te weten, ik luister graag naar hun muziek, en hun echte leven heb ik er niet bij nodig, wil ik niet eens weten
zolang als ze maar blijven werken. en goed werk afleveren
quote:hij is dan ook de 1e die het toe zal geven dat het een act is.
quote:Vind ik wel een goeie zaak hoewel het beter is als hij op het podium sterft, gewoon een hardcore end. ALs straffe gods voor het golfen
Op donderdag 15 januari 2004 01:28 schreef Tokus het volgende:[..]
hij is dan ook de 1e die het toe zal geven dat het een act is.
quote:NICKO GOLFT OOK JA! DAAR IS NIKS MIS MEE!
Op donderdag 15 januari 2004 01:32 schreef giovan het volgende:[..]
Vind ik wel een goeie zaak hoewel het beter is als hij op het podium sterft, gewoon een hardcore end. ALs straffe gods voor het golfen
quote:Ik hoop dan wel dat de show origineler is, en niet voor 75% lijkt op de dvd die ik ken.
Op donderdag 15 januari 2004 01:11 schreef Seborik het volgende:
Wel gaaf dat'ie weer op Graspop staat. Ik hoop ook nog op een gewone tour met show eromheen, dat is zo geweldig.
quote:Zolang die Britney-onthoofding er maar in zit.
Op donderdag 15 januari 2004 01:57 schreef HighLander het volgende:[..]
Ik hoop dan wel dat de show origineler is, en niet voor 75% lijkt op de dvd die ik ken.
Maar idd, het was wel geweldig.
quote:Hoe zou een rocker zich dan moeten gedragen ???
zijn er dan vaste regels waar een rocker zich aan moet houden ???
Laat hem gewoon zichzelf zijn, en baai duh weej MR Alice Cooper heeft een eigen horror Kasteel. Leuk op trekje om te slapen als hij weer eens thuis is
quote:* zucht *
Op donderdag 15 januari 2004 14:17 schreef Djaser het volgende:
En wat maakt zijn kasteel dan zo horror?
Alice Cooper heeft laats z'n spook kasteel geopend, deze is gevuld met zeer mooie special effects.
Kan de link zo ala minuut niet vinden, Zodra ik hem vind post ik hem
[edit] typo
quote:Ah nu heb zelfs ik hem door.
Op donderdag 15 januari 2004 23:23 schreef Shadow_Smile het volgende:
gevonden --> klik hier
Lang zal hij leven
Lang zal hij leven in de gloriaaaaaaa
Hiep Hiep
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hiep Hiep
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Steven is mijn favoriete nummer, maar dan vooral life (zoals op welcome to my nightmare).
Tja ik heb laatst nog een stripboek van hem gekocht.
Tja niets dan repect voor deze man!
Hij is overigens in het dagelijks leven een keurig nette man en spreekt altijd over Alice Cooper in de derde persoon.
Hij is ook zwaar christelijk en zet zich in voor de kerk in Phoenix Arizona.
quote:Hij is ook zwaar christelijk en zet zich in voor de kerk in Phoenix Arizona.
Op woensdag 4 februari 2004 11:21 schreef pro_jeex het volgende:
Alice Cooper is inderdaad een legende, een levende legende!
Ik ben al sinds '88 fan van Alice Cooper en dat is nooit veranderd.Steven is mijn favoriete nummer, maar dan vooral life (zoals op welcome to my nightmare).
Tja ik heb laatst nog een stripboek van hem gekocht.
Tja niets dan repect voor deze man!
Hij is overigens in het dagelijks leven een keurig nette man en spreekt altijd over Alice Cooper in de derde persoon.
Dat is z'n vader !!!!
IK zal je gelijk ff lekker maken --> http://www.alice-x.org
quote:http://www.jesusjournal.com/jj_testimony/cooper.html
Op woensdag 4 februari 2004 11:39 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
"My life is dedicated to follow Christ" citaat
quote:Ik denk dat er een hoop vervelende foutjes in media land zijn,
Op woensdag 4 februari 2004 12:12 schreef pro_jeex het volgende:[..]
http://www.jesusjournal.com/jj_testimony/cooper.html
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=26647
http://www.almenconi.com/news/jun02/061302.html
http://www.informusic.it/aliceint.htm"My life is dedicated to follow Christ" citaat
er zijn ook nogsteeds mensen die denken dat Alice Cooper hoofden van kippen beet *zucht *
Gelukkig bestaat er bewijs in de vorm van video opnamen die het tegen deel kunnen bewijzen. (ik ben er van in bezit ! --> Prime cuts)
Zelfs het klote blad "OOR " schrijft regelmatig dingen die niet kloppen, of niet waar zijn. Waar ze die onzin vandaan halen ik weet het niet, en vergeet het maar om ze er op aan te spreken, ze luisteren niet.
quote:Wat wil je nu beweren dan? IK heb Alice Cooper in een interview horen zeggen dat hij het wel is.
Op woensdag 4 februari 2004 12:16 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
Ik denk dat er een hoop vervelende foutjes in media land zijn,
er zijn ook nogsteeds mensen die denken dat Alice Cooper hoofden van kippen beet *zucht *
Gelukkig bestaat er bewijs in de vorm van video opnamen die het tegen deel kunnen bewijzen. (ik ben er van in bezit ! --> Prime cuts)
Zelfs het klote blad "OOR " schrijft regelmatig dingen die niet kloppen, of niet waar zijn. Waar ze die onzin vandaan halen ik weet het niet, en vergeet het maar om ze er op aan te spreken, ze luisteren niet.
quote:IK heb hem een keer juist het zelfde horen tegen spreken
Op woensdag 4 februari 2004 12:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Wat wil je nu beweren dan? IK heb Alice Cooper in een interview horen zeggen dat hij het wel is.
IK weet dat hij gelovig is opgevoed, en dat hij naar de kerk gaat, maar niet in extreme maten zoals word beweerd
quote:hij wil geen celeb gelovige zijn.
Op woensdag 4 februari 2004 12:27 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
IK heb hem een keer juist het zelfde horen tegen spreken
IK weet dat hij gelovig is opgevoed, en dat hij naar de kerk gaat, maar niet in extreme maten zoals word beweerd
quote:Op woensdag 14 januari 2004 23:47 schreef Shadow_Smile het volgende:
ff weer wat nieuws over Ome Opa Alice Cooper
Ligt het er niet gewoon aan dat het een festival is?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:39 schreef Shadow_Smile het volgende:
Weinig show, dit komt omdat europa te kleine podiums heeft
Bij G3?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:33 schreef Untitled1 het volgende:
Ik moest werken op Arrow Rock... ik vond er weinig aan
Alleen vond ik die gitarist in die overdekte tent echt wel goed!
Wie weet zijn naam?
G3?quote:Op zondag 20 juni 2004 19:35 schreef 2x4 het volgende:
[..]
Bij G3?
Joe Satriani, Steve Vai & Robert Fripp waarbij ik Joe Satriani supervet vond
Je bent nog een mega-nummer van hem vergeten:quote:Op woensdag 8 januari 2003 02:38 schreef Seborik het volgende:
Alice valt eerder naar beneden dan het het mes. In de 013 was dat de laatste keer wel leuk om te zien; toen zaten er echt seconden tussenquote:Op zaterdag 17 september 2005 21:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Vraag me nog steeds af hoe ze die onthoofding nu precies doen. Ik heb beide DVD's bekeken zowat met het vergrootglas tegen de tv aan, maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze het doen. Enig idee?
Ahaquote:Op woensdag 21 september 2005 20:49 schreef Djaser het volgende:
Alice valt eerder naar beneden dan het het mes.
Welke? "Good To See You Again, Alice Cooper" (feb 2006) of een live-DVD van de "Dirty Diamonds"-tour?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:11 schreef Djaser het volgende:
De nieuwe Alice Cooper dvd komt trouwens ook heel binnenkort uit.
Tracklist:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:08 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik zie op verschillende sites dat op 22 mei de DVD/CD "Alice Cooper Live In Montreux 2005" uitkomt. Ben zeer benieuwd
Er zitten 13 andere nummers in deze set, vergeleken met Brutally Live. Jammer echter dat "Sunset Babies (All Got Rabies)" er niet tussen zit.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:37 schreef Djaser het volgende:
Helemaal niet zo interessant eigenlijk, een show die grotendeels overeenkomt met die van Brutally Live en ook de meeste nummers zijn al meerdere keren op dvd uitgekomen.
Ja, ik was best teleurgesteld in de beeldkwaliteit. De trailer zag er toen best gaaf uit, en ik dacht: slechter dan "Welcome to my Nightmare" kan het haast niet zijn.. Maar er kan mij niemand wijsmaken dat dit het beste is wat ze met die beelden hadden kunnen doen..quote:Good to see you again is overigens best apart; met name de bijbehorende film. Het is natuurlijk geweldig om de oude band aan het werk te zien maar wel jammer dat het allemaal zo matig gefilmd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik zeg altijd maar er is maar 1 kut nummer van Alice en dat is een rap met zo'n gast die staat op Dirty Diamonds.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:50 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb de afgelopen maand Alice Cooper ontdekt. Ik kende m natuurlijk al van de tijd dat ik Arrow luisterde, maar ja och, gewoon goede nummers vond ik het, nummers als Elected, Halo of flies, School's out, Poison, How you're gonna see me now (hoewel ik die erg goed vind). Niet dat ik dus erg wild van hem was. Maar nu. Als je z'n albums luistert hoor je dat zijn band veel meer was dan een modale rockband. Echt vreselijk verfijnd, ondanks de heftigheid. Goede riffs en erg goed gecomponeerde songs, maar vooral die riedels die onder de zanglijnen doorgaan. Geen half werk enzo. Zo hoor ik het graag, bijkans briljant. Qua verfijning doet het me een beetje aan The Who t.t.v. Live at Leeds denken.
En dat kwam voor mij eigenlijk als een grote verrassing, want ik had verwacht dat t heel lomp zou zijn en dat de hits meer het betere werk voorstelden. Nu ben ik sowieso al een liefhebber van jaren '70-rock, maar Alice Cooper gooit sinds kort zeer hoge ogen op dat gebied. Het enige minpuntje is dat het heel af en toe wat irritant is dat ie technisch gezien gewoon totaal niet kan zingen, hoewel ie daar af en toe ook wel weer erg goede muziek uithaalt.
Easy action vind ik een uitzonderlijk goed album (hoewel over het algemeen niet zo goed gewaardeerd, zie ik). Billion Dollar babies ook, maar een klein stapje minder. Love it to death gaf ik net als billion dollar babies 4,5 ster. Vandaag speelde ik de disk 2 van de extended edition van Billion Dollar Babies en ook die was weer van zeer grote klasse.
Love it to death is eigenlijk t enige album van die drie met n paar zwakke puntjes, maar daar staat tegenover dat Black Juju , I'm Eighteen, Ballad of dwight fry echt briljante nummers zijn. Killer vind ik als enige gewoon een bovengemiddeld album, maar ook niet meer dan dat.
Hopelijk is dat eerste album ook zo goed. En de latere albums
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:17 schreef Mr.Cooper het volgende:
Alle albums vind ik goed, ieder zo zijn stijl. Killer, Brutal Planet, Love It To Death, Billion Dollar Babies, Lace and Whiskey en The Eyes zijn wel mijn favoriete albums.![]()
Minder maar wel vermakelijk, qua lyrics natuurlijk geniaal:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:09 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Wat vind je van DaDa, Zipper Catches Skin en Special Forces?
Was dat op het Oerkracht festival?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:05 schreef SingleCoil het volgende:
School's out en BDB zijn mijn favo albums. En Alice Cooper Goes to Hell en Welcome to my nightmare. Ik heb ze allemaal op vinyl maar de downloads zijn natuurlijk beter. Ik heb 'm 1 keer live gezien, in Lichtenvoorde,een paar jaar terug. Geweldig was dat!
quote:The Rock And Roll Hall Of Fame in Cleveland, Ohio, has announced its nominees for the 2011 induction ceremony. The list includes five first-time nominees and 10 previously nominated artists.
First-timers include Bon Jovi, Donovan, Neil Diamond, Alice Cooper and Tom Waits. Nominees who have gone through this process before range from Dr. John to the Beastie Boys, Chic to The J. Geils Band among others.
Lijkt me een eenmalig iets. De laatste keer dat hij wat geschreven heeft met Desmond Child was voor "Hey Stoopid" uit 1991.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:58 schreef Djaser het volgende:
Alice moet sowieso stoppen met Desmond Child samen te werken.
Show blijft geweldig ja, heb hem in 2009 in Kerkrade gezien bij de "Theatre of Death"-tour. Maar ik vind het jammer dat hij momenteel maar één nummer van de nieuwe CD speelt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:21 schreef chansadres het volgende:
Gisteren naar Zoetermeer geweest. Wat Een Show!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |