Vooral time machine (dubbelalbum) is geweldig
* Zanderrr was nooit een liefhebber van jaren-80 'shredders'
Oh ja, en ik heb een hekel aan tremelo's, dat helpt niet echt bij muziek van Satriani... ik word soms erg vliegziek van die duikvluchten. Als 'ie gewoon recht-toe-recht-aan speelt vind ik eigenlijk het beste.
[edit] klinisch was het woord waar Dino naar zocht: het klinkt vaak erg klinisch en exact. Maar wel goed [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-03-2001 19:47]
quote:16 Juli HMH : Joe Satriani
Op woensdag 14 maart 2001 13:37 schreef Joe Gain het volgende:
Ik hoorde laatst een stukje Satriani op de achtergrond van een EO-programma.
Toen bedacht ik mij dat ik nog nooit iets over Satriani bij FOk! heb gelezen.
Fans hier?
quote:Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
Op woensdag 14 maart 2001 16:39 schreef G-SpotTornado het volgende:
Satriani is erg goed maar Steve Vai is veeeel beter
quote:Heb je het album "Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E Flat Minor Op. 1" al eens gehoord? Is wel wat anders dan zijn normale werk, maar zeker de moeite waard.
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
quote:Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:[..]
Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
[..]
Erg cool .
quote:Malmsteen?? die heeft niks nieuws te bieden..al jeren lang niks anders spelen dan Mozart/Bach/Blackmoore laddertjes..lekker boeie
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
quote:Zeker erg gaaf. Dat stukje is ook als audio te dlden op Kazaa
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:[..]
Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Erg cool
.
[..]
Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.
Satriani it is
quote:hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..
Op dinsdag 23 april 2002 11:32 schreef DimeBag het volgende:
[quote]Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:[..]
[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.Satriani it is
en Dimebag..ooit het nummer "firegarden suite" van Vai gehoord? dan hoor je dat Vai meer kan dan alleen gitaar spelen (piano en drums bv.)
quote:Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie). Het gedeelte waarin Vai loopt te provoceren is echt geweldig! Dat ie z'n tong uitdagend uitsteekt terwijl ie z'n maffe geluidjes op de gitaar produceert is extreem.
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:[..]
Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.
Erg cool
.
quote:In de band van Zappa heeft ie natuurlijk kunnen groeien en zijn stijl kunnen ontwikkelen. Wat dat betreft heb je gelijk. Hij heeft natuurlijk ook veel van z'n theorie en techniek op Berkley binnengekregen. Ik had het eigenlijk meer over het feit dat hij een student van Satch was (net als Kirk Hammett trouwens).
Op dinsdag 23 april 2002 11:37 schreef Garfield- het volgende:[..]
hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..
Ik denk trouwens dat het met die 'interactive lessons' op vai.com niks wordt. Volgens mij zie ik al twee jaar lang hetzelfde schermpje (voor wie weet wat ik bedoel)
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:04 schreef Bombie het volgende:[..]
Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie).
En de trailer:
http://us.imdb.com/Trailers?0090888&482&28
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |