abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2001 @ 13:37:21 #1
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_822296
Ik hoorde laatst een stukje Satriani op de achtergrond van een EO-programma.
Toen bedacht ik mij dat ik nog nooit iets over Satriani bij FOk! heb gelezen.
Fans hier?
*No animals were harmed during the posting of this post*
  woensdag 14 maart 2001 @ 13:52:13 #2
9860 Rhand
Tot aan de tand....
pi_822361
Ik ben niet echt een fan van Satriani maar ik vind "Surfing With The Aliens" wel een meesterwerk. 8)
Say cheese and you smile again!!
  woensdag 14 maart 2001 @ 14:21:00 #3
10601 pem
FOK I'am Hot!!!!!
pi_822477
Satriani is COOL!
Doe wat je zegt dan lieg je nooit!
pi_823179
Behoorlijke fan ja !

Vooral time machine (dubbelalbum) is geweldig

I love it when a plan comes together !
  woensdag 14 maart 2001 @ 16:39:34 #5
10093 G-SpotTornado
The Yellow Shark
pi_823338
Satriani is erg goed maar Steve Vai is veeeel beter
[url=http://www.cyberpopbureau.nl/muziek4um]HET MUZIEKFORUM[/url]
  woensdag 14 maart 2001 @ 16:44:05 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_823359
Mwah, een enorm virtuoze gitarist, maar weinig boeiende muziek imo...

* Zanderrr was nooit een liefhebber van jaren-80 'shredders'

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 14 maart 2001 @ 19:20:28 #7
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_824062
Flying in a blue dream en surfing with the alien vind ik allebei leuk als je ze beschouwt als 'concept'albums waar het vooral gaat om een verkenningstocht langs zoveel mogelijk verschillende soorten virtuoze gitaarstijlen. De nummers zelf vind ik aan de zwakke kant, zit weinig bij wat je echt vaak wilt horen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  woensdag 14 maart 2001 @ 19:23:17 #8
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_824081
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 14 maart 2001 @ 19:35:03 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_824120
Satriani en Malmsteen zijn beiden geweldig
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_824161
Ik vind Satriani zijn muziek vooral knap, en in eerste instantie nog eens niet zo mooi (ik houd niet zo van die priegelmuziek, het moet meer met grote halen). Met name ken ik een live-CD (dreaming #11 heet 'ie geloof ik). Kijk, dat iemand die gitaarpartijen in de studio kan inspelen, in een x aantal pogingen en met alle hulpmiddelen, dat begrijp ik wel. Maar Satriani speelt het live net zo makelijk als op plaat. Daar heb ik respect voor...
Van de studio-CD's vind ik eigenlijk alleen de eerste (Surfing with an alien geloof ik) echt goed, de vervolg-CD's zijn toch meer van het zelfde (maar dan met een lagere intensiteit).

Oh ja, en ik heb een hekel aan tremelo's, dat helpt niet echt bij muziek van Satriani... ik word soms erg vliegziek van die duikvluchten. Als 'ie gewoon recht-toe-recht-aan speelt vind ik eigenlijk het beste.

[edit] klinisch was het woord waar Dino naar zocht: het klinkt vaak erg klinisch en exact. Maar wel goed [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-03-2001 19:47]

pi_824721
ik heb meerdere cd's van hem gehoord maar ik word er een beetje zenuwachtig van...niet echt voor mij die muziek
CELLULUNATICS AND CINEMA SURVIVALISTS, MAKE GOOD MOVIES OR DIE! DEATH TO THOSE WHO ARE CINEMATICALLY INCORRECT!!"
pi_3924888
jaaaaaaa, satriani is stoer
pi_3925410
Crying roeleerd ook grote tijd
. X X X X X L
pi_3925436
Ik heb een paar nummers van hem gehoord, maar ik vint het niet egt geweldig omdat 80 metal niet mijn muziek is, wel vint ik het koel om te luisteren (en te kijken) naar enorm moeilijke, supersnelle en supergijle solo's zoals een live solo van steve vai live die goet verkrijgbaar is op kazaa. Heeft joe satriani misschien ook zo'n nummer?
pi_3927862
quote:
Op woensdag 14 maart 2001 13:37 schreef Joe Gain het volgende:
Ik hoorde laatst een stukje Satriani op de achtergrond van een EO-programma.
Toen bedacht ik mij dat ik nog nooit iets over Satriani bij FOk! heb gelezen.
Fans hier?
16 Juli HMH : Joe Satriani
pi_3931019
quote:
Op woensdag 14 maart 2001 16:39 schreef G-SpotTornado het volgende:
Satriani is erg goed maar Steve Vai is veeeel beter
Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
quote:
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geen mij maar Yngwie J. Malmsteen... ik vind zijn stijl prettiger en zijn nummers hebben gewoon meer te bieden vind ik....
Heb je het album "Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E Flat Minor Op. 1" al eens gehoord? Is wel wat anders dan zijn normale werk, maar zeker de moeite waard.
pi_3931803
Als ik in de stemming ben... de muziek luistert lekker weg....
Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
  dinsdag 23 april 2002 @ 11:24:09 #18
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_3931845
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ja, maar Vai is de leerling en Satriani de meester, letterlijk! Toch heb ik zelf het idee dat Vai technisch beter is (mag ook wel voor zo'n freak die ooit 12 uur per dag oefende), maar de muziek van Satriani roept meer emoties bij me op.
[..]

Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.

Erg cool .

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  dinsdag 23 april 2002 @ 11:27:16 #19
15571 Garfield-
Forecast for tonight: Dark
pi_3931877
quote:
Op woensdag 14 maart 2001 19:23 schreef Witchfynder het volgende:
Malmsteen?? die heeft niks nieuws te bieden..al jeren lang niks anders spelen dan Mozart/Bach/Blackmoore laddertjes..lekker boeie
All those who believe in psychokinesis, raise my hand.
pi_3931890
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:

[..]

Dan moet je Steve Vai eens checken in de film: "Crossroads" (nee niet die van Britney Spears), daarin speelt ook die gozer uit de Karate Kid .... Steve Vai speelt een afgezant van de Duivel die op het eind een duel aangaat met die Karate kid-dude.

Erg cool .

Zeker erg gaaf. Dat stukje is ook als audio te dlden op Kazaa
pi_3931922
[quote]Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:

[..]

[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.

Satriani it is

dinsdag 23 april 2002 @ 11:37:40 #22
15571 Garfield-
Forecast for tonight: Dark
pi_3931973
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 11:32 schreef DimeBag het volgende:
[quote]Op dinsdag 23 april 2002 10:00 schreef Bombie het volgende:

[..]

[..]
*eens is*
Vai maakt hele suffe slappe popmuziek en fietst vervolgens als een gek over de frets. 1 Nummer is leuk maar de rest vind ik 10x niks.

Satriani it is

hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..

en Dimebag..ooit het nummer "firegarden suite" van Vai gehoord? dan hoor je dat Vai meer kan dan alleen gitaar spelen (piano en drums bv.)

All those who believe in psychokinesis, raise my hand.
pi_3932274
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 11:24 schreef Devnull het volgende:

[..]

Erg cool .

Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie). Het gedeelte waarin Vai loopt te provoceren is echt geweldig! Dat ie z'n tong uitdagend uitsteekt terwijl ie z'n maffe geluidjes op de gitaar produceert is extreem.
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 11:37 schreef Garfield- het volgende:

[..]

hmm...Vai is eerder een leerling van Zappa..van Satriani heeft hij alleen de theorie en techniek geleerd..

In de band van Zappa heeft ie natuurlijk kunnen groeien en zijn stijl kunnen ontwikkelen. Wat dat betreft heb je gelijk. Hij heeft natuurlijk ook veel van z'n theorie en techniek op Berkley binnengekregen. Ik had het eigenlijk meer over het feit dat hij een student van Satch was (net als Kirk Hammett trouwens).

Ik denk trouwens dat het met die 'interactive lessons' op vai.com niks wordt. Volgens mij zie ik al twee jaar lang hetzelfde schermpje (voor wie weet wat ik bedoel)

dinsdag 23 april 2002 @ 12:18:28 #24
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_3932420
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:04 schreef Bombie het volgende:

[..]

Weet 't. Heb 'm heel lang geleden voor 't eerst gezien en moet 'm eigenlijk nog eens hebben. Ralph Macchio als bluesmuzikant die op zoek gaat naar een en ander over Robert Johnson (ik weet niet precies meer of Robert Johnson daadwerkelijk genoemd werd in de film, maar hij is anders wel de referentie).

En de trailer:
http://us.imdb.com/Trailers?0090888&482&28

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_3932440
Die film is wel leuk ja, vooral dat stukje aan het einde waar Steve Vai in voorkomt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')