Er staat een standaard riedeltje dat beroep mogelijk is volgens de regels.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:55 schreef HiDiHo het volgende:
Wie zei dat de beslissing niet aangevochten kon worden?
Staat in dat report van wel
Staat er standaard onder. Tijdstraffen en DTs en zo kunnen niet worden aangevochten. Staat in de regels.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:55 schreef HiDiHo het volgende: Wie zei dat de beslissing niet aangevochten kon worden? Staat in dat report van wel
Exact. Kan NIET aangevochten worden.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:57 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Er staat een standaard riedeltje dat beroep mogelijk is volgens de regels.
En in de regels staat dat tijd penalties niet aangevochten kunnen worden.
Oh ok..beetje raar dat ze rijder er dan aan herinneren dat sommige dingen aangevochten kunnen wordenquote:Op zondag 9 juni 2019 22:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat er standaard onder. Tijdstraffen en DTs en zo kunnen niet worden aangevochten. Staat in de regels.
Honda doet het boven verwachting goed.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:58 schreef mikieu het volgende:
Gezeur over RB.. Maar in Monaco wel sneller dan vorig jaar. Honda is gewoon zwak.
Waar heb jij het over?quote:Op zondag 9 juni 2019 22:58 schreef Gruj0 het volgende:
Zijn seizoen is verloren, gewoon verloren. Weet niet wat Leclerc nou probeerde bij de uitreiking, maar hij gaf hem een hug, terwijl het tegenstanders zijn. Beetje apart.
F1 wordt verkloot door de FIA, door Merc en door die slijmende grapjurk genaamd Hamilton.
Maar hij haalde wel twee Renaults in op het rechte stuk.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:58 schreef mikieu het volgende:
Gezeur over RB.. Maar in Monaco wel sneller dan vorig jaar. Honda is gewoon zwak.
Over Vettel en het WDC. Gaat hem dit jaar alweer niet worden en mensen beginnen Merc en HAM zat te worden.quote:
Moeten de anderen beter hun best doen. Dat kun je Mercedes en Hamilton niet verwijten.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:00 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Over Vettel en het WDC. Gaat hem dit jaar alweer niet worden en mensen beginnen Merc en HAM zat te worden.
Mensen zijn HAM en Merc al even zat hoor...quote:Op zondag 9 juni 2019 23:00 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Over Vettel en het WDC. Gaat hem dit jaar alweer niet worden en mensen beginnen Merc en HAM zat te worden.
Verwijten niet, schijtbeu zijn welquote:Op zondag 9 juni 2019 23:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moeten de anderen beter hun best doen. Dat kun je Mercedes en Hamilton niet verwijten.
Leclerc en Vettel zijn teamgenoten. Dit was toch een goede race voor Ferrari. Merc was eigenlijk nergens echt te bekennen. Dit zou mensen toch weer hoop moeten geven.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:00 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Over Vettel en het WDC. Gaat hem dit jaar alweer niet worden en mensen beginnen Merc en HAM zat te worden.
Precies. En Merc vroeg om dunnere banden, daar kunnen de meeste teams gewoon niet mee omgaan. Gevalletje van iets wat alleen in hun voordeel werkt.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verwijten niet, schijtbeu zijn wel
Gek hé, op nieuwe medium banden terwijl de Renaults op harde banden van 40+ ronden oud stonden. Hij had veel meer tractie uit de hairpin op dat moment.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar hij haalde wel twee Renaults in op het rechte stuk.
Betere exit door frisse band en drs. Renault en Honda komen allebei nog iets tekort op de Benz en veel op de ferrari.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar hij haalde wel twee Renaults in op het rechte stuk.
Whut?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Leclerc en Vettel zijn teamgenoten. Dit was toch een goede race voor Ferrari. Merc was eigenlijk nergens echt te bekennen. Dit zou mensen toch weer hoop moeten geven.
Dat heb ik dan ook meteen toegevoegd na de originele postquote:Op zondag 9 juni 2019 23:02 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Precies. En Merc vroeg om dunnere banden, daar kunnen de meeste teams gewoon niet mee omgaan. Gevalletje van iets wat alleen in hun voordeel werkt.
Ja dat zag ik pas later, maar toevallig wel.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook meteen toegevoegd na de originele post
Ik vond het een schijtracequote:Op zondag 9 juni 2019 23:03 schreef potjecreme het volgende:
Ik vond het een opwindende einde al met al.
Wat was die ook weer slap deze race. Jezus wat een middelmaat is dat toch. Ik denk dat Hamilton nog iets teveel in partymode stond begin van het seizoen en daarom het verschil kleiner was.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:04 schreef Breekfast het volgende:
Het seizoen gaat nu al als een nachtkaars uit. Ferrari is niet meer in de race voor het kampioenschap, en ook Bottas is inmiddels wel afgehaakt.
Een gelukje: Het is niet dat we door deze schijtrace een fantastische finale Nederland - Portugal gemist hebben.quote:
Gasly waarschijnlijk wel ja, maar dat is ook niet zo moeilijk.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:04 schreef ShaoliN het volgende:
Als de updates die Renault brengt aankomende race, gaan ze oprecht RBR het nog lastig maken ook.
helemaal mee eens, het was al niet spannend en dan verneuken ze ook nog even de uitslag vanachter een bureauquote:
Straf was niet terecht. De rest klopt wel wat je schrijft. Ik ben er idd wel klaar mee.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:58 schreef THEFXR het volgende:
straf was terecht, alleen het verneukte de race zodanig, dat wereldwijd weer een wagonlading fans heeft afgehaakt.
slecht voor de sport dit.
Ging ik toch al niet kijken.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een gelukje: Het is niet dat we door deze schijtrace een fantastische finale Nederland - Portugal gemist hebben.
ik las er vandaag een artikel over. Een aantal teams pleit voor terugkeer naar de banden van vorig jaar. Die waren niet perfect, maar wel beter dan dezequote:Op zondag 9 juni 2019 23:04 schreef THEFXR het volgende:
krijg het idee, dat discussie over de motoren de verkeerde is, maar dat het over de banden moet gaan
Ferrari, RBR en Haas iig jaquote:Op zondag 9 juni 2019 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik las er vandaag een artikel over. Een aantal teams pleit voor terugkeer naar de banden van vorig jaar. Die waren niet perfect, maar wel beter dan deze
+1quote:Op zondag 9 juni 2019 23:09 schreef Gruj0 het volgende:
De F1 begint teveel op het voetbal van vandaag te lijken. VAR is leuk maar er wordt veels te veel gebruik van gemaakt, voor ELK witwasje. WTF, ze zijn aan het racen, aan het spelen. Fouten kunnen gebeuren, je moet niet alles kunnen en willen zien én willen straffen.
uhuh. Die 0,4 millimeter maakt kennelijk een wereld van verschilquote:
Dat blijkt wel echt zo jaquote:Op zondag 9 juni 2019 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Die 0,4 millimeter maakt kennelijk een wereld van verschil
Ze oververhitten minder snel maar zijn ook moeilijker op temperatuur te krijgen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Die 0,4 millimeter maakt kennelijk een wereld van verschil
Neequote:Op zondag 9 juni 2019 23:14 schreef Gruj0 het volgende:
Valt het iemand ook op dat HAM zo respectloos bezig is met zijn handdoek tijdens de volksliederen?
nee, maar dat kan ook komen omdat ik de podiumceremonie eigenlijk niet meer kijk omdat Merc weer gewonnen heeftquote:Op zondag 9 juni 2019 23:14 schreef Gruj0 het volgende:
Valt het iemand ook op dat HAM zo respectloos bezig is met zijn handdoek tijdens de volksliederen?
Of met zichzelf en zijn tattoos showenquote:Op zondag 9 juni 2019 23:14 schreef Gruj0 het volgende:
Valt het iemand ook op dat HAM zo respectloos bezig is met zijn handdoek tijdens de volksliederen?
Zou mooi zijn als we eens wat meer telemetrie gegevens in beeld kregenquote:Op zondag 9 juni 2019 23:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze oververhitten minder snel maar zijn ook moeilijker op temperatuur te krijgen.
quote:but let's remember, we do something that we love.
Daar gaan andere teams gretig gebruik van maken hoor. Denk niet dat dat zal gebeuren.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:16 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als we eens wat meer telemetrie gegevens in beeld kregen
Wat verwacht je van iemand met tatoeages, cornrows, gouden kettingen en een instagram account waar het narcisme vanaf druipt? Mentaal is die jongen de puberteit nooit ontstegen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:14 schreef Gruj0 het volgende:
Valt het iemand ook op dat HAM zo respectloos bezig is met zijn handdoek tijdens de volksliederen?
Wat is een cornrow? Kapsel?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat verwacht je van iemand met tatoeages, cornrows, gouden kettingen en een instagram account waar het narcisme vanaf druipt? Mentaal is die jongen de puberteit nooit ontstegen.
Gefilmd met een gameboy camera die eerst overreden is door een vrachtwagen?quote:
Hij heeft het ook niet erg makkelijk gehad tijdens zijn jeugd door zijn huidskleur. Ik ben van mening dat er GEEN kleuren bestaan en dat elk mens, blank, donker of wat dan ook, niet voor elkaar onderdoet. Ik (blank) ben NIET beter dan iemand die donker is.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat verwacht je van iemand met tatoeages, cornrows, gouden kettingen en een instagram account waar het narcisme vanaf druipt? Mentaal is die jongen de puberteit nooit ontstegen.
Het is een kapsel waar je als volwassen man van 30+ niet mee gezien zou moeten worden. Dat is dan het uithangbord van Mercedes-Benz.quote:
en steeds meer fans haken afquote:Op zondag 9 juni 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Anyway. Mijn conclusie: schijtrace. onterechte straf. racen en vechten mag definitief niet meer. sport wordt afgebroken. meh.
Dit is pas zijn 2e seizoen, tegen de tijd dat hij er een paar achter de rug heeft zoals Max, zullen de stewards hem wel te vinden weten.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even iets anders: waarom komt Leclerc iedere keer weg met dingen waar een andere (semi)rookie niet mee weg komt? Ik vind het opvallend worden en ik ben zeer zeker NIET van complotgejammer...
Ik wel..ik zeg al jaren dat diegene die het meest betaald wintquote:Op zondag 9 juni 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even iets anders: waarom komt Leclerc iedere keer weg met dingen waar een andere (semi)rookie niet mee weg komt? Ik vind het opvallend worden en ik ben zeer zeker NIET van complotgejammer...
Het was ook heel slecht in beeld gebracht. Ze lieten de verkeerde dingen zienquote:Op zondag 9 juni 2019 23:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal mee eens, het was al niet spannend en dan verneuken ze ook nog even de uitslag vanachter een bureau
In dat geval, iets minder aardappel kwaliteit:quote:
Zolang het ene team meer te besteden heeft voor R&D dan het andere team, zal het altijd zo blijven dat één team absolute top is. Gewoon een budgetplafond instellen.quote:
die hebben daar blijkbaar geen moeite mee en ik ook niet, dat hij cadeautjes uitpakt kan je hem toch moeilijk verwijten en mentaal een puber, dat slaat natuurlijk ook nergens opquote:Op zondag 9 juni 2019 23:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het is een kapsel waar je als volwassen man van 30+ niet mee gezien zou moeten worden. Dat is dan het uithangbord van Mercedes-Benz.
quote:
betere kwaliteit maar niet lang geoegquote:Op zondag 9 juni 2019 23:30 schreef Lola69 het volgende:
[..]
In dat geval, iets minder aardappel kwaliteit:
[ afbeelding ]
Wat was er nu dan?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even iets anders: waarom komt Leclerc iedere keer weg met dingen waar een andere (semi)rookie niet mee weg komt? Ik vind het opvallend worden en ik ben zeer zeker NIET van complotgejammer...
Nee. Normaliter zijn ze juist streng tegen rookies.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:29 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dit is pas zijn 2e seizoen, tegen de tijd dat hij er een paar achter de rug heeft zoals Max, zullen de stewards hem wel te vinden weten.
Deze race niks. Dit weekend wel.quote:
Het is nu eenmaal niet de bedoeling dat er geraced wordt, dan zou het eventueel gevaarlijk kunnen worden.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Normaliter zijn ze juist streng tegen rookies.
Bij Max overdrijven ze het en doen ze alsof hij nog steeds een rookie is...
alsof het VVN isquote:Op zondag 9 juni 2019 23:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal niet de bedoeling dat er geraced wordt, dan zou het eventueel gevaarlijk kunnen worden.
En gevaarlijk mag het natuurlijk niet zijn in de F1. Stel je voor.
Eigenlijk zou adaptive cruisecontrol verplicht moeten zijn: altijd minstens 5 meter afstand houden. Mooi veilig.
quote:Op zondag 9 juni 2019 23:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal niet de bedoeling dat er geraced wordt, dan zou het eventueel gevaarlijk kunnen worden.
En gevaarlijk mag het natuurlijk niet zijn in de F1. Stel je voor.
Eigenlijk zou adaptive cruisecontrol verplicht moeten zijn: altijd minstens 5 meter afstand houden. Mooi veilig.
Laat je niks wijsmaken, Lewis komt uit een welgesteld gezin. Hij doet er heel zielig over dat zijn vader een tweede hypotheek moest nemen om zijn carrière te bekostigen maar banken delen dat geld niet zomaar uit natuurlijk. Omdat hij zwart is wil dat niet automatisch zeggen dat hij in een ghetto opgegroeid is en tegen de stroom in heeft moeten zwemmen. McLaren heeft hem op jonge leeftijd al onder de vleugels genomen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:25 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hij heeft het ook niet erg makkelijk gehad tijdens zijn jeugd door zijn huidskleur. Ik ben van mening dat er GEEN kleuren bestaan en dat elk mens, blank, donker of wat dan ook, niet voor elkaar onderdoet. Ik (blank) ben NIET beter dan iemand die donker is.
Wat dat betreft heb ik zeker medelijden met HAM en respect dat hij zich op jonge leeftijd al staande heeft weten te houden tegen discriminatie.![]()
Het heeft hem allemaal gevormd tot wie hij nu is. Ik haat hem zeker niet, maar bepaalde trekjes zijn gewoon too much en het zou hem sieren als hij die achterwege zou houden.
Ik heb de hele race nog wel ergens liggen in full-hdquote:
Ja, echtquote:Op zondag 9 juni 2019 23:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal niet de bedoeling dat er geraced wordt, dan zou het eventueel gevaarlijk kunnen worden.
En gevaarlijk mag het natuurlijk niet zijn in de F1. Stel je voor.
Eigenlijk zou adaptive cruisecontrol verplicht moeten zijn: altijd minstens 5 meter afstand houden. Mooi veilig.
Eens hoor. Irriteer me wezeloos aan Leclerc en Gasly.quote:
Kom op zeg, toen hij 10 was zat hij al in een McLarenopleidingsprogramma.. En werd hij het oogappeltje van Ron Dennis..quote:Op zondag 9 juni 2019 23:25 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hij heeft het ook niet erg makkelijk gehad tijdens zijn jeugd door zijn huidskleur. Ik ben van mening dat er GEEN kleuren bestaan en dat elk mens, blank, donker of wat dan ook, niet voor elkaar onderdoet. Ik (blank) ben NIET beter dan iemand die donker is.
Wat dat betreft heb ik zeker medelijden met HAM en respect dat hij zich op jonge leeftijd al staande heeft weten te houden tegen discriminatie.![]()
Het heeft hem allemaal gevormd tot wie hij nu is. Ik haat hem zeker niet, maar bepaalde trekjes zijn gewoon too much en het zou hem sieren als hij die achterwege zou houden.
quote:Op zondag 9 juni 2019 23:34 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik heb de hele race nog wel ergens liggen in full-hd
wat je in de slechte versie zietquote:Op zondag 9 juni 2019 23:34 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Wat denk je nog te zien in een langere versie dan?
Zoveel info had ik ook weer niet, doet wel een beetje af dan.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, toen hij 10 was zat hij al in een McLarenopleidingsprogramma.. En werd hij het oogappeltje van Ron Dennis..
Arme, arme Lewis... Wat heeft hij het toch zwaar gehad...
NOT
wel eens al begin ik ook wel een beetje aan Leclerc te twijfelen, die heeft geen moment meegedaanquote:Op zondag 9 juni 2019 23:40 schreef opreis het volgende:
Anyway.
-Als Leclerc nu gewoon een goede kwalificatie had gereden dan had Ferrari hier nog een overwinning behaald.
-Bottas laat weer even zien dat hij duidelijk geen WDC materiaal is
-Gasly laat weer even zien dat hij niet in de Red Bull hoort
-Renault laat zien dat ze toch een goede kans maken om het 4de team te worden/de aansluiting bij RB kunnen vinden (als ze straks een motor upgrade krijgen is dat weer een stapje)
-Stroll deed het voor de verandering prima
-Kvyat laat zien dat hij een 2de kans bij RB verdient
-Haas/Alfa zijn het helemaal kwijt na een goed begin van het seizoen
-Kubica kan zn spullen maar beter pakken
Zijn ghetto-act klopt gewoon niet.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zoveel info had ik ook weer niet, doet wel een beetje af dan.
Vanaf zijn 10e bij McLaren. Maar ja, Max is ook zo'n beetje vanaf zijn kleuter zijn met zijn pa aan zijn carrière bezig geweest. Hoeft niet perse slecht te zijn, zo ontstaan talenten.
Hoe kom je aan dat hele discriminatie/ moeilijke jeugd verhaal dan?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zoveel info had ik ook weer niet, doet wel een beetje af dan.
Vanaf zijn 10e bij McLaren. Maar ja, Max is ook zo'n beetje vanaf zijn kleuter zijn met zijn pa aan zijn carrière bezig geweest. Hoeft niet perse slecht te zijn, zo ontstaan talenten.
Zou het ook niet zomaar klakkeloos aannemen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:41 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zoveel info had ik ook weer niet, doet wel een beetje af dan.
Vanaf zijn 10e bij McLaren. Maar ja, Max is ook zo'n beetje vanaf zijn kleuter zijn met zijn pa aan zijn carrière bezig geweest. Hoeft niet perse slecht te zijn, zo ontstaan talenten.
Van een of andere documentaire. Dit van Ron Dennis / McLaren kwam er niet echt in terug.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat hele discriminatie/ moeilijke jeugd verhaal dan?
Wat bedoel je?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zou het ook niet zomaar klakkeloos aannemen.
Wat klopt er niet dan?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zou het ook niet zomaar klakkeloos aannemen.
ik vind z'n image ook een beetje gemaakt maar goed dat moet hij weten, hij is wel gewoon een topcoureurquote:Op zondag 9 juni 2019 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn ghetto-act klopt gewoon niet.
- RB is gewoon te langzaamquote:Op zondag 9 juni 2019 23:40 schreef opreis het volgende:
Anyway.
-Als Leclerc nu gewoon een goede kwalificatie had gereden dan had Ferrari hier nog een overwinning behaald.
-Bottas laat weer even zien dat hij duidelijk geen WDC materiaal is
-Gasly laat weer even zien dat hij niet in de Red Bull hoort
-Renault laat zien dat ze toch een goede kans maken om het 4de team te worden/de aansluiting bij RB kunnen vinden (als ze straks een motor upgrade krijgen is dat weer een stapje)
-Stroll deed het voor de verandering prima
-Kvyat laat zien dat hij een 2de kans bij RB verdient
-Haas/Alfa zijn het helemaal kwijt na een goed begin van het seizoen
-Kubica kan zn spullen maar beter pakken
Eensquote:Op zondag 9 juni 2019 23:40 schreef opreis het volgende:
Anyway.
-Als Leclerc nu gewoon een goede kwalificatie had gereden dan had Ferrari hier nog een overwinning behaald.
-Bottas laat weer even zien dat hij duidelijk geen WDC materiaal is
-Gasly laat weer even zien dat hij niet in de Red Bull hoort
-Renault laat zien dat ze toch een goede kans maken om het 4de team te worden/de aansluiting bij RB kunnen vinden (als ze straks een motor upgrade krijgen is dat weer een stapje)
-Stroll deed het voor de verandering prima
-Kvyat laat zien dat hij een 2de kans bij RB verdient
-Haas/Alfa zijn het helemaal kwijt na een goed begin van het seizoen
-Kubica kan zn spullen maar beter pakken
Wat klopt er niet?quote:Op zondag 9 juni 2019 23:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind z'n image ook een beetje gemaakt maar goed dat moet hij weten, hij is wel gewoon een topcoureur
Nou jij hebt een docu gezien en hier wordt er wel meer geroepen. Wellicht ligt de waarheid in het midden.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:44 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Van een of andere documentaire. Dit van Ron Dennis / McLaren kwam er niet echt in terug.
[..]
Wat bedoel je?
Ik zou er eerder van maken dat Mercedes te snel is en Canada de Ferrari erg lag. Op andere banen kon Max nog redelijk een vuist maken tov Ferrari.quote:
Of ik heb gewoon gelijk...quote:Op zondag 9 juni 2019 23:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou jij hebt een docu gezien en hier wordt er wel meer geroepen. Wellicht ligt de waarheid in het midden.
het is duidelijk dat zowel de Honda als het chassis van RB nog veel tekort komen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zou er eerder van maken dat Mercedes te snel is en Canada de Ferrari erg lag. Op andere banen kon Max nog redelijk een vuist maken tov Ferrari.
Ik zeg toch, iemand onder zijn hoede nemen hoeft niet perse slecht te zijn. Max is ook onder zijn hoede genomen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou jij hebt een docu gezien en hier wordt er wel meer geroepen. Wellicht ligt de waarheid in het midden.
Leclerc zit pas in zijn tweede seizoen, zijn eerste bij een topteam. Hij mag wat fouten maken.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:52 schreef opgebaarde het volgende:
Zo'n leclerk en bottas vallen enorm tegen.
Diep triest dat een Ferrari en Mercedes geen tegenstand hebben
Wie?!quote:Op zondag 9 juni 2019 23:52 schreef opgebaarde het volgende:
Zo'n leclerk en bottas vallen enorm tegen.
Diep triest dat een Ferrari en Mercedes geen tegenstand hebben
Het ging mij om de stelligheid van sommigen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik zeg toch, iemand onder zijn hoede nemen hoeft niet perse slecht te zijn. Max is ook onder zijn hoede genomen.
De waarheid ligt altijd ergens in het midden.
HAM is overigens wel gewoon een topcoureur, dat zal ik niet ontkennen. HAM VS VET maakt HAM de minste fouten. Maar ze whinen allebei wel.
Nee, dat mag dus niet. Bij een topteam. Zeker niet als dat Ferrari is. Niet voor niets dat ze geen rookies in dienst namen.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leclerc zit pas in zijn tweede seizoen, zijn eerste bij een topteam. Hij mag wat fouten maken.
Dat Bottas geen WC-materiaal is wisten we al een paar jaar.
Dan hadden ze hem eerst nog maar een jaartje moeten laten rijpen in de Alfa.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag dus niet. Bij een topteam. Zeker niet als dat Ferrari is. Niet voor niets dat ze geen rookies in dienst namen.
Exactquote:Op zondag 9 juni 2019 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan hadden ze hem eerst nog maar een jaartje moeten laten rijpen in de Alfa.
eigenlijk wel maar dit is toch een verloren jaar dus het maakt weinig uitquote:Op zondag 9 juni 2019 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan hadden ze hem eerst nog maar een jaartje moeten laten rijpen in de Alfa.
dat was toch al bekend?quote:Op maandag 10 juni 2019 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
GERUCHT: https://racingnews365.nl/(...)AxJROeUVCnWWh_ZEHv5Q
Jij wil veel te graag de ander wijzen op zijn of haar fout. Houdt daar eens mee op joh en ga eens voor kwaliteit.quote:Op zondag 9 juni 2019 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie?!
Wtf is er zo moeilijk aan "Leclerc"?!
Maak je niet zo druk joh. Je weet best over wie het gaat en niemand behalve jij stoort zich eraanquote:Op zondag 9 juni 2019 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie?!
Wtf is er zo moeilijk aan "Leclerc"?!
Je hebt niks fout gespeld. En het irriteert me bij elke naam in de F1. Hoe kun je pretenderen het te volgen als je de naam ve coureur niet eens kunt (leren) spellen?!quote:Op maandag 10 juni 2019 00:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij wil veel te graag de ander wijzen op zijn of haar fout. Houdt daar eens mee op joh en ga eens voor kwaliteit.
Je reageert op alle vormen van Leclerc (zelfs zonder eerste hoofdletter) en je ziet de fouten niet bij de namen van Stroll, Vettel, Hamilton, Sainz, Russell, Gasly of Perez. De rest heb ik denk ik niet niet bewust fout gespeld
Leclerck (veel plezier, doe je ding)
Je geeft geen fuck om F1 als je dat niet eens wil lerenquote:Op maandag 10 juni 2019 00:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk joh. Je weet best over wie het gaat en niemand behalve jij stoort zich eraan
Check vooral wanneer ik het schrijf en via mycroft kan je het verleden uitpluizen. Je ziet mij al jaren in dit topic, kom op johquote:Op maandag 10 juni 2019 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt niks fout gespeld. En het irriteert me bij elke naam in de F1. Hoe kun je pretenderen het te volgen als je de naam ve coureur niet eens kunt (leren) spellen?!
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
Hoop dat leClerc de auto volledig afschrijft tegen de muur
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
Gasley wel eindelijk een keer sneller dan Max
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
Nou hup Leclerk zet die auto in de muur
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Strol zat er wel dichtbij. Goed voor hem
En voor het eerst dat Giovinazzi sneller dan Kimi is?
quote:
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik vind Vettell een geschikte vent
quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, eerste keer dat Vettel sneller dan Leclercq is.
Ga je gang, veel plezier mevrouw Whiskersquote:
Jij hebt hier wel een spelfout, wat is 've'? Sinds wanneer is het spellen van namen (of uberhaupt kunnen spellen) een vereiste om F1 te volgen? Het enige wat je hoeft te doen is de juiste knop op je afstandsbediening te vinden en je reet op een stoel parkeren. Nep elitair gelulquote:Op maandag 10 juni 2019 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt niks fout gespeld. En het irriteert me bij elke naam in de F1. Hoe kun je pretenderen het te volgen als je de naam ve coureur niet eens kunt (leren) spellen?!
Is jouw mening. En in mijn ogen een behoorlijk domme meningquote:Op maandag 10 juni 2019 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je geeft geen fuck om F1 als je dat niet eens wil leren
Vetquote:Op maandag 10 juni 2019 00:47 schreef Mothzor het volgende:
Net terug van het circuit, prima race of van dichtbij mee te maken, helaas niet zoveel actie maar de sfeer was fantastisch. Op de tribune was echt niemand te spreken over de tijdstraf, afgezien van wat Lewis/Mercedes fans uiteraard.
Na de race direct het circuit opgegaan en heerlijk boe staan roepen bij de uitreiking(niet zozeer tegen Lewis, maar tegen wederom het verneuken van een race door de FIA). Een podium ceremonie die ik niet snel meer zal vergeten
Vettel.quote:Op maandag 10 juni 2019 00:51 schreef opgebaarde het volgende:
De straf is wel conseuquent. Misschien niet terecht maar wel consequent.
Maar Stroll DotD, wie had dat verwacht.
Ja officieel, reed hij net zoals Leclerc daarmee ook beter dan Verstappen of een Stroll?quote:
Inderdaad. En de Renaults deden het juist opvallend goed.quote:Op maandag 10 juni 2019 01:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Snelheid van RBR viel mij enorm tegen. Geeft weinig hoop voor komende races
Die zaten er vorig jaar ook goed bij in Canada als best of the rest. Nu staan ze 1 plekje meer naar voren omdat Gasly niet bij the best hoorde maar meer bij the rest.quote:Op maandag 10 juni 2019 01:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. En de Renaults deden het juist opvallend goed.
Tuurlijk. Een spelfout gelijk stellen aan interesse. Hou eens op met dat gezeur man, het is irritant. Er word hier meer gestoord aan dat gezeur dan de spelling. Je zit nog niet zo lang op fok! als je niet begrijpt dat sommige dingen erbij horen. Het is Hont, chanant en Sjarls. Klaar.quote:Op maandag 10 juni 2019 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je geeft geen fuck om F1 als je dat niet eens wil leren
Ik zou als monteur bij Haas een steeksleutel tussen zijn tanden parkeren. Laat hem de volgende race maar zelf een auto van lego bouwen die vuile stink Deen. Ondankbaar varken.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:49 schreef Afhaalchinees het volgende:
Moest trouwens lachen om Kmagramt een auto in de muur en klaagt een dag later dat de auto niet goed (vreselijk) is
Even iets minder tijd besteden aan zijn remmen. Alhoewel je op Paul Ricard zelf zonder remmen weinig problemen hebt, met al die uitloopstroken.quote:Op maandag 10 juni 2019 08:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik zou als monteur bij Haas een steeksleutel tussen zijn tanden parkeren. Laat hem de volgende race maar zelf een auto van lego bouwen die vuile stink Deen. Ondankbaar varken.
Goed dat hij aangepakt werd.
quote:Op maandag 10 juni 2019 09:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tegen 5 seconden straf kun je toch geen beroep aantekenen?
twitter:
twitter:
In een slomo ziet dat er kwant uit, maar ik denk niet dat hij volledige controle had zonder dat laatste stuurmoment naar rechts zegmaar. Ik blijf de straf onterecht vinden. Dat was een fractie van een seconde en een wonder dat ie hem niet in de muur hing. Lewis is een pannenkoek en had gewoon de binnenkant moeten kiezen. Dan was ie er zonder problemen voorbij gestoken. Maargoed, die moest dat ook in diezelfde fractie van een seconde kiezen. Dus ja. Gewoon raceincident, ik blijf erbij.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:05 schreef Fer het volgende:
https://www.motorsport.co(...)shed-canada/4461461/
Na nog een paar keer een slomo te bekijken, begrijp ik wat ze bedoelen. Vettel komt terug op de baan en stuurt hard naar rechts om een overstuur te voorkomen. Daarna stuurt hij licht naar links en de auto volgt prima, daarna echter stuurt hij recht en omdat de auto nog met zijn neus richting de muur rechts wees, resulteerde dat hij dichter bij de muur kwam zo het gat dichtte.
De stewards zijn van mening, dat na de correctie tegen overstuur, Sebastian ook zijn stuur links had kunnen houden, maar dit niet deed.
natuurlijk, gewoon een achterlijke strafquote:Op maandag 10 juni 2019 10:08 schreef vosss het volgende:
[..]
In een slomo ziet dat er kwant uit, maar ik denk niet dat hij volledige controle had zonder dat laatste stuurmoment naar rechts zegmaar. Ik blijf de straf onterecht vinden. Dat was een fractie van een seconde en een wonder dat ie hem niet in de muur hing. Lewis is een pannenkoek en had gewoon de binnenkant moeten kiezen. Dan was ie er zonder problemen voorbij gestoken. Maargoed, die moest dat ook in diezelfde fractie van een seconde kiezen. Dus ja. Gewoon raceincident, ik blijf erbij.
Dus omdat Vettel z’n bolide niet onder controle had na een persoonlijke fout, is de straf ten onrechte, en is Lewis een pannenkoek omdat hij niet de binnenkant koos?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:08 schreef vosss het volgende:
[..]
In een slomo ziet dat er kwant uit, maar ik denk niet dat hij volledige controle had zonder dat laatste stuurmoment naar rechts zegmaar. Ik blijf de straf onterecht vinden. Dat was een fractie van een seconde en een wonder dat ie hem niet in de muur hing. Lewis is een pannenkoek en had gewoon de binnenkant moeten kiezen. Dan was ie er zonder problemen voorbij gestoken. Maargoed, die moest dat ook in diezelfde fractie van een seconde kiezen. Dus ja. Gewoon raceincident, ik blijf erbij.
Welke conclusie kan uit deze post getrokken worden?quote:Op zondag 9 juni 2019 20:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben aan het wachten totdat vettel weer gaat kutten
100 procent dat vettel gaat kutten
De straf is onterecht omdat het enige wat Vettel aan het doen was zn auto uit die muur te houden. Dat Lewis daar toevallig ook zat maakt verder niet uit. Er zijn in het verleden gewoon crashes geweest omdat iemand een fout maakte en vervolgens een andere coureur eraf kegelde en die zijn ook afgedaan als raceincident.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat Vettel z’n bolide niet onder controle had na een persoonlijke fout, is de straf ten onrechte, en is Lewis een pannenkoek omdat hij niet de binnenkant koos?
Oké dan.
KLAAS WEET ALLESquote:Op maandag 10 juni 2019 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Welke conclusie kan uit deze post getrokken worden?
Dat Klaas een grote helderziende is?
Dat Klaas grootste F! kenner van Fok is?
Noem eens voorbeelden?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf is onterecht omdat het enige wat Vettel aan het doen was zn auto uit die muur te houden. Dat Lewis daar toevallig ook zat maakt verder niet uit. Er zijn in het verleden gewoon crashes geweest omdat iemand een fout maakte en vervolgens een andere coureur eraf kegelde en die zijn ook afgedaan als raceincident.
Klopt. Wordt zondermeer afgekeurd dit beroep met als argument "je kunt je hier niet op beroepen".quote:Op maandag 10 juni 2019 09:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tegen 5 seconden straf kun je toch geen beroep aantekenen?
Wat een onzinquote:Op maandag 10 juni 2019 10:08 schreef vosss het volgende:
In Lewis is een pannenkoek en had gewoon de binnenkant moeten kiezen. Dan was ie er zonder problemen voorbij gestoken. Maargoed, die moest dat ook in diezelfde fractie van een seconde kiezen.
Niet gek in een tussenjaar.quote:
https://www.gpupdate.net/(...)le-straf-van-vettel/quote:Gazzetta dello Sport: Opnieuw een gemiste kans voor Ferrari
De toonaangevende Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport is slecht te spreken over weer 'een gemiste kans' voor de Scuderia. De krant legt de verantwoordelijkheid voor de nieuwe nederlaag niet volledig bij de wedstrijdleiding, ook Vettel krijgt ervan langs. "Dit is een bittere pil voor Ferrari, dat de volledige Grand Prix van Canada domineerde. De race werd dankzij een dure fout van Sebastian Vettel gewonnen door Lewis Hamilton." Wat bij Gazzetta misschien nog wel meer schuurt is dat Ferrari na zeven races nog altijd droog staat en Mercedes stilaan alweer aan het kampioenschap kan gaan denken. Voor Hamilton was het alweer zijn vijfde overwinning dit seizoen. "Zoveel woede, zoveel controverse… Seb verplaatste zelfs het bord voor de auto van Hamilton. En Ferrari staat nog steeds droog in 2019..."
Ja weet ik veel, ik ben net wakker en heb een kater.quote:
Vettel had geen controle over z’n bolide en veroorzaakte daarmee een onveilige situatie omdat hij terug op de racelijn keerde. Lewis zat daar niet toevallig, dat was de racelijn en dat is het hele punt nou juist. Als Vettel niet op een onveilige manier was teruggekeerd op de racelijn, dan had hij Hamilton niet gehinderd en reed Hamilton op kop.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf is onterecht omdat het enige wat Vettel aan het doen was zn auto uit die muur te houden. Dat Lewis daar toevallig ook zat maakt verder niet uit. Er zijn in het verleden gewoon crashes geweest omdat iemand een fout maakte en vervolgens een andere coureur eraf kegelde en die zijn ook afgedaan als raceincident.
maar is het een straf waard? Dat vind ik dan weer van nietquote:Op maandag 10 juni 2019 10:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vettel had geen controle over z’n bolide en veroorzaakte daarmee een onveilige situatie omdat hij terug op de racelijn keerde. Lewis zat daar niet toevallig, dat was de racelijn en dat is het hele punt nou juist. Als Vettel niet op een onveilige manier was teruggekeerd op de racelijn, dan had hij Hamilton niet gehinderd en reed Hamilton op kop.
Deed Vettel het opzettelijk? Ik denk het niet.
Veroorzaakte Vettel een gevaarlijke situatie? Jazeker.
Kon Lewis de binnenkant kiezen? Ik denk het niet.
Volgens mij heeft Ferrari nu een 'intentie om bezwaar te maken' in gediend. Dan hebben ze nog een X aantal dagen(?) om met NIEUW bewijs te komen. Ik zie niet welk nieuw bewijs ze zouden kunnen aanleveren.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In de straf stond iets over "forcing another driver of the track" maar op dat punt van het circuit kun je de baan letterlijk niet eens verlaten omdat er een muur staat. Ik denk dat Ferrari kans maakt als ze hiertegen in beroep gaan. Het is echt complete waanzin om een penalty uit te delen wanneer iemand per abuis een chicane mist en door het gras schiet. Misschien dat meneer Pirro uit de doeken kan doen hoe Vettel precies "veilig" de track had moeten rejoinen. Lachwekkend.
Hoe had Vettel op een veilige manier de baan terug op moeten komen?? Dat was in dit geval onmogelijk geweest.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vettel had geen controle over z’n bolide en veroorzaakte daarmee een onveilige situatie omdat hij terug op de racelijn keerde. Lewis zat daar niet toevallig, dat was de racelijn en dat is het hele punt nou juist. Als Vettel niet op een onveilige manier was teruggekeerd op de racelijn, dan had hij Hamilton niet gehinderd en reed Hamilton op kop.
Deed Vettel het opzettelijk? Ik denk het niet.
Veroorzaakte Vettel een gevaarlijke situatie? Jazeker.
Kon Lewis de binnenkant kiezen? Ik denk het niet.
Omdat het niet opzettelijk was, zou je zeggen geen straf.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar is het een straf waard? Dat vind ik dan weer van niet
Opzettelijk is natuurlijk geen goed criterium. Ik denk niet dat grojean in 2012 opzettelijk die startcrash veroorzaakte, maar het verdiende natuurlijk gewoon een straf.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat het niet opzettelijk was, zou je zeggen geen straf.
Omdat hij d.m.v. een gevaarlijke situatie die hij veroorzaakte, de leiding wist te behouden, is de lichtst mogelijke straf ergens wel te begrijpen
Ook omdat hij in die situate weinig anders kon, uiteraard heeft hij zichzelf erin gebracht maar goed opgelost uiteindelijk, achteraf jammer dat ze niet tegen elkaar zijn geknaldquote:Op maandag 10 juni 2019 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat het niet opzettelijk was, zou je zeggen geen straf.
Omdat hij d.m.v. een gevaarlijke situatie die hij veroorzaakte, de leiding wist te behouden, is de lichtst mogelijke straf ergens wel te begrijpen
Onmogelijk? Dat weet jij niet en dat weet ik niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe had Vettel op een veilige manier de baan terug op moeten komen?? Dat was in dit geval onmogelijk geweest.
Kijk dan nog eens. Dat is een redelijk snelle knik en komt daar half controlerend de baan weer op. Het enige wat hij aan het doen was was die auto opvangen. Als ik vol in de ankers was gegaan hadden ze er beide af gelegen.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onmogelijk? Dat weet jij niet en dat weet ik niet.
Vettel roept over gras op de banden en dat hij geen keus had.
Wat hij had kunnen doen:
Van het gas af gaan of remmen.
Een andere lijn kiezen of in ieder geval trachten dat te doen.
Hij ondernam sowieso geen poging, hij stelde dat het onmogelijk was en dat hij geen kant op kon.
Max tikte Ricciardo een keer uit de race in Hongarije meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Opzettelijk is natuurlijk geen goed criterium. Ik denk niet dat grojean in 2012 opzettelijk die startcrash veroorzaakte, maar het verdiende natuurlijk gewoon een straf.
Ga jij lekker in het gras remmen met een F1 wagen. Dat is pas gevaarlijk. Nigel Mansell heeft het goed verwoord op Twitter. Vettel was een passagier op dat moment.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onmogelijk? Dat weet jij niet en dat weet ik niet.
Vettel roept over gras op de banden en dat hij geen keus had.
Wat hij had kunnen doen:
Van het gas af gaan of remmen.
Een andere lijn kiezen of in ieder geval trachten dat te doen.
Hij ondernam sowieso geen poging, hij stelde dat het onmogelijk was en dat hij geen kant op kon.
gewoon langzaam, zonder onveilig voor Lewis te zijn.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In de straf stond iets over "forcing another driver of the track" maar op dat punt van het circuit kun je de baan letterlijk niet eens verlaten omdat er een muur staat. Ik denk dat Ferrari kans maakt als ze hiertegen in beroep gaan. Het is echt complete waanzin om een penalty uit te delen wanneer iemand per abuis een chicane mist en door het gras schiet. Misschien dat meneer Pirro uit de doeken kan doen hoe Vettel precies "veilig" de track had moeten rejoinen. Lachwekkend.
maar bij het incident van gisteren wordt er niemand geraakt mede door goed reageren van Hamilton, Vettel heeft niets gewonnen want hij lag al op 1 dus hadden ze het ook gewoon kunnen latenquote:Op maandag 10 juni 2019 10:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max tikte Ricciardo een keer uit de race in Hongarije meen ik me te herinneren.
Max verloor tractie in de bocht (fout) en schoof daardoor tegen Ricciardo. Ricciardo viel uit, gaf de middelvinger, en Max kreeg straf.
Natuurlijk schoof Max niet opzettelijk tegen Ricciardo, maar het was een gevolg van een fout. Zo zijn er -tig situaties geweest, waar een straf een indirect gevolg was op een fout, waardoor een situatie ontstond die niemand wilde.
Maar Hamilton is een pannenkoek omdat hij niet binnendoor ging in diezelfde redelijk snelle knik?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk dan nog eens. Dat is een redelijk snelle knik en komt daar half controlerend de baan weer op. Het enige wat hij aan het doen was was die auto opvangen. Als ik vol in de ankers was gegaan hadden ze er beide af gelegen.
als hij werkelijk gras op zijn banden had, was hij lewis nooit voorgebleven, maar hij blokte hem en reed toen weer wegquote:Op maandag 10 juni 2019 10:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onmogelijk? Dat weet jij niet en dat weet ik niet.
Vettel roept over gras op de banden en dat hij geen keus had.
Wat hij had kunnen doen:
Van het gas af gaan of remmen.
Een andere lijn kiezen of in ieder geval trachten dat te doen.
Hij ondernam sowieso geen poging, hij stelde dat het onmogelijk was en dat hij geen kant op kon.
Hij maakte een fout, en als hij Hamilton niet gehinderd zou hebben, had Hamilton op kop gelegen. Hamilton moest immers vol in de ankers.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar bij het incident van gisteren wordt er niemand geraakt mede door goed reageren van Hamilton, Vettel heeft niets gewonnen want hij lag al op 1 dus hadden ze het ook gewoon kunnen laten
Hamilton is sowieso een pannenkoek in mijn optiek, maar zoals ik al zei snap ik best dat in die splitsecond hij besloot om dat niet te doen. En dat gelul van hem ja ik zat op mn racelijn is leuk en alles, maar als er voor je iets gebeurd op de racelijn dan moet je daar op anticiperen; is het niet?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar Hamilton is een pannenkoek omdat hij niet binnendoor ging in diezelfde redelijk snelle knik?
gaining a positionquote:Op maandag 10 juni 2019 10:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij maakte een fout, en als hij Hamilton niet gehinderd zou hebben, had Hamilton op kop gelegen. Hamilton moest immers vol in de ankers.
Dus hoezo niks gewonnen?
Je kunt ook remmen nadat je van het gras af bent.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ga jij lekker in het gras remmen met een F1 wagen. Dat is pas gevaarlijk. Nigel Mansell heeft het goed verwoord op Twitter. Vettel was een passagier op dat moment.
Kijk het ff na, no way dat Lewis daar nog de binnenkant had kunnen pakkenquote:Op maandag 10 juni 2019 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton is sowieso een pannenkoek in mijn optiek, maar zoals ik al zei snap ik best dat in die splitsecond hij besloot om dat niet te doen. En dat gelul van hem ja ik zat op mn racelijn is leuk en alles, maar als er voor je iets gebeurd op de racelijn dan moet je daar op anticiperen; is het niet?
zijn eigenlijk twee dingen, of hij onveilig de baan betrad of dat hij zijn nr 1 positie behield door lewis te blokkenquote:Op maandag 10 juni 2019 10:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je kunt ook remmen nadat je van het gras af bent.
De volgende bochten had Vettel nergens last van.
Hij ondernam ook geen poging om weg te sturen van de racelijn. Maar kneep het gat waar Lewis in zat dicht.
Kon hij wat anders? Geen idee.
Maar hij probeerde het niet eens.
Max kreeg straf toen hij voor Vettel lag, zich verremde, en voor Vettel de baan weer op kwam.quote:
No way ook dat Vettel zonder die laatste stuurbeweging naar rechts hem uit de muur had kunnen houden. En dan had Lewis er ook afgelegen.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Kijk het ff na, no way dat Lewis daar nog de binnenkant had kunnen pakken
Lewis Ricciardo in Monaco geen straf, terwijl Lewis daar bewust en met zijn auto gewoon volledig onder controle Ricciardo bijna de muur in duwde.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max kreeg straf toen hij voor Vettel lag, zich verremde, en voor Vettel de baan weer op kwam.
Vettel zei nare dingen over Whiting in die race.
Ik meen dat het Mexico was.
Max kreeg toen wel een straf, terwijl hij geen positie gainde.
Ja en nee, door het blokken moest Vettel over de racelijn.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn eigenlijk twee dingen, of hij onveilig de baan betrad of dat hij zijn nr 1 positie behield door lewis te blokken
Dat was net zo'n compleet belachelijke beslissing.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max kreeg straf toen hij voor Vettel lag, zich verremde, en voor Vettel de baan weer op kwam.
Vettel zei nare dingen over Whiting in die race.
Ik meen dat het Mexico was.
Max kreeg toen wel een straf, terwijl hij geen positie gainde.
Ja dat klopt, maar hoe is dit relevant voor lewis die in jouw ogen de binnenkant had moeten pakken?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
No way ook dat Vettel zonder die laatste stuurbeweging naar rechts hem uit de muur had kunnen houden. En dan had Lewis er ook afgelegen.
Helemaal gezien Hamilton aan het begin van de race precies hetzelfde deed en er wel mee weg kwamquote:Op maandag 10 juni 2019 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was net zo'n compleet belachelijke beslissing.
Maar wat wil jij dan vriend? Dat Vettel er alles aan gaat doen om koninklijke hoogheid Lewis Hamilton voorbij te laten? Ze waren gewoon aan het racen en Lewis koos de verkeerde kant op dat moment. Als dit een "te onveilige situatie" was dan moeten we deze lachwekkende raceklasse vandaag nog opheffen.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je kunt ook remmen nadat je van het gras af bent.
De volgende bochten had Vettel nergens last van.
Hij ondernam ook geen poging om weg te sturen van de racelijn. Maar kneep het gat waar Lewis in zat dicht.
Kon hij wat anders? Geen idee.
Maar hij probeerde het niet eens.
Natuurlijk was Vettel op een gegeven moment alleen nog maar bezig om controle over zijn auto te krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf is onterecht omdat het enige wat Vettel aan het doen was zn auto uit die muur te houden. Dat Lewis daar toevallig ook zat maakt verder niet uit. Er zijn in het verleden gewoon crashes geweest omdat iemand een fout maakte en vervolgens een andere coureur eraf kegelde en die zijn ook afgedaan als raceincident.
Vriend....quote:Op maandag 10 juni 2019 10:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Maar wat wil jij dan vriend? Dat Vettel er alles aan gaat doen om koninklijke hoogheid Lewis Hamilton voorbij te laten? Ze waren gewoon aan het racen en Lewis koos de verkeerde kant op dat moment. Als dit een "te onveilige situatie" was dan moeten we deze lachwekkende raceklasse vandaag nog opheffen.
Lewis koos helemaal niet de verkeerde kant. Die deed gewoon alles goed. Ongeacht wat je van de straf vind kan je Lewis helemaal niets verwijten in dezequote:Op maandag 10 juni 2019 10:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Maar wat wil jij dan vriend? Dat Vettel er alles aan gaat doen om koninklijke hoogheid Lewis Hamilton voorbij te laten? Ze waren gewoon aan het racen en Lewis koos de verkeerde kant op dat moment. Als dit een "te onveilige situatie" was dan moeten we deze lachwekkende raceklasse vandaag nog opheffen.
Daar hield Lewis wel ruimte over. Dat zie je goed in de camerabeelden van voren dat 'an sich' Ricciardo rechts langs Lewis had kunnen rijden. Ik weet alleen niet of dat het argument van de stewards wasquote:Op maandag 10 juni 2019 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Lewis Ricciardo in Monaco geen straf, terwijl Lewis daar bewust en met zijn auto gewoon volledig onder controle Ricciardo bijna de muur in duwde.
dat was toch ook niet terecht al kan ik me dat niet goed herinnerenquote:Op maandag 10 juni 2019 10:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max kreeg straf toen hij voor Vettel lag, zich verremde, en voor Vettel de baan weer op kwam.
Vettel zei nare dingen over Whiting in die race.
Ik meen dat het Mexico was.
Max kreeg toen wel een straf, terwijl hij geen positie gainde.
Ah. Een complot. Dat ontbrak er nog aan.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik kan me nog een race in Bahrain herinneren waarbij Lewis Nico Rosberg letterlijk iedere ronde buiten de baan duwde en afsneed. Dat mocht kennelijk allemaal. Beter doet de F1 een persbericht de deur uit waarin staat dat Lewis boven de wet verheven is, dan weten we waar we aan toe zijn en hoeven we de televisie niet meer aan te zetten voor deze lachwekkende vertoningen.
Heb je wel eens in een F1 bolide gezeten of in een andere snelle racewagen?quote:Op maandag 10 juni 2019 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vriend....
Lewis koos geen kant en zat op de racelijn.
Vettel laat z’n bolide lekker lang doorlopen tot zowat tegen de cerbs. En kneep op die manier het gat af.
Vettel had op z’n minst kunnen proberen weg te sturen van de racelijn. Maar hij probeerde het niet eens.
Zelfs in een kartwagen is het soms al moeilijk genoeg.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een F1 bolide gezeten of in een andere snelle racewagen?
Je praat zo gemakkelijk over moeilijke / onmogelijke manoeuvres dat ik het gevoel heb dat je racen alleen kent van de tv, maar geen idee hebt hoe lastig het racen in werkelijkheid is.
Je hebt het over "hij probeerde het niet eens", maar volgens mij besef je niet dat er zoveel kracht achter zo'n wagen zit en dat je niet even de tijd hebt om alle opties te overdenken, als er al meerdere opties zouden zijn.
Nou ja, je kon zien dat hij de auto pas op het laatst weer onder controle had. En dat is ook normaal.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een F1 bolide gezeten of in een andere snelle racewagen?
Je praat zo gemakkelijk over moeilijke / onmogelijke manoeuvres dat ik het gevoel heb dat je racen alleen kent van de tv, maar geen idee hebt hoe lastig het racen in werkelijkheid is.
Je hebt het over "hij probeerde het niet eens", maar volgens mij besef je niet dat er zoveel kracht achter zo'n wagen zit en dat je niet even de tijd hebt om alle opties te overdenken, als er al meerdere opties zouden zijn.
maar trok wel weg bij lewis met zijn gras bandenquote:Op maandag 10 juni 2019 10:47 schreef Lola69 het volgende:
Ze konden beide gewoon nergens heen. Lewis kon niet binnenlangs en Vettel kon anders niet uit de muur blijven. Ergo -> Racing Incident.
[ afbeelding ]
Hoe lang denk je dat dat gras op de banden blijft zitten dan?quote:Op maandag 10 juni 2019 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar trok wel weg bij lewis met zijn gras banden
paar honderd meterquote:Op maandag 10 juni 2019 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat dat gras op de banden blijft zitten dan?
Dat is 2-3 seconden. Hamilton moest net vol op de rem en had dus geen vaart meer, bij de volgende bocht is het al voorbij.quote:
Moet dat HAM wel nageven, snel en goed gereageerd.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is 2-3 seconden. Hamilton moest net vol op de rem en had dus geen vaart meer, bij de volgende bocht is het al voorbij.
Volgens mij zijn er ook wel situaties geweest waarbij dit een straf heeft voorkomen. Misschien zelfs wel met Max als een van de deelnemers.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:18 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij zou het beter zijn qua straf dat een rijder zijn positie moet afgeven.
Ja precies.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, je kon zien dat hij de auto pas op het laatst weer onder controle had. En dat is ook normaal.
Ja, dat gras heeft de neiging niet de rest van de race op de banden te blijven zitten.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar trok wel weg bij lewis met zijn gras banden
Brasil 2018quote:Op maandag 10 juni 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:
Het zou Lewis hebben gesierd als hij via de boardradio had laten weten dat hij P1 niet wilde accepteren en daarom 5s langzamer zou rijden. Dat zou een goede actie zijn geweest imo, zeker omdat hij de gehele race niet domineerde. Had hem zoveel meer faam opgeleverd bij iedereen.
Vind het ergens knullig dat hij dit soort overwinningen blijft nemen. Rusland 2018, Bahrein 2019, nu weer Canada 2019. Goed Bahrein was niet anders, gewoon een strijd en een overwinning, maar geen verdiende overwinning.
Blijkbaar maakte hij juist een stuurbeweging naar rechts (richting Hamilton) nadat hij de wagen weer onder controle had gekregen, en was dat de reden van de straf. Zie https://www.gpupdate.net/(...)t-werd-in-gp-canada/quote:Op maandag 10 juni 2019 11:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja precies.
Vettel had niet even rustig de tijd om een andere optie te bedenken en had de auto net op tijd onder controle.
Menig ander was trouwens daar vol in de muur geklapt of had gespind en had zeer waarschijnlijk Hamilton hierbij meegenomen.
In dat geval was het mogelijk wel een racing incident geweest.
Dus Vettel moet volgende keer maar niet corrigeren en Hamilton gewoon meenemen in de crash. Is beter voor zijn kampioenschap en voor de constructeurstitel.
het is de vraag of hij de auto toen al onder controle hadquote:Op maandag 10 juni 2019 12:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Blijkbaar maakte hij juist een stuurbeweging naar rechts (richting Hamilton) nadat hij de wagen weer onder controle had gekregen, en was dat de reden van de straf. Zie https://www.gpupdate.net/(...)t-werd-in-gp-canada/
Ik denk dat de stewards dat beter weten dan wij. En Vettel zal uiteraard zijn eigen belangen verdedigen.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is de vraag of hij de auto toen al onder controle had
mwa ik betwijfel of die stewards op Pirro na dat beter weten ook gezien de reacties van ex coureurs die het wel beter wetenquote:Op maandag 10 juni 2019 12:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat de stewards dat beter weten dan wij. En Vettel zal uiteraard zijn eigen belangen verdedigen.
Waarom? Vettel maakte een fout er wordt wel heel makkelijk gedaan dat Vettel het echt niet anders had kunnen doen.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:
Het zou Lewis hebben gesierd als hij via de boardradio had laten weten dat hij P1 niet wilde accepteren en daarom 5s langzamer zou rijden. Dat zou een goede actie zijn geweest imo, zeker omdat hij de gehele race niet domineerde. Had hem zoveel meer faam opgeleverd bij iedereen.
Vind het ergens knullig dat hij dit soort overwinningen blijft nemen. Rusland 2018, Bahrein 2019, nu weer Canada 2019. Goed Bahrein was niet anders, gewoon een strijd en een overwinning, maar geen verdiende overwinning.
De fout niet maken, dat had hij anders kunnen doen jaquote:Op maandag 10 juni 2019 12:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom? Vettel maakte een fout er wordt wel heel makkelijk gedaan dat Vettel het echt niet anders had kunnen doen.
Grappig Doornbos twijfelde ook even aan Vettel vanwege het kijken in de spiegel en de stuurbeweging.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Blijkbaar maakte hij juist een stuurbeweging naar rechts (richting Hamilton) nadat hij de wagen weer onder controle had gekregen, en was dat de reden van de straf. Zie https://www.gpupdate.net/(...)t-werd-in-gp-canada/
Tja hij was in het laatste gedeelte wel sneller, met een do or die actie had hij er wellicht voorbij gekomen, maar dat risico nam hij maar niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:
Het zou Lewis hebben gesierd als hij via de boardradio had laten weten dat hij P1 niet wilde accepteren en daarom 5s langzamer zou rijden. Dat zou een goede actie zijn geweest imo, zeker omdat hij de gehele race niet domineerde. Had hem zoveel meer faam opgeleverd bij iedereen.
Vind het ergens knullig dat hij dit soort overwinningen blijft nemen. Rusland 2018, Bahrein 2019, nu weer Canada 2019. Goed Bahrein was niet anders, gewoon een strijd en een overwinning, maar geen verdiende overwinning.
om te beginnen, was hij afgeleid door die achterblijver?quote:Op maandag 10 juni 2019 12:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De fout niet maken, dat had hij anders kunnen doen ja
Nee hij was op zijn stuur bezig.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
om te beginnen, was hij afgeleid door die achterblijver?
Hoezo zou hij dat doen? Vanuit zijn oogpunt drukte Vettel hem van de baan af. Dat zei hij ook op de boardradio. Hamilton heeft gewoon goed gereden gister, Vettel maakte een klein foutje dat (door de stewards te) hard bestraft werd. Slaat nergens op dat Hamilton die niets fout doet de fouten van anderen moet gaan corrigeren.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:
Het zou Lewis hebben gesierd als hij via de boardradio had laten weten dat hij P1 niet wilde accepteren en daarom 5s langzamer zou rijden. Dat zou een goede actie zijn geweest imo, zeker omdat hij de gehele race niet domineerde. Had hem zoveel meer faam opgeleverd bij iedereen.
Vind het ergens knullig dat hij dit soort overwinningen blijft nemen. Rusland 2018, Bahrein 2019, nu weer Canada 2019. Goed Bahrein was niet anders, gewoon een strijd en een overwinning, maar geen verdiende overwinning.
de stewards gaven Ferrari de laagste straf, maar 5 sec, ze hadden meer kunnen geven.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo zou hij dat doen? Vanuit zijn oogpunt drukte Vettel hem van de baan af. Dat zei hij ook op de boardradio. Hamilton heeft gewoon goed gereden gister, Vettel maakte een klein foutje dat (door de stewards te) hard bestraft werd. Slaat nergens op dat Hamilton die niets fout doet de fouten van anderen moet gaan corrigeren.
Of gewoon als racing incident kunnen beschouwen. Er was niet eens contactquote:Op maandag 10 juni 2019 13:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de stewards gaven Ferrari de laagste straf, maar 5 sec, ze hadden meer kunnen geven.
kan me herinneren dat Vettel, Max wilde inhalen, Max ging toen door het gras en behield positie, Vettel mad as hell.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Of gewoon als racing incident kunnen beschouwen. Er was niet eens contact
zeker, waarschijnlijk als Max in de positie van Hamilton was geweest had 90% in dit topic de straf terecht hadden gevonden.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan me herinneren dat Vettel, Max wilde inhalen, Max ging toen door het gras en behield positie, Vettel mad as hell.
Precies, en daar heb je dus stewards voor.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een F1 bolide gezeten of in een andere snelle racewagen?
Je praat zo gemakkelijk over moeilijke / onmogelijke manoeuvres dat ik het gevoel heb dat je racen alleen kent van de tv, maar geen idee hebt hoe lastig het racen in werkelijkheid is.
Je hebt het over "hij probeerde het niet eens", maar volgens mij besef je niet dat er zoveel kracht achter zo'n wagen zit en dat je niet even de tijd hebt om alle opties te overdenken, als er al meerdere opties zouden zijn.
Ik neem aan dat je het hebt over Mexico 2016, toen kreeg max ook een penalty na de race.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan me herinneren dat Vettel, Max wilde inhalen, Max ging toen door het gras en behield positie, Vettel mad as hell.
die passen de regels toe, anders doen ze hun werk niet, de regels zijn kut en verpesten het voor iedereen en nu ook het seizoen beslist.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, waarschijnlijk als Max in de positie van Hamilton was geweest had 90% in dit topic de straf terecht hadden gevonden.
Maar het blijft altijd jammer als races vanachter een bureau worden beslist
Of reprimande achteraf.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Of gewoon als racing incident kunnen beschouwen. Er was niet eens contact
en daar was hij ook kwaad over, net zoals Vettel het nu isquote:Op maandag 10 juni 2019 13:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het hebt over Mexico 2016, toen kreeg max ook een penalty na de race.
Ik denk ook dat het zeker mee speelt dat Hamilton nu iets van 80 races al gewonnen heeft en het eindelijk leek alsof Mercedes puur op pace werd verslagen.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker, waarschijnlijk als Max in de positie van Hamilton was geweest had 90% in dit topic de straf terecht hadden gevonden.
Maar het blijft altijd jammer als races vanachter een bureau worden beslist
Dat snap ik wel. In de wagen is Seb best wel emotioneel, maar als hij eenmaal afgekoeld is is hij echt een sieraad voor de sport. Zelfs in de interviews na de ceremonie was hij prima.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en daar was hij ook kwaad over, net zoals Vettel het nu is
Mexico toen, en Canada gister was wel enigszins te vergelijken. Degene die voor lag maakte een foutje maar behield z’n positie. Beide malen mekkerde degene die niet kon overtaken. Echter zorgde gister Vettel voor een gevaarlijke situatie en moest Hamilton in de ankers.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en daar was hij ook kwaad over, net zoals Vettel het nu is
Dit vind ik behoorlijk overdreven hoor. Dit hoort gewoon bij racen.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:17 schreef tja77 het volgende:
Echter zorgde gister Vettel voor een gevaarlijke situatie en moest Hamilton in de ankers.
Racen ontdoen van gevaar. Prima. Zullen we alle auto’s omwille van de veiligheid ook maar op 45 km/u begrenzen?quote:Op maandag 10 juni 2019 13:17 schreef tja77 het volgende:
Echter zorgde gister Vettel voor een gevaarlijke situatie en moest Hamilton in de ankers.
Dan had ie niet vol in de ankers moeten gaan en er gewoon voorbij kunnen rijden. Je weet wel, anticiperen heet dat. Als iemand voor je een fout maakt. Lewis had met al zijn ervaring kunnen weten hoe Vettel terug de baan op zou komen. Fijn dat ie op de racelijn zat. Chapeau hoor. Maar dat doet er niet zo veel toe verder. De straf is onterecht.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar hoe is dit relevant voor lewis die in jouw ogen de binnenkant had moeten pakken?
Niks mis met het inperken van gevaarlijke situaties, maar overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Racen ontdoen van gevaar. Prima. Zullen we alle auto’s omwille van de veiligheid ook maar op 45 km/u begrenzen?
Van mij hoeft de F1 niet meer jaarlijks 1 of meerdere dodelijke slachtoffers te hebben. Maar godverdomme zeg, dit slaat gewoon nergens meer op. Coureurs afstraffen omdat ze op de grens rijden.
maar het moet natuurlijk wel in de geest van de sport blijven en hadden ze dit dus weg kunnen wuivenquote:Op maandag 10 juni 2019 14:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niks mis met het inperken van gevaarlijke situaties, maar overdrijven is ook een vak.
Coureurs worden niet gestraft omdat ze op de grens rijden. Ze worden gestraft omdat ze regels overtreden.
Wat een kwats.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had ie niet vol in de ankers moeten gaan en er gewoon voorbij kunnen rijden. Je weet wel, anticiperen heet dat. Als iemand voor je een fout maakt. Lewis had met al zijn ervaring kunnen weten hoe Vettel terug de baan op zou komen. Fijn dat ie op de racelijn zat. Chapeau hoor. Maar dat doet er niet zo veel toe verder. De straf is onterecht.
dit wel natuurlijk, niet dat hij fout zat maar als iemand voor je een fout maakt moet je daarop reageren en dat deed hij primaquote:Op maandag 10 juni 2019 14:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
.
En omdat Vettel in de fout gaat, moet Hamilton maar anticiperen. Beetje omgekeerde wereld.
dat anticiperen heet racen en hij zag een gat dat er niet wasquote:Op maandag 10 juni 2019 14:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een kwats.
Als Hamilton op maximale snelheid een bocht of chicane neemt, dan kan hij toch niet net na die bocht of chicane zomaar van de racelijn afwijken door nog scherper naar binnen te sturen.
En omdat Vettel in de fout gaat, moet Hamilton maar anticiperen. Beetje omgekeerde wereld.
Max stuurde niet 1 keer naar rechts maar straf was terecht volgens Vettel. Max zit full lock naar links te sturen ....quote:
mwa het feit dat Vettel hem niet raakt betekent wel dat hij er goed op reageerdequote:Op maandag 10 juni 2019 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat anticiperen heet racen en hij zag een gat dat er niet was
Dat had gekund.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het moet natuurlijk wel in de geest van de sport blijven en hadden ze dit dus weg kunnen wuiven
dat laatste is toch niks mis mee, hij deed hetzelfde bij Ricciardo in Monaco 2016 (geen straf)quote:Op maandag 10 juni 2019 14:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat had gekund.
Vanuit het oogpunt van Vettel, hij maakte een fout en kwam op een manier terug op de baan waaraan hij in zijn optiek niks kon veranderen.
Vanuit het oogpunt van Hamilton.
Vettel maakte een fout, en Hamilton kon er voorbij, ware het niet dat het gat werd dichtgegooid door Vettel.
Gat was er gewoon wel.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat anticiperen heet racen en hij zag een gat dat er niet was
Schijnbaar in de optiek van de stewards was het unsafe. Dat van Ricciardo kan ik me niet voor de geest halen.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste is toch niks mis mee, hij deed hetzelfde bij Ricciardo in Monaco 2016 (geen straf)
In het algemeen ben ik het met je eens, maar deze bocht heeft altijd gras gehad, dus was 20 jaar geleden niet anders geweest.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef SolarStorm het volgende:
Formule 1 heeft een groot probleem hoe om te gaan met coureurs die niet netjes binnen de lijnen blijven rijden. Vroeger werd het rijden buiten de lijnen automatisch afgestraft: gridbak/muur/etc. Tegenwoordig ligt er (onder de noemer van veiligheid) bij de meeste banen meters asfalt of een mooi stukje gras.
Echter, er is een soort noodzaak ontstaan om te zorgen de ze toch binnen de lijnen blijven. Diverse oplossingen zijn er zoals de gele krebs in Oostenrijk (dat kost weer een differentieel), sensoren (Hongarije icm waarschuwingen) of routes rondom een bollard. Dit soort oplossing kan niet in elke bocht.
Over het algemeen wordt het nu gedoogd als
1) 'er niet echt een voordeel uitgehaald is'
denk aan Hamilton (Mexico 2016, Monaco 2016, beide discutabel), Verstappen (Monaco 2018, zwembad chicane bv)
2) Het een uitwijkactie is om erger/gevaarlijker te voorkomen
En het wordt bestraft als er
1) 'A lasting advance' mee is behaald. Denk aan Verstappen USA 2017/Mexico 2016.
2) Bij het weer op het circuit komen, er een gevaarlijke situatie ontstond voor rijders die wel netjes binnen de lijnen bleven.
Je kunt je terecht afvragen of alle keren dat coureurs buiten de baan komen bestraft zou moeten worden of het gewoon compleet vrij laten (denk aan indy car op Cota) beter is. Dat maakt het wel consequent.
Echter, ik denk dat het compromi dat er nu is, het minst slechte is. En vergeet niet, de stewards moeten het ook maar doen met de lay-outs van de baan en de coureur die weten dat in veel bochten een klein foutje niet noodzakelijk einde wedstrijd meer betekend.
Zo doende lijkt mij de straf voor Vettel terecht. Onwenselijk voor het verloop van de wedstrijd, maar wel terecht.
Dat hij niet anders kon op het moment dat hij al op het gras zat is niet relevant, hij hoort om te beginnen niet buiten de baan te komen.
Nee, daar heeft het verlaten van de baan automatisch al tot een straf (=uitgeschakeld) geleid. Daar nog 5sec bij op is zinloos (en die penalty points zijn sowieso een raar systeem).quote:Of ga je iemand die bij een crash weer de baan op komt (denk Kubica, Canada) ook een penalty geven voor unsafely rejoining the track?
Iets met appels en peren?quote:Op maandag 10 juni 2019 14:17 schreef maniack28 het volgende:
[..]
In het algemeen ben ik het met je eens, maar deze bocht heeft altijd gras gehad, dus was 20 jaar geleden niet anders geweest.
Naar mijn mening betekent unsafely rejoining the track dat je op een bewuste wijze je weg op de baan hervat en dat unsafe doet. Als je de controle over de auto kwijt raakt en na een stuk gras te pakken de baan weer opschiet is er geen sprake van rejoining the track. Of ga je iemand die bij een crash weer de baan op komt (denk Kubica, Canada) ook een penalty geven voor unsafely rejoining the track?
https://streamable.com/2f8csquote:Op maandag 10 juni 2019 14:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schijnbaar in de optiek van de stewards was het unsafe. Dat van Ricciardo kan ik me niet voor de geest halen.
Kijk het ff terug. Op het moment dat Vettel die fout maakt was Hamilton al gecommiteerd aan de racelijn. Die Racelijn is een zn ruim mogelijke bocht om er zo snel mogelijk doorheen te komen. Als Hamilton er aan de binnenkant langs had willen gaan, had ie dat al moeten inzetten (en afremmen om de krappere bocht te kunnen nemen) voordat Vettel uberhaupt het gras op was gegaan.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had ie niet vol in de ankers moeten gaan en er gewoon voorbij kunnen rijden. Je weet wel, anticiperen heet dat. Als iemand voor je een fout maakt. Lewis had met al zijn ervaring kunnen weten hoe Vettel terug de baan op zou komen. Fijn dat ie op de racelijn zat. Chapeau hoor. Maar dat doet er niet zo veel toe verder. De straf is onterecht.
Dit dus, je kunt niet zomaar ff naar binnen sturen als je op volle snelheid een bocht/chicane neemt. Hamilton kon in feite geen kant op.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Kijk het ff terug. Op het moment dat Vettel die fout maakt was Hamilton al gecommiteerd aan de racelijn. Die Racelijn is een zn ruim mogelijke bocht om er zo snel mogelijk doorheen te komen. Als Hamilton er aan de binnenkant langs had willen gaan, had ie dat al moeten inzetten (en afremmen om de krappere bocht te kunnen nemen) voordat Vettel uberhaupt het gras op was gegaan.
Blijkbaar was er hier wel genoeg ruimte voor Ricciardo (vanuit ander oogpunt was dat te zien). Maar het was op het natte gedeelte van de baan waardoor Hamilton betere tractie zou hebben.quote:
Vettel ook niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit dus, je kunt niet zomaar ff naar binnen sturen als je op volle snelheid een bocht/chicane neemt. Hamilton kon in feite geen kant op.
Maar je maakt Hamilton het verwijt dat hij iets zou moeten doen wat helemaal niet kan. Dat Vettel dat niet kan is omdat Vettel zelf een fout maakte bij het remmen en het gras op ging. Hamilton doet gewoon alles goed in deze situatie. Als je boos wil zijn moet je dat op de stewards zijn.quote:
Het lijkt erop dat veel circuits zijn aangelegd door mensen die semi-retarded zijn. Een kind kan bedenken dat het geen goed idee is om overal asfalt neer te leggen en vervolgens aan de heren coureurs te vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef SolarStorm het volgende:
Formule 1 heeft een groot probleem hoe om te gaan met coureurs die niet netjes binnen de lijnen blijven rijden. Vroeger werd het rijden buiten de lijnen automatisch afgestraft: gridbak/muur/etc. Tegenwoordig ligt er (onder de noemer van veiligheid) bij de meeste banen meters asfalt of een mooi stukje gras.
Echter, er is een soort noodzaak ontstaan om te zorgen de ze toch binnen de lijnen blijven. Diverse oplossingen zijn er zoals de gele krebs in Oostenrijk (dat kost weer een differentieel), sensoren (Hongarije icm waarschuwingen) of routes rondom een bollard. Dit soort oplossing kan niet in elke bocht.
Over het algemeen wordt het nu gedoogd als
1) 'er niet echt een voordeel uitgehaald is'
denk aan Hamilton (Mexico 2016, Monaco 2016, beide discutabel), Verstappen (Monaco 2018, zwembad chicane bv)
2) Het een uitwijkactie is om erger/gevaarlijker te voorkomen
En het wordt bestraft als er
1) 'A lasting advance' mee is behaald. Denk aan Verstappen USA 2017/Mexico 2016.
2) Bij het weer op het circuit komen, er een gevaarlijke situatie ontstond voor rijders die wel netjes binnen de lijnen bleven.
Je kunt je terecht afvragen of alle keren dat coureurs buiten de baan komen bestraft zou moeten worden of het gewoon compleet vrij laten (denk aan indy car op Cota) beter is. Dat maakt het wel consequent.
Echter, ik denk dat het compromi dat er nu is, het minst slechte is. En vergeet niet, de stewards moeten het ook maar doen met de lay-outs van de baan en de coureur die weten dat in veel bochten een klein foutje niet noodzakelijk einde wedstrijd meer betekend.
Zo doende lijkt mij de straf voor Vettel terecht. Onwenselijk voor het verloop van de wedstrijd, maar wel terecht.
Dat hij niet anders kon op het moment dat hij al op het gras zat is niet relevant, hij hoort om te beginnen niet buiten de baan te komen.
Ik ben ook niet boos op Lewis. En ik schuif hem niks in de schoenen. Ik zeg alleen dat als hamilton de binnenkant had gekozen er niets aan de hand was geweest en dat de straf onterecht is.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar je maakt Hamilton het verwijt dat hij iets zou moeten doen wat helemaal niet kan. Dat Vettel dat niet kan is omdat Vettel zelf een fout maakte bij het remmen en het gras op ging. Hamilton doet gewoon alles goed in deze situatie. Als je boos wil zijn moet je dat op de stewards zijn.
Het Hamilton in de schoenen willen schuiven slaat helemaal nergens op.
En ik zeg jou dat het nergens op slaat dat Hamilton de binnenkant had moeten kiezen. Dat kon niet zoals ik hierboven al uitlegde.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:54 schreef vosss het volgende:
Ik ben ook niet boos op Lewis. En ik schuif hem niks in de schoenen. Ik zeg alleen dat als hamilton de binnenkant had gekozen er niets aan de hand was geweest en dat de straf onterecht is.
Kom, niet zo flauw doen. Jij weet ook dat je opmerking "hij probeerde het niet eens" nergens op slaat.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, en daar heb je dus stewards voor.
Of barst jij van de F1 ervaring?
Als Hamilton wel de tijd heeft om te reageren en af te remmen, dan zou Vettel ook naar links hebben kunnen sturen of het in ieder geval kunnen proberen.quote:Op maandag 10 juni 2019 15:34 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kom, niet zo flauw doen. Jij weet ook dat je opmerking "hij probeerde het niet eens" nergens op slaat.
Als je nog nooit in een racewagen hebt gezeten dan heb je geen besef van hoe snel dit gaat en met hoeveel kracht en in welke korte tijd je instinctief moet reageren.
Ik denk ook (maar dat is een aanname) dat wanneer Hamilton wel Vettel was voorbij gegaan op dat moment, er geen straf was gekomen. Dit omdat de positie verliezen al genoeg straf zou zijn geweest.quote:Op maandag 10 juni 2019 15:45 schreef XL het volgende:
Ik ga de ja/nee discussie niet voeren, voor de volledigheid wel mijn perspectief.
Straf is consequent met het verleden. Baan verlaten en voordeel behalen. Ik had graag gezien dat dit in het verleden en nu werd toegestaan. Ben met deze oplossing tevreden omdat het in lijn met de regels is. Het zou zuurder zijn geweest als alleen Vettel dit had gemogen. Het zou mooi zijn om in plaats van die stomme seconde straffen een blauwe vlag te geven. Zodat Vettel nog wat terug kan doen.
Ik heb er duidelijk meer kijk op dan jij.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij wil dat de Formule 1 een wijvensport wordt, dan mag dat. Maar de fans willen gewoon dat er geraced wordt met een mes tussen de tanden.
Naar links sturen zodat zijn achterkant uitbreekt, tegen Hamilton aan spint en hij mogelijk zelf in de linkermuur crasht.quote:Op maandag 10 juni 2019 15:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als Hamilton wel de tijd heeft om te reageren en af te remmen, dan zou Vettel ook naar links hebben kunnen sturen of het in ieder geval kunnen proberen.
Vettel maakt gewoon een fout. Heeft niets te maken met op de grens rijden.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
Coureurs afstraffen omdat ze op de grens rijden.
Maar dat hebben ze niet gedaan, omdat ze vinden dat Vettel moedwillig een gevaarlijke situatie veroorzaakt.quote:
Dat gat was er wel, maar Vettel gooide het met opzet dicht.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat anticiperen heet racen en hij zag een gat dat er niet was
Op deze slow motion zie je dat Vettel niet anders kon en dat het nog knap is dat hij niet is gecrasht.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat gat was er wel, maar Vettel gooide het met opzet dicht.
Er is geen coureur op deze aardkloot die niet voor dat gat gegaan was, inclusief Vettel. En Vettel had nog veel harder gejankt als een andere coureur hem dat had aangedaan.
Wat je daar ziet is dat hij hem opvangt en een tweede keer naar rechts stuurt. Precies zoals de wedstrijdleiding zegt. Ergo, opzet.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:15 schreef FYazz het volgende:
Op deze slow motion zie je dat Vettel niet anders kon en dat het nog knap is dat hij niet is gecrasht.
Betwijfel of Hamilton een soortgelijke fout gaat maken. Op de meeste andere circuits zal de Mercedes er weer flink voor zitten en gaat Lewis gewoon vooraan cruizenquote:Op maandag 10 juni 2019 16:21 schreef Gruj0 het volgende:
We zien komende tijd wel. Het is niet ondenkbaar dat HAM geen soortgelijke fout zal maken. Als hij dan niet gestraft wordt is het wel duidelijk dat de FIA een dubbele agenda heeft.
Wb wat ik eerder schreef, stel HAM had dit gedaan, iedereen had hem dan een geweldige kerel gevonden. Een dikke PR stunt. En zoveel punten armer was hij dan ook weer niet geweest.
Nee, hoor. Dan had hij exact dezelfde straf moeten krijgen. Als het Max geweest was ook.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:21 schreef Gruj0 het volgende:
Wb wat ik eerder schreef, stel HAM had dit gedaan, iedereen had hem dan een geweldige kerel gevonden.
Ik heb het over de actie die ik in mijn voorgaande post opperde. Jij hebt het over wat anders.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dan had hij exact dezelfde straf moeten krijgen. Als het Max geweest was ook.
Het gaat blijkbaar niet eens om het naar rechts sturen. Toen hij de auto weer onder controle had stuurde hij lichtjes naar links, toen hij zag dat lewis eraan kwam zette hij zijn stuur weer recht (waardoor hij naar rechts ging op de baan) waardoor de ruimte waar lewis in wilde duiken verdween. Het rechtzetten van zijn stuur nadat hij lichtjes naar links kon gaan gebruiken de stewards als doorslaggevend.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:25 schreef Gruj0 het volgende:
Dat rechts insturen door Vettel wat sommigen zeggen is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Hij stuurt inderdaad naar rechts in, maar dat voor slechts een fractie van enkele seconden en alleen maar omdat dat de enige manier is om snel weer grip terug te krijgen. Je ziet wel vaker dat soort stuurwielbewegingen tijdens de race.
[..]
Ik heb het over de actie die ik in mijn voorgaande post opperde. Jij hebt het over wat anders.
Niemand is foutloos.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Betwijfel of Hamilton een soortgelijke fout gaat maken. Op de meeste andere circuits zal de Mercedes er weer flink voor zitten en gaat Lewis gewoon vooraan cruizen
Tijdens die actie was hij weer back on track toch? Tuurlijk gooi je de deur dan dicht, wat anders?? Ik zie maar een beweging, dus correct verdedigd, wel nadat hij uitschoot maar toch. Je kan niet zeggen dat hij geprofiteerd heeft van het afsnijden, want gras en hobbels zijn niet zo goed voor de banden en vloer. Hij had vooral zichzelf ermee.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Het gaat blijkbaar niet eens om het naar rechts sturen. Toen hij de auto weer onder controle had stuurde hij lichtjes naar links, toen hij zag dat lewis eraan kwam zette hij zijn stuur weer recht (waardoor hij naar rechts ging op de baan) waardoor de ruimte waar lewis in wilde duiken verdween. Het rechtzetten van zijn stuur nadat hij lichtjes naar links kon gaan gebruiken de stewards als doorslaggevend.
Hij stuurt twee keer naar rechts. Daardoor hebben de stewards besloten dat hij met opzet het gat dichtgooide. En daarmee creeerde hij een onveilige situatie. Dus terecht straf.quote:
moedwillig nog wel, maar goed deze discussie is toch zinloos, ik neem ook aan dat Ferrari hun protest zal intrekkenquote:Op maandag 10 juni 2019 16:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat hebben ze niet gedaan, omdat ze vinden dat Vettel moedwillig een gevaarlijke situatie veroorzaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |